Anyázzuk végig az M6-ost!
2010. április 22. -
Gőzsy Kati
Anyázzuk végig az M6-ost!
2010-04-22 14:19:00Azt hittem, több kalandom lesz
2010-03-28 07:00:00Rengeteg eladó autó hirdetését küldték az olvasók az év vége felé írt, totálkárossá vált Marutimmal
Piros autó kétszázért, valaki?
2009-11-27 08:11:00220 ezer forintot kaptam a 93-as, gazdasági totálkárossá vált Marutimért. Nekem nem tűnt soknak, de Csikós
A bejegyzés trackback címe:
https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr971942547
SzLacika 2010.04.23. 10:59:51
@bovaryné: És ha nem 130-cal megy fel, hanem csak 100-zal akkor mi van? Az alagútban sem lehet sokkal többel menni.
lwcolors 2010.04.23. 11:00:26
@Krisi:
Kamiont a vasúti kocsikra rakásra egy felvetés:
Láttam egy tanulmányt, hogy ha a forgalomszámlálás adatai szerinti kamionmennyiséget vasúti kocsikra raknánk, akkor az útba eső vasúti átkelőhelyeket óránként 5 percre nyitnák meg nappal a közúton közlekedők számára, de az egyenetlen eloszlás miatt sokszor órákon keresztül piros jelzés lenne. Ez kivitelezhetetlen, nem beszélve arról, hogy akkor ezen a pályaszakaszon nincs személyforgalom. A közutaktól teljesen független új vasúti pályát kellene építeni hozzá, amiben nincs szintbeli kereszteződés.
Kamiont a vasúti kocsikra rakásra egy felvetés:
Láttam egy tanulmányt, hogy ha a forgalomszámlálás adatai szerinti kamionmennyiséget vasúti kocsikra raknánk, akkor az útba eső vasúti átkelőhelyeket óránként 5 percre nyitnák meg nappal a közúton közlekedők számára, de az egyenetlen eloszlás miatt sokszor órákon keresztül piros jelzés lenne. Ez kivitelezhetetlen, nem beszélve arról, hogy akkor ezen a pályaszakaszon nincs személyforgalom. A közutaktól teljesen független új vasúti pályát kellene építeni hozzá, amiben nincs szintbeli kereszteződés.
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.23. 11:00:41
@Devil:
Tény, hogy néha szar a táblázás.
DE! A táblák nem azért vannak, hogy az embernek ne kelljen némi helyismerettel rendelkeznie, ha már egyszer közlekedik.
Illik ismerni az ország sugaras úthálózatát (az óramutató járásával megegyező irányban emelkedő egyszámjegyű főutakkal, stb.)
Ha az ember meghallja, hogy Sopron, v. Eger, akkor rá tudjon bökni egy üres térképen is. Ez szerintem az alapműveltség része. Ha az ember ezzel rendelkezik, egycsapásra sokkal egyszerűbb minden. A külföldiek, túristák meg tartsanak maguknál térképet!
Ki tudok borulni, hogy néhány szerencsétlen húgyagyú miken fenn tud akadni (mint ez a tébégé gyerek is).
Tény, hogy néha szar a táblázás.
DE! A táblák nem azért vannak, hogy az embernek ne kelljen némi helyismerettel rendelkeznie, ha már egyszer közlekedik.
Illik ismerni az ország sugaras úthálózatát (az óramutató járásával megegyező irányban emelkedő egyszámjegyű főutakkal, stb.)
Ha az ember meghallja, hogy Sopron, v. Eger, akkor rá tudjon bökni egy üres térképen is. Ez szerintem az alapműveltség része. Ha az ember ezzel rendelkezik, egycsapásra sokkal egyszerűbb minden. A külföldiek, túristák meg tartsanak maguknál térképet!
Ki tudok borulni, hogy néhány szerencsétlen húgyagyú miken fenn tud akadni (mint ez a tébégé gyerek is).
Hurri Kán 2010.04.23. 11:02:24
@fokhagymás_rágógumi: megnyugtatlak, a pilótajáték 2008 végén gyak összeomlott, ekkor kaptuk az IMF hitelt, amit idén kell elkezdeni törleszteni... A probléma tehát nem oldódott meg, olyan mintha valaki a kutyaszart nem szedi össze, csak arrébb rúgja.
Személyes véleményem egyébként hogy maga a hitel nem ördögtől való, csak akkor érdemes fölvenni, ha olyan dologra költöm, ami többet fog hozni mint a törlesztés.
Személyes véleményem egyébként hogy maga a hitel nem ördögtől való, csak akkor érdemes fölvenni, ha olyan dologra költöm, ami többet fog hozni mint a törlesztés.
Hurri Kán 2010.04.23. 11:03:48
@Csumpi Hálidéj: Nem is értem miért nem dózerolják le az érdi dombot és alakítják át. B variáció: oda is alagutat!!!
Frank Columbo 2010.04.23. 11:04:28
Ezekre az alagutakra azért volt szükség, hogy irdatlan pénzeket tudjanak felhasználni (a mi adónkból) és abból könnyedén tudjanak lopni, nem utolsó szempont az sem, hogy egy alagút fenntartása nagyságrendekkel többe kerül mint ugyanannyi szabad út szakaszé, jól jön ez az üzemeltetőknek az elkövetkezendő években. Ha megnézzük ezt a területet az ég világon semmi nem indokolja, hogy ezekbe az enyhe buckákba alagutat fúrtak, elképesztő, röhejes és egyben abszurdum. Az átgondolatlan, félrevezető, hiányos táblázás pedig nem újdonság, a magyar utakon.
robinzone 2010.04.23. 11:06:41
Ezek az értelmetlen alagutak örök mementói lesznek a szocialisták lopásainak. mintha szobrot emeltek volna azoknak. rosszabb dolog, hogy ezeket külföldiek is látni fogják, akik egész Magyarországon fognak röhögni. joggal egyébként.
Hurri Kán 2010.04.23. 11:07:01
@lwcolors: Svájc évek óta szinte a teljes tranzit-kamionforgalmat felrakta vasútra. Vélemény?
fokhagymás_rágógumi 2010.04.23. 11:09:28
Szerintem nálunk azért drágább az autópálya mint bárhol máshol amit ismerünk, mert nálunk az útépítő munkásoknak sokkal magasabb bért kell fizetni, illetve minden humán erőforrás 2-3-szorosa a külföldieknek. Továbbá az építőanyag is sokkal drágább, mivel nálunk sokkal jobb minőségű anyagokkal dolgoznak, masszívabb szerkezetekkel és alappal, valamint nálunk sokkal kevesebb adó folyik be a benzinből és úthasználatból.
Myko 2010.04.23. 11:11:30
@gyvy: Jól működő vasúti hálózattal valóban tökéletesen kivitelezhető. Nálunk szerintem nem lehetne ezt megcsinálni,teszem hozzá sajnos,ahhoz túl nagy a közúti áruforgalom,hogy vasútra lehessen pakolni az egészet. Annyira nem vagyok tisztában Svájcban a tranzitforgalom irányával,de szerintem észak-déli,na nálunk meg keresztbe hosszába van.
fokhagymás_rágógumi 2010.04.23. 11:11:38
@gyvy: én is ezt írtam :), amit meg nem, azzal egyetértek.
Kopi3.14 2010.04.23. 11:13:33
@Fomics: egyél szart! Tízmillió légy nem tévedhet.
@Csumpi Hálidéj: EU-s, komplett renszerekröl hallottál már?
Azon lehet vitatkozni, hogy kellett-e nekünk ez a pálya, vagy sem, illetve most kellett-e volna, de a jelen poszt nem erröl szólna, hanem arról, hogy tényleg ez t így kellett-e kivitelezni. elég kevesen akarnak ezzel foglalkozni. De az, hogy kurvadrága mert pénzlenyúlás, az nagyon megy. Válasszuk már ketté a dolgokat. müszakilag tudja valaki indokolni, miért lehetett volna jobb nem alagutakkal megépíteni a pályát? De ne feledje a környezetvédelmi, szabványi, területi, területkisajátítási, önkormányzati, stb. érdekeket, feltételeket se! Értve ez alatt, hogy de mi is kérünk lehajtót, ha a szomszéd településnek lett, mert különben nem engedjük át a területünkön és haosnló bohózatok. Egyáltalán valaki végiggondolta már, aki itt höbörög, hogy miképpen megy egy építkezés, mennyi idö, mennyi érdek sérül, amit kezelni kell, s mennyi politikai alkut kell belevinni sajnos?
@Csumpi Hálidéj: EU-s, komplett renszerekröl hallottál már?
