Megjöttek az ülések! Ez nem szép, ez jó lesz

  2011. február 05. - ommm Címkék: patkány omm polski

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Ez a mondat az e heti Patkány-fejlesztés mintegy záróakkordjaként hangzott el valamikor hajnali kettő és fél három között. Előzményei is vannak, naná, bár ezúttal kicsit kevesebbett alkottunk, inkább bontottunk.

P1030858

Az idő javarésze azonban autózással telt el, hiszen Kopasz barátomtól (nem nehéz kitalálni, miről kapta nevét) igen-igen jutányos áron hozzájutottam két alig 1000 kilométert használt, kis tisztítás után akár újszerűnek is mondható WRX STI kagylóhoz. Csak azért nem írom ide, mennyiért, mert nem akarom bántani a közízlést. Tökéletesek, és bár nem homológ versenyülések, azért a gyári kanapéknál összehasonlíthatatlanul többet fognak. Ami pedig jó volt egy minimum 220 lóerős Subaruba, az bőven elég lesz a majdani százvalahány lóerős Patkányba is.

Kompletten kaptam őket, szépen csomagolva, sínekkel-konzollal, működő magassságállítással, dönthető támlákkal. Először kicsit féltem, hogy nem éppen praktikus tesztautónkba beférnek-e, de kellemesen csalódtam, PONTOSAN két sportülésnyi hely van benne ledöntött üléstámlákkal, remek.

seats

Csak elindulás után szembesültem azzal, hogy a Gödöllő-Érd távolság nem kicsi, így Balázsnak bőven volt ideje felszerelni a Simon "Mindenem-van-amim-nincs-azt-szerzek" Lacitól ajándékba kapott ködfényszórópárt. Naná, hogy sárgák, és csak azért nincsenek felfelé fordítva, mert a bura miatt nem férnek el a jelenlegi konzolon, illetve elférnek, de csak a földet világítanák. Nem utolsósorban pedig így elfér melléjük átlóba a másik pár, ha netán a télen mégis elkészülnénk vele. Aztán olvaszthatja a havat ezerrel.

Sajnos az elkészülésre vajmi kevés az esély, ugyanis az történt, aminek történnie kellett: szétbontottuk a belsejét. Persze nem lepődtünk meg, hiszen tegye fel a kezét az, aki azt hitte, hogy egy 1977-ben gyártott Polski Fiat nem lesz rozsdás. Na ugye?

P1030856

Az üléspróbához mindenképpen ki kellett bontanunk belőle a gyári garnitúrát, amit megpróbálunk elpasszolni, szakadás- és gyűrődésmentes, ha nem megy el, ebből lesz a majdani klubsarok leülős része, arra tökéletes. Miután kiszedtük őket, ami nem volt azért annyira egyszerű, bepróbáltuk a Subaru üléseket. Óriási meglepetésünkre a sínek távolsága passzol, így az eredeti ülések helyére - némi átalakítással ugyan - de beférnek, ráadásul amitől féltünk (hogy nagyon magasan lesznek) sem igazolódott be. Kicsit mókolni kell a konzolokkal, de némi flex-sikítás és fúrás után jók lesznek. Aztán elkezdtük felszedni a padlószőnyeget...

Röpke egy óra alatt szembesültünk a tényállással: szükség lesz némi táblalemezre. A helyzet ugyan korántsem annyira vészes, mint gondoltuk volna, de lesz vele munka. A két emelőpont helye körül tenyérnyi méretben papírszerű rohadás, a bal oldali hátsó padlólemezen is legalább egy 30x15 centiméteres rész lett az enyészeté és némiképp a külső küszöbökből is lakmározott a rozsda. A bal oldali doblemez sarkában és a sofőr előtti taposón is mutatkozik némi folytonossági hiány. Izzik majd a CO, ez már világos. Szerencsére Balázs tudta, hol kell körbekérdezni, így Sanyi barátunk jóvoltából lett két külső küszöbünk is, csak el kell hozni tőle (elméletileg a Ladáé passzol). Köszi Sanyi, viszem a söröket!

