Miattam vannak a dugók!

  2010. június 02. - prokee Címkék: dugó publi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

dugo

Tehát, ha álltok a dugóban, engem szidjatok. A dugók ugyanis így keletkeznek, és ezért én vagyok a felelős. Ezeket a hibákat én követem el, csak én.

Mert ti nem. Ugye, nem?

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr182050616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.06.02. 21:44:01

@j311: egyetértek, és clubman is ezt írta.

Fomics 2010.06.02. 21:44:51

@Dudálj, ha műkörmöd van!:
Nem értetted a kommentet.Vagy nem akartad érteni.Feljtsd el az utolsó ondatot, és olvasdd újra.

lujo405GL (törölt) 2010.06.02. 21:46:30

@j311: Na végre egy jó ötlet tőled is. Ez az átlagsebességmérés tényleg nevelő hatású lenne. Megértem, hogy szarul esik, hogy nem törődtek a rokonoddal, de a leszarom kapszi nem megoldás, csak fájdalom enyhítő pótszer.

nikó 78 2010.06.02. 21:49:21

Valóban a tötymörgőket, a szög49-re akasztókat én is szigorúan megbüntetném,mert legyen már szíves mindenki megtanulni számolni,és számolja már rá azt a kibaszott 10%-ot, a megengedett sebességhatárra tutira nem kap csekket, nem olyan gecik még a rendőrök,bár az igaz,hogy mostanában,még a csak lehuggyozni való bokorban is találsz egyet kamerával a kezében,- sajna itt tartunk.De a másik hatalmas problémát,a rendszámrendszerünkben látom ami nem rendszer,hanem egy rakás szar semmitmondó valami.Milyen érdekes,hogy körülöttünk biztos,de talán a világ összes országban tudod,hogy az illető aki előtted bénázik, melyik városból (pl németországban)érkezett,és valszeg nem fogod ledudálni,mert nem úgy fog közlekedni,mint Colin Mcrae, ha idegen, az ország túlfeléről jön éppen.

fagzal 2010.06.02. 21:58:25

@nikó 78: Szoktam látni ezt is szép Budapestünkön, hogy szerencsétlen külföldi megy hárommal, mert kurvára nem tud eligazodni, egyirányú erre, lezárva arra - a hülye magyar meg dudál rá meg anyázza. Hát szép kis bizonyítvány! A legtöbb ember aki siet nem siet, csak idegbeteg.

BTW, M3-ason egy piros (nyilván) Ferrari mindenkit ezerrel levillogott, letolt, leindexelt, tolta 180-nal legalább. Jólvan, hagy menjen, ő dolga. Majd 5 km múlva látom KV-zik egy benzinkútnál. Siet, mi? (Aki siet, az elindul hamarabb.)

waffen55 2010.06.02. 22:01:42

@nikó 78: Igen ez a rendszám dolog engem is foglalkoztat és nekünk is olyan rendszer kellene ami világosan megmutatná ezt! Érdekes, hogy ezzel kapcsolatban még senki nem írt cikket....

ColtCzT 2010.06.02. 22:07:41

@nikó 78: ez nagyon jó ötlet, nálunk is van eset mikor sokat segít, hogy látni honnan van az illet (indokolatlanul lassan megy), azonban van ennek rossz oldala is...pl pozsonyban Kn-es /komáromi/ rendszámmal néha meglepően nehéz besorolni stb.

Rocko- 2010.06.02. 22:10:26

hehe, jó írás!

kíváncsi vagyok, hányan ismertek magukra...

Hiluxos 2010.06.02. 22:20:03

Akire vonatkozik, az
a.) nem olvassa
b.) elolvassa, és hülyeségnek mondja
c.) nem ismer magára

waffen55 2010.06.02. 22:21:38

@Hiluxos: folyománya aki hozzátesz valami értékeset azt lefikázza. :D

Hiluxos 2010.06.02. 22:27:19

@fagzal: olaszoknál is ugyanúgy ledudálnak, ha bénázol. -sőt az osztrákoknál is igaz ritkábban. - németek kevésbé, mert azt nem szabad :)

nikó 78 2010.06.02. 22:27:42

@ColtCzT: Ez már csak a körülöttünk lévő demagógiára utal.

waffen55 2010.06.02. 22:32:32

@Hiluxos: Az olaszok végig veszekszik az életüket - de még ezzel együtt is jobbak mint mi sajnos.

nikó 78 2010.06.02. 22:39:24

@Hiluxos: Mondjuk az osztrákokat,de legalábbis bécsieket dudállással kapcsolatban megcáfolnám.Nekem annó friss jogsisként kis piros swiftel bécsbe bemerészkedni komoly kihívásnak tűnt, de rendkívül előzékenyek voltak.Mondjuk oda pöcsköszörüvel bemerészkedni akkor sem volt, de most sem jó ötlet.Azóta sokszor voltam bécsi rendszámossal,is meg magyarral is.Helyi rendszámmal nincs kegyelem.De ha magyarral megyek vigyyáznak rám, vagy valszeg elsősorban magukra,sokkal egyszerűbb.

waffen55 2010.06.02. 22:40:53

@ColtCzT: HÁÁÁ azt tudod, hogy van egy apropója is ennek? 4-én lejár a trianoni békediktátum.... Tudom, hogy manapság divat szégyelni ezeket a dolgokat, de gondold csak el a nagyapám elveszi a nagyapádtól a földjét neked meg szégyenkezned kell emiatt előttem ahelyett, hogy pofánvernél és visszaszereznéd...

waffen55 2010.06.02. 22:45:44

@ColtCzT: erről a komáromi-pozsonyi dologról eszembe jutott a holnapután lejáró békediktátum....

waffen55 2010.06.02. 22:46:49

bocsánat csak elsőre nem jelent meg

Hiluxos 2010.06.02. 22:48:22

@nikó 78: Bécs környéke inkább németes jellegű, délebbre lazábbak egy kicsit - ott dudáltak le már előttem bénázó külföldit egyszer-kétszer.
De az olaszok is érdekesek, Nápolytól -vagy inkáb Pisatól délre elég durva, attól északra meg egész kulturált.