Azon lehet vitatkozni, hogy kellett-e nekünk ez a pálya, vagy sem, illetve most kellett-e volna, de a jelen poszt nem erröl szólna, hanem arról, hogy tényleg ez t így kellett-e kivitelezni. elég kevesen akarnak ezzel foglalkozni. De az, hogy kurvadrága mert pénzlenyúlás, az nagyon megy. Válasszuk már ketté a dolgokat. müszakilag tudja valaki indokolni, miért lehetett volna jobb nem alagutakkal megépíteni a pályát? De ne feledje a környezetvédelmi, szabványi, területi, területkisajátítási, önkormányzati, stb. érdekeket, feltételeket se! Értve ez alatt, hogy de mi is kérünk lehajtót, ha a szomszéd településnek lett, mert különben nem engedjük át a területünkön és haosnló bohózatok. Egyáltalán valaki végiggondolta már, aki itt höbörög, hogy miképpen megy egy építkezés, mennyi idö, mennyi érdek sérül, amit kezelni kell, s mennyi politikai alkut kell belevinni sajnos?
lujdzsi123 2010.04.23. 11:16:08
Én is végigmentem, katasztrófa. Egyrészt baromira nincs rajta forgalom Szekszárdtól, mert akkora kerülő, hogy mindenki inkább visszamegy a régi 6-osra. A másik gond, hogy valóban szükségtelenek az alagutak, volt szerencsém egy ott dolgozó haveromnak köszönhetően megnézni, tényleg épültek olyan alagutak, amire utólag hordták vissza a földet, ugyanis annyira vékony a felette levő földréteg, hogy egyszerűen nem lehetett bele alagutat fúrni.
Én azt nem értem, hogyha már mindenáron alagutat akartak építeni, mi a f...ért nem építették meg az M0-s ÉNY-i szektorát, ott valóban lenne -elsősorban lakóövezet kímélési - értelme. Arról nem is beszélve, mennyivel kihasználtabb lett volna...
Én azt nem értem, hogyha már mindenáron alagutat akartak építeni, mi a f...ért nem építették meg az M0-s ÉNY-i szektorát, ott valóban lenne -elsősorban lakóövezet kímélési - értelme. Arról nem is beszélve, mennyivel kihasználtabb lett volna...
Hurri Kán 2010.04.23. 11:16:19
@Csumpi Hálidéj: Lehet, de azzal hogy átadtak 50, kamionszállításra alkalmas vasúti kocsit nem lehet kampányolni meg a visszaosztott pénzből választásra felkészülni.
Myko 2010.04.23. 11:20:25
@lujdzsi123: Pfh...nah abból kiváncsi vagyok mikor lesz vmi,az M0 ÉNY-i szektorából :S
AMDFan 2010.04.23. 11:20:34
@lujdzsi123: kicsit guglizzál aztán majd rájössz hogy miért nincs még kész...
kispista 2010.04.23. 11:21:03
Megtérülési számítások nincsenek, hasonlóan a Köröshegyi völgyhídhoz, ahol ezt az Állami számvevőszék már megállapította.
@Kopi3.14:
"müszakilag tudja valaki indokolni, miért lehetett volna jobb nem alagutakkal megépíteni a pályát?"
Egyszerű. Nem építünk autópályát, csak 2*2 sávos főutat, ahol az emelkedők lehetnek nagyobbak. És majd akkor építünk itt autópályát, ha nincs más olyan hely, ahol jobb a megtérülése, vagy nincs olyan hely, ahova nem vezet gyorsforgalmi út.
Tucatnyi olyan hely van, ahol az így megpórolt pénzből építhettünk volna egy 2*2 sávos elkerülő utakat, aminek a környezetvédelmi haszna is sokkal magasabb az autósok haszna mellett!
Az alagútakban sem magasabb a sebesség, mint egy főúton.
Politikai döntés volt az autópálya melletti döntés, se műszaki se gazdasági indoka nem volt!
@Kopi3.14:
"müszakilag tudja valaki indokolni, miért lehetett volna jobb nem alagutakkal megépíteni a pályát?"
Egyszerű. Nem építünk autópályát, csak 2*2 sávos főutat, ahol az emelkedők lehetnek nagyobbak. És majd akkor építünk itt autópályát, ha nincs más olyan hely, ahol jobb a megtérülése, vagy nincs olyan hely, ahova nem vezet gyorsforgalmi út.
Tucatnyi olyan hely van, ahol az így megpórolt pénzből építhettünk volna egy 2*2 sávos elkerülő utakat, aminek a környezetvédelmi haszna is sokkal magasabb az autósok haszna mellett!
Az alagútakban sem magasabb a sebesség, mint egy főúton.
Politikai döntés volt az autópálya melletti döntés, se műszaki se gazdasági indoka nem volt!
Kopi3.14 2010.04.23. 11:24:14
@Csumpi Hálidéj: vannak valóban érthetetlen dolgok, bár szerintem az a rész ott inkább a nullás miatt lett már beiktatva, hogy mire odaér az ember addigra lelassuljon az ott megengedettre. A nullást már nagyon rendbe kéne rakni, ez nem csak fövárosi érdek lenne.
Kopi3.14 2010.04.23. 11:27:03
@kispista: az algúton kívül viszont nagyobb a megengedett sebesség. Összességében jobb. Plusz mivel nem csak magyar, hanem EU-s téma, nem kizárólag itthoni döntés volt. Illetve ez megint elkenése a kérdésemnek, a döntés autópálya volt. Arra modnj olcsóbbat!
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.23. 11:30:01
@gyvy:
Azzal sem lehet kampányolni, hogy a nyereséges és további lehetőségeket vastagon magában hordozó MÁV-Cargot eladták, mégis megtették.
Egy normálisan működő rendszerben szerintem a következőképp kellene kinéznie a vasútnak:
A személyszállítás a világon mindenhol veszteséges. A teherszállítás nyereséges lehet, ha jól csinálják. Nemzetgazdasági és stratégiai szempontokból mindkettőre szükség van.
Ha a nyereséges teherszállításból legalább részben fedezni lehet a személyszállítás veszteségeit és cuzammen' az egész vasút csak kevésbe kerül az országnak (adófizetőknek), akkor az szerintem rendben van.
Ezzel szemben a gyakorlat az, hogy a nyereséget hozó szektort eladják magánkézbe, a veszteséges rész meg állami tulajdon marad. Így a személyszállítás megdrágul, mind állami oldalról, mind az utas oldaláról, valamint a veszteségek csökkentése miatt a felét bezárják és országrészek maradnak vasút nélkül.
A teherszállítás privatizálásának a már a gondolatáért is évekre kőfejtőre ítélném az illetékest.
De a neoliberális gyakorlat ez: a veszteséget államosítjuk, a nyereséget privatizáljuk. Ez csak a legostobább ember számára nem nyilvánvaló és igen nagy tökfejnek kell lenni ahhoz, hogy valaki egyetértsen ezzel a gyakorlattal.
Ha a főutakat terhelő teherforgalomnak legalább egy részét fel lehetne rakni vasútra, kiderülne, hogy a jelenleg túlterhelt útszakaszok mindjárt újra járhatóvá válnának.
F*szom ki van az egésszel, ami itt folyik.
Azzal sem lehet kampányolni, hogy a nyereséges és további lehetőségeket vastagon magában hordozó MÁV-Cargot eladták, mégis megtették.
Egy normálisan működő rendszerben szerintem a következőképp kellene kinéznie a vasútnak:
A személyszállítás a világon mindenhol veszteséges. A teherszállítás nyereséges lehet, ha jól csinálják. Nemzetgazdasági és stratégiai szempontokból mindkettőre szükség van.
Ha a nyereséges teherszállításból legalább részben fedezni lehet a személyszállítás veszteségeit és cuzammen' az egész vasút csak kevésbe kerül az országnak (adófizetőknek), akkor az szerintem rendben van.
Ezzel szemben a gyakorlat az, hogy a nyereséget hozó szektort eladják magánkézbe, a veszteséges rész meg állami tulajdon marad. Így a személyszállítás megdrágul, mind állami oldalról, mind az utas oldaláról, valamint a veszteségek csökkentése miatt a felét bezárják és országrészek maradnak vasút nélkül.
A teherszállítás privatizálásának a már a gondolatáért is évekre kőfejtőre ítélném az illetékest.
De a neoliberális gyakorlat ez: a veszteséget államosítjuk, a nyereséget privatizáljuk. Ez csak a legostobább ember számára nem nyilvánvaló és igen nagy tökfejnek kell lenni ahhoz, hogy valaki egyetértsen ezzel a gyakorlattal.
Ha a főutakat terhelő teherforgalomnak legalább egy részét fel lehetne rakni vasútra, kiderülne, hogy a jelenleg túlterhelt útszakaszok mindjárt újra járhatóvá válnának.
F*szom ki van az egésszel, ami itt folyik.
papugaja 2010.04.23. 11:30:32
Ausztriához nehéz lesz felzárkóznunk:
www.lotsberg.net/data/austria/list.html
És ezek csak az 1000m-nél hosszabbak.
www.lotsberg.net/data/austria/list.html
És ezek csak az 1000m-nél hosszabbak.
Hurri Kán 2010.04.23. 11:30:33
@Myko: Egyrészt nem a teljes közúti áruforgalmat, hanem a tranzit jelentős részét kéne vasútra tenni. Előbb írtam, pár éve működött, csak megszüntették, bár most hogy a Cargót eladták gondolom újra be fogják indítani mert nyereséges volt. Egyébként nálunk sem keresztbe-hosszába van, a legjelentősebb a Nyugat-Európa felől a Balkán felé menő forgalom (M1-M5) vonal, illetve az Ukrajna, ill. Oroszország felé menő, amerre azért van vasúti pályánk. Külföldön ezt a lehetőséget sok helyen szeretik kihasználni a fuvarozók, mert ha vasúton megy a cucc, a motor áll, ergo a sofőrnek pihenőidő és mégis halad közben.
Csak zárójelben jegyzem meg, hogy Ausztriából is és Németországból is járnak, zömmel föl az Északi-tengerhez olyan nyaralóvonato, ahol személykocsit lehet a vonatra föltenni, a család pedig hálókocsiban utazhat. Ennek (többek között) az volt az oka hogy bevezették, hogy fönt, Észak.Németországban van egy pár nagyon kedvelt Északi-tengeri nyaralóhely, csak amikor a nyaralók tömege megindul (lásd nálunk M7, nyár, Balaton) részint iszonyú balesetveszélyes, meg nem tudtak volna elegendő áteresztőképességú utat építeni, meg nem is érte volna meg, ezért találták ezt ki. (Vasúton egységnyi keresztmetszeten adott idő alatt sokkal nagyobb áru, v. személyforgalmat lehet lebonyolítani mint közúton).
Csak zárójelben jegyzem meg, hogy Ausztriából is és Németországból is járnak, zömmel föl az Északi-tengerhez olyan nyaralóvonato, ahol személykocsit lehet a vonatra föltenni, a család pedig hálókocsiban utazhat. Ennek (többek között) az volt az oka hogy bevezették, hogy fönt, Észak.Németországban van egy pár nagyon kedvelt Északi-tengeri nyaralóhely, csak amikor a nyaralók tömege megindul (lásd nálunk M7, nyár, Balaton) részint iszonyú balesetveszélyes, meg nem tudtak volna elegendő áteresztőképességú utat építeni, meg nem is érte volna meg, ezért találták ezt ki. (Vasúton egységnyi keresztmetszeten adott idő alatt sokkal nagyobb áru, v. személyforgalmat lehet lebonyolítani mint közúton).
kika66 2010.04.23. 11:31:27
@morphine:
akkor kell eligazítás, amikor ott vagy az úton. ennyi.
akkor kell eligazítás, amikor ott vagy az úton. ennyi.
Hurri Kán 2010.04.23. 11:34:07
@Csumpi Hálidéj: Nem is kampányolnak vele szemben az autópályával!
Egyébként egy dologban tévedsz: Svájcban tavaly a vasúti személyszállítás is nyereséges volt! A többi dologban 100%-ban igazad van.
Egyébként egy dologban tévedsz: Svájcban tavaly a vasúti személyszállítás is nyereséges volt! A többi dologban 100%-ban igazad van.
papugaja 2010.04.23. 11:35:10
@kispista:
"Nem építünk autópályát, csak 2*2 sávos főutat, ahol az emelkedők lehetnek nagyobbak. ...
Az alagútakban sem magasabb a sebesség, mint egy főúton."
Havas időben már így is gond van a kamionokkal az emelkedőkön. Ha 4% feletti meredekségű, autóút vagy főút szakaszokkal szakítjuk meg az autópályát, lószart sem ér az egész.
Az autópályának alapvetően nem a gyors, hanem a folyamatos és akadálymentes forgalom biztosítása a feladata.
"Nem építünk autópályát, csak 2*2 sávos főutat, ahol az emelkedők lehetnek nagyobbak. ...
Az alagútakban sem magasabb a sebesség, mint egy főúton."
Havas időben már így is gond van a kamionokkal az emelkedőkön. Ha 4% feletti meredekségű, autóút vagy főút szakaszokkal szakítjuk meg az autópályát, lószart sem ér az egész.
Az autópályának alapvetően nem a gyors, hanem a folyamatos és akadálymentes forgalom biztosítása a feladata.
kispista 2010.04.23. 11:39:50
@Kopi3.14:
"Plusz mivel nem csak magyar, hanem EU-s téma, nem kizárólag itthoni döntés volt. Illetve ez megint elkenése a kérdésemnek, a döntés autópálya volt. Arra modnj olcsóbbat!"
NEM, kizárólag magyar döntés volt az, hogy autópályát építünk!
NEM a mérnökök hibáztak, elhiszem hogy a jelenlegi szabványok mellett ez volt a legolcsóbb megoldás.
De senki sem kötelezett minket autópálya építésére, nem is kaptunk rá eu-s pénzt! Ez kizárólag a Magyar Országgyűlés döntése volt. Semmilyen eu-s "büntetés" nem járt volna, ha csak főutat építünk, ahogy azért sem "büntetnek" meg, mert pl a 4-es főút nincs átépítve autópályává!
Itt teljesen szükségtelen az autópáya ilyen áron! Ezt nevezhetjük hűtlen kezelésnek is (amit még egyszer hangsúlyozva nem a tervezőmérnök, hanem az ezt megszavazó képviselők követtek el!)
"Plusz mivel nem csak magyar, hanem EU-s téma, nem kizárólag itthoni döntés volt. Illetve ez megint elkenése a kérdésemnek, a döntés autópálya volt. Arra modnj olcsóbbat!"
NEM, kizárólag magyar döntés volt az, hogy autópályát építünk!
NEM a mérnökök hibáztak, elhiszem hogy a jelenlegi szabványok mellett ez volt a legolcsóbb megoldás.
De senki sem kötelezett minket autópálya építésére, nem is kaptunk rá eu-s pénzt! Ez kizárólag a Magyar Országgyűlés döntése volt. Semmilyen eu-s "büntetés" nem járt volna, ha csak főutat építünk, ahogy azért sem "büntetnek" meg, mert pl a 4-es főút nincs átépítve autópályává!
Itt teljesen szükségtelen az autópáya ilyen áron! Ezt nevezhetjük hűtlen kezelésnek is (amit még egyszer hangsúlyozva nem a tervezőmérnök, hanem az ezt megszavazó képviselők követtek el!)
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.23. 11:41:45
@Kopi3.14:
A nullás azon szakaszának a munkálatai már folynak. Ha valaki arra jár, figyelheti a változásokat. Törökbálint felé szinte végig kifaragták már a nyomvonalat, Dunaharaszti felé a régészeti feltárásokat lehet látni, illetve valami hídépítés is elkezdődött már. Rendesen megkésve, de az a projekt már halad.
A nullás azon szakaszának a munkálatai már folynak. Ha valaki arra jár, figyelheti a változásokat. Törökbálint felé szinte végig kifaragták már a nyomvonalat, Dunaharaszti felé a régészeti feltárásokat lehet látni, illetve valami hídépítés is elkezdődött már. Rendesen megkésve, de az a projekt már halad.
naat2 2010.04.23. 11:41:59
És azzal mi van, hogy google maps-on még mindig nem elérhető az új pálya (a térképről beszélek, nem a műholdról)?
kispista 2010.04.23. 11:43:12
@papugaja:
Fagypont alatt mennyire jó egy völgyhíd ami lefagyhat?
És mennyire jó az, hogy emiatt 3x annyi úton marad a 2*1 sávos kátyús főút?
Mert a főúttal megspórolt pénzből építhettünk volna 3x ennyi autóutat vagy 2*2 sávos főutat máshova, ahol mind az autós, mind a kamionos, mind az elkerült szakaszon lakók jól járnak. De amíg a 4-es főút falvakon megy keresztül, addig ne építsünk 30 m-es domb alá alagutat.
Fagypont alatt mennyire jó egy völgyhíd ami lefagyhat?
És mennyire jó az, hogy emiatt 3x annyi úton marad a 2*1 sávos kátyús főút?
Mert a főúttal megspórolt pénzből építhettünk volna 3x ennyi autóutat vagy 2*2 sávos főutat máshova, ahol mind az autós, mind a kamionos, mind az elkerült szakaszon lakók jól járnak. De amíg a 4-es főút falvakon megy keresztül, addig ne építsünk 30 m-es domb alá alagutat.
