Ne sétáltass mopedautót a napon!

  2011. szeptember 22. - ommm Címkék: plasztik burn mopedautó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Régi, jó barátunk, Gyuri (tudják, ő az a furcsa srác a döbbenetes motorjaival) küldte az alábbi képeket. Csehországi barátjától kapta őket, nem is tudom, mit lehetne tanulságként levonni belőlük. Az biztos, hogy a mopedautók konstrukciós sajátossága a pillekönnyű műanyag héj. Illetve minden műanyag, ami csak lehet, hogy a kis motorokkal is úgy-ahogy képes legyen felvenni a forgalom ritmusát.

A baj akkor történik, amikor koccan-törik, de még tán ez is kimozogható. Azonban ha a rekkenő nyári melegben kigyullad... nos, akkor tulajdonképpen az ülések vázán kívül csak - szatyorban hazavihető - pár kilónyi fém marad utána. Mindez pillanatok alatt, a tulajdonos szerencsére megúszta. A képsor láttán valahogy nem nőtt meg a bizalmam irántuk.

03082011196

(Kíváncsi vagyok, ki kommenteli be először a Miért nem állták körbe...-kezdetű megoldást.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr743246135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Avatar 2011.09.22. 22:24:32

Ez a mopedautó a kereszteződésben parkolt, miközben az egész parkoló üres volt?

Mellesleg:
www.mommo.hu/media/Kigyulladt_a_vadiuj_Ferrari_Parizsban
automenedzser.hu/auto_hirek/20100825_ferrari_458_italia_tuz
www.autoblog.hu/hirek/a_nap_kepe_ujabb_kiegett_ferrari.html
automenedzser.hu/auto_hirek/20090606_megvette_a_ferrarit

Na, akkor arányaiban annyival több mopedautó leégést tessék összevadászni, mint amennyivel több mopedautó van forgalomban, mint ferrari.
A fenti gyűjtéshez nekem elég volt kb 5 perc...

kispilota 2011.09.22. 22:31:14

@rozsdapeti: Badarság. Persze lehet széttekert romhalmaz ami okádja a füstöt. De az nem a mopedautóságból fakad hanem az elhanyagolt állapotból.
Nézz meg egy BKV buszt. Pl. a kis vári midibuszok egyikét aztán térjünk vissza a füstre.

kispilota 2011.09.22. 22:35:22

@kkn: Van sok 50ccm-es benyás is, nem csak diesel. 4 kW a határ. Meg 350 kg önsúly és 45 km/ó tervezési végsebesség.
Ami pont úgy igaz mint a SMKP 45 km/ó értéke!

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2011.09.22. 22:37:23

@kispilota: ha dízel, okádja. ha nem látod is, okádja. A BKV-buszt nem te üzemelteted, mopedautót viszont vehetsz. Ezek után és ezek miatt persze nem kéne.

ommm 2011.09.22. 22:45:20

@kispilota: Látod, mások vagyunk. Én valahogy nem örülök annak, hogy ezek a koporsók akár kilencvennel-százzal is közlekedhetnek, jellemzően olyanokkal a kormány mögött, akik másképpen nem kaptak, vagy nincs is jogosítványuk. És itt nem a mozgássérültekre gondolok, azok jó eséllyel a tolókocsit sem tudják berakni ebbe az izébe.

RaveAcE 2011.09.22. 22:49:59

@mizog: Na akkor ferrarit sem veszek.

StZ 2011.09.22. 23:01:33

Lesz ebből még keveset futott, törésmentes... :D

VOGAben 2011.09.22. 23:14:49

A gazdi megnyomta az önmegsemmisítő gombot.

De a másik amit nem értek, hogy ott áll például az a felicia, amit szinte bagóért meg lehet már venni, a fenntartása szintén túró és mégis van akiknek ez a kicsi gyösz kell inkább.

Egy kivételt tudok elfogadni, ha EÜ okokból nem kap "b" kat jogsit valaki, de smkp-t még igen. De ez igen szűk kör lássuk be.

attila7575 2011.09.22. 23:37:44

Környezetbarát, látjátok milyen gyorsan lebomlik :)

Embervad 2011.09.22. 23:40:12

akinek egyáltalán megfordul a fejében, hogy egy ilyen szarral közlekedjen, egy életre elvenném a jogosítványát, mert nyilvánvalóan halvány lila fingja sincs a közlekedésről.

ja, hogy ezeknek nincs is jogosítványuk? de klassz.

preston 2011.09.22. 23:41:38

mopedautó mindenhol vezethető jogsi nélkül csak itthon nem

tsm08 2011.09.23. 00:20:55

Ha választanom kellene, hogy egy robogót, vagy mopedautót veszek, akkor a mopedautót vinném, ha azonos árban vannak.
Nem az autókkal kellene összevetni, hanem a robogókkal, ahhoz képest nem rossz, nem ázok benne, stabilabb.
Mintha a robogó, nagymotor nem koccanna, nem törne... Egy komoly ütközésnél ebben is meghalsz, meg a motoron is. Sőt a biciklin is. Elég 20 km/h-val nekimenni bárminek.
Azt nagyobb problémának érzem, hogy 125-ös motorokkal robogóként száguldoznak magyar parasztok, robogós jogsival vagy még azzal se, rendszám nélkül okosba'.

tsm08 2011.09.23. 00:31:39

@VOGAben: Hát ez az, hogy elég szűk rétegnek jön be és jelent megoldást egy ilyen jármű. Senki nem ebben fog Horvát(h)országba leutazni nyaralni, vagy hegyi szerpentineken csavarogni. Ez pont ott jár, ahol a robogók is. Nincs belőle több százezer az utakon, nem is lesz, akkor meg minek az ekézés?
Nem kötelező venni, a lakosság 99.5 %-ának sose lesz, mert ők inkább fizetik a biztosítást, adót, és ülnek akár egy 1-2 kilométeres útra is autóba, akár egyedül is kocsival mennek a kisboltba, mert megtehetik, dugóban mérgelődnek, mert a dugó a mopedautó nélkül is kialakul minden be és kivezető úton reggel és este.
Ismétlem: ez egy robogó, ami védett eső ellen, nem is akar több lenni, tessék ennek megfelelően kezelni.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2011.09.23. 00:50:01

@ommm:
ezért rühelljük a hülye bogarakat is, jogsi és ész nélkül cikáznak, oszt' lehet vakarni a szélvédőről állandóan...

tsm08 2011.09.23. 00:57:46

@ommm: A mozgássérültek nem mind tolókocsisok. Sőt, a többség nem.

qmatch 2011.09.23. 01:10:25

MOtorkerékpár PEDállal autó...
vagy MOtorral és PEDállal is hajtható autó
... hacsak nem gáz-pedállal.
Azért az se százas, aki ezeket a "kategóriákat" kitalálja.

BTW ez lehet a külső égésű motoros autó - bocs. -, még "under construction", és a külső égéstől meggyulladhatott rajta az álca-matrica.

qmatch 2011.09.23. 01:16:35

Ha most én lehúzom a szuzuki 4 gyújtókábeléből valamelyik hármat, akkor kapok egy kb. 300 köbcentis mopedautót?
Vagy a szuzuki egyébként is az?

( SUZUKI WagonR+ 1.3 76LE :) , sajnos a fentiek szerint nehezen hekkelhető a két trafós ikergyújtás miatt )

Vincenzo90 2011.09.23. 01:56:07

Koporsó. Rendszerint olyan fiatalokat látok benne, akiknek jobb lenne, ha nem vezetnének autót. Tanuljanak meg közlekedni, persze, de kismotorral. Túl sokat szoktak ezek hinni magukról a +2 kerék miatt, és ebből könnyen lehet baj.

Index Elek 2011.09.23. 06:10:05

@kkn: Köszönöm.

Tehát diesel, és valószínűleg nincs rajta semmiféle utókezelő berendezés? Katalizátor? Részecskeszűrő?

Az mióta biztonsági tényező hogy lassú? Emelkedőn akkor mondjuk 20-al kaptat fel? Az autósok meg őrjöngve előzik?

Ahogy írtad többféle dolgot is bele lehet magyarázni a korlátozásokba amit egy ilyen jármű okoz.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.09.23. 06:12:10

Minden autó kigyullad a napon, ha benne felejted az öngyújtódat. A bátyám Fiatja is így járt, pedig az aztán fémből volt.

Amúgy tényleg vackok ezek a csattogó, forgalmat feltartó kis hulladékok.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.09.23. 06:15:08

@tsm08: egy árban lenne: közel kétmillió egy ilyen kis vacak.

Amúgy jó lenne, ha legalább 70-nel tudna menni. Nem is értem, hogy lehet kiengedni városi forgalomba 45 km-es maximális sebességgel. Bezzeg a lovaskocsikat kitiltják, pedig az is tud menni 30-cal. ÉS még környezetvédő is.

KaPé 2011.09.23. 06:16:10

Városban biztos nagyon jók ezek a szarok, de városon kívül ki kellene tiltani őket az utakról. Annyival mennek, mint egy bicikli, de lehetetlen megelőzni őket, egy forgalmas szakaszon kilométeres dugókat tudnak generálni.

magyar bucó 2011.09.23. 07:25:02

Biztos, hogy nem a naptól gyulladt ki.

És mi van a kigyulladós Ferrarival?

Rocko- 2011.09.23. 07:32:13

@Index Elek: "Az mióta biztonsági tényező hogy lassú?"
mióta a világ létezik.
ha lasabb az ütközési sebesség, akkor kisebb a sérülés esélye/mértéke.

