Melyik kezedben tartsd a telefont?

  2011. június 29. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

kez

Nem akarok senkit sem a bűnbe csábítani. De ha már felvetted, csináld ésszel, nem?

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr933023078

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Telefon. Vezetés közben? 2011.06.29. 10:00:47

(eredeti poszt)Ezen a poszton felbuzdulva megírom én is a saját tapasztalataimat. Én is gyakran felvettem a telefont vezetés közben és mondhatom, hogy az elején valóban nálam is jelen volt a kacsázás, össze-vissza nyúlkálás a kocsiban miközben megpróbá...

Trackback: Telefon. Vezetés közben? 2011.06.29. 10:00:05

(eredeti poszt)Ezen a poszton felbuzdulva megírom én is a saját tapasztalataimat. Én is gyakran felvettem a telefont vezetés közben és mondhatom, hogy az elején valóban nálam is jelen volt a kacsázás, össze-vissza nyúlkálás a kocsiban miközben megpróbá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biohazard 2011.06.29. 11:11:19

"Szerintem az indexelés az egyik legfontosabb a gyakorlatban betartandó szabályok közül."

Ha ezt ez egyet betartanák a közlekedés résztvevői, a balesetek százaléka kétszámjegyű összeggel csökkenne.

f.domino 2011.06.29. 11:15:40

Nekem a kábeles megoldás bejön. (Fülest nem szeretem vezetés közben). A telefon fejhallgató kimenetéből 1 kábellel be a rádió aux bemenetére. Telefon középkonzol tetején hever. A mikrofon tök jól vesz onnan is. Néhányan megkérdezik, mitől olyan furcs a hangom, de értik, amit mondok, és ez a lényeg. (kábel nem tekereg, nincs rá oka). A hívás fogadását a telefon zöld gombjával kell abszolválni, ez tény. De ez pont annyira vonja el a figyelmet, mint ha állomást váltanék a rádión, ami viszont nem tilos.

Hogy maga a beszélgetés elvonja-e a figyelmet, az érdekes kérdés. Ha mellettem ül ugyanaz a tag, és ugyanarról beszélgetünk, az kevésbé vonja el? Vagy azt sem szabad? Legközelebb ha nyaralni megyünk, Budapesttől Splitig szótlanul kell ülnünk? (Azt ér megkérdezni, hogy megálljunk-e pisilni?). És persze rádiót se hallgassak, mert az is elvonja a figyelmet. Ha ettől bealszom, az kevésbé veszélyes?

vikk007 2011.06.29. 11:18:54

"csak a pókert, az orális szexet és a késsel-villával étkezést a törvényhozók nem emelték ki külön."

Nincs ebben semmi különös, ez tipikus magyar tv hozás szerint történt...

ilyeneket annyira kevesen tesznek, hogy azzal, nem lehetne akkorát kaszálni....

s.o.v.i.e.t 2011.06.29. 11:19:30

@biohazard: bullshit!!! ha a közlekedők használnák a besorolás és a jobbratartás praktikumait, akkor lesejthető lenne a mozgásukból, hogy mi a k*rva anyjukat akarnak csinálni. de ameddig személyautókkal úgy fordulnak, mintha pótos ifát vezetnének, addig nincs miről beszélni.
na ilyenkor szoktam mondani a telefonban, hogy "pillanat türelmedet kérem, tartanád egy kicsit?" és közben szólok mellé megyek a balfaszkodónak és megjegyzem, hogy a retkes k*rva anyját verje teherbe!!! --persze csak ha kedve szottyan.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.06.29. 11:21:27

Rendes ember autója automata.
Rendes ember autójában nem gond jobbal indexelni, mert nincsenek benne fölösleges kormányküllők.

Bambano 2011.06.29. 11:24:46

@f.domino: olvasgass, már elhangzott itt a válasz.

Ha a melletted ülővel beszélgetsz, az azért kisebb rizikó, mert ha gikszer van, ő is látja és elhallgat. Tehát automatikusan kikapcsol a figyelemmegosztásra buzdító tényező.

Ezért ugyanazzal a taggal telefonon beszélni veszélyesebb, mintha veled utazik.

HakapesziM 2011.06.29. 11:26:21

Ha a törvény oldaláról nézzük a dolgot, egyszerű dolgunk van, a kézben tartott telefonálás tilos és kész. Nem tartozom azok közé, akik a kresz könyvel kelnek-fekszenek, így merészelem továbbgondolni a dolgot. Szerintem mindenki döntse el, mire képes, milyenek az útviszonyok és mit enged meg magának. A vezetés épp arról szól, hogy a dinamikusan változó környezetre reagálunk. Rengeteg hatás ér bennünket. Sok mindent lehet csinálni vezetés közben, ami - legalábbis néven nevezve - nem tilos. Miért épp a telefonálás? Ha valaki úgy érzi neki csak kihangosítóval biztonságos, jól teszi. Ha nincs kihangosító, eldöntheti felveszi vagy sem. Megtehetné a törvényalkotó, hogy kijelenti, vezetés közben nem szabad: és itt egy rém hosszú felsorolás. Felvetettem feljebb, mi a helyzet a CB rádióval? Azt lehet? Vagy a navigációt piszkálni? Modernebb autók komputerének bonyolult menürendszere van, akkor nyílván azt is csak parkolóban használjuk?

tamasss 2011.06.29. 11:32:21

Hol vannak azok a kommentek, amiket a rendszeresen telefonálók írnak? Nincs egy se.
Akartam is írni a TC-nek, hogy ugyan kérdezzék már meg a rendőrséget, gyakorlatilag miért nem büntetik?
Én is motorral járok... hihetetlen, mennyien beszélnek közben. A múltkor a piroshoz érve rászóltam egy hapsira (valahogy kicsit keresztbe, mindkét sávba lógva sikerült megállnia), valami olyat kérdezett vissza: "ki a k* anyám vagy te?!".
Hát az vagyok én, akinek az életével, de minimum a testi épségével játszik, aki telefonon pofázva vezet.
Az ilyenek szerint nekik joguk van telefonálni vezetés közben... hát nincs.

s.o.v.i.e.t 2011.06.29. 11:32:44

@HakapesziM: majdnem jó a gondolat! elvérzik annál a fontos részletnél, hogy rengeteg baromarcú fel sem tudja mérni reálisan a képességeit. ültem már ilyen mellett és el is szálltunk 150-nel az egyenesben... pedig szentül meg volt győződve, hogy ha kapott jogsit akkor nyilván vezetni is tudnia kell..

csintapala (törölt) 2011.06.29. 11:33:27

@Bambano: "Ha a melletted ülővel beszélgetsz, az azért kisebb rizikó, mert ha gikszer van, ő is látja és elhallgat"

A melletted ülő egyrészt nem biztos, hogy a forgalmat figyeli, másrészt anyósülésen nem is biztos, hogy úgy értékel egy forgalmi helyzetet, mint te, aki vezetsz.

Pár napja volt pont egy ilyen vicces esetem. Megelőztem egy suzukit, ami a földön húzta a kipufogóját, aztán kérdeztem a mellettem ülőt, hogy látta-e a megelőzött suzuki kipufogóját. Válasz: miért, előztünk?

