Sztrádán fékezel? Buzievagy!

  2010. március 17. - Gyulavitéz Címkék: vélemény autópálya sztráda

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők

 

winter-highway-300x199

Autópályán a legkönnyebb közlekedni. Az ember csak tartja a gázt és a kormányt, és nem történik szinte semmi, de mi képesek vagyunk rá, hogy még itt is veszélybe sodorjunk másokat.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr201846111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

romesz 2010.03.17. 21:48:08

@antika13: teljesen mindegy nem latom mi tortenik az autojukban es azt sem tudom miert sietnek. Elengedem oket de en is elvarom, hogy engem elengedjenek.

romesz 2010.03.17. 21:49:22

@megint: "Városban pl kb 100-ból 1 tartja be a követési távolságot, erős a gyanúm ha mindenki betartaná akkor bedugulna Pest."
Szoval az orszagban csak pest a varos?

romesz 2010.03.17. 21:53:26

@Sam75: "Plusz berepdt szélvédő."
arra ott a biztosito, akinek jo biztositasa van annak fizeti a szelvedo cseret a biztositoja.
Regen egy oreg baratom ment a dupla hatso kereku teherauto mogott. Azt vette eszre, hogy a kerekek koze beszorult egy nagy ko.
Tobbszor latta, hogy atfordul es az egyik fordulat utan elszabadult es a szelvedon keresztul az anyos ulesen pihent meg.

Az oreg betartotta a kovetesi tavolsagot, de a balesetnel nem volt jelentosege. Szerencsere rajta kivul nem volt mas a kocsiban.

antika13 2010.03.17. 21:55:25

@romesz: A szomszéd bácsi mondta: Kisfiam, ahova nem érsz oda 80-al, oda 140-el se.
Nem áll szándékomban senkit se feltartani, de ne villogjon. Várja meg, amíg befejezem az előzést és nyomja tovább.

jelejacques 2010.03.17. 21:57:00

Főleg városban de sztrádán is tapasztalom hogy mindig akad előttem egy balfasz aki nem ismeri a motorféket.
Csak nyomja a gázt, megy a másik seggébe. Amikor pedig már túl közel van, nyom egy féket. És ezt mondjuk megcsinálja kilométeren belül 20x. Mintha arra játszanának hogy megbolonduljon az ember a villogó féklámpától..
Dugóban is. Bő gáz, nagy fék.. Miért nem lehet finoman alapjáraton gurulni??

okta 2010.03.17. 21:58:04

Ja, vannak ilyenek, nem csak autópályán. Én féklámpavillogtatónak hívom őket... ;-)

túrógombóc 2010.03.17. 21:58:33

@antika13: gondolom,gyakran repülsz is.poggyász 15 kg,ár majdnem ugyanaz
ésképzeld,néha a repülők is lezuhannak!amúgy meg én nem fosok és elengedek és bejönnek a kamionok.14 óra alatt itthon vagyok és különbenis,soha nem fogadtam meg betegesen beszariak tanácsait.az élet veszélyes,soha ne feledd el.amint megszülettél,tuti,hogy egyszer meg kell halnod.és még csak nem is mindig rajtad múlik.lutri.

viktorigo 2010.03.17. 22:01:47

nézzétek én 150-160 al közlekedek pályán tempomattal. Szerintem ez a tempó nem túl nagy, simán lehetne 150 az alaphatár mert ez nem azt jelentené, hogy annyival kell menni, hanem hogy azon belül. 140-150 szerintem egy biztonságos utazótempó egy korszerű autó számára. Azokat nem értem akik felmennek a pályára és 90-el beállnak a kamion mögé, belenéznek a tükörbe jön valami, és kielőznek 92-vel. Nekem egy fél fékbetét elfogy, ráadásul csak az másfél perc mire az illető lehagyja a kamiont... Itt jegyezném meg, hogy a főutakon 90 a határ, a spórolósoknak szerintem ott a helyük...

antika13 2010.03.17. 22:06:51

Nem repülök, de 1400 km-nél elgondolkodnék. 60e FT-ból Londont meg lehet járni. Kétszer!
Max fizetni kell a kajáért.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.03.17. 22:08:43

mióta van a kocsimban távolságtartó tempomat, azóta lepődöm meg folyamatosan, hogy mennyire nem tartják be az emberek a követési távolságot

még ha a minimumra letekerem is a távolságot, legalább kétszer annyi, mint amennyit Mo-n betartanak az emberek

fluoride 2010.03.17. 22:10:07

"A követési távolság az útviszonyok romlásával egyenes arányosságban nő"
Te jó ég!!! 6 alátalános elég volt hogy autós újságíró legyél? Fizika alól felmentve? Tapadási együttható?? Mozgási energia milyen arányban van a sebességgel????

romesz 2010.03.17. 22:14:03

@antika13: ha en utolerek valakit arrol en nem tudom, hogy elozesben van e vagy csak beragadt a belso savba. Jelzem neki, hogy ott vagyok es csak rajta mulik mikor fogok elmenni mellette. Ha fosik akkor arra a parszaz meterre odalephet a gazra es akkor hamarabb tul van mindenki az idegesito szitun. Ennyi udvariassagot meg a docogo uthengertol is elvar az ember. En pl nem szeretek kamion mellett haladni es mikor elozom oket akkor tuti odalepek a gazra. Evvel mindenkii nagyobb biztonsagban van. Apropo soha nem erdekelt, hogy ezert most mennyit fog fogyasztani a kocsim.

antika13 2010.03.17. 22:14:27

@viktorigo: Autópálya kikerüli a településeket, ezzel lehet időt srórolni és átlagsebességet növelni. Ha látod, h kielőz a kamion mögül miért nem nyomod ki a tempomatot. Miért az utolsó pillanatban fékeze?
Én 90.000-nél cseréltem betétet, ez gondolom elárul valamit.
90-ről nem lehet egy csettintésre 150-re felugrani.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.03.17. 22:16:42