Balázs a superleggera ülésen

A bitumenné keményedett néhai zajszigetelő réteget spaklival vakargattuk, amíg elő nem tűntek a zűrös helyek, aztán elhatároztuk, hogy nem taknyolunk, csináljuk meg rendesen, még akkor is, ha jó eséllyel nyár elejére leszünk készen a bódéval. Ezért ütemeztük a munkát: először a belteret takarítjuk ki, vakarjuk-drótkorongozzuk fémtisztára, majd a beteg helyeket kivágjuk, hegesztünk, majd - kellő alapozás és előkészítés után - fehérre festünk. Ez azért jó, mert a jövőben korán el lehet csípni minden rozsdakezdeményt.

Ha ezzel megvagyunk, jöhet a futómű, majd a motor és a váltó. Időközben - ha a Jóisten is úgy akarja - kerül majd két, dupla 40-es Weber, szilentek és sperrdifi is. Ennyi hiányzik a boldogságomhoz. Jelenleg tán egy-két tízezressel léptük túl a 250 ezres határt, nem tűnik lehetetlennek beférni az öt kilóba, úgy pláne nem, hogy mindent magunknak csinálunk, a fényezést is. Anno 180 euróért vettem, és mivel ez célszerszám lesz, így a szépség egy pillanatig sem fontos, Ennek főleg jónak kell lennie és hoznia azt, amit akartam, annyiért, amennyit rászántam. Április 14.-én aztán a Millenáris Velodromon megsasolom a négy 125p Monte Carlót, hogy is van az ilyesmi gyárilag.

Megcsináljuk ezt a Patkányt és boldog lesz az arcom, mert építettük, nem vettük és szeretjük csinálni. Jövő héten folytatjuk, mindenféle rozsdafoltokkal és egyéb finomságokkal.

Utóirat: hokedlin ülve tolatni úgy, hogy közben hátra semmit nem látunk a két, magas ülés miatt... nem éppen jó dolog. Havon főleg nem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1002639008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spud74 2011.02.05. 15:57:41

Egyáltalán csapattál akár egyet is a télen ezzel?

Tomchy 2011.02.05. 16:23:46

A vakarást-drótkorongozást szerintem nagymértékben támogatja majd egy jó hőlégfúvó!
Hajrá!

Öreg motoros 2011.02.05. 16:47:15

A Polski kicsi vagy a Balázs nagy?

vasember 2011.02.05. 17:02:13

Ma egész nap drót korongoztam a családi utánfutó 1991.-es alját.Fém tisztára sikerült két embernek két flex,és fúrógép,egy csomó drótkorong elpusztításával.Na jó a gépek nem romoltak el.Most jön 2-3 réteg alapozó,sikaflex tömítő ahová kell,majd 2-3 réteg alapozó.
És remélem 20-21 évig,megint nem kell felborítani a tetejére.
Apropó,úgy lakatolni senki sem tud mint a Csikós barátja a Pontonon.

Autopeti 2011.02.05. 17:04:35

Ha ez kész lesz, ő lesz a magyar utak piRATe-je :)

jujdejo 2011.02.05. 17:19:33

fu, milyen gagyi az sti üles, auto nelkül:-(
kitartast a projekthez, bar egy jobb alap jobb lett volna(ezt jol megmodtam...)

akiak 2011.02.05. 17:37:09

jó kiállású a gépsárkány! Rendes gyerek ez a Kopasz:) Isti, ha nagy kormányszöget akarsz, gyere át, sasold meg enyémet.. Driftes lesz a plüssműszerfalas?

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.02.05. 18:11:22

@akiak: Már kicseréltem a műszerfalat, nem lesz driftes, de a hegyen is jól jön az néha:)

FISTI 2011.02.05. 18:25:32

a gepedben jobban fog mutatni, mint a rattan fotelekben:)
azert remelem a racing nem lesz bazari:)
abbol az arbol meg alkudtal?

Magyar[HUN] 2011.02.05. 18:58:01

Szépek az ülések, a kocsi azokkal a sárga ködlámpákkal valami eszméletlen:)

Öreg motoros 2011.02.05. 19:20:03

@nem kéne...: Azért szerencséd, hogy nem kispók, azt megnézném, abba hogy hajtogatod be magad.

nem kéne... 2011.02.05. 19:24:52

@Tomchy:

az nem jó, mert megkenőcsösödik ez a bitumenes zajcsillapítás.
ez amolyan női munka lesz, hogy finoman fogalmazzak, de egyszer kell megcsinálni és akkor egy darabig jó lesz.

@vasember:

utánfutót ennyire megcsinálni fölösleges, az enyém is szét volt dőlve a faszba, aztán egyszerűbb volt újragyártani az egészet.

lakatolni meg azért nem mondanám, hogy úgy senki nem tud, mert ismerünk innen többen is egy srácot, akinek rossz nyelvek szerint gyerekkorában zártszelvényből volt a plüssmackója oszt azóta van némi ilyen irányú becsípődése, na majd egyszer rábeszéljük, hogy mutasson pár munkáját, te olyant még nem láttál.

@Asszeretnémondani:

a vezetési tudás, apukám, anélkül lehet bármilyen kormányszöged. úgyhogy légy szíves valamit mutass végre hétfőn, ne gyere azzal a kampó dumával, mint a múltkor.
:)))

Krisi 2011.02.05. 19:28:09

a 3-as képen olyan, mintha a piros homológ öv lenne a masni az ajándékon :)

télleg, ha majd készen lesz a projekt akkor mindenképp készíts egy olyan számítást is, hogy mennyi lett volna az összköltség, ha minden alkatrészt valós Áron vásárolsz meg illetve a szerelést is szerelővel csináltatod, aztán majd ne felejts el röhögni egy jóízűt :D

nem kéne... 2011.02.05. 19:28:52

@Öreg motoros:

simán.
volt egy óriásschnauzerünk, aztán elmentem vele az osztálytársamhoz, ott elpofáztuk az időt, közben megeredt az eső.
majd ő hazavisz.
oké.
kéthengeres kompresszor beizgat, én beültem jobbegyre, kutyát bevettem láb elé, gy.b. néz nagyon előre, röhög.
mondom mi van?
nem lát ki a kutyától.
oké.
kutya kibasz, megfordít, seggel befelé autóbe beültet, nem lehet becsukni az ajtót.
ablak le, ajtó be, mehetünk.
páran megnéztek hazáig.
:))))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.05. 19:33:27

Remélem tesztek bele alumínium taposólemezt :)

nem kéne... 2011.02.05. 19:37:11

@scheerti:
minek?
meg hova?
meg alumíniumot?
az drága bazeg, arra nincs pénz.
:)))))

misinator 2011.02.05. 19:40:55

Rozsdás az 1977-es Nagypolák. Vazz...
Hol is vannak a kortársai???

Az enyém 1988as évjárat volt. Azt galvanizálhatták vagy mi, mert a jobb első /kisipari/ sárvédőt 18 éves koráig háromszor cseréltük - az elődöm oszlopot tesztelt vele - míg a többi gyári volt.
Édes kis 16 volt, amikor már itt-ott kijött a rozsda rajta /ajtóélek, sárvédő ívek; nem volt a gyárin kívül alvázvédőzve/.
Mondja a barátom, bontsuk le a küszöböt, biztos kuka!
Na, azt a döbbenetet a részünkről, meg szomorúságot a részemről...: a küszöblemezeken belül nem volt festék, fémtisztaszerűek voltak rozsda nélkül!
Az új - kisipari - küszöb két év után nekiállt rohadni :-(
A gyári meg kint ázott konkrétan a szemétdombon, s az esőben lassan - lassan nekiállt rozsdásodni...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.05. 19:52:02

@nem kéne...: Tudod, rombuszmintás alu trepni, ami annyira népszerű, hogy már a teszkóban is árulnak olyat gumiból, valami kamukróm bevonattal:)

tiger1342 2011.02.05. 20:36:02

Én anno komplett MX3 belteret (2 első egybetámlás kagyló + hátsó ülések + komplett ajtó + oldalákrpitok) vettem valami 14 rongy körül... Akkor most jó vagyok?? :))
A '94-es 323-asomban most is azok figyelnek, nem panaszkodom az oldaltartásukra... :D
De 1000 km-es Bubu ülések, bazz...
Most virtuálisan köptem egyet! :)

ommm 2011.02.05. 21:18:37

@spud74: Nem, e télen jóformán alig pár száz métert ment csak. Valójában túl ideális is lett volna, ha minden összejön, de nem bánkódom, fog ez még döngetni az életben. Aztán, ha már csak nyom lesz valami szalagkorláton, építünk valami komolyabbat, többért. Küldeni olcsó kell, az elején legalábbis. Az én takaróm meg eddig ér :)