Nálunk talán az utóbbi időben elszaporodó szlovák, német , USA rendszámú adóügyeskedők miatt is kisebb a tolerancia.

ColtCzT 2010.06.02. 22:52:39

@waffen55: nem hiszem, hogy ez lenne az oka (ez amugy is esetleg Zsolnán fordulna elő :)), a pozsonyi sofőrök töbsége egyszerűen tapló a nem poszonyi rendszámúakkal szemben. És ez már így van ,,ősidők,, óta, nem csak a mostani politikai magyar és választási hisztéria óta.

waffen55 2010.06.02. 22:59:16

@ColtCzT: akkor ez kb. olyan mint bármely ország főváros kontra vidék harca, megítélése. :)

ColtCzT 2010.06.02. 23:03:56

@waffen55: igen, erre akartam utalni :), náltaok ez még nincs, mert nem tudni ki honnan jött.
Mellesleg : Kn-es magyar rendszám kéne, na att=ol borulna ki igazána Zsolnai :D

waffen55 2010.06.02. 23:07:59

@ColtCzT: hááát rutinos sofőr rendszám nélkül is simán megmondja ki a vidéki és ki a fővárosi - még úgy is, hogy az alanyok jól vezetnek.

Charlie Brown 2010.06.02. 23:13:29

Hű, nem is tudom mikor olvastam utoljára ilyen jó kis demagóg posztot. És még csak nem is okosan, rafináltan demagóg, hanem igen bután. Már csak az ezen a szinten kötelezőnek mondható kalapos suzukis nyuggerezés hiányzik belőle, hiszen elsősorban ők okoznak minden bajt, ne feledjük, biztos véletlenül maradt ki, de még pótolható!

waffen55 2010.06.02. 23:31:07

TISZTELT BUDAPESTIEK!!!

Szóljatok a Blahán a pánsípos indiánoknak, hogy álljanak le az esőtánccal, mert ez már nem vicces!

trickortreat 2010.06.02. 23:32:11

@lujo405GL: :) vicces hogy a hangyakat hozod fel, hallottam olyan kutatasrol, ami pont a hangyakat tanulmanyozta a forgalom javitasanak erdekeben. Aztan, hogy milyen otlettel jottek elo, nem tudom :)

waffen55 2010.06.03. 00:19:26

Esőmentes jóéjszakát!

tso 2010.06.03. 00:26:53

Dugók akkor is lesznek, ha kivesszük a forgalomból az ilyen extrém bénázókat, akik a többinél jóval nagyobb mértékben foglalják az útkapacitást. Akkor maradnak azok a profik, akik a sebességhatár +/-10%-kal közlekednek, <1s alatt indulnak meg a zöld lámpánal, és legalább kétévente frissítik a navi térképét. Persze akkor sem lesz szélesebb a Hungária krt vagy az M7 csúcsidôben, és akkor majd lehet új cikket írni azokról a bénázókról, akik nem +/-5%-kal mennek, vagy >0.75s reakcióidôvel indulnak meg, stb.
Anno statisztika órán említették, hogy Nobel díjra esélyes aki megfejti, hogy az autók száma a távolság függvényében az autópályán miért követi mindig a Poisson-eloszlást (kis/nagy forgalomban, német/olasz/magyar egyaránt). Szóval az extrém bénázások vagy tipikus hibák/igénytelenség nem a dugók kiváltó okai, max annyi közük lehet hozzá, hogy akkor háborodunk fel rajtuk a legjobban.

Rocko- 2010.06.03. 00:47:05

@waffen55: "ezt valami videki talalta ki, akinek nevezetesseg a blaha"

Fomics 2010.06.03. 00:50:32

Inkább nézzetekek képeket arról, ahogy éppen a sarat dagasztjuk, és dugónak, hülyének, demagógnak éppen nyoma sincs
indafoto.hu/fomics/terepvecses_2009

bikila 2010.06.03. 01:20:29

@Tinman: Csak aztán nehogy olyannal hozzon össze a sors egy szép napon, aki ezért a mutatványért belegépeli a fejed a kátyúba, még mielőtt a telefonért nyúlnál. Akkor már cseszheted, hogy igazad van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.03. 01:55:06

"Besorolok a belsőbe a szűkület előtt 300 méterrel"

Magyarszék után Dombóvár felé van egy kurva nagy emelkedő. Szegény autóm csak 60-70 körül tud felvánszorogni rajta.

Viszont a kapaszkodósáv olyan szar, nyomvályús, kátyús, hogy nem tudok ott menni, mert ha le van terhelve a kocsi, leszedi futóművet meg a kipufogót.

Szóval néha ezért megy valaki a belsőben.

Másik. Azzal mi van, aki 90 lakott területen kívül 50 azon belül, és letolják, dudálnak? Most a forgalom ritmusa a fontos, vagy a KRESZ?
Mondjuk nekem az utóbbi, mert rendőr még senkit nem vágott meg azért, hogy betartotta a sebességkorlátot... :D

Grifter 2010.06.03. 03:06:05

Nagy az isten állatkertje, de van benne autó is! :D

-=Ger=- 2010.06.03. 03:26:49

Szerintem az egészből legzavaróbb a zöld lámpánál a lassú elindulás, én arra gyanakszok, hogy sokan más kárára, spórolnak így benzint.

lacza87 (törölt) 2010.06.03. 06:35:42

@lujo405GL: Arra, hogy szerintem az ilyen jellegű céltalan és hasztalan cikk mögötti attitűd és a vázolt közlekedési helyzetek valószínű mozgatórugói elég közeli rokonok.

szpsz 2010.06.03. 07:03:37

Ez a cikk egy jó paródia a tipikus mai magyar idiótákról. Kérdés, hogy ha egy ilyen elolvassa, magára ismer-e és tanul-e belőle.

Gyurmasz 2010.06.03. 07:15:15

Nem tudunk folyamatosan, egyenletes tempóban közlekedni. Sem a Kresz szerint, sem máshogy. A tempomat majdnem mindegyik kocsisorban használhatatlan, vagy kézzel utánállítgatós. Bármilyen kényszerítő ok nélkül hullámzik minden sor. Ha majd a postban leírt idiótaságok megszűntek, finomítsunk ezen is.Köszönöm!

öcskepöcske 2010.06.03. 08:07:49

Nagyon jó írás!
Vártam, hogy valaki meséljen a falun belül-kívül 70-ezőkről.
Mit tanultunk az oktatótól: annyival kell közlekedni, amennyit biztonságosnak érzünk. Ez faszság, nem is indoklom.
A KRESZ módosítására lenne szükség.
Egyet mondok, 10-es út.

pácse

100%pure carfan 2010.06.03. 08:21:21

@ommm:
Na és, én is beszélek törökül mégse vagyok az. Magyar márpedig nem tud és nem is akar tótul, a tót meg rejtőzködik itt.

Inter Face 2010.06.03. 08:54:36

Általában nem ettől vannak a dugók ,hanem attól az egyszerű ténytől hogy rengeteg az autó és kevés az út.Viszont a balesetnézés tényleg nemzeti sport hazánkban és nem egyszer ezért áll be az m0 mindkét oldala pedig csak egyik oldalon van baleset

Inter Face 2010.06.03. 09:02:08

Sebességhatárt nem kell pontosan tartani ,nyugodtan lehet alá menni ,ha valaki úgy érzi ennyi az optimális.Egyrészt indokolni sem kell másrészt ezer oka lehet..Aki siet az előzzön meg ,joga van hozzá ,de ne villogjon mert engem pl .rohadtul nem érdekel.Ha meg a külsőben autópályán 130nál utolér valaki miközben előzöm a kamionsort akkor sem fogok a kedvéért sem gyorsabban menni sem belassítani két kamion közé,ha felkapcsolja még a zseblámpáját is ,akkor sem

Inter Face 2010.06.03. 09:10:33

Sok olyan lámpa van aminek a váltási ritmusát már kívülről tudom és egyszerűen nincs értelme nyomni neki mert úgysem lehet elérni a zöldet.Ha ilyen helyeken nyugisan gurulok ,azon szoktam mulatni hogy egyesek idegbetegen kielőznek és satufékkel beleállnak a pirosba.Az is vicces mikor látom hogy többsávos úton összevissza cikázik, féktávon belül bevág mindenki elé mert úgy véli a másik sáv fél km/órával gyorsabban halad,én megyek ugyanabban a sávban végig és a lámpánál az idegroncs hátrébb kerül mint volt:D De legalább a sok motorbőgetés és fék-gáz miatt úgy érzi rettentően gyorsan halad

ecpec 2010.06.03. 09:20:40

A cikk bűneiből mindenki elkövette már egyet-egyet.

És ez a probléma: a több százere autós között mindig épp van egy, akinek rossz pillanata van és pont hülye.

Szóval hiába mondja valaki "én nem szoktam ilyet, najó csak nagy ritkán", az pont elég ahhoz, hogy mindig legyen valaki az adott szakaszon, aki miatt a dugó van.

Megoldás: SOHA! najó, csak nagyon ritkán:)

tükörfúró 2010.06.03. 10:02:25

Jóvan, kollegán is "kijött" a sok trabizás után a 7es bömös..... :))))

stellaz1 2010.06.03. 10:07:10

Egyrészt pont a gyorshajtók miatt van dugó (ez tudomány) a sztrádán, meg a lazább forgalomban.

Másrészt én nem igen találkozom ilyenekkel (ellentétben a piros lámpa előtt 30 m-el csakazért is megelőz faszfejekkel, akik miatt beragadok a piroshoz), csak elvétve, és pl. Budapest belvárosában, aki 50-el tud folyamatosan halandni napközben.....

Köszönjük, ez egy értelmes poszt volt ismét.

tükörfúró 2010.06.03. 10:11:22

@tso: Hidd el nem így van, 100autó szombat este 10kor nem is látszik ott, ahol bármelyik vasárnap délelőtt 100autó kilóméteres vánszorgó kocsisorrá alakul.

Miért? Mert a paraszt fél nyomni a gázt neki városban, illetve drága a benzin, illetve eleve ennyire képes, mivel sosem tanult meg autótvezetni, egy volán mögött ülő ön és közveszélyes motorizációs analfabéta.

