Hacsiroku és Prius, a világ így kerek

  2011. szeptember 24. - Nínó Karotta Címkék: karotta toyota ae86 corolla gyorsulás 2011 tököl prius tc drag

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Duda alert! Totalcar élő tévéfelvétel Focus ST-vel, Komondorral, csajokkal
2012-11-19 14:50:33

Ma (hétfő) este (19:00) a Hootersben vesszük fel a következő két tévéadás konfjait. Mit jelent ez?

Koenigsegg Agera, BMW 7 vs Audi A8 a 90-es évekből
2012-10-17 20:30:00

Szeretettel köszöntünk mindenkit a DoQ szoknyája alól. Mint mostanra tudjátok, újra van Totalcar tévéadás

Honda NSX, Tokyo Motor Show - tctv3 10. adás
2011-12-18 22:46:00

Mindenekelőtt arigato gozaimas NSX Tominak, aki két napját áldozta a TC forgatására. (Miután egyszer már

Dödzs B-series vs Mercedes Sprinter mentő, Krejzler Thema
2011-11-27 22:45:00

Habkönnyű nyári közszolgálat – küldj két infantilis majmot gyermekmentőt tesztelni, hogy kiderüljön:

Azt hiszem, csajozni nem fogok tudni ezzel a képpel

Eleve nagy izgalom volt, hogy egyáltalán kapok-e meghívást a nagy össz-TC gyorsulási versenyre. Tényszerűen nézve nem vagyok TC-alkalmazott, bár minden nap bedugom a fejem a szerkesztőségbe, hogy hátráltassam a munkát egy kis céltalan anekdotázással.

Most viszont, hogy újra visszamegyünk a tévébe, vigaszágon rajtengedélyhez jutottam. Gyűltek is a felhők szegény Motordoktor feje fölött. Papíron a Bogár és a Hacsiroku volt a két legkiegyenlítettebb ellenfél. Mindkettő tuningolt szívómotoros, hátsókerekes őskövület.

Két motor - két hüvelykujj az ég felé

A Bogár kicsivel könnyebb és erősebb is, (lapzártánk után érkezett a hír, hogy a Bogár talán nem is könnyebb, és abszolúte gyengébb 4 lóerővel, mérési jegyzőkönyvek mellékelve) de az AE86 mégiscsak egy legenda. Bíztam benne, de nem feszített szét a versenydrukk, mert a gyorsulás mint műfaj nem érdekel igazán.

A németek gonoszul fixíroznak hátulról

Bő 11 évvel ezelőtt pont a hungaroringi gyorsulási versenyről írtam életem - és az újszülött totalcar.hu - egyik első riportját. Belegondolni is ijesztő, aki azon az estén fogant, mára már a nyolcosztályos gimibe jár. Szóval volt egy kövér évtizedem gyorsulgatni, és nem sűrűn éltem a lehetőséggel.

Nos, azt sose mondtam, hogy _szép_

Az autózásból engem nagyjából minden jobban érdekel az egyenes vonalú gyorsulásnál, így a játszós-tanulós Corolla se arra van. Driftelni, hókocsizni, pályázni bármikor. A fentiek szellemében nem készültem a versenyre semmivel.

Az is igaz viszont, hogy a Hacsi eleve lényegesen felkészültebb a többieknél, hiszen azok rendes autók. Ez meg nem. A 20 szelepes, Yamaha-hengerfejes motor gyárilag is simán beleforog a 8000-be, padon mérve 153 ló. A kuplung Toyota Racing Development, a váltó gyári, a difi szintén TRD sperr, a futómű kimondottan versenypályára való, a gumik pedig Toyo R888 semi-slickek, amik ugyan megfelelnek a KRESZ követelményeinek, de csak alig. Ha kanyar is lett volna, a Corolla viccesen rommá ver mindenkit. De nem volt, így egy olyan versenyen kellett indulnia, amire pont nem való.

Az Egyszázados Viktor

Gondolkodtam rajta, hogy legalább a gátlókon tekergetek a jobb eredmény kedvéért, de aztán nem vacakoltam semmivel. Meleg volt. Persze, ahogy először beálltam a startba, 6500-on lábbal stabilizált alapjárattal (nincs nyomaték, erős a kuplung, tapadós a gumi = el kell vállalni), rögtön kiment a fejemből, hogy a gyorsulás azoknak a hülyéknek való, akik egyszerre vagy pedálozni vagy kormányozni tudnak.


A startjelben már csak az érdekelt, hogy meg kell fogni a rohadt kis Mazdát. Mert az egy dolog, hogy nem nyerni jöttem. De a Sipos Mazdája összkerekes és turbós, viszont mentem már vele az Euroringen, és ott a Hacsi azért jóval gyorsabb. Talán épp legyőzhető.

Igen, baszki, megint bekötöttem a 4 pontos övet, mielőtt behúztam volna az ajtót.

De az Euroring egy hasgörcsös földigiliszta, ez meg itt egy szögegyenes pálya. Ahogy váltott a lámpa, leugrottam a kuplungról, a két hátsó semi-slick úgy betapadt, mint a Mazda 4 hajtott kereke, és fej fej mellett kilőttünk. Akik kívülről nézték, azt mondták, még váltani is szinte egyszerre váltottunk. Akárhogy is, végül egy motorháznyival a Corolla nyert. Aztán - a tudomány nevében - mentünk még vagy 3-at. Kettőt a Sipos nyert, kettőt én.


A nap legeslegjobb ideje a Mazdáé, de ehhez bizony kellett a fotocella: 89 ezredmásodperc volt a két autó között, azaz még egy huncut tized se. Ha mégis hozzányúlok a gátlókhoz! Ha csak félig tankolok! Ha nem sietem el a reggeli ürítést! Akárhogy is, le a kalappal Sipos úr és a Macüda előtt.


A nap 10 leggyorsabb ideje mind kettőnk között oszlott el, 7 az enyém, 3 az övé. A Corolla legjobb és legrosszabb ideje közt úgy 3 tized van, szóval látszik, hogy összeszoktunk az évek alatt. Motordoki és az atombogár még nagyon közel volt, ahogy őt ismerem, jövőre úgy lehagyna, hogy a potrohát se látom. De jövőre ugye én se a Hacsival jövök. Minden bogár rovar, és rovar ellen rovarevővel készül az ember. Mondjuk egy éhes Hangyásszal. És, végezetül, néhány szót a jövőről.

Bájos, ártalmatlan, debil tekintet

Kihoztam a mindennapi autómat is, a jóságos Priust. A Prius közismerten arra van, hogy amerikai háziasszonyok unatkozzák benne halálra magukat a szoláriumig, de az én kiadós napi ingázásomhoz tökéletes eszköz. Néma, lassú, nem fogyaszt, olyan, mintha nem történne semmi, csak máshol száll ki az ember, mint ahol beszállt.


Hogy zöldnek zöld-e, arról megoszlanak a vélemények. Az biztos, hogy annyit fogyaszt, mint egy dízel, de mellőzi a látható kormot és a nanorészecskéket egyaránt. Az akksik bomlásáról meg majd ítéljen az utókor. De nem az a kérdés, hogy milyen színű és milyen takarékos, hanem, hogy milyen gyors?

Egy stílusos és egy szupertakarékos közlekedési eszköz. És egy Prius.

Nos, a Prius a 66. legjobb időt autózta 123-ból, így nagyjából az átlagot tudja. Kikap a Bogártól, a T Volvótól, a tuningtrabanttól, a 02-es BMW-től, a Cougartól és a Balenótól, de veri a Trampot, az összes dízelt – és városi riválisát, a robogót is.

16 liter, ha-ha-ha-ha-ha! Hol is a Prius kulcsa?

A konzisztenciánk még ijesztőbb, mint a Hacsinál. Ott se volt nagy a szórás, de az automata Priusban ezredre azonos időket mentem. 19.007 lett minden futamunk. Ez 3,5 másodperccel lassúbb, mint a pálya-Corolla. Hihetetlen, hogy 3,5 másodperc a különbség egy izgalmasan sebes és egy dögletesen lassú jármű közt. Ezért nem jelentenek a katalógusok semmit a világon. Na jó, és akkor most hol van végre egy kanyar?

Legjobb eredményeim (ezekkel lettem második illetve tizennegyedik):

karottalegjobb

Futamaim:

karottaosszes

Így szavaztak önök a Totalcar Facebook-oldalán.

facse2
fecse1

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr93245613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.09.24. 09:25:42

Karotta nyugodtan indulhatna a Wolverine hasonmas versenyen (IS).

szaboemm 2011.09.24. 09:25:53

Csak egy kérdés: Mit kell érteni azalatt hogy "újra visszamegyünk a tévébe"?

Brevis 2011.09.24. 09:26:57

Azért az Avantime csak kúlabb volt a Priusnál.:) Örvendetes, hogy jövőre is terveztek hasonló találkozót, remélem addigra tényleg teljes lesz a Hangyászó.

Brevis 2011.09.24. 09:28:48

@szaboemm: Október 9.-én valahol, valamikor lesz egy régről ismert, méltán népszerű tévéműsor, közismert autóbuzzokkal.

szaboemm 2011.09.24. 09:32:36

@Brevis: Akkor majd keresem. Kösz

johnibyg 2011.09.24. 09:33:57

Azért van önbizalom az első 2 videónál! XD
Néhány helyen egy-egy szó olyan, mintha link lenne, de nem ad ki semmit (nem lehet rákattintani). Pl. a totalcar első riportja, stb. Ez csak a netem hibája lenne, vagy más is így van vele?
A Hangyásszal mi van? Rég nem hallottunk felőle.

Winkler Róbert 2011.09.24. 09:41:24

@szaboemm: A TV2-n keresd, elvileg vasárnap este 11-kor.

W 116 2011.09.24. 09:43:21

Hiába, Karotta cikkeinek stílusa fantasztikus... Írhatnál gyakrabban...

sunblind 2011.09.24. 09:44:42

.. sóelemnek jó volt ez az egész. Pláne, nekem komolyan nagyon szimpatikus, hogy kocsiírásban jártas formák ugyanolyan vödör szarokkal mászkálnak, mint mi, hétköznapi droidok. A Topgír című zsúrpubik végtelenül szórakoztatóak ugyan, de az attól még vegytiszta szájenszfiksön.
Ez meg itt a valódi, életszaggal átitatott, vasoxid peremén megcsillanó olajcsepp ezer színében játszó kocsis móka megmarkolható manifesztátuma.

kamikáze 2011.09.24. 10:05:38

Ez tényleg kellett már. Ja, Karotta bemutatkozása találó: "...tévés majom". Itt tényleg beszélnek a videók is.

Polly-pudli-pötty 2011.09.24. 10:12:44

A mérési jegyzőkönyvek hol vannak mellékelve Göbölyös Úr bogaráról?

Hurri Kán 2011.09.24. 10:13:14

Hacsi nem szép, de kéne. Prius nem szép, de nem kéne. :)

Polly-pudli-pötty 2011.09.24. 10:24:20

Az AE86 szépen -2.5,3 fokot terpesztő pályázásra hangolt futóműve szívet melengető látvány. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.24. 10:25:25

@sunblind: Azt szerintem bekeretezve ki kellene rakni a szerkesztőség falára. Vagy a fejlécbe:)))

Matheo · http://hobbymania.blog.hu/ 2011.09.24. 10:32:04

@Winkler Róbert: Még nincs kiírva a műsortervbe? Melyik héttől lesztek??

nov2016 2011.09.24. 10:50:54

Ööö, már a többi cikknél is meg akartam kérdezni, a cikkek végén az "így szavaztak önök" képnek mi az információtartalma?
Vagy csak nekem jelennek meg ...-ok?
Azt várnám, hogy a válaszlehetőségek mellett egy-egy számérték szerepeljen, de nem.

sunblind 2011.09.24. 10:56:25

@streetsta:

hehhe :)
Ilyen mazdával akkor találkoztam először, mikor még hátulgombolós koromban az autóiparban dolgoztam, kb tíz éve, és járt hozzánk vásárolni a boltba egy szerelő, aki ilyennel versenyzett. Egyszer azzal jött át, én meg nekiálltam sátras gatyával nyálcsíkot húzni magam után, úgyhogy vitt egy kört.
Nulla kárpit, strandlabda méretű turbó, jappánból rendelt váltóbél, fülsüketítő zaj. Hatvan, fizikát meghazudtoló másodpercbe zippelve.
Én meg napokra beszédhibás lettem, aztán meg hetekig 8-12fős oviscsoportoknak tartottam előadást a csodálatos túlélésről.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.09.24. 11:01:13

@johnibyg: Sajnos az egy hibásan kopipésztelt ugróhivatkozás-kód. Megjavítottam, köszönöm az észrevételt.

Andrew460T 2011.09.24. 11:17:03

Jajj, csak már végre hadd lássunk titeket a tv-ben is!:) Amúgy a Hangyász-projektre én is kíváncsi lennék, hol is tart a dolog!

Cooper911 2011.09.24. 11:34:39

Te Karotta,

Nincs semmi gáz a Hacsi kinézetével. A Motorháztetőt fújd le matt feketére, vagy tegyél rá karbon fóliát és teljesen jól fog kinézni a gép.

Ha meg nyitva marad az ajtó, csak indulj el előre, hidd el be fog csukódni :)

Tomihuszár 2011.09.24. 12:22:29

Hú a Hangyászra kíváncsi leszek! (Milyen motor lesz benne? Csak nem 3,5 V6?!)Jövőre is jó kis program lesz úgy érzem... : )

2011.09.24. 12:32:32

Remélhetőleg azért majd felrakjátok a Tc oldalára a tv adásokat vagy nem?

dr.oid 2011.09.24. 12:43:09

Most az isteni Hbraccsoló Lacit látom autókat prezentálni Dezertőr Benjivel. Csodálatos áltudományos igényű izgalmas műsor. Übereljétek lécci, lécci, lécci! Hángérien Wolverline és Persol Robi csak jobbak lehetnek. Nem? Végtelen bizalommal a szívemben pásztázom a távoli jövő horizontját:))

JoeMiller 2011.09.24. 12:50:21

Évekig azon fröcsögtem, hogy annak idején, (a videótárban is megtalálható) Toyota Pryus, Honda Civic Hybrid "teszt" amit elkövettetek a hibrid technika tökéletes lejáratása volt és részemről le is írtam a TC autós műsorait...
Erre kiderül, hogy Pryussal jársz?!?!?!
Anno azt a műsort a magyar kormány rendelte meg a népi hibridutálat megerősítésére?

dr.oid 2011.09.24. 12:50:58

Rakétautótulajdonos Sipos kiugrott a rajtnál az első videón.

Tomchy 2011.09.24. 14:17:34

@Winkler Róbert: Még okt. 2.-án is a Knight Rider lesz. Erre gondoltál? :O)

calamites 2011.09.24. 14:26:32

@Winkler Róbert:
Remélem majd lesz valami nézhetőbb időpontban is, elvégre nem mindenki taxizik.

Esetleg korhatáros lesz, és folyni fog a vér, vagy az egyéb testnedvek?

dennisthemenace 2011.09.24. 16:26:35

@Winkler Róbert: Ki volt az az állat, aki akkorra tette????????????????????????

gnme 2011.09.24. 16:32:32

Nínó Karotta, a megtestesült Isten, újra közöttünk!

Szombat délbe Totalcart!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.24. 16:53:24

@Nínó Karotta:
"Azt hiszem, csajozni nem fogok tudni ezzel a képpel"
Má' ezt nem az autóra értetted ugye?

PSD 2011.09.24. 18:27:08

LOL! Azért az agyatlan autóbuzik negatív tudása ismét nagyon szépen megjelent a szavazás eredményében. Szemre úgy 2x annyian hitték hogy a fostos bömbös fog nyerni, és mint mindig, a valóság ennek pontosan az ellenkezőjét mutatja, a bimmer katasztrofális vereséget szenvedett. LOL! :)))

Dennis01 2011.09.24. 18:58:48

@JoinR: Egyetertek, szereny velemenyem szerint az AE86-nal jobb Toyotat azota se tudtak kiizzadni a japanok..
Ezert tetszik nagyon az Initial D cimu anime is, sok ketszer erosebb autonak siman elkeni a szajat a fohos egy AE86-al.. :)

Remelem, Karotta sose hagyja a Hacsit a roncstelepre jutni, ezek a kocsik megerdemlik az eletet..

f3nyv3s3rd0 (törölt) 2011.09.24. 19:02:20

@Dennis01: Van rendes Initial D film is, neten is megtalálható (angol felirattal), az is nagyon jó :D

Amit a 80-as években kihoztak abból a kocsiból, "ember feletti", nem akarok úgy meghalni, hogy nem lesz AE86-osom :-)
Sajnos itthon gyakorlatilag nem árulnak (pár éve még látható volt 1-2 hahu-n, de mára gyakorlatilag nincs...:( )

Egy igazi legenda, bár elég kevesen érzik át szerintem..akik véletlen árulják, azok viszont átérzik, mert jó drágák hasonló korú/állapotú autókhoz képest :-)

nov2016 2011.09.24. 20:23:52

@PSD:
Vazz. Köszi a hozzászólást. Most jöttem rá, hogy a szavazásnál a feliratok alatt a sötétítések arányát kell nézni. :)
Asszem végig kell pörgetnem az összes gyorsulásos cikket újra, mert ez nem esett le, vmi számértéket vártam. :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.09.24. 20:25:38

@Nínó Karotta: ...ogra az elmult 6 evbol, es a Hacsi ugy hat a nokre, mint egy furunkulus az orrod hegyen. Azt a csajt, aki a masodik randink utan hajlando volt beleulni, el is vettem felesegul. Ez inkabb a konkret peldany hibaja, ami kisse viseltes, de van belole itthon is gyonyoru, ez ni: indafoto.hu/miki3d/image/12878017-8ffd98cc/gyujtemeny/5

Dennis01 2011.09.24. 20:37:14

@JoinR: A film is nagyon jo, bar kar, hogy japan helyett kinai? szinkron van. Azon kivul, hogy angolul olvasom a szoveget, szeretem a szinkront is hallgatni. Az animet nezni fantasztikus elmeny japanul.. :)

En ezt talaltam, a nyalam folyik ezerrel, ahanyszor latom. Ha tudnam biztositani, a Minit ha fajo szivvel is, de eladnam erte.
Itt van ni: www.carontrack.com/toyota/trueno/001.shtml

Hat nem gyonyoru??

f3nyv3s3rd0 (törölt) 2011.09.24. 20:43:27

Igen kínai (pontosan hong-kongi asszem) a film, bár pár csaj japán benne.

A linkelt gép csodás, megbarátkoznék a jobbkormánnyal, ha csak azon múlna :-)

Dennis01 2011.09.24. 21:09:34

@JoinR: Csakis jobbkormannyal, ugy az igazi.. :)
A jobbkormanyhoz nagyon konnyu hozzaszokni, legfeljebb nem elozol orszaguton, a hegyrol lefele meg semmi hatranya sincs.
Ahogy Keiichi Tsuchiya, "Drift King" mondta, miert nem gyartanak ilyen autokat mint ez tobbet?? :)

Castigliano (törölt) 2011.09.24. 21:35:52

@Nínó Karotta:
Csak azért nem bolondulnak meg érte a nők,mert nem lett kombi kendácsolva belőle. :)

Krisi 2011.09.24. 22:20:31

vasárnapéjjel Totalcar, na, végre valami bíztató, addigra általában már legalább otthon vagyok - más kérdés, hogy olyankor már aludni szoktam. ha nem lesz félbeszakítva reklámblokkal akkor szerintem még végig is tudom majd nézni!

amúgymeg

9gag.com/gag/282789

musicminu 2011.09.25. 09:58:51

Közel távol a legjobb cikk, a legjobb arctól. Karotta for president! A Csótány tényleg nem csajozós autó, de nehogy már ne legyen szép. Igen is szép. Annyira "más" hogy szép. Én pl egy 85-ös kocka Passat-ot is szépnek tudok tartani.

Kéne csinálni egy road movie-t ahol Karotta és Winkler járják a prérit a Cougarral. Néha farolnak, néha csak néznek ki az ablakon iszonyat pléh pofával. Néha lealázzák a helyi csávókat a helyi kocsikkal.
Borzasztóan várjuk a hangyászt.
Karotta For president!

Szkotti 2011.09.25. 23:18:44

"Ez meg itt a valódi, életszaggal átitatott, vasoxid peremén megcsillanó olajcsepp ezer színében játszó kocsis móka megmarkolható manifesztátuma.
"
Engedd meg kérlektisztelettel, hogy aztakurvabazmeg.
Szép volt, na.

fogash 2011.09.26. 08:00:58

@Winkler Róbert: "A TV2-n keresd, elvileg vasárnap este 11-kor."

Akkor megint eltalálták vele a munkásoszályt... Mi kellene hozzá, hogy 19.00-kor legyen, mint a Topgear? Vagy az ostoba anyósos műsor helyett, legalább 1x egy héten? tv2 suxx :(

musicminu 2011.09.27. 22:17:13

Hahó Karotta, szétvet a kíváncsiság: Egy művelt kollégám azt mondja a hacsiroku japánul 68-at jelent. Miért hívod 68, nak az autót mikor a típusa 86?
Köszi

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.09.27. 23:45:38

@musicminu: a kollégád művelt, de a japán tőszámnevek területén nem kikezdhetetlen a tudása. Hacsi=8, roku=6. Lásd: sp.cis.iwate-u.ac.jp/sp/lessonj/doc/numbers.html

musicminu 2011.09.28. 12:35:16

Na így már tényleg kerek a világ. Egyszerűen anyanyelvén szólítod. Valszeg ezért is hallgat rád jobban mint akár egy hivatásos versenyzőre (link is volna, de lusta vagyok)
Úgy látszik a kollégám már régen dzsúdózott. Meg is mondom neki, hogy gyúrjon rá, kicsit, mielőtt legközelebb Japánba megy, vagy TC cikket olvas. :)
süti beállítások módosítása