Stralis vs Ignis – kamionnal a kompakt ellen

  2010. április 05. - Koncz_János Címkék: baleset suzuki kamion

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül

Az élet útján ott közlekedik a halál is. Ezt egy nagyon okos filmben mondja egy irtó bölcs ember, úgyhogy biztosan igaz lehet. Az mindesetre tény, hogy aki folyton jön-megy, olykor kockázatos szituációkba kerül. Elhárít, megold, megúszik ezekből tízet, húszat, százat, de előbb-utóbb eljön a pillanat, amikor egy nagy csattanás után kissé idegesen száll ki összetört gépjárművéből.

Mint én pár nappal ezelőtt, hétfőn, amikor az Ignisemnek nekijött egy kamion.

Stralis vs Ignis - galéria nyílik a képre kattintva

Nem egy nagy sztori, mert vér nincsen benne, az olvasónak meg vér kell, ugye. Ám az eredetileg ide tervezett anyag, egy Suzuki Ignis vs Mercedes 280 SLC igazságtalan használtteszt így nem tudott elkészülni, és a Bende lapigazgató közölte: - Összetörtek? Nem baj, az is jó lesz!

Jogos, első a munka, úgyhogy elmesélem a sztorit.

Csendes tavaszi délután volt, bágyadt napsütéssel, enyhén lengedező széllel, madarak csiviteltek az ébredező fákon, én pedig roppant kényelmes tempóban gurultam egy Eger környéki alsóbbrendű úton, a Csík zenekart hallgatva, hogyaszongya: „Villásfarkú fecske felszállott a levegőbe/Nem láttad-e a régi babámat az este?” De nem a régi babám bukkant fel a meredeken lefelé lejtő balkanyarban, a fák takarásából, hanem egy fehér Iveco Stralis kamion. Úgy tűnt, hogy részben az én sávomban jön, de azt gondoltam, hogy biztos azért húzódott át kicsit, hogy a keskeny úton a pótkocsi bevegye a kanyart, és nyilván már megy is vissza a saját helyére. De nem, sőt: a nagy fehér bálna egyre jobban áttért az én sávomba, és akkor már látszott, hogy ebből baj lesz. Fékeztem, mint állat, és húzódtam le jobbra, amennyire csak lehetett, ám az út szélén egy régi betonkorlát áll, így ez erősen behatárolta a lehetőségeimet. Kábé három centire megközelítettem a korlátot, az autóm megállt az út szélén, én álltam a féken, készen arra, hogy felengedjem, ha a helyzet úgy kívánja, két kézzel kapaszkodtam a kormányba, dudáltam, és vártam a becsapódást. Ami meg is érkezett. A dudaszóra a sofőr végre elkezdte jobbra húzni a vontató elejét, de már elkésett. A Stralis bal sarka az első keréknél csókolta meg az Ignis oldalát, és a hátsó kerékig szépen végiggyalulta. A visszapillantóm úgy tíz méterrel a kocsi mögött landolt, miután jól megkarcolta az első oldalüveget is. A dög egy szusszanással megállt, pár másodperc csend, leállítottam a motort, kikapcsoltam a világítást, és mivel balra nem tudtam kiszállni, a jobb oldalon valahogy kiküzdöttem magamat, gondosan ügyelve, hogy ne vágjam neki nyitáskor az ajtót az öreg korlátnak. Veszteségminimalizálás, ugyebár.

Stralis vs Ignis - galéria nyílik a képre kattintva

Közben a sofőr odébb kormányozta a kamion orrát, hogy ki tudjon szállni, együtt megtekintettük a helyzetet, aminek láttán elismerte a felelősségét, majd félreálltunk, mert teljesen elfoglaltuk az úttestet. A padkán ugye nagyrészt én, az úton meg nagyrészt a kamion, mindkét sávban. Az Ignis motorháztetején kitöltöttük a baleseti bejelentő lapot, majd ment mindenki a dolgára, én konkrétan az Allianz biztosítóba, ahol gyors és korrekt ügyintézés és kárfelvétel következett, majd az egri Suzuki márkaszervizbe, ahol a jegyzőkönyvet és az autót megszemlélve összeírták, mi kell a javításoz. A cuccok csütörtökön meg is érkeztek, kedden kezdik a renoválást. Remélem, pár nap alatt végeznek, és rövidesen ismét hűséges járgányommal kereshetem az átjárókat a gyalázatos állapotban levő vidéki úthálózat kátyúi között.

Stralis vs Ignis - galéria nyílik a képre kattintva

Ennyi a sztori dióhéjban, de az talán még érdekes lehet, hogy miként éli meg az ember a csattanást. Egy filmben vagy egy regényben ilyen helyzetben a főhős előtt lepereg az élete filmje. Nos, erről szó sem volt - pedig tök érdekes lett volna, főleg, ha az összes nő benne van. Ehelyett először csodálkoztam, hogy jól látom-e, amit látok, majd amikor világossá vált, hogy ebből karambol lesz, azon dolgoztam, hogy amennyire lehet, megoldjam a helyzetet. A keskeny út, az éles kanyar és tavaszköszöntő jókedvem miatt szerencsére nem mentem gyorsan, és szerencsére a kamion is ráérős tempóban jött felfelé. Persze negyven meg negyven összesen már nyolcvan, így nyilvánvalóan a frontális ütközés elkerülése és – egérút nem mutatkozván – a sebesség csökkentése volt a feladat. Még azt is kiírta az agyam a belső képernyőre, hogy nem kéne összetörni a kocsi mindkét oldalát, így a korláttól sikerült pár centi távolságot tartani. Több tennivalót nem találtam hirtelen, kapaszkodtam, vártam a csattanást, és közben sajnáltam szegény autómat, amelyik hat évet megúszott egyetlen karcolás nélkül, és most törni fog. Olyan igazi, szívből jövő sajnálat volt – mindannyian tudjuk, hogy a gépeknek személysége van, és hogy igencsak meg tudjuk szeretni őket, okkal és oktalanul, akár a nőket. Azt is tudtam, hogy rendkívül csúnya hangokat fogok hallani pillanatokon belül, esküszöm, még bólintottam is, amikor a fém megcsókolta a fémet. A fehér tömeg kitöltötte az ablakot, majd megbillegtette az Ignist, a tükör úgy pattant le, mintha puskából lőtték volna ki, a kamion zúgása és az elemek sírása betöltötte a teret. Azután csak a két alapjárat kétféle morgása hallatszott, meg a Csík zenekar húzta rendületlenül a talp alá valót ehhez az útszéli csárdáshoz, miután a cédéjátszó újra megtalálta a lemezbe égetett biteket.

IMG 5727 resize

Ja, és azt mondtam, nem csak gondoltam, de mondtam is, hangosan, amikor már látszott, hogy komoly baj lesz, hogy: „Ó, hogy az a leborult, ki-be-rakott úristen hogy az csavargatná meg!” Remélem, lesznek, akik elnézik ezt nekem.

Az egész eseménysor kábé 2-3 másodpercig tarthatott összesen, roppant érdekes, hogy ennyi észlelés, gondolat és érzelem belefért. Mintha kitágult volna az idő valamiképpen, miközben persze megállíthatatlanul robogott át rajtam, akár egy kamion. A legizgalmasabb az a pár tizedmásodperc volt, amikor még nem lehetett tudni, hova, hogyan, milyen erővel fog becsapódni a vontató, így nem lehetett megbecsülni a következményeket sem. Érdekes, de még azt is kidobta az agyam, hogy eleve nem vagyunk egy súlycsoportban, ráadásul a Suzukik nem éppen a gyűrhetetlen-törhetetlen biztonsági utascellájukról híresek.

Amikor kimásztam, azt hiszem, elengedtem még egy-két kacskaringós kifejezést, de aztán az ügyintézésre koncentráltam. Ha már így jártunk, haladjunk. Amikor úgy öt óra körül hazaértem, főztem egy jó erős kávét, majd leültem a kanapéra valami autósújsággal, és egy perc múlva már édesen aludtam, úgy másfél órán át. Gondolom, így oldódott ki belőlem a primer feszültség. Remélem, szekunder feszültség már nem lesz, az ügykezelés megy a maga útján, a kocsi elfogadható időn belül elkészül, és akkor nyélbe ütjük majd az eredetileg tervezett igazságtalan használttesztet is.

Bár, hogy az élet olykor igazságtalan, az talán ebből a sztoriból is látszik, teszt se kell hozzá, elég csak közlekedni egy szép tavaszi napon.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr601894143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hipokrita 2010.04.05. 07:52:29

"Kamionos vagyok, félre az utamból!"
Szegény Suzuki, remélem mielőbb rendbehozzák.

jung 2010.04.05. 07:52:55

Én a dudával kezdtem volna a helyzetre való reagálást

szazattila 2010.04.05. 07:54:59

hála istennek nem történt személyi sérülés. remélem rendbe megy az ügyintézés. 2 kérdés maradt bennem: ennyitől nem nyilt az ajtaja? kávé után alvás?
boldog húsvétot!

fda 2010.04.05. 07:58:43

Majd a kamionosok is visszahúzódnak a sávjukba, ha a rendőrség akciót hirdet valamelyik város szélén, hogy ezt ellenőrzi. Most épp sebességméréssel vannak elfogadva, ja meg itt a húsvét, úgyhogy a locsolkodókat kell megállítgatni.

Coyote82 2010.04.05. 08:06:18

Villantottam volna, dudaszó, padlófék és rükverc. Persze utólag könnyű okosnak lenni, de előfordult már velem, hogy a mellém balról bekanyarodó csuklósbusz nagyra vette az ívet (hozzáteszem, a széles út miatt jogosulatlanul), és 10 métert kellett hátramenekülnöm amíg a sofőr felébredt és korrigált. Mondjuk emlékszem minden pillanatra én is, még arra is, amikor a szemét japán váltó nehezen vette a rükvercet...

cork77 2010.04.05. 08:07:06

Nem lett használt teszt, lett törésteszt. Szerencsére csak az autó tört.
@szazattila: délutáni kv után én is mindig elalszom.:-)

Ciri 2010.04.05. 08:08:30

@szazattila:

"ennyitől nem nyilt az ajtaja?"

Olvasd el még egyszer a cikket.

AutosVilli 2010.04.05. 08:14:29

A kedves kamionosnak üsse ki a gereble nyele a fogát.

MalterKoma 2010.04.05. 08:33:28

Fákk. Ilyenek ezek a kamiono(so)k.

De jól látom, hogy a suzukin az még téli gumma??!!

karlmann 2010.04.05. 08:36:07

Ismerős érzés. Pár éve egy hátulról jövő Mercedes teherautó így gyalulta végig a Vectrám bal oldalát. Nem vagyok egy képzelgős alkat, de tényleg olyan volt, mintha sírna az autó, ahogy törtek-deformálódtak a lemezek és műanyagok. A szerző biztos az Allianz gyors és korrekt ügyintézésében? Nekem sajnos elég rossz tapasztalataim vannak velük.

Kelempácmadárkeresőgép 2010.04.05. 08:36:23

@cork77: De hogy miért pont a délutáni kávé nem segit semmit? :D

w126sd 2010.04.05. 08:36:42

Csíkos már zenél is?:-)Kella lóvé nekijjjjje!
Te meg dobjál pénzt a perselybe,nagy mákod volt

Fittipaldi 2010.04.05. 08:40:19

Kemény dolgok ezek. Tudomásom szerint a lepergés csak eszméletvesztés után következik be, legalábbis ha az agy még nagyjából egy darabban van.

Nem kérdezted meg a kamionost, épp mivel volt elfoglalva ott a bal sávban? Mert nem a vezetéssel az tuti.

lacza87 (törölt) 2010.04.05. 08:40:48

Hát sajnos nagyon sokan nem úszták meg ennyivel ezen a hétvégén sem, ismerős házaspár fia és menye halt meg az 51-es úton:(
"Persze negyven meg negyven összesen már nyolcvan, így ..." Lényegtelen, de az első tagmondat és a mondat többi része közötti fizikai kapcsolat nem ilyen egyszerű.

Gomulka Béla 2010.04.05. 08:41:57

Na, így kell eztet megélni, nem úgy ahogy a Csikósék reagálták le a( - amúgy is régi és korszeru"tlen) Mercedes Ponton horpadását. A hajoló lemez poetikája, az elszállt tu"ko"r íves útja, az egri szervíz kárfelmélesi javításterve - vagy csak a felszálló fu"tésfo"vezetékbe visszatéro" leszállóági mellékvezeték? (vagy mi)

Fittipaldi 2010.04.05. 08:42:20

A címoldalon található versikét mindenesetre megőrzöm az örökkévalóságnak itt a kommentek között :)

"Hegyi úton jártam, nagy kamiont láttam, nekem jött mint állat, szívem csupa bánat.
Felgyújtnám a francba, veszélyes egy holmi, benzinnel a fülkét szabad-e locsolni?"

hatdugattyús féknyereg 2010.04.05. 08:57:34

lúzer voltál:-D
ha hátratolatsz 10 métert (volt időd rá), simán elkerülöd a csattot

és jól látom a képeken, hogy eccer van balos tükör a suzin, eccer nincs?

paperboy 2010.04.05. 08:59:25

@Coyote82:
mondd mar el hogy hogy a fenebe teszel rükibe egy eppen satura fekezett kocsit, mikor szembe jon a csuklosbusz?

vincent66 2010.04.05. 09:00:17

Nagy szerencse,hogy egy ennyire keskeny,kis kocsival voltál,mint az Ignis.
Egy nagyobb-szélesebb autót már az elejénél elkapta volna a kamion és esélye lett volna annak,hogy nekinyomja a kőkorlátnak+be is fordítsa maga elé,rosszabb esetben maga alá...
Akármilyen hihetetlen,a példa bizonyítja,adódhat olyan konfliktushelyzet,amikor "előnyösebb" egy kisautó,mint valami "batár".

szamuraly 2010.04.05. 09:03:20

Előrelátó vezetés! Hallótatok már erről? Ki kellene próbálni egyszer egy ilyen nagy testtel a közlekedést akkor lehet hogy nem 2 méterrel a kocsi orra elé néznétek!

mükkemakk 2010.04.05. 09:07:11

Sose felejtem el a sávomban vigyorgó kamionost amikor szembeelőzött a 4 úton, Karcagnál, én meg le a padkára....akkor megúsztam. Remélem azóta oslo-ba jár fuvarra.

Ja, neki kellett volna jeleznie, hogy "nemférek el béna vagyok, de 92 vel megyek, engeggyetek má.."

Gixxer78 2010.04.05. 09:24:09

Én kamionozom!

Nem akarom védeni a kollégát! De!

Sajnos a képeken nem látszik mennyire szűk az a kanyar és a pótkocsinak kell a hely hogy elforduljon 13.6m vontatóval együtt 17m. "Nem tudom mivel volt a sofőr elfoglalva" Szerintem erősen nézte a jobbos tükrét,mert annyira koccos volt a pót jobboldali keréksorának fordulása.(süllyedős talaj,korlát,stb.) És mivel az Ignis kicsit előrébb volt a kanyartól így biztos,hogy igen rendesen kellett a hely ha így kinyújtotta a kolléga.
Egy kérdés!?
Ha még volt időd arra,hogy ilyen szinten lehúzódj ami azzal is járt,hogy még pár métert előrébb is kellett menned akkor miért nem dudáltál és tolattál vissza. Főleg,hogy tudod kell a hely neki az elforduláshoz!!!

A másik!
A kamion is félreált,míg a papírokat írtátok. Aztán vissza tolatott a kanyarba a fényképek kedvéért? Ez nem balesetveszélyes?

csaby37 2010.04.05. 09:34:58

Nekem is pont ilyen Ignácom van.
Hát valószinűleg én nem lettem volna ilyen megértő a kamionossal, ha elfér ha nem.
Menjen arra amerre elfér.
Két nagy pofont az ilyennek!! :-)

sosem 2010.04.05. 09:39:02

@hatdugattyús féknyereg: Lássál is, ne csak nézz! ) Szigetelőszalaggal van visszarakva. )

csaby37 2010.04.05. 09:39:04

Hát én nem lennék ilyen megértő a kamionossal!
Két nagy pofont az ilyennek! :-)

Easy Player 2010.04.05. 09:39:08

@hatdugattyús féknyereg: Ha annyira átélted a szitut, hogy a bal tükör fekete szigszalag rögzítését sem vetted észre otthon, akkor a nick neved inkább vonalkódos alsógatyó lett volna a helyszínen.

sosem 2010.04.05. 09:41:06

@csaby37: Amit a kamionos, persze, bús belenyugvással tűr! )

no_holy_shit 2010.04.05. 09:41:10

"Ki kellene próbálni egyszer egy ilyen nagy testtel a közlekedést akkor lehet hogy nem 2 méterrel a kocsi orra elé néznétek!"

reszben ott a pont. reszben meg ugy kene szabalyozni a szallitmanyozast, hogy ne ugy kelljen minden kamionosnak vezetnie, hogy a legrovidebb alsorendu uton 80+10-zel kelljen mennie, hogy tulelje (ertsd: hog ynen menjen csodbe)

IGNIS:

ebbol se lesz mar normalis auto. Az A oszlop nem lesz olyan mintha gyarbol jott volna ki. mit csinalnak vele? felgittelik? kivagjak es kicserelik? rahegesztenek es megprobljak kirangatni?

csaby37 2010.04.05. 09:43:41

Tuti a net!
Az első link nemlátszik, utána megjenenik mindkettő. :-(

Liquid_Night 2010.04.05. 09:44:09

@Gixxer78: ha valamikor veled szemben jön egy épp leszálló repülő az autópályán, miközben te tempomat-al békésen mész az úton, lesz lélekjelenléted rükibe tenni? Mert annak biza kelleni fog a hely...

Másrészt ez a hátramenet-padlógázas dolog elég necces, én csináltam már, és amikor az életben maradás motiválja a menekülő mozgást, nem biztos hogy azt is fogod nézni, mögötted mi van...

Sztem az író bőven jól kezelte le a dolgot, talán jobban mint ahogy a többi 99% tette volna. Pláne amiatt hogy gondolt a fékpedállal való cselekvésre is!

csaby37 2010.04.05. 09:47:08

@sosem: Ha nem kap még kettőt, és így tovább szépen sorban! :-))
De a viccet félretéve, e hónap elseje óta nagy ráb....s is lehet az ilyen találkozó!

redriot77 2010.04.05. 09:48:25

Hogy a büdös picsába lehet olyan marhaságot leírni hogy a suzukis béna volt, és hogy hátra kellett volna tolatnia???

Nem volt béna, mert egyből lehúzódott annyira amennyire csak lehetett. A tolatást mégis hogyan kellett volna kivitelezni? Ott 2 centire a betonkorláttól hogy tudott volna kb. 200-as pulzussal csont nélkül visszatolatni?

Vagy nem centizve kellett volna megállnia, hanem satuzni az sáv közepén. OK, tegyük fel megáll a lehető leghamarabb. És mi van ha nem veszi be elsőre a rükvercet? Azért ne zárjuk ki ennek a lehetőségét sem, és nem biztos hogy mégegy próbálkozásra lett volna idő.

Komolyan mondom aki itt a legkisebb mértékben is hibáztatja az ignisest, holnap reggel nyolcra sétáljon be a legközelebbi rendőrségre, és adja le a jogosítványát. Mindenkinek jobb lesz.

sosem 2010.04.05. 09:51:52

@csaby37: Mire gondolsz? Le vagyok maradva, változott valami a biztosításban? Vagymi... ?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.05. 09:55:02

@Gixxer78: Egyetértek!

@csaby37: "Menjen arra amerre elfér."

Gondolod, hogy jókedvéből ment ilyen zergebaszta úton?

korzo 2010.04.05. 09:56:15

Erről az jut eszembe, amikor kb. egy hónapja Nádudvaron megálltam a Stop-táblánál, egy rendőrségi Octavia mögött, kb. 1 méterre. Ekkor felvillant az Octavia tolatólámpája, majd nagygázzal melémtolatott. A csatt előtt még meglepődtem, hogy ezmegmiccsinál?, majd alig bírtam visszafojtani a röhögést.
Tudjátok milyen nehéz úgy beszélni a rend őrével, hogy ne röhögd hangosan körbe (amúgy jogosan)? A lökhárítók tették a dolgukat. Az övén is pár karcolás (ezt a kérdést nem feszegette), az enyémen is (én se feszegettem, mert volt is már rajta, hisz' tarlón is járok vele ha kell. meg amúgy is céges), de semmi komoly maradandó.

csaby37 2010.04.05. 09:56:24

@sosem: Hát ugye a 8 napos határidő, műszaki vizsga,stb!
Valószinűleg erre az esetre nem áll fent.
Megvan az alkatrész, kezdik a javítást és a totálkár is kizárt.

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.04.05. 09:57:30

Velem csattant volna, jobban jár ha megbénulok különben hazavágom a kurva anyjába!

Már lökött le kamion az útról, a 740es svéd páncél mentett meg a haláltól. Borzalom amikor az M5ön úgy váltogatnak sávot, hogy bele sem néznek a tükörbe!

AdmiralRobert 2010.04.05. 09:58:24

"Több tennivalót nem találtam hirtelen, kapaszkodtam, vártam a csattanást" -> Először satufék, közben éktelen dudálás, majd kövér gázzal rükverc nem játszott volna?

pickapu 2010.04.05. 10:04:38

Nem tudom, pontosan hol történt az eset, de Egerből a Szalók felé kivezető út mindjárt egy rövid S-kanyarral kezdődik, meredeken emelkedve. Ott még személyautókkal is könnyű összeakadni, ha valaki nem figyel eléggé. Mikor arra járok, mindig reménykedem, hogy csak nyergespóttal ne jöjjön senki, pont amiatt, amit már Gixxer is említett, hogy ilyenkor a "nagyszerszám" sofőrje fél szemmel a pótkocsit figyeli.

Tommi 2010.04.05. 10:05:55

Legalább valami komolyabb törés lett volna. Vér nélkül tényleg nem izgalmas :D

Viccet félretéve. Örülj, hogy csak ennyi történt. Mondjuk kérdés, hogy mekkora kárt számláztak fel. Bár, úgyis a kamionos biztosítója fizeti, tehát mindegy is.

dtk74 2010.04.05. 10:07:00

Hol menjen eszes emberek? Aki egri, vagy környékbeli, az tudja hogy csak néhány irányba lehet kimenni a városból. Ilyen "zergebaszta út" van Ózd felé, Miskolc felé (a Bükkön át), Noszvaj felé, Egerbekta irányában, vagy Ostoros felé, de pár kilométer kényeztetés után bejönnek ezek a kanyarok Verpelétnek indulva is. Csak Kerecsend, és Andornaktálya felé indulva közlekedhetünk széles úton. Viszont nem mehet mindenki délnek, mint ahogy azt a Kispál megénekelte...
Röviden, aki az irányválasztást kifogásolta, az nem ismeri a könyéket, anélkül meg minek szól be ilyen marhaságot?

korzo 2010.04.05. 10:07:44

@AdmiralRobert: Az a rengeteg idő lehetett akár fél másodperc is. Utólag számolva nekem annyi lehetett, amikör kijött elém egy trabis, és "tehetetlenül" vártam a becsapódást, pedig akkor az ott sokkal-sokkal többnek tűnt. Persze a fékezés+kikerülési manőver megvolt, így nem orral álltam bele, hanem kicsit keresztbecsúszva a saab jobboldálaval bontottam le trabi elejét....

csaby37 2010.04.05. 10:09:41

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Valószinűleg nem, de ha én megyek olyan helyen amit nem ismerek/keskeny/szar az út akkor nagyon-nagyon vigyázok és nem csak magamra!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.04.05. 10:10:36

@hatdugattyús féknyereg:

Hát, nem tudom, hogy milyen szupererőd van, de annyi idő alatt nem valószínű, hogy visszatolatsz. Ha meg mégis, akkor valószínűbb, hogy a kapkodásban eldolgozod a kocsid másik oldalát is. Utólag mindig könnyű okosnak lenni.

nemnagyember 2010.04.05. 10:12:03

Az autózz blogon van valaki, aki úgy hívja magát: flúgos kamionos. Ezt lehet, hogy már nem kellene elnevezni. Tükörben a jobb oldalát nézte? Előre megyek, akkor előre is kellene néha nézni!
Ignisbe rückverc? Próbáltad már? Néha még álló helyzetben sem lehet betenni, nemhogy vészhelyzetben, remegő kezekkel.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2010.04.05. 10:12:27

...és a Bende lapigazgató közölte: - Összetörtek? Nem baj, egy bújtatott allianz reklám még többet is fizet...

w124 2010.04.05. 10:13:24

Ha másra nem is,arra biztosan jó volt ez a cikk,hogy a kamionosok és a személyautósok közötti utálatot erősítse.Talán nem mellékes,hogy aki kamiont vezet, az személyautót is,és ez fordítva nem igaz.Sokkal egyszerűbb lenne az élet,ha semmitérő felesleges látszatintézkedések helyett,igazi módosítások lennének a K.R.E.SZ.-ben.A kamionosok munkáját,közlekedését segíteni,nem akadályozni kellene.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.05. 10:16:09

@csaby37: Az igaz, de ilyen kanyarban muszáj elfoglalni az egész sávot, mert különben a pót lemenne az útról. Nem ismerem sem a környéket, sem a körülményeket, de szerintem a kamion egész lassan ment. Azért gondolom, mert a két autón látható slrülések nagyon kicsik, a kamionról szinte csak a festék ment le. Úgy gondolom, hogy a kamion egész lassan ment, a sofőr a tükrör figyelte, hogy a pótkocsi az úton marad-e, a Szuzuki pedig belerongyolt. De hát nem voltam ott, nem tudhatom, csak nekem úgy tűnik, hogy így volt.

korzo 2010.04.05. 10:16:16

@w124: Ott a pont. Amióta csinálom a C+E-t, azóta máshogy nézek a nagyvadakra.

hatdugattyús féknyereg 2010.04.05. 10:17:22

@scheerti:

inkább meghúzom tolatva az oldalát, mintsem várjam, hogy átmegy-e a fejemen

de te megvárnád, ugye?

pickapu 2010.04.05. 10:24:36

@hatdugattyús féknyereg: Alapból előre guruló autót hátramenetbe tenni sokáig tart. Helyzetfelismerni, állóra fékezni, alapjárat, meg még vagy két másodperc, hogy be lehessen rakni sebességbe recsegés nélkül.
Volt-e ennyi idő?

Devil2 2010.04.05. 10:27:49

@csaby37:

"Hát én nem lennék ilyen megértő a kamionossal!
Két nagy pofont az ilyennek!"

Hát jah, esetleg ha 10 centivel alacsonyabb nálad és 20 kilóval könnyebb, de mi van ha az ő javára van ez a különbség?

szazattila 2010.04.05. 10:33:28

ezt az észosztást. mér nem tolatott vissza? meg szegény kamion biztos nehezen vette be a kanyart. ha olyan nehéz ott kanyarodni vagy ne menjen arra, vagy menjen 5-tel és akkor térjen át a szembe sávba ha nem jön senki arról! teljesen egyértelmű a dolog, a kamionos elbta. nagyvassal kicsit több figyelmet kéretik!!!

Devil2 2010.04.05. 10:33:49

@w124:
"Sokkal egyszerűbb lenne az élet,ha semmitérő felesleges látszatintézkedések helyett,igazi módosítások lennének a K.R.E.SZ.-ben."

Mondj példákat légy szíves.

MP 2010.04.05. 10:34:20

Nekem pár éve egy hókotróval volt hasonló esetem. Igaz ott több mint fél évig tartott mire kiderült hogy nekem van igazam.

Devil2 2010.04.05. 10:37:41

Ponty Dezsőt is egy kamion alázta meg...

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2010.04.05. 10:39:37

Három komolyabb vészhelyzetem volt eddig.

1. Majdnem beleszálltam egy körforgalomban közlekedő zöldséges Mercibe, tele romákkal.

2. Kamiont előztem jobbkanyarban, egy Wartburggal, amiben öten ültünk. Primordial fear.

3. Bal hátul ültem, a sofőr nem adott elsőbbséget egy balról érkezőnek. Betámasztottam a B oszlop aljához, fél méterrel odébb toltam a mellettem ülőket, és vártam. Szerencsére észnél volt a fickó.

sosem 2010.04.05. 10:41:41

@csaby37: Köszönöm! El vagyok maradva, utánanézek!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.04.05. 10:42:07

@hatdugattyús féknyereg: 2 másodperc alatt biztos, hogy nem tolatsz vissza 10 métert, főleg, ha előtte rükibe kell kapcsolni. Itt okoskodni nagyon könnyű, de amikor jön feléd a kamion, akkor nem regálsz úgy, mintha anyunak akarnád megmutatni a Tesco parkolójában, hogy neked tenyérrel tekert kormánnyal is megy a tolatás tükörből.

B@zz3g_No2 2010.04.05. 10:42:46

Nagyon nehéz megítélni a képek alapján a szitut, lehet, ha látja egy biztosítós az egészet kívülről, simán kihoz egy kármegosztást. A cikk elég egyoldalúan, (szegényignisesen) írja le a történteket. Kíváncsi lennék, mi volt a mentsége a k.sofőrnek, biztos nem az, hogy bocs; épp neked akartam menni.
Én is kamionozok, mint mindenkivel velem is már fordult elő, hogy egyszerre több oldalra kellett figyelnem, (befele, a hátulja ...ne kaszáljon el valamit) valamire meg már nem került (szerencsére nem lett baleset). A személyautósnak, tekintettel a körülményekre éppen elő kellett volna segíteni a kamion fordulását, nem "töketlenkedni" előtte.
Az, hogy a magyar utak ilyen szűkre vannak szabva, nem a teherautósok hibája. Pont ezért mind a két félnek sokkal jobban oda kell figyelni, bár ez a kamionost nem menti fel, és az írás szerint nem is volt probléma a felelősség elvállalásával.
Személyautósok!!!Gondolkodni, segíteni, a kamionos nem szórakozik az úton, hanem DOLGOZIK! Lehet, Őt is várja otthon a családja ...

soproni1 2010.04.05. 10:45:18

@pickapu:

Ahhoz megfelelő térlátás is kell, nem csak százzal közelíteni a kamion felé, mert lendületbe' van az autó, vigyázzon a másik !

Minden balesethez két idióta kell.
A kedvencem, amikor a jobbkezes utcából fékezés nélkül jön ki a fasz, mert úgyis neki van igaza. Ha a másik barom benézi az utcát, akkor jön az üvöltözés. Körszakállasoknak csak pszichológiai teszt után adnék jogsit.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.05. 10:46:32

@szazattila: "ha olyan nehéz ott kanyarodni vagy ne menjen arra"

Az a baj, hogy nagyon el vagytok tévedve. A kamionosnak semmi beleszólésa nincs abba, hogy merre megy, a főnökei mondják meg neki. Nem ő tehet róla, hogy ilyen kib.szott úton kell mennie. Ha tehetné biztos másfelé menne.

hatdugattyús féknyereg 2010.04.05. 10:48:09

@pickapu: te azzal foglalkozol, hogy ne reccsenjen a váltó, miközben 40 tonna jön feléd?

PetyusMaci87 2010.04.05. 10:49:49

Lehet, megtéptem volna a kamionost...
Egyébként, ezt 1ik autó se úszta volna meg kisebb sérüléssel, még örülhet a kamionos, hogy nem egy 5ös bömbit húzott meg... "Miért nem tolatott?" Ilyet csak filmben láttunk, ezt te sem gondoltad komolyan... Azt írta: lassan ment, kb 40-el, a dolog meg kb 4-5 másodperc alatt következhetett be...

Psziho 2010.04.05. 10:51:05

sok olyan szitu van vékony kanyargós utakon amikor a kamionos kénytelen rizikózni

ezt én is akkor tanultam meg mikor először mentem fel Bazitára egy pótos zillel-hát még lefelé:(((

ez egy személyautósnak fel sem merül,nem mondom hogy így volt de hátha

szóval azt a kanyart is illett volna megnéznie a cikk írójának,hátha csak rossz időben és rossz helyen volt

okoskodó 2010.04.05. 10:51:07

"@w124:

"Ha másra nem is,arra biztosan jó volt ez a cikk,hogy a kamionosok és a személyautósok közötti utálatot erősítse.Talán nem mellékes,hogy aki kamiont vezet, az személyautót is,és ez fordítva nem igaz.Sokkal egyszerűbb lenne az élet,ha semmitérő felesleges látszatintézkedések helyett,igazi módosítások lennének a K.R.E.SZ.-ben.A kamionosok munkáját,közlekedését segíteni,nem akadályozni kellene."

Ámen.

Amúgy ennek a Jani gyeröknek nagy szerencséje volt, hogy hamar kapott kék-sárgát, mert ez egy erős 50-50-es buli volt. így látatlanban. Csak szólok.

Sütő Zsolt · http://autonews.blog.hu/ 2010.04.05. 10:51:16

Én is írtam a közlekedésbiztonságról egy cikket. Ha érdekel valakit a téma itt megnézheti "Megbocsátó utak" címmel.
autonews.blog.hu/2010/03/18/megbocsato_utak_biztonsagot_mindenkinek

Devil2 2010.04.05. 10:51:32

@B@zz3g_No2:
"Személyautósok!!!Gondolkodni, segíteni, a kamionos nem szórakozik az úton, hanem DOLGOZIK!"

Akkor viselkedjen is úgy mint egy igazi profi, legyen tudatában hogy körülötte rengeteg "balfasz" személyautós szaladgál, és ne az ő lélekjelenlétükre, rutinjukra alapozza a saját és árujának célbaérését, és ne azt várja el hogy a "broki" majd úgyis tolerálja a szabálytalanságait és segíti őt. Hát a lófaszt.

mlt3 (törölt) 2010.04.05. 10:52:44

"Ám az eredetileg ide tervezett anyag, egy Suzuki Ignis vs Mercedes 280 SLC igazságtalan használtteszt így nem tudott elkészülni"

Megusztunk egy ujabb hatasvadasz faszsagot? Van isten.

sosem 2010.04.05. 10:54:24

@okoskodó: És igazad van! Csak a kamionoson múlott, hogy kapott kék-sárgát.

w124 2010.04.05. 10:54:33

@Devil2: A kulcsmondatot nem idézted:".A kamionosok munkáját,közlekedését segíteni,nem akadályozni kellene. "
Sokkal több kamion van az utakon,mint tíz éve.Már rég nem IFÁ-k vánszorognak 50-nel a főúton.Mégis a mai napig 70 a megengedett a nagy autóval.Ez olyan mintha a te autóddal 4.-ben kellene járnod mindig.70-nél nem is tudok 8.-ba kapcsolni.Pontosan az elmaradt módosítások miatt nem értik,és érzik át a súlyát a személyautósok,a teher autóval való közlekedésnek.Személyautóval vezethetsz 24 órát,is kamionnal csak 9-et.Nem kibaszásból előzöm meg azt aki még nálam is lassabb!Lassabban gyorsul,és áll meg 40t,mint 1,5.Nagyobb helyre van szüksége,pl.egy bekanyarodáshoz.Ha tisztában lennének ezekkel a dolgokkal,nem fékezne be előttem az autópályán,csak,hogy "revansot"vegyen,mert 90-nel kellett menni,kb. két percig.

sosem 2010.04.05. 10:56:34

@Devil2: Igazad lehet... Mennyivel egyszerűbb 40 tonna vassal a hátadon meghalni, mint neked is figyelni. )

Parajpuding 2010.04.05. 10:56:41

Tetves patkány kamion/teherautósofőrök.
Persze személyautós is okozhat balesetet. Csakhogy ott sokan vannak, akik normálisan közlekednek. Az előbb említett fajnál ez legfeljebb 1-2%.
1. Úgyis én vagyok az erősebb elv alapján vezet
2. Tesznek a szabályokra (sebesség, köv. távolság), hiszen nekik kicsi eséllyel lehet bajuk. Nem számít, hogy ártatlan embereket, családokat , gyerekeket veszélyeztetnek.
3. Az ilyen még ahhoz is hülye, hogy ezt a munkát ésszel-értelemmel végezze (nincs is neki)

Mire alapozom ezt az általánosítást? Hosszú évekig dolgoztam olyan területen, ahol volt "szerencsém" megismerni sok-sok ilyen véglényt. Egy kezemen meg tudom számolni, mennyi értelmessel találkoztam. Na ők kivételek.

okoskodó 2010.04.05. 10:57:29

@sosem:

Vajon miért?

Elkezdenek veszekedni, kihíjják a Policistákat, oszt előkerül a túlvezetés: ugye miért lopakodik vasárnap fent a hegyoldalban a kaminyon az M3 helyett, stb.

Kaminyonosnak jobb volt így. "profi" volt, felmérte Jani helyett is, hogy ki mennyit bukhat a bulin.

okoskodó 2010.04.05. 10:59:17

@okoskodó:

Túlvezetés....izé kamionstopp. Bár, mintha hüttős lenne a bódé. :-)

spud74 2010.04.05. 10:59:38

Én a dudát meg a féket egyszerre nyomom.
Vagy csak a dudát.
Amúgy meg egyre inkább ki van a fszom a kamionosokkal. A legutóbbi eset: motorral jövök a Kalocsa és Baja közötti leghosszabb egyenesben, nem is túl gyorsan, 130-140-el. Messze szemben kamion jön, közeledik, egyszer csak előzni kezdi egy másik. Közeledünk, még előzi. Lassítok, 80 körülire, még mindig előzi. Egyre közeledünk. Lassítok, már csak 50-el gurulok, még mindig előz. Már nagyon közel vannak, félreállok a fűre, ezek ketten meg elsuhannak mellettem egymás mellett. Az előzést(?!) végrehajtó kamion sofőrje vigyorog, és int, hogy köszi. Én is intettem. Kb 4 km-en sikerült megelőznie. Ha autóval vagyok nem tudom hova álltam volna félre.

sosem 2010.04.05. 11:00:16

@w124: Azért az autómata váltó 16-os fokozatban is elég jól elboldogula 70 km/h-val. ) Kézi váltósat már évek óta nem vezettem, de nem lehet nagy különbség. )

okoskodó 2010.04.05. 11:00:33

@okoskodó:

Őőőőő, vak vagyok. PONYVÁS.:-)))))

w124 2010.04.05. 11:01:23

@Parajpuding: Igazán kulturált hozzászólás.Gondolom az összes kamionos ilyen,és az összes személyautós,jól csinál mindent.és betartja a szabályokat!

pickapu 2010.04.05. 11:01:58

@hatdugattyús féknyereg: Akkor majd próbálj betolni egy rükit a fordulaton, emelkedőn haladó kocsidba minél rövidebb idő alatt (itt se volt sok rá). Nem lesz könnyű.

okoskodó 2010.04.05. 11:02:48

@w124:

Nézzük el neki, a kora reggeli nagy mennyiségű ünnepi alkoholfogyasztás végeredményének! :-)

Psziho 2010.04.05. 11:03:34

egy 200 kilóméteres autópálya szakaszon a pógár megelőz mondjuk 116 kamiont

na 116 emberből volt 2 aki akár 40 másodpercig is blokkolta a 160-as tempóját,mindjárt kurva anyázik

mikor a hajabusa toporog mögötte 160-nál alapjáraton akkor meg az köcsög motoros

nem így kéne kezdeni!

sosem 2010.04.05. 11:03:39

@okoskodó: Hétfőn történt, azt írja a posztoló. )
Ponyvás, a tetején látszik, téged a homlokfal tévesztett meg. )

w124 2010.04.05. 11:04:30

@sosem: Félautomata Actrossal jártam eddig.70-nél csak rövid 8-ban van a zöldben a forimérő.Most automata MP2-essel járok és ugyanez a szitu.

trixilw 2010.04.05. 11:04:43

@hatdugattyús féknyereg: És ha gallyra vágod a váltót plusz végigszántod az autód oldalát, de sikeresen elkerülöd a balesetet, akkor utána azt ki fizeti ki neked? Ez persze csak a jelen szituációban ér, amikor tudod, hogy a kamionos csak az oldaladat fogja végigszántani és semmi bajod nem lesz. Ezt felmérni másfél másodperc.

Egyébként meg egy citroennel is két háromszor kell-néha kuplungoznod, hogy egyáltalán rükibe álljon. Erre nem elég a 2 mp, főleg egy hosszabb kuplungútnál.

csaby37 2010.04.05. 11:06:48

@Devil2:
Én ütöm a 189 centit és sajna a 110+

Devil2 2010.04.05. 11:07:21

@w124: Nem azt mondom hogy akadályozni kell, az is taplóság. De ne kelljen már nekem az útpadkára húzódni mert a mélyen tisztelt dolgozó kamionosnak derogál a fékre lépni esetleg meg is állni, mert egyébként úgy tudja csak megoldani a szituációt ha átjön az én sávomba. Tegye, de ne akkor amikor én jövök vele szembe. Ezt naponta kénytelen vagyok átélni mert még mindig nincs kész az a k.va M43-as, ezért naponta ezrével járnak a kamionok át a városon. Lehet hogy ez miatt vagyok már frusztrált kissé.

sosem 2010.04.05. 11:07:45

@w124: Európában két kamion van: a Volvo és a Scania. Az összes többi csak teherautó. )

w124 2010.04.05. 11:09:06

@okoskodó: Öröm látni,hogy itt csupa olyan ember van aki mindent jól csinál,és még sohasem hibázott.
A kamionos csak elalhat meg piás lehet.és szándékosan el akar tiporni mindenkit?A kamiont is emberek vezetik,ők is hibázhatnak.Mivel nem voltam ott,a leírtakból nem tudom eldönteni,hogy ki hibázott.

Devil2 2010.04.05. 11:11:04

@csaby37: Jaa.. hát úgy könnyű a pofonokat osztani.. :))

gramercy 2010.04.05. 11:11:36

az ignisemnek....azt hittem tenyleg ignised van :-(o)

hatdugattyús féknyereg 2010.04.05. 11:11:44

@pickapu: milyen haladó kocsiról beszélsz?
"Több tennivalót nem találtam hirtelen, kapaszkodtam, vártam a csattanást,"

Sákif za morro? 2010.04.05. 11:12:38

Gyerekek! Akik felvetették, hogy vissza kellett volna tolatnia a szerzőnek, az szereltesse vissza apával az oldalkerekeket a bringára és ígérje meg, soha nem ül autóba! Okés?

hatdugattyús féknyereg 2010.04.05. 11:12:53

@trixilw: "Egyébként meg egy citroennel is két háromszor kell-néha kuplungoznod,"
suzukiról van szó a posztban, nemdebár, nem a te fos franciádról:-D

Devil2 2010.04.05. 11:12:58

@sosem: Ne kapjak már 40 tonna vasat a hátamra, csak mert elvárom hogy mások is szabályosan közlekedjenek...

w124 2010.04.05. 11:13:13

@sosem: Ebbe az utcába most nem megyek bele!Annyi legyen elég,hogy én meg nem így gondolom!

okoskodó 2010.04.05. 11:13:35

@w124:

Mondom, kb. 50-50.

egészségedre! :-))))

csaby37 2010.04.05. 11:13:41

REMÉLEM AZÉRT AZ A HASZNÁLT IGNÁC-MERGA TESZT IS MEGLESZ!!!!!!!!

korzo 2010.04.05. 11:14:52

@Devil2: Ha ezt tágan értelmezzük: Pl. Hajdúszoboszló elkerülő vagy 5 éve épült, az előírásoknak megfelelően. Ennek folyamányaként a nyugati csomópontban nem lehet szabályosan kifordulni egy pótos teherautóval Pest felé jobbra, mert nem fér el! Valahol át kell mennie a szembejövő sávba, zárón, csíkozáson mindenen keresztül. Kint a prérin lett volna rá hely bőséggel, de ez a fordulási sugár is szabályos. És még sok ilyen helyet tudnék mondani.

okoskodó 2010.04.05. 11:15:08

@sosem:

Nem. A kamionoknak 3 ablaktörülőjük van, a tgk.-nak 2 van ebből. :-))))

Nancsi 2010.04.05. 11:15:25

Olyan utakról ahol a kamion nem fér el egy sávban az út teljes hosszában ki szokták tiltani a kamionokat (vannak erre korlátozó táblák a kreszben). Ha ez volt a szitu, akkor közútkezelőt meg kell invitálni, és kifizettetni vele az Ignis javítás utáni értékcsökkenését (mivel ugye romjaiból helyreállított autó nem ér annyit, mint egy törésmentes). Ha meg a kanyar átmászás nélkül is abszolválható lett volna a kamionos számára, akkor a kamionos cégtől kell kérni ugyanezt az összeget. Ha mindenki így csinálja, akkor a fuvarozó cégek is leszoknak az ilyen utakról, vagy küldenek a kamion előtt felvezető autót, ahogy azt illene, ha az autó nem fér el az adott útvonalon (+ útvonal engedély persze). Illetve a közútkezelő is komolyabban veszi a témát, ha már kátyút úgy javítanak, kiraknak egy egyenetlen úttest +40-es korlátozás táblát.

Jim Raynor 2010.04.05. 11:15:37

hát hogy képzelik ezek a gaz személyautósok, hogy szabályosan mernek közlekedni a SAJÁT sávjukban, hát nem tudják, hogy az a sáv (is) a szemből jövő kamionosoknak van fenntartva?

különben is, a közlekedés minden egyéb résztvevője büdös köcsög, mert akadályozza a szegény kamionosokat, akik dolgoznak, és szegényeknek annyi mindenre kell figyelniük, hát igazán nem várható el tőlük, hogy fentről, a fülkéjükből észrevegyenek olyan apróságokat, mint egy személyautó..... :D

sosem 2010.04.05. 11:16:12

@w124: Incselkedtem csak, nm akarok típusvitát. )

sosem 2010.04.05. 11:19:16

@okoskodó: Akkor ezek szerint, csak a DAF a kamion? )))

w124 2010.04.05. 11:19:36

@sosem: Értem én a viccet...

Devil2 2010.04.05. 11:20:44

@korzo: Attól még lehet szabályos egy kifordulás ha át kell menni a szembejövő sávba (márc. 8-án vizsgáztam KRESZ-ből, neeem, nem autóra, arra már 17 éve).
De onnantól kezdve nem szabályos a dolog hogy a szembejövőt akadályozza vagy veszélyezteti a nagy terjedelmű kiforduló jármű.

w124 2010.04.05. 11:22:07

@Jim Raynor: Van ennél is durvább.A személyautós nem veszi észre,azt a "pici"kamiont!

csaby37 2010.04.05. 11:22:31

@Devil2:
Nagyon nehéz felhúzni engem, rendkívül békepárti vagyok - DE a családért és az autóért "ölni" tudok.
Ha vidékre megyünk az egyik gyerek tuti ott van velünk és ha Ő megijed én biztos nagyon felhúzom magam!
Valaki írta, hogy a kamionos golgozik az úton és nem szórakozik, minden "tiszteletem" az övé sok "ilyen" ember kellene még!! :-((

w124 2010.04.05. 11:25:09

@Devil2: Akkor biztosan tanultad az udvariasság szabályát is .Nem kerül semmibe ha a 3. autó után te végre beengeded.Egyébként örültem a kulturált vitának!

korzo 2010.04.05. 11:27:56

@Devil2: Szabályosnak szabályos (én is idén vizsgáztam az "E" kresszéből hibátlanra, meg 16 éves a "B"-m), csak elég kellemetlen, amikor ott állsz percekig, és nem tudsz kifordulni, mert nagy a forgalom a 4-esen, és valamelyik irányból mindíg jönnek, neked meg kell mind a két sáv...

fizeto_utas 2010.04.05. 11:29:15

@w124: Nem az erősíti inkább a személyautós-kamionos ellentéteket, hogy a kamionosok itt is kimagyarázzák, hogy az a normális közlekedés alapja, hogy ha nem férek el a sávomban, akkor átmegyek a másikba, ha jönnek szembe, ha nem, mert _én_dolgozom_, ők meg játszanak?

Nem akarok senkit megbántani, de az én véleményem az a dologgal kapcsolatban, hogy
1. Ha nem romlandó az áru, akkor menjen vonaton, a kamion csak a környezet rombolására jó.
2. Ha nem fér el az úton a kamion, akkor vigyék kisebb teherautóval.
3. Ha már nekiment, akkor nem kellene kimagyarázni a dolgot. Ő legalább normális volt utólag, amikor elismerte.

Azt is figyelembe kellene venniük a kamionosoknak, hogy ha ők profik, akkor ebből élnek. Fontos nekik a PR is. Ahogy jelenleg nyomják az ipart, a többi autós simán megszavazná, hogy tiltsák be az egészet a francba.

AtoszMester 2010.04.05. 11:29:30

Minden totalcarost kamion gyalul le.

Üdv a klubban.

Én is egri vagyok, kíváncsi lennék, ez melyik útszakasz pontosan?

Devil2 2010.04.05. 11:31:53

@w124: Igen, szívesen elengedek bárkit ha ő nem várja el, vagy neadjisten kényszerít arra hogy elengedjem.

Didier4T 2010.04.05. 11:32:14

vannak jó vezetők...vannak rossz vezetők, a kamion szűk úton áttérhet a szembesávba, kamionstop meg a nemzetközi forgalomban résztvevő, 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű, legalább euro3 minősítésű dögökre sem vonatkozik. akkor lenne teljes az iromány, ha a kamionos is elmondhatja, hogy mit csinált a másik oldalon.

Devil2 2010.04.05. 11:35:01

@Didier4T: Ez igaz, ez csak érem egyik oldala, de szerintem a kamionos nem feltétlenül kérne itt szót..

pickapu 2010.04.05. 11:35:35

@hatdugattyús féknyereg: Úgy látom, ezt a várakozást te úgy értelmezted, hogy rengeteg idő telt el a megállás és a becsapódás között.
Igazad van, nem voltunk ott, de sokmindenre nem lehetett idő, a Suzukis pedig abban a másodpercben úgy döntött, hogy a rükirecsegtetés helyett (mert álló helyzetben is kell időt hagyni a hátramenet kapcsolásához, különben b.szik bevenni), inkább a dudát használja, hogy a veszélyre felhívja a figyelmet. Ennek az lett az eredménye, hogy "csak" a kocsi oldalát húzta végig a kamion, nem az egész autót tolta bele a betonkorlátba.

w124 2010.04.05. 11:40:14

@fizeto_utas: Én sem akarok senkit megbántani.Amiket írtál tipikus tökéletesen laikus hozzászólás.Nagyon hosszú lenne ezt tovább boncolgatni.A vasút,a kisebb autó stb...

Jim Raynor 2010.04.05. 11:42:44

@Didier4T:

"ha a kamionos is elmondhatja, hogy mit csinált a másik oldalon"

mit-mit, hát jól elbaszta :)

littlerock 2010.04.05. 11:42:52

Őszinte leszek: nem tetszik a cikk...

sosem 2010.04.05. 11:42:54

@Devil2: És mit mondana? Átsodródtam, fasz voltam, adtam betétlapot, hála istennek, nem sérült meg senki! Ennél többet nem hiszem, hogy tudna. )

MrZed001 2010.04.05. 11:45:53

Ez is valami?
Megyek a 4-esen, valahol Debrecen után (vagy Nyíregyháza?), lakott területen kívül, 90-el (igen kanyargós arrafelé a 4-es, fás, szóval be sem látni a kanyarba), előttem, mögöttem senki.
Egyszer csak az egyik kanyarba mennék be, és a kanyarban feltűnik az én sávomban, velem szemben egy rendőrautó, villogóval.
Ja, és jött vagy 80-90-el.
Kormány elránt, hál isten van némi laza útpadka, padlófék, duda, csúszás jobbra rá ... aztán feltűnik egy mindkét sávot elfoglaló, valami nagy batár csőszerűt szállító kamion szintén úgy 80 kmh körül a rendőr után.
És nem lassít, és kanyarban (90fokos) belül vagyok, és próbálok még lentebb húzódni az útról úgy csúszás közben is ...
Nem mondom, árok lett belőle (2 oszlop között oda tudtam padlófékkel becsúszni).
Szerencsére nem az a mély, meredek, vagy köves fajta.

Batár után is rendőr, meg valami sárga villogós. Le se sz.rtak.

5 perc múlva arra járt egy IFA. Normális volt, segített, kihúzott.

Szóval nyüvedjen meg minden kanyargós úton száguldozó kamionos ! (meg a szemberendőr is szarjon sünt 80-al !)

Ideges48 2010.04.05. 11:51:06

én speciel nem kamiont vezetek, hanem autóbuszt, csak 12t és csak 2.5X12m, de teljesen meg tudom érteni a kedves kamionosokat is. az utakat kispóckikra tervezik, és nem a hivatásos gkvez dönti el merre menjen, neki arra KELL mennie amerre megy...

a kedves "dögöljön meg a kamionos"-nak meg csak annyit, hogy x úton egy személyautó találkozik 20 kamionossal, miből 5 köcsög/béna. ugyanazon az úton a kamionos találkozik 200 machboxdriverrel, amiből 90 köcsög, 10 béna és 50 köz és önveszélyes antitálentum, akiknek sosem szabadott volna jogosítványt adni és akikre a szerencsétlennek muszáj figyelnie, ha nem akar a híradóba kerülni... neked és a hozzád hasonló embereknek kötelezővé tenném, a C+D+E kat. jogosítvány letételét, csak hogy autóba ülhess...

Janesz11 2010.04.05. 11:58:37

Véleményem: nyerges vontató méretű teherautó 7,5 t súly fölött fizessen autópálya árszínvonalú útdíjat az ország minden útjára, amennyiben használni akarja!!! A balesetveszélyen megszűnésén kívül jót tenne még az úthálózatnak, ha ezek túlterhelt, túlméretes kocsik nem taposnák nyomvályúsra az összes fő- és mellékutat. Menjenek vasúton! Olcsóbb ott a teherszállítás, van ro-la és szimpla vasúti kocsik is az árúnak. Másrészt a MÁV-nak se ártani, ha nőne az szállított áruk aránya. Talán még embereket is tudnának felvenni a teherpályaudvarokra. (Persze, ehhez a MÁV-nak is kéne garantálni a gyors szállítást, rakodást.)
'Szal kamiont, áruszállítást sínre a közút helyett!!!!!

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.04.05. 12:00:21

És azt nem mesélte el az ember, hogy miért ment át a másik oldalra, és hogy nem vette észre a szembej jövő Suzukit?

Janesz11 2010.04.05. 12:03:23

@Ideges48: "C+D+E kat. jogosítvány letételét"

Jogosítvány letételének feltétele, az eü alkalmasságon kívül, a 8 elemi.
Ebbe minden benne van....

w124 2010.04.05. 12:03:30

@Janesz11: A demagódia ma sem hiányozhat!

Ideges48 2010.04.05. 12:05:48

@Janesz11: okos... és mit szólnál ahhoz, ha minden bolt mellett, gyár mellett vasúti közlekedés lenne. sőt tömeg szállítás: minden iskola mellett, minden közintézmény mellett is vasúti közlekedés lenne...
ha pedig kötelező úthasználati díj: és ahhoz mit szólnál, ha a kenyér nem 250, hanem 600huf lenne? vagy pl az autóalkatrészek maguktól utaznak a gyárakba? mondjuk a suzukid nem 2milla, hanem 3.5 milla lenne..
jól átgondoltad okos vagy leülhetsz egyes..

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.04.05. 12:05:52

@Janesz11: "Véleményem: nyerges vontató méretű teherautó 7,5 t súly fölött fizessen autópálya árszínvonalú útdíjat az ország minden útjára, amennyiben használni akarja!!! "

Nagyon "okos", már csak azért is mert egyből áthárítanák a vevőre, így ezt a díjat voltaképpen te fizetnéd meg a pénztárnál. Előbb gondolkodik, azután beszél. Régi szabály, de jó.

Janesz11 2010.04.05. 12:07:05

@w124: "demagógia", gondolom ezt akartad írni. Legyen, ha ez neked így jobb. Csak azt szeretném kérdezni, h mi az ami a "demagógiámból" nem igaz?

P.A.N. 2010.04.05. 12:07:56

@redriot77: Nem beszélve arról, hogy a hátramenetnek is megvannak a szabályai. Sehol nem láttam pl. olyat a KRESZ-ben, hogy a hátramenetet hirtelen irányváltás után padlógázon kezdjük meg, aztán ha valaki épp beesett mögöttünk a kanyarba, az így járt...

Megy itt az észosztás keményen....

Ideges48 2010.04.05. 12:08:06

@Janesz11: C+D+E kat jogosítványt azért, mert amíg nem vezetsz ien autót, addig csak okos vagy, de nem tudod miről beszélsz

sosem 2010.04.05. 12:08:12

@Janesz11: Aztán te lennél legjobban felháborodva, ha nem lenne ott a kedvenc tecsódban az olcsó párizsi időben. )

w124 2010.04.05. 12:09:19

@PeterBlau: ...ráadásul már most is fizetni kell az utak kb.80%-án.Nem 7.5t hanem 3.5t fölött.Nem "autópálya árszínvonalú"-t hanem pontosan azt!Nyitott kapukat dönget a srác!

w124 2010.04.05. 12:10:40

@Janesz11: Na te vagy az egyik aki mindent jól csinál!Elnézést,azért örülök,hogy így sikerült megérteni!

Janesz11 2010.04.05. 12:15:37

@Ideges48: Téves!
Mondtam 7.5 t fölött! A pályaudvarról furgonokban mehet az árú a boltba. Komolyabb gyáraknál, ahol nagy a tömegű, értékű és mennyiségű termék van, ott az iparvágány.
Nagy összegekben mernék fogadni, arra, h útdíj esetén vasútra menne a cucc.

"ha pedig kötelező úthasználati díj: és ahhoz mit szólnál, ha a kenyér nem 250, hanem 600huf lenne? "

Á. dehogy! Tudod miért? Mert árszínvonal emelkedése csökkentené a fogyasztást. Azaz veszteséget jelentene a gyártónak. Kénytelen lenne alternatívát keresni, h ne növekedjenek az árai. Alternatíva a vasút. '90 előtt ez működött! Vasútnak vannak tartalékai: pl. Ferencvárosi teher rendező 50%-os kapacitással megy.

Secnir 2010.04.05. 12:15:56

suzuki? ignyis?
gazdasági totálkár a képek alapján.

P.A.N. 2010.04.05. 12:17:36

@B@zz3g_No2:

Nem örölök, ha tényleg kamionozol, mert eszerint nem ismered a KRESZ-t.

Miféle kármegosztásról beszélsz. Ha a saját sávomban MEGÁLLOK, hogy segítsem a kamionos ügyködését, azzal nem sértettem KRESZ-t. Ellenben a kamionosnak, különösen a rosszul belátható kanyarban fokozott óvatossággal, a helyzetnek megfelelő sebességválasztással kell eljárnia, ha egyáltalán szabályosan került fel az útra, de most tételezzük fel, hogy igen.
Adott esetben MEG KELL ÁLLNIA ha nem tudja biztonsággal megoldani a helyzetet, és külső segítséget kérhet.
Ebbe befér, hogy megkéri a kollégát, hogy tolasson kicsit hátrébb, figyelje, hogy elfér-e ...stb.

De egy ilyen helyzetben nekimenni valakinek, az nem menthető. Nem véletlen, hogy nem is vitázott ott helyben a kamionos, de ti itt baromi okosak vagytok helyette.

Az a rossz hírem van, hogy még ha szabálytalanul parkol valaki az út szélén, annak sem mehetsz neki.

Janesz11 2010.04.05. 12:17:37

@Ideges48: Katonakoromban lövegvontató voltam. URAL 4320 (8,5 t) + D20 löveg (5,5 t).
Erről ennyit.

STi-2009 2010.04.05. 12:18:38

A balfasz kamionsofőrök elterjedésében a dupla V betűs, napocskás, sárga-kék kamionos cég tulaja a hibás...Felvett vidéki parasztokat a traktorok volánja mögül 200 ezerért, hogy kezeljenek egy 30 millás, számítógépekkel teli járgányt...A köcsögje meg ezzel jampizik a falu kocsmájában, hogy ő mekkora kamionos, nézzenek fel rá..Röhej.
Elvétve találkoztam közülük normális, tiszta(!!), az autójával törődő emberrel.
Az idősebb, korábban Ifán és Rábán dolgozó faszokat is ki kellene lőni a milliókat érő Mercedesekből, DAF-okból, mert ők meg arra verik a mellüket, hogy évtizedek óta vezetnek. Aha...
De hogy? Felhígult a társaság, sok a nemtörödöm fiatal is, akiket nem érdekel, ha átmennek egy Ignisen, amiben egy család ült, ők nem veszthetnek semmit...
De manapság a személyautósok is faszok, mert nem mérik fel a kamionok képességeit. Valaki írta előttem, tovább tart megállni 1-1,5 tonnával, mint 40-el.
Kurvára igaza van. Aki személyautóval büntetősatut játszik egy kamionnal, örüljön, hogy nem végzi alatta.
Apum kamionos.
A jobbik fajtából...
Bocs'

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.04.05. 12:19:59

Természetesen sajnálom a Szuzkát, me kár érte, de mennyivel rosszabbul jött volna ki ugyanez az SLC-vel?
Remélem rendben mennek majd a biztosítós dolgok.
@mlt3: Ne marhulj. Nem olvastad, még meg sem írta. Majd ha elkészül, és elolvastad, valamint fenntartod, hogy hatásvadász faszság, majd akkor mondjad.

csuvel 2010.04.05. 12:20:24

@PeterBlau:
Azért te sem gondolotad végig teljesen.
Az utak helyreállítását ki fizeti meg?
És a nem helyreállítását, illetve az abból eredő károkat?

Janesz11 2010.04.05. 12:20:51

@sosem: Csak magyar árút veszek!

" w124 2010.04.05. 12:09:19
@PeterBlau: ...ráadásul már most is fizetni kell az utak kb.80%-án.Nem 7.5t hanem 3.5t fölött.Nem "autópálya árszínvonalú"-t hanem pontosan azt!Nyitott kapukat dönget a srác! "

És még így ennyi útrongáló kamion van úton???!!! Akkor megduplázni a díjat!! Aztán irány a vasút!

Devil2 2010.04.05. 12:23:19

@sosem: Hát épp ez az.. nem sok mondanivalója van ez ügyben, vagy ha van is jobb (neki) ha nem mondja.

Ideges48 2010.04.05. 12:23:30

@Janesz11: értem már! valami máv lobbista vagy? már ne haragudj nem személyeskedni akarok, csak nem megy ki a fejemből a gondolat, ha annyira versenyképes lenne a vasút akkor ott menne a szállítás.
a másik pedig, hogy valaki már említette, hogy a magyar úthálózat több mint háromnegyedén most is fizetni kell 3.5t felett...
én meg arra tennék elég nagy összeget, hogy ha kiszorítanák a teherfuvarozást, abból a pénzből amit a szgk-ik után fizetünk be ien utakra sem tellene...

Ideges48 2010.04.05. 12:26:19

@STi-2009: "Aki személyautóval büntetősatut játszik egy kamionnal, örüljön, hogy nem végzi alatta." nha ez a mentalitás...
aki iet játszik azt örökre el kellene tiltani a vezetéstől, tök mindegy kivel, mivel játsza

sosem 2010.04.05. 12:28:07

@Janesz11: "csak magyar árut veszek"
És a magyar sertés a saját lábán megy be a magyar boltba, mi? )

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.04.05. 12:29:02

@Janesz11: "Á. dehogy! Tudod miért? Mert árszínvonal emelkedése csökkentené a fogyasztást. Azaz veszteséget jelentene a gyártónak."

Vannak olyan termékek amelyek nem igazán árérzékenyek a fogyasztás szempontjából. Ez azt jelenti, hogy az árukat jelentősen megnövelve sem esik vissza olyan mértékben az eladott mennyiség mint más termékek esetében. Ezek a termékek pl. az alapvető élelmiszerek, tej, kenyér, tojás, vaj, margarin. Alapvető tisztálkodási szerek, szappan, wc papír. Más, az alapvető életszínvonal fenntartásához szükséges termékek: víz, gáz. Ezeket emelheted, akkor is megveszik, majd megspórolják máson. Először az eladott plazmatévék és a nyaraláson eltöltött vendégéjszakák száma fog visszaesni.

Suttora 2010.04.05. 12:29:04

50-50 gyerekek? Szerintem a saját sávod amennyire csak lehet jobb szélén egy helyben ÁLLVA elég nehéz bármennyire is hibásnak lenni...

Ideges48 2010.04.05. 12:29:31

@Janesz11: "Katonakoromban lövegvontató voltam. URAL 4320 (8,5 t) + D20 löveg (5,5 t).
Erről ennyit. " oké akkor ez nem neked szólt. és tisztában vagy azzal, hogy mit tud és mit nem tud egy nagyobb autó. gratulálok ezzel sikeresen csatlakoztál egy közlekedési kisebbséghez.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.04.05. 12:30:19

@csuvel: Nem igazán vágom, hogy ez hogy jön ide. Ha nem adóztatjuk meg az összes kamiont az összes útra nézve akkor mostantól nem lesznek felújítva az utak vagy mi?! Mert eddig, hogy volt? Én nem gondolkodom? :-)

\\\'Doni\\\' 2010.04.05. 12:31:50

Ha esetleg ez a rohadt gazdaságilag és emberileg semmitérő országvezetés arra törekedne, hogy az utak leterheltségét átvezetné a vasútra, minden szempontból jó lenne.
Az utak nem romlanának olyan ütemben, környezetszennyezés kisebb, balesetveszély kisebb, és tán a MÁV sem lenne veszteséges. De fontosabb nakik, hogy egymást csesztessék, és minket hülyére vegyenek.
Ebben a történetben természetes a kamionos felelőssége, de azért nem 100%ban. Örülök azért, hogy mégis emberi módon megtudták oldani a dolgot és nem estek egymásnak , mint balkánon.

sosem 2010.04.05. 12:35:34

@Suttora: Akkor elmondom, hogy lehet 50-50. Az ütközés után a hibás fél is félreáll az ut jobb szélére. Rendőr legyen a talpán, ha féknyom hiányában, tanuk nélkül megmondja, ki nem tartotta be a jobbratartási kötelezettséget.

Ideges48 2010.04.05. 12:39:20

@\\\'Doni\\\': igazad van a vasútnak elvben gazdaságosnak kellene hogy legyen (a kötött pálya kötöttségei mellett), más kérdés, hogy Mo-n nem az. viszont a demagóg szöveg helyett be kellene látni, hogy a közúti teher és személy szállításnak is meg van a létjogosultsága. és nem a kamionok miatt megy tönkre az úthálózat, hanem azért, mert eleve rosszul van megépítve. mert olyan országokban ahol nem lopják ki azt útból az anyagot, ott a kamionforgalom sem teszi tönkre azt

axel01 2010.04.05. 12:48:18

Kedves emberek!
Az összes kommentet végigolvastam, elég sok itt a okoskodó, agyilag szegény, tisztelet a kivételnek, ha a kamionos g.ci tahó, le se szarja lett volna akkor nem ilyen lassan ment volna, hanem kilencvennel, mert annál gyorsabban nem tud mert leszabályozza, tehát a kamionos a normálisabbakból való! Ha nem sikkasztanák el a aszfaltozásra szánt pénzt akkor lehetne normális útjaink és nem lennének ilyen balesetek! Persze vannak rossz kamionosok is, de a kilencven százaléka az normális, ja és a kamionosoknak az miért lenne jó, ha összetörik a kamionjukat aztán kirúgják, vagy törlesztheti a kárt a főnökének!

Suttora 2010.04.05. 12:50:32

@sosem: Ezzel csak az a gond, hogy az összes törmelék ott marad az ütközés oldalán és ugye jelen esetben fényképpel van dokumentálva az ütközés utáni állapot.

klondike 2010.04.05. 12:50:35

Egy Mercedes teherautó reklám jut hirtelen eszembe: "Amíg nem tudjuk e-mailban elküldeni az almát, nos addig szükség lesz teherautókra" valami ilyesmi a fordítása....
Én 3,5 tonnás VW Lt-vel járom az utam, igyekszem is sokszor , kamiont is előzök, de arra nagyon odafigyelek, hogy soha ne satuztassam a 40 tonnás guruló mozdonyokat.
És persze másokat sem, ez az alap. Nekem.

sosem 2010.04.05. 12:53:42

@Suttora: Jelen esetben, igen. De ha az ütközés után a kamion félreáll, akkor lehetett volna gond. De ne keverjük bele ezt az esetet, itt a vétkes tisztességesen elismerte a vétkét.

Koncz_János 2010.04.05. 12:53:52

Ötven-ötven százalék?
Miről beszéltek, emberek? A saját sávomban, egy nagyon egyszerű forgalmi szituációban leszorítottak és nekem jöttek, örülhetek én is, meg a kamion sofőrje is, hogy ennyivel megúsztam.

Tudom, miért nem figyelt a sofőr, mert megmondta, de jobb, ha ke se írom. Egyébként sem a kamionosok fikázása céljából írtam a cikket, talán csak azért, hogy mindenki jobban vigyázzon magára és másokra az utakon.

Mindnyájan szegünk meg közlekedési szabályokat, okozunk olykor olyan helyzeteket, amik elfajulhatnának, elfajulhatnak. Itt most biztos, hogy nem én voltam a hunyó.

A kamionosok se jobbak vagy rosszabbak a egyébként a többi közlekedőnél. Nagyon sokat vezetnek, az úton töltött időhöz képest nem okoznak sok balesetet.

Többeknek: tolatni már nem volt idő, amint megálltam, fél másodperc múlva jött is a csattanás.

gnme 2010.04.05. 12:59:24

@Koncz_János: fije' van borom, tegnap hoztam Valika nénitől. Ne keseregjél.

Gyere szt' igyunk, mer az meglátszik.

Nehogymár kifújj, mint szél a lyukból!

www.youtube.com/watch?v=qYTd3PmpGy4

redriot77 2010.04.05. 12:59:43

@LHA: ja ja. Ha elkezdett volna tolatni azonnal az ignises, akkor valami ilyen post lett volna az eredménye:

"Épp egy Eger környéki alsóbbrendű úton élveztem a kanyarokat kedvenc autómmal, egy E30-assal/csiptuningos Punto II-vel/tuning Calibrával. Az egyik beláthatatlan kanyarban egyszercsak egy buzuki tolatott szembe a sávomban! Úgy tudtam elkerülni a csattot hogy az árokba hajtottam. A buzukis megállt, holtsápadtan kiszállt, és valami Ivecoról pampogott, ami a sávjában jött szembe. Nem akarok általánosítani, de ezek a kisautósok tényleg nem tudnak vezetni. Tényleg jött szembe valami kamion, de simán elment mindkettőnk mellett. De még ha át is jött volna az Iveco a sávomban, inkább megcentizem a korlátot és lehúzódok amennyire lehet. Szerintetek?"

:)))

Ideges48 2010.04.05. 13:03:56

@Koncz_János: hja igen kicsit off ment a topic :D
a témában: természetesen nincs itt semmiféle 50-50%. attól hogy ilyen olyan okból nem fért el a saját sávjában, álló autóba akkor sem megyünk bele, pláne nem a szembesávban :D ez teljesen egyértelmű volt

Ideges48 2010.04.05. 13:06:15

igen kicsit off ment a téma...
nincs is itt semmiféle vita. álló autóba nem megyünk bele, szembesávban meg pláne nem :D

Ideges48 2010.04.05. 13:07:12

hopp bocsi a dupláért, csak nem jelent meg f5-re az első :D

szamuraly 2010.04.05. 13:11:19

@Parajpuding: Öreg nézz utána a balesetek mekkora részét okozzák a teherautók!

Janesz11 2010.04.05. 13:17:29

@PeterBlau: Én az árérzékenyekhez tartozom, nem kicsit.... De tisztában vagyok azzal, hogyha a külföldi sz@rt veszem meg kb.10-20%-kal olcsóbban, akkor azokat támogatom. Ha ráállnánk a magyar holmira, akkor magyar termelőket segítenénk és azoknak lenne esélyük lejjebb vinni a termékek árát.
De ez már egy másik blog témája lehetne.

Suttora 2010.04.05. 13:19:16

@sosem: Hát én végig erre a konkrét esetre gondoltam, az első hozzászólásom is erre vonatkozott. Különben a szétszóródott törmelékekkel akkor sem tudsz mit kezdeni, azokból mindig kikövetkeztethető a baleset pontos helye.

robertocrack 2010.04.05. 13:21:36

Ez a hülye felfogás miatt van itt az ország,ahol van.sokkal egyszerűbb lenne egy kicsit visszavenni(esetleg néha előzékeny stb)magyaráz a sok kis köcsög hogy így meg úgy.De ha valamit tenni kellene,behúzza a kis farkát és még a sarokba nyüszíteni se mer

Janesz11 2010.04.05. 13:27:27

@Ideges48: Nem mondtam, h a vasútnak nem kéne hozzátenni a dologhoz. Nagyon is, csak hát az meg is térülne. Egyébként az infrastruktúra adott, de az állaga folyamatosan romlik, mert nincs használva-kihasználva. Egyértelmű, h azért nem költenek rá, h 20-30 %-kal kapacitással üzemeljen. Ez így bukó. Végén annyira leromlik, h horror felújítás, nincs forgalom. Következmény a vonalbezárás.
"Vasútlobbista": nem mondanám, minden estre olvastam a témában. Vitathatatlan tény, h vasút a legolcsóbb és legbiztonságosabb. Ami most legnagyobb hátránya, az a lassúság. Fentiek miatt. Ez orvosolható.

"ha kiszorítanák a teherfuvarozást, abból a pénzből amit a szgk-ik után fizetünk be ien utakra sem tellene... "

Komolyan, most telik rá? Minden építés, jelentősebb felújítás kölcsönből megy. Lásd építőipari körbetartozás.

sosem 2010.04.05. 13:27:36

@Suttora: Rendben. Csak itt egyértelmű volt a felelősség, mivel el is lett ismerve. A megosztott felelősséget mindenki egy hasonló, de nem elismert esetre írta

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.05. 13:43:07

@Koncz_János:
Tényleg képes voltál inkább összetöretni az Ignist, csak mert nem lett kész a merci-suzuki használtteszt időre?

Egyébként az időérzék megborulását én is tapasztaltam már. Egyszer felborultam. Még földet sem ért a kocsi oldala de már azon agyaltam, kinél láttam szélvédőket hozzá, vajon megvan-e még neki...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.05. 13:56:55

@paperboy: Nekem a héten sikerült ugyanez, ugyanúgy kamion, csak a helyi belvárosban. Állóra fékeztem, az csak jött rendületlenül, én meg már néztem a bal szememmel a középső tükröt (jobbkormányos) és nyúltam is a váltóért és gáz. És az a vicc, hogy kb. két autónyit tolattam hátra, mire a kamion eleje az enyém orra mellém ért és így maradt kb. annyi hely, ahová a farkamat nem mertem volna betenni, pedig nem vagyok egy Rocco Siffredi... Ez meg észre sem vette, semmi bocsi, vagy valami. Ja, elsőbbségem volt, de baszhatnám a kocsi törésmentességét vele...

DonVincenzo 2010.04.05. 14:08:35

A történet a kamionos szemszögéből:
Tipikus kalapos suzukis volt. Látta,hogy nem fér el de a saját szabályosságának tudatában csak jött jött,nyomta neki majd az utolsó pillanatban nagyot fékezett mert észrevette,hogy nem fér el.
Hülye f@sz!

hakapeszimaki1986 2010.04.05. 14:09:28

Én csak általánosságban szólók hozzá a hazai "közlekedéskultúrához".Ha tehetném bekameráznám az autómat és a rendőröknek odaadnám a felvételeket bizonyos százalékért a befolyt bírságokból.Nagyon elegem van már a kedvenc hungarikumból a büntetőfékezgetésből például.Annyi állattal találkozom abban az évi 10000km-ben,hogy az autóm fenntartási költségeit simám fedezné szerintem.Érdekes módon és tudok szabályosan közlekedni,mert elhiszem,hogy az a hetvenes tábla és a záróvonal sem véletlenül van ott. Be kéne látni,hogy a közlekedés nem játék és nem verseny.

Na_mi_van?Semmi? 2010.04.05. 14:11:34

@Ideges48:
Azokban az országokban gondolom nem is szoktak a forgalmiban meghatározott szállítható tömeg kétszeresével megrakodni egy-egy billencset...
Ami ebben a szar országban már-már sikk.
Na ezért is szakadnak szét az utak. Meg persze a kilopott anyag miatt is, ahogyan írtad.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.05. 14:11:54

@Jim Raynor: Az a baj, hogy Magyarországon sem hajlandóak normális utakat építeni, még mindig a leaszfaltozott szekérnyomon vezet az utak 80%-a...

Ja, hogy nem szekérrel járunk azóta?! Nem csak a (mi pénzünkből épített és ennek tetejébe még pofátlanul FIZETŐS) autópályákra kéne koncentrálni az aktuális zsebbe mutyizós kormánynak...

\\\'Doni\\\' 2010.04.05. 14:12:40

@redriot77: Szerintem lesz@rom milyen autóval vagy király az utakon.:)
Amúgy senki nem számít a sávjában tolató autóra, de még állóra sem. Bár a kresz szerint ettől még te vagy a hibás! Bocs!

sosem 2010.04.05. 14:15:59

@hakapeszimaki1986: "annyi állattal találkozom abban az évi 10000km-ben..."
Én havonta többet vezetek, de nem mondanám, hogy nagyon sok "állat" van. Van néhány, de a többség normálisan, ember módjára közlekedik. /de lehet, hogy már immunis vagyok a hülyékre, azért nem tünnek fel? /

motoregeer 2010.04.05. 14:16:38

"benzinnel a fülkét szabad-e locsolni" jót kuncogtam ezen a kis "locsolóversen" :)

\\\'Doni\\\' 2010.04.05. 14:17:43

Akármit is mondtok, a tapasztalatom az, hogy a teherautósok, kamionosok, autóbuszosok több, mint fele nagyképű, seggfej a kanyarokban. Már előre készülök, mikor épp ott futok össze velük, mert szarnak az autókra, mert ő a nagyobb. De ebben igaza is van , mert ő a nagyobb PARASZT!

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.04.05. 14:34:23

Fröcsög a demagógia a hozzászólások közt. Vazze minden kamionos hülye, mér nem tolatott a poosztoló, útidíjat szedni még a járdahasználatér is,50-50%. Ne legyetek má hülyék.Ha bármilyen lehetősége lett volna posztólonak megúszni a balesetet, megtette volna. Átlagos vezetői képességből ennyi tellik slussz passz. A kamionos meg éppen rárántott őt is megértem van ilyen. Még mindig jobb mintha aludt volna. Ha idegesek vagytok ne itt vezessétek le. 1 hét múlva lehet menni tünteni választási csalás miatt, vagy keményen toljátok meg az asszonyt. Jobb az mint nónémen fröcsögni a faszságokat nem?

SzekelyG 2010.04.05. 14:41:30

én simán megoldottam volna sokkaljobban, mert én már jó előre láttam volna, hogy a kamionos milyen béna, betettem volna kettesbe, óvatosan nekinyomtam volna a verda jobb első kereket a betonkorlátnak, majd egy kövér gázzal feltoltam volna rá a kocsit úgy, hogy a kamion mellett már két keréken egyensúlyozva elférjek (mint a nájtrájderben, csak sokkal jobban), közben a térdemmel kormányoztam volna, hogy a bal kezemmel gyorsan le tudjam tekerni az ablakot, a jobbal pedig lefűzhessem a lakáskulcsot a kulcscsomóról, és mikor a fülke mellett vagyok, akkor a nyitott ablakon kinyúlva a fülke oldalára a fehér fényezésbe belekaristoltam volna, hogy "ha ekkora szekérrel kanyarodol lejtőn lefelé menvést, akkor előre is figyeljél, te baromállat, ne csak a tükrpől a pótkocsi sarkát!"

Hát te viszont elég béna voltál, hogy még rükibe sem tudtad rakni, és nem előbb dudáltál, hamár nem vezetsz olyan jól, mint én. Örülj, hogy megúsztad ennyivel!

hakapeszimaki1986 2010.04.05. 14:42:50

@sosem: Nagyban függ attól,hogy milyen autót vezetsz.Minél kisebb és gyengébb autód van annál jobban tolnak,bevágnak,büntetőfékeznek. Igazából az is mindegy mennyivel mész,mert akkor is ő a fasza gyerek,domináns hím egyed stb,mert nagyobb autót vezet.
Ez tapasztalat.
Most 1.2-es B Corsám van.Tolnak.
A fater swiftjét nem azért kellett eladni,mert olyan rossz autó,hanem mert a hierarchiában legalul volt,még a szakadt bontószökevény wartburgok is meg akarták mutatni.
Vezettem a 10esen W140 bálnát és érdekes módon mindenki nagyon előzékeny,udvarias,türelmes volt.

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.04.05. 14:45:02

@Abszorpciós diverzifikáció: Jah igen ügyeletes megmondóember vagyok 2es dízelgolffal.

sosem 2010.04.05. 14:47:21

@hakapeszimaki1986: yaris, 1.4 dizel. )
Nem egy macsó autó. )

sosem 2010.04.05. 14:49:30

@Abszorpciós diverzifikáció: Ez off, de a kedvenc autóm volt! 1.5 gtd. Imádtam! )

B@zz3g_No2 2010.04.05. 14:56:34

@Abszorpciós diverzifikáció: neked van igazad, nem sok értelme van itt okoskodni. Egy mindentudóláma engem is lefikázott, mert meg mertem említeni, hogy nem biztos, hogy CSAK a kamionos a hibás. Itt is, mint mindenhol több oldala van a dolognak, az egyiket, az újságírós verziót ismerjük, aki azt nem említette, hogy mostanában nyerte a jogsiját és a PÁV-ot sem kapta meg, mert épp a helyzetfelismerő képessége van a béka segge alatt.
De, az az ember aki ilyen és ekkora autóval még nem "trükközött" másfél-sávos "bundesz" úton, nincs is alapja véleményt írni.

Öreg 2010.04.05. 15:19:30

" A dudaszóra a sofőr végre elkezdte jobbra húzni a vontató elejét, de már elkésett."
A kamionos a dudaszóig aludt,máshol járt az agya,nézte a szép tájat?Szóval a dudaszóig nem volt képben.

Tevemadár 2010.04.05. 15:24:28

@B@zz3g_No2: neked azért szóltak be, mert hülyeséget írtál. Ha ismételgeted, attól még nem lesz jobb. Ne felejtsd el elolvasni "Koncz_János 2010.04.05. 12:53:52"-t.

@Koncz_János: nyilván azért 50-50%, mert a kamionos dolgozott, mindenki más meg azért vezet, mert épp nyaral. De ezt B@zz3g_No2 talán majd jobban kifejti.

Gixxer78 2010.04.05. 15:42:34

Az a jó,hogy megint a hülyék okoskodnak és nem az okosok hülyéskednek.

Mint fentebb írtam én is kamionozom!

Ez a cikk egy rakás szar! Egyoldalú és a képek sem tükrözik a szituációt. Abban a szűk kanyarban a sofőr biztos nem száguldozott az Ignácos a képek alapján időben tudott reagálni és faszmódon félrehúzódni.Persze a sofőr hibázott de azon a csendes úton az Ignácos is NYUGODTAN NEM KAPKODVA vissza tolathatott volna. Ha volt idő fényképezgetni akkor arra is lett volna idő,hogy normálisan félreálljon és esetleg segítsen a sofőrnek.
Meg kell próbálni vezetni egy ekkora szerelvényt és utána osztani az észt.
Csak az itt hőzöngők fele azt sem tudja,hogy üljön be egy kamionba,nem,hogy még vezetni.

Elverni a sofőrt! Meg lehet próbálni! Csak 90% nál van a fülkében valamilyen kar hosszabbító. És ezek a kollégák nem ijedősek!!!
Amúgy a magyar utak 90%-án minden kamionra kötelező a pályamatrica. Persze csak nálunk,más EU országban mehetsz a főútvonalon díjfizetés nélkül. Nálunk ezzel is lehúzzák és nehezítik a kamionok munkáját.

Én sok országban voltam már hasonló szituban és soha nem volt gond még dugóban sem. Megvárták míg befordulok vagy NORMÁLISAN FÉLREHÚZÓDTAK de volt,hogy segítettek. KÖZLEKEDÉSI KULTÚRA!
Pestet: Pesti út Cinkotai sarok! Pestiről jobbra fordulni a Cinkotaira is csücskös,ha faszul áll meg az első jármű annak is korrigálni kell,hogy elférjen a kamion. És ez csak egy a millióból és forgalomban!

Megint sikerült a kamionosok ellen hangolni a népesség sötét oldalát!

Gratulálok!

\\\'Doni\\\' 2010.04.05. 16:00:42

@Gixxer78: Talán nem is nehéz!
Vajh' miért nem??? Talán, mert ha a kanyart nem vágnák le állandóan mások kárára, vagy nem akarnának letolni lakott területen belül, mert nekik a fuvar a lényeg, nem a kresz, vagy a biztonság! Épp azért,mert olyan sokat vezetnek, ászoknak hiszik magukat. Persze tisztelet a kivételnek, és nem egyszer segítettem már én is kamionosnak. Volt mikor segítettem befordulni, vagy helyet adtam , mert elismerem nem egyszerű ekkora dögökkel mozogni. De én a nyílt közútakrol beszélek, nem a városi nehézségekről.
Kérdés: Mész bele egy balos kanyarba, és látod, hogy épp ott fogsz összefutni egy szembejövő autóssal. Ekkor lassítasz kissé, hogy a sávodban maradj, vagy simán átviszed a gépet a felezőn, hogy a másik takarodjon a padkára?

Öreg 2010.04.05. 16:02:19

@Gixxer78: De egy fasz vagy!Utánna fényképezett te lököt!!!!!!A kamionosok ennyire hülyék?????Te most rendesen bkeptad a faszt.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.04.05. 16:07:41

De szeretem amikor amikor egy ilyen "eset" kapcsán jönnek a hajdeokos köpködők. Valszeg hibázott a kamionsofőr, lehet fáradt volt, figyelmetlen, ideges, akármi. Mindenkivel megtörténik. Csak nem mindig van "ott" vétlen autó is (szerencsére). Nem tudom hány millió kamion közlekedik Európa útjain nap mint nap, de azért statisztikai alapon jóval kevesebb kamionbaleset van, mint más baleset, egyszerűen azért mert aki minden nap ezt csinálja, ez a munkája az hozzáedződik a "közlekedéskultúrához" és jóval élesebbek a reflexei meg a helyzetfelismerő képessége, így sok olyan balesetet eleve megelőz a rutinjával, amit egy vasárnapi sofőr simán beszopott volna.

Erre jön okostóni meg menőbéla, oszt megmondja hogy minden kaminyonost fel kell akasztani...Majd egyszer ha az utakat normálisan megtervezik, úgy hogy 16.5 méteres szerelvénnyel is lehessen használni, majd ha nem kell három sávot igénybe venni egy szimpla jobbra kanyarodáshoz, majd ha nem cipőkanállal lehet csak ármenni egy körforgalmon kamionnal, akkor lehet szidni egy ilyen szitu után a sofőrt. De még mindig ott lesz az emberi tényező, ami a balesetek döntő hányadában kikerülhetetlen.

Vasút meg akkor lenne versenyképes ha országhatáron belül bárhonna bárhova 24óra alatt képes lenne kiszállítani bármilyen rakományt. Egy fuvarozó cég képes erre. A máv nem.

Golf4 2010.04.05. 16:12:32

Volt egy sztorim:
Egysávos út plusz 50-50cm padka mellette árok.
Ember jön velem szembe Skoda Feliciával és nem akar lehúzodni pedig látja nem fogunk elférni.
Lassítottam és lehúztam a gépemet majdnem a árok szélére GONDOLTAM majd a másik is lehúzódik és nem lesz gáz.
Hát nem így történt. :( A "jóember nem húzódott le csak jött és elvitte a bal tükrömet. Megállt és még neki állt feljebb hogy ráhúztam a kormányt stb...
Mondom ember nézd meg hol áll az autó! Kocsi több mint fele lent a padkán kb 15cm maradhatott az ároktól.
Akkor sem ismerte el,hogy hibás!
Gondoltam megérdemlem,hogy igazam legyen rendőrt hívtam. Nem kellet volna... 50-50% lett a vége mert azt hozták,ha még azt a 15cm-et is lejebb húzódtam volna, akkor nem tört volna a tükröm.
Utólag belegondolva igazuk volt,hiába voltam szabályos és a másik nem.
Ha nem bíztam volna abban hogy, a másik is biztos betartja a szabályokat akkor nem lett volna kocc...
Tanulság:
Ha úgy látod gáz van és TE EGYEDÜL meg tudod oldani, ki tudod javítani a másik figyelmetlenségét,hibáját: TEDD MEG!!!!!. Ne bízz abban,hogy a másik is biztos hasonlóan gondolja! Lehet ő úgy van vele majd TE félre állsz ő erre nem pazarol energiát...

Gixxer78 2010.04.05. 16:13:16

Öreg!
Majdnem az elsők között volt az első hozzászólásom,keresd vissza és utána! OKÉ! Köszi!

Doni: A kérdésed igen képlékeny. Belátható e a kanyar milyen széles az út stb.

De ha balos a kanyar és széles az út akkor miért kéne igénybe vennem a szembe sávot. Amúgy én lassítok.

A kanyarlevágások 70%-bn nem ok nélkül történnek és és akkor még hol van az amikor balra ki kell húzódni,hogy a lehető legnagyobb íven jobbra fordulj.és ezt még lehetne sorolni de nincs értelme.

Én ez ügyben már inkább nem firtatom tovább ezt a cikket.

romesz 2010.04.05. 16:14:14

Remelem, hamarosan mar csak ez a poszt lesz rola, mint emlek.

Öreg 2010.04.05. 16:14:27

@Gixxer78:
A kamionos meg odafigyel és megáll!!!
Én még nem láttam személygépkocsit kamionnal kikezdeni.

B@zz3g_No2 2010.04.05. 16:15:56

@Gixxer78: bocs, nem volt szándékomban magunkra haragítani a többséget. Sőt lehet, hogy félreérthető is voltam.
Én is azt vallom, ha nem megy egy manőver és egyedül vagyok ; inkább kiszállok hússzor (még ha nehezemre is esik).
Ebben az esetben, hogy a félreértéseket elkerüljem, azt erőltettem, a Suzukis is tehetett volna sokkal többet a baleset elkerülése végett. Ez a nyerges vontató sem lopakodó üzemmódban ment. És Te is írtad, félre lehetett volna állni normálisan. (itt nem látszik, nem e a holttérbe húzott e be pl. mert akkor dudálgathat, ha a kamionsofőr azt se tudja, honnan jön a hang)

A kamion vezetője miért nincs itt? Kíváncsi lennék az Ő véleményére is. nem a felelősség újbóli megállapítása érdekel, hanem a miért.

Sajnos jártam fordított esetbe. Nekem is fájt a szívem (mert beletiportak a lelkembe), mikor Ausztriában belém hajtottak és a vétkes autós kapta meg a betétlapomat attól a rendőrtől, akit én hívtam ki, eldönteni a vétkességet. De a biztosítók igazságot tettek; a belém hajtó "kiscsaj" ott már nem tudott szépen nézni, könnyeket ejteni, mert nem volt kire (nem volt ismerős, mint a rendőr). Most fizet !!!

axel01 2010.04.05. 16:23:38

Én is voltam kamionnal külföldön és ott sokkal megértőbbek és rendesebbek a kamionosokkal. Egyszer egy főúton rossz fele fordúltam el és 20 perc után vettem észre, földesútra lefordultam és az első autó ami jött megállt és segített kifordúlni, hogy megállította a forgalmat, na ez az amire itthon egy jó darabig várhattam volna, hogy valaki segítsen! A magyarok nem tudnak közlekedni! Tisztelet a kivételes 20%-nak!

zippofcy6 2010.04.05. 16:24:17

A lényegen mindenki átsiklik.
Hogy hazánkban a kamionok kb. 90%-át TÚLTERHELIK.
Ezért (is) olyan szarok, nyomvályúsak, kátyúsak az útjaink.
Ezért nem bírnak időben megállni, ezért tartják fel a forgalmat indokolatlaul mert persze gyorsítani se bírnak (nem is akarnak, az plusz gázolaj)
Szal ... a kamionos olyan mint a politikus.
Eleve tudja hogy milyen mutyizós, tisztességtelen brancsba lép be.
De nem érdekli, leszarja.

A fentiek miatt szerintem is át kéne tenni az áruforgalmat a vasútra.
Vagyis AMEDDIG LEHET addig vasúton vinni az árut.
Onnan meg a célállomásig kisebb teherautókkal.
Nem kerülne annyival többe, és az utak is normálisabbak lennének.
A kamionosok meg keressenek vmi tisztességes szakmát. Vezetni minden hülye tud, még a jogsit sose látott "lebarnultak" is a rendszám nélküli zsigulikban. Úgy-ahogy.

Ahogy a hozzászólásaikból látszik a normálisabb kamionosoknak is tele a tökük a helyzettel.
(Mint ahogy a hivatalokban ülők 80%-ára sincs szükség mert csak iwiweznek egész nap, de lehetne még sorolni a példákat)

Ez az ország az elmúlt 20 évben iskolapéldája lett annak hogy ahol hozzánemértők hozzák a döntéseket (törvényeket, szabályokat) ott a fejetlenség és a káosz lesz az úr.

romesz 2010.04.05. 16:28:35

@\\\'Doni\\\': "Talán, mert ha a kanyart nem vágnák le állandóan mások kárára, vagy nem akarnának letolni lakott területen belül, mert nekik a fuvar a lényeg, nem a kresz, vagy a biztonság!"
A kamion nem azert vágja le a kanyart, mert igy akar masokat szivaatni. Ne felejtsd el, milyen , hosszu egy ilyen gep. A hatso kerekek nem fogjak kovetni a kormanyzott kerekeket. Ergo a jelenlegi utaknal a kamionnak ugy kell fordulni, hogy a hatso kerekek, minel kevesebbet szabjanak le a masik savbol, de megis az uton maradjon a gep.

Gixxer78 2010.04.05. 16:31:26

B@ze3g No2.
Én nem rád céloztam. És igen a Suzukis is tehetett volna többet főleg azon a csendes zerge baszta úton. És ahogy írod az a kamion nem lopakodó üzemmódban közlekedett,lassan fordult így kellett őt látni,a suzukis csak faszul állt félre. Ennyi! Persze hibázott a sofőr de meghallgatnám a véleményét én is.

Öreg:
Te inkább ne oszd az igét mert nincs értelme annak amit írsz. Be kéne rakni 1 hónapra mindenkit egy kamionba utasnak és aztán megnézném a kamionokhoz való hozzáállást.
Tipikus olyan ember vagy aki fordítva ülne be egy kamionba!

\\\'Doni\\\' 2010.04.05. 16:42:35

@Gixxer78: Belátható, és kellő széles!
De látom te a kamionosok jobbik felébe tartozol. :) Persze azt sem firtatnám, hogy mennyi dinka van a személyeutósok között is. :)
Tehát lényegében maga a sofőr személyisége számít, de sajna néha erre rányomja bélyegét az is, hogy épp milyen és mekkora autóban is ül!

Gixxer78 2010.04.05. 16:43:23

zippofcy6:
5 éve nem mehetnek ki túlsúlyos billencsek a bányákból,mert a bányát is megbasszák.A normál belföldes és főleg a nemzetközis kamionok nincsenek túlrakva. Még a tengelyterhelésre is oda kell figyelni és nem csak az össztömegre.
Az utak meg szarul és silány minőségből vannak építve és azért szarok legfőképpen!
A MÁV-os fuvarozás nem mindenre orvosság! És főleg nem a belföldi fuvarozásra. Az átmenő transit forgalmat lehet vele csökkenteni de a MÁV ahhoz nem elég fejlett és brutálisak az árai.

Aki nem járatos a fuvarozásban az inkább hanyagolja a hozzászólást! Sok felesleges vita elkerülhető!

\\\'Doni\\\' 2010.04.05. 16:44:22

@romesz: És ez a fizikai törvényszerűség feljogosít arra, hogy sz@rj másokra???

romesz 2010.04.05. 16:50:28

@\\\'Doni\\\': a forgalomban nem csak a kamion vesz reszt, es a bunko autos azt hiszi, hogy akkor jo ha keresztbe tesz a 40tonnas kamionnak.
Soha nem vezettem kamiont, de ha ahol tudom segitem oket. Nekik is jobb es nekem nem kerul semmibe.

B@zz3g_No2 2010.04.05. 16:50:38

Jól elcsámcsogunk egy kezdő újságíró szárnypróbálkozásán. Neki legalább biztos visszajelzés, sokan olvassák a cikkét ;)

Gixxer78 2010.04.05. 17:00:06

"Szeretem" az ilyen cikkeket! Hánynom kell tőlük.
Fentebb írta valaki a statisztikát,hogy sokkal több egyéb baleset történik az utakon mint kamion baleset. Ez így van! De sajnos a statisztika azt már nem írja le,hogy a kamionbalesetek hány százalékában volt hibás a kamionos és mennyiben az egyéb gépjármű vezetője.

romesz: Köszönöm minden kolléga nevében!

\\\'Doni\\\' 2010.04.05. 17:00:53

@romesz: Ha visszaolvasnál láthatnád, hogy én is segítem, amennyiben módomban áll. Miből gondolod, hogy keresztbe akarnék tenni nekik? Majd, mikor letol egy az útról, akkor szeretném itt látni a cikkedet a dologról, hogy igaza volt, mert te voltál a hülye, hogy miért is akartál a sávodban maradni.

romesz 2010.04.05. 17:04:25

@zippofcy6: "Hogy hazánkban a kamionok kb. 90%-át TÚLTERHELIK." nem terhelik tul oket, csak az utak vannak szarul megcsinalva.

romesz 2010.04.05. 17:10:47

@Gixxer78: "Köszönöm minden kolléga nevében!"

A keresztezodesben ha latom, hogy a kamion fordulni akar, megallok 2-3 kocsihosszal hatrebb, mert kulonben tuti nem tud befordulni a kamion.

ez egy szep jargany:
indafoto.hu/indaro/image/7385547-c3d02742/275481

bee-lah 2010.04.05. 17:21:28

A hirtelen elalvás azért volt, mert vészhelyzetben hipersebességre kapcsolt az agyad... ekkor n szeresére gyorsul az információfeldolgozás... ez okozza az "időtágulás" érzését, így van időd megtalálni a legjobb megoldást...
sajnos ez n szeres energiafelhasználást is okoz, ezért kapcsolt ki az agyad amikor lehetősége adódik rá...
B1

gulasZuppe 2010.04.05. 17:22:40

És a kaminos mit modott? Nem látott? Nem akart látni? Vagy ő is egy "fajta" volt?
Az a fajta aki az út közepén megy és véletlenül sem akar tudomást venni a rajta kívül kölzekedőkról? Mertha par m-en meg tudott állni akkor fekezni és lehúzodni is lett volna ideje? Borotválkozott közbe vagy mi?
Soha nem értettem az ilyen barmokat, hogy egyáltalán hogyan is képzelik el a helyzeteket? Megyek azt majd félreállsz.
Fogadok, ha a suzuki legangol az árokba csattanás nélkül, akkor a komcsi kamcsi továbbmegy. De ténlyeg mit mondott? Nem oda nézett? Verebeket nézett galyatetőn vagy mi? Fél szemére vak a másikkal meg aludt?
Az én kocsimat 2 hete törte szarrá egy 80-éves tata, egy 100-mre belátható úton, egszerüen belémkanyarodott ahogy előtte mentem, a tata csak balra nézett és nyomta a gázt előre...én nem voltam ilyen nyugodt.
A filmekben látott "eseménypörgetős" jelenetek pedig csak magasabb adrenalin szint mellett következnek be, pl egyszer 35-al mentem :) de akanyart 20-al is alig lehetett bevenni, úgy ment az auto a szalagkorlát felé, hogy tényleg beindult a fantázia, pláne amikor szembe megjelent egy autó. Mintha összesküvés történt volna.

Phrascarica 2010.04.05. 17:26:01

@B@zz3g_No2: "Személyautósok!!!Gondolkodni, segíteni, a kamionos nem szórakozik az úton, hanem DOLGOZIK! Lehet, Őt is várja otthon a családja ... "
Dolgozik mi? Ész és szemek nélkül? Kösz ilyen kamionos nem kell, akassza fel magát, a család is jobban jár, hát még az ellenfél családja...

jojoka 2010.04.05. 17:26:28

Sehol se vagytok. Idióta a tesco parkolóban belém tolatott és váltig tagadta, hogy bármiben is hibás lenne csak mikor mondtam, hogy akkor rendőrt hívok akkor juhászodott meg.

Phrascarica 2010.04.05. 17:32:34

@w124: "Mivel nem voltam ott,a leírtakból nem tudom eldönteni,hogy ki hibázott."
Nem is kell, ha nem a kamionos lett volna a hibás elismerte volna?

Gixxer78 2010.04.05. 17:35:03

romesz: Neked ez ésszerű de másnak nem! Amúgy szép a gép!

Sokszor volt rá példám,hogy a szgk.-s integetett,hogy menjek elenged stb. én intek neki,hogy kösz de menj onnan mert nem férek el tőled,de ő erősködik,hogy menjek. Ezt 2x eljátsszuk és én megyek (te akartad) mikor centikre tőle megálltam a szerelvény valamely részével akkor meg én voltam a szemét,hogy beszorítottam és ment a balett,hogy arrébb menjen. Ez is egy véglet.

Végszóként írom,hogy a cikk szerzője is elismerte nem írta le konkrétan az eseményeket,a helyszín sem látszik egyértelműen. Így kár gusztustalanúl személyeskedni és "értelmetlen" okfejtést írni (főleg olyanoknak akiknek lövésük nincs a kamionról és a fuvarozásról). Ezek az emberek csak annyit értenek hozzá,hogy szép nagy és ennyi! Ha nem lenne ráírva a márkájuk nem tudnák megkülönböztetni az Iveco-t a MAN-tól.

További kellemes ünnepeket!

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2010.04.05. 17:37:02

M7-en kifelé, érdi leágazónál jártam úgy, hogy kb. 100-as tempóról megállt a sor. Mögöttem jött egy Skoda Fabia, volánját egy 50 körüli hölgyemény tartotta kézben, mint rövidesen kiderült, elég gyehennán. Mikor már álltam, a belső visszapillantóból láttam, hogy nem fog megállni. Ekkor villám egyest szúrtam, és betoltam a kocsi orrát az előttem lévő autó és a szalagkorlát közé (belső sávban álltam). Amikor ugye srégen elértem az előrehúzódási lehetőség határát, akkor durrantott belém. Féknyom, csikorgás semmi nem volt. Egyszerűen nem fékezett kellő intenzitással. Ennyi. Műa. lökösöm bánta, és az alatta lévő ütköző-merevítő lemez.
Fontos a lélekjelenlét, nagyban csökkenti a kárt.

romesz 2010.04.05. 17:38:48

Erdekes dolog ez, tobb mint 1millio km-t levezettem mar, de egyszer sem utkoztem kamionnal. Az igaz mindig is tiszteletben tartottam oket es nem az volt a fontos, hogy nekem van elsobbsegem. Sokkal nagyobb mint az en autom, tuti nem fogok nyerni ellene.

no_holy_shit 2010.04.05. 18:35:02

@hakapeszimaki1986:

ja ez vicces. ez (europaban) keleten egyre inkabb tipikus. nekem egy pandam van 135-nel meg tolnak palyan akkor is ha jobb oldat vegig kamionsor (aztan megeloz es satufek...).

ceges w221-el mentem es mindenki takarodott elolem... en meg nem ertettem, hogy hova es miert, mert en sem akartam a megengedettnel többbel menni, mert a buntetest nem fizeti a fönök...

no_holy_shit 2010.04.05. 18:38:20

@Gixxer78:

sok marha(szgk-s) elfelejti, hogy a kreszben benne van hogy saroktol 5m-re megallni tilos...

motyo87 2010.04.05. 18:55:09

Jobb minden esetben rendőrt hívni... Főúton áthajtott előttem egy köcsög olasz, elismeri elismeri, nem győzött bocsánatot kérni...rendőrnek már nem ismerte el...
A másik kedvenc... érdekesnek tartom hogy két kamion elfér egymás mellett kényelmesen...de ha én megyek a sávomba szembe kamion akkor én félig az árokba megyek mert a kamionos nem fér el a saját sávjába (ha szembe is kamion jön akkor elférnek) Ezért fikázzák a kamionosokat az emberek. Tisztelet a kivételnek! Meg amikor megy 80-90el az út közepén nehogy megelőzd...mert véletlen neked sietős... Jó már találkoztam olyannal is aki leindexel, de a többség nagyon bunkó

no_holy_shit 2010.04.05. 19:02:07

@Gixxer78:
"sökkenteni de a MÁV ahhoz nem elég fejlett és brutálisak az árai.

Aki nem járatos a fuvarozásban az inkább hanyagolja a hozzászólást! Sok felesleges vita elkerülhető! "

vagy a kamionosok jarnak tul olcson. 80cent-bol kamionoskent sem semmi kijonni. egy 40T-vel, ha sajat geppel mesz, akkor ha nem tevedek akkor 30liter korul el lehet jarni, ami 35cent. Ha hulye alkalmazott nyomja neki akkor akar 50cent is lehet ez. Ha megveszed a nyergest es linearisan avulatod 1millio km-re,akkor csak ez 10cent. Ehhez meg jon az utdij(pl. 38cent osztrakoknal), szerviz, biztositas, sulyado.

ja es a fizetett utdijbol meg mindig nem lehet rendesen finanszirozni az utakat. A vasut azert draga (legalabbis nyugateuropaban), mert azt nem az adofizetok penzebol tartjak karban, hanem 100%-ban a szallitasi arakbol

B@zz3g_No2 2010.04.05. 19:08:43

@phrascarica: még az a szerencse, hogy te egy tévedhetetlen okostojás vagy, ha figyeltél volna, tudnád, hogy nem a felelősség elismerése a vita tárgya, hanem a kölcsönös oda nem figyelés.

pusszantás, csámcsogjatok még egy kicsit ezen a lerágott csonton

no_holy_shit 2010.04.05. 19:22:01

ujabb idoben nem tartom magam egy tul jo vezetonek (pedig az elso 1-2 evben mashogy gondoltam), annak ellenere hogy vagy 200ekm-t en is levezettem (szgk).

de a sok okos vezetett mar teherautot? a cummo 2,5m, egy sav 3m. szgk-val eldontheted, hogy a savban hol mesz vagy ha lusta, bena, faradt vagy akar okorhugyszeruen is mehetsz a savodban.

ajanlanam, hogy menjetek 10-15km-t ugy hogy a jobb tukrot figyelve 20cm-re mentek az uttest jobb szeletol (nem tobbre mert akkor atmentek a szembesavba!!!)

mellesleg vicces amikor elmentek a sarok mellett majd elkezdtek kanyarodni, de azert atmentek a szemkozti savba, mert kulonben elviszitek az epuletsarkat vagy a gyalogos a jardan

Phrascarica 2010.04.05. 19:32:46

@B@zz3g_No2: "még az a szerencse, hogy te egy tévedhetetlen okostojás vagy, ha figyeltél volna, tudnád, hogy nem a felelősség elismerése a vita tárgya, hanem a kölcsönös oda nem figyelés."
Te okos kamionos, akkor azt írd le, aztán okoskodhatsz, de nagyon nehéz kitalálni mire gondolsz ha nem azt írod!
A másik, hol is volt a 'kölcsönös' oda nem figyelés? Itt kizárólag a kamionos nem figyelt. Nem kell minden idióta kollégát megvédeni, főleg, ha el is ismerte hogy idióta volt :)

Phrascarica 2010.04.05. 19:36:22

@no_holy_shit: nem kell ám mindenkinek kamiont vezetni aki nem tud. Ezért nem vezetek én sem kamiont, mivel se időm, se kedvem, se tudásom hozzá, ezért nem erőltetem, viszont akinek mind a három meg van az ne már a szembe sávban menjen, elvégre profi(nak) gondolja magát :)

Suttora 2010.04.05. 19:51:43

@sosem: "A megosztott felelősséget mindenki egy hasonló, de nem elismert esetre írta"

Egyáltalán nem mindenki. Jó, akkor csak egyet hadd idézzek:

"Amúgy ennek a Jani gyeröknek nagy szerencséje volt, hogy hamar kapott kék-sárgát, mert ez egy erős 50-50-es buli volt. így látatlanban. Csak szólok. " - okoskodó 2010.04.05 10:51:07

Erre írod Te 10:54:24-kor:
"És igazad van! Csak a kamionoson múlott, hogy kapott kék-sárgát."

romesz 2010.04.05. 20:29:06

Most jutott eszembe, hogy a TC-s sracoknak nincs szerencsejuk a kamionokkal. Szerintem kerjenek veszelyessegi potlekot, mig a TC-nek dolgoznak.

Unter Bahn (törölt) 2010.04.05. 20:32:41

"...roppant kényelmes tempóban gurultam egy Eger környéki alsóbbrendű úton..."

Hadd találjak egyet: Egerszalók-Kerecsend (V.I.P. Hőforrások hazája)???

A'sszem, tavaly nyáron aszfaltozták újra a hőforrás és Demjén közötti részt. Két busz úgy tud elmenni egymás mellett, ha a hátsó dupla kerék egyike lent megy a padkán. Én a saját, nem Ignis, de nem is S80 méretű autómmal éppen csak elférek a sávban, ha busz vagy kamion jön szembe, valakinek padkázni kell. Amióta fel van töltve a padka, azóta ez nem gond, de addig még a busszal se kockáztatták be a 15-20 centi szintkülönbséget.

Az anyjába annak a köcsögnek, amelyik szerint ez normális út...

romesz 2010.04.05. 20:43:29

Ha egy kis gazt adott volna Janos akkor siman felre tud huzodni es elkerulte volna a dolgot. Nem fekezni kellett volna, hanem gazt adni egy kicsit es a korlat utan felrehuzni.

Tevemadár 2010.04.05. 20:50:48

@romesz: milyen remek tanács. Mikor jön szemben az úton a saját sávodban egy házméretű valami, olyankor nagy gázt neki, oszt' majd lesz valami.

Tevemadár 2010.04.05. 20:55:22

... hátha csak oda van rajzolva.

XSB 2010.04.05. 20:56:29

Először is: tiszteletem a kamionosnak! Ritka az, aki elismeri a felelősségét mostanában.

Másodszor pedig: nagy mázlid van, hogy ennyiből megúsztad.

khaleeji 2010.04.05. 20:56:44

kössetek életbiztosítást!

ha már elpatkoltok, legalább némi haszon származzon belőle :-)

Phrascarica 2010.04.05. 21:02:03

@romesz: ezért tartunk itt, lehet hogy kamionosunk is így képzeltre? :(

Phrascarica 2010.04.05. 21:04:19

..ja remélem legközelebb egy T-72-es jön szembe, vagy esetleg egy Nohab...
csak hogy észrevegye a kamionos, ha meg nem vette észre hát IJ.

romesz 2010.04.05. 21:12:24

@...::: Flúgos Kamionos :::...: nezd meg hol allt meg Janos a szekerevel es lathatod, hogy egy gazfroccs pont eleg lett volna, hogy felre huzhasson, ha mar a kamionos nem vette eszre. De helyette inkabb a korlatnal blokkolt le, hogy ne legyen hely es ha a kamion egy kicsit jobban elkapja akkor a jobb oldal is serult volna.

romesz 2010.04.05. 21:15:03

@phrascarica: a kamionos valoszinu nem latta. Mert lehet, hogy a taskajaban turkalt. Sajnos elofordul ilyesmi is. De azert imadkozni, hogy a masik majd talan eszre vesz nem a legjobb megoldas. Ugyan ugy, mint beallni a betonkorlat melle sem jo otlet. Gondolom Janosnak nincs eleg gyakorlata es ledermedt mikor latta a kamiont kozeledni. Most tanult egy kicsit gondolom.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.05. 21:15:04

@romesz: Ezzel csak két gond van:

1. Utólag könnyű okosnak lenni, szerintem élesben ez senkinek sem jutott volna eszébe.

2. Pláne akkor nem, mikor egy b.szott nagy kamion jön vele szembe.

romesz 2010.04.05. 21:21:35

@...::: Flúgos Kamionos :::...: pont olyankor kell felbecsulni a lehetosegeket mikor egy kamion jon felenk. A fekezes nem feltetlen elony. Ezt kulonben oktatjak a biztonsagos vezetesi tovabb kepzeskor az iskolakban is.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.05. 21:23:39

@romesz: Hát persze! Ez igaz, csak a gyakorlatban nem biztos, hogy működik. A többség leblokkol, ha egy kamion közeledik felé. Akármit is tanítanak az iskolákban, a legtöbben akkor is csak a féket nyomnák ilyen esetben.

romesz 2010.04.05. 21:24:37

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Két szamarat terel a székely a vásárba. Szembe jön egy úr, és meglepődve látja, hogy a szamarak maguktól félreállnak. Oda is szól a gazdának:
- Micsoda jól nevelt szamarai vannak kendnek!
- Igen, megtanulták már, hogy okos enged.

romesz 2010.04.05. 21:26:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
"Akármit is tanítanak az iskolákban, a legtöbben akkor is csak a féket nyomnák ilyen esetben."

Olyan iskolarol beszelek, ahol a gyakolott vezetoknek tanitjak a biztonsagos vezetes fortelyait. Pl, telen hoban jegen, sarban es kulonbozo veszelyes helyzetek elkerulese. Tobbek kozt hasonlo is van benne, mint ami Janossal tortent.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.05. 21:30:16

@romesz: Ezt elhiszem, és értem, de én arról beszélek, hogy ami elméletben működik, az a gyakorlatban nem biztos. Sőt, a legtöbb esetben biztos, hogy nem.

Gondolj bele, ha egy nagy kamion jön veled szembe, és te az útjában állsz, akkor nem valószínű, hogy az lesz az első gondolatod, hogy a gázra kéne lépni. Sokkal valószínűbb, hogy fékezel, és megpróbálod "kikerülni".

romesz 2010.04.05. 21:35:42

@...::: Flúgos Kamionos :::...: szinte 100%, hogy nem fekezek, foleg nem betonkorlat mellett. De en vegig csinaltam mar egy-ket vezetoi tovabbkepzest es tobb mint 1 milliot mentem mar.

szamuraly 2010.04.05. 21:40:21

@zippofcy6: Az elgondolás 5-ös! Biztos a levegő munkacsoport tagja vagy!

megint 2010.04.05. 22:29:54

Én is ütköztem már, úgy, hogy láttam elkerülhetetlen, érdekes mennyi minden belefér 2 másodpercbe, minden apró részletet átgondolsz, választasz, értetlenkedsz és nem pánikolsz(jó esetben)

Koncz_János 2010.04.05. 23:30:31

@romesz:

Nem volt egérút, mert akkor még a vontató szinte teljesen elfoglalta az én sávomat, nem fértem volna el mellette, legfeljebb az árokban, de ott meg fejreállok. Csak azután kezdte visszahúzni az elejét, amikor meghallotta a dudaszót.
De akkor már nem nagyon volt mit tenni. Mondom, 2-3 másodperc volt az egész eseménysor, annyi se.

Többeknek: 30 éve van jogsim, levezettem ezalatt vagy félmillió kilométert.

Phrascarica 2010.04.06. 00:13:21

@romesz: "szinte 100%, hogy nem fekezek, foleg nem betonkorlat mellett. "
akkor már rég a kamion alól szednek mokkás kanállal, a fenti hsz miatt "Nem volt egérút, mert akkor még a vontató szinte teljesen elfoglalta az én sávomat, nem fértem volna el mellette, legfeljebb az árokban, de ott meg fejreállok. Csak azután kezdte visszahúzni az elejét, amikor meghallotta a dudaszót. "
A lényeg hogy bátran:)

romesz 2010.04.06. 00:20:01

@phrascarica: "A lényeg hogy bátran:)"
Csak is, a batrake a szerencse. :)

no_holy_shit 2010.04.06. 00:51:50

@phrascarica:
"nem kell ám mindenkinek kamiont vezetni aki nem tud. Ezért nem vezetek én sem kamiont, mivel se időm, se kedvem, se tudásom hozzá, ezért nem erőltetem, viszont akinek mind a három meg van az ne már a szembe sávban menjen, elvégre profi(nak) gondolja magát :)"

hat lehet hogy olyan sok mas lehetosege nincs (?)

kewcheg 2010.04.06. 09:50:01

Miskolc-Bükkszentlászló, B.kereszt erdei közúton kb.3.5 méteres aszfaltcsík van, egyik oldalon hegy, másikon szakadék.Erős balrakanyaroknál csak az ima segít, hogy ne jöjjenek szembe, mert akkor a csatt elkerülhetetlen...Kürtjelzés a mai világban már nincs?

robertocrack 2010.04.06. 10:00:42

A legnagyobb gond az,hogy a KRESZ szabályait értelmezni se nagyon tudják,és ennek tudatában is büntetnek néha a rendőrök(ők se tudják,vagy akarják értelmezni)egy példa:jobbra tartás annyira kell jobbra tartani,amit a forgalmi viszonyok megkövetelnek,nem veszélyeztetve,akadályozva a forgalom többi résztvevőjét.akkor most mi van?mehetek a bal oldalon is levágva a kanyart,mert még zavarni se zavarok vele senkit?Ez a legnagyobb gond,a felfogás.....és a sok kimagyarázás,mellébeszélés.

no_holy_shit 2010.04.06. 11:25:22

@robertocrack:

1, a kressz könyv vezeteselmeleti reszen az szerepel, hogy a kanyart vagjuk le, mert akkor a legkisebb a kisodrodas veszelye. Persze a 3 pontos kepes kerdes felfestettzarovonallal van rajzolva es ugy hogy a jarmu nem hagyja el a savot. De mi van ha ninvcs felezovonal.

2, kresszkönyv C-kat:
ha jobbra kisivben nem lehet kanyarodni (mert tul szuk a hely), akkor eloszor be kell huzodnia felezovanalig es onnan kanyarodni. Ha ez sem eleg akkor elszor balra indexelve, korultekintoen a forgalom többi reszvevojet nem veszelyeztetve(,szukseg eseten kulso segitseget igenybe veve) at kell menni a szembejovo forgalmi savba es onnan vegrehajtani a befordulast

csabájé 2010.04.06. 12:31:18

kurva nagy szerencséd volt, még jó hogy nem lett komolyabb baj...
ha a tgk 5 cm-vel arréb talál gyalul mindent

ha én még magamtól ki tudok szállni, akkor nem szoktam ilyen nyugodt lenni, és ennek sajna nyoma marad a másikon

Aranyhörcsög 2010.04.06. 14:49:46

A kölekedés veszélyes játék!Nem sérült senki csak anyagi kár van és ez a legfontosabb! Reméljük a biztosító és a javítóműhely is remekel és megmarad a munkahelye a kamionsofőrnek is. Valaki vagy mindketten hibáztak de szerencsére nem történt nagy baj.

gnme 2010.04.06. 15:08:18

@kewcheg: dee van itt van birin'be' a főtéren. Toda' öreg Lehel fújja.

(a galambok csak úgy szarkossák a szobrát)

:-)

w124 2010.04.06. 17:14:47

@phrascarica: Mivel az ő pótkocsija nyúlott át a másik sávba,ezért nem volt más választása,minthogy elismerje.Ezért írtam fentebb,hogy ha a "B" K.R.E.S.Z. többet foglalkozna a kamionok mozgásával,közlekedésével,a suzumukival lehet,hogy elkerülhette volna a koccanást.Nem lehúzódni,hanem megállni kellet volna,amikor meglátta a kamiont.(nem okoskodni akarok,csak mivel egy úrvezetőnek ezt senki nem tanítja,gondolom nem is számított rá,hogy kanyarodáskor a pótkocsi kijön az autó síkjából)

w124 2010.04.06. 17:19:37

@no_holy_shit: A hozzászólásodból látszik,hogy nem vezetsz kamiont.A te logikádat követve a jó sofőr akárhol elfér,még az autó is kisebb lesz az ő keze alatt...
Volt régen egy gyerekdal,"...apu,hogy megy be az elefánt,az oroszlán barlangjába...?"

Suttora 2010.04.06. 19:40:24

@w124: Na most én sem okoskodni akarok, de a cikkből kiderül, hogy megállt és a pótkocsinak az ütközéshez nem sok köze van, simán a bal elejével találta el az Ignist.

w124 2010.04.06. 20:06:40

@Suttora: Igazad van félre értettem!Azért a "B" K.R.E.S.Z. dolgot fenntartom!

konczkamilla 2010.04.06. 21:25:12

jaj a szép ótónk apuci mi lesz most

Koncz_János 2010.04.06. 21:27:24

Ne izgulj, kicsim, sínen vagyunk, mint a kínai kisgyerek.

virgo 2010.04.08. 07:44:48

Hová tűnt a locsolóvers??? Kérem vissza!

:D
süti beállítások módosítása