Előre a múltba: egy DeLorean feltámasztása

  2010. november 06. - Koncz_János Címkék: delorean felújítás dmc

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül


Szerintem minden ember megnézte legalább egyszer a Vissza a jövőbe (Back to the Future) filmtrilógiát, így mindenki látott már e jeges semmiben kerengő sárgolyón DeLorean DMC-12-t, még ha erősen átépített, időutazásra kusztomizált állapotban is. A filmek képesek az agyunkra menni, nekem voltak korszakaim, amikor az igazságosztó Charles Bronsonnak, a Mátrixot legyőző Neónak, vagy éppen Aragornnnak képzeltem magam, de soha nem mentem olyan messzire, hogy hatlövetű Magnumot vegyek, fejest ugorjak az asztali pc-mbe, vagy egy kétkezes karddal hadonásszak kis falum főutcáján.

Resize of DSC 0991-1

Bezzeg Botond (bopat), ez a drága ember! Törzsolvasónk a film nyomán annyira bekattant, hogy vett egy erősen használt DeLoreant, és elkezdte felújítani. Áldottak legyenek a szent őrültek!

A DeLorean az ebay közvetítésével az USÁ-ból érkezett konténerben, és hát megnéztem volna Botond arcát, amikor a leharcolt, lógó belű, pirosra festett (micsoda szentségtörés!) példányt először meglátja. Bár ő tagadja, szerintem sokk lehetett az a javából. Én legalábbis eléggé ledermedtem, amikor megláttam az autót, de Sanya szerint nem olyan vészes a helyzet. Én pedig hiszek Sanyának.

Resize of DSC 0760

A gép tréleren utazott a megállíthatatlanul ketyegő időben Besztercebányáig, ahol egy kis bérelt garázsban landolt. Botond nyomban elkezdte szervezni a felújítást, mert az a terve, hogy jövő tavasszal ott lesz vele a nagy nemzetközi találkozón, amit az észak-írországi gyár mellett rendeznek Belfastban. Ám az élet tele van megoldandó problémákkal, így a restaurálás eddig csak tyúklépésekben haladt. Egyszer kiutazott Besztercére az egész magyar DeLorean klub, alaposan felmérték az autó állapotát, és nekiláttak a bontásnak. Utána persze elmentek sörözni, és több korsó elfogyasztása közben elméletben fel is újították a gépet.

P1060911 resize

A gyakorlati munka következő lépését két barát megérkezése jelentette. Sanya egy nagyobb kulcskészlettel, én pedig használt gatyákkal és vadiúj motor-prospektusokkal teli bőrönddel, egyenesen a repülőtérről, a hajnali kínai járatról érkeztem a kies felvidéki város garázssorára. Plusz 3 fok volt, lógott az eső lába, így viszonylag tempósan láttunk a feladatnak: leszerelni a DeLoreanról az összes karosszériaelemet. Ezeket Botond azóta már elvitte Miskolcra, Ajtófélfáékhoz, akik főként amerikai autók felújításával és átépítésével foglalkoznak. A csapat tagja Manóka is, az ország egyik legjobb karosszérialakatosa. A srác gyakorlatilag zseni, ezt elismeri mindenki, aki egyetlen munkáját is látta. A zsenijére szükség is lesz, mert a DeLorean rozsdamentes acélból készült karosszériaelemeit SZÉPEN rendbe hozni, az embert próbáló feladat. A festéket leszedni nem nagy ügy, de van egy-két sérülés, azokat ki kell javítani, azután szálcsiszolni a felületeket.

P1060898 resize

A DeLorean váza és felfüggesztései a Lotustól származnak, erre az alapra egy üvegszálerősítésű testet építettek, amihez csavarkötésekkel rögzítették a rozsdamentes karosszériaelemeket. Úgyhogy igazából nem volt nehéz dolgunk a szétszedéssel, Sanya szorgalmasan csavarozott, mi szorgalmasan néztük, és közben tartottuk, amit kellett, Botond időnkét sprickolt egyet a WD-40-nel. A sirályszárnyas ajtók levétele volt csak bonyolultabb, ki kellett találni, hogyan fesztelenítsük a felnyitást segítő torziós rugókat, ki ne verjék a hátsó szélvédőt. Botondnak van szervizkönyve a kocsihoz, meg tudunk mi logikusan is gondolkodni, ha kell, így sikerrel megoldottuk ezt a műveletet is. A sárvédők pár kilósak mindössze, de az ajtókban van anyag rendesen (oldalablak, tükör, elektronikák és a kapcsolódó mechanikai szerkezetek), úgyhogy azok levételéhez kellettünk mind a hárman, de egyébként tényleg nem volt vészes a meló.

P1060961 resize

Sanya közben elfogyasztott egy zacskó kínai cukrozott mogyorót (Jangce-kavicsot), majd, hogy az előételt főétel kövesse, felugrottunk Donovalyba, ahol Szlovákia egyik legjobb éttermében, a Kolibában rettentő módon bevacsoráltunk. Botond tetőtéri fészkébe tettük át ezután a főhadiszállást, ahol elsztorizgattunk éjfélig, amikor is én fejjel előre rázuhantam a dohányzóasztalra, és rajtaütésszerűen elaludtam (48 órája talpon voltam már). Reggel erős szélre és hóesésre ébredtünk. Sanya Mercijén még nyári gumik voltak, úgyhogy gyorsan, de megfontoltan lemenekültünk a hegyről, és meg sem álltunk hazáig.

P1060965 resize

Ez volt a mi sztorink, és most lássuk pár mondatban a DeLoreanét, ami sokkal fordulatosabb és színesebb. Az autó megalkotása egy tapasztalt, autóiparban szocializálódott mérnökember, John DeLorean nevéhez fűződik. Megtervezte az éppen most vasárnap megszűnt Pontiac-nek a GTO-t, a Le Mans-t, Firebirdöt és a Grand Prix-t, majd elkövette azt a meggondolatlan lépést, hogy a nagy amerikai gyártók árnyékában megpróbált saját márkát építeni. A detroiti nagyok sosem nézték az ilyesmit jó szemmel, kinyírták Tuckert, és kinyírták DeLoreant is, de addigra elkészült a DMC-12-ből vagy 8700 darab. (Jelenleg kábé 6000 darabos az állomány.) A típus nevében a 12-es szám arra utal, hogy az alapkivitelt eredetileg 12 ezer dollárért akarták árulni az USÁ-ban. DeLorean, és főtervezője, William Collins mertek nagyot álmodni. Az eredeti, 1976-ban megtervezett DeLorean tényleg egy időgép lett volna, új technológiájú belső vázzal, Wankel-motorral, de közbeszólt az olajválság, a termelési racionalitás és az árképzési kényszer, így az autó eléggé megváltozott, mire a tapasztalatlan, de jól fizetett észak-írországi munkások kezéből a szériaértett példányok 1981-ben kikerültek.

P1060919 resize

A Lotus erőteljes szakmai közreműködésével talpra állított kis kétüléses farába végül európai erőforrás, a Renault, Peugeot, Volvo egyes modelljeiben használt hathengeres, 2849 köbcentis V-motor került, ami elég szépen mozgatta volna a könnyű testet, ha a szigorú amerikai kibocsátási szabályozások el nem vesznek a teljesítményéből vagy negyven lóerőt. A maradék 130 csak átlagos dinamikát biztosított az autónak, de a vevők így is buktak a Giorgetto Giugiaro (Italdesign) által tervezett futurisztikus formára, és a különleges megoldásokra, így hosszú várólista alakult ki, annak ellenére, hogy az autót 12 helyett végül 25 ezer dollárért árulták. Az üzlet tehát kezdett szépen beindulni, amikor csúnyán elmeszelték a főnököt: 1982-ben valaki feljelentette kábítószer-kereskedésért (állítólag fedett amerikai ügynökök csalták tőrbe). A bíróság több éves huzavona után felmentette, de addigra már elúszott minden, csődbe ment a vállalkozás, az utolsó elkészült autókat listaár alatt kótyavetyélték el, az alkatrészeket az USÁ-ba szállították.

P1060936 resize

Talán el is felejtődött volna a DeLorean, ha nem szúrják ki maguknak a hollywoodi filmkészítők, akik az időgép szerepére kerestek egy különleges autót. A bűbájos film sikere kultusztárgyat formált a DMC-12-ből, amelynek tulajdonosai ma világszerte klubokba tömörülve aktív társas életet élnek. A DeLorean felújítása annyiban nem nehéz, hogy gyakorlatilag minden alkatrész beszerezhető hozzá, az európai tulajdonosoknak például egy holland raktár szolgálja ki. Annyiban viszont nem egyszerű a történet, hogy ezek a holmik eléggé drágák. Aki akar, egyébként vadiúj DeLoreant is vehet: egy amerikai cég, a DMC Texas megszerezte a jogokat és egy nagy rakás megmaradt eredeti alkatrészt, és évi 20-30 DeLoreant dob a piacra 2008 óta, módosított vázzal, mintegy 60 ezer dolláros áron. Ezek modernebb belsővel is kérhetők, és természetesen a motoron is finomítottak. Jövőre új modellel is piacra akarnak lépni, a DMC Nazca C-2-vel, ami így szemre elég durván néz ki.

P1060955 resize

Hogy milyen a DeLoreant vezetni? Milyen benne utazni? Ezt is megtudjuk majd, ha elkészül Botond a nagy művel, én ugyanis bevállaltam, hogy elkísérem az európai találkozóra Észak-Írországba, ha tényleg elkészül májusra az autó. Vissza a jövőbe, mi, Doki? Vagy inkább előre a múltba? Leginkább: kalandra fel! Főleg, ha addig sikerül szerezni egy üzemképes fluxuskondenzátort is.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr392427379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lalyos 2010.11.06. 21:33:57

Nekem is gyerekkori vágyam egy DeLorean. Még nem adtam fel, csak ez a fránya szecesszió rosszkor jött.

Veight 2010.11.06. 21:34:25

Winki nem egy ilyenben pózol nagysikerű könyve címlapján?
Csodálatos jármű!

CernaGeza 2010.11.06. 21:48:01

@stofilol:

Látod ezért ikon a delorean, minden második hozzászólás szerint "egyszer lesz egy ilyenem, húú meg háá"

Ez a lényeg. A Land Cruiser biztos jó autó, de ha választani kellene a delorean ellenében, fasorba' se lenne.

ettől ikon.

rugaferenc 2010.11.06. 21:59:59

az a Nazca eredetileg nem egy BMW tanulmányautó volt valamikor a 90-es évek elején? Mert akkor mi köze a DMC-nek hozzá? furcsa

ripaCSikós 2010.11.06. 22:02:44

@rugaferenc:
jó hogy leesett, bazmeg tanulj meg olvasni visszafele is.
@stofilol:
seggfej vagy baszkikám, nem is kicsit.
@Rocko-:
te még a haverodnál is egy fokkal jobban

biker_kolee 2010.11.06. 22:12:34

@Rocko-: Igaz. :)) Szegényeket elérte a válság, és ha már a pénztárcájuk nem duzzadhat, akkor az arcukkal ellensúlyozzák ezt. :))

Andrew0807 · http://matchboxmemories.hu 2010.11.06. 22:13:06

Ezt a 2011-es DMC-t előbb tudnám elképzelni az új BMW m1-nek...

kb. kognitív disszonancia · http://hu.wikipedia.org/wiki/Kognit%C3%ADv_disszonancia 2010.11.06. 22:13:26

@stofilol: Felnőttél, de írni (meg más ember örömének örülni) nem tanultál meg, milyen magyart ember vagy te, te sz@rházi?

biker_kolee 2010.11.06. 22:13:39

@stofilol: Neked a Land Cruiser az ikon, nekem meg az egy szimpla nagy japán batár.

Minden szubjektív.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.11.06. 22:32:12

@streetsta: Pontosan. De attól még nem lenne ez rossz:)

Lehet, hogy a Pannóniás Mázló Imre csinálta az új DeLorean-t is:)

Biziclope 2010.11.06. 22:42:22

Te buzi, bevállalni legfeljebb különböző kurvák szoktak, egy újságírással foglalkozó ember legfeljebb elvállal, hogy mentél volna kapálni inkább, mint betűvetéssel foglalkoznál...

Koncz_János 2010.11.06. 23:24:23

@Biziclope: A stílusod alapján nem 100 száz százalék, hogy nyelvész szakon végeztél, ezért engedd meg , hogy felvilágosítsalak, van olyan szó, hogy bevállalni. Épp most írtam le még egyszer, tehát, lám, létezik, és biztos vagyok benne, hogy érted is. Ellenben én nem értelek téged, de nagyobb bajunk sose legyen.

Koncz_János 2010.11.06. 23:26:46

Igen, nekünk is feltűntek a BMW-vesék a Nazca orrán. Valószínű, hogy megvették olcsón az elfekvőből a kész tanulmányt, és még az is lehet hogy kis szériában gyártják majd. Megpróbálok utánanézni.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.11.06. 23:32:12

Hát én erről az új Deloreanről még nem hallottam. Nem tudom honnan vettétek. Egy időben a Pontiac Solstice licenszeit akarták megvenni, de aztán letettek róla. Ez szerintem egy pont olyan trailer mint a Vissza a Jövőbe 4 trélere: www.youtube.com/watch?v=XGdRkA6woAY

A Deloreant vezetni meg nagyon jó! Éppen a kezelhetősége, az úttartása és a kanyarsebessége marha jó. Ami tényleg lehetne jobb is, az a gyorsulás, de azért az sem katasztrofális (10mp). Persze gyorsulási versenyre hiba menni vele, és tudom, hogy egy jól összerakott Golf is legyorsulja, de nem az a lényege. Ami tényleg nagyon gyenge az a fordulókör (amerikai utakra tervezték) és a kilátás, mert pl. a jobb hátsó holttérbe befér egy Nissan Navara is, ami azért durva.

Ha valaki esetleg ezeket nem hinné el, (pl. Bambano) azt várom egy próbakörre tavasszal. Komolyan! Ha azután sem tetszik, akkor utána már jogosan írhatod, hogy szar, de szerintem tetszeni fog.

@stofilol: Szép autókat újítottál fel, de az ikonság tényleg abból adódik, hogy beállsz egy Delorean mellé azok közül bármelyikkel és nem azt fogják megnézni.
Abban igazad van, hogy a konstrukción lehetett volna még javítani, de a hibái nem jelentős hibák és mindegyikre van olcsó és jó megoldás. Amit a fejlesztés alatt nem intéztek el, azt a Deloreanközösség kifejlesztette magának.

Azonkívül az autó napi használatra is tökéletesen alkalmas, főleg ha nem pesti araszolásra veszed. Bár szerintem arra minden autó szar. Ez tapasztalat. Többször volt már napiautóm, mikor a másik (Passat) szervizben volt.

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Úgy látom nem érted az élményautózás lényegét. :)

@AtoszMester: Kétségtelen, hogy az autó értékének a nagy részét a filmbeli szereplése teszi ki és ezt nem vitatja senki. Elég sok érdekes és furcsa megoldás van benne, ami más autókban nem található meg. Ezeket nem sorolnám fel, ha nagyon érdekel ajánlom a delorean.hu-t és a delorean.blog.hu-t. Persze, ha nem akarod elolvasni, akkor írj nekem egy levelet és válaszban megírom őket. Ide nem akarok spammelni.

@CernaGeza: Pontosan. Ez az autó nem azért ikon, mert megbízható vagy gyors. Azért mert nem olyan, mint a többi autó. Mutathatsz egy gyereknek egy Pajerot vagy egy Land Cruisert, csak azt látja, hogy az egy terepjáró. Mutass neki egy Deloreant és többet nem fogja elfelejteni.

A szokásos trollkodást és veszekedést pedig hagyjuk. Úgysincs értelme.

Koncz_János 2010.11.06. 23:41:33

@Sidaries:
Na, egy próbakörre én máris jelentkeznék!
És szpemmelj csak nyugodtan! :-)

Koncz_János 2010.11.06. 23:43:12

AtoszMester, ne haragudj rám! Milyen kocsit figylejek? Ezentúl majd résen leszek. Ha mégse, villants rám hármat, attól felébredek.

mesza88 2010.11.07. 00:43:18

Hát srácok ha megtehetném én is megörülnék így..... :)

RÁMBÓGECI 2010.11.07. 00:46:47

@Sidaries: nem vagyok egy delorean fan, de amióta a blogod linkjére
( delorean.blog.hu ) kattintottam, -még a posztból, nem a kommentedből- kb 19 óra óta olvasom a posztjaidat... nem tudok "szabadulni" tőlük, annyira élvezetesen-, izgalmasan vannak megírva!

gratulálok!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.11.07. 00:53:20

@Sidaries: Tisztelet a szent örülteknek, de maradjunk annyiban, hogy a vevö egy Porsche 911-et megközelítö árért cserébe egy gyorsnak kinézö, ellenben lassú és botrányosan összerakott autót kapott. Ehhez jött a krízis meg a Thatcher-kormány, és másfél év után lehúzhatták a rolót.
Egy olyan egzotikum, ami elsösorban azokat nyügözi le, akik látták a filmet és tetszett nekik.
Én láttam, nem tetszett, és az autót is csak megfelelö távolságból tisztelem. Ettöl függetlenül nem semmi, hogy valaki idöt és energiát feccöl bele.

igenember 2010.11.07. 01:54:30

Eszméletlen pöpec.

Remélem ti nem lesztek nyuszik... lol.

Hajrá srácok!

Spakel 2010.11.07. 01:55:01

@malenykij polgar:

Ha a szomszéd F Asztráját kezdeném el restaurálni, az sem lenne semmi :)
Azt figyelembe véve, hogy akár most rögtön vehetnénk egyet egy jobb középkategóriás autó áráért újonnan, bennem meginogni látszik az a kép, hogy különleges, értékes darab. Érdekesnek érdekes, remekül jellemzi azt a kort, amibe született. Történelmünk része, de az autótörténelemben nincs helye. És csak hogy ne tűnjek ki a tömegből, írok valami ideillőt is: hülyebuzi, köcsög, anyád, stb...

gokart87 2010.11.07. 03:02:37

Jó cikk, de azzal a italdesignos bmwvel, ellett tolva, emiatt elég hozzánemértőnek tünik az egész. Az az autó gyerekkori autóskártyáimon szerepelt ... cirka 12évvel ezelött kb.

Shinjuku 2010.11.07. 03:18:33

@stofilol: te a torok szultan vagy?
netudki...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.07. 05:56:16

@Dennis01: "A filmben 2015-be mentek vissza es repulo autokkal talalkoztak az egi sztradan, meg a tenyernyi pizzabol oriasit noveszto kutyu volt a konyhaban. Egy kicsit le vagyunk maradva..."

Még nincs 2015, várd ki a végét!

esef 2010.11.07. 06:07:21

A Nacza C2 már kb.'96-ban benne volt a Need for Speed 2 játékban. Ezt 2011-ben "új" autóként piacra dobni merész vállalkozás. Valaki nagyon le van maradva vagy igen vetít...

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.11.07. 07:31:29

DeLorean.
Valljuk be, a film nélkül, csak egy érdekes kihalt autómárka lenne, a kutya sem fordítana neki nagyobb figyelmet.
Aki pedig azt írja, hogy találkozókon áll egymás mellett a sok ugyanolyan spec autó, annak ajánlom, kicsit ássa bele magát a DMC történelembe. A gyártás folyamán több változtatás is sor került, mind karosszéria, mind futómű, mind belső tér terén. Arról nem is beszélve, hogy volt kézi, és automata váltós is.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.11.07. 07:37:28

@esef: Vagy kínai a tulaj, és simán lekoppintja a C2 formáját.

esef 2010.11.07. 07:53:12

@Süni25:
De akkor is kurva gáz.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.11.07. 08:02:01

@Biziclope: Te, ez nem nyelvészklub! Azonkívül a nyelv változik akár tetszik, akár nem. Ha nem így lenne még ma is azt mondanánk, hogy isa por és homu vodmuk, valamint valószínűleg Petőfi sem mondta Kossuthnak, hogy: Te öreg nem megyünk fel csapatni a Mátrába, vagy azt, hogy de tolnám a púzóját ennek a kis forradalmár csajnak. Igen, a szleng is része a nyelvnek te kis Grétsy László.

baliquez 2010.11.07. 08:02:22

Kit carnak szeretnék majd egyszer DMC-12 külcsínt, de autóból kell legyen. Amúgy sajnos pont annyira rossz jármű amilyen szép. Fluxuskondenzátor legyen benne, legalább ilyen: movingspaceproductions.com/view.php?video=zYzVIwfV0AA&feature=youtube_gdata_player&title=Home+made+Flux+Capacitor

esef 2010.11.07. 08:10:47

Mi még a nyáron vettünk két (!) DeLorean-t a fiaimmal. Igaz aranyszínűt és valami Matchbox nevű cég gyártotta... :D

esef 2010.11.07. 08:12:18

Bocs, hülyeséget írtam. Nem Matchbox, hanem a Mattel gyártja...

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.11.07. 08:13:43

@RÁMBÓGECI: Kösz. Örülök, hogy tetszik.

@malenykij polgar: Sok mindenben igazad van. A Delorean körüli hype miatt az autótól nagyon sokat vártak és ahhoz képest valóban gyenge és rosszul összerakott volt. Főleg az első pár ezer darab és sajnos ezekkel a hibákkal voltak tele az újságok. 1981 végétől a minőség számottevően javult, de a túlköltekezés, az autó rossz minőségéről kialakult rossz kép, egy kisebb recesszió miatt a gyár 1982 februárjára csődvédelem alá került. Ezt tetőzte 1982 végén John Delorean drogügye és kész, vége volt.

Ha nincs a film, akkor valószínűleg csak egy autóbuziknak értékelhető, érdekes autó lett volna belőle, így viszont szinte mindenki ismeri. Én is szoktam mondani, hogy amikor valaki gyerekként látja a filmet, akkor mindenki beleszerelmesedik az autóba, de aztán az emberek nagy része ezt kinövi. Bopat és én kivételek vagyunk. :)

A fura (és nem mindig jó) megoldásokból pedig néhány:
- A rozsdamentes acél borítás.
- Az üvegszálas műanyag kaszni.
- Az ajtók.
- Dupla motorháztető.
- Dupla Y alváz.
- ERM, VARI. (delorean.blog.hu/tags/erm)
- Azok a kis semmire nem jó ablakok.
- Szerintem kábé az egyetlen autó a történelemben, aminek azelőtt volt az első ráncfelvarrása, mielőtt kijött volna. :) Bár ez nem annyira tartozik ide.ű
- Miután kijött az autó, nem voltak kimondott verziók belőle. Folyamatos fejlesztés volt.

snowman 2010.11.07. 09:19:16

Kicsit zavar, amikor kívülálló emberek mások szubjektív ízlésvilágát és különleges hóbortjait kritizálják.
Természetesen megtehetik büntetlenül, de szerintem feleslegesen teszik.
Az autóimádat speciel az a front, ahol a felek tényleg ezernyi szerelemmel lépnek be a "harctérre", és szerintem teljesen természetes az, hogy aki pl. a szőkékért rajong, az megbámulhat ugyan némi respekttel egy jó barnát, de attól még nem lesz barna-rajongó.
Ami a DMC-t illeti:
nekem speciel nem jön be annyira ez az autó, ennek ellenére már alig várom, hogy elkészüljön, és remélhetőleg menjek vele pár métert, mert ha jól sikerül a restaurálás, akkor visszakapunk a történelemből egy darabot.
Függetlenül attól, hogy az az autó milyen minőséget, és milyen ízlésvilágot képvisel, én mindig úgy vagyok az ilyesmivel, hogy a mi restaurálós munkánkkal egy picit sikerül megbecsülni azt a munkát, amit annak idején a gép tervezője, és kivitelezője, valamint szalagos jómunkásembere véghezvitt a maga idejében azért, hogy egy álom megvalósuljon.
Ha valaki ebbe a projektbe pénzt és energiát fektet, akkor szerintem az a minimum, hogy ne fikázzuk, és ne vegyük el a kedvét az elkövetkezendő hónapok nagyon kemény és macerás munkájától, főleg úgy, hogy nem szakmabeliként áll neki egy ilyen melónak, hanem csak egyszerű, zöldfülű szerelmesként, aki most kerül be egy szűztelenítési programba élete nagy szerelmével.
Én is tudnék itt most mutatni 600, számomra érdekesebb autót, amit szívesebben látnék a felújítandó autók listáján, illetve a nem létező garázsomban.
Például ha választani kellene egy DMC és egy ilyen:
www.superstreetonline.com/featuredvehicles/130_0709_1974_toyota_corolla_sr5/photo_06.html
gyönyörűség között, akkor egyértelműen, és gondolkodás nélkül ezt a gyönyörűséget választanám, de ettől még nagyon örülök annak, hogy elkezdődött egy halálra ítélt DMC-példány újraélesztése.
És az már csak hab a tortán, hogy ez a folyamat olyan embereket hoz össze egy-egy sörözésre, határokon átívelő utazásokkal fűszerezve, akik amúgy lehet, hogy a büdös életben nem találkoztak volna.
Az ilyen folyamatokat támogatni kell, és nem fikázni.
Ha kell azzal a rengeteg tapasztalattal, amit itt egyesek már összeszedtek a restaurátori tevékenységük során.

Csabby 2010.11.07. 09:35:52

Gratulálok a tulajnak, sok sikert a felűjításhoz!!! A szerelem vak...:-)) de ez nem baj.

csöcsfej 2010.11.07. 10:18:32

@bopat:
Gratulálok a verdához ilyesmit birtokolni tényleg önmegvalósítás:)
Kurva nagy fíling vezetni - hál istennek megvolt - és ha már ennyi itt a fikázó, csak annyival állnék be a sorba, az öreg DeLorian csak a motrot kúrta el annyiban, mindig az a fixációm volt, 20v sorötös audi kellett volna oda, had röfögjön a kocka:)
Zseniális autó.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.11.07. 10:26:56

@esef: Gyáriban is volt asszem 3db arany, ami nem csak "színű", mert aranyozott lemezekkel volt burkolva.

TUDOD, A CSIBE 2010.11.07. 10:30:31

Erre kell hazajönnöm ,hogy itt némely okos veri magát ??

TUDOD, A CSIBE 2010.11.07. 10:36:54

@Biziclope:

Te ökör te mit keresel itt? Megtanítanálak rendesen nyelvet használni ,amikor legugolnál a hátsómhoz.

TUDOD, A CSIBE 2010.11.07. 10:38:06

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

Szegényem te sem vagy normális te aberált dildo. Te vegyél swiftet,igazad van.

anyadmajma 2010.11.07. 10:52:23

Nos, ha jól emlékszem, akkor Mr. DeLorean nem tagadta a kábítószer-kereskedelmet, azon indíték hangoztatásával, hogy a csődbe ment cég alkalmazottainak az állása megmentéséért és az elmaradt bérük kifizetéséért tette, végső és utolsó elkeseredésében. Azt hiszem, ezért is "mentették" fel.
Az is érdekes a történetben, hogy a formaterv olasz ember keze munkája. És valahogy igen nagy számban olaszok tervezik azokat az autókat, amik "jól" néznek ki, és jól néznek ki ma is, 20-30 év után.
De egy biztos, és erről nem lehet lebeszélni: Autót az olaszok, a japánok és az amerikaik tudnak csinálni. A többiek csak gyártanak, gyártanak......
Sok sikert és kitartást a felújításhoz, jó dolog egy ilyen munka gyümölcsét élvezni.

TUDOD, A CSIBE 2010.11.07. 11:08:14

@anyadmajma: Ja németeknél nincsenek szép formatervek.

