Hideg van, és nem indul?

  2011. január 26. - papptibi Címkék: vélemény akkumulátor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Behalt az akksid, és nem tudod, hogyan kell újat venni elektrokémiai gyorstalpaló nélkül? Olvasd el ezt.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr672612527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

djkoxi 2011.01.26. 08:51:01

Jó volt a cikk, csak az akkugyilkolós részt másképp fogalmaztam volna. Főleg a villáskulcsos résznél kiemeltem volna mennyire balesetveszélyes.

Solct 2011.01.26. 08:55:57

Továbbá, kapacitás után legfontosabb az indítóáram.
Sajnos már PMPO (EN) áramot adna meg leginkább.
A 7-8V-os kapocsfeszhez tartozó DIN áramot sokan nem merik felvésni, mert ott csak az EN felét tudnák. :)

Adam2101 2011.01.26. 08:56:49

Azon lepődtem meg, hogy az akksik 30%-a éri meg a hároméves kort...Az jó öreg Zsigulimban 9 éve használok egy Boscht. 4 éve egy gyújtáshiba miatt teljesen lemerítettem indítózás közben, feltöltöttem, működik. Télen-nyáron egyszer ellenőrzöm a savszintet, ha kell utánaöltök. Félévente kb 10 percembe kerül a dolog. Azt hittem, hogy az idő előrehaladtával a minőségnek javulnia kéne...úgylátszik nem.

Rekspa 2011.01.26. 08:57:37

És melyik márka a tuti? Exide? Bosch? Varta? ...?

kisdiszno 2011.01.26. 08:58:58

köszönjük Tibi bácsi , de dobnám a pontos labdát!
egy táblázat reklám nélkül márka ár összehasonlításban még befért volna.

én most cseréltem akkut diessel 74Ahs
kellett ami benne volt az már 6 éves volt jól bírta pont ezért újra a Banner mellett döntöttem. volt olcsóbb drágább is de ez bizonyított

mi nem foglalt még 2011.01.26. 09:05:35

Csak anyit mondanék hogy amikor kezd megmakkanni azonnal cserélni a cikkben írtal ellentétben.
Töltögetéssel lehet húzni de úgy is csere a vége és biztos akkor amikor legjobban sietünk.
Arról nem is beszélve hogy kényelmesebb kocsival menni a szerelőhöz mint kézben lóbálva gyalog.

laci_52 (törölt) 2011.01.26. 09:06:05

Régebben valahol azt olvastam, hogy az eredetinél nagyobb kapacitású akkut nem jó használni, mert esetleg a generátor teljesítménye nem elegendő ahhoz, hogy teljesen feltöltse. Igaz ez?

Más: "az akksik 30%-a éri meg a hároméves kort": ez érdekes. Eddig nálam mindegyik akku működött 6 évig, pedig nem csúcsmárkák voltak, hanem pl. Perion,Bavaria. Emellett télen a pesti dugókban is használtam az autót és a szabadban áll.

PaOntan 2011.01.26. 09:09:02

ford-os akkun mier van kifurva a pozitiv polus, mas a csatlakozas ?
igaz, hogy az premium markakba bmw, mercedes excide-ot raknak ?

evil. 2011.01.26. 09:09:22

Jó cikk, bár remélem a leírtakat nem kell egyhamar alkalmaznom!

Engem még az érdekelne, hogy lehet úgy kicserélni, ha mindenképp csere a vége a dolognak, hogy mondjuk a rádiót stb ne kelljen utána újrakódolni, ez mondjuk a sokadik tulajdonosú idősebb, de már mondjuk lopásvédelemmel ellátott 10-12 éves autóknál fordulhat elő. Van erre mód, h nem áramtalanítjuk teljesen a kocsit?
Bocsi ha hülyeséget kérdeztem! :)

ZYLO 2011.01.26. 09:12:46

Na, az a fogantyú talán nem ennyire fontos, hogy az olcsóbb gyártmányokat eleve kizárjam. 3-4-5 évente egyszer már csak kibírom, hogy fogantyú nélkül beleteszem egy táskába. Amúgy egy Bosch Silver akkuval vettem az autómat használtan, három éve (gondolom, nem új akkuval adták el)- az akku köszöni, azóta is jól van.

szcsi 2011.01.26. 09:16:39

Én annyit hozzátennék, hogy maximum egy mérettel legyen nagyobb az az új akku. A generátor is méretezve van a fogyasztókra és az akkura és nem a generátor fog tönkremenni...
Nem egy vevő jött vissza, hogy belerakta a 45Ah helyett 75Ah-t és alig egy évet bírta az akku.

még egy 'praktika':
Városi használatnál érdemes havi egy alkalommal töltőre rakni az akkut egy-egy éjszakára. Akár egy évet is jelenthet, hogy időnként után van töltve szerencsétlen akku. Negyed óra autózás vagy egy óra dugózás nem tölti vissza az akkut, főleg ha megy közben a rádió, telefontöltő, tompított stb.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.01.26. 09:19:49

Nekem egy majdnemkidobott Kék Varta megy a tádé fasztrámba a mai napig, apám ki akarta dobni,mert nem indította a Lagunát.
Ennek már bő 3 éve.

hurvinyek 2011.01.26. 09:20:07

Még kiegészítésképp hozzátennék pár dolgot a cikkhez. A mai akkuk, pláne az olcsó fajták, jászaku stb, nem tartósak. Töltés után terhelővillás mérésnél is jónak tűnnek, de hidegben egy hét alatt elvesztik a kapacitásukat.
Érdemes megnézni, hogy valamelyik ajtókapcsoló, csomagtér kapcsoló gomb jó-e nem hagyja-e égve a világítást.
A szivargyújtóban hagyott töltő is meríti.
Az kocsi nyugalmi áram felvételét is meg lehet mérni multiméterrel, de AMPER MÉRÉSNÉL SORBA KELL KÖTNI A MŰSZERT AZ AKKUVAL! Ha semmi más fogyasztó nincs, és a komputer is lenyugodott (percek is lehetnek) 30-50 mA-től többnek nem lenne szabad lennie az áramfelvételnek.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.01.26. 09:23:28

A BMW márkaszervizben egy 2008-as X3 dízelbe 100.000ft-ért adnak egy új akksit.
Gondolom,ez az új csoda AGM akksi.

Fültanú voltam,azt hittem rosszul hallok.

Velorex 2011.01.26. 09:23:43

Az enyém felrobbant. De tényleg! A mai napig rejtély, hogy anno egy szép nyári napon mi is történt. Toyota hiAce (dízel, két akku párhuzamosan).
Elképzelhető, hogy alacsony volt a savszint, és túlzott gázképződés indult be?
A lényeg, hogy akkorát szólt, mint egy puskalövés. Kissé megrettentem.
A motortéri műanyagok meg szépen elporladtak, a gyors vízes öblítés ellenére is.
Ennyi

bájgúnár 2011.01.26. 09:25:35

Bocs de az én akum idén 6 éves.Várom mikor adja fel.Még birja. -20 ban is pöccen az autó.
Nembiztos hogy igaz hogy az aksik 3évet bírnak átlagban.Nekm még nemfekűdt ki aksi 3 év alatt.
Leszámítva a régi szép időket amikor magyar meg orosz aksik voltak.Bár már olyan pupos volt a trabimban az 5 éves aksi hogyalig tudtam lecsukni a motorháztetőt de még akkor is pörgetett.
Azthiszem ezek az intelmek a régi világban elmentek volna a mai kocsoknál már kevesen buherálnak.Elvégre 4-6 évente egyszer elviheti aksit cserélni szervízbe a kocsiját.Pláne hogy az elektronikát újból kell indítani sok autónál.

csongiaparaszt 2011.01.26. 09:28:42

2-3 éves élettartam azért eléggé kevéskének tűnik. Vagy ez a fullos, csillió elektromos fogyasztós új kocsikra vonatkozna?

natural01 2011.01.26. 09:28:48

Sajnos a cserével kapcsolat ki- és beszerelésről nem ejt szót a cikk pedig az sem triviális főleg, hogy egyes autógyárak nagyon vicces megoldásokat találtak ki… Nem véletlenül ajánlják, hogy szakemberekkel szereltessük be, nekik legalább van szerszámuk. Saját bőrömön tanultam meg, pedig csak egy 13-as dugó kulcs kellett volna (csak olyan hosszú volt az apa hogy ami nekem van ill. egy átlag szerszámos készletben benne van az semmire nem jó) ennek az ára már összemérhető az akksi árával, a szerelőm meg 2 perc alatt elintézte fillérekért.

szabi1983 2011.01.26. 09:29:52

És a legfontosabb, hogy soha ne tartsuk közel magunkhoz az akksit. Én már mentem haza délután gatya nélkül a melóból. Ugyanis segitség híján egyedül hordoztam egy traktor akkut és a sav szarrá marta a gatyámat. Rajtam röhögött az egész cég meg a fél város

vnweb 2011.01.26. 09:30:12

pont a múlt héten halt meg az akksi a kocsiban. Délután 4kor még pöpecül beindult 5kor meg már nem. :( másnap reggel orvosoltuk a hibát egy Berga akksival. A gyári GM akksi 5évet bírt. :)

lukit 2011.01.26. 09:31:19

Azért a villáskulcsnál írjátok már oda, hogy vigyázni kéne, mert leég a házad a kocsival, anyuval és gyerekkel együtt!

2011.01.26. 09:31:40

Az életkor dolog erős túlzás. 5 éves akkum van mostanában viszonylag ritkán használom: heti / két heti egyszer és pöccre beindul.
A cikk nem szól arról, hogy érdemes-e kupakosat venni, amibe kézzel kell desztvizet töltögetni, vagy jobb a zárt, gondozás mentes. Mi a különbség köztük technológiailag ?

2011.01.26. 09:34:54

@evil.: úgy hogy rákötsz egy 12 voltos elemet amíg cseréled az akkut, hogy állandóan feszültség alatt maradjon. Ha nem szakad meg a betáp, akkor nem veszi észre a rádió/riasztó az akkucserét.

herpa 2011.01.26. 09:34:58

Linkelne valaki egy videót villáskulcsos akkugyilkolásról? Nem jöttem rá a megfelelő keresőszavakra.
Ehhez kapcsolódó OFF: parkocka.hu/felcso/ (a reaktoros)

PepeXVI 2011.01.26. 09:35:49

Tetszett, de kimaradt egy fontos dolog:

Ha már "ámátőröknek" készült a cikk, érdemes lett volna megemlíteni, hogy először mindig a test (fekete/negatív/-) sarut vegyük le, csak utána a pozitívat.
Összerakáskor pont fordítva, először pozitív, utána test.

Vagy pont fordítva? :D:D:D

2011.01.26. 09:37:46

@natural01: lengyel/kínai piacon fillérekért lehet kapni szerszámkészletet. Ne Betát vegyél szakboltban mert te nem vagy profi autószerelő hogy naponta nyúzzad őket.

evil. 2011.01.26. 09:38:34

@Kulics: Köszi, de mondom, remélem egy ideig nem lesz még szükségem a leírtakra! :)

Zongora 2011.01.26. 09:38:43

Ezeket a "nem bírja a generátor a nagyobb Ahs akkumulátorokat" meg hasonló urban legendeket el kéne már felejteni ill. oszlatni.

A korszerűbb, az adott méretben nagyobb kapacitású, nagyobb indítóáramú akkumulátort az autó fogyasztói kevésbé veszik igénybe, hosszabb lesz az élettartama.

Nem kell félni attól, hogy a nagyobb akkumulátort a generátor nem tölti fel, vagy esetleg a nagyobb akkumulátor tönkre teszi a generátort. A generátor egy, a működéséből, szerkezetéből adódóan "áramkorlátozott" egyenáramú gép, melynek kimenő áramát a saját tekercselése, gerjesztése, hőmérséklete korlátozza.

laci_52 (törölt) 2011.01.26. 09:44:08

@natural01: az egyéb problémáktól eltekintve a cserénél az a lényeg, hogy a testkábelt először kell levenni és utoljára feltenni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.26. 09:45:16

"Tippelni lehet, de valójában ehhez minimum egy terhelővilla vagy egy akkutesztelő berendezés kell."

Fog az ember egy multimétert, rámér. Ha álló motornál 10V-ot ad le az akku, akkor az mi? Az még jó bárki szerint?
Ennyi. Általános iskolai tananyag a feszültség, áram.

OK, persze, egy nehezen forgó indítómotorról elég nehéz megmondani, hogy éppen miért csnálja, de a gyanakváshoz pont elég ok :)

Az akkugyilkolásnál leírhattátok volna, hogy nyáron megteszi helyettünk ezt a tűző nap.

Amúgy érteni a ckk célját, hülyeség nincs is benne, csak kissé túl van misztifikálva.

Mondjuk az is félelmetes, hogy mostanában, amikor dugig van minden elektromos cuccokkal, mennyire hülyék az emberek ezek helyes üzemeltetéséhez, némelyek problémamegoldó készségéről nem is beszélve.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.26. 09:47:45

Ja gen, saruk. Nem esett szó a szintén Ford által használt lapos sarukról, ami egy szép lemez volt, ami lelógott az akkuról.
Na az enyémben lyen volt. Az első akkucserénél (10 évesen vettem a kocsit) szépen leflexelődött a lemez az akkuról arra megy a káblosz, a lemez végére meg került egy standard saru...

Alikam 2011.01.26. 09:50:26

Hát egy aksi ált. nem egyik percről a másikra adja meg magát, ha a gépjármű rendszeresen használva van, úgyhogy nem kell semmilyen boltba elballagni csak néha meg kell nézni a feszültséget. Aztán ha már fos, akkor kell venni egyet.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.01.26. 09:51:58

Én már dobtam ki hibátlan aksit a rádió hibája miatt, ami kikapcsolva is akkora áramot vett fel, mint bekapcsolva. Töltést mértem, az rendben volt, csak áramfelvételt nem. Ez persze már csak az új aksival derült ki. Azóta is néha álmatlanul forgolódom, ha eszembe jut. :)

BMW-mben 9 (!) éves koráig volt jó a gyári BMW akku. Anyósomék Astrájában 8 éves jelenleg, és szinte csak városban fut, 100e van az autóban. Már gyengül, de ezt csinálja kb 4 éve, mindig mondják, na ez lesz az utolsó tele és mégis kihúzza valahogy. Pedig töltőn sem volt soha.

Alexander Eisenburger 2011.01.26. 09:52:23

Hali! A Villáskulcsos kisütésről benyomhatnátok egy látványos videót, mondjuk egy halála környékén levő akkuról... :-))))

denieboy 2011.01.26. 09:54:30

Őszintén ez most mi a szarról szól? Vegyél pink akksit mert az a cool???

Villás kulcsot meg dobjál te papa a két saru közé és meséld el után, milyen volt kénsavban fürödni?

Jó reggelt kívánok!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.26. 09:57:36

Ja, csak anny volt, hogy nem volt itthon. Bocs.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.26. 09:58:54

Amúgy hogy nem reklám? Akkora Banner felirat az egyik képen, mint a ház? :)

Öngerjesztő Erg 2011.01.26. 10:00:08

@Zongora:
A generátor nem egyenáramú gép. Az a dinamó. A mai autókban háromfázisú szinkrongépek vannak. Diódás egyenirányítóval kapnak belőle egyenáramot.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.01.26. 10:05:55

A gyari akkum 7.5 evet birt, szinte mar vartam mikor kell cserelni. Kiveve az autobol soha nem volt, toltve sem, semmi. Cserebe a halala tunetmentes volt, feszultseg is rendben volt de egyik naprol a masikra nem indult az auto.

Most Bosch S4 van benne, 2 ev garanciat adnak ra

Ada 2011.01.26. 10:07:31

Mintha csak rólam szólna a cikk... Január 15-én színházba mentem barátnővel. Az autó pöccintésre indult.
Előadás után, beülünk a kocsiba, ráadom a gyújtást és a műszerek, mint egy stroboszkóp, de a motrot még át sem csavarta.
Telefonálás az assistance-ra, mondván az idító rossz, mennyibe kerül vontatatás, javítás?
40EUR, csak az hogy odaatózik egy ipse.
Aztaleborgatott %/=()+"'%!+
Hívom a haverom, mondom el kéne vontatni.
Mire ő: biztos az akkumulátor.
Mire én: Már hogy lenne az aksi, amikor az elektromos ablakok, zár, minden megy.
Átkötöttük az ő autójáról, és pöcc-röff beindult...
Éjféltől reggelig töltöttem az aksit, de az eredmény még rosszabb lett.
Mi van nyitva Vasárnap (Január 16)?
Benzinkút.
60 mAh helyett lett 62 mAh-rás 95EUR...és alacsonyabb. Úgyhogy egy 1x10x17 cm-es deszka a rögzítő alá...

PS.: pár jótanács:
Ha tölteni akarjuk az aksit, az autót még az előtt zárjuk be, mielőtt az aksit kiszereljük.
Ha az autóban csak eletromos zár van, a motorháztetőt ne csukjuk le teljesen...

The Good Boy 2011.01.26. 10:07:40

bocs, hogy kötözködöm, de nettó ökörségnek tartom az első bekezdést, hogy csak fogantyús akkut szabad venni (kétszer kell kézbe venni az aksit, 1: amikor beteszed, 2: amikor kidobod). Ráadásul a mezei usernak való tanács (újabb, csillió elektronikával ellátott csoda esetére gondolva) inkább az lenne, hogy ne maga cserélje ki, mert lehet, hogy az új aksival be sem fogja tudni inditani, mert valami úgy letilt, hogy csak leshet.
A 3 éven belüli aksihalálra saját példám van: anno az új francia vasamban az átadás előtt raktak bele teljesen új, "zselés" varta aksit, mivel a null revízión észrevették, hogy a gyári már idősebb mint fél év, és így nem adhatták át (nem teszt- és nem is bemutatóautó volt...). Az aksi 1 nappal élte túl az egy hónapos ingyen szervizt másnap már az assistance vitte magával a teljesen szótlan vasat. A mostani lassan 5 éves autómban viszont még a gyári van, és köszöni szépen jól van. Viszont az asszony gépében amikor 2,5 éve vettem és megláttam, milyen leharcolt aksi van, első ijedtemben majdnem elszaladtam venni egyet, aztán mérlegeltem, hogy ősz lévén úgyis kiderül pár hónapon belül, ha meg akar halni az aksi, ezért benne hagytam. Az is teszi a dolgát azóta is. Ha meghal, kíváncsi leszek mikori gyártású. Nem lennék meglepődve, ha az autó gyártásakor került volna bele (ami pont 8 éve volt).

vaskereszt 2011.01.26. 10:08:57

maradok a bosch aksiknal,amit hasznalok mar 4 eves,gondozasmentes,tokeletesen mukodik,multimeterrel csak kivancsisagbol mertem meg,multkor gyujtashiba miatt vagy 20-25 x inditoztam,es csak utana gyult ki a piros ego h lassan merul az aksi,szoval meg van benne szufla,az en elgondolasom szerint meg 1-2 evet menni fog a kis 55ah aksi,de ha megdoglik ugyan ilyet veszek,ha kapok.

Ottopappa 2011.01.26. 10:15:13

Nekem meg mostanába a Ladán 14,5 helyett csak 11 V a feszkó. De az stabilan. A szerelő szerint viszont a generátornak nincs semmi baja. Az ékszíj 4 hónapos, feszes. Akkor lehetne akksi, viszont ebben a hidegben, egy hét állás után is beindul. Átnéztem az összes elektromos csatlakozót is, de semmi változás... Mostmár tanácstalan vagyok...

Верховина 2011.01.26. 10:20:52

Kíváncsi vagyok, hányan perelnek be titeket, amiért nem szóltatok, hogy azért nem kéne kipróbálni az utolsó akkukinyírós tippet:D

Amúgy alá is támasztanám, meg meg is cáfolnám, hogy 30% éri meg a 3 éves kort. Az Octaviában 2 évet bírt a Bosch akku, míg a Swiftben 7. éve működik hibátlanul, pedig az is Bosch.
Mondjuk az is igaz, hogy a Suzuki full fapad, nemigazán van ami szopja az áramot:D

szabi1983 2011.01.26. 10:25:22

@Ada: Olyan is van? Én még nem igen láttam. Általában minden autón megvan a kulcslyuk

karlmann 2011.01.26. 10:26:33

Kedves szerzők, ha meg akartok halni, vagy életetek végéig nyomorékok, esetleg fogyatékosok akartok maradni akkor hajrá, rakjatok csak villáskulcsot az akkusarukra és nyomjátok mellé a képeteket. De hozzá nem értőket, tapasztalatlan átlagembereket ne buzdítsatok életveszélyes mutatványokra, mert szerintetek ez is megoldás! Láttatok már akkumulátort felrobbanni nagyokosok, vagy olyan embert aki ennek a nyomait viseli magán élete végéig?

Ciri 2011.01.26. 10:26:41

"Állítólag ma az akkuk 30 százaléka éri meg a hároméves kort,"

A maradék 70% meg az öt évet... :)

Kutykuruty 2011.01.26. 10:27:03

1992 expedíció dobozos UAZ-zal. Aksi a vezetőűlés mögött.
Mivel a rengeteg cucc miatt, minden helyet próbáltunk belakni, valakinek sikerült egy karton májkrém konzervet beraknia a vezetőülés mögé. A rázkódástól néhány nap után szétmálott a karton alja, amit persze nem láttunk és rövidre zárta az aksit.
Ott álltunk a természet lágy ölén egy aránylag emberi erővel nehezen mozdítható terepjáróval, meg egy karton sült májkrém konzervvel.

2011.01.26. 10:32:48

@ColT: nem, a 10 volt nyugalmi helyzetben SZAR. De terhelés kell az akkura, akkor mutatja a valódi állapotát, mert terhelés nélkül a szar akkuk is tudnak 12 voltot kiadni.

P12_dCi 2011.01.26. 10:35:52

Akkor ezek szerint nekem teherautó aksim van a BMW-ben. 100Ah.

jobblab 2011.01.26. 10:40:34

Komoly szakcikk, gratulálok! Igazi hiánypótló ismeretanyagokkal!

Ui: a Story magazinba is tegyétek be, kb. oda való - mintha Pákót kérdezték volna az akku rejtelmeiről :((

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.26. 10:44:40

@Kulics: Ha már valami 10V-t tud csak üresjárásban, akkor az terhelésen sem lesz jobb :D

Az eddigi két akkuhalálom mind úgy esett, hogy autó indul, néha nehezebben, aztán egyszer csak sehogyan. Rámér, 10,9. Kidob. Új akkuval fasza.

betépett felhasználó 2011.01.26. 10:45:02

nektek mar robbant el aksi motorterben. ugy h szinte szetvetette a motorhaztetot?
szethasadva. sav lefolyva mindenhova. stb. stb...
mert elofordulhat am
s elo is fordult nalunk.

szemeteske 2011.01.26. 10:46:53

Az én kocsim akkuján van körben egy szivacs-szerű burkolat. Az mire való? Hőszigetelés?

jobblab 2011.01.26. 10:47:48

Na, hogy tompítsam, van benne jó is, pl. a jobbos-balos, arra kell figyelni, nagy szívás tud lenni.
A bikázásra való buzdítás fel fogja dobni az autóelektronikák forgalmazóinak forgalmát (pár 100e alatt meg lehet úszni legtöbbx, csak drágább modelleknél csúszik millába a kár)

Daniel M. 2011.01.26. 10:49:54

Az akkugyilkolós részt teljesen kihagytam volna.

Tisztelt cikkíró és főszerkesztő, komolyan ennyire agyatlan és felelőtlen idióta barmok vagytok????

Mit csinálnátok akkor, ha valaki az ott leírtak miatt meghal, majd a rokonok beperelnek titeket, hogy csak a Totalcaron olvasott cikk alapján cselekedett???

Belegondoltok ti egy ilyen megírásakor, hogy igenis VAN büntetőjogi felelősségetek???

Vagy minden mindegy alapon írtok mindenfélét???

Gépjárműtechnikai szakemberként csak sírni tudok a cikkek 90%-án :(
(Tudom, minek olvasom. ;) )

De ez a mostani már nagyon kiverte a biztosítékot.

betépett felhasználó 2011.01.26. 10:55:34

@Daniel M.: ki a netten olvasottak alapjan nyirja ki magat. azert nem kar.

kafferbivalybalamber 2011.01.26. 10:59:21

Villáskulcsot egyáltalán nem érdemes a sarukra dobni, nem fog az csinálni semmit, mert a saruk gödörben laknak. Rajta kell hagyni a minuszos sarut a kocsiban bent, és a pluszos saru, meg a test közé kell tenni azt a villáskulcsot.
Amatőr banda. :)

Netuddki. 2011.01.26. 11:03:05

@betépett felhasználó: Hát a beírásod alapján érted meg főleg nem...

Solct 2011.01.26. 11:04:47

@Velorex: Persze, hogy elporladtak, mert kénsavat cspvízzel NEM mosunk le :D
Elsősegély egyes, ülj le.

Netuddki. 2011.01.26. 11:05:11

Az akkukinyírós rész helyett inkább azt írtátok volna le a halott akkuval mit lehet tenni.
Szerintem nem világos mindenkinek, hogy ha elviszi egy hulladékátvevő helyre még pénzt is kaphat érte (kb. 1000Ft-ot).

Solct 2011.01.26. 11:07:38

Sőt, ismerettségi körből érdemes összeszedni.
100kg körüli súlyból kijön egy új akku ára :)

Ada 2011.01.26. 11:09:54

@szabi1983:
Van bizony. Ismerek embereket, akik teljesen kiiktatták a kulcslyukat. A tolvajok miatt is, meg esztétikai szempontból is.

magyar_ellenállás 2011.01.26. 11:14:51

A Jászakkut kéretik nem fikázni. Ne szarjunk már bele a saját tányérunkba, barátaim...

Nekem 10 év alatt kettő fogyott, 10 fokos hidegben egy hét állás után valóban sokat kell rajta köszörülni, de, aki nem a sarkvidéken autózik, és tudja, hogy állni fog a kocsi, nyugodtan rátolhat egy töltőt.

A régi akkut, hacsak nem lett zárlatos és nem adnak érte pénzt, szerintem ne dobjátok ki!!! Tanyán, telken pincében nagyon hasznos lehet vészvilágításhoz!

12V 12W-os amorf szilícium napelemem van, 5 nap alatt ilyenkor is feltölt egy kisebb savas akksit. Legutóbb próbaként 5 órán át világítottam vele halogén izzóval - sima íróasztali lámpával, mire lekapcsolta a szabályzó.

betépett felhasználó 2011.01.26. 11:19:09

@kovi1970: ez van, sajnos nem igerhetem h kedvedben jarva kinyirom magam, mert annyira hulye vagyok, h a totalcaron olvasott poenkodasokat kovetendo eletfilozofianak veszem.
Szeretnem igerni, h legkozelebb elsonek kapom fel a vizet. kerem ki az emberiseg neveben, h nehogymar felelotlenul poenkodjunk.
De nem igerem. Mi tobb, szanalmas h van ki nem tud kulonbseget tenni humor s tumor kozt.
bye

dr. Hegyi Kecske 2011.01.26. 11:20:07

"lustáknak: villáskulcs a két pólus közé. Még mielőtt odaérne, engedjük el a szerszámot, és fussunk."
B..meg!!! Lepetéztem a röhögéstől!

magyar_ellenállás 2011.01.26. 11:26:54

@Solct: Ha szabad kérdeznem, te mivel hígítanád a kénsavat vészhelyzetben?

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.01.26. 11:29:39

@natural01: régi merci gyári L-alakú kerékkulcs nyele 13-as és pont olyan hosszú,hogy ki lehet vele szedni az akksikat.

Solct 2011.01.26. 11:31:57

@magyar_ellenállás:

Mindegy mivel, de calciumot ne tartalmazzon :)
Legutóbb traktorakku robbanás után brigéciollal mostam le az akku dobozát.

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2011.01.26. 11:33:20

Gyári Opel akku nálam legalább 8 évet bírt (5 évesen vettem az autót, 13 éves korában cseréltem és ki tudja, hogy előtte volt-e cserélve -- de nem hiszem). Télen is pöccre indult -20 fokokban (persze nem itthon), aztán tavaly télen adta meg magát végleg, előjel nélkül. Most finom Perion van benne, kíváncsi vagyok mit bír el.

Csabi75 2011.01.26. 11:37:52

Van megoldás, be kell építeni a kocsiba, és nagyon sokáig megbízható az akksi, kis, egyszeri befektetéssel!

www.panelectron.hu/akku_aktivator.html

www.honlapunk.hu/reakku_leiras.htm

vagy töltő:
www.olcso.hu/auto_motor/akkumulator_tolto_indito/elektronikus_szulfatoldo-arak_197620298.html

Csabi75 2011.01.26. 11:39:54

Ha tartós akksit akarsz, silver akkumulátor, Power Frame hálótechnikás.
Ha nagy indító erő kell: Exide akkumulátorok.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.01.26. 11:40:21

A francia kocsik bajonettes akkusaruja is megér egy misét.
Egy idő után a szulfátosodás megeszi a bilincset, szépen szétnyílik és természetesen akkor, amikor 1000km-re vagy az otthonodtól.

f0CuS 2011.01.26. 11:40:25

Az, hogy az akksik 30%-a éli meg a 3 éves kort.. ezen csodálkozom. Eddig egyik autónkban sem kellett akkumulátort cserélni, pedig mindegyikben gyári Ford volt, ami gondolom nem az akksik netovábbja. És volt amelyiket 7-8 évesen adtuk el. Most is 2 van 5 év körül és semmi bajuk...

magyar_ellenállás 2011.01.26. 11:41:20

@Solct: Púder.

A Brigéciol egyrészt drága, másrészt nem hiszem, hogy az folyik a csapból, harmadrészt agresszív zsíroldó.

Lehetőség szerint minél hamarabb le kell a savat törölni ronggyal (azt szét fogja marni), aztán vízzel le lehet öblögetni.

gyonyoruorszag 2011.01.26. 11:45:24

Ez a 3 éves élettartalom elég érdekes mivel nem veszik figyelembe, hogy abban az autobvan amiben nincs állandó fogyasztó sokkal többet bír, Nekem a riasztóval felszerelt kocsimban kb3évente megy tönkre az akkumulátor a gyári után vettem bele Exide +30% inditóáramút(gondoltam ez majd tovább bírja)de ez éppen hogy kibir 3évet mert hidegben már kezd nehezen indulni az olajkályha, ennek ellenére a következő akkum is ilyen lesz, mert nem tudok jobb alternativát jelenleg. A befuto Exide Premium 12V 53Ah/540EN, de ezek szerint az indítóáram DIN ben mérve csak 270?

MDylan 2011.01.26. 11:48:51

Több mint 5 éve használjuk a járgányt (és használtan vettük), azóta semmi baja nem volt az aksinak. Az aksi desztvíz mennyisége teljesen elkerülte a figyelmemet, látszólag mégsincs semmi baja.
De jó volt a cikk, este meg is nézem mi a helyzet az aksival.

Tornado86 2011.01.26. 11:50:22

Ami a töltõfeszültséget illeti, belekötök: meg kell mérni elõbb kikapcsolt fogyasztókkal vagy minimális fogyasztással (=lekapcsolva mindent amit lehet) majd mindent maximumig rátekerve, kivéve a hangtechnikát, aminek hú de nagy jelentõsége amúgy sincs. Ezt el kell végezni üresjáratban és kb. 1,3 úton az üresjárat és a legnagyobb teljesítmény fordulatszáma között is. Ezzel így kiderül, hogy megvan-e a töltés áramerõssége (ha nincs, kb. az akku üresjárati feszültségére esik vissza a mért feszültség). Bonyolult és logikátlan dolog ez, hiába :)
@Rekspa:
Tipust is kell nézni, javasolom így keress rá a "years" vagy "months" és "warranty" vagy "guarantee" szavak valamelyikével és megtudod. Pl. a Varta Silver Dynamic-ra vagy a Bosch Silver S5-re 5 év garancia van kint. A tipus meg ugyanaz, szóval ennyit a 2 év garancia hitelességérõl, ami cégek esetében (ha ugyanaz a helyzet Magyarországon is mint Romániában) 1 év, ha pedig szállításra használják az autót, 1200 óra.
@mi nem foglalt még:
Korrekt.
@Daniel M.:
Nem vonom kétségbe, én is így vagyok ezzel, pedig fizikát utoljára középiskolában tanultam.
@Mr. Ray:
Szerintem kevesebbet. Egyébként ha nézted, tudhatod hogy az Opel akku az ADAC 2007es tesztje szerint erõsen ajánlott a Berga-val és a Moll-lal együtt.

magyar_ellenállás 2011.01.26. 11:52:26

@gyonyoruorszag: Hacsak nem özönvíz előtti autóról beszélünk, tutira van benne legalább egy digitális óra vagy fejegység, amibe csepeg az áram.

A riasztó tényleg okozhat galibát, sajna az előző nem egyszer hozott kellemetlen helyzetekbe. :)
Akkor is előbb a filléres akksira gyanakodtam, mintsem a huszonezres (olasz) elektronikára... A riasztó volt foshulladék, az akku mai napig teszi a dolgát.

Tornado86 2011.01.26. 11:55:31

@gyonyoruorszag:
A DIN szabványa próbáltam rákeresni, eddig eredménytelen a dolog. Az EN szerinti annyit jelent, hogy teljesen töltött állapotában -18 fokon fél percig le kell tudja adni az adott áramerõsséget min. 7,2V-on. Nézd meg szerintem a fentebbi cselt, amit Rekspa - nak javasoltam, esetleg vegyél a gyárinál 1 max. 10A-el nagyobb kapacitásút, ha ráfér az akkutálcára. Lehet emellett megérne egy ellenõrzést az állandó fogyasztó, találkoztam már olyan nyomtatás közben a gyári adat szerint 1A-t felvevõ taxiórával, ami kiégette a 15A-es biztosítékot is.

ave 2011.01.26. 12:03:05

En elvilet "ertek hozza", legalabb 3-4x vettem mar uj akksit.
De volt haszna, hogy elolvastam, szoval koszi.
Az ennel szakibb szoveg meg tenyleg csak a maniakusokat es a szakembereket kell erdekelje.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.26. 12:18:13

Én kipróbáltam a villáskulcsos dolgot. Azóta vagyok hülye.

steve71y 2011.01.26. 12:22:22

Nem tudom leírta e valaki előttem, de van egy akkuvit (700-1200Ft) nevű szer ami nagyon jót tud tenni az amortizálódott aksik savszintjének.
Nekem elveszett gyújtás kulcs miatt nem ment a diesel kangoom 11hónapig ( a szerencsétlenség nagy úr ne firtassuk mi minden történt addig és lusta is voltam néha foglalkozni a dologgal.)közben totál lemerült a 1,5-2 éves aksi kapott egy akuvitet némi töltést egy ruszki klasszik akkutöltővel 1 napig és azóta vígan elvan.
Lassan újra adok neki egy kis savat mert elég nagy hidegek voltak a télen és néha napokig/hetekig nem volt használva, de ennyi.
Elfordul a kulcs és pöcc pedig csak DTi.

kzolee 2011.01.26. 12:26:02

Azt sem szabad elfelejteni, hogy az újabb BMW-knél nem elég kicserélni az akksit, a szoftverrel is regisztráltatni kell, mert az energiamenedzsment meghülyül tőle és változatos hibák sorozatát képes produkálni.

Amúgy 63 ezer egy akksi, nem száz.

Pierr Kardán 2011.01.26. 12:29:56

Most vettem egy 74 Ah-s Varta Silver Dynamic akkut. Biztosan nagyon jó, de az ára eléggé mellbevágó (nem BMW-be vettem!).

Itthon tényleg 2 év garanciát adnak rá. Külföldi garanciát hol lehetne megnézni?

Jay350i 2011.01.26. 12:40:38

jó poszt értékelem az ilyet sokaknak biztos segítség!
Egy valami viszont jó lenne, az oldalon a cikkkeresőt kicsit átdolgozni mert az ég világon semmit nem sikerült még megtalálnom amit kerestem benne :(

Ada 2011.01.26. 12:50:11

@kzolee:
másképp mondva: Kék Propeller esetében az aksi cseréje csak szakszervizben valósítható meg... egy okkal több, hogy ne ilyet vegyek.

@Pierr Kardán: a 2 év garancia mondjuk úgy, EU-s szabvány. A kereskedőknél igényelhető. A hosszabbított garancia, vagyis a 2 évet túlhaladó (már ha van) csak a gyártónál igényelhető.

De javítsatok ki, ha rosszul tudom...

Illetékbélyeges elvtárs 2011.01.26. 12:58:02

a cikkíró egy világméretű összeesküvés tagja. De azért mi mindannyian tudjuk, hogy valójában mi van az akkuban:

www.youtube.com/watch?v=s_8n2Qgguto&feature=related

:)

zuulululu 2011.01.26. 13:04:30

"Állítólag ma az akkuk 30 százaléka éri meg a hároméves kort, szóval ne tervezzünk hosszú távra. "

Ez mit jelent?
En 2003-ban vettem a (hasznalt) autom, azota ugyanaz a BOSCH akksi van benne.
Legnagyobb hidegben is poccre indul

balra 2011.01.26. 13:09:10

Na most az van, hogy én fasz voltam és hétfőn reggel égve hagytam a lámpát. Estére az akku persze halott, bebikázni se tudtuk, másik akksiról bootoltuk újra a kocsit. Hazamentem aztán a régivel, azóta indít az akksi. Ha teljesen feltöltöm, mit tippeltek, meddig lesz jó? Kábé 3 hónapja vettem, Exide Excell akksi, Skoda Fabiába.

AiRLAC 2011.01.26. 13:12:24

@Csabi75: Vártam már ki linkeli be :) Nekem is van akku aktivátorom a linkről (Panelectron is forgalmazza, Conrad-os egyébként, 2700,-Ft bruttó volt egy hónapja).

Eddig nagy hidegben 2-3 próbálkozásra indult csak a gép, a felszerelés után 2 nappal már elsőre, azóta is elsőre indul kemény mínuszokban is. Csak ajánlani tudom!

Grifter 2011.01.26. 13:12:43

KauFer reklámot mindenkinek :P

brain drain 2011.01.26. 13:14:53

de jó kis anyag, még ilyet

kéne egy nick 2011.01.26. 13:30:33

"a felügyeleti elektronika nem becsapható"?
Ezt a nyelvet hol tanítják?
Eléggé hasonlít a magyarhoz, de mégsem az.

Magyarul ugyanis úgy mondják ezt:
a felügyeleti elektronika nem csapható be.

zuulululu 2011.01.26. 13:32:40

@Rekspa: "És melyik márka a tuti? Exide? Bosch? Varta? ...? "

Bosch!
Mondom, 8 eve az van az automban, amit hasznaltan vettem (nem tudom elozo tulaj mikor rakta bele).
Poccre indul most is hidegben, es riaszto is van az automban, tehat szivja.

zuulululu 2011.01.26. 13:33:53

@kzolee: "az újabb BMW-knél nem elég kicserélni az akksit, a szoftverrel is regisztráltatni kell"

2004-es E60-nal is megvan ez a baromsag?

kéne egy nick 2011.01.26. 13:45:05

(hogy az aksi 1 k, az már teljesen mellékes)

Baci85 2011.01.26. 13:46:35

Sziasztok!

Jó lett a cikk, főleg télen hasznos.

Ami azt illeti a nissan Almera 2000es évjáratú autómban az akksi új kora óta benne van és még jó.

Ki lehet számolni ,hogy 11 éves. Nem semmi tudhatnak valamit a Japánok. Amúgy az aksi is japán (panasonic)

Zsola777 2011.01.26. 13:49:20

30%-a a 3 évet, 60%-a a 4 évet, 8%-a az 5 évet, 2% az 5+ évet. Kb. ilyen lehet az eloszlás.
És a legszebb, hogy nem a használat gyakorisága készíti ki őket, hanem inkább a ritkasága (lemerül-tölt), ill. a megtett táv a visszatöltés miatt. Meg a hibás töltőelektronika/generátor.

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.01.26. 13:56:10

@Kutykuruty:

MI ELMű-s puttonyos Izs-zsel (beceneve: megy izs meg nem izs) rodeoztunk a budai hegyekben, s annyira jól sikerült, hogy az akksi fel felugrált a helyéről hozzáérve a motorház belső felületéhez.
Az akksi felrobbanni nem robbant, de sikeresen rövidre zárt, szerintem többször is. :)

Ilyennel e:

m.blog.hu/re/redcat/image/IZS/IZS-2715%201.jpg

Kowalski76 2011.01.26. 14:04:26

Regiautosoknak fura lehet, pedig egy modern autoban tenyleg max 3-4 ev lehet egy jobb aksi elettartama!

Az olcsobb gondozasmentes aksik ugyanugy savas aksik, hallani ahogy lotyog bennuk a folyadek, csak az utantolto nyilasok le vannak foliazva vagy ragasztva. Nem ignyelnek gondozast (sajna), cserebe alapbol rovidebb ideig is elnek. Ehhez jon meg hozza, hogy egy modern, jol felszerelt auto (ulesfutes, klima, stb), plane ha dizel, jobban eszi az aksit mint egy fapados tizeneves benzines.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.26. 14:16:28

Azért figyelmeztetném az embereket, hogy a korszerűbb energia felügyelettel ellátott autókban konfigurálni ("betanítani") kell az akkumulátort a vezérlőegységben. A másik, hogy ne kapkodják le az akkusarut ész nélkül, mert megbolondíthat bizonyos vezérlőket, ha pl. a "power latch" lejárta előtt szakítják meg az áramkört.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.01.26. 14:19:21

@kzolee: Szegedi BMW szalonban konkrétan 100.000ft-ért akarták adni,tuti.

Mal 2011.01.26. 14:26:22

Na, mindenki lázad a villáskulcsos poénért, remek.
Anno mikor bogaram volt, kétszer is kigyulladt a hátsó ülés. Ugye oda rejtették az akkut, fedlap sehol (30év alatt elkallódik), ha testesebb valaki ült hátra, annyira lenyomta az ülésben a rugót, hogy a szikrák begyújtották a lószőrt az ülésben... :)
Oké, ehhez kellett egy bazi nagy akku, egy leharcolt hátsó ülés, meg egy macialkatú haver, vagy 3rekesz sör egymásra téve, bogártalálkozóra menet előtt... :)

Visszatérve a villáskulcsos rövidzárhoz: aki nem szerelő, tökhülye a fizikához, és hobbiból sem barkácsolja az autóját, az ne piszkáljon rajta semmit, egy izzócsere is lehet veszélyes, ha pl. lenyeli. Aki meg konyít hozzá, az értékeli a viccet a cikkben.

Szépnapot.

zuulululu 2011.01.26. 14:34:10

@BOSCHtechnikus: Ez azt jelenti, ha pl egy E60-as bmw-ben cserelek akksit, akkor hiaba rakom be, nem (vagy limitaltan) fog mukodni, el kell vinni a szervizbe vm beallitasra utana? Ezert kernek penzt?

Faby 2011.01.26. 14:44:23

"hogy öntik-e vagy expandálják az ólomlemezeket"

Csak egy kis kötözködés: nem véletlenül extrudálják azokat az ólomlemezeket?

Élettartamhoz:

Opel Astra F, 2002-es, tavaly ősszel cseréltem akksit, a gyári Opel kihúzta 8,5 évig, egyszer megadta magát, bebikáztuk, elmentem vele az akksi boltba, ott nem mertem leállítani, hazavittem az újat, leállítottam, mondván jön a csere, kíváncsiságból megpróbáltam beindítani, pöccre ment. Ennek ellenére természetesen kicseréltem az akksit, asszony jár az autóval, ne adjunk esélyt, az ördög nem alszik, tuti, hogy a legnagyobb hidegben, óvodából jövet nem indult volna a verda.

Kíváncsi leszek, a 2009-es Skoda Octavia meddig fogja bírni, a maga nagyságrendekkel több elektromos fogyasztójával, komfort elektronikájával együtt.

acsiba 2011.01.26. 14:47:37

Gratula a poszt irojának h tök hétköznapi nyelven elmagyarázta az aksi alapvetö funkcioit.
Nagyon tetszett a különcöknek az akkumulátor pozitiv vagy negativ megállapitása.
Még 1 szer gratula.

Velorex 2011.01.26. 14:48:02

@Solct: Nohiszen!
Szerintem a víz (a csapvíz is) higítja a kénsavat. Vagy talán mégsem?

Solct 2011.01.26. 14:50:26

@Velorex:
Viszont a víz kalcium tartalma reakcióba lép vele és égési sérülést okozhat.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.26. 14:50:35

@zap: persze, hogy pénzbe kerül. Nem mondom, hogy nem fog működni.

Valaki más 2011.01.26. 15:10:00

Két dolgot jegyeznék meg, a cikkel és a hozzászólásokkal kapcsolatosan:

-a mai modern akkumulátorok nem esnek pánikba, ha teljesen lemerülnek. Fel kell őket tölteni, aztán működnek tovább, mintha semmise történt volna.

-a mai autók (de inkább a generátorok) már képesek arra, hogy alapjáraton töltsék az akkumulátort (mindaközben, hogy normálisan használja a tulaj az egyéb elektromos fogyasztókat)

Ada 2011.01.26. 15:12:22

@Solct:
Mindeféle víz higítja a savakat.
Kalcium önmagában nem nagyon fordul elő vízben, inkább kötött formában (kalcium karbonát).
CaCO3 + H2SO4 -- CaSO4 + H2CO3 igaz, a szánsav is sav, de mivel abból keletkezik, ami már eleve vízben van, nagyon híg. A CaSO4 pedig só, ami nem lép már reakcióba.

Inkább veszélyesebb a kalcium oxid )de ez nincs a vízben).
CaO + H2O -- Ca(OH)2 + H2O
mert a reakcióként keletkező kalcium hidroxid okozhat égési sérüléseket.

Oki 2011.01.26. 15:40:34

A gyártó elmondása szerint a Ca-al elérték a minimális folyadékveszteséget, viszont némileg csökkent az élettartam. Ez a gyártóknak nem hinném, hogy gondot okozna! :)
Ehhez jön még, hogy régen a Trabantban voltak a lámpák, a ventilátor, meg egy rádió esetleg...a maiakban már kicsit több elektromos fogyasztó van.
Egyébként laikusoknak egész jó volt a cikk.
Sajnos nem fejlődött sokat az autóakkumulátor technika, szerintem nem követte le az igényeket...
A jótállás meg erős szívás, főleg viszonteladónak... A vevő nem fogja nézni miért nem indul az autó, egyből jön, hogy rossz az akku. Mérés után is nehezen fogadja el, hogy az akku jó, de az autónak nincs rendes töltése, vagy túl nagy az önindító áramfelvétele, vagy szép hiba még a korrodált csatlakozások véletlenszerű meglepetései. A legszebb pedig a szulfátosodás. Az akku a gyártó szerint 12,4V alatt merültnek számít és elkezdődik a szulfátosodás, ami szerinte nem visszafordítható folyamat. Van nekünk is egy "szulfátlanító" töltőnk, kicsit feljebb volt linkelve, hát...nem vagyok meggyőződve a képességéről... Nagyon sokan használják csak városban, rövid távokra az autót, aztán csillaggarázs. Az akku csak merül, alig töltődik, hideg is van, aztán egyszer csak nem indul. Már szulfátos is, csökken az indítóképessége/kapacitása, de a gyártók szerint ez nem garanciás hiba. Na, ezt nehéz megmagyarázni a vevőnek. Meg persze nem bizonyítható igazán...

Fantozzi.ie 2011.01.26. 15:43:08

mostanság hol lehet olcsón 72 Ah akksit venni
?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.26. 16:00:20

@Fantozzi.ie: Olcsót a teszkóban. Szerintem inkább jót vegyél.

Gyarló Hintaló 2011.01.26. 16:07:27

"Az akksit úgyis jobb otthagyni, nem kell utána gyűjtőhelyre szaladgálni vele, papírnehezéknek úgysem jó. Illetve jó, de nem túl praktikus."

Nálunk a "MÉH"-telepen egy 20 kilós akkuért 2000 Ft-ot adnak!

Kedves posztoló te csak úgy otthagysz 2000 forintot az akkuboltban miután vettél ott X ezerért valamit?
Ilyen telep úton-útfélen van, nem kell 100km-ereket kocsikázni érte!
Több marad a zsebedben, olcsóbb lesz az új akku ha a régiért adnak egy kis forintot.
Na de mindegy is......

Akku gondozásról, töltésről is szívesen olvasnék!
Pl. a gondozásmentes akksit nem baj, ha felrakom tölteni? (már többször megtettem)

acsa77 2011.01.26. 16:10:03

Azért néha csodák is vannak: Vitóban két számmal kisebb gagyi akku (ismeretlen korábbi tulajtól). Egy idő után nem indult. Kiderült, alig van benne víz, és egy fél üvegnyi savanyú uborka van rárohadva a tetején. Utántöltést követően már fél éve remekül működik. A szomszéd, aki autóvillamossági szerelő, csak csóválja a fejét.

misi46 2011.01.26. 16:14:44

@Ada: "60 mAh helyett lett 62 mAh-rás 95EUR...és alacsonyabb."
Ez még egy mobiltelefonnak is kevés!

Fantozzi.ie 2011.01.26. 16:20:44

@BOSCHtechnikus: De én olcsót szeretnék mert a 13 éves akksim kezdi megadni magát

Ada 2011.01.26. 16:33:48

@misi46:
Igazad van, bocsánat.
A mili az elírás...Így van, ha munkából ír az ember és siet...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.26. 16:42:14

@Fantozzi.ie: A Jászakku jó ár/érték arányú szerintem, és legalább hazai termék.

2011.01.26. 16:46:59

Banner van, fillerekert vettem a hivatalos akkus boltba, mar vagy 6 eves, es V8-ast indit. most kezdett iden telen kicsit gyengulni, de meg vigan indit. Kovetkezo tel elott talan lecserelem egy ugyanilyenre.

Zola_ 2011.01.26. 16:49:10

Ha valakinek akku gondja van, tudom ajánlani a Bp.3. ker-ben lévő Forex kft-t, ahol az általuk forgalmazott Exide-okra ténylegesen érvényesíthető 2 év garancia van. Nekem egyszer másfél év után szó nélkül cseréltek egyet cellazárlat miatt. A mostanit meg ingyen bevizsgálták, addig csereakkut adtak, majd nem újat vetettek, hanem feltöltve visszaadták, majd a kocsin bemérték, hogy 1A töltés hiányzik, és kérdésemre a Nyíriéket javasolták továbbiakra a Pomázi úton, akik ránézésre megmondták, hogy az akku kábel fáradt el, újraforrasztották bő fél óra alatt két helyen, és minden ok lett.

Neurotoxin 2011.01.26. 16:55:11

@Ada: Nálunk a családi 206os művelte ugyanezt. Indultunk volna ki vele a hétvégi nyaralóhoz, de nem indult a motor.Ennek ellenére a lámpa világított, az elektromos ablak működött. Viszont furcsa alomániák jöttek elő, jobbra indexelve a bal első helyzetjelző lekapcsolt, elaludtak a fények. A központi zár nem kapcsolt vissza. Mivel a lámpás trükk lesokkolt, egyből az elektronikára meg a computerre kezdtem gyanakodni, hogy "te jó ég, mennyibe fog ez kerülni??". Próbaképpen átraktuk a apám Fábiájából az akkut és pöcc-röff indult is.

Uzi 2011.01.26. 17:19:03

Akinek keret nélküli ablakos kocsija van, az olvassa el alaposan mit kell csinálni akkucsere után. Az ablakemelőket általában újra kell tanítani

butschq 2011.01.26. 17:19:20

"Hogy minek a fogantyú? Mert az akkumulátor rohadt nehéz."

bazz, mennyi egy akksi...beszarok...járjatok gyúrni vazze, itt nálunk faluhelyen ifa-akksikkal pingpongozunk:):) röhej:):)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.01.26. 17:48:16

@butschq: A parkolóból elmenni vele a háztömbig, aztán gyalog fel a negyedikre, közben az akkut magad elé tartva, ez olykor tűnhet hosszú időnek.

A poszt nagyon jó. Hasznos, jó a szöveg, és a villáskulcsos poénon is felnevettem.

Az akku méréséhez szerintem egyszerű tanács az, amit én, amatőr csináltam: a sarut levéve hétköznapi multiméterrel – minden rendes háztartásban van ilyen :-) – meg kell mérni az akku feszültségét, aztán rá a sarut, utána legalább a belső világítás, esetleg a helyzetjelző égjen, és mérés újra. Jól odanyomva, beleszúrva a vezeték hegyét. Minél jelentősebb a feszültség esése, annál közelebb van a halál. Másfél volt, mondjuk, az már agónia. Ha a feszültség lassacskán csökken is, az már maga a halál.

Azt pedig, hogy van-e sunyi fogyasztás, zárlat, miazmás, az áramerősség mérésével derül ki: a műszert az egyik (inkább a pozitív) pólus és a hozzá tartozó saru közé kell tenni, a másik saru persze legyen a helyén, és kapcsoljunk le mindent, amit a kocsi otthagyásakor le szoktunk kapcsolni. A riasztó fogyaszthat kb. 0,3 ampert, de ha ennél több, ráadásul nem is tudjuk, hogy mi fogyasztja, az már baj, irány a szerviz. Az is gyanús lehet, ha a riasztó gyakran szólal meg magától, mert az is sokszor figyeli az áramfelvételt.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.01.26. 17:49:33

Egyik gyerekkori barátom akkuboltos: szerinte a Banner a legjobb.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.01.26. 18:06:31

@magyar_ellenállás: "te mivel hígítanád a kénsavat vészhelyzetben?"

Hát ásványvízzel inkább ne. Ha nem vagy vesebeteg, jobban járhatsz, ha belebrunzolsz, mint az ivóvízzel, főleg ha az kemény.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.01.26. 18:16:37

az én akksim 11 éves, 95ezer km van benne. nyertem?

Jamesblond 2011.01.26. 18:19:14

Fogantyú nélkülit nem veszünk? Akkor se ha 4000-rel olcsóbb?
A régit ott hagyni? Igen! A MÉH telepen pár ezerért. A boltosnak nem, mert ő kap érte zsét nem én.
Abszolút nem hókusz-pókusz egy akku. Agyon van misztifikálva minden.
Ja, hogy kúton akkut venni? Ugyanaz az akku az autós boltban kb fele áron méretik.
De mondok jobbat is: Egy traktor akku 50 rugó. Egy zárlatos cella miatt ugye már nem indul a gép. Hát óvatosan fel lehet vágni a műanyagot, majd ki lehet cserélni a zárlatos cellát egy másik zárlatos akkuból kivett jóra. Meg fogtok lepődni: Indulni fog. Szóval nem kell minden áron el felé hajigálni a pénzt. Anyámnak a Jászakku tízmilliószor merült le 0-ra. A töltéslámpa alig pislákolt benne. Bebikáztuk, kicsit otthon még járt, feltöltődött, kutya baja sincs. Szóval a Jászakkut én is csak dícsérni tudom. Nálunk mindenben az van. Ja, és a zárlatos akkut sok esetben ki is lehet mosni! Kiöntöd a savat lavorba, az akkut kislagolod jól, nagy fekete lé (ólompor) fog az aljáról távozni ami a lemezeket rövidre zárta. Vissza v.mi szűrőn keresztül a folyadék, van rá esély hogy menni fog még egy darabig. Ha nem, akkor sem került semmibe megpróbálni. Nehogy kibukjon valaki attól amit írok, vannak háztartások ahol a kaja is gond, de autó nélkül annyi se lenne... Annak meg aki úgy tervez meg egy autót, hogy azt "tanítani" kelljen akkucserekor, lófaszt a seggébe. Soha nem kellene ilyen autó. Egy Lap-top akkut is kicserélhetek, nem lesz semmi baj. 4 ABS jeladó, 1 fogyasztás mérő, 1 rádió, 1 GPS meg az összes elektromos extra kifekszik, meg elfelejt működni ha 10 helyett 12V lesz a kocsiba? Amelyik márka ezt nem tudja megoldhatóra tervezni, TAJGETOSZ-ról le vele!

fuel 2011.01.26. 18:25:04

Elvileg az akkumlátort cserélni kéne bizonyos időközönként, mint az olajat:)
Újabb autókban, ha nincs feszültség alatt a computer akkor vége van, egyszer tanítható csak és computer csere a megoldás.

herpa 2011.01.26. 18:31:58

Nem válaszolt senki, de rájöttem, viszont ennél látványosabbat sajnos nem találtam: www.youtube.com/watch?v=ExS43bv462M

Valaki más 2011.01.26. 18:34:22

@fuel: "Újabb autókban, ha nincs feszültség alatt a computer akkor vége van, egyszer tanítható csak és computer csere a megoldás."

Nemigaz.

kzolee 2011.01.26. 18:44:33

@zap: Az enyém is 2004-es, ezek már ilyenek. Az E65-nél vezették be.

kzolee 2011.01.26. 18:46:52

@Ada:

Ellenben egész sokáig bírja az akksi, és nagyon öszzetett kényelmi szolgáltatásokat kapsz cserébe. Például ajtónyitásra már izzít, betölti a navigációt stb...

Valamit, valamiért.

PeteSK 2011.01.26. 18:49:44

Bosch Silver 2 évig bírta, az eredeti francia meg 9 évig szolgált. ennyit a sztereotípiákról.

papa33 2011.01.26. 18:49:55

Belső világítást felkapcsolni:

Nagy valószínűséggel az akku merült le, ha indítózáskor nem forgat megfelelően és pl a belső világítás szinte elalszik.

Tölt a generátor, ha a belső világítás a motor beindulása után fényesebb, mint álló motornál volt.

Még mindig igaz lehet az akksi élettartama 3 tél.

Saját mese, ha érdekel valakit:
Nekem 2 akksi is úgy halt meg, hogy napközben, előtte 10 perccel még semmi baja, majd utána soha többet, töltés után sem.
Kétszer meg úgy, hogy előző nap jó volt, ebből egyszer bikázás után olyan jó volt, hogy nem hitte el a szerviz (ismerős), hogy, rossz, de pár nap múlva náluk sem volt jó. Azért mindig sok évet bírt. Egyik vackolt, majd hosszabb út után helyrejött és csak a következő télen halt meg.

Város, rövid utak sokszor, csillaggarázs, és én az elektromos szervokormányra gyanakszom, az azért zabálja az áramot, városban tekergetni is kell sokat... de mind 4-5 évet kibírt. (Ez utóbbi autó 2 cserét élt meg idén 8 éves, ha még két évet elmegy, jó.)

Ottopappa 2011.01.26. 19:04:28

Nekem meg mostanába a Ladán 14,5 helyett csak 11 V a feszkó. De az stabilan. A szerelő szerint viszont a generátornak nincs semmi baja. Az ékszíj 4 hónapos, feszes. Akkor lehetne akksi, viszont ebben a hidegben, egy hét állás után is beindul. Átnéztem az összes elektromos csatlakozót is, de semmi változás... Mostmár tanácstalan vagyok. Valakinek valami ötlet?????

misi46 2011.01.26. 19:08:53

@Ada: Bocs, én kötözködtem, /kisördög/

lujo405GL (törölt) 2011.01.26. 19:26:56

Egyszer töltés nélkül jöttem el Miskolcról Budapestig. Gyanús volt, hogy valami nincs rendben a töltéssel, mert már Miskolcon nehezen indult tankolás után. Akkor gyorsan hazaugrottam (kicserélni az új, de lemerült 40akárhány Ah-s akksimat a régi, 72 Ah-sra, ami legalább fel volt töltve.) Pályán félúton elkezdett erősen halványulni a fényszóró, meg belül a műszerfal. Mire Bpre értem, jobbnak láttam levenni a tompítottat is, maradt a helyzetjelző. Végül hazaértem, de nem hittem volna, hogy sikerül.

Másnap kiderült, hogy a szénkefe kopott el a generátorban. Párszáz ft-os tétel, hamar kicseréltem. Boltban az ipse mondta, hogy milyen autóm van? Mondom egy 20 éves fapados 1,6-os karbis francia. Azt mondta, na akkor ez volt a szerencsém, egy injektoros újabb típus féltávig sem jutott volna el pusztán akksiról.

Jamesblond 2011.01.26. 19:28:46

@Ottopappa: Ha a műszerfali órán nézed a feszkót lehet csak a mutató szabadult el a tengelyen. 14.5 az, csak 11-et mutat. Nagy döccenésnél ha változni fog a feszkó, tuti az órád kötekedik veled. (Persze ez a legegyszerűbb bibik közé sorolható) De amíg indul jól, ne problémázz rajta. A BMW-kben sincs feszmérő óra, ne végy tudomást a tiedről :)

lujo405GL (törölt) 2011.01.26. 19:36:02

Ott, ahol nem kell tanítani a compútert akksi cserekor, de esetleg elfelejthet egy csomó mindent a compúter, én úgy cserélném, hogy mielőtt leveszem a sarukat a régi akksiról, párhuzamosan hozzákötném egy ideiglenes akksihoz, hogy ne szűnjön meg a tápellátás, amíg berakom az újat.

Hurri Kán 2011.01.26. 19:39:43

Lehet hogy nem hétévente kell új akksit venni. Mert a régi még éppen beröffenti a motrot (18 fok melegben), jóleszmégaz...

Ottopappa 2011.01.26. 19:57:15

@Jamesblond: Sajna nem csak óra, néha a piros led is pislákol mellette + a fűtőventillátoron is hallom. Ugyanis 10-ből 1-szer visszaugrik a feszkó a helyére, és ezzel egyidőben a ventillátor ereje is megnő. Általában akkor teszi ezt, ha jól leterhelem minden fogyasztóval, ami csak van, olyankor először picit lejjebb megy a feszültség, majd hirtelen helyreugrik. De nem mindig. Nem tom lehet - e a fesszabályzó tényleg...

jujdejo 2011.01.26. 20:09:01

nekem a focus akksija 10eve megy,jelet se adja annak hogy keszül feladni...pedig diesel, es van hogy egy het pihenö utan minusz20 fokban indulok...

Nincs még nicked 2011.01.26. 20:19:21

@Ottopappa:
Akkusarukat, testkábel bekötését ellenőrizni/megpucolni. Akkor is, ha 'szemre' jónak tűnik.

Reggie 2011.01.26. 20:38:04

@lujo405GL: Dehogynem eljutott volna. En 1.6-os injektorossal 90 km-ter mentem generator nelkul. Az indulas elott vettem ujat a boltban, hogy egyaltalan haza tudjak jutni a szerelohoz, igaz a boltban is azt mondak, hogy max 50-60 km-re lesz eleg, de ugy voltam vele, hogy megkockaztatom.

Reggie 2011.01.26. 20:42:34

@Reggie: Hozzatennem: gondozasmentes akksi, de a bekoteskor szerszam hianyaban nem tudtam ellentartani a sarunak az anya meghuzasakor, igy megrepedt a burkolat az egyik saru korul. Mar 3 eve folyamatosan szokik egy kicsit a sav, a saru es a bilincs mar teljesen le van szulfatosodva, de meg hibatlanul birja az inditozast, annak ellenere, hogy mostanaban nehezen indul a hidegben a kocsi es van hogy 1 percig kell inditozni.

difit 2011.01.26. 20:45:52

Ugylátom a legfontosabb dolog kimaradt, akit senki sem említett! (bocsi ha mégis volt) mint szakmabeli megosztok pár jótanácsot,

1: mindig a negativ sarut szedjük le először és a másik akkun azt rakjuk utóljára vissza!! oka 1szerű, ha a negativon van a villáskulcs, a kasztnihoz érve nem fog "heggeszteni" amig az akku be van kötve az áramkörbe.

2: Szerszámot, fémtárgyakat SOHA nem rakunk az akkura (bár ezt a cikkírók is elkövették) zárlatot okozhat az meg tüzer, akksirobbanást....stb

Jamesblond 2011.01.26. 20:57:32

@Ottopappa: Akkor szívatósabb megoldás a kontakt hiba (nem nászéjszaka megtalálni), vagy fesz.szabályzó. Utóbbi hol jó, hol nem, hol késlekedik, hol sztrájkol... 3000 Ft körül van egy új, az sem akkora tragédia mint pl egy újabb fajta bömőnél :)

hozé bubó 2011.01.26. 21:36:35

"Ha befér nagyobb, érdemes azt venni. A generátornak mindegy, télen viszont számít, főleg, ha öreg az autó"

ez meg annyiban bahomság h pont a régi autóknál ahol többet kell köszörülni, több amper szökik el, és a nagyobb aksit nincs ideje feltölteni a gen-nek. én is szereztem dízelből 62Ah-st és az 50Ah helyére rakva állandóan szívtam vele, azt hittem cellahibás, de nem volt semmi baja csak mint fent...

Devil2 2011.01.26. 21:51:28

A csapvíztől nem lesz baja. Apám a Mitsu L300 céges autóba évekig csapvizezte az akksit és még akkor is jó volt télen is. Aztán nyugdíjba ment az öreg és leadta az autót. Igaz, az japán (krix-kraxos) akksi volt.

Tetű 2011.01.26. 21:53:58

Nem értek az aksikhoz.
Az autómba még az előző tulaj tehette bele, és van az akkun egy matrica, amire az van írva: "Üzembe helyezve: 2002. 04. " (Pontosabban a dátum ki van lyukasztva a megfelelő helyen.)
Hidegben is pöccintésre indul. És 2011-et írunk...

C5 II 2011.01.26. 22:11:26

Akuvit rulez. Legnagyobb hidegben másodikra tudtam csak beindítani az amúgy 6 éves gyári akksival az autót. Akuvit betölt, 6 órával később akksi feltölt, azóta szintén volt ugyanolyan hideg, de mintha ÚJ akksim lenne! kb. 20 éve már egyszer segített. Azt hittem már nem gyártják, de a T.S.CO-ban sikerült fellelni, azt hittem rosszul látok!. Kíváncsi leszek meddig bírja így.

B.GY. 2011.01.26. 23:00:13

7 éve vettem a kocsimat,akkor raktam bele új akksit.Mai napig tökéletesen indít,pedig még olcsó is volt.Valami elko vagy alko vagy ilyesmi a neve.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.01.27. 06:51:08

És beraktok egy képet, amin egy villáskulcs és valami másik fémbasz heverész az akku tetején. Képaláírás: Ha befér nagyobb, érdemes azt venni. A generátornak mindegy, télen viszont számít, főleg, ha öreg az autó. Asszem lassan ideje leszoknom a TC-ről...

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.01.27. 06:51:54

a bentleyben ket akksi van, ha bedugod a kulcsot es jobbra semmi akkor balra kell forgatni es beindul, adtak hozza akkutoltot 72oranal ha tovabb all ra kell dugni --- ez tenyleg igy van, ha egy hetig nem mesz vele tenyleg lemerul es indithatod a potakksirol, nem is baj ez de ha pl egy repteren hagyod a kocsid ket hetig ott nem tudod bedugni sehova. a masodik akksi allitolag csak a startert viszi, olyankor meg a belso ora sem megy ugyhogy ez igaz lehet hogy az csak indit.

kultúrpesszimista 2011.01.27. 11:06:28

A BMW még mindig nem luxusautó (bár volna rá igény). Amúgy hasznos a cikk.

Oki 2011.01.27. 11:23:44

A szomszédom anno fémszíjas órában cserélt akkut... Sikerült a villáskulccsal a plusz sarun dolgozva hozzáérnie a kasznihoz az óraszíjjal... Megégett a keze a szíj alatt, hetekig ott volt a nyoma és le kellett vágni a kezéről az órát...

Az, hogy kinek mennyit bír ki az autójában az akku, soktényezős. Az akkun kívül függ a vezetési szokásoktól, használati időtől, megtett távtól, indítások számától, elektromos fogyasztóktól, karbantartástól, az autótól, tárolástól...

A legtöbben azt sem tudják, hogy van pl. olaj a kocsiban és azt rendszeresen cserélni kell, vagy fagyálló kell a hűtővízbe, nemhogy az akkura vigyázzanak...

Oki 2011.01.27. 11:35:25

Ja, a "karbantartás mentes", "gondozás mentes" kifejezés érdekes...sehol sincs leírva, pontosan mit is jelent. Az új akkuk többsége már le van zárva, nincs kupak, csak szétvágni lehet. A Ca miatt merik lezárni, mert bíznak benne, hogy nem fog annyi folyadék elpárologni a garanciaidő alatt, hogy gond legyen vele, azon túl meg csak jó nekik, ha beadja a kulcsot...

Olcsó akkunál lehet még eltérés azon kívül, hogy kívülről ugyanolyan. Belelátni nem lehet, de meg lehet mérni mérlegen...kevesebb lemezt raknak bele, mert az ólom drága. Persze gyengébb is, de akinek olcsóért kell...

tomnemtom 2011.01.27. 14:05:05

tíz éve vettem az autómat.
tavaly, barátaim tanácsára vettem bele akkut.
akkor derült ki, be van rohadva az önindító.
inkább tologatom tovább.
ugyanitt akku és rossz önindító eladó, vagy tápra, hízóra cserélhető.

Zsan Pool Trigonya · http://kutyapisa.blog.hu 2011.01.28. 19:55:50

@zap: Ezt a [i]Bosch[/i] dolgot biztosan jól átgondoltad...? Ha de, akkor csak sajnálni tudlak!

domeq 2012.02.03. 11:46:02

80-100 Ft/kg áron el lehet adni a lemerült akkukat színesfémfelvásárlónál.

haggyadaszt 2015.02.04. 21:24:01

10 éves múlt a BMW, és még mindig a gyári akkuja van, pedig sok benne a fogyasztó, ráadásul nagy dízelmotorja van, és minden hétköznap hidegben kell indulnia.
Nem igazán értem ezt a három éves dolgot az akkuknál... Az előző autómban (Toyota) is sok éves akku volt, zokszó nélkül tette a dolgát.

Katalinnap 2015.09.22. 15:22:07

@Mr. Ray: Nálam is több autónál volt probléma, és barátom próbálta megjavítani az autót, de mivel egyikünk sem valami szakértő ezért inkább elvittük szervizbe. Nem sokat mondtak rá, végül szerencsére ajánlotta egy ismerősöm a F ervil Kft-t . Csodát tettek, minden rendben van most már az autónkkal. Ha gondoljátok, kérjetek segítséget tőlük: www.fervill.hu/cegunkrol/a-fer-vill-kft

dpetiba 2016.01.07. 14:21:04

Punto II-be is befér a nagyobb, csak ki kell szerelni a műanyag takarót körbe.
Amúgy Exide forever!

KAMA3 2016.01.07. 14:49:06

Hiányolom az akkupusztítós felsorolásból az égő cigarettával hadonászást a töltés alatt lévő akksi körül. Pedig a szétnyílt akksit ábrázoló kép valami ilyesmi szeánsz eredménye.

Igen, a töltés alatt hidrogéngáz keletkezhet, amit illik a kupakok meglazításával a szabadba juttatni. Ez főleg a békebeli töltőkre igaz, amik 14.4 volt feletti töltőfeszültséggel dolgoznak.

A felitatott elektrolitos akksik is képesek hidrogént termelni, ha régi ruszki töltővel nyomatják neki. Ezeken szokott lenni egy biztonsági szelep, ezért ezt sem tanácsos cigivel a kezünkben fogdosni. És persze intenzíven szellőztetni, ha a garázsban/lakásban töltődik az áramforrás.

hdnctrl 2016.01.07. 16:48:19

@Katalinnap: csak a reklám... igen, tudom, 2011-es a cikk ;)
süti beállítások módosítása