Egyre röbb az ilyen, aki csak munkahelyre reggel oda és délután vissza vezet, számára az autózás egy konstans dugó, alkatilag képtelen kezelni azt a helyzetet, ha tartósan városban 4est vagy neadjisten feljebb kellene kapcsolnia.

tükörfúró 2010.06.03. 10:29:51

@stellaz1: Igen a gyorshajtók a közellenségek, mint a drogosok meg a pedofilok, minden baj miattuk van, sőŐŐt!

A szervezetlen "így sikerült" úthálózat, a feltúrt város, az évekre lezárt hidak, az afganisztáni tankcsata helyszínére emlékezettő útburkolatok, az autósok befizetéseiből, adóiból, útdíjaiból ellopott és 20éve másra használt ezermilliárdok, a gyakorlatban színjáték, tkp. nemlétező gépjárművezető képzés, a lehetetlen parkolási állapotok, a város és közlekedésszervezés csak papiron létezése, a szándékosan generált dugók; "kiszorítás" címén történő közlekedés totális ellehetetlenítés, a tömegközlekedés és a vasút kellemes lerohasztása, az utak építésére szánt összeg 50-70%-ának ellopása és máshova átcsorgatása, stb,stb az nincsen, az semmi, sőt, töknormális!!

De a "gyorshajtók", na azok a férgek aztán huha...

stellaz1 2010.06.03. 11:03:21

@tükörfúró:

Aki vadul vezet, az vadabbul is fékez, és ez dugót generál.

Matematikailag be van bizonyítva.

stellaz1 2010.06.03. 11:06:31

@tükörfúró:

Amúgy gyorshajtás miatt is halltak már meg páran, ellentétben a lassan hajtókkal, akik legfeljebb bosszúságot okoznak.

subtotal 2010.06.03. 11:24:51

@stellaz1: szóval a gyorshajtók miatt már haltak meg, de a lassan hajtók miatt még nem?
Érdekes, de azt ugye tudod, hogy egy 70-es tempóval a pálya belső sávjában közlekedőre megérkezni olyan, mint 190-el megérkezni a 130-al menő mögé.

Egyébként a kérdés j311-hez is szól: Németországban nem mennél be a belső sávba, vagy ott hogy döntöd el ki a gyorshajtó akit leszarsz és ki az akit elengedsz?

stellaz1 2010.06.03. 11:29:55

@subtotal:

ne a kivételeket nézd, hanem általánosan

subtotal 2010.06.03. 11:30:14

@stellaz1: vadul vezetni vagy gyorsa(bba)n hajtani nem ugyanaz, ugye tudod?

Dugót például az is generál, aki a 150-es sor előtt autózik 130-al, mert csak.
Ha ő nem lenne, egy 150-es sor lenne, ami halad, de mivel ő benn halad, ezért a sor közepe már akkorát fékez, hogy a forgalom megáll.
Érdekes tapasztalat volt egy vasárnap este bekeveredni az Adriáról Milánó-Torinó tartó csúcsforgalomba. 2 sáv, agyig tele, 140 körüli tempóval. Senkinek nem jutott eszébe 100-al hazafelé csorogni a tengerről, de senki nem is tolakodott. Szóval ezt mikorra sikerül az M7-esen leképezni nálunk?

subtotal 2010.06.03. 11:32:35

@stellaz1: általánosan nézve a 150 ugyanolyan kicsi eltérés a 130-tól mint a 110.

stellaz1 2010.06.03. 11:35:37

@subtotal:

ugót az generál aki 150-el autózik, mert és fékez a 130-al haladó mögött. Ugyanis 150-el menni szabálytalan, 130-al szabályos.

stellaz1 2010.06.03. 11:38:45

@subtotal:

A sebességgel az ütközési energia négyzetesen nő, ezért nem ha 20-helyett 40-el csattansz, akkor nem dupla, hanem 4 szeres erőhatás.

Szóval nagyon nem mindegy a sebesség, és lehet azt mondani, hogy 100-ról nullára lassítani ugyanaz, mint 200-ról 100-ra. És a fékút is drasztikusan megnő a sebességgel, stb.

Ha 130-a megengedett, akkor ne akarjon senki gyiorsabban menni, Ha mégis, akkor az az ő dolga, de emiatt ne várjon el különleges bánásmóot, meg hogy mindneki 130-ről lassítson 90-ra a kamionok közé.

stellaz1 2010.06.03. 11:40:26

"nem lehet azt mondani"

subtotal 2010.06.03. 11:53:02

@stellaz1: nem beszéltem különleges elbánásról, alkalmazkodásról beszéltem.

Nem te írtad, de leírták azt is, hogy leszarják ha valaki 130 felett megy mert az szabálytalan. Én nem várom el, hogy egy 50-100 méteres résbe beugráljanak, de azt igen, hogy amint lehet lemenjen, akár 135-el, akár 225-et érkezik meg valaki mögé.
Tudom messzevagyunk Németországól, de ott egyaránt büntetik a gyorshajtást, balra indexet, villogást ÉS a jobbra nem tartást is.
Ütközési energia: sebességkülönbség számít pályán, nem az abszolút sebesség. A lassulásnál is ugyanaz a helyzet:
ha 100-al mész és 70 méter múlva meg kell állnod, az ugyanaz, mintha 200-al mész és valaki 70-méterrel előted kijön eléd 100-al.

stellaz1 2010.06.03. 11:56:51

@subtotal:

Egyrészt igazad van. Ha valaki megy, én nem tartom fel szándékosan, bár 150 -160 felett már bunkóság úgy menni, mert az már necces mindenkinek, és mindenki épségben akar hazaérni.

A sebességkülönbségbe igaz, ha csak a két jármű egymáshoz viszonyított sebességét nézem, de egy ilyen szituban ott vannak a többiek és a tereptárgyak is, az autó kormányozhatósága, stb. Mondjuk 200-ról lassítva manőverezni, ütközni, stb. nem ugyanaz mint 100-ról mindezt megtenni.

Peetee 2010.06.03. 12:07:34

autós oktató: Feltetlenül ott parkoltatja a tanulót, ahol a LEHETŐ LEGJOBBAN feltartja a forgalamat.
Pl. egyirányu utcában parallel.

Tesco parkoló legelejében, a legforgalmasabb helyen kell a betolatás.

Lámpánál 3* lefullad a tanuló. Szegény ideges, nem fog neki menni 4.edjére sem. De csakazért is erőlteti, és ha sárgára vált, belenyúl és ők még átugranak a piroson.
Ha 2x lefullad vigye át az autót, menjenek félre és 5ször indítsa el a tanulót egy parkolóban csúsztatott kuplunggal, 0-5km/h-ra, gázpedál nélkül!!! 20perccel később semmi már problémája nem lesz a tanulónak!!!

A legjobb duma ,amit szeretek:

Fiatalember, nekem már 1963óta van jogosítványom, hogy jön ahhoz, hogy kioktat!

- PAPA, a kor az nem érdem, hanem egy állapot....és úgytudom a jobbkéz szabály már 63ban is érvényben volt!!!!!!!!!!!!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.06.03. 12:12:59

most, hogy 8 altalanos elvegzesehez kotik a jogisitvany megszerzeset, csupa ertelmes es okos ember fog vezetni. par ev es itt a kanaan

addig a mostani autosok tobbsege meghal a: gyorshajtasban b: balesetben c: infarktusban

mar csak meg kell elni ezt az idoszakot :)

tükörfúró 2010.06.03. 12:14:46

@stellaz1: Elárulom, a tragédia általában nem az abszolut sebesség tullépésből van, mivel azt mindeki megteszi naponta, ritka, hogy városban 50el, autóúton 90el halad a sor.

Általában éppen egy lassú jármű, vagy pontosan egy tötymörgő makimajom generálja a folyamatos vészhelyzetet avval, hogy többezren igyekeznek előzni, folyamatos veszélyzóna van körülötte, hiszen előzni 1000szer veszélyesebb, pláne a mi nagyszerű, 60as évek forgalmára kitalált útjainkon, mint pusztán az elvben megengedettnél valamivel gyorsabban hajtani.

Tinman 2010.06.03. 12:17:09

@bikila: Ugye vágod, hogy ezzel egy komoly hiányosságra hívtam fel a figyelmet?

A KRESZ egyik legnagyobb hiányossága éppen ez! Nem vizsgálja senki, hogy a paraszt miért satuzik előtted!!! Ha baj van 100%-ig, a mögötte levőt teszik felelőssé!

Miért nem tesznek ez ellen valamit?

Az autópályán bizony gyakran előfordul a büntetőfékezés.

Már túl vagyok egy olyan karambolon lakott területen belül, ahol a fasziba azért sikerült belecsúsznom hátulról /mentem vagy 40-et!/, mert az a barom a nyálkás úton besatuzott, hogy a vele ellentétes oldalon szemből közlekedőt elengedje! A szemből jövőnek AKADÁLYA volt! Szépen mehettünk volna, de nem! Ennek az állatnak satuzni kellett, mert ismerőse volt. Lemondott az elsőbbségéről. Persze, hogy én voltam a hibás, hiszen nem tartottam elég nagy követési távot. Pedig de! Elég távol voltam tőle... 3 kocsi simán befért volna, de iszonyú nyálkás volt az út pont azon a részen a falevelektől, ahol a féknek fognia kellett volna. Azonnal satuztam én is, de ez ABS szépen nekiengedte a hátának. Kb. 15 km/h-val csattantunk. Autóba lett kár, ráadásul NEKEM sokkal nagyobb, mint neki.

Tudom én vagyok a hibás, szarjak sünt.
Akkor is dögöljön meg az aki, ilyen miatt fékezget!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.06.03. 12:19:09

lassan hajtoknal: autopalyakon, M0 autouton napi szinten talalkozok olyannal, hogy a kulso savban 70-80-90 korul totymorognek a szemelyautok. kamion M0-n csak 70km/h-val mehetne, boven 90 korul elozik ki ezeket a szemelyautokat, aki szeretne haladni a belsoben, szinten totymorog a kamion mogott.

ha draga a benzin akkor ne azzal akarjon sporolni, hogy 70 korul szarakszik a kulsoben, jarjon BKV-val vagy menjen mellekutakon. kuton meg "ezerote" tankol

es azt a rohadt tompitottat kapcsoljatok mar be, sok hulye kozlekedik parasztDRL-rel (helyzetjelzovel)

prunoki 2010.06.03. 12:29:48

@gergo: Az M0-n én is 80-nal "tötymörgök", itt indokoltnak tartom a limitet.

stellaz1 2010.06.03. 12:44:48

@tükörfúró:

Hát... városban egyrészt jó lenne ha lehetne 50-et menni, másrészt nem mindegy, hogy karabmolról beszélünk, vagy sérülésről, halálról.

Ha mindenki csak tötyög, akkor max kicsit megnyomod a kocsid orrát (ez szokot lenni pl, hóban, sok karambol, de kevés sérüléses). Ha meg mész mint az állat és valami nem úgy jön ki - bárki hibájából - akkor 60-70-el már lehet a tűzoltók vágnak le az oszlopról.

Szóval a sérüléskbe és a halálos balesetekben egyértelműen a sebesség a meghatározó.

Amúgy itten és a cikkírónak is az a baja, hogy sokan szívesen mennek a megengedett sebességen belül, de az sokaknak nem elég. Azzal viszont nem lehet mit csinálni, én biztos nem fogok ötvenes táblánál 70-el menni, mert a mögöttem jövőnek az lenne a jó.

stellaz1 2010.06.03. 12:47:38

"A KRESZ egyik legnagyobb hiányossága éppen ez! Nem vizsgálja senki, hogy a paraszt miért satuzik előtted!!! Ha baj van 100%-ig, a mögötte levőt teszik felelőssé!

Miért nem tesznek ez ellen valamit?"

Mert adott pillanatban úgysem mérlegelhetsz miért fékeznek. Úgy kell menned, hogy mindíg meg tudj állni. Szerintem ez logikus. Ha ha hülye és azért satuzik előtted mert látomása volt, és nem tudsz megállni, az azt jelenti, hogy akkor se tudtál volna, ha mondjuk beáll a váltója, vagy eléugrik valaki.

megint 2010.06.03. 12:59:59

j311, azért megnézném én a fejed mikor az igazságosztásod miatt egy fekete dög beléd durran hátulról, és után kiszáll 5X120 kiló, gondolom osztanád az észt nekik is, volt egy ilyen ismerősöm ő is megpróbálta eljátszani az önkéntes rendőrt egy ML mercinek, nem kellett volna.

tükörfúró 2010.06.03. 13:23:29

Kezd a kommentrovat hű tükörképévé alakulni annak, ami az utakon van, csak igy tovább elvtársak, az tiszta röhely..:DDD

Egy egyik a fekete mercisekkel rémül, a másik a "gyorshajtókra" köpköd, a harmadik szerint mindeki hibás, aki előtte bármi okból fékezni mer...

(nomeg az ABS az főleg hibás!! tudnám mért nem ül ABS nélküli vasba, vagy köti ki a vadbarma, ha szeritne az ugy jobb???)

KISDEDÓVÓ

Inter Face 2010.06.03. 13:26:09

Nincs indokolatlan fékezés.Azt kell mondani hogy egy fekete kutya szaladt át előtted, és ha a mögötted lévő aki hátulról belecsattant a kocsidba ezt vitatja akkor meg kell kérdezni, hogy ugyan honnan látta hiszen végig a seggedben autózott?De bármelyik bíróság vagy rendőr a hátulról jövőt fogja elmarasztalni.A követési távot be kell tartani ,ha vizes az út akkor nagyobbat a szokásosnál.

Inter Face 2010.06.03. 13:31:25

Statisztikailag egyértelmű hogy a gyorshajtás az első számú baleseti forrás.Ez ellen lehet felhozni szabályt erősítő kivételeket de ez olyan mint mikor a dohányos felhozza ,hogy bezzeg a nagyapja egész életében dohányzott és mégis a troli ütötte el..

subtotal 2010.06.03. 13:39:41

@Inter Face: nem mindegy, hogy az abszolút vagy a relatív gyorshajtás. Ez meghatározható a statisztikából?

Mert ha a relatív a több, az ellen nem igazán lehet kamerákkal mit kezdeni.
A 130 mantrázásával sem, ugyanis statisztikailag utaskilométerre vetítve a legkevesebb baleset a sztrádákon történik. Mégis azt kamerázzák be és tartják 130-ra szedálva.

Inter Face 2010.06.03. 14:11:36

@subtotal: Nem derül ki az arány a relatív és az abszolút között,legalábbis én nem találtam ilyen adatot.De abszolútot lehet mérni akkor is mikor még semmi baj nincs,relatívot már csak a baleset után lehet megállapítani.Sztrádát azért kell kamerázni mert ha ott van baleset az a nagy sebesség miatt gyakran halálos vagy súlyos sérülést okoz.Ha nem lenne limit a kétsávos magyar autópályán,lenne egy végsebességtesztelő bolondoksávja a belsőben és lenne egy 80-90-el haladó a lassú járművek miatt a külsőben.Annyi súlyos baleset lenne ,hogy ihaj

subtotal 2010.06.03. 14:19:04

@Inter Face: a limit eltörlésével kapcsolatban prejudikáció, amit mondasz.

De velem lehet kompromissumot kötni, nekem már a 160-as korlát is megfelelne.
Lehetne kísérleti jelleggel 1-2 itthoni szakaszon is tesztelni, hátha sikerül nekünk is európai értelemben közlekedni.

Rocko- 2010.06.03. 14:24:22

@gergo: "M0 autouton napi szinten talalkozok olyannal, hogy a kulso savban 70-80-90 korul totymorognek a szemelyautok."
M0 javarészt 80 amegengedett. múltkor vasárnap este 10 felé jöttem haza 80-nal, jelentem: én voltam a leglassabb, még busz is megelőzött.
na most akkor mi a franc?

Inter Face 2010.06.03. 14:36:04

@Rocko-: sokan tudják hol vannak a telepített mérők az m0-án,a gps-re is le lehet tölteni az adatbázist.Csak ott lassítanak a hol a fix mérő van.Tábla is jelzi.Viszont szopacs van ha mérnek a hídról kéziszerszámmal vagy mozgó járműből..Akkor csodálkoznak miért jött a csekk.

subtotal 2010.06.03. 14:37:16

@Rocko-: a többieknek mérföldben mér az óra :))

Coyote82 2010.06.03. 14:38:55

kimaradt a középső sávozás az M7 Fehérvár/BP szakaszán! Azokat gyűlölöm a legjobban! Jobbról előzni tilos, pedig üres a sáv. kettőt kell váltani befelé és kifelé. Előzni körülményes, ha gyorsabban jönnek a belső sávban... Gyűlölöm őket.

subtotal 2010.06.03. 14:42:36

@Coyote82: kamerás civil rendőrkocsi beállna közéjük, mindnek postáznának egy csekket 15.000.- ről mondjuk és 2 hónap alatt meg is oldódna a dolog.

-=Ger=- 2010.06.03. 15:02:10

@stellaz1: Senki nem várja el, hogy 70-nel menjél, csak ne fékezgess idióta módon minden 20 m után, az 50 körüli legális tempót hozzad stabilan max. motorfékkel, az útkereszteződésben ne kelljen a töketlenségedre negyedórákat várni, ne csak 3 autót engedj át magadon kívül a zöld lámpánál, elindulásnál hadd szójjon'.
Van még pár olyan apróság, hogy ha teherautót kamiont látsz nem mondasz le az elsőbbségről, ha nekem megállnak, neked is megfognak.
Csak ennyin múlik, ez már nagy előrelépés lenne.

stellaz1 2010.06.03. 15:09:27

@-=Ger=-:

Te hol vezetsz? Én Bp-en nem látom, hogy ez zavaró mértéket öltene.

stellaz1 2010.06.03. 15:14:36

Gyorsan menni autópályán csak a 3 sávoson lehet.

Tavaly egy ismerős autópálya rendőrrel beszélgettem és egyértelműen a gyorshajtókat okolta a balesetek nagyrésze miatt.

Amúgy 340 Ft-os benzinár mellet miért akar valaki 160-al menni a sztrádán? Szeretne egy új medencét valamelyik politikusnak?

-=Ger=- 2010.06.03. 15:21:18

Hát Bp.-en lehet, hogy nem, mert rátapadnának a dudára, de nálunk egy vidéki városban reggel 8 és du. 16 felé mindig ezt csinálják.

Inter Face 2010.06.03. 15:28:10

@Coyote82: Most komolyan úgy előzöl ha kívűl mész a 3 sávoson,hogy kettőt balra kettőt jobbra?Semmi értelme csak magadat szivatod.Ha folyamatosan mész a külsőben és lehagysz a középsőben egy lasabb autóst akkor az nem jobbról előzés!Ő nem tartja be a jobbra tartást.Ha a középsőben utolérsz egy lasabbat és akkor jobbra kimész és vissza a középsőbe,az jobbról előzés.

Inter Face 2010.06.03. 15:38:55

@subtotal: Kisérletileg meg lehetne próbálni ,de 3sáv nélkül szerintem nagy felelőtlenség lenne.Túl nagy a sebességkülönbség egy 90el haladó teherkocsi és egy 160at is ajánlásnak tekintő autós között.Átlag kisköbcentis nem tud 90ről akkorát gyorsulni ,hogy fel tudja venni hamar a belső sáv ritmusát,de nem is akar kamion mögött tötyögni 100km-t,nem azért fizet autópályamatricát..Sok autónak a 160 végsebeség körüli érték,úgy haladva egyrészt igencsak megnő a fogyasztás ,másrészt nem tesz jót a technikának.

henrik77 2010.06.03. 15:43:35

Mi az, hogy miattam vannak a dugok?!!! Mindannyiunk miatt, esetleg iro, olvaso, kommentelo. Kar volt felrakni az irast, elpazaroltam ertekes ot percet...

waffen55 2010.06.03. 15:54:22

@henrik77: Szövegértési probléma léphetett fel. :)

Rocko- 2010.06.03. 19:04:57

@Inter Face: igen, tuom én is, gps se kell hozzá, elég gyakran járni és figyelni. scak arra céloztam, h tartottam a megengedettet, akkor hogyan lehettem én a leglassabb?

@subtotal: ja, én figyeltem, h ne lépjem túl a 88 mph-t.

@Coyote82: előzni tilos, mellette elhaladni nem.

Rocko- 2010.06.03. 19:13:25

@stellaz1: "egyértelműen a gyorshajtókat okolta a balesetek nagyrésze miatt."
valamivel csak meg kell indokolni a traffis pénzbehajtást.

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.06.03. 20:07:46

@gergo: javaslom, tájékozódj a megengedett legnagyobb sebességekről, máskülönben fog még meglepetés érni. Vagy amikor kinyitod a postaládád, vagy amikor 120-al felkenődsz az elválasztóra. Láttam már az M0-án cifra fejreállást az út melletti szántóföldön. Gyanítom, nem 80-al ment. Még csak nem is 90-el.
Tudsz az M0-áson lévő fix traffikról? Éjszaka jól lehet látni, ahogy villan a vaku. :)

Yolsos 2010.06.03. 20:42:57

Iszonyatosan szar ez a cikk baszki!!! :S

t5 2010.06.03. 22:09:50

A cikk kétségkívül nagyon jóra sikeredett, az is jól látszik hogy aki negatív hősként magára ismer az foggal körömmel védi vélt igazát. A tötymörgőknek (külön nevet adtam nekik: csigaköcsög:)üzenem JOBBRA TARTÁS VAN. Még valami, aki 50-nél biztos ami biztos nehogy csaljon az óra 45-el megy, az valójában kb. 42-vel megy, mert 10 autóból 10-nek felfelé csal az órája. Na én ilyenkor 60-al megyek ami kb. 55-57 amiért még soha nem büntettek meg, akkor igenis zavar a "lassúhajtó".
Ezzel kapcsolatban: STELLAZ1 add meg a számlaszámod, egy liter benzin árát simán elutalom neked.
Tisztelt bíróság: még ezzel kapcsolatban el kívánom mondani, hogy amikor a csigaköcsögöt 7-szer megelőztem,ő meg nyolcadszor is visszaelőzött, akkor nem szórakozni akartam vele, hanem be volt nyomva a tempomat:)

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.06.04. 11:24:19

@t5: azt én sem értem, hogy ha főútvonalon 90 a megengedett, és ennyivel megy a konvoj, miért kell 60-ra, basszus, 60-ra!!! lelassítani, ha a szembejövők traffit jeleznek???? Ettől a falra mászok.

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.06.04. 11:26:56

@t5: mellesleg, ha a "csigaköcsög" állandóan vissza tudott előzni téged, akkor még sem mehetett olyan lassan.

t5 2010.06.04. 17:49:10

@Dudálj, ha műkörmöd van!: igazából csak arra céloztam, hogy pl. a pályán 125 vagy 130-ra beállított tempomattal megyek, erre elém jön, majd kis idő múlva elkezd lassulni, de csak annyival, hogy csak gázadással tudom megelőzni, majd minden kezdődik elölről.Nem egyszer-kétszer, hanem addig csinálja míg vagy elhúzok messzebb, vagy lemaradok, hadd menjen.Ez azért bosszantó, mert a tempomatot arra találták ki, hogy azonos sebességgel tudjak haladni, nem utolsó sorban üzemanyagot spórolni.Én nem úgy szeretek üzemanyag-takarékosan vezetni, hogy lassan megyek, hanem ésszerűen vezetve, de azért dinamikusan haladva érjek oda a célomhoz. Ezért is nem szeretem azokat a "pilótákat" akik nem kiszámítható sebességgel haladnak.

Egy nő a semmiből 2010.06.05. 22:18:28

Szép estét!
Az még senkiben nem merült fel, hogy igen tisztelt, szeretett fővárosunkban nem csak a bénázók miatt alakulnak ki dugók? :) A fővárosban rengeteg az autó (szükségtelenül, és még azt mondjuk, hogy nincs pénzük az embereknek ebben az országban...), ezen kívül kevés az út, ami van, azon közlekedni egy rémálom, a többi meg ha kell, ha nem le van zárva? :) Elkerülő útvonal lehetne...de mit ad Isten, az is le van zárva. Ezek után én nem értem, hogy ki, és miért csodálkozik azon, hogy Budapest be van dugulva? Amióta az eszemet tudom, ez így van, így volt, és félek tőle, hogy így is lesz. Jó magyar szokás szerint: szokj hozzá. :)
Vidéken is vannak pancserek, Budapesten kívül is vannak nagyvárosok...mégsincsenek dugók. Vajon miért van ez?
Lehet, hogy tanulniuk kellene a fővárosiaknak a vidékiektől (és itt a közútfenntartókon keresztül a sofőröket is értem) ? :)

Grrrrröviden 2010.06.14. 18:22:21

Nekem a legnagyobb problémám a következőkkel van és sajnálom hogy ezt kihagytátok: "Bemegyek a kereszteződésbe, hiszen nekem zöld van. Ja, hogy azt elhagyni nem tudom, az már nem az én bajom, nekem zöld volt, hát nehogy már zöldnél álljak a lámpa alatt. A keresztbejövők meg szépen várják ki a sorukat, ne akarjanak bejönni elém, hiszen nekem zöld volt" ennyi.

mgy53 2010.06.27. 23:40:10

@Inter Face:
ok, ismered a lámpák ritmusát, és szép lassan gurulsz felé. Előtted 300m út tisztán, autómentesen... Mögötted én idegbajosan. Mert te szépen éppen átmész a zölden-sárgán, nekem és utánam következő tucatnyi sorstársnak pedig jön a piros...
Számolj! Hány autó fér el mondjuk 1000m-en, ha felesleges 2-300m üres útfelület van, és ennek hányszorosa, ha ha az elégséges 30-50m!
Ne csak magadra, a mögötted lévőkre is gondolj!

mgy53 2010.06.27. 23:56:34

@Inter Face:
bocs, de ehhez is megjegyzésem: pro és kontra is. Ha autópályán 130-al előzöd a kamiont, ne is menj le, ne is foglalkozz a "zseblámpával" - ez oké. Persze nem illik mindezt 90-el megtenni... mert ilyen is van.
Az autópálya, miként a sima közút is feltételez némi vezetési tudást. Persze nem kötelező a megengedett sebességgel menni. De ha tudnál?
Az utak áteresztőképessége abszolút összefüggésben van a sebességgel. Az indokolatlan lassú tempó igenis dugó kialakító tényező, és ártalmas a környezetre is - sok felesleges megállás, beragadás a lámpáknál, stb.
Nem hinném, hogy a lakott terület 50km-es limitje bizonytalanságot okozhatna bárkinek is, és emiatt akár 40 alatt kell mennie... neki tényleg még leckéket kellene vennie!
Mindenki a számára biztos tempóval menjen - mondta az oktató - de tanítsa meg a tanítványt legalább annyira, hogy ezt ne a megengedett tempó felénél élje meg!
Megint csak azt mondom: az utak mindannyiunknak vannak!
süti beállítások módosítása