Öld meg, ha tudod

Svéd jó tanácsok autótesztelőknek

  2010. február 15. - Gulyás G Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám

 

Mi a közös a szarvasban és a jávorszarvasban? A totálkár.

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr351760932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 22:25:18

@lacza87: Vonatvezető ismerős 21 gázoláson (ember) van túl. Az első 10 nagyonrossz állítólag. Vonaton még kormány sincs amit félreránthatsz, az észleléstől számítva 1,5km múlva áll meg a teherszerelvény..

peszér 2010.02.15. 22:29:34

A törvény olyan amilyen, az ember olyan amilyen, az okoskodás olyan amilyen.
A vad teszi a dolgát, ami génjeiben le van írva és nem foglalkozik ezekkel.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 22:31:03

@peszér: Ezt mondom énis. Ha lehet vigyázzunk rájuk, és magunkra is.

Pennywise 2010.02.15. 22:34:49

Nagyon keveset szoktam vezetni, de tavaly nyaron sotetben sikerult elcsapnom egy facant. 80-85-tel mentem es hirtelen egyik pillanatrol a masikra a szelvedo kozepen nagy csattanassal telibekaptam. Csak annyit tudtam reagalni, hogy levettem a labam a gazrol. Szerencsere nem volt semmi hirtelen mozdulat, kormanyrangatas, fekezes.

Alf (törölt) 2010.02.15. 22:35:03

@Sztávrosz_: ja nekem is haverom faterja vonatvezető, pár éve karácsony éjjel volt olyan, hogy nyíregyházára érve vették észre, hogy véres az InterCity eleje, később megtaláltak némi emberi maradványt is...

Alf (törölt) 2010.02.15. 22:36:11

@Alf: azaz nem volt "észlelés" ahogy elcsapott egy embert...

Krisi 2010.02.15. 22:44:11

@stellaz1: a természet rendje szerint neked sem kéne most a monitor előtt ülnöd...

pollucs 2010.02.15. 22:47:04

2006-ban bőszen építettük az M6-ost Donauneustadtnál, amikor elénk esett egy őzike a 6-os úton. Megsebeztük szegényt, de a kolléga olyan sprintet vágott utána, hogy esélye sem volt a szegény párának. Nem szenvedett sokat mi meg jól laktunk :)

Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 22:51:42

Ha van forgalom az a baj, mert mindenki arra megy és ott szállít amerre én megyek, ha nincs akkor meg az a baj mert a vadak ellepik az utat :)

pollucs 2010.02.15. 22:54:56

Az autónak nem lett baja /Toyota Hilux/

Pennywise 2010.02.15. 22:55:35

Alf, nem, szerencsere nem. Pedig egesz nagy volt, mi meg viszonylag gyorsak. Lepattant, csak ver maradt.

Par eve varos szelen vasutisinen es kornyeken megtalaltuk egy frissen elcsapott viszonylag nagy oz maradvanyait. Ez egy mellekvonal, lassan mozgo piroska vonatokkal, ennek ellenere ripityara szakadt szegeny allat. Eleg csunya latvany volt.

pollucs 2010.02.15. 22:58:11

Udvarnál, mikor átérsz a horvát oldalra, a határetkelőtől 2 km-re, valami ostoba fasz 25 m-re telepítette az etetőket a főúttól. Na ott szigorúan 30 km/h, pedig nagyon jó egyenes, lehetne csapatni :(

Fakapa 2010.02.15. 23:01:54

Mi feleségemmel Afrikában voltunk, egy Szafarin Kenyában. A Defi motorháztetejére két ülés volt szerelve, mi azon ültünk az asszonnyal, a többiek a nyitott terepjáróban ültek. Még a leshelyre menve, kb 60-70km/h-val mentünk, amikor egy elefánt a kocsi elé lépett a semmiből. Egy oroszláncsorda próbálta becserkészni, azok elől menekült. A söfőr hogy elkerülje az ütközést, elrántotta a kormányt, így nem ütköztünk, viszont mivel a feleségem nem kapaszkodott leesett a járműről... és sajnos az oroszlánok megtalálták:(. Nem volt szép látvány, ami maradt belőle azt a helyi krematóriumban elhamvasztottuk és elszórtuk.

pollucs 2010.02.15. 23:05:28

@Fakapa: Baszki, ez most mi? Röhöghetek vagy sírunk? :)

Mosquitoo 2010.02.15. 23:06:17

Motorral érdemes vigyázni. Ennek a srácnak piszok mázlija volt.
www.youtube.com/watch?v=cZAjJ-g0UDw

bowhuntervik 2010.02.15. 23:09:42

Nekem is van két sztorim!
1- Megyek bőszen kb.:100 km/h, látom szemben jön egy félszemű jármű, mikor elmentem mellette kb. 800 m után a bal oldali sávban fekszik egy őz suta, mivel senki nem jött hajnali 2 kor fék, visszatolat, vészvillogó. Az őzike még emelgette a fejét,bár elég lassan, a hátsó lábai tropára mentek.Mivel vadászom, az első dolgom volt megszabadítani a vadat a szenvedéstől, majd egy körtelefon és megtudtam az illetékes vadászmester címét,a vadat elvittem hozzá, mivel a vad az állam tulajdona, mikor elpusztul átkerül a tulajdon az illetékes vadásztársaság,tulajdonába.Az Úr azt mondta, h. még Ő ilyet nem tapasztalt, hogy egy elütött állatot oda vigyenek, ahova tartozik!Le papíroztunk mindent/átvételi elismervény, krotália/, majd meghívott vadászni!
2- Köv. eset, jó út vak sötét reflektor!
Őzike gondolt egyet, kilépett elém, satufék, kormány elrántás, ellen kormány, és olyan igazi rallysan kilincsel előre sikerült találkoznunk, szinte épp, hogy érintve a kocsi jobb első sárvédőjét, mivel őzbak volt az agancsa nyoma enyhén látszik!Örülök, hogy sikerült ennyivel megúszni!
Tanács:- ha egy őzike átszalad akkor lassítani,lassítani, mert soha nem járnak egyedül, ha 1 átment nagy az esélye, hogy jönnek a gidák is, főleg tavasszal!

Dani0504 2010.02.15. 23:16:35

@Fakapa: Ez most vicc vagy halálosan komoly? :S

@Mosquitoo: A csávónak nem kicsi mázlija volt! Új születésnap? A haverjai meg röhögtek csak úgy simán!

Fakapa 2010.02.15. 23:20:54

@pollucs: Ti sírjatok, Én röhögök:)

czuczai 2010.02.15. 23:28:03

én egy kutya miatt raktam tetőre az autómat visszagondolva én voltam a hülye mert nem ütöttem el.

czuczai 2010.02.15. 23:33:28

Ja és a másik véleményem ,hogy a vad nagy g..i mert megvárja a sötétbenn amig az autó megvilágitja neki az aszfaltot.És csak akkor megy átrajta őnagysága.

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2010.02.15. 23:35:00

Nekem egy kutyával/báránnyal volt dolgom, 500 km-es útból 5 km volt hátra, hogy hazaérjünk... Csak egy pillanatot hezitáltam, pont elég volt, hogy ne álljak meg előtte, jobboldali kerék átment rajta... :( Autónak szerencsére nem lett baja, de az állatot sajnáltam. Olyan úton ahol kamionok járnak...

_________________________________________
urv - teweboges.urv.hu

Fakapa 2010.02.15. 23:35:56

@Dani0504: Igazából már rossz volt a kapcsolatunk és volt egy barátnőm is mellette. Így jokór volt jó helyen:P

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.15. 23:40:28

@tom sailor:
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.15. 19:46:27 <- itt le van írva minden.

mediocris 2010.02.15. 23:58:04

@Fakapa: Na azért, mert viccnek egy kicsit erős lett volna. Fakapa a pszichopapa!

Aldo Moro 2010.02.16. 00:04:38

Na, ez az én cikkem! Eddig kb. 15 veréb, 5 fácán, 5-6 nyúl, 3 őz, 1 vaddisznó, és 1 héja. Ki tud többet felmutatni. Mindez úgy, hogy nem közlekedek gyorsan. Csak megtalálnak, hogy dögöljenek meg. Viszont varjút nem lehet ütni, okos jószág. A fácán viszont...

Aldo Moro 2010.02.16. 00:07:33

"Padlófék és kormányrántás segíthet csak." És már meg is van az árok. Nem gondolod komolyan...

nem kéne... 2010.02.16. 00:11:15

@Aldo Moro:

pacsirta az mennyi volt?
:)))))

Aldo Moro 2010.02.16. 00:12:38

"130nál egy combosabb nyuszi is bont már mindent" 100-zal csaptam vaddisznót, hogy meg is döglött, benne van az itéleben. Járt a motor tovább, de elfolyt a hűtőviz. Egy nyúl nem ellenfél, csak a csupa műanyag kocsiknak. :-)

Aldo Moro 2010.02.16. 00:15:24

@nem kéne...: Ez jó! Még nem sikerült, nem is hajtok rá. :-)

Aldo Moro 2010.02.16. 00:17:37

@bowhuntervik: Az én forgatókönyvem a következő lett volna: nyaka kiteker, csomagtartóba be, körtelefon a haveroknak, hogy holnap buli van. :-)

Aldo Moro 2010.02.16. 00:18:55

@Fakapa: Hogy te micsoda egy tirpák vagy - már bocs. Megeszi az oroszlán az asszonyt, azt ezen vigyorogsz??? Hogy fair legyek, neked csak a tököd kellett volna leharapja, asszony jót röhögne fent a hárfája mellett.

Aldo Moro 2010.02.16. 00:25:27

Ja, tényleg: 1 borz, 1 róka.

Fakapa 2010.02.16. 00:30:13

Igen Aldo, most már olyan vicces az egész. Hisz tudod, az idő megszépíti az emlékeket. A Tirpák elsődleges jelentését, kéretik megnézni a wikipédián és ipso facto revideáld az álláspontodat. Köszönöm.

Aldo Moro 2010.02.16. 00:36:52

"de még egy 150 kilós vaddisznó is lebontja az autó elejét." Ez nem teljesen igy van. Nekem megmaradt a lökös, a lámpák, igaz szétment a hűtő, megrepedt a turbo csöve, felgyűrődött a géptető. Még valami csövet is kellett cserélni, meg elnyomta az egyik sárvédőivet, amit vissza lehetett tenni. A bontástól azért messze volt.

___chm___ 2010.02.16. 01:43:45

nekem '93 swifttel soroksári úton buszsávban 60-70nel haladva sikerült megtizedelnem egy verébrajt, ami egy tized másodperccel az odaérkezésem előtt repült oda. le sem tudtam reagálni, még a gázról sem volt idő levenni a lábam, csak néztem és röhögtem. aztán megnéztem a verdát, kicsit tollas volt az eleje de semmi gáz.

haver 3as golffal cuppantott le egy macskát az útról, végignézte ahogy átszaladva az úton elkerüli a szembejövőt a macskapajtás, de csak egyszer volt szerencséje (érd a 40 centis hó idején=féktáv esélytelen) a kis dög kettétörte a spoiler alját meg végigkopogott a feje az alvázon, azt nemtom túlélte-e de kétlem

kismajom2 2010.02.16. 05:33:12

"A kártérítési felelősséggel kapcsolatban megtudtuk: a táblával jelzett útszakaszon bekövetkező balesetért mindenképp az autós a hunyó, és az elpusztult vad értékét is meg kell térítenie. Táblával nem jelzett szakaszon pedig hosszas, bizonytalan kimenetelű pereskedésre van kilátás."

na ez az igazi bunkóság. én már ütöttem el őzet, és bár lassan is mentem, pont emiatt figyeltem is az út szélét, mégsem volt esélyem sem. annak ellenére h fel voltam készülve a találkozásra.
miért? mert a bozótos az út szélétől sok esetben 1-2 méterre van, amit a vad pillanatok alatt meg tud tenni. gyakorlatilag a fékre nem tudtam rálépni annyira gyorsan történt, pedig ez előtt és ez után is többször előztem meg hasonló találkozást, mert mákom volt és kiszúrtam az állatot.
szóval tábla ide v oda, a nem fizető vadásztársaságoknak én megtiltanám a működést. vagy rendezze a kötelező a közös káralapból, vagy mittudom én. de az, h totálkárra töröd a kocsid és még jól meg is büntetnek egy olyan helyzetben amit nem tudsz elkerülni (hacsak nem mész gyalog), az eléggé durva.

Alhazred 2010.02.16. 06:46:56

eddigi legnagyobb áldozatom egy fácán volt, ráadásul nappal (lekopog-lekopog). a kocsin karcolás se, a leves meg finomra sikeredett :)

lyesmith 2010.02.16. 07:27:05

Két hete borítottam fel egy őzet. Szerenceére már lassan mentem, nem lett baj. De ugyanazon az úton találkoztam egy balesettel ahol már mentőhelikopterrel vitték el a sofőrt a szélvédőből meg egy jávorszarvas hátsó fele lógott ki. Később olvastuk az újságban a faszi 90-el ment (megengedett sebességgel) a szarvas az erdőből ugrott elé. Esélye sem volt megállni.

4kereken 2010.02.16. 07:29:52

Mifelénk, Esztergom környékén a dobogókői és a 11-es úton mindennaposak a találkozások (év elején volt egy kettős halálos baleset egy útra ugró szarvasbika miatt Kesztölc mellett).
Szóval: ha erre jártok, tessék figyelni az út széli mozgást: általában őz, ritkábban szarvas, és elég sokszor nyulak érkeznek.
A korábbi hozzászólásokhoz: a szarvas általában egyedül jön, az őzek járnak kisebb csoportokban, rájuk érdemes figyelni. (már ha az illető tudja a különbséget a kettő között).

4kereken 2010.02.16. 07:41:23

Egyébként meg a lassú haladás sem biztos, hogy segít: barátom néhány éve Veszprém környékén egy főútra kanyarodott ki stoptábla után, épphogy kettesbe váltott (talán még hússzal sem ment) amikor az őz nemes egyszerűséggel nekiugrott a céges autónak. Az állat elszaladt, a kihívott rendőrök azt tanácsolták, inkább halgasson az esetről, mert hiába az őz volt a hülye, tábla jelezte.
Ha megállok egy erdei oihenőhelyen és belémugrik egy őz, akkor is én fizetek????

kismajom2 2010.02.16. 07:44:18

@4kereken: én szarvasból is láttam már többet egymás után átkelni az úton. többször is. Zalában.

nabazzmeg 2010.02.16. 08:30:27

Jól van, látom, butaság nem csak nálunk akad..ölje meg a Jávort...persze, mert egy sebesült jávor nem életveszélyes mi? még egy kisebb őzbak is súlyos sérülést tud okozni annak, aki óvatlanul közelíti meg. Másrészt: mivel ölje meg? Mérgezze meg kipufogógázzal? még akkora kés sem lehet nálad, amivel rendesen lehetne szalonnázni, nemhogy ölni.
Úgy látom az örök szabály ott is érvényes: Te voltál? látta valaki? nem? akkor húzás mielőtt meglátja, ha tudsz; ha nem akkor hazudni-hazudni, sírni-ríni és mielőbb megpróbálni okosan kijönni a szituból.

frankoferyx(RO) 2010.02.16. 08:41:31

2009 ben Matizal gazoltam el egy tehenet szep termetes darab volt,tavolrol eszrevetem de 60 v 70 en mentem nyomtam neki padloig a feket de mivel ABS nelkuli volt vagy 20-25M volt a duplafekcsik.a tehenet ep csak elertem(a hatulevok 3omemberen ov sem volt amugy semi bajuk sem lett)keresztben alt az ut kozepen a felolem levo savban volt a fejszarva ( bar szarvnelkuli lett volna)joboldalt szakadek baloldal meredeken amelkedo hat nyomtam egy kover feket majd belecsuszatm oszetorot a szelvedo hala a szarvanak es a sarvedo oszehajlott csak a biztosito ijen esetben nem tejel,talan a tehenet kelletvolna megfejem;((

qmatch 2010.02.16. 08:45:40

...hát, én csak egy idős nénit ütöttem el eddig - őt is csak egyszer.
pontosabban ő jött nekem oldalról, olyan fél-oldalról, a BE sárvédőm oldalról horpadt meg.
nem nézett a fényszóróba, mindössze egy piros autóra emlékezett - az enyém akkor fehér volt... a piros autó az eksön helyén TÚL volt vagy 30 méterrel - tehát akkor merre "nézett körül" a néni?
a néni hamarabb gyógyult, mint az autó...

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.02.16. 08:52:11

@Dövan: elutotted Pelet? azert nem latom mostanaban focizni.....

2010.02.16. 08:52:48

1. Parád - Mátraderecske között novemberi este, 25 éves VW Polo I-es (nem lehet vele száguldani, ez volt a jó...). Jobbról őzike ugrik, én majdnemsatu (csúszott az út), rögtön utána jött egy németjuhász...az őz átért, a kutya meg fékezett egy kurvanagyot és vissza az erdőbe. Asszem megmentettem az őzikét, mert a kuty így már nem érte utól.

2. Halálfélelmem viszont ettől volt: osztálytárs csajt megkértem, vigyen el Pásztóra, mert az Ezeréves Sólyom (a Polo...) épp döglődött. Kispolákkal mentünk. A csúcssebesség közelében (72 km/h) elcsapunk egy verebet a 21-es úton...Semmi gond, tollaska lepattan, mi fék nélkül megyünk tovább, amikor látom, hogy a kocsi össze-vissza kacsázik a kétsávos főúton. Az anyósülésből - ahova behajtogattam magam - finoman átnyúltam a kormányért, nézek a csajra, hogy mi a baj: látom, h a csaj szeméből ömlik a könny, (mert sajnálta a verebet, mint kiderült...).
Mi meg majdnem bebóklásztunk a szembejövő alá, mert alig látott a jány a sírástól...

loláb 2010.02.16. 08:53:20

@GYUSZI BACSI:
"kérdeztem tőle, hogy mia tosznak akarja kiszedni onnan, ebből kutya már úgysem lesz"

:)

bee-lah 2010.02.16. 09:08:04

ja igen, egyszer "dongót" is gázoltam...
a haverom kölcsön adta az ETZ-jét... közeledtem a falumhoz, lassítok cruzolásra, plexi felcsap, vigyorgás be... egyszer csak valami benga dongó bevágódik a plexi és a sisak közé és próbál szabadulni... vészfék, sisak letép és az árokba dob...
leszállok a motorról, keresem a sisakot de már üres...
szerintem ekkor ijedtem meg legjobban eddig vezetés közben... :)
B1

evil. 2010.02.16. 09:15:17

@qmatch: öreg néni nekem is majdnem megvolt a múltkor, be is szartam, a Bartókon mentem a koszti felé, a tétényi úti villamosmegállóból indult el, neki volt piros, és ugye ottt két sáv van, az egyik, ami a karolina útra fordul, nekik is piros volt, uh a néni biztonságban érezte magát és simán kilépett elém a másik sávból az autó mögül,nekem ugye zöld volt...pár centin múlt, még dudálni vagy reagálni sem volt időm, majd nézem a visszapillantóban, mutogat és még neki áll feljebb! ha nme jöttek volna mögöttem megállok és agyonverem (igen, tahó vagyok, de ha meg akar halni ne az én szép új (nekem új) autómat törja össze) bocsi az offért, de ezek rosszabbak mint a vadak, azok nem ismerik a táblákat és a jelzőlámpákat...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.02.16. 09:23:00

@frankofery: akkor ezt most próbáld meg még egyszer leírni, érthetően.

lwcolors 2010.02.16. 09:28:15

Vas megyében sok szakértő szerint az ideális őzállomány 4-5-szöröse van jelenleg. Gyakran látok a mezőn 20-30-as őzcsapatokat.
Eddig 3 őzelütésem volt, 3 különböző kocsival. Plusz két nyúl és egy macska, kár nélkül.

1: mélyen tisztelt KPM nem kaszálja a nemzetközi főútvonal mellett a füvet, csak kb 50 cm-t. Ebből az 1 m magas fűből ugrott elém egy őz úgy, hogy mire leért volna az útra, elütöttem. Időpont: délután 2 óra. Kár: 200 ezer.

2: mostani kocsim, terepjáró, gallytörőráccsal, hasonló eset. Kár: semmi, a gallytörőt kellett lemosni.
Egyik esetben sem volt még fa sem a közelben, nem erdő...

3: Céges Toyota kisbusz, gallytörőráccsal. A cégnél az isten háta mögötti helyekre ez e kocsi megy, sokszor éjjel és hajnalban. 2 év alatt ha jól emlékszem 26 őzet (meg egy vaddisznót és egy szarvastehenet) ütöttek el vele, kis jelzések voltak az ajtaján minden elütésről...

lyesmith 2010.02.16. 09:31:08

@nabazzmeg: Norvégiában, Svédországban nagyon sokan vadásznak. Találkoztam már olyan 18 éves fotómodellel akinek az autójában ott volt a vadászpuska. Az "ölje meg" inkább rájuk vonatkozik.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.16. 09:47:44

@evil.: Ez aranyos. Nekem a céges Passaton kukucskált be a veréb a hütörácson, a kutas szólt, hogy jó az emblémám. Ja, meg volt a 33-ason egy nyúl is, ami majdnem megúszta az átkelést, de a szembejövö autótól (is) megijedt, visszafordult, és a Ducato kerekeit választotta. Biztosra ment.

FlybyWire 2010.02.16. 09:51:39

"Egyrészt az őzek és szarvasok nem nőnek két méter magasra és ötszáz kilósra, "

Magyarországot?
Hát akkor sok szerencsét egy igazi, kifejlett gímszarvashoz.
Ekkora orbitális baromságot!!!

FlybyWire 2010.02.16. 10:18:47

Fater: több nyúl, fácánok, őz (2x). Utóbbiak elmenekültek, az előbbiekből fincsi kaja lett.
Öcsém: őz 110-zel bal első lámpa... kicsit szétfröccsent...
Nekem eddig mázlim volt, csak 2 necces eset volt, egyszer a szembejövő csapot el egy rókát éjjel, csak azt láttam hogy valami pörögve repül keresztbe a kocsim előtt, amikor a fényszórók előtt átrepült, pont bevillant a két szeme... de már elég üveges volt... nagy fless :D
Szinte majdnem pontosan ugyanott (6-os út Szekszárd és Bonyhád között, Kakasd után - igazi vad hotspot, tábla is van) pedig 2 szarvas még ügyenes átért előttem... hálisten ezek okos példányok lehettek, mert még éppen jókor mentek, és nem néztek a refibe, csak átugrottak... de az tuti, hogy irdatlan nagy dögök voltam, nem 2, de nem is 3 mázsásak!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.02.16. 10:32:26

Őzbak, éjjel, 5-ös országúton, előzés után frissen visszasorolva, ezért kb 140-el. Se az állatnak, se nekem nem volt időm értelmes cselekvésre, annyira rövid időre találkoztunk: ő elindult jobbról, de be se ért elém, a fejét a jobb fényszóró elvitte, ahogy megpördült, még KÉTSZER az autó oldalának csapódott. Eredmény:
-összetört jobb lámpa és környezete
- meghajlott a fém a jobb első ajtó és a sárvédő találkozásánál így az ajtó nem nyílt
- telibe behorpadt jobb hátsó ajtó, a belső merevítés is elszállt, így cserélni kellett (!!!)

Bár nem volt tábla, a pereskedést mindenki kihagyta: a vadőr elvitte a tetemet (már ott volt a helyszínelő rendőr, de nem zavarta, hogy a vadőr 500 méterről láthatóan részeg volt) a kocsit meg casco-ra javíttattuk.

Azóta magamtól is megfogadom az éjjeli vezetésre vonatkozó tanácsokat, konkrétan úgy vezetek, ahogy a cikk végén írjátok, és inkább nem előzök, de nem megyek 100-110-nél gyorsabban éjjel rövid időre sem - általában inkább max 90-nel. Mondjuk ma már nappal sem száguldozom :-)

Ja egyébként a rendőrnek végül 10km/h-s sebességtúllépést vallottam be, amiért utólag meg is büntettek őzhalált okozó gyorshajtásért. De ez a legkevesebb, tényleg.

záporjózsi 2010.02.16. 10:46:19

Úgy 6-7 éve, tavasszal majdnem sikerült egy szép, nagy szarvast elkaszálni. Mondjuk nagy dolog nem lett volna belőle, mert az ütköző vagy a vonóhorog megfogja, de a husit sem lehetett volna eltenni, mert amikor átmegy rajta kb. 200 tonna vas, akkor jut is-marad is - leginkább a gőzborotvának. A vágányon akart átkelni, kürt volt, fék nem, úgyse állt volna meg 100 méter alatt. Kb. 10 méterre voltunk, amikor sikerült az állatnak a zúzottkövön átevickélnie. Izzadós volt.

mechanic 2010.02.16. 11:12:22

December, este 9 körül, bukkanó után közvetlenül 3 vaddisznó az út közepén. Vészfék, szerencsés megállás, egy ideig nézzük egymást, nem mozdulnak. A megoldás a fényszóró le + duda volt.

Vadriasztó síppal van valakinek tapasztalata?

2010.02.16. 11:34:40

Motorral, napközben, lakott területen belül, macskát fogtam.
Nagyon lassan csorogtunk egy kis utcán, annyit vettem észre, hogy oldalról nagyon közel fehér villanás, szaladna át valami az úton, PAKK nekiugrott az első keréknél a féktárcsának, onnan a hűtőre, majd a földre placcsant.
Megálltunk, nem mentünk át rajta, de nem tudtam, hogy nevessek vagy sírjak: a macsek k*rvára beüthette a fejét, mert nyávogott és látszott rajta, hogy szédül de nagyon: felállt, de körbe-körbe ment. Rázogatta a fejét, aztán olyan 1-2 perc alatt helyrejött, és továbbment. Mi ezalatt megnéztük a motort, nem lett baja természetesen, és megegyeztünk, abban, hogy szerencsére nem a küllők közé sikerült neki betalálnia. (Könnyűfém kerék három küllővel, elméleti esélye lett volna rá azért :)

Kollégám 100 körüli tempóval vállal levett egy fácánt. Azt mondta, brutális élmény volt, egy hétig lila folt, aztán zöld, aztán a többi szín, kezét alig mozgatta.

Tzl 2010.02.16. 11:37:16

Csatlakozom Mechanichoz. Inkább arról írjatok lécci, hogy milyen tapasztalataitok vannak a vadsípokkal.
Hova, milyet, tényleg ér valamit?

Köszi.

gyalog_galopp 2010.02.16. 11:52:04

Ha táblával jelzett útszakaszon ütők el egy őzet, miért nekem kell kifizetni az árát? A kötelező felelősségbiztosítás nem fizet helyettem?

gatsy 2010.02.16. 12:17:05

Szerencsére komolyabb ügyem semmilyen élő lénnyel nem volt.

Veszprémből Győr fele a Bakonyon keresztül haladva egyszer jól beparáztatott egy őz. Ca. 10 méterrel a kocsi orra előtt nézett fel, és láttam meg a szemét, majd az őzet a lámpa fényében.
Időm sem lett volna fékezni, nem hogy még kerülgessem is, pedig az jó sötét rész, alapból sem 90-nel mentem, mert néhol az út padka sincs felfestve.
Szerencsére nem mozdult.

gatsy 2010.02.16. 12:19:50

@gyalog_galopp: nem , mivel a KRESZ-tábla kint volt, de te nem vetted figyelembe, ergo nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedtél. Saját hibád, ilyet semmilyen biztosító nem fizet.

Kb. olyan, mint amikor az utasbiztosításodban nincsenek benne az extrém sportok, de te azért bunjijumpingolsz, és megfejeled a földet. Azt sem fogják fizetni.

gyalog_galopp 2010.02.16. 12:34:00

@gatsy: Nem vitatom hogy igazad van, csak nem értem. Ha a stopptáblánál nem állok meg, és totálkárosra török egy másik autót, a kötelezőm akkor is fizeti az okozott kárt, pedig durván megszegtem a KRESZ-t

NBaluu 2010.02.16. 12:43:12

Hali! Haverom autójával sikerült elkapnunk egy őzet, persze én vezettem :S Szemben jött egy autó így visszavettem tompítottra. Majdnem egymás mellé értünk amikor megpillantottam az autó jobb eleje előtt az őzet. Belefékeztem és amennyire tudtam elrántottam balra, szerencsére a szembejövő még nem ért oda teljesen mellénk. Pont elsuhantunk volna mellette, de ő lépett egyet felénk, és a feje elérte a tükröt, illetve egy kicsit neki is dőlt az autó oldalának, szerencsére nem nagyon látszik. A tükör fennt maradt, így abban csak tükörlapot kellett cserélni. Bánott a dolog, mert nem a saját autómmal történt, de mögöttünk jött a haverom nővére és a terhes felesége. Ő azt mondta talán még jobb is így, mert ha nem sikerül kikerülnöm, akkor lehet hogy ők kapták volna el.

A legangyobb szerencsént talán a tempó volt kb 56-70 el mehettem amikor megláttuk a dögöt. Előtte a nővére vitt arrafelé végig nyomtam neki: vigyázz erre tele van vaddal :) Erre pont elém lépett ki egy visszafele....

NBaluu 2010.02.16. 12:45:12

@NBaluu: A tempó 65-70 akart lenni:)

woolf81 2010.02.16. 12:55:33

Decemberben volt szerencsém találkozni szarvasokkal szerencsétlenségemre!!!A dologban az a szörnyű,hogy láttam megy valami keresztben át az úton meg is álltam!!Két szarvas át is ment a 3. álló helyzetben oldalról nekiszaladt az autónak:-((( A végeredményt gondolom nem kell ecsetelni!A vadásztársaság persze mossa kezeit!Azt mondják kint volt a tábla!Ez igaz de tudomásom szerint a táblát a KRESZ szerint 150-250m-rel a veszélyeztetett hely előtt kell kirakni na mármost én közvetlenül a tábla után ütöttem el jobban mondva álltam és ő ütött el engem!Azóta utálok minden vadászt!!!!!!!!!Ja a válasz az volt pereljem be őket és ha szerencsém van megnyerem a pert úgy 3-4 év múlva esetleg látok is pénzt belőle!De kérdem én ha tényleg úgy ütöm el és elpusztul akkor nekem ki kell fizetni a vadat!!!Akkor már az övéké!?Vagy ha ne agy isten kiakarok lőni egyet akkor is nekik kell fizetni!Akkor is az övéké!?Na ezért tart itt ez az ország!!!!

Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.16. 13:16:34

@woolf81: Gondolom ha te véletlenül lefröcskölsz egy járókelőt akkor megtéríted az okozott kárt, amiért mosni tisztítani kell... és ha megkarcolják az autódat akkor elvárod hogy fizessék ki.

Na ezért tart itt ez az ország ;)

woolf81 2010.02.16. 13:27:55

@Sztávrosz_: Ha észreveszem és igényt tart rá természetesen!!!Ez csak egy kis odafigyelés kérdése lenne egymásra!Ami manapság nemigazán divat!Abban igazad van nem csak ezért tart itt az ország!De mindent el kell kezdeni valahol és ez kezdetnek megtenné!De ebbe ne mennyünk bele!

indapass90210 2010.02.16. 13:32:03

@visszakettopadlogaz: el, és meg csak azért nem ettük, mert kurva sokáig kellett volna főzni, amilyen öreg....

mlt3 (törölt) 2010.02.16. 13:34:03

@mediocris: Nalunk is volt hasonlo eset, Berlinben ket gyoker lelogatott lancon egy acellapot a hidrol. Az egyik 7, a masik 3 ev 10 honap letoltendot kapott:
www.bz-berlin.de/tatorte/gericht/11-jahre-fuer-bruecken-teufel-article346753.html

A heroinfuggo kazah, aki egy fatuskoval olt meg egy csaladanyat (a gyerekei szeme lattara) Oldenburgnal, eletfogytot kapott:
www.focus.de/intern/archiv/prozesse-lebenslang-fuer-holzklotz-werfer-nikolai-h-_aid_400561.html

p3.focus.de/img/gen/9/t/HB9tiiBS_Pxgen_r_700xA.jpg

mlt3 (törölt) 2010.02.16. 13:36:16

Egyebkent tenyleg ez a legegyszerubb megoldas:
karpark.blog.hu/2008/06/26/azok_az_allatok_2

Casco, oszt jonapot.

nabazzmeg 2010.02.16. 13:43:15

@lyesmith: világos, de itthoni okulásra akkor is életszerűtlen, ráadásul ez a célozzuk meg a farát szintén nehezen betartható jótanács, főleg úgy, hogy az átlagsofőr nálunk vészfékezés címén nyom egy szar satut (felmérések bizonyítják, hogy a legtöbb vezető még fékezni sem tud, asszem itt is volt róla cikk) kezet kormányon kitámaszt (hadd törjön a csukló-könyök) majd meredt üveges tekintettel várja a csattanást a kikerülésre való törekvés legcsekélyebb szándéka nélkül.
És igenis tartom magam ahhoz, ilyen esetben, ha tudsz, húzd el a csíkot (most nem emberről és nem személyi sérülésről van szó! bááár...olaszliszka óta ez sem egyértelmű) mert ha becsületes próbálsz lenni, akkor rácsatlakoztatnak a központi agyra a rossz végén..

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.16. 13:56:58

@mechanic: @Tzl:
Sokat közlekedem erdővel övezett helyeken és nem egy állatot ütöttem el sajnos. Azóta is meglep, hogy mennyi idióta autós képes sima kétsávos fő- és másodrendű utakon, éjszaka is 130-140-el (vagy gyorsabban) repeszteni. Persze, hisz nincs autó, szabad a pálya. Valószínű nem találkoztak még vaddal, vagy azt hiszik szürkületkor aludni mennek...

Vadsíp témában szerintem nem igazán fogsz találni megbízható információt. Úgy tudom, még sehol semmilyen hiteles tanulmány nem támasztotta alá, hogy tényleg hatásos lenne. Nem is fogja, mert a vadak mozgása sokszor és elég nagy százalékban kiszámíthatatlan. Ráadásul jópár félét lehet venni, nem vagyok benne biztos, hogy egyik-másik egyáltalán hatásos-e, hiszen erre nincs semmiféle szabvány vagy előírás.

Tavaly én is raktam fel, azóta sokat tekertem és nem ütöttem el semmit (kop-kop), de több alkalommal volt olyan, hogy 20-25 méterrel előttem szaladt át róka, nyest vagy őz. Ráadásul ha megindul az őzcsorda mert megijed valamiért, nincs az a vadsíp ami megállítja őket.

Egy dolog biztos: még véletlenül sem szabad arra alapozi, hogy ha van vadsíp akkor védve van az autó vagy bármennyivel is nagyobb lenne a biztonság. A legjobb védelem a mérsékelt sebesség és az extra odafigyelés az ezt igénylő helyeken.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.16. 13:59:16

@gyalog_galopp: A kötelező nem fog fizetni, ez 100%. Még akkor sem, ha nem volt kinn tábla. Max a vad árát, ha a vadászok követelik rajtad :(

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.16. 14:03:01

@gyalog_galopp: Oké, most esett le a kérdés...
Tehát a saját károdat természetesen nem, a "vadban" okozott kárt elvileg kellene.

evil. 2010.02.16. 14:16:54

@Tzl: nekünk volt az előző autónkon, nem sokat találkoztam vele vaddal, legalábbis az úton keresztbe futva, mert egyébként sokat láttam, a mostanin nincs vadsíp, és ezzel sem találkozom több vaddal, szóval szerintem nem ezen múlik...

indapass90210 2010.02.16. 14:22:17

@Gringо: Ha kétszer annyival mész, akkor fele annyi időt töltesz a veszélyzónában. Igaz, a csattanás esetleg négyszer akkora lesz :)

G.GABOR 2010.02.16. 14:57:11

Nagy genyák ezek a vadász társaságok,azt hiszik ,hogy ők az atyaúristenek! társaságot.Higanycseppes lövedéket az összesnek.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.16. 15:08:05

@Dövan: Na ja, ezt is lehet mérlegelni :)

Sőt, ha motorral mész ugyanazzal a sebességgel, még az esetleges ütközési felület is kisebb... Viszont a túlélési esélyekre nem sok jót mondanék :)

Peetee 2010.02.16. 15:35:18

Undorító ez a jogrend, miszerint, ah kint a tábla Te vagy a hibás.

Konkrét eset: Esztergomból Tatabányára, szerpentines-kanyargós hegyi út.
Bartáom éjjel jött haza, talán 50-60al ment a Héreg előtti szerpentinen.
Oldalról, a töltésről a megriadt vad szó szerint árugrott az autóra!!! A Tetejére, nem ELÉ...RÁ!
Állat elpusztult, autón sokszázezer kár, és mégis az autóst hozták ki hibásnak.

egy ilyen esetet mégis hogyan kelett volna kivédeni? És ha 15km/h-val megy...akkor is ráugrik a vad...

Miféle ország ez?

gramercy 2010.02.16. 16:35:11

félméteres kuvasz ködben, az 1-es úton, 50 km/h-ról a bal első lökhárítót nyomta szét...és utána futott tovább

de nem ez volt a legszarabb, hanem a fasszopó subarus aki nem tartott mögöttem féktávot...azóta gondolom kétszeresére ugrott a kötelezője

Justice RAT 2010.02.16. 17:39:46

m7 róka. Láttam minden szőrszálát. De VISSZAFORDULT. Féltem, hogy ilyen helyzetben elrántom a kormányt reflexből. Hát szerencsére nem. Nem hogy fékezni, de még a lábamat levenni a gázról sem volt időm. Pedig ott van egy leállósáv is!!!
Máskor meg m1 szarvas fej aganccsal az úton. Érdekes volt.

MB126 2010.02.16. 17:51:26

Na, az én sztorim egészen más: egy kedves másik autós kolléga csapott el egy szép nagy masztiff kutyust, amit a szembe jövő terepjáró egyből az én kocsim alá vágott (céges Lacetti), egyből leszakadt az aljáról a kipuffogó, miegymás- ja és csurom vér lett az alja-. Volt mit magyarázkodnom. Tehát a lényeg, ha valaki elüt bármit, azt jó lenne eltakarítani legalább az útról, hogy másnak ne okozzon már kárt. Ja, mert