Nem férek be az egyetemi parkolóba

  2010. március 14. - Ender Gábor Címkék: mercedes totalcar flotta kupé 126

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gazdaságos-e a világ leggazdaságosabb autója?
2011-08-14 09:13:00

A Saxo története ott kezdődött, amikor a motorozásé véget ért. Szinte napra pontosan egy éve történt a

Karácsonyi Hiéna: Angéla dudái
2010-12-11 20:00:00

Persze, tudjuk, hogy megőrülsz a repi-ajándékokért, de erre a posztra biztos nem egy újabb töltőtoll

Karácsonyi hiéna: Bűzlő output
2010-12-11 18:50:00

Van egy elég gyakran használt mondás a szerkesztőségben. A kifogás olyan, mint a segglyuk: mindenkinek van, de

Karácsonyi hiéna: Csak a stupek
2010-12-11 17:50:00

A 10 éves fennállás alatt rengeteg utólag módosított, nem összeillő alkatrészekből összetákolt, nem

A Csikós meg a Winkler együttes erővel szopatnak. Szerintük a járműparkom frissítése, hát nem akarnak megbántani, de kissé döcögősre sikeredett. Az elmúlt félévben teljesen meggyőződtek róla, hogy ilyen tesze-tosza kis bög vagyok (Nem igaz! Lelkesen támogattuk a próbálkozásokat, és kitűnően szórakoztunk a szerző cikkein. - a szerk.). Persze a Csikós már akkor lúzernek tartott, amikor teljesen ismeretlenül, egy cikkét félbeszakítva belezuhantam a mellette heverő, nem tudom kihez tartozó székbe. Először jártam a szerkesztőségben, még az Árpád úton voltak, költözés előtt. „Kell egy 126-os, nyisd a használtautót! Egyébként Gábor vagyok, majd írok motorokról, azt, hogy te ki vagy, azt tudom – nézd, azt a kéket néztem ki négyszázezerért.” Nem vett komolyan. Azt hitte, valami álmodozó jött, aki villog egy kicsit a mercis vonallal, hogy beljebb kerüljön. Pedig akkor már évek óta SEC-re fájt a fogam, csak a sok motorgumi, rugóstag, pályabérlet és totálkárból újraépítés rendre vákuumba zárta a malacperselyem belét. Most pedig itt van a kertben, meg lehet nézni: Mercedes-Benz W126 500 SEC. Metálszürke, automata, bőrös, klímás, itt-ott kisebb, máshol nagyobb rohadásokkal, elektronikai anomáliákkal, beázó tetővel. Csikós szerint végre az én karéj kenyeremet is kiglettelték szarral: én pedig minden cseppjét, minden molekuláját egyenként emésztem, hogy hosszan élvezhessem.

Kollégáim egyébként tévhitben élnek, de még mekkorában. Ennél sokkal gyorsabban szoktam bármilyen baromságba beleugrani – a Honda eladása és a W124-es kupé meg nem vétele szerencsétlenségek egybefűződő áramlata volt, ami elsodorta az amúgy józan eszű, de a kelleténél mindig egy kicsivel hiszékenyebb, és jobb indulatú egyetemistát. Persze. Ezek ketten nem láttak, amikor a CBR-t megvettem. Az év legnagyobb esőzését mondták arra a napra, kilenc fokot; én meg törött csuklóval, víztől málló gipszben, pulcsiban verettem a versenymotort egy olyan úton, amit nem hogy a navigáció, de még a helyi önkormányzat sem ismert. De tetszett, működött, nem tököltem, megvettem. Így visszagondolva ez a történet sem túl vonzó, de az elmúlt fél évhez képest még mindig a járművételi csúcsformámban voltam 2008-ban, amikor ez történt. Bízok benne, hogy egy korszak lezárult. Bár ebben nem bízni kell, mert az, hogy megvettem életem első autóját, tényszerűen lezár egy korszakot: remélni azt kell, hogy egy jobb jön utána. Winkler fuldokolva röhögött: írja meg az Ender, hogy autót vett – a régi szopásoknak vége, új szopások jönnek címmel. Na, pont ez elől kéne félelmetes fondorlatokkal elmanőverezni: azonban a többség szerint egy huszonhat éves Mercedesszel ez inkább lesz kőkemény kihívás, mintsem reális vállalás, ahol a hit és a remény elég lehet a győzelemhez.


Hozzáteszem, a mostani, hónapokon keresztül tartó autó nélküli dekkolásnak elszenvedő alanya voltam, nem pedig okozója. A CBR-rel kokettáló, majd végül a menekülő utat választó pszichopata, és a többi, a végén már megszámlálhatatlanul soknak tűnő konzumidióta pont arra volt jó, hogy kínomban saját magamat vettem hülyére minden egyes héten. Mert öt-hat naponként legalább egy ember beígérte magát, mint biztos, a szándékától imával, kaszával és atomrombolóval sem eltántorítható, készpénzes vevő. Ilyenkor mindig belobbant a bennem takarékon égő merci-láng: pár nap alatt felemésztett, majd beleköpött a hamuba, mint holmi égéstermék. Olyan voltam, mint egy kiadós disznótoros és alkoholabúzus talaján kialakult heveny hasnyálmirigy gyulladás, amikor saját magát emészti a szerv.

Közben már itt volt ez a szürke W126 SEC. Láttuk Bendével, hogy nem makulátlan, de meg voltunk veszve érte, én legalábbis biztosan – Tibby azóta másképp emlékszik: ő már akkor megmondta, hogy egy rakat trágya. Pedig nem így volt. Ültünk novemberben a 126 bőrülésein, fűtöttük őket, mert menő mercisek voltunk, miközben az eladó türelmesen várta, hogy legyen valami; és Bende azt mondta, muszáj megvennem. És akkor még egyáltalán nem mondta, hogy szar. Érdekes, most megint körüldong engem, mint a méhecske, hogy hol a SEC kulcsa. El tudják képzelni Bendét, mint a bibéhez dörgölődző döngicsélő kis méhecskét? Pedig ha SEC-ről van szó, egészen más arcát veszi elő a jó cégvezető.

