Teszik fel a kérdést ezen a kampány-plakáton.
Nos, a választ az autósok maguk odaírták. Itt jelölje ki, ha nem értené: Segíteni nektek korcsok, fizetni a fánkokért.
Gyorshajtás. Mi az ön kifogása?
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
diktatorikus kleptokrácia 2011.09.05. 19:48:48
amúgy meg nem kell gyorshajtani.
Altaïr 2011.09.05. 19:49:00
Balu az Alfás 2011.09.05. 19:53:02
Volt már cikk a Totalcar házon belüli gyorsulásáról? Mi lett a végeredmény?
Hurri Kán 2011.09.05. 19:55:23
Nem volt még, holnaptól kezdik el posztolgatni majd. :)
tonalcar 2011.09.05. 19:59:41
trabirider 2011.09.05. 20:16:16
Az összes autó órája felfelé csal 5-10%-ot, mégpedig azért, mert előírás szerint lefele semmiképpen nem csalhat, felfele viszont valamennyit igen.
Büntetni 10%-os sebességtúllépéstől büntetnek.
A traffi (viszonylag) pontos értéket mutat, de a mért sebességből le kell vonni 3%-ot a mérési pontatlanság miatt.
Szóval, ha óra szerint mondjuk 103-mal mégy, akkor még nem büntetnek a 90-es táblánál (elvileg)
Balu az Alfás 2011.09.05. 20:35:39
balazst 2011.09.05. 20:38:16
Amikor a Balatonfűzfőt elkerülő út elkészült és kirakták a 110-es táblát, nem akartam hinni a szememnek.
Viszont az is igaz, hogy magyar ember ott is lassan megy, ahol lehetne haladni, úgyhogy tökmindegy...
téridő 2011.09.05. 20:40:07
OK: üzemanyag-takarékosság. (igaz, ebben sem a MOL, sem a kapzsi állam nem volna érdekelt)
harcsapaprikás 2011.09.05. 21:05:55
Zedder 2011.09.05. 21:13:16
Nyilván fele akkorára ment volna össze a farka.:) Ezt bírom a magyar emberben, tolja neki agyatlanul, nyer kb. 10-20 percet ha Záhonytól Hegyeshalomig autózik, aztán meg teli szájjal fröcsög, ha bekapja a büntetést. Vicces.
Zedder 2011.09.05. 21:15:16
fda 2011.09.05. 21:17:59
Az én autómnak pedig 180 a jó, majd nálatok Szlovákiában annyival megyek a házad előtt, mikor élveznéd a csendet a kertben.
Mifelénk meg közlekedj normálisan.
fda 2011.09.05. 21:23:25
Ha annyival mentél, hogy simán elgázolod, ha valaki az út szélén integet neked, akkor bizony TE ÖLTED volna meg ŐT te száguldó majom.
Tudod azért mert nincs rendszámtáblád, cserébe van egy 2 centi vastag kereked, még életveszélyes úgy menni, hogy nem tudsz megállni. Ha meg valaki ilyen ökör módon veszélyesen száguld egy fékezhetetlen járművel, legalább ne dicsekedjen, hanem örüljön csendben hogy aznap megúszta.
Németh András 2011.09.05. 21:30:55
És ami még nagyon tetszik hogy kábé 30 hozzászóló volt aki azt írta hogy így megy 100-al meg emígy 140-el de neked pont ezt az egyet kell kipécézned aki csak 60-nal ment. Nem vagy te egy kicsit bringafóbiás???
tonalcar 2011.09.05. 21:35:58
harcsapaprikás 2011.09.05. 21:38:35
harcsapaprikás 2011.09.05. 21:41:38
saab cabrio 2011.09.05. 21:49:42
xXxPlayer 2011.09.05. 21:50:14
www.baleset-megelozes.eu/pics/2011_07_01_bemutato.pps
Azoknak, akik a fenti táblázat alapján sem tudják kiszámolni:
kalkulatorlap.hu/gyorshajtas_buntetes_kalkulator.html
(Megj.: A fentiek csak a közigazgatási birságra vonatkoznak, ha fizetőpont van ennél kisebb mértékű gyorshajtásért is megbüntetnek. A 15 / 20 km/h túllépésre még számoljatok rá 3/5 km/h-t.)
Az egyszerűség kedvéért:
50-re 68 bünti
70-re 88 bünti
90-re 108 bünti
130-ra 155 bünti
Ha kassza van a falu végén:
Szívás! :)
nabazzmeg 2011.09.05. 21:52:49
1. ha megállítanak szívtad, mert felveszik az adataidat és elismertetik a gyorshajtást. (ha nem ismered el, az sem baj) Ha beleférsz, akkor HB, ha nem feljelent.
2. a régi, családtagbemondásos helyett lett a közigbírság. Egyéb varia nincs.
nabazzmeg 2011.09.05. 21:54:13
"max akkor, ha megállítanak. esetleg kaphatsz "régifajta" - "távolsági helyszíni bírság" levelet, aminél meg ha trükközni akarsz, akkor beveted a családtag vezetett vonalat."
tonalcar 2011.09.05. 21:56:38
fda 2011.09.05. 21:58:26
A kerékpárnak 60-nál nincs úttartása, pattog mint állat, nincsenek lengéscsillapítói, nincs rajta ABS, két darab 10-forintosnyi részen ér az úttesthez... Ilyen körülmények között csak a szerencsén múlik, ha leért épségben, nem kell ezzel dicsekedni.
saab cabrio 2011.09.05. 21:59:28
2011.09.05. 21:59:49
viszont azt, hogy ezt a bizonyos "régifajtát" mikor nem és mikor küldik ki, azt egy rendőr ismerős se tudta megmondani.
146kmph-ért 10k bírságot kapott egy ismerősöm. utólag. levélben.
fórumos hozzászólásokból pedig találhatsz ennél sokkal több példát. jellemzően 5-10e Ft. körüli bírságokkal.
2011.09.05. 22:02:19
tonalcar 2011.09.05. 22:06:43
2011.09.05. 22:07:02
harcsapaprikás 2011.09.05. 22:09:37
Marhaság. Jó biciklivel jó úton, pl Alpok, a 60 nem sok.
tonalcar 2011.09.05. 22:10:18
Nem vagyok valami figyelmes... :)
szgy 2011.09.05. 22:12:21
ha ez így megy tovább a zöld lámpán áthaladást is 100 ezerre fogják büntetni.
Lacusru 2011.09.05. 22:33:10
1regisztrált 2011.09.05. 22:34:17
A biztonság nem csak a sebesség függvénye!
Fontos szempont az is hogy mennyi buta, frusztrált gyíkarc van a közlekedők között, akik szeretnék elhinni magukról hogy a 115 km/h a pályán a hosszú élet titka és ettől Ők már jól is vezetnek . Szánalom....
A német autópályán a jóval gyorsabb ritmus, viszont statisztikailag is biztonságosabban működik , mint nálunk. A magyar 130-as seb.határ szerinti száguldozó állatok rengetegen vannak a német pályákon, akkor vajon kikből van kevesebb, hogy mégis kevesebb a baleset.
Ettől függetlenűl, a lakott területen fontos a limit betartása.
balika8204 2011.09.05. 22:49:45
Zedder 2011.09.05. 22:53:02
fezoGT 2011.09.05. 22:59:56
Pedig egy rosszkor/rosszul kivitelezett előzés, sávváltás jóval veszélyesebb, nem is beszélve a körülnézés nélküli kikanyarodásról. Veszélyhelyzetben is 5 emberből 4 csak féket tapossa, de nem kormányoz.
Mondjuk azért a németek is tudnak alkotni, előfordulgatnak náluk akár 40-50 autós koccanások is, itthon ez nem annyira jellemző.
szgy 2011.09.05. 23:01:22
nézd meg a baleseti statisztikákat. autópálya vs egyéb 2010-ben: 455 / 16307 .
általános észrevétel európában hogy ha egy adott útszakaszon az átlagsebességet 10 km/h-val csökkentik akkor a balesetek száma is 10%-kal csökken.
"buta, frusztrált gyíkarc van a közlekedők között, akik szeretnék elhinni magukról hogy a 115 km/h a pályán a hosszú élet titka és ettől Ők már jól is vezetnek ."
autópályán mi a jó vezetés titka? milyen kiemelkedő vezetési képesség kell a leginkább egyenes irány és köv. távolság tartásához vagy a sávban maradáshoz, sávváltáshoz? ha 115 helyett 130-al megy valaki az már tud vezetni? a táblák értelmezése már extrának számít?
110-115 ha nem siet az ember sehová pont jó ahhoz hogy a 130 körül vagy gyorsabban egymás s*ggében taposó csoportokat elkerülje az ember és a kamionok leelőzéséhez is elég jó, továbbá egyenletesen tartva (nálam) elég jó az átlagfogyasztás. (de nekem egyenletes 130-140-nél is jó a fogyasztás.)
és 110 nem is annyira lassú hogy soha ne érjen célba az ember.
kicsit felnőtt embernek már van annyi esze hogy tudja, az vezet jól aki épségben, biztonságosan célba ér, nem az aki tudja taposni a gázt. az hogy ezt mennyivel haladva teszi meg, másodlagos. ezen vitázni kb. farokméregetés.