Hümüzhümümüz 2010.04.23. 11:43:28
Nekem nagyon tetszik... Semmi dolgom Pécs felé, de hétvégén lezúzok a pálya miatt. :)
Ja egyébként tényleg a sok lehajtó és parkoló miatt (is) drága. Ausztriában 70 kilométeren keresztül nem volt pihenő, majd be pisiltem, úgyhogy legyen inkább drága, de legyen sok pihenő! :P
Ja egyébként tényleg a sok lehajtó és parkoló miatt (is) drága. Ausztriában 70 kilométeren keresztül nem volt pihenő, majd be pisiltem, úgyhogy legyen inkább drága, de legyen sok pihenő! :P
Kopi3.14 2010.04.23. 11:46:02
@Csumpi Hálidéj: Végre egy jó hír. Azért a kisajátításokkal még lesznek gondok szerintem, Lakihegynél fletébb érdekes lesz a mutatvány. Békásmegyer fele van valami infó mi a szitu?
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.23. 11:46:04
@gyvy:
"Egyébként egy dologban tévedsz: Svájcban tavaly a vasúti személyszállítás is nyereséges volt!"
Akkor meg pláne!
Bakker... néztem a videókat és a hányinger kerülgetett, mikor ezt a Kordon gyereket láttam vigyorogni az ollóval a kezében az avatáson. Nappal átad ezt-azt, este meg jön ide lídfút néven és osztja az észt. Hát lehetett volna ott valaki, akinek a helyén van az esze és azt az ollót belecsavarja a hátába... pffff
"Egyébként egy dologban tévedsz: Svájcban tavaly a vasúti személyszállítás is nyereséges volt!"
Akkor meg pláne!
Bakker... néztem a videókat és a hányinger kerülgetett, mikor ezt a Kordon gyereket láttam vigyorogni az ollóval a kezében az avatáson. Nappal átad ezt-azt, este meg jön ide lídfút néven és osztja az észt. Hát lehetett volna ott valaki, akinek a helyén van az esze és azt az ollót belecsavarja a hátába... pffff
Speedman 2010.04.23. 11:50:05
@fokhagymás_rágógumi:
Nem (csak) az a baj, hogy nő az államadósság, hanem az, hogy a felvett hiteleket miként költjük el. A nagyberuházások több mint fele tűnik el a cégek és a pártok zsebébe.
Mondok egy példát.
A Medgyessi-kormány 2003-ban döntött arról, hogy állami tulajdonba veszi az M5-öst. Az ára 150mrd forint volt. Erre egy nagyokos gazdasági szakértő kitalálta, hogy nem kell egyösszegben kiváltani az AKA-tól, hanem törlesszük 20 évig évi 20mrd-al. Mert ez így olcsóbb lesz nekünk. Ki lehet számolni mennyivel lett jobb ez a konstrukció.
A politikusaink rájöttek, hogy nagyot lopni csak nagyberuházásokból lehet.
A másik nagy lenyúlás az uniós pénzek körül van. A pályázatok jó része megint haveri alapon kapják meg az illetők. A legjobb az volt, amikor valaki 100 millió (!) feletti összeget kapott kutyakozmetikai szalon létrehozásáért.
Az uniós pénzek szolgálnák hazánk felzárkóztatását a többiekhez, ehelyett ezt is lopják a tűzhöz közel állók. Emiatt leszünk húsz év múlva is a "szegény megtűrt rokon" az E. Unióban.
DE ez nem baj, mert ezt a szerepet már megszoktuk úgy is.
Nem (csak) az a baj, hogy nő az államadósság, hanem az, hogy a felvett hiteleket miként költjük el. A nagyberuházások több mint fele tűnik el a cégek és a pártok zsebébe.
Mondok egy példát.
A Medgyessi-kormány 2003-ban döntött arról, hogy állami tulajdonba veszi az M5-öst. Az ára 150mrd forint volt. Erre egy nagyokos gazdasági szakértő kitalálta, hogy nem kell egyösszegben kiváltani az AKA-tól, hanem törlesszük 20 évig évi 20mrd-al. Mert ez így olcsóbb lesz nekünk. Ki lehet számolni mennyivel lett jobb ez a konstrukció.
A politikusaink rájöttek, hogy nagyot lopni csak nagyberuházásokból lehet.
A másik nagy lenyúlás az uniós pénzek körül van. A pályázatok jó része megint haveri alapon kapják meg az illetők. A legjobb az volt, amikor valaki 100 millió (!) feletti összeget kapott kutyakozmetikai szalon létrehozásáért.
Az uniós pénzek szolgálnák hazánk felzárkóztatását a többiekhez, ehelyett ezt is lopják a tűzhöz közel állók. Emiatt leszünk húsz év múlva is a "szegény megtűrt rokon" az E. Unióban.
DE ez nem baj, mert ezt a szerepet már megszoktuk úgy is.
Krisi 2010.04.23. 11:52:08
@lwcolors: már bocs, de ha valaki úgy kezdi, hogy "Láttam egy tanulmányt", akkor alapból mosolyra hajlik a szám széle, az ötperces résznél meg már nevettem is :)
pár perc gúglizás után tudnék neked mutatni tanulmányt az ellenkezőjéről is, sőt, utána meg még egy harmadik tanulmányt is amibe bevonják a pinakoboldot is.
amúgy nem kéne az összes kamiont egytől egyig, de ha egy keletről nyugatra (vagy fordítva) tartó kamiont felpakolják a vonatra, azzal mindenki jól jár. mi azért, mert azért, mert nem teszi tönkre az utakat, nem ereget n+3 kiló kormot a levegőnkbe, nem okoz dugót stb. az állam is jól jár, mivel a MÁV Cargo nyereséges (volt), és még a kamionos is jól jár, mert tud pihenni miközben halad.
azt meg senki ne mondja, hogy így nem tankolnák a drága üzemanyagunkat, hiszen ha tudják, hogy drágább, akkor előbb teletankolják a cuccot Ukrajnában vagy Romániában, és Magyarországon megállás nélkül átmennek.
ja, és a kurva mindenit már a blog.hu-nak hogy nem küldi el a komment elsőre csak századjára, faszom beleverem mán :D
pár perc gúglizás után tudnék neked mutatni tanulmányt az ellenkezőjéről is, sőt, utána meg még egy harmadik tanulmányt is amibe bevonják a pinakoboldot is.
amúgy nem kéne az összes kamiont egytől egyig, de ha egy keletről nyugatra (vagy fordítva) tartó kamiont felpakolják a vonatra, azzal mindenki jól jár. mi azért, mert azért, mert nem teszi tönkre az utakat, nem ereget n+3 kiló kormot a levegőnkbe, nem okoz dugót stb. az állam is jól jár, mivel a MÁV Cargo nyereséges (volt), és még a kamionos is jól jár, mert tud pihenni miközben halad.
azt meg senki ne mondja, hogy így nem tankolnák a drága üzemanyagunkat, hiszen ha tudják, hogy drágább, akkor előbb teletankolják a cuccot Ukrajnában vagy Romániában, és Magyarországon megállás nélkül átmennek.
ja, és a kurva mindenit már a blog.hu-nak hogy nem küldi el a komment elsőre csak századjára, faszom beleverem mán :D
bíp-bíp (törölt) 2010.04.23. 11:53:21
@Tebege: Azért szépen lassan le fog járni ez a "Magyarországon minden szar" című nagylemez. Azért aki már volt külföldön (nemcsak Bécsben meg az olasz tengerparton) láthatta, hogy nincsenek olyan nagy különbségek Európában. Leszámítva némely szláv államot, meg a románokat.
Ez a műmájer, bevágódok a parasztoknál anyázós szint meg mindig is szánalmas volt a TC-n. Brooáá
Kár, hogy fosozás/anyázás nélkül már nem is születhet poszt a TC-n; akár még jók is lehetnétek, de így marad a joshi/mónyika gagyiszint.
Ugyanettől a gyerektől született már jó anyag is (BKV-s, meg egy pár), érdekes ott nem káromkodott, és mennyivel jobb lett. Talán érdemes lenne ezen elgondolkodni kedves tebeg. Egy nézés, egy nagy csend sokkal nagyobbat üt mint anyázni egy piros kislányautóban long-islandi regionális rendőr-arccal.
Szegény csajod, ahogy néztem neki sem ez a kispálya-káromkodó feeling a férfiideálja. De tudsz te mást is, azt folytasd.
Ez a műmájer, bevágódok a parasztoknál anyázós szint meg mindig is szánalmas volt a TC-n. Brooáá
Kár, hogy fosozás/anyázás nélkül már nem is születhet poszt a TC-n; akár még jók is lehetnétek, de így marad a joshi/mónyika gagyiszint.
Ugyanettől a gyerektől született már jó anyag is (BKV-s, meg egy pár), érdekes ott nem káromkodott, és mennyivel jobb lett. Talán érdemes lenne ezen elgondolkodni kedves tebeg. Egy nézés, egy nagy csend sokkal nagyobbat üt mint anyázni egy piros kislányautóban long-islandi regionális rendőr-arccal.
Szegény csajod, ahogy néztem neki sem ez a kispálya-káromkodó feeling a férfiideálja. De tudsz te mást is, azt folytasd.
Hurri Kán 2010.04.23. 11:54:41
@Kopi3.14: Nem akarlak sértegetni, de elő kéne venni egy térképet. Az M1, az ugye Ausztria felől jön, az a hegyeshalmi vonal, amit egyébként most korszerűsítettek, az M5 pedig megy Szeged felé, arra is van vasút. Egy tény: annak idején megvolt végig, le dél felé a két vágánypár (bizonyos Baross Gábor altt építették olyan 130-egynéhány éve), most csak Kecskemétig van, onnan csak egy megy tovább szeged felé, mert a trianoni döntésben köteleztek minket annak a felszedésére... És nem akarok hülyeséget mondani, talán Kiskundorozsma, de lehet hogy másik állomás, ott van a kiépített rámpa ahol a kamionok rá tudnak állni a vasútra.
bíp-bíp (törölt) 2010.04.23. 11:55:39
sorry a névmások egy bekezdésen belüli váltakozásaiért, de ez nem csak neki szólt
Kopi3.14 2010.04.23. 11:57:41
@gyvy: tudom milyenek a vasúti viszonyok arrafelé, ezért mondtam, amit. Te is látod a problémát, egy vágány. Plusz amúgy is problémás, hogy Szegednél zsák van, forgolódni kell, ezzel megint alá van vágva az értelmes vasútnak. románia felé amúgy Békéscsaba a fontos vonal, forgalmas is, teherrel is, de még az sem végig két vágány, még ha fizikailag létezik is, de egy részen nem használatos. Bár talán a végig két sáv sem biztos, hogy megvan.
Bbx 2010.04.23. 12:06:59
Részemről nagyon sokat közlekedtem Bp-Pécs útvonalon korábban is. A 6-os főút életveszélyes volt mindig is, a kamionok feat. előző bátor srácok vs. szembe jövők képlet miatt (Ezért inkább a Pécs-Siófok-Bp M7-es megoldást használtam).
GÁZ, hogy drága volt az autópálya, és az is, hogy még csak most készült el. Az alagutak valóban kissé furák, pláne, hogy a negyedik alagút után még simán lehetett volna egy ötödik is, de ott simán kiásták a földet. A legnagyobb völgyhíd pedig még talán indokolt.
Nagyon KIRÁLY viszont, hogy végre biztonságosan és európai színvonalon meg lehet közelíteni a várost, és jelenleg szerintem az ország legszebb és legszínvonalasabb autópályája az M6-os. Bár ennyiért, legyen is az!
Jótanács: Ne az M0-nál, hanem Érdnél menjetek rá, sokkal egyszerűbb és nem lehet eltéveszteni se!
A videónál szerintem leginkább koncept volt, hogy anyázós legyen, de ezúttal tök feleslegesen. Kár érte. Kicsit lehetnének rugalmasabbak a készítők. Ha valami pártatlan akar lenni, akkor legyen valóban az.
GÁZ, hogy drága volt az autópálya, és az is, hogy még csak most készült el. Az alagutak valóban kissé furák, pláne, hogy a negyedik alagút után még simán lehetett volna egy ötödik is, de ott simán kiásták a földet. A legnagyobb völgyhíd pedig még talán indokolt.
Nagyon KIRÁLY viszont, hogy végre biztonságosan és európai színvonalon meg lehet közelíteni a várost, és jelenleg szerintem az ország legszebb és legszínvonalasabb autópályája az M6-os. Bár ennyiért, legyen is az!
Jótanács: Ne az M0-nál, hanem Érdnél menjetek rá, sokkal egyszerűbb és nem lehet eltéveszteni se!
A videónál szerintem leginkább koncept volt, hogy anyázós legyen, de ezúttal tök feleslegesen. Kár érte. Kicsit lehetnének rugalmasabbak a készítők. Ha valami pártatlan akar lenni, akkor legyen valóban az.
kynorptor 2010.04.23. 12:08:54
Nekem annyi a véleményem, hogy ahol tonnaszám adják el a betont feketén, a gázolajat, ott azt nem azért teszik meg, mert minden fillérre ki van számolva. Ezek az ellopott anyagok, amiket a kispénzű sofőr, fuvaros seftel el, nagyobb tételben a művezető, építésvezető, ezek mind mind szerepelnek az elszámolásban. Úgy lopják el őket, hogy az építő cég, az építtető észre sem veszi, mert be van szépen árazva minden és elbírja. Sőt nem csak, hogy elbírja, de úgy vannak beárazva, hogy X cégnek (multi) még egyéb más munkáinak a költségeit, veszteségeit is az autópályára írják. Mert elbírja. Eredményt termel így is. Benyeli más munkák veszteségeit, amit elvisznek, mert áron alul vállalják.
De számomra a legjobban Post Imre volt államtitkár úr megnyílvánulása sokat mondod,aki saját elmondása szerint akkor döntötte el, hogy lemond, amikor egy bizottsági ülésen elkezdte részletesen firtatni, hogy más nyomvonalon alagút nélkül 54 milliárddal olcsóbban ki lehetne hozni az egészet és kb 1 km-el lenne hosszab. Ekkor megkérdezték tőle, hogy ugyan Posta úr, miért fáj magának az a plusz 50 milliárd?
Nincs több kérdésem. Csak annyit teszek még hozzá, hogy tavaly a kórházak év végére 60 milliárdos adósságot halmoztak fel...
De számomra a legjobban Post Imre volt államtitkár úr megnyílvánulása sokat mondod,aki saját elmondása szerint akkor döntötte el, hogy lemond, amikor egy bizottsági ülésen elkezdte részletesen firtatni, hogy más nyomvonalon alagút nélkül 54 milliárddal olcsóbban ki lehetne hozni az egészet és kb 1 km-el lenne hosszab. Ekkor megkérdezték tőle, hogy ugyan Posta úr, miért fáj magának az a plusz 50 milliárd?
Nincs több kérdésem. Csak annyit teszek még hozzá, hogy tavaly a kórházak év végére 60 milliárdos adósságot halmoztak fel...
Hurri Kán 2010.04.23. 12:10:28
@Kopi3.14: Szegednél zsák van, forgolódni kel. ??? Van olyan állomástípus, amit úgy hívnak: fejállomás. (Pl. a Nyugati pályaudvar)
Ennek lényege, ha a szerelvény bejár, nem tud simán továbbmenni, hanem csk úgy hy "megfordul", tehát tolat, vagy a mozdonyt leakasztják, egy másik rájár és viszi tovább a szerelvényt. Tehát ennek az időigénye, stb. a vasútüzembe abszolút bele van kalkulálva. És igen, kamion ráálni csak úgy tud, ha rágurul, ez máshol is így működik.
Abban egyébként tökéletesen igazad van hogy volna mit fejleszteni a vasúti hálózaton (is), de könyörgöm: legalább a meglévő lehetőségeinket miért is nem használjuk ki??
Ennek lényege, ha a szerelvény bejár, nem tud simán továbbmenni, hanem csk úgy hy "megfordul", tehát tolat, vagy a mozdonyt leakasztják, egy másik rájár és viszi tovább a szerelvényt. Tehát ennek az időigénye, stb. a vasútüzembe abszolút bele van kalkulálva. És igen, kamion ráálni csak úgy tud, ha rágurul, ez máshol is így működik.
Abban egyébként tökéletesen igazad van hogy volna mit fejleszteni a vasúti hálózaton (is), de könyörgöm: legalább a meglévő lehetőségeinket miért is nem használjuk ki??
karolyist 2010.04.23. 12:11:36
Ha az a kérdés, hogy a csaj ajkai sunázásra valók-e, akkor a válaszom: igen.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.04.23. 12:15:38
Az eltévedés dologhoz annyit, hogy korábban én kétszer akartam eljutni Ferihegyről Dunaújvárosba. Mivel a környéken tök ismeretlen vagyok, igyekeztem a térképre és a táblákra hagyatkozni. Hát kurvára eltévedtem mind a kétszer. Az m0-ig ok ,de onnan hova... tényleg úgy van megcsinálva, hogy egyzser ki van táblázva egy út, egyszer meg nem.
bíp-bíp (törölt) 2010.04.23. 12:16:13
@Myko: Óriási pali, én imádom a stílusát, de azt is megértem, ha valaki nem, ez egy stílus, Tebeg meg ilyen RetroJimCarrey (akar lenni). Van még mit tanulnia, de jó úton halad, főleg, ha megtanul úgy anyázni, ahogy a Ponyvarégnyben illik :). Tarantino még ezt a nehéz műfajt is jól tolja, leborulok előtte.
Myko 2010.04.23. 12:19:18
@bíp-bíp: Én vagy 5ször megnéztem már azt a bizonyos filmet,hát 6. alkalommal is szakadni fogok rajta :D
Tebeg? Ő az alkotója a videjónak?
Tebeg? Ő az alkotója a videjónak?
bíp-bíp (törölt) 2010.04.23. 12:23:24
@Myko: Hát ennek a videónak a TC-n tuti.
esef 2010.04.23. 12:35:08
@R242:
De hisz tudod, Svácjban 3x drágább az élet! Na persze, de 5x többet keresnek nálunk...
De hisz tudod, Svácjban 3x drágább az élet! Na persze, de 5x többet keresnek nálunk...
Krisi 2010.04.23. 12:41:00
@gyvy: "És igen, kamion ráálni csak úgy tud, ha rágurul, ez máshol is így működik."
pedig azt hittem, hogy ráugratnak menet közben mint a KITT! az ügyesebbek meg tolnak közben egy tripla leszúrt Ritterbergert is :D
pedig azt hittem, hogy ráugratnak menet közben mint a KITT! az ügyesebbek meg tolnak közben egy tripla leszúrt Ritterbergert is :D
Svenmester 2010.04.23. 12:55:07
"Mi építettük ezt a kib*szott autópályát, a kormány csak arról gondoskodott, hogy ez 2x annyiba kerüljön" - ott a pont!
Etzilbvrg 2010.04.23. 13:01:58
1.) egy zsebbe fizetett politikai hirdetést láthattunk;
2.) aki a budai alsó rakpartról nem talál fel az M6-osra, ne kritzáljon, de legalább mossa ki a száját;
3.) az autópálya építési költségébe az érintett ingatlanok kisajátításának költsége is beleszámít?
4.) az alagutakat nem értem, viszont ilyen alapon kérem az "érdi" emelkedő utólagos átfúrását!
5.) az aszfalt minősége konkrétan: SZAR; egy frissen átadott autópályához képest meg: ARCPIRÍTÓAN SZAR (feltehetően hengerlés előtt adta ki az előírt vastagságot, utána meg nem mérték :) );
6.) a jelzőtáblák éjszakai láthatóságát több helyen nem sikerült abszolválni; fényt vissza nem ver, max. engem, ha nekihajtok.
2.) aki a budai alsó rakpartról nem talál fel az M6-osra, ne kritzáljon, de legalább mossa ki a száját;
3.) az autópálya építési költségébe az érintett ingatlanok kisajátításának költsége is beleszámít?
4.) az alagutakat nem értem, viszont ilyen alapon kérem az "érdi" emelkedő utólagos átfúrását!
5.) az aszfalt minősége konkrétan: SZAR; egy frissen átadott autópályához képest meg: ARCPIRÍTÓAN SZAR (feltehetően hengerlés előtt adta ki az előírt vastagságot, utána meg nem mérték :) );
6.) a jelzőtáblák éjszakai láthatóságát több helyen nem sikerült abszolválni; fényt vissza nem ver, max. engem, ha nekihajtok.
Kopi3.14 2010.04.23. 13:04:21
@gyvy: tudom milyen vasúti kifejezések vannak. ellenben a megodlás az áteresztökéességet tekintve rohadt szar, egyszerüen nicns elég kapacitása. magyarul az, hogy van vasutunk, igaz, csak épp nem mutatja meg, ténylegesen milyen van, s az mire képes. emellé, ha nem kötelezö feltenni vasútra, akkor csak abban az esetben választják a fuvarozók, ha normálisan tudnak vele tervezni, magyarul nem hetente megy egy szerelvény, hanem napi több is jár.Ami viszont akkor éri meg, haszint végig tud menni vasúton az áru, amihez a nyugati csatlakozásokat is igazítani kell. ilyen téren viszotn komoly problémák vannak, így azt mondani, hogy van vasutunk, oldjuk meg azzal, eléggé szüklátókörü megoldása a problémának, illetve nem is megoldása.
KIJ 2010.04.23. 13:14:52
Én nem tudom, ki volt ez a szép ember, aki ezt a viedót rögzítette, de nagyon gusztustalan stílusban beszélt! A témától teljesen függetlenül szerintem nem illik a nagy nyilvánosság előtt megnyilvánulni. Hölgyek előtt meg pláne. Remélem az utastárs kikérte magának.
Az meg, hogy a budai alsó rakpartról nem talál ki az M6-ra, az már szegénységi bizonyítvány! Nem vagyok egy Nobel díjas tudós, de ez a feladat nem okoz problémát nekem.
Majd ezek után a saját szerencsétlenségét a kitáblázásra kenni az már, és most had használjak erős kifejezést, egyszerűen pofátlanság!
Az meg, hogy a budai alsó rakpartról nem talál ki az M6-ra, az már szegénységi bizonyítvány! Nem vagyok egy Nobel díjas tudós, de ez a feladat nem okoz problémát nekem.
Majd ezek után a saját szerencsétlenségét a kitáblázásra kenni az már, és most had használjak erős kifejezést, egyszerűen pofátlanság!
Hurri Kán 2010.04.23. 13:37:10
@Kopi3.14: vasúti állapotunkat tekintve igaz, van mit behoznunk.
Azonban, lehet pontatlanul fogalmaztam, akkor elnézést kérek, arra próbáltam kilyukadni, hogy legalább tényleg a meglévő lehetőségeket kéne kihasználni, azt egy szóval sem vitatom hogy lehetne bőven mit fejleszteni.
Igen, abban tökéletesen igazad van hogy fontos lenne a tervezhetőség, és abban is hogy a csatlakozásokat össze kéne hangolni. Amióta EU tagok vagyunk egyébként már a vasúti forgalomszervezés sem csa kizárólag a magánügyünk (ha részletesebben érdekel tudok linkeket küldeni), viszont a meglévő infrastruktúra kihasználása a vasúti menedzsment dolga lenne, ez egy dolog, meg egy másik a fejlesztés. Mindkettő égetően fontos lenne szerintem!
Azonban, lehet pontatlanul fogalmaztam, akkor elnézést kérek, arra próbáltam kilyukadni, hogy legalább tényleg a meglévő lehetőségeket kéne kihasználni, azt egy szóval sem vitatom hogy lehetne bőven mit fejleszteni.
Igen, abban tökéletesen igazad van hogy fontos lenne a tervezhetőség, és abban is hogy a csatlakozásokat össze kéne hangolni. Amióta EU tagok vagyunk egyébként már a vasúti forgalomszervezés sem csa kizárólag a magánügyünk (ha részletesebben érdekel tudok linkeket küldeni), viszont a meglévő infrastruktúra kihasználása a vasúti menedzsment dolga lenne, ez egy dolog, meg egy másik a fejlesztés. Mindkettő égetően fontos lenne szerintem!
h-kutya 2010.04.23. 13:41:26
Ki kéne már nőni ezt a jammerolós stílust. Kiváló képességünk különben is, hogy soha, semminek nem tudunk örülni. "Csúnya alagút, csúnya völgyhíd, csúnya autópálya, meg különben is, a csúnya zsákos ember csinálta, beee......"
Speciel a garantált 3,5 órás szívás helyett 2 óra alatt Pesten lehet az ember Bólyból - ésakármitismagyarázunk össze - ennek van jelentősége.
Ha valaki(-k) sikkasztottak, csaltak, korrumpáltak, stb. - nos nekik azt kívánom, hogy bukjanak le - de könyörgöm, ettől még az út ott van és használni kell, ha már ott van.
De felőlem, akinek nem tetszik, annak ott a régi 6-os út. Oszt' hajmeresztően előzgethet, vagy egy kamion ülepében haladhat, vagy ugyanez a kamion tolhatja kilométereken át...most csak a kultúráltabb eseteket felsorolva.
Személy szerint, ha már tényfeltáró vicces, autópálya anyázásról szóló videóriportot készítek, akkor nem az egyébként már ronggyá szétbeszélt és elkoptatott témákat hozom fel.
Néhány kevésbé fényevesztett kérdés:
Például, hogy mitől kerül feleannyiba kis híján az osztrák egész éves autópályabérlet, mint szép hazánkban?
Miért nincsenek befejezve a járulékos beruházások az autópálya mentén végig?
Vagy az üzemanyagok jövedéki adójában - ha még benne van - levő úthasználati díj mire elég és mire költik?
Vagy a sebesség ellenőrző pontok miért nincsenek még kiépítve?
Működnek-e egyáltalán a segélykérő pontok a sebtében történt átadás után?
Milyen az a roppant titkos "nem szabványos" terelőkorlát, stb... ami miatt kis híján nem sikerült az átadás?
Soroljam még?
Speciel a garantált 3,5 órás szívás helyett 2 óra alatt Pesten lehet az ember Bólyból - ésakármitismagyarázunk össze - ennek van jelentősége.
Ha valaki(-k) sikkasztottak, csaltak, korrumpáltak, stb. - nos nekik azt kívánom, hogy bukjanak le - de könyörgöm, ettől még az út ott van és használni kell, ha már ott van.
De felőlem, akinek nem tetszik, annak ott a régi 6-os út. Oszt' hajmeresztően előzgethet, vagy egy kamion ülepében haladhat, vagy ugyanez a kamion tolhatja kilométereken át...most csak a kultúráltabb eseteket felsorolva.
Személy szerint, ha már tényfeltáró vicces, autópálya anyázásról szóló videóriportot készítek, akkor nem az egyébként már ronggyá szétbeszélt és elkoptatott témákat hozom fel.
Néhány kevésbé fényevesztett kérdés:
Például, hogy mitől kerül feleannyiba kis híján az osztrák egész éves autópályabérlet, mint szép hazánkban?
Miért nincsenek befejezve a járulékos beruházások az autópálya mentén végig?
Vagy az üzemanyagok jövedéki adójában - ha még benne van - levő úthasználati díj mire elég és mire költik?
Vagy a sebesség ellenőrző pontok miért nincsenek még kiépítve?
Működnek-e egyáltalán a segélykérő pontok a sebtében történt átadás után?
Milyen az a roppant titkos "nem szabványos" terelőkorlát, stb... ami miatt kis híján nem sikerült az átadás?
Soroljam még?
Nysakiller 2010.04.23. 14:05:06
Megkérdezem a szerkesztőt:
Csumpi Hálidéj miért lett kimoderálva és kitiltva?
Csumpi Hálidéj miért lett kimoderálva és kitiltva?
Kopi3.14 2010.04.23. 14:11:42
@Nysakiller: kimoderálva nem lett, a kitiltás biztos?
op tomi 2010.04.23. 14:15:35
A komának annyira potyogott a szájából a kapanyél, hogy a történet értékelhetetlen..., ez most trendi?
Gőzsy Kati 2010.04.23. 14:15:53
Egyet moderáltam tőle: meguntam a gyökerezést.
Nysakiller 2010.04.23. 14:20:18
@Gőzsy Kati:
Akkor lesz még dolgod, mert hasonló tartalmú hozzászólás van még vagy 100 db.
Arra pedig külön figyeltem, hogy a stílusom ne lépje át alulról a poszt stílusát, de hiába.
Ha ilyen tartalmú videókat raktok fel, akkor mit vártok hozzászólásnak? De most komolyan.
A gyökér még csak nem is szleng szó (bár van pejoratív értelme). Most őszintén, nem az? De.
Akkor lesz még dolgod, mert hasonló tartalmú hozzászólás van még vagy 100 db.
Arra pedig külön figyeltem, hogy a stílusom ne lépje át alulról a poszt stílusát, de hiába.
Ha ilyen tartalmú videókat raktok fel, akkor mit vártok hozzászólásnak? De most komolyan.
A gyökér még csak nem is szleng szó (bár van pejoratív értelme). Most őszintén, nem az? De.
Gőzsy Kati 2010.04.23. 14:25:12
@Nysakiller: Hármat szedtem ki. A többi alpárit, amik amúgy az alpáriságon akadtak ki, benne hagytam. Mi lett volna, ha nem írom, h zavar a gyökerezés?
Hurri Kán 2010.04.23. 14:28:28
@Kopi3.14: keresem, de egy világért sem bírom megtalálni.
A lényege, amiről szól, hogy amikor a vasúti menetrendet összeállítják (kb. 1 éves tervezési folyamat egyébként!), aki szeretné a vasúti pályát használni, itt most mindegy, hogy ki és milyen célból, azt az igényt be kell jelenteni. Persze van egy prioritási sorrend ahogy ezeket elbírálják és jóváhagyják, ha ez lement, pl. az egyes nemzeti vasúttársaságok akkor kezdhetik meg a saját menetrendjük összeállítását. Hogy ez miért érdekes? Azért, mert pl. ha te most leegyezteted hogy jövő ilyenkor teszem Hamburg környékén akarsz vasúton kölyökmacskát szállítani csak a vonal addigra megszűnik, akkor igen komoly kártérítési igénnyel léphetsz fel az ottani vasúti pályafenntartónál!
Tehát innentől kezdve nem igaz, hogy az össze-vissza végrehajtott vonalmegszüntetések olyan sok megtakarítást hoznak, sőt!...
Azért még kutakodok, ha megtalálom, küldöm.
A lényege, amiről szól, hogy amikor a vasúti menetrendet összeállítják (kb. 1 éves tervezési folyamat egyébként!), aki szeretné a vasúti pályát használni, itt most mindegy, hogy ki és milyen célból, azt az igényt be kell jelenteni. Persze van egy prioritási sorrend ahogy ezeket elbírálják és jóváhagyják, ha ez lement, pl. az egyes nemzeti vasúttársaságok akkor kezdhetik meg a saját menetrendjük összeállítását. Hogy ez miért érdekes? Azért, mert pl. ha te most leegyezteted hogy jövő ilyenkor teszem Hamburg környékén akarsz vasúton kölyökmacskát szállítani csak a vonal addigra megszűnik, akkor igen komoly kártérítési igénnyel léphetsz fel az ottani vasúti pályafenntartónál!
Tehát innentől kezdve nem igaz, hogy az össze-vissza végrehajtott vonalmegszüntetések olyan sok megtakarítást hoznak, sőt!...
Azért még kutakodok, ha megtalálom, küldöm.
swiftboy89 2010.04.23. 14:32:33
Nem tudom honnan szedték ezt a faszit! de szép bizonyítványt állít ki magáról! Rendszeres látogatója vagyok az oldalnak de még nem találkoztam iennel ,nem gondoltam volna hogy iet is fel mernek rakni! Finoman szóval is egy paraszt! Nem tudom, lehet így próbálta hitelesebben előadni a sztorit de nálam ez nem jött be.
Az hogy nem tud fel találni egy autópályára ahhoz meg csak gratulálni tudok.
20 éves fejemmel hétvégén át mentem Pesten(este) m3 ról m1 re úgy hogy nem volt nálam térkép és csak a táblákat néztem!Jó utólag kiderült lett volna még egyszerűbb megoldás de először jártam Pesten egymagam autóval! Ezzel csak azt akarom mondani hogy nekem ott is meg az ország minden más területén is A TÁBLÁK EDDIG SEGÍTETEK
M6 –ost én is végig kipróbáltam a Pécsi szakasz átadását követ 3 ik napon. Azt én se értem mért lett ott alagút?(bár nekem bejön) olvastam jó pár hivatalos közleményt mért kellet, amiben le írták, beszéltek a pályázatról a lehetőségekről, de én így se akarom elhinni hogy ez lett volna a leg olcsóbb! De ez nem számít főleg hogy már kész., és ha már meg építették akkor meg szerintem aki tudja használja ki hogy van! ha már a mi (autósok) pénzéből építették.
És szerintem ennél vannak még nagyobb marhaságok a magyar útépítésben, ami ki tudja miért így vannak?! Ez egy helyi példa de már máshol is láttam iet! pl: miért építik ki az utat? ha tudják hogy utána fel kell bontani hogy ki alakítsák alatta a csatorna rendszert. utána meg csak minden évben foltozgatják csíkokban, kockákban és így évek alatt járhatatlanná válik.
Üdv.
Az hogy nem tud fel találni egy autópályára ahhoz meg csak gratulálni tudok.
20 éves fejemmel hétvégén át mentem Pesten(este) m3 ról m1 re úgy hogy nem volt nálam térkép és csak a táblákat néztem!Jó utólag kiderült lett volna még egyszerűbb megoldás de először jártam Pesten egymagam autóval! Ezzel csak azt akarom mondani hogy nekem ott is meg az ország minden más területén is A TÁBLÁK EDDIG SEGÍTETEK
M6 –ost én is végig kipróbáltam a Pécsi szakasz átadását követ 3 ik napon. Azt én se értem mért lett ott alagút?(bár nekem bejön) olvastam jó pár hivatalos közleményt mért kellet, amiben le írták, beszéltek a pályázatról a lehetőségekről, de én így se akarom elhinni hogy ez lett volna a leg olcsóbb! De ez nem számít főleg hogy már kész., és ha már meg építették akkor meg szerintem aki tudja használja ki hogy van! ha már a mi (autósok) pénzéből építették.
És szerintem ennél vannak még nagyobb marhaságok a magyar útépítésben, ami ki tudja miért így vannak?! Ez egy helyi példa de már máshol is láttam iet! pl: miért építik ki az utat? ha tudják hogy utána fel kell bontani hogy ki alakítsák alatta a csatorna rendszert. utána meg csak minden évben foltozgatják csíkokban, kockákban és így évek alatt járhatatlanná válik.
Üdv.
Kopi3.14 2010.04.23. 14:36:26
@swiftboy89: az okos szervezés, összehangolás, stb. Pl nem szólnak a vizeseknek, hogy utat építünk, nesztek, olcsó földmunka karbantartáshoz, felújításhoz. Aztán két hónappal késöbb verhetik szét, mert vagy a másik nem tudott róla, vagy nem foglalkozott vele, vagy a hatóság ült azon az építési engedélyen, amelyik kellett ovlna mellé, stb.
Hurri Kán 2010.04.23. 14:37:18
@Nysakiller: nekem is kimoderálták egy-két kommentemet pedig egy deka káromkodás sem volt benne. Dehát tudod: szólásszabadság van, mindenki azt szól, amit szabad...
Nysakiller 2010.04.23. 14:38:27
@Gőzsy Kati:
Mi alapján szelektáltad ki törlésre épp az én hozzászólásomat a másik 100 hasonló közül? Ha a többi bent marad, azt a személyem elleni diszkriminációként fogom fel.
(nem mintha nagy kár lenne a törölt hozzászólásomért, de akkor is!)
Mi alapján szelektáltad ki törlésre épp az én hozzászólásomat a másik 100 hasonló közül? Ha a többi bent marad, azt a személyem elleni diszkriminációként fogom fel.
(nem mintha nagy kár lenne a törölt hozzászólásomért, de akkor is!)
Kopi3.14 2010.04.23. 14:39:29
@Gőzsy Kati: ha az alpáriság zavar, akkor a videó kitenni miért nem zavart? Vagy a szálka és a gerenda esetével állunk szemben?
Kopi3.14 2010.04.23. 14:40:38
@Kopi3.14: ja, folytatólagosan: a két díszmadár tegnap ali tolta ide a pofáját, utólag meg erösködik, mert neki lehet? Óje.
Nysakiller 2010.04.23. 14:47:47
@Kopi3.14:
Szép példája lesz, hogy a korábban egymással vitatkozó felek szépen egységfrontba tömörülnek a "hatalom" önkényével szemben.
Szép példája lesz, hogy a korábban egymással vitatkozó felek szépen egységfrontba tömörülnek a "hatalom" önkényével szemben.
Gőzsy Kati 2010.04.23. 14:50:46
hopsza: azt írom, h bent hagytam az alpárit, nem? akkor miért kérded, h miért törlöm ki :)
nysakiller=csumpi elmagyaráztam, de csak mondjad.
kezdem megszokni a totalcaros kommenteket, máshol úgyse kap ilyet az ember.
nysakiller=csumpi elmagyaráztam, de csak mondjad.
kezdem megszokni a totalcaros kommenteket, máshol úgyse kap ilyet az ember.
Vogelthal 2010.04.23. 14:52:02
Takarítsátok le ezt a szemetet a szánalmas anyázó luzerrel együtt.
Kopi3.14 2010.04.23. 14:57:29
@Nysakiller: az eredeti problémávalkapcsolatosan is csak azért van vita, mert egyesek nem állnak le a demagógiánál.
Gőzsy Kati 2010.04.23. 14:57:53
@gyvy: az, ahogy már írtam, h itt csajokat lehet osztani elképesztő stílusban (pl előző bejegyzésemben pár kommentező), de autópályát nem
Kopi3.14 2010.04.23. 15:00:13
@Gőzsy Kati: [alpári stílus] Bazd meg kati, egy ilyen után mégis mi a nagy büdös lófazt vártál? hogy megveregetjük a buksitokat, hogy okosak, szépek vagytok, Arany minden szavatok-akad közte egy-két Petöfi? [/alpári stílus]
Nézd meg Csík cikkeit, ott nincs ilyen, vajh miért? gondolkozz el ezen, aztán ha sikerül magadtól rájönni, örülj, hogy fel´rted az általános iskolás szellemi szintet, ha nem, akkor szégyelld magad.
Nézd meg Csík cikkeit, ott nincs ilyen, vajh miért? gondolkozz el ezen, aztán ha sikerül magadtól rájönni, örülj, hogy fel´rted az általános iskolás szellemi szintet, ha nem, akkor szégyelld magad.
Hurri Kán 2010.04.23. 15:02:22
@kika66: abszolút komoly a kérdés.
Egyszerű kérdés, remélem kapunk rá egzakt, egyenes választ, leht hogy mást is érdekel rajtam kívül.
Egyszerű kérdés, remélem kapunk rá egzakt, egyenes választ, leht hogy mást is érdekel rajtam kívül.
Gőzsy Kati 2010.04.23. 15:07:17
@gyvy: örülök, h érdekel a válaszom, = nem válaszolod meg helyettem. de csak tippelhetek: pl. az autópálya érzékeny téma. amúgy Kopi 3.14 a címet épp Csikós adta, és szerintem megelőlegezte a bizalmat: mert nem anyáztuk végig a pályát.
KoGa 2010.04.23. 15:07:32
Fodrasz, borotva es szajmosas szappannal.
Gőzsy Kati 2010.04.23. 15:12:04
a 646 komment 68,3%-át viszont - ami érdemi vita volt - köszönöm a résztvevőknek. érdekes volt.
Hurri Kán 2010.04.23. 15:14:29
@Gőzsy Kati: választ még mindig nem kaptam. Szerintem egy szóval sem írtam hogy Helyetted akarnám megválaszolni. Ja, hogy tipp: az autópálya érzékeny téma. Most akkor szerinted nem lehet osztani vagy más szerint?
Éljen a sajtó és véleményszabadság.
Éljen a sajtó és véleményszabadság.
Kopi3.14 2010.04.23. 15:18:06
@Gőzsy Kati: ahhoz képest mégis sok volt az anyázás, ha a kommentek jeelntös része ezzel foglalkozik. Ahogy a saját bénázásotokat is az autópályának felróni.
khm, mi érzékeny az autópályában? Nem az váltotta ki az anyázást ellenetek, hanem a stíllustotok. Várjáá, jól értem, hogy újságíró, és a remekmüvének címet nem tud adni, másnak kell megtenni? Oh. kérlek oszd meg velem hogy sikerült bekerülnöd a szerkesztöségbe.
khm, mi érzékeny az autópályában? Nem az váltotta ki az anyázást ellenetek, hanem a stíllustotok. Várjáá, jól értem, hogy újságíró, és a remekmüvének címet nem tud adni, másnak kell megtenni? Oh. kérlek oszd meg velem hogy sikerült bekerülnöd a szerkesztöségbe.
Vágási Matyi 2010.04.23. 15:20:49
Elvileg azért készült el az alagutas megoldás mert ez volt a legolcsóbb.
Nem volt stabil a talajszerkezete és kurva sok földet kellett volna megmozgatni.
A 80-as, 100-as korlátozás nevetséges, ráadásul jól meg is büntetnek érte, ha túlléped...
Nem volt stabil a talajszerkezete és kurva sok földet kellett volna megmozgatni.
A 80-as, 100-as korlátozás nevetséges, ráadásul jól meg is büntetnek érte, ha túlléped...
Gőzsy Kati 2010.04.23. 15:25:39
@Kopi3.14: az eredeti cím ott van a videón, de gondolom hallottál már olyanról, hogy szerkesztő. te egyébként mit csinálsz?
Hurri Kán 2010.04.23. 15:27:11
Mán értem! A zótópáját csak a zújságíróknak szabad osztani, nekünk nem!
Atoma 2010.04.23. 15:37:29
Nem tudom, hogy ki és hogyan tervezte és csinálta, de egy dologra fel szeretném hívni a figyelmeteket. Bp. felöl Pécs-re tartva a Villányi leágazó előtt haladtam hétfőn szakadó esőben. Az egyik balos kanyarban olyan vízátfolyáson haladtam keresztül, hogy mire az átfolyás végére értem, már a sávelválasztó szaggatott vonalazás közepén találtam magam normál megengedett sebesség mellett. Érdemes lassítani ott mindenki érdekében.
Opus P. 2010.04.23. 15:42:30
@gyvy:
Ne mondd már, semmi mást nem csináltunk egész éjjel!
Ne mondd már, semmi mást nem csináltunk egész éjjel!
ommm 2010.04.23. 15:45:57
Hűha, emberek. Két napra kihúzom a lábam és mi van itt?!
Na akkor: Norvég-Magyar határt!!!
:)
Na akkor: Norvég-Magyar határt!!!
:)
Opus P. 2010.04.23. 15:49:55
@ommm:
Hát épp ez az!
Két napra kihúzod a lábad, azt' ilyen cikkek jelennek meg.
Megnézted az M6-ról készült videót?
Hát épp ez az!
Két napra kihúzod a lábad, azt' ilyen cikkek jelennek meg.
Megnézted az M6-ról készült videót?
gnme 2010.04.23. 15:51:26
Hello Pista, fijemá az indítómotor az indításkor mikor már beröffent az ótó furcsán túlszalad/pörög és daráló hangja van (persez csak egy pillanatra). Ez mi lessz? thx
Az utolsó 100 komment: