Ez egyre jobban hangzik

  2010. április 26. - ommm Címkék: programajánló alfa 100 éves

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Újabban nagy divat lett az autóiparban a különféle évfordulók hangzatos, nagy csinnadrattával beharangozott ünneplése. Persze aki kicsit is járatos az autóipar történelmében, az csak elhúzza a száját. Az Audi - persze - száz éves, na jó, oké, fogadjuk el, de a Peugeot 200 éve már azért kicsit meredeknek tűnik (megremegett az újság a kezemben a hétvégén), főleg az autóiparban, hiszen 1810 körül maximum velocipédeket, kávédarálót és tésztanyújtó gépeket raktak össze a sufniban, de mindegy. Ha egy márka megítélésénél az számít, mennyire képes feltúrni a világ összes archívumát, csak hogy nyomát lelje önnön gyökereinek, akkor már rég rossz.

Persze vannak olyanok is, akiknek nem kell trükköznie. Ilyen pl. az Alfa Romeo is. A Darracq-ból 1910. június 24.-én A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) lett, majd Nicola Romeo vezetése alatt nyerte el végleges, mai nevét.

Na, ez tényleg 100 éves, minden trükk nélkül, világosan, tiszta vérvonallal. Az Alfa Amore közösség idén nagyszabású ünnepet rendez, láttunk is már tőlük egy videót, melynek kapcsán leginkább a két titkárnővel való személyes kontaktus került előtérbe.

Most itt egy másik, véleményem szerint sokkal jobb, 3D-ben renderelt darab, melynek elkészüléséről itt olvashatnak. Ezúton szeretném megkérni minden kedves olvasónkat, hogy a kommentözön ne forduljon ismételt olasz autó vs. bármilyen más autó-harcba, mert teljességgel meddő vita.

Az autógyártás, a történelem sokkal szegényebb lenne Alfa Romeo nélkül. Mert ezek szerethető dolgok, még akkor is, ha sokszor messze nem tökéletesek. Mi imádjuk őket és ott leszünk május 29.-én. Az idei AlfaCity megér egy látogatást.

(Apróbetűs: Srácok! De miért 8C? Annyi minden van ebben a 100 évben, ami ezerszer kifejezőbb. Tipo 33? Fangio vagy Farina 158-159-esei? No offense, remek lett cucc így is.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr491953256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColtCzT 2010.04.26. 18:42:08

,,Az autógyártás, a történelem sokkal szegényebb lenne Alfa Romeo nélkül.´´
ennyi :)

duffy_kn 2010.04.26. 18:42:44

Videó a javából. Grat!

MANszerelő 2010.04.26. 18:44:44

Máig hátsókerekes prémium autókat kéne gyártaniuk.

Wick 2010.04.26. 18:55:12

@MANszerelő:

hja. Mondjuk egy hátsókerekes Brerával kiegyeznék. De főleg Spiderben erőteljesen röhejes az elölkaparó, kerregő sportszemélygépjármű. (Jaaa, és neem, nem azért kerreg, mert szar a vezérlésmódosító. :P)

karlov 2010.04.26. 18:57:05

Igen valamikor különleges és nagyon exkluzív autókat készítettek,kár volt a tömeggyártás felé ennyire elfordulni.

Alfa75 2010.04.26. 19:02:34

Alfa mindenek a kezdete...... :-)

nyelv-ész 2010.04.26. 19:04:02

Omm, hogyhogy miért a 8C? Mert ebben minden benne van, ami Alfa: gyönyörű formaterv, teljesítmény, modern megoldások. Ráadásul jelképezi a márka magára találását is.

biker_kolee 2010.04.26. 19:18:01

Csodás gépek, egytől egyig.

És mi a zene, mely alatta szól?

00Christoph00 2010.04.26. 19:18:51

@biker_kolee: Nekem is ugyanez volna a kérdésem!

red87 2010.04.26. 19:20:02

én szeretném vissza a 75ösömet, ahogy már többször elmondtam...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.26. 19:21:16

Szánalmas ez az indavideo, csináljatok már valamit.

Autopeti 2010.04.26. 19:24:14

Miért 8c?
Mert semmi sem tehetne szebb pontot az I-re mint ez az autó, ami ötvözi 100 év versenytapasztalatát és a mai divatot.
Fantasztikus autó!

M division 2010.04.26. 19:27:05

Alfák nélkül a világ is kevesebb lenne!

Dr. Robin Masters 2010.04.26. 19:29:51

@nyelv-ész: Egy pár százban limitált szériával nem találnak még magukra, ráadásul Maserati/Ferrari alapokon, amivel még nem is lenne baj. DE ez az Alfa nem az, ami mondjuk 20 évvel ezelőtt volt. A Brera szép, a GT szép, de a konkurencia messze messze megelőzi őket, elsősorban technikában. Ráadásul az ilyen MiTo féle kis torzszülöttek...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.26. 19:36:51

@Dr. Robin Masters: De jó, hogy elolvastad a blog bejegyzést. Különösen a közepe-vége táján.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.04.26. 19:38:11

annak ellenére, hogy él Kanadában egy unokatesóm, aki totál Alfabuzi és tizenvalahány Alfája van, én valahogy nem tudok igazán beleszeretni ezekbe az autókba

az utolsó, ami igazán tetszett, az az Alfa 90 volt, annak is tulajdonképpen csak a belső tetőkonzolja, mert az akkoriban tiszta repülőgép hangulatot árasztott

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2010.04.26. 19:43:15

mázlijuk van a srácoknak h alfások.
ha a citroen ujitasait kellett volna felsorolni kénytelenek lettek volna egesz estes filmet csinalni :]

<<

Kolmi (törölt) 2010.04.26. 19:46:41

@biker_kolee: Craig Armstrong - Escape
amugy melyik kocsi van kinn az oldalon(az a piros Dino szerű)?

luigi Vercotti 2010.04.26. 19:53:05

Cuore sportivo Testvéreim, Cuore Sportivo.

Leadfoot 2010.04.26. 19:59:28

Ebből a videóból egy valami hiányzik: hang. Úgy értem, motorhang.

Én azt mondom, minden rendes autóbuzinak kell egyszer birtokolnia egy rendes olasz autót.
Nálam még nem jött el ez az időszak, de ami késik...

vasgyuszi 2010.04.26. 19:59:39

Alfa = meno
Indavideo = nem meno
alias Bede M.

Coupeboy 2010.04.26. 20:03:32

Hát kiegyeznék egy ilyen alfával:) Éljenek a szép olasz autók.

Sendmailto 2010.04.26. 20:05:15

elegge ocska video valoban zene meg gyurukuras...

valodi motorhangokat kelelt volna inkabb...

vmaast 2010.04.26. 20:13:35

Nem tudom, ez az állandó hátsókerék-siratás nekem sokszor olyan trendi dolognak tűnik. Hány és hány remek autó van első hajtással...
A kardán nem csodaszer, ami majd visszavezeti az Alfát a tradícióhoz. Vagy csak az az autó, amit a kilincs húz? :)

totyy528 2010.04.26. 20:13:45

Ez egy trükkfelvétel. A zene nagyon jó! Bár más márkáért dobog aszívem, és egyszer kifogtam egy nagyon szar alfa 75öst, azért ide elmegyek.

soleeroo 2010.04.26. 20:21:28

OFF

valaki meselje mar el, mi van az indafos videjon, mer nekem nemigazan akar bejonni

ON

ystuc 146ti 2010.04.26. 20:21:41

Egy fantasztikus videó, mely mögött nem kevés munka van. Egy fantasztikus csapat, mely igazán összetartó. Egy fantasztikus rendezvény, mely kihagyhatatlan. Egy fantasztikus autómárka, mellyel a kapcsolat szerelem méretű...

esef 2010.04.26. 20:22:00

Alfa 33 1.8 TD kombi, na az aztán kurvára sportos, szép és szerethető volt... :P

soleeroo 2010.04.26. 20:23:01

@vmaast: nem akarlak megbantani, de vezettel te mar subarut vagy valami olyan autot, ami ala futomuvet se voltak lustak epiteni a mesteremberek?

probald ki, meglatod mas lesz az elet.

vmaast 2010.04.26. 20:31:05

@soleeroo: Subarut nem. Volt egy pár érdekes autó a fenekem alatt, de ami miatt általában(!) a hátsóhajtást istenítik, úgy max. 20 éves koromig izgatott. Már akkor sem voltam egy Larini, de most hogy jó karban lévő középkorú kispolgárrá fejlődtem, a kényelem jobban érdekel :). 164 super... teljesen rendben van.

sargarigo 2010.04.26. 20:41:49

@Sendmailto: Csináld már meg jobban ezt a valóban ócska videót!!!Te biztos egy super csávó vagy bazze!!Gratulálok.

soleeroo 2010.04.26. 20:42:00

@ystuc... kosz szep a linket!

@vmaast... a subaru nem csupan a kenyelemrol szol, hanem egy elsokerek durrdefektrol, egy vizatfolyasrol valami utszukuletben, vagy neadjisten egy lefagyott 20m-rol valahol utban a rokonok fele karacsony masnapjan.

na elhuztam, mert kimoderalnak :-)

Dennis01 2010.04.26. 20:43:24

"You can't be a true petrolhead until you owned an Alfa." - Jeremy Clarkson.
Es milyen igaza van.. Egyszer nekem is meg kell izlelni az olasz tuzesseget, mondjuk egy Alfa 75-el kiegyeznek... :)
Bar a Mini mellett a leendo garazsomban (hahaha, hol vagyok meg a sajat garazstol, jaj...:)) jol nezne ki egy Giulia is...
Addig nem tehetnek koporsoba, mig nem volt egy hatsokerekes autom.
Bar ha belegondolok, otthon egy garazsban var ram fater Argentaja.. Nyami.. :)
www.youtube.com/watch?v=XLHJ9d5Mnk8&feature=related

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.04.26. 20:50:03

respect!
hol van már a blog.hu-s sablonokból a Like-gomb?

imittto 2010.04.26. 20:51:02

@vmaast: A hátsókerék hajtás nem csak az "ajtóval előre" miatt jó. 200 ló fölött a hajtás miatt az első kerekes autó gyorsításkor/motorféknél igen csúnya dolgokat tud művelni a kormánnyal, míg hátsó hajtással ez teljesen kiküszöbölhető. Nem utolsó sorban (bár ebből is meddő vitát lehet csinálni) szerintem az első hajtású autók sokkal alattomosabbak csúszós úton.

GGG77 2010.04.26. 21:04:50

Boldog szülinapot, tiszta (sport:) szívből!

Phrascarica 2010.04.26. 21:06:37

@éjszárny zöldi: az avatarodon az a Samoyede nagyon szép, grat.

vmaast 2010.04.26. 21:26:19

@imittto: Értem én, csak nem izgat a 200 lúú :)
Viszont boldog 100-ik évet mindenkinek!
Aki jön, azzal Komáromban zalálkozunk.

Dennis01 2010.04.26. 21:30:36

Azt el is felejtettem, hogy valamikor meg a 90-es evek vege fele voltunk Olaszorszagban, keszult rolam egy kep egy Alfa 75-os Carabinieri mellett. Elo is keresem a kepet, egy kis nosztalgia nem art... :DD

Nindzsaa 2010.04.26. 21:36:35

Ez a kocsi nekem nem elég puruttyás

Liquid_ 2010.04.26. 21:39:25

@imittto, valóban jó buli a hátulkaparás, és tényleg előremutatóbb nagy teljesítmény mellett, de kíváncsi lennék hány átlaguser menne neki az első fának egy 3betűsök nélküli erős hátulkaparós autóval, szóval eccerű ember kezében sokkal jóindulatúbb egy elsőkerekes, vagy 4kerekes gép, szerintem...

Dennis01 2010.04.26. 21:43:21

@Liquid_: Epp az a baj, hogy az egyszeru ember azt hiszi, hogy a negykerekes auto az istenkiraly. Igaz, nagyon jol gyorsulnak, de a fektavuk ugyanannyi, mint egy hatul vagy elolkaparose. En annyit mondanek, hogy mindenfele hajtassal rendelkezo auto lehet fegyver a tapasztalatlan vezeto kezeben. Gondolj csak a 400 loeros Focus RS-re. Gavalleros rajtnal meg a Revo Knuckle rendszer ellenere is cibalja a kormanyt rendesen..

ommm 2010.04.26. 21:43:22

@nyelv-ész: Jójó, de gyerek még. :) Egy Tipo 33 már bizonyított :) De a magyarázatodat - természetesen - elfogadom, gond nélkül.

ommm 2010.04.26. 21:45:36

@Dr. Robin Masters: Ej, pedig az az 1750-es turbómotor... szerethető, pörgős egy darab...

Liquid_ 2010.04.26. 22:00:48

@Dennis01: én nem írtam hogy a 4kerék az isten, csak azt hogy nem feltétlenül a hátulkaparós a legjobb, csak most a sok 3betűs cucc miatt már felhasználóbarát.
Az egy dolog hogy cibálja a kormányt, de legalább nem áll keresztbe :) mondjuk 400le az elsőkeréken, igazi őrültség.

yenoee 2010.04.26. 22:03:15

Ugyanez, pontosan ugyanez egy IGAZI 8C-vel és zene mellé kevert eredeti hangjával, oszt meg is halok.

Jetiii 2010.04.26. 22:06:57

Imádom az Alfákat. Az OT Expon komolyan belezúgtam a 75 Americaba. :)
Off: Ha már olasz autónál tartunk. Pénteken összefutottam ezzel. Asszem az első magyarországi videók egyike.
www.youtube.com/watch?v=5AWPny0r1v8
:)

Dennis01 2010.04.26. 22:09:10

@Liquid_: Nem is ugy ertettem, hogy te irtad a negykerekes dolgot, hanem ugy akartam erteni, hogy sokan gondoljak igy.
Ha valasztanom kene, inkabb a hatsokerekes, ami keresztbe all, de ellenkormanyzassal uralni lehet. Az elsokerekes kormanycibalasat csak akkor lehet uralni, ha elengeded a gazt. Magyarul oda az elmeny.. Akkor inkabb a kilinccsel elore kanyarodas.. :))

Liquid_ 2010.04.26. 22:09:17

www.youtube.com/watch?v=vX93trcL57o

Itt a HANG így csupa nagybetűvel, 1000x végighallgattam de még most is megüt :)

2010.04.26. 22:11:12

@Kolmi: Alfa Romeo Tipo 33.
A 8C Competizione-vel az a baj hogy ugyan szép meg jó de milyen sportautó az amelynek nincsen verseny változata? Sőt, úgy az egész Fiat/Lancia/Alfa Romeo hármassal ez a baj mostanság: semmilyen versenyszériában nem indulnak, pedig óriási verseny múlttal rendelkeznek. Pár éve még el-el lézengtek túraautó sorozatokban az Alfák meg az Abarthok is rallizgattak, de semmi komolyabb már vagy 15 éve (tudom hogy házon belül ott van még a Maserati meg a Ferrari, de ezek nem a pórnép által is elérhető márkák), talán csak a Saab-nak volt ennél is kissebb aktivitása motorsportokban Európán belül, s bár lehet ennek semmi jelentősége nincs nekem azért hiányoznak olyan autók mint a régi verseny Alfák/Fiatok/Lanciák.

Liquid_ 2010.04.26. 22:12:01

@Dennis01: okéfőnök, asszem egyetértünk :)

karlmann 2010.04.26. 22:24:03

Engem speciel az is meglepett, hogy az OT expo-n szinte alig voltak Alfák. A Montreal szép volt, meg a 75-ös is de semmi más. Furcsa, hogy alig képviseltették magukat egy ilyen jeles alkalommal.

Kacorka 2010.04.26. 22:31:22

Itt egy hangulatos, kedves kis videó, ezt nézegetve lehet gondolkodni a 33 stradale-n:

www.youtube.com/watch?v=VkYvy0ocMts

Dennis01 2010.04.26. 23:21:52

@karlmann: Ez tenyleg meglepo. Ott van peldanak a Mini 50. szulinapja, mekkora felhajtas volt, profi stand minden. Az Alfa Romeo kereskedoi halozata is osszeuthetett volna valamit azert...

kultúrpesszimista 2010.04.26. 23:34:32

Mint Alfa-mániás, ezzel kívánok én is boldog születésnapot a Márkának és újabb 100 évet, egészségben, benzinben fürödve:

www.youtube.com/watch?v=idll7qbue6s

CUORE SPORTIVO!!!

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.04.27. 02:51:06

Aki szeret élni, az elölkaparóssal lényegesen egyszerűbben jár. Jómagam párszor borzasztóan elestem a saját hátulkaparósommal, unalmas fronthajtásúval meg sose. Illetve nem ezért :)

Az Alfa meg télleg egy életérzést árul. És dizájnt. Mellesleg piszok drágán. Azzal együtt mondjuk egy 159-es orra láttán mindig elhűlök, hogy mekkora szobor is az - ehhez képest nem is sok az a pénz.

Még sok boldog szülinapot az Alfának!

solesz · www.index.hu 2010.04.27. 08:31:23

a Darracq az OPEL-al kezdte. A közlekedési múzeumban is OPEL Darracq van kiállítva és nem ALFA.

Ettől a post alapfeltevése, is igaz marad.
en.wikipedia.org/wiki/Darracq

Alf (törölt) 2010.04.27. 08:52:41

jó lett a vid, mondjuk a vége kicsit erre hajaz:

www.youtube.com/watch?v=1iV3bCSXufE

DiliQtya 2010.04.27. 08:53:25

Igazán remekbeszabott mű lett, remélem megmutatták a gyárnak is. Elolvastam hogy készült. Az alkotó meg munkát keres? Ezzel az anyaggal kapásól alkalmazzák nyugatabbra bárhol. Nemhiába, csak abban alkothatunk kiemelkedőt, amit igazán szeretünk.

mlt3 (törölt) 2010.04.27. 09:16:59

Szekvencialis paddle-lel kapcsolhato valto sorozatban eloszor nem a 156ban volt, hanem az E46 M3ban (1997).
Amugy szerintem a 8C, es a rola mintazott, buta varjuarcu Alfak gecirondak. Rengeteg gyongyoru modellje volt az Alfanak, amibol valogatni lehetne a 100adik szuletesnapra, pl ez:
pasztor-classic.hu/pic/alfa_romeo_montreal/alfa_romeo_montreal_galeria.html
De a 156 is nagyon el lett talalva:
www.auto-schlackl.at/Graphik/f-Alfa%20156%201.jpg
33:
iedei.files.wordpress.com/2009/03/33_stradale_01.jpg
Giulia GT Veloce:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7f/1969-Alfa-Romeo-GT-Veloce-Red-Front-Angle-st.jpg

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.04.27. 09:20:57

100 év nagy idő!

Gondoljatok csak bele, ez a gyár már száz éve olyanokat gyárt, amit minden férfi ember szeretne legalább egyszer, valamelyiket birtokolni!

Ezt kell értékelni, ezt kell megbecsülni

Én ott leszek Komáromban!
Éljenek a sportos macho autók

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.04.27. 09:25:26

@Feketelaszlo: Ezt a tizenöt évet nem tudom honnan veszed

Igaz, nem ma volt, de 2007-ben, a több éves, nem gyári technikával Thompson a VB címért meccselt!

www.youtube.com/watch?v=-r0vEHLPWN0

SolymosD 2010.04.27. 09:31:53

A videó nem a TC miatt szaggat, valószínüleg valami FPS eltérés van a feltöltött és a TC lejátszója közt, és a konverter egyszerűen eldobta a plusz frame-ket, ebből adódnak az ugrások.

mlt3 (törölt) 2010.04.27. 09:46:23

@joeramirez: Mi koze az Alfanak ahhoz, hogy az egyik vasarloja egy atepitett 156ossal elindul egy versenyen?
Gyari csapat nincs. A motorsport reszleg, az Autodelta is halott. Idonkent felebresztik oket a hibernaciobol, hogy osszerakjanak 1-2 autot rendelesre, de nem tudom, dolgozik-e ott valaki napi szinten egyaltalan. Jol mondta Feketelaszlo, az Alfa, mint ceg motorsportbeli szerepvallalasa konvergal a nullahoz.

vmaast 2010.04.27. 10:03:20

Per pillanat a Fiat (mert hogy Alfa mint cég nincsen) egész Alfához kapcsolódó koncepciója konvergál a nullához.

zajcev 2010.04.27. 13:38:34

nincs szerelem az Alfák iránt, de a klip megérdemel egy tapsot!

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.04.27. 14:13:16

@mlt3: Mi köze, mi köze ?!

Az hogy Feketelaszlo szerint nincs már legalább 15 éve semmi komolyabb eredménye a motorsportban az Alfának

Erre válaszoltam, hogy 2007-ben még ott volt, és VB címért ment. (De ha tudni akarod, 2006-ban mint gyári csapat :P)

Remélem megy még a matematika, kivonni legalább is 2010-2006 =

Ennyi

Tokle 2010.04.27. 15:29:48

a legtöbb a rossz kerekeket hajtja
akkor meg miazhogy cuore sportivo? no comment

2010.04.27. 15:44:21

@joeramirez: "Pár éve még el-el lézengtek túraautó sorozatokban az Alfák meg az Abarthok is rallizgattak, de semmi komolyabb már vagy 15 éve."

Én írtam a túraautót, de lehet nem hangsúlyoztam ki eléggé, elnézést érte.

motorsport77 2010.04.27. 18:53:09

Félreértések elkerülése végett:japán autóm van és még lessz is egy darabig. Szerintem az utolsó igazi alfa a 156-os volt. Minden nyűgjével együtt. Nekem volt 155-ösöm (2.0TS láncos motorral), három évig soha nem hagyott ott sehol (egyszer a tesómat igen, lecsúszott a csatlakozó a benzinszivattyúról) nagyon ment, nagyon tapadt, nagyon szép volt, jól fogyasztott, viszont mindig volt valami apró idegesítő baja. Hol testhibák, hol csatlakozó koszolódása, hol ez hol az. Az első perctől billegtette az alapjáratot, amivel nem tudtak mit csinálni (Szamosi mester tudott volna csak nagyon nem olcsón) Szóval szerettem, imádtam, utáltam örültem hogy el bírtam adni, sokat buktam rajta, de ha látok az úton egyet ma is megdobban a szivem. Egy alfát nem lehet ész érvekkel megítélni, mert akkor sose vennénk ilyet. De nem is kell, mert kirándulni sem azért megyünk mert megéri, meg üzlet van benne. Szóval boldog szülinapot Alfa Rómeo!!!

nza600 2010.04.27. 21:43:28

@motorsport77:

jaja, a 156-osom most is tele van apró hibákkal, fűtéstekerő izzók kiégtek, meg beszart a hátsó ablaktörlő. Jelenleg a klimarendszer is szarakodik valamiért, kontakthibára tippelek, megint szét kell kapnom, aztán WD40...

De kit érdekel, -mert amikor 80-nál visszadobom hármasba, azt padló! Húhúú!

Komáromban ott leszek!

SolymosD 2010.04.28. 09:27:30

Azét az apró hibákhoz tegyük hozzá hogy általában 200-300e km-t futott 10-20éves autókról beszélünk... Szerintem ennyi belefér... Mert amelyiket ennyi idős korára nem tették tönkre az még sokáig szolgálhat értő kezekben. Szétrúgni meg mindent szét lehet. Még "azt" is. De ha egy autó ennyi futásteljesítménnyel még boldoggá tud tenni embereket, akkor arról mindent el lehet mondani csak azt nem hogy már újkorában rossz volt:) Én vennék újat is, persze nem városi csettegőnek...

Az utolsó igazi alfa meg szerintem akkor az Aresei V6 ami utoljára 166 V6 3.2, GT V6 3.2, GTV V6 3.2, de azóta itt van a 159 a tibi motorral, és a multiair Mito, és lassan a Giulietta, ezek is olyan autók hogy sokáig fognak még itt szaladgálni:)

kultúrpesszimista 2010.04.28. 09:35:51

@SolymosD:

Én elfogult vagyok, de a Mito és a Giulietta szerintem semmivel sem JOBB, mint a többiek... És alig szebbek, mint egy mezei Fiat, amelyek persze még mindig szebbek egy francia/japán/német kategóriatárshoz képest. A Mito egy művi plázacica-autó, magas is, műanyagos is, álsportos is. Akkor már inkább a Volvo C30, persze az is épp eléggé művi produktum. Sem a Mitonak, sem a Guilettának nincs sok köze az Alfa-hagyományokhoz szerintem, amelyet pl. egy 147-es, 156-os, 166-os még kiválóan képvisel. Vannak persze szép részletek itt-ott, de az összkép diszharmonikus (ami egy eufemizmus a csúnyaságra).

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.04.28. 10:01:15

én azt sajnálom, hogy a 60-as 70-es évek olasz márkái közül jó néhány eltűnt a süllyesztőben

ezt annak ellenére hiányolom, hogy sok közülük csak részben volt olasz, mint ahogy a Monteverdi is

special.blog.hu/2010/03/25/monteverdi_highspeed_375l

mert amerikai motorokat meg váltókat használtak, de a kinézete az mai napig utolérhetetlen

a nappalimba is elmenne dísznek

ráadásul még 4-ajtós változat is volt, az még tutibban néz ki (de ahhoz még gyűjtöm a fotókat, majd nem sokára jön az is)

SolymosD 2010.04.28. 10:03:49

Igen a Mito felségemtől is megkapta felfújt, neki inkább a 147, meg a régebbi laposabb nyúlánkabb alfák tetszenek. De bevallom minél többet nézem a Mito-t nekem egyre jobban tetszik. Valószínüleg a Giu is így lesz, ezeket nem a mai futó autókhoz kell hasonlítani, hanem a 3-4 év múlva általános formavilághoz, mert ma persze hogy nem illenek a képbe, de ezért lesz az hogy sok év mulva sem lesz ciki, nézz meg egy 159-et ÁLLAT. De például egy olyan márka autója ami ma nagyon trendi, de semmit nem tesz hozzá, csak biztonsági-játékosként a bevált formákat alkalmazza. Jól meghúzott lámpa, nagy kerék, domború sárvédő, és viszik mint a cukrot, csak épp pár év múlva már rossz lesz ránézni. És arról nem beszélve hogy amikor alfában ülök mindig számíthatok rá ha másik alfát látok az beenged, normálisan viselkedik velem, mint amúgy én mindenkivel. És más márkáknál ez miért nincs? Miért van ez az erőszakos kiszorítózás az utakon? Én tényleg úgy gondolom az emberek fejében nincs tisztázva, hogy szeretnének sportos autót, de nem vállalják be hogy igenis egy hegyes technika igényli a törődést, viszont ha meg kávédarálót vásárolt miért nem elégszik meg az annak megfelelő hellyel? Persze erre rá is játszik a legtöbb márka, mert minél jobban taposod, annál több alkatrész kell, és az nekik üzlet, vagy ha lecsukod az is, képzeld magad James Bondnak vagy bárminek csak told ki a szemét mert akkor majd veszed az újat.
Az alfa az ahol ez nem ilyen célzattal megy, mert régi hagyományokon alapul a sport szeretete, és a temperamentumos életérzés, ez valóság nem marketing, és ennek ellenére a legtöbb alfás sokkal jobban vigyáz az autójára mint egy átlag más márka tulajdonosa. És ilyen hangulatot mint amikor összejön több mint 1000 Alfa sehol máshol nem tapasztal az ember! Nem kell mindenkinek alfát vennie én már azzal is megelégednék ha alapvetően eszköznek gyártott autók tulajdonosai elismernék hogy azért mert egy autó nem csak eszköz még nem azt jelenti hogy kevesebb, pont hogy több. És ez nem elfogultság. De aki többet akar annak többet is kell tenni azért hogy elérhessem tehát megnézem az olajat a 18 éves autómban pedig nem eszi, és elviszem évente szerelőhöz. És nem azzal dugózok nap mint nap. ennyi ez olyan nagy fondorlat?

Dennis01 2010.04.28. 10:10:14

@kultúrpesszimista: A Mito annyira nem jon be, az eleje abszolut hulyen nez ki. Arrol nem beszelve, hogyha beleteszed a legerosebb motort, plusz egy alufelni szett, mar £19000 korul ropkodsz. £5000-el kevesebbert ott van a Fiat 500 Abarth, ami rohadt jol nez ki, es ugyanolyan jol, vagy meg jobban megy a Mitonal..
De nezzunk egy masik peldat: a Mini Cooper S 184 loerovel a Mito 170 loerojevel szemben meg mindig £2000-el kevesebb.
Ne ertsetek felre, imadom az Alfakat, de a Mito egyszeruen nem eri meg. Plazacicaknak kituno valasztas..
Egyetertek sok kommentelovel, az utolso igazi Alfa a 156-os volt. Ahanyszor meglatok egyet, mindig arra gondolok, de jo lenne egy ilyen kovetkezo autonak..

SolymosD 2010.04.28. 11:53:47

De most 170 lóerőt veszel vagy autót? Tényleg nem értem számokkal le lehet írni egy autót? Vagy inkább csak azzal hogy jó e vele menni vagy nem? Ha számokkal próbáljuk leírni ott lukadunk ki mint mikor fizikaórán rákérdez a diák, miért egyenlő a gyorsulása szabadesésben a tollpihének és a tanknak? Mert a légellenállás nem számoljuk... És nem az alfák légellenállásáról beszélek, mert az is csak egy szám, hanem arról hogy amikor az ember reggel meglátja a garázsajtó mögött az autóját, öröm tölti el, vagy csak az jut az eszébe hogy ja mindjárt műszaki megint tankolni kell..? Ezt nem lehet leírni lóerővel, ami mellesleg csak bizonyos hőmérsékleti-körülmények közt érvényes, vagy átlagfogyasztás ami csak turbótöltés alatt érvéyes és a többi ilyen hasonló jól hangzó de az autóról valójában semmit el nem mondó bla-bla. Az biztos hogy egy Mini-t jó vezetni, főleg ha erős, de számokkal nem lehet leírni, hogy reagál egy autó egy gázpedálmozdulatra, vagy hogy ha épp erőre van szüksgé hogy adja ez le, kénytelen kelletlen halad vagy szinte kéri hogy nyomd a gázt, és neked kell visszafognod magad a legális keretek közé. Vagy hogy lehet leírni számokkal azt hogy egy futómű feszes tartást ad de mégis kényelmesen használható. Persze erre gyúr manapság minden gyár, és nem tagadom erős a mezőny, de nagyon nem mind1 hogy egy autó ráz, mert sportos akar lenni, vagy épp feszes mert sprotos de nem az akar lenni csak olyan, mert úgy csinálták, úgy álmodták meg, és jó ránézni, de nem a váltórúd végén lévő ellensúly a legnagyobb technikai újítás, meg a minőségérzet, hanem egy ízig vérig élő kellemes társ ami jó érzés nyújt azon túl is hogy na most kevesebbet evett mint előző hónapban... Szerintem ez az amit nem lehet leírni, csak megtapasztalni. De nem is kell mindenkinek mert van akinek mindennapi igásló kell, vagy csak az.

kultúrpesszimista 2010.04.28. 14:32:33

@SolymosD:

Egyetértek...

"És ilyen hangulatot mint amikor összejön több mint 1000 Alfa sehol máshol nem tapasztal az ember! "

Ha a sportosságról mint hangulatról beszélünk, akkor valóban. (Leszámítva persze a Lanciaákat, azok közül is a régebbieket, mert az újak egytől-egyik felejthetők leszámítva a Thesist, de az már más kategória.)

Ha viszont nem a sportosság, hanem az egyedi hangulat a kérdés, akkor feltétlen az Alfa mellé állhat bármelyik Volvo vagy Saab. Egy régebbi Saab 9000-be beülve az ember egy repülőgép pilótájának érezheti magát - semmihez sem fogható élmény. És akkor ne beszéljünk a szintén egyedi Jaguarokról (feltétlenül a régieket értve itt!).

kultúrpesszimista 2010.04.28. 14:46:08

@SolymosD:

Elnézést, teljesen másra reagáltam!!! :-) Nem kicsit vagyok szétcsúszva, már a szövegértés sem megy, hehe...

SolymosD 2010.04.28. 15:02:02

No ebben teljesen igazad van a régebbi autóknak mindnek van hangulata, csak a maiakban van ez az egyen puha, lágyan puffanjon, drágának látszon dzsúzzal leöntött műlekvár. És ha valahol nem ez az első szempont akkor már hurrogás..

Repülős érzést én 180 fölött érzek mert akkor már érzem hogy rányomja az autót az aszfaltra a légellenállás, ez nem hangulat kérdése, és még bőven van tovább...

De a sportos hangulat enyhe csúsztatás, amit sikerült véghezvinned:) A sportosság onnan adódik hogy a motor karakterisztikája olyan, vagy a futómű hangolása, hogy egy pöccintésre ugrik az autó, vagy ha beesek egy kanyarba nem leborulok az útról hanem van esélyem korrigálni... Az erő mint lehetőség, nem állandó használatra, de sok ember azt hiszi az erős autó olyan mint a gomb, hogy nyomni kell, pedig nem.. Ez erős autóban a jó hogy választhat az ember mit akar csinálni, nem elszenvedi a forgalmat hanem azt csinál amit akar, persze ezt is lehet sokféleképpen, gyökér módra vagy épp kulturáltan, ebből is látunk nap mint nap pro és kontra... A hangulat az az a plusz amit az ad hogy több ezer ember ugyan azt gondolja mint te, hogy ott akkor jó neki, ez a hangulat, az hogy füstölő kerekű autók pörögnek a betonplaccon, ismerős arcokkal futok össze, vagy épp 40 ugyan olyan autó parkol egymás mellett amiből év közben ha látok havi 1-et akkor már sokat mondok...

SolymosD 2010.04.28. 15:04:00

@kultúrpesszimista: nem baj én már szintúgy reagáltam:D és most megindult a végeláthatatlan lavina:D:D:D

imittto 2010.04.28. 17:49:40

A Mito nekem valahogy nem jött be. Keskeny és magas építésű, messziről ordít róla hogy egy Grande Punto átcsomagolva (ahogy a Lancia Ypsilon is). Egy Alfa legyen sportos - egy sportos autó meg ne legyen keskeny és alacsony. Nálam örök kedvenc az Alfetta GTV, de egy 166-ot sem dobnék ki a ház elől (a facelift előttit, annak az eleje nagyon-nagyon tetszik, minden, saját bőrön tapasztalt olasz autós félelmemet félre tenném egyért)

imittto 2010.04.28. 17:51:10

@imittto: Bocsánat...szóval egy sportos autó ne legyen keskeny és MAGAS...

kultúrpesszimista 2010.04.28. 22:57:06

@imittto:

Abszolút igazad van! És ezeken az alapkritériumokon bukik el a mai sportautónak hazudott autók 99%-a! Régebben egy mezei, kommersz családi szedán is jól kezelhető, rendes vezetési élményt nyújtó autó volt, mert alacsony építése volt és bírt a megfelelő méretekkel. Alacsonyabb volt, mint egy mai, a marketingesek "sportautónak" hazudott négykerekű. Eklatáns példa a 90-es évek eleji Honda Civic. Gyárilag olyan alacsony volt (még a szedán is!), hogy öröm volt vele minden km. Ma meg beülsz valami szánalmasan nehéz, magas dögbe és megpróbálsz hazudni magadnak, hogy tyí, mennyire sportos autó ez! Közben meg nem. És nem kivétel ezen tendencia alól sem az Alfa, sem a Lancia, sem a Honda, sem más. Eh... Nézz meg egy régi Mini Morrist vagy Lancia Autobianchit, Deltát és egy mai Minit vagy Ypsilont, Deltát. Szánalmas, de tényleg. Bár én ennek örülök, mert így legalább egyetlen mai autó sem kelti fel bennem a birtoklás vágyát, ami a sok-sok milliós vételár miatt komolyan frusztrálna egy magamfajta autóbolondot..

SolymosD 2010.04.29. 07:21:35

Pontosan így van, de gondolom a biztonság, és leginkább biztonság érzet készteti az autógyárakat hogy felfújják az új autókat, sajnos ez trend, de valószínüleg több olyan vásárló van, aki szeretne valami vagány de biztonságos autót, nagy beltérrel, mint aki majom pózban, a fejét a plafonba verve minden bukkanónál, üveghangon szeretne nagyon gyorsan kanyarodni. Én sorra dobálom ki a segédberendezéseket az enyémből, mert nekem nem kell más csak a motor meg a négy kerék... De a mai agyonbonyolított autókban ahol az első kontakthibára letilt a computer, mi lesz? Én tudom tyúkól lesz min:D amikor a mai youngtimer korú autók meg majd ott pörögnek az aukción vett benzinből:D szerintem...
Mindig azt hallani, jaj milyen sok a benzin ára, jaj de drága az autózás... Én meg azt mondom most van az aranykor, bárki vehet magának bármilyen benzinfalót, még, és relative fillérekből azt csinál amit akar. Mert ha jönnekk az akku-kerékagymotor autók onnantól csak közlekedési eszközökről beszélhetünk.

kultúrpesszimista 2010.05.01. 12:05:09

"valószínüleg több olyan vásárló van, aki szeretne valami vagány de biztonságos autót, nagy beltérrel, mint aki majom pózban, a fejét a plafonba verve minden bukkanónál, üveghangon szeretne nagyon gyorsan kanyarodni"

Nem tudom, milyen majompózról beszélsz, sem egy Xedos6-ban, sem egy régebbi - alacsonyépításű - Volvoban vagy másban nem kellett majompózban ülni... Még a Volvo 480-ban sem, ami pedig tényleg nem magas. Ez is egy ilyen eltúlzott urban legend...

imittto 2010.05.03. 06:20:03

"majom pózban, a fejét a plafonba verve minden bukkanónál" Basszus, nem feltétlenül CRX-ről meg TT-ről beszélünk. Nézzd meg a youngtimer szedánokat milyen arányaik vannak - BMW E38, Jaguar XJ6 vagy csak hogy az Alfánál maradjunk a 164-es. Széles, hosszú, alacsony. És egyik sem az a majompózban ülős, az E38-nál kényelmesebb autóm sosem volt (és nem is lesz, már megvan az utódja egy Espace személyében - na az tényleg teherautós üléspozíció). Ez lenne z ideális minden autónak, alacsonyabb súlypont, hatalmas, kényelmes beltér. Ezzel szemben az összes új autónál fölfelé építkeznek, szép ideológiákat gyártva hogy így kisebb helyen jobban lehet férni - még 4-5 év és állni fogunk az autóban :)

SolymosD 2010.05.03. 12:27:19

Nem célzás volt, de ez a két véglet, mert anyuka magasan akar ülni, kanyarodni viszont azzal az autóval lehet aminek lent van a súlypontja.

csak sporolosan 2010.05.16. 11:42:48

Olaszból még alsógatyát, SE! Vicc ez emberek! Szarolasz az, az is marad!

imittto 2010.05.18. 06:06:25

@csak sporolosan: Mégis miért? Szarolasz autó ugyanabból van amiből a Szarfrancia, a Szarnémet meg a Szarjapán. Továbbmegyek, nincs már olasz/francia/német stb. autó. Megtervezik (nem CSAK olasz/német stb. emberek, a világ minden tájáról dolgoznak a stábban) majd versenyeztetnek beszállítókat. És nem a legjobb minőséget szállító fog beszállítani hanem aki 1 euróval olcsóbban adja darabját adott alkatrésznek, hisz sok darabon az sok euro, a részvényesek meg azt várják hogy minél olcsóbban legyen előállítva a termék. Az szóba se kerül hogy hazai alkatrész legyen. Így minden új autó (márkától függetlenül) ugyanaz a kommersz szar lesz ugyanazokból a szar alkatrészekből összehányva.
süti beállítások módosítása