Hideg van, és nem indul?

  2011. január 26. - papptibi Címkék: vélemény akkumulátor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Behalt az akksid, és nem tudod, hogyan kell újat venni elektrokémiai gyorstalpaló nélkül? Olvasd el ezt.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr322612527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

f0CuS 2011.01.26. 11:40:25

Az, hogy az akksik 30%-a éli meg a 3 éves kort.. ezen csodálkozom. Eddig egyik autónkban sem kellett akkumulátort cserélni, pedig mindegyikben gyári Ford volt, ami gondolom nem az akksik netovábbja. És volt amelyiket 7-8 évesen adtuk el. Most is 2 van 5 év körül és semmi bajuk...

magyar_ellenállás 2011.01.26. 11:41:20

@Solct: Púder.

A Brigéciol egyrészt drága, másrészt nem hiszem, hogy az folyik a csapból, harmadrészt agresszív zsíroldó.

Lehetőség szerint minél hamarabb le kell a savat törölni ronggyal (azt szét fogja marni), aztán vízzel le lehet öblögetni.

gyonyoruorszag 2011.01.26. 11:45:24

Ez a 3 éves élettartalom elég érdekes mivel nem veszik figyelembe, hogy abban az autobvan amiben nincs állandó fogyasztó sokkal többet bír, Nekem a riasztóval felszerelt kocsimban kb3évente megy tönkre az akkumulátor a gyári után vettem bele Exide +30% inditóáramút(gondoltam ez majd tovább bírja)de ez éppen hogy kibir 3évet mert hidegben már kezd nehezen indulni az olajkályha, ennek ellenére a következő akkum is ilyen lesz, mert nem tudok jobb alternativát jelenleg. A befuto Exide Premium 12V 53Ah/540EN, de ezek szerint az indítóáram DIN ben mérve csak 270?

MDylan 2011.01.26. 11:48:51

Több mint 5 éve használjuk a járgányt (és használtan vettük), azóta semmi baja nem volt az aksinak. Az aksi desztvíz mennyisége teljesen elkerülte a figyelmemet, látszólag mégsincs semmi baja.
De jó volt a cikk, este meg is nézem mi a helyzet az aksival.

Tornado86 2011.01.26. 11:50:22

Ami a töltõfeszültséget illeti, belekötök: meg kell mérni elõbb kikapcsolt fogyasztókkal vagy minimális fogyasztással (=lekapcsolva mindent amit lehet) majd mindent maximumig rátekerve, kivéve a hangtechnikát, aminek hú de nagy jelentõsége amúgy sincs. Ezt el kell végezni üresjáratban és kb. 1,3 úton az üresjárat és a legnagyobb teljesítmény fordulatszáma között is. Ezzel így kiderül, hogy megvan-e a töltés áramerõssége (ha nincs, kb. az akku üresjárati feszültségére esik vissza a mért feszültség). Bonyolult és logikátlan dolog ez, hiába :)
@Rekspa:
Tipust is kell nézni, javasolom így keress rá a "years" vagy "months" és "warranty" vagy "guarantee" szavak valamelyikével és megtudod. Pl. a Varta Silver Dynamic-ra vagy a Bosch Silver S5-re 5 év garancia van kint. A tipus meg ugyanaz, szóval ennyit a 2 év garancia hitelességérõl, ami cégek esetében (ha ugyanaz a helyzet Magyarországon is mint Romániában) 1 év, ha pedig szállításra használják az autót, 1200 óra.
@mi nem foglalt még:
Korrekt.
@Daniel M.:
Nem vonom kétségbe, én is így vagyok ezzel, pedig fizikát utoljára középiskolában tanultam.
@Mr. Ray:
Szerintem kevesebbet. Egyébként ha nézted, tudhatod hogy az Opel akku az ADAC 2007es tesztje szerint erõsen ajánlott a Berga-val és a Moll-lal együtt.

magyar_ellenállás 2011.01.26. 11:52:26

@gyonyoruorszag: Hacsak nem özönvíz előtti autóról beszélünk, tutira van benne legalább egy digitális óra vagy fejegység, amibe csepeg az áram.

A riasztó tényleg okozhat galibát, sajna az előző nem egyszer hozott kellemetlen helyzetekbe. :)
Akkor is előbb a filléres akksira gyanakodtam, mintsem a huszonezres (olasz) elektronikára... A riasztó volt foshulladék, az akku mai napig teszi a dolgát.

Tornado86 2011.01.26. 11:55:31

@gyonyoruorszag:
A DIN szabványa próbáltam rákeresni, eddig eredménytelen a dolog. Az EN szerinti annyit jelent, hogy teljesen töltött állapotában -18 fokon fél percig le kell tudja adni az adott áramerõsséget min. 7,2V-on. Nézd meg szerintem a fentebbi cselt, amit Rekspa - nak javasoltam, esetleg vegyél a gyárinál 1 max. 10A-el nagyobb kapacitásút, ha ráfér az akkutálcára. Lehet emellett megérne egy ellenõrzést az állandó fogyasztó, találkoztam már olyan nyomtatás közben a gyári adat szerint 1A-t felvevõ taxiórával, ami kiégette a 15A-es biztosítékot is.

ave 2011.01.26. 12:03:05

En elvilet "ertek hozza", legalabb 3-4x vettem mar uj akksit.
De volt haszna, hogy elolvastam, szoval koszi.
Az ennel szakibb szoveg meg tenyleg csak a maniakusokat es a szakembereket kell erdekelje.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.26. 12:18:13

Én kipróbáltam a villáskulcsos dolgot. Azóta vagyok hülye.

steve71y 2011.01.26. 12:22:22

Nem tudom leírta e valaki előttem, de van egy akkuvit (700-1200Ft) nevű szer ami nagyon jót tud tenni az amortizálódott aksik savszintjének.
Nekem elveszett gyújtás kulcs miatt nem ment a diesel kangoom 11hónapig ( a szerencsétlenség nagy úr ne firtassuk mi minden történt addig és lusta is voltam néha foglalkozni a dologgal.)közben totál lemerült a 1,5-2 éves aksi kapott egy akuvitet némi töltést egy ruszki klasszik akkutöltővel 1 napig és azóta vígan elvan.
Lassan újra adok neki egy kis savat mert elég nagy hidegek voltak a télen és néha napokig/hetekig nem volt használva, de ennyi.
Elfordul a kulcs és pöcc pedig csak DTi.

kzolee 2011.01.26. 12:26:02

Azt sem szabad elfelejteni, hogy az újabb BMW-knél nem elég kicserélni az akksit, a szoftverrel is regisztráltatni kell, mert az energiamenedzsment meghülyül tőle és változatos hibák sorozatát képes produkálni.

Amúgy 63 ezer egy akksi, nem száz.

Pierr Kardán 2011.01.26. 12:29:56

Most vettem egy 74 Ah-s Varta Silver Dynamic akkut. Biztosan nagyon jó, de az ára eléggé mellbevágó (nem BMW-be vettem!).

Itthon tényleg 2 év garanciát adnak rá. Külföldi garanciát hol lehetne megnézni?

Jay350i 2011.01.26. 12:40:38

jó poszt értékelem az ilyet sokaknak biztos segítség!
Egy valami viszont jó lenne, az oldalon a cikkkeresőt kicsit átdolgozni mert az ég világon semmit nem sikerült még megtalálnom amit kerestem benne :(

Ada 2011.01.26. 12:50:11

@kzolee:
másképp mondva: Kék Propeller esetében az aksi cseréje csak szakszervizben valósítható meg... egy okkal több, hogy ne ilyet vegyek.

@Pierr Kardán: a 2 év garancia mondjuk úgy, EU-s szabvány. A kereskedőknél igényelhető. A hosszabbított garancia, vagyis a 2 évet túlhaladó (már ha van) csak a gyártónál igényelhető.

De javítsatok ki, ha rosszul tudom...

Illetékbélyeges elvtárs 2011.01.26. 12:58:02

a cikkíró egy világméretű összeesküvés tagja. De azért mi mindannyian tudjuk, hogy valójában mi van az akkuban:

www.youtube.com/watch?v=s_8n2Qgguto&feature=related

:)

zuulululu 2011.01.26. 13:04:30

"Állítólag ma az akkuk 30 százaléka éri meg a hároméves kort, szóval ne tervezzünk hosszú távra. "

Ez mit jelent?
En 2003-ban vettem a (hasznalt) autom, azota ugyanaz a BOSCH akksi van benne.
Legnagyobb hidegben is poccre indul

balra 2011.01.26. 13:09:10

Na most az van, hogy én fasz voltam és hétfőn reggel égve hagytam a lámpát. Estére az akku persze halott, bebikázni se tudtuk, másik akksiról bootoltuk újra a kocsit. Hazamentem aztán a régivel, azóta indít az akksi. Ha teljesen feltöltöm, mit tippeltek, meddig lesz jó? Kábé 3 hónapja vettem, Exide Excell akksi, Skoda Fabiába.

AiRLAC 2011.01.26. 13:12:24

@Csabi75: Vártam már ki linkeli be :) Nekem is van akku aktivátorom a linkről (Panelectron is forgalmazza, Conrad-os egyébként, 2700,-Ft bruttó volt egy hónapja).

Eddig nagy hidegben 2-3 próbálkozásra indult csak a gép, a felszerelés után 2 nappal már elsőre, azóta is elsőre indul kemény mínuszokban is. Csak ajánlani tudom!

Grifter 2011.01.26. 13:12:43

KauFer reklámot mindenkinek :P

brain drain 2011.01.26. 13:14:53

de jó kis anyag, még ilyet

kéne egy nick 2011.01.26. 13:30:33

"a felügyeleti elektronika nem becsapható"?
Ezt a nyelvet hol tanítják?
Eléggé hasonlít a magyarhoz, de mégsem az.

Magyarul ugyanis úgy mondják ezt:
a felügyeleti elektronika nem csapható be.

zuulululu 2011.01.26. 13:32:40

@Rekspa: "És melyik márka a tuti? Exide? Bosch? Varta? ...? "

Bosch!
Mondom, 8 eve az van az automban, amit hasznaltan vettem (nem tudom elozo tulaj mikor rakta bele).
Poccre indul most is hidegben, es riaszto is van az automban, tehat szivja.

zuulululu 2011.01.26. 13:33:53

@kzolee: "az újabb BMW-knél nem elég kicserélni az akksit, a szoftverrel is regisztráltatni kell"

2004-es E60-nal is megvan ez a baromsag?

kéne egy nick 2011.01.26. 13:45:05

(hogy az aksi 1 k, az már teljesen mellékes)

Baci85 2011.01.26. 13:46:35

Sziasztok!

Jó lett a cikk, főleg télen hasznos.

Ami azt illeti a nissan Almera 2000es évjáratú autómban az akksi új kora óta benne van és még jó.

Ki lehet számolni ,hogy 11 éves. Nem semmi tudhatnak valamit a Japánok. Amúgy az aksi is japán (panasonic)

Zsola777 2011.01.26. 13:49:20

30%-a a 3 évet, 60%-a a 4 évet, 8%-a az 5 évet, 2% az 5+ évet. Kb. ilyen lehet az eloszlás.
És a legszebb, hogy nem a használat gyakorisága készíti ki őket, hanem inkább a ritkasága (lemerül-tölt), ill. a megtett táv a visszatöltés miatt. Meg a hibás töltőelektronika/generátor.

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.01.26. 13:56:10

@Kutykuruty:

MI ELMű-s puttonyos Izs-zsel (beceneve: megy izs meg nem izs) rodeoztunk a budai hegyekben, s annyira jól sikerült, hogy az akksi fel felugrált a helyéről hozzáérve a motorház belső felületéhez.
Az akksi felrobbanni nem robbant, de sikeresen rövidre zárt, szerintem többször is. :)

Ilyennel e:

m.blog.hu/re/redcat/image/IZS/IZS-2715%201.jpg

Kowalski76 2011.01.26. 14:04:26

Regiautosoknak fura lehet, pedig egy modern autoban tenyleg max 3-4 ev lehet egy jobb aksi elettartama!

Az olcsobb gondozasmentes aksik ugyanugy savas aksik, hallani ahogy lotyog bennuk a folyadek, csak az utantolto nyilasok le vannak foliazva vagy ragasztva. Nem ignyelnek gondozast (sajna), cserebe alapbol rovidebb ideig is elnek. Ehhez jon meg hozza, hogy egy modern, jol felszerelt auto (ulesfutes, klima, stb), plane ha dizel, jobban eszi az aksit mint egy fapados tizeneves benzines.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.26. 14:16:28

Azért figyelmeztetném az embereket, hogy a korszerűbb energia felügyelettel ellátott autókban konfigurálni ("betanítani") kell az akkumulátort a vezérlőegységben. A másik, hogy ne kapkodják le az akkusarut ész nélkül, mert megbolondíthat bizonyos vezérlőket, ha pl. a "power latch" lejárta előtt szakítják meg az áramkört.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.01.26. 14:19:21

@kzolee: Szegedi BMW szalonban konkrétan 100.000ft-ért akarták adni,tuti.

Mal 2011.01.26. 14:26:22

Na, mindenki lázad a villáskulcsos poénért, remek.
Anno mikor bogaram volt, kétszer is kigyulladt a hátsó ülés. Ugye oda rejtették az akkut, fedlap sehol (30év alatt elkallódik), ha testesebb valaki ült hátra, annyira lenyomta az ülésben a rugót, hogy a szikrák begyújtották a lószőrt az ülésben... :)
Oké, ehhez kellett egy bazi nagy akku, egy leharcolt hátsó ülés, meg egy macialkatú haver, vagy 3rekesz sör egymásra téve, bogártalálkozóra menet előtt... :)

Visszatérve a villáskulcsos rövidzárhoz: aki nem szerelő, tökhülye a fizikához, és hobbiból sem barkácsolja az autóját, az ne piszkáljon rajta semmit, egy izzócsere is lehet veszélyes, ha pl. lenyeli. Aki meg konyít hozzá, az értékeli a viccet a cikkben.

Szépnapot.

zuulululu 2011.01.26. 14:34:10

@BOSCHtechnikus: Ez azt jelenti, ha pl egy E60-as bmw-ben cserelek akksit, akkor hiaba rakom be, nem (vagy limitaltan) fog mukodni, el kell vinni a szervizbe vm beallitasra utana? Ezert kernek penzt?

Faby 2011.01.26. 14:44:23

"hogy öntik-e vagy expandálják az ólomlemezeket"

Csak egy kis kötözködés: nem véletlenül extrudálják azokat az ólomlemezeket?

Élettartamhoz:

Opel Astra F, 2002-es, tavaly ősszel cseréltem akksit, a gyári Opel kihúzta 8,5 évig, egyszer megadta magát, bebikáztuk, elmentem vele az akksi boltba, ott nem mertem leállítani, hazavittem az újat, leállítottam, mondván jön a csere, kíváncsiságból megpróbáltam beindítani, pöccre ment. Ennek ellenére természetesen kicseréltem az akksit, asszony jár az autóval, ne adjunk esélyt, az ördög nem alszik, tuti, hogy a legnagyobb hidegben, óvodából jövet nem indult volna a verda.

Kíváncsi leszek, a 2009-es Skoda Octavia meddig fogja bírni, a maga nagyságrendekkel több elektromos fogyasztójával, komfort elektronikájával együtt.

acsiba 2011.01.26. 14:47:37

Gratula a poszt irojának h tök hétköznapi nyelven elmagyarázta az aksi alapvetö funkcioit.
Nagyon tetszett a különcöknek az akkumulátor pozitiv vagy negativ megállapitása.
Még 1 szer gratula.

Velorex 2011.01.26. 14:48:02

@Solct: Nohiszen!
Szerintem a víz (a csapvíz is) higítja a kénsavat. Vagy talán mégsem?

Solct 2011.01.26. 14:50:26

@Velorex:
Viszont a víz kalcium tartalma reakcióba lép vele és égési sérülést okozhat.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.26. 14:50:35

@zap: persze, hogy pénzbe kerül. Nem mondom, hogy nem fog működni.

Valaki más 2011.01.26. 15:10:00

Két dolgot jegyeznék meg, a cikkel és a hozzászólásokkal kapcsolatosan:

-a mai modern akkumulátorok nem esnek pánikba, ha teljesen lemerülnek. Fel kell őket tölteni, aztán működnek tovább, mintha semmise történt volna.

-a mai autók (de inkább a generátorok) már képesek arra, hogy alapjáraton töltsék az akkumulátort (mindaközben, hogy normálisan használja a tulaj az egyéb elektromos fogyasztókat)

Ada 2011.01.26. 15:12:22

@Solct:
Mindeféle víz higítja a savakat.
Kalcium önmagában nem nagyon fordul elő vízben, inkább kötött formában (kalcium karbonát).
CaCO3 + H2SO4 -- CaSO4 + H2CO3 igaz, a szánsav is sav, de mivel abból keletkezik, ami már eleve vízben van, nagyon híg. A CaSO4 pedig só, ami nem lép már reakcióba.

Inkább veszélyesebb a kalcium oxid )de ez nincs a vízben).
CaO + H2O -- Ca(OH)2 + H2O
mert a reakcióként keletkező kalcium hidroxid okozhat égési sérüléseket.

Oki 2011.01.26. 15:40:34

A gyártó elmondása szerint a Ca-al elérték a minimális folyadékveszteséget, viszont némileg csökkent az élettartam. Ez a gyártóknak nem hinném, hogy gondot okozna! :)
Ehhez jön még, hogy régen a Trabantban voltak a lámpák, a ventilátor, meg egy rádió esetleg...a maiakban már kicsit több elektromos fogyasztó van.
Egyébként laikusoknak egész jó volt a cikk.
Sajnos nem fejlődött sokat az autóakkumulátor technika, szerintem nem követte le az igényeket...
A jótállás meg erős szívás, főleg viszonteladónak... A vevő nem fogja nézni miért nem indul az autó, egyből jön, hogy rossz az akku. Mérés után is nehezen fogadja el, hogy az akku jó, de az autónak nincs rendes töltése, vagy túl nagy az önindító áramfelvétele, vagy szép hiba még a korrodált csatlakozások véletlenszerű meglepetései. A legszebb pedig a szulfátosodás. Az akku a gyártó szerint 12,4V alatt merültnek számít és elkezdődik a szulfátosodás, ami szerinte nem visszafordítható folyamat. Van nekünk is egy "szulfátlanító" töltőnk, kicsit feljebb volt linkelve, hát...nem vagyok meggyőződve a képességéről... Nagyon sokan használják csak városban, rövid távokra az autót, aztán csillaggarázs. Az akku csak merül, alig töltődik, hideg is van, aztán egyszer csak nem indul. Már szulfátos is, csökken az indítóképessége/kapacitása, de a gyártók szerint ez nem garanciás hiba. Na, ezt nehéz megmagyarázni a vevőnek. Meg persze nem bizonyítható igazán...

Fantozzi.ie 2011.01.26. 15:43:08

mostanság hol lehet olcsón 72 Ah akksit venni
?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.26. 16:00:20

@Fantozzi.ie: Olcsót a teszkóban. Szerintem inkább jót vegyél.

Gyarló Hintaló 2011.01.26. 16:07:27

"Az akksit úgyis jobb otthagyni, nem kell utána gyűjtőhelyre szaladgálni vele, papírnehezéknek úgysem jó. Illetve jó, de nem túl praktikus."

Nálunk a "MÉH"-telepen egy 20 kilós akkuért 2000 Ft-ot adnak!

Kedves posztoló te csak úgy otthagysz 2000 forintot az akkuboltban miután vettél ott X ezerért valamit?
Ilyen telep úton-útfélen van, nem kell 100km-ereket kocsikázni érte!
Több marad a zsebedben, olcsóbb lesz az új akku ha a régiért adnak egy kis forintot.
Na de mindegy is......

Akku gondozásról, töltésről is szívesen olvasnék!
Pl. a gondozásmentes akksit nem baj, ha felrakom tölteni? (már többször megtettem)

acsa77 2011.01.26. 16:10:03

Azért néha csodák is vannak: Vitóban két számmal kisebb gagyi akku (ismeretlen korábbi tulajtól). Egy idő után nem indult. Kiderült, alig van benne víz, és egy fél üvegnyi savanyú uborka van rárohadva a tetején. Utántöltést követően már fél éve remekül működik. A szomszéd, aki autóvillamossági szerelő, csak csóválja a fejét.

misi46 2011.01.26. 16:14:44

@Ada: "60 mAh helyett lett 62 mAh-rás 95EUR...és alacsonyabb."
Ez még egy mobiltelefonnak is kevés!

Fantozzi.ie 2011.01.26. 16:20:44

@BOSCHtechnikus: De én olcsót szeretnék mert a 13 éves akksim kezdi megadni magát

Ada 2011.01.26. 16:33:48

@misi46:
Igazad van, bocsánat.
A mili az elírás...Így van, ha munkából ír az ember és siet...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.26. 16:42:14

@Fantozzi.ie: A Jászakku jó ár/érték arányú szerintem, és legalább hazai termék.

2011.01.26. 16:46:59

Banner van, fillerekert vettem a hivatalos akkus boltba, mar vagy 6 eves, es V8-ast indit. most kezdett iden telen kicsit gyengulni, de meg vigan indit. Kovetkezo tel elott talan lecserelem egy ugyanilyenre.

Zola_ 2011.01.26. 16:49:10

Ha valakinek akku gondja van, tudom ajánlani a Bp.3. ker-ben lévő Forex kft-t, ahol az általuk forgalmazott Exide-okra ténylegesen érvényesíthető 2 év garancia van. Nekem egyszer másfél év után szó nélkül cseréltek egyet cellazárlat miatt. A mostanit meg ingyen bevizsgálták, addig csereakkut adtak, majd nem újat vetettek, hanem feltöltve visszaadták, majd a kocsin bemérték, hogy 1A töltés hiányzik, és kérdésemre a Nyíriéket javasolták továbbiakra a Pomázi úton, akik ránézésre megmondták, hogy az akku kábel fáradt el, újraforrasztották bő fél óra alatt két helyen, és minden ok lett.

Neurotoxin 2011.01.26. 16:55:11

@Ada: Nálunk a családi 206os művelte ugyanezt. Indultunk volna ki vele a hétvégi nyaralóhoz, de nem indult a motor.Ennek ellenére a lámpa világított, az elektromos ablak működött. Viszont furcsa alomániák jöttek elő, jobbra indexelve a bal első helyzetjelző lekapcsolt, elaludtak a fények. A központi zár nem kapcsolt vissza. Mivel a lámpás trükk lesokkolt, egyből az elektronikára meg a computerre kezdtem gyanakodni, hogy "te jó ég, mennyibe fog ez kerülni??". Próbaképpen átraktuk a apám Fábiájából az akkut és pöcc-röff indult is.

Uzi 2011.01.26. 17:19:03

Akinek keret nélküli ablakos kocsija van, az olvassa el alaposan mit kell csinálni akkucsere után. Az ablakemelőket általában újra kell tanítani

butschq 2011.01.26. 17:19:20

"Hogy minek a fogantyú? Mert az akkumulátor rohadt nehéz."

bazz, mennyi egy akksi...beszarok...járjatok gyúrni vazze, itt nálunk faluhelyen ifa-akksikkal pingpongozunk:):) röhej:):)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.01.26. 17:48:16

@butschq: A parkolóból elmenni vele a háztömbig, aztán gyalog fel a negyedikre, közben az akkut magad elé tartva, ez olykor tűnhet hosszú időnek.

A poszt nagyon jó. Hasznos, jó a szöveg, és a villáskulcsos poénon is felnevettem.

Az akku méréséhez szerintem egyszerű tanács az, amit én, amatőr csináltam: a sarut levéve hétköznapi multiméterrel – minden rendes háztartásban van ilyen :-) – meg kell mérni az akku feszültségét, aztán rá a sarut, utána legalább a belső világítás, esetleg a helyzetjelző égjen, és mérés újra. Jól odanyomva, beleszúrva a vezeték hegyét. Minél jelentősebb a feszültség esése, annál közelebb van a halál. Másfél volt, mondjuk, az már agónia. Ha a feszültség lassacskán csökken is, az már maga a halál.

Azt pedig, hogy van-e sunyi fogyasztás, zárlat, miazmás, az áramerősség mérésével derül ki: a műszert az egyik (inkább a pozitív) pólus és a hozzá tartozó saru közé kell tenni, a másik saru persze legyen a helyén, és kapcsoljunk le mindent, amit a kocsi otthagyásakor le szoktunk kapcsolni. A riasztó fogyaszthat kb. 0,3 ampert, de ha ennél több, ráadásul nem is tudjuk, hogy mi fogyasztja, az már baj, irány a szerviz. Az is gyanús lehet, ha a riasztó gyakran szólal meg magától, mert az is sokszor figyeli az áramfelvételt.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.01.26. 17:49:33

Egyik gyerekkori barátom akkuboltos: szerinte a Banner a legjobb.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.01.26. 18:06:31

@magyar_ellenállás: "te mivel hígítanád a kénsavat vészhelyzetben?"

Hát ásványvízzel inkább ne. Ha nem vagy vesebeteg, jobban járhatsz, ha belebrunzolsz, mint az ivóvízzel, főleg ha az kemény.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.01.26. 18:16:37

az én akksim 11 éves, 95ezer km van benne. nyertem?

Jamesblond 2011.01.26. 18:19:14

Fogantyú nélkülit nem veszünk? Akkor se ha 4000-rel olcsóbb?
A régit ott hagyni? Igen! A MÉH telepen pár ezerért. A boltosnak nem, mert ő kap érte zsét nem én.
Abszolút nem hókusz-pókusz egy akku. Agyon van misztifikálva minden.
Ja, hogy kúton akkut venni? Ugyanaz az akku az autós boltban kb fele áron méretik.
De mondok jobbat is: Egy traktor akku 50 rugó. Egy zárlatos cella miatt ugye már nem indul a gép. Hát óvatosan fel lehet vágni a műanyagot, majd ki lehet cserélni a zárlatos cellát egy másik zárlatos akkuból kivett jóra. Meg fogtok lepődni: Indulni fog. Szóval nem kell minden áron el felé hajigálni a pénzt. Anyámnak a Jászakku tízmilliószor merült le 0-ra. A töltéslámpa alig pislákolt benne. Bebikáztuk, kicsit otthon még járt, feltöltődött, kutya baja sincs. Szóval a Jászakkut én is csak dícsérni tudom. Nálunk mindenben az van. Ja, és a zárlatos akkut sok esetben ki is lehet mosni! Kiöntöd a savat lavorba, az akkut kislagolod jól, nagy fekete lé (ólompor) fog az aljáról távozni ami a lemezeket rövidre zárta. Vissza v.mi szűrőn keresztül a folyadék, van rá esély hogy menni fog még egy darabig. Ha nem, akkor sem került semmibe megpróbálni. Nehogy kibukjon valaki attól amit írok, vannak háztartások ahol a kaja is gond, de autó nélkül annyi se lenne... Annak meg aki úgy tervez meg egy autót, hogy azt "tanítani" kelljen akkucserekor, lófaszt a seggébe. Soha nem kellene ilyen autó. Egy Lap-top akkut is kicserélhetek, nem lesz semmi baj. 4 ABS jeladó, 1 fogyasztás mérő, 1 rádió, 1 GPS meg az összes elektromos extra kifekszik, meg elfelejt működni ha 10 helyett 12V lesz a kocsiba? Amelyik márka ezt nem tudja megoldhatóra tervezni, TAJGETOSZ-ról le vele!

fuel 2011.01.26. 18:25:04

Elvileg az akkumlátort cserélni kéne bizonyos időközönként, mint az olajat:)
Újabb autókban, ha nincs feszültség alatt a computer akkor vége van, egyszer tanítható csak és computer csere a megoldás.

herpa 2011.01.26. 18:31:58

Nem válaszolt senki, de rájöttem, viszont ennél látványosabbat sajnos nem találtam: www.youtube.com/watch?v=ExS43bv462M

Valaki más 2011.01.26. 18:34:22

@fuel: "Újabb autókban, ha nincs feszültség alatt a computer akkor vége van, egyszer tanítható csak és computer csere a megoldás."

Nemigaz.

kzolee 2011.01.26. 18:44:33

@zap: Az enyém is 2004-es, ezek már ilyenek. Az E65-nél vezették be.

kzolee 2011.01.26. 18:46:52

@Ada:

Ellenben egész sokáig bírja az akksi, és nagyon öszzetett kényelmi szolgáltatásokat kapsz cserébe. Például ajtónyitásra már izzít, betölti a navigációt stb...

Valamit, valamiért.

PeteSK 2011.01.26. 18:49:44

Bosch Silver 2 évig bírta, az eredeti francia meg 9 évig szolgált. ennyit a sztereotípiákról.

papa33 2011.01.26. 18:49:55

Belső világítást felkapcsolni:

Nagy valószínűséggel az akku merült le, ha indítózáskor nem forgat megfelelően és pl a belső világítás szinte elalszik.

Tölt a generátor, ha a belső világítás a motor beindulása után fényesebb, mint álló motornál volt.

Még mindig igaz lehet az akksi élettartama 3 tél.

Saját mese, ha érdekel valakit:
Nekem 2 akksi is úgy halt meg, hogy napközben, előtte 10 perccel még semmi baja, majd utána soha többet, töltés után sem.
Kétszer meg úgy, hogy előző nap jó volt, ebből egyszer bikázás után olyan jó volt, hogy nem hitte el a szerviz (ismerős), hogy, rossz, de pár nap múlva náluk sem volt jó. Azért mindig sok évet bírt. Egyik vackolt, majd hosszabb út után helyrejött és csak a következő télen halt meg.

Város, rövid utak sokszor, csillaggarázs, és én az elektromos szervokormányra gyanakszom, az azért zabálja az áramot, városban tekergetni is kell sokat... de mind 4-5 évet kibírt. (Ez utóbbi autó 2 cserét élt meg idén 8 éves, ha még két évet elmegy, jó.)

Ottopappa 2011.01.26. 19:04:28

Nekem meg mostanába a Ladán 14,5 helyett csak 11 V a feszkó. De az stabilan. A szerelő szerint viszont a generátornak nincs semmi baja. Az ékszíj 4 hónapos, feszes. Akkor lehetne akksi, viszont ebben a hidegben, egy hét állás után is beindul. Átnéztem az összes elektromos csatlakozót is, de semmi változás... Mostmár tanácstalan vagyok. Valakinek valami ötlet?????

misi46 2011.01.26. 19:08:53

@Ada: Bocs, én kötözködtem, /kisördög/

lujo405GL (törölt) 2011.01.26. 19:26:56

Egyszer töltés nélkül jöttem el Miskolcról Budapestig. Gyanús volt, hogy valami nincs rendben a töltéssel, mert már Miskolcon nehezen indult tankolás után. Akkor gyorsan hazaugrottam (kicserélni az új, de lemerült 40akárhány Ah-s akksimat a régi, 72 Ah-sra, ami legalább fel volt töltve.) Pályán félúton elkezdett erősen halványulni a fényszóró, meg belül a műszerfal. Mire Bpre értem, jobbnak láttam levenni a tompítottat is, maradt a helyzetjelző. Végül hazaértem, de nem hittem volna, hogy sikerül.

Másnap kiderült, hogy a szénkefe kopott el a generátorban. Párszáz ft-os tétel, hamar kicseréltem. Boltban az ipse mondta, hogy milyen autóm van? Mondom egy 20 éves fapados 1,6-os karbis francia. Azt mondta, na akkor ez volt a szerencsém, egy injektoros újabb típus féltávig sem jutott volna el pusztán akksiról.

Jamesblond 2011.01.26. 19:28:46

@Ottopappa: Ha a műszerfali órán nézed a feszkót lehet csak a mutató szabadult el a tengelyen. 14.5 az, csak 11-et mutat. Nagy döccenésnél ha változni fog a feszkó, tuti az órád kötekedik veled. (Persze ez a legegyszerűbb bibik közé sorolható) De amíg indul jól, ne problémázz rajta. A BMW-kben sincs feszmérő óra, ne végy tudomást a tiedről :)

lujo405GL (törölt) 2011.01.26. 19:36:02

Ott, ahol nem kell tanítani a compútert akksi cserekor, de esetleg elfelejthet egy csomó mindent a compúter, én úgy cserélném, hogy mielőtt leveszem a sarukat a régi akksiról, párhuzamosan hozzákötném egy ideiglenes akksihoz, hogy ne szűnjön meg a tápellátás, amíg berakom az újat.

Hurri Kán 2011.01.26. 19:39:43

Lehet hogy nem hétévente kell új akksit venni. Mert a régi még éppen beröffenti a motrot (18 fok melegben), jóleszmégaz...

Ottopappa 2011.01.26. 19:57:15

@Jamesblond: Sajna nem csak óra, néha a piros led is pislákol mellette + a fűtőventillátoron is hallom. Ugyanis 10-ből 1-szer visszaugrik a feszkó a helyére, és ezzel egyidőben a ventillátor ereje is megnő. Általában akkor teszi ezt, ha jól leterhelem minden fogyasztóval, ami csak van, olyankor először picit lejjebb megy a feszültség, majd hirtelen helyreugrik. De nem mindig. Nem tom lehet - e a fesszabályzó tényleg...

jujdejo 2011.01.26. 20:09:01

nekem a focus akksija 10eve megy,jelet se adja annak hogy keszül feladni...pedig diesel, es van hogy egy het pihenö utan minusz20 fokban indulok...

Nincs még nicked 2011.01.26. 20:19:21

@Ottopappa:
Akkusarukat, testkábel bekötését ellenőrizni/megpucolni. Akkor is, ha 'szemre' jónak tűnik.

Reggie 2011.01.26. 20:38:04

@lujo405GL: Dehogynem eljutott volna. En 1.6-os injektorossal 90 km-ter mentem generator nelkul. Az indulas elott vettem ujat a boltban, hogy egyaltalan haza tudjak jutni a szerelohoz, igaz a boltban is azt mondak, hogy max 50-60 km-re lesz eleg, de ugy voltam vele, hogy megkockaztatom.

Reggie 2011.01.26. 20:42:34

@Reggie: Hozzatennem: gondozasmentes akksi, de a bekoteskor szerszam hianyaban nem tudtam ellentartani a sarunak az anya meghuzasakor, igy megrepedt a burkolat az egyik saru korul. Mar 3 eve folyamatosan szokik egy kicsit a sav, a saru es a bilincs mar teljesen le van szulfatosodva, de meg hibatlanul birja az inditozast, annak ellenere, hogy mostanaban nehezen indul a hidegben a kocsi es van hogy 1 percig kell inditozni.

difit 2011.01.26. 20:45:52

Ugylátom a legfontosabb dolog kimaradt, akit senki sem említett! (bocsi ha mégis volt) mint szakmabeli megosztok pár jótanácsot,

1: mindig a negativ sarut szedjük le először és a másik akkun azt rakjuk utóljára vissza!! oka 1szerű, ha a negativon van a villáskulcs, a kasztnihoz érve nem fog "heggeszteni" amig az akku be van kötve az áramkörbe.

2: Szerszámot, fémtárgyakat SOHA nem rakunk az akkura (bár ezt a cikkírók is elkövették) zárlatot okozhat az meg tüzer, akksirobbanást....stb

Jamesblond 2011.01.26. 20:57:32

@Ottopappa: Akkor szívatósabb megoldás a kontakt hiba (nem nászéjszaka megtalálni), vagy fesz.szabályzó. Utóbbi hol jó, hol nem, hol késlekedik, hol sztrájkol... 3000 Ft körül van egy új, az sem akkora tragédia mint pl egy újabb fajta bömőnél :)

hozé bubó 2011.01.26. 21:36:35

"Ha befér nagyobb, érdemes azt venni. A generátornak mindegy, télen viszont számít, főleg, ha öreg az autó"

ez meg annyiban bahomság h pont a régi autóknál ahol többet kell köszörülni, több amper szökik el, és a nagyobb aksit nincs ideje feltölteni a gen-nek. én is szereztem dízelből 62Ah-st és az 50Ah helyére rakva állandóan szívtam vele, azt hittem cellahibás, de nem volt semmi baja csak mint fent...

Devil2 2011.01.26. 21:51:28

A csapvíztől nem lesz baja. Apám a Mitsu L300 céges autóba évekig csapvizezte az akksit és még akkor is jó volt télen is. Aztán nyugdíjba ment az öreg és leadta az autót. Igaz, az japán (krix-kraxos) akksi volt.

Tetű 2011.01.26. 21:53:58

Nem értek az aksikhoz.
Az autómba még az előző tulaj tehette bele, és van az akkun egy matrica, amire az van írva: "Üzembe helyezve: 2002. 04. " (Pontosabban a dátum ki van lyukasztva a megfelelő helyen.)
Hidegben is pöccintésre indul. És 2011-et írunk...

C5 II 2011.01.26. 22:11:26

Akuvit rulez. Legnagyobb hidegben másodikra tudtam csak beindítani az amúgy 6 éves gyári akksival az autót. Akuvit betölt, 6 órával később akksi feltölt, azóta szintén volt ugyanolyan hideg, de mintha ÚJ akksim lenne! kb. 20 éve már egyszer segített. Azt hittem már nem gyártják, de a T.S.CO-ban sikerült fellelni, azt hittem rosszul látok!. Kíváncsi leszek meddig bírja így.

B.GY. 2011.01.26. 23:00:13

7 éve vettem a kocsimat,akkor raktam bele új akksit.Mai napig tökéletesen indít,pedig még olcsó is volt.Valami elko vagy alko vagy ilyesmi a neve.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.01.27. 06:51:08

És beraktok egy képet, amin egy villáskulcs és valami másik fémbasz heverész az akku tetején. Képaláírás: Ha befér nagyobb, érdemes azt venni. A generátornak mindegy, télen viszont számít, főleg, ha öreg az autó. Asszem lassan ideje leszoknom a TC-ről...

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.01.27. 06:51:54

a bentleyben ket akksi van, ha bedugod a kulcsot es jobbra semmi akkor balra kell forgatni es beindul, adtak hozza akkutoltot 72oranal ha tovabb all ra kell dugni --- ez tenyleg igy van, ha egy hetig nem mesz vele tenyleg lemerul es indithatod a potakksirol, nem is baj ez de ha pl egy repteren hagyod a kocsid ket hetig ott nem tudod bedugni sehova. a masodik akksi allitolag csak a startert viszi, olyankor meg a belso ora sem megy ugyhogy ez igaz lehet hogy az csak indit.

kultúrpesszimista 2011.01.27. 11:06:28

A BMW még mindig nem luxusautó (bár volna rá igény). Amúgy hasznos a cikk.

Oki 2011.01.27. 11:23:44

A szomszédom anno fémszíjas órában cserélt akkut... Sikerült a villáskulccsal a plusz sarun dolgozva hozzáérnie a kasznihoz az óraszíjjal... Megégett a keze a szíj alatt, hetekig ott volt a nyoma és le kellett vágni a kezéről az órát...

Az, hogy kinek mennyit bír ki az autójában az akku, soktényezős. Az akkun kívül függ a vezetési szokásoktól, használati időtől, megtett távtól, indítások számától, elektromos fogyasztóktól, karbantartástól, az autótól, tárolástól...

A legtöbben azt sem tudják, hogy van pl. olaj a kocsiban és azt rendszeresen cserélni kell, vagy fagyálló kell a hűtővízbe, nemhogy az akkura vigyázzanak...

Oki 2011.01.27. 11:35:25

Ja, a "karbantartás mentes", "gondozás mentes" kifejezés érdekes...sehol sincs leírva, pontosan mit is jelent. Az új akkuk többsége már le van zárva, nincs kupak, csak szétvágni lehet. A Ca miatt merik lezárni, mert bíznak benne, hogy nem fog annyi folyadék elpárologni a garanciaidő alatt, hogy gond legyen vele, azon túl meg csak jó nekik, ha beadja a kulcsot...

Olcsó akkunál lehet még eltérés azon kívül, hogy kívülről ugyanolyan. Belelátni nem lehet, de meg lehet mérni mérlegen...kevesebb lemezt raknak bele, mert az ólom drága. Persze gyengébb is, de akinek olcsóért kell...

tomnemtom 2011.01.27. 14:05:05

tíz éve vettem az autómat.
tavaly, barátaim tanácsára vettem bele akkut.
akkor derült ki, be van rohadva az önindító.
inkább tologatom tovább.
ugyanitt akku és rossz önindító eladó, vagy tápra, hízóra cserélhető.

Zsan Pool Trigonya · http://kutyapisa.blog.hu 2011.01.28. 19:55:50

@zap: Ezt a [i]Bosch[/i] dolgot biztosan jól átgondoltad...? Ha de, akkor csak sajnálni tudlak!

domeq 2012.02.03. 11:46:02

80-100 Ft/kg áron el lehet adni a lemerült akkukat színesfémfelvásárlónál.

haggyadaszt 2015.02.04. 21:24:01

10 éves múlt a BMW, és még mindig a gyári akkuja van, pedig sok benne a fogyasztó, ráadásul nagy dízelmotorja van, és minden hétköznap hidegben kell indulnia.
Nem igazán értem ezt a három éves dolgot az akkuknál... Az előző autómban (Toyota) is sok éves akku volt, zokszó nélkül tette a dolgát.

Katalinnap 2015.09.22. 15:22:07

@Mr. Ray: Nálam is több autónál volt probléma, és barátom próbálta megjavítani az autót, de mivel egyikünk sem valami szakértő ezért inkább elvittük szervizbe. Nem sokat mondtak rá, végül szerencsére ajánlotta egy ismerősöm a F ervil Kft-t . Csodát tettek, minden rendben van most már az autónkkal. Ha gondoljátok, kérjetek segítséget tőlük: www.fervill.hu/cegunkrol/a-fer-vill-kft

dpetiba 2016.01.07. 14:21:04

Punto II-be is befér a nagyobb, csak ki kell szerelni a műanyag takarót körbe.
Amúgy Exide forever!

KAMA3 2016.01.07. 14:49:06

Hiányolom az akkupusztítós felsorolásból az égő cigarettával hadonászást a töltés alatt lévő akksi körül. Pedig a szétnyílt akksit ábrázoló kép valami ilyesmi szeánsz eredménye.

Igen, a töltés alatt hidrogéngáz keletkezhet, amit illik a kupakok meglazításával a szabadba juttatni. Ez főleg a békebeli töltőkre igaz, amik 14.4 volt feletti töltőfeszültséggel dolgoznak.

A felitatott elektrolitos akksik is képesek hidrogént termelni, ha régi ruszki töltővel nyomatják neki. Ezeken szokott lenni egy biztonsági szelep, ezért ezt sem tanácsos cigivel a kezünkben fogdosni. És persze intenzíven szellőztetni, ha a garázsban/lakásban töltődik az áramforrás.

hdnctrl 2016.01.07. 16:48:19

@Katalinnap: csak a reklám... igen, tudom, 2011-es a cikk ;)
süti beállítások módosítása