Shadowbull 2011.09.23. 07:33:44

@kispilota: "Külföldön a legtöbbet idős vagy rokkantság miatt motort, autót nem vezető emberek veszik"

Na toluk mentse meg a Joisten a tobbi kozlekedot.

sb

magyar bucó 2011.09.23. 07:36:24

@rozsdapeti: Ugye, a BKV buszokról beszélsz?

magyar bucó 2011.09.23. 07:41:22

@Index Elek: "Az mióta biztonsági tényező hogy lassú?"

Mindig az volt, már az ökrös szekerek idején is. Egy lassú (lassan gyorsuló, alacsony végsebességű) járművel nem fogsz vadállat módjára közlekedni.

magyar bucó 2011.09.23. 07:43:01

@qmatch: A kétkerekű "mopedek" többségét sem tudod pedállal hajtani.

magyar bucó 2011.09.23. 07:44:30

@Kiszámoló: "Minden autó kigyullad a napon, ha benne felejted az öngyújtódat."

Meggyújtva. Mert magától az öngyújtó sem gyullad meg a napon.

qmatch 2011.09.23. 07:58:56

@magyar bucó: na ugye!...akkor az sem moped :)

magyar bucó 2011.09.23. 08:12:25

@qmatch: Van úgy, hogy a szóhasználat eltér az eredeti jelentéstől. Hogy a témánál maradjunk, a lóerő sem az erő, hanem a teljesítmény mértékegysége.

kispilota 2011.09.23. 08:12:35

Kedves Omm!
Megint kapufát lőttél. Az, amelyik 90-el megy, az nem mopedautó. Arra kell a jogsi, műszaki, bizti, stb. Az pont úgy megfelel az EU-s biztonsági előírásoknak, mint a többi AUTÓ.
A fiatal kezdő vezetők meg inkább egy fedeles, 4 kerekű mopeden tanuljanak, mint egy kétkerekű tecsós lélekvesztőn.
Nézz meg és próbálj ki egy mai Ligier-t, mielött fikázod ezeket. A mopedokról általában sem a Berva alapján mondjunk véleményt 2011-ben.
Azt is jól írta valaki, hogy a korlátozott egészségügyi képesség nem egyenlő a tolószékkel. Van a rokkantkocsi, de az más kategória.
Lehet nem szeretni ezeket a gyöszöket. De hangulatot gerjeszteni ellenük nem tisztességes. Talán a francia, német, olasz vagy osztrák közlekedési szakemberek sem olyan buták, mégha nem is hordják olyan magasan az orrukat mint a hazai okoskák.
Sok sikert és több józanságot.

kispilota 2011.09.23. 08:18:58

@Shadowbull: Nekik is pont annyi joguk van az utakon közlekedni, mint a hurkásnyakú ódisnak vagy sztrítracsingos mutyukis nyegleónak. Mellesleg ezek az idős emberek tízszer szabálykövetőbbek akkor is, ha nem jelez lízerblokkoló.

dzsoot 2011.09.23. 08:24:41

ezek az "autók" nem Magyarországra készültek. sem a vezetési kultúra sem az infrastruktúra szempontjából.
Például Hollandiában legalább akkora kerékpárút-hálózat van ( kétsávos) mint autóút-hálózat és ezek a törpék ott közlekednek tucatszám. Ha mégis kitévednek az utcára - ahol amúgy is csak 50-nel lehet menni - senki nem anyázik. Közlekednek, A-ból B-be szeretnének eljutni, és nem Lóerővel mérik a tehetséget. Bárhol tud parkolni és jóval gyorsabban tud haladni mert a kerékpárutakon kevesebb a lámpa. kb 2 liter gázolajat eszik. Magyarországon még a használatra vonatkozó jogszabályok sem egyértelműek, maguk a rendőrök sem tudják mi is ez ....

kispilota 2011.09.23. 08:25:15

@Kiszámoló: Neked is javaslom tisztelettel, hogy ülj bele és menj legalább 300 métert egy nem 40 éves mopedautóval. Nagyon megváltozik a véleményed. TAPASZTALATból mondom.

kispilota 2011.09.23. 08:30:17

@rozsdapeti: Akkor lebeszéltél a Cayenne dieselről. Mert okádja. Marad a BKV tisztaüzemű roncsai.

Shadowbull 2011.09.23. 08:38:15

@kispilota: Joguk csak akkor van, ha nem veszelyeztetik a tobbi kozlekedot.

Sajnos errefele 80-90 eves papak meg mamak vezetnek bazi nagy autokat, pedig toloszeket se lenne nekik szabad.

A nejemnek egy ilyen papa ment neki oldalrol ugy, hogy siman kihajtott egy mellekutcabol megallas nelkul. Szerencsere nem lett semmi komolyabb baj, de csak tizedmasodperceken meg az asszony reflexein mulott hogy nem oda csapodott be a bacsi, ahol a lanyom ul a gyerekulesben.

Meg szerencsere a keresztezodesben nem jott mondjuk a biciklis, mert a papa siman kivasalta volna.

az ilyen emberek ne uljenek autoba, ne kozlekedjenek a kozutakon, mert magukat meg masokat is veszelyeztetnek.

sb

Shadowbull 2011.09.23. 08:39:50

@kispilota: A Cayenne dizel megfelel az eppen aktualis emisszios eloirasoknak.

Az ilyen kis gyoszokre mi is vonatkozik? Euro 5?

sb

Donor 2011.09.23. 08:41:19

@Gyurma73: Lényegében a motor, és az ahhoz rögzített futómű lengők vannak acélból, a többi műanyag. Nyilván nem marad belőle, ha begyullad az üzemanyag tartály.

Én Ladát láttam kiégni, abból is csak az üres kaszni maradt.

Donor 2011.09.23. 08:46:08

@metal: ...és drágábbak.
Egyébként szerintem is karbon, vagy minimum üvegszálas kaszni lenne elfogadható. Lényegesen kisebb súllyal jóval biztonságosabb lehetne egy autó, arról a tényezőről nem is beszélve, hogy kisebb tömeggel, nem is kéne olyan erős kaszni, egy azonos becsapódás túléléséhez.
A karbon kompozit ráadásul lényegesen jobban viselkedik roncsolódás közben mint az acéllemez.

Ja és a jóval könnyebb kaszni, jóval kisebb fogyasztást is eredményezne.

Donor 2011.09.23. 08:51:50

@szita szita péntek: Én is arra jutottam, hogy második autónak ideális lenne egy ilyen, csak ne adnák annyiért mint egy rendes autót. Másik, hogy egyenlőre nincs hova tenni. Így is van már 3 motorom, szóval amíg nem lesz olcsó elektromos változat addig nem veszek :)

Donor 2011.09.23. 08:53:23

@LumPool: vagy az ablakban hagyott öngyújtó is tud érdekes dolgot művelni.

Shadowbull 2011.09.23. 08:53:54

@Donor: "vagy minimum üvegszálas kaszni lenne elfogadható. Lényegesen kisebb súllyal jóval biztonságosabb lehetne egy autó"

Uvegszalassal? Ne rohogtess.

"arról a tényezőről nem is beszélve, hogy kisebb tömeggel, nem is kéne olyan erős kaszni, egy azonos becsapódás túléléséhez."

Kiveve ha nalad nehezebb mozgo targgyal utkozol.

sb

Donor 2011.09.23. 08:56:32

@Accordbela: Ha kiveszed a korlátozást belőle megy az 80-at is :D

Sopánka76 2011.09.23. 08:59:16

Miért, nem állták körbe?

magyar bucó 2011.09.23. 09:04:12

@Donor: Mesélj, milyen érdekes történhet vele?

Donor 2011.09.23. 09:04:57

@Embervad: Na neked sem sok közöd van a közlekedéshez, szóval tépd össze a jogsidat.
Kell hozzá jogosítvány, csak más kategória, de ugyan azokat a vizsgákat kell letenni hozzá, mint a "B" hez. KRESZ vizsga, rutin, műszaki, forgalmi vizsga.

Donor 2011.09.23. 09:07:16

@magyar bucó: Apám hagyta a kocsijában, szerencsére letekert ablaknál, de felrobbant, és csak azt láttuk, hogy a letekert ablakon egy lángcsóva csap ki nagy pukkanással.

Szerencsére nálunk ezzel vége is volt a történetnek, de hallottam olyat, akinek berobbant a szélvédő mert nekicsapódott a tűzkerék, vagy olyan akinek ettől gyullad ki és égett porig a kocsija.

magyar bucó 2011.09.23. 09:07:40

@Donor: Milyen kategória kell hozzá?

magyar bucó 2011.09.23. 09:09:19

@Donor: Nem hiszem el. Mitől gyulladt volna meg? Letekert ablaknál meg különösebben fel sem melegszik az autó. Szóval, kamu az egész. :)

Donor 2011.09.23. 09:10:21

@Vincenzo90: Mert robogóval jobb ezeknek szerinted? A moped autó sokkal szerényebb menettulajdonságokat produkál mint egy robogó, szóval pont hogy nem a felelőtlen fiatalok szoktak ezzel menni.

Donor 2011.09.23. 09:11:32

@magyar bucó: Persze, nyilván hazudok, és nem is láttam. Nincs is apámnak kocsija, sőt kocsit sem láttam még ;-)

Donor 2011.09.23. 09:12:52

@magyar bucó: Nem fogod kitalálni: "M" mint moped :) de bármi mással is vezetheted, de jogsi kell rá.
Annyi, hogy ezt a kategóriát 14 évesen már megkaphatod a többit csak később.

magyar bucó 2011.09.23. 09:13:01

@Donor: Kocsit valószínűleg láttál már. Hogy hazudsz, az meg egészen biztos.

magyar bucó 2011.09.23. 09:14:51

@Donor: "ugyan azokat a vizsgákat kell letenni hozzá, mint a "B" hez. KRESZ vizsga, rutin, műszaki, forgalmi vizsga."

Ahhoz csak KRESZ vizsga kell, se műszaki, se forgalmi, se rutin. Meg EÜ alkalmasság sem. Az öngyújtós sztorid is pont ennyire hiteles.

Donor 2011.09.23. 09:16:05

@Shadowbull: Ez azért nem mopedautó függő.
Elém meg egy Kadett kanyarodott ki szóval tíccsuk be a Kadettot, mert ostoba szőkék vezetik, akik veszélyesek a többi közlekedőre :D

Donor 2011.09.23. 09:21:16

@magyar bucó:
www.vezetnitanulok.hu/hu/arak/7-moped-kategoria.html

Ennyit is érsz. Kb. 10 másodperc utána nézni, de azért lelkesen trollkodsz teljesen alaptalanul.

Ha ennyire kamu a történet szerinted, akkor az öngyuszit bátran pakold be a műszerfalra, lehetőleg 50forintos kínait, aztán ne sírjál ha kiégett a kocsid, mert úgy csak kamu az egész.

magyar bucó 2011.09.23. 09:25:22

@Donor: Nézz Mithbustert. Ők pont az ilyen UL-eknek járnak utána. Többek között ezt is kipróbálták. Karton öngyújtó, különböző spray-k (mert arról is keringenek ilyen sztorik). Magától semmi sem pukkant ki, de amikor szándékosan kieresztették a gázt, akkor sem történt semmi. Ugyanis az még nem elég, ha kijön a gáz, azt valaminek meg is kell gyújtani. A parkoló autó utasterében semmi olyasmi nincs, ami meggyújthatná. A végén persze felgyújtották az autót, hogy legyen valami látványosság. :)

magyar bucó 2011.09.23. 09:27:05

@Donor: Az, hogy ők mit adnak el, nem jogszabály. Azért vezethetsz mopedet lejárt jogosítvánnyal is, mert csak a KRESZ vizsgádat kell igazolni.

Donor 2011.09.23. 09:29:47

@Shadowbull: Mert mi a gond az üvegszállal. Csinálnak belőle sportkocsit. Nem olyan menő mint a karbon, meg kicsit nehezebb is, de egy családi autónak nem pont jó?

Tömegviszonyok: hát ilyen alapon közlekedj tankkal, úgy is ez a tendencia, de egy könnyebb test lassításához, kisebb erő kell, vagyis a gyűrődési zónának kisebb energiát kell elnyelni.

A kompozit anyagok erősebbek és könnyebbek mint az acél, ütközés elnyelő képességük is jobb, a tévhittel ellentétben, de ha csak a tömeg a problémád pakolj bele akkumulátort, és nevezd villanyautónak, változatlan tömeg mellet.

magyar bucó 2011.09.23. 09:32:09

@Donor: "egy könnyebb test lassításához, kisebb erő kell, vagyis a gyűrődési zónának kisebb energiát kell elnyelni."

Ha falnak mész, akkor igaz, de ha a szembejövővel ütközöl, akkor a nehezebb győz.

Donor 2011.09.23. 09:33:01

@magyar bucó: Mivel nyilván hazudok, szóval ha már Mítosz rombolók is megmondták, miért nem próbálod ki?

Had röhögjünk már egy jót, mekkora barom vagy.

Donor 2011.09.23. 09:34:00

@magyar bucó: vagyis lepattansz róla.
Járj te is tankkal, mert az a biztonságos csak.

Shadowbull 2011.09.23. 09:35:22

@Donor: nem mopedauto volt, de nem is arra reagaltam, hanem arra hogy jajdejo, majd ilyenekkel jarnak az oregek akik nem tudnak mar autot vezetni.

na azt ne.

sb

magyar bucó 2011.09.23. 09:35:34

@Donor: Ha eljutsz a fizikában a rugalmatlan ütközéshez, akkor majd számold ki.

magyar bucó 2011.09.23. 09:37:00

@Donor: Tényleg nagy barom vagy és még hazudós is. Miért robbanna fel? Próbálj meg egyszer gondolkodni, másoknak sem ártott meg.

Shadowbull 2011.09.23. 09:37:17

@Donor: melyik sportkocsi van uvegszalbol?

maximum a boritolemezek, de azok meg amugy sem vesznek reszt (csak minimalisan) az utkozesi energia elnyeleseben.

sb

metal · http://electric.blog.hu 2011.09.23. 09:42:41

@Donor: Nem lényegesen drágábbak. És az autók fogyasztásán / nem rohadásán simán meg lehetne spórolni. Ráadásul azért drágább, mert jelenleg nem gyártják igazán sorozatban. Ha az autógyárak ráállnának, és óriási mennyiségben kezdenék el gyártani, az acél ára alá is csökkenhetne simán az előállítási költsége. Persze lenne egy egyszeri nagy fejlesztési költség.
@Shadowbull: "(csak minimalisan) az utkozesi energia elnyeleseben."

A megfelelő kompozit anyagok az acélnál sokszorosan erősebbek. Lásd Forma-1, modern vadászrepülők,....

Shadowbull 2011.09.23. 09:48:48

@metal: "Ráadásul azért drágább, mert jelenleg nem gyártják igazán sorozatban. Ha az autógyárak ráállnának, és óriási mennyiségben kezdenék el gyártani, az acél ára alá is csökkenhetne simán az előállítási költsége."

ez igy ahogy van nem igaz. Szenszalas kompozit elemeknel mind az alapnyag mind a technologia nagysagrenddel dragabb mint az acelnal. es ezen a sorozatgyartas nem segit lenyegesen.

"A megfelelő kompozit anyagok az acélnál sokszorosan erősebbek. "

Igen. Bar nem az uvegszal, hanem a szenszalas kompozit. Az ara meg tobbszorose az acelnak.

sb

Donor 2011.09.23. 09:51:42

@magyar bucó: :)))))) Írtam már pár programot pár fizikai modellezéshez, meg országos fizikaversenyt is nyertem annó, szóval én lehet hogy tudom mi történik, de neked elég volt vajon a Discovery csatorna, hogy lövésed legyen róla?

Feladat:
Két autó frontálisan, tökéletesen rugalmatlanul ütközik
v= 14m/s (kb. 50km/h)
m1=500kg
m2=1000kg
-------------

-mekkora energia nyelődik el az 1. és a 2. autó gyűrődési zónájában.
-mekkora lassulást fog elszenvedni 1. és 2. autó
-mekkora lesz az ütközés után a két autó sebessége

Nem bonyolult feladvány, középiskolás fizika, tehát ha van jogsid, akkor meg kell tudni oldanod, de segítek.
-azonos lesz a két ütközési zónán elnyelődő energia.
-könnyebb autó nagyobb lassulást szenved el, tehát olyan mintha falnak ment volna nagyobb sebességgel.
-nehezebb autó továbbra is előre, a könnyebb hátrafelé fog menni.

Tehát összességében a tanulság hogy közlekedj tankkal, ha szerinted a tömeg növelés az egyetlen járható út az egyre biztonságosabb autókhoz.

magyar bucó 2011.09.23. 10:03:07

@Donor: Akkor számold ki a két test ütközés utáni haladási sebességét (különösen figyelj az irányokra!). Melyik jármű sebessége mennyivel változott? Melyikben halsz meg?

magyar bucó 2011.09.23. 10:04:43

@metal: Az acél korlátlanul újrahasznosítható, a szén/üvegszálas műanyag szemét.

Laciii 2011.09.23. 10:22:49

Megvan a jelentés, hogy mi okozta a tüzet?
Anélkül ez így sima rágalmazás.

GGG77 2011.09.23. 10:35:21

Városi közlekedésre nagyon sok embernek lehetne alternatíva. Arról pedig nem az autó tehet, hogy milyen a vevőkör.

És igen, aki alkalmatlan a közlekedésre, az egy mopedautóban sem lesz alkalmas. De ettől még a koncepció jó.

AczélGyuribácsi 2011.09.23. 11:23:13

Azért ez a blog jól mutatja a magyar átlagautósok többségének alpári tulajdonságait...
Egy ilyen fotóshop bulira ennyi kinyilatkoztat, kirekesztő és gyalázkodó hozzászólást?
Gondolom, aki nem az itt fröcsögők autóival száguld Fittipaldi stílusban, aki nem WRC menő, na az mind prosztó patkány, akire "re kellene gyújtani" az autóját...
A sok mocsok, aki képes nem száguldani és amilyen megátalkodott, még nem is vesz bmw-t, audit, mercit stb.

Én inkább azt vezetném be, hogy egy belső gyűrűn belül kizárólag valami ilyen aprósággal lehessen bemenni!

fegyvervideoponthu 2011.09.23. 12:35:58

Ennnyi proszto, autojat csak peniszpotleknak tarto gyokeret...

A mopedauto egy kifejezetten joindulatu, hihetetlenul konnyen vezetheto, kb. 50 km/h-ig egeszen dinamikusan gyorsulo (nagy nyomateku dizelmotor) kis valami.

Egy fedett robogo, nagy taroloterrel, robogonal nagyobb biztonsaggal, es minimalis fogyasztassal. Nekem is volt, falun beluli futkosonak, kiraly kis cucc.

