Ezzel a Lexus-szal akarják meghódítani Európát

  2010. október 03. - Stump András Címkék: toyota lexus ct auris párizs 2010

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Évi harmincezret szeretnének eladni a Lexus CT-ből Európában. Nem túl szerény terv. De ha abból indulunk ki, hogy a nekem kevésbé tetsző autók sikeresek szoktak lenni, még össze is jöhet nekik.

Azt szokták mondani az ilyen dizájnra, hogy vannak szögek, ahonnan jól néz ki. Van is benne igazság. De ha tovább fordul a tálca a fényszórók alatt, máris előjönnek az én szememnek kissé kellemetlen dudorok. Valahogy nem áll össze a kép: sarkos is, gömbölyded is, agresszív és elegáns akar lenni egyben. Meg fogjuk szokni, annyira nem otromba, de a szép, az más.

Félórán keresztül kellett engesztelnem a lelkiismeretes kirendelt lexusost, miután leaurisoztam a CT-t. Nagyon a szívére vette szegény. Pedig kíváncsiságból tettem fel a kérdést, hogy mik is a különbségek a Toyotához képest, ő viszont csak udvariasságból nem sértődött meg látványosan. Hiszen ez egy egészen más autó - mutassam meg, hogy mi az, ami az Auris-ra emlékeztet. Stratégiát kellett váltanom, elkezdtem dicsérni.

P1030187

Erre csak előhozakodott az infókkal, megmutatta a remek kettős keresztlengőkaros hátsó futóművet, amelyet kifejezetten a sportos karakterhez fejlesztettek ki, az üzemmódválasztó gombot, amellyel akár tisztán elektromos hajtást is választhatunk, de sportra kapcsolva vörösre állítja még a műszerfalvilágítást is. Aztán vett egy nagy levegőt, majd egy rövid pauza után visszatértünk a kiindulóponthoz. Hogy tetszik a műszerfal? – kérdezte, de innen már végképp csak a tiszteletköröket futottuk meg.

Persze ott van a Lexus-specialitás, a miniatűr botkormány, amellyel a nyolc colos képernyőn lehet mozgatni a kurzort, meg egy egészen furcsa, magányos fabetét az utas előtt, de a minőségi kidolgozás ellenére nem éreztem azt a felsőbbrendűséget, amit egy ilyen prémiumtermékben érezni kellene. Mert akárhogy is nézzük, harmincezer eurós árával majdnem pontosan másfélszer annyiba kerül, mint egy Auris HSD. Pedig az sem olcsó.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr62338378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pasas 2010.10.03. 23:00:25

Ez szép, mert Lexus, a Vel Satis meg csúnya, mert Renault, pedig ugyan úgy néz ki!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.03. 23:15:55

@kultúrpesszimista: Nekem a 159-es csal könnyeket a szemembe :) Ezért nem értem ezt a fenenagy "autórasszizmust"™ ©, amikor minden rendes autógyártó nemzet termékei között lehet találni olyat, ami megdobogtatja az ember szívét, de legalábbis elismerő csettintést vált ki :)

Pasas 2010.10.03. 23:30:34

KuKorinál a pont. Én német és svéd autó párti vagyok, de hogy az olaszok milyen szép autókat rajzolnak... Le a kalappal.

Pasas 2010.10.03. 23:32:46

Ja, és persze az amcsi gépek. Eszem alapján sosem vennék, de a szívem szerint csak azt.

abc 2010.10.03. 23:44:10

@Pasas: Nekem is a Vel Satis jutott eszembe főleg a hátulja miatt.

Hát igen ha már Japán akkor szép is :)

Vajon a gázpedálja ragad-e?

kangep 2010.10.04. 00:07:45

az volt már, hogy a hibridhajtás zsákutca, ráadásul pazarló és környezetszennyező már azelőtt, hogy az autó maga egyáltalán a szalonba kerülne?

indapass90210 2010.10.04. 00:08:29

@Pasas: Szívem szerint vettem egy amcsi gépet 4 éve, EU motorral, eszem alapján amcsi motorral venném legközelebb :D

kultúrpesszimista 2010.10.04. 00:33:44

@KuKori:

Minden betűddel egyetértek. (Némileg azért hadd differenciáljak: román vagy orosz autóért pl. nem tudtam és most sem tudok lelkesedni. :) Csehért már valamennyire igen!)

D4D 2010.10.04. 00:42:47

Formájában próbál a Priusra hajazni, de ugyanakkor különbözni is szeretne. Ezért lett belőle egy Vel Satis formájú valami.

Ciri 2010.10.04. 05:52:52

@gyvy:

"de ha jól tévedek országúton egy hibrid előnye fogyasztás tekintetében elenyésző egy dízelhez képest."

Pedig nem. Kurva sokat fogyasztanak.

lanciabacci 2010.10.04. 08:29:06

Biztosan nagyon jó minőségű autó, de tényleg úgy néz ki, mint egy Fiat Stilo és a jelenlegi Impreza szerelemgyereke.

Csak sajnos szegény mindkét oldalról a ronda részleteket örökölte.

Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.10.04. 09:08:37

Simán elmegy majd 30ezer belőle, sok tapló román magyar meg szlovák kivagyokénvállalkozómegveszi majd, magyarba meg a regadó miatt főleg.

Hurri Kán 2010.10.04. 11:03:48

@Ciri: akkor nagyjából beigazolódott, amit sejtettem: a hibrid technika értelme (sznobfaktoron kívül) kb. nulla?
Megvenni nem olcsóbb. Érdemben kevesebbet nem fogyaszt. Valószínűleg a szervíze sem lesz olcsóbb mint egy sima dízel/benzines.
Akkor mire jó???

nereus 2010.10.04. 11:17:56

Bár tudnátok mi az japán megbízhatóság mint pl nissan , infiniti, toyota , lexus , stb. Nekem 3 audim volt az utólsót majdnem felgyújtottam mert annyira szar volt.A nissanom 5 év alatt egyszer sem volt rossz szemiféle hibája nem volt és most egy toyota camry hybrid autóm van ugyan még csak pár hónapja de azt már most biztosan kijelenthetem hogy nagyon jó autó nagy kényelmes csendes és ott ahol a legtöbb autó pöfögve teszi meg a távot én ott tisztán elektromosan.Attol meg nem kell parázni, hogy az aksik tönkre mennek 8 év 160.000 km gari és úgy 500.000 forint ha mégis cserélni kell.Mennyibe is kerül egy porlasztócsúcs egy mai common rail dieselbe? 130.000.- től 160.000.- x 4 henger és ezek a germán autóknál meg is adják magukat úgy 100.000 km -160.000 km között tisztelet a kivétel. Szerintem a CT 200h tetszetős darab és inkább mint egy német traktor.

indapass90210 2010.10.04. 11:32:44

@gyvy: hát a gs450h konkrétan leradírozza a 4.2-es audikat quattrókat az útról. Egy 4.2-es A6 pl még drágább is. Arról nem is beszélve, hogy melyik a tucatautó, az A6 vagy a GS...

Hurri Kán 2010.10.04. 11:40:57

@Dövan: ez mind igaz is lehetne. Akkor most ültess be 4 embert a Lexusba, és tedd be a csomagjaikat. Ja, hogy az nem fog menni mert 280 (kétszáznyolcvan) liter a csomagtartó? Részemről itt megbukott a projekt.

indapass90210 2010.10.04. 12:00:19

@gyvy: 70 liter per fő raktér hetekig elég. Mondjuk én viszonylag kevés konzervet viszek a tengerhez, gyerekeim sincsenek, elég, ha a csajomnak meg nekem van elég hely. De ilyen logikával eljuthatunk oda, hogy teherautóval kell nyaralni menni.

Hurri Kán 2010.10.04. 12:17:19

@Dövan: nem tudom mennyire tűnt fel, ez a Lexus egy ÜZLETI limuzin. Akik beleülnek, nyilván nem pakolják tele marhamájkrém-konzervvel. De esetleg vinnének rendes ruhát az útra, amit nem hátizsákban gyűrnek, hanem pl. bőröndbe tesznek. Senki ne akarja nekem bemesélni hogy egy közel öt méteres limuzinnál normális méretű a 280 l csomagtér és nem megy a használhatóság rovására. Bár persze tetőbox is van...

Hurri Kán 2010.10.04. 12:18:58

@Shadowbull: a májkrémkonzervet te is tetőboxban szállítod, vagy hol?

indapass90210 2010.10.04. 12:37:32

@gyvy: az öltönyöket öltönyzsákban ráfektetik a cuccok tetejére. Esetleg a hátsó ajtó elé akasztják. Vagy felfektetik a tetőboxba a tálcás vagdalthúsra. Vagy aki már nagyon fontos üzleti felhasználó, az csapathat ls600h-val, abban majd 600 liternyi pakolóhely van, 28 millájér.

Igaz, ez több, mint a hasonló teljesítményű A6 4.2 FSI quattro 22.7 millája, de abba még olyan választható extrák is vannak, mint a
Külső tükör: Elektromosan behajtható,
Részletek Kép 47 500 Ft

Külső tükör: memóriás, aut. elsötétedő,
Részletek 147 500 Ft

Tehát németesen fillérbaszó, hamar fel lehet tornászni 30 közelébe.

atiz 2010.10.04. 13:06:54

az a bajom ezzel a kocsival, hogy annak idejen vizualisan nem ezt igertek: totalcar.hu/magazin/hirek/2009/09/08/fotokon_az_otajtos_lexus/

a hibrid-parasztvakitast meg hagyjuk, lassan mar kezd kinos lenni, hogy vannak, akik ezt a koncepciot meg mindig megeszik - sot, autot is vesznek, hogy tamogassak!

Lancer Evo X a befuto. Esetleg ha elfogyott, BMW 135i.
...mihelyst kifizettem a nulla eloleges 10 eves frankhitelt a szuzira :-)

Shadowbull 2010.10.04. 13:09:32

@Dövan: Az Audit legalabb tudod a kedved szerint konfiguralni, mint barmilyen rendes premiumautot.

A Lexusnal meg valaszthatsz a 2 csomag kozul, mint egy Toyota Corollaban.

sb

29 Palms 2010.10.04. 13:21:45

@Shadowbull,

"...A Lexusnal meg valaszthatsz a 2 csomag kozul."

Nem úgy van az...legalább 3 csomag van. De van amihez 5. :)

indapass90210 2010.10.04. 13:28:19

@Shadowbull: ja, tényleg, audinál 22 milláért még választhatsz tetőablakot meg bluetooth kihangosítást, míg a lexusban a gecik alapból beleteszik, ráadásul még olcsóbb is a kocsi, mint az alap audi, ha már a gs-a6 párhuzamot veszünk :D

nereus 2010.10.04. 13:35:05

Arról nem is beszélve mit kapsz a csomagokban jóval kevesebb áron mint a prémium németeknél ezért nincs annyi konfigurálási lehetőség mert annyi extrát kapsz hogy még két év múltán is felfedezel új dolgokat.

Shadowbull 2010.10.04. 14:06:35

@Dövan: Dehogy teszik bele alapbol. A csomag araban benne van.

Aztan megveheted a kihangositashoz a hatsoulesfutest is, pedig az eppen nem kene.

Akkor mi is a fillerbaszas?

sb

Shadowbull 2010.10.04. 14:10:32

@nereus: joval "kevesebb" aron?

Hat ez meg annyira nem tunt fel.

nem adjak annyival olcsobban, amennyivel kevesebbet er.

sb

indapass90210 2010.10.04. 14:22:31

@Shadowbull: mondjuk a lexus alapfelszereltség mást jelent, mint egy német alapfelszereltség. De ha rádobod az egy 3 millás csomagot, akkor még 4 misivel mindig kevesebb, mint az A6 :)

29 Palms 2010.10.04. 14:26:42

Még annyit, hogy van ennek a csomag vs. egyedi konfigurálásnak egy másik oldala is.
Nem mindegy, hogy kifizeted az alapautót, és belealkudsz az árba egy komplett csomagot töredékáron, vagy kifizeted az alapautót, és belealkudsz egy ülésfűtést, egy elektromos fűthető tükröt, meg egy kartámaszt. Ha valakinek nincs konkrét elképzelése, csak szeretne minél több extrát, az jobban jár egy csomaggal alkudozás után. Én végigmatekoltam már ezt egyszer majdnem 2 éve, és a végeredmény mindig az volt, hogy annyival nem jobb az Audi, BMW meg a Mercedes, mint amennyivel többet kérnek a végén. És ha valaki itt megáll mert ennyi elég, akkor az Lexust vesz, ha meg vannak egyéb szubjektív tényezői, akkor meg agyal tovább.

lwl (törölt) 2010.10.04. 19:45:44

Ezek a budos kinaiak mar az 1-es BMWt is hamisitjak? Ezeknek mar semmi se szent? :)

vmaast 2010.10.04. 19:54:23

@29 Palms: Az a legviccesebb, hogy ezek a bealkudós csomagok meg extrák mind ott figyelnek szériában a 13 éves autómban :DDD
Na jó, kivéve, ami 97-ben még nem volt feltalálva...
Bocs, de 20+M-ért ne kelljen már 20 Ft-ot sem fizetnem semmiért, pluszban ;-)

Ákii (törölt) 2010.10.04. 19:59:36

@Dövan:

A GS450 hibrid sehol sem radíroz le egy V8-as Audit, még a legnagyobb limuzinban (A8) sem. És akkor ugye nem is beszéltünk még a pár mázsával könnyebb A4-esben futó 4.2-esről... Bár, a népítéletek között volt egy Andersen, aki már 911-es Porschét is "alázott" a GS hibriddel :-)

Az a baj a Lexussal, hogy görcsösen erőlködik, hogy egyáltalán megközelítse a három nagy német márkát akár elismertségben, akár minőségben, de sehogy sem sikerül. Annak a véleményére meg mind én, mind az autógyártók magasról tesznek, aki csak álmodozik egy valóban prémium (7er, S-Classe, A8) megvételéről, de az észt az bő nyállal osztja a témában. A Lexus ebben baromira hasonlít mondjuk a Saabra: a hangosan álmodozó rajongótábor az hatalmas, de mikor a pénzt le kéne tenni az új autóért, akkor viszonylag kevesen maradnak a kassza előtti sorban...

vmaast 2010.10.04. 20:43:20

@Ákii: Na jó, de ez mondjuk nem szempont. A8-ra is többen csorgatják a nyálukat, és többen fikázzák a konkurenciát, mint amennyien megveszik.
Nekem sosem feltétel egy kommentnél, hogy aktív használó legyen az illető, amíg a szubjektív véleményét írja, és nem képzelt tényeket. A gond csak az, hogy ezt a kettőt sokan összekeverik.

vmaast 2010.10.04. 20:44:55

Pontosítok.
Tényeket is elfogadok, ha van mögötte tárgyi tudás.
Az internet viszont sokakból kiöli az önmérsékletet ;-)

Ákii (törölt) 2010.10.04. 20:56:02

@vmaast:

Na jó, csak a szubjektív vélemény az esetek 99%-ában a Totalcaron kimerül abban, hogy 10 éve vezetett pl. egy lehasznált BMW-t, és az milyen szar volt, és ezért a maiak is mind szarok. Vagy nem tudja, csak hallotta valami hasonszőrű tudóstól, hogy mennyit állnak szervizben az Audik, és ezért mind silány minőségű, túlárazott-átmatricázott VW.
Igaz, hogy gyakorlati tapasztalata az okosok igen túlnyomó többségének a 0 felé konvergál, de a tutit azt mindenki tudja, főleg drága autó témában. Ez rendre keveredik a sárga irigység faktorral, és már kész is egy jó kis sárdobálás, ahol rendre egymásnak feszül a vélt és valós tudás, ill. a vélt és valós tények. Ezzel telik fel minden fórum, ahelyett, hogy értelmes és normális hangvételű viták folynának.

lwl (törölt) 2010.10.04. 21:02:29

@Ákii: "Igaz, hogy gyakorlati tapasztalata az okosok igen túlnyomó többségének a 0 felé konvergál, de a tutit azt mindenki tudja, főleg drága autó témában."

A focihoz, a politikahoz, es az autokhoz mindenki ert. Vagy legalabbis ezt hiszi magarol.

vmaast 2010.10.04. 21:04:12

@Ákii: Na erre kellene az önmérséklet.

vmaast 2010.10.04. 21:06:31

@lwl: Vazz... Sem a focihoz nem értek, sem a politikához, autóhoz is csak épphogyalig... Mi lesz így velem ;-)
Ja, tudom!
Gyűjtök a Thalia-ra

29 Palms 2010.10.04. 22:15:42

@vmaast

"Az a legviccesebb, hogy ezek a bealkudós csomagok meg extrák mind ott figyelnek szériában a 13 éves autómban"

Ez inkább szomorú, mert bár öregszel, mégsem nőttél fel a XXI. századhoz. :) Sose bánd, nem vagy egyedül...

"Bocs, de 20+M-ért ne kelljen már 20 Ft-ot sem fizetnem semmiért, pluszban ;-)"

Na látod, vegyél Lexust, neked találták ki. GS300-ast fullosan kapsz 20M-ért, még egy fullos Yarist is adnak hozzá. :) GS450h is megáll szerintem 20 alatt, ha már ennyire szereted a hibridet. ;)

@Ákii

"A GS450 hibrid sehol sem radíroz le egy V8-as Audit, még a legnagyobb limuzinban (A8) sem."

És ez ki a rákot érdekel ebben a kategóriában?
Kulturáltak, csendesek? Azok.
Össze vannak rakva rendesen? Össze.
Lehet velük kényelmesen, gyorsan, kurva sokat menni elfáradás nélkül? Lehet.

Innentől meg már úgyis az dönt hogy szubjektíven mit szeretnél, meg hogy mennyit akarsz/tudsz rá költeni.

"Az a baj a Lexussal, hogy görcsösen erőlködik, hogy egyáltalán megközelítse a három nagy német márkát..."

Ez nem baj, bárcsak mindenki ezen görcsölne. :)

vmaast 2010.10.04. 22:32:38

@29 Palms: Nem igazán értem, amit írsz.
Természetesen nem arra hegyeztem (volna) a mondandóm, hogy mekkora jó kocsim van nekem, inkább arra, hogy u.n. prémium, meg luxus autókba úgy teszik az extrákat, mintha a fogukat húznák.
A hússzal tulajdonképp mellé is lőttem, mondhatnám úgy is, hogy 10-12M felett elég bosszantó ez a dolog.
Amúgy meg tudod mit?
Nekem semmi szomorú nincs benne, hogy ezek az extrák bizonyos autóknál sosem voltak plusz fizetős tételek.
Téged miért is szomorít el? Fizetős extrák nélkül autót venni ruppótlan talán? ;-)

29 Palms 2010.10.04. 23:43:20

@vmaast,

Azon gondolkodtam el, hogy mondjuk beülök az öregedő Mercedesembe, és ugyanazt használom benne, mint egy tök új autóban. Gáz, fék, váltó, kormány, index, lámpa, rádió, klíma. Nekem ott állt meg az idő. Onnantól elszalad mellettem a XXI. század. Ha meglátok egy HUD-t vagy egy táblafelismerő bigyót, akkor az 5 percig állat, aztán már azon agyalok hol lehet kikapcsolni.
És úgy értelmeztem hogy neked meg '97-ben állt meg az idő. Remélem sikerült jó alaposan körülírnom hol értettelek félre. :)

Csak hogy biztosan tisztázzuk, az újabb autók sokkal jobbak, rengeteg a fejlődés, sokszor nekem is furcsa itt hogy igazi remekműveket lazán lehúzunk egy-egy kommenttel, dehát ez már csak egy ilyen bicikli.

vmaast 2010.10.05. 00:35:00

@29 Palms: Nnna...helyreállt, értelek :)
Pont a mai technológia, és az ilyen újdonságok mellett érthetetlen, hogy van képük extralistára tenni egy kartámaszt, egy ülésfűtést, vagy egy elektromosan behajló tükröt. Ha már prémium márkákról, és pláne luxuskategóriáról beszélünk, MINDEN elérhető extrának alapból bent kellene lennie.

Shadowbull 2010.10.05. 10:35:13

@vmaast: "MINDEN elérhető extrának alapból bent kellene lennie. "

Miert kellene?

ez hulyeseg.

sb

29 Palms 2010.10.05. 12:05:43

@vmaast:

Ha ezt átvinnék a gyakorlatba, tönkremenne az összes prémiumgyártó rövid időn belül. Gyakorlatilag egy Audi A4 is elérhetetlen álomautóvá válna. És akkor most azon filozofálnánk hogy bezzeg ha adták volna naproló meg navigáció nélkül is, akkor nem csak 22 ember tudta volna megvenni hanem 222 000.

Jól van ez így, a népek majd eldöntik mi kell nekik, meg mi nem. :)

29 Palms 2010.10.05. 12:20:32

Na remélem ez a kommentem már megjelenik...

@vmaast:

Drága lenne. A prémiumgyártók tönkremennének, mert már egy Audi A4 is elérhetetlen álomautó lenne. Aztán akkor meg az lenne a baj hogy miért nem adták naproló meg navigáció nélkül, akkor megvették volna ezerszer annyian.

Nincs baj ezzel az extrázós dologgal, majd a népek eldöntik mi kell nekik, meg mi nem.

Az tény hogy némely extra hiánya kissé érthetetlen, aztán ilyenkor nyugodtan mondhatod hogy lószerszám a toyotátokba, máshol ezt megkapom ingyér, és most át is fáradok oda. Aztán ha sokan mondják, majdcsak széria lesz előbb-utóbb. :)

vmaast 2010.10.05. 12:23:17

@Shadowbull: A tizen-, huszon milláért.
Mert ezért a pénzért nem csak nagyobb doboz, meg sebesség kéne hogy járjon, hanem nagyobb kényelem is.
Szerinted rendben van, hogy a kollegám 5-ös Bömösébe valami xtízezer pénz volt egy pohártartó?
Vagy hogy alapban olyan a kárpit anyaga, mint az érettségiző öltönyének?
Jó, egy 3 millás autóba megértem, hogy spórolnak a bőrön, az alcantara-n, de 10 milla felett valahogy be kéne férnie.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.10.05. 12:39:48

@kultúrpesszimista:
>Hagyományőrző és jövőbe mutató és mindemellett szép. A Citroennél, Peugeot-nál működik, a Renault-nak ez nem megy.

Te be vagy szívva. A Peugeot egyetlen emészthetö formaterve az RCZ, ami viszont egy nyugdíjas ének-zene tanárnöböl is kicsalja, a "jé, Audi TT" kijelentést. Az elmúlt tíz évben csupa ostoba külsejü autókkal terrorizálták a fogyasztókat.

Shadowbull 2010.10.05. 12:44:19

@vmaast: Teljesen jol irja fentebb a kollega, ezt ugy lehetne megoldani, hogy akkor minden 5er 25 milla lenne. Igaz benne lenne minden.

Azon lehet filozni, hogy most az a nyomorult pohartarto miert extra vagy miert nem, de nem erdemes. Adott egy uzletpolitika, te meg eldontheted hogy vevo vagy ra vagy nem.

sb

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.10.05. 12:46:46

@29 Palms:
> hogy annyival nem jobb az Audi, BMW meg a Mercedes, mint amennyivel többet kérnek a végén.

Pedig de. A piac legalábbis ezt tükrözi, amikor a használt árakat nézi az ember. Vagyis az értéktartást.

kultúrpesszimista 2010.10.05. 13:11:34

@malenykij polgar:

A minősítést hagyd meg a rokonaidnak. És igen, a Peugeot-nak ott volt a 607, mégpedig elég sokáig is, nemrég került csak ki a gyártásból. A Citroennek is voltak luxushintói, Pallas, CX, XM, C6. A Renault-nál a Safrane volt ez a kategória, ami alapvetően bukás volt. Miről beszélsz?!

kultúrpesszimista 2010.10.05. 13:14:15

@malenykij polgar:

Tipikusan rossz érvelés, zsákutca a piac értékítéletére hivatkozni. Legyen szó autókról vagy bármi másról, lásd pl. mobilok piaca. Csak le kell hántani a fogyasztói döntésekről a marketing, a "hype-olás", az előítélet erejét és máris egészen más termékek kerülnek ki győztesen.

indapass90210 2010.10.05. 14:02:15

@Ákii: minőségben? Persze, pl a kocsimban a motor tele van audi jelekkel, aztán az a legszarabb része. Persze mindenki mondta, hogy amerikai autóval csak szopni fogok, csak azt nem, hogy pont az európában gyártott motorja miatt :)

De tudjuk, a lexus csak erőlködik. Szar, mert japán, meg sok rizst zabálnak akik összerakják. Igaz, hogy sokkal megbízhatóbb autókat gyárt, de a jó öreg Mo.-n azért mégsem ember, aki nem a 3 prémium valamelyik autójával jár. Meg aztán ott van a jó öreg megfontolás, hogy utána mennyiért lehet valamit jól eladni. Így aztán el sem jut az emberek tudatáig, hogy van más mercin, audin meg bmw-n túl, ha már prémium.

kultúrpesszimista 2010.10.05. 14:53:09

@Dövan:

A magyar gondolkodás jellemzően provinciális, szűk horizontú, külsőségen, harsány kivagyiságon alapul. El kell telnie pár évnek, évtizednek még, amíg egy autó vagy bármely más termék az önértékénél fogva lesz kívánatos, nem a felszínes, mások-mitszólnak-hozzá szempont miatt.

Shadowbull 2010.10.05. 15:02:47

@Dövan: "a kocsimban a motor tele van audi jelekkel, aztán az a legszarabb része. Persze mindenki mondta, hogy amerikai autóval csak szopni fogok, csak azt nem, hogy pont az európában gyártott motorja miatt :)"

Konkretan milyen Audi-motor van az autodban?

sb

Shadowbull 2010.10.05. 15:03:55

@kultúrpesszimista: "A magyar gondolkodás jellemzően provinciális, szűk horizontú, külsőségen, harsány kivagyiságon alapul."

Ugy tunik, a vilag minden reszen igy van, mert a Lexus globalisan sem rug labdaba a nemet premiumokhoz kepest.

sb

kultúrpesszimista 2010.10.05. 17:14:38

@Shadowbull:

Nem a Lexus vs. 3 német prémium vonatkozásra értettem, hanem Más gyártók vs. 3 német prémium. És úgy általában is, a jók vs. favorizáltak.

megint 2010.10.05. 18:17:33

Döven, engem is érdekelne, hogy milyen Audi-motor van a te autódban, mert annyit hazudoztál már itt össze mindenféle álltapasztalatokkal, hogy nem tudom követni.
soproni1, 3 éve van nálunk egy nagy ccm-es(3.0) diesel , de egyszer sem okádott magából koromfelhőt, te valami kis ccm-es tuningboxos versenyzőt láttál, vagy az lehet a magyarázat, hogy a faluban egy tuning 525tds-t néztél mai prémiumnak.

Ákii (törölt) 2010.10.05. 18:23:38

@Dövan:

Ugyan, mutasd már meg azt az amerikai autót, amelyikben Audi motor és alkatrészek vannak... Te legalább elhiszed, amit írsz? :-)

"Szar, mert japán, meg sok rizst zabálnak akik összerakják. ...de a jó öreg Mo.-n azért mégsem ember, aki nem a 3 prémium valamelyik autójával jár."

Ezt te találtad ki, nem add a tollamba a hülyeségedet. A Lexus nem szar, csak éppen nem olyan jó, és messze nem olyan prémium, mint mondjuk egy BMW.

"Meg aztán ott van a jó öreg megfontolás, hogy utána mennyiért lehet valamit jól eladni. Így aztán el sem jut az emberek tudatáig, hogy van más mercin, audin meg bmw-n túl, ha már prémium."

A Lexus újonnan is eladhatatlan, ha mondjuk a Mercedes vagy az Audi eladásaihoz mérjük. Ilyen motorválasztékkal és csomagos extrázással vicc, hogy prémiumnak hívnak egy márkát.

Ákii (törölt) 2010.10.05. 18:29:18

@kultúrpesszimista:

Légy oly szíves, és mutass utat a népnek, hogy mi a globális ízlésnek megfelelő jó autóválasztás. Amúgy mi a különbség aközött, hogy valaki csak azért vesz egy Passatnál szarabb Renault Lagunát, mert különbözni akar a sokkal-sokkal nagyobb tömeget képező Passat-vásárlóktól, és ezzel "egyedi stílusát" hirdetni akarja, és aközött az ember között, aki egy Passatot prémiumnak hisz, és csak ezért veszi meg. Mert szerintem nem sok, egyik sem sokkal okosabb a másiknál.

Ákii (törölt) 2010.10.05. 18:30:36

-globális
+kifinomult (természetesen ez megegyezik a te ízlésvilágoddal)

29 Palms 2010.10.05. 18:54:23

@malenykij polgar:

Elhiszem, fogalmam sincs amúgy mennyibe kerülnek ezek az autók néhány évesen használtan. Biztosan van, aki új autó vásárlásánál számol azzal, hogy mekkorát fog élvezni ha 3-4 évesen majd eladja az új ár 42%-áért 38 helyett...dehát az nem én vagyok, nem tudok mit mondani. De aláírom, lehet ez is egy szempont.

@megint:

Pedig kormolnak, pl. Audi Q5-ös ment előttem autópályán a nyáron, még csodálkoztam is hogy ezek még mindig?
De hogy mindenkinek megnyugodjon a lelke, valami elég új Nissan terepjárót is láttam kormolni nemrég.

Shadowbull 2010.10.05. 19:08:21

@29 Palms: koromszuros gyarilag nem kormol.

Valami csiptuningos szarsag lehetett benne.

sb

kultúrpesszimista 2010.10.05. 19:11:52

@Ákii:

Én csak azt állítom, amiről Csikós is rendszeresen beszél/ír:

számos nyugati országban, főleg a skandináv ill. a benelux országokban ill. Svájcban sem az itthon tapasztalható újautó-fétis, sem a nevezetett 3 márka dominálása nem jellemző... Változatosabb, szebb, kiegyensúlyozottabb az utcakép. Ez minden.

Ákii (törölt) 2010.10.05. 19:28:56

@kultúrpesszimista:

Az újautó=létszükséglet jelenséggel én sem értek egyet, ugyanis akinek nincs pénze új autóra, az egyszerűen elégedjen meg használttal. Ez szerintem ilyen egyszerű. Az hazugság, hogy itthon csak szétbarmolt, szétkókányolt, karban egyáltalán nem tartott használt autók vannak - csupán nem kéne senkinek sem elvárnia, hogy egy autóra az élete végéig ne kelljen költeni egy forintot sem...

Abba viszont szerintem nem igen ildomos beleszólni, hogy akinek megvan a pénze új autóra, az mire költse, ill. milyen szempontok szerint döntsön. Mert az nem igaz, hogy minden prémium vagy prémium közeli autót vásárló csak azért vesz olyat, mert divat, vagy mert a képzelt társadalmi ranglétra ilyen késztetést vált ki belőle, különben "mit szólnak a szomszédok, barátok, munkatársak..." Ez hülyeség. Amellett, hogy valóban vannak ilyen vásárlók, igenis nagyon nagy számmal vannak olyanok is, akik azért vesznek 5ös BMW-t, mert egyszerűen az tetszik nekik. Tetszik nekik a külső dizájn, a technika, a belső kialakítás, az anyaghasználat, a motorteljesítmény, és akár tetszhet az a pozitív kép, amit egy ilyen autó sugall a tulajdonosáról.

Szóval önmagában attól, hogy Svájcban vagy Svédországban arányaiban kevesebb Mercedes fut az utakon, még nem feltétlenül jobb sem az az ország, sem az utcaképe. (Egyébként akiknek a vételár tényleg sokadlagos szempont autóvásárlásnál, azok többségükben ott sem fognak 5-ös BMW helyett mondjuk S80-as Volvót venni...)

indapass90210 2010.10.05. 21:07:07

@Ákii: "igenis nagyon nagy számmal vannak olyanok is, akik azért vesznek 5ös BMW-t, mert egyszerűen az tetszik nekik. Tetszik nekik a külső dizájn, a technika, a belső kialakítás, az anyaghasználat, a motorteljesítmény, és akár tetszhet az a pozitív kép, amit egy ilyen autó sugall a tulajdonosáról."

Muhaha, hehehe, 5er mint pozitív kép :D

indapass90210 2010.10.05. 21:45:43

@Ákii: ez egy teljesen meddő vita. Kategórián belül egy lexus sokkal később esik szét, mint egy bmw. Szerintem. Egy Subaru meg még később, de az inkább talán tartós lehet, mint kifinomult. Az is igaz, hogy nem lehet egy 10 millás autót 20millásra felextrázni, meg nincs 8féle színű bőr, de ár-értéken még az 1-2 csomagos felszereltségével is nagyon rendben van, mert alapvetően más az alapmodellek felszereltsége is.

Shadowbull 2010.10.05. 22:16:27

@Dövan: "Kategórián belül egy lexus sokkal később esik szét, mint egy bmw. Szerintem."

Jol mondod.

Szerinted.

sb

Ákii (törölt) 2010.10.05. 22:21:45

@Dövan:

Szóval a Dodge Caliber Audi alkatrészekből építkezik... Szerintem valahol itt bukott meg a hitelességed.

5er mint pozitív kép? Igen, a hazainál kevésbé irigy és proli közösségekben mindenképpen.

"Kategórián belül egy lexus sokkal később esik szét, mint egy bmw. Szerintem. Egy Subaru meg még később, de az inkább talán tartós lehet, mint kifinomult."

Erre mutass már azért egy statisztikát vagy valamilyen hivatalos kimutatást, bizonyítván, hogy nem csak hasból beszélsz, mint eddig. Mert ez max kocsmai okoskodás.

A Lexus legbővebben motorizált típusához lehet választani írd és mondd 3(!), azaz három motort. Lehet választani mindegyik típushoz 2 vagy 3 csomagot. Ez aztán a prémium szolgáltatás.
Miben más amúgy az alapmodellek felszereltsége? Az IS220d ugyanúgy szövet üléshozatos, automata váltót rendelni sem lehet hozzá, és mocskosul egyszerű műanyagokkal van tele a belseje, én pedig be sem férek a hátsó sorba. A GS ugyanez, egy kicsivel nagyobb méretben.

Az ár-érték ítéleteddel az a "baj", hogy a fizetőképes célközönség nem így látja. Tíz millió fölötti ársávban nevetséges az egyedi konfigurálhatóság a rendes motorválaszték hiánya, és ez keményen meg is látszik a Lexus eladásain. Egyébként egy RX-be vagy egy LS-be én is beleülnék, ha éppen nem lenne a kategóriájukban 2 vagy 3 (szerintem) jobb vétel mondjuk a németeknél.

indapass90210 2010.10.05. 22:24:59

@Ákii: ugyanaz dízel motor van benne, mint sok A4-esben meg A6-osban.

Ákii (törölt) 2010.10.05. 22:29:33

@Dövan:

Akarod mondani az a 2.0 TDI, amely a VW konszern majdnem minden gyártmányába bekerülT (Seat-Skoda-VW-Audi). Azóta Európában váltottak közös nyomócsöves dízelre.

Amiről te beszélsz, az elég nagy túlzással nevezhető "Audi-motor"nak.

Shadowbull 2010.10.05. 22:44:05

@Dövan: Az sosem volt Audi-motor.

A 4hengeres dizeleket a VW fejlesztette-fejleszti. Gyartotta az Audi is Gyorben sajat maganak, de attol meg VW motor maradt.

sb

indapass90210 2010.10.05. 22:56:21

@Ákii: egyébiránt az eladott darabszám sem mindenható (ugye sok milliárd légy nem tévedhet), mégiscsak egy 20 éves márkáról van szó, amiről nagyon sokan azt sem tudják, hogy létezik. Azokon a piacokon, ahol általában szarok az utak, nagyon szeretik a típusait, meg pölö a subarukat is.

Mondjuk én akkor is inkább ülnék egy IS 250-be, mint egy hasonló 3-asba. Mivel hátulra sem érdekel, hogy mennyire lehet beférni.

Az 5-ös megítélésében ugyan tényleg nem segít a magyar gazdasági helyzet, a külföldiben meg egy ilyen autó egészen máshogy látszik, amikor egy 3-ast vagy 5-öst egy rendőr, tűzoltó, vagy akár tanár is meg tud venni. De ott talán nem is annyira az autó teszi az embert, tehát nem véletlenül igaz az, amit fentebb írtak: változatosabb az utcakép.

indapass90210 2010.10.05. 23:07:21

@Ákii: @Shadowbull: szerelték A4-be meg A6-ba. Az A6 állítólag prémium.

Mondjuk nem meglepő, hogy egy csomó cucc VW benne. Vagy a VW-ben egy csomó Audi:) Honnan nézzük ugye.

indapass90210 2010.10.05. 23:12:27

És nincs is ezzel semmi baj, amikor ugyanaz a lengőkar jó az 1.6-os Passatba, mint a 4.2-es A8ba :)

hüle 2010.10.06. 08:24:07

Ti vennetek lexus IS 220d 3 eves 2,5 milla (sokbol lehet valasztani multkor egy helyen volt 30 db -bar egyik amator letemre azonnal levagtam,hogy torve volt szelvedo nem eredeti,vonalak stb..anglia) 30-50-100k km-amit oszinten szolva ketlek-de szervizkonyvesek es elvileg annyi van bennuk?

hüle 2010.10.06. 08:28:29

ui: nem egy kisebb motoros astraban van 3 evesen 200k

indapass90210 2010.10.06. 10:03:24

@hüle: Dízelt nem vesznek azért, hogy aztán csak ennyit menjenek vele. Benzinest vehetsz, ha nem bánod, hogy odahaza lenéznek a nagy BMW-sek :)

Ákii (törölt) 2010.10.06. 10:55:05

@Dövan:

De itt nem szarevésről van szó, hanem autókról, méghozzá tömegtermékekről, nem is manufaktúrák termékeiről. Kicsit más téma a kettő, gondolom te is kicsit bonyolultabb lény vagy, mint egy légy.

A Passatnak és az A8-asnak egy darab közös alkatrésze nincs valószínűleg, nemhogy még a lengőkarjuk. Nagyot akartál mondani... :-)

vmaast 2010.10.06. 12:30:13

@Ákii: Egészen pontosan a Passat-nak és az A8-nak egy csomó közös lengőkarja van. 2000-2003 körül biztosan. Ugyanazok a karok A6, A4, és Superb-ben dettó.

indapass90210 2010.10.06. 14:42:40

@vmaast: Nahát, még egy Skoda is az A8 körül :)

@Ákii: biztos hallottál már olyanról, hogy analógia. Mondjuk nem úgy írsz, mint aki hüje lenne, csupán kissé (BMW-s) arrogáns.

Ákii (törölt) 2010.10.06. 20:44:35

@vmaast:
A mostani A8-nak és a mostani Passatnak kb. annyi köze van egymáshoz, mint egy autó utcai és rali változatának = szinte semmi.

@Dövan:
Nem gondolnám, hogy arrogáns vagyok, csupán nem szeretem, mikor valaki demagóg módon hülyeséget beszél olyanról, amiről szemmel láthatólag igen kevés személyes gyakorlati tapasztalata van.
Egyébként nincs BMW-m, az egyik nagy német riválisával járok.

lwl (törölt) 2010.10.06. 23:14:19

@vmaast: "Egeszen pontosan" hallhatnank egy VAG-cikkszamot? Csak mert meg egy adott modellen belul is valtozo a felfuggesztes a motorizaltsag fuggvenyeben.

lwl (törölt) 2010.10.06. 23:21:32

@Dövan: "külföldiben meg egy ilyen autó egészen máshogy látszik, amikor egy 3-ast vagy 5-öst egy rendőr, tűzoltó, vagy akár tanár is meg tud venni"

Aha, ahogy moricka elkepzeli, hogy nyugaton kolbaszbol van a kerites.

lwl (törölt) 2010.10.06. 23:23:39

@Ákii: Ha masok fogalom nelkuli hulyesegeit nem hagyod annyiban, es az ervek mar elfogytak, akkor jon az, hogy arrogans vagy. Szokjal hozza.

vmaast 2010.10.07. 01:49:56

@lwl: Remélem, nem gondolod hogy ezt most tudtam meg ;-)

Szóval ebédszünetben kíváncsiságból rákerestem egy-két Passat futóműalkatrészre (ha már 8-10 gyártót forgalmazunk), és láss csodát!
2003-nál bizony megjelent egy rakás Audi, meg a Skoda a képben.

Amúgy az elmúlt pár évben került már pár olyan gyári alkatrész a kezembe, amin bizony ott volt egymás alatt a Vw, az Audi, és s Skoda gyári szám is.
Ugyan tegnap nem vacakoltam számokkal, de ha ez kell a boldogságodhoz, holnap...illetve ma délben kiírogatom neked a TECDOC-ból.

vmaast 2010.10.07. 01:55:47

10 perc után sem jelent meg amit írtam, bemásolom újra.
Legfeljebb itt lesz kétszer, bocs...

@lwl: Remélem, nem gondolod hogy ezt most tudtam meg ;-)

Szóval ebédszünetben kíváncsiságból rákerestem egy-két Passat futóműalkatrészre (ha már 8-10 gyártót forgalmazunk), és láss csodát!
2003-nál bizony megjelent egy rakás Audi, meg a Skoda a képben.

Amúgy az elmúlt pár évben került már pár olyan gyári alkatrész a kezembe, amin bizony ott volt egymás alatt a Vw, az Audi, és s Skoda gyári szám is.
Ugyan tegnap nem vacakoltam számokkal, de ha ez kell a boldogságodhoz, holnap...illetve ma délben kiírogatom neked a TECDOC-ból.

lwl (törölt) 2010.10.07. 08:09:18

@vmaast: "Remélem, nem gondolod hogy ezt most tudtam meg"

Aki komolyan gondolja azt a hulyeseget, hogy az extrakat a jezuska hozza - sem kifejleszteni, sem tesztelni, sem legyartani nem kell oket - es felteszi a "legyen benne minden" c. hanglemezt, arrol meg azt sem felteteleznem, hogy egy csavart meg tud huzni.

"Amúgy az elmúlt pár évben került már pár olyan gyári alkatrész a kezembe, amin bizony ott volt egymás alatt a Vw, az Audi, és s Skoda gyári szám is."

Es ha te talalsz modellenkent a futomuben kb 3 kozos komponenst, akkor rogton azonos lesz a felfuggesztes, a komplett geometriat beleertve? Vagy megis mit szeretnel ebbol kihozni? (Alkalomadtan az elmeleti szakertes helyett majd vezess nehany azonos plattformra epulo Skoda/VW/Audi modellt. Tanulsagos lesz szamodra.)

Annyira imadom az okos autosboltosokat, akik kinyitnak egy alkatreszkatalogust, es rogton gepeszmernoknek kepzelik magukat.

vmaast 2010.10.07. 08:55:26

@lwl: Hülyeségeket írsz, de érdemi mondanivalód nem sok van :)
CSAK annyit állítottam, hogy a Passat-ban és az A8-ban vannak közös lengőkarok.
Semmi többet.
Rajtad kívül senki sem beszélt itt komplett geometriáról.
Kértél számokat, itt van egy (csak hogy meglegyen az örömöd), abból a négy lengőkarból, ami megtalálható a fenti modellekben:
4D0 407 509 G
4D0 407 509 F
8E0 407 509 A
8D0 407 509 E
4D0 407 509 J
8D0 407 509 C
és ez nem vitatéma, ezek tények.
Akkor is ha autósboltos vagyok, de akkor is ha fűszeres.
Amúgy egyik sem ;-)

Egyébiránt a "legyen benne minden" című hanglemezt is félreértelmezted.
Kizárólag az úgynevezett prémiumszegmensben tartanám ezt jónak, ott viszont mindenképp.
Fenntartom, hogy 12 milliós autónál ne kelljen már 70-80 ezret fizetni egy vacak pohártartóért, és 150-et egy kartámaszért.

indapass90210 2010.10.07. 11:35:49

@Ákii: ez nem demagógia. Az, hogy a lexus egy igen jó autó, egyenesen következik a japán mentalitásból. Meg még az is lehet, hogy többet ültem utasként vagy sofőrként benne, láttam, hogy mit kell költeni rá, mint itt mindenki más összesen. Meg konkrétan ismerek olyan embereket ezen felül, akiknek van. Nem a szomszédomtól van infó, akinek a nagybátyja már látott egyszer olyat az utcában elmenni, és hát az milyenkurvarondamá, de bezzeg az ódi.
Mindenesetre konkrét infókat a tartósságról nehéz szerezni, mert arról szerintem nincs adat még arról sem, hogy hány km-nél tolják be a bontóba az autókat az emberek. Magyarországon gondolom egy olyan 150-200ezres oraállásnál, de ez pontosan ennyit jelent, nem azt, hogy mennyit ment a kocsi ténylegesen.
Zárójelben, nagyon ritkán írok le olyat, amit nem néztem meg előtte valahol.

Az meg szerintem nem sértés egy német autónak sem, ha tartósságban a lexusokkal egy oldalon emlegeti őket bárki. Azt sem vitatom, hogy emellett a bmw kurva jó autó, arról sem tehet, hogy ha éppen fuxoscigánynak nézik a használóit. (És ez még csak nem is proli-attitűd)

vmaast 2010.10.07. 12:28:19

@Dövan: Igazából nem is azon kellene bokszolni itt, hogy jó autó-e a lekszus.
Persze hogy jó. A kérdés inkább az, hogy valósak-e a neki tulajdonított extra pozitív tulajdonságok (fogyasztás, környezetvédelem, effélék), -itt a tények tárgyilagos vizsgálata után ma még csúnyán elvérzik, illetve hogy szép, avagy ronda. Ez meg ízlés kérdése.

Nekem mindkét főnökömnek Lekszusa van, szerintem rondák, szerintük szépek, egyet tudok ami fuck, félévente rendelem a gumit a GS450-re, mert egyszerűen kinyírja az autó súlya.

lwl (törölt) 2010.10.09. 09:45:43

@Dövan: "Az, hogy a lexus egy igen jó autó, egyenesen következik a japán mentalitásból."

LOL, a jo oreg morickalogika. Majd alkalomadtan ulj be egy 10 eves Lexusba, meg egy 10 eves Mercibe, es meseld el, mit tapasztaltal.

"Az meg szerintem nem sértés egy német autónak sem, ha tartósságban a lexusokkal egy oldalon emlegeti őket bárki."

Sertesnek nem sertes, csak sajnos baromsag.

"Azt sem vitatom, hogy emellett a bmw kurva jó autó, arról sem tehet, hogy ha éppen fuxoscigánynak nézik a használóit. (És ez még csak nem is proli-attitűd)"

Hanem micsoda? Pont a frusztralt prolik probalnak elmeleteket alkotni arrol, hogy ki milyen autot vesz. Akinek meg van penze ra, az megveszi azt ami neki tetszik, es leszarja mit gondol a horgokorus.

lwl (törölt) 2010.10.09. 09:52:07

@vmaast: "CSAK annyit állítottam, hogy a Passat-ban és az A8-ban vannak közös lengőkarok.
Semmi többet."

Na es mit szeretnel ezzel mondani? Hogy a spajzajton meg a budin is ugyanaz a kilincs van, ergo mindket helyen jol lehet lakni? Vagy gondolod, hogy ez a teny barkit is megdobbent azon gyarto eseteben, aki pont maga dicsekszik el a platformpolitikajaval minden adando alkalommal?

"Fenntartom, hogy 12 milliós autónál ne kelljen már 70-80 ezret fizetni egy vacak pohártartóért, és 150-et egy kartámaszért."

Ahogy moricka elkepzeli a premiumot. A premium tobbek kozott attol is premium, hogy teljesen szabadon konfiguralhato - ld. szabott oltony vs. konfekcioruhazat. En pl. nem kertem az automba pohartartot, mert nalam nincs pialas, zabalas vagy bagozas. Es nagyon nem szeretnem, ha kotelezoen beletennek, es nekem magasabb alaparat kene fizetnem csak azert, mert az interneten nehany kibic kitalalta, hogy ennek igy kell lennie - mikozben olyan szinten nincs segedfogalmuk az arakrol, hogy 150 ezres kartamaszt emlegetnek.

vmaast 2010.10.10. 12:46:53

@lwl: "A Passatnak és az A8-asnak egy darab közös alkatrésze nincs valószínűleg, nemhogy még a lengőkarjuk. Nagyot akartál mondani... :-) "

Erre reagáltam és kész, még mindig semmi több. Csűrheted-csavarhatod egy héten át a dolgot, akkor sem okoskodik itt rajtad kívül a platformokkal, meg a komplett futóműgeometriákkal senki :)

Abban viszont teljesen igazad van, hogy ne kelljen magasabb alapárat fizetned egy pohártartóért (vagy a többi ilyen filléres kényelmi extráért). Legyen benne az alapárban, ezt próbálom veled megértetni.
süti beállítások módosítása