Stralis vs Ignis – kamionnal a kompakt ellen

  2010. április 05. - Koncz_János Címkék: baleset suzuki kamion

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül

Az élet útján ott közlekedik a halál is. Ezt egy nagyon okos filmben mondja egy irtó bölcs ember, úgyhogy biztosan igaz lehet. Az mindesetre tény, hogy aki folyton jön-megy, olykor kockázatos szituációkba kerül. Elhárít, megold, megúszik ezekből tízet, húszat, százat, de előbb-utóbb eljön a pillanat, amikor egy nagy csattanás után kissé idegesen száll ki összetört gépjárművéből.

Mint én pár nappal ezelőtt, hétfőn, amikor az Ignisemnek nekijött egy kamion.

Stralis vs Ignis - galéria nyílik a képre kattintva

Nem egy nagy sztori, mert vér nincsen benne, az olvasónak meg vér kell, ugye. Ám az eredetileg ide tervezett anyag, egy Suzuki Ignis vs Mercedes 280 SLC igazságtalan használtteszt így nem tudott elkészülni, és a Bende lapigazgató közölte: - Összetörtek? Nem baj, az is jó lesz!

Jogos, első a munka, úgyhogy elmesélem a sztorit.

Csendes tavaszi délután volt, bágyadt napsütéssel, enyhén lengedező széllel, madarak csiviteltek az ébredező fákon, én pedig roppant kényelmes tempóban gurultam egy Eger környéki alsóbbrendű úton, a Csík zenekart hallgatva, hogyaszongya: „Villásfarkú fecske felszállott a levegőbe/Nem láttad-e a régi babámat az este?” De nem a régi babám bukkant fel a meredeken lefelé lejtő balkanyarban, a fák takarásából, hanem egy fehér Iveco Stralis kamion. Úgy tűnt, hogy részben az én sávomban jön, de azt gondoltam, hogy biztos azért húzódott át kicsit, hogy a keskeny úton a pótkocsi bevegye a kanyart, és nyilván már megy is vissza a saját helyére. De nem, sőt: a nagy fehér bálna egyre jobban áttért az én sávomba, és akkor már látszott, hogy ebből baj lesz. Fékeztem, mint állat, és húzódtam le jobbra, amennyire csak lehetett, ám az út szélén egy régi betonkorlát áll, így ez erősen behatárolta a lehetőségeimet. Kábé három centire megközelítettem a korlátot, az autóm megállt az út szélén, én álltam a féken, készen arra, hogy felengedjem, ha a helyzet úgy kívánja, két kézzel kapaszkodtam a kormányba, dudáltam, és vártam a becsapódást. Ami meg is érkezett. A dudaszóra a sofőr végre elkezdte jobbra húzni a vontató elejét, de már elkésett. A Stralis bal sarka az első keréknél csókolta meg az Ignis oldalát, és a hátsó kerékig szépen végiggyalulta. A visszapillantóm úgy tíz méterrel a kocsi mögött landolt, miután jól megkarcolta az első oldalüveget is. A dög egy szusszanással megállt, pár másodperc csend, leállítottam a motort, kikapcsoltam a világítást, és mivel balra nem tudtam kiszállni, a jobb oldalon valahogy kiküzdöttem magamat, gondosan ügyelve, hogy ne vágjam neki nyitáskor az ajtót az öreg korlátnak. Veszteségminimalizálás, ugyebár.

Stralis vs Ignis - galéria nyílik a képre kattintva

Közben a sofőr odébb kormányozta a kamion orrát, hogy ki tudjon szállni, együtt megtekintettük a helyzetet, aminek láttán elismerte a felelősségét, majd félreálltunk, mert teljesen elfoglaltuk az úttestet. A padkán ugye nagyrészt én, az úton meg nagyrészt a kamion, mindkét sávban. Az Ignis motorháztetején kitöltöttük a baleseti bejelentő lapot, majd ment mindenki a dolgára, én konkrétan az Allianz biztosítóba, ahol gyors és korrekt ügyintézés és kárfelvétel következett, majd az egri Suzuki márkaszervizbe, ahol a jegyzőkönyvet és az autót megszemlélve összeírták, mi kell a javításoz. A cuccok csütörtökön meg is érkeztek, kedden kezdik a renoválást. Remélem, pár nap alatt végeznek, és rövidesen ismét hűséges járgányommal kereshetem az átjárókat a gyalázatos állapotban levő vidéki úthálózat kátyúi között.

Stralis vs Ignis - galéria nyílik a képre kattintva

Ennyi a sztori dióhéjban, de az talán még érdekes lehet, hogy miként éli meg az ember a csattanást. Egy filmben vagy egy regényben ilyen helyzetben a főhős előtt lepereg az élete filmje. Nos, erről szó sem volt - pedig tök érdekes lett volna, főleg, ha az összes nő benne van. Ehelyett először csodálkoztam, hogy jól látom-e, amit látok, majd amikor világossá vált, hogy ebből karambol lesz, azon dolgoztam, hogy amennyire lehet, megoldjam a helyzetet. A keskeny út, az éles kanyar és tavaszköszöntő jókedvem miatt szerencsére nem mentem gyorsan, és szerencsére a kamion is ráérős tempóban jött felfelé. Persze negyven meg negyven összesen már nyolcvan, így nyilvánvalóan a frontális ütközés elkerülése és – egérút nem mutatkozván – a sebesség csökkentése volt a feladat. Még azt is kiírta az agyam a belső képernyőre, hogy nem kéne összetörni a kocsi mindkét oldalát, így a korláttól sikerült pár centi távolságot tartani. Több tennivalót nem találtam hirtelen, kapaszkodtam, vártam a csattanást, és közben sajnáltam szegény autómat, amelyik hat évet megúszott egyetlen karcolás nélkül, és most törni fog. Olyan igazi, szívből jövő sajnálat volt – mindannyian tudjuk, hogy a gépeknek személysége van, és hogy igencsak meg tudjuk szeretni őket, okkal és oktalanul, akár a nőket. Azt is tudtam, hogy rendkívül csúnya hangokat fogok hallani pillanatokon belül, esküszöm, még bólintottam is, amikor a fém megcsókolta a fémet. A fehér tömeg kitöltötte az ablakot, majd megbillegtette az Ignist, a tükör úgy pattant le, mintha puskából lőtték volna ki, a kamion zúgása és az elemek sírása betöltötte a teret. Azután csak a két alapjárat kétféle morgása hallatszott, meg a Csík zenekar húzta rendületlenül a talp alá valót ehhez az útszéli csárdáshoz, miután a cédéjátszó újra megtalálta a lemezbe égetett biteket.

IMG 5727 resize

Ja, és azt mondtam, nem csak gondoltam, de mondtam is, hangosan, amikor már látszott, hogy komoly baj lesz, hogy: „Ó, hogy az a leborult, ki-be-rakott úristen hogy az csavargatná meg!” Remélem, lesznek, akik elnézik ezt nekem.

Az egész eseménysor kábé 2-3 másodpercig tarthatott összesen, roppant érdekes, hogy ennyi észlelés, gondolat és érzelem belefért. Mintha kitágult volna az idő valamiképpen, miközben persze megállíthatatlanul robogott át rajtam, akár egy kamion. A legizgalmasabb az a pár tizedmásodperc volt, amikor még nem lehetett tudni, hova, hogyan, milyen erővel fog becsapódni a vontató, így nem lehetett megbecsülni a következményeket sem. Érdekes, de még azt is kidobta az agyam, hogy eleve nem vagyunk egy súlycsoportban, ráadásul a Suzukik nem éppen a gyűrhetetlen-törhetetlen biztonsági utascellájukról híresek.

Amikor kimásztam, azt hiszem, elengedtem még egy-két kacskaringós kifejezést, de aztán az ügyintézésre koncentráltam. Ha már így jártunk, haladjunk. Amikor úgy öt óra körül hazaértem, főztem egy jó erős kávét, majd leültem a kanapéra valami autósújsággal, és egy perc múlva már édesen aludtam, úgy másfél órán át. Gondolom, így oldódott ki belőlem a primer feszültség. Remélem, szekunder feszültség már nem lesz, az ügykezelés megy a maga útján, a kocsi elfogadható időn belül elkészül, és akkor nyélbe ütjük majd az eredetileg tervezett igazságtalan használttesztet is.

Bár, hogy az élet olykor igazságtalan, az talán ebből a sztoriból is látszik, teszt se kell hozzá, elég csak közlekedni egy szép tavaszi napon.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr211894143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DonVincenzo 2010.04.05. 14:08:35

A történet a kamionos szemszögéből:
Tipikus kalapos suzukis volt. Látta,hogy nem fér el de a saját szabályosságának tudatában csak jött jött,nyomta neki majd az utolsó pillanatban nagyot fékezett mert észrevette,hogy nem fér el.
Hülye f@sz!

hakapeszimaki1986 2010.04.05. 14:09:28

Én csak általánosságban szólók hozzá a hazai "közlekedéskultúrához".Ha tehetném bekameráznám az autómat és a rendőröknek odaadnám a felvételeket bizonyos százalékért a befolyt bírságokból.Nagyon elegem van már a kedvenc hungarikumból a büntetőfékezgetésből például.Annyi állattal találkozom abban az évi 10000km-ben,hogy az autóm fenntartási költségeit simám fedezné szerintem.Érdekes módon és tudok szabályosan közlekedni,mert elhiszem,hogy az a hetvenes tábla és a záróvonal sem véletlenül van ott. Be kéne látni,hogy a közlekedés nem játék és nem verseny.

Na_mi_van?Semmi? 2010.04.05. 14:11:34

@Ideges48:
Azokban az országokban gondolom nem is szoktak a forgalmiban meghatározott szállítható tömeg kétszeresével megrakodni egy-egy billencset...
Ami ebben a szar országban már-már sikk.
Na ezért is szakadnak szét az utak. Meg persze a kilopott anyag miatt is, ahogyan írtad.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.05. 14:11:54

@Jim Raynor: Az a baj, hogy Magyarországon sem hajlandóak normális utakat építeni, még mindig a leaszfaltozott szekérnyomon vezet az utak 80%-a...

Ja, hogy nem szekérrel járunk azóta?! Nem csak a (mi pénzünkből épített és ennek tetejébe még pofátlanul FIZETŐS) autópályákra kéne koncentrálni az aktuális zsebbe mutyizós kormánynak...

\\\'Doni\\\' 2010.04.05. 14:12:40

@redriot77: Szerintem lesz@rom milyen autóval vagy király az utakon.:)
Amúgy senki nem számít a sávjában tolató autóra, de még állóra sem. Bár a kresz szerint ettől még te vagy a hibás! Bocs!

sosem 2010.04.05. 14:15:59

@hakapeszimaki1986: "annyi állattal találkozom abban az évi 10000km-ben..."
Én havonta többet vezetek, de nem mondanám, hogy nagyon sok "állat" van. Van néhány, de a többség normálisan, ember módjára közlekedik. /de lehet, hogy már immunis vagyok a hülyékre, azért nem tünnek fel? /

motoregeer 2010.04.05. 14:16:38

"benzinnel a fülkét szabad-e locsolni" jót kuncogtam ezen a kis "locsolóversen" :)

\\\'Doni\\\' 2010.04.05. 14:17:43

Akármit is mondtok, a tapasztalatom az, hogy a teherautósok, kamionosok, autóbuszosok több, mint fele nagyképű, seggfej a kanyarokban. Már előre készülök, mikor épp ott futok össze velük, mert szarnak az autókra, mert ő a nagyobb. De ebben igaza is van , mert ő a nagyobb PARASZT!

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.04.05. 14:34:23

Fröcsög a demagógia a hozzászólások közt. Vazze minden kamionos hülye, mér nem tolatott a poosztoló, útidíjat szedni még a járdahasználatér is,50-50%. Ne legyetek má hülyék.Ha bármilyen lehetősége lett volna posztólonak megúszni a balesetet, megtette volna. Átlagos vezetői képességből ennyi tellik slussz passz. A kamionos meg éppen rárántott őt is megértem van ilyen. Még mindig jobb mintha aludt volna. Ha idegesek vagytok ne itt vezessétek le. 1 hét múlva lehet menni tünteni választási csalás miatt, vagy keményen toljátok meg az asszonyt. Jobb az mint nónémen fröcsögni a faszságokat nem?

SzekelyG 2010.04.05. 14:41:30

én simán megoldottam volna sokkaljobban, mert én már jó előre láttam volna, hogy a kamionos milyen béna, betettem volna kettesbe, óvatosan nekinyomtam volna a verda jobb első kereket a betonkorlátnak, majd egy kövér gázzal feltoltam volna rá a kocsit úgy, hogy a kamion mellett már két keréken egyensúlyozva elférjek (mint a nájtrájderben, csak sokkal jobban), közben a térdemmel kormányoztam volna, hogy a bal kezemmel gyorsan le tudjam tekerni az ablakot, a jobbal pedig lefűzhessem a lakáskulcsot a kulcscsomóról, és mikor a fülke mellett vagyok, akkor a nyitott ablakon kinyúlva a fülke oldalára a fehér fényezésbe belekaristoltam volna, hogy "ha ekkora szekérrel kanyarodol lejtőn lefelé menvést, akkor előre is figyeljél, te baromállat, ne csak a tükrpől a pótkocsi sarkát!"

Hát te viszont elég béna voltál, hogy még rükibe sem tudtad rakni, és nem előbb dudáltál, hamár nem vezetsz olyan jól, mint én. Örülj, hogy megúsztad ennyivel!

hakapeszimaki1986 2010.04.05. 14:42:50

@sosem: Nagyban függ attól,hogy milyen autót vezetsz.Minél kisebb és gyengébb autód van annál jobban tolnak,bevágnak,büntetőfékeznek. Igazából az is mindegy mennyivel mész,mert akkor is ő a fasza gyerek,domináns hím egyed stb,mert nagyobb autót vezet.
Ez tapasztalat.
Most 1.2-es B Corsám van.Tolnak.
A fater swiftjét nem azért kellett eladni,mert olyan rossz autó,hanem mert a hierarchiában legalul volt,még a szakadt bontószökevény wartburgok is meg akarták mutatni.
Vezettem a 10esen W140 bálnát és érdekes módon mindenki nagyon előzékeny,udvarias,türelmes volt.

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.04.05. 14:45:02

@Abszorpciós diverzifikáció: Jah igen ügyeletes megmondóember vagyok 2es dízelgolffal.

sosem 2010.04.05. 14:47:21

@hakapeszimaki1986: yaris, 1.4 dizel. )
Nem egy macsó autó. )

sosem 2010.04.05. 14:49:30

@Abszorpciós diverzifikáció: Ez off, de a kedvenc autóm volt! 1.5 gtd. Imádtam! )

B@zz3g_No2 2010.04.05. 14:56:34

@Abszorpciós diverzifikáció: neked van igazad, nem sok értelme van itt okoskodni. Egy mindentudóláma engem is lefikázott, mert meg mertem említeni, hogy nem biztos, hogy CSAK a kamionos a hibás. Itt is, mint mindenhol több oldala van a dolognak, az egyiket, az újságírós verziót ismerjük, aki azt nem említette, hogy mostanában nyerte a jogsiját és a PÁV-ot sem kapta meg, mert épp a helyzetfelismerő képessége van a béka segge alatt.
De, az az ember aki ilyen és ekkora autóval még nem "trükközött" másfél-sávos "bundesz" úton, nincs is alapja véleményt írni.

Öreg 2010.04.05. 15:19:30

" A dudaszóra a sofőr végre elkezdte jobbra húzni a vontató elejét, de már elkésett."
A kamionos a dudaszóig aludt,máshol járt az agya,nézte a szép tájat?Szóval a dudaszóig nem volt képben.

Tevemadár 2010.04.05. 15:24:28

@B@zz3g_No2: neked azért szóltak be, mert hülyeséget írtál. Ha ismételgeted, attól még nem lesz jobb. Ne felejtsd el elolvasni "Koncz_János 2010.04.05. 12:53:52"-t.

@Koncz_János: nyilván azért 50-50%, mert a kamionos dolgozott, mindenki más meg azért vezet, mert épp nyaral. De ezt B@zz3g_No2 talán majd jobban kifejti.

Gixxer78 2010.04.05. 15:42:34

Az a jó,hogy megint a hülyék okoskodnak és nem az okosok hülyéskednek.

Mint fentebb írtam én is kamionozom!

Ez a cikk egy rakás szar! Egyoldalú és a képek sem tükrözik a szituációt. Abban a szűk kanyarban a sofőr biztos nem száguldozott az Ignácos a képek alapján időben tudott reagálni és faszmódon félrehúzódni.Persze a sofőr hibázott de azon a csendes úton az Ignácos is NYUGODTAN NEM KAPKODVA vissza tolathatott volna. Ha volt idő fényképezgetni akkor arra is lett volna idő,hogy normálisan félreálljon és esetleg segítsen a sofőrnek.
Meg kell próbálni vezetni egy ekkora szerelvényt és utána osztani az észt.
Csak az itt hőzöngők fele azt sem tudja,hogy üljön be egy kamionba,nem,hogy még vezetni.

Elverni a sofőrt! Meg lehet próbálni! Csak 90% nál van a fülkében valamilyen kar hosszabbító. És ezek a kollégák nem ijedősek!!!
Amúgy a magyar utak 90%-án minden kamionra kötelező a pályamatrica. Persze csak nálunk,más EU országban mehetsz a főútvonalon díjfizetés nélkül. Nálunk ezzel is lehúzzák és nehezítik a kamionok munkáját.

Én sok országban voltam már hasonló szituban és soha nem volt gond még dugóban sem. Megvárták míg befordulok vagy NORMÁLISAN FÉLREHÚZÓDTAK de volt,hogy segítettek. KÖZLEKEDÉSI KULTÚRA!
Pestet: Pesti út Cinkotai sarok! Pestiről jobbra fordulni a Cinkotaira is csücskös,ha faszul áll meg az első jármű annak is korrigálni kell,hogy elférjen a kamion. És ez csak egy a millióból és forgalomban!

Megint sikerült a kamionosok ellen hangolni a népesség sötét oldalát!

Gratulálok!

\\\'Doni\\\' 2010.04.05. 16:00:42

@Gixxer78: Talán nem is nehéz!
Vajh' miért nem??? Talán, mert ha a kanyart nem vágnák le állandóan mások kárára, vagy nem akarnának letolni lakott területen belül, mert nekik a fuvar a lényeg, nem a kresz, vagy a biztonság! Épp azért,mert olyan sokat vezetnek, ászoknak hiszik magukat. Persze tisztelet a kivételnek, és nem egyszer segítettem már én is kamionosnak. Volt mikor segítettem befordulni, vagy helyet adtam , mert elismerem nem egyszerű ekkora dögökkel mozogni. De én a nyílt közútakrol beszélek, nem a városi nehézségekről.
Kérdés: Mész bele egy balos kanyarba, és látod, hogy épp ott fogsz összefutni egy szembejövő autóssal. Ekkor lassítasz kissé, hogy a sávodban maradj, vagy simán átviszed a gépet a felezőn, hogy a másik takarodjon a padkára?

Öreg 2010.04.05. 16:02:19

@Gixxer78: De egy fasz vagy!Utánna fényképezett te lököt!!!!!!A kamionosok ennyire hülyék?????Te most rendesen bkeptad a faszt.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.04.05. 16:07:41

De szeretem amikor amikor egy ilyen "eset" kapcsán jönnek a hajdeokos köpködők. Valszeg hibázott a kamionsofőr, lehet fáradt volt, figyelmetlen, ideges, akármi. Mindenkivel megtörténik. Csak nem mindig van "ott" vétlen autó is (szerencsére). Nem tudom hány millió kamion közlekedik Európa útjain nap mint nap, de azért statisztikai alapon jóval kevesebb kamionbaleset van, mint más baleset, egyszerűen azért mert aki minden nap ezt csinálja, ez a munkája az hozzáedződik a "közlekedéskultúrához" és jóval élesebbek a reflexei meg a helyzetfelismerő képessége, így sok olyan balesetet eleve megelőz a rutinjával, amit egy vasárnapi sofőr simán beszopott volna.

Erre jön okostóni meg menőbéla, oszt megmondja hogy minden kaminyonost fel kell akasztani...Majd egyszer ha az utakat normálisan megtervezik, úgy hogy 16.5 méteres szerelvénnyel is lehessen használni, majd ha nem kell három sávot igénybe venni egy szimpla jobbra kanyarodáshoz, majd ha nem cipőkanállal lehet csak ármenni egy körforgalmon kamionnal, akkor lehet szidni egy ilyen szitu után a sofőrt. De még mindig ott lesz az emberi tényező, ami a balesetek döntő hányadában kikerülhetetlen.

Vasút meg akkor lenne versenyképes ha országhatáron belül bárhonna bárhova 24óra alatt képes lenne kiszállítani bármilyen rakományt. Egy fuvarozó cég képes erre. A máv nem.

Golf4 2010.04.05. 16:12:32

Volt egy sztorim:
Egysávos út plusz 50-50cm padka mellette árok.
Ember jön velem szembe Skoda Feliciával és nem akar lehúzodni pedig látja nem fogunk elférni.
Lassítottam és lehúztam a gépemet majdnem a árok szélére GONDOLTAM majd a másik is lehúzódik és nem lesz gáz.
Hát nem így történt. :( A "jóember nem húzódott le csak jött és elvitte a bal tükrömet. Megállt és még neki állt feljebb hogy ráhúztam a kormányt stb...
Mondom ember nézd meg hol áll az autó! Kocsi több mint fele lent a padkán kb 15cm maradhatott az ároktól.
Akkor sem ismerte el,hogy hibás!
Gondoltam megérdemlem,hogy igazam legyen rendőrt hívtam. Nem kellet volna... 50-50% lett a vége mert azt hozták,ha még azt a 15cm-et is lejebb húzódtam volna, akkor nem tört volna a tükröm.
Utólag belegondolva igazuk volt,hiába voltam szabályos és a másik nem.
Ha nem bíztam volna abban hogy, a másik is biztos betartja a szabályokat akkor nem lett volna kocc...
Tanulság:
Ha úgy látod gáz van és TE EGYEDÜL meg tudod oldani, ki tudod javítani a másik figyelmetlenségét,hibáját: TEDD MEG!!!!!. Ne bízz abban,hogy a másik is biztos hasonlóan gondolja! Lehet ő úgy van vele majd TE félre állsz ő erre nem pazarol energiát...

Gixxer78 2010.04.05. 16:13:16

Öreg!
Majdnem az elsők között volt az első hozzászólásom,keresd vissza és utána! OKÉ! Köszi!

Doni: A kérdésed igen képlékeny. Belátható e a kanyar milyen széles az út stb.

De ha balos a kanyar és széles az út akkor miért kéne igénybe vennem a szembe sávot. Amúgy én lassítok.

A kanyarlevágások 70%-bn nem ok nélkül történnek és és akkor még hol van az amikor balra ki kell húzódni,hogy a lehető legnagyobb íven jobbra fordulj.és ezt még lehetne sorolni de nincs értelme.

Én ez ügyben már inkább nem firtatom tovább ezt a cikket.

romesz 2010.04.05. 16:14:14

Remelem, hamarosan mar csak ez a poszt lesz rola, mint emlek.

Öreg 2010.04.05. 16:14:27

@Gixxer78:
A kamionos meg odafigyel és megáll!!!
Én még nem láttam személygépkocsit kamionnal kikezdeni.

B@zz3g_No2 2010.04.05. 16:15:56

@Gixxer78: bocs, nem volt szándékomban magunkra haragítani a többséget. Sőt lehet, hogy félreérthető is voltam.
Én is azt vallom, ha nem megy egy manőver és egyedül vagyok ; inkább kiszállok hússzor (még ha nehezemre is esik).
Ebben az esetben, hogy a félreértéseket elkerüljem, azt erőltettem, a Suzukis is tehetett volna sokkal többet a baleset elkerülése végett. Ez a nyerges vontató sem lopakodó üzemmódban ment. És Te is írtad, félre lehetett volna állni normálisan. (itt nem látszik, nem e a holttérbe húzott e be pl. mert akkor dudálgathat, ha a kamionsofőr azt se tudja, honnan jön a hang)

A kamion vezetője miért nincs itt? Kíváncsi lennék az Ő véleményére is. nem a felelősség újbóli megállapítása érdekel, hanem a miért.

Sajnos jártam fordított esetbe. Nekem is fájt a szívem (mert beletiportak a lelkembe), mikor Ausztriában belém hajtottak és a vétkes autós kapta meg a betétlapomat attól a rendőrtől, akit én hívtam ki, eldönteni a vétkességet. De a biztosítók igazságot tettek; a belém hajtó "kiscsaj" ott már nem tudott szépen nézni, könnyeket ejteni, mert nem volt kire (nem volt ismerős, mint a rendőr). Most fizet !!!

axel01 2010.04.05. 16:23:38

Én is voltam kamionnal külföldön és ott sokkal megértőbbek és rendesebbek a kamionosokkal. Egyszer egy főúton rossz fele fordúltam el és 20 perc után vettem észre, földesútra lefordultam és az első autó ami jött megállt és segített kifordúlni, hogy megállította a forgalmat, na ez az amire itthon egy jó darabig várhattam volna, hogy valaki segítsen! A magyarok nem tudnak közlekedni! Tisztelet a kivételes 20%-nak!

zippofcy6 2010.04.05. 16:24:17

A lényegen mindenki átsiklik.
Hogy hazánkban a kamionok kb. 90%-át TÚLTERHELIK.
Ezért (is) olyan szarok, nyomvályúsak, kátyúsak az útjaink.
Ezért nem bírnak időben megállni, ezért tartják fel a forgalmat indokolatlaul mert persze gyorsítani se bírnak (nem is akarnak, az plusz gázolaj)
Szal ... a kamionos olyan mint a politikus.
Eleve tudja hogy milyen mutyizós, tisztességtelen brancsba lép be.
De nem érdekli, leszarja.

A fentiek miatt szerintem is át kéne tenni az áruforgalmat a vasútra.
Vagyis AMEDDIG LEHET addig vasúton vinni az árut.
Onnan meg a célállomásig kisebb teherautókkal.
Nem kerülne annyival többe, és az utak is normálisabbak lennének.
A kamionosok meg keressenek vmi tisztességes szakmát. Vezetni minden hülye tud, még a jogsit sose látott "lebarnultak" is a rendszám nélküli zsigulikban. Úgy-ahogy.

Ahogy a hozzászólásaikból látszik a normálisabb kamionosoknak is tele a tökük a helyzettel.
(Mint ahogy a hivatalokban ülők 80%-ára sincs szükség mert csak iwiweznek egész nap, de lehetne még sorolni a példákat)

Ez az ország az elmúlt 20 évben iskolapéldája lett annak hogy ahol hozzánemértők hozzák a döntéseket (törvényeket, szabályokat) ott a fejetlenség és a káosz lesz az úr.

romesz 2010.04.05. 16:28:35

@\\\'Doni\\\': "Talán, mert ha a kanyart nem vágnák le állandóan mások kárára, vagy nem akarnának letolni lakott területen belül, mert nekik a fuvar a lényeg, nem a kresz, vagy a biztonság!"
A kamion nem azert vágja le a kanyart, mert igy akar masokat szivaatni. Ne felejtsd el, milyen , hosszu egy ilyen gep. A hatso kerekek nem fogjak kovetni a kormanyzott kerekeket. Ergo a jelenlegi utaknal a kamionnak ugy kell fordulni, hogy a hatso kerekek, minel kevesebbet szabjanak le a masik savbol, de megis az uton maradjon a gep.

Gixxer78 2010.04.05. 16:31:26

B@ze3g No2.
Én nem rád céloztam. És igen a Suzukis is tehetett volna többet főleg azon a csendes zerge baszta úton. És ahogy írod az a kamion nem lopakodó üzemmódban közlekedett,lassan fordult így kellett őt látni,a suzukis csak faszul állt félre. Ennyi! Persze hibázott a sofőr de meghallgatnám a véleményét én is.

Öreg:
Te inkább ne oszd az igét mert nincs értelme annak amit írsz. Be kéne rakni 1 hónapra mindenkit egy kamionba utasnak és aztán megnézném a kamionokhoz való hozzáállást.
Tipikus olyan ember vagy aki fordítva ülne be egy kamionba!

\\\'Doni\\\' 2010.04.05. 16:42:35

@Gixxer78: Belátható, és kellő széles!
De látom te a kamionosok jobbik felébe tartozol. :) Persze azt sem firtatnám, hogy mennyi dinka van a személyeutósok között is. :)
Tehát lényegében maga a sofőr személyisége számít, de sajna néha erre rányomja bélyegét az is, hogy épp milyen és mekkora autóban is ül!

Gixxer78 2010.04.05. 16:43:23

zippofcy6:
5 éve nem mehetnek ki túlsúlyos billencsek a bányákból,mert a bányát is megbasszák.A normál belföldes és főleg a nemzetközis kamionok nincsenek túlrakva. Még a tengelyterhelésre is oda kell figyelni és nem csak az össztömegre.
Az utak meg szarul és silány minőségből vannak építve és azért szarok legfőképpen!
A MÁV-os fuvarozás nem mindenre orvosság! És főleg nem a belföldi fuvarozásra. Az átmenő transit forgalmat lehet vele csökkenteni de a MÁV ahhoz nem elég fejlett és brutálisak az árai.

Aki nem járatos a fuvarozásban az inkább hanyagolja a hozzászólást! Sok felesleges vita elkerülhető!

\\\'Doni\\\' 2010.04.05. 16:44:22

@romesz: És ez a fizikai törvényszerűség feljogosít arra, hogy sz@rj másokra???

romesz 2010.04.05. 16:50:28

@\\\'Doni\\\': a forgalomban nem csak a kamion vesz reszt, es a bunko autos azt hiszi, hogy akkor jo ha keresztbe tesz a 40tonnas kamionnak.
Soha nem vezettem kamiont, de ha ahol tudom segitem oket. Nekik is jobb es nekem nem kerul semmibe.

B@zz3g_No2 2010.04.05. 16:50:38

Jól elcsámcsogunk egy kezdő újságíró szárnypróbálkozásán. Neki legalább biztos visszajelzés, sokan olvassák a cikkét ;)

Gixxer78 2010.04.05. 17:00:06

"Szeretem" az ilyen cikkeket! Hánynom kell tőlük.
Fentebb írta valaki a statisztikát,hogy sokkal több egyéb baleset történik az utakon mint kamion baleset. Ez így van! De sajnos a statisztika azt már nem írja le,hogy a kamionbalesetek hány százalékában volt hibás a kamionos és mennyiben az egyéb gépjármű vezetője.

romesz: Köszönöm minden kolléga nevében!

\\\'Doni\\\' 2010.04.05. 17:00:53

@romesz: Ha visszaolvasnál láthatnád, hogy én is segítem, amennyiben módomban áll. Miből gondolod, hogy keresztbe akarnék tenni nekik? Majd, mikor letol egy az útról, akkor szeretném itt látni a cikkedet a dologról, hogy igaza volt, mert te voltál a hülye, hogy miért is akartál a sávodban maradni.

romesz 2010.04.05. 17:04:25

@zippofcy6: "Hogy hazánkban a kamionok kb. 90%-át TÚLTERHELIK." nem terhelik tul oket, csak az utak vannak szarul megcsinalva.

romesz 2010.04.05. 17:10:47

@Gixxer78: "Köszönöm minden kolléga nevében!"

A keresztezodesben ha latom, hogy a kamion fordulni akar, megallok 2-3 kocsihosszal hatrebb, mert kulonben tuti nem tud befordulni a kamion.

ez egy szep jargany:
indafoto.hu/indaro/image/7385547-c3d02742/275481

bee-lah 2010.04.05. 17:21:28

A hirtelen elalvás azért volt, mert vészhelyzetben hipersebességre kapcsolt az agyad... ekkor n szeresére gyorsul az információfeldolgozás... ez okozza az "időtágulás" érzését, így van időd megtalálni a legjobb megoldást...
sajnos ez n szeres energiafelhasználást is okoz, ezért kapcsolt ki az agyad amikor lehetősége adódik rá...
B1

gulasZuppe 2010.04.05. 17:22:40

És a kaminos mit modott? Nem látott? Nem akart látni? Vagy ő is egy "fajta" volt?
Az a fajta aki az út közepén megy és véletlenül sem akar tudomást venni a rajta kívül kölzekedőkról? Mertha par m-en meg tudott állni akkor fekezni és lehúzodni is lett volna ideje? Borotválkozott közbe vagy mi?
Soha nem értettem az ilyen barmokat, hogy egyáltalán hogyan is képzelik el a helyzeteket? Megyek azt majd félreállsz.
Fogadok, ha a suzuki legangol az árokba csattanás nélkül, akkor a komcsi kamcsi továbbmegy. De ténlyeg mit mondott? Nem oda nézett? Verebeket nézett galyatetőn vagy mi? Fél szemére vak a másikkal meg aludt?
Az én kocsimat 2 hete törte szarrá egy 80-éves tata, egy 100-mre belátható úton, egszerüen belémkanyarodott ahogy előtte mentem, a tata csak balra nézett és nyomta a gázt előre...én nem voltam ilyen nyugodt.
A filmekben látott "eseménypörgetős" jelenetek pedig csak magasabb adrenalin szint mellett következnek be, pl egyszer 35-al mentem :) de akanyart 20-al is alig lehetett bevenni, úgy ment az auto a szalagkorlát felé, hogy tényleg beindult a fantázia, pláne amikor szembe megjelent egy autó. Mintha összesküvés történt volna.

Phrascarica 2010.04.05. 17:26:01

@B@zz3g_No2: "Személyautósok!!!Gondolkodni, segíteni, a kamionos nem szórakozik az úton, hanem DOLGOZIK! Lehet, Őt is várja otthon a családja ... "
Dolgozik mi? Ész és szemek nélkül? Kösz ilyen kamionos nem kell, akassza fel magát, a család is jobban jár, hát még az ellenfél családja...

jojoka 2010.04.05. 17:26:28

Sehol se vagytok. Idióta a tesco parkolóban belém tolatott és váltig tagadta, hogy bármiben is hibás lenne csak mikor mondtam, hogy akkor rendőrt hívok akkor juhászodott meg.

Phrascarica 2010.04.05. 17:32:34

@w124: "Mivel nem voltam ott,a leírtakból nem tudom eldönteni,hogy ki hibázott."
Nem is kell, ha nem a kamionos lett volna a hibás elismerte volna?

Gixxer78 2010.04.05. 17:35:03

romesz: Neked ez ésszerű de másnak nem! Amúgy szép a gép!

Sokszor volt rá példám,hogy a szgk.-s integetett,hogy menjek elenged stb. én intek neki,hogy kösz de menj onnan mert nem férek el tőled,de ő erősködik,hogy menjek. Ezt 2x eljátsszuk és én megyek (te akartad) mikor centikre tőle megálltam a szerelvény valamely részével akkor meg én voltam a szemét,hogy beszorítottam és ment a balett,hogy arrébb menjen. Ez is egy véglet.

Végszóként írom,hogy a cikk szerzője is elismerte nem írta le konkrétan az eseményeket,a helyszín sem látszik egyértelműen. Így kár gusztustalanúl személyeskedni és "értelmetlen" okfejtést írni (főleg olyanoknak akiknek lövésük nincs a kamionról és a fuvarozásról). Ezek az emberek csak annyit értenek hozzá,hogy szép nagy és ennyi! Ha nem lenne ráírva a márkájuk nem tudnák megkülönböztetni az Iveco-t a MAN-tól.

További kellemes ünnepeket!

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2010.04.05. 17:37:02

M7-en kifelé, érdi leágazónál jártam úgy, hogy kb. 100-as tempóról megállt a sor. Mögöttem jött egy Skoda Fabia, volánját egy 50 körüli hölgyemény tartotta kézben, mint rövidesen kiderült, elég gyehennán. Mikor már álltam, a belső visszapillantóból láttam, hogy nem fog megállni. Ekkor villám egyest szúrtam, és betoltam a kocsi orrát az előttem lévő autó és a szalagkorlát közé (belső sávban álltam). Amikor ugye srégen elértem az előrehúzódási lehetőség határát, akkor durrantott belém. Féknyom, csikorgás semmi nem volt. Egyszerűen nem fékezett kellő intenzitással. Ennyi. Műa. lökösöm bánta, és az alatta lévő ütköző-merevítő lemez.
Fontos a lélekjelenlét, nagyban csökkenti a kárt.

romesz 2010.04.05. 17:38:48

Erdekes dolog ez, tobb mint 1millio km-t levezettem mar, de egyszer sem utkoztem kamionnal. Az igaz mindig is tiszteletben tartottam oket es nem az volt a fontos, hogy nekem van elsobbsegem. Sokkal nagyobb mint az en autom, tuti nem fogok nyerni ellene.

no_holy_shit 2010.04.05. 18:35:02

@hakapeszimaki1986:

ja ez vicces. ez (europaban) keleten egyre inkabb tipikus. nekem egy pandam van 135-nel meg tolnak palyan akkor is ha jobb oldat vegig kamionsor (aztan megeloz es satufek...).

ceges w221-el mentem es mindenki takarodott elolem... en meg nem ertettem, hogy hova es miert, mert en sem akartam a megengedettnel többbel menni, mert a buntetest nem fizeti a fönök...

no_holy_shit 2010.04.05. 18:38:20

@Gixxer78:

sok marha(szgk-s) elfelejti, hogy a kreszben benne van hogy saroktol 5m-re megallni tilos...

motyo87 2010.04.05. 18:55:09

Jobb minden esetben rendőrt hívni... Főúton áthajtott előttem egy köcsög olasz, elismeri elismeri, nem győzött bocsánatot kérni...rendőrnek már nem ismerte el...
A másik kedvenc... érdekesnek tartom hogy két kamion elfér egymás mellett kényelmesen...de ha én megyek a sávomba szembe kamion akkor én félig az árokba megyek mert a kamionos nem fér el a saját sávjába (ha szembe is kamion jön akkor elférnek) Ezért fikázzák a kamionosokat az emberek. Tisztelet a kivételnek! Meg amikor megy 80-90el az út közepén nehogy megelőzd...mert véletlen neked sietős... Jó már találkoztam olyannal is aki leindexel, de a többség nagyon bunkó

no_holy_shit 2010.04.05. 19:02:07

@Gixxer78:
"sökkenteni de a MÁV ahhoz nem elég fejlett és brutálisak az árai.

Aki nem járatos a fuvarozásban az inkább hanyagolja a hozzászólást! Sok felesleges vita elkerülhető! "

vagy a kamionosok jarnak tul olcson. 80cent-bol kamionoskent sem semmi kijonni. egy 40T-vel, ha sajat geppel mesz, akkor ha nem tevedek akkor 30liter korul el lehet jarni, ami 35cent. Ha hulye alkalmazott nyomja neki akkor akar 50cent is lehet ez. Ha megveszed a nyergest es linearisan avulatod 1millio km-re,akkor csak ez 10cent. Ehhez meg jon az utdij(pl. 38cent osztrakoknal), szerviz, biztositas, sulyado.

ja es a fizetett utdijbol meg mindig nem lehet rendesen finanszirozni az utakat. A vasut azert draga (legalabbis nyugateuropaban), mert azt nem az adofizetok penzebol tartjak karban, hanem 100%-ban a szallitasi arakbol

B@zz3g_No2 2010.04.05. 19:08:43

@phrascarica: még az a szerencse, hogy te egy tévedhetetlen okostojás vagy, ha figyeltél volna, tudnád, hogy nem a felelősség elismerése a vita tárgya, hanem a kölcsönös oda nem figyelés.

pusszantás, csámcsogjatok még egy kicsit ezen a lerágott csonton

no_holy_shit 2010.04.05. 19:22:01

ujabb idoben nem tartom magam egy tul jo vezetonek (pedig az elso 1-2 evben mashogy gondoltam), annak ellenere hogy vagy 200ekm-t en is levezettem (szgk).

de a sok okos vezetett mar teherautot? a cummo 2,5m, egy sav 3m. szgk-val eldontheted, hogy a savban hol mesz vagy ha lusta, bena, faradt vagy akar okorhugyszeruen is mehetsz a savodban.

ajanlanam, hogy menjetek 10-15km-t ugy hogy a jobb tukrot figyelve 20cm-re mentek az uttest jobb szeletol (nem tobbre mert akkor atmentek a szembesavba!!!)

mellesleg vicces amikor elmentek a sarok mellett majd elkezdtek kanyarodni, de azert atmentek a szemkozti savba, mert kulonben elviszitek az epuletsarkat vagy a gyalogos a jardan

Phrascarica 2010.04.05. 19:32:46

@B@zz3g_No2: "még az a szerencse, hogy te egy tévedhetetlen okostojás vagy, ha figyeltél volna, tudnád, hogy nem a felelősség elismerése a vita tárgya, hanem a kölcsönös oda nem figyelés."
Te okos kamionos, akkor azt írd le, aztán okoskodhatsz, de nagyon nehéz kitalálni mire gondolsz ha nem azt írod!
A másik, hol is volt a 'kölcsönös' oda nem figyelés? Itt kizárólag a kamionos nem figyelt. Nem kell minden idióta kollégát megvédeni, főleg, ha el is ismerte hogy idióta volt :)

Phrascarica 2010.04.05. 19:36:22

@no_holy_shit: nem kell ám mindenkinek kamiont vezetni aki nem tud. Ezért nem vezetek én sem kamiont, mivel se időm, se kedvem, se tudásom hozzá, ezért nem erőltetem, viszont akinek mind a három meg van az ne már a szembe sávban menjen, elvégre profi(nak) gondolja magát :)

Suttora 2010.04.05. 19:51:43

@sosem: "A megosztott felelősséget mindenki egy hasonló, de nem elismert esetre írta"

Egyáltalán nem mindenki. Jó, akkor csak egyet hadd idézzek:

"Amúgy ennek a Jani gyeröknek nagy szerencséje volt, hogy hamar kapott kék-sárgát, mert ez egy erős 50-50-es buli volt. így látatlanban. Csak szólok. " - okoskodó 2010.04.05 10:51:07

Erre írod Te 10:54:24-kor:
"És igazad van! Csak a kamionoson múlott, hogy kapott kék-sárgát."

romesz 2010.04.05. 20:29:06

Most jutott eszembe, hogy a TC-s sracoknak nincs szerencsejuk a kamionokkal. Szerintem kerjenek veszelyessegi potlekot, mig a TC-nek dolgoznak.

Unter Bahn (törölt) 2010.04.05. 20:32:41

"...roppant kényelmes tempóban gurultam egy Eger környéki alsóbbrendű úton..."

Hadd találjak egyet: Egerszalók-Kerecsend (V.I.P. Hőforrások hazája)???

A'sszem, tavaly nyáron aszfaltozták újra a hőforrás és Demjén közötti részt. Két busz úgy tud elmenni egymás mellett, ha a hátsó dupla kerék egyike lent megy a padkán. Én a saját, nem Ignis, de nem is S80 méretű autómmal éppen csak elférek a sávban, ha busz vagy kamion jön szembe, valakinek padkázni kell. Amióta fel van töltve a padka, azóta ez nem gond, de addig még a busszal se kockáztatták be a 15-20 centi szintkülönbséget.

Az anyjába annak a köcsögnek, amelyik szerint ez normális út...

romesz 2010.04.05. 20:43:29

Ha egy kis gazt adott volna Janos akkor siman felre tud huzodni es elkerulte volna a dolgot. Nem fekezni kellett volna, hanem gazt adni egy kicsit es a korlat utan felrehuzni.

Tevemadár 2010.04.05. 20:50:48

@romesz: milyen remek tanács. Mikor jön szemben az úton a saját sávodban egy házméretű valami, olyankor nagy gázt neki, oszt' majd lesz valami.

Tevemadár 2010.04.05. 20:55:22

... hátha csak oda van rajzolva.

XSB 2010.04.05. 20:56:29

Először is: tiszteletem a kamionosnak! Ritka az, aki elismeri a felelősségét mostanában.

Másodszor pedig: nagy mázlid van, hogy ennyiből megúsztad.

khaleeji 2010.04.05. 20:56:44

kössetek életbiztosítást!

ha már elpatkoltok, legalább némi haszon származzon belőle :-)

Phrascarica 2010.04.05. 21:02:03

@romesz: ezért tartunk itt, lehet hogy kamionosunk is így képzeltre? :(

Phrascarica 2010.04.05. 21:04:19

..ja remélem legközelebb egy T-72-es jön szembe, vagy esetleg egy Nohab...
csak hogy észrevegye a kamionos, ha meg nem vette észre hát IJ.

romesz 2010.04.05. 21:12:24

@...::: Flúgos Kamionos :::...: nezd meg hol allt meg Janos a szekerevel es lathatod, hogy egy gazfroccs pont eleg lett volna, hogy felre huzhasson, ha mar a kamionos nem vette eszre. De helyette inkabb a korlatnal blokkolt le, hogy ne legyen hely es ha a kamion egy kicsit jobban elkapja akkor a jobb oldal is serult volna.

romesz 2010.04.05. 21:15:03

@phrascarica: a kamionos valoszinu nem latta. Mert lehet, hogy a taskajaban turkalt. Sajnos elofordul ilyesmi is. De azert imadkozni, hogy a masik majd talan eszre vesz nem a legjobb megoldas. Ugyan ugy, mint beallni a betonkorlat melle sem jo otlet. Gondolom Janosnak nincs eleg gyakorlata es ledermedt mikor latta a kamiont kozeledni. Most tanult egy kicsit gondolom.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.05. 21:15:04

@romesz: Ezzel csak két gond van:

1. Utólag könnyű okosnak lenni, szerintem élesben ez senkinek sem jutott volna eszébe.

2. Pláne akkor nem, mikor egy b.szott nagy kamion jön vele szembe.

romesz 2010.04.05. 21:21:35

@...::: Flúgos Kamionos :::...: pont olyankor kell felbecsulni a lehetosegeket mikor egy kamion jon felenk. A fekezes nem feltetlen elony. Ezt kulonben oktatjak a biztonsagos vezetesi tovabb kepzeskor az iskolakban is.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.05. 21:23:39

@romesz: Hát persze! Ez igaz, csak a gyakorlatban nem biztos, hogy működik. A többség leblokkol, ha egy kamion közeledik felé. Akármit is tanítanak az iskolákban, a legtöbben akkor is csak a féket nyomnák ilyen esetben.

romesz 2010.04.05. 21:24:37

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Két szamarat terel a székely a vásárba. Szembe jön egy úr, és meglepődve látja, hogy a szamarak maguktól félreállnak. Oda is szól a gazdának:
- Micsoda jól nevelt szamarai vannak kendnek!
- Igen, megtanulták már, hogy okos enged.

romesz 2010.04.05. 21:26:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
"Akármit is tanítanak az iskolákban, a legtöbben akkor is csak a féket nyomnák ilyen esetben."

Olyan iskolarol beszelek, ahol a gyakolott vezetoknek tanitjak a biztonsagos vezetes fortelyait. Pl, telen hoban jegen, sarban es kulonbozo veszelyes helyzetek elkerulese. Tobbek kozt hasonlo is van benne, mint ami Janossal tortent.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.05. 21:30:16

@romesz: Ezt elhiszem, és értem, de én arról beszélek, hogy ami elméletben működik, az a gyakorlatban nem biztos. Sőt, a legtöbb esetben biztos, hogy nem.

Gondolj bele, ha egy nagy kamion jön veled szembe, és te az útjában állsz, akkor nem valószínű, hogy az lesz az első gondolatod, hogy a gázra kéne lépni. Sokkal valószínűbb, hogy fékezel, és megpróbálod "kikerülni".

romesz 2010.04.05. 21:35:42

@...::: Flúgos Kamionos :::...: szinte 100%, hogy nem fekezek, foleg nem betonkorlat mellett. De en vegig csinaltam mar egy-ket vezetoi tovabbkepzest es tobb mint 1 milliot mentem mar.

szamuraly 2010.04.05. 21:40:21

@zippofcy6: Az elgondolás 5-ös! Biztos a levegő munkacsoport tagja vagy!

megint 2010.04.05. 22:29:54

Én is ütköztem már, úgy, hogy láttam elkerülhetetlen, érdekes mennyi minden belefér 2 másodpercbe, minden apró részletet átgondolsz, választasz, értetlenkedsz és nem pánikolsz(jó esetben)

Koncz_János 2010.04.05. 23:30:31

@romesz:

Nem volt egérút, mert akkor még a vontató szinte teljesen elfoglalta az én sávomat, nem fértem volna el mellette, legfeljebb az árokban, de ott meg fejreállok. Csak azután kezdte visszahúzni az elejét, amikor meghallotta a dudaszót.
De akkor már nem nagyon volt mit tenni. Mondom, 2-3 másodperc volt az egész eseménysor, annyi se.

Többeknek: 30 éve van jogsim, levezettem ezalatt vagy félmillió kilométert.

Phrascarica 2010.04.06. 00:13:21

@romesz: "szinte 100%, hogy nem fekezek, foleg nem betonkorlat mellett. "
akkor már rég a kamion alól szednek mokkás kanállal, a fenti hsz miatt "Nem volt egérút, mert akkor még a vontató szinte teljesen elfoglalta az én sávomat, nem fértem volna el mellette, legfeljebb az árokban, de ott meg fejreállok. Csak azután kezdte visszahúzni az elejét, amikor meghallotta a dudaszót. "
A lényeg hogy bátran:)

romesz 2010.04.06. 00:20:01

@phrascarica: "A lényeg hogy bátran:)"
Csak is, a batrake a szerencse. :)

no_holy_shit 2010.04.06. 00:51:50

@phrascarica:
"nem kell ám mindenkinek kamiont vezetni aki nem tud. Ezért nem vezetek én sem kamiont, mivel se időm, se kedvem, se tudásom hozzá, ezért nem erőltetem, viszont akinek mind a három meg van az ne már a szembe sávban menjen, elvégre profi(nak) gondolja magát :)"

hat lehet hogy olyan sok mas lehetosege nincs (?)

kewcheg 2010.04.06. 09:50:01

Miskolc-Bükkszentlászló, B.kereszt erdei közúton kb.3.5 méteres aszfaltcsík van, egyik oldalon hegy, másikon szakadék.Erős balrakanyaroknál csak az ima segít, hogy ne jöjjenek szembe, mert akkor a csatt elkerülhetetlen...Kürtjelzés a mai világban már nincs?

robertocrack 2010.04.06. 10:00:42

A legnagyobb gond az,hogy a KRESZ szabályait értelmezni se nagyon tudják,és ennek tudatában is büntetnek néha a rendőrök(ők se tudják,vagy akarják értelmezni)egy példa:jobbra tartás annyira kell jobbra tartani,amit a forgalmi viszonyok megkövetelnek,nem veszélyeztetve,akadályozva a forgalom többi résztvevőjét.akkor most mi van?mehetek a bal oldalon is levágva a kanyart,mert még zavarni se zavarok vele senkit?Ez a legnagyobb gond,a felfogás.....és a sok kimagyarázás,mellébeszélés.

no_holy_shit 2010.04.06. 11:25:22

@robertocrack:

1, a kressz könyv vezeteselmeleti reszen az szerepel, hogy a kanyart vagjuk le, mert akkor a legkisebb a kisodrodas veszelye. Persze a 3 pontos kepes kerdes felfestettzarovonallal van rajzolva es ugy hogy a jarmu nem hagyja el a savot. De mi van ha ninvcs felezovonal.

2, kresszkönyv C-kat:
ha jobbra kisivben nem lehet kanyarodni (mert tul szuk a hely), akkor eloszor be kell huzodnia felezovanalig es onnan kanyarodni. Ha ez sem eleg akkor elszor balra indexelve, korultekintoen a forgalom többi reszvevojet nem veszelyeztetve(,szukseg eseten kulso segitseget igenybe veve) at kell menni a szembejovo forgalmi savba es onnan vegrehajtani a befordulast

csabájé 2010.04.06. 12:31:18

kurva nagy szerencséd volt, még jó hogy nem lett komolyabb baj...
ha a tgk 5 cm-vel arréb talál gyalul mindent

ha én még magamtól ki tudok szállni, akkor nem szoktam ilyen nyugodt lenni, és ennek sajna nyoma marad a másikon

Aranyhörcsög 2010.04.06. 14:49:46

A kölekedés veszélyes játék!Nem sérült senki csak anyagi kár van és ez a legfontosabb! Reméljük a biztosító és a javítóműhely is remekel és megmarad a munkahelye a kamionsofőrnek is. Valaki vagy mindketten hibáztak de szerencsére nem történt nagy baj.

gnme 2010.04.06. 15:08:18

@kewcheg: dee van itt van birin'be' a főtéren. Toda' öreg Lehel fújja.

(a galambok csak úgy szarkossák a szobrát)

:-)

w124 2010.04.06. 17:14:47

@phrascarica: Mivel az ő pótkocsija nyúlott át a másik sávba,ezért nem volt más választása,minthogy elismerje.Ezért írtam fentebb,hogy ha a "B" K.R.E.S.Z. többet foglalkozna a kamionok mozgásával,közlekedésével,a suzumukival lehet,hogy elkerülhette volna a koccanást.Nem lehúzódni,hanem megállni kellet volna,amikor meglátta a kamiont.(nem okoskodni akarok,csak mivel egy úrvezetőnek ezt senki nem tanítja,gondolom nem is számított rá,hogy kanyarodáskor a pótkocsi kijön az autó síkjából)

w124 2010.04.06. 17:19:37

@no_holy_shit: A hozzászólásodból látszik,hogy nem vezetsz kamiont.A te logikádat követve a jó sofőr akárhol elfér,még az autó is kisebb lesz az ő keze alatt...
Volt régen egy gyerekdal,"...apu,hogy megy be az elefánt,az oroszlán barlangjába...?"

Suttora 2010.04.06. 19:40:24

@w124: Na most én sem okoskodni akarok, de a cikkből kiderül, hogy megállt és a pótkocsinak az ütközéshez nem sok köze van, simán a bal elejével találta el az Ignist.

w124 2010.04.06. 20:06:40

@Suttora: Igazad van félre értettem!Azért a "B" K.R.E.S.Z. dolgot fenntartom!

konczkamilla 2010.04.06. 21:25:12

jaj a szép ótónk apuci mi lesz most

Koncz_János 2010.04.06. 21:27:24

Ne izgulj, kicsim, sínen vagyunk, mint a kínai kisgyerek.

virgo 2010.04.08. 07:44:48

Hová tűnt a locsolóvers??? Kérem vissza!

:D
süti beállítások módosítása