M2,5 2011.09.05. 23:10:31
Németh András 2011.09.05. 23:11:24
M2,5 2011.09.05. 23:16:02
1regisztrált 2011.09.05. 23:17:11
Nem siet, spóról az üzemanyagon stb... Ettől még nem tartja gyilkosnak a belső sávban közlekedőket és inteligensen alkalmazkodik a rendszerhez. Lehet, hogy nem Te vagy az érintett a kritikában, de nálunk igen nagy % lassan megy, de legalább sz@rul is vezet.
M2,5 2011.09.05. 23:18:31
KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.05. 23:30:17
1regisztrált 2011.09.05. 23:41:41
Kedves András!
Nem, ez önmagában kevés a gyíkarc jelző elnyeréséhez.
Ebben segíthet:
- akkor előz , amikor lehetőség szerint az egyetlen embert feltarthatja aki messze-távol a közelben volt,
- ha mégis elengedi a hátulról érkező gyorsabb autót még a saját előzésének megkezdése előtt , azért az irányjelzőt jó előre kiteszi, hogy bizonytalanságot generáljon
-emelkedőn felfelé fog bele a kamionsor lealázásába
-bent felejtette magát a belső sávban, pedig szabad a külső
-még csak ráforldúl egy autó felvezető sávra, máris előzékenységből besorol a belső sávba, ott némi galibát okoz, miközben valószínűleg csak a 400 méterrel Ön mögött haladó autónak kellene majd udvariasnak lennie
-stb.....
szgy 2011.09.05. 23:43:54
a külső sávban leginkább a jobbratartás miatt kellene menni :-)
az hogy potenciális gyilkos-e valaki az viszonylag könnyen levezethető a reakcióidő, fékút és mondjuk a követési távolság (és még számos egyéb tényező) alapján. a fizika törvényeit nehéz felülmúlni. csak a belső sávban haladás miatt, nem mondanám. persze biztos lehet erre is kivételt találni, ha jobbról előzésre kényszerít (kb. veszélybe sodor) más autósokat.
egyébként azokat akik fél méterre taposnak mögöttem miközben 150-el (a kiskocsim felső határa) menekülök előlük pl. egy kamion előzését befejezve közveszélyes elmebetegnek tartom. remélem nem fogok egyikkel sem személyesen összefutni egy ilyen eset után, ki tudja mit tennék hirtelen felindulásból :-) ez már az az eset amikor kis hiba esetén is csoda kell az életben maradáshoz.
vannak sokan akik vezetési gyakorlat vagy képességek híján mennek akár 90-el is autópályán, az aztán veszélyes. remélem bevezetik egyszer a kötelező minimum sebességet.
az alkalmazkodás jó kérdés. régebben 110-el vagy 140-el haladva elég simán el lehetett kerülni a nagyobb csoportosulásokat, manapság már a nagy többség 90-110-körül halad. gondolom a spórolás miatt, mert 2-3 éve kezdődött ez. ma már 130-al könnyeb üres térben autózni.
de ha a mazsola nem néz hátra mikor kimegy a kamion mögül, hát... mindegy.
szgy 2011.09.05. 23:48:33
"ez önmagában kevés a gyíkarc jelző elnyeréséhez."
ez nagyszerű összefoglaló volt! :-) sajnos nagyon találó is egyben.
Hurri Kán 2011.09.05. 23:51:10
Az, hogy egy autóban van visszapillantó tükör, sok embernél még nem ok arra, hogy használja. :)
1regisztrált 2011.09.06. 00:09:17
Valamit elfelejtettem:
-az említett hibákat gyakorta elköveti, amikor erre egy villantással felhívják a figyelmét ,még Önnek áll feljebb , azután hazamegy és hülye kommenteket írogat a gyorshajtásról.
Egyébként NEM gyíkarc. :-)
kzolika 2011.09.06. 00:12:28
Én naponta megyek ott, hasznosnak tartom ezt a táblát. Ahol ki van téve a 80, ott elveszem a gázt, a fékpedál érintése nélkül motorfékkel lassulok, megvannak a visszakapcsolási pontjaim, ha egy majom sem idétlenkedik előttem, akkor fékezés nélkül tudok elmenni a 11-es felé. Mert én a fékbetéttel és a tárcsával is spórolok. :-)
PIPA 2011.09.06. 00:14:11
PIPA 2011.09.06. 00:18:34
mezga-aladar 2011.09.06. 00:28:34
egyébként ugyanez a szondázással zéró... de sünt még életemben nem láttam élőben... csak az ülésre szerelt trafi megett szunyálva...
qva jó ország... Honduras én így szeretlek
replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2011.09.06. 00:34:04
mezga-aladar 2011.09.06. 00:51:50
CSAK az évi 10 milliárd számít... annak is a könnyű része...
