Készülök a versenyre: kiszedem a gyerekülést

  2011. augusztus 29. - ommm Címkék: totalcar gyorsulás kredenc

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Most olvasom Bende Tibi posztját a véresen komolyan vett gyorsulási versenyünkről és rádöbbenek, hogy tulajdonképpen ja, rákészültem én is. Pedig nem is terveztem különösképpen, úgy gondoltam, hogy odamegyek, vívunk egyet a Motordokival (ahol ilyen rövid távon ő az esélyesebb) és ennyi.

Az már csak a véletlen játéka, hogy a múlt héten jött el az ideje, hogy a motor bólintását csillapító kitámasztó-szilentet (avagy motortartó bak no.3) kicserélje nekem Peti, mivel még a Belsőség-találkozón mutatott rá egyik Volvós kollégám, hogy az már nem az igazi. Egy szép, elnyúló estén aztán meg is ejtettük a cserét, bár ehhez le kellett bontani ezt-azt. A lényeg, hogy megvolt, nem is emlékszem pontosan, mennyibe került maga a szilent, olyan 3500 forint lehetett.

Aztán hazafelé jövet eszembe jutott, hogy lesz ez a verseny, le kéne mérni, mit lép Kredenc állórajtból, így ki is próbáltam egy állórajtot (fék-gáz együtt, majd leugrás a fékről), melyet az egyik 14 éves gyári vákuumcső nem bírt (a szívósor és a wastegate között található) és szépen elrepedt. Az autó ettől ment, sőt, százig akkorát gyorsult, mint a barom, de ott beavatkozott az elektronika és nem hagyta, hogy a töltőnyomás az egekbe szökjön és kárt tegyen bármiben is.

Így másnap ismét visszagurultam a műhelybe, Peti pedig már rutinosan bontotta le a légszűrőházat, meg is lett hamar a ludas, kicseréltük egy 3,2-es BMW vákuumcsőre (az volt kéznél, tökéletesen passzol) tettünk egy próbakört és kész is volt. Megrendeltük a gyárit, a többiből is, kicseréljük. Kredenc újra a régi, erős és határozott. Sajnos nem állórajtból, ott nem tud jobbat 7-7,2 másodpercnél, a régimódi turbómotor egyszerűen ilyen. Ott kezd menni, ahol más véget ér. Nem is baj, ezen a gyorsuláson legyen túl, aztán hamarosan eljön az ideje egy komplett és alapos gatyába rázásnak.

És azt már most tudom, hogy nem 239 lóerős lesz.

Addig is, kirakom a gyerekülést és a pótkereket, tankolok egy kis V-Power Racinget és mehetünk gyorsulni. Tudom, hogy a koros bútor - melyet időközben iszonyúan megkedvelt az egész család -, nem hoz szégyent rám. Még akkor sem, ha a négyszáz méter csak arra elég, hogy jól megszívja nagy vastüdejét, de aztán elereszti a hangját... Ha a Motordoki kicsit is rosszul rajtol, akkor megfogom. Sipos 180 lovas, összkerekes kis Mazdája ezen a távon - szerintem - verhetetlen. Nem baj, nem négyszázkét méter a világ.

Úgy néz ki, megtartom. Sokáig.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr643186241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

V12 Power 2011.08.29. 15:03:45

@ommm: A 7-es gyorsulás elsőkerékkel, sperr nélkül, utcai gumival kirívóan jó. Ezt már mértétek, vagy katalógusadat?

V12 Power 2011.08.29. 15:05:37

@V12 Power: Mármint 0-100-on, gondolom. Mert negyedmérföldre egyenesen valószerűtlen! :-)))

ommm 2011.08.29. 15:06:47

@lolka_: Nem lesz ezen semmi über-tuning. Először szépen rendberakjuk.
@V12 Power: 7,2 a gyári érték, sosem mértem, mert nem kellett.
@bajan: Van, téli gumik vannak rajtuk, inkább nem teszem tönkre őket. Ezeket a Pirelliket jobban utálom.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.29. 15:08:21

@P12_dCi: Járásegyenlőtlenség vizsgálat, meg kell nézni, hogy valamelyik henger nem gyengébb-e? Veszteségmérés volt már? De sajnos lehet a lendkerék is, pl a 99-es C70-es is kéttömegűvel van szerelve. Nem csattog?

@ommm: Van a kompresszorkerék házon egy vákuum dob (dump szelep). El szokott öregedni, és hamarabb "lefúj". Az volt már cserélve?

Dennis01 2011.08.29. 15:12:44

@P12_dCi: Tudom, eleg alap kerdes, de biztos, hogy negy hengeren jar a kocsid? Hoztak be hozzank nem egy kocsit, amin harom hengerrel jart alapjaraton, a motorjuk elore-hatra razkodott, aztan amint kicsit is raleptel a gazra, ugy jart negy hengeren, mintha mi sem tortent volna. Altalaban a gyujtas elektronika okozta a gubancot..

ommm 2011.08.29. 15:16:13

@BOSCHtechnikus: Én nem cseréltem, de ezzel nem hinném, hogy baj van, semmi rendellenességet eddig nem tapasztaltam. De majd elviszem hozzád és okosabbak leszünk.
Vagy ha legközelebb tudodhol jársz, akkor koccanhatunk ott is :)

Herman 2011.08.29. 15:23:53

Sok sikert a további felkészülésre!

Én tavasszal kezdem totális átépítésbe a c70-est, a cél 350 le minimum :D

Heico motorsport jó kiindulási alap, vagy MR Sweden...

mondjuk egy ilyen átépítés 2-3000 euro :D

De hát kit érdekel.

Herman 2011.08.29. 15:26:40

@ommm:

én nemrég vettem powerflex verseny szilentet felső bakra az USA tuningtól.

Jobb, tartósabb, elvileg örök garis...

Szép sárga színű. Árban 8000 Ft volt. De ha beválik, akkor megérte, mert a sima max 2 évet bír.

P12_dCi 2011.08.29. 15:26:40

@BOSCHtechnikus: A lendkereket is cseréltettem februárban, kuplungostól.

Most fogjuk rátenni a gyári Renault Clip programot, hátha az többet tud vele kezdeni. Ez egy Primera 1.9 dci Renault motorral. Sajna a Bosch műszer hozzá se szagol, de a gyári Nissan Consulttal se nagyon tudják bűvölni. Volt egy program, ami kezelte, ott az egyik porlasztónak hozott 1 feletti korrekciót (ezt nem tudjuk, hogy hibás-e, mert a gyári Renault programban 5-ös értékig nincs gond a korrekciókkal, szóval ez most fog kiderülni), kivették, megmérték mind a négyet és gyári határértékeken belül volt az összes.

Plusz tettek bele injektorokat egy másik 1.9 dci-ből, és nem változott a helyzet. Eddig csak télen, hidegben csinálta, akkor cseréltettem a lendkereket (csörgött), aztán miután a csere után nem változott gyakorlatilag semmi, kiderült, hogy egy zselés tartóbak rossz. A cseréje után a vibráció elült, így a motor felé sem néztem, viszont most újra jelentkezik, és felnyitva a motorteret bizony látszik, hogy nagy durván rázkódik bent a motor.

Herman 2011.08.29. 15:29:04

@V12 Power:

simán tudják a t5 mocik...

a c70-ben még jobb is, gyárilag 6,9...

de ha meglesz a heico átépítés, akkor 6 sec alatt lesz.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.29. 15:29:30

@ommm: Van egy ügyfelem, akinek Alfa 159-ese volt, most C 70-es Volvoja van. Egyszerűen unalmassá vált az élete. Neki cseréltem ezt, mert nem tartotta a töltőnyomást, "beleprüszkölt" a légszűrőházba.
Még kell kb 10 millányi kütyü b....zdmeg, hogy "ott" boldoguljon az ember. Mér nem jár mindenki Volkswagennel, meg Opellel?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.29. 15:33:17

@P12_dCi: Próbáljátok meg az IMA kódokat újraírni, illetve nézzétek meg a Rail nyomást, hogy nem ingadozik-e nagyon.
1 mi? mm3?

P12_dCi 2011.08.29. 15:33:37

@BOSCHtechnikus: Hmmm, benyelte a blogmotor a hozzászólásomat. Szóval ismét:

Ez egy Nissan Primera, 1.9 dci motorral. Sajnos a Bosch program nem kezeli, de még a Nissan Consult se teljeskörűen. Volt egy külsős program, ami az egyik porlasztócsúcsra 1 feletti korrekciót hozott (a gyári Renault Clip programban ötig megfelelőek a korrekciók, tehát ez kérdéses, hogy hiba-e, hamarosan rádugjuk a Renaultos programra is). Kivették a porlasztókat, megmérték őket padon, mindegyik a gyári határértékeken belül teljesített.

Hoztak egy másik 1.9 dci-t, átrakták belőle az injektorokat, semmi nem változott. Volt egy fémes hang leállításkor, így a lendkerékre kezdtek el gyanakodni, ki is cseréltettem kuplungostól, semmi nem változott.

Kiderült, hogy a zselés motortartó bak szét van menve, ezért a durva vibráció. Kicseréltettem, láss csodát, elmúlt. Nem is foglalkoztam a dologgal, de valamelyik nap megint elkezdte csinálni az autó a remegést (még gyengébben, hiszen a bak új), felnyitottam a motorháztetőt, és megláttam, hogy továbbra is durván ugrál a motortérben a motor.

Külön érdekesség, hogy eddig ezt a hibajelenség csak télen, hidegben csinálta, nyáron teljesen simán járt, most viszont már ilyen melegben is rossz. Kezdek teljesen tanácstalan lenni, ez elsőtulajos autó, már 100 ezer km-nél csinálta, most van benne 137 ezer, ráköltöttem fél milliót csak idén erre a marha rázkódásra, és ismét kezdődik, szét fognak menni az új, méregdrága tartóbakjaim.

ommm 2011.08.29. 15:34:21

@Herman: Na látod, azért nem kezdek bele semmi olyanba. Annyiért remek játszósautót lehet építeni, a Volvo meg maradjon meg családinak.

ommm 2011.08.29. 15:36:45

@BOSCHtechnikus: Na igen, elég sűrűn vannak ott a dolgok, majd kérdezd meg Petitől, mi mindent bontottunk le, amíg eljutottunk a vákuumcsőhöz :) Szerencsére elég egyszer rendesen megcsinálni.

(Bár eléggé nehezíti a dolgot, hogy egy óra állás után sem tudsz anélkül benyúlni a tűzfalhoz, hogy ne olvadjon a kezedre a gumikesztyű...)

P12_dCi 2011.08.29. 15:36:55

@BOSCHtechnikus: A rail nyomás teljesen stabil, gázra simán ezer felé megy, a menetteljesítményekkel semmi gond. Heteken keresztül állt a miskolci Bosch Diesel Centerben, a másik 1.9dci-ből gyakorlatilag minden szenzort átpakoltak, hátha valamelyik hülye értéket ad, de semmi eredményre nem jutottak, gyakorlatilag teljesen tanácstalanok voltak már a végére.

Herman 2011.08.29. 15:39:34

@ommm:

ez így van. bár nálam a c70 tölti be a játszóautó szerepet :D

mivel van egy v40-es is a családban..családi autónak 8 év alatt bevált.(jövőre talán lecseréljük egy XC60-asra, mert már el van kissé fáradva)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.29. 15:49:14

@P12_dCi: Csináltak járásegyenlőtlenség tesztet?
Azért írtam, hogy újra kéne kódolni a befecskendezőket, mert a CR Dieselnek van ugye az alapjárati kiegyenlítési funkciója. Ezt írtad is, hogy az érték "1". A vezérlő figyeli hengerenként a szöggyorsulást, és a minél simább alapjárat érdekében plusz, vagy mínusz eltérés alkalmaz a referencia értéktől. Ennek szükségessége adódhat akár a hengerek eltérő mechanikai állapota miatt is. Az IMA kód a vezérlőben eltárolt befecskendező "áteresztő képesség", néha, franc tudja miért, segít ha újra van programozva.

A legokosabbak ebből a szempontból az új generációs BMW Diesel motorok, mert minden indítás után újratanítják magukat.

P12_dCi 2011.08.29. 15:54:42

@BOSCHtechnikus: Nem tudom, hogy mi ez a járásegyenlőtlenség teszt, így sajnos azt sem tudom, hogy ilyet csináltak-e.

Megpróbálom az IMA kódok újraírását is, hátha az segít rajta.

Köszönöm a választ! Ha rákerül a Renault Clip, és mutat valami érdekeset, akkor szeretnélek privátban is megkeresni, ha lehetséges. :)

V12 Power 2011.08.29. 16:14:58

@Herman: Azt én értem, hogy papíron tudja. Engem az érdekelne, hogy a valóságban is képes-e. Anno volt egy elsőkerekes Audim. Elkezdtem tuningolni, és azt tapasztaltam, hogy a 0-100 érték egy idő után nem javult, hiába jöttek a lovak, és nagy tempónál egyre jobb az autó. 8 alá gyakorlatilag nem lehetett bevinni, 7,8-at úgy tudott, ha kettesben indultam és spóroltam egy váltást. Ezt meg a kupplung nem díjazta annyira. Ezek tényleges, g-mérővel mért értékek, nem stopperrel óra szerint, ami a fotelből saccolással egyenértékű. Utána volt egy sperres elsőkerekesem, ami már tudott 7,5-öt.

JettaTDI 2011.08.29. 17:29:25

Hajrá Motordoki!
Neked kell nyerni!! ;)

auto-motor 2011.08.29. 17:40:02

Hello! Mikor írja le végre valaki, hogy hol és mikor lesz a verseny. Sokunkat érdekli!

Attis001 2011.08.29. 18:39:18

ommm

Szépek ezek a vasak....ezek még tényleg igazi "svéd acél"-ok,ahogy mondani szokták.......amúgy BMW párti vok,de ezek is nagyot lépnek.....volt szerencsém pár volvóba is....2.0 t5 225 LE 6.7 a gyári asszem.....jók...én neked drukkolok ommm!!!!!!!!!!!!

Attis001 2011.08.29. 18:42:55

bocsánat 7.7-et tud 100-ra az,az erősebb a 2.3-as tud annyit...;)

Tj66a 2011.08.29. 18:56:16

nem tudom, ommm kredencében van e kipörgésgátló, a c70-esemben nagyot lép tőle, ha épp nincs meghülyülve (esős napokon kikapcsol, és nem engedi visszakapcsolni, lol)

Amúgy a sok ló első keréken sajnos csak 50-60 felett ér valamit, alatta kb csak arra jó, hogy a gavallérrajttal kenjünk egy szép hosszú gumicsíkot a betonra.

Attis001 2011.08.29. 19:15:11

@Tj66a:

Én úgy tudom van benne,legalább is amibe én ültem s70 abba volt.....amúgy teljesen igazad van....az első keréken nehéz átvinni az erőt a talajra nem hiába nincsenek nagyon első kerekes 400-500 Le gépek(gyáriak)focus rs-be ültem még 2 éve az is brutálisan sok az a 305 le...amúgy a c70-ed coupe?!mert az vmi álom...csodálatos gép!

The Great Destroyer 2011.08.29. 19:16:15

Hehe, kockavolvobetegség :), egyszer véletlenül veszel egyet, aztán úgymaradsz. Szinte az összes ismerősöm így járt, nálunk az asszony abszolút letojta, hogy milyen autóban ül, aztán lett a nagykocka(V70) és azóta már OVT-re is jár velem.

ciel 2011.08.29. 19:40:45

@ommm:
"..ha elkopnak, biztos, hogy legalább /50-eseket veszek.."

Arra számíts, hogy alátekert kormánynál beérhetnek a dobba.
Nekem 850 van, és ott ez már a 205/50-16 helyett 205/55-16-nál előjött. Persze lehet, hogy a V70-nél már több a hely.
A másik opció, hogy veszel 16-os felniket - de ott figyelj, hogy a régebbi 16-osok alá csak a 280-as fék fér el a 300-as már nem.

skip 2011.08.29. 20:06:18

Ommm, te mé' nem a Póckival gyorsulsz?

robian 2011.08.29. 20:24:34

jót tesz neki nagyon a kerék. így már a szürkesége is megbocsátható. drukkolok - mindenkinek

Bambano 2011.08.29. 20:42:01

@skip: én is ezt kérdezem :)

ommm 2011.08.29. 20:51:06

@Tj66a: Van, de száraz aszfalton az automata miatt nem pörög ki számottevően, esőben persze igen, de ott elég bekapcsolni.

ommm 2011.08.29. 21:02:31

@skip: Felszámolás, átcsoportosítás, új tervek. Dióhéjban ennyi, ha eljön az ideje és keréken a következő "ojjektum", majd beszámolok. :)

Rocko- 2011.08.29. 21:30:05

és nem V8-asok közt istencsászár hangja van, személyes garanciámmal igazolom.

hajrás Pistám, hajrá! :)

mossberg operator 2011.08.29. 21:42:26

Lenne egy kerdesem - ha mar sok autohoz erto ember irt ide - s talan nem annyira offtopic. 8 eves, 1.4 benzines Fabia, kb 1 honapja nem mindig (50%) indul elsore, da masodik inditasra mindig. A (nem marka)szervizben a muszer nem mutatott semmit, nem tudjak mi lehet...?

ommm 2011.08.29. 22:01:27

@Rocko-: Azok között is :) Más. Jó.

Rocko- 2011.08.29. 22:14:31

@ommm: igen, ezért mondtam, hogy nem V8-asok közt. kezeljük a helyén.
ott meg marha jó. :)

Érdekes 2011.08.29. 23:48:58

@ommm: Nekem kifejezetten tetszik ez a baltával faragott forma a baltával faragott autóhoz.

Valóban nem egy szobrászati műremekek az R-es felnik (de az átlagtól azért jobbak), arra vannak komolyabb cégek is.Becsülendő, h tetszett a nagy felni, de ennél öregebbi volvora > www.hasznaltauto.hu/auto/volvo/s40/volvo_s40_1.6_d_kinetic-4773310 nem vennék 16osnál nagyobb felnit, nagyon max 16..de inkább 15-ök illenek rá.Persze erősen szubjektive, mert lehet rá venni 18-as diszkókróm felnit is..de az már szerintem végképp a hányinger kategória, egy öreg, vonalzóval rajzolt téglaformára szerintem nem illenek, az ilyen tipusú kerekek.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.08.29. 23:53:56

Összerakom gyorsan a Ződ Szörnyet, oszt ötvenig akármit zsebrerakok vele.
Felezőben nem futja meg a százat, de képtelenség lerajtolni a három difizáras automata V8-at, és ez nem kapirgál, az utolsó lótetűig lerakja a zaszfaltra a kraftot. :)

Önjáró Talajgyalu 2011.08.30. 00:17:39

@dennisthemenace: En egy ideje OMV Maxx-ot tankolok a 105-os Skodamba. Nem azon a 300 forinton fog mulni tankolasonkent... A varosi fogyasztas visszabbment fel-egy litert, es azota nem volt karburator eltomodesem. Biztos csak veletlen, de en nem hiszek a veletlenekben. :)

dennisthemenace 2011.08.30. 00:39:19

@Önjáró Talajgyalu: Én itt általában Tesconál tankolok.. Mikor hazamegyek, akkor Aralnál, Omv-nél. LEgutóbb Agipnál, Pesten.

Bambano 2011.08.30. 01:12:34

bréking offtopic bréking!!!

index.hu/kultur/media/2011/08/30/ujbol_lesz_totalcar_a_tv2-n/

url says all
halleluja! :))))))))

herrfricc 2011.08.30. 06:35:19

Most, szombaton mutatkozott be az Autoguru a tv2-n, de ha tényleg lesz Totalcar akkor annak jobban örülnék :)

Eclect 2011.08.30. 07:00:11

@herrfricc: Megnéztem az Autógurut és a Koenigsegg teszt nem volt hosszabb a "Schobert Norbi locsolóautót vezet" résznél. Na és persze Koenigsegg motorhang helyett alákevert zenét hallottunk. :) Hiányzik már a Totalcar, legalább a többi autós műsornak is felállítana egy mércét.

herrfricc 2011.08.30. 07:17:39

@Eclect: Én is szívesen hallanám az ajánlóban, hogy szombat délben Totalcar :) Csak fura, hogy ha tényleg lesz újra TC akkor minek kellett az Autoguru.

perszepersze 2011.08.30. 08:00:55

@ommm: Pista! T5R nekem kéziváltós volt ugyan, de ne D.-be rakd, hanem húzd le az automata karját 1.-es be, úgy rajtolj. rallys ismerősöd van, azoktól vegyél rendes versenybenzint, mert a v-power csak annyira jó benzin, mint a mol evo.-ja. Vagy csinálhatsz is, a recept fent van a neten, de abból csak egy keveset a hagyományos benzinhez. Guminyomás gyári érték alá picivel, nehogy leforgassa a gumit a felni, de azért nagyobb legyen a felfekvési felülete a guminak. Az 1.-ből való rajt meg nem engedi a motornak, hogy idő előtt felkapcsoljon,jó sokáig leforgathatod, meglesz a maximum túltöltés és akkor pöcc a karral 2.-be és már sehol nem vagy, úgy elhúztál. Mi mindig így mentünk automatával alázni. Ja és mivel negyed mérföld, akkor a légszűrőbetét ki, és előtte brigéciol és mosogatószer koncentrátum keverékével jól mossátok át a töltőlevegő hűtőt, nekem tisztítás után érezhetően jobban kapott levegőt a motor.:)

perszepersze 2011.08.30. 08:13:05

@ommm: Ja és az összes alkatrész, gyárilag túlméretezett, nem lehet baj. A töltőnyomást a gyár is elismerte valamikor a szervízeknek svédországban, hogy simán bírja az 1,6 Bar-t! Nem levegőbe beszélek, született séd barátunk 70 éves nyugdíjas koráig vagy 30 éven keresztül volt saját volvo márkaszervize és kereskedése. Igaz, ha valami extra erősítés kellett akkor mentek a Heico-hoz.:)

Akarki lehetek 2011.08.30. 08:14:09

@dennisthemenace: talán próbáld ki, hogy turbómotornál mi az eredménye, és csalódni fogsz megint, csak pozitívan...
Simán érezhető, mert a 95-ös oktánnal is működő autók úgy vannak megírva, hogy a 98 oktánt is kihasználják. Nagyobb előgyújtást tud adni, amit újbóli 95-ös tankolásával visszább vesz a koppszenzor. Én autóm ugyan öreg ('94-es), de 98-ig az is meg van írva, és a korabeli hozzávaló noname chipek is 100-ig. Hidd el, seggre és mérve is érezhető a különbség, egy ideje csak 98-as vagy magasabb oktánnal járok, de amikor kénytelen voltam 95-öt tankolni, akkor a turbó betöltésekor egy örökkévalóság volt, mire az autó kipörgött, mintha nem is tövig nyomtam volna a gázt...

szatyi 2011.08.30. 08:51:12

Hova lehet bekommentelni azt, hogy ujjé, Totalcar a tv-ben?
index.hu/kultur/media/2011/08/30/ujbol_lesz_totalcar_a_tv2-n/

wsx 2011.08.30. 08:53:46

"tankolok egy kis V-Power Racinget "
Jó reklám! ;) Hogy is volt a TotalCar-on az a cikk, amiben éppen azt fejtegettétek, hogy hiába van nagyobb oktánszám, akkor sem lesz erősebb az autó? Meg a gyújtás és kopogás? Hogy a motorvezérlő elektronika úgyis utánállít a gyújtáson, ha az üzemanyag a magasabb oktánszám miatt estleg hamarabb robanna be a kelleténél, és kopogni kezdene a motor, amit a kopogásérzékelők érzékelnek?
Ejnye, ejnye. :)

Shadowbull 2011.08.30. 09:02:46

@wsx: nem egeszen.

totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz/2/#szoveg

de az igaz, hogy a Pista Volvojaban valoszinuleg csak pszichologiai elonyt fog jelenteni :)

sb

P12_dCi 2011.08.30. 09:03:49

@Önjáró Talajgyalu: Ja, én meg a családi 530d-be van hogy a Metronál tankolok, de nem eszik többet belőle, mint a drágábbik OMV-s dízelből....

Tomchy 2011.08.30. 09:12:02

@Bambano: OFF: Ez akkora hír, hogy alig fér el a monitoromon.
A cikk szerint WR+BG lesz megint a felállás, de azért remélem hallunk majd néha ízös palócot is!!! ;O)

Schütii 2011.08.30. 09:16:39

Pista, vajon miért nem a bal profilból készült képet szerkesztetted be? Trollgyilkos vagy... :D

Schütii 2011.08.30. 09:18:55

@Tomchy: "ízös palócot"
kicsit még kultúrálódjál fater...

Shadowbull 2011.08.30. 09:22:06

@Bambano: A 2 teves majom visszater :)

Hajra.

sb

Akarki lehetek 2011.08.30. 09:23:09

@wsx: keverjük Kossuthot a vasúttal? :)
Az alacsonyabb oktánszám öngyullad hamarabb, tehát pont fordítva, és olyankor az előgyújtás mértékéből visszább vesz az ECU a kopogásérzékelő jele alapján. Illetve szívómotornál nincs is jelentősége. De turbósnál hiába emelsz a nyomáson, magasabb nyomás, magasabb hőmérséklet, a benzin öngyulladna, ezért az ECU korrigál. Kisebb előgyújtás, több üzemanyag. Ezekkel tud játszani, hogy elkerülje az öngyulladást. Tehát kell, hogy az üzemanyag is bírja. Ergo kis nyomásemelést elbír a magasabb oktánszám, illetve ugyanakkora nyomáson egy írható elektronikával, vagy írt chippel még korábbi gyújtást, etc...

Illetve a magadnak keverhetsz frankó üzemanyagot, de az időigényes dolog. Illetve azokhoz is kell 98-as benzin, ami nem mindenhol egyszerűen beszerezhető.

Az ára magas a V-Power üzemanyagnak, de van olyan autó, ami ki is használja. Ami igaz, az autópark kis hányada képes rá...

Ez az oldal pedig a széles réteget akarja kiszolgálni szerintem.

Akinek meg olyan autója van, ami képes kihasználni, az valószínűleg ért hozzá, azért választott olyan autót. De ez nem igazán a gazdaságosságról szól, hanem az élvezetért, amit meg kell fizetni. Ha többet, jobbat, vagy csak eltérőt akarsz, vagy gyorsabban, mint más, ezeket mind meg kell az életben fizetni.

De hiába fizetsz bármiért többet, ha nincs eszközöd kihasználni.

1kutya 2011.08.30. 09:25:47

erre az új tévére én is kíváncsi leszek!

@wsx: én is tankolgattam anno még a skodába és tényleg nem lett erősebb, de ha nem is látványosan, de kevesebbet kajált (főleg városban).
mostanság a kishonda kap 98-ast (mégmielőtt valaki: agip kutaknál még van) és érezhetően virgoncabb tőle (igaz, ami igaz kéne a tökéleteshez egy új görgősor meg variátorszíj is, de az majd jövőre, ha engedi a kőccségvetés:)

P12_dCi 2011.08.30. 09:49:44

@1kutya: Az én tapasztalataim alapján nincs mérhető különbség a prémium és a normál üzemanyagok között, bármelyik kútnál is tankolom. Végigjártam már a MOL sima-Evo gázolaját, az OMV párosát, a Shellét és az Agipét is. Ha van is különbség, akkor maximum 1-2 deciliter 100km-enként, ami viszont olyan marginális, hogy akár csak az ellenkező széliránytól is lehetséges.

Sőt, sokan azt mondják, hogy a nyugati üzemanyagoktól jobban megy az autó, és kevesebbet fogyaszt. Ez is egy marha nagy placebo, semmi más, idén nyáron direkt figyeltem ezt. Indulás előtt teleraktam Metros gázolajjal az 530d-t, és elindultam Dél-Spanyolországba. Összesen 7500km-t autóztam, ebből 6500-at külföldön, külföldi üzemanyaggal. A vezetési stílus egyforma volt, autópálya 140-150 között. Nem volt észlelhető semmilyen eltérés a külföldi üzemanyagok javára, 7.5liter/100km-es átlagot hozott az autó gyakorlatilag végig, és nem is húzott jobban. Szóval egy újabb rejtély megfejtve számomra. :)

esef 2011.08.30. 09:53:37

@P12_dCi:
helyileg hol vagy?
mivel Renault motor, hátha megérne egy nézést a mi Renault-s maszek szakink által

ommm 2011.08.30. 09:55:15

@Shadowbull: Próbáltam már, bár igaz, lehet csak a placebo-hatás érvényesült, de érzésre könnyebben megindult az autó, igaz, többet is fogyasztott belőle 2-3 decivel.

@Schütii: Mert ez a szebbik :) Azt is eltüntetjük onnan, csak idő kérdése.

Tomchy 2011.08.30. 09:55:33

@Schütii: pontosan hol éreztél ebben bárminemű rosszindulatot?
Pista, segíts! Bántlak-e én ezzel???

P12_dCi 2011.08.30. 10:07:47

@esef: Miskolcon rontom a levegőt.

Akarki lehetek 2011.08.30. 10:18:24

Nos, a prémiumgázolajoknál én például bajban vagyok. Ugyanis jelentős hányadnál a kisnyomású szivattyú, ami a tankban van, elkezd kopni, és spénnel szórja a rendszert, majd hamarosan annyira kopott lesz, hogy levegőt tol, az autó leszabályoz, leáll, nem indul, stb... Az a szivattyú vajon elkopna akkor is, ha prémiumüzemanyagot kap az autó? Nem lehet, hogy a kémiai összetevői annyival kedvezőbbek a prémiumüzemanyagoknak, hogy a felületkezelést nem bántja?
Erre nem tudok választ, ha valaki tapasztalattal rendelkezik, azt meghallgatnám szivesen.
Az tiszta sor, hogy 5 évekre tesztelnek a gyártók. 10 éves autónál a 6-10 év nettó ajándék, a gyár profitból él, és az első vásárlóért dolgozik.
De vajon elképzelhető-e, hogy eleve egy jobb összetételű üzemanyaggal tesztelték a szivattyút, és olyan hiba elő sem jöhetett náluk?
Igazából én ha magasnyomású dieselt vennék, akkor ettől tartanék. Ugyanis van pár konstrukció, ahol magas számban forul elő ez a hiba, hogy a tankszivattyú megkopik...

esef 2011.08.30. 10:27:16

@Akarki lehetek:
szintetikus 2T olajat kell hozzá adagolni és akkor jó lesz a sima (nem kannázott) dízel is

esef 2011.08.30. 10:29:23

@ommm:
Pistám, visszanéztem, hogy lejárt-e a tiltásom, és igen! :D
de ez az utolsó kommentem, amit egy költői kérdéssel zárok: miért nem a Polszkival versenyzel?

1kutya 2011.08.30. 10:32:40

@P12_dCi: ezért írtam én is a nem látványosat. átlagban 2-3deci, tiszta városi közlekedésnél 4-5deci. no, ez utóbbi már sztem kívül esik a mérési hibahatáron...

1kutya 2011.08.30. 10:35:33

@P12_dCi: ja, és ha neked nem túl messze nyíregyháza, akkor ott tudok nagyon jó, profi, kifejezetten dízelmotorokra specializálódott szervizt, talán ott segíthetnek a problémádon. ha érdekel, megkérdezem nagybátyámat.

ommm 2011.08.30. 10:38:24

@esef: Sok értelme nem lenne, ráadásul már - ahogy fentebb is írtam - felszámoltam, átcsoportosítottam és új projekt lesz a vége :)

Shadowbull 2011.08.30. 10:43:29

@Akarki lehetek: "Az tiszta sor, hogy 5 évekre tesztelnek a gyártók."

Nem. Plane nem a premiumgyartok.

"De vajon elképzelhető-e, hogy eleve egy jobb összetételű üzemanyaggal tesztelték a szivattyút, és olyan hiba elő sem jöhetett náluk?"

Nem. azzal az uzemanyaggal teszteltek, ami elo van irva a gepkonyvben. Te is megkaphatod a kutnal, jo esetben.

sb

Akarki lehetek 2011.08.30. 10:53:03

@esef: igen, az 50 liter gázolaj 1 liter 2T olaj keveréket használják is sokan, sőt, az egy tele tankba egy litert is, ami kicsit kevesebb kenést ad, főleg, ha 80 literes a tankod. De ha veszel 359-ért 60 liter gázolajat, mert mondjuk akkora a tankod és ahhoz 1.900-ért a legegyszerűbb 2T Repsol motorolajat, ami még ásványi eredetű, akkor is 384 Ft literje, akkor érdemes boltba menni olajért, beönteni, szarakodni vele? Ha kúton veszed a 2T olajat, akkor nyilván drágábbra jön ki ennél is. Ha megvédi az alkatrészeket, mert nő a belső kenés, akkor persze megéri. De ha esetleg ezt tudja a prémiumgázolaj is, akkor nem látom értelmét.
A kérdés, az mennyivel jobb? Valóban kiküszöböli-e ezen hiba lehetőségét?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.08.30. 10:55:17

@ommm: Na, végre veszöl egy Land Rovert. :)

P12_dCi 2011.08.30. 11:02:58

@1kutya: Nekem városban sem jött ki egyértelmű előny, pedig volt, hogy 5-600 km-t csak városon belül mozogtam.

www.spritmonitor.de/en/detail/418229.html - Itt vezetem a fogyasztást.

Az a baj, hogy itt Miskolcon is van nagyon profi dízeles, kenik-vágják a témát, ráadásul a Bosch rendszerekre vannak specializálódva, mégsem tudtak vele mit kezdeni, pedig tényleg marha sokáig állt náluk az autó.

Ja, és nem a chiptuningtól van a hiba, már előtte is jelentkezett, utána is jelentkezett, visszatettük a gyári programot, akkor sem javult, úgyhogy visszakapta a módosítottat. Még mielőtt valaki erre gondolna, megjegyzem, hogy ezt az utat már végigjártam. :)

c 2011.08.30. 11:09:28

BMW alkatrészt raktál a Volvóba.
Még szép hogy nagyot lép. :)

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2011.08.30. 11:19:42

lesz TOTALCAR újra a tv2-n!!!

MIKOR????????

HaDes 2011.08.30. 11:56:49

jaja. hivatalos sajtóközleményért kiált a nép :)

Lacee444 2011.08.30. 12:00:49

Volt egy automata 20d-m.
Erre volt képes sport fokozatban:
www.youtube.com/watch?v=BYQbMEcxPzY
vajon mire lenne itt elég?

Akarki lehetek 2011.08.30. 12:01:56

@Shadowbull: akkor el tudnálak keseríteni 1-2 prémiumgyártóval kapcsolatban (egyébként a munkaadóddal is), ahol a mi termékeinkre (mint részegység-beszállító) az autógyár által létrehozott ellenőrzési ciklus a gyár szerint egy 5 éves normál használatnak felel meg...

Az előírt gázolajra a gyártónak követelést kell adnia. De a gyártó által elvárt üzemanyagnál lehet akár az adott ország üzemanyagminősége gyengébb is?
Szerintem igen. De ez tőlem megint kérdés, mert fogalmam sincs, de mint kérdés megfogalmazódik.
Logikus alapja is van ráadásul a gondolatmenetnek.
Csak lehet hülyeség :)

Shadowbull 2011.08.30. 12:07:09

@Akarki lehetek: "az autógyár által létrehozott ellenőrzési ciklus a gyár szerint egy 5 éves normál használatnak felel meg..."

Csodalkoznek, mert meg ilyet nem lattam.

sb

P12_dCi 2011.08.30. 12:31:03

@Shadowbull: ha már úgyis itt vagy, és sikeresen szétoffoltuk a témát, akkor megkérdezném, hogy E61 535d-t, illetve E65-t 730d-t érdemes-e használtan nézegetni (venni), vagy inkább maradjunk az E61 530d, illetve az LCI-s 25d keresgélésénél?

Családi kirándulóautónak, a jelenlegi E39 530d Touring helyére, évi kb. 20 ezer km-re. Csakis dízel érdekel.

Shadowbull 2011.08.30. 12:36:32

@P12_dCi: fogalmam sincs, tenyleg.

hasznaltauto temaban vannak errefele nalam sokkal tajekozottabak is.

sb

lolka_ 2011.08.30. 13:13:41

@P12_dCi: szerintem egyértelműen az 5er-t kéne venni. kombiban, családinak meg lehet felesleges is a 35d motor, 30d kellő dinamikát tudna megpakolva is, a 35d csak + költségekre lenne jó meg arra, hogyha apa állatkodik méginkább sikoltozzon anya a jobb egyben :)

lolka_ 2011.08.30. 13:21:11

@P12_dCi: jah, most lesz eladva a negyedik 30d motor autó a családnál. két 5er (218+231 lovas verzió) + két a most kifutó 235 lovas X5. 130-150e km körül lettek lecserélve, addig kutya bajuk nem volt, csak kötelezőkre jártak (motorilag), pedig nem voltak éppen kímélve. mondjuk azt nem tudom, hogy efelett a futás felett mi rájuk a jellemző. pedig neked lehet inkább ez lenne a fontos, mert jellemzően 2-3 éveset ennyi km-vel lehet ezeket használtan venni.

e65-öt biztos nem vennék ilyen kritériumokkal. presztizs értéke is max annyi van, hogy feltörekvő vasasnak néznek a levedlett zászlóshajó bmw-vel, a kombi ötös meg kisebb betegágy, és egy jólszituált faternak fognak vele nézni.

T5 2011.08.30. 13:25:20

Pista! én azért nem féltem Kredencet 400méteren a 180 lovas Mazda ellen. Ha Kredencben benne van, (vagy lenne) a gyári 239 lóerő, biztos vagyok benne, hogy elégnek bizonyul. Nyilván a kézi váltó alkalmasabb a gyorsulgatás, de a Te autód nem erről szól. Az én c70-esem kézi váltós T5-ös, nem ilyednék meg a Mazdától, szerintem Neked sem kell. Ezt bátorításnak szántam, még ha nem is vérre megy a raccsing. Sok sikert

ommm 2011.08.30. 13:27:41

@T5: Soha nem féltem semmitől, ettől sem fogok, de köszi :) Odateszem, ebben bízhatsz.

T5 2011.08.30. 13:31:08

@Tj66a:

El tudod találni azt a fordulatot, ahonnan el tudsz rajtolni szépen, tény, hogy új gumival, tény, hogy csak egy évig :D. Nekem most érik a gumicsere. Mintázat van még, sőt határon belül van, de néha egy erősebb előzésnél 80Km/h-nál meg meg nyikkan :-)

perszepersze 2011.08.30. 14:02:15

@ommm: Pista! Gyári programmal a szervízben miért nem löketsz neki egy kis plussz naftát, és kérd, hogy a lambda értéket hagyja az ECU figyelmen kívül? Az rakna pár lovat még oda.:)

ommm 2011.08.30. 14:08:48

@perszepersze: Nem kell még most. Majd ha újba raktunk mindent, akkor ráérünk erre.

Schütii 2011.08.30. 16:40:45

@Tomchy: Rosszindulat nem volt benne. Annyi hogy, ö-zés nem a palócokra jellemző nyelvjárás. Peace brada.

.com 2011.08.30. 17:05:07

@Akarki lehetek:
létrehozott ellenőrzési ciklus a gyár szerint egy 5 éves normál használatnak felel meg...

Ne haragudj, de ez nem igaz
20 eve dolgozom az autoiparban ( nem a gyartosoron ), de ilyenrol meg nem hallottam
Ugyanaz a kategoria, mint a "tervezett avultatas" . UL!

Tomchy 2011.08.30. 20:33:31

Off
@Schütii: Akkor no problem, csak egy pillanatra azt hittem, trollkodásnak érzed, amit írtam. Messze nem annak szántam. Én anno már a legelső Totalcart is láttam a tv2-n, én nagyon örülnék, ha újra a régi szériához hasonló műsor lenne.

Az ízest pedig mi ö-ve mondjuk itt Szegeden... :O)

Balu az Alfás 2011.08.30. 21:05:04

OFF:

Amúgy csodálkoztok hogy CubE kolléga mindig trollkodik....
Az ilyen cikkektől mit várunk tőle: :))))

totalcar.hu/magazin/hirek/2011/08/30/magatol_eloz_a_bmw/

ON:

Hajrá Motordoki! Ha nehezek a féktárcsák, vedd ki őket ;)

perszepersze 2011.08.30. 21:15:35

@ommm: Ha nem nyersz, szakrálisan felgyújtom a MB 190.EVO2.-t.:) Pedig az az életemnél is többet ér.:D
( jó nem gyújtom fel, de borzasztó szomorú leszek. már 3 éve pihen a garázsban letakarva, várok még vagy 25 évet és eladó lesz, persze aranyáron.:)
süti beállítások módosítása