Az autógyártók Stirling Mossa

  2010. május 13. - Stump András Címkék: ford totalcar wrc grönholm vatanen

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Leszögezhetjük: a Ford neve egybeforrt a ralizással. A kezdetektől fogva ott voltak, gyári csapatként vagy privátok alá szekeret tolva, évtizedeken át. Tetőig összesározva, félig leszakadt sárvédőkkel, törött szélvédővel, de minden ralin ott állt legalább egy Escort/Sierra/Focus a kialvatlan szerelők racsniskulcsai által gyógyítgatva, MacGyver-szalaggal összetákolva a szervizparkban.

Büszkék lehetnek erre a négy évtizedre, amit többnyire kilinccsel előre autóztak végig olyan legendák, mint Ari Vatanen, Björn Waldegard, Colin McRae vagy Marcus Grönholm. Legutóbb, Új-Zélandon pedig Jari-Matti Latvala, a legfiatalabb-evör világbajnoki futamgyőztes nyerte a WRC futamot. Hurrá, ezzel végre lenyomták a Lanciát. Ez volt ugyanis a Ford hetvenötödik WRC futamgyőzelme, amivel a legsikeresebb gyártónak hirdetik magukat az FIA rali-világbajnokság történetében.

latvala

Nos, ezzel azért kötekednék egy sort. Harminchét év alatt háromszor hozták el a legjobb gyártónak járó serleget, és mindössze két pilótát segítettek hozzá az egyéni győzelemhez. Ott van a Lancia, akinek a fejéről lerántották a koronát, tíz bajnoksággal a tarsolyában. Vagy a Peugeot és a Citroën, mindkettőnek ötször sikerült ez a bravúr.

Nem fikázni akarom őket, mert a következő videónál én fogok nyögni a leghangosabban, amikor Vatanen elteszi keresztbe az Escortot. Inkább a rali szépségét polírozgatnám egy kicsit, hogy van egy gyártó, aki végig ott volt, nem bénáztak, odatették magukat, leszerződtették a menőket, és mégis csak ennyire futotta. Mert ilyen kegyetlen ez a sportág. Beül két figura egy becsövezett üvöltő dobozba, és végigszaggat sötétben, százhatvannal egy olyan földúton, ahol a terepjárónak titulált Q7-es gazdája negyvennel se merne menni, esetleg keresné a HDC gombot. Közben az egyik ordítja a másik fülébe, hogy milyen kanyar következik.

Gyönyörű, férfias sport ez, mind a mai napig. És főleg kiszámíthatatlan, mert körülbelül annyi tényezőnek kell szerencsésen egybeesnie egy győzelemhez, mint Beethoven ötödikjének tökéletes előadásához. Elég, ha a gátló összeszerelésénél rosszkor billent le a hamu a szerelő cigijének a végéről, és nem húzta le rendesen az anyát, vagy a navigátor az itiner felírásakor nem látta azt a gödröt, amelyik versenytempóban már megdobja a verdát, és máris borul a bili. Igazából az a csoda, hogy egyáltalán valaki élve végig tudott menni mondjuk egy Safari ralin, amikor még volt olyan. És ezért fordulhat elő, hogy a mindig élbolyba tartozó Ford összesen három címet gyűjtött össze. Nem baj. Ettől függetlenül - vagy épp ezért - gazdagították a rali világbajnokság legendáriumát, nélkülük olyan autókkal lenne szegényebb a világ, mint a Rothmans Escort, a szárnyas Sierra vagy a Martini Focus.

És ha már szóba hoztuk a dicsőséges múltat, vegyünk elő egy-két versenyt azokból az időkből, amikor a szar is krémesebb volt, ahogy Csikós mondaná. Itt van egyből a világbajnokság első évéből, 1973-ból az Ezer tó rali, ahol ki is nyert? Bizony, egy piskóta-Escort 1600, Timo Mäkinennel a volánnál. Talán érdekes még, hogy ugyanezen a versenyen ott volt Jean Todt, Achim Warmbold navigátoraként, illetve egy Ulf Grönholm nevű fazon. Ja, hogy őt is be kell mutatni? Ő az akkor öt éves Marcus apukája.