@antika13: "90-ről nem lehet egy csettintésre 150-re felugrani"

kocsi kérdése, lehet hogy a tieddel nem (:

romesz 2010.03.17. 22:20:11

@antika13: elso kuplung csere az automon 260ezer km-nel volt az elso fekcsere pedig 180ezer kilometernel. Most van az autoban tobb mint 400ezer es egyenlore egyiket sem kell cserelni egy darabig.

antika13 2010.03.17. 22:22:01

@romesz: Képzeld, van visszapillantó tükör a kocsimon. Tökéletesen látom, ha utolérsz.Inkább kamionok melett vagyok, mint között.
Engem igenis érdekel a fogyasztás.
130 az a határ, ami fölé felesleges az /átlag/ autót hajszolni, mert drasztikusan megnő a fogyasztás.

romesz 2010.03.17. 22:22:43

@antika13: azert csereltel olyan koran feket, mert allandoan rajta tartod a labad. Probald meg inkabb a gazpedalt nyomkodni. Akkor nem koptatnad el a feket olyan hamar

antika13 2010.03.17. 22:24:49

@romesz: Neked mit jelent a fékcsere?

túrógombóc 2010.03.17. 22:25:21

@antika13: Eindhovenből repülök,vidéken lakom.2 fő,plusz csomag,ami egyébként 20 euro,csak nem reklámozzák.15kg.anyámék sonkája majdnem annyi.mert ugye nem csak úgy hazaugrunk.meg pestről a buszjegy plusz taxi hazáig.basszus ne azt nézd már,hogy mennyi a repjegy!ráadásul nem is repülsz!60000 kétszer,mi?kézzipoggyásszal.1főre.szted csak neked van családod?idióta!jobb is hogy nem repülsz!!!!!!!!!!

romesz 2010.03.17. 22:25:59

@antika13: nevetseges a drasztikus fogyasztas emelkedes. A multkor szokott utvonalamon kicsivel lassabban mentem mint maskor (400km) es oszesen 2litert sporoltam. Ezen a tavon ha nyomom neki kb 45percel hamarabb erkezem meg. Az nekem tobbet er mint a 2 liter benzin ara.

romesz 2010.03.17. 22:27:09

@antika13: 4 fektarcsa es negy fekbetet. Annyi ido utan nem is jelenthet mast.

romesz 2010.03.17. 22:28:14

@antika13: "Neked mit jelent a fékcsere?" azt jelenti, hogy elcsereljuk palinkara

Hátezmi 2010.03.17. 22:28:24

Gyulavitéz!

Én egyetértek!
A valóság sajnos az, hogy amit leírtál, azt sok ember soha nem fogja se megérteni, se alkalmazni.

túrógombóc 2010.03.17. 22:29:01

antika vaze,te minden téren kiakasztasz!hogy csinálod?mindent jobban tudsz,ráadásul autodidakta pilótaként nyomod Európát oda-vissza.megáll az eszem rajtad,esküszöm!

antika13 2010.03.17. 22:30:17

@túrógombóc: Nem mondtam, hogy a legjobb.
De 14 óra alatt oda vissza megvan taxival busszal együtt is.

antika13 2010.03.17. 22:32:48

@romesz: Betétcserét írtam!
Olvas vissza!
Vagy maradj csendben.
Mennyi pálinkát kaptál érte?:)

romesz 2010.03.17. 22:38:07

@antika13: aki betet cserel csak az veszlyezteti sajat es masok biztonsagat. En is csereltethettem volna csak azt, de ugy voltam vele, hogy annyi km utan megerdemli a teljes szetett. Nem sajnalom a penzt a biztonsagert. Ez kb olyan mint mikor olajat csereltetek a verdan. A gyar irja, hogy nem muszaj szurot cserelni csak mindenmasodik olaj cserenel en bizony kicsereltetem minden alkalommal. Vagy a masik mikor valaki gumit vesz de csak kettot, mert a masik ketto jo lesz egy darabig. Nekem az nem felel meg mikor en csereltetem oket akkor 4 uj cipot kap a verda es nitrogennel fujatom fel

kockaguzzi 2010.03.17. 23:27:31

@romesz: Szia.csak kivancsi vagyok milyen kocsinál kell csak minden második olajcserénél szürőt cserélni?

romesz 2010.03.17. 23:28:02

@antika13: kulonben nekem meg a biciklimen is tarcsafek van :)

romesz 2010.03.17. 23:37:37

@kockaguzzi: megfogtal nem neztem meg mar regen az autoim konyveit es emlekezetbol irtam. Az viszont tenym hogy felidonel cserelem az olajat kb 7000km utan es az enyimen 15000nel kellene. En ilynekor is cserelem a szurot es ezert irtam hulyeseget (reszben)

ccorsa (törölt) 2010.03.17. 23:54:35

A mai Magyarországon, csoda hogy nem mindenki sorozatgyilkos...

kockaguzzi 2010.03.18. 00:10:09

@romesz: szerintem mindig cserélj szürőt is.érdemes.

CConstantine · http://www.xenu.net 2010.03.18. 00:16:39

itt senkinek sincs családja,se munkája másnap?
legalább 3 órája folyik a szájkarate.

Mi a ráknak akarsz egy vadidegen embert meggyőzni bármiről is?
Ennyi erővel politizálhatnátok és győzködhetnétek hogy melyik párt lop többet és hogy a másik milyen szent és erkölcsös. :)

Okos enged szamár szenved. Régi bölcs mondás....

romesz 2010.03.18. 00:17:48

@kockaguzzi: en csereltetem is

itt a tablazat www.gms.cc/maintenance.htm

es ott azt irjak hogy minden masodiknal kene cserelni. De olyan olcso a szuro, hogy miert ne csinaltassam meg. Kulonben is azt tervezem, hogy elmegyek evvel a verdaval meg 600ezret es ahhoz kell az olaj csere

romesz 2010.03.18. 00:19:14

@CConstantine: munka, az minek? Dolgozzon az aki raszorul :)
Arra nem gondoltal, hogy goz leeresztes re is jo ez a dumalas?

Evil1979 2010.03.18. 07:29:33

Na végre van valaki aki átlátja és leírja rendesen.
Köszönöm!

GG81 2010.03.18. 08:58:59

591... már nem is írok. ;-)

SOLDI3R 2010.03.18. 10:05:09

@romesz: Ha 80e-nél jutott eszedbe betétet cserélni, akkor már tényleg a tárcsát is kell. De a fékbetétcsere nálam pl 30ezrenként befigyel, nem fogok mindig tárcsát is cserélni, szerintem te sem tennéd, ugye?

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.03.18. 11:11:50

látom, jó hogy kiszálltam tegnap

bélabú 2010.03.18. 11:18:30

Nemtom volt-e már, így vezet a gyulavitéz:

www.videoplayer.hu/videos/fullscreen/15199

És ezek után még ő próbál okítani másokat.

effet papillon 2010.03.18. 11:28:01

10 év fegyház. Plusz két év a szövegért, plusz két év a buzi kormányfogásért.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.03.18. 11:37:28

@effet papillon: ti biztos mindig a 10óra-2óra fogással mentek (:

wamo 2010.03.18. 12:24:29

ahelyett hogy eszmecserelnenk kopkodjuk egymast... Van valakinek velemenye is az anyazason kivul?!

romesz 2010.03.18. 12:39:22

@SOLDI3R: nem arrol van szo, hogy mikor jutott eszembe, hanem addig nem kellett es nem 80 hanem 180.
Sokat nyomod a feket azert kopik el olyan hamar. Idonkent vedd le a labad a fekpedalrol.

effet papillon 2010.03.18. 12:42:19

@wamo: A honi vezetési morál megváltoztatásásra? Mission Impossible.

2010.03.18. 12:52:12

@lujo405GL: Talán neked nincs képzelőerőd, hogy megértsd, amit leírtam.
Nem kell ehhez Cobra 11, hogy ilyet láss, még ennél durvább dolgokat is lehet látni autópályán, vagy azon kívül. (Nekem a legdúrvább az volt, amikor piros lámpánal az ürge átment a szembejövő sávba, középen járdaszigettel és gond nélkül áthajtott a kereszteződésen).
De hogy visszatérjek az eredeti témához: szóval azt jól írod, hogy mikor kell megkezdeni az előzést, meg mekkora távolság után lehet besorolni a másik elé, de ez nem vág össze azzal, hogy a szabálytalan jobbról előzést megelőz egy szabálytalan nem jobbra tartás, amit kiegészítettél azzal, hogy amennyiben valaki befér jobbról egy előző vagy egy abból visszatérő elé, akkor az indokolatlanul van a belső sávban. 30 m-rel egy autó előtt vagy mögött vagy, mert előzésbe kezdtél, vagy már be fogod fejezni és lesz egy idióta (többnyire drágább autóval), aki megelőz téged jobbról, mert még éppen nem fogtok összeütközni, meg ő sem a 3. féllel. Ha ilyet szerinted csak a Cobra 11-ben látni, akkor te vagy nagyon szerencsés vagy, vagy nem tudom hol vezetsz.

2010.03.18. 13:06:24

@romesz: "Csak meg annyit ehhez a temahoz, hogy inkabb elengedek 1000 feleslegesen villogo szaguldozot ha mogem er, mint hogy egyszer neengedjek el egy olyat aki esetleg valakinek az eletet menthette volna meg avval ha szaguldva eltep mellettem."

Ezek nem a mentőautók szoktak lenni szirénával, villogóval? Milyen gyakran megy civilautós orvos életet menteni?
Te valami idealista lehetsz, ami meglepő ebben az országban.

effet papillon 2010.03.18. 13:13:02

@lxrose: Pedig ő az okos ember, és még toleráns is, ami a magyarok esetében hiánycikk. Primitív ember az, aki nevel, villog, és betart. A hülyét hagyni kell, előbb-utóbb úgyis megöli magát egy kanyarban.

romesz 2010.03.18. 13:13:04

@lxrose: "Ezek nem a mentőautók szoktak lenni szirénával, villogóval?"

Lattam en mar olyat, hogy a mento nem erkezett meg es szemely autoval vittek a serultet. Ez nem idealizmus, hanem ilyen az elet. Persze inkabb menjen a birka a belos savban es ne torodjon avval ha a mogotte jovo valamiert siet. Hisz joga van ott menni, mivel kifizette az adojat es kulonben is szabalyosan megy, betartja az eloiras szerinti sebesseget is.

Azt hiszem az egesz meddo vita es se itt se az utakon nem fogjuk tudni eldonteni, mert minden embernek megvan a sajat elkepzelese dolgokrol es nem akar a tarsadalom elvarasaihoz idomulni.

2010.03.18. 13:15:25

@megint: "Városban pl kb 100-ból 1 tartja be a követési távolságot, erős a gyanúm ha mindenki betartaná akkor bedugulna Pest."

Nem azért dugul be Pest, mert nagy a távolság az autók között, hanem mert (amellett hogy sokan vannak) a lámpáknál lassan reagálnak. Ha mindenki tart 3 m-t, de cserébe zöld lámpára azonnal indul, az sokkal gyorsabb, mint ha 1m-re áll az előző mögött, de csak 1.5-2 mp-cel az előző indulása után indul el. Számolj utána: mondjuk 10x1.5-2 mp plussz egy sávban vs. 20m plussz a legutolsónak a lámpához képest.
Szerinted egyszerre indulás esetén kell 15-20 mp ahhoz, hogy az utolsó megtegye azt a plussz 20 m-t? Még gyalog sem. A közlekedéshez ész kellene, de ez nem feltétel a jogosítvényszerzésnél. Ezt nem személy szerint neked mondom, de a nagy átlag nem gondolkodik, vagy téves elképzelése van a dolgokról. (Birka effektus.)

leitomi 2010.03.18. 13:17:13

Én csak aztat akarom kérdezni mi a teendő egy példával illusztrálva:
M1-M7 közös bevezető szakasz, ugyi a négysávosról van szó, jövök a 7-esen jobb sávban 128-cal, az egyesről jön a jobb sávban vki 95 -tel, és ahol négy sáv lesz a ritmus ugyanaz marad. A szabály szerint én váltsak 3 sávot oda, majd vissza, de ez az életben nem múködik, marad a jobbról előzés.
Közlekedési kultúrához még kell 1 - 2 emberöltő, tisztelet a kivételnek

leitomi 2010.03.18. 13:22:03

@lxrose: teljesen egyetértek, volt szerencsém sokat közlekedni Itáliában, ott ügy csinálják, hogy zöld jelzésre elindul az elsővel egyszerre még a 12.-ik kocsi is.
Ezt tanítani, tanulni és szokni kellene.

2010.03.18. 13:23:40

@fluoride: "Tapadási együttható?? Mozgási energia milyen arányban van a sebességgel???? "

Mire gondolsz itt? Mert az író gondolom arra, hogy csúszós úton (amennyiben a sebesség ugyanaz, mint száraz úton) érdemes nagyobb követési távolságot tartani. (Persze kisebb sebességet is a nem számolható helyzetekre.)

2010.03.18. 13:43:30

@effet pappilon: Egyetértek, ha valaki nyugodt és türelmes tud lenni a mások hülyesége ellenére, az nem hátrány, hanem előny.
@romesz:
Az idealistát én arra értettem, hogy a legjobbat feltételezzük a mögöttünk 5 m-re jövő villogó, dudáló autósról.
Lehet, hogy néha élet múlik rajta, de még a villogó mentőautó is megnézi (többnyire), hogy megadták-e neki az elsőbbséget, hogy ne okozzon újabb balesetet. (Persze néha megtörténik, és ez nem segít se a szálított betegen, se a többi érintetten.)
Abban is igazad van, hogy csak a szükséges ideig kényszerítsük a másik felet arra, hogy hozzánk igazodjon, de ő se minket, hogy hozzá. Ha 100-zal előzök hosszan 5 kamiont, akkor annyira nem lehetett sürgős, hogy feltartsak 3 másik autóst, aki 150-nel akar menni, de ha ugyanebben a helyzetben 130-135-tel megyek, akkor elvárom, hogy kivárja a sorát villogás/dudálás nélkül.

2010.03.18. 13:47:33

@leitomi: Nem tudom, melyik iskola mit ad át, de nekem ilyet nem tanítottak sajnos, így gyanítom, hogy a józan ész és a fizika nem mindig kerül be a tananyagba vagy nem jut el a tanulóhoz, csak a szabályok, de az is csak iránymutatásképpen, ahogy ezt tapasztaljuk mindennap.

romesz 2010.03.18. 13:50:03

@lxrose: "Az idealistát én arra értettem, hogy a legjobbat feltételezzük a mögöttünk 5 m-re jövő villogó, dudáló autósról."

igy kellene mindenkinek hozza allni es sokkal boldogabb lenne mindenki.

2010.03.18. 14:03:57

@romesz:
"igy kellene mindenkinek hozza allni es sokkal boldogabb lenne mindenki. "

Hát igen, Jézus is ezt tette, de ez nem az a világ, ahol ez működik. A harc bennünk van, mert örököltük. Ha majd kevés lesz az élelem és az ivóvíz, akkor szükség is lesz rá. Az éhes/szomjas ember nem udvariaskodik, nem megértő.

lujo405GL (törölt) 2010.03.18. 14:05:02

@lxrose: Na várj, mert úgy látom, nagyjából egyet értünk, csak olyanokat kombinálsz bele a hozzászólásodba, amiket nem is én állítottam. Ha pontosan vissza tudsz mutatni a releváns hozzászólásaimra, és igazad van, akkor belátom. De nem emlékszem az alábbiakra:

"De hogy visszatérjek az eredeti témához: szóval azt jól írod, hogy mikor kell megkezdeni az előzést, meg mekkora távolság után lehet besorolni a másik elé," --induljunk ki tehát abból, hogy szerinted is tudom, mikor lenne helyes visszasorolni---

"de ez nem vág össze azzal, hogy a szabálytalan jobbról előzést megelőz egy szabálytalan nem jobbra tartás" --ezzel én is egyetértek, de sosem szóltam hozzá ehhez a témához. Keress csak vissza nyugodtan---

", amit kiegészítettél azzal, hogy amennyiben valaki befér jobbról egy előző vagy egy abból visszatérő elé, akkor az indokolatlanul van a belső sávban." --na innentől kezdődik a katyvasz.

1.: Itt most leírod, hogy jön egy muki, aki a belsőből kisorolt, miközben az előtte haladó, szintén előző (legyek én, aki megfelelő távolság után akar visszasorolni, ez legalább 30m) még mindig a belsőben van. A muki, akiről beszélsz, rágyorsít a külsőben (mert ugye csak így ér engem utol, vagy azt aki még a belsőben van, és készül kijönni). Ebben a pillanatban azt állítod, hogy én, aki készül kijönni, és az általam leelőzött autótól már elhaladtam 30m-re, indokolatlanul vagyok a belsőben.
Miért is, barátocskám? A példában te rondítottál bele a flottul és biztonságosan működő rendszerbe azzal, hogy hamarabb visszasoroltál, sőt pofátlanul rágyorsítottál, így megint nincs meg a 30m-em, hogy intelligens módon kijöhessek. Na eredj már a példáiddal tudod hová... Te vagy a gyenge láncszem a rendszerben, aki bontod a rendet.

"30 m-rel egy autó előtt vagy mögött vagy, mert előzésbe kezdtél, vagy már be fogod fejezni és lesz egy idióta (többnyire drágább autóval), aki megelőz téged jobbról, mert még éppen nem fogtok összeütközni, meg ő sem a 3. féllel."

Köszönöm! Tehát végül magad is belátod, hogy az az idióta, aki egy belsőben vonuló/előző konvojban megunja, hogy az előtte lévők teszem azt csak 130-140-nel előznek, kivág a szélsőbe, rágyorsít, és basztatja a szerinted belül jogtalanul haladókat. Erről van szó.