Szóval ha csak nem egy hivatásos co-pilot, akkor ennyire lehet a melletted ülő figyelmére alapozni, meg arra, hogy a kritikus pillanatban elhallgat.

végbéla 2011.06.29. 11:45:28

@Virág et.: Láttam itt Angliában egy rendőrségi műsort ahol a sofőrt telefonáláson érték vezetés közben. Nem készült fénykép, csak a rendőr vette észre a forgalomban. Megállította a pasit és elkérte a telefonját, egyből volt bizonyíték. Nem tudom hogy ez Magyarországon lehetséges-e?

froton 2011.06.29. 11:49:42

@tocibacsi: Meg lehet azt is hekkelni, a motorolámra is csak a hozzá való volt jó elvileg. egyszerűen levágtam a két füldugót a mikrofon feletti részen és ráforrasztottam egy 3,5-ös lengőaljat...csak arra kell figyelni, hogy elegendő vezetéket hagyjon az ember, hogy legyen elég hely a forrasztáshoz...5-6 cm elég....nokia ide vagy oda, a füles rész ugyanazt a jelszintet kapja, mint a többi és ez a lényeg...Ezért szeretem az ericssont, ott a mikrofon tokozásába tették gyárilag a dugaljat is, nem kell vele xarakodni...

vikk007 2011.06.29. 11:49:53

@végbéla:

El sem kell kérni, időpont, és cellainformácio....

PaJa1 2011.06.29. 11:58:27

Számomra 2 szavazós rész egyik pontja sem megfelelő. Az utolsónál meg ha nem vezetés közbeni telefonálásra gondolt a szerző akkor jobb kéz. Bluetooth nincs egyik közeli gépjárműben sem amit vezetni szoktam. Vezetés közben meg ha keresnek akkor az utassal vetetem fel, aki aztán beszámol, hogy mit akartak, vagy későbbi visszahívást kér. Ha nincs utas akkor általában kinyomom vagy ha számomra fontos személytől érkezik a hívás akkor kihangosítva jobb kézben tartom és közben tudok váltani.

augustiener 2011.06.29. 12:02:02

Ez a telefonálás csak még egy dolog amivel pénzt lehet lehúzni az emberekről. Vezetés közben lehet enni, inni, navit nézni, térképet nézni, dohányozni vagy a melletted ülő hölgynek a punciját simogatni. Ezért nem jár bünti. De a telefonért igen.

A baleseti statisztika pedig egy vicc. Nagyrészt nem a valós ok van benne, hanem amit a sünök a legkönnyebben meg tudnak magyarázni. Tehát nem egyértelműen lámpa, kanyarodási szabály, vagy tábla figyelmen kívül hagyása, akkor automatikusan gyorshajtás. Vagy a legszebb, relatív gyorshajtás, ezt mindenre rá lehet írni.

Én hívást nagyon ritkán indítok autóból. Csak ha valami nagyon fontos dolog van és tudom, hogy nem fogok tudni hamar megállni. Ez országút vagy pálya.

De ha fogadok egy hívást, magyarázza már meg valaki, hogy az automata autómban mi a különbség a között, hogy a kezemben fogom a telefont vagy kihangosítom? Semmi. Csak a lehúzás. Azért a tizenöt telefonhívásért pedig amit évente az autómból intézek nem fogok blútuszt venni. El sem olvastam a telefonom használatijában, hogy hogy működik, mert nem érdekel. A drótos megoldás pedig a halál. Betettem az autóba, hogy kipróbálom, ha hívnak. Benne volt a telefon csomagjában ingyen. Na az volt egy életveszély. Bedugni a füledbe a szart, aztán felvenni a hívást, aztán kiszedni a füledből, letenni a telefont, az úgy elvonta a figyelmem, hogy azzal a lendülettel basztam ki az autóból.

Telefon tiltása helyett inkább meg kellene tanítani alap dolgokra az embereket, hogy mit csináljanak, ha már telefonálnak. Erre jó volt ez a cikk.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2011.06.29. 12:07:00

Sokat bringázom városban, és belátok az autókba. Nem reprezentatív budapesti statisztikám, hogy kb. minden 8-ik autóvezető kézben tartott telefonnal beszélget vezetés közben. Nem általában, hanem éppen akkor, amikor elmegyek mellettük. A szavazás szerint -általában- kb. 75% csinálja.

HakapesziM 2011.06.29. 12:07:59

@s.o.v.i.e.t: Ez igaz. Meg kellene gondolni, kit engednek az utakra. Ha valaki jogsit kapott, az azt jelenti attól fogva egyedül gyakorolhat. Szerintem aki nem tudja helyesen felmérni telefonálhat-e, akár kézből, akár kihangosítóval, vagy bármi más tevékenységet végezhet-e menet közben, azzal egyéb gondok is vannak.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2011.06.29. 12:17:35

Lehet, hogy külön kutatást megérne (brit tudósok), mért tartják sokan a telefont a kezüktől távolabbi fülükhöz (gyalog is). Vannak, akik eleve így veszik fel, de a "kedvencem", amikor valaki jobb kézzel felveszi, jobb fülére teszi, váltáskor bal kézzel tarja a jobb fülére, utána visszaveszi, indexeléskor megint, de néha úgy marad, mint egy kényszerzubbonyos, és beszél tovább. Azt sem tudja hol áll a feje, füle, keze, a beszélgetőpartnerére figyel, az autóra a vezetésre meg egyáltalán nem. Na az ilyentől mentse meg a többi közlekedőt a mindenható, de még jobb lenne, ha a Rendőrség szabadítana meg minket tőlük.
- Nekem az vált be (autóban), ha már mindenképpen fel kell venni (pl. lemerült a headset), akkor szigorúan ballal, a bal fülhöz, hogy lehessen váltani, és ne kelljen hadonászni. Index jobbal a kormánykeréken keresztül.

Zombika 2011.06.29. 12:32:37

Saját autómban beépített kihangosító van, abban soha nem telefonálok kézből. Viszont gyakran megyek máséval (pl. az asszonyéval), akkor muszáj néha kézből beszélni. Na ilyenkor én mindig balkézben tartom. Mert úgy nem lehet közlekedni, ha az ember nem tud váltani. Mindig Bp. belső kerületeiben járkálok (Hungária krt-n belül), lehetetlen lenne 20 másodpercenként ballal átnyúlva váltani, vagy folyamatosan elnézést kérni és a telefonos kézzel tenni. Valamiért a nyak-fej szerkezetem meg olyan, hogy egy normál telefont nem tudok a vállammal a fülemhez szorítani.
Persze attól még tudok indexelni, hogy ballal fogom a telefont, csak fel kell venni a "laza-gyerek" üléspozíciót: ballal az ajtó peremére könyökölni, jobbal a kormány baloldalát fogni és kinyújtott mutatóujjal már lehet is pöckölgetni az indexet. Váltáshoz meg elég térddel megtámasztani alulról a kormányt, kanyarban úgysem váltok soha, csak egyenesben (ezt egyébként mindenki megtanulhatná: fékezni és visszaváltani a kanyar ELŐTT kell, a kanyarban már csak kormányozni és gázt adni).
Szerintem is az egyik legfontosabb az indexelés és soha nem hagynám ki, még telefonálás közben sem.

cso zsi 2011.06.29. 12:33:49

@T-Ati: Azért akadt pár dolog, még ha nem is volt elterjedt: www.blikk.hu/data/cikk/2/5/39/48/cikk_2053948/renda.jpg
www.optihir.hu/copyright/2412-rendrzsiga-a-multbol

És mindegy, hogy CB, URH, vagy Voip a kapcsolat, attól az még telefonálás.
Egyébként a 90-es években már többen meglépték azt, hogy a vezetékes vonalra tervezett, hordozható (zsinórnélküli) készüléket beépítették az autóba.

@augustiener: Ezért jó a beépített kihangosító. Csak épp a telefonokról tűnt el dokkolási lehetőség, tehát a töltést is külön madzaggal kell megoldani. A bluetooth az közelebb hozta a típusokat. Anno 1610-es Nokiával kezdtem, és pár következő darabbal kompatibilis volt a tartója. Újabb szett az 51-61-71-6310-eshez, tartó, majd központi egység csere a 6230-ashoz, és a 6233-hoz.
A családban van vagy 5 szett kihangosító, ami kifogástalanul működő elektronikai hulladék.
A sűrű autóváltáshoz már van egy összekészített pakkom, amiben töltő, tartó, bt-füles, vezetékes füles, és szivargyújtó-elosztó is van.

cso zsi 2011.06.29. 12:37:11

@csintapala: A melletted ülőnek ráérsz válaszolni, nem percdíjas.
Ha meg észreveszi, hogy nem kapott választ, csak kinéz a fejéből.
Néha, amikor a jobb1-ben ülök, rácsodálkozom, mennyi jó nő van az utcán, nem csak a Kresz-táblák. :)))

loláb 2011.06.29. 12:37:56

Bal kézzel kell telefonálni, indexelésre sokkal ritkábban van szükség, (és akkor át lehet nyúlni jobbal), mint ahányszor vált az ember, tehát legyen a váltós keze szabad folyamatosan.

Különben kb 5 éve az összes telefonon van kihangosító, hogyha hosszabban trécselünk, akkor érdemes használni, csak egy gombnyomás, és van két szabad kezünk.

cso zsi 2011.06.29. 12:43:04

@zlaboncz (ZLC): "Régen volt kampány (hosszú ideig, ha jól emlékszem) az autóban telefonálás büntetésére, lehetne újra szervezni, mert a budapesti közlekedésben egész elképesztő a kézben telefonálók aránya."
Sűrűn megfigyelhető az is, hogy a nagyértékű, de rokikártyával felszerelt autók vezetői kizárólag kézből mobiloznak. Indulástól érkezésig.
Az irodaház mélygarázsából kiálló, vagy a ház elől induló autósnak akkor lesz sürgős telefonálhatnékja, ha már a forgalmi sávban van. A járda mellett álló autó nem felelt meg a célnak.

piszter 2011.06.29. 12:46:58

na. akkor kéretik mindenkit egy kicsit képzelődni!

gondolj bele, ha végül - hiába vagy ügyes, rutinos - mégis telózás és vezetés egyidejű művelése közben valami történik. mondjuk elbaszol egy gyalogot aki leszalad a járdáról.

vajon megéred e a napot, mikor meg fogod bocsájtani magadnak?

Ha a válasz: igen, akkor egy szociopata vagy, és fordulj pszihiáterhez!

erről a témáról ennyi a véleményem. én a kocsikba beépíttetnék gyárilag, kötelezően egy zavaró egységet, ami ellehetetleníti a telefonálást a vezető üléséről. technikailag biztosan kivitelezhető valahogyan.

esef 2011.06.29. 12:46:59

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
mi a gond a borotválkozással? piros lámpánál állva, tükörben nem is tűnik rossz ötletnek... :)

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2011.06.29. 12:51:08

@HakapesziM: "Szerintem mindenki döntse el, mire képes, milyenek az útviszonyok és mit enged meg magának."
Én az előbb teljesen jó útviszonyok mellett két kilóval ráfordultam a Petőfi Sándor utcára, kis driftelés után most épp 260-nal megyek a forgalommal szemben (mer megengedem magamnak, és képes is vagyok rá, nna); annyira felb*sztam magam azon, hogy rágós a Whopper menü, visszaviszem nekik kólástul az egészet a p*csába.
***This_Message_Has_Been_Sent_Using_BlackBerry_Internet_Service***

Na_mi_van?Semmi? 2011.06.29. 12:51:16

Én ballal fogom és bekönyöklök az ablakba. Mintha csak a fejemet támasztanám. Ja és csak családtagoknak veszem fel. Hívást csak különösen indokolt esetekben indítok vezetés közben. Egyébként 100 vezetett percből kb 1 telik telefonálással.

biohazard 2011.06.29. 12:51:34

@s.o.v.i.e.t: Miért, ha használnák az indexet, nem lenne sejthető, hogy mit akarnak? Legalábbis hogy milyen irányba fognak mozdulni?

magyar_ellenállás 2011.06.29. 13:06:00

Aki nem indexel, azt lájkolhatná egy kiéheztetett barnamedve. A mamuszom tele van azzal a buzisággal, hogy a mozgásából sejthető meg bla-bla-bla.

Az sejthető egyedül, hogy egy lusta, öntelt, mínusz IQ-s notórius szabálysértő tapló a sofőr, semmi más.

Pannon Puma 2011.06.29. 13:06:57

Aki nem Rambó (Rocky), az ne írjon sms-t vezetés közben (tegnap izmos barátunk filmjét adta a tv, talána Rocky -1, vagy 10 másodpercig magyarázta a gyerekre nézve, hogy húzza a szkandergépen vezetés közben)

HakapesziM 2011.06.29. 13:14:25

Én ismertem olyan kamionos kollégát, aki üvegbe vizelt menet közben. Helsinki felé tartottunk, át Lengyelországon, előttem megy, látom, repül a műanyag palack az árokba. Mikor este megálltunk, csak annyit mondtam neki: csak azt ne mondd, hogy egy csepp sem került az ülésre!

VándorLélek 2011.06.29. 13:16:11

A javaslatom nagyon egyszerű: Aki telefonál (kézben tartva) vezetés közben, azt megbüntetni 50.000 Ft-ra és elvenni a jogosítványát. Kezdje nulláról: KRESZ tanfolyam, KRESZ vizsga, Gyakorlati órák, Rutin vizsga, Forgalmi vizsga, Elsősegély oktatás, Elsősegély vizsga...
Majd meggondolná, hogy felveszi-e menet közben a telefont. Jah, hogy valakinek a jogosítvány a mindennapi megélhetéshez kell? Sorry. Ne vedd fel vezetés közben a telefont! Állj félre (olyan helyen, ahol szabad), ha annyira fontos és hívd vissza! Vagy utazz BKV-val, bár ott is idegesítő, ha valaki telefonál és túlkiabálja a környezete "zaját".

Ui.: Hál' istennek semmi közöm egyetlen autósiskolához sem.

önkéntes rendőr 2011.06.29. 13:18:56

Előszöris: Nem unszimpatikus, hanem antipatikus.

Amúgy én nem kézben tartom, hanem a vállammal. Nem szoktam közben nyomkodni. Másra nem használom, csak beszélgetésre, mert a bluetooth egy rakás fos, így marad ez. Nem szép, meg tilos is, de hát ez van...

HakapesziM 2011.06.29. 13:26:51

@VándorLélek: Tudom, hogy unalmas, de még senki nem reagált erre: a CB rádió is veszélyes? Ha igen, miért nem tilos? Sokan használják, használata szinte azonos a telefonnal, bizonyos esetekben üzemszerűen, menetközben szükséges. Ha nem tilos, a akkor a telefon miért az?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.29. 13:33:59

Nem az a veszélyes, hogy valaki kézben tartja a telefont. Az a veszélyes, hogy vezetés közben jobban figyel a arra, mint magára a vezetésre. Ez a gond. Viszont vannak, akik még telefon nélkül se képesek annyira figyelni, mint mások kézben tartott telefonnal..

