Ezt mi kötelezővé tennénk!

  2011. augusztus 21. - Motordoktor Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

IMG 6454

Sok megközelítésben lehet egy autó jó, ki ezt, ki azt szereti jobban. De mit szeretnének a Totalcar autós őrültjei?

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr163167913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phrascarica 2011.08.21. 22:02:46

@Ben Franklin: ez is inkább motorizált talicska :)

Ben Franklin 2011.08.21. 22:08:00

@phrascarica: Golf Variant is belefér meg a Mazda 3 is, de a kompakt vanok(C-max/Scenic/Touran) már nem. Bár személyes tapasztalat, hogy míg a legtöbb alsó középben 2 ember jól elvan hátul, a kompakt vanokban a hátsó 3 ülésből 1 sem jó felnőtteknek.

Phrascarica 2011.08.21. 22:10:21

@Ben Franklin: a Tourané jó, ez tapasztalat.

Elijah_Baley 2011.08.21. 22:16:14

Hátsókerékhajtás volt már?

Phrascarica 2011.08.21. 22:19:06

@De gustibusaut bene, aut nihil: be kéne dobni, meg a középmotort is :)

Hurri Kán 2011.08.21. 22:20:46

@phrascarica:
Én mondtam már délután a hátsókerékhajtást :P

Ben Franklin 2011.08.21. 22:21:30

@phrascarica: Én magas vk, 193/93, úgyhogy a kedvenc kocsim a Mondeo ha már hátra kényszerülök....szerencsére elöl a kiskocsik többsége is kényelmes. Viszont sajna a kabriók többsége felejtős.

Ben Franklin 2011.08.21. 22:23:09

@Ben Franklin: Szar érzés 10 centivel a bukókeret v. a szélvédőív fölött figyelni(Bmw z4)....:((

pickapu 2011.08.21. 22:27:14

Nálam a kívánságlistán előkelő helyen van a tágas raktér, vagy plató (személyautón min. vonóhorog).
Ez egy ilyen betegség...

Phrascarica 2011.08.21. 22:29:10

@Ben Franklin: vegyél Smart Roadstert abban elférsz, van egy haver aki 196cm-s és neki is az van.

Ben Franklin 2011.08.21. 22:37:09

@phrascarica: Biztos vidám kis gép, nem is rossz 5let. Toyo Mr2-t szerettem volna nagyon, de abban nem férek el sajnos. Az Mx5ben viszont simán, geci japánok a legjobb gépeket megtartják maguknak.

Phrascarica 2011.08.21. 22:38:45

@Ben Franklin:a haverom nem fért az MX5-be, mondjuk Ö 110 Kg

United Steaks 2011.08.21. 22:46:24

Dízelnél a használt étolaj max 20%-os használhatóságát:)

Phrascarica 2011.08.21. 23:04:24

@United Steaks: a 5th Gearban a Merci tudja a 100%-ot is :)

Szandokán 2011.08.21. 23:07:17

@hallari: Igazad van, de a sok felsorolt extrával már nagyon sok milleres gépnél tartunk. Ha ez mind benne lenne, már nem is lenne sok a 2.5

zeugma 2011.08.21. 23:12:26

@MIx: Teljesen egyetértek a listáddal. Ezeket tenném még hozzá:

Az autóból lehessen újra kilátni. Találják ki, hogyan lehet megfizethető áron erősebb, de könnyebb és vékonyabb anyagokból építkezni. A 250kg/fő azért túlzás, de legyen cél a súlycsökkentés. Abszurd, hogy egy 80 kilós ember utazásához egy 1600 kilós bunkert mozgatunk, amiből csak tolatóradarral meg kamerával lehet kilátni. Vezessék be a négypontos övet (legalább opcióként), és legyen kötelező az ESP meg a sok lufi. Minden lámpa ott legyen, ahová való: a ködlámpa lent, az index pedig kívül, nem mindez egy megdizájnolt első lámpa belső felébe passzírozva a hűtőmaszk köré.

Minden egyterű-szerű, családi, stb. autóba felhajtható ülőlapú hondás varázsüléseket, meg 40-20-40 arányban síkba dönthető támlát, hogy két hátul ülő ember közé beférjen a háztartási létra. Újra legyen HELY az autókban, és ne verjük szét a térdünket mindenféle dizájnos középkonzolban, Enterprise-irányítópultban (Prius...), rosszul tervezett műszerfal-aljban. A családinak mondott autóba hátra férjen be három gyerekülés, vagy két gyerekülés meg egy ember, és ez a mutatvány ne bukjon meg azon, hogy a hátsó ajtó belső fele túl van dizájnolva/pohártartózva, vagy hogy "vállban szűk" az autó.

A műszeregység a vezető előtt legyen, ne középen. A vevő dönthesse el, hogy akarja-e a pedálos rögzítőféket, vagy inkább kézit szeretne helyette. Komfortindex, csomagtérvilágítás, fedélzeti kamera, feketedoboz. Ledes nappali fény, xenon fényszóró, automatikus állítással. (Múltkor a sötét úton szembejött velem egy autó jól beállított, gyári xenon lámpával. Egyáltalán nem vakított, pedig érzékeny a szemem; viszont vagy hatszor akkora területet láttam be őelőtte, mint magam előtt... Csak az utólagos gagyixenon vakít, a rendes gyári nem. És legalább nem világítana összevissza fölfelé meg oldalra a sok hülyének a rosszul beállított lámpája.)

Ami automata, az testre szabható és kikapcsolható legyen, mondjuk valami érintőpaneles kezelőfelületen: pl. műszerek világításának fényereje és színe, mindenféle pittyegések, gyújtással kapcsoljon-e a tompított, a klímának a beltér vagy a befújt levegő hőmérsékletét akarom-e megadni, stb. Dönthessek úgy, hogy én szeretnék gondolkodni, és ne a gép tegye helyettem. Az extralistába felvennék egy plusz akkut, amiről mehetne a navi, traffielhárító, mobil, hátsó szórakoztató center, ülésfűtés, mittudomén, anélkül, hogy a főakku behalna tőle. Akinek futja rá, esetleg egy napelem a tetőre, hogy ráérő óráiban ezt töltögesse. Hátra és a csomagtérbe is mehetne szivargyújtó, vagy akár 220, ne kelljen bűvészkedni a hűtőláda kábelével.

Ja igen, és vesszenek a csomagok, egyenként ikszelhető extralistát minden márkának! Ne kelljen pénzt adnom egy extráért, és ne kelljen évekig holt súlyként hurcolnom, ha sosem fogom használni.

hallari 2011.08.21. 23:31:38

@Szandokán: igen, akkor már tényleg nem lenne sok... Bár azt hiszem, én még akkor is inkább az olcsó fapados mellett tenném le a voksot.

kéne egy nick 2011.08.22. 00:18:20

@phrascarica:
Már rég feltalálták a pen drive-ot, és az azt lejátszó autórádiót.
És egyikben sincs mozgó alkatrész, amit a kiváló minőségű magyar utak menet közben hallgathatatlanná ráznak.

Csak szólok...

@Shadowbull:
Kb. 5 perc/CD. Pl. WinLAME.

@Szabványok:
Hallod ám a lófaszt.
Még otthon a hifin sem, nemhogy autóban az autózaj mellett.
Minden ilyen képzelődő idiótának javaslom, hogy menjen el hallásvizsgálatra, nagyon meg fog lepődni.
Kár, hogy utána nem lehet majd teljes meggyőződéssel állítani ezeket a baromságokat.

Autóban a magyar utakon a CD meg pattog is. Budapesten is.

@Rocko-:
Feltalálták az MP3-ba átalakítást is már vagy 20 éve. De 15 biztos, azóta legalábbis én már használok ilyet. Csak ma már nem 2x lemezjátszási idő alatt van meg, hanem 5 perc alatt (per CD).

ze11 2011.08.22. 00:52:36

@kéne egy nick: Aki sz@r nyersanyagról, sz@r eszközön, netán tüzérfüllel hallgatja, az tényleg nem hall különbséget - pláne a tuc-tuc dumpa dumpa csörömpölésnél. Az autós "hifik" esetén mondjuk lehet, hogy nem hallani jelentős különbséget - pláne az mp3-ból játszó rádiókhoz képest, de a veszteség az veszteség, márpedig az mp3 az erősen veszteséges tömörítés.
Van egyébként veszteségmentes tömörítés, meg van olyan CD, ami nem pattog, igaz, abban jó nagy átmeneti tárolón keresztül mennek a bitek - úgy 2-3s meg sem kottyan, annyi idő alatt meg a leggagyibb szervó is megtalálja a megfelelő pozíciót.

ommm 2011.08.22. 00:54:23

@BOSCHtechnikus: Hű, nekünk is. Négylámpás, gyárilag duplatorkú Weber (nem SEDR Jikov) karbival (hom.széria), sok finomsággal. Pöpec verda volt, imádtam.

Jamesblond 2011.08.22. 00:56:35

-Pontos vízhőfok mutató, ami a víz forrásakor sípolni kezd.
-Olajnyomás mérő óra!!! Nem mindegy 0.5 Barnal a gomba kikapcsolja a kis ikont a műszerfalon és hiszed minden ok, vagy látod hogy híg az olajad, vagy esedékes pl egy főtengely felújítás. Az olajnyomás leesésekor ez is sípolhatna, ne akkor jöjjön rá az ember, mikor már megfőzte a motort.
-Töltés jelző óra. Nagyon fontos. A gyújtás ráadásakor már sokszor előre megmutat egy esedékes akkucserét.
-Olajhőmérséklet mérő is kellene, a dugattyú mellett leszúró láng miatt melegebb az olaj, tudhatjuk nem kafa a motor.
-Pillanatnyi fogyasztás mérő óra, de analóg kijelzéssel. Úgy sokkal jobban látszik mennyire pazaroljuk a 400 Ft-os nedűt. A digitális is kafa, de nem áttekinthető elég gyorsan.
-A turbos autókba turbo-nyomás, -és vákuum mérőt is tennék. A vákuum azért, ha kuka a levegő szűrő, a megemelkedett vákuumon ez észlelhető. Mert megeshet hogy 1000 km után kuka lesz.
-Motorolaj mennyiség mérő műszer!
-PONTOS külső hőmérséklet mérő, tudjam bentről +6 fok van, vagy -1. Nulla fokra való eséskor sípolhatna is egyet, tudjam vigyázni kell.
-Jó hangszigetelés. Lianánkban 130-nál meg lehet őrülni.
-Tolató kamera. Ha magamnak veszek 20.000, ha pl egy gyár venne 10.000 db-ot lehet neki 4000 lenne. 5 milláért még nem nagyon fér be az árba.
-Külső tükör fűtés.
-Lámpa mosó.
-Könnyen cserélhető izzók.
-VEZÉRMŰLÁNC! Vagy VEZÉRMŰ-FOGASKERÉK! Nem szíj.
-Látást nem nagyon takaró oszlopok.
-6-8 sebességes váltók, több fokozat, több lehetőség. 80 éve 3 sebességesek voltak, 60 éve négy, 30 éve öt. Ideje fejlődni ebben is, nem csak a szoftverben.
-Üzemóra mérő óra! Olajat üzemórára cserélünk, nem km-re! 10.000 km budapesti forgalom, vagy 10.000 km sétakocsikázás nem ugyanaz. Terepjárókról nem is beszélve...
-Hamutartó, vagy szemetes.
-Magyar nyelvű információk a műszerfalon! Egy 3000 Ft-os telefonban beállítható a nyelv, sok 20 millás gépben tudni kell németül/angolul.
-Egyszerűbb javíthatóság. Sokan valóban azért nem vesznek új autót, mert csak hordanák a szervizbe a pénzt.
-Kikapcsoló gomb az ABS-re, kipörgés gátlóra.
-Fel, illetve visszaváltásra figyelmeztetés! Sokan emelkedőn 1200-as fordulaton 5-ben még tapossák a gázt, hátha felmegy.
-Ford.szám mérő!
-Olyan mechanikus kézifék, ami meg bírja állítani baj esetén az autót!!!
-Sziréna hangra elnémuló rádió. (van ilyen)
-Figyelmeztetés a műszerfalon, ha nyitva van v.melyik ajtó.
-Erős kalaptartó, nem 2 mm-es flokkolt pozdorja.
-Kapcsolható segédfűtés (kisgyermekeseknek kafa lenne).
-Olcsón cserélhető betét-elemek körbe a kasznin.
-Végül, de nem utolsó sorban hazugságoktól mentes valódi használati utasítást, szervizleírást a kocsi mellé, mikor mit kell kiszolgálni a gépen a zárolajozástól az ajtó zsanér zsírozáson át alfától-omegáig...

ze11 2011.08.22. 00:59:53

Ami talán nem volt: A szélvédők (elöl-hátul) fűthető kivitelben, külső tükrök dettó, ráadásul elektromosan állítható kivitelben.
Ködlámpa elöl-hátul, ABS, klíma (a dög meleg hatása az autóban olyan, mintha 2-3 sört megivott volna a sofőr), valamint legyen egy egységes kommunikációs felület (csatlakozó, protokoll), amin keresztül egyszerű/olcsó és márkafüggetlen eszközzel ki lehet olvasni a hibajelzéseket, a kocsi aktuális adatait (futásteljesítmény, fogyasztás, hibanapló, etc.). Ide kapcsolódik, hogy a futott km-t egy egyszer írható memóriában kéne tárolni, melynek a cseréjéhez a teljes elektronika cseréjére van szükség. Új elektronika pedig csak egy régi adatait felhasználva legyen éleszthető.

29 Palms 2011.08.22. 01:03:24

Nekem kéne egy hűtő a sörnek...meg egy mikró a pattogatott kukoricának.

ze11 2011.08.22. 01:05:27

@Jamesblond: A műszaki érzékkel/ismerettel rendelkező tulajnak mindegyik műszer hasznos lenne - sajnos ők/mi vagyunk kevesebben - vannak, akiknek még a hibajelző lámpa felismerése, és az annak megfelelő szervízlátogatás is magas, min tyúknak a lórács.
A vezérműláncról nekem olyan motorok jutnak az eszembe, amiket nem szeretnék a mostani/jövőben megépítendő autókban viszontlátni. Az is megnyúlik, csörög/zörög - ráadásul drágább is.