Figyejjémmá 2011.02.05. 21:28:44

Hú de gazember arca van a két piláccsal.:D
Jó lesz ez Ommm! Nem kicsit! Határozottan jól áll neki a két hamubasült pogácsa az arcán! :)

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.02.05. 21:53:52

szevasz ommm, árulok 40-es weber párt, mindennel, zsigában van, kipróbálható. tisztességes cucc, nem kókler hülyeség. csak mondom, ha esetleg aktuális a kérdés.

prüszkölj ha érdekel, küldök képet, videót.

vimesdoboz (törölt) 2011.02.05. 23:09:48

ommm. Azt akarom kérdezni hogy hány százalékos sperr lesz a ótóban. Ha 90%os alá adod akkor ne is gyere szlalolversenyre.

Dennis01 2011.02.05. 23:49:58

Arra a ket kodlampara nagyon vagyok... :)

Jo lesz ez a Polski, nem szabad kapkodni. A jo munkahoz ido kell.

doominogame · http://www.doominogame.com 2011.02.06. 03:33:39

Annak idején én is tuningoltam a polákot, de én belsőleg.
Kidobtam a csikos műszerfalat, mert szerintem szörnyű, a fölé barmolt fordulatszámláló meg iszonyatos.
Fogtam egy bőrbevonatú fémlemezt, beszabtam a régi műszercsoport helyére, fúrtam rá két nagy lyukat meg 4 kicsit, és 1500 Lada műszerekkel raktam tele, km/óra, ford a nagyok, benzin, víz, feszkó meg olajnyomás műszer lett bele. A két nagy középen, a 4 kicsi a sarkokban. A bőrlemez miatt olyan lett, mint a gyári, sokan megnézték. Az elektronikai paraméterek megegyeznek, csak a fordulatnak kellett egy kanóc a gyújtótrafóról, meg egy Lada olajnyomás jeladó kellett bele.
Aztán megvadultam, a felesleges monó rádióhangszóró rácsot is kidobtam a műszerfal közepéről, oda egy olyan bőrlemez került, amibe újabb 4 kis műszer került, Lada időóra, olajhőmérő, fékhőmérő és ablakmosószint. Ez csak brahiból. Az olajhőmérő jeladóját az olajteknőbe hegesztettem, a féknyergekre is felkerültek a közönséges hűtővízgombák. Az ablakmosótartályba úszós szintjelző került, mint a tanké.
Este verhetetlen látvány volt, ahogy a 10 műszer zölden derengett.

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.02.06. 08:01:02

@www.doominogame.com: vízgombák a féknyergekre? mind a négyre rádrótoztad és átlagot mutatott a műszer?:)

Devil2 2011.02.06. 08:15:59

Lejár róla a műszaki mire kész lesz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.06. 09:15:40

"mert építettük, nem vettük és szeretjük csinálni. "
A lényeg!

GaspiW123 2011.02.06. 10:39:01

Pista! Továbbra is tetszik a projekted, ha tudok segíteni a szita-padló építésen, szólj...
Üdv, vmint kitartás!

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.02.06. 10:42:04

@nem kéne...: jó, hát tudod, hogy mindig valami külső körülményre kell fogni....:) Holnap lehet, hogy nagyanyám születik, vagy lassú defektem lesz, még nem döntöttem el:)

ZON 2011.02.06. 13:09:56

@bozót lajos: és ha magas az átlag, akkor egy darabig nem fékezünk !!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.06. 20:51:14

Azt a randa kerek sárga ködlámpát rúgjátok le onnan, nagyon nem tetszetős. Kéne rá valami szép fém külső visszapillantó viszont! Kerek lehetőleg, valami régi Fiatról :)
süti beállítások módosítása