 

Mennyire más idők voltak ezek. SZTK-keretes szemüvegek, tupírozott hajú csajok, és szériaközeli autók. Mondhatnánk, hogy keményebb volt a verseny akkor, de amikor mindjárt elővesszük a következő évtizedeket, rájövünk, hogy nem, a rali kemény is maradt. Csak a technika volt akkor még sokkal kezdetlegesebb, és egyben sokkal közelebb az utcai autókhoz.

De térjünk vissza a Ford-vonalhoz. Mikor nyerték az első bajnokságot? 1979-ben, szerintem a legsikeresebb évükben. A gyártói és az egyéni címet is megszerezték személyes kedvencemmel, a Mk2-es Escorttal, a híres 1800-as BDA motorral, és persze Björn Waldegarddal. Találtam egy felvételt ebből az évből, az RAC raliról. Az egyik legjobb anyag szerintem ebből az időszakból. A helyszín az Egyesült Királyság, gyorsaságival Donington Parkban, hóval, sárral, aszfalttal, Skóciában, Angliában és Walesben. Azta..., kik versenyeztek itt, és hogyan! Hannu Mikkola nyert, mögötte Ari Vatanen, és valahol hátrébb a mezőnyben Malcolm Wilson, szintén egy Escortban. Az a Malcolm Wilson, aki a jelenlegi Ford-csapatot vezeti.

Ez volt az utolsó éve a boldog, tudatlan hátsókerekes időszaknak, mielőtt az Audi megjelent a quattro-hajtásával, és előbb-utóbb mindenkit átállásra kényszerített. Nehéz lesz, de maradjon a kéz az egéren, mialatt megnézzük a videót.

 

Ugorjunk egyet az időben, lépjünk át a félelmetes B-csoport szörnyetegein. Akkor a Ford kicsit lemaradásban volt, későn készült el az RS200, és nem is volt annyira sikeres. A Sierra sem annyira, de volt egy-két jó versenye.

Például a korzikai futam, amit Didier Auriol nyert. Első versenye volt a Forddal, bizonyítani akart. Saját bevallása szerint küzdenie kellett az autóval, annyira nehéz volt vezetni. Az utolsó gyorsaságin egy kézifékes fordulóban kiakasztotta a vállát, úgy vitte be a Sierra Cosworthot a célba. Ennek ellenére annyira megszerette azt az autót, hogy megtartotta, a mai napig ott áll a garázsában. Boldog ember lehet.

 

A következő korszak már olyan versenyautókról szól, amelyeknek nincs sok közük az utcai hasonmásukhoz. A WRC, mint a World Rally Car fogalma már olyan gépeket takar, amelyeknél a karosszéria váza és a motorblokk egyezik meg a szériamodellel, minden más űrtechnika. Itt már elszaladtak a költségek is. Talán nem koppintanak a fejemre már a Sachsnál, ha elárulom, hogy a Subaru beszállítójaként 4000 eurót kértek egy rugóstagért, amiből hatvanat vittek egy versenyre. És ez csak egy tetves lengéscsillapító, nem beszéltünk az aktív diffikről, a szekiváltókról és a gumikról.

A verseny ettől függetlenül izgalmas maradt, a Ford a Focusból sikeres versenyautót faragott, és leszerződtette Colin McRae-t, a skót fenegyereket, aki 1999-ben kivételesen okosan versenyezve megnyerte a Safari ralit.

 

Legyen ez az utolsó mérföldkő a Ford ralis történetének mazsolázgatásában, az elmúlt tíz év sikereinek még érniük kell egy-két évtizedet, hogy nosztalgiával tekinthessünk vissza rájuk. 2006-ban és 2007-ben megszerezte ugyan a Ford a konstruktőrök világbajnoki címét, de akkor is a Citroen és a zseniális Loeb nyomasztó dominanciája itatja át a 2000-es évek WRC-történelmét. Talán ez a szemüveges srác, Latvala odaver majd neki.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr422000371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopi3.14 2010.05.14. 17:39:08

Hiányolok egy versenyzöt: http://en.wikipedia.org/wiki/Markko_Märtin

S a video, ami nem maradhat ki innen, mégis megtetted:
www.youtube.com/watch?v=uacmcFOL_Rs

korlat 2010.05.14. 17:50:07

Latvalának drukkolok, csak szeret zúzni.

Rajninho 2010.05.14. 18:36:33

Latvala is olyan mint a többi Fin a maximumon mennek és csak egyszer hibáznak , de akkor nagyot :( De én mindig is a Finneknek szurkoltam és teszem is :) Az ő mentalitásuk a nekem való :) Sajna szüleim nem tehették meg , de majd én a fiam vagy lányomnak meg probálom megadni azt , hogy tudjon versenyezni :) Magyarok is hála istenek igen elismert versenyzők :) Mert itt is a rally és az autó verseny igen nagy szinvonalu :) Hála istenek :)
Amúgy vissza térve már elegem van Loeb-ből nem lehet igaz amit ott csinálnak a FIA kicsit oda figyelhetne, hogy ne kelljen már mindenkinek lassítania mert , hogy jön Loeb és neki kell VB címet szerezni !

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.14. 18:44:34

>Ugorjunk egyet az időben, lépjünk át a félelmetes B-csoport szörnyetegein. Akkor a Ford kicsit lemaradásban volt, későn készült el az RS200, és nem is volt annyira sikeres.

Az "utcai" darabok motorja állítólag kibír 10 órát, nem többet, addig viszont gyilkolni lehet.

2010.05.14. 18:44:44

@gnme: Szabó Laci is ment Trabival az a királyság meg Kőváry és a 601 Maxi.

www.youtube.com/watch?v=2pMyVGkkaBg&feature=related

Rajninho 2010.05.14. 18:44:52

Lemaradt : Imádom a hátsó kerekes autókat :) De ezekből is Skodák, Ladák amiket nagyon csipázok :)

Rajninho 2010.05.14. 18:50:14

Na jó szeressük a Trabikat is :)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.05.14. 19:48:44

én is szeretem a rallyt, de azért a király kategória az a Can-Am

2 éve az esseni Techno Classica kiállításon ott álltam 3 méterre a 917/10-től mikor beindították és 3 méteres lángok jöttek a kipufogóból

a hanghatás annyira erős volt, hogy utána 2 órán át csengett a fülem

special.blog.hu/2010/05/13/porsche_917_30_can_am

www.youtube.com/watch?v=6JrZR_UemKs

Kopi3.14 2010.05.14. 19:57:07

@Rajninho: miért kell bárkinek is fékezni? Arra nem gondoltál, hogy tényleg jobb, szerencsésebb, mint hirvonen, stb. Vagy a FIA nem engedi a Fordnak, hogy jobb gépet fejlesszen? Ök üldözték el a Mitsut, a Subarut? Szerintem a FIA direkt fékezi Loeöt, hogy a Fordos finnekneklegyen esélye lötávolba érni, s ne a legelsö matematikailag lehetséges pillanatban veget érjen a vb. :P

Alf (törölt) 2010.05.14. 20:05:14

wolt azér rali a WRC előtt is.

:)

killercsiga 2010.05.14. 20:05:41

Tudom ez ennél a posztnál szentségtörés, de nekem a Lancia Stratos volt ami legjobban bejött a videókból.

A hangja Ferrari, a formája Bertone, az autó csodás.
Kár hogy sose lesz nekem olyan.

Alf (törölt) 2010.05.14. 20:10:07

@Kopi3.14: ááa, francia autóval versenyezni?
Hisz magyarországon mindenki tudja, hogy a francia autók szarok, tuti bunda az egész.

adyz 2010.05.14. 20:12:49

Azért mégis csak a B-Csoport volt a legdurvább és szerintem a legjobb.
Főleg a Quattro Audi.
Az 5 henger hangja...leírhatatlan.

www.youtube.com/watch?v=hEK7POxpVeE

killercsiga 2010.05.14. 20:12:55

Na jó az Escortok se voltak gyengék, ahogy például Makinen lenyomta a Porschét. :)
A Focust viszont sose tanultam meg tisztelni. :P

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.14. 20:17:06

Na ilyenkor jó Fordosnak lenni :)

Amikor a túlbonyolított gyújtással szenvedek, olyankor meg nem :D

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.05.14. 20:20:10

Hogy ez mennyire jól esett!!! Még ilyeneket!

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2010.05.14. 20:44:22

Jó kis poszt, köszönjük!
Jövő héten melyik márkáról lesz szó???

Lowtyo 2010.05.14. 20:44:23

jó kis poszt
gratula

Lowtyo 2010.05.14. 21:05:13

@feketenap: hinnye, de egyszerre
:d

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.05.14. 21:08:38

Stratos rulz

A másik ék alak nem egy X1/20?

Bambano 2010.05.14. 21:10:37

a csúcs az volt, mikor az egyik versenyen egy néző autója alól kapták ki a hátsó hidat...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.05.14. 21:21:52

Ha már @Kopi3.14: emlegette Markko Martint, egy valószínűtlen kanyarvétel, ami beleégett az agyamba

www.youtube.com/watch?v=5aXnMt0yUFI

korzo 2010.05.14. 21:38:23

Számomra ez a leghangulatosabb WRC klip:
www.youtube.com/watch?v=kTi5YUOIaEM

és van benne fókusz bőséggel, úgyhogy ON

Rajninho 2010.05.14. 22:00:41

@Kopi3.14:
Nemtom miről írsz :D Szerintem félre érteted amit írtam ! Vagy lehet én fogalmaztam szarul bocsika :D
A lényeg Fordosoknak nem kell lassítani Loeb miatt ! A márkatársaknak (Citroen)
kell lassítani , hogy Loeb legyen az első ! Elismerem Loeb tehetségét mert azokat a vb címeket nem a szél hordta össze , de engedjünk már más Citroenest is nyerni ne csak akkor ha Loeb hibázik ezért unom meg ezt az egészet :) Magyar rally is kezd uncsi lenni ezért kell Rallysprintet nézni :) Meg akármilyen amatőr rallyt mert azok nem egy íven mennek végig azt ezt nézed végig 150 autón :D

LadaVFTS 2010.05.14. 22:01:20

Engem is legjobban a B-csoport vonz pedig én 18 éves vok , csak videókon láttam meg amit apám mesélt ezekről a legendás autókról az nagyon megfogott . Nekem a kedvecem a 205 T16 és az Audi Quattro , elképesztő hogy erősebbek voltak mint a mostani WRC-k , a mostani Focus kb:300 lovas és egy ilyen B-csoportos csoda autó 450-550 lóerő között mozgot éa a kasznira és künyebbek voltak a moastani WRC-nél , meg a technika se volt olyan fejlett mint most ugyhogy azok tényleg egy brutál gépek voltak , kár hogy utcai darabot anno csak 200 darabot gyártotak és manapság ennek már csak a töredéke található meg jó állapotban :S:D:D Forever LadaVFTS :D

nem kéne... 2010.05.14. 22:13:15

@Asszeretnémondani:

a legjobb az egészben, hogy átlaghuszonhárom béla gépjármű- és úrvezető azt mondja erre, hogy azt EGYSZER tudta megcsinálni, sose többet, csak szerencse volt.
közben meg igazából ott és annyiszor fordulnak el tetszőleges kanyarokban, ahol és ahányszor jól esik.
de pl itt a párja:
www.youtube.com/watch?v=ewxrNSOKFow

nem kéne... 2010.05.14. 22:15:58

amúgy abban van valami ráció, hogy a friss posztot nem először a régebbi mögé dugjátok?
csak érdeklődök....

Rajninho 2010.05.14. 22:23:26

@nem kéne...:
Én is ezt mondom , hogy ezek a pilóták pl ezt bármikor meg csinálják :) Bár melyik rally géppel :)
Amúgy meg erre mondom mindig azt , hogy attól , hogy Ken Block ott bravúrozik attól azt az összes rally pilóta meg tudná csinálni vagy még jobbakat tudna csinálni csak nem fényezik ennyire magukat !

misinator 2010.05.14. 22:38:10

Bár akkoriban még csak az autó-motor újságban láttam képeket, de érdekes módon /erről biztos tehetnek a Ladák, Nagypolákok is/ nekem - pedig akkor még csak 9 éves voltam - a hátsókerékhajtású, karburátoros korszak volt a RALI.
A B-csoport a macskadoromboló Audival, a tüsszögő Lanciával isten volt, de már nem az utca emberének autója.
Ha tudnak összkerekes öszvért faragni a Fábiából, Pug 207-ből, Punto Abarthból, akkor a facért nem lehet kiírni hátsókerekes bajnokságot:
AZ tényleg látványos! Mint pisztráng a patakban, úgy cikáztak a pályán...
Igaz, nekem a motorsport is a salakmotor - ha már egyszer miskolci vagyok...
Szóval én leragadtam a bródszájdnál...

deak.atti 2010.05.14. 22:44:02

Üdv!

Jó a cikk, gratula!

Én még beletettem volna az 1992-es Monte Carlo Rallye győzelmet az akkor vadonatúj Escort Cosworth-al, és a relatív tök ismeretlen Francois Delecour-ral. Akkoriban fejlesztették ki az A-s Escortot a Cossie alapjaira (ha jól rémlik, 1991-ben még a Sierrával nyomták az ipart), és rögtön meg is nyerte az első versenyét a VB-n. A másik, hogy itt 1988-ban Auriol mellett a másik Fordos Carlos Sainz volt. Róla Ferjáncz Attila azt mondta kismillió interjúja egyikében, hogy volt olyan Catalunya Rallye, ahol ők még a régi R5 Turbo-val mentek, és nem is írták a megboldogult Tandarival az időit az itiner hátuljára, annyira ifjú titán volt még ... oszt' mi lett belőle ... :o) Ő egyébként háromszor is Fordozott: először itt, 1988 környékén, majd később 1995 körül, mikor a spanyol nemzeti olajcég, a Repsol támogatása miatt el kellett jönnie a Castrol-Toyota Team-től (ekkor már az Escort WRC-vel ment, ami szoros versenyben volt a Hyundai Lantra WRC-vel a "legbetegebb WRC" kétes címéért), majd visszavonulása előtt Focus WRC-zett még egy kicsit.

Például Sanyi bá'-ról még írhatnál. Ölég mozgalmas és érdekes pályfutása volt a rallye-ban. A Dakaros dolgait talán hagyhatjuk, bár ott is nyert szép számmal. "A Renault 5 Maxi Turbo-tól a Ford Focus WRC-ig", vagy valami efféle ...:o)

DA

ommm 2010.05.14. 23:52:53

@Asszeretnémondani:
@nem kéne...:

Mindkettő klasszik b+, valahogy így kell ezt. De egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ilyet be merjen vállalni bárki is anélkül, hogy minden centijét ismerje a pályának. Mert AZ már nagyon durva lenne.
Hogy a büdös francba? Ilyet nem lehet kiszámolni, meg ráérezni sem.
Durva, durva. Csírák vagyunk mindannyian.
Ilyenkor szembesülünk vele.

Alf (törölt) 2010.05.15. 00:12:25

@Asszeretnémondani: azért tudnak az észtek...
itt tallinnban ez megy minden nap a lakótelepen :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.05.15. 01:08:18

@nem kéne...:
Első komment:
just like Röhrl said..the best Drivers dont have the dead Flies on the Windshield but on the Sidewindows..haha Awesome..

:D:D

És milyen igaz...
Egyébként köszönöm a postot, nagyon jól esett így baráti sörözésből hazaérve. Jöhet még, még, még!

biker_kolee 2010.05.15. 07:49:54

Nagyon jó cikk, élvezettel olvastam.

Nem akarok nyelvészkedni Bandi, de a Word Rally Car kifejezésnél kimaradt egy LÖ betű. :)

@Asszeretnémondani: Nekem kapásból Gigi Galli jutott eszembe, de már @nem kéne...: megelőzött. :)))

Mikor megnéztem, először vonyítottam, hogy ilyen nincs, aztán meg azért vonyítottam, hogy ilyen van.

mükkemakk 2010.05.15. 08:23:25

Az a Lancia Stratos lenyűgöző, sőt Ferjánczék Renault Alpine-ja is az volt anno.

tiramiska 2010.05.15. 08:43:17

Ennyi éven keresztűl élen a legkeményebb autós sportban! Maximális tisztelet!
Bár, sokáig Toyotás voltam, Carlossal mentem a Fordhoz (VW-hez kizárt):) !

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.15. 08:49:07

@nem kéne...: Mivel sajnos nem vezettem(nem is nagyon tudnám), csak azt tudtam leírni, amit én is olvastam róla. Azért írtam, hogy állítólag.

Flat-6 2010.05.15. 09:46:59

@killercsiga: nekem meg a Triumph TR7 V8. Az a hang...

nem kéne... 2010.05.15. 10:02:30

@Flat-6:

azt úgy hívják, hogy triumph tr8.

pet77 2010.05.15. 10:02:54

Nagyon jó áttekintés!!!

Kár, hogy a rally legveszedelmesebb korszakát, a "B" osztályos szörnyetegeket ugrottad át!!!!!
A korszak lezárásáról belinkelhetted volna a képet toivonen sirjáról a korzikai pálya széléröl, ahol bennégtek a DELTA S4 nevű szörnyetegben...:(

pet77 2010.05.15. 10:16:13

Még szerence, hogy Bruno ianello a mai napig versenyez egy delta s4-el:
-Ime, egy svájci aszfaltos felfutó: Elképesztő!!

www.youtube.com/watch?v=sY--2UTzom4

105tc 2010.05.15. 10:31:14

elképesztő a poszt, végre valami ami kizökkent a hétköznapokból.
jók a videók is, néha feltűnik Karotta a hangyásszal:D

Jövő hét szombatra várnánk ugyanezt a felhozatalt Lancia-val

Ui: legszebb motorhang MG Metro 6R4

105tc 2010.05.15. 10:32:55

ja és még azt nem értem hogy ha rally változatba ilyen jól tud kinézni egy autó mint a focus meg az octavia sőt még a xsara is, akkor szériába mért kell iylen elbaszott formájának lenni?

nem kéne... 2010.05.15. 10:43:23

@105tc:

ó igen.
mindenki szeretne tizenhetes-nyolcas kereket (aszfaltra vesszük, anyukám), két méteres szélességet, használhatatlan magasságú kötényeket, nulla hasmagasságot.
az eladható lesz, mint tömegmodell, ja.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.05.15. 11:22:52

@ommm: @nem kéne...: Szerintem a Markko Martin féle esetben észrevette a pilóta, hogy hub+ ez egy picit sok lesz, de majd megoldjuk.... Gallinál simán el tudom képzelni, hogy így akarta, amilyen "állat".

Pista:"Csírák vagyunk mindannyian." Csak TE, ÉN biztos megoldottam volna ...... azt, hogy ki vegyen ki az árokból. :D

Lajos63 2010.05.15. 11:33:45

Amire be kínlódta volna a videót fogta és megnyitotta az inda lapját. Az index fórumra sem szívesen írok mióta inda pass van, gyűlölöm őket a sok bosszúság miatt.

morcosboci 2010.05.15. 14:52:00

én már meg sem próbálom az indavideokat...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.05.15. 18:16:59

Hát valami kegyetlenül felrögöhtem amikor csapattak át a pocsolyán, mindenki padló, jön a Triumph - SATU, és óvatosan átgurul. Lucas bácsit nem szabad kísérteni :)

Stump András 2010.05.15. 18:26:59

@biker_kolee: Thx. Még szerencse, hogy nem Microsoft Rally Cart írtam.

Kopi3.14 2010.05.15. 19:02:31

@Rajninho: fogalmazz egyértelmüen. :) amúgy mennyi alkalommal kellett a csapattársnak direkt lassítania, hogy Löeb nyerjen? Még csóri Duval is tudott náluk német ralit nyerni. Az nem merül fel, hogy a csapattársak meg sem közelítik tudásban-szerencsében-megbízhatóságban, ezért vannak nem csak ömögötte, de rendre minimum még két fordos mögött? Vagy a csapattársnak annyira kell fékeznie, hogy a Fordokat is maga elé engedje?

ommm 2010.05.15. 22:28:14

@Asszeretnémondani: :D

Ja, kiásni a hóból rendszámtáblával... hol is láttam ilyet?
:))

Tommi 2010.05.15. 22:46:30

Az Escort Cosworthokat csak így kihagyni... helytelen...

kopasz73 2010.05.15. 22:55:17

Csak hatsos rally autokat akarok latni!!!!!!!!!!

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.05.15. 23:50:05

@ommm: Őőőőőőőő asszem Dömörkapunál, de azóta vettem ótós hólapátot:DDDD

hüle 2010.05.16. 02:38:25

Hat szerintem a fordnak kar egetnie magat,eloszor tanuljon meg autot csinalni.Esetleg kerjen fel segitoket mit megtette pl kisautokhoz a vw nek ott a suzuki a bnw nek a peogeot a mercinek a renault,mert nagy autoik jok de a kisebbekhez van meg mit tanulniuk.A fordnak meg hat se jo kicsi se jo nagy es tularazott se jo rallye

hüle 2010.05.16. 02:39:45

Na persze a futomulveik eleg jok.

nem kéne... 2010.05.16. 13:06:25

@hüle:
nem tudom, ebből mit akartál kihozni...
ha azt, hogy a ford társuljon valakivel, hogy tudjon kisautót csinálni, akkor az már megtörtént, legfeljebb lemaradtál róla.
süti beállítások módosítása