Hétfő van. A lábak még rogyadoznak kicsit, aki az Ágyúgolyó Futam után ma munkával kezdte a napot, az nyilván igyekezett minél kevesebb megerőltetéssel megúszni, és sztorizással elcsapni estig az időt.
Mert a hétvége nehéz és fárasztó volt, a vasárnap pedig a nehéznek és a fárasztónak olyan esszenciája, amely mindent vitt. Szombaton túlestünk a törvényszerűen jelentkező holtponton, amikor Sümegen elhangzott a "Hol van az a k*rva jegyzetfüzeted, akkor menjünk haza a p*csába!". Megvolt a pépessé ázás, túl voltunk a leghidegebb szakaszunkon is, és persze ezeket nem sikerült tökéletesen kipihenni. Ráadásul tudtuk, hogy nem állunk túl fényesen, legalább 15 pontot vesztettünk el a kimerültség és a figyelmetlenség miatt.
Így amikor vasárnap reggel az első feladat teljesítése után kiderült, hogy elválasztanak bennünket, már nem is idegeskedtünk. Leszünk mi még utolsók is, de legalább kemények voltunk, megpróbáltuk.
Persze, haladjunk sorban.
1. Sijjófok
Indulás, jó későn. Ébredés után ugyanis reggeli, majd szombati összefoglaló, nincs nekünk időnk holmi versenyzésre. Mire végre lecuccoltunk mindent az autóba (mert ugye a szállodát elhagyjuk), volt vagy tíz óra. Az első feladat átadásánál pedig figyelmünkbe ajánlották, hogy tizenegyig oda KELL érni.
Jó, de hová?
Az X-faktor egyik zsűritagja egy dalszövegében nyelvtani kérdést tett fel. Menjjjjetek oda, és keressétek a fehér pavilont. Mert Demjén is megénekelte, hogy mi az, ami nem VÁR.
Na, köszi. Az X-faktorból egyedül Feró jutott eszünkbe, ezért gyorsan végiggugliztuk a Beatrice és a Bikini dalszövegeit, de nem jutottunk előbbre. Aztán gondolkodtunk kicsit, mi lehet a célpont, és arra mi utalhat?
Beugrott Siófok, és Geszti. Mert ugye, hány jével írják, hogy Sijófokk? Ott az a sok "j" a menjjjetekben, stimmel. Demjén meg a vasúthoz küld minket.
Odaértünk, csekkoltunk, és a kedves titkosügynök közölte, hogy bizony egyikünk itt marad. Legyen nála pénz, telefon viszont véletlen sem. Aki(k) marad(nak), azok vegyék az irányt a Lidl parkolóba, többi infó ott. Ú. Én vezetek, tehát Tündér marad.
2/A. István, a király
A Lidl parkolóban már várt a Gázmegfék Hondája, a Blikkes lányok (csak utólag jöttem rá, hogy ők azok, látszik, rossz vagyok celebológiából), Experték már jól ismert Mazdája és a Night Drive Seatja. Megtudtuk, hogy együtt kell továbbhaladnunk, ötös csoportokban - illetve nekünk még meg kell várnunk egy hatodikat, a Lincoln Mark IV-et. Ez hozott némi izgalmat és feszültséget, a hatból két autó ugyanis nem volt alkalmas komolyabb tempóra. Remélem, Szabó Zsófi nem rám gondolt, amikor szóvá tette, hogy ez a megoldás lassította a versenyt - én ugyanis előrementem tankolni, majd kényelmesen utolértem őket :)
A feladat pedig így hangzott:
Keressétek meg rockoperánk főhősét, várak és paloták között, s bár nagyságához nem fogtok felérni, lábai alatt további információkat találtok.
Utatok Lepsényen át vezessen, és készítsetek fotót a település elején és végén a táblánál, úgy, hogy ti is szerepeljetek a tábla előtt a képen!
Emellett kaptunk egy A4 méretű lapot, amelyen ez állott:
1016+508+3019+1014+
503+302+1020+6017+2
028+5023+1030+605+2
014-301
Mentünk hát Lepsénybe, és fotóztunk.
Aztán gondolkodtunk. Ahogy később kiderült, a feladvány mindenkinek gondot okozott, mi sem tudtuk eldönteni, merre induljunk. SzékesfehérVÁR? VÁRPALOTA? Esetleg SzékesfehérVÁR és VárPALOTA között Csórra, ahol állítólag szintén van Szent István-szobor?
Nem mesélem el annak az unalmas, de roppant gyorsan elmúló nagyjából két órának a történetét, amíg megtaláltuk Várpalotán a Szent István út egyik házának falán látható képet.
Na itt van egy kis fehér folt a feladatok sorában. A kép alján (tehát Szent István lábai alatt) olvasható szöveg és a kapott számsor kombinációjából egyszer csak kijött egy anagramma, amelyből összeraktuk az Egri Csillagokat, mínusz "i". Tehát, Gárdonyi, mínusz "i".
2/B. Siófok, Hock János köz (John Zálog meanwhile)
A hülye szóviccért ezúton is bocs. Itt volt a fehér pavilon, a vasútállomásnál. Szóval, eközben (in this public, nem lehet abbahagyni) Tündéréket elrabolták a szervezők, és vonatra ültették. Azt gyorsan kiderítettük, hogy a tizenegyes vonat Székesfehérvárra megy, ám megáll Gárdonyban is. Ezzel az infóval azonban akkor még nem tudtunk mit kezdeni. Ahogyan azt sem tudtuk, mivel töltik az idejüket, amíg mi a vérünket hullajtjuk rég halott királyunk lábnyomáért, majd keresgéljük őket Gárdonyban.
Tündér:
Prokee elvette a telefonomat, megkérdezte, van-e nálam pénz, majd puszit dobott és csikorgó kerekekkel kihajtott a parkolóból.
Animátorunk elkísért a vasúti váróhoz és otthagyott a többiekkel. Nem telefonálhattunk, nem hagyhattuk el a vasútállomást. Mit mondjak, eléggé megszeppentem. Aztán megtaláltuk a közös feladatot és pillanatok alatt egy csapattá kovácsolódtunk össze.
"Szálljatok fel a 8725-ös szerelvényre és menjetek 65 km-t. Mindvégig dolgozzatok együtt, keressétek meg Jónás doktort."
A hangulat is oldottá vált. Megvan a jelenet, ahogy vagy harminc harsány fiatal végigkérdezgeti a vonat utasait, hogy ő Jónás doktor? Az utazás lényegesen kényelmesebb volt, mint zötykölődni a Trampban, de a bizonytalanság ott lógott a levegőben: megtaláljuk újra egymást az autósokkal?
Nem voltam felhőtlenül boldog.
A csapat viszont összerázódott, közösen próbáltunk nyomást gyakorolni a fotósokra és az időközben megtalált Jónás doktorra, áruljanak már el valamit a jövőre nézve. Hevesen ellenálltak, pedig válogatott kínzások is kilátásba kerültek...
Aztán befutott a vonatunk Gárdonyba és tovább izgulhattam, vajon rámtalál-e a párom - aki ekkor még bőszen várost nézett Várpalotán, mint utóbb kiderült. Jónás doktor kiosztotta a 2005-ös nyakkártyákat (ez később nem kellett semmire), és közölte, ha leszálltunk a vonatról, keressünk olcsó vásárlási lehetőséget. A helyi Penny mögött meg is találtuk az checkpointot.
Megittam a hatszáznegyvennyolcadik Red Bullomat (én, aki délután már nem merek kávét inni, mert akkor nem alszom egész éjjel), integettem a sikeres továbbsuhanóknak és lógó orral leültem az út szélére. Vége a világnak, tuti kiesünk.
Szerencsés egybeesés, hogy a versenyzőtársam a szerelmem is, más esetben erősen házassági válság-gyanús lenne, amilyen elánnal repültem a Tramp felé, mikor bekanyarodott az ellenőrző pontra.
3. Vértestérerőmentes
Smár, ölelés, hiányoztál drágám, ugrás az autóba.
Rex Fontana futóverseny, itt átvehetitek a futócipóket.
Gugli, tényleg volt ilyen, Vérteskozmán, de áprilisban. Aznap is volt futóverseny, de a Zagyva mentén, az meg messze van. Épp folyamatban volt a Velencei-tó Szupermaraton is, az meg túl közel, ráadásul behatárolhatatlan a célterület.
Az elmúlt napokban megtanultuk, hogy a távolság igen fontos, és komoly támpontot ad. Vérteskozma pedig iránytól függően kb. 40 km Gárdonytól. Elfogadtuk hát célpontnak, és nekiindultunk.
Vérteskozma két dolgot tud nyújtani a világnak. Gyönyörű környezetet és abszolút térerőmentességet. A gyönyörű környezetben arrébb kellett húzni egy japán platós összkerekest (nem emlékszem, talán Mitsu), a térerőmentes környezetben pedig válaszolnunk kellett három kérdésre. Az első kettő nem volt nehéz, a harmadiknál azonban elakadtunk.
Mi van a http://www.agyugolyofutam.hu/feladatok.html című oldalon?
Említettem már, hogy nem volt térerő?
A választ tehát nem tudtuk, de megjegyeztük az URL-t. Autóba ültünk, elindultunk, bár nem tudtuk, hová. 5-6 kilométerre végre éledt a mobilnet, és láttuk azt, amit ti is a fenti linkre kattintva. Az gyorsan kiderült, hogy a cél Tata, de a pontos helyszínnel megküzdöttünk. Már a város határában jártunk, amikor végre a fejlécben feltűnt a tatagrill.com cím. A címre volt még szükségünk, és célba vettük a parkban sétáló sejket.
4. Tata, ne szórakozzon!
A sejk egy rohadék. Eddig is tudtuk, hogy kényes az ízlése az ásványvizek terén, illetve hogy furcsa dominószag lengi körül. Most azonban teljesen megkevert minket. Egyrészt elmondta, hogy ez az egész, amit keresünk, egy fehér démon alakjában alakot öltött. Ahogy a verseny végére kiderült, ez teljes dezinformáció, a mezőnyt just-for-fun követő fehér, matricázatlan BMW X6 számunkra sejtelmes felbukkanását építették be a történetbe a szervezők. Ezután elmondta, gondolkodjunk azon, kinek állhat ez az egész az érdekében.
A feladatot nem tudom pontosan idézni, sajnos elvesztettük. Mindenesetre Bajna érintésével és a szokásos táblafotózás után Matuska Szilveszter kedvenc játszóterére kellett hajtanunk. Ott a piros vonal segítségével megtalálni a helyet, ahol apáink vére folyt, a további teendőket pedig megtaláljuk két nap múlva Budapesten a 200-400nm-es tartományban. Mellesleg hozzuk el a kútfúró telefonszámát!
Na igen, mi is annyiszor olvastuk el, mint ti most, és nagyjából ennyit is értettünk. Igazából eddigre teljesen szétcsúsztunk a három nap kabriózástól szélben-esőben. Meg persze a folyamatos koncentrációtól, hogy feladatmegoldás közben ne ejtsünk ki semmit az autóból.
5. Élménytúra
Mindenesetre igen élvezeteset autóztunk Bajna és Biatorbágy felé, a rajtszámos-matricás autót látva a többi közlekedő is előzékeny volt, gyönyörűen engedtek el mindenhol. A három nap legszebb, leghangulatosabb etapját jártuk meg a checkpointig.
A viaduktot megmásztam távcsővel, a környékbeli összes kútfúró-reklámon szereplő számot felírtam (és volt belőle bőven!), de nem jutottunk semmire. Utólag kiderült, a piros csík a viadukt mellett elhaladó piros turistajelzés, amely egy frissen állított kopjafához vezet, itt található a megfelelő kútfúró telefonszáma. A többi négytől, akit felhívtunk, ezúton is elnézést kérünk. Még attól is, aki az utánunk jelentkezőket "Tibi a gonosz, biatorbágyi horgásztó" szöveggel próbálta félrevezetni...
Maradt tehát egyetlen nyomunk a 200-400nm-es tartományban. Ez bizony az UV-fény. Ilyen fényforrás momentán nem volt nálunk, azonban egy közeli benzinkúton igen. Sok időt töltöttünk azzal, hogy kiderüljön, mit kell UV-fényben megnéznünk, ám a sokszor használt képregény segített. Valahol a közepén van egy "2 NAPPAL KÉSŐBB BUDAPESTEN" kocka. Ezt az oldalt megvilágítva egy telefonszám bukkan elő. Felhívva egy dal szólalt meg: New York, Rio, Tokyo. Hoppá, Rio! Megyünk haza, de legalábbis a végállomásra, a Rioba!
6. Rio, a végállomás
Éreztük, hogy valami kimaradt (a kopjafa ugye), de már semmi sem számított. A harmadik napon voltunk túl, a célba érkezve az ezer kilométeres túra végére 1450 kilométert mutatott az óránk - és mi még nem is tévedtünk igazán nagyokat. Fáradtak, piszkosak és elcsigázottak voltunk, és halvány fogalmunk sincs, hol álltunk a verseny végén.
A Rioban remek vacsora várt, majd alapos ejtőzés után megtudtuk, az egész egy átverés. A sejk igazából maga az eltűnt Mike, és csak tesztelni akarták az indulókat. Aztán jött az eredményhirdetés.
Így alakult a sorrend:
1. 12. rajtszám, Carstyling (Honda S2000) 83 pont
2. 33. rajtszám, California (Ferrari California) 82 pont
2. 19. rajtszám, Lapos Team (Corvette Z06 majd BMW) 82 pont
3. 2. rajtszám, Royal Fröccs (Focus ST) 80 pont
3. 70. rajtszám, Gyorsulási Futam (Mitsubishi Pajero 2.8 TDI) 80 pont
4. 27. rajtszám, Expert (Mazda CX7) 78 pont
5. 52. rajtszám, (Chevrolet Camaro) 77 pont
5. 53. rajtszám, Szamóca ( Dodge Charger) 77 pont
6. 71. rajtszám, Schillerchip (Mitsubishi Pajero) 74 pont
7. 69. rajtszám, Autolabor (Porsche Turbo) 72 pont
8. 54. rajtszám, Profi4 Bt. (Ford F100) 70 pont
8. 65. rajtszám, Felker Trans (Fiat Punto) 70 pont
9. 75. rajtszám, ??? (Skoda Superb 3.0 Tdi) 69,5 pont
10. 55. rajtszám, DISCO EXPRESS TEAM (Lexus LS 430) 69 pont
10. 48. rajtszám, ??? (Lexus RX400h) 69 pont
11. 88. rajtszám, J.H.M Team (Honda Legend) 68 pont
12. 50. rajtszám, Blikk Lányok (Seat Leon) 67 pont
13. 62. rajtszám, Kastély Team Zalacsány (BMW E-61) 66 pont
14. 60. rajtszám, (BMW 320d) 65 pont
14. 77. rajtszám, Szikra Team (Fiat Grande Punto Tdi) 65 pont
14. 44. rajtszám, Totalcar.hu (Trabant Tramp) 65 pont
15. 40. rajtszám, Rippel Feri (Audi A4) 64 pont
16. 38. rajtszám, Gáz meg Fék (Honda Civic) 63 pont
16. 64. rajtszám, F1 csatorna (Opel Speedster) 63 pont
17. 83. rajtszám, Pajzs (Toyota Camry) 61 pont
17. 76. rajtszám, Paj Team (Subaru) 61 pont
17. 99. rajtszám, Zugló Megye Lordjai (Peugeot 406) 61 pont
18. 20. rajtszám, Gokart Team (BMW M3 cabrio) 59 pont
18. 37. rajtszám, Pitbull Team (Audi A4) 59 pont
18. 25. rajtszám, Perspex (Toyota Highlander) 59 pont
19. 39. rajtszám, Night Drive (Seat Leon) 57 pont
20. 41. rajtszám, ??? (VW Golf) 54 pont
21. 18. rajtszám, Gigamad (Saab 9/3) 52 pont
22. 67. rajtszám, ??? (Lincoln Mark IV) 50 pont
23. 93. rajtszám, Druzsba (Kia Cee'd) 49 pont
Természetesen gratulálunk mindenkinek az elért eredményhez, a dobogósoknak pedig szeretnénk kifejezni mély tiszteletünket. Saját eredményünkkel tökéletesen elégedettek vagyunk, ilyen időjárás mellett azt sem értjük, miért nem adtuk fel az egészet szombat reggel az esőben.
- Fairplay-díjat kapott emelett a Corvette-es csapat, mivel az őt inzultáló Pajerot alkatrésszel segítette a továbbjutásban.
- A kitartásáért kapott különdíjat a Pajeros csapat, mert a törött kormánygömbfejet lecserélve sok órás késéssel is folytatta a versenyt.
- Különdíjat érdemelt emelett a macskamentésért a Gyorsulási Futam csapata, akik menet közben örökbe fogadták az egyik benzinkút körül kóricáló kölyköt.Akadt még néhány díjazott, de bevallom, nem mindenkire emlékszem.
Persze cseppet sem bánjuk, hogy a kisebb-nagyobb nehézségekkel megküzdve, néha borzalmasan letörve és reményvesztetten, de végigmentünk. Remek embereket ismertünk meg, összességében iszonyú jól szórakoztunk. Bebizonyítottuk (és a Gázmegfék is), hogy low-cost, nem túl sebes autóval sem kell felsorakozni az utolsó helyeken. Megmutattuk, hogy ez a verseny nem az esztelen száguldásról szól.
Egyetlen komolyabb baleset történt, a 41. rajtszámú Golf ütközése egy motorossal. A galériában látható az autó és sérülése is - a motoros hátulról érkezett, nagyon gyorsan.
Az 52, 53 és 54 csapatok annyira komolyan vették a "száguldást", hogy szombaton a versenytáv közben járták meg az útba eső Lidl-t, hogy beszerezzék az esti pókerhez szükséges kártyát és a zsetonként szolgáló több csomag színes cukrot...
Megtapasztaltuk, hogy bár véresen komoly verseny zajlott, nem ellenségek, csak ellenfelek voltunk. A résztvevők között folyamatos telefonkapcsolat volt, és aki egy adott feladattal előrébb jutott, szívesen segítette a mögötte érkezőket - még azon az áron is, hogy a saját győzelmi esélyeit rombolja így.
A végére pedig egy gyors ad-hoc video, a minőséget nézzétek el nekem, erre alkalmatlan eszközzel készült, a maga hirtelenségében. A pénteki retro-buliban az is bebizonyosodott, hogy a legkülönbözőbb emberek az ország ellentétes sarkaiból érkezve, ismeretlenként is remekül szórakozhatnak egymás társaságában.
Ágyúgolyó Futam 2011, vigyázz, mi jövünk.
A vasárnapi útvonal, nagyjából 320 km.