Szabványok 2011.08.22. 01:09:25

@kéne egy nick: "Hallod ám a lófaszt."
Örülök, hogy Te tudod én mit hallok.

"Minden ilyen képzelődő idiótának javaslom, hogy menjen el hallásvizsgálatra, nagyon meg fog lepődni."
:-) A hallásvizsgálaton a fül érzékenységét mérik, általában 8kHz-ig. Mi köze ennek ahhoz, hogy az énekes hangja nem természetes, vagy, hogy a zenekar fele hiányzik?
Javaslom olvass el, vagy végezz el pár tucat vaktesztet és meg fogsz lepődni, hogy miket meghallanak az emberek ellenőrzött teszteken. De talán hagyjuk ezt, ez nem hifi poszt.

"Autóban a magyar utakon a CD meg pattog is. Budapesten is."
Nem. A harmadik autómban van az ötödik(!) (egy pioneer, három Nakamichi, egy BMW) CD játszós fejegységem és egyik sem "pattogott". Pedig évi 10ekm-t megyek csak Budapesten.

Szabványok 2011.08.22. 01:14:57

@Jamesblond:
Jó a listád!
Az érdekesség az, hogy a 20 éves autómban ezek vagy megvoltak, vagy én beletettem.
A 13 éves autómban nagyrészt megvoltak, de abba nem volt olyan egyszerű beletenni bármit is.
Az 1 éves autómban van a legkevesebb belőle. Pedig pár dologra nagyon kíváncsi vagyok. Pl., hogy a töltéssel és a vízhőmérséklettel mit kavar a kisokos.
Pl. 15cfok külső hőmérséklet felett, csak motorféknél tölt. Az akkut akár 60%-os szintig is hagyja lemerülni. Utólag(!) persze ki lehet olvasni, hogy az idő hány %-ban milyen töltési szintek voltak. De én nemhogy beavatkozni nem tudok, de még nem is látom, hogy amikor leállítom két hétre, akkor mennyire feltöltött az akku....

kéne egy nick 2011.08.22. 01:31:00

@Szabványok:
Vannak speciális hallásvizsgálatok, 20 kHz fölött is mérnek.

És nem, bnem hallod. Képzelődsz. Tudom, a hifi-buzik mindent hallani vélnek. Ennek ellenére a (magyar) rádió stúdiójában pár éve elvégzett vakteszten az ilyen nagy arcok akkorát buktak, mint az ólajtó.
(Köztük a rádió saját hangmérnökei is, akik előtte szintén azt hangoztatták, hogy ők még az MP3 jelsűrűségét is megmondják.)
Nemhogy az a CD-MP3 között nem tudtak különbséget tenni, de a plasztiklemez meg a CD között sem. Már úgy értem, a véletlen statisztikai valószínűséget jelentősen meghaladó mértékben.

Ez viszont tény.

kéne egy nick 2011.08.22. 01:33:30

@ze11:
Nyugi, te sem hallod, csak képzelődsz.

És nemhogy te, de komolyzenészek sem hallják, pedig az ő fülük kicsit jobban rá van állva a zenére és annak apró különbségeire.

Ezek tények, amiket te mondasz, azok meg legendák.

Van némi különbség a kettő között.

kéne egy nick 2011.08.22. 01:39:21

@Jamesblond:
Valamint egy pótkocsi, ami mindezt szállítja a kocsi után.

Gondolom, a Lianában is lehet hallani a különbséget a CD és az MP3 között 130-nál.
Legalábbis pár szupervájtfül itt biztos hallaná...

Bambano 2011.08.22. 02:29:38

@kéne egy nick: ha nem hallod a különbséget a tömörített zene meg az eredeti között, akkor vagy ócska a cucc, amin hallgattad, vagy fülészetre kell menned.

Rendes vaktesztet meg úgy lehetne csinálni, hogy megszerzik ugyanazt a hanganyagot több hordozón is. Pl. egy rendes kiadású West side storyn hallatszik a különbség.

@Jamesblond: az opciók árának semmi köze a beszerzési költségekhez. az az állítás, hogy olcsóbb lenne a tolatóradar, mert a gyár nagy tételben vette meg, nem igaz. akár 20x árkülönbség is lehet egy gyári tolatóradar meg egy (nem ritkán jobb) idegen radar között.

Rocko- 2011.08.22. 06:56:11

@kéne egy nick: való igaz, létezik mp3.
gondolom akkor most megmutatod a veszteségmentes mp3-at is.

Rocko- 2011.08.22. 07:40:15

@Jamesblond: -Külső tükör fűtés.
-Lámpa mosó.
-6-8 sebességes váltók, több fokozat, több lehető
-Fel, illetve visszaváltásra figyelmeztetés! Sokan emelkedőn 1200-as fordulaton 5-ben még tapossák a gázt, hátha felmegy.
-Ford.szám mérő!
-Figyelmeztetés a műszerfalon, ha nyitva van v.melyik ajtó.

ezek már mind léteznek, valamelyik közel 30 éve.

Rocko- 2011.08.22. 07:42:30

@kéne egy nick: mindenki hülye, csak te vagy helikopter. köszönjük.

Üvege$ 2011.08.22. 08:04:04

Végre!
Ez a cikk az ezt megelőzővel ellentétben konstruktív és értelmes célokat határoz meg.

Epercsibe 2011.08.22. 08:05:16

Kötelező:
- DSC: határhelyzetben ég és föld
- MP3: csak a mintavételezéstől függ milyen a minőség.
- Rendes fékek: egy wilwood 4 dugós alig drágább, mint a gyári úszónyerges fékek
- Motor: turbó nélküli, direkt befecskendezős, benyás (1x talán elkészülnek a 2-4 változó üteműek); kinek hiányzik a drága turbó

29 Palms 2011.08.22. 08:32:01

@Rocko,

"ezek már mind léteznek, valamelyik közel 30 éve."

OK, de most arról van szó, hogy mi legyen kötelező, nem pedig új dolgokat kell feltalálni, mint pl. tetőlégzsák.

Az az érdekes, hogy olyan javaslatok is vannak, amikkel már próbálkoztak a gyárak, csak a fenének se kellett. Példának okádék Solar Charge, valaki említette itt fentebb.

midnight coder 2011.08.22. 09:14:10

@Bambano: Ez függ a tömörítéstől, a füledtől, a zenétől, és a lejátszó/környezet minőségétől. Egy jó fülű gyerek egy stúdióban hi-fi fejhallgatóval 100%-os biztonsággal meg fogja különböztetni a studió analóg magnójával rögzített, és a 128 kb/s tömörítésű mp3 lejátszóval lejátszott nagyzenekari művet. Ugyanez a gyerek 40 évesen egy Ford Focus ülésében ülve 120-as tempónál garantáltan nem fogja megkülönböztetni az MP3-ban lejátszott techno-t a CD-stől.

traxx 2011.08.22. 09:15:14

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Mondod úgy, hogy életedben nem volt automatád...

Shadowbull 2011.08.22. 09:18:07

@Ben Franklin: bakker, ez nem auto, ez egy gurulo plehdoboz.

sb

-trogerone- 2011.08.22. 09:22:58

lehet hogy maradinak vagy igenytelennek tunok mert nincsenek nem tuodm milyen nagy igenyeim

legyenek az autok a leheto legegyszerubbek
es ezaltal tartosabbak olcsobbak ne bonyolitsak tul az mar csak tobb hiba faktort es dragabb, nehezebb karbantartast/javitast igenyel.

fontosabb elektromos dolgokra legyen egy machanikus alternativa pl.:kozpontizar bedoglik sok autot nem lehet egyszeruen kulcsal ki/bezarni

Shadowbull 2011.08.22. 09:24:00

@kéne egy nick: sokkal egyszerub bepakolni a cd-ket, mint tomoritgetni, felmasolni az ipodra, utana meg letorolgetni.

A bepakolast meg a gyerek egyedul csinalja, o valogatja ki mit akar elhozni.

Egyebkent meg az en zeneim ipodon vannak, es bar nem vagyok egy hifista, meg en is meghallom a cd meg az mp3 kozotti kulonbseget, csak nem erdekel kulonosebben.

Igaz az utobbi idoben igyekeztem lecserelni az mp3 allomanyt 320asra. Az egy jo kompromisszum szerintem.

sb

Shadowbull 2011.08.22. 09:27:13

Ez is tilos lenne.

i.auto-bild.de/ir_img/74368595_f9025ecb79.jpg

Mindenkinek gurulo plehdobozt!

sb

Jamesblond 2011.08.22. 09:57:34

@Rocko-: Hát persze hogy létezik! :) Épp ez az! Sok mai új autóban meg nincs benne! Filléres apróságokon spórol a gyár. A pótkereket már le sem írtam. Pedig az is alap lenne. Na az sincs már sok modellben.

SvenH. (törölt) 2011.08.22. 10:25:26

a klimat senki nem irta? az mar annyira alap lenne?

SvenH. (törölt) 2011.08.22. 10:32:00

a 250 kg / fo meghatarozasan europai szinten kellene elgondolkodni
mert valojaban az ilyennel lehetne elerni a kisebb fogyasztasu autokat hosszu tavon

ma mar mindenki masfel tonnaval nyomatja es azt hiszi hogy biztonsagban van, pedig egy 25 cm atmeroju kemenyfara nagyon durvan fel tud csavarodni az a masfel tonnas auto...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.08.22. 10:47:46

@Shadowbull: Tiltsák is be, de azonnnal. A már leszálított vackokat lehet hozni a címemre, maradnak nálam, míg az ENSZ újra meg nem engedi.

Pizza zabáló 2011.08.22. 10:48:54

Meg jó lenne az amerikai rendszerű biztonsági öv is.

Házas motoros 2011.08.22. 11:04:21

Komolyan kreatív és gondolatébresztő a cikk. Ha jól látom a kommentek elmentek a "zextralistapimpelés" felé. A kérdésem csak az lenne, hogy egy ilyen cikket, jól átgondolva, esetleg, "megnépszavaztatva" (a TC lehetőségein belül) nem lehetne-e az érintettekhez eljuttatni? Esetleg hasonló nyugati és keleti médiák felé, egy hasonló közvéleménykutatás kezdeményezésére. Ill. akár a saját, döntéshozóink akár a brüsszeli politikusok felé. Ha az autógyárak nem lépnek akkor egy kis noszogatás kell nekik. :) Az oké, hogy egyik csoport (politikusok) sem százas, de 1. Ők is férfiak (az esetek döntő többségében)akik autót/kat vezetnek. 2. Ők is szembesültek már vszínűleg a cikkben említett problémákkal. (Mondjuk nem most a sok csilliós autókban, hanem korábban amikor még ők is emberek voltak.) Naiv vagyok és ez esélytelen?

landcruisör 2011.08.22. 11:09:11

@Rocko-: az a baj, hogy nemnagyon:) nem vagyok pesti de így is túl sok iylet hallottam már ottani ismerősöktől, hogy hányszor láttak a reggeli forgalomban sminkelő lányokat. de ha ti mondjátok hogy nem így van akkor hiszek nektek is. mondom, nem vagyok benfentes én csak mások szavát hallom

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.08.22. 11:28:08

Amit betiltanék:
elektromos kézifék,
defektjavító készlet és mankókerék.

Phrascarica 2011.08.22. 12:08:52

@kéne egy nick: "Autóban a magyar utakon a CD meg pattog is. Budapesten is."
Nekem még a Brabus Roadsterben sem pattog a CD pedig annál keményebb rugózás az már mese kategória.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.22. 12:13:05

DVD/CD játékos nem kell, de USB, uSD/SD kártya az igen. Egy kis navigáció is elkelne, mint széria tartozék (csak ne a Nokia OVI-s legyen, mert az ócska).

Légkondi mindenképpen. Normális riasztó.

Phrascarica 2011.08.22. 12:13:07

@kamionmentés: "defektjavító készlet"
Miért? Az egy tök jó dolog, én az elmúlt 180.000 km alatt csak 2X kaptam defektet -ebből egyszer kivágta valami jogvédő :)-, akkor sem volt rá szükség, mert 2 benzinkút útba ejtésével eljutottam a gumisig illetve utánam hoztak egy pőtkereket.
A gyári kerék 20-25 kg és óriási helyet foglal. A mankókeréknek tényleg nem sok értelme. Az igazsághoz hozzátartozik hogy külföldre -balkán- mindig viszek pótkereket, de szükség még nem volt rá.

sokadszorra 2011.08.22. 12:17:16

@kéne egy nick: Jó lenne róla egy egzakt jegyzőkönyvet látni, ugyanis így a "britttudósokfelfedezték..." kategória, amit írtál.
És igen, hallható - nekem volt szerencsém CD és CD között is(!) meghallani a különbséget - amit aztán szépen ki is lehetett mérni - elsősorban frekimenet, illetve spektrális eloszlás tekintetében volt más a két, elvileg azonos felvétel (az egyik olcsó hollandiai CD, a másik meg USA piacra szánt, ott belföldi verzió).
A rádióadáshoz képest persze,hogy nem hallod meg nagyon a különbséget - a rádiók jelentős része is tömörített állományokkal dolgozik, és az adásrendszer is olyan, hogy a közepes mp3 már nem ront a készülékeden megszólaló hang minőségén.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.08.22. 12:18:29

Amit betiltabnék: totálkáros kocsik "kipofozása", és nemdohányzó, garázsban tartott női tulajdonostól való árulása

tlantos 2011.08.22. 13:13:38

@kamionmentés:
azt csak ne tiltsuk be, mert nekem nincs is. ott figyel a gaztartaly :)

ebfül 2011.08.22. 14:05:57

Ha a nénikémnek antennája volna, bácsikámnak szólítanám.

Egyébként meg hogy lehet, hogy ez a hír hiányzik a Totalcar címlapjáról, ha Vályi bajtárs követelte anno, az indexes címlapra meg Winkler szolgáltatta a fotót?

index.hu/belfold/2011/08/22/97_skoda_superbet_vett_az_allam/

Ennyire tán nem kéne píszínek lenni...

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.08.22. 14:28:38

@phrascarica:

Nekem rossz tapasztalatom van.
Eddig 2x kaptam autópályán defektet. Ha 130-cal megyek, mire megállok biztonságosan, már régen szétgyalogoltam a gumit, nincs mit "javítani". Ha meg telefújom azzal a klassz cuccal, akkor az első gumis után dobhatom is a kukába a "javított" abroncsot...

is 2011.08.22. 14:33:49

@zeugma: "A 250kg/fő azért túlzás, de legyen cél a súlycsökkentés. Abszurd, hogy egy 80 kilós ember utazásához egy 1600 kilós bunkert mozgatunk, amiből csak tolatóradarral meg kamerával lehet kilátni. Vezessék be a négypontos övet (legalább opcióként), és legyen kötelező az ESP meg a sok lufi."

Meg a poszt is: az autok pont a legzsakok, meg az utkozest kivedo bukokeret es tarsai miatt lettek vagy fel tonnaval nagyobbak. Egy csillagos torestesztet a kinaiak ma is kihoznak egy tonnabol 4 szemelyre. De mintha arrol a Totalcaron nem egy hozsannazo cikk jelent volna meg...

en egyebkent egyetertek a tomegcsokkentessel, csak eppen a lufikat dobnam ki, es forgalomiranyito elektronikat tennek a helyebe. Olyat, ami kommunikal a kozlekedesi lampakkal, es sarganal (biztonsagosan) megall, hiaba akar a barom vaezetoje 70-nel meg athajtani a keresztezodesen. Egyaltalan, minden autoba lenne egy kis ado, a tobbi meg venne a sebesseg es iranyadatokat, es elore latna, ha helyzet van. 5-6 ilyen elektronika elore jobban megbeszelne, hogy mi van, mint 5-6 sofor a karambol utan.

Ben Franklin 2011.08.22. 14:57:59

@sokadszorra: Tök mindegy hogy mit mérsz ki egy autóban alsó hangon 60-70 dB alapzaj van közlekedés közben, plusz az állandóan változó irányú és frekvenciájú külső zaj. Ezért a magas minőségü autós audio totál értelmetlen dolog, hacsak nem álló helyzetben egy süketszobában autóhifizik valaki. De egy tágas, jó akusztikájú nappaliban meg lehet hallani a különbséget egy audio CD és egy közepes minőségü mp3 között.

Szabványok 2011.08.22. 16:13:52

@kéne egy nick: A jobb GPS-ek(*) nem a pozíciókülönbségből határozzák meg a sebességet, hanem doplerrel. Gyalog vagy vitorláson igen jól mutatja a GPS hogy 4km/h-val vagy 5km/h-val megyek. Hivatalosan 0.17km/h(!!) pontosságot szoktak deklarálni. Ennél jóval többet hiba van a kerékátmérő miatt. Ezért én a GPS-t sokkal pontosabb sebességmérő eszköznek tartom. (Más kérdés, hogy kell-e ilyen pontosság egy autóban?)

(*) Amelyekben nem a legegyszerűbb, legszabványosabb, NMEA protokollon kapcsolódik a navigációs szoftver a vevőegységhez.

Szabványok 2011.08.22. 16:24:21

@Ben Franklin: Attól, hogy zaj van még van értelme a magas hangminőségnek.
A zajszintnél sokkal-sokkal kisebb hibákat is meg lehet hallani, ha azok korreláltak a zenével. Zaj alatt 40dB-vel lévő torzítást simán lehet mérni. Miért ne venné észre az emberi fül?
A különböző tranziens átviteli hibák a jel nagyságánál alig kisebbek, azt nem fedi el a zaj. (Tipikus példa a gagyi digitális szűrők "jósló" karakterisztikája, ami zavaró lehet, de említhetném a D/A órajelének jitterét, ami modulációban jelentkezik és az egyik legnagyobb rákfenéje a digitális zenélésnek.)

Otthon sem a korrelálatlan zajjal van a probléma! A 40dBA lakás nagyon csendes. 100dBA már hangos zenének számít. De ebből még nem következik az, hogy egy ronda 0.1%-os torzítás ne tenné tönkre a hangminőséget.

Összefoglalva: én igénylem az autóban a jó hangminőséget és gyakorlati tapasztalattal, elméleti alapokkal alá tudom támasztani.

Szabványok 2011.08.22. 16:29:00

@Házas motoros:
Én őszintén remélem, hogyha ez nem is, de előbb-utóbb eljut a nép hangja az autógyárakig. Hiszen azok belőlünk élnek. Elemi érdekük, hogy kielégítsenek minket, hiszen akkor választjuk őket és nem a konkurenciát.
Az első, amit legalább leszűrhetnének, hogy az emberek különbözőek, tehát a lehetőséghez képest moduláris autót kell csinálni. Ne kelljen megvenni a bőrülést ha valaki nagyobb motort akar, vehessen valaki kis autóhoz nagy hangszórót, legyen kis autó is jó műszerezettséggel, legyen nagy autó is motoros ablakok nélkül. A mai logisztika képes ezt kezelni.

Szabványok 2011.08.22. 16:34:39

@Epercsibe: "Kötelező:
- DSC: határhelyzetben ég és föld"
Nem. Határhelyzetben fékez, mint állat, mert szerinte az az egyetlen megoldás. Én kikapcsolom a DSC-t, mert normál esetben minek, határhelyzetben ne ketten kétféle megoldással kísérletezzünk.
Ami kötelező az egy jó futómű. Ami nem túlkormányzott, nem alulkormányzott. Ahhoz minek DSC? Azzal még én is el tudom érni a maximális centripetális gyorsulást.

Ben Franklin 2011.08.22. 16:36:08

@Szabványok: Nem sok autóhifi versenyen nyomnak szimfónikus zenét vagy jazzt. Az utcai tapasztalat is ez. Az unc-unc-unc-uncra meg a rádiós nyenyejenyerelere tökéletes egy alap gyári fölötti minőségü, 50-150 közötti teljes rendszer.

Ben Franklin 2011.08.22. 16:40:07

@Szabványok: Minnél több a választási lehetőség, annál magasabb az egységár. A legjobban egy Mercit/Bimmert konfigurálhatsz, egy Astra Classicra meg van 7 szín, 3 motor meg 3 felszerelési csomag.

A testre szabott öltöny is mindig drágább volt mint a konfekció és ez így is marad.

Shadowbull 2011.08.22. 16:52:29

@Szabványok: ez jo nagy butasag volt.

Azt is mondhatnam, hogy orbitalis baromsag, de azt mar mondtam :)

sb

Shadowbull 2011.08.22. 16:54:46

@Szabványok: Meglepo dolgot fogok mondani: a nep hangja eljut az autogyarakig, mert olyan autokat kinalnak, amit a nep akar.

Ha nem igy lenne, ehenhalna mindegyik.

Hja, hogy az uj autot sohasem vasarlo kibicek velemenye a loteri kutyat sem erdekli, az mar mas tema.

A Totalcar szerkesztosegebol szerinted hanyan vettek mar uj autot?

Nekem hirtelen nem ugrik be senki.

Epp ezert az o velemenyuk sem sokat szamit.

sb

Bambano 2011.08.22. 16:55:22

@Szabványok: arra, hogy valaki semleges, sem nem alulkormányzott, sem nem túlkormányzott futóművet ajánl átlag autósnak, van egy korrekt, jó szó: gyilkos.

kéne egy nick 2011.08.22. 17:23:53

@Bambano:
Szerintem ha te hallod a különbséget, akkor neked kell az elmeosztályra menned, mert képzelődsz.

@Rocko-:
Minek veszteségmentes, 192 kb/s fölött úgysem hallod a különbséget. Épp ez benne a lényeg.
(Tudom, fent egyesek előadták a fantazmagóriájukat, hogy ők hallják. Ezek kicsit túl sokat fantáziálnak.)

És nem mindenki hülye, de aki azt képzeli, hogy hallja a különbséget a CD és az MP3 között (legalábbis 192 kb/s vagy afölötti - vagy azalatti, ahogy vesszük, szóval ahol a szám nagyobb 192-nél - tömörítésűt véve), az igen.

@midnight coder:
Még ez sem igaz. Mármint az eleje.

@Shadowbull:
Naná, te is meghallod... Amikor tudod, melyik szól. Egyébként tuti nem.
Egyébként meg egy kisméretű pen drive kb. 2x2x0,2 cm méretű, ami nagyjából a CD-tok térfogatának 1/200 része.
És egy 8 GB-osra (ami most kb. 3000 Ft) elfér 192 kb/s tömörítéssel vagy 150 (teljesen kihasznált, 80 perc körüli) CD anyaga.
Mennyi helyet is foglalna ennyi CD? (Akár tok nélkül is.)

De ha annyira ragaszkodsz a CD-minőséghez, hát abból is elfér rajta tömörítés nélkül, WAV-ban kb. 12 (megint közel 80 percesekről beszélek).

És nem kell pakolászni, egyszer van vele egy kis munka (a számítógépnek, nem neked akkor sem, te elmehetsz közben sörözni), aztán meg elfér a kocsikulcs karikáján, nem kell pakolászni, tuti, hogy nem marad otthon az a CD, amire épp kedved lenne stb., stb.

@phrascarica:
Igen, lehet, hogy rossz szót használtam. Nem pattog, ugrik.

@sokadszorra:
Hát hogyne, itt mindenki szupervájtfül. :-)
Nem lehet, hogy két eltérő felvétel volt, és úgy hallottad a különbséget?
Mert tényleg nem mindegy, hogy Kovács Béla vagy Yehudi Menuhin hegedülte-e fel az adott darabot.
A többi kamu. Ha ismered a CD-technológia mibenlétét, akkor te is rájössz, hogy miért.

A rádióadásokat meg 15 kHz-nél vágják, ennyit bír biztonságosan a frekvencialöket az adott sávelválasztási tartományokat is figyelembe véve.

@Szabványok:
Dopplerrel?
Ez viccnek nem rossz.
Sajnos, nem igaz. A GPS valójában csak a pontos időt adja (azt hiszem, ezredmásodperces pontossággal), és a készülék az adó pozícióját ismerve ebből számítja ki a tartózkodási helyet, majd a másikat ismét, aztán a megtett út első deriváltja a sebesség.

A Dopplerhez vagy adó-vevő kéne az autókba, amelyik folyamatosan radarjelet sugároz a fogható műholdak irányába (márpedig ami van, az csak vevő), vagy a műholdaknak kéne Doppler-radarral követniük mindegyik autót.

Szóval amit írtál, az tök jól hangzik, csak nem igaz.

Ja, magas minőség a magyarban nincs, az az angol high quality tükörfordítása.
Jó/kiváló stb. minőség van.

Az emberi fül meg azért nem vesz észre egy csomó mindent, ami műszerrel mérhető, mert nem arra fejlesztette ki a természet. Ezért nem hallod a különbséget az MP3 és a CD között - mert a fül a kevésbé domináns részeket egyszerűen figyelmen kívül hagyja.
(Azoké is, akik saját maguk szerint hallják a különbséget. A Fraunhofernél tudományos halláskutatási eredményeket is figyelembe véve fejlesztették ki az MP3-at, nem hasraütéssel.)

kéne egy nick 2011.08.22. 17:26:38

@Bambano:
Miért is?
(Mondjuk alapvetően nem a futómű alul- vagy túlkormányzott, hanem az egész autó, amibe beletartozik a hajtási pont meg a súlypont meg ilyenek is, ugyanaz a futómű egyik autóban így, másikban úgy viselkedik.)

Shadowbull 2011.08.22. 17:33:43

@kéne egy nick: az automban nincs USB, csak AUX, meg CD lejatszo.

Az elobbire megy az ipod, az utobbiba meg a gyerek CDje.

En nem ragaszkodom hozza, hogy biztosan meghallom a kulonbseget, eddig ugy tunt, hogy eszreveszem hogy cd vagy mp3.

De ha nem hallom hat nem hallom.

sb

Atengerimalac 2011.08.22. 18:10:58

Olvasgatva a kommenteket! Az autó nem koncertterem. Háttérben szólhat valami, mondhat okosakat a rádió, de a fő cél nem a műélvezet a kocsiban, hanem a biztonságos közlekedés. Ezért a rádió, CD, MP3 lejátszó … kezelése a legprimitívebb legyen menet közben, hogy a „hülye műélvező” az útra koncentráljon, ne a basszus, hangzáskép … beállítására, ami funkciók max álló járműben legyenek elérhetők! És ezzel együtt a navigáció, a műszerek, kihangosító, számítógép … testreszabása is csak álló helyzetben legyen birizgálható! A fedélzeti számítógép adatait menet közben lekorlátoznám három-négy adatra: pillanatnyi fogyasztás, átlagfogyasztás, megtett út, még megtehető út! A többi csoda ismét csak álló járműben legyen kérdezgethető! Száműzném a gomberdőket a középkonzolról és a kormányokról. Hányan ütköztek, koccantak, mert épp mellényomtak valamit és azon ügyködtek, hogy az eredeti helyzetbe hozzák, amit elnyomkodtak. Minden kocsiban az elakadásjelző háromszög helye a csomagtartó fedélben, vagy a leghátsó ajtóban legyen! Megtiltanám a defektjavítós forgalomba helyezést! Minimum a mankó kerék legyen kötelező! A világítás kiégett égőjének cseréje ne követeljen szakműhelyt, spéci szerszámot … A légkondi alapárban is legyen benne! A kocsi ne mehessen 30 km/h-nál többel, ha az övet nem csatolták be elinduláskor. A gyári fogyasztási adatok és a valóság között, ha 10%-nál nagyobb az ellenőrzésnél az eltérés felezzék meg a kocsi árát, vagy kapja vissza a vásárló a pénzét! A tank kiürülését jelző lámpa a még hátralévő 100 km esetén világítson. …

Krisi 2011.08.22. 18:20:41

nem tudom írta-e már valaki, nem olvastam végig 530 komment. de kabaré, hogy 2011-ben simán előfordulhat egy új autóban, hogy egy akármilyen fogyasztó bekapcsolva marad (fényszóró, kesztyűtartó világítás, stb) és reggelre - vagy következő nap reggelre - leszívja az akksit. már 20 éve kötelező kéne hogy legyen egy ilyet beszerelni minden autóba/motorba. szerintem.

amúgymeg olajnyomásmérő is még jó dolog, én szeretem a kocsimban, így tudom, hogy mikortól lehet neki odalépni :)

Hurri Kán 2011.08.22. 19:07:26

Kár, hogy ezt a mai Citroenes cikket nem lehet kommentelni... Na ez tényleg a semmire sem való, parasztvakító, valóságtól elrugaszkodott áron kínált látszatautó...

Rocko- 2011.08.22. 19:38:22

@hankopo: azért próbáld meg. úgy a két véglet közé. vannak akik vezetés közben sminkelnek és vannak akik előtte vagy utána.

Rocko- 2011.08.22. 19:40:06

@kéne egy nick: azt majd én eldöntöm hogy én mit hallok.
szóval virítsad a formátumot.

amúgy öröm nézni hogy te egyedül süket vagy, de azért megmagyarázod mindenkinek, hogy ők is azok.

Shadowbull 2011.08.22. 19:59:15

@Atengerimalac: "A gyári fogyasztási adatok és a valóság között, ha 10%-nál nagyobb az ellenőrzésnél az eltérés felezzék meg a kocsi árát, vagy kapja vissza a vásárló a pénzét!"

Hehe :) Kiviszem a kocsit a Hungaroringre, megteszek vele 3 kort, aztan mar mehetek is reklamalni :)

sb

papa33 2011.08.22. 21:27:38

Na itt van e csodás szemünk fénye:
hátsó ajtó ó de f..a,
nem húzható le ablaka...

totalcar.hu/tesztek/2011/08/22/szintetikus_patetikus_autotipus/

Rocko- 2011.08.22. 22:46:44

@Shadowbull: márpedig ha ő mondja, hogy nem hallod, akkor hát nem hallod. slussz, pássz, kész.
:D

Rocko- 2011.08.22. 22:49:18

@gyvy: nem tudom hogy sírjak-e vagy nevessek azon, hogy 2011-ben egy nevesebb autógyár képes leengedhető ablak nélküli autót készíteni.

Hurri Kán 2011.08.22. 22:52:25

@Rocko-:
Ne legyél mán szemellenzős. Meg retrográd. Ez trendy. Prémijum. Kikutatták, ez kell a népnek, ezt kapja... :DDD

Rocko- 2011.08.22. 23:05:07

@gyvy: hát beültetném egy üvegkalitkába azt amelyik kitalálta.

Bambano 2011.08.23. 00:37:38

@kéne egy nick: mert az átlag bikkfalábú sofőr pánikreakciója olyan, ami az alulkormányzott autókhoz megfelel. nem véletlenül.

ezenkívül rutinosabb sofőr tud még mit kezdeni a túlkormányzottsággal. viszont ha mind a négy kerék elveszítette a tapadását, akkor finító van, a fáig terjedő 2-3 másodpercben nyomogathatod a beépített telefon vészhívó gombját, hogy legalább a pompakocsi odaérjen időben.

az összkeréknél később csúszik meg az autó, viszont ha megcsúszott, a kár nagyobb, mint egy elsőkerekesnél.

Szabványok 2011.08.23. 10:27:14

@Ben Franklin: Ez például egy lehetséges megoldása annak, hogy egyesek miért hallanak különbséget tömörítéskor, míg mások nem.
Mert más zenét hallgatnak. Egy cc-cc-bumm-bumm zenénél tényleg nincs különbség. (Márcsak azért sem, mert nincs etalon, hogy mi az igazi.) De egy operánál, vagy szimfónikus műnél jól halható a különbség.
Próbálj meg pl. csemballót tömöríteni flacba veszteségmentesen! Alig lesz kisebb, mert információtartalma kihasználja a CD lehetőségeit.

A szimpla "Te hülye vagy"-ra nem reagálok, mert nem érv.

Szabványok 2011.08.23. 10:31:58

@Ben Franklin: "Minnél több a választási lehetőség, annál magasabb az egységár. A legjobban egy Mercit/Bimmert konfigurálhatsz, egy Astra Classicra meg van 7 szín, 3 motor meg 3 felszerelési csomag. "
Sajnos van egy ezzel ellentétes hatás is. Minél prémiumabb egy autó, annál több modern csoda tartozik az alapfelszereltségbe.Említettem, hogy pl. Mo.-n a 3-s bömöst nem adják, csak dupla digit klímával. Ha kérek egy bmw-t motoros tükrök nélkül (minek, ha csak én vezetem az autót), akkor kiröhögnek.

Szabványok 2011.08.23. 10:38:23

@Shadowbull:
"Meglepo dolgot fogok mondani: a nep hangja eljut az autogyarakig, mert olyan autokat kinalnak, amit a nep akar."
Nem teljesen. Van több ellenmechanizmus.
Például az autógyárak tudják, hogy az a fontos, hogy megfogják a butuska vevőt. A vevő annyira gondolkodik előre, mint a frankhiteles, az érdekli, hogy ma mit tud az autó, ma mennyibe kerül, ma mi tetszik meg neki. Arra nem gondol, hogy egy év múlva már unni fogja a bikkfangos formákat, fájni fog a feje a szépen csengő motorhangtól, az első szervizszámlától infarktust kap.

"Hja, hogy az uj autot sohasem vasarlo kibicek velemenye a loteri kutyat sem erdekli, az mar mas tema."
Valóban a BMWnek nem a csóró magyar a fő célterület. De hasonló hangok hallatszanak már német fórumokon is és azért a magyar(és hasonló) piac is piac. Adnak el itt is prémiumautókat is.

Szabványok 2011.08.23. 10:45:11

@kéne egy nick: "Dopplerrel?
Ez viccnek nem rossz.
Sajnos, nem igaz. A GPS valójában csak a pontos időt adja (azt hiszem, ezredmásodperces pontossággal), és a készülék az adó pozícióját ismerve ebből számítja ki a tartózkodási helyet, majd a másikat ismét, aztán a megtett út első deriváltja a sebesség."
Jesszusom! Ha ennyire nem értesz hozzá, akkor miért szólsz hozzá! Sok (>3)nagyságrenddel pontosabban adja az abszolút időt. A relatív időt(holdak egymáshoz képest) meg még 3 nagyságrenddel pontosabban, hiszen az időkülönbségből határozza meg a pozíciót.
Volt már a kezedben GPS? Nem, nem 19999Ft-ért dzsunkatech, rajta lopott igo-val, vagy telóhoz BT-s vacak. Hanem rendes GPS. Akkor nem írnál butaságot.

Szabványok 2011.08.23. 10:51:03

@kéne egy nick:
"Ezért nem hallod a különbséget az MP3 és a CD között - mert a fül a kevésbé domináns részeket egyszerűen figyelmen kívül hagyja."
Ezt sokszor le lehet írni, de bizonyítékok vannak az ellenkezőjére. Még én is csináltam elég sok vak(!)tesztet és bizony meg lehet hallani a különbséget.

"A Fraunhofernél tudományos halláskutatási eredményeket is figyelembe véve fejlesztették ki az MP3-at, nem hasraütéssel."
Az mp3 kompromisszum (mint minden mérnöki termék) kompromisszum az ár és a minőség között. Nagyszerű tömörítési eljárás, a tömörített zenét az emberek 99%-a, a hangrendszerek 99%-án nem tudja megkülönböztetni, vagy elviselhetőnek érzi a veszteséget, cserébe az árért.
Az 1% meg nem piac.

Szabványok 2011.08.23. 10:54:13

@kéne egy nick: "A Dopplerhez vagy adó-vevő kéne az autókba, amelyik folyamatosan radarjelet sugároz a fogható műholdak irányába (márpedig ami van, az csak vevő), vagy a műholdaknak kéne Doppler-radarral követniük mindegyik autót."
Miért kéne? Ha a távoli galaxisok sebességét úgy tudják állapítani dopplerrel hogy 1 milliárd éven át sugároznak jelet és nézik mi jön vissza fél milliárd fényévről?
esetleg olvass el egy fizikakönyvet a doppler effektusról! (Ne egy trafipax leírását, a doppler radarról!)

f.domino 2011.08.23. 14:49:49

OFF:
MP3 téma:
Én 240-es mp3-nál az én (otthoni) cuccomon az én CD-mhez képest nem hallom a különbséget. De egy 128-as és egy 192-es között igen. Miért ne hallhatná más más cuccon a 240-esen is? Viszont a kocsiban nem hallom, és nem is érdekel.
Azt viszont ne felejtsük el: hogy a füleddel a végén mit hallasz, abba az eredeti digitális formátumon kívül igencsak belejátszik a közbeiktatott analóg hardver. Szóval lehet, hogy nem az mp3 és a CD közti különbséget halljátok, hanem az ipod analóg fokozata és a CD játszó analóg fokozata közit. És még nem is beszéltünk arról, hogy melyik kütyübe milyen DA konvertert, mp3 dekódert, hibajavító algoritmust, stb. raktak.
Ahogy öregszem, egyébként egyre kevésbé zavar a nem tökéletes hangminőség, egyre jobban a gyengus előadás / szar zene.
ON:
Ne legyen már kötelező megvenni egy akármilyen audiókütyüt! Aki csak útinformot hallgat, annak tök mindegy, aki meg hifi buzi, az úgyis vesz bele egy mégjobbat (jellemzően független gyártótól), annyiért, mint az egész verda.

ecch 2011.08.23. 16:42:05

Nem akarom végigolvasni a kommenteket. Kanyarkövető fényszórókat is alapfelszereltségnek kéne. Biztonságot segít elő!

kéne egy nick 2011.09.02. 02:00:29

@Szabványok:
Jaja, és te vagy az 1% az 1%-nyi hangrendszerrel...
(Mondjuk ez sem igaz, de sokan szeretik ezt hinni. Vakteszten te sem ismered fel, nyugi. Nemhogy otthoni hifin, de stúdióberendezéseken sem.)

A távoli galaxisoknál vöröseltolódást használnak, de nagy kamu az egész, főleg amikor kiderül, hogy az X milliárd fényévnyire lévő galaxisokról-bolygókról állítanak valamit, ami hogy-hogy nem, mindig megdől pár év után, a közeli bolygókkal már óvatosabbak, mert oda lehet, hogy pár év alatt eljut az ember (készítette gép), és hamad kiderül, hogy baromságokat hordtak össze. Legjobb példa a Hold, ahol mostanában már kb. naponta cáfolnak meg korábbi feltételezéseket.
A csillagászat (távoli képződmények esetében) kb. annyira komoly tudomány, mint az időjóslás.

Ó, hogyne, mester, igazából azt sem tudom, mi a GPS meg a Doppler.
Csak azt nem értem, hogy ha elég lenne 1 rádiósugár, akkor a hülye repülőgépek miért 3 sugárral mérnek doppleres méréseknél... Biztos van hely fölösleges súlyoknak a repülőgépeken...
Nem kéne elismerni, hogy te írtál butaságokat?

@Rocko-:
Sajnos, el kell, hogy keserítselek, áprilisban voltam hallásvizsgálaton, kiváló a hallásom.
Csak én nem képzelődöm nagyképűen, mint te.
Ez a különbség.
(Az a baj, hogy te tényleg eldöntöd, hogy mit hallasz. Aminek persze köze nincs a valósághoz - azaz ahhoz, hogy mit hallasz valójában.)

kéne egy nick 2011.09.02. 02:08:07

@f.domino:
Igen, én is végig 192 kb/s-ről beszéltem.
Azt nem is kérdőjelezem meg, hogy a gyengébb tömörítéseknél hallható a különbség, mivel ott már túl sok mindent kell kihagyni az eredeti jelből.

A többiben is igazad van, persze, egy ION hangberendezés és egy Vermona hangrendszer között valóban hallható a különbség. Mondjuk árban is van vagy 3 nagyságrend eltérés (lehet, hogy csak 2 + a resztli, mondjuk egy ION lemezjátszótűből a legtöbb ember teljes otthoni "hi-fi" hangcucca - és nem GoldStar (stb.) muzik centereket értek ez alatt - megvan vagy 5-ször).

kéne egy nick 2011.09.02. 02:33:08

Ja, doppleres sebességmérés még...
A rendőrök is azzal mérnek, de az is a saját maga által kiadott jel visszaverődését méri, magyarul aktív Doppler.

Ahhoz, hogy a GPS is Dopplerrel mérjen, tudnia kéne (a műszernek!) minden műhold mozgási irányát+sebességét, + a sajátját, hogy tudja a 3 vett műhold (állandó) frekvenciájának (valós és vett) különbségéből sebességet (valóban ott is helyzetet) meghatározni.

Ha jön egy vonat, és szól rajta egy hangszer valamilyen hangon, nem fogod tudni megállapítani, milyen hang az, ha nem tudod, hogy a vonat merre megy, sőt, azt sem, hogy közeledik vagy távolodik.
Na, itt is kb. ez a helyzet.

Abban Szabványnak igaza van, hogy az időpontosságot nem gondoltam át, az ezredmásodperc 300 km-es pontosságot hozna, holott a polgári GPS pontossága ennél kb. 5 nagyságrenddel jobb (3 m környéke).
(A geodéziaiké még ennél is jobb legalább 2 nagyságrenddel, pár centiméter, jóval 10 alatt, a katonait is veri - igaz, azt már a Google műholdjai is, amiknek a pontosságát/felbontását szoftveresen kellett lerontani. Pár éve volt a Nyugati aluljáróban egy Budapest-műholdkép, a személyautókat még simán ki lehetett venni, érdekes volt nézni, ahogy mindenki kereste az ismerős helyeit, földre tapasztott szemmel gyalogolva a kb. 20-25 méter átmérőjű térképen. :-)
süti beállítások módosítása