VándorLélek 2011.06.29. 13:42:04

@HakapesziM: Azt is betiltanám természetesen. Ami még felvetődött, a navigáció. Ez egy jó kérdés. Tulajdonképpen ez az egyetlen dolog szerintem, amely elfogadható. Természetesen, ha normálisan használjuk. Értem ezalatt: az úticélt elindulás előtt (vagy félreállva) megadjuk. Ezt követően plusz információhoz jutunk, amelyeket hang formájában kapunk (nem is kell nézni a képernyőt). Ezek olyan plusz segédinformációk, mint például a sebességhatár túllépése (hiszen nem tiltott, sőt kell is a műszerfalra is néha egy-egy pillantást vetni). Ráadásul jó korán szól a rendszer, hogy mikor jön mondjuk körforgalom, hanyadik kijáratánál kell azt elhagynunk stb-stb; mikor kell lehajtanunk az autópályáról...
Összefoglalva: minden tevékenységet tiltanék, amely elvonja a vezető figyelmét, kivéve a navigációt és a rádióhallgatást. De ahogy mások azt fentebb megemlítették már, minden tevékenység egyénfüggő. Én is azok közé tartozom, akik az utcán vagy a járműveken telefonálva azt sem tudom, hogy hol vagyok, ki kapaszkodik mellettem, hány megállót mentünk stb. Képzeld, ha mindezt autóban ülve, vezetés közben tenném.

Tomchy 2011.06.29. 13:46:32

Apropó, autósiskola. Ott, az oktatóautóban van még egy-két érdekes tény, mivel a J1-en ülő oktató felelős az autó vezetéséért, nem a tanuló. Ezért az oktató nem telefonálhat kézben tartott mobillal. Ellenben, ha fogja a telefont, és az autót vezető tanuló füléhez tartja, és a tanuló telefonál, az teljességgel legális!
:O)

HakapesziM 2011.06.29. 13:52:33

@VándorLélek: Igenám, de CB hasznos is, balesetekre, torlódásokra figyelmeztetik egymást a sofőrök, éjjel kiválóan ébrentart beszélgetve másokkal. Valahogy nem látom a veszélyét a telefonálásnak, sokkal inkább a gyakorlatlan, felkészületlen sofőrök hibáinak. Félreértés ne essék: nem lehet mindenki hivatásos, de kell, hogy ismerje saját magát, nem csak a telefonálásra gondolok. Ha valamiről tudjuk, hogy az nekünk "sok", akkor ne tegyük. Szabályokkal úgysem lehet lefedni mindazt a lehetséges tevékenységet, amit vezetés közben művelni lehet. Én azt tartom, a balesetek oka - ellentétben a hivatalos magyarázatokkal - nem a gyorshajtás, telefonálás stb., hanem a figyelmetlenség. Ezt persze nehéz jogilag körülírni, így létezik a "útviszonyoknak nem megfelelő sebesség", és a többi kategória.

turulpina 2011.06.29. 13:54:35

Nekem is gyári van (vw), egy szopó volt vele, hogy mivel nokia gyártmány, bugmentesen csak egy nokiával megy (HTC-t állandóan kikapcsolta).

Kényelmesebb, és biztonságosabb, mint a BT-füles, mert magától mindig bekapcsol, és a kormányról tudom vezérelni.

De! még így is vannak olyan utak, amikor egy beszélgetés alatt az út teljesen kiesik, tehát nem tudom, hogy jutottam el oda, annyira a beszélgetésre kell figyelni.

És épp ebben különbözik az anyósüléssel való beszélgetéstől (hiába a szabad kéz), hogy az embernek koncentrálnia kell, hogy meghallja, megértse a másik felet, időben válaszoljon.

Egy beszélgetés, amely az autóban ülők közt folyik, figyelembe veszi a forgalmat, ha szitu van, az utas is elhallgat, nem kell satufék/kikerülés/előzés stb. közben a legutóbbi emailt fejben visszaidézni.

tocibacsi 2011.06.29. 13:56:28

@froton: jó, én alapvetően "vandalizmus" nélkül értettem. De az se teljesen világos, hogy egy fülhallgató jelszintje és a vonali jelszint mennyire azonos... passz... de amúgy persze!

Joindulat SC 2011.06.29. 13:57:00

@R_Gábor:
Kolléga :)

Nálam ugyan ez a szitu, teljesen jól működik. Igaz a rádiót le kell halkítani de még az anyósülésre dobott telóval is megy. (csak kicsit jobban kell kiabálni :D)

Valaki írta ,hogy 4-5 gombnyomásból fel lehet venni meg ki lehet hangosítani. Az ütött kopott 6230-on ez 2 gombnyomás :) Cserébe viszont nincs nagy kijelző meg érintő képernyő stb...

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

hát ja, vannak a Napoleon féle emberek akik sok mindenre képesek figyelni és vannak akik nem tudnak gyalogolni meg rágózni egyszerre. Na ők a veszélyesebbek a forgalomban.

tocibacsi 2011.06.29. 13:58:45

@loláb: ööööö bal kézzel fogod a telefont. Ergó jobb kézzel a kormányt... na és akkor pontosan melyik kezeddel váltasz, feltéve, hogy a kormányt azért márcsak mégsem engeded el mindkettővel?

Krisi 2011.06.29. 14:10:23

én utálok vezetés közben telefonálni, mert tudom, hogy bár csak minimálisan, de elvonja a figyelmemet. aki azt állítja hogy nem vonja el a figyelmét a telefon, az valószínűleg alapból nem figyel eléggé.

én folyamatosan nézem hogy ki jön mögöttem, hogy három autóval előttem mi történik, melyik sáv fog megszűnni, merről előzi épp a motoros a sort, keresem a szemkontaktust az épp besorolni készülő autóssal, még ha elsőbbségem is van vagy zöld lámpánál a mellékutcákba mindig bepillantok egy pillanatra hogy nem jön-e valami vadállat keresztbe (ezeknek az extra odafigyeléseknek a nagyrésze a motorozás/ biciklizés miatt van, ott nem engedhetem meg magamnak hogy csak egy másodpercre is elkalandozzanak a gondolataim)

és akkor még nem is volt szó arról, hogy mások helyett is figyelni kell folyamatosan. bevág elém az anyuka miközben egyik kezével telefonál másikkal meg a hátsó ülésen lévő külkét neveli, mert egyszerűen nem lát (azt hiszi hogy csak sminkeléshez kell a tükör)

meg persze azokra kell a legjobban odafigyelni, akik azt állítják, hogy ők még mobillal a kézben is kurbajól vezetnek.
hát kurvára nem.
kétszáz méter alatt teremtenek három veszélyes helyzetet, de az egészet fel sem fogják, mert épp arra koncentrálnak hogy mit mond a vonal túlvégén lévő ember. nem tűnik fel nekik semmi, mert egyszerűen nem arra figyelnek, és közben azt hiszik, hogy valóban nem is történt semmi.

szóval be kéne látni, hogy telefonálás közben vezetni veszélyes, mert elvonja a figyelmet. alapból 100%-ig oda kell figyelni, mert még így is történhet baj mások hibájából, nem jó ötlet direkt rontani a saját esélyeinket.

ha fontos a hívás, akkor felveszem, és annyit mondok, hogy "cső, vezetek, mingyár visszahívlak", aztán félreállok és visszahívom.

nincs olyan telefonhívás ami fontosabb lenne a saját és pláne az utasom/ utasaim testi épségénél.

szóval lényeg, hogy aki azt állítja hogy neki nem vonja el a figyelmét az vagy alapból nem figyel semmire és csak megy mint egy birka, vagy pedig nem veszi észre, hogy elvonja a figyelmét és nem akarja belátni.

Laresz 2011.06.29. 14:12:33

@VándorLélek: látszik, hogy nincs telefonforgalmad. Ha én minden hívás miatt félreállnék sosem érnék oda sehova.
hamburgerevésért is elvennéd? Mert amikor egy nagy piros tócsa esik a fehéringre az is eléggé elvonja a figyelmet. Vagy parázs a gatyába? Ezek miért nem tilosak, illetve miért nem büntetnéd jogsielvétellel helyszíni főbelövéssel?
Rákaptak erre, vannak ilyen divatok.
Ja és 1M km körül járok, sosem volt durrdefektem. Ez a tömlő nélküli abroncsoknál nem divat. De a skoda 120L-el se volt. A szervo meg elég jól megtartja a kocsit, nem tépi ki a kezedből a kormányt egy defekt.
Veszélyes, persze, élni is az...

VDaNi 2011.06.29. 14:14:24

Engem nem az zavar, hogy a telefon a kezemben van, hanem, hogy beszélek.
Ha beszélek, akár kihangosítón, akár kézből, akár bárhonnan, nem figyelek a vezetésre.
Ha kihangosítón beszélek, akkor is végigmegyek úgy egy teljes városon, hogy figyelek ugyan, de utólag alig emlékszem mi volt.
Mert a beszédre koncentrálok.
A kezem, hogy le van foglalva az mindegy.

Ami tényleg elvonja a figyelmem, ha Facebookozok vagy MSNezek vezetés közben, na akkor néha kacsázok is :O

VDaNi 2011.06.29. 14:17:08

Krisi!

"ha fontos a hívás, akkor felveszem, és annyit mondok, hogy "cső, vezetek, mingyár visszahívlak", aztán félreállok és visszahívom.

nincs olyan telefonhívás ami fontosabb lenne a saját és pláne az utasom/ utasaim testi épségénél."

ez a 2 bekezedés üti egymást. nincs olyan hívás ami fontosabb. De ami fontos azt felveszed (ha rövid időre is, de felveszed!!!)

ejnnyee

asf123asd 2011.06.29. 14:17:25

@Virág et.: azért a multkor asszem egy hete jöttem fel balatonról és olyan viharvolt hogy izombol kellett fognom a kormányt:D durva széllökések voltak.persze tudom hogy te nem konkrétan erről beszéltél:D

froton 2011.06.29. 14:17:42

@tocibacsi: A füles jelszintje valamivel magasabb, mint a szabvány vonali, de állítható..., meg ezeket az aux bemeneteket az autókra úgy találták ki, hogy mp3 lejátszót rá lehessen kötni (annak is a füles kimenetét), és ha a nem túl hozzáértő user véletlenül maximumra állítva dugja be, akkor se okozzon kárt, tehát ennek megfelelően csillapítanak egy kicsit a szabvány 200mV-os jelszinthez képest. A mai telefonok meg mp3 lejáccók is egyben, úgyhogy...."vandalizmus" :)) végül is az...bár szakszerűen elvégezve és jó minőségű, esztétikus dugaljjal nem tűnik barbárkodásnak...persze az látszik, hogy nem gyári...
Amúgy most BT-s kihangosító van az autóban, merthogy volt autócsere és az újabbikban benne volt...Kétségkívül elegánsabb megoldás és nem kell a vezetékkel bajlódni...és nokia létére boldogul az ericsson telefonommal(töltőt kivéve)...

VándorLélek 2011.06.29. 14:18:37

@HakapesziM: Engem érvekkel meg lehet győzni ám... :) Jogos, amit írtál! Én tudom magamról, hogy eltereli a figyelmemet, ezért nem telefonálok vezetés közben. Zavar az is, ha beszélnek hozzám miközben vezetek. Főleg, ha ismeretlen helyen járok, ahol nem tudom milyen táblák vannak, nem ismerem az utakat, kereszteződéseket. Persze idővel majd biztos rutinosabbá válok, többfelé meg tudom majd osztani a figyelmemet, de ettől még nem hiszem, hogy lesz olyan fontos telefonhívás, amire rögtön reagálnom kéne.
Van olyan ismerősöm, aki fülhallgatóval telefonál, de mire kibogozza a vezetéket (menet közben) az kész rémálom. Nem egyszer csak a szerencsén múlik, hogy nem lesz belőle baleset. Mondtam már neki, hogy miért nem tudja kibogozni indulás előtt? Kb. 1 percet venne igénybe az egész. Nincs mit tenni... az autósok többségének nincs ideje várakozni. Azonnal el akar jutni A pontból B pontba, késlekedés nélkül.

HakapesziM 2011.06.29. 14:20:54

@Krisi: Senki nem vitatja, hogy elvonja a figyelmet a telefonálás. De elvonja sokminden egyéb is. Lehet, hogy két kézzel fogja a kormányt a vagány, de arra gondol, épp megcsalja a felesége, vagy gondolatban a főnökével veszekszik, vagy a Hofi CD-n röhög. A közlekedés veszélyes, és jóideig az is marad. És megállni sem mindig egyszerű, főleg nagy autóval. Azzal egyetértek, hogy vezetés közben a forgalom az első, ki vitatná? De miért kell explicite épp a telefonálást tiltani?

Krisi 2011.06.29. 14:23:34

@VDaNi: jogos :)
kihagytam hogy csak akkor veszem fel, ha épp nincs nagyobb veszélyforrás a közelben (pl. állok a pirosnál)

Paulybird 2011.06.29. 14:27:42

Én általában jobbal fogom, és telefonnal a kézben kapcsolok sebességet, arra a három tized másodpercre nem számít, hogy nem a fülemnél van.

Amúgy rövidre szoktam fogni, és le szoktam rázni a hívó felet, mert felbasz, ha mindenféle csipcsup faszság miatt kell szabálytalankodni.
Egyébkén is hajlamaos vagyok a jobb kezemet nem a kormányon tartani. Ha épp valami extrém szituáció miatt összevoissza kell manőverezni, akkor meg telefonnal az ujjaim között visszafogok a kormányra, a hívó fél legfeljebb majd megismétli, vagy felhív később, szarok rá, örüljön, hogy elért.

s.o.v.i.e.t 2011.06.29. 14:29:02

@biohazard: ha indexet használó kocsit látok, mindjárt több dologra is gondolok. ha francia a kocsi, akkor meghibásodásra (egy hete: renault clio: fékezésre a jobb indexe vilant fel, indexeléskor pedig a féklámpája és az elakadásjelzője).
ha nem francia kocsi, akkor azonnal arra gondolok, hogy valamikor kitette valahogy és úgy maradt.
ritkább esetben meglepődve tapasztalom, hogy valóban arra kanyarodik, amerre a könyörgője villódzik, de az esetek többségében nem értem, hogy előtte miért kacsáztatja a kocsit a sávban az ellenkező irányba..

viszont amikor előttem megy valaki és fékezve a sáv bal oldalára húzódik szorosan a nyanyavezető szaggatott fehérhez, akkor vágom, hogy jobbról szabad elhaladni mellette, mert úri emberrel van dologom, aki következetesen vezet. :))) ha mégsem, akkor meg biztosítózunk kicsit :)) de ilyen még nem volt szerencsére.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2011.06.29. 14:30:06

@Laresz: "Ja és 1M km körül járok, sosem volt durrdefektem"
Egyetértek! Én pótkereket, szerszámokat, eüdobozt meg háromszöget se viszek, mer sose volt még baja verdának. Biztosítás minek? Zebra előtt pedig sohasem lassítok, mer eddig se csaptam el még senkit, tehát eztán sem fogok, mer mindég szétugranak a kis puruttyák. A pihenőnél, pedig NEM FOGOK MEGÁLLNI, mer eddig se sz*rtam be még SOHA! A SAJÁT KOCSIMBA? Hihetetlen, miket képzelnek itt rólunk, méghogy durrdefekt, meg műszaki hiba. Eszemf*szom megáll.

VándorLélek 2011.06.29. 14:37:46

@Laresz: Azt hiszem a hamburgerevés is benne van az "minden tevékenységet tiltanék, amely elvonja a vezető figyelmét"-ben... Persze jogilag kérdés, hogy mi vonja el a figyelmet: sétáló csinos leányzó a járdán, megállóban stb.
Nehéz kérdés mindenesetre. Nekem ez egy kicsit olyan, mint kiskoromban a játszótéren: "Nézd, Anya mit tudok!" És már kész is volt a baj; le is estem a mászókáról. Szerencsére azért sok gyalogos figyel, nehéz őket elcsapni. kivéve, ha ők is éppen mást csinálnak ahelyett, hogy arra néznének, amerre mennek vagy arra, amerről jármű érkezhet az úttesten való áthaladásukkor.
De amit írtál, hogy: "Rákaptak erre, vannak ilyen divatok." Ez nem igaz. Engem nem azért zavar, mert sokan csinálják. Azért zavar, mert figyelmetlenek közben. A navigációra visszatérve: nem mindegy, hogy milyen információt hallasz: "A hétvégén újabb hidegfront éri el hazánkat.." vagy azt, hogy: "300 méter után körforgalom következik, hajts be, majd hajts ki a 2. kijáraton." Ugye ebben egyetértünk? Ami pedig a zenét illeti: Az sem annyira zavaró, mert pl. ha egy ismert számot hallgatsz, akkor nem kell rá figyelned, mert anélkül is tudod a szövegét; akár énekelheted is, ettől függetlenül tudsz figyelni minden másra. Ez olyan, mint a sebességváltás: már nem kell arra sem figyelned, mert tudod hogy kell, megtanultad. Ergo nem tereli el a figyelmedet az sem.

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2011.06.29. 14:42:20

ezzel is csak az a gond, mint a gyorshajtással: az is csinálja, aki hülye hozzá. aztán ténfereg előttem hússzal, padkától felezőig, és láthatóan azt se tudja, hova megy. tisztában kéne lenni a képességeinkkel, én pl. nem tudok telefonálni kocsiban, mert nem megy úgy a váltás, index stb. de aki tud, azzal semmi gond.

Na_mi_van?Semmi? 2011.06.29. 14:42:35

Kár, h a bioetanolos cikkhez nem lehet hozzászólni. Szívesen fröcsögtem és trollkodtam volna... :(

Krisi 2011.06.29. 14:45:12

@HakapesziM: gondolom azért, mert a telefonálás egyszerre köti le az agyadat és az egyik kezedet egyaránt.

ha kajálsz, az csak max annyit zavar, hogy az egyik kezedet nem tudod használni (bár szendvicsevésnél amíg váltok megfogom a pofámmal a zsömlét, és amint felszabadul az egyik kezem visszaveszem kézbe). de a figyelmemet nem vonja el.
a zenehallgatás is elvonhatja a figyelmet, de az meg legalább csak egyoldalú kommunikáció (hacsak nem vagy tévének visszapofázó nyugdíjas :D)

a telefonnal viszont az a baj, hogy a figyelmet is elvonja és az egyik kezet is leköti, ez a kettő nagyon sok embernek már túl sok egyszerre.

zazooo 2011.06.29. 14:47:07

@newnt55: kriminológia első órán szokott elhangzani az az okosság, hogy nem a büntetés mértéke a visszatartó, hanem az, hogy biztosan bekövetkezik. Ezért ordít az ilyen szabályozásról (mint a 300.000-es gyorshajtásról, meg a 100.000-es piroslámpáról), hogy a valódi célja a pénzbeszedés. Nem is nagyon változott tőle semmi. Ha pl. _minden_ lámpán lenne kamera, és _garantáltan mindig_ postáznák a csekket, ezer forint is elég lenne :P

Persze ez pénzbe kerülne, nem pedig pénzt hozna.

Hurri Kán 2011.06.29. 14:48:13

Annyira drága egy bluetooth headset, tényleg... Van, amelyikért 5000 forintot is elkérnek...

HakapesziM 2011.06.29. 14:48:53

@ozirisz: Egyetértek, olyan dolog ez, mint például az éjjeli látás. Én valamivel óvatosabb vagyok, mint mások, mert - bár megfelelő szemüvegem van - de mégsem látok úgy mint egyesek. Csúszós úton is megfontoltabb vagyok az átlagnál. A telefonálás (nappal) semmi gondot nem okoz. Önismeret, ez a lényeg.

Paulybird 2011.06.29. 14:49:36

@B0BDobalina:

Jó, faszom, tegye fel a kezét, aki kapott már durrdefektet, és lett belőle bármi kellemetlenség.

Énnekem egy olyan sztorim van, hogy nagybátáyám harminc éve durdefektet kapott, és fejreállt emiatt. Nemtudom, hogy még egy T-fordot vezetett, vagy már valami modernebbet, mitudomén, púpos wartburgot...

Sőt, dédapám pedig egyszer tengelytörést szenvedett a szekérrel, és befordultak az árokba, s nagyanyám meg e testvére leesett a sarogjáról.

Mostanában csak olyan sztoriam vannak, hogy ismerősöm csaja durrdefektet kapott, de csak otthon a garázsban vette észre, amikor már hazaért...

Szelid sunmalac 2011.06.29. 15:06:55

@Paulybird: Mert nem Pesten jarsz naponta! En a mult heten villamossal kaptam durrdefektet! Majdnem leborultam a sinekrol, szerencsemre nehany biciGlis hippi oldarol pont belecsapodott es es visszalenditett.

kéne 1 nick 2011.06.29. 15:30:33

Millió rendőrt az utcára, és szarrá büntetni a vezetés közben kézben tartott telefonnal mobilozós potenciális gyilkosokat.

kéne 1 nick 2011.06.29. 15:32:54

@gyvy:
Egy fülhallgató meg 2500.

Hurri Kán 2011.06.29. 15:34:21

@kéne 1 nick:
Egyik sem egy ökör ára, az a lényeg.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2011.06.29. 15:39:55

Durrdefekt nekem bringával, motorral
Durrdefekt apámnak autóval (igaz régebben)
Felnitörés hosszában (gumi is repedt) utasként sztrádán 130-nál. Decemberben majdnem ott maradtunk.

Csak azt akartam érzékeltetni (látom nem mindenkinek esett le) attól, hogy eddig szerencséd volt, egyáltalán nem jelenti azt, hogy mindig is az lesz, pláne ha még kísérted is a sorsot: velvet.hu/blogok/gumicukor/2011/06/20/meghalt_a_jackass-es_ryan_dunn/

De jöhet pl. egy szarvas, gyalogos, olajfolt, vízátfolyás, másik hülye autós, és ha 2-nél kevesebb kézzel fogják a kormányt (mer eddig se volt ebből semmi baj), akkor sokkal nagyobb eséllyel marad ott valaki. Szerencsés esetben csak a sofőr, és így igazságos lesz a természetes szelekció.

Bret01 2011.06.29. 16:30:42

Király a cikk, még ilyet sokat! :-)))
Jöhet a hajtsunk gyorsan de hol okés de hol parasztság igazán, aztán hol indexeljünk mindenképpen és hol bocsánatos bűn, stb, stb. :-))
Első lépésnek még mindig korrektebb megközelítés mint arról álmodozni, hogy valaha is lesz olyan hogy mindenki szabályosan fog közlekedni. Legalább a tényleg nagy állatságokat gyomláljuk ki magunk közül aztán jöhet a többi.

debrejo 2011.06.29. 16:35:45

Akit zavar az, hogy telefonba kell beszélnie vezetés közben, azt az utas, a rádió, sőt maga a forgalom is zavarni fogja. Amíg jamesbondot használtam sose tekeredtem bele. Indulás előtt megigazítottam, a kocsi meg nem diszkó hogy fejenpörögjek amitől a nyakarma tekeredik a vezeték. A mostani kékfog fülesem tökéletesen működik, sosem kapcsolt szét, mindig megtalálja a telefon. Mindkettő ugyanaz a márka. Ha esetleg otthon felejtem, kihangosítom a telefont ha csörög. 1 gombot kell megnyomni. Ennyire nem lehet ez nehéz...

PepeXVI 2011.06.29. 16:39:18

Nagyon jó cikk, mértéktartó és mégis elgondolkodtató. A mostani színvonalhoz képest túlteljesít... :D Még ilyet!

Egyébként azt mondjátok meg nekem, hogy a kispénzűeknél úgymond megértem, hogy nincs kihangosítója. De egy középkat. autótól felfelé nem fér be a 6-8-x milla mellé egy komoly Nokia, Parrot akármilyen BT kihangosító 50-ért? Ez a röhej.

Nekünk vannak hót öreg céges autóink, 96-os, 99-es, stb, és mindegyikben van profi kihangosító, ami lehet többet ér mint maga a kocsi. Miért? Mert állandóan autózunk és telefonálunk, ebből élünk. Amelyik kolléga pedig nem használja, annak levágjuk a tökét ha rajtakapjuk. :)

Gerardus A. Lodewijk 2011.06.29. 17:00:33

Alapelvem, hogy a mobiltelefon nem arra való, hogy más akkor hívjon fel, amikor neki jó (arra éppen elég a vezetékes), hanem hogy én akkor hívjak fel mást, amikor nekem jó. Ezért ha autót vezetek, vagy kikapcsolom vagy lenémítom a mobilt. Ha létfontosságú hívást várok, akkor meg nem indulok el autóval, vagy ha már elindultam, akkor próbálok szabályosan félreállni, de ha ez nem megy, akkor nem veszem föl. Természetesen a hívót - ha volt olyan korrekt, hogy nem letakart számról hívott - a lehető leghamarabb visszahívom.

Egyébként pedig a telefonbeszélgetés általában erősebb koncentrációt igényel, mint akár a rádióhallgatás, akár az utasokkal való beszélgetés, ezért számomra nyilvánvaló, hogy autóvezetés közben nem csak a kézben tartott telefonon való telefonálás veszélyes.

HakapesziM 2011.06.29. 17:06:07

@PepeXVI: Én megmondom neked, miért nincs kihangosítóm: mert nincs rá szükségem. Persze, hogy meg tudnám venni, de nem állok be a sorba csak ezért, mert trendi, mint a bringások, meg egy sor dolog. Amúgy én egyáltalán nem bánom, ha más használja, jól teszi.

Paulybird 2011.06.29. 17:06:23

Egyébként meg a jobb kezemmel telefonálok, a ballal az újságot tartom, és a faszom hegyével kormáynzok.

csintapala (törölt) 2011.06.29. 18:01:43

Én onnan közelíteném meg a dolgot, hogy egyáltalán mi a fasznak az autóban telefonálni? Csak azóta lett mindenki ilyen kurva fontos ember, hogy egész nap az autóban is telefonálni kell, mióta elterjedtek a mobilok. Érdekes módon előtte el lehetett menni előre megbeszélt időpontra a fodrászhoz is városon belül, meg el lehetett menni sopronból szegedre is üzleti ügyben úgy, hogy nem kellett közbe _nagyon_fontos_ügyben(!!!444) 5 percenként telefonálni. Sőt, el lehetett menni 2 hétre nyaralni hazatelefonálás nélkül. És nem is volt ez olyan régen. Olyan hülyék az emberek, mint a segg. Akinek nem kívánja meg a munkája -értsd: pl futár, aki út közben is egyeztet a fuvarról, címről-, az mi a francnak telefonálgat menet közben? Pláne ha fél órán belül úgyis megáll valamiért. A többség csak trécsel, feleslegesen, jellemzően olyan fontos dolgokról, hogy "hozzál még 2 kiflit is ha mész a tecsóba", mert egyébként annyira szét vannak esve, hogy ilyeneket nem tudnak észben tartani, meg előre gondolkozni. És emiatt inkább kockáztatnak.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.06.29. 18:54:45

"...mindenféle emberek. Még a biciklisek is."
Ne is mond, múltkor majdnem elütött egy ilyen... :-(

S a babakocsis kismamákat se felejtsük ki (szigorúan lámpa nélküli zebra előtt, átkelésre várva...)

a rettegett drótos 2011.06.29. 19:13:36

Hát, én sokat telefonálok vezetés közben, szar céges teló -> kihangosítva nem is hallanám, BT (az mi), céges autó, örülök hogy rádió van benne.
Igen, megoszlik az ember figyelme, legutóbb a telefonálás-záróvonal-előttem mazsola-vezetéstechnikai tréning kombóból pont a mögöttem jövő rendőr nem kapott processzoridőt.:) Azt vettem észre magamon, hogy lakott területen kívül telefonálás közben beállok az előttem haladó mögé, ha 70 akkor 70, ha 5 percig, akkor 5 percig.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.29. 19:25:31

Az volt már, hogy

Van olyan ember, aki szendvicset eszik, mobilján SMS-t ír, a mellette levő laptopon böngészi az árfolyamot, a kormányra terített térképen tájékozódik, mert GPS helyett a villanyborotvája van a szivargyujtóba dugva. És közben észreveszi a labdáért szaladó kisgyereket, mindig indexel, nem tart fel, hibátlanul halad, mindent észrevesz, minden részltére emlékszik az útnak, nem néz be táblákat.

A másikat már maga a kormány is zavarja a kociban, mikor meg a motor is járni kezd, már bepánikol, és onnantól kezdve kész soda minden méter, amit baleset nélül képes megtenni.

a rettegett drótos 2011.06.29. 19:36:03

aha, és az hogy pl. a BMW amúgyis olyan mint az álom, és az Inception óta tudjuk hogy ilyenkor máshogy telik az idő, ergo: álomautóban megengedett, ami egy kispolszkiban nem.

esef 2011.06.29. 19:52:51

@s.o.v.i.e.t:
ilyen hiba nálam is volt. zárlatos volt az egyik izzó hátul, aztán minden meghülyült. Skodán.
meg ugye a Dáciákon volt olyan, hogy ráléptél a fékre, felvillant a reflektor... és ugye az sem francia, hanem román. :)
gondolom neked csak "isteni" német autóid voltak, amelyek még a benzint is termelték

s.o.v.i.e.t 2011.06.29. 19:58:42

@esef: most nem kifejezetten arra gondoltam, hogy melyik nemzet autója a csúcs. a francia kocsik híresek az elektronikai hibákról, illetve a széthulló anyagokról (folyósodó műszerfal, lehajtható támlák lötyögése,..). az egy tök véletlen egybeesés, hogy ha Francia rendszámos kocsit látok, akkor inkább megállok egy kávét inni valahol, hogy menjen minél messzebb.. istencsapásai a francia emberek a közutakon :)))

kérdésedre válaszoljak: egyetlen isteni autóm volt. egy 2107-es lada. azóta minden kocsival csak a baj van. annak egyetlen baja az volt, hogy viszonylag kevés benzint termelt, cserében viszont eleget fogyasztott :))) na aaaaaz még kocsi volt ;) az összes többi csak imitálja

papa33 2011.06.29. 20:05:29

Különbség, ha mellettünk ül valaki, látja mikor kell kussolni, vagy a vonal túloldalán, még ha kihangosítós is, a másik nem is gondolja hogy kiélezett előzés közben vagyunk, két kormányrántás meg egy visszagangolás között, mellettünk kacsázó kamionos meg hát nem telefonál a barma? ja most nézem a haver, velem pofázik?????

Na múltkor buszon sofőr a pályán, tempomat kb 100, feltehénkedve a kormányra, egyik kezében telót tartja füléhez, másikkal GPS programozás érintőn, kemény munkával. Hosszú percekig.

Na, nehogy azt mondja valaki, hogy ez így jó...
Én ha egyedül megyek, lenémítva nem csábít, majd ha állok, +nézem, stb.

esef 2011.06.29. 20:16:43

@s.o.v.i.e.t:
akkor elárulom a nagy titkot: az új francia autók elektronikája nem kényesebb mint bármi másé. (pl. nem eszik a trafókat mint a vw-k, igaz tudni kell, hogy milyet szabad beletenni és milyet nem)
a 2107-en sejtem mennyi lehetett az elektronika. kb. mint nekünk anno a '90-es Favoriton... :))) azok a régi szép idők!

Rocko- 2011.06.29. 21:23:15

@VándorLélek: de ha elveszik a jogsiját, akkor a rendőrség hogyan bünteti meg minden héten?

Quarius_ 2011.06.29. 21:24:15

Alap a jobb kéz, ha váltani kell váltok telefonnal a kezemben nem probléma.

Rocko- 2011.06.29. 21:26:28

@Tomchy: nekem olyan volt, hogy csörgött a telefon, erre oktató mondta, hogy vegyem fel nyugodtan.
felvettem, haver volt. éreztem hogy szófosása lesz, meg éppen most nagyon nem alkalams, szóval le is tettem.
közben pedig arra a két percre az oktató vezetett. :D

2011.06.29. 22:13:47

Öööö.. nem értem az írást, az ember nem veszi fel, ha van valaki az autóban aki felvegye az megteszi, amúgy visszahívom az illetőt, annyira semmi nem lehet sürgős/fontos. Meg persze ott a headset is, ha muszáj, de azt sem szeretem.

dr. trafik nomac 2011.06.29. 22:28:14

Szerintem nem akkora para a telefonalas, foleg varosban, de egy dolgot erdemes eszben tartani, ha a legkisebb problema is kinez, a telefont azonnal elengedem, es fogom a kormanyt. Volt mar, hogy tul nmgy gazra kitolrt a fara a kocsinak telefonalas kozben, gondolkodas nelkul esett ki a telefon a kezmebol, amig ket kezzel markoltam a kormanyt, ennyi csak, amugy sem fogjuk egyfolytaban ket kezzel.

butschq 2011.06.29. 23:44:18

én motoron is szoktam telefonálni. Bár őszintén megmondva inkább sms-t szeretek írni motorozás közben, mert cigizés közben nem szeretek telefonálni, elvonja a figyelmem a dohányzásról. Na ide varrjátok fel a gombot:):):)

szpsz 2011.06.30. 07:10:24

Nem olvastam a kommenteket, de meg kell állapítsam: csodabogár lehetek. Túl azon, hogy valóban csak a legritkább esetben vetemedek vezetés közbeni telefonálásra, (nem tagadom le, elő-előfordul velem, csak ritkán) nekem mindig a vezetés vonja el a figyelmet a beszélgetésről. Ha "forgalmi szituációba" kerülök, azaz nem csak egy üres országúton magamban, egy sebességgel megyek, akkor az szokott történni, hogy: vagy kinyomom a telót reflexből (hogy aztán félreállva visszahívjam) vagy az, hogy a beszélgetőpartner nem érti, hogy miért nem tud velem interaktívan értelmes párbeszédet folytatni? Csak azért, mert - ebben szerencsém van - az agyam "szoftvere" vezetés közben minden mást kirekeszt. Na a biciklis telefonálókról meg külön megvan a véleményem. A bringával bármikor meg lehet állni, tehát aki menet közben telefonál biciklin, az vagy jasszkari vagy nagyon hülye.

kacagány 2011.06.30. 09:05:50

unszimpatikus helyett: antipatikus!!!

Perillustris 2011.06.30. 16:56:29

@kacagány: Én ismerem Antalt, és tuti nem gyógyszertárban dolgozik.

VándorLélek 2011.06.30. 22:05:44

@Rocko-: Hidd el, az lesz a legkisebb baja, hogy megbüntette a rendőr 30k-ra.
Szerinted minek lenne nagyobb visszatartó ereje? Néha-néha mondjuk elkap a rendőr és megbírságol 10-30k-ra... vagy: 30k-s bírság + 100k az új jogosítvány letétele + minimum 3 hónap, mire ismét jogosítványt szerez.

Rocko- 2011.06.30. 22:08:56

@VándorLélek: szerintem annak van a legnagyobb vissztartó ereje, ha elkapnak. biztosan.
utalni meg csak arra akartam a kommenttel, hogy a rendőrség sajnos már nem a rendet őrzi, hanem pénzbehajt. most vagy ítéljen valamit veszélyesnek, és üldözze tényleg, tűzzel-vassal, vagy pedig hagyja abba az álszent búcsúcédulázást, hogy 'húúú, ez msot nagyon veszélyes volt, de ha fizetsz 3-30-300 ezret, akkor annyira mégse'. mert ez nagyon gáz.

VándorLélek 2011.06.30. 22:12:50

@s.o.v.i.e.t: Azért a műszaki hiba kicsit más, mint a "leszarom, akkor is felveszem a telefont" hozzáállás. Jó; igaz: ami szintén előírás, hogy indulás előtt (legalább a napi első elindulás előtt) körbe kéne járni az autót lámpákat és gumikat megvizsgálni... kíváncsi vagyok hányan csinálják ezt meg. Mondjuk ha kiég mind a 3 féklámpa (elég ritka, hogy egyszerre kiég), akkor az első 1-2 fékezés után úgyis észreveszed abból, hogy a mögötted jövő eszeveszettül fékez vagy rád dudál.

VándorLélek 2011.06.30. 22:18:03

Az oktatóm is azt mondta, hogy még ő sem veszi a bátorságot ahhoz, hogy vezetés közben telefonáljon (20 éve oktat), még régebb óta vezet. Rutinosan, profin. Leáll, visszahívja az illetőt és kész. Egyszerűen nem hiszem el, hogy vannak olyan fontos(kodó) emberek, akiknek halaszthatatlan beszélnivalójuk van. Folyamatosan.

Flipper333 2011.07.01. 00:49:40

Az odáig tiszta és világos,h a kézből való telefonálás vezetés közben megosztásra kényszeríti az ember figyelmét,helyesebben elvonja a figyelmet jobban mint bármi más és hogy a baleseti statisztika Mo.-n nem ismeri el az ilyen jellegű balesetek létét valamilyen rejtélyes okból kifolyólag,de az hogyan lehetséges,h rendőrség nemhogy nem ellenőrzi ezt így v.úgy (akár menetközben való megállítással) de még egyenesen asszisztál ehhez azzal,h nem tesz semmit ez ellen,ezért csökkentik a büntetési tételét,ahelyett,h foggal-körömmel harcolna azért,h ennek az agyrémnek brutális büntivel az elejét vegyék! Jah,h ez nem hoz annyit a konyhára mintha sebességet mérnek?Mea culpa...csupán a biztonságos autóvezetéshez járulna hozzá,de ez nem téma nálunk... Érdekes módon tőlünk Nyugatabbra a baleseti statisztikák igen jelentős hányadát teszi ki,csak ott érdekli a megfelelő embereket a megfelelő helyen az a párszáz,ezer emberi élet...

Polly-pudli-pötty 2011.07.01. 12:27:13

Ha a barátnőm felveszi mellettem a telefont,majd tartja a fülemhez az headsetnek minősül? :D

PoetaDoctus 2011.07.10. 10:40:11

Jó reggelt! Én amikor vezetek, néha néha megcsörren a telefonom, de nem veszem fel. Ha nincs mind a két kezem a kormányon, akkor nem érzem biztonságban magam. Ha meg már muszáj telefonálnom, akkor keresek valami parkolót, autópályán meg egy pihenőhelyre beállok és ott elintézem a beszélgetést, s folytatom utamat.
süti beállítások módosítása