Kisebb falvakban, kisvarosokban ez lehetne a legidealisabb kozlekedesi eszkoz. Minimalis fenntartasi kotlsegek, 3 liter gazolaj se/100km.

De inkabb szottyadt kamaszkoru 5-os BMW-ket vesznek a falu bikai, aztan itt posztoljak az okossagaikat.

Szabi01 2011.09.23. 12:41:09

Nekem is "robbant" már fel öngyújtó az autóban. Kihasadt az oldala és kijött a gáz. Nagyot szólt, kicsit röpült és kicsit büdös lett, ennyi. Mitől gyulladna meg? Ha épp szikrázna is valahol valami a kocsiban (rossz gyújtókábel, stb.), akkor sincs annyi gáz benne, hogy az autó légterét olyan töménységben megtöltse, hogy robbanni tudjon.

TürhőAllergiás 2011.09.23. 12:43:30

Valaki említette, hogy az alacsonyabb sebesség nagyobb biztonságot jelent. Ha ütközöl valamivel, vagy hamarabb tudsz lefékezni egy veszélyhelyzet előtt, akkor igaz.
De!
Ha lassabban mész, a forgalom többi résztvevője folyamatosan megpróbál kielőzni, ami komoly többletrizikóval jár a forgalom egészére nézve. Szóval szerintem az alacsony haladási sebesség több bajt okoz, mint amennyi előnye van.
Aki meg nem akar megázni, az vegyen fedett robogót, oszt kész.

zlaboncz (ZLC) 2011.09.23. 12:57:39

@Rocko-: "Az mióta biztonsági tényező hogy lassú?" mióta a világ létezik.
ha lasabb az ütközési sebesség, akkor kisebb a sérülés esélye/
mértéke."

Ez abban az esetben lenne igaz, ha a közlekedés többi résztvevője is pariban lenne velük, mind súlyban, mind sebességben. De abszolút nincsen (legalábbis a nagyobb városokban, ahol a forgalom sűrűsége nagyobb) ezért inkágg generálja a veszélyt, nemhogy csökkentené. Egy olyan úton, mint például a Váci út, nettó életveszély, magára és a többi közlekedőre nézve, mert egyszerűen nem képes felvenni a forgalom tempóját, emiatt mindenki kerülgetni fogja, megtöri a forgalom ritmusát.

Szóval alapvetően nem rossz dolog, de nagyon nem mindegy, hogy hol használják.

Z.

Lookie 2011.09.23. 14:25:45

Látom felkapott vitatéma és mindenki a maga szemszögéből látja a dolgokot, így tehát én is a magaméból írom le. Szerintem csak az jár ilyenekkel aki a szó szoros értelmében utál vezetni, vagy közömbös számára az egész autós téma beleértve a vezetési élménnyel járó problematikát is. Az olyannak anélkül is olyan használati tárgy az autó mint egy konyhamixer, vagy hajszárító vagy akármi más. Így persze a városi forgalomra az ilyen csúnya kis gnomokat választja, nem érdekelvén hogyan vonszólja el őt A pontból B-be. Ezzel még nem is lenne gond, de szerintem nagy részük ki sincs jól dolgozva, hanem csak olyan kínai bicikli minőségben gyártogatják őket(most nem a SMART-ra gondolok itt). Kicsit sem csodálkozok ezeken a képeken...

kispilota 2011.09.23. 16:09:08

@Lookie: Csacskaságokat írsz. Ülj már bele egy Ligier vagy Aixam darabba. Pont azt a belteret látod, mint a többi kisautóban. Persze nem mindenki kéj gyarapítása céljából közlekedik. OLCSÓN akar eljutni x-ből y-ba. A kéj majd ott várja.
Mert autóbuzullus persze nem vesz ilyet. De kevés ember számára gyönyörűség araszolni a városban -2 vel.

Lookie 2011.09.23. 17:41:05

@kispilota: Az Aixam az maga a legyártott szörnyűség az én szememben, a Ligier az már tényleg minőségibb cucc de hát drágább is, írtam is, hogy személyes véleményt írok mint ahogy mások is. Ha csak úgy szárazon értékelném ezeket a kiskocsikat akkor akár ötletileg rendben is lennének. Kicsi furikázó városi autócskák, főleg a belvárósi forgalomba. De mondok én neked mást, hogy szoktam én csinálni az én "nagy" kocsimmal. Szépen bemegyek egy bizonyos pontig, megvannak nekem azok a helyek ahol nem kell fizetni vagy keveset és a többit szépen letudom gyalog, vagy ha nagyon szorúl a hurok közszállítással, kár kínlódni a stoppoknál feleslegesen és még parkolóhelyet is keresni amit biza ezeknek is ugyanúgy meg kell keressed. Kicsit sem haragszom megszollásódra mert elvégre te is a magad szemszögéből írtál ami teljesen normális. Kívánok neked sok szép városi furikázást ilyen kis Aixamokkal vagy egyébb ilyen kis városi cirkálokkal, addig én lehet többet gyaloglok egy kicsit de még soha senkit nem hallottam hogy megbetegedett volna a gyaloglástól, ha csak nem szenved valami kóros betegségben. Minden jót kívánok.

lujo405GL (törölt) 2011.09.23. 18:44:16

Ez a mopedautós sumákság is tré dolog, de falun meg azt látom, hogy egyre terjed a villamosszékesek tábora. Boldog boldogtalan rokiszékkel nyomja az úton, simán járnak vele napi szinten a falu meg a kisváros között, felcuccolnak, krúzolnak. És sokukról kapásból látni, hogy köze sincs a mozgáskorlátozott állapothoz. Felíratják a nagymamának, stb, aztán a nagyi egy centit sem megy vele. Szánalmas.

voroseltolodas 2011.09.23. 19:27:41

Van itt egy srácnak ilyen benzines. A 70km-re lévő nagyvárosba jár vele kétnaponta. A poén,hogy van egy 190-es mercije is,de ezt jobban szereti mert csak 2,5litert eszik,biztosítás szinte nulla és 80-al tud menni.Nem tart fel senkit komolyabban.

kispilota 2011.09.23. 19:41:19

@Lookie: Nekem egy ideig Ligier Ambra volt. De a jogi rendezetlenség miatt akkoriban eladtam. Szerintem elsősorban nem nagyvárosi dugózásra való. De kisvárosban, vidéken igazán elemében van. Felesleges 1,5 tonna vasat gyorsítani és fékezni 2 cekker krumpliért. Sajnos nincsenek igazán kicsi és EGYSZERŰ autók. Ma egy kis mutyuki is 1 tonna minimum. A sportosság és lóerőmaximalizálás egy nagyvárosi ficsúrnak fontos. Egy falusi bevásárlókocsinál kevésbé. Nem ázik meg, keveset kajál. De sok embernek nem a sebesség az életcél. A Ligier pl. alu csőváz, LEXAN burkolat. Nem rohad. A Kubota vagy Lombardini kisdiesel pont olyan mint a kertitraktorában van. Csak Magyarországon nem arra akarják a dolgok jó részét használni, mint amire a szülőatyjai megtervezték.

kispilota 2011.09.23. 19:45:42

@lujo405GL: A vellanyszék boltban bárki által megvehető. Persze SZTK-ra olcsóbb.
Sajnos nagyon rosszul láthatóak a forgalomban.

Index Elek 2011.09.23. 21:08:33

@Rocko-: Korlátozott mértékben egyet kell értsek. A lassú (vagy inkább nem túl gyors) biztonságos lehet. De a túl lassú már nem az szerintem. Persze nagyon függ a forgalomtól.

Az a baj, ha korlátozott vezetési képességű emberek (jogsi nélkül, idősen, beszűkült reflexekkel) beülnek egy ilyenbe. Hiába lassú, ha kihajt a mellékutcából a főútra, mert múltkor sem jött senki.

Értem, hogy a probléma nagyon relatív, ezt nem vitatom.

dunai 2011.09.24. 06:15:21

A kommentelök ha veszik a fáradtságot és utánanéznek, megtudhatták volna,hogy 2 éve csak B-s jogositvánnyal vezethetö!Vannak vele is gondok ugyanugy elromolhat mint a személyauto, de vannak elönyei is/olcsobb üzemeltetési költségek/.Városi forgalomban 50-55km-s sebességgel nem tartja fel a forgalmat!És végül is erre tervezték!!Korlátozott vezetési képességü embereket sokszor látok ,olyanokat is akik nincsenek tisztában a kresz szabályaival,nem mopedautoban!/A rengeteg baleset nem ezekkel a jármüvekkel történik!/ Probáljunk egymásra figyelve közlekedni az utakon, a mopedautos is közlekedö társatok!Köszönöm!

Accordbela 2011.09.24. 21:04:06

@Donor: Gondolom én hogy megy rendesen,de maradjunk a szabályokon belul...

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.24. 21:58:16

ha kieg egy auto az azt jelenti hogy automatikussan minden olyan tipusu auto el fog egni egyszer?

nem hinnem....

Grifter 2011.09.25. 14:10:33

A bizalmad a kiégett autók iránt? Mert a többi pont ugyan így ég.

Tokle 2011.09.25. 15:35:31

mért nem lep meg hogy ommm hoz le egy ilyen semmitmondó bejegyzést? a lambo is leégett, akkor már inkább mopedautó az nemkerül annyiba (jah és a kerekek is megmaradtak dehát ommmgyonle)

Hatesz79 2015.03.17. 19:32:20

Mond az a név nektek valamit, hogy Ligier?
Max sebesség 45
Nemrég láttam egy "autó"szalonjukat itt Németországban...

www.lepori.de/Ligier-JS-RC.htm
süti beállítások módosítása