gátlástalan gerinctelen lusta buta HIVATALOK és intézmények stb
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.09.06. 00:58:51
j311 2011.09.06. 01:05:29
hüjepisti 2011.09.06. 01:17:28
A felháborító, hogy a 21-es ut elején, Hatvannál az emelkedőnél belefutottam 60-as táblánál 89-el.Ez már az objektív időszaka volt. Jogos, elbacctam.De: 60000 Ft., az akkori minimálbérnél nagyobb összeg!Na ez az erkölcstelen. Egy elbambulás, a familiának nincs mit enni:)
A vicc, hogy kb. 1 hónappal később a táblát beszedték. A helyszín változatlan, csak a gaz nagyobb..............Biztos potenciális gyilkos vagykk.
anti76 2011.09.06. 02:02:25
Imádok vezetni. Kész. Ez van. Nem azért vettem, hogy nézegessem, meg polírozgassam.
A nyáron lefényképeztek 157el 90es táblánál. Nincs kifogás, eleve felesleges bármit is írni, leszarják. 90 papír. Nem, nem érte meg, mielőtt vki kérdezné, de hát a bömbi folyton menni akar.
Tudom hülyén hangzik, mert elvégre csak egy gép, nem akar ő semmit se, de mégis.
Tudom én, hogy veszélyes, elvégre az adrenalin miatt csináljuk. Az auto(im) müszaki állapotára mindig is kényes voltam/vagyok, ha bármi zörejt hallok már viszem is futóműveshez, szedem széjjel. Márkás gumi, kerámia betétek stb, egyszóval mindent megteszek, hogy a GÉP jó legyen, tényleg csak én legyek a gyenge láncszem. Ezt a gyenge láncszemet is megpróbálom erősíteni. pl. voltam a hungaroringen a vezetéstechnikai centrumban (60 ropi volt), nagyon jó, vészhelyzetek begyakorlására, mindenkinek csak ajánlani tudom. Idén is mentem volna, a nagysebességű tanfolyamra, csak ez a 90es bünti kiapasztotta a keretet. Ez van. Majd jövőre.
Sok komment felveti azt az aspektust, hogy itt nem csak a saját, hanem más életével is játszik, aki gyorsan megy. És aki nyári gumival megy télen? Azzal mi van? Vagy azokkal a kotvány fosokkal, amik első látásra is nyilvánvalóan életveszélyesek, csak a rozsda tartja össze mégis van forgalmijuk meg műszakijuk. Ezeket hogyhogy nem veszik észre a rendőrök? Jártam egyszer úgy, M0-on (akkor még nem volt a szembejövő sáv elválasztva), hogy ladával a belsőbe mentem, szembe egy piros wartburg, és a bal első kereke KIESETT ! Nagy szikraeső, letérdel a varesz, a kocsi tőlem 10 centire, az ezerrel pattogó kerék meg jobbra 10 centivel húzott el. Pedig senki nem ment gyorsan. Olyan gyorsan történt, csak utólag fogtam fel, mi van. Például ebbe is bele lehet dögleni.
Tudom nem mentség más faszsága, de amíg más nem hajlandó megcsinálni a kocsiját, addig én meg nem vagyok hajlandó lassan menni. LOL :)
anti76 2011.09.06. 02:30:00
Hát persze !! ez a lényege! pénzt kell szerezni !
Meg nyalni az EU seggét, hogy íme, Metternich tévedett Európa nem ér véget a Bécsből keletre vezető országúttal (dehogynem), milyen biztonságos, szép rendes, európai közlekedési morál van itten, mogyorországon. Ja, persze.
Közlekedési morált, meg általában bármilyen morált nem lehet hatalmi szóval javítani. Páldamutatással, nna azzal igen. Amig az a köcsög politikus megússza, aki az A6-al kinyírt egy Trabantost, amíg Stohl "köcsög féreg drogos buci" András többszörös visszaesőként bekómálva vezethet, SŐŐŐT még egy műsort is kap (gondolom nem minimálbérért, meg közhasznú munkában), akkor mit pofáznak?
A zéró toleranciát meg azért hozták, mert még ők maguk is tudják, milyen egy korrupt szar rongy szervezet a rendőrség, mindenkinek volt embere, hogy elintézze "okosba", és ezt nem tudják/akarják felszámolni, kontrollálni, inkább így "oldották meg".
Csak azt felejtik el, hogy ez MOGYORORSZÁG (leénykori nevén Kenőpénzország), és megint van egy trükk, amivel "jóárasítani" lehet ezeket a büntiket.
Fejétől bűzlik a hal. Kurvára igaz.
Ne várjanak olyan közbizalmat, az állam meg az úgynevezett törvényeik iránt, mint ami pl. Írországban van, ahol amikor kiderült az elnök korruptsága MAGÁTÓL lemondott, két hét és lemondott. Az is csak a papírmunka meg hasonlók miatt volt ennyi.
Nálunk a Böszme, meg leszarta hogy százezrek tüntetnek a személye ellen, mert... mert ő egy demokrata.
Magyarország, én így szeretlek !
Nyomek 2011.09.06. 07:26:09
Mindkettő tanulságos lesz.
1. Megtudjuk, hogy mit jelent a felirat, különös tekintettel a "bastard" kiszólásra.
2. Megtudjuk, mennyi kresznáci van, aki ha meghallja, hogy 50 helyett 51-gyel mentél, azonnali jogsiösszetépés javaslatával küld el anyádba, mert veszélyezteted az ő gyermekei életét.
Nem vicc! Sajnos.
Gontar 2011.09.06. 07:32:12
nabazzmeg 2011.09.06. 08:14:03
1. ilyen témákból, jogszabályokból egyrészt államvizsgáztam (kollokviumokat, szigorlatokat külön nem említek)
2. tájékozatlan vagy és hülyeségeket beszélsz
"viszont azt, hogy ezt a bizonyos "régifajtát" mikor nem és mikor küldik ki, azt egy rendőr ismerős se tudta megmondani" azért nem tudta megmondani, mert megszűnt, bazmeg.
Agr3ssor 2011.09.06. 08:41:21
Engem pont ott, pont ugyanennyivel lőttek le... 100 helyett 118...
És persze én is veszélyeztettem mindenkit, ahogy TE is! :)
2011.09.06. 09:11:44
igen, legfőképp a "rokon" vezetett kiskapu miatt lett bevezetve az objektív felelősség, DE:
pl. országúton 94-108kmph között ha bemérnek, az HELYSZÍNI bírság, de létezik TÁVOLLÉTI helyszíni bírság is, amit kiküldHETNEK akkor is, ha nem állítottak meg, mint az objektív felelősség ideje előtt.
erre írtam példának az ismerős 130 helyett 146kmph-ért (AMI MÉG NEM KÖZIG. BÍRSÁG, mert az 155kmph-tól van) kapott 10e Ft-os büntetését, amit UTÓLAG kapott levélben, mint TÁVOLLÉTI helyszíni bírság.
ennél jobban nem tudom elmagyarázni, ha most se sikerült felfognod, akkor feladom.
akos696 · www.focusauto.hu 2011.09.06. 09:13:13
Szar lehet ilyennek lenni....
Perillustris 2011.09.06. 09:20:00
2011.09.06. 09:35:57
nem, de az óra szerinti 160 nekem pont belefér. a mondeo nemtudom mennyit csalhat :)
Shadowbull 2011.09.06. 09:42:09
De vegul is 169ig csak 30e az barati ar.
en mindig 161-re allitom GPS szerint :)
sb
velocista (törölt) 2011.09.06. 10:14:20
Egyébként sosem mértek még be, 100+ekm nagymotorral (szabályos rendszámmal), 6 éve 300le körüli autóval, mindenféle blokkoló, zavaró nélkül. Van, ahol lehet gyorsan menni, van ahol meg a józan ész szerint sem. Meg persze szerencse is, biztos.
Sajnos a BMW olyan fos, hogy csak 3-4km/h-val mutat többet, pedig évekig abban a tudatban jártam, hogy megengedett, meg egy kicsi, úgyis többet mutat az óra. Hát nem :)
Csigorin 2011.09.06. 10:53:28
cso zsi 2011.09.06. 12:01:34
@1regisztrált: A német pályák? A háromsávos szakaszokon nyomhatod neki, ellenben sűrű a 80-as tábla is.
Nekünk mennyi jóminőségű háromsávos pályánk van? 50km, ami vasárnaponként parkolóként funkcionál?
A német pályákon (hogy más is írta) könnyen összejön 30-40 tagú baleset, míg azért nálunk egy nap az összes pályakilométer kell hozzá.
Kaptam fotót én is. 25 éve. Közel 3 havi fizetésem volt. Azóta nem.
nabazzmeg 2011.09.06. 12:08:11
"4. § (1) A gépjárművezető távollétében kiszabott helyszíni bírság esetén az üzemben tartó címét a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell megállapítani, és a csekkszelvényt - a befizetés elmulasztásának jogkövetkezményét tartalmazó tájékoztatással - a gépjármű üzembentartó címére kell megküldeni.
(2) Ha az elkövető vagy a gépjármű üzemben tartója a helyszíni bírságot 30 napon belül nem fizeti meg, a nyilvántartó szerv a 2. számú mellékletben meghatározott átirattal intézkedik a feljelentés megtételére."
Fizikálisan létezik - amúgy a jövőben jogilag is meg fog szűnni - de mint GYAKORLAT tkp. megszűnt, mivel egyszerűbb közig eljárást lefolytatni, ahol nem lehet kibújni a fizetés alól és sokkal eredményesebb a bírságok beszedése.
Az idézett jogszabályból kiderül - hogyha a rendőrség távolléti szabsértési eljárást kezdeményez, akkor gyakorlatilag papíroz feleslegesen, mert bírságolni nagy valószínűség szerint nem fog tudni.
Na most szerinted akkor fognak ilyen eljárást indítani, mikor ott a kényelmes közigeljárás, központi feldolgozó szervvel és nem őrsönként/kapitányságonként fogja terhelni az állományt?!
"1988. évi I. tv. 21/B. §
(2) Helyszíni bírság, továbbá szabálysértési eljárásban pénzbírság nem szabható ki azzal a személlyel szemben, akivel szemben a szabálysértés alapjául szolgáló előírás megsértése miatt a 21. § (1) és (2) bekezdése alapján vagy a 21/A. § (2) bekezdése alapján közigazgatási bírság kiszabásának van helye"
ez az én olvasatomban azt jelenti, hogy amennyiben gyorsan hajt valaki, akkor azzal szemben alapvetően közig eljárást kell kezdeményezni.
Tehát az ilyen távolléti szarnak az okosabb rendőr neki sem lát, mert csak munka van vele de eredmény nem lesz, így a köztes gyorshajtások simán a kukában landolnak általában, mint a külföldi rendszám esetében.
Egyébként a 410/2007 korm. rendelet szerint (közig.bírsággal sújtandó szabályszegések köréről stb) 90-nél 105-től (nem 108 ahogy írtad), 130-nál pedig 150-től (nem 155) már közig bírság jár, úgyhogy azért vigyázva kullogjál, nehogy megbüntessenek...
laposmacska 2011.09.06. 12:15:17
A tényleges forgalmat nem hiszem, hogy figyelik, és ki tudják szedni belőle a cikázókat, a másik seggére rámászókat, mert akkor tényleg minden közlekedőnek rendőrnek kéne lennie.
Pedig én nem bánnám, hogy mindig nyugodtan tudnék autózni, én pl. egy 30-as táblánál nem azt kéne figyelnem, hogy a mögöttem jövő nekem jön-e, vagy nem...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.06. 12:18:40
Valójában az objektív felelősség azonban arról szól, hogy:
#1: Nem kell az út szélén konfrontálódni a négy kigyúrt kancigánnyal, hanem sunyin lehet nekik a csekket küldeni.
#2: A gazdagabb réteg a cég nevére véve az autót elkerülheti a büntipontok gyűjtését, a cég befizeti, és leírja mint költséget.
2011.09.06. 12:28:12
viszont én nem kaptam soha ilyet, pedig számtalanszor mentem el városon belül valós 54-67kmph közötti sebességgel trafi előtt abban a tudatban, hogy ezért nem jár bírság, csak ha megállítanak. miután ismerős megkapta ezt a távollétit gyorshajtásért, akkor elkezdtem utánaolvasni és kérdeztem meg rendőr ismerőst, hogy most mégis mitől függ az, hogy elindítanak-e ilyen esetben távolléti helyszíni bírság eljárást vagy sem. erre nem kaptam konkrét választ soha.
a 105kmph-re linkelnél valamit? mert legjobb tudomás szerint 108kmph az, nem 105. pár hozzászólással fentebb linkeltem SB-nek a képet. nézd meg! az a hatályos.
Shadowbull 2011.09.06. 13:14:50
Nem jartal meg Nemetorszagban, ugye?
sb
zsolt64 2011.09.06. 13:51:34
Tudom hülyén hangzik, mert elvégre csak egy gép, nem akar ő semmit se, de mégis."
Nem vagy képes felfogni hogy a forgalomban levő másik agya úgy van beállítva hogy kb 90-el mész ? Ehhez képest +50% al vagy gyorsabb. Ne a szuzukist szidd majd,ha kikanyarodik eléd az útra.
A bömbi meg pont annyival megy amennyire nyomják a pedálját.
nabazzmeg 2011.09.06. 14:19:39
A rendeletet megtalálod a neten, én jogtárban néztem (saját, fizetős), úgyhogy nekem az a hatályos.
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700410.KOR
"2. 50 km/óra felett 100 km/óra sebességig
a) 15 km/óra felett 30 km/óráig a) 30 000"
tehát ha a 90 a megengedett, akkor 105-től 120-ig közig van és 30.000 rúpia alapból beficcen.