Régi 7es,E36,E34 stb régi cápa 6os

Audinál régi coupe-k vagy a mai autók.

snowman 2010.11.07. 11:11:07

@anyadmajma: így van!
OFF:
Lásd VW.
Egyik Passat unalmasabb, mint a másik Golf.
És még Bangle-t is elűzik a németek, nehogy valaki újítson nekik valamit, mert az ő szemük már nem bírja el a változást.
Ebben csak az az érdekes, hogy miközben a gyártók uniformizálnak mindent, a rengeteg német tuningoló meg azt sem tudja, hogy miként varázsolja egyedivé a verdáját. :o)
ON.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.11.07. 11:11:26

@anyadmajma: Hát nehéz lett volna tagadni. Videó volt róla. :) Az okokról és a folyamatról pedig épen most írok a blogon. Link feljebb, ha érdekel.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.11.07. 11:14:32

@anyadmajma: Nehéz lett volna tagadni. Videó volt róla. Az okokról és a folyamatról éppen most írok a blogon. A német autóknak pedig szerintem más a célja. Nekem is van egy Passatom napi használatra és tökéletes.

last barons 2010.11.07. 11:39:27

@Biziclope: nos, látom, ismét egy úriembert böfögött fel a net kacskaringós szennyvízcsatornája.

széles látóköröd és nyelvi készséged ámulatba ejtő.

azoknak akiket viszont tényleg érdekel a dolog:

"természetesen" nem ilyen motort képzelt el az öreg életművész. csak ilyenre futotta a végén.

Vizibolha 2010.11.07. 11:41:02

Mondjuk en galad lennek, es beleraknam a mostani kocsim motorjaval egyezot (ugye ez is PRV, csak kicsit combosabb) v. egy safrane biturbo motorjat. Akkor tenyleg olyan gyors is lenne, ahogy kinez :)

KenSentMe 2010.11.07. 11:41:18

Szerintem más lefikázásában mindig az irigység és a kisebbségi komplexus dominál. Lehet, hogy felújítottál már 30 autót, de ha agresszíven lefikázod bárkinek a hóbortját és a mániáját, azt én csak úgy tudom értelmezni, hogy valamiért irigyled tőle azt a kis figyelmet, amit ő ezért itt megkap (és amit te nem kaptál meg esetleg, vagy amit megkaptál, de neked mégsem volt elég). Ha tényleg olyan rosszul vezethető, akkor inkább együtt kéne érezned a tulajjal, hogy micsoda problémái lesznek még.

Azt se érzem jó érvnek, hogy ha nem lett volna film, akkor soha senki se emlékezne erre a kocsira.. pont azért, mert általában így működik a világ. Ha Csontváry képeit annak idején nem mentik meg, akkor eladják őket vászonárba és lekaparták volna a vászonról a festményeket.. a popkultúra rengeteg eleme pusztán szerencséből vált ikonná. Az emberek kiválaszanak valamit, és felkapják. Megérdemelné ezer más dolog is, dehát nem jut mindennek és mindenkinek.

A barátnős hasonlatot meg azért érzem rossznak, mert tényleg szörnyű látni, amikor pl. egy srác összejön egy kövér csajjal, tényleg boldogan élnek és stb,, de a régi "haverok" szétfikázzák a srácot.. ezzel pontosan annyi baj van, amennyit a fikázás jelent. Vannak, akiket a hibáikkal együtt is szeretünk.

Dennis01 2010.11.07. 11:47:12

@Sidaries: Biztos kerdeztek mar masok is elottem ezt a kerdest: Elerted mar a tieddel a 88 merfold per orat?? Mi tortent, ha igen?? :D
Elnezest a trollkodasert. :)
Amugy nagyon tetszik a kocsid, gratula hozza!

ohlajos · http://olajhaz.hu 2010.11.07. 12:30:27

kiváncsian várom a végeredményt :)

bopat 2010.11.07. 13:30:04

@Dennis01: Elérte, nem is egyszer. Megnyugtatlak, semmi nem történt :)

lutria 2010.11.07. 13:30:25

Csak kiváncsiságból:mennyiért hoznak át egy konténer autót amcsiból és mennyi idő alatt ér át a hajó?

Slavedriver 2010.11.07. 13:33:58

itt van kep egy beepitett "fluxuskondenzatorrol". Tavaly volt kiallitva a Classic Car Show-n tobb 100 mas autoval egyutt Birminghamben. :-))

kepfeltoltes.hu/view/101107/PB150404_www.kepfeltoltes.hu_

kepfeltoltes.hu/view/101107/PB150405_www.kepfeltoltes.hu_

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2010.11.07. 13:38:33

hogy a klasszikust idézzem:

"mivamivamivan???" (a három kérdés, ami minden korcsmai ismerkedés előtt elhangzik...)

Mikor lesz már a Csikós féle rejtvény megoldása publikálva?

csöcsfej 2010.11.07. 13:40:37

@lutria: 1000-2000 közt, bár a díler is tud valamit biztosan, csak arra rátesznek, de kénylemesebb.
7 napra vállalják általában amsterdamba konténerben.
onnan mi hoztunk haza lábon bugába, isten áldja sengent.
ha fosósabb vagy, add hozzá a trélert.

anyadmajma 2010.11.07. 14:16:17

@Sidaries: Ja, napi használatra tökéletes, nem vitatom, csak azt ne akard megmagyarázni, hogy szép is, meg belül is milyen jól néz ki.:) A német precizitás meg pont olyan urbanlegend, hogy a Saab-ot repülőgép-tervezők tervezik.:D

@TUDOD, A CSIBE: Hát, azért az sem mindegy, hogy kb 80 modellből 4 sikerül, vagy 80 modellből 4 nem sikerül.... És elhiszem, hogy vannak olyanok, akiknek a német kocka jobban tetszik, mint bármi más forma. Hál isten nem vagyunk egyformák (mert akkor az egész világ kocka lenne német módra.:D), de ezért senkit sem nézek le. Van, aki imádja Mozartot és utálja Csajkovszkijt, és van, aki fordítva.

antib68 2010.11.07. 14:18:56

A "csúcs" bttf mániákus Delorean-je se semmi:o)
www.youtube.com/user/BTTFParts#g/u A poroltós cucc az már nagyon kész. De az is amilyen részletességgel elszöszmötöl a filmben látható kapcsolók stb beszerzésén. Ez mondjuk csak akkor érdekes ha valaki nem eredetire restaurálja, hanem direkt replika építésre megy rá.

átaludtammindent 2010.11.07. 15:15:33

@TUDOD, A CSIBE: Szegényem, vessző, normális,vessző,abeRRált...

raven_seldon 2010.11.07. 15:31:51

a nazca-n besírtam, ugye csak viccnek szántátok? mondjuk annak szar

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.11.07. 16:04:07

@Dennis01: Persze, hogy elértem. Csak arra kell vigyázni, hogy a rendőr ne lássa. :)

@anyadmajma: Szerintem tényleg gyönyörű autó. Persze el tudom képzelni, hogy valakinek nem tetszik. A német autókról általánosságban nem szólhatok, de a Passatom 420000 km-rel tényleg jó. Szerintem a legfontosabb a gondos karbantartás és azt meghálálják az autók.

Lacko46 2010.11.07. 16:14:44

A "DMC C2", egy BMW-nek szánt formaterv, amit 1992-ben készített az Italdesign. Az autóból nem lett semmi, valószínűleg az M1 utódjának szánták véleményem szerint.

E28 524TD 2010.11.07. 16:40:00

@replikátor:
a Sebesség oltára blogon találod a posztot

MT21013 2010.11.07. 20:40:34

dumbola - ezen az ebay-es fluxuskondin ledobtam a láncot :-)))
Más...Én össze is tojnám magam, ha lenne egy tip-top Delorean-em. Nem értem a kissé modortalanul fikázó kollégát. Örülni kell annak, hogy vannak (vagyunk) olyan emberek, akik valamilyen szempontból értékes járműveket (ezen persze lehet vitatkozni, hogy mi az és mi nem) megmentenek az utókornak és a világ eme kissé szürkébb részén is láthatunk különlegességeket. Maga a kocsi szerintem szép, jól eltalált arányai vannak. Kitartást és sok örömet hozzá!

esef 2010.11.07. 21:09:27

@zsigus:
Egy E-Type azért csak jobb, nem?

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.11.07. 21:18:58

A filmben akkoriban ha jól emlékszem, azért hasonló technika volt, vagyis az autók hasonlítottak a mostanihoz, csak nem repülnek még most. Illetve remélem, hogy nem is fognak:D

Dennis01 2010.11.07. 22:04:31

@Kerti Gábor: Jo buli lenne latni, ahogy a sok hulye egymasnak megy az egen.. :D

1000rörö 2010.11.08. 09:10:11

@lutria: Csak motornál tudom az árakat, de nem hiszem, hogy autónál olcsóbb lenne. Csomagolás /külön cég végzi/1000-2500, hajózás Amsterdamig vagy Rotterdamig 5000-6000 dollár, a szállítási idő 3 hét,ha sürgősbe kéred akkor repülővel is lehet ez kb a duplája.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.08. 10:16:30

@TUDOD, A CSIBE: nem vagyok normális csak azért, mert nem egy régesrég megszűnt kisszériás gyártónak az itthon teljesen ismeretlen, átlagos technikájú, ámde mégis nehezen javítható kocsijába tolom a milliókat?
Nem fér bele semmi, de legalább a fogyasztása is szar. Király.
Megnézem a tulaj arcát, amikor majd a cica nekitolat a terepjárójával. Vagy nem is nekitolat, átmegy rajta. Neki csak egy gázfröccs, és már fenn is van a tetején.. Akkor aztán kalapálhatod az aloméneumot.

snowman 2010.11.08. 10:32:16

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
szerintem meg mindenki abba tolja a létező vagy leendő millióit, amibe akarja.
Egyesek pl. qrváznak, és az még csak nem is egy maradandó valami, mert pár év múlva már az emlékek is megkopnak. :o)
A cicák meg amúgy képesek bármilyen magasságú és értékű autót gallyra-vágni, és ami még szomorúbb, hogy erre nem csak a cicák képesek!
Tudnék én is sorolni 1000n+1 olyan restaurálandó autót, ami ilyen vagy olyan okokból kifolyólag egy idióta projekt.
Elég csak azokra a néhány kehes lóerőt produkáló, ámde csodaszép darabokra gondolnom, melyeknek egyetlen küldetése, hogy 3 havonta elmenjen 20km-t a lábán vagy utazzon 2500-at tréleren csak azért, hogy néhány veteránbuzi megnézze.
Na, abban akkor mi a ráció?
És mégis sokan restaurálnak ilyeneket. Szerencsénkre.
Ha néha jóleső érzéssel bámulunk meg egy szép állapotú tucat-Ladát, akkor próbáljunk már egy kicsit örülni annak, ha valaki közelebb kezd kerülni gyermekkori vágyálmai tárgyához.
Sőt, esetleg még segíthetnénk is neki, nem?
Ja, és attól függetlenül, hogy mindezekkel nem értesz egyet, még lehetsz természetesen normális, úgy hogy: písz!

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.11.08. 10:44:43

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Nem átlagos technikájú, általában könnyen javítható, nem nagy fogyasztású (8-13l), nem alumínium.
Öröm olyan emberek írásait olvasni, akiknek tökéletes a tárgyi tudása.

Ez az összehasonlítás egyébként is olyan mintha azt mondanád, hogy a traktorok semmire nem jók, mert sokat esznek és lassúak, bezzeg a Suzuki! Próbálj meg egyszer Suzukival szántani.

Vagy amerikai autós találkozóra menni. Vagy ismerkedni. A Suzukinak is megvan a célja és a Deloreannek is. A két cél pedig nem ugyanaz.

hieronymous 2010.11.08. 10:59:34

@1000rörö: Honnan veszed ezeket az árakat?
Egy fullsize USA verda Amerikából Magyarországra 2000-3000 dollár. Nincs semmiféle csomagolási költség.
Erre még rájön a vám+áfa, és ennyi.
Egy motor max. 500 dollárból itthon van.

bopat 2010.11.08. 11:03:27

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Hehe aluminíum :) Legalább egy kicsit olvass utána, vagy a cikket olvastad volna el figyelmesen.
Amúgy, mondd te soha nem csináltál soha irracionális dolgot az életedben?
Mert ha nem akkor nagyon szürke, unalmas lehet az életed...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.08. 14:35:44

@Sidaries: "Szerintem tényleg gyönyörű autó."

Nem mondanám, hogy gyönyörű, de a filmben pont illik a szerepéhez. Nem kellene, de egy pár kört mennék vele.

tiramiska 2010.11.08. 23:46:13

Nah, ez a Nazca C2-es dolog azért elég égő..... a Blik-től kölcsönzitek az újságírókat?

igenember 2010.11.09. 03:35:12

@Süni25: Ofc, hogy a filmek miatt lettek híresek, de ez nem baj mivel már láttunk ilyet.

Le se fosnám az Aston-Martint, a Mustangot meg a VW kisbuszt ha nem láttam volna a filmeken. A legutolsó olasz sportkocsimárkát is többre tartom náluk rofl.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.11.09. 07:44:43

muhahaha par napja fotoztam le egyet cupertinoban ugy nezett ki a kocsi mint amit hasznalnak nap mint' nap.

a film nagyon jo :)))

sok sikert a projecthez!

( azt hittem amerikai kocsi a DeLorean )

Garp 2010.11.09. 14:40:21

Kukori, Dennis, Dennis-apja-menace: titeket nem érdekel a DeLorean tali? Alkalom lenne egy összefutásra. Hung(A)ry for DeLorean...elnézést :D.

OFF @Dennis01: meghoztam a w116-ot. 140 mérföldre megevett Ł60 benzint, mert 'szivárgott' a vákumrendszere, és olyan szar volt az előgyújtás, többet folytott, mint húzott. Aztán a kompon kértem egy kis celluxot. :) Utána már kijött olyan 15liter/100KM-RE :D. Van pár elkapkodott fotó a linkemen, ha esetleg érdekel...)ON

Garp 2010.11.09. 14:43:16

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: mindenkinek megvan a maga f@szasága. Neki a DeLorean, neked meg h megtanultál írni/olvasni. C'est la vie.

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.11.09. 16:04:21

Nem hiszem el, hogy van a világon autó szerető ember (aki már ide beírogat, gondolom magát ide soroja) , aki leszól egy ilyen unikum masinát.

A tulajnak meg max respect és sok kitartást! Nem lesz egyszerű menet, de képről jó alanynak tűnik a vas.

GGG77 2010.11.10. 22:23:51

Irány az út 88 mph-val! :)
Hajrá, gyönyörű...!

svéd. 2010.11.11. 10:34:45

Javítottam ,ilyen autót,és ki is próbáltam. Inkább érdekes ,mint jó.:-))) Egyértelműen far nehéz,és bizony az a 130csikó se az erő netovábbja . De vitathatatlan,hogy egy ikon.

rugaferenc 2010.11.12. 17:56:32

@ripaCSikós: azt tudnám, Te minek jársz ide. Semmi rosszat nem írtam. főleg nem hőbörögtem. ez egy baráti közösség.

Jay350i 2010.11.13. 12:11:19

Nemértem, a nazca az valóban egy BMW prototípus volt.
Valaki írta fentebb hogy 850csi vagy mclaren f1 motor hajtotta, ez a két motor nevezetesen az S70 és a P70 nem sokban tér el egymástól, a blokk pl ugyanaz. személy szerint azt mondanám hogy az S70B56 (850csi) valószinübb hogy bennevolt mert a mclaren f1 fiatalabb a nazca-nál...
de hogy jön ide a delorean... megvette ennek is a gyártási jogát? :O

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.15. 12:26:40

@Garp: húúúú, de le lettem oltva. Ez a legjobb, amivel elő tudsz állni? Egy jó érvelést elfogadok, hogy miért jó egy ilyen izét újjáépíteni. Azt, hogy idióta vagyok, mert megtanultam olvasni, ne haragudj, de nem.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.15. 12:27:46

@Sidaries: próbáljak meg Suzukival ismerkedni? Hehe.
Mondjuk én nem a bedbícsre járok kokainos kurvákat megbaszni. Talán ezért tudok ismerkedni.

Garp 2010.11.15. 15:19:20

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: na, látható stílusváltás. Már megérte. Annyira, hogy ki is fejtem egy példán keresztül: te szereted a káposztás tésztát, én nem. Ha káposztás tésztát készítesz, és mások is körülállnak, h hű de jó illata van, stb., nem fogok nekiállni öklendezni és "ó, de miért?"-ezni, elvéve a te és mások örömét/étvágyát.
Amúgy jelen kérdésedre, azaz h miért jó ez neki nincs válasz. Ahogy arra sincs, miért jó a kutyának, ha a kandalló elé fekszik, ahol perzselő a forróság és még csak nem is liheg, pedig izzadni sem tud. Egyszóval: csak. Ilyen a világ. Neki ez olyan, mint másnak más. Remélem, érthető.
Uff.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.11.16. 15:31:13

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Te tényleg elmebeteg vagy, mint ahogy a neved is írja.

szikjáró 2012.07.22. 11:55:08

legszebb autó all the time.
a porsche ehhez képest tucatszar.
ahogy majdnem minden más is.

Burgermeister 2014.04.03. 19:15:35

Hobbi autónak bármikor elfogadnék egy ilyen delót.:) Mikor és hol lehet látni a vasat?

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.04.18. 16:38:56

@Burgermeister: figyeld a delorean.blog.hu és facebook.com/dmchungary oldalakat, ahol előre szólunk, hol lesznek láthatóak az autók. Például legalább 2, de lehet hogy 4 Deló lesz az április 26-i Oldtimer Premieren
totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/04/17/oldtimer_premier_aprilis_26-an/
süti beállítások módosítása