"Ha ilyet szerinted csak a Cobra 11-ben látni, akkor te vagy nagyon szerencsés vagy, vagy nem tudom hol vezetsz."

Párszor próbálkoznak kisköcsögök, meg nagyteljesítményű irodakukacok, de izomból b*szom vissza a váltót eggyel és sz*patom addig, míg csak utól nem érjük a következő -kisköcsög szempontjából előzendőnek számító- kamiont, és nyomhatja a satut, ha nem akar rácuppanni a lökhárítójára.

Mondjuk úgy, hogy megszüntetem az állítólagos, provokációval előidézett "lassúbb a belső sáv" szindrómát.

Amúgy béke van haver. Látom, nem vagy te rossz arc, csak nehezen követed, ki mit állít. Javaslom, rajzold fel papírra az összefüggéseket, mint a nyomozók. Pl. a lámpánál való egyszerre történő elindulásos véleményeddel is totál egyetértek. Nehogy ezt is elkezd visszakeresni, most mondom először...

De tudod, h ez így lenne, a nőknek nem volna idejük kirúzsozni a szájukat, kevesebb lenne a szép nő, és kevesebb gyerek születne az országban.

Vagy másoldalról: a férfiaknak nem volna idejük lejátszani egy tetrist a mobilon (piros lámpa alatt), ettől nőne bennük a feszültség, több volna a baleset.

Ugyan te sem gondolod komolyan, hogy ezt az idillikus egyszerre indulós közös intelligencia és egymásra való odafigyelés még a te életeben beköszönt ojropába is? Ugyanmár...

romesz 2010.03.18. 14:10:03

@lxrose: " A harc bennünk van, mert örököltük. Ha majd kevés lesz az élelem és az ivóvíz, akkor szükség is lesz rá."

Amirol te beszelsz az "MADMAX" az egy film es semmi koze a valosaghoz. Konspiracios teoriaban nem hiszek.
De alapveto udvariassagban igen es ha valaki ra lep a labamra es bocsanatot ker akkor elhiszem neki, hogy komolyan gondolja.
Ha valaki utoler az uton es ram villant akkor felgyorsitok, hogy helyet tudjak adni neki. en is nyugodtabb leszek igy es aki utolert az is.

effet papillon 2010.03.18. 14:14:29

@lujo405GL: "Párszor próbálkoznak kisköcsögök, meg nagyteljesítményű irodakukacok, de izomból b*szom vissza a váltót eggyel és sz*patom addig, míg csak utól nem érjük a következő -kisköcsög szempontjából előzendőnek számító- kamiont, és nyomhatja a satut, ha nem akar rácuppanni a lökhárítójára."

Húú de szánalmas. Épp olyanná válsz, mint ők. Látszik, h nem néztél még pisztolycsőbe :).

lujo405GL (törölt) 2010.03.18. 14:17:57

@romesz:
"De alapveto udvariassagban igen es ha valaki ra lep a labamra es bocsanatot ker akkor elhiszem neki, hogy komolyan gondolja.
Ha valaki utoler az uton es ram villant akkor felgyorsitok, hogy helyet tudjak adni neki. en is nyugodtabb leszek igy es aki utolert az is."

Emlékszem még, te voltál a hosszú távokról sűrűn hazajáró mindig száguldozó. No. A fenti kijelentéseddel szintén egyetértek, és valóban ez így jó, ha az elől menőben is van annyi rugalmasság, hogy kicsit megszaporázza, mielőtt még a hátul jövőnek elborul az agya. Ilyesmikkel jön képbe az, hogy ha néha kicsit felrúgjuk a szigorú szabályokat, azzal még akár jót is tehetünk. Még akkor is, ha ezt morálisan másokat is arra késztet, hogy az előírásokat ajánlásnak vegyék, magyarán néha-néha lesz*rják. A fejlődéshez ez is elengedhetetlen.

lujo405GL (törölt) 2010.03.18. 14:20:42

Nem beszélgettünk még arról, hogy kinek van tapasztalata olyasmiben, hogy valaki hosszú kilométereken keresztül jónak találta az ő tempóját és szabályos távolságból követte.

Velem már sokszor előfordult, és én is követek így másokat. Ez szerintem egy kölcsönös elismerésre enged következtetni. Ilyenből több kellene az utakra.

Minden sz*rra rögtön ráfékezősöknek üzenem, szokjanak le erről és egyszer talán ők is megtapasztalják a fentebb taglaltakat.

lujo405GL (törölt) 2010.03.18. 14:24:47

@effet papillon:
"Húú de szánalmas. Épp olyanná válsz, mint ők. Látszik, h nem néztél még pisztolycsőbe :)"

Siralmas, hogy ettől kell tartanom, de igazat adok, hogy olyanok is jelen vannak közöttünk, akik ilyesmire képesek. Jó, akkor szokjak le erről? Úgy néz ki, igazad van. Kár, hogy mindig győz a sötét oldal (itt értsd: sötétített ukrán SUV 80-nal a belsőben, csak hogy megint idézzek valakit, aki ezt felhozta).

romesz 2010.03.18. 14:37:43

@lujo405GL: "Nem beszélgettünk még arról, hogy kinek van tapasztalata olyasmiben, hogy valaki hosszú kilométereken keresztül jónak találta az ő tempóját és szabályos távolságból követte."

Sokszor volt mar, hogy engem talaltak meg igy es mentunk 2-300km-t egyutt. Volt olyan is akivel elozesekben segitettuk egymast szinten nagyon hosszu tavon es sikerult a feltartos jarganyokat igy kikerulni.

2010.03.18. 14:38:25

@lujo405GL: Oké, igazad van! Nem te írtad. Az a helyzet, hogy efhábé-val vitatkoztam, és egyszer csak te reagáltál, hogy gyerekes vagyok, én meg még abban voltam, hogy ugyanazzal vitatkozok. Bocs, de általában a szöveget figyelem, nem azt, hogy ki írja!

"Itt most leírod, hogy jön egy muki, aki a belsőből kisorolt, miközben az előtte haladó, szintén előző (legyek én, aki megfelelő távolság után akar visszasorolni, ez legalább 30m) még mindig a belsőben van. A muki, akiről beszélsz, rágyorsít a külsőben (mert ugye csak így ér engem utol, vagy azt aki még a belsőben van, és készül kijönni). Ebben a pillanatban azt állítod, hogy én, aki készül kijönni, és az általam leelőzött autótól már elhaladtam 30m-re, indokolatlanul vagyok a belsőben.
Miért is, barátocskám?"

Na ezt meg nem én állítottam, hanem efhábé. Akkor te is tartozol egy visszaolvasással.

"Tehát végül magad is belátod, hogy az az idióta, aki egy belsőben vonuló/előző konvojban megunja, hogy az előtte lévők teszem azt csak 130-140-nel előznek, kivág a szélsőbe, rágyorsít, és basztatja a szerinted belül jogtalanul haladókat. Erről van szó."

Én ezt sosem vitattam, sőt! Ezért mondom (ezek szerint nem a megfelelő embernek), hogy a szabálytalan jobbról előzés nem csak indokolatlan belső sávhasználatból jöhet létre, vagyis a nem megfelelő jobbratartásból, hanem teljesen szabályos előzés közben is, ráadásul ekkor a legveszélyesebb.

A hozzászólásod többi része rendben van, egyet értek, szerintem több vita nincs köztünk.
Hacsak az nem, hogy bár nem hiszem, hogy a gondolkodni nem tudó vagy nem akaró vezetőkre nagy hatásunk lehetne, azért talán mégsem hiábavaló szájat tépni.
Hallottad már ezt a rövid kis történetet, amit most csak emlékezetből idézek (ezért idézőjel nélkül):

Egy ember azt látja, hogy egy másik a tengerpartról folyamatosan lehajol és valamit bedob a vízbe. Pár perc után odamegy hozzá és megkérdezi:
- Miért dobálja be ezeket (valamilyen állat, ami a vízben él, de kisodorta a hullám) a vízbe? Látom, már nagyon régóta csinálja.
- Mert ha nem teszem, elpusztulnának.
- Na de hát itt ezerszámra vannak, maga meg csak néhányat tud megmenteni ezek közül!
Erre az öreg felvesz egyet, ránéz és azt mondja:
- De ennek az egynek az életet jelentni.

Ez csak úgy eszembe jutott.

lujo405GL (törölt) 2010.03.18. 14:39:13

Egyszer volt egy olyanom, hogy álló sorban beragadtam a szélsőbe, mert előttem egy busz kib*szta az elakadásjelzőt és parkolt (!!!). Nem mondom melyik nagyvárosban.

Kiraktam az indexet és türelmesen vártam. Senki nem akart beengedni a belsőbe, pedig lépésben haladt mindenki. Kb 15-20 autó után meguntam, és mivel tényleg nem volt nagy a tempó, az első adandó alkalommal betettem a kocsim orrát egy kicsit nagyobb vakanciába. Rögtön ugye dudaszó, meg ami kell. Annyira felidegesített, hogy bemutattam az illetőnek egy nemzetközi jelet. Itt b*sztam el. Inkább megköszönni kellett volna. Egyébként a köszönöm sűrűbben előfordul nálam, olyanoknál szinte mindig, akik előzékenyek (na nem úgy :) ) velem.

Szóval első adandó alkalommal visszasoroltam a szélsőbe, mutatván hogy csak haladni akartam, mint bárki más. A tag mellém ért és elkezdett fenyegetőzni. De nem ám csak úgy, hanem hogy amíg a következő lámpánál megállunk, addig kezdhetek búcsúzkodni.

Végül úgy oldottam meg, hogy e roppant intelligens úr "javaslatára" az első adandó alkalommal letértem eredeti útvonalamról. Szóval tudom milyen érzés ilyenekkel összefutni. Kár, hogy ilyenkor sehol egy rendőr. Különben is mihez kezdene... Ja, tudom. Engem megbüntizne szabálytalan sávváltásért és odadobná a koporsómba. Ahhoz is kell még egy pár évszázad, hogy a "közegben" bízni lehessen.

effet papillon 2010.03.18. 14:40:34

@lujo405GL: a nagypályások nem lesötétített suv-ben nyomulnak és még csak nem is a prémium kategóriában. ezt jegyezd meg.

lujo405GL (törölt) 2010.03.18. 14:43:10

@lxrose: Bocsi, elismerem, hogy én is összekevertem a hozzászólások gazdáit! Szóval 1-1 és a meccs fantasztikus volt :) Egyébként nem egyszerű így az 500. kommenten bőven túl bekapcsolódni és/vagy követni az eseményeket.

Az idézet szép!

2010.03.18. 14:44:46

@romesz: A Mad Max emlékeim szerint a benzinről szólt, ami még közelebbi valóság lesz, mint a víz, vagy az élelemhiány.
Konspirációs teória? Valahol már most sincs elég élelem, meg tiszta víz! Majd ha Európa, vagy az USA is szenvedni fog ettől, na akkor kell megnézni, hogy ki mennyire megértő és udvarias! Ennyire régen volt már a 2. világháború? (Persze nem víz, meg élelem volt közvetlenül a tét.)

Azért gondolom, te is megnézed, hogy mennyivel mész akkor, amikor valaki utólér? Felgyorsítasz, amig belefér, na de 130 felett is?

lujo405GL (törölt) 2010.03.18. 14:45:58

@effet papillon: Honnan tudod? :) Vagy inkább mégse szeretném tudni :)

lujo405GL (törölt) 2010.03.18. 14:47:44

@lxrose: rose! ő a 200-as pasi! :) Tudod ő minimum 130-on áll akkor is, ha a garázsban parkol :)

2010.03.18. 14:53:26

@lujo405GL: Így van, "hapiend"! :-)

romesz 2010.03.18. 14:59:42

@lxrose: "Azért gondolom, te is megnézed, hogy mennyivel mész akkor, amikor valaki utólér? Felgyorsítasz, amig belefér, na de 130 felett is?"
Nem akkor nezem mikor utoler, hanem folyamatosan figyelek mindenre. mikor vezetek akkor minden erzekemmel arra figyelek. Ritkan hallgatok radiot es nem szoktam telefonalni, csak ha hiv valaki es azt is csak roviden. Ha latom, hogy mindjart beerek valakit akkor leveszem a gazrol a labam es hagyom, hogy guruloban utolerje a kocsim es kozben remenykedek, hogy latta milyen gyorsan jottem es utat enged. Ha nem teszi akkor felmerem mennyi ideig fog elottem bandukolni.

igen felgyorsitok kiveve ha az utviszonyok nem engedik meg. Volt mar olyan, hogy a palyarendor ert utol es ramvillantott, hogy engedjem el. Felgyorsitottam es elengedtem, mikor elment mellettem megkoszonte egy intessel.

2010.03.18. 15:04:49

@romesz: "Volt mar olyan, hogy a palyarendor ert utol es ramvillantott, hogy engedjem el. Felgyorsitottam es elengedtem, mikor elment mellettem megkoszonte egy intessel."

Ez egy szerencsés és vidám történet. De az is történhetett volna, hogy a legközelebbi kijáratnál kiterel, hogy gyorsabban mentél a megengedettnél. Mivel védekeznél, hogy villantott mögötted?

lujo405GL (törölt) 2010.03.18. 15:10:07

@lxrose: Szerintem a "közeg ellenállás" (nem a közegellenállás) :) csak nálunk a vadbalkánon nyilvánul meg ilyenfajta fegyelmezési formában (hogy még köcsög módon meg is bírságol). Nyugatabbra a biztosurak is civilizáltabbak. Mielőtt belémkötne most egy rendőr, leszögezem, vannak kellemes emlékeim is rendőri intézkedést illetően! :)

romesz 2010.03.18. 15:16:37

@lxrose: Akkor elfogadtam volna a buntetest mert rendorrel a helyszinen nem vitazunk, viszont a birosagon kiharcoltam volna az igazam. Ugyanis a rendorok mindig video cameraval mennek es minden mozdulatuk es a parbeszeduk is felvetelen van.

SOLDI3R 2010.03.18. 15:47:41

@romesz: A cikkel teljesen együtt tudok érteni, viszont az én fékem nem attól kopik el 30-50e alatt, hogy akkor is nyomom ha gyorsítok, hanem egyrészt mert puha anyagból van hogy jobban fogjon, másrészt sportos autóm van (mindegyik keréken tárcsa fék), valamint a kilométerek nagy részét Pesten vezetem le, ahol nem lehet mindig motorféken csorogni.
Van mit változtatni a szokásaimon, meg is fogom fogadni a cikkben leírtakat, de szerintem ha olyan kíméletes vagy a fékkel, akkor meg a féktárcsád hogy kophat el egyszerre a betéttel? Vagy félreértettem vmit?

romesz 2010.03.18. 16:10:38

@SOLDI3R: ertem mirol beszelsz, de a 30-50 az szerintem tul gyakori igy is.
Az en autom az nem sportos, csak egy E36 szedan ez is tarcsa fekes es azert csereltettem a tarcsat is mert Brembo fekeket rakattam ra es ahhoz nem stimmelt a gyari tarcsa.

2010.03.18. 16:27:06

@romesz: Nem állítom, hogy ilyen szemetek lennének a rendőrök (nincs elég tapasztalatom igazából róluk), de ha a videófelvétel azt mutatja, hogy te egyszercsak beletaposol a gázba és elhúzol a rendőr meg utánad, majd félreállít, akkor a bírósági eljárástól mit vársz? Szerinted rajta lesz, hogy a rendőrautó villogott? De még ha igen is, be volt kapcsolva a megkülönböztető jelzés? Ha nem, akkor miről beszélünk?

romesz 2010.03.18. 16:42:17

@lxrose:" Ha nem, akkor miről beszélünk?"

Arrol beszélünk, hogy a rendőr késztetett a gyorsításra és én elengedtem. A videón nem csak a kép és hang lesz rajta, hanem az összes adat arról ami történt. Igen az is rajta lesz, hogy helyet kért tőlem és én adtam neki. Ha feleslegesen fékezek, hogy beférjek az előzött jármű mögé akkor lelassítom őt is és jobban feltartom mintha elengedném a gyorsításommal. Itt a rendőr nem fog villantani ha nem akarja, hogy elengedjem. Amíg nem használja a megkülönböztető jelzést addig csak egy másik autó a forgalomban és ha ilyenkor félrehúz az bizonyitható.

effet papillon 2010.03.18. 17:59:41

@lujo405GL: komoly emberek nem mutogatják magukat bazári majom módjára

törpapa 2010.03.18. 18:16:11

Eddig csak olvastam, néha olyat kuncogtam, hogy fel kellett olvasni a család másik felének... Köszönöm!
Rendőr - igaz nem pályán - kiintett, látta a hátul (rendesen bekötve)alvó négyévest, mire kedvesen annyit mondott, haladjon tovább, jó utat!
Egyébként középkat. autóm van, 130 símán megy, aki meg gyorsabb, és vállalja, az jobb ha minél rövidebb ideig van mögöttem, minek idegesítsük egymást...

törpapa 2010.03.18. 18:19:01

Ja, egy dolgot nem értek: nyilván hasonló érdeklődésű emberek minek kell, hogy nagyon csúnyán elküldjék egymást?
Idealista vagyok?

lujo405GL (törölt) 2010.03.18. 18:47:18

@effet papillon: Ezzel mondjuk lehetne vitatkozni, hogy akinek a bőre alatt is pénz van (egyértelműen nem tisztességes forrásokból), mihez kezd vele. De ha már a komoly embereket emlegeted, szerintem komoly ember nem lő le másokat, csak mert vélt vagy valós sérelme miatt amaz bosszút állt és akadályozta őt. (Ugye ebből indultunk ki, hogy feltűnően gengszter autó, vagy a tömegben elvegyülő rejtett elmebajos a reálisabb-e).

effet papillon 2010.03.18. 20:10:09

@lujo405GL: Én is pontosan erről beszélek. A kispályás sötétablakos arámilyenautós veszi elő és hadonászik, és mutogat, meg anyázik. A fehérgalléros utólag dolgozik, már ha gondolom nyomós oka van rá, és az tuti, h nem közlekedési ügyből kifolyólag... :D De ki az, aki a közlekedést vérre menően veszi? Csakis a szerencsétlen, nyomorult kispályás, aki sikertelenségét ott vezeti le. Beül egy tárgyba, majd félőrültté válik. De sok családapát is meg lehet figyelni, amíg gyalogos nagyjából okés, aztán beül az autóba és megszűnik körülötte a világ létezni, egyszerűen megőrül. Az arctalanság mögé bújva végez ámokfutást. Aztán otthon kiszáll az autóból, mintha mi sem történt volna, megiszik egy sört, megnézi a meccset, esetleg megveri a gyereket, vagy a feleségét, bár, ha az aznapi streeracingben sikeres volt, minderre kisebb az esély.

antika13 2010.03.19. 07:34:57

@lxrose: @romesz: A rendőr rádvillant, hogy húzz ki a jobb sávba. Te meg rálépsz a gázra.
Öregem, mekkora ökör vagy.
Vagy csak utasként járod európát, vagy még az se. Esetleg nagy szerencséd volt. Esetleg.

antika13 2010.03.19. 07:43:19

@romesz: Öregem, hogy te mekkora ökör vagy. rádvillant a rendőr, húzz ki előle, te meg emberkedsz. Aztán csodálkozol, hogy megb*sz a rendőr.

antika13 2010.03.19. 07:47:08

És 100 kommentel korábban még azért cseréltél tárcsát, mert elkopott. Aztán meg azért mert te szerinted így praktikus.
Aztán meg azért , mert nem passzolt a betéthez.
Most igy visszanézve melyik állításod igaz. vagy csak apád autójáról van szó. Vagy annak az imerősének mesélte valaki.

lujo405GL (törölt) 2010.03.19. 10:54:49

@antika13: A magadfajtáknak ezt felesleges elmagyarázni. Sosem fog menni. Nincs meg benned hozzá a kölcsönös együttműködésre való hajlam. Te sosem fogsz a másik kedvéért egy kicsit rágyorsítani, hogy kevesebb ideig tartsd fel, legyen az rendőr, vagy halandó. Te barátocskám a kelet-európai közlekedés fejlődésének tipikus gátja vagy.

Ennél már az is jobb, ha az ember egyszer így tesz, egyszer meg úgy (ha jó hangulata van, kooperál, elenged, ha rossz hangulatban találja valaki (esetleg ő hozza abba), akkor meg nevel/izmozik.) Ez a típus még fejlődőképes. Ide tartozom én is.

lujo405GL (törölt) 2010.03.19. 10:56:55

@antika13: "emberkedsz"

Na ez a baj. Nem tudsz olvasni a körülötted közlekedők mozgása által közvetített jelekből. Félreértelmezed.

romesz 2010.03.19. 14:35:58

@antika13: nem hogy vezetni de olvasni sem tudsz.
Kocsi sor elhaladasa melletti rendor vagy esetleg masik autos altal utoleresrol beszeltunk. De eszed annyi mint a fejetlen tyuknak.

A fekbetet kopasrol volt szo es ott irtam, hogy a tarcsa nem volt meg elkopva, de mivel a betet cserere szorult igy a teljes garniturat csereltettem le.

Rendor nem buntetett meg mar tobb mint 10 eve pedig most is vezetek kb 60ezer km-t minden evben es nem jarok lassan.

SOLDI3R 2010.03.19. 14:37:02

@antika13: Persze az is lehet, hogy elkopott a fékbetét, a tárcsa is, de az új féknyereghez már a brembo stimmelt, és ezért így volt praktikus, hogy ha már cseréli, akkor fejleszti is.
Nem mindig tudtam eldönteni fentebb, jogos-e hogy lehurrognak a többiek, de ez rosszindulat a részedről, nem mindeni tizenéves aprópénzű kötsög a gép előtt, és sok mindenki vetít, hazudik, de akkor ne is fórumozz, mert magadat röhögöd ki. Minek reagálsz olyanok megjegyzéseire, akiknek nem hiszed el amit mondanak. Akkor beszélgess magaddal, nem?
Mindegyikünk tévedhet, mindeni fényezi magát egy kicsit, de ha mindenkit elküldesz anyjába, kivel fogsz itt púposkodni?

antika13 2010.03.27. 07:35:16

@SOLDI3R: Eddig nem volt időm válaszolni.
Az út mindenkié. Tehát se neked, se másnak nincs joga levillogni a másikat. Szerintem. Velem is előfordulhat, hogy elbambulok. De, ha kielőzöm a kamiont és te még 500m-re vagy, légyszíves ne a fénykürtöt rángasd, hanem vedd el a gázt/nyomd ki a tempomatot. Igyekszem minnél gyorsabban befejezni és mehetsz utadra.

antika13 2010.03.27. 07:37:19

Ha ennyi kultúra nem szorult belétek, hát akkor buzie vagyok:)
Aki érti, érti! Aki nem, annak fölösleges magyaráznom.:)

SOLDI3R 2010.03.30. 12:22:53

@antika13: Az igaz, hogy aki nem érti annak felesleges.
Személy szerint még életemben nem villogtam le senkit,csak egyszer rádudáltam vkire, mert sík üres 2X2 sávos pályán belül haladt, hiába értem utol kb 60km/óra sebességkülönbséggel. Szóval nem vagyok a bunkó bömös kategória, pedig pályán is megkaphattam volna párszor a legmagasabb bírságot. Ha én gyorsan megyek, én dolgom, ha szándékosan hátráltatsz, na akkor buzievagy. Szerintem itt van a középút.
Balesetmentes közlekedést kívánok!
süti beállítások módosítása