Egyébként ilyen esetben szerintem - amikor elméletileg a távolléti szabseljárás jönne - igazság szerint köziget kellene indítani az 1988. évi I tv. KKT 21§ B pontja alapján, függetlenül attól, hogy megütötte-ezt a sebességtúllépés szintet az ember, vagy sem. Legalábbis szerintem és a lenti tapasztalataim is ezt mutatják:
Nem egy ismerősömet mérték már meg 30 helyett 35 kmh-val ill 37 kmh-val lakotton belül és kapásból közigeljárás lett belőle élből 30.000-es büntivel (tudom, mert én írtam meg nekik a kifogást, ui. akkoriban erősen visszadátumozták a határozatokat, az is megérne egy misét, micsoda határozatokat tudtak hozni egy-egy ilyen kifogást követően) holott a rendelet szerint elméletileg csak 45 kmh-tól minősül annak. Ehhez képest mit ír Óberling ezrs. Úr? 49 ill zárójelben 42 kmh-t...
Továbbra is fenntartom: az objektív felelősséget és vele együtt a közig eljárást egyértelműen a végrehajthatatlan és ezért tömegesen megszüntetett szabsértési eljárások kiváltására találták ki és azt is fenntartom hogy számszerűleg az indított közigeljárások manapság már messze felülmúlják az ún. távolléti szabseljárások számát.
nabazzmeg 2011.09.06. 14:22:54
2011.09.06. 14:38:27
a 105-ben igazad van, de a képeket, amiket láttam 90-es korlátozásnál ott 108-ra volt állítva a trafi. az a 3kmph lehet a "műszer pontatlanság"?
nabazzmeg 2011.09.06. 14:59:35
Gyakran méregető srácoktól tudom, hogy itt is nagy a rendőr szabadsága, a jófejek általában kicsit fölé lövik a gépet, a buzgó fiatalok pedig alá, gyakran simán 55-re, városban...
Szóval ezektől a srácoktól tudom, a környékünkön 63-ra van állítva lakotton, ha egy bizonyos srác kezeli, viszont a pályán a fixeket egy autópályás rendőr infói alapján 145-re lőtték be...ezt kicsit keveslem, de soha nem lehet tudni. Mondjuk én az M1-en pl. már fejből ismerem az összes fixet, ill. azokat a felüljárókat is, ahol a leggyakrabban mérnek.
nabazzmeg 2011.09.06. 15:03:20
anti76 2011.09.06. 18:41:17
Tudom én (asszem írtam is :D ), hogy egy gép, nem akar ő semmit se. Épp' olyan akarat nélküli tárgy, mint egy kalapács. Nem kell ezt ragozni.
Mégis nem lehet belőni egy 50-60as tempót, elkezded nyomkodni a rádiót, hallgatod a híreket, nézel előre, amikor meg véletlenül a műszerre pillantasz, máris 70-80. Te meg azt hitted, még mindig ötvenkével mész. Amikor még új volt a bömbi, haverokat kérdeztem na most mennyivel megyünk? 70-80 körülbelül. Aha. 110.
Képzelj el egy végletekig megkopott kormányművű -mondjuk- F Astrát, extrém holtjátékkal, és menj vele egyenesen. Persze lehet, csak épp' erre kell koncentrálni egész vezetés alatt. Nemigazán tudsz beszélgetni, zenét hallgatni, mert túlságosan megosztod a figyelmet a szórakozás és a kocsi útontartása között. Na kábé ilyen a pedált kontrollálni.
Ha 2500 ig huzatok minden sebesságet, már arra azt hiszi a környezet, hogy "nna, a béemvés megint nem bír magával", pedig azért az F Astrát is simán huzatja az átlagpolgár idáig.
A másik felvetéseddel meg bizony fején találtad a szöget, épp' ez a baj, hogy az agy nagyon másként szokja meg ezt a fajta irányítást, mint ahogy gondolnánk.
Érdemes kipróbálni (nekem is mutatták), vedd le a kocsiról, pl. a jobb tükröt, és menj vele. Eleinte nincs semmi, aztán jobbra egy sávváltás, odanézel, ahol a tükör lenni szokott, és önkéntelenül húzod kifelé a kormányt. Mert az agyad tudat alatt, arra állt be "Ha nincs autó, mehet" pedig az lenne a helyes "Ha nincs autó ÉS van út (autó nélküli kép, ha úgy jobb) AKKOR mehet" ez egy önkéntelenül kialakult szubrutin. Persze az egy racionális része korrigál -egyfajta checksum-ként - és végül visszarántod a kormányt és hátranézel.
Valamelyik komment felvetette a vezetni tudás kritériumait. Lehet aszerint is nézni, hogy pl. ki mennyivel vesz be egy kanyart, vagy milyen gyorsan megy adott úton. Nézhetjük úgy is, városi forgalomban milyen vezetési rutin. Mindkét szempont önkényes. Egy F Astra gazdija nyilván nem az a heves vérmérsékletű ember, megaztán leszarja a vezetést, elvégre közlekedünk nem? Akkor miért nem közlekedik ?
10ből 9 ELŐBB fékez, aztán kanyarodik jobbra.
Egyirányú utcából elég sokszor olyan pozicióból akarnak balra kanyarodni, hogy úgy tünik, nincsennek is tisztában hogy egyirányú forgalom van. Főútról balra indexelve miért nem húzódik középre? Szerintem ez (is) a baj, hogy sokan annyira "beállítják" az agyukat 90re, meg ráutaló magatartás nélküli fékezésre/irányváltásra. Ha kicsit "változatosabban" vezetnének az emberek, nem lennének "mazsolák" meg "hétvégi autósok", hogy csak a legfőbb ilyen jellegű sztereotípiákat említsem.
speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.06. 18:53:42
cso zsi 2011.09.06. 20:36:39
Anno azért még megtanították vezetni az emberek jó részét.
Pedig jobbos tükör még a "nyugati" kocsikon is elvétve volt. Főként a teherautók kiváltsága volt, hiszen ott ha volt is belső tükör, sokat nem ért.
cso zsi 2011.09.06. 20:52:52
Gondolom, fékez, majd (esetleg) irányjelez.
Minket még úgy oktattak, hogy kellő időben jelzés, lassítás bekanyarodás, a kanyar felénél kigyorsítás, ha az útviszonyok lehetővé teszik.
"Egyirányú utcából elég sokszor olyan pozicióból akarnak balra kanyarodni, hogy úgy tünik, nincsennek is tisztában hogy egyirányú forgalom van. Főútról balra indexelve miért nem húzódik középre? Szerintem ez (is) a baj, hogy sokan annyira "beállítják" az agyukat 90re, meg ráutaló magatartás nélküli fékezésre/irányváltásra."
Ez a mai oktatás katasztrófája lehet, mert igen sok autóst látni az általad leírtak szerint. És nem értik, hogy miért kapják a megjegyzést, a dudapöccintést.
Több nőismerősöm van, akik mellett aludni is merek autóban. De az utakon látni olyanokat, akik nem a Kresz, hanem az etikett szerint autóznak. "nő vagyok, egy férfi legyen udvarias, engedjen ki az útra, hagyjon sávot váltani... és különben is."
anti76 2011.09.06. 22:29:09
Igen, kis tulzással azt lehetne mondani, már túl jók a kocsik, tul elkényeztetnek minket.
Van már automataváltó, hifi, 50gigás háttértár zenének, filmeknek, mert ugye már TV is van, van piperetükör világítással (a hölgyek legnagyobb örömére).
Nem éppen a vezetés figyelésére ösztönöz.
Ami legújabban dívik ez a hangzatos pre-safe rendszer. Hogy majd előre fékez, meg figyelmeztet a sávelhagyásra stb. Szép, szép, de mi van, ha rosszul programozták fel? Azzal érvelnek az emberi irányítást mindinkább háttérbe szorítani szándékozó számitógépesítés mellett, hogy a balesetek 99,9% -át emberi hiba okozza, míg a gép tévedhetetlen. Ez így igaz. A gép mindig és minden körülmények között végrehajtja a programot. Hogy mi van a programban, az a nem mindegy. Vajon a tervezők TÉNYLEG mindenre gondoltak, még a legextrémebb szituációra is? Egy gép robotpilóta programozóinak ez nem sikerült, meghalt több mint 400 ember.
Reptér felett hajtóműleállás felszállás után, nem lehetett újraindítani, a pilóta meredeken lefelé vitte, hogy majd "behuzatja", csak a gép minduntalan korrigált, mert úgy itélte ilyen magasságban nem állhatnak így a vezérsíkok. fel le mentek ember és gép egymás ellen egyre veszítve a magasságból és kampec.
Ezek az irányítást/döntést átvevő rendszerek méginkább betompítják a sofört.
anti76 2011.09.06. 22:30:33
az emberek ELŐBB fékeznek majd indexelnek, majd kanyarodnak.
anti76 2011.09.06. 22:42:51
Jó persze melletted nem ülnek, de forgalom, legyen bármilyen gyér is, mindenképp van, hacsak nem versenypályára gondoltál. A másik meg, gondolom azért lépegetsz oda mert élvezed nem? mitől olyan biztos, hogy az utasodnak nem tetszene? Azért az ember szereti megosztani az élményeit nem?
speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.06. 23:25:17
Nem sok utast viszek. Na,jó, egyszer az asszonyt belevittem. :-) Neki nem volt élmény :-) Aki még beűl, az a lányom és néha az asszony lánya. De ő meg egy pár hónapos gyerekkel, ha éppen orvoshoz kell menni vele. Hűlye meg nem vagyok. Lehet hogy ha lenne itt olyan haveri köröm, akkor talán. De én élvezem egyedűl is.
Az utolsó 100 komment: