Coloradóig bírta az 500 dolláros Camry

  2010. szeptember 03. - Stump András Címkék: usa toyota camry roadtrip

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Így adta ki. Ez az univerzális válasz minden miérttel kezdődő kérdésre, ami kommentekben érkezett, és bizonyára érkezni fog az ötszáz dolláros autóvásárlás történetére. Ha nem azon az augusztusi napon érkezünk, nem az a hirdető veszi fel hamarabb a telefont, nem haverkodunk már telefonon össze Kennel, lehet, hogy éppen egy piros V8-as kabrióban feszítünk azon a szombat délelőttön, amikor a napindító kávéhoz tartozó folyadékellenőrzések után D-be húztam Camrynk, Gray váltóját. Kevésbé valószínű, de nem kizárt. Nem szeretem a kabriókat, főleg nem utazásra, a V8-at pedig nem tartom elengedhetetlen kelléknek, bár Amerika történelméhez kétségtelenül legalább annyira hozzá tartozik, mint Pearl Harbor. Néha persze megkívánom, mint a máglyarakást egy háromfogásos ebéd után, de lehet, hogy megfeküdte volna a gyomrunkat. Sose tudjuk meg: nem azt dobta a gép.

Ahogy az első randin nem a bélműködéséről értekezik a kultúrember, és nem a combtövére rosszul tetovált sárkányt mutogatja, úgy Gray is visszafogta magát a próbautunkon, mint kiderült. Néhány mozi, kávé, séta után persze kiderül, hogy büdöset szarik a playmate is, de Toyotánk a legnagyobb jóindulattal sem mondható playmate-nek. Viszont száz mérföldet nem tettünk meg vele, máris kezdett megjönni valódi hangja. Nem hirtelen szakadt le a kipufogó – először csak férfiasabban kezdett dörmögni, amikor visszagangolt az automata harmadikba. Ekkor megnyálaztam a szájam szélét, és őszintén tudtam még mosolyogni. Hiszen tudtam, mire számíthatok, és az nem az eseménymentes út volt, nem is arra vágytunk. Kicsit hamar mutatta meg a tetkót, de gondoltam, jobb most egy hangos kipufogó, mint később egy kikönyökölt hajtókar.

Hol fúj ki a kipufogó?

Úgy álltunk meg ebédelni, hogy legyen bevásárlóközpont is a közelben. A húszdolláros szerszámkészlet jobban ellazította egyre szűkülő gyomromat, mint az elfogyasztott taco, majd ebéd utáni pihenőként leheveredtem az autó mellé, hogy megnézzem, hol engedte el magát a kémény. Nem vészes, nyilatkoztam elsőre a két fölém hajoló szempárnak, csak kicsit megrepedt a katalizátor mögött, de nem fog leszakadni. Azért beugrottam még a barkácsáruházba egy tekercs masszív drótért, kiegészítettem a műhelyfelszerelést egy kétdolláros kombinált fogóval: biztos, ami biztos. Ezután kisimult idegszálakkal tapostam a gázt - ha már nyakig ér a szar, és emelkedik a szint, legalább megvolt már a búvárszemüveg és a szalmaszál.

Tévedni emberi dolog: ötven mérföld múlva persze leszakadt. Nyomtam egy kövérebbet negyedikben, megint visszapakolta harmadikba, és a kellemesen búgó bariton hirtelen egy zuhanóbombázó üvöltésére váltott. Amíg el nem vettem a gázt, nem is voltam biztos benne, hogy a kipufogó, annyira éles lett a hangja, de mivel a légierő támadása követte a gázpedálállást, egyértelmű volt a helyzet. Kigurultunk a következő benzinkúthoz, jobb első kerék fel a padkára, aláfekvés másodszor. Körberepedt a cső, és lefittyedt az egész katalizátor, mivel flexibilis idommal csatlakozik a leömlőhöz.

Nem volt finom, de átmérőben majdnem stimmelt

Elnézést kell kérnem, ebben a pillanatban nem éreztem késztetést arra, hogy részletesen dokumentáljam az esetet. Nem jöttünk még kétszáz mérföldet, és paripánk máris erősen krákogott. Persze, nem tragédia, hiszen menni megy, csak mi szenvedünk tartós halláskárosodást, ha így megyünk tovább. Meg a tény, hogy reményteljes kezdés helyett ilyen lebőgéssel mutatkozik be Gray, kicsit lehangolt. Két napon belüli javíthatatlan megkotlást éreztem a levegőben - az öreg vasaknál a hibák trendszerűen szoktak jönni. Nullától leszakadt kipufogóig kétszáz mérföldön belül: ez azt vetítette előre, hogy estére elmegy a gyújtás, holnap reggel pedig hengerfejes lesz.

Bevallom, hajlamos vagyok elveszíteni a hitemet, amikor váratlanul merül fel egy probléma. Pedig megoldás mindig van. Mire kibújtam az autó alól, már a shopban voltak a lányok; amikor megláttam őket, éppen lengették az eddig fellelhetetlen, vágyva vágyott kellékünket: egy autósatlaszt. Mert eddig egy fél írólapnyira összehajtogatható reklámtérkép alapján mentünk, vagyis inkább kérdezősködtünk. Feldobott, hogy ennyire bíznak szakértelmemben, úgyhogy célba vettem a hűtőpultot, és választottam egy virágos dobozos jeges teát, leginkább a fémhenger átmérője alapján. Íze borzalmas volt, viszont kis alakítás után rá tudtam húzni a kipufogócsőre, valamennyire rányomorgattam a katalizátor flansnijára, majd a dróttal rögzítettem az állapotot, amennyire lehetett. Itt bevillant, mekkora mázli, hogy már ebéd előtt elkezdett szólni a kipufogó, így legalább volt már nálunk drót meg fogó.

Nem ment volna át az európai zajmérésen, de a zuhanóbombázóból átlagos Antonov AN-2-es hang lett, ami szűk fordulatszám-tartományokban teljesen civilizált szinten tartotta magát a képzeletbeli decibelskálán. Nyúlkáltam hát szorgalmasan a váltókar felé, városban kettesben harminc volt a nyerő, országúton ötven overdrive nélkül, ahol meg hetvennel lehetett menni, bekapcsoltam a gyorsító áttételt. Közötte intenzív gyorsítás grimasszal az arcomon, vagy fülpihentető kigurulás. A második tankolásnál gyorsan leosztottuk, 31 mérföld per gallon lett a fogyasztás, ahogy odaát mérik, aminek örültünk. Ettől függetlenül világosban nem sikerült megérkezni az útközben lefoglalt szállásra – mintegy ötven mérföldre a Niagarától, ahol még éppen megfizethető volt – viszont egyből kiderült, hogy a fényszórók nem egészen arra világítanak, amerre kellene, úgyhogy esti levezetésnek még egy gyors szervizt be kellett iktatni.

Amint felpattintottam a motorháztetőt, láttam, hogy a bal oldali lámpának le van törve az egyik füle, lifegett jobbra-balra, amit néhány próbálkozás után egy mamutfenyő tobozával sikerült tartósan kitámasztani; utána már gyerekjáték volt a motelajtónkra irányított tompítottal helyrecsavarni a magasságát. Ezzel a sikerélménnyel nyugodtabban vártam a holnapot, végülis egy napot kibírt a szekér, már csak kábé kilencet kell kihúznia.

Szerettünk volna másnap eljutni Indianapolis-ig az esti tervünk szerint, de annyira jót zuhanyoztunk a Niagara alatt, hogy csak délután üvöltettük újra a kipufogót, így valahol Columbus és az ötszáz mérföldes versenyről elnevezett város között kerestünk szállást. Útközben kérdezősködtünk egy-két kamionszervizben, hogy nem hegesztenék-e fel a csövünket, de a legsegítőkészebbeknél is csak odáig jutottunk el, hogy engednék, hogy felálljak az aknára, de nincs hegesztőgép. Hiába, vasárnap ott sem dolgozik senki.

Hétfőn viszont már jobb eséllyel indultunk. Két nap antonovozás után mindhárman egyetértettünk, hogy meg kell valahogy hegeszteni a kipufogót, ki is tűztük a célt, hogy ötven dollárért megcsináltatjuk. Többet nem ér, de ha ügyesek vagyunk, találunk embert, aki ennyiért hajlandó dolgozni egy órát.

Szép kis műhely volt. Túl szép

Még Indianapolis előtt begurultunk egy kipufogós udvarára , de már amikor kiszálltunk, és szemügyre vettük a műhelyt, éreztük, hogy túl előkelő helyre csöngettünk be. Aranyos csaj volt a munkafelvevő, olyan alkarokkal, mint a combom, úgyhogy csak óvatosan udvaroltam neki, kizárólag a cél érdekében. Alkalmazottját viszont bagózós hétfő reggeli hangulatában kaptuk el: az emelőn fintorogva megpiszkálta csavarhúzóval az akkora már egy összegyűrt hányózacskóra hasonlító üdítős dobozunkat, majd közölte, hogy a katalizátortól hátrafelé le kell cserélni az egész rendszert. Nem kezdtem el kötözködni, hogy ott a cső a műhely sarkában, azt kellene megfogni, meg a flexet – szakembernek nem szabad megmondani, mit hogyan kellene csinálni, abból jó nem sülhet ki. Továbbálltunk.

Amerika sok szempontból hasonlít a Balkánra. Magyarországon például alig találni már olyan műhelyt, ahol nem csak cserélik a kipufogórendszer elemeit, hanem hegesztőgéphez, csőhajlítóhoz is nyúlnak, nem beszélve a vágunk oda gyorsan egy csövet aztán felheftöljük típusú javításról. Ezért itthon valóban kalanddá válhat egy átlagos lerohadás. Amikor huszonhárom éves, több helyen repedező Escortommal Isztambul felé tartottam, határozottan megkönnyebbültem, amikor átértünk Szerbiába, mert ott már láttam az út mellett olyan műhelyeket, ahol bármit meg lehet javítani. Amerikában is vannak ilyenek az út szélén, ami nem kicsit emel a biztonságérzetünkön, ha egy 86-os Camryvel közlekedünk.

Ennyi maradt az üdítős dobozból

Indianapolis-ban is rátaláltunk a mi szerelőnkre, Lalo műhelyében. Igazából azért álltunk meg náluk, hogy megkérdezzük, merre van Jason kipufogószervize, amit két utcával odébb ajánlottak, de a műhelyvezető azonnal megérezte az üzletet. Bólogatott, sí, mofle, álljak be, csak előtte kiküldi az udvarról a Neont meg a Suburbant, aztán megnézik.

Ide kívánkozik az érthetőség kedvéért egy kis magyarázat. Az USÁ-ban legalább annyira hasznos a spanyol tudás, mint az angol. Nem csak akkor, ha kipufogót kell hegeszteni; rengeteg helyen, ahol az átlagos káeurópai jól érzi magát, többen értik a spanyolt, mint az angolt. Nem akarok erre szociotanulmányt alapozni, de Manhattanben is előfordult, hogy spanyolul kértem a burritót, mert angolul nem értették. Lalo műhelyében is kizárólag dél-amerikaiak dolgoztak, és az ügyfelek többsége is spanyolul beszélt, többek között honduras-i barátunk, akivel a munkafelvétel során összebarátkoztunk; segített tolmácsolni, mert a spanyol szaknyelv nem az erősségem.

Nem márkaszerviz

Amint kezelésbe vették Grayt, azonnal világos volt, hogy jó helyre jöttünk. Helyet csináltak a klasszikus olajos földdel burkolt udvaron egy első szériás Kia Sportage mellett, majd lendkerekekkel felpogácsázott krokodilemelőkkel már emelték is az autót. Nem én mondtam ki a cinquenta dolares szópárt, a műhelyvezető taksálta ötven dollárra a javítást. Belül mosolyogtam, mennyire jól megsaccoltuk, vele pedig pontosítottam, hogy rendben van az ötvenes, de utána olyan csendes legyen, hogy halljuk mellette a hegesztőgép búgását. Gyanakodtam ugyanis arra, hogy nem csak ott van körberepedve, hanem máshol is kifúj, de ő alaposan megnézte, már összeállt a fejében a megoldás.

Ráeresztette segédjét a katalizátor rögzítőcsavarjaira, míg rövid méricskélés után elment egy darab csőért. Én is kezdtem kapisgálni, mi lesz belőle a végén, miközben nézegettem a Sportage szépen síkolt hengerfejét a földön. Lekapták a katalizátort, majd a főnök személyesen állt neki felhegeszteni helyette az új csövet. Egy átlagos munkavédelmis haját tépve rohant volna kifelé az utcából, ha meglátta volna Joséék napi rutinját. Hegesztéstechnikai szakértőnk egy pajzsból megmaradt védőüveggel az egyik kezében pöcögtette a pálcát a rozsdás flansninak, míg a segéd egy villáskulccsal támasztotta ki a trafó főkapcsolóját, majd miután nem volt elég kraft az ívben, a veinte más vezényszóra rátolt még húsz ampert. Elkészült a varrat, ránézésre két hétre simán jó volt, talán háromra is, én pedig másodszor is elmosolyodtam, hogy dörzsöltek azért a dél-amerikai autószerelők: ötven dollárért és egy katalizátorért megcsinálták nekünk az autót, így végül mindenki jól járt.

Ide kellett beilleszteni a csövet

Elégedetten mentünk tovább az indianapolis-i oválpályára, az autóversenyzés egyik legpatinásabb helyszínére. Az ovál belsejében berendezett múzeumban legalább harminc győztes autót lehet körbejárni, többek között az aszimmetrikus Lotus-t, amellyel Jim Clark győzött 1963-ban. Nem akarok múzeumposztba fulladni - elég annyi, hogy nem bántuk meg, hogy benéztünk. A pálya maga a méreteivel döbbent meg, értelmesen lefotózni belülről gyakorlatilag lehetetlen, mert az objektív csak egy kis szeletet képes befogadni a kanyarívből.

Indianapolis után Columbus felé vettük az útirányt, miután Gray kulturált hangjától mindannyian megkönnyebbültünk, majd országúton indultunk Saint Louis felé.

Minden nap külön megegyezés tárgyát képezte, hogy mennyit döngessünk a remekül kiépített, viszont relatív unalmas Interstate Highwayeken, és mennyit csavarogjunk kétsávos országúton. Utóbbi összehasonlíthatatlanul érdekesebb volt, ahol csak megláttunk valamit, mindig megálltunk, beszélgettünk ötperceket helyi emberekkel, és kicsit elkezdtünk kapisgálni abból, milyen az élet a lehetőségek országában. De ha végig országúton megyünk, nem két hét, hanem két hónap alatt jutottunk volna el San Franciscóba, úgyhogy sokszor, bármennyire szívesen letértünk volna, összeszorított foggal darálni kellett a kilométereket az intergalaktikus Highwayen.

Columbusnál viszont úgy döntöttünk, országutazunk egy kicsit, így történt, hogy találkoztunk Tonyval, az első emberrel Amerikában, akinek egy pillanatra elkezdtem irigyelni az életét. Mert tudat alatt az egész úton halkan ott motoszkált a fejemben, hogy milyen lenne itt élni. Egy idő után aztán többször is tudatosan feltettem magamban a kérdést: Szeretném-e élni ennek az embernek az életét? Tony-nál néhány percig hezitáltam az igenen. Takaros kis autószerelő műhelye volt az országút mellett a semmi közepén, főprofilja a motorfelújítás, mellette pedig gátlástalanul kiélte gyűjtőszenvedélyét. Nem a ritkaságokat gyűjtötte, igazából nehéz lenne megtalálni kis flottájában a közös nevezőt, de szemmel láthatóan boldog életet élt. Megálltunk a műhelye mellett, meglátva a csodálatosan rozsdás kisteherautókat, majd szóba elegyedtünk, miután megkérdeztük, megnézhetjük-e hóbortos kis gyűjteményét. Ő pedig örömmel mesélt mindegyikről pár mondatot, sőt, kiderült az is, hogy volt egy magyar barátja, aki módfelett kedvelte a whisky-t. Amúgy minden második ismeretlennek, akivel elbeszélgettünk, volt magyar haverja, ismerőse, és a hiedelmekkel ellentétben többen nem csak azt vágta a műveletlen amerikaiak nagy része, hogy Magyarország Európában van, hanem még a fővárost is hibátlanul megnevezték. Respect, én meg nem mondanám fejből, mi Arkansas fővárosa.

Ezt az Impalát restaurálta éppen Tony. Kézi váltós

Saint Louisig, következő szálláshelyünkig már nem álltunk meg, felhajtottunk az I-70-re, én pedig elkezdtem figyelni az előző posztban már említett kopogást, amit újra hallani lehetett, amióta lecsendesedett a kipufogó. Elég pontosan megismertem addigra a természetét: harminc mérföld alatt nem jött elő, utána is csak erősebb gázadásra, és csak akkor, amikor egyenesben volt a kormány, vagy egészen enyhe balkanyarban. Amint kicsit jobbra húztam, elhallgatott, de erősebb balkanyarban is. Egyértelműen az első futóműből jött a hang, talán jobbról, a kerék forgásával egy ütemben, és már kicsit hangosabban, mint amikor elindultunk. Kezdett kialakulni bennem az elmélet, hogy a jobb első kerék nem tökéletesen gördül, lehet, hogy van benne egy kis ovál, ami beráz egy megkopott kormánygömbcsuklót. Éppen arra gondoltam, a következő reggeli ellenőrzésnél megnézem közelebbről a futóművet, amikor a szemem sarkából mindig szemmel követett vízhőfokmérő elkezdett pár milliméterrel feljebb kúszni.

A melegedésből annyit tapasztaltunk eddig, amit Ken is elmondott. Amikor hosszabb időre megálltunk, és járattuk a légkondit, elkezdett felmenni a vízhőfok, de amint kikapcsoltuk, visszahűlt. Nem volt ez nagy gond, alig jártunk városban, akkor is legfeljebb ötpercekre kellett kikapcsolni a klímát. Azzal inkább az volt a baj, hogy eltömődött a lefolyócsöve, és a nap végére mindig megtelt a fűtésdoboz kondenzvízzel, ami kicsöpögött az utasoldali lábtérbe. Ezen a délutánon olyan párás volt az idő, hogy balkanyarokban már hallani lehetett, hogy a ventilátor belekap a hullámzó vízbe. Kezdett körvonalazódni a holnap reggeli kisszerviz, de térjünk vissza a feltörekvő hőmérőre.

Nem akartam felforralni a vizet, úgyhogy kikapcsoltam a légkondit, visszavettem a tempót, majd a következő benzinkútnál félreálltunk. Ittunk egy kávét, körülnéztünk a shopban, hadd hűljön. A melegedő Toyota jót tesz amerikai GDP-nek, ugyanis megláttam a boltban egy keréknyomásmérőt, ami elengedhetetlen autós kellék az USÁ-ban, mert a kutaknál nincs rendes műszeres kerékfújó. Rosszabb helyeken pénzért, jobb helyeken ingyen van egy kompresszorra kötött cső, aminek a végén egy szimpla töltőszelep van. Mérni, azt már saját manométerrel kell. Megvettük hát a kétdolláros ceruzamérőt, a Camry pedig visszahűlt, de a kiegyenlítő tartályon át kinyomott magából majd egy liter vizet, amit pótoltunk a jó előre bespájzolt, előre bekevert folyadékból. Furcsállottam, hogy nem indult el a ventilátor eddig egyszer sem, de ezt az információt egyelőre csak eltettem tartalékba, később talán majd jól jön. Vagy a külső hőmérséklet csökkent le öt óra után, vagy csak napközben kinyomott egy kevés vizet valamiért Gray, mindenesetre Saint Louisig ott volt a mutató, ahol lennie kellett.

Aznap éjjel áteresztő hengerfejtömítéssel álmodtam, a vízfogyást a légkondi kondenzvizéből automatikusan pótló rendszert találtam fel, de másnap reggelre egy dróttal a kezemben tértem magamhoz a kávés papírpohár mellett, amivel a klímadoboz eldugult lefolyóját piszkáltam. Öt perc alatt sikerült kibányásznom a kis gumicsőből a felgyülemlett növénymaradékokat, és el is kezdett szépen csordogálni a tegnap estéről még a dobozban maradt víz, vagyis ezt a problémát sikerült orvosolni. A futóművet megrángatva, kormányt tekergetve kiderült viszont, hogy nem egy, hanem három gömbcsukló is lóg egy kicsit, legjobban a jobb oldali kormányösszekötő belső csuklója. Nem vagyok vizsgabiztos, nem kezdtem el hümmögni, hogy nem lesz ez így jó, várva a kompenzációs csomagot. Kiszopósodott kormánycsuklót ennél sokkal rosszabb állapotban is cseréltem már, tudtam, hogy nem leszek akaratlanul tömeggyilkos, ha javítás nélkül megyünk tovább – inkább megnyugodtam, hogy felfedeztem a zajforrást, így szemmel tudtam tartani a későbbiekben. Meg elkezdtem agyalni valamilyen félmegoldáson, hogy ne rázza be a lötyögős gömbfejet a kerék gázadásra, de hirtelen nem jutott eszembe olyan tízperces művelet, amivel segíteni tudtam volna a bajon.

A Kansas City felé vezető úton az amerikai Nagyalföld kevésbé változatos látványt nyújtott, mint az eddigi vidékek. Cserébe megéreztünk a Highway monoton hangulatán keresztül egy keveset az itteni lakosok feltehetően nem kifejezetten eseménydús életéből, ahol a települések központját a silótornyok jelölik. Az autópályán pedig csodálkoztunk a sisak nélkül közlekedő harleysokon. Persze, sok államban nem kötelező, vagy csak tizennyolc év alatt, de én akkor sem mennék hetven mérfölddel bukó nélkül, kesztyű nélkül. Külön feltűnt, hogy kevés európai szemmel normálisnak mondható motorossal találkoztunk az egész út során. Túlnyomórészt V2-eseket láttunk, nyolcvan százalékban HD-kat, rajtuk pedig középkorú Peter Fonda-imitátorokat, akiken a legkomolyabb védőfelszerelés a fejkendő volt. Rajtuk kívül lepukkant japánmotorosok fordultak még elő számottevő mennyiségben, akik általában viseltek ugyan sisakot, viszont többnyire olyan lassan közlekedtek, hogy néha akadályt jelentettek az autósoknak. Elképzelhető, hogy csak véletlenül akadtunk össze pont ilyenekkel, de a tizedik után már feltűnő volt a bénázás, magyarázatot nem találtam rá.

Száguldozó géesixeressel viszont eggyel sem találkoztunk, sem a Highwayen, sem országúton. Általában nagyon nyugodt, egyenletes volt a közlekedés a legtöbb helyen. Városban egyenletes harmiccal hömpölygött az autóáradat, a sebességkorlátok ésszerűen voltak megszabva, autópályán pedig azonnal feltűnt, mennyire biztonságos, hogy mindenki egy tempóval halad. Nincs tötymörgő papóka a külső sávban, egymást kilométereken át előzgető kamionok, de kettőhatvannal a tükörbe érkező BMW-s sincs. A speed limit úgy van kitalálva, hogy mindenki tudja tartani, ami esetenként ugyan azt jelenti, hogy a három pótkocsis teherautók is százharminccal nyomulnak, de ezzel együtt is egy kellemes masszában utazik az ember, stresszmentesen. És ez nem dögunalom, mint előtte gondoltam, hanem inkább pihentető. Egyedül a szétszakadt kamiongumik maradványai ijesztőek, amiből mérföldönként legalább egy ott hever a leállósávban, de defekt miatt vesztegelő járművet csak egyet láttunk, az is lakóbusz volt. Valószínű, hogy nem takarítják el őket túlzott szorgalommal, azért látni annyit.

Annak, hogy Kansas Citybe kivételesen világosban, nem holtfáradtan érkeztünk, súlyos következményei lettek. Talán már említettem, hogy nem vittük túlzásba a tervezést, legtöbbször spontán menjünk arra felkiáltás döntötte el az útvonalunkat, és nem is bántuk meg az esetleges csavargást, minden nap láttunk, éreztünk olyasmit, amire nem is számítottunk. Ez volt az utazás igazi szépsége. Viszont aznap este a motelban leheveredve még nem voltam teljesen kilúgozva, elkezdtem hát kicsit intenzívebben lapozgatni remek atlaszunkat, merre is kerülhetnénk másnap. Úgy tűnt, Denver van elérhető távolságban, addig pedig nem láttam mást, mint Kansas állam mátrix-szerű úthálózatát. Nézzük akkor Coloradót, hiszen ott kezdődik a Sziklás-hegység, ami valódi megkönnyebbülés lesz Ken, Toyotánk előző tulajdonosa elbeszélései alapján, mert addigra a pokolba fogjuk már kívánni a síkságot. Colorado tele van nemzeti parkokkal, a Rocky Mountains parkot semmiképpen nem akartuk kihagyni, de annyira elégedettek voltunk az eddig megtett távolsággal, úgyhogy elkezdtem gondolatban kalandozni a térképen, hátha belefér még egy kitérő. Megakadt a szemem a Pike National Foresten, aztán hirtelen kidagadt az ütőér a homlokomon, amikor eljutott az agyamig a Pikes Peak Highway felirathoz tartozó valóságtartalom. Ennyire közel járunk a helyszínhez, amiről éjszakákon át néztem a videókat, amelyeken Ari Vatanen terelgeti a Peugeot-t felfelé a szó szoros értelmében szédületes földúton? Egy dolgon törtem a fejem egész éjszaka: hogyan fogom beadni a lányoknak, hogy holnapután muszáj felmennünk négyezer méterre, mert olyan nincs, hogy elkerüljük Colorado Springset, és elszalasszam ezt a once in a lifetime lehetőséget.

Könnyebb dolgom volt, mint gondoltam. Abban a hangulatban voltunk ekkor, mint amikor a Margitszigeten futás közben a kör fele előtt járunk kevéssel. Már helyre rázódott minden, megtaláltuk a ritmust, elmúlt a kezdeti feszengés, és teljesítettünk is valamennyit. Közelítettünk az ország közepéhez, ami objektív szemlélőként érdektelennek tűnhet, de éppen ez az a része az USA-nak, amire nagyon kíváncsiak voltunk mind, mert annyira szürke masszának tűnik a keleti és nyugati part fényesen csillogó látványosságai között. Gray is relatív jól viselkedett, én pedig bizakodó voltam: ha négy napot kibírt, csak elvisz minket valahogy San Franciscóba. Megpróbáltam rendkívüli természeti látványosságnak lefesteni a Pikes Peaket, ami igazából nem is nagy csúsztatás, meg úgy állítottam be, mint egyedülálló lehetőség, hogy feljussunk egy négyezer méteres hegycsúcsra hegymászó felszerelés nélkül. Ha nem is nyalták be a maszlagot a csajok, láthatták a szememben a csillogást, úgyhogy megegyeztünk, hogy megcélozzuk Colorado Springset, ami közel hatszáz mérföld, de útközben sok megállásra érdemes helyet nem láttunk. Mérföldzabáló napnak néztünk elébe.

Délutánig tankoláson kívül nem is álltunk meg, a hátsó ülésről érkeztek a szendvicsek, a váltó overdrive-ban, a sebességmérőt a speed limit fölé ragasztottam öttel. Itt már az én monotóniatűrésem is elérte a határát, kezdtem álmosodni, úgyhogy átadtam a kormányt nővéremnek, és a jobb egyben a biztonsági övre hajtottam fejemet. Rendkívül jól tudok autóban aludni, egy óra pihenő a gép búgása mellett sokszor felér nálam egy wellness-masszázzsal, olyan kipihenten ébredek. Ezúttal viszont nyugtalanító esemény miatt kellett ásítva felpislognom. A vízhőfokmérő megint mászott felfelé.

Miért nem megy a ventilátor?

Nem volt szerencsénk, több mint tíz mérföldre volt a következő kijárat a Highwayről. Hiába nyomtuk ki a klímát, lassítottunk ötvenre, a lehajtónál már a pirosban járt a mutató. Kigurultunk a kukoricatábla szélére, majd hagytuk lehűlni a fortyogó vizet. A ventilátor most se ment, ráadott gyújtással sem, ez részben megmagyarázta a jelenséget, még ha nem is volt megnyugtató. Két litert tudtam utánatölteni a hűtőbe, ezzel majdnem el is fogyott a készletünk, ezért megkerestük a legközelebbi benzinkutat a pampa közepén, ahol nem csak fagyállót sikerült vásárolnunk, hanem egy autósboltot megszégyenítő raktárkészlettel rendelkező kutassal legyártattam két krimpelt csatlakozós kábelt, amivel fixen rá tudtam kötni a ventilátort az akkura. Innentől meleg időben mindig búgó ventilátorral közlekedtünk, megálláskor, elinduláskor a motorháztető felnyitása és a csatlakozó lehúzása, illetve felcsúsztatása olyan reflexszé vált, mint a biztonsági öv becsatolása.

Estére letudtuk a hatszáz mérföldet, Colorado Springsben, a Sziklás-hegység lábánál vettünk ki egy motelszobát, ahol a fáradság ellenére sokáig gyűrögettem a paplant elalvás előtt - egyrészt, mert felvillanyozott, hogy másnap a Pikes Peak volt terítéken, másrészt, mert aggasztott, hogy a nem teljesen kifogástalan hűtőrendszerünkkel hogyan kapaszkodunk fel négyezer méter magasságba.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr452268040

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ELHUNYT PÉTER ANNA 2010.09.03. 12:11:18

Elhunyt Péter Anna (†32) iparművész, textiltervező, divatcégtulajdonos-menedzser, egykori autós újságíró, az első magyar Michelin-csillagos gasztroblogger. A sokoldalú, páratlanul tehetséges ifjú hölgy halálhíre Aucklandtól Tolcsváig ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soseleszekelső 2010.09.03. 13:06:26

Aki látta a Párbaj című filmet, az tudja, hogy a hűtőt meg kell csináltatni.
Aki nem látta, az nézze meg.

sannca 2010.09.03. 13:06:51

Ez a királyság... egy ilyen f*stalicskával végig az USA-n és tuti nem zsibbadsz el az unalomban. Hasonló betegágyam volt régebben egy Fiat Uno 1.3D, hasonló kalandokat értem át azzal a különbséggel hogy a sokszáz mérföld helyett 40 km is Istenkísértése volt :) Sok sikert Neked kitartás éd várom a folytatást :)

fenriz17 2010.09.03. 13:07:56

Csatangolások egy Antonovval

JmOS 2010.09.03. 13:08:07

@fasz-ommm:
- Szerintem sem ken a fagyálló semmit. Nem tudom ki találta ki, de hülyeség. A víztérben SEMMILYEN csapágy nincs, siklócsapágy pláne.

- Azért nem cserélte ki, mert ahhoz le kell engedni a fagyállót - vagy legalább egy részét. Egyébként jogos, ki KELL cserélni! ASAP

- A hegesztés AZ durva!
BEVONATOSSAL!!! Hja, 4-5 napot _talán_ kibír...
De ezek szerintem a CO hírét sem hallották.
Az szintén durva, hogy _fixre_ hegesztették, ha jól látom :(

Pipi 2010.09.03. 13:11:37

hallod, te vered a csikóst:) AZ utolsó Csikós poszt úgyis dögunalom:) Viszont te nem vagy egy elveszett gyerek, nem kapsz szívbaj, hogy párezer kilométerre itthontól kihal alólad a kocsi:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.03. 13:21:32

"Ha nem is nyalták be a maszlagot a csajok, láthatták a szememben a csillogást,"
Vagy tudták, hogy ha nem engednek, feldarabolod őket, és mész egyedül :D

robert75 2010.09.03. 13:22:03

Azért ha van pozitív irigység,az enyém az :(
Én kamionozok össze-vissza. Ezt a nomád szerű "életet" megszoktam. De, egy hasonló szitun azért én is elgondolkodnék.....
Gratulálok!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.03. 13:24:01

@fasz-ommm: Hehh, még jó, hogy tudsz olvasni, mert összesen vannak 3-an :D

Amúgy kapcsoló, amikor nem volt időm lerakni az autóm szerelőnél (én sem érzek magamban elég erőt egy hőgombacseréhez + kiderült, nem is az volt a baja) én is inkább behúztam gyorsan egy kapcsolót az utastérbe.
A gyári gomba egyébként is kurva későn kapcsol...

marpszi 2010.09.03. 13:30:40

Remek spot! Gyanúsan jól írsz! Tessék folytatni!

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.09.03. 13:59:10

@marpszi: Ja ezt én is akartam mondani, hogy jól írsz! Hajrá!

kari02 2010.09.03. 14:00:39

Nagyon élvezetes, csak nehéz kivárni a folytatást :-)

Shadowbull 2010.09.03. 14:01:40

ez a uditosdobozos kipufogodrotozas nem semmi.

sb

mtk001 2010.09.03. 14:04:02

Jó kis road movie !

z 2010.09.03. 14:14:28

A virágos ice tea az az Arizona, nem? Sztem kifejezetten jó cucc...

Stern James 2010.09.03. 14:23:21

@thinker_:

Itt az a lényeg, hogy legyen miből cikket írni, kell az anyag. Olyan, int amikor a valóságsóba castingolják az embereket, és diplomás kulturált nem mehet, csak tetovált drogdíler proli, mert így izgalmasabb lesz.

Mivel a legtöbb átlagember (olvasó) fiatal átlagautóval jár, ezért nagyon izgalmas neki az ilyesmi, és csodálkozik rajta, érdekli, kattint, és ebből lesz a reklámbevétel, ezért a TC-s újságíróktól elvárt, hogy ilyesmikbe kezdjenek. Ha meg valami mégsem romlana el, akkor elrontják szerintem.

Számomra az ilyen cikkek nem annyira érdekesek, mert nekem van elég saját roncsom, és nyaralásra én is bérlek egy megbízható autót.

no_holy_shit 2010.09.03. 14:25:48

@thinker_:

"kicsivel több pénzt rákölteni és kényelmesen megtenni a távot egy bérautóval? ennyire hiányzik az izgalom? vagy ennyire szeretsz lerohadni? "

olcsobb lenne, de abbol nem lenne TC cikk :-P

Netuddki. 2010.09.03. 14:29:43

Hehe, a cím nem kicsit kétértelmű. :)

Netuddki. 2010.09.03. 14:30:42

@no_holy_shit: Meg nyilván a TC is ezt támogatta.

no_holy_shit 2010.09.03. 14:40:43

@Stern James:
"Számomra az ilyen cikkek nem annyira érdekesek, mert nekem van elég saját roncsom"

:-)

en is elvagyok a jarmuparkommal :)

GGG77 2010.09.03. 14:41:47

de jó formájú az a Datsun!

no_holy_shit 2010.09.03. 14:46:07

@kovi1970:

"Hehe, a cím nem kicsit kétértelmű. :) "

lehet mar tudni, hogy mikor jon a muvi es kik lesznek benne?
(vagy Stumo mar egy levezo alkotasra celzott es en vagyok lemaradva?)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.03. 14:47:03

@thinker_: Ez a postsorozat nem a nyaralásról szól, hanem konkrétan az autóról. A nyaralása az gondolom magánügy, vagy máshova írja meg.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.03. 14:50:15

Bandi, bazmeg, majdnem megöltél! "Hegesztéstechnikai szakértőnk egy pajzsból megmaradt védőüveggel az egyik kezében pöcögtette a pálcát a rozsdás flansninak, míg a segéd egy villáskulccsal támasztotta ki a trafó főkapcsolóját, majd miután nem volt elég kraft az ívben, a veinte más vezényszóra rátolt még húsz ampert." Ennél a mondatnál félrenyeltem a kávém:))
Szörnyen jó a sztori, mondjon bárki bármit, asszem én szívesebben indulnék egy ilyen útnak egy hasonló szutyokkal. Az élmény része.
Várom a folytatást!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.03. 14:52:14

@Winkler Róbert: Na, te meg a másik, aki az életemre tör."A második világháborúról szóló könyvet sem olvasol, mert ott lőnek? "

kockablogger 2010.09.03. 14:56:31

Lájkolom. Várom a folytatást, eddig jó :)
Egyszer én is nekiindultam a világnak egy szakadt 309-es pözsóval. 50km-t kibírt. Nem egy sikertörténet..

pet77 2010.09.03. 14:56:38

Kvízkérdés:
-4000 m-en hány celsius a víz forráspontja?
-ill. mennyi a légköri nyomás?

aki tudja a választ, mindjárt tudja azt is, miért nem érdemes 3000 m fölé menni nyomottvizes turbómotor nélkül...

dansun 2010.09.03. 15:13:20

@z:
...igen, Arizona Green Tea, de szerintem is pocsék. amúgy itthon is lehet kapni, a Gellért térnél, valahol a Bartók Béla út elején lévő éjjel-nappaliban mindig van behűtve 200 forintért.

szamok ember 2010.09.03. 15:24:25

Minek bele fagyálló a pampa közepén?

djkoxi 2010.09.03. 15:40:05

Ez a rész is nagyon tetszett! Várom a következőt!

user137 2010.09.03. 15:48:10

lehetne egy olyat, h egy 105-ös skodával, mondjuk 29 évesen átmenni időre keletről nyugatra?

de ehhez nem kell elmenni amerikába... :)
vehetett volna egy kétezer dolláros autót is hitelkártyára, a végállomáson meg eladja, kb ugyanannyit bukik rajta úgyis, csak az álmatlan szerelések helyett normális dolgokkal töltik az idejüket. szegény lányok! :(

w a s d 2010.09.03. 16:23:31

@csokiájsz: Aha, belepisi, aztán amikor folyik (fröcsöl) ki, és minden csupa hűtőközeg, akkor meg lehet fogdosni a bevonatos alkatrészeket.:D

Na meg az eltartana egy darabig, amíg teletermeli az ember... :D

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.09.03. 16:57:59

@user137: az meg sem fordul a fejetekben, hogy van akinek nem a gyöngyösi IBUSZ társasutazás meg az egyiptomi ólinkluzív egy agyonreklámozott utazási irodával jelenti az élményt?

Faby 2010.09.03. 17:16:29

@Stump András: nem tudom, nekem az volt félóra, mikor rendesen, tűzfalon keresztülbújtatva egy műszerfali vakkapcsoló helyére percizen kötöttem be. Amikor gyorsan kellett megoldani, az út szélén, akkor fogtam a kábelt, motorháztető alatt ki,ajtó mellett be, és csókolom. Nem volt 10 percnél több.

@fasz-ommm:
Azért, kedves ismeretlenül baromozó fórumtárs, mert _nem az volt a baja_
Konkrétan a venti előtt lévő relé (érted, ugye, a hőgomba után, a jeladó kapcsolt rendesen, csak a relé baszott működni) ment állandóan tönkre, és bár ugyanúgy filléres tétel, de mindig szét kellett bontani hozzá az elejét. Az ötödik csere után meguntam, és ugrott be a kábel a kapcsolóval. Ennyi. Hidd el, én örültem volna a legjobban, hogy egy alkatrész egyszeri cseréje megoldotta a problémát.

romesz 2010.09.03. 17:20:12

@thinker_: mert ez igy egy kaland. amugy meg csak egy utazas.
Nem mondom ha en vagnek neki nem a berautot valasztanam, mert az biztos. De aki egy barmikor lerobbanhato verdaval megy az a latnivalokon kivul az elore nem lathato problemak izgalmaval tobbet erez.
Az utvegen pedig majd egy meka muhelyhez odaviszi es egy 100asert nekik adja :D

romesz 2010.09.03. 17:22:41

@user137: Mindig az eladassal vana gond.
Mire jon egy olyan vevo aki elviszi a kocsit lehet, hogy lejar az ESTA-ja.
Kulonben a 2ezer dollaros verda ugyan ugy lerohad mint az 500as.

kaboca36 2010.09.03. 17:24:49

Az én 240-es volvom kb 360 ezer mile után adta fel,és kitudja mennyi volt benne valolyában mert kiakadt kilométerorával vettem. pontosság kedvéért összetörtem,igy kitudja medig futott volna még.

A camry sajnos nem tul megbizhato,de kilehet fogni . Vegyél ékszijat is ,mert az olaj amit kiszivárogtatt a motorbol pont az ékszijra megy rá.

Az hogy "barát" meg felejtsd el ,olyan nincs Amerikában. addig vagy barát amig fizetsz vagy hasznuk van belöled.

Motorosokról meg annyit hogy legtöbben munkába járnak vele(japán motorosok), a másik vele meg élvezetböl-életstilusa miatt megy motorral (HD-sok,Speed motorosok).

Amugy inkább Californiában van nagyobb kultusza a motorosoknak, de ott napi száz motorost látsz vagy inkább többet, pláne hétvégén mikor 30-40 fös csapatba verödve nyomják.

Hát sok sikert a továbbiakban.

Csabby 2010.09.03. 17:29:25

Gratulálok az eddigiekhez, tetszik a beszámoló, csak így tovább!!!

mediemil 2010.09.03. 17:34:30

Gratula nektek! Ti megcsináljátok azt amiről mi itt jónéhányan csak álmodunk.Sokk sikert! Már alig várom a folytatást!

cartshee 2010.09.03. 17:40:01

Az a helyzet, hogy szívesen osztoznék az összes országúti problémátokban..... D-be húzni, P-be tenni, nagyon nehéz lehet... Fizeti a cég... allelúúúja...

romesz 2010.09.03. 17:43:13

@szamok ember: azt en sem ertem.
a felmelegedes utan valoszinu a termosztatot is kivettem volna, had keringjen a viz szabadon.

scourgeofgod 2010.09.03. 17:45:30

Üdvözlünk Coloradóban! Ha valami segítség kellene (magyar autószerelő, ilyesmi), akkor dobj fel egy e-mailt a helyi magyar klub címére: info kukac huclub pont org.
A Pikes Peak-kel kapcsolatban a fékek miatt is aggódnék. Legalábbis 4300 méterről lefele menet... Remélhetőleg a verda váltója még kezeli a "low gear"-t.

2010.09.03. 18:19:53

jövőre a cél a 400 dolláros túra :)

Stump András 2010.09.03. 18:23:08

@cartshee: Akkor talán tegyük tisztába ezt a kérdést is. Természetes, hogy a vállalat fizeti a nyaralásomat, mint ahogy Pista Polskiját vagy Csikós hengerfejét is. Sőt, prémiumot kapunk minden terven kívüli lerohadásért, ami nem volt benne a forgatókönyvben. Extra bónusz jár a tűzesetekért, és visszatartják a fizetést, ha nem történik semmi különleges.

Ciri 2010.09.03. 18:34:07

Kegyetlen írás! :)

Gratula!

Ciri 2010.09.03. 18:35:40

@Stump András:

Kihagytad Winkler Robi tetőbőrözését. :)

bazd meg 2010.09.03. 18:39:53

Nem mondom hogy rossz az iras meg az elmeny, csak egy kicsit Balkani, persze erre van vevo otthon;^) Nekem inkabb olyan mint ha egy fekete, Csadbol elmenne turazni MO-ra es nem venne igenybe semmit ami egy magyarnak elkepzelhetettlen. Pl elindulna Miskolcrol, Levelre szamarral, utkozben etettne, inna a folyobol, halat is fogna belole, aztan pislogna amikor az ottani magyarok etterembe hivnak, erre o kezzel labbal elmagyarazna hogy nincs annal jobb ha szopik az ember;^) ugyan is errol egy cikket ir az otthoniaknak, akiket nem erdekel a metro, ha nem az erdekli oket milyen egy szamarral keresztul vagni MO-. Hat izlesek es pofonok;^)

scourgeofgod 2010.09.03. 18:41:44

@kaboca36: Nyilván sok múlik a minimális karbantartáson, amúgy a Camry a legmegbíhatóbb járgányok egyike. Kb. 15 éve az eladási lista élén végez a személyautók között. Nemrég ültem egy taxiban, ami kb. 450.000 mérföldet futott. Kérdésemre a taxis elmondta, hogy, csak a kopó alkatrészeket és a löttyöket a kocsiban cserélték, és volt egy Camry-je a cégnek amit nemrég adtak el kb. 750.000 mérföld megtétele után...

RCR 2010.09.03. 18:54:02

Hajrá Speedy B, várjuk a folytatást.

007 turbozva nem keverve... 2010.09.03. 19:06:47

A régi autók mentek vizzel is a hütőrendszerbe ,a hőgomba 86 -90 foknál kapcsolt be.Egy ideje úgy vannak csinálva hogy 100 fok felett üzemelnek ,ilyenkor a viz szétnyomja a hütőrendszert ,főleg megállás után.yamaha motoromba 105 fokon kapcsol a gomba ,katalógusba találtam helyette Nissan gombát ,méretazonos és 104 fokon kapcsol.Meglepődtem mikor láttam hogy Alfához való 114 fokon kapcsol......
A fagyálónak magasabb a fórráspontja is.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.09.03. 19:18:17

@Stump András: Lett volna videó is a lerohadásokról, csak a kézipoggyászba pakolt indexes kamerás csávót véletlenül Kubába vitte a gép? :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.09.03. 19:19:34

@scheerti: hopp, nem kell a kérdőjel a végére..

Inner Circle 2010.09.03. 19:39:54

@JmOS: "Szerintem egyszerűbb lett volna a hőgombán összedugni a két vezetéket..."

Az nem garantált megoldás :-) A kettővel ezelőtti nagy túra előtt direkt kipróbáltam, indul-e a ventilátor, indult. A határon észrevettem, hogy nem indul. Trogirban kényelmesen nekiláttam, kipucoltam, próbáltam, indult - aztán Splitben a 38 fokban a dugóban mégis érdekes jelenségek kezdődtek. És hiába dugtam össze a gombánál, semmi. Gyorsan a trafótól vittem oda a gyújtás 12V-át, az segített.
(Végül kiderült, hogy a biztitábla egy bizonyos stratégiai helyen történő megpöccintése is elég lett volna :D )

redriot77 2010.09.03. 19:45:33

Nagyon jó írás, várom a folytatást!
Az autóválasztást megértem: bár én is csatlakozom a "mérnem vényóc?" kórushoz.

Jó választás lett volna még egy régi, kocka Dodge Caravan is: középső üléseket kib*szni vhol, a helyükön jól elfér a hátsó utasok kinyújtott lábam + egy hűtőláda tele finom hideg sörrel. Pullmann kényelem. :))) Hosszú távú utazásra ideális.

redriot77 2010.09.03. 19:50:42

A kényelmes autópályás hömpölygésről írt sorok is megállják a helyüket: én ugyan nem az USA-ban, hanem az északi szomszéduknál jártam, de ott is ugyanez a helyzet: sima, stresszmentes, pihentető az ottani forgalom, ott közlekednek az emberek, nem a kisebbrendűségi komplexusukat próbálják kompenzálni. :)

A kamionos pihenőkben pedig iszonyat jókat kajáltunk: giga adag kaják, jó áron, kedves, mosolygós kiszolgálás. Kamionos rokonom elmondta, hogy az átlag 120 kilós kamionsofőrökre van kikalkulálva az adagok mennyisége. :) Szép emlékek. :) Szívesen visszamennék, különösen hogy itthon egyre szarabb minden. :(

Oscar2 2010.09.03. 21:08:44

Nagyon jó írás, és a hangulat is megvan, vagy tíz éve kint tanuló barátom szakadt Mazda 323-asával küzdöttünk Texasban a világ végén, az Interstate mellett lerohadva. ;-)
Az biztos, hogy jóval többet láttunk az országból, és több embert ismertünk meg, mint számítottunk rá...

Várom a folytatást!

dennisthemenace 2010.09.03. 21:47:18

@redriot77: Azert van az, hogy egy nemzetkozi migracios felmeres szerint masfel millioval tobben tavoznanak, mint amennyien Magyarorszagra koltoznenek..)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.09.03. 22:40:49

@scourgeofgod: és volt egy Camry-je a cégnek amit nemrég adtak el kb. 750.000 mérföld megtétele után...

Ja, és abban a kopó alkatrészek sem koptak, így csak egy ablaktörlö lapátot cseréltek egy bontottra, mert a másik még jó volt.

Rocko- 2010.09.03. 23:03:34

@Stump András: mindenkinek fizeti a saját cége az ilyen kiruccanásokat.
csak közismetebb nevén ezt úgy hívják hogy munkabér. :)

Beard 2010.09.03. 23:06:52

Nagyon jó írás, várjuk a folytatást!

Bacsa77 2010.09.03. 23:07:51

Remek volt, jöhet még!!!

inu 2010.09.03. 23:14:09

Ezt jobb volt olvasni mint az utobbi idok onsajnalos Csikos cikkeit...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.09.03. 23:34:36

Köszi a cikket, jó volt olvasni. Hát kíváncsi vagyok, hogy feljut-e a pikes peak tetőre. Legutóbb is japán nyerte. De van már egy olyan érzésem, hogy a végén többe lesz a géped, mintha bérelted volna... Még több képet akarunk:D

l3v1 2010.09.04. 00:38:58

Gratulálok a cikkíróknak, és is terveztem már párszor hasonlót, de nem jött eddig össze. A kocsiválasztást annyiban tudom dícsérni, hogy a Camry-kből _rengeteg_ van USA-ban, és tuti, hogy minden szerelő mindehol tudja szerelni, ha ledöglik. Viszont kicsit több pénzért mondjuk egy 1996-2000-es Chevy Malibu (vagy hasonló) sokkal strapabíróbb. De jó lesz ez így is :)

Sasa88 2010.09.04. 01:44:41

B@ssza meg, már a múltkori cikket is olvastam, ez kicsit eseménydúsabb volt. Egy jó ideje olvasója vagyok az oldalnak, de eddig nem éreztem indíttatást a kommenteléshez, most viszont nem tudtam megállni a regisztrációt!

Isteni ez az esemény leírás, ennél jobb cikket még NEM olvastam....Tényleg mint ha ott lennék, mint ha velem történne! Irígylésre méltó kaland! Várom a folytatást! Kitartást, végig visz a gép! Kéz és tengely törést!

Sasa

thinker_ 2010.09.04. 02:39:29

@Stern James:
"Ha meg valami mégsem romlana el, akkor elrontják szerintem."

ezen jót mosolyogtam! :) értem persze, olvasni tényleg így izgalmas.

romesz 2010.09.04. 05:12:05

@l3v1: tuti hogy nagyon sokan nem tudjak mit kezdjenek veluk, folag akkor mikor mar a kipufogo leesik menetkozben es nincs ra annyi penz, hogy rendesen megcsinaljak.
Persze az 50dollaros munka amit a mekak vegeztek eleg gany, de legalabb halad tovabb a dolog. Csak azt nem ertem miert megy az utvonal Denvertol eszak fele Wyomingba. Talan attol felnek, hogy tud atmenni az Eisenhower alaguton. Mert a 70esen Utahig sokkal erdekesebb lett volna. Tobb a latni valo is utkozben.

Ronin_ 2010.09.04. 05:41:43

Hajrá Stump András a 4.a-ból!:-)

hakapeszimaki1986 2010.09.04. 10:15:39

Az a szép,hogy itthon egy ilyen Camry-vel 200km-t sem tudnál megtenni,mert a KPM-es bácsi rögtön félreállít,amint meglátja,hogy ez nem mai gyerek.Aztán már repül is bele az emissziómérő a kipufogó végébe...
Állítólag már "levelezős" műszaki sem működik itthon mert ugye a műszaki meghibásodásokból ered a balesetek 0.3%-a.Dehát nem is baj,mert jól élünk,"dübörög a gazdaság" a nagy többség talán 500Ft-ot is keres óránként.
A tengeren túl meg 8dollárért dolgoznak a mekiben óránként ami egy itthoni középvezető bérének felel meg.

Ilyenkor gondolkozom el,hogy mi a f***t
keresek én itt.

Rocko- 2010.09.04. 10:35:31

@Ronin_: ááá, András Zsoltnál jóval fiatalabb. szóval 2. a lesz az. :D

dragbiker 2010.09.04. 12:05:04

Nagyon jó cikk,grat :)
Eszembe jutott a kipuff henkölős résznél az a balatoni hétvége pár éve mikor a 205ös Pug hátsó dobja az M7esen adta meg magát...úgy dörögtünk le Szántódra.
Persze semmink nem volt,csak a szálláson némi sziló,meg a jó öreg Löwenbrau(oroszlános autót oroszlános sör dobozával gyógyítunk:)),meg némi drót...egy évet kibírt :)

somlói galuska 2010.09.04. 12:36:39

András!
Nem lehetne valahogy nyomatékosítani azoknak az embereknek a fejében, akik olvasni ugyan tudnak, de szövegértésük 0, hogy már véget ért ez a kaland, és ezek a beszámolók nem menet közben készülnek, hanem "emlékiratok"?
Például meg lehetne előzni az ilyen "majd ugorj be a Joe bácsi büféjébe az XY úton, a ZZZ mérföldnél ha oda érsz, mert isteni a hamburger" típusú ötleteket, hozzászólásokat, tanácsokat :DD
(valld be őszintén, jókat mosolyogsz az ilyen kommenteken :)) )

Worm- 2010.09.04. 14:04:23

@hakapeszimaki1986: Annyira jó hogy belese gondolsz mélyebben a dolgokba csak fikázod egyből a magyarokat... Tény hogy van 1-2 bénasága az országnak de én akkorsem mennék el itthonrol ha 2000ftba kerülne fél kiló kenyér.. és azért állít meg a kpmes auto mert környezetvédelmi szabályok vannak amit amerikába ugyahogyvan leszarnak. Ha szeretnéd hogy a gyereked vagy annak a gyereke oxigén palackal másszon az utcán akkor használj v8as sárga taxit! abbol most ugyis felszabadul pár 10ezer db Biztos van jó oldala amerikának de jóval több rossz van a pl őkjárultak hozzá a legtöbb smoggal a jégolvadáshoz.

A másik: dolgozz amerikába a mekibe 64$-ért naponta és probálj megélni belőle :D nemtudom a kinti árakat de szerintem nemfogsz tudni... Lehet jó lesz majd mikor végzel és a smogtol nemlátod a szomszéd felhőkarcolót. :D szerintem egy hatalmas rakás szar az az ország (azon belül a nyugati part főleg)

Lehet én is seggfej vagyok de én erre gondolok..

Worm- 2010.09.04. 14:07:14

Amugy lehet én is megnéztem volna pár kocka cryhslert (voyagert) vagy dog/plymouth de valószinű Hősünknek nem volt rá ennyi ideje. Nem is biztos hgyo kijött volna 500-600$-ból.

Cymantrene 2010.09.04. 14:23:48

Ezek a beton-autopályák mennyire simák? A RAAM-biciklisták nagyon panaszkodtak rájuk.

bazd meg 2010.09.04. 14:40:56

Te Worm gyerek, te nem hiszem hogy voltal mar az USA-ban. Mar leirtam egy parszor, en Manhattanben laktam a King str-en egy par evig, husz meterre a 6 avenutol, ejjel nappal nyitott ablaknal aludtam, soha nem ereztem szmogot. Otthon Wekerlen, (Kispest) laktam ha elment egy jo kis magyar busz mar menekultunk be a lakasba. Nem tudni mirol beszelsz, lehet hogy meg Pesten sem voltal??? Amugy te biztossan kijosz a 75 ezer forintos otthoni fizetesbol, mi?? Ebbol jut kajara lakasra, meg rezsire mi??? Okos gyerek, menj at a szomszed faluba hat ha tanulsz valamit. Csak pl egy New Yorki taxis keres 4 rugot havonta, tanar 6 rugo, ha meg oktat is (sportot) plusz 4 rugo, sima orvos 15 rugo, csak miheztartas vegett. ha erdekel leirom ki mennyit keres, ok?? Ne a minimum keresetekkel gyere;^)

Worm- 2010.09.04. 15:17:48

@bazd meg: hát képzeld el kispesten lakom:) és a kos károly tér környékén szoktam mászkálni és 140ezerből kitudok jönni.. és amint irtam nemtudom ak inti árakat én a 8dolláros órabérből indultamki..Büszke lehetsz hogy kinnt élsz amerikába én semmi pénzért nem laknék ott. Nekem jó itt a füstös ikarus busszal de még akkor is jobban érzem magam. Valóban nem voltam amerikába és nem is akarok. és leszarom hogy mennyit egy szaros taxis amig 4,4es v8asban ül. én elhiszem hogy nagy a távolság és az 1,2 twinport nembirná az utat de könyörgöm a városba minek ekkora motor? lehet hogy nem marad a smog városban de attól fügetlenül elismerheted hogy jóval több van ott mint itthon már csak azért is mert 7-8millio fölött van a lakosság. ugyhogy valószínű hogy hülyevagyok de nemtudom mért háborodtál fel. olvasd el rendesen azt is amire válaszoltam.

bazd meg 2010.09.04. 16:09:13

Az amerikai mar reg leszokott a v8-rol, ez csak egy megrogzott duma, mar a taxikat is elektromosra cserelik, van is mar belole egy par. Azt hiszem 2012 lecserelik az osszeset. Ezek az infok azert nem rogzulnek az agyadba. Nem tudom MO mikor fog oda eljutni, talan ezer ev mulva, en csak a CSIPOBOL VALO FIKAZAST NEM BIROM, foleg akkor ha nem is ismerik az ottani helyzetet. Te is ugy nevelkedtel mint mindenki otthon tobbek kozott en is, aztan amikor elmesz vilagot latni, rajossz egy ket furcsasagra, amit a szuleid meg a haverok meseltek. Amugy nem is tudom hol van rengeteg szmogriado, talan nem Poston????? Hol van a legtobb rakos ember?? hol isznak az emberek a legtobbet??? vilagviszonylatban?? Csak nem otthon????

hakapeszimaki1986 2010.09.04. 17:09:31

@Worm-: Pont témánál vagyunk.
Környezetvédelemmel foglalkozom.Illetve foglakoznék ha az egyetem végeztével kellenék valahová ebben az országban.
Jégsapkák olvadása?
Igen olvadnak a jégsapkák TAVASSZAL és NYÁRON!
Gondolom a Clean Air Act-ről nem hallottál csak hogy Kyotót nem írja alá amerika meg a CO2 teszi tönkre a bolygót.Miért írja alá,ha hülyeség az egész???
Szóval Californiában például csak negatív!! emissziós új autók kaphatnak forgalmi engedélyt már évek óta.
A CO2 nem számít káros anyagnak,mert ott gondolkodó emberek hozzák a törvényeket.
1.2 twinportnál csak az 1.3 nagynyomású diesel a jobb,aminek kicsi a CO2 kibocsátása,(ami ugyebár teljesen irreleváns környezetvédelmi szempontból)viszont ne akard tudni,hogy mit okoznak benned az ultrafinom koromszemcsék,amelyek gond nélkül jönnek át a DPF-en.
Hallgass meg egyszer egy v8-at 0-50re gyorsulni és ugyanezt egy 1.0-1.4 pöcsköszűvel,ne adj isten 1.4Pdtdi-vel!!

hakapeszimaki1986 2010.09.04. 17:28:55

@Worm-: Én ugyan nem voltam még a nagy vízen túl,de eddig mindenki azt mondta,hogy ugyanannyi pénzért kb. ugyanazt kapod bármelyik városban,mint Bp-en.Mondjuk az energiaárakra ez nem igaz,mert azt oszthatod 2vel.
A béreket meg szorozhatod minimum 4gyel itthonihoz képest.

Worm- 2010.09.04. 18:01:05

@bazd meg: szerinted nem tudom hogy lecserélik a taxikat? nem fogtad akkor fel amikor azt írtam hogy felszabadul pár 10ezer taxi...:D nyilván akkor nekem nem rögzülnek a dolgok az agyamban. Nem tudom mi történik amerikába mivel nem jártam még ott. Angliába meg Svédországban többet isznak mint mo-n és nem hiszem hogy csak pesten van szmogriadó. (elismerheted hogy volt igazság abban amit mondtam. Sztem az is közre játszik abban hogy "csövik" vagyunk mert jött trianon->szovjetek->pancser vezetők. de ez másik téma.)

@hakapeszimaki1986: Mivel ezzel foglakozol igy veled szemben nekem erősen hiányos a tudásom. Valóban csak a kyotórol tudtam hogy azt nemirták alá. De ha a csapbol is a co2 folyik hogy az milyen meg olyan káros akkor az átlagember mit gondoljon? Hallotam már v8ast gyorsulni egyértelmű hogy jobb mint az ezres.. Nekem nem is azzal volt a bajom csak azzol hogy vársoba bőven elég 2ezres v6 is akár.

Worm- 2010.09.04. 18:10:10

Visszatérve a KPM-re nekem is olyan autom van ami nemvalószínű hogy átmenne a vizsgán. De akkor Te tudhatnád hogy mért is baszakodnak vele. (szerintem nemfeltétlenül azért hogy büntessenek bár benne van a pakliba :( )Ha ilyenek az árak amerikába akkor örülök neki. Nyilván jobb vezetők vannak ott. De én még így sem akarom itt hagyni Mo-t. Én szeretek itt élni és jelenleg megvagyok elégedve az életemmel bár még csak 20 éves vagyok sokat még ne mértem el de büszke vagyok rá hogy a szüleim semmit nemtettek a seggem alá. Csak a kaját meg törődést...

Gaborchi · http://gaborchi.blog.hu/ 2010.09.04. 18:10:56

@hakapeszimaki1986: Tényleg, mi akadályoz meg, hogy kimenj szerencsét próbálni? Sokat segítene a depressziódon, és lehet, hogy árnyalná a képedet az "itthonmindenszar, ottmegkolbászbólvanakerítés" témában. Sokan megtették, volt akinek rohadtul bejött, volt akinek nagyon nem. Sokfélék vagyunk. Én hazajöttem egy év után, de tény, hogy remek és tanulságos időszak volt. Igaz, hogy az előítéleteim megváltoztak. És valljuk be, sokan azért nem mennek ki, mert ettől félnek. Hogy meg fognak változni a beprogramozott elképzeléseik. Szóval: hajrá: Fiatal vagy és erős, feketén is nagyon könnyen kapsz kinn munkát, ha nincs kedved az adminisztrációhoz. Aztán eldöntheted, hogy az ottani Kánaánt, vagy az itthoni kakát választod. Rosszul semmiképp sem jársz.

hakapeszimaki1986 2010.09.04. 18:34:14

@Gaborchi:"Sokat segítene a depressziódon" :))
Pont azért vagyok depressziós,mert én a vegyész szakmában simán eltudnék helyezkedni kint,viszont a barátnőmet nem engedik ki,mert "nemazért taníttattuk jogásznak,hogy odakint mosogasson.(magyar joggal nem sokra menne odakint).
Az Argo című film vége jutott eszembe erről: "A boldogságot Mo-tól messze,nagyon-nagyon messze találta meg" :)))

Gaborchi · http://gaborchi.blog.hu/ 2010.09.04. 19:24:53

@hakapeszimaki1986: Az, hogy a boldogságot hol, s miként találjuk meg... Láttam a polgárháborús Bogotában rengeteg elégedett, boldog, vidám embert, és a napfényes Dél-Kaliforniában is sok depresszióst. Nem a helyen múlik.
Nyilván nem vagyok a bőrödben, ezért nem adhatok "okos" tanácsot, de az eddigi élettapasztalataim alapján azt mondanám, hogy menj, próbáld ki, függetlenül attól, hogy a barátnőd megy-e veled vagy sem. Ha megtalálod kinn a helyed, utánad fog menni, ha nem, akkor úgyis visszajössz max egy év után. Ha ennyit nem bír ki a kapcsolatotok, akkor meg kár egy életet alapozni rá. Amíg nem próbálsz szerencsét a Nagy Vízen túl, addig szúrni fogja a fenekedet a tüske, hogy milyen lehet. Tudom, kipróbáltam. 10 évig tököltem, akkor kimentem, megpróbáltam, nagyon jó volt, sok érdekes és értékes tapasztalattal gazdagodtam, rengeteg élménnyel, aztán úgy döntöttem, hogy visszajövök. És azt gondolom, hogy mindenkit ki kellene zavarni egy évre szerencsét próbálni.

BTO11 2010.09.04. 19:42:07

2ütemü waresz összekötö csü anno sörösdoboz csak én hosszába is elvágtam és ugy csavartamrő a csöre és ababilincseltem.
dacia högomba bepárhuzamositva az utastérbe autopálya anno nyáron bekapcsol fixre vagy BP határában bekapcs elöre a dugokhoz.
jo kaland amugy.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.09.05. 00:22:53

Tetszik a cikk! Én Juli közepén jöttem meg az Államokból, mi is autózgattunk szépen. San Francisco-LA-Las Vegas-Hoover Dam-Grand Canyon, majd vissza SFO. Közel 2000 Mi volt ez is, bár egy X5 4.4i-vel tettük meg, azzal nem volt semmi izgalom az úton. :) Szóval még frissek az élmények, jól átérzem, és de visszamennék....

ocsisajt78 2010.09.05. 04:26:06

@Gaborchi: Szia Gaborchi!

Mindenki olyan konnyen dobalozik evvel a "mennyél ki" szöveggel... En osszetennem a ket kezemet, ha kimehetnek! Szanaszet gorcsolom magamat, hogy mehetnek ki. Nincs se cimbim kinnt, nincs se nagyon penzem. Ezt azert irom, mert tudom, hogy kellene kezdo to"ke**... Most is ugy nez ki vegre (kicsit tobb, mint) 2 honap munkanelkuliseg utan meloba allhatok hetfon... jeee es kb 2-3 honapig fogom nyogni a kolcsonkert osszeget, mert eddig is kellett valamibol elni**... (hitel+rezsi miegymas) good morning hungarian reality :( En lennek a legboldogabb a foldon, ha kaphatnek egy kis eselyt, hogy kimehessek... Mar holnap csomagolnek :)

**22-es csapdaja, sosem tudok 1-2-re jutni... utobbi 2 evben sajnos beultem ebbe a hintaba (dolgozgattam majd vagy becsodolt a ceg, vagy felmondtak neki vagy 3 honap utan elkuldtek, koztes idokben meg melokereses ezerrel stb...)... mindenemet feleltem... most ott tartok, hogy van egy olyan roncs autom amit legszivesebben betolnek a dunaba... csak most meg kellene a kenyelmes munkabajutashoz (tomeggel iszonyat sok ido lenne) Angolommal nincs gond... ha jo volt az elozo melohelyemen a napi szintu komminukacio az amcsi tulajokkal, akkor gondolom nem tudnanak eladni kinnt sem -> eloszor meg szinte bevallalnek mindent :) Csak lenne mar valami! :)

btw, cikkhez(poszthoz):

Varom a folytatast es nagyon tetszik meg mindig, eleg hangulatos! :)

Gaborchi · http://gaborchi.blog.hu/ 2010.09.05. 08:55:50

@ocsisajt78: Szia! Véletlenül sem szeretnék ebben a témában vitát gerjeszteni, mindenki mindent úgy gondol, ahogy akar, de ha megengeded, megosztom a saját tapasztalataimból levont következtetéseimet, tkintve, hogy "mindenki olyan könnyen dobálózik ezzel" az itt rossz, ott jó szöveggel.:
Ha itthon nem találod meg a helyed ott sem fogod. Ott sincs kolbászból a kerítés, sőt. Ha nincsenek jómódú barátaid, rokonaid, akkor nem lesz SENKI akire számíthatsz, és ha lúzer vagy, ők sem lesznek sokáig a barátaid. Viszont ha kemény vagy, rátermett, okos, gátlástalan és iszonyú szorgalmas, akkor rengeteg lehetőséged lesz, és sok barátod. (De akkor itthon is...) De: szociális védőháló nincs. Ha megbetegszel, rámehet minden pénzed, ha nem kötsz komoly biztosításokat, és senki nem fog könnyeket hullatni utánad. Azt az országot azok a bevándorlók, és az utódaik építették fel, akik többet akartak annál, amit Európában el tudtak érni, legyen szó zsidó bankárokról, lengyel bányászokról, német parasztokról, ír kalandorokról. És ezt nem felejtik el. A lúzereket kivetik maguk közül, de ha kemény vagy, akkor nem irigykedni fognak, mint itthon, nem köpik le a béemwédet, hanem dicsekedni fognak veled, és újabb lehetőségeket nyitnak meg. Rohadtul nem fogja érdekelni őket, honnan jöttél, mit tudsz, még az se, hogy beszéled-e a nyelvüket. Csak az, hogy mit teszel le az asztalra. A "csak lenne már valami" mentalitás ott nem működik. Ha nincs esélyed, hogy kimehess, teremts. Az az első teszt.

Virago_1000 2010.09.05. 11:53:51

@D.K.: Chevrolet Corvair valo az ilyen turara gyerekek. Amerikai is, hozza a tepsi feelinget, es a melegedestol sem kell felni (csak jo allapotban legyen az ekszij). IGaz, boxer6-os, de sebaj, a Porsche is az nem?

Virago_1000 2010.09.05. 11:54:59

@Virago_1000: Az is igaz, az nem jonne ki 500 dollarbol...

Virago_1000 2010.09.05. 11:59:26

"és a hiedelmekkel ellentétben többen nem csak azt vágta a műveletlen amerikaiak nagy része, hogy Magyarország Európában van"
- Aki azt hiszi, hogy az amerikaiak hulyek, jo nagyot teved. Csak mi magyarok elzarva itt a Karpat-medenceben hisszuk azt, hogy micsoda jo oktatasi rendszerunk van, meg vilaghiru tudosaink, feltalaloink. Mas nemzetnek is van, aranyosan nem is kevesebb. Az amerikai felsooktatas pedig koroket ver a magyarra (nem minden terueten, pl magyar orvoskepzes jobb, de altalanossagban igen), tetszik-nem tetszik ez az igazsag.

ocsisajt78 2010.09.05. 13:28:02

@Gaborchi: Koszi, hogy burkoltan leluzereztel :) Nos, ha az altalanos pech szeria luzerseg, akkor valoban luzer vagyok... Egyszeruen nem jon be semmi. En lennek a legutolso aki hisz az atkokban meg az ilyen baromsagokban, de ami velem tortetnik az utobbi idoben, az mar tobb mint pech :D En mar csak rohogok rajta... Hiaba igyekszem, mindenkivel korrekt vagyok, segitek elso szora, pattanok ki az agybol hajnalban ha baratnak kell segiteni(megtortent) stbstb... Minden szep es jo, ameddig nekem kene egy kis segitseg :( Na ott megall a tudomany! Nem tudok felrerakni sem, mert korulottem minden beszarik a mosogeptol kezdve a huton an a szaros automaig (+ allaskereses)... Mint emlitettem volt hetfon kezdek. Oda is ugy mentem, hogy utkozben leszakadt a komplett kipuff :DDDD (mar sirni sem volt kedvem, akkorat rohogtem, ez talan mar megerne egy blogposztot... feldrotozas es tarsai)... viszont korrektek voltak, mert meg tudtam veluk beszelni egy masnapi meetinget... szimpi voltam, hetfon kezdek! na ez a vegre valami :)
De igazabol kulfoldre vagyok, mert itthon nem latom azt a bizonyos fenyt az alagut vegen... a mostani pechsorozatomat is ki kell csengetnem, az megint elviszi a fizumat(es akkor mindennek jol kell mennie... es akkor ha minden happy ugy szamolok, hogy TALAN(szanalmas mi?) nyarra valamit felre tudok rakni... jeee

de azert koszi a biztato szavakat :)

Udv:
egy luzer :)

Gaborchi · http://gaborchi.blog.hu/ 2010.09.05. 16:13:23

Ne csüggedj, én is lúzerként jöttem haza :-). De legalább megnéztem, megpróbáltam, és egy csomó klassz élménnyel gazdagodtam.
Azt is megtanultam, hogy a "pech" mindig belőlünk fakad.
Szóval: Hajrá! ha hiszel az álmaidban, meg fognak valósulni. Én gimnazista koromtól arról álmodoztam, hogy egyszer egy nagy öreg amerikai kocsival átszelem az államokat. Aztán a Mississippi hídján tudatosodott bennem, hogy épp megvalósul az álmom. Pedig csak munkát keresni indultam Philadelphiából Los Angelesbe egy 250 dolláros kocsival.
Belinkelem mégegyszer, hátha inspirációt merítesz belőle :-).

gaborchi.blog.hu/2007/09/25/title_11851

gaborchi.blog.hu/2007/09/27/a_nagy_viztol_a_nagy_vizig_ii_arizona_ca

ocsisajt78 2010.09.05. 17:11:27

@Gaborchi: Koszonom drusza! (feltetelezem, hogy a keresztnevednek koze van a nickedhez, mert en is Gabor vagyok :)

El fogom olvasni feltetlen! koszi a biztatast :]

Beard 2010.09.11. 10:04:39

Szombat délelőtt 10 óra. Szakad az eső. Meddig kell várni még a folytatásra??

E28 524TD 2010.09.11. 11:00:45

@Beard:
Igen, igen, hol a poszt ???
süti beállítások módosítása