Oké, még nem, de mindjárt. Konkrétan 2000. július 14-én, péntek délután 14.49-kor jelent meg első cikkünk, nem hivatalosan, de precízen tehát akkor, mármint 2010. július 14-én leszünk tízévesek. Az évfordulót mindenképpen szerettük volna megünnepelni. Gondolkoztunk sok mindenen, próbálkoztunk szervezőkkel, de sehogy sem tudtunk érvényt szerezni néhány alapelvünknek. Például hogy nincsenek csöcsök, részeg idióták és üvöltő zene; ilyen sarokpontokat fogalmaztunk meg. Tehát olyan legyen a rendezvény, ahol családostul, a halláskárosodás veszélye nélkül meg lehet jelenni, és eltölteni néhány kellemes órát.
Az, hogy magánemberként melyikünk hogyan viszonyul a csöcsös csajokhoz, természetesen más kérdés, a lényeg, hogy a Totalcar tízéves születésnapján senkit sem érhet olyan incidens, hogy váratlanul két paplanszájú prostituált kezdi dörgölni a szélvédőjét káddugó-mellbimbókkal, miközben kétszáz decibellel buffog a Brooklyn Bounce. Nagy örömünkre viszont Noszvai András, az Oldtimer Expo szervezője felajánlott nekünk egy kiállítási területet, meg egy egész napot az ünneplésre, és a magamutogatásra. Az Oldtimer Expo Totalcar napja április 16-án lesz, de természetesen egész hétvégén ki leszünk állítva, és váltott műszakban tartunk majd író-olvasó, tördelő-olvasó, adatbázisgondozó-olvasó és Angéla-olvasó találkozókat.
A Totalcar stand fő attrakciója természetesen a Domsjőből származó Csikós-Ponton lesz, de az csak a plusz egy. A Totalcar tíz évének emlékére szeretnénk kiállítani tíz szép youngtimert, vagyis nagyjából 20 és 30 év közötti autókat. Úgyhogy ezúton keressük azokat a tulajdonosokat, akik ráérnek áprilisban, és van egy szép youngtimerük, mondjuk egy gyári állapotú Opel Calibra, első szériás Mazda MX-5-ös, AE86-os Corolla, Golf II GTI, Saab 900 Turbo, egy jó SEC, Alfa GTV, Citroen BX vagy R5 Turbo, esetleg első szériás Range Rover, ilyesmik. És ugyanezt kérjük motorban, hiszen a Totalbike is a mi gyermekünk.
Mindegy: ami szép, azt visszük. A határidő április 5.
A baj természetesen nem jár egyedül: nem egyszerűen csak jelentkezési lapot kell kitölteni, de rendes fotókat is kérünk, Papp Tibi alább specifikálja, hogyan is nézzenek ki a képek. Ha elkészült a négy kép, az Indafotóra töltsék fel egy külön albumba, és így tageljék fel: 10_eves_totalcar, erre a linkre kattintva ez automatikusan megtörténik. Fontos, hogy a fotó leírás rovatot is töltsék ki. Erre azért van szükség, hogy a befutókhoz idejében tudjunk információs táblát gyártani. Azon pedig (illetve a kép leírásában) olyasmik legyenek, mint:
Pontos típusnév
Évjárat
Teljesítmény
Végsebesség
Saját tömeg
Modellciklus (gyártási időszak eleje-vége)
Gyártott darabszám
Az esetleges platformtársak és a konkurens modellek
Esetleg egy külön kis prózai mű az autóról, ha valakiben van ilyen 1-2 ezer karakteres késztetés.
Küldeni csak a linket kell, mégpedig ide, a kommentablakba (a jövő héttől a főoldal Indafotó-lepedőjében is bárki megnézheti a nevezett autókat) .
Köszönjük! Találkozunk a Vasúttörténeti Parkban.
Hogyan fényképezd le az autódat a Totalcarnak?
Roppant egyszerű képeket kérünk, de ha ez sem megy, kérj meg valakit.
Kezdjük az alapoknál! A fényképezéshez ideális időszak: a nappal. Bár csábító lehetőségnek tűnik a vaku használata este, ezzel diszkvalifikálod magad a versenyből, mert nem fog látszani semmi az egészből, maximum egy világító rendszám. Úgyhogy, már a fotózás elején kapcsold ki a vakut, és nem lesz vele több gondod.
Még egy apróság. az autó legyen tiszta, amikor fényképezed, nehogy trágyadombnak nézzük. A trágyadombokat ugyanis eleve kizártuk a versenyből.Az első feladat
Az autó jobb elejének lefényképezése, 45 fokos szögből. Valahogy így:Mit teendőd? Keress egy placcot, ahol ne zavar senki. Ha süt a nap, úgy állítsd le az autót, hogy a nap valahol a hátad mögött legyen. Az autón ne legyenek árnyékok. Sétálj el az autótól annyira, hogy a fényképezőgéppel rá kelljen zoomolni, ennyi testmozgás kell. És nem lesz rajta az árnyékod az autón. Guggolj le, hogy viszonylag alacsony nézőpontból készüljön el a kép! Nyomd meg a gombot.
Nézd meg a fotót! Nem túl kicsi az autó a képen? Ha igen túl, messze mentél, vagy nem zoomoltál rá eléggé. Csináld újra! Rajta van az autó minden porcikája? Nem lóg ki az orra, fara belőle? Mert ha igen, töröld a francba, és újra. Ha már kezd arra hasonlítani, amit itt látsz, nem sötét, nem túl világos, nincs elmosódva – akkor kész vagy.
Második feladat
Az autó bal hátuljának lefényképezése, 45 fokos szögből. Valahogy így:Igazából ez ugyanúgy készül, csak az autóval meg kell fordulni, vagyis amerre eddig az eleje nézett, oda most a feneke kerül. Csábítónak tűnhet egyszerűen az autót megkerülve csinálni ezt a fotót, de bukta: ha eddig jó volt a fény, a másik oldalon totálisan szembe kapod. És rosz lesz a kép. Tessék csak forogni egy kicsit.
Harmadik feladat
Motortér fotózása.Mindenek előtt, célszerű felnyitni a motortérfedelet. Ha alacsony, amikor kitámasztod, kérj meg valakit, hogy tartsa oldalról. Gázrugósok előnyben.
Ami a fényt illeti, választhatsz: vagy süssön be a nap teljesen a motortérbe, vagy legyen árnyékban az egész motortér. Ha félig ilyen, félig olyan, az úgyis rossz lesz. Ilyenkor kicsit a nap irányába fordulhatsz az autó orrával, vagy egyszerűen elvonulhatsz egy épület árnyékába. Célozz, és lőj! Ezt akár vakuval is próbálhatod, meg anélkül is – amelyik jobb lett, azt küldd el.Negyedik, egyben utolsó feladat
Az utastér lefotózásaAkkor jársz a legjobban, ha egy épület árnyékába vonulsz az autóval. Nyisd ki az ajtót, mert úgy egyszerűbb lesz. Célozd be úgy a kocsi belsejét, hogy látszódjon a műszerfal, meg valami az ülésekből is. Nyomd meg a gombot. Ezt a fényképet is megpróbálhatod vakuval, és anélkül is, majd a számítógép képernyőjén eldöntöd, hogy melyik a jobb. Érdemes a fényképező derítő vaku/fill flash funkcióját bekapcsolni, ha tud ilyesmi, akkor nem villan túl nagyot és nem fog minden csillogni. Ja, és még egy, az elhasznált pzs-k, kotonok, sárkupacok nem mutatnak jól az ilyen fotón, legalább a fényképezés erejéig távolítsd el ezeket.
Ugye, nem is bonyolult? Ha majd el akarsz adni egy használt autót, hasznosak lesznek ezek az ismeretek. Sok sikert.
Az utolsó 100 komment: