Viszlát Alfa! Szervusz unalom?

  2011. március 14. - ommm Címkék: tc flotta alfa au revoir

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


- Te, figyelj, van egy kis gond a papírokkal.
Szívemben nagyot moccant a rozsdás kés, a következő pillanatban pedig éktelen harag öntött el. Most ülök autóba, verem pépesre a szemétláda fejét, kicsinálom, ütöm, amíg meleg, megtaposom, a korláthoz csapkodom... Nyugalmat erőltettem magamra, majd nagyon halkan, de határozottan csak annyit kérdeztem.

 

- Ezt most magyarázd el, légy szíves - koppantak a szavak, ridegen, érzelemmentesen, a hideg gyűlölet pedig felkúszott a torkomba.
- Tudod az történt, hogy végrehajtási eljárás folyik ellenem és erre csak most derült fény, tényleg nem tehetek róla, intézem is gyorsan, ne haragudj, nem tudtam, ezek a fa...
- Szóval nem tudtad? Most azt állítod, hogy nem tudtál arról, hogy végrehajtókat küldtek rád?!
- Nem, nem tudtam, most derült ki az irodában, mikor le akartam jelenteni az autót a nevemről a tiédre.

- Jó, ezt itt fejezzük be, mennyi időre lesz még szükséged? A kötelezőt már megkötöttem rá, nem volt kevés, az idő fogy, a biztosítónak szüksége van az új rendszámra a végleges szerződéshez...
- Egy hét és készen lesz, kifizetem a tartozásaimat, 3600 euró, pénteken jöhetsz a papírokért, ha nem sikerül, akkor visszakapod a pénzed és megtartom az autót.
- Jó, pénteken megyek, szervusz.

P1030743

Kinyomtam a telefont és ott helyben vettem egy nagy levegőt. Nyugalom, Pista, nyugalom. Vegyük szépen sorban, mi történt: vettél egy autót, amit a kereskedő főnökének fia árult, de a nepper nevén volt. A srác talán nem sáros, egyedüliként ő emelte fel a telefont, ha kerestem valamelyiküket. Ellenben a nepper - aki jogilag az autó tulajdonosa - hazudott, illetve nem mondott el mindent, amit kellett volna.

Mert olyan nincs, hogy valaki nem tud arról, nyakán vannak a behajtók, ez világos. Így aztán természetes, hogy ingóságait sem mozdíthatja, ez ki is bukott most. Persze semmi garancia nincs, hogy az autót nem szedi ki alólam valamelyik végrehajtója. Ez így nem jó, nagyon nem jó. Adtam neki még egy hetet, pedig már így is kettőt csúszott. Bár nem voltam nyugodt, a biztosításom élt, ez fontos. Szerencsére csak egy jobb első-alsó lengőkart és kerékcsapágyat cseréltünk ki idáig. Számla van róluk. Adok neki még időt, mert ez az autó nekem kell, irgalmatlanul megszerettem minden porcikáját még így, tökéletlenül is, imádom.

P1030764

Nyugtattam magam, de evidens volt, hogy baj van, ilyenkor már lassan eljátszik az ember a hogyan tovább gondolatával.

Péntek. Telefon. Csönd. A sunnyogó fajtáját, hogy az a.... Oké, nyugi van. Kitartóan hívtam hol az egyik, hol a másik számot, ha kikapcsolja, azzal bevallja, hogy még mindig nem történt semmi, ha felveszi, tisztázhatjuk a felállást. Vasárnapra elértem. Ekkor már tudtam, hogy a Bende-féle hideg nyomasztás technikáját fogom alkalmazni, amíg csak lehet, kiszívom a vérét, folyamatosan keresem majd az üzletben, odahaza és a mobiltelefonján (amit nem kapcsolhat ki, hiszen azon keresztül üzletel), mindig ott leszek, érezze a törődést.

Persze nem sikerült kifizetnie a behajtókat, naná, hogy az autóért tőlem kapott pénz sincs már meg. Azzal akarta befogni a pénzintézetek száját, de kevés volt.

- Figyelj, tudom, hogy nincs meg a pénz, de hidd el, már csak pár nap és elintéződik minden, idejössz és viszed a friss papírokat, mindent.
Gyorsan, hadarva beszélt, persze időt akart nyerni.
- Nem. Holnap felhívlak, ha már te nem tudtál a múlt héten, addig gondolkodom, de tudd, hogy ez már most sokba kerül nekem.

Letettem és meghoztam életem egyik legfájóbb döntését: az Alfának - az ÉN Alfámnak - mennie kell. Bármennyire is szeretem és imádom, de nem, így nem játszunk. Smucig trükközést nem csinálunk, más nevén lévő autóval nem közlekedünk, pláne úgy, hogy bármikor elvihetik idegen emberek, aztán se pénz, se autó. Visszaadom annak a szemétládának, de kiveszem a pénzem tőle az utolsó centig.

Látják, sosem az autó tehet róla.

P1030790

Minden eshetőségre készen kidolgoztam egy taktikát: ha nem veszi vissza, először is feljelentem. Minden nekem játszik: van adásvételim, dátummal, bélyegzővel, világosan látszik, hogy a törvény által előírt 15 munkanapban nem történt meg a tulajdonosváltás, ha megkérdezik, miért, készséggel elmesélem a rendőröknek. A nyilvántartásukban amúgy is ott villog a végrehajtás alatt-mező, könnyen rájönnek, hogy ki melyik oldalon állt. Ha pedig ez sem működik, felkeresem a cégben.

Sőt, odamegyek pár nap múlva, az a biztos. Másnap felhívtam és közöltem vele, hogy szerdán ott leszek (pedig egy nap szabadságomba kerül), addig szerezze meg a pénzt, amit még a minap emlegetett. Konkrétan az autó árát és a beépített alkatrészekét, euróban.

- De honnan szerezzek szerdáig pénzt, érted, ez nem ilyen egyszerű... - Mesélte, de ekkorra már nagyon-nagyon elegem volt mindebből: a hercehurcából, a szövegéből és a stresszből.
- Figyelj, téged nem érdekelt, hogy nekem honnan volt pénzem az autóra, engem sem érdekel, honnan szerzed meg szerdáig.

Gondolkodhatott egy kicsit, mert eltelt pár másodperc, amíg újra búgni kezdett a telefonba:

- Értem, akkor szerdára szerzek egy másik vevőt, akinek eladom és abból kifizetlek jó?
- Nem érdekel, hogyan csinálod, csak kerüljön hozzám vissza a pénzem.

Ebben maradtunk, nekem pedig volt két napom végiggondolni, mi történhet. Először is az, hogy megpróbál befenyíteni. Nem voltak illúzióim, ha egy kis esze van, nem lépi meg. A második lehetőség, hogy ismét könyörgőre fogja a dolgot vagy megpróbál valami új trükköt, hogy időt nyerjen... Nem tágítok, amíg nem jutunk előbbre, addig biztosan nem.

Szerdán kora reggel indultam Budapestről, 11 órára már a telephely előtt voltam. Várt. Egyedül, aggodalmas arccal. Nincs pénz, sem vevő. Illetve utóbbi van, de fél négyig dolgozik és ki van kapcsolva. De nyugodtan hagyjam itt az autót és a papírjait, ő ad erről egy átvételi elismervényt és ha eladta, küldi a pénzt.

Nem hittem a fülemnek. Ennyire hülyének nem nézhetek ki, még ha nem borotválkoztam, akkor sem. Kikhez szokott ez az ember? Ebihalak vesznek nála autót?

- Figyelj Marek, ugye nem gondolod komolyan, hogy azok után, hogy ideutaztam 300 kilométert, most egy általad kiállított cetlivel a kezemben ülök vonatra hazafelé? Úgy, hogy se pénz se autó?

Látszott rajta, hogy de, ezt gondolja. Széttárta a kezét, hogy nem tud mit tenni, a vevője fél négyig a munkahelyén van, nem tudja elérni, hiszen most is próbálta. Addig mégsem állhatunk itt...

- Nem is, ez tény. Most fél tizenkettő van, én bemegyek a városba, ebédelek egyet, aztán fél négyre visszajövök, időm, mint a tenger, addigra tán a vevőd is megérkezik. Ja, itt a számla az alkatrészekről, ezeket is mutasd meg neki, mert ugye, kifizeted?

P1030749

Otthagytam, megebédeltem, majd volt még időm, bementem egy könyvesboltba, könyvet venni mindig jó, azt olvasgattam a parkolóban negyed négyig, mikor is visszaindultam a tetthelyre.

Szó szót követett, autóztunk egyet, megtaláltuk a srácot, akit szintén érdekelt az autó, az ő orra elől halásztam el anno. Látszott, hogy ismerik már egymást régebben, ahogy az is, hogy automatát nem igazán vezetett még a vevőjelölt, mert párszor nagyot bólintottam mellette a próbaúton.

Bár nem kellett volna, hiszen magam alatt vágtam a fát, felhívtam a figyelmét a közelgő vezérlés-cserére és annak várható költségeire, de kikötöttem, hogy nekem csak annyi kell az autóért, amennyit én adtam érte. Plusz az alkatrészek. A többit meccselje le cimborájával, a nepperrel, akitől - mint kiderült - már két 166-ost vett régebben, össze is törte mindkettőt. Azok négyhengeresek voltak, ezért nem csoda, hogy tetszett neki a V6-moraj. Lelke rajta, bár az autót iszonyúan sajnáltam egy ilyen barbár idióta kezébe adni, de ha ez az ára annak, hogy ebből a kalandból jól szálljak ki, akkor legyen...

Aztán egy hétig nem jelentkezett, én pedig közöltem a nepperrel, hogy következő hét péntekén becammogok a rendőrőrsre és feljelentést teszek, ha nem keríti elő a dellát, ilyen egyszerűen, csókolom. A történet innentől kezdve rövid: kedden hívott a vevő, hogy nem sikerült összeszednie maradéktalanul a vételárat, ezért nem jelentkezett eddig, de nagyon kéne neki az autó. Közöltem vele, hogy semmi gond, menjen nyugodtan a nepper cimbije után (aki ekkor már tudta, hogy pénteken megteszem a feljelentést), az szívesen kölcsönadja neki a hiányzó 800 eurót. Nem hitte el, hiszen amaz sosem adott hitelt senkinek. Majd most fog, válaszoltam.

Úgy is lett, nem hiányzott neki még egy gond a nyakára, inkább megtámasztotta a havert, aki aztán el is vitte tőlem az autót, melyre azóta sem hagyok mondani egy görbe szót sem.

Mert a 166-os Alfa, az utolsó nagy, milánói limuzin egy eszméletlen jó dolog. Véhatos benzinmotorral pedig... eh, kár a szóért, aki tudja, az tudja, aki eddig nem hitte, ezután sem fogja. Semmi nem tud úgy megszólalni, mint egy Alfa sei cilindri, ha elkezdik rakni alá. A mai napig feláll a szőr a karomon, ha eszembe jut...

Azonnal elkezdtem keresni egy másik 166-ost, de nem volt. Facelift utániakból akadt pár mutatóba, de tán csak egy benzines, méregdrágán, a többi jellemzően JTD, ami méltatlan. Ráadásul az nem is tetszik úgy, mint a rovarlámpás, de utóbbiból csak négyhengeresekkel voltak tele a hirdetőoldalak. Ráadásul automata-bőr-fa kombinációban nem akadt egy sem. Nem mondom, hogy egy világ dőlt össze bennem, mert tudtam, hogy lesz még ilyen autóm, ebben most, ebben a pillanatban is teljesen biztos vagyok, de ettől még családi autó híján vagyunk, ez így csak félvigasz.

Elkezdtem hát újra keresni és túrni. Fantasztikus mélységekbe és élettől elrugaszkodott magasságokba emelkedtem, ahonnan jellemzően józanabbik énem (feleségnek hívják) tudott némiképp lejjebb rántani. Szerencsére.

Így történhetett, hogy a légies, méltóságteljes és kifinomult, selymesen duruzsoló szerelem-Alfa után vettem egy hétköznapian unalmasnak látszó, formaterv nélküli 98-as Volvót. Ami biztonságos, családbarát, nagy a csomagtartója és meghal az unalomtól, aki látja. Ráadásul ezüstszínű. Beadtam a derekam.

Illetve majdnem.

Mert valójában egy fújtató-prüszkölő, üvöltő szörnyeteg, a harminckilós, falbontó kalapács minden finomságával egyetemben. És ez jó.

A végletek csodálatosak és sokba kerülhetnek. De legalább addig sem unatkozom. És 500 euró pluszban maradtam. (Ami persze majd rámegy.)

De ez egy másik történet. A Volvóm története.

FIGYELEM! Egyszer s mindenkorra szeretném leszögezni, hogy a sztoriban említett kereskedő szlovák állampolgár és semmi köze nincs az egyazon becenevű hazai ex-márkatársamhoz. Mielőtt még újabb vádak érnék, ezúton is elnézést kérek tőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr512734540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

50peregy4 2011.03.14. 21:09:22

@ommm: Azért Tótiából idejárni dolgozni- nem semmi..Riszpekt.

Virago_1000 2011.03.14. 21:10:35

@motorsport77: Alfakon durva nagyot lehet bukni anyagilag, ertem, hogy nem tartja az arat. De a Maserati se :)

@perszepersze: "850-s60-v70 t5, pláne t5r csak olyan lassan vált és megy, hogy lazán ráver egy kört egy olyan mezei autóra mint a 911.-es, a porsche-éktől....:)"

- Hiszem ha latom, ha van egy ilyen alkalom, szolj, utalom a belepojegy arat.

Virago_1000 2011.03.14. 21:12:31

@jujdejo: Tetszik formailag, kivulbelul, aranyos kis kupe, de tudom, hogy Renault technika. Persze ez nem jelent alapbol rosszat, meg akkor sem, ha sokan itt a forumon azt hiszik.

Roll1983 2011.03.14. 21:14:01

@nem kéne...: "inkább olyan semmilyen"

Na látod, már neked se tetszik. Akkor minek vennél, mert megbízható? Bármikor kiveszem az Alfát a garázsból jó kedvem lesz, és ez nem valami marketing duma, nincs Alfa szalonom. És továbbra is az a véleményem, hogy minden kocsit tönkre lehet tenni, illetve mivel tömeggyártás van sz@rt is ki lehet fogni, de azt bármelyik márkából.

Virago_1000 2011.03.14. 21:15:29

Pista!!!
Ha annyira beleszerettel az Alfaba, miert nem nezel egyet a nemeteknel? Hazaviszed, uzembehelyezed, nalatok meg regado sincs.

vmaast 2011.03.14. 21:17:55

@Roll1983: Cserélj haveri kőrt :DD
Amúgy megértelek. Munkatársaim is a véremet szívják állandóan. Aztán emlékeztetem őket, hogy az ő autójuk (Astra, Zafira, Passat, stb) már megint a szervízben áll, az enyém meg kint a parkolóban... ;-)
A fél karjukat adnák, ha olyan kevés gondjuk lenne, mit nekem...

Roll1983 2011.03.14. 21:21:46

@vmaast: Asszony unokatestvére, vw függő, abból is csak passat. Meg akart győzni, hogy nekem is passat kell, mondanom se kell, hogy nem sikerült. Kb. 2 hete én hoztam haza a budaörsi vw szervizből, mert meg se moccant a passat, mert meghülyült az immobiliser. :) Hát hazáig néhányszor elmondtam neki, hogy mivel is utazik most. :D Ő azóta csöndben van. :)

nem kéne... 2011.03.14. 21:28:27

@Roll1983:

na jó,de mutass már egy igazán szép terepjárót.

az meg, hogy egy autó megbízható, mitől lenne nagy kunszt?
meggyőződésem, hogy minden autó tud megbízható lenni, esetleg hiányzik a megfelelő akarat, hogy ezt elérjék.

Garp 2011.03.14. 21:30:40

@vmaast: franc tudja, szerintem autó és gazda függő. Nálam egy 03-as octavia áll kint 194ezerrel az órában (reálisan sztem 230). Eddig olajcserék, most volt szíj és telók. Egyszer adta be a kulcsot, de ahhoz is az kellett, h 130-al pont középen elüssek egy bazinagy macskát. (Összes hűtő oda, meg a műanyag szarok).
"a szervízben áll, az enyém meg kint a parkolóban." - na látod, van akinek fussa fedett helyre, neked nem :). (amúgy mid van?)

Oh, igen. Múlt héten csütörtökön beszéltem egy taxissal, ugyanaz a 90lovas tádéja van, mint nekem. Életemben először láttam személyautót 364ezer MÉRFÖLDDEL az órájában (ok, tepszon merci nem ér, most új típusokról beszélek)! Kérdem ezt így hogy? Mutatja a _végig_pecsétes_ szerviz könyvet, 7-8 ezer mérföldenként olaj és szűrőcsere, minden időben elvégezve, vagy egy kicsit hamarább. Azt monda egyszer nem hagyta ott. Nem, ezzel nem a Škodát akarom fényezni, hanem csak annyit, hogy ha rendesen karban van tartva és épp nem hétfői gyártású a kocsi, el fog az menni normális használat mellett jó sokáig, bármi legyen az.

Roll1983 2011.03.14. 21:35:06

@nem kéne...:

Nem tudom, te mire használod, amennyit én terepeznék vele ez jó lenne:

www.drivearabia.com/news/wp-content/uploads/2010/02/2011-BMW-X5.jpg

:D

nem kéne... 2011.03.14. 21:35:26

@Virago_1000:

tekerj vissza a posztra, hogy mennyi volt az az autó és nézz mondjuk egy mobile.de kínálatot hasonló paraméterekkel.
és ugye még az is benne van, hogy egy autó van, nem nagyon tud autó nélkül eljárkálni németországba jelöltet nézegetni, ha meg még a segge alatt ott az autó, az tök jó, mert nézegetni ugyan lehet (bár kisgyerekesen azért ez is kurvasok idő, én legalábbis nem baszakodnék vele, amikor a kiccsávó otthon vár), de akkor meg pénzem nincs autóra.
szerintem valahogy így.

The Great Destroyer 2011.03.14. 21:35:39

'98, T5, VOLVO, kombi, akkor ő biza egy V70 lesz :). Már nekem is indulófélben van a nagykocka projekt, mondjuk én 850 T5 kombira pályázok.

tlacka 2011.03.14. 21:38:44

@Johny the mocsok: A Pista szlovák állampolgár. Az lenne a gáz, ha magyar rendszámossal járna.

nem kéne... 2011.03.14. 21:41:32

@Roll1983:

ez egy kompromisszumos terepjáró, inkább egy emeletes személyautó.
az lc meg egy eredeti terepjáró, enyhén kompromisszumokat igénylő kényelemmel.

subtotal 2011.03.14. 21:46:42

Ommm - majd lassan visszajutsz az eredeti, jó gondolathoz, ami jó kompromisszum az Alfa nyújtotta sportosság és a Volvo nyújtotta kényelem között, valami hátsókerekest sorhatos atmoszferikus motorral. ;)

Mondjuk ezt a Volvo-t nálad nem értem: elsőkerekes (korabeli tesztek szerint komoly hajtási befolyásokkal), nem atmoszferikus a motor, nem éppen sportos a futómű. De majd a következő posztban elmagyarázod.

subtotal 2011.03.14. 21:48:48

@autodidakta agysebész: a poszt utolsó képe alapján nem kombi. Tudod, annak nincs az ajtón lámpa, csak mellette vertikálisan.

kispaci_S80 2011.03.14. 21:48:48

@kispaci_S80: éshogy öröm bódogság legyen ezt az oldalt egy Szlovák cég üzemelteti, fejleszti :)
Hibába...minden út SK-ba vezet :)

vmaast 2011.03.14. 21:52:44

@Garp: Fedett parkolónk van :DD
Értelek én, nem is szólom le azokat a vasakat, csak a történeti hűség kedvéért írtam(A.6, Z.3, és P.4 éves). (amúgy '97/01-es AR164, 266 000 km)

V u, de ja vu 2011.03.14. 21:59:52

T. Ommm!

Bár én magam is eredetileg egy V6-os XM-re hajtottam, végül egy T5 lett belőle...

Hatodik éve hajtom, nem mondanám hogy problémás autó, pedig engem is átk.rt a nepper, utolsó 5-8 tulajai fél-egy évig birtokolták, gondolom minden tulajváltáskor tekertek egy kicsit a kmórán ELŐRE, így van most 270 ezer benne:-o

Amikor megvettem, a turbó csövében is állt az olaj, kb. harmadik olajcsere után kezdett el megállni az olajfalásban, gondolom ennyi kellett hogy a TG olaj eltűnjön a rendszeréből... hiába, a gondos előző tulajok:-(

Most 17 évesen kapott új kipu-rendszert, amikor aknából végigkopogtattuk: nem, nem rohad:-)))

A sor5 tényleg nem V6, nem lehet semmihez hasonlítani, egy jó kidurrantó kellemes dörmögő alapjáratot és másodikban is elforgó kerekek mellett iszonyú ordító robajt is tud, de valahogy az ember nem érzi szükségét annak hogy ezt állandóan fitogtassa...

Tény, hogy az én autómon sem a márkaszervíz, sem az alkatrész-kereskedő nem épített balatoni villákat (konkrétan több kopó alkatrésze olcsóbb, mint egy mai középkategóriásé), ráadásul amióta a berzin ott van ahol, az ember megtanul a gázpedálon szappanbuborékot formázni... így az extrém fogyasztásban a legkevesebb 7.8 volt (klíma, teli kocsi, rep.napról az első 30 km 1.-2.-ben), illetve 9.2 (Bp-ről péntek du. régi hármason tréleren egy másik autót húzva)... lámpánál így is nemegyszer ellépett trélerestől a 'tolakodó' armada elől (hova siet, amikor Gödöllőig áll a sor, egyébként meg a következő presszóig megy???)

A felső határt nem ismerem, 210 körül már muszáj ötödiket váltani (manual), de 230-nál még menne, ha én merném tovább nyomni, ilyenkor a fogyi már 26-30 liter körül van (igaz, csak pillanatnyi, mert tartósan ennyivel képtelenség járni).

Az biztos, hogy ahol az 1.6-os Bora már 18-at eszik és kifulladt, neki elég 15-16 is... és még van benne tartalék:-)

Futómű-fék-szilentek-minőségi alkatrészek, gumik!!!

Minden tipusnál vannak jellemző hibák, de minél jobban ismeri valaki az autóját, annál kevésbé fogja meglepni... A Volvo-s közösségekben gyári és utángyártott alkatrészek is beszerezhetők gyorsan és jó áron, egyik-másik specialitása miatt érdemes a márkát jól ismerő szerelőhöz, szakszervízhez fordulni, kapcsolatot építeni... de hát ez minden tipusra igaz:-)

Sok sikert a géphez!

V u, de ja vu 2011.03.14. 22:06:52

@subtotal: "...Mondjuk ezt a Volvo-t nálad nem értem: elsőkerekes (korabeli tesztek szerint komoly hajtási befolyásokkal), nem atmoszferikus a motor, nem éppen sportos a futómű. De majd a következő posztban elmagyarázod."

Ugyammá'...

Aki TUD, az mindennel tud:-D

Hajtási befolyás??? Egyszer olvastam, hogy egy időben ESP-ABS-ASR (itt: TRACS) nélkül is gyártottak autókat, mégse halt ki az emberiség...:-)))

Az utat figyeld, meg a radar-detektort!!! :-DDD

subtotal 2011.03.14. 22:14:09

@V u, de ja vu: ESP-ABS-ASR nem nagyon véd az ellen, hogy kiráncigálja a kezedből a kormányt a hajtás. De értem mit akarsz mondani. Asszem...:D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.14. 22:24:15

@V u, de ja vu: hátsó kerék hajtással:-))
komoly autók hátsó kerékhajtásuak(BMW,Mercedes,Lexus,AMcsi gépek,MX5,S2000,Ferrari,Porsche)

nem kéne... 2011.03.14. 22:36:05

@Gyurma73:

a komoly autók és az amerikai autók így feltételek nélküli összemosása kissé megmosolyogtat.

szalai 2011.03.14. 22:39:03

Adjátok itt agyba-főbe a tanácsokat a jónépnek, közben meg titeket is ugy húznka le ahogy nem szégyenlik. Csak egy kérdés: azzal a feljelentéses dumával mit akartál? Mintha érne valamit is. Szerencséd volt, hogy került egy másik balek. Ha olyan kedve lett volna, hogy nem adja vissza a pénzt akkr nem adja. Ez a magyar és a szlovák igazságszolgáltatás vagy pereskedhettél volna egy pár évig. Pedig, hogy dícsérted a kereskedőt még pár héttel ezelőtt.
Na meg az a szöveg,hgy jól tette amiért nem fenyített be. Huha? Mi vagy te a szlovák maffia.

nem kéne... 2011.03.14. 22:43:52

@szalai:

a motorkereskedőnek szerencsétlen módon sok köze nem volt a sztorihoz, az autó az egyik alkalmazotté volt.
aki meg nem kereskedő, hanem nepper.
aztán meg van olyan helyzet, hogy az ember inkább fizet, mint őrizzék szorgalmasan, szóval a feljelentés is járható út.

V u, de ja vu 2011.03.14. 22:45:57

@subtotal: Zsigerből ellene vagyok ezeknek az intelligens autó-elektronikáknak, nem azért mert haszontalanok, hanem mert meggyőződésem, hogy ezek miatt mára nem tartják fontosnak megtanítani az embereket vezetni!!!

Az említett Bora volt az első komoly autó, amit vezethettem, abban az értelemben, hogy intelligens motorvezérlése, könnyű szervókormánya volt, így két dolgot nem tudott, amit a hagyományos - talán még egyes szoci - autók is tudtak: dinamikusan elindulni ha kell (pl. szűk előzésnél a Bora nem ugrott ki, szép lassan pakolta egymásra a lovakat), illetve nem adott elégséges visszajelzést a kormány/futómű, így egy 353 Waresszal tudtam keresztben venni százzal egy kanyart, a Borával meg sem mertem próbálni, mert semmi visszajelzést nem adott, hogy hol vannak a tapadási határok:-(((

És bár egy 850 T5 pont annyi szervót cipel amennyi kell, átülve újra kell tanulni a határokat, a dinamizmust, sőt: ha sok a ló, hirtelen fontos lesz az is, hogy melyik keréken milyen gumi van és hogyan tapad, adott tempóban melyik fokozatban van a váltó gyors kanyarban, stb-stb...

Persze, fontosak ezek egy alulmotorizált Swiftnél vagy Astránál is, de állítom hogy nem mindegy, hogy a 60 lovas Escort vagy a 225 lovas T5 segge tör ki kanyarban, mert nagyon mások a lehetőségek (már ha van idő meg rutin meg szerencse...)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.14. 22:51:07

@V u, de ja vu: egy kisebb (fék, motor, lángnyelvesmatrica) autóban lényegesen kevesebb a lehetőség a korrigálásra.
nincs motorerő ami kihúzna a bajból, és nincs futómű ami megoldaná magától..

Garp 2011.03.14. 22:52:50

@vmaast: imádom, amikor azzal jönnek, h a "sokat futott, autók, mint a tied", meg hasonlók :) 19x ezernél...piha! :))

V u, de ja vu 2011.03.14. 22:52:59

@Gyurma73: Volt és van háccsókerekes gépem, de alapvetően elsőkerekesre szocializálódtam:-)))

A felsorolt tipusok - kivéve amcsi gépek - nem egy ligában játszanak egy Volvoval, talán nem meglepő, hogy a közúti barbárság fogalmát sokan hajlamosan bizonyos német márkákkal azonosítani.

No nem mintha nem esne egyre több híradás 'állat Volvósról', de ez számomra csak azt igazolja, hogy a Volvo egyes barmok számára jobban elérhető/elfogadható autó lett, mint szeretnénk:-(

Ami az amcsi gépeket illeti... ha az a rengeteg beleölt pénz tudással is párosulna, már nem lenne európai autógyártás... DE VAN!!!:-DDD

kurpulio-bongo 2011.03.14. 22:53:12

@RoFä:
az agyhalott trollok aránya a társadalomban magasabb :-(
, mert többségük ide sem tud írogatni :-D

Virago_1000 2011.03.14. 22:59:38

@nem kéne...: "a komoly autók és az amerikai autók így feltételek nélküli összemosása kissé megmosolyogtat. "

-erdekel a velemenyed, miert

ommm 2011.03.14. 23:44:10

@V u, de ja vu: Köszönöm, ha valahol elakadnánk, akkor visszatérek ehhez a poszthoz és küldök egy HELP ME-emilt. Egyelőre kicserélünk minden folyékony dolgot. vezérlést szerencsére nem kell. De lesz még turpisság a hajtásban, a féltengelyekre lélekben felkészültem (teszem hozzá gyorsan, hogy nem vállalhatatlan költség, a Mazdámra lett volna ennyi...)

nem kéne... 2011.03.14. 23:49:40

@Virago_1000:

valahogy jobban lázba hoz, ha egy autóval lehet kanyarodni és fékezni is, nem csak haladni, illetve nagyobb csodálattal tölt el, ha egy motornak nem negyven lóerőhöz közelít a literteljesítménye, hanem százhoz.

nem szükséges megemlítened, hogy vannak kivételek, de hát néha az amik is hibáznak, van ilyen.

ommm 2011.03.14. 23:52:25

@subtotal: Ez nagyon népnevelő és emberbarát autó. 3000 fölött emlékeztet arra, hogy a kormányt két kézzel kell fogni, fő a biztonság :) Annyira nem vészes amúgy, egy Mazda 3 MPS jobban megtépked, itt azért van tömeg is a hajtot kerekeken.

ommm 2011.03.14. 23:55:13

@ommm: hajtotT, elnézést

@szalai: Nézd, ha itt valakit feljelentesz, akkor újabban nem vacakolnak sokat. Először is beidézik, ami egy ilyenfajta embernek, aki nem járhat napon, mert sok vaj van a fején, nem kellemes. Kérdésed második részéhez csak annyit teszek hozzá, hogy nem vagyok ijedős. Vidéken történnek dolgok, főleg, ha az ember fiatal és magyarként kemény szlovák helyre sorozzák be.

Tomcsie 2011.03.14. 23:56:16

@ommm: Mégmégmég. Postot videóval képekkel! :)

ommm 2011.03.14. 23:57:59

@V u, de ja vu: 240, kikérem magamnak :) (Illetve amennyi maradt belőle :)

Virago_1000 2011.03.15. 00:06:52

@nem kéne...: Egyetertek, csak kivancis voltam mit mondasz. Valamikor nagyon odavoltam az amerikai autokert, de aztan lediplomaztam.
Nem bolcsesz, nem menedzser, es nem is kommunikacio szakon.

@ommm: igen, vannak meg normalis orszagok. Barcsak eltunt volna Magyarorszag a foldgolyorol az elso vilaghaboru utan, es osztottak volna fol maguk kozt a totok racok, dakok, sogorok. Neha ezt kivanom.

V u, de ja vu 2011.03.15. 00:18:21

@ommm: A T5 motorgenerációt 200-tól 300 LE-ig, 2000-től 2500 (2400?) ccm-ig is gyártották ugyanazzal az öthengeres blokkal, csak más a turbó, a váltó, az elektronika... az S60R-ben is ez van:-)

Tuningolni sem nagy etwasz - más tipusokhoz képest - de minek? Autópályán a szabályok határain táncolva is kímélő-módban fut, aki ki akarja autózni a teljesítményt, először egy tipusidegen elemmel fog találkozni, Határozat a neve és sárga csekket szoknak mellékelni hozzá... ez a T5 legdrágább alkatrésze:-(((

Dennis01 2011.03.15. 00:24:35

@ommm: Olasz auto imadokent a szivem szakad meg, hogy az Alfanak menni kellett..
Azert remelem, az uj jovevennyel tobb szerencsed lesz..

@Garp: Ejnye, de buszke vagy arra a 19x ezer kilometerre.. Mikor eladtam a zold szornyet, 250.000-dik kilometeren volt tul.. :)

tlacka 2011.03.15. 06:54:10

@nem kéne...:
"a komoly autók és az amerikai autók így feltételek nélküli összemosása kissé megmosolyogtat."

Jajj, de szépen mondtad!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.15. 07:56:33

@nem kéne...: hát pedig vannak jó amerikai kocsik.Azért egy új Corvettel odaállnék a kocsid mellé.11 millióért lehet kapni kint,itthon ezért mit kapsz??
316 os BMW-t ,vagy A4 Audit??
www.chevrolet.com/corvette-family/

Shadowbull 2011.03.15. 08:04:25

@Gyurma73: Ertelmetlen kinti Corvette-arat magyar arakkal osszevetni.

sb

khaleeji 2011.03.15. 10:09:10

a fotó szerint szlovák rendszám van az alfán, vagy ez a kép csak dekoráció?

így pedig nem stimmel a dolog , ha az autó szlovák, akkor nem állhat magyarországon végrehajtás alatt.
vagy szlovákiában ment csődbe az eladó?

Hurri Kán 2011.03.15. 10:11:44

@binrashid:
Igen, ott. Pista szlovák állampolgár, ott vette, ezért az ottani rendszám.

subtotal 2011.03.15. 10:39:59

@Shadowbull: részben igazad van, de azt elmagyarázhatnád, hogy a SpaceGrau fényezés miért is kerül kinn $550-be (110eFt), míg Németországban 840euro-ba (227eFt), itthon pedig 245200Ft?
Ugyanaz a modell, teljesen érthetetlen különbségek.

Az alapárak is dúúúrva különbséget mutatnak (M3 Coupe): itthon 23,6mFt, kinn $58,9T (11,5mFt), Németország 68,7Teuro (18,5mFt).
Regadó ugye 3,2mFt, valamennyi különbség van az ÁFA tartalomban is, tehát nem a magyar és német árak közti különbség a fő kérdés. :)

Shadowbull 2011.03.15. 10:44:33

@subtotal: teljesen mas az arkepzes a kulonbozo piacokon, minden arat az adott piac egyedi sajatossagai is befolyasolnak, ez egy.

A masik meg az, hogy az USAban teljesen eltero az adok szerkezete.

sb

subtotal 2011.03.15. 10:53:30

@Shadowbull: szép megfogalmazása annak, hogy Európában szépen lehúzzák a vásárlót a gyárak is és az állam is :).
Ha leveszem a 20%-os német ÁFA-t, akkor is $77T jön ki nettó árra. Miközben még hajókáztatni sem kell. :)

A fényezés árára pedig ez nem magyarázat.

Shadowbull 2011.03.15. 10:56:02

@subtotal: mindent annyiert adnak el, amennyiert megveszik.

Lehet ezen haborogni, de nem erdemes.

Egy megoldas van, el lehet koltozni az USAba :)

sb

subtotal 2011.03.15. 11:04:47

@Shadowbull: Ne kísérts :)
Voltam már párszor kinn több részében (Chicago, Austin, keleti part Boston-tól Washington-ig) és meg kell mondanom Connecticut nagyon tetszett.

De szerintem nem csak ez az 1 megoldás van: mint tudjuk lehet itthon is annyit keresni és olyan megoldással élni, hogy legalább a magyar állam hoppon maradjon.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.03.15. 11:31:31

@subtotal:
>Európában szépen lehúzzák a vásárlót a gyárak is és az állam is

Cserébe Európában jópár helyen van olyan szociális háló (egészségügy, munkanélküliek finanszírozása, olcsó vagy ingyenes oktatás, stb.), amiért Amerikában kemény pénzeket fizetsz .
Ebbe kellene belegondolni, mielött Amerikázunk.

Hurri Kán 2011.03.15. 11:34:47

@malenykij polgar:
"Cserébe Európában jópár helyen van olyan szociális háló (egészségügy, munkanélküliek finanszírozása, olcsó vagy ingyenes oktatás, stb.),"

MÉG van...

Ednet 2011.03.15. 11:37:30

Az egy más kérdés hogy etikus volt-e ugyanazt megcsinálni egy 3. féllel, de az emberek többsége megtenné a pénzéért, ez tény. Na de a 3. fél(aki megvette) tud róla, hogy végrehajtás alatt áll az autó? Mert ha nem és amikor Ő rá fog jönni és szintén a pénzét visszakövetelni akkor a Cikkíró is bűnrészes lesz a dologban...

Ednet 2011.03.15. 11:41:53

Valamint elhangzott, hogy egy alkalmazott volt aki eladta, ezek szerint inkább a kereskedő fia: "motorkereskedés tulajdonosáé az autó, ő hozta be magának, jelenleg a fiánál van, vele fogok találkozni a szalonnál"

Ednet 2011.03.15. 11:44:53

Tehát az újságíró is ember és ugyanúgy át lehet b@szni... Ez nekem a tanúság belőle. És az, hogy nagyon-nagyon oda kell figyelni, mert a túlzott kedvesség is feltűnő. Furcsa is volt a nagy kedvesség a vásárláskor!

subtotal 2011.03.15. 11:45:53

@malenykij polgar: igen, ott kemény pénzeket fizetsz opcionálisan érte, itt meg kötelezően van, csak az emberek nem fizetnek érte (pedig kellene adó formájában), inkább csalják az adót.
De ennek semmi köze az árképzéshez az autók esetében. Meg ez nem is olyan blog, ahol ezt kellene végigbeszélnünk.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.03.15. 11:50:39

@subtotal: Te hoztad fel, hogy Amerikában milyen olcsó az autó. Arról szeretünk megfeledkezni, hogy mibe kerül ott rendben tartani a testi-lelki egészséget, a fogaidat, tanulni, stb.
Európában meg más van kedvezöbb áron, ami szerintem fontosabb mint az olcsó autó.
Az egészség nem opció, hanem egyéntöl vagy kortól függöen b@szott fontos dolog. De tudod mit? Legyen igazad. Amerikában húdeolcsó az autó.

subtotal 2011.03.15. 12:03:26

@malenykij polgar: "Európában meg más van kedvezöbb áron, ami szerintem fontosabb mint az olcsó autó. "
Legyen igazad. Magyarországon húdeolcsó és jó az oktatás, az egészségügy és a munkanélküli ellátás.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.15. 13:02:49

@subtotal: ahogy néztem a Corvette 48ezertőül indul,az 1es M coupe meg 46 tól az M3 coupe 58e től.10 ezerrel több azért az elég sok pénz.Kategóriában inkább a Z4-es nek felel meg .

Gpety 2011.03.15. 18:51:20

Jól értem? Van olyan, aki nem csak hogy előre fizet egy autóért, de még úgy is javíttatja, hogy nincs nála? :O

Krisi 2011.03.15. 18:59:54

E! soröt, turbó? ennek még jó vége lesz!

(nepperekben eddig sem bíztam soha, ez az írás sem erősített meg túlzottan az ellenkezőjéről. tisztelet persze a kivételnek- igen neked McK :)

navera 2011.03.15. 21:15:54

és még egy dolog: seres mester a cserebogár utcában, nem messze csíkéktól.....

Virago_1000 2011.03.16. 00:21:00

@malenykij polgar: "Cserébe Európában jópár helyen van olyan szociális háló (egészségügy, munkanélküliek finanszírozása, olcsó vagy ingyenes oktatás, stb.), amiért Amerikában kemény pénzeket fizetsz ."

Amerikaban sem voltal meg.

Virago_1000 2011.03.16. 00:23:18

@malenykij polgar:" Arról szeretünk megfeledkezni, hogy mibe kerül ott rendben tartani a testi-lelki egészséget, a fogaidat, tanulni, stb."

-mert itt nem ugye? A kozeposztalynak sincs eselye fenntartani a TESTI-LELKI egeszseget, nyugat-europaban sem. Tapasztalat.

Virago_1000 2011.03.16. 00:26:19

@subtotal: Ja, igy van. Ajanlom Malenkij Polgar figyelmebe.
Az oktatasrol nem is beszelve. Ha nem vagy milliomos csaladbol, akkor vagy hitelre, vagy sehogy. Tehat ha szegeny(ebb) csaladba szuletsz, akkor az ordogi kor. Ez az isteni Nyugat-europa, az egeszseg biznisz, az oktatas biznisz.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.03.16. 09:49:12

@Virago_1000: De voltam. Továbbá rendszeresen találkozom amerikai munkatársakkal. Továbbá 12 éve Nyugat-Európában élek. Osztod még az észt?

Virago_1000 2011.03.16. 13:51:33

@malenykij polgar: detto ugyanez ram is igaz, csak a 12 nem stimmel.
Sot, konnyen meglehet, hogy tobbet eltem Magyarorszagon, mint Te.
Osztod meg az eszt?

jujdejo 2011.03.16. 15:39:03

@Virago_1000: nekem hihetsz, fel eve van meg egy sötetzöld 480ES es azota többet volt szervizben mint az uton...

Herman 2011.03.16. 20:30:39

Gratulálok, hogy te is beléptél a Volvo klubba!

Gyere el majd Volvo talira:D

Ja, a T5 az jó választás volt:D

Nekem is T5 ös moci van a C70-ben, a 241 lovas verzió.

Ha kell valami szólj! Ismerek minden fontos embert a Volvos körökben!

Herman 2011.03.16. 20:34:19

Még annyit, hogy egy igazán megbízható, legendásan biztonságos, nem feltűnő, de bármikor munkára fogható gépet vettél!

A Volvo örök!

Lásd: Guinness Rekord, P1800, Volvo

Garp 2011.03.16. 21:06:15

@ommm: egy _kis_ kellemetlenséget ugyan el kell viselni, de nem lenne alternatíva? Leszállítom...
www.gumtree.ie/dublin/40/71764340.html

vagy
cars.donedeal.ie/for-sale/cars/1902360
:D

GGG77 2011.03.16. 21:07:18

SOHA ne add fel, kell egy 166 V6! A Volvo a főkönyvelők autója!

Garp 2011.03.16. 22:20:42

@GGG77: sztem ezt magyarázd a 250 lóerőnek a motorháztető alatt. :)

GGG77 2011.03.16. 22:48:38

@Garp: Ültem ilyen Volvoban, megy mint a barom, azzal nincs gond. Csak a feeling, az nekem akkor is öreguras, kötött kardigános...
Egy első generációs C70. Na, az oké... Az egyetlen Volvo, ami nekem oké.

Garp 2011.03.16. 22:54:41

@GGG77: :)
Szép esténk lesz, ha egyszer majd megöregszünk,
sose' veszekszünk,
ülünk a kandallónál, s fogjuk majd egymás kezét.
A lámpa ég.:D

2011.03.17. 11:03:51

Legalább a népek biztonságban vannak.
Legalább visszajött a zsé.
Nézzük a pozitív oldalát.

Nem rossz az a svédacél...

B

kultúrpesszimista 2011.03.20. 11:54:58

"Így történhetett, hogy a légies, méltóságteljes és kifinomult, selymesen duruzsoló szerelem-Alfa után vettem egy hétköznapian unalmasnak látszó, formaterv nélküli 98-as Volvót."

Ezt így ebben a formában nem mondanám. Egy Alfából (Lanciából) átülve voltaképp majd' minden autó használati tárggyá lesz. Az érkékek egy Alfa okozta ingerkavalkád után eltompulnak és érzéketlenné válnak a finomabb szépségek felismeréséhez. Ez hasonló lehet ahhoz, mint amikor valaki egy hibátlanul finom, de még pont nem gejl Szamos sütemény után próbálkozik egy másfajta sütivel. Ami másképp, de nem kevésbé finom.

Egy Volvo (vagy egy Saab) soha nem az arcbamászóan, fájdalmasan szép esztétikummal operál. Nem erről szól a skandináv design és életérzés. (Ha már itt tartunk, a francia sem. Ennek értékeléséhez egyfajta rafinált, az avantgarde-ot értékelni tudó ízlés szükségeltetik.) Talán az angolok tudják azt a szívszórító szépséget reprodukálni autóikban, mint az olaszok. De ezt egy svédtől ne várjuk el. Azonban. Aki kellő időt tud hagyni magának és képes elmerülni egy autó "személyiségében" (beleértve természetesen magát a formatervet, arányokat, a felhasznált anyagok milyenségét, ergonómiáját stb.), az meglepődhet, mert egy Volvo vagy egy Saab ugyanazt (!) képes kiváltani a tulajból, mint egy Alfa. Csak több idő kell hozzá. Egy Alfa Romeo egy topmodell: azonnal letaglózza az embert. A Volvo/Saab egy kevéssé feltűnő, de részleteiben izgalmas lányhoz hasonlít az iskolából, aki egy nap arra eszmélteti az embert, hogy - hoppá! - nekem ő kell. Mit nekem Ms. Toyota és társai: a Volvo/Saab egy különutas csaj, finoman titkolt külső és belső tartalmakkal. Hát valahogy így... Az S70 belseje, formái összetéveszthetetlenek. Nincs még egy autó, ami hasonlíthatna hozzá. Szép, egységes, tartós, ergonomikus, praktikus. Svéd.

Gratulálok az S70-hez, jó választás. Remélem tovább kitart, mint az Alfa 166.

kultúrpesszimista 2011.03.20. 11:58:01

@GGG77:

Ülj be egy Volvo 480-ba. Vagy egy 780-ba. Azok is okék lesz, azt garantálom.

kultúrpesszimista 2011.03.20. 11:59:19

@GGG77:

Ez az az idióta, idült magyarosch sztereotípia, ami áthidalhatatlan világokat ver köztünk. És örülök, hogy nem vagyok te.

kultúrpesszimista 2011.03.20. 12:02:14

@jujdejo:

Egyszerűen csak egy viseltes szart vettél. Ennyi. Nem hisztis az.

kultúrpesszimista 2011.03.20. 12:07:39

@vmaast:

" cucc, a T5, de ahogy mondod, abban nem a baleseti halál fenyegeti az embert, hanem az unalomtól való."

Baromság, bocs. Ezt hagyjuk meg a német, japán autók "privilégiumának". A Volvo NEM unalmas!

kultúrpesszimista 2011.03.20. 12:12:54

@Gyurma73:

Nem kéne terjeszteni a hülyeséget.

kultúrpesszimista 2011.03.20. 12:19:41

@Virago_1000:

Nem. Renault a hajtáslánc. De Porsche a turbo és a módosított hengerfej, Lotus a futómű.

Lásd még:

" the car had excellent handling, due in no small part to its Lotus-designed suspension, and a series of reliable Renault engines, tuned by Porsche."

en.wikipedia.org/wiki/Volvo_480

És:

www.freewebs.com/andonisite/revolvo480ution.htm

kultúrpesszimista 2011.03.20. 12:25:19

@jujdejo:

Tanulság:

Máskor jobban nézd meg, mit veszel. Nem az autó a hibás, hanem a gazdája, aki elhanyagolta. A típust nemcsak fanatikusok istápolták, hanem külvárosi-telepi-fordított baseball sapkás boyracerek is... Pláne idehaza.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.20. 15:11:35

@kultúrpesszimista: nem is tudtam hogy a Porsche gyárt turbót..
eddig csak Garett,kkk,IHI,stb turbóról hallottam.

kultúrpesszimista 2011.03.20. 18:37:49

@Gyurma73:

Elnagyoltam fogalmaztam. A Porsche nyúlt a turbóhoz, részt vett anno a fejlesztésben. Az angol szöveg már helyesen fogalmaz:

"tuned by Porsche"

kultúrpesszimista 2011.03.20. 18:41:30

@Gyurma73:

A 480 Turboja amúgy a jól bevett Garrett T2. A A Porsche finomhangolt rajta valamit (és a hengerfejeken), ennyit tudok.

kultúrpesszimista 2011.03.20. 18:46:04

@Gyurma73:

Egész pontosan:

"Ha azt hittük, hogy a külső designban ki is merülnek az érdekességek a 480ról, akkor alaposan tévedtünk. Még csak most kezd igazán érdekessé válni a 480as. Az F1 világbajnok, a Renault szállította az 1. 7es alapmotort, és mivel így is elégedetlenek voltak, megbízták a turbószakértőt, a Porschét, aki akkoriban az F1es világbajnokság megnyerése után éppen Dakarban tarolt, hogy vegye kezelésbe. És a Porsche kezelésbe vette. A beavatkozás eredményeként a hengereket áttervezték, a hengerfejeket kicserélték, a motorelektronikát átprogramozták, mindez számokban kifejezve 125 katalizátoros lambda-szondás turbólóerő. Igen ám, de a svédeknek ez még mindig kevés volt. Hihetetlenül jól sikerült jóval (!) 0, 34 alatti CW értékű testnél nem volt mindegy a kanyarsebesség. Szintén F1es hírű műhelyhez fordultak. Colin Chapman hírhedt Lotus cége tervezte a futóművet. Így az úttartás olyan jóra sikerült, hogy az oldalerők legnagyobb értéke 0, 95g, ami a szériagyártású autók között unikumnak számít és messze több mint amennyit társai nyújtanak. A gyakorlatban lefordítva ez ijesztően magas kanyarsebességeket jelent. Összehasonlításképp a nem széria 2003as Focus WRC - 0, 94g. Hát igen. És ez még csak a kezdet."

www.freewebs.com/andonisite/revolvo480ution.htm

Egy 1980-as évek elején (!) fejlesztett, 1986-ban debütált autóról beszélünk.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.20. 19:17:45

@kultúrpesszimista: a 86 ban megjelent omegának 0,29 es a cW je.
a 87es kadett GSI 16V 160 lóerőt tudott turbó nélkül,,,katalizátorral 150 et,hasonlo 0,29 es cW értékkel.
Egy haveromnak 88 as 16V-s GSI -je volt a 90 es években,óra szerint ment 240 et:-))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.20. 19:20:17

de a 85 ös 1,8 as Golf 16V is tudott 130 lóerőt turbó nélkül.
És akkor nem beszéltem még a CRX ről .

kultúrpesszimista 2011.03.20. 19:38:22

@Gyurma73:

A cW önmagában semmit nem jelent, ahogyan egy lóerő adat sem. Az autó vezethetősége, élvezetessége szempontjából ezek egy-egy paramétert jelentenek csak, amit sokminden más befolyásol. Ezért kár egy határon túl a katalógusadatokat, számokat turkálni. Hiába pl. a sok lóerő és a jó cW, ha az autó futóműve nem támogatja a kanyarokat, ha az autó nem elég alacsony stb. Annyi minden más, sokszor szubjektív szempont van. A 480 sok tekintetben megelőzte a korát, és ez a futurista, de kiforratlan jelleg sajnos az első széria megbízhatóságában is megnyilvánult, amit később orvosoltak.

Karottának volt ilyen, íme a cikk:

totalcar.hu/tesztek/volvo480t199/1/

Ja, igen. Egy Opelt soha ne említsünk egy Volvo mellett. Egy típusát se.

kultúrpesszimista 2011.03.20. 19:57:24

@Gyurma73:

Az élmény, a tudás szempontjából nincs jelentősége. Ettől még nem jobb autó. (Pláne egy CRX, aminek a motorja ugyan a korának egyik legelőremutatóbb motorja volt, viszont ami már a biztonságot illeti, siralmas volt. Nagyon szép, nagyon kívánatos autó, de soha nem kéne már. Ahogyan másik nagy kedvencem, a Prelude sem.)

Egy kis érdekesség:

1.:
www.youtube.com/watch?v=wT-9GOaig2o

2.:
www.youtube.com/watch?v=6W8XDDI3mPs&feature=related

3.:
www.youtube.com/watch?v=qg4cDLRNs8Y&feature=related

4.:
www.youtube.com/watch?v=wpNvIKp9B2M&feature=related

kultúrpesszimista 2011.03.20. 20:00:11

@Gyurma73:

A 480 Turbonak van egy félhivatalos tuningja. Az ECU-nak egy kis bütykölésével úgy vihető fel a teljesítmény 120LE-ről 170-175LE-re, hogy azt sem a váltó, sem a motor, sem a kuplung, sem a futómű nem sínyli meg. Eredetileg 170LE lett volna, de a Volvo lefújta a dolgot, mondván, túl sportos lett volna így és nem illett akkor a márkaimidzsbe ez. (Ahogyan ma sem.) 170LE 1 tonnához pedig már nagyon finom eredményekre képes, ezt elhiheted. ;-)

kultúrpesszimista 2011.03.20. 20:36:04

Visszatérve a családi kocka Volvokra, nekem ezért is a kedvencem:-) :

www.youtube.com/watch?v=aN4o8TERuoY

Ezt egy Alfa, Lancia se tudja! Ami nem utolsó szempont...
süti beállítások módosítása