A Totalcar első népi kezdeményezése

  2011. január 04. - baowah

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

  

A Totalcar tíz év működés után jutott el oda, hogy népi kezdeményezést indítson. A népi kezdeményezés annyiban más, mint a népszavazás, hogy kevesebb aláírás kell hozzá (ötvenezer), és semmire sem kötelezi a Parlamentet, csak mintegy jelzi a nép igényét valamire. És a szándékunk pontosan ennyi.

Vélemények az azonos című írásunkról.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr632560352

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Botorkára ne hallgass már pajtásim! (kétszázharminc) 2011.01.19. 10:01:04

Egy kérésem lenne a pártatlanság és az egyenlő esélyek jegyében: hadd kapjanak már a normális bloggerek is reklámozási lehetőséget a „Motorka” ügyben! Az ugyanis nem elég, hogy megkapom a lehetőséget a Motorkás oldaldoboz nem-kirakására: ez...

Trackback: My Way! – neked se legyen jobb! 2011.01.04. 20:51:00

Pató Pál úr és Irigyék közös gyermeke, a Motoros, aki betiltaná azt, ami még meg sem született…...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2011.01.05. 09:06:54

@hozé bubó:
Nem tudom, a tegnap esti-éjszakai kommenteket átfutottad -e.
Elképesztő mennyi olyan ember van aki nem lát tovább az orránál. Vagy még addig se.

angrobi 2011.01.05. 09:09:25

Motoros barátaim! 2004-óta foglalkozom motorosok oktatásával, ezt csak a hitelesség kedvéért mondom el, nem jogosítványt, tudást oktatok… Szép, és jó a kezdeményezés, de sajnos hiányoznak az alapok. Azokban az országokban ahol már elfogadott ez a törvény, ott a motoros édesapja, nagyapja, dédapja, stb is motorozott. Van egy egészséges „családi oktatás”mindennapos dolog a közlekedésben a robogó, motor, mert praktikus, gyors, elérhető áru stb. Nekik nem kell talán tanítani, hogy a motoron ülve keveset takarsz ki a forgalomból, ezért nem vesznek észre. Tudatosan keresik a ráutaló magatartásokat, tisztában vannak azzal, hogy minden, ami mozog körülöttük az potenciális veszélyforrás, és akaratlanul is arra gondolnak, mi lenne, ha a gyalogos lelépne, az autó kifordulna vajon meg tudnák állni? Sok tanítványom több évtizedes autós múlttal, tele van rossz beidegződésekkel. Én azt szeretném, ha nem fordulnának ki a busz elé robogóval, mert autóval megtette már 1000*és motorral lehet, hogy már nincs bocsánat, nincs fékkészenlétben a zebra előtt, mert úgysem lépnek le, de a robogó elé lelépnek, mert nem tekintik, veszélyforrásnak a felfestés csúszik, a közút pedig jól szelektál, pedig csak egy kis oktatás-tudatosság hiányzott…

Ui.:
Ha B jogosítvánnyal lehet robogózni, akkor, mutassa meg, vizsgázzon le, de mint említettem a közút jól szelektál…

Kívánok mindenkinek sok-sok kilométert, tudást, tapasztalatot, a legjobb extrát a motoron!
Kovács Birkás Róbert

cso zsi 2011.01.05. 09:11:11

@JackLeo: Magyarországon, vagy a szigorú Németországban?
Ha az ismerősödnek súlyos eurókba kerülő vizsgát kellett tenni, akkor az a sok román-török-jugó, aki a mi útjainkon hal meg, az hogy közlekedik odakint?

Hurri Kán 2011.01.05. 09:13:28

@angrobi:
Ez jogos amit leírtál, de aki birka, az mindegy mivel közlekedik, az rolleren és jégvitorláson is birka.
Némi oktatás valóban nem ártana.

reyba 2011.01.05. 09:15:03

Ha valaki annyira akar 125-ös robogózni nyugodtan levizsgázhat A1-re. Ez a lehetőség mindenki előtt nyitva áll és még törvényt se kell módosítani.

Jaga 2011.01.05. 09:33:06

Jó ötletnek tartom! Azonban lenne egy másik, hasonlóan pozitív ötletem is! A buszok országszerte kiöregedettek, nem éppen a legújabb Euro valahányas motorokkal vannak felszerelve,nem éppen a legújabb, egyre kevesebbet szennyező, kibocsátást engedő környezetvédelmi besorolásúak! Viszont állami támogatással, rendeletekkel lehetne a légszennyettséget, a szmogot csökkenteni, hogy alacsonyabb költséggel üzemeljenek, sőt az ország gazdaságának is kedvezzenek! LPG és E85 bioetanol üzeműekre kellene átállítani a buszokat! Olcsóbb lenne az üzemanyaguk, és drasztikusan csökkenne a károsanyag kibocsátás. Az LPG olcsóbb, kevesebb pénz kellene exportra. Az E85 meg a magyar mezőgazdaságnak adna felvevőpiacot, és a többlettermelés miatt állami felvásárlás miatt, állami raktárakban lévő felesleget lehetne felhasználni. Nem azt mondom, hogy külföldről exportáljuk bioetanolt, és hogy erdőket irtsunk ki hogy termeljünk! Mezőgazdaságunk sokkal többet tudna termelni, több embert tudna foglalkoztatni, de nincs rá kereslet. A parlagon lévő földeket is be lehetne vonni a gazdaságba, és a parlagfű is kevesebb lenne, így a pollenallergiás is, kevesebb gyógyszer, költség, kieső munkaerő. Nem beszélve arról, hogy csökkenne az exportfüggőség, Magyarország energiaigénye, kiszolgáltatottsága. Az üzemanyag teljes ára, amit közlekedésre amúgy is fordítanánk,az országban maradna!

antika13 2011.01.05. 09:39:36

@McK: Lehet kötözködni, A beadvány akkor is beadvány. ha sajtpapírra írták, akkor is.

Krisi 2011.01.05. 09:44:13

@cso zsi: "Egy-két középvezető, és biciklizésre alkalmatlan, de váltani akaró az majd átül."

szerintem aki még a biciklizésre is alkalmatlan az inkább ne 125-ös robogón kezdje, mert annak biztos nem lesz jó vége.

Jaga 2011.01.05. 09:48:18

De már a biodízeles üzem gyakoribb használata is hozna eredményt, főleg, ha azt hazai alapanyagokból állítják elő! Bioetanolos buszokat meg a Scania gyárt, és használnak svédországban, ahol tiszta is a levegő! Pedig közel nincs akkora mezőgazdasági lehetőségeik,adottságaink, mint nekünk!

Natan2005 2011.01.05. 10:12:52

Végigolvastam az eddigi kommenteket és azt látom, hogy a lényeggel kevesen foglalkoznak.
Attól, hogy valaki tud (?) autót vezetni, még nem tud motorozni!!!
Ha valaki felül egy 125-ös modern motorra vagy akár egy korszerű 50-esre, a "B" jogosítványa birtokában, az meg fog halni.
Írom ezt úgy, hogy autót is vezetek és egy 600-as és egy 125-ös motorral is járok.

pakesz (törölt) 2011.01.05. 10:13:24

@gyvy: koztudott TENY, hogy vannak idiotak meg hogy vannak trollok
enek a hozzaszolasnak a segitsegevel rajottem hogy te a ketto egyvelege vagy

a temahoz visszakanyarodva:
autozni azert jo mert GYORSAN oda lehet jutni
na most ha beall a forgalom egyre tobb embernek nem eri meg hogy penzt adjon ki arra, hogy a dugoban uljon
ezert ok atulnek BKVra
ez visszafele is mukodik(marmint ha nincsen dugo akkor egyre tobb embernek eri meg autoba ulni)
ezt fejtettem ki ami az idiota fajtadnak nem tetszett
nem gond csak az apad faszaval szeelyeskedjel legkozelebb

Hurri Kán 2011.01.05. 10:17:09

@pakesz:
azzal max. te szoktál kiindulva a hozzászólásodból, mert alig hinném hogy jóérzésű ember szóba állna veled. Persze akkor én is lehet hogy ennyire frusztrált lennék.

GERI87 2011.01.05. 10:39:39

@Bende Tibor:

Szarni lehet?
Hol élsz te?...ja pesten...akkor már értem.
Fölhomályosítlak:

Megnézném ahogy a falusi Marika néni felveszi a Csepelre a bukót meg a kesztyűt...

Nem mindenki "bringás" bölcsészlány ám, meg fanatiks sportbiciklista...

pakesz (törölt) 2011.01.05. 10:44:06

@gyvy: kivalo a mentalitasod
2 hozzaszolasod volt amit nekem valaszoltal mind a ketto szemelyeskedes
vegytiszta idiota vagy ennyi

Hurri Kán 2011.01.05. 10:48:32

@pakesz:
Próbálok idomulni hozzád.

GERI87 2011.01.05. 10:48:45

@Bende Tibor:

"Pénz és idő. "

Mint minden más is az életben...
Milyen jó lenne ha a fizut is megkapnánk munka nélkül...végül is bejárni, ott lenni, dolgozni is pénz meg idő...kevesebb lenne a szmog meg az autó..

Kéne aláírást gyűjteni nem?

Aki eddig nem tudta letenni az A1-et annak ezen a kezdeményezés esetleges sikeressége sem változtatna semmit...

GERI87 2011.01.05. 10:51:02

@Bende Tibor:

"Pénz és idő. "

Mint minden más is az életben...
Milyen jó lenne ha a fizut is megkapnánk munka nélkül...végül is bejárni, ott lenni, dolgozni is pénz meg idő...kevesebb lenne a szmog meg az autó..

Kéne aláírást gyűjteni nem?

Aki eddig nem tudta letenni az A1-et annak ezen a kezdeményezés esetleges sikeressége sem változtatna semmit...

rotfl · http://kigondoltam.blog.hu 2011.01.05. 10:58:55

@gaborhorvath3:
De gyűjthetsz, csak ne uzival tedd.

@Zz_:
Igazad van, az az igénytelenség ami szerinted AZ, mert kijelentetted, hogy nem vitás. Így jártunk.

@pakesz:
Köszönjük, hogy megosztottad velünk az "egyedüli értelmű" alaptézised, de nem merek vitába szállni vele és dögöljek meg, stb. Tulajdonképpen filozófiai alapon bebizonyítottad, hogy a motorosok nem léteznek ma, és egyébként is értelmetlenség motorozni. Köszi!

KJ84 2011.01.05. 11:03:12

@cso zsi: Hidd el, hogy ott kint a balkániak is moderálódnak, persze egy bizonyos szintig, de amikor mennek hazafelé, tudják, hogy Magyarország is olyan putri, mint, Románia, vagy Szerbia tehát magától értetődik a szar út, a korrupció és az agresszív vezetés.

cso zsi 2011.01.05. 11:06:49

@Krisi: "Biciklizésre alkalmatlan" = nem tud tekerni tartósan 5-10 kilométeren keresztül.

barbie83 2011.01.05. 11:29:00

Ahogy elnézem ezt a dagadékot a képen, inkább mozognia kéne és gyalog járnia, nem pedig a fűtől elborult aggyal ilyen idióta beadványokat írnia.

Krisi 2011.01.05. 11:36:49

@cso zsi: aki nem tud 10km-t tekerni (lapos terepen kb. fél óra kényelmes tempóval) annak vagy mozgási problémái vannak vagy pedig öreg. ja, még az sem, vidéken meg falun a 70éves Klári néni is teker. akinek fizikai megterhelés egy ekkora táv biciklivel az a motort sem fogja tudni megtartani. szerintem. de ne legyen igazam, és lepjék el a várost a 125-ös robogók :)
mert amúgy nem ellenzem annyira a dolgot, dehát ez a kommentelősdi ilyen, hogy csak azt írjuk le amivel nem értünk egyet, ezért van hogy minden kommentelő köcsög :D

záporjózsi 2011.01.05. 12:04:30

@Krisi: Ez örök téma, nekem az az elvem, hogy ha valaki meg akar előzni és segíteni tudom, teszem, tegye*. Ha meg az engedélyezett 50 km/h, akkor annyival is lesznek szívesek beengedni kanyarodáshoz. Csak éppen az autóban van vagy 1 tonna vas, ami más aspektusba helyezi a folyamatot, mint a jóval kevesebb vas két keréken...

* ha motoros, annak javára még könnyebb lehúzódni, így bátrabban húzódok le egy jól megtermett sportmotornak, hiszen gyorsan túl vagyunk az egészen...

Krisi 2011.01.05. 12:21:11

@záporjózsi: ezt akkor félreérthetően írtam, mert ha tudom akkor én is segítem az előzni vágyót. de ha a megengedett maximummal megyek, és nem tud biztonságosan előzni akkor maradjon csak mögöttem és bírja ki.

a beengedéshez meg ki kell tapasztalni hogy pont annyira ragaszkodjunk az elsőbbségünkhöz és pont annyira legyünk "pofátlanok", hogy az még ne legyen ránk nézve veszélyes. olyan mint gyalogosan átkelni egy zebrán: pont annyira legyünk határozottak, hogy pont ne üssenek el :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.05. 12:28:44

Ötszáz komment(nem olvastam végig) alapján úgy tűnik, hogy ti elhiszitek, hogy ez át fog menni, és lehet majd B-s jogsival 125-ös motort vezetni. Augusztusban is beleszartak(sőt az előző kormány is lesöpörte), most is bele fognak. Még jobban. Arra mondjuk kiváló lesz, hogy azok is lássák, hogy miként szarnak le 50 000 embert, akik eddig még nem látták. Azért aláírom, mert támogatom.

fegyvervideoponthu 2011.01.05. 12:31:43

scheerti:

1. en sem hiszem, hogy atmegy

2. ennek ellenere ala akarom irni, hogy lassam mennyire (biztosan) sz.arnak aromba, es nyugodt lelekkel vegyek utan übernagy robogót "50-eskent hasznalva" jeligere.

3. Hol van kiirva az alairohelyek listaja??? Igeret volt ra az eredeti cikkben

gerely89 2011.01.05. 13:19:07

Engem annyi érdekelne, hogy a beadványban benne van-e, hogy kiegészítő képzéssel legyen A1es Jogosítvány autósoknak?

Ezen múlik, h egyetértek-e vele, vagy sem.

fegyvervideoponthu 2011.01.05. 13:26:25

"Engem annyi érdekelne, hogy a beadványban benne van-e, hogy kiegészítő képzéssel legyen A1es Jogosítvány autósoknak?
"

kep.index.hu/1/0/187/1877/18772/1877273_3da0c8914fe7912bf80a2c7e4c9e5205_o.jpg

gerely89 2011.01.05. 13:56:02

@fegyvervideoponthu:
köszönöm szépen.

"Megfelelő közlekedési jártasság esetén", tehát igen.

Amúgy egésszel annyi a baj, hogy mai 125ös motorok jelentős részének nem 11kw a legnagyobb teljesítménye, ellenőrizni pedig nem ellenőrzik (rendőr nagyon megszívja anyagilag, ha elküldi mérésre a járművet, s kiderül, hogy mégis megfelelő teljesítményű) Ugyanilyen probléma van 50esekkel is(sebesség).

Tomcy 2011.01.05. 13:59:59

@JackLeo: Amerikában sem kell rá semmi, még a nagymotorra sem kell bukó meg semmi.
Ha apád, szomszédod megtanít vezetni és bementek a hivatalba, hogy ő megtanított megkapod a jogsit mert alanyi jogon jár! Nem kell egészségügyi vizsga meg semmi baromság mert az az mentők dolga és kész.
Nálunk meg minden szarért lehúznak 100000-el csak azért hogy a tetves állam elbassza hülyeségre meg hogy a politikusok a saját cégüket tömjék a családjukról nem beszélve.
Akkor hol az igazság?
Magyarázd már el, hogy mennyivel kell máshogy vezetni egy 50-es vagy 80-as(50-es papírral ellátott) normál váltós motort(pl Honda MBX, Yamaha XT 80) mint egy 125-öst?
Mert szerintem semmivel!

Én nagyon örülök ennek, felőlem 250-esig is lehetne engedni, legalább így én is elgondolkozom, hogy nyáron melóba esetleg egy ilyennel járjak, mert ezekkel még 40km-t sem gáz lehúzni mert simán lehet vele 90-100-al menni mint egy kocsival, csak olcsóbb, kevesebbet eszik.

Tomcy 2011.01.05. 14:17:07

Ezt úgy bírom, hogy a legtöbb okoskodó csak a pesti közlekedésről tud írni...
Ki nem szarja le azt a klozet várost itt azt hiszi mindenki, hogy a kibaszott világ közepe és pesten kívül élet sincs???!!!
Vidéken is jó lenne, mert a rengeteg falú között elég kicsi a távolság, és motoron simán járható lenne normális sebességgel.
Plusz ha el kell ugrani hirtelen valahova akkor gyors és könnyű egy ilyen motorral, sőt még pakolni is lehet bele egy kicsit(nagytestű robogóba).
Az meg hogy menjen biciklivel mindenki, ezt is azok mondják akik egész életükben még pestről sem tették ki a lábukat és hozzá vannak szokva, hogy amint kilép 200m-en belül van bolt,busz,metro meg minden, de vidéken egy faluban vagy kisebb városban baromira nem így van, ott kemény km-ek vannak!
Nekem régen volt motorom is 80-as ami ment óra szerint 130-at igaz az már szenvedés volt, de pl 70-80-al simán el lehetett vele járni és nagyon jó volt.
Persze aki életében nem ült még motoron és nem tud motorozni az ne vegyen 125-öst, de akik meg igen azok miért ne?
Én pl marhára nem akarok 900-as motorokkal szaladgálni, mert meghalnék rajta de egy 125-ös amivel 2-en is mehetünk tök jó lenne nyáron.

GERI87 2011.01.05. 14:30:55

@gerely89:

"Amúgy egésszel annyi a baj, hogy mai 125ös motorok jelentős részének nem 11kw a legnagyobb teljesítménye"

Miért is?
A legtöbb 125 11KW alatti mivel pl Európában is ez az általános A1 kategóriára megadott teljesítmény érték, nem csak nálunk.

A 20-on 30-on lóerős 125 meg nem A1-re lett gyártva...
Az más hogy sokan aként használják.

@Tomcy:

"Amerikában sem kell rá semmi,....... hogy ő megtanított megkapod a jogsit mert alanyi jogon jár! "

Ezt a baromságot honnét szedted?

záporjózsi 2011.01.05. 14:41:33

@Krisi: Hát... Nem én foglak elütni, az tuti. :D Én ezt kamionokkal játszom, úgy is izgalmas. Villog, dudál, "tol". 30-as táblánál, útfelújítás közben, persze lehúzódok, de nem fér el. Hát... ez van.

conmorientes 2011.01.05. 14:50:23

@streetsta:

Ok ! Egészségügyi okot a pózra elfogadok, krónikus betegséget meg nagyon sajnálom tényleg.
Ilyen parókára és a viseletre viszont nálam ez még egyáltalán nem mentség, mert az emberi mivolt megörzése és a helyzethez alkalmazkodás fogyatékkal és anélkül is feltétel. Azonban fenntartom a röhögés jogát mert akárhányszor is fogom megnézni a képet kényszeresen elfog.

Támogatásom mellett is van nékem még egy kicsiny problémám amit eddig sajnos senki sem vetett fel és ugyan nem leszek nálatok túlságosan népszerű, de ez ilyen ....

Nem írtátok meg a népi kezdeményezés menetének és esetleges eredményeinek és buktatóinak lehetőségeit.

Mindezt természetesen nem titkolt szkepticizmusom mellett írom, mert véleményem szerint ez abban az országban ahol államérdek a zsúfoltság fenntartása a parkolási pénz beszedéséért , a benzinfogyasztás emelése az abban lévő adók bekaszálása okán és a környezetterhelés folyamatos mantrálása az úniós alapok megcsapolására, na ott ilyen kezdeményezés a különös vita megtartásának szintjére sem jut el.

Szóval tollra fel hobby államigazgatási szakemberek és nézzük csak a lehetőségek tárházát, ahelyett hogy százával olvassunk olyan kommenteket amik a pro és kontra oldalakat, meg a ki hogyan vezet kifogásokat tartalmazza.

Mert most a "mozgalom minden a végcél semmi" helyzetét látom fennforgni, ez meg nekem büdös.

fegyvervideoponthu 2011.01.05. 15:01:37

"Amúgy egésszel annyi a baj, hogy mai 125ös motorok jelentős részének nem 11kw a legnagyobb teljesítménye"

Ize, nincsen benne ez az adat a forgalmiban?

conmorientes 2011.01.05. 15:03:15

@Tomcy:

Nem vagy te Budapestfób ????
Mutass már nekem egyetlen kislélekszámú magyarországi közigazgatási egységet (város és specializált túrista csalogató hely kizárva) ahol mondjuk szerda kora délután nem találsz parkolóhelyet ?
Mert ilyet én még nem láttam.
A motorozás pont a nagyvárosok zsúfoltságán képes segíteni és abban hogy kevesebb idő tipródjon el a közlekedéssel.
Látod, eddig is megtetted a kemény kilométerket a 80-assal, amit nem is lehetett volna, és nem tudom mikor jártál utoljára Budapesten (fúj-fúj) de nem sokat kell ebben a faluban kapaszkodni egy napi 40 km-nyi futkározásért, pedig azt hiszem tényleg minden 200 méteren van bolt, így amit leírsz az egyszerűen badarság.

Nem lényegtelen de hidd el, utas szállítására sem most sem soha nem fogsz ezzel a változással jogosulttá válni.

Nem kioktatni szeretnélek de kérlek olvass és gondolkodj mielőtt írsz, az sokkal egészségesebb mint 125-ös motorról álmodni.

domeq 2011.01.05. 15:05:24

Maximálisan támogatom, hogy B jogosítvánnyal vezethető legyen a 125-ös motor. Mert nekem nincs "A" kategória és most letenni kb egy motor ára lenne, így nem sokat spórolnék. S
okkal többször mennék 125-sel, mint autóval és ezáltal zöldebb lennék, nem utolsó sorban olcsóbban közlekednék.
Ideális Magyarország!

jeefoo 2011.01.05. 15:24:04

Velo!

Szerintem kapisgálsz valamit.

Az egyáltalán nem lenne hülyeség, ha mondjuk kicsit karban lenne tartva elméleti kresz tudásunk és ezzel együtt gyakorlati tudásunk. Mondjuk évente lehetne ilyet tenni és ennek talán értelme is lenne, ha nem a lenyúlásról szólna, hanem tényleg a jó cél érdekében. Ez mondjuk ebben az országban nem működhet.

Sőt a parkolóvitának a leküzdésére leegyszerüsíteném a dolgot: Figyeljék azt, hogy ki hány km-t vezet átlagosan évente, és aki egy meghúzott szint alatt van, az mondjuk menjen busszal. Így a hétvégi vezetők és egyéb veszélyesebb sofórökről le is lenne a gond, a tömegközlekedés virágozna, a nokiásdoboz már nemcsak a déliben lenne átadva, hanem a keletiben is, stb...

Komolyra fordítva a szót, én kicsit félek ettől a kezdeményezéstől, szerintem 1 nap alatt nem lehet átképeződni / megtanulni motorozni. Én évek óta tanulom, és ide-vagy oda a 80-100e. km-em a motoron eltöltve, hát lenne még mit fejlődnöm.

Az én okításom teljesen hivatalosan 2 hónapig tartott, ami egy középsebességű tanfolyásnak mondható. Ebben benne van a kresz tanfolyam a rutin, város és az összes hozzátartozó vizsga. Ettől még nem tudtam motorozni semennyire sem mikor kézhez vettem a jogsit. Csak papírom volt róla, hogy közlekedhetek vele.

Az oktatási rendszeren mindenképpen módosítani kéne. Meg kéne nekünk Magyaroknak is tanulnunk közlekedni (szerintem ez a sport sem nekünk való...), elérhetővé kéne tenni és motiválni a népet az alternatív közlekedésre. (Pl.: jelen esetben a robogózás.)

125-ös sportgéppel 160-at szerintem lehet menni, amit nembiztos, hogy egy 18 éves felfog (Bár sokan 30 évesen se...). Vesz egyet hitelre, ráül, érzi az erőt magában, kicsit sem gondolkodik és imádni fogja a "hipertérugrás okozta élményt", meg adrenalinfröccsöt. Ez nem fog jóra vezetni.

Én ezektől félek ha erre a témára gondolok, ezért nem támogatom annyira az ötletet.

Természetesen másrészről vizsgálva: van ennek jókora előnye is. Parkolás szempontjából, talán károsanyag kibocsátás is kisebb lenne, kevesebb dugó, élhetőbb város. Ez mind maximálisan előremutató dolog és ezek ellen sosem fogok hangot emelni, teljesen egyetértek vele ilyen szempontból.

A megvalósítás persze majd kiderül, hogyan sül el és milyen eredményt hoz.

Összegezve röviden: Felelősség tudat és józanész kéne, akkor megoldódna elég sok probléma.

Remélem senkit sem akasztottam ki túlságosan, elnézést a terjengősségért.

Széles utat, és balesetmentes vezetést mindenkinek!

Camappa 2011.01.05. 15:28:27

@jeefoo: Álmodj nagyobbat. Először az országot kell rendbe tenni, EU szintre hozni az embereket fejben, aztán amikor már senkinek nem érdeke idehaza belefosnia egy jó nagyot a saját fészkébe, na akkor majd lehet ilyen magasszintű dolgokon agyalni.

Majd amikor nálunk is alanyi jogon jár a notebook, ahogy egyes skandináv országok faluiban, akkor pofázhatunk addig inkább illem-etikett-protokoll órákat kellene vennünk meg leszokni az ősmagyar szokásunkról, a LOPÁSRÓL!

fegyvervideoponthu 2011.01.05. 15:29:16

"125-ös sportgéppel 160-at szerintem lehet menni, amit nembiztos, hogy egy 18 éves felfog (Bár sokan 30 évesen se...). Vesz egyet hitelre, ráül, érzi az erőt magában, kicsit sem gondolkodik és imádni fogja a "hipertérugrás okozta élményt", meg adrenalinfröccsöt. Ez nem fog jóra vezetni.

"

11 kw-tal hiperterugras. Ja.

Es mindig kitalalunk 1 db idiotat, azt altalanositjuk mindenkire...es TICCSUKBE!

Szanalom.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.05. 15:30:13

@Tomcy: " Amerikában sem kell rá semmi, még a nagymotorra sem kell bukó meg semmi.
Ha apád, szomszédod megtanít vezetni és bementek a hivatalba, hogy ő megtanított megkapod a jogsit mert alanyi jogon jár! Nem kell egészségügyi vizsga meg semmi baromság mert az az mentők dolga és kész."

1, Államonként változik, hogy kell-e sisak. Az államok felében kell, egy részükben csak bizonyos életkorig, de kell. Valóban van néhány állam, ahol nem kötelező, de nem ez a jellemző.

2, Jogosítvány mindenhol kell, alanyi jogod max. arra van, hogy elkotródj egy tanfolyamra, és levizsgázz.

Drizzt Do`Urden 2011.01.05. 15:34:21

Hajrá TC!
Szivből támogatom a kezdeményezést és alig várom, hogy aláirhassam.
Nm hiszem, hogy most akkor a sok kis suhanc rohanni fog és 160-al tépni egy felfúrt 125-össel. Ingázásra viszont napi 20-40 km-t menni oda-vissza nem is lenne jobb egy 125-ösnél. Nekem B-s jogsival volt szerencsém vezetni Korfun egy 125-ös jogsit és simán rá lehet érezni. A bukó persze szerencsére alap, de óvatosan kezdve és ésszel vezetve szerintem sokat javitana a dugókon.
engem a rendszám sem zavarna, legalább ellenőrizhető lenne ki volt a hülye és a loás is remélhetőleg kevesebb lenne.

fegyvervideoponthu 2011.01.05. 15:41:09

Csak kerdezem ujra: mikor lesz mar lista az alairasgyujtesi pontokrol???

Drizzt Do`Urden 2011.01.05. 15:50:14

@Tomcy: 100%-ban egyetértek. Ez nem csak Bp-ről szól, hanem millió és egy helyról ahol marha nagy segitség lenne. Miért van az, hogy bármelyik déli Eu-i országban felül a srác a csajával a motorra és gond nélkül mehetnek munkába, haza, piknikezni, akármi? Az Európa, ahova mi is tartunk / kéne tartanunk.

gerely89 2011.01.05. 15:52:02

@GERI87, fegyvervideoponthu:
Én a magyar viszonyokról írtam, nem arról, hogy mi az elmélet. A nem szocimotor forgalomban lévő 125ös kétüteműek jelentős része bőven 11kw fölött van. Tehát hiába 11kw-os papíron a 125ös, ha gyakorlatban 20-30 lóerős. Ezt arra értem, hogy ha bevezetnék, ezt a A1-es jogsi B mellé kiegészítő képzéssel, akkor annak úgy lenne értelme, ha a motorok teljesítménye tényleg annyi lenne, amennyi a forgalmiban.
S ne gyertek nekem azzal, hogy "de a 125ös az 11kw", mert mindenki tudja, h nem ilyen egyszerű a kép.

fegyvervideoponthu 2011.01.05. 16:02:08

"Tehát hiába 11kw-os papíron a 125ös, ha gyakorlatban 20-30 lóerős."

1, nemzetkozi A1 kategroia alapjan de, igenis a tobbseguk 11 kw max.

2, tetelezzunk mar fel nemi jogkovetest, ne mindig a renitens kisebbsegbol induljunk ki

3, az epelmeju tobbseg, aki elne ezzel a lehetoseggel, az nem "atfeliratozott 250-est", hanem valami furgebb robogot venne csak, mert OLCSO kozlekedesre kene valoban.

gerely89 2011.01.05. 16:08:19

@fegyvervideoponthu:
értem amit írsz, és igazad van. Én csak azt írtam, hogy ami papíron 11kw, az gyakorlatban (sok esetben) sokkal több.
Szóval azért vitázok csak, mert így is fogy a magyar lakosság, a sok hülye miatt nem kéne még jobban fogyjon.
Összességében: egyetértek, de akkor a renitens kisebbséget ki kéne szűrni. Van már elég munkája rehabilitációs központoknak így is.

gerely89 2011.01.05. 16:11:41

hozzászólásomhoz még: Ezen amúgy vitatkozhatnánk még napokon keresztül, sok értelme nincs. Te álláspontodat is meg lehet érteni (ne a renitens kisebbséghez igazodjunk), illetve én álláspontomat is (sok a hülye, valami módon védeni kell őket)

Hurri Kán 2011.01.05. 16:13:36

@gerely89:
Maradjunk annyiban, aki a saját hülyesége miatt így fejre áll, az hulljon...

gerely89 2011.01.05. 16:15:51

@gyvy: ebben látod igazad van, aki hülye haljon meg.

Ezzel csak annyi a baj, hogy szarrá töri magát, bekerül rehabilitációs intézetben, ahol állami pénzen kezelik. Vagy meghal, egy sirató családot maga mögött hagyva. Viszont mindkét esetben nem dolgozik, nem növeli a magyar GDP-t :-)

Hurri Kán 2011.01.05. 16:18:45

@gerely89:
Ha valaki idióta, az nem attól lesz az hogy egy 125's robogóra ráül. Az autóval is ugyanúgy ön-és közveszélyes.

De ha így pl. az elővárosi ingázók egy része autó helyett robogóra ül, talán kicsit csökken a zsúfoltság az utakon és a város levegőjének biztos hogy nem fog megártani.

gerely89 2011.01.05. 16:28:23

@gyvy: "ha valaki idióta...." ebben látod igazad van, de autóban sokkal nehezebb meghalni, és ismerősi körben akik vannak motoros hülyegyerekek, autóval ők is biztonságosabban vezetnek.

"de ha így pl..." igen, ez igaz, pesten tanuló egyetemistaként én is jobban örülnék, ha emberek egy része átülne motorra, s nem egyedül ülne autóban, dugóban.

isti77 2011.01.05. 16:51:29

Remélem, félelmem nem válik valóra, de tartok tőle, hogy sok szerény képességű, ám annál nagyobb önbizalmú, szinte nulla motoros gyakorlattal rendelkező (eddig csak) négykerekű úrvezető egyik balesetet fogja okozni a másik után, ha motorra ülhet külön vizsga nélkül.
Igaz, hogy pár óra gyakorlatot hivatalosan le kell igazolni a tervezet szerint, de mint tudjuk, ebben az országban sok mindent meg lehet oldani más úton is. És ha már törvény adta jogom, hogy a B-s jogsival motorra üljek, miért is ne? "Ha biciklizni tudok, nyilván tudok motorozni is." (Azért tettem idézőjelbe, mert hallottam már ezt így elmondva valakitől). Ha egy nyamvadt vizsgát sem kell tenni, ahol kiszűrnék azokat, akik félpercenként eltaknyolnak, mi lesz az akadálya annak, hogy az is motorozzon (legalábbis próbálkozzon), aki teljesen alkalmatlan rá? Abból, hogy valaki viszonylag jól kezeli a pedálokat és tekergeti a kormányt egy autóban, még nem következik automatikusan, hogy a motorhoz is van érzéke. Persze, előbb-utóbb nyilván belátja, hogy nem neki való. Rosszabb esetben, miután okozott egy nagyobb balesetet. Ne legyen igazam.

JackLeo 2011.01.05. 18:58:49

Hali mindenkinak!

Tegnap este annyit huzakodtunk a témán, hogy ma elmentem a Ducati-hoz és vettem egy Multistrada-t :)))

Most mindenki azt mond amit akar! Szídjatok :)))))))) Yehhhhh :) TAVASZT AKAROK!

JackLeo 2011.01.05. 19:05:32

@fegyvervideoponthu: 3, "az epelmeju tobbseg, aki elne ezzel a lehetoseggel, az nem "atfeliratozott 250-est", hanem valami furgebb robogot venne csak, mert OLCSO kozlekedesre kene valoban."

A többségnek igen. De mint ahogy most is 50-es papírokkal 125-ös robik rohangálnak, honnan gondolod, hogy azok, akik a mai törvényeket nem tartják be a holnapiakat be fogják tartani?

Rocko- 2011.01.05. 19:27:57

@cso zsi: igen, valahol itt szoktak kifulladni az érveik. :)

Rocko- 2011.01.05. 19:32:27

@pakesz: mindezért mit is kapnak cserébe? azt sehol nem látom a zseniális levezetésedben.

Rocko- 2011.01.05. 19:34:42

@Natan2005: "Attól, hogy valaki tud (?) autót vezetni, még nem tud motorozni!!!"
épp ezért előfeltétele a képzés.

Rocko- 2011.01.05. 19:36:25

@GERI87: "Megnézném ahogy a falusi Marika néni felveszi a Csepelre a bukót meg a kesztyűt..."
most se veszi. ezért halnak rendre a vidéki kerékpárzók.

Rocko- 2011.01.05. 19:37:46

@barbie83: anyád sírját is lehugyozod vagy csak a mozgássérültekkel vagy ilyen kemény?

Rocko- 2011.01.05. 19:42:48

@Krisi: honann tudod, hogy a letekeréssel van a probléma? lehet azzal. lehet a kerékpárzók semminek nézésével van baja. lehet nem sík terepen közlekedik, hanem budai hegyvidéken. vagy nem a fél életét szeretnék kerékpáron tölteni. ezernyi oka lehet rá, h miért ne. (meg arra is h miért igen.) mérlegel, oszt dönt.

Rocko- 2011.01.05. 19:45:46

@conmorientes: "Ilyen parókára és a viseletre viszont nálam ez még egyáltalán nem mentség"
mert ha bezony veretes magyar öltözékbe öltözne, akkor a papiros tartalma változna, úgymint?

9mmPara 2011.01.05. 19:57:35

@JackLeo: "50-es papírokkal 125-ös robik rohangálnak, honnan gondolod, hogy azok, akik a mai törvényeket nem tartják be a holnapiakat be fogják tartani?"

Szerintem van egy alapvető különbség. Az 50-es kategória teljesen el van hanyagolva a hatóság részéről. Egyszer, a forgalombahelyezéskor van műszaki vizsga (az is csak akkor, ha használt importcucc), aztán felejtve: se érdemi műszaki, se rendszám, se nyilvántartás, semmi. A hivatal épp csak nem biztat a szabályszegésre. A 125-ös eleve rendszámosan indít, rendszeres időközönként műszaki vizsga van, ahol az erre kiképzett vizsgabiztos teszi fel a gépet a fékpadra, felül a motorra, húzza a gázt és tiporja a féket. Kb. negyedórás továbbképzés kell, hogy érzésre meg tudja mondani, ha gyanúsan erős az elvileg 11kW-os 125-ös -- lehet rendkívüli műszakira küldeni.

Bár alad egy hézag: a terv szerint nem az lenne előírva, hogy egy 125-ös motor teljesítménye nem haladhatja meg a 11 kW-ot, hanem az, hogy ki vezetheti.
Én erre két megoldási lehetőséget látok: egyik, hogy a 125-ös gépekre univerzálisan bevezetjük a teljesítménykorlátot, tehát legkésőbb műszaki vizsgán bukta van; másik, hogy a B-vel vezethető 125-ösre pluszban előírjuk elő a "robogó"-szerűséget is, ezeket az uniós piacra gyártó cégek már úgyis 11kW-ra limitálják.

fegyvervideoponthu 2011.01.05. 19:59:25

"
A többségnek igen. De mint ahogy most is 50-es papírokkal 125-ös robik rohangálnak, honnan gondolod, hogy azok, akik a mai törvényeket nem tartják be a holnapiakat be fogják tartani?"

Elhetobb jogszabalyokat konnyebb betartani. Most pont semmi ertelme letenni az A1 jogositvanyt, mikor gyakorlatilag semmilyen elonnyel nem jar, csak a jogkovetes tudataval.

Rocko- 2011.01.05. 20:00:52

@isti77: "Remélem, félelmem nem válik valóra, de tartok tőle, hogy sok szerény képességű, ám annál nagyobb önbizalmú, szinte nulla motoros gyakorlattal rendelkező (eddig csak) négykerekű úrvezető egyik balesetet fogja okozni a másik után, ha motorra ülhet külön vizsga nélkül."
olvasd el a cikket, amihez kommentálsz. kötelező lesz a külön vizsga.
és ha balesetek miatt nem aggódnék, mert:
a) balesetet okoz. rájön, h neki ez nem jó, és leteszi.
b) konzekvensen okoz balestet, nem szép ilyet mondani, de előbb-utóbb meghal vagy nyomorék lesz. ergo nem okoz problémát
c) balesetet okoz, majd az xedik alkalom után rájön, h ez neki nem jó és fejlődni fog.

"mi lesz az akadálya annak, hogy az is motorozzon (legalábbis próbálkozzon), aki teljesen alkalmatlan rá?"
és autóvezetésnél? azt ne mondd, h a jogsi. az nem megy át, aki nem akar. vagy önerőből vagy pár Deák segítségével.

JackLeo 2011.01.05. 20:29:37

@fegyvervideoponthu:
"Elhetobb jogszabalyokat konnyebb betartani. Most pont semmi ertelme letenni az A1 jogositvanyt, mikor gyakorlatilag semmilyen elonnyel nem jar, csak a jogkovetes tudataval."

Ezt már annyiszor, de annyiszor hallottam más dolgok kapcsán. Ez az alapvető külömbség a mi és a nyugati ember mentalitása között. Mi megmagyarázzuk, miért eleve értelmetlen betartani egy szabályt. Hányszor hallottad már, hogy én csak azért nem fizetem be az adót, mert.... és itt jön az úgyis ellopják, én ezeknek soha, a komcsiknak-jobbosoknak aztán nem, mert a szomszéd sem stb. A nyugati meg betartja a szabályt, mert az a szabály és veri a palávert a képviselőjénél, hogy változtassák meg, ha nem tetszik neki benne valami. Persze ez durva általánosítás, de nagy vonalakban mégis megáll. ( Ne gyertek kérlek a nyugaton is csalnak adót meg hasonlókkal. Persze. van itt is egy rakás csaló. Meg ez nem emberminőségi kérdés. Nem gondolnám, hogy a német bármivel is jobb ember mint én. De ez egy alap tulajdonság.)

Nem tudok EGY darab otthoni motorral rendelkező ismerőst mondani, akinek minden papírja rendben lenne. Vagy a motoron van buherálva, vagy jogsija nincsen (40 éve vezet nagymotort jogsi nélkül) vagy biztosítása nincsen, vagy, vagy , vagy...

Szerintem ez önigazolás.

JackLeo 2011.01.05. 20:35:12

@Rocko-: "a) balesetet okoz. rájön, h neki ez nem jó, és leteszi.
b) konzekvensen okoz balestet, nem szép ilyet mondani, de előbb-utóbb meghal vagy nyomorék lesz. ergo nem okoz problémát
c) balesetet okoz, majd az xedik alkalom után rájön, h ez neki nem jó és fejlődni fog."

a) Csak ne az én és ne is a te autód-motorod-gyereked épsége legyen ennek az ára.
b) Minek is a műszaki? Aki felelőtlen meghal előbb vagy utóbb. És a biztonsági öv?
c) Ezt meg sakkozd ki az előző ketőből

ÉLJEN a DUCATI!!!!!!! :) Jöjjön már a tavasz!!!!! :))) Csuhajja de jó a kedvem :)

Hurri Kán 2011.01.05. 21:50:53

@Rocko-: Ja! :DDD

Nőknek pöckölésadó!

Rocko- 2011.01.05. 21:52:03

@gyvy: esetleg pöcökadó.
shemale-ekre extradíj.

Krisi 2011.01.05. 21:53:20

@fegyvervideoponthu: A1 jogosítvány értelméről kérdezz meg egy 16 éves srácot, szerintem mást fog mondani :)

szerintem egyedül ők a "célközönségük" az A1 kategóriának. 21 éves kortól már lehet menni nulla motoros gyakorlattal A korlátlanra és amikor én csináltam 3 éve akkor kb. 30ezer Forinttal volt csak drágább, szinte minden 21 évnél idősebb ember ha már motoros jogsit csinál akkor nem tököl és egyből korlátlanra megy. mondjuk egy statisztikát szívesen megvizsgálnék, hogy melyikek a legnépszerűbb kategóriák.

Hurri Kán 2011.01.05. 22:00:59

@Rocko-:
Shemaleknek dupla adó! Nekik dupla sansz, dupla élvezet, fizessék meg :DDD

Rocko- 2011.01.05. 22:10:07

@JackLeo: a) ezt B-s jogsival is megteheti. v kerékpárral. de akár nélküle is.
b) nincs összefüggés a kettő közt

nagybela2 2011.01.05. 22:43:00

@velo: Támogatom.

De azt is, hogy a B kat ne legyen alapból jó az 50ccm-re sem.
Mindenképp kelljen rutin és forgalmi vizsga is a 125ccm motorhoz is és az 50ccm motorhoz is. A külön KRESZ vizsgától, a _kötelezően megvásárlandó_ "oktatások"-tól viszont eltekintenék. Azonban motoros-technikai oktatást javasolok mindenki számára.

Mondom ezt úgy, hogy sokat motoroztam 50ccm-en -mondjuk úgy régebben-, de a tavaly letett A kategóriámhoz meg kellett tanulnom _motorozni_. Azaz ha nagyobb súlyú az a 125ccm-es motor, akkor ne legyen elég a biciklis tapsztalat.

nagybela2 2011.01.05. 22:54:11

Remélem a cikkben jelzett "szándék"-ból a 6óságok nem fognak valami cirkalmas s.art csinálni.
Tényleg kellenének azok az élhető jogszabályok. Kérdés tényleg lesznek-e.

Rajtam nem múlik, aláírom.

Szerintem ennyi idő alatt rengeteg pro és kontra előkerült, csak figyelembe kellene venni őket. Többet a magasságos szagértők sem fognak tudni összelapátolni félévek alatt sem.

conmorientes 2011.01.06. 08:16:05

@Rocko-:

Úgymint milyen papír ??? A valóságos jottányit sem, de ebben a kérdésben nem ez a lényeg. A virtuális, vagyis maga a cikk amiről beszélünk nem lenne annyira disszonáns mint amennyire ettől a képtől az.
Veretes ? magyar ? El vagy te tévedve barátom !
Remélem nálad sincs átmenet a trágyahordó pulóver és a cilinder, fehér sál glasszékesztű gúnyák közt.

9mmPara 2011.01.06. 09:22:22

Esztétikailag hadd jegyezzem meg, hogy Bende gúnyája és mozdulata összhangban van a témával: az istenadta nép (amelyik ezúttal kezdeményezni merészkedik) rozzant göncben, roggyant derékkal áll a méltóságos hivatal előtt. Tökéletes magyar helyzetkép.

fegyvervideoponthu 2011.01.06. 09:26:14

"Ez az alapvető külömbség a mi és a nyugati ember mentalitása között."

Nem köll ez a madzsarellenes rasszista duma. Miben vagyok mas, mint az osztrak szaki? 10 km-rel keletebbre szulettem? Muhahaha.

EU es NATO tagallam, a Schengeni ovezet tagjai Bananisztan. Pont ilyen "elheto, penzbe nem kerulo" intezkedesekkel valhatnank nyugatiabbakka.

fegyvervideoponthu 2011.01.06. 09:33:11

"Azaz ha nagyobb súlyú az a 125ccm-es motor, akkor ne legyen elég a biciklis tapsztalat. "

Eppen forditva.

Kisebb tomegre juto 11kw a veszelyesebb, nem?

BTW: az ide sorolt jarganyok jellemzoen 100-150 kilos sajat tomeggel birnak.

Rocko- 2011.01.06. 09:39:27

@conmorientes: "Úgymint milyen papír ???"
tán ha megnéznéd a képet amirôl beszélsz... a petíció papírja, amit átad.
"A valóságos jottányit sem, de ebben a kérdésben nem ez a lényeg."
de, pontosan ez a lényeg.
"maga a cikk amiről beszélünk nem lenne annyira disszonáns mint amennyire ettől a képtől az."
azt hiszem gondjaid vannak a szelektálással és ezt prejudikációval vezeted le. semmi változást nem érzek azzal hogy ha nem lenne ott a kép.
"El vagy te tévedve barátom !"
én vagyok eltévedve? te beszélsz öltözködési tanácsokról egy közlekedésügyi cikk kapcsán.
"Remélem nálad sincs átmenet a trágyahordó pulóver és a cilinder, fehér sál glasszékesztű gúnyák közt."
akkor írd le, hogy szerinted pontosan milyen konfekcióruhában kell átadni egy papírt. de vigyázz, másnak más fog tetszeni, szóval olyat válassz, ami mindenki tetszését elnyeri. ja, nincs? akkor errôl ennyét. légy szíves, továbbra is a cikkrôl beszélj a cikkhez kapcsolódóan, nem öltözködési tanácsokról.

kispista5 2011.01.06. 11:54:19

Szívesen csatlakoztam volna, de bende tibor gyalogosgázoló cikke nálam kiverte a biztosítékot. Többet nem látogatom a totalcart,

GERI87 2011.01.06. 12:22:15

@Rocko-:

Nem azért, hanem mert részegen közlekednek kivilágítatlanul...ezen a bukó se sokat segít.
És az utak szélén sincs sok hely, főleg falun...

GERI87 2011.01.06. 12:27:28

@9mmPara:

Szerintem is jobb lett volna az 50-esek rendszámozására aláírást gyüjteni...

Sokszor azzal példáloztok hogy milyen a nyugati gyakorlat és ott már sok helyen van 125 B-re...

De az is nyugat hogy van rendszám 50-esen.

Ezt nem kéne átvenni?

Elég furán veszi ki magát hogy már a B kategória kiterjesztéséért megy a harc, de nyamvadt azonosítót nem rakunk egy járműre....

Még nem jártunk az űrben de már a holdra készülünk..

fegyvervideoponthu 2011.01.06. 13:26:23

50-esek rendszamozasa lehuzasmentesen: sztem a mopedtolvajokon kivul senki nem tiltakozna.

Es a hangsuly a lehuzasmentessegen van.

9mmPara 2011.01.06. 13:51:50

@GERI87: @fegyvervideoponthu: Egyetértek, valamiféle azonosító kell az smkp-ra is végre. Ez a fentebb említett biztosítós rendszámszerűség nekem pl. tetszik.

GERI87 2011.01.06. 13:54:26

Nyílván járna valami költséggel ha rendszámosítani kéne...ez elkerülhetetlen.

Nem abból kéne kiindulni hogy pl 15.000-be kerülne a rendszám hanem hogy sokkal nagyobb a kár ha ellopják és nem lesz meg mert nincs azonosító...

De a gyakorlat ilyenkor az hogy csak az újonnan értékesített 50-esekre tesznek már rendszámot, a meglévőket nem kötelezik.

Asszem így akarták anno megoldani....

Tehát a Józsi bá' Babettája megúszná a csettegő árába kerülő rendszámozást...

fegyvervideoponthu 2011.01.06. 13:59:13

Kotelezo kell smkp-ra is. Miert nem kuld a biztosito egy nagyobb matricat azonosito szammal rendszam gyanant?

Ennyi. Nem nagy koltseg lenne. Jovore meg felulragasztom. Kesz.

Ohne lehuzas, ohne burokracia.

Rocko- 2011.01.06. 18:21:16

@GERI87: "Nem azért, hanem mert részegen közlekednek kivilágítatlanul...ezen a bukó se sokat segít."
de, pont segít a fejsérülések ellen. ezért találták ki.

Manac ;-) 2011.01.06. 21:34:41

Szasztok!
Egy kicsit agilissá tett 2T 50cc robogóval járom Budapest utcáit tavasztól őszig, egy szezonban max.5000km-t.
Motorom végsebessége 70-80között lehet, azért kellett "izmosítani" hogy együtt tudjak haladni a forgalommal.

Szeretnék váltani 4T motorra -kisebb fogyasztás és kevesebb környezetszennyezés végett- de 50ccm-es átlag 4T robeszok menetteljesítménye szvsz a fővárosban nem igazán elég.
A "125ccm ötvenes papírokkal" nekem rohadtul nem jön be, de az A kategória 100eFt költsége számomra sok (az A1 sem jelentősen olcsóbb). Nem hiszem, hogy valaha lesz "rendes" nagymotorom, egyszerűen nem tudnám kihasználni..
Én támogatom, hogy B jogsival lehessen 125ccm-es motort vezetni. Ha nem vihetek utast vele, az sem baj.

piadone 2011.01.07. 13:45:00

"A nyugati meg betartja a szabályt, mert az a szabály"
nagy tévedésbe vagy ott sem tartja be mindenki a szabályt! esetleg többen/robogó ügyben/
csak egy példa ausztria ott igaz rendszám kötelesek és műszakira viszik a robogót s csak 45km-rel mehet/ne/ és utast is vihet egy 50cc hogy hágják át a sebesség határt? sebesség korlátozó gombal melyet aktivál ha ellenőrzés van ott se szentek élnek

piadone 2011.01.07. 13:50:03

@GERI87:
s ebben neked mi lenne a jó!

piadone 2011.01.07. 13:54:00

@GERI87:

" Elég furán veszi ki magát hogy már a B kategória kiterjesztéséért megy a harc, de nyamvadt azonosítót nem rakunk egy járműre...."

nem értem neked ebben mi lenne a jó!
azonosító??
ha hiszed ha nem van alvázszámuk !/mi alapján biztosítást kötünk

papageno 2011.01.07. 15:02:28

Nekem előbb volt motorra, mint autóra jogosítványom és szívem szerint mindenkinek javasolnám, hogy motorozzon egy-két évig, mielőtt autót kezd vezetni. Aki így kezdi, biztosan jobban megtanul vigyázni másokra, meg magára is. Ebben az esetben a kérés okafogyottá válna.
Ami a 125-ös robogókat illeti: Ha ezt engedélyeznék B kategóriás jogsival vezetni, akkor jogosan felmerülne az igény, hogy vonatkozzon ugyanez a 125-ös normál motorokra is. Azután ez menne tovább. Ha lehet a 125-öst, miért ne lehetne egy kicsit nagyobbat is?
Valahol határt kell szabni és szerintem a jelenlegi szabályozás megfelelő. Aki motorozni akar, tegye le a vizsgát a megfelelő kategóriára.

kelecz.m 2011.01.10. 22:44:03

Sziasztok
smkp-ral csak 40km/h a meg engedett max sebbesség, és nem közlekedhetsz vele akárhol.
Ha B- kategoriával Akarsz 125-öst vezetni legyen kötelezö a rutin vizsga rá. Minimális vizsga díjjal.

sanyika77 2011.01.18. 10:52:03

Szerintem rohadt jó ötlet!!!!!!!!!
Ha meg csináljátok istenek vagytok!!!!!!!!!!

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2011.01.19. 10:05:18

Csatlakozz az ellenakcióhoz! Ha mégis összejön a Totalcarnak, akkor bosszúból én is motorozni fogok, aztán majd meglátja mindenki, miért baj ez.

leveltar.blog.hu/2011/01/19/botorkara_ne_hallgass_mar_pajtasim

hercegkhyra 2011.01.20. 14:58:36

sziasztok!

hol lehet követni mennyi aláírás gyűlt össze?

littlerock 2011.02.02. 11:49:57

Kérdés: az ívet alul ki íja alá? ha én, akkor egyszer az adott ívet aláírhatom?

mert van eddig 8 db aláírásom, nem voltam túl sikeres a gyűjtésben, de az enyém lehetne a kilencedik...
süti beállítások módosítása