 


De az a lehetőség elment – egy hét alatt áron alul sem tudtam eladni a Hondát. Alig bírtam aludni, erre a mai napig emlékszem. A Csonti Car nevű vesztőhelyen ajánlkozott egy cserelehetőség: volt egy kék 126 SEC. Második szériás, kék, plüssel, tempomattal, az 500-as motorral. Kár volt megnézni. Az eredeti szürke színét már valószínűleg itthon festették át kékre, de nem volt rajta ép elem. A motorháztető díszrács alatti része kettétörve, hegesztési nyomokkal: hólyagosan, embermellkasnyi területen rügyezve. A hengerek fele nem járt, csúnyán váltott, rángatott, kickdown nem működött, az övelőreadó automatika meghalt, ahogy sok minden más is. A belső kárpitozás amatőr munka, a hátsó üléssor nem eredeti, de az egész úgy szét volt szakadva, hogy a szivacsok maguktól hullottak ki a réseken. Talán még a fejem is megfájdult a látványtól – ezt az autót utoljára Ben Hur használta a híres római szekérversenyen, talán a vért is elfelejtették letakarítani az aljáról. Tényleg azon csodálkoztunk, hogy lovak, páncélok, és egyéb kellékek nem kerültek elő abból sok köbméteres üregből, ami a háttámlából tátongott kifelé az utastérbe. Azóta is árulják, január óta százezrekkel drágábban – most épp kerek egymillióért. Tán múzeumot akarnak nyitni – de biztos nem közlekedésit.

Gyorsan kivertem a fejemből. Hazafelé habzó szájjal daráltam Bendének a telefonban, ő meg csak röhögött. Mert ő megmondta, hogy az a Merci nem lehet jó autó. Még szerencse, hogy nem tudtam belőle kierőszakolni, hogy eljöjjön – különben még most is ezt hallgatnám tőle. Volt még egy  SEC Debrecenben: viccnek is gyenge százötvenezer kilométerrel, gázzal, vonóhoroggal, török fakormánnyal, rózsafa váltógombbal. Az eladó már egy éve hirdette: a derékig érő fűben fotózta le két traktor és egy kombájn társaságában. Nem mertem. Még csak telefonálni sem. Viszont most nézem, ezt azóta elvitték.


Nagyjából ekkor jött be a 124-es vonal. Az őszinte Bende győzködött, hogy a 126 nem lenne jó: mert drágák hozzá az alkatrészek, kizabálja a belem is, ellopják, megkarcolják, háromszázezer egy lökhárító, utálni fogom, ő is megtört ebben. A Csikós hajtott, hogy legyen 126, hiszen az álom, minden más csak pótlék. Ráadásul ő befürdött már a 124-gyel, felejtsem már el ezt, de tényleg. Számára a 126 volt az utolsó használható Mercedes, amire még autóként tekint. Dilemmában voltam, de a pénztárcám az olcsóbb, W124-es részmegoldás felé terelt.

Akkor jött a képbe a 3000 köbcentis, 24 szelepes kupé, a gyönyörű béllel, az össze-vissza járó, de szép hangú motorral. Amiről végül kiderült, hogy alvázszám átvágott, és amitől azóta is fáj a fejem, ha rágondolok. De menni kellett tovább.

 


Feltűnt egy gyönyörű, fekete 123-as. Barna bőr belső, automata váltó, kupé. Négy darab heroinos kanüllel az alkaromban sem mondanám, hogy bármit is megmozgat bennem a fekvőlámpás Mercedes, de ez az autó megfogott. Mutogattam Csikinek, nézd már, milyen aranyos, végül is ez is bőr, ez is automata, ennek van kiállása, nem horror fenntartani. Nyolcszázezerért. Ráadásul aránylag kicsi motorral, ami Csikós szerint legendásan keveset fogyaszt. „Ez lenne a legésszerűbb, de ezt nem szabad megvenned. Nem leszel tőle boldog, látom rajtad, hidd el.” - így a kopasz. Éreztem, igaza lehet.

Azért minden egyes nap megnéztem a szürke SEC képeit. Nem tudtam tőle szabadulni, ha mélyen magamba néztem, másról nem tudtam elképzelni, hogy az autóm lehetne. Pedig a fejemben felállított, az elején még igen szűk keresési intervallum fénysebességgel tágult. Mint az univerzum. Jöttek négyhengeres, kis motorral szerelt W124 CE-k, bőr belsővel, de manuális váltóval. Viszont az automatából nem akartam engedni. Igazából a hat hengerből sem, de kuplungot semmiképpen nem akartam látni a lábaim között. Volt egy szépnek tűnő szürke 320 CE, antracit bőrbéllel, sajnos az is manuális. Azt legutolsó vésztartaléknak meghagytam, bár az akkori 1,3 milliós hirdetési árat nem tudtam volna kifizetni. Aztán lett 990ezer. Most nézem, még mindig megvan, hét kilóért. Nem viszik.


Felcsörögtem a későbbi autóm hirdetését. Volt egy versenymotorom, amikor ott voltam, de nem tudta beszámolni. Volt velem még két ember, egy magas, nagydarab, kisgyerekkel, meg egy alacsony, gonosz tekintettel (Bende). Emlékszik? Igen, persze. Elment a motor? El. Gyorsan vázoltam neki a tényeket, hogy érdekel az autója, aminek igen rossz híre van: a klubból többen is megnézték már, állítólag csúnyán rohad az alja, azon kívül van egy rakat hibája, amiket már mi is láttunk novemberben. Látom, a kutyának sem kell egy huszoniksz éves Mercedes, tizensok literes fogyasztással, mi? Luxusadó hatvanötezer? Teljesítményadó másik huszonöt?

Persze tudtam, hogy ezek a döfések visszakanyarodva az én seggemből csinálnak szitát. Álmaim autóját fikáztam szénné öt perc alatt annak az embernek, akinek a megvételkor szintén álmai autója volt a SEC, csak aztán később rájött, hogy neki BMW kell. Furcsán kellemetlen helyzet volt, és én voltam benne a főköcsög. Hosszú hátozások, izézések végén kicsit belekrákogtam a kagylóba, az 1,3 milliós hirdetési árra benyögtem, hogy kilencszázezer – de persze nem egyeztünk meg. Annyiért senkinek, ember, hát nem kenyérre kell, neki 1,8-ban van. Van egy zalaegerszegi gyerek, ő egymilliózott látatlanban, legrosszabb esetben neki odaadja. Vagy nekem, de egy misi alá nem megy.

Másnap este Csilla nénivel elutaztam egy hétre Nápolyba – délelőtt pedig nem vettem meg a Mercedest. A repülőn röhögtem az eposzba illő zalaegerszegi gyereken. Látatlanban, egymillió. Hát persze, bruhaha. Az ilyen látatlanban alkudozók eljönnek megnézni, és közlik, hogy ha el tudják adni pár nap alatt sportkéményes, kicsit törött Calibrájukat hatszázért, meg a bátyjuk össztelós bringáját hetvenért, a Playstationt huszonötért, meg a rég nem látott rokonokból kisajtolják a tartozást, na akkor adnak érte nyolcszázezret. Ez a gyerek addig sem jutott el, hogy megnézze.


Aztán a Totalcar szerkesztősége elutazott vidékre, megtervezni az idei évet. Akkor már progresszíven sorvadtak bennem az agytekervények, mi más magyarázná, hogy majdnem megvettem egy W124 300 CE-t tizenkét szelepes motorral. A FŐ-VÁ-RO-SI Autópiacról. Araboktól. A kocsi is arabé volt. SL motorháztető, AMG csomagtartó szárnyak, háromágas felni, levágott rugók. Támolygós, nyikorgó futómű, kicsit köhécselő motor, hibás automata váltó, ami csak akkor dugta be a következő fokozatot, ha megszűnt a nyomaték a hajtásláncon. Próbálkoztam néhány szakinál, mi lehet a baja, de mindenki csak találgatott: lehet, hogy filléres tétel, lehet, hogy komplett felújítás. Bőrrel fedett, de lelakott bél, nem működő elektromos extrák, lukas kipufogó.

Extázisban voltam. Na, a hülyegyereknek végre kihúzta a lottó az ötödik nyerőszámát, az arab W124 kupét, irány a kassza. Ötpercenként hívtam Bendét, aki végül egy jacuzzi legmélyéről bugyborékolt vissza halálhörögve, hogy arab mercikkel éjnek idején ugyan ne fárasszam már. Másnap reggel kivetítették a hirdetést a meetingen, szép, nagy, háromszor-hármas vászonra: könnyeztek a röhögéstől, egyből kijózanodtak, pedig hajnali hatkor állítólag még matt részeg volt mindenki. Valahogy én is kicsit helyrerázódtam.

És akkor Csikós legutoljára elmondta, mit csináljak. Felejtsem el az összes agyontúrt, fóliázott üveges, széteső kupét. Nekem 126 kell, akkor miért tévelyedek el rendre? Ender Gábor, arab Merci, buzi-e vagy? A 126, az autó, a többi csak peanut.


Gondolhatják: fellélegeztem. Feltéptem a telefonomon a billentyűzárat, megmondtam a szürke SEC tulajdonosának, hogy induljon. Eljött, megnéztük az autót, felemeltük, autóztunk, beszélgettünk. Jó volt. A végén kivettem kilencszázezer forintot a zsebemből: „ennyim van”, és kiszálltam. Pár perc múlva kezet fogtunk, de előtte még számon kért az előző mercis cikk szürke keretes részéért. Azóta utálja Bendét.

Egy W124 tényleg kidobott pénz lett volna, a 126 SEC-el elértem valamit. Valamit, amire évek óta vágytam. És ha hónapok múlva ostobaságként gondolok az egészre, akkor is, azzal a pár hónappal és pár ezer kilométerrel révbe értem, letűztem a zászlómat a Holdon. A tető beázik, a jobb oldali ablakemelő nem működik, és még egy szakadás is van az ülésen, de Mercedes tulajdonos lettem. És ezt már nem veheti el tőlem senki.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr51837712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Well... 2010.03.15. 04:27:15

Well...van egy ilyenem mar 5 eve ...(1985-s)...en nagyon kedvelem, holnap utan hozom ki a teli szallasarol...azoknak akik meg nem vezettek ilyet...ezt az autot vezetni pont annyira megterhelo mint otthon ulni a tv elott a fotelba....szuper autot vettel gratulalok hozza...

kismajom2 2010.03.15. 07:19:43

@Phxmike: azért nem kéne, mert nem illik. nem értem mit kell ezen magyarázni. nem tudjuk miből vannak bevételei és h mik a kiadásai, de nem is kell h érdekeljen bennünket. még akkor sem, ha egy részéről önként lerántja a leplet.
a cím nekem sem jött be egyébként. meg volt egy olyan érzésem, h itt a menőzés is benne van a dologban (ami elég unszimpi) nem csak a gép szeretete. de lehet h tévedek és ezért inkább megpróbálok örülni az örömének. egyébként nyilván simán mehet a kritika (ha van), ez természetes.

c 2010.03.15. 07:22:30

@Ottopappa:
A fordulatmérő alapján az öreg gyorsulási versenyekre járt...:D

2010.03.15. 08:27:23

Hát, részvétem....

Nekem 50K volt az ösztöndíjam 1998-ban, de eszembe sem jutott autót venni. Vettem biciglit és futócipőt :F

Egy ilyen korú és teljesítmányű autó fentartása jóval nagyobb anyagi elkötelezettséget igényel, hobbiból és lelkesedésből szerintem nem sokáig tartható úton, pláne nem egyetlen autóként.

Megint csak saját tapasztalatból, én egy 1991-es autót pátyolgattam, és bejött az eladó figyelmeztetése, miszerint ha nem tudsz havonta 500Eft-t rákölteni, akkor csak a szopás lesz vele. Megvolt, ráköltöttem, használtam (második autóként), öröm bodottág :D

Retek · http://vakerda.blog.hu 2010.03.15. 08:32:54

Endergábor, inkább vettél volna egy... BÁRMIT! Még egy csirkeszállítóvá áthegesztett KRAZ-zal is jobban jártál volna.
Ezt asszem ki is celluxozhatnád a monitorodra, hogy néhány hónap múlva még lásd.

100%pure carfan 2010.03.15. 08:55:59

@AtoszMester:
és szerinted ebben a tetű országban arról szól a kereskedelem h a vevőért mindent? épphogy ki nem basznak a boltból mikor odamész az eladóhoz hogy kérj tőle valamit. Kb én meg leszarom hogy miként írogat vissza ez a láma.

100%pure carfan 2010.03.15. 08:58:02

nézzmár, bendebarom cenzúrája márc 15-én is működik 1000-rel. Olyan nem létezhet hogy egy talicska szart burítsanak itt a gnóm fejére. szánalom

Phrascarica 2010.03.15. 09:01:05

@McK: nagyjából egyetértek, de a hirdetési szövegek nem szabad bántani, nagyon jók, már csak azokat szoktam olvasgatni :D

Phrascarica 2010.03.15. 09:03:58

@csmiklos-35: "Bp-en 10 literből elmászkálok 2000-es benzines motorral és automata sebváltóval. "
Na igen, a rakparton éjjel 2 és három között 60-al 4.be:)

Phrascarica 2010.03.15. 09:13:35

@mlt3: van ott ugyanilyen €1-ért is. Ha most elkezdi nézegetni akkor 1-2 éven belül meglehet olcsón Pl az ebay.com-ról ha elalszanak a németek :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.03.15. 09:14:47

@KuKori: pl suzuki capuccino vagy sajat magam altal hasznalt toyota lucida estima? :) tovabba nissan sapporo es olyan subaruk hogy elkepeszto... ja es a sok micu EVO es SKYLINE - olyanban ugy tudom nincs is balkormanyos.

Ottopappa 2010.03.15. 09:33:58

@c: Nem, csak egyszerűen kellett neki, és tényleg hasznos jószág. Egyébként a motor állapota meggyőzött arról, hogy tényleg nem hajtották a kocsit. Na meg egy ilyen kockával gyorsulni... :))) Az öregnek a fiával intéztük az adásvételt, egy abszolút normális, intelligens koma volt, nem egy zsírparaszt, már ez is önmagában megnyugtató volt.

Phrascarica 2010.03.15. 09:37:05

@Ottopappa: azért kellet neki a fordszámmérő hogy max 3000-nél elválthasson...
Én is arra használom hidegen :)

Ottopappa 2010.03.15. 09:38:06

@KuKori: Ne is mondd, másfél évet éltem Dublinban, volt egy öreg Escortom. Mind a 4 keréken más gumi volt! Ja, és előtte műszakizott a kocsi... Mondjuk amilyen "tempóban" az írek vezetnek, ahhoz a legócskább fajta tükörradiál is megfelelne.

hakapeszimaki1986 2010.03.15. 09:39:38

Azon,hogy megvette és mennyibe fog neki ez kerülni felesleges rágódni,felnőtt ember ő tudja.
Inkább adjunk neki jó tanácsokat a jövőre nézve!
Kezdem: addig ne cserélj benne olajat,amíg a motorfelújításra szánt kb.1guriga nincs a zsebedben,mert a finis és társai adalékok csodára képesek és amíg benne van az olajban,addig nagyon szép,kulturált hangja van a motornak,de ha leengeded onnantól jön a szörnyű "szelephang",kékes füst,meg egyéb pokoli zörgések,csörgések,amire rámegy a fent említett 1guriga.Persze lehet,hogy én vagyok nagyon pesszimista és tényleg hibátlan egy huszonéves,v8-as 900pénzért.

Ottopappa 2010.03.15. 09:40:04

@phrascarica: Ebben lehet valami, mert - ha megfigyeled a képen - háromezer körül van egy fix jelzés is a fordulatszámmérőn. Hajj, legyen áldott az öreg neve, hogy így vigyázott az ótóra...

Phrascarica 2010.03.15. 09:41:37

@Ender Gábor:"Nem férek be az egyetemi parkolóba"
Nem is biztos hogy be kell férni, főleg ha a profnak Nissan Micrája van.
Amikor katona voltam -80 as évek végén- akkor volt W115-ös Mercim, nem is mertem vele beállni az ezredes Trabija mellé, még egy utcába sem :)

Phrascarica 2010.03.15. 09:45:19

@hakapeszimaki1986: nekem is volt a egy frissen vásárol régi BMWmben finish, amikor nagyobbat fékeztem előrement az olaj és megszólaltak a csapágyak, 10-15mp múlva tudta újból felkapni a pumpa :)
Nem kell annak örökké menni, ezt is egy tolató IFA rendezte le, még a motorfelújítás előtt...

hakapeszimaki1986 2010.03.15. 10:00:52

@phrascarica: Így van,sőt semmilyen folyadékot nem szabad bántani benne,mert azzal felborítja a finis+egyéb csodaadalékok,valamint a hűtő-tömítőanyagként használt beleütött tojások finom egyensúlyát! :)

szamok ember 2010.03.15. 10:11:05

Egyetemisták szokása az intellektuális maszturbáció. Ez nem az, a jelző hiányzik belőle.

puspunk (törölt) · http://rozsdaboglya.blogspot.com 2010.03.15. 10:28:39

@phrascarica:
milyen skoda s100 kupera gondolsz, ami a B oszloptol kupe? :)

hakapeszimaki1986 2010.03.15. 10:30:56

Sajnos ez nem csak okoskodás,eléggé tisztában vagyok az itthoni használtautó felhozatallal,Csikós is írt erről egy cikket,hogyan kell gányolni "okosba".
Persze kívánom Gábornak,hogy szerencséje legyen és nem egy ilyen példányt fogott ki.

dr.oid 2010.03.15. 10:40:49

Mindenesetre kellemesen stricis az autó. Eddig csak közel-keleti hallgatókat láttam hasonló verdákkal közlekedni. Nem tudom, hogy puncimágnesként, hogy működik a medikák körében. Mindenképpen becsülendő, hogy a szerző egyetem mellet dolgozik, ráadásul jól ír, lehet, hogy később a Csáth Géza, Németh László vonalat viszi tovább a magyar irodalomban? A saját pénzén azt vesz ami akar. Akár még vonzó medikákat is futtathat mellékállásban, az autó már megvan, a befolyó jövedelem pedig bőven biztosítaná a fenntartási költségeket:)))

Phrascarica 2010.03.15. 10:53:55

@puspunk: nyilván más az A oszlop is, (meg ugye a keret nélküli ablakok) mivel laposabb az autó de valahogy nem olyan mértékben hogy egy hozzá nem értő is levágja egyből. Tehát itt csak egy olyan különbségre gondoltam mint a 6-os, 7-es BMW, vagy a SEC-SE Mercik. Ezeknél szinte minden porcikájuk más, mégis hasonlítanak. Mondjuk egy Skodát nem lehet egy német kupéhoz hasonlítani, de a régebbi Audi kupékhoz inkább a Skodát hasonlítanám mint a BMW/Mercit.

hakapeszimaki1986 2010.03.15. 10:56:57

@dr.oid: Vonzó medikák?? Nem tudom,hogy a SOTE-n mi a helyzet,de Szegeden nagyon ritka jelenség....

ommm 2010.03.15. 11:21:39

@Én a blogger: Havonta 500e?
Úristen, mivel jártál? 747-essel?

puspunk (törölt) · http://rozsdaboglya.blogspot.com 2010.03.15. 11:22:15

@phrascarica:
a keret nelkuli ajtokrol arra kovetkeztetek, hogy az s110r coupera gondolsz s100 coupe alatt. valoban az elso szelvedo elott szinte azonosak az s100-al, de azert azt nem mondanam ra, hogy izzadsagszagu.

www.origo.hu/i/0712/20071224skodas1109.jpg
www.veteranautocsodak.hu/kepek/s1001.jpg

de biztos a boldogtalan ex-s110r tulaj beszel csak belolem :)

dr.oid 2010.03.15. 11:23:34

@hakapeszimaki1986: amikor én a campus körül sündörögtem, hemzsegtek a jó nők, a legformásabbak a tesi szakos csajok voltak, a legöntudatosabbak a joghallgatónők, a legkedvesebbek a bölcsészcsajok. A medikáknak sem kellett szégyenkezniük. Azóta csökkent az orvostanhallgatók létszáma talán ezért változott a kép, vagy neked túl kifinomult az ízlésed:D Saját tapasztalatra alapoztam úgy, hogy a 'guruló krumplit ...' is szabálynak soha nem engedelmeskedtem...

Phrascarica 2010.03.15. 11:36:48

@puspunk: na igen, Skodában nem igazán vagyok otthon, de egy régi Audi kupénál valahogy többre tartom*, talán azért mert szinte egyedüliként mertek farmotoros "sport autót" kupét gyártani a szoci érában. A Rapid viszont már nem igazán vonzó számomra.
*Tény hogy a régi Audi kupékról sem tudok sokat, lehet hogy nem is voltak csak képen :)

puspunk (törölt) · http://rozsdaboglya.blogspot.com 2010.03.15. 11:46:28

@phrascarica:
azert az a 100as audi coupe nekem nagyon bejon, amire reagaltal, de persze izlesek es pofonok ;)

a skodarol szolva meg egyetertek abban, hogy a 110r coupe sokkal inkabb sportkupe, mint a rapid/garde vonal kesobb - mondom ezt ugy, hogy jelenleg masfel rapidom is van. a kgst orszagokban egy bor kagylouleses, keretnelkuli ablakos, felhuzott motoru sportkupeval eloallni valoban nem volt samli annak idejen :)

dr.oid 2010.03.15. 12:01:18

Megnéztem a képeket, Stohl Bjuszi, Kamarás Ájvön és tsai. mehetnek isten hírével mert megvan az új Hángérien Akciósztárok Mesterhármas:D

velo · http://www.astra-coupe.hu 2010.03.15. 13:00:00

hű a mindenit... nekem is a legnagyobb álmom évek óta egy w126 SEC... de a vele járó szopást és költségeket nem merem bevállalni... hiába vannak elérhető áron, én valahogy nem merek egy 20+ éves autót bevállalni, hogy 2 év alatt ráköltsem egy fiatal vagy akár új autó árát :( Valószínűleg sose lesz ilyenem, csak ha nyerek a lottón és nem fog számítani... Pedig tudom, hogy nagyon boldogok lennénk (amikor épp nem a pénzt viszi) Hajrá Ender, nagyon-nagyon sok örömöt kívánok Neked a SEC-kel!!!

Ottopappa 2010.03.15. 13:08:35

@hakapeszimaki1986: Hát, nem tom te merre járkálsz itt Szegeden, de én mint rutinos, utolsó féléves felsőoktatásbeli azt mondom, hogy kíííbasz*tt sok jó leányzó rohangál bármelyik felsőoktatási intézmény környékén...

Mz Etz 2010.03.15. 13:28:15

Valóban kicsit Csikós utánzós lett a cikk. Azt hiszem, egyszer volt Budán kutyavásár alapon, nem lehet mégegyszer akkora port kavarni, autóvásárlós cikkel, mint a Csikós Pontomjával, az valamiért sokkal nagyobb érdeklődést hozott. Persze, azért nem volt rossz ez sem, csak nem olyan. Olvasni pedig nem kötelező, ha vki unja, nem kell ezt olvasni.

Rocko- 2010.03.15. 13:39:02

@phrascarica: "lehet hogy nem is voltak csak képen :)"
létezik, konkrétan amit linkeltem, Népítéletes, abban ültem is.

hakapeszimaki1986 2010.03.15. 13:43:29

@Ottopappa: Hát ízlésről vitatkozni hülyeség,de TTK-n,és mondjuk a SZOTE-n sokkal gyérebb a felhozatal jó csajokból,mint mondjuk jogon vagy BTK,GTK-n.
Nekem is ez a 10. egyben az utolsó félévem és TTK-s vagyok

AtoszMester 2010.03.15. 13:56:47

Igazi, valahogy mindenkire rájött ez a Merci hülyeség.

Még rám is. :)

Egy tuti: Ennek a 126 SEC-nek az elejétől kevés szebb első autóorr létezik. A seggét ahoz képest elcseszték.

Krisi 2010.03.15. 14:26:10

höhöhö, most olvasom csak az írást és a kommetneket, had gratuláljak én is a "miből vetted köcsög? honnan van ennyi pénzed, he?" szintű beírogatóknak :)

nem kurvára mindegy?

én legalábbis leszarom. gratulálok az autóhoz, szép példány. azt pedig le kell szarni, hogy ismeretlen emberek mit gondolnak róla, engem ilyenek sose érdekelnek.

(bár én inkább közúti motort vettem volna, de belegondolva ha énis a Totalbájlnál dolgoznék és szezonban minden hétre jutna tesztmotor, akkor nanáhogy autót vennék :)

Phrascarica 2010.03.15. 14:37:27

@AtoszMester: izlés kérdése, én maradnék az eredetinél

Na_mi_van?Semmi? 2010.03.15. 15:05:35

Öhöm... Első autónak egy 5 literes "szörny". Amikor meg előtör a sebességmámor és kicsit cinkesen tud bevenni egy kanyart, jó esetben csak egy fára tekeredik, rosszabb esetben kiirt egy komplett családot. :-(
Meg aztán csak addig köll a gépsárkány amíg nincs meg a phd... Utána elhagyja az országot, mer' itt szarul lehet keresni orvosbácsiként.

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2010.03.15. 15:20:48

Én már kicsit unom a merciket, de hát mint tudjuk a hülyeség ragadós.

c 2010.03.15. 15:32:17

@phrascarica:
Fűnyíróval jársz?
Én 2000-nél elváltok hidegen.

AK76 2010.03.15. 15:41:51

Hello Gábor!
Javaslom neked,szard le a fanyalgó,beszari,irigy suttyókat:)
Tartsd szem előtt,EZ EGY LUXUSAUTÓ,nem 120 hónapra vásárolt,műanyag tucatszemét,ami a megvásárlás pillanatában el is bukta,saját értékének min 10 százalékát,és mire az idióta kiköhögi a részleteket,tolhatja is a szemétbe,mert egyrészt széthullik,másrészt szart sem ér...:)
Ez a VAS,ha nem sajnálod tőle a pénzt,a gondoskodást,egyrészt olyan élményben részesít,amire SEMMIFÉLE mostani kocsi sem képes,másrészt túléli a forgalomban lévő összes gagyit..
Sokak szerint ez a W126-os Mercedes volt az "utolsó" Mercedes,azóta Stuttgart is elkurvult,beállt a sorba a többi szemétgyártó közé...

Rocko- 2010.03.15. 15:46:23

@phrascarica: dehogy volt vicc, igazi az.
sztem kicsiben, németesen hozza a fastback érzést.

nzo88 2010.03.15. 16:52:27

w126 bárhol, bármikor, MINDIG!

Ottopappa 2010.03.15. 17:05:18

OFF...

Help! Még szombaton szépen lecsuktam az öreg Lada csomagtartóját, ma meg nem bírtam kinyitni... Kulcs a zárba be, de csak akad, és lötyög is egy kicsit. 10 perc után feladtam. Na ilyenkor mit lehet tenni? Hogy nyissam ki?

Phrascarica 2010.03.15. 17:24:57

@Ottopappa: megfogod a baloldalánál -a pótkerék felett és erőteljesen és hirtelen jobbra nyomod, ezáltal kiakad a zárnak a pöcke és felnyílik :)

Phrascarica 2010.03.15. 17:29:23

@c: 2000-nél ez még halott, az elektronika sem engedi elváltani, mert ha elváltanál 2000-nél egyesben akkor 1200 körülire érkeznél másodikban, ott meg nemhogy erő nincs, de lábbal meg kéne lökni :), ez 4500-6500-ig húz, alatta eléggé halott.

Phrascarica 2010.03.15. 17:33:34

@AK76: Most (pénteken) kaptam a Pappastól hírlevelet melyben E250CDI (természetesen az új) 17.311.250 Ft helyett csak most csak nekem 11.690.000 Ft :) ez 33% engedmény

yeti 2010.03.15. 17:33:36

@Ottopappa: phrascaria jól mondja.Esetleg próbálhatod úgy is,hogy lenyomod közben a fedelet.Ahogy próbálod közben fordítani a kulcsot érezni fogod merre enged jobban.

Ottopappa 2010.03.15. 17:42:07

@phrascarica: Kösz :) - amúgy megoldódott: a gyári pótkulcs, ami még nem volt használva, elsőre könnyen nyitotta... Hiába, 17 éve koptatták az előzőt. Ki is cseréltem gyorsan...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.15. 17:42:51

@visszakettopadlogaz: Skyline-ból még én sem láttam balkormányost. De van itt olcsóbb kis sportos jellegű kocsi is, a Toyota Levin (AE111) nagyon népszerű, a Toyota Glanza Turbo is (Starlet) meg akinek kicsit több pénze van, annak Toyota Altezza (Lexus IS 200, csak erősebb motorral, a japán 210 lovassal) jár. És a többi JDM cucc is :)

Ottopappa 2010.03.15. 17:43:34

@yeti: Kösz :) - amúgy megoldódott: a gyári pótkulcs, ami még nem volt használva, elsőre könnyen nyitotta... Hiába, 17 éve koptatták az előzőt. Ki is cseréltem gyorsan... De azért vészhelyzetre a ti ötleteteket is szem előtt fogom tartani... :)

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2010.03.15. 18:31:14

Volt két öreg mercim, úgy mondom: ilyen vagy hasonló szakadék soha többé. Egymillióért már jó kocsit is lehet kapni, vagy ha nem , felveszek mellé egy kis hitelt, másfélért már válogatni lehet.

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2010.03.15. 18:35:06

Félreértés ne essék: a W126-nak nem nagyon van párja, de nem egy ilyen beázós-szétfingott szakadéknak. Ahogy fentebb írták: ez egy luxusautó (volt), és 900e ft-ért nem lehet luxust venni. Csak a luxus romjait, a nyomát.

ogrish 2010.03.15. 19:01:44

Király!!!Balesetmentes közlekedést hozzá!

Dennis01 2010.03.15. 19:39:55

@Ottopappa: A zarakrol jut eszembe, telen mindennap megszopatott a Mini ajtaja, mindig kimentem, ha nem nyilt, vittem ki forro vizet, leontottem a kilincset, utana mar nyilt... Es mielott azt mondanatok, paraszt vagyok, kijelenthetem, hogy tobbszor is benyomtam jegmentesito-olajzo spray-vel, de nem hasznalt..

@KuKori: Tudom, hulyen hangzik, de en balkezes vagyok, igy kezre esik a valto es a kezifek... :DD

paranormal passivity 2010.03.15. 19:49:33

Eredetileg új Toyotát akartam venni, de annyira erős az öregmercilobbi, hogy a fene tudja... Bár ha az egyikről elcsábulnék a másikra, akkor valszleg egyiket sem kellene... A Toyota most rémesen unalmasnak kezd tűnni, az öregmerci meg porosz-rulettnek...

hapsi 2010.03.15. 20:16:50

Mostmárakkor sohatöbbet nemleszújposzt?

Phrascarica 2010.03.15. 20:50:28

@hapsi: minek újposzt, mindenhol máshol elolvashatod ugyanazt egy új autóról amit itt is láthatsz, viszont a használt roncsok kommentelhetően csak itt :)

dennisthemenace 2010.03.15. 21:32:55

@Dennis01: Dehogy vagy paraszt..Csak hulye..DDD

Carl Johnson 2010.03.15. 21:47:23

off: láttátok az új 5-ös kombit?? az oldalon még nem láttam, de ezt találtam róla: autopult.hu/index.php/hirek/ujdonsagok/259-minden-az-uj-bmw-5-oes-kombirol-hivatalos-videoval

Elfogadnám, na...

Carl Johnson 2010.03.15. 21:49:37

hopppp! ezzel kapcsolatos; ezt meg most találtam tovább böngészve: lemérték pályán az új 530d-t...
autopult.hu/index.php/barpult/blog/229-vezettuenk-st-le-is-mertuek-egy-uj-bmw-530d-t-auto-pult-blog

1kutya 2010.03.15. 21:58:32

kicsi az egyetemi parkoló.

nekem anno az OG900-as befért, igaz a DATE kolija mögött van vagy 2ha lebetonozott terület:DDD

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.03.15. 22:08:41

Hi.Nem igaz hogy azt a szájbatekert népítéletet egy éve képtelenek vagytok megcsinálni. Ha friss ítéletre lépek mindig csak második esetleg harmadikra jönnek be a valóban frissek. 2 napig egyetlenegy ítélet sem utána meg 3 oldal egyszerre. Már millioszór mondták nektek mégis qrtok rá magasról.DE MIÉRT?

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.03.15. 23:33:17

A Buhersereg filmben is egy pont ilyet lőttek szarrá... ;)

Az pedig a Berlini Fal ledöntése idején játszódik,oszt a századírnoknak már akkor ilyenje volt.

romesz 2010.03.15. 23:34:03

ez a jargany oreg csokaknak valo inkabb

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.15. 23:50:30

@Dennis01: Én is balkezes vagyok :D A váltó az egyetlen kényelmetlen dolog, egyrészt, hogy az egyes van a legtávolabb, másrészt megszoktam a jobb kézzel váltást az elmúlt tizenpár év alatt...

Ja, még pár itteni érdekesebb japó valami:

carphotos.cardomain.com/ride_images/3/57/2661/25141330012_large.jpg

Toyota Glanza Turbo

carphotos.cardomain.com/ride_images/2/4458/2521/23643760003_large.jpg

Toyota Curren

farm3.static.flickr.com/2454/3866482620_1c6b58e8eb_o.jpg

Toyota Levin

romesz 2010.03.16. 03:33:23

@w650: szar lehet neked, az irigysegtol nem latsz es nem tetszik ha mas ember orul valminek.

zöldi 2010.03.16. 07:08:03

Gábor, gratulálok!
Remélem sok örömöd lesz benne. Húzzál le Viszre, a maágus majd még jobbá teszi.

Phrascarica 2010.03.16. 07:20:26

@KuKori: már mlt3 is megmondta
"Nem Toyotaval kene jarni, belam. Lenne elmeny." :))

mlt3 (törölt) 2010.03.16. 07:56:13

@phrascarica: Nincs kulonosebb bajom a Toyotaval. A megjegyzes nem is annyira ellenuk iranyult, sokkal inkabb arra vonatkozott, hogy mennyire szanalmas amikor valaki egy Toyota volanja mogul eloadja a "kihalt az elmeny az autokbol" c. szittya kesergot. Aki sikongatni akar, vegyen egy 135i-t.

Phrascarica 2010.03.16. 08:11:12

@mlt3: gondoltam, de jól jött a gondolatsorba :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.16. 08:14:00

@phrascarica: Élmény van azzal is, ha magától gyorsul.

admin1221 2010.03.16. 08:18:40

sajnos meglátszik itt is a "túliskolázottság": ügyes fiú, 5-ös átlaga van, de ha kilép a nagybetűs életbe és nincs apuci-anyuci, éhenhalna.
De azért le a kalappal, nagyon ügyes vagy, hogy ilyen szép mercit meg tudtál venni!

Dennis01 2010.03.16. 08:55:42

@KuKori: Nekem mondjuk benne van a pakliban, hogy szabalyosan kozuton itt kezdtem el kozlekedni, itt tettem le a jogsit is. Kulfoldieknek fel volt ajanlva a tolmacs lehetosege! , de en maradtam az angolnal. Elsore csont nelkul atmentem mindenen. Itt nem ugy van a jogsi se, mint Magyarisztanban, KRESZ tanfolyammal, elsosegely, gyakorlati palyan es kozuton, a nem. Itt bejelentkezel a kozlekedesi hatosagnal (DVLA), ott kapsz egy ugynevezett Provisional License-t. Ezt viszed a vizsgakra, es feljogosit, hogyha egy teljes jogositvannyal rendelkezo szemely ul melletted, es biztositva vagy az autora, vezetheted!. A KRESZ vizsganal itt ket resz van: elmelet es veszelyek felismerese videovetitesnel. Ahany veszely, annyiszor katt. Aztan ha ez meg van, keresni kell egy oktatot, azzal elvileg minimum 10 orat kell vezetned, o donti el, mennyi szukseges meg. Az en esetemben eleg volt 5 ora is, aztan mentem vizsgara. A vizsgamon fel oran at koroztunk a varosban, neha meg kellett allnom es ujra elindulnom, egyszer be kellett tolatnom egy meroleges utcara. Ennyi a vizsga, ha atmesz, kapsz egy papircetlit, amivel mehetsz a forgalomban, mig a rendes jogsi meg nem jon. Ja es a papircetlit maga vizsgaztato adja a helyszinen, a jogsi meg ingyen jon a postan ket heten belul.
Egyszeru, atgondolt, semmi keveres...
Mindent osszevetve kijottem kb feleannyibol, vagy kicsit tobbol, mintha otthon tettem volna le...

Garp 2010.03.16. 09:05:09

@Dennis01: "Elsore csont nelkul atmentem mindenen." - jorszóóógud! :P :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.16. 09:47:49

@phrascarica: De itt az autók 2/3-a Toyota :D Nagy esélyed van abban ülni :)

Krisi 2010.03.16. 10:14:09

@Dennis01: életem leghosszabb két hete volt, amikor vártam, hogy a sikeres forgalmi vizsga után végre megérkezzen a jogsim :)

@mlt3: már írtam a másikban is, de pont az a baj mostanság, hogy ha egy új autónál vezetési élményt akarsz, akkor minimum BMW-t kell venned. "bezzeg a régi szép időkben" beültél egy olcsó kocsiba, és már az is adott valami élményt. persze az is relatív, hogy kinek mi az élmény :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.03.16. 10:56:43

@Dennis01: en kamionbol vizsgaztam ( ugyanugy C + E, megvolt magyarban de nem fogadtak el ) gondolom mar miota EU tag magyarorszag is elfogadjak a HU jogsit

egyszeru volt, nem kellett szerelni sem, UK ban nem kotelezo a teherauton a potkerek meg porolto.

Northampton ban lax? jol emlekszem?sokszor eszembe jut northampton, a bridge street :))) ej, par uveg cider elfogyott ott.. :))

cdc 2010.03.16. 11:00:30

Vannak az autók és a Mercedesek! :)
Valóban van gyorsabb erősebb, de "jobb" nincsen!
A taxisok vajon miért nem Bmw-vel taxiznak?! :P

weakest link 2010.03.16. 11:08:20

Tegnap este nem járt véletlenül az első képen látható merci az M7-esen?? Egy ugyanilyen GG...rendszámmal rendelkező megelőzött. :-) :-)

Ender Gábor 2010.03.16. 12:57:01

@weakest link: Dede. Az esti órákban, Székesfehérvár - Budapest szakaszon.

Ottopappa 2010.03.16. 15:23:54

Ender bazeg, én a 3,9-emre kaptam 23.800-at... :D

romesz 2010.03.16. 16:12:12

@cdc: "A taxisok vajon miért nem Bmw-vel taxiznak?!"
Ezt nagyon sok masik model eseteben is megkerdezhetned.

effet papillon 2010.03.16. 18:15:02

abba az ülésbe van vagy 500Ekm, ha nem több, a poszt címe meg no comment, vagyis hungarisztán.

butschq 2010.03.16. 20:12:41

@Ottopappa: nálunk annyi a szociális, mondjuk azt nem mindenki kap:) erre még bursa, meg tanulmányi ha nem innék minden vizsga előtt-után:)

Dennis01 2010.03.16. 20:51:00

@Garp: Eszem a szivedet... :P :DDD

@Krisi: En nem vartam. Megkaptam az ideiglenes papirt a vizsgaztatotol, az oktatom hazadobott, en meg kialltam az udvarbol a Minivel es elmentem a varosba kocsikazni egyet... :)

@visszakettopadlogaz: Igen, jol emlekszel. Nemreg vittem be a Bridge Street-en levo ugynokseghez a papirokat... :D

nzo88 2010.03.16. 20:55:17

Ej ej akkor is csak w126..

romesz 2010.03.18. 04:38:25

@effet papillon: te nem lattal meg 500ezres ulest. Az en kocsim ulese az egyertelmuan mutatja az idot es a megtett tavolsagot. Viszont ebben a merciben az ules nagyon szep allapotban van

ájjeliszekrény 2014.07.03. 00:25:57

utolso
aki utánam ír az muzi

Krisi 2022.06.23. 14:30:58

@Ender Gábor: ez meg van még? :D Épp nosztaligiavonaton ülök (amint nincsen fék) és olvasgatom a besztof Totalcar-t, kíváncsi vagyok mi lett a történet vége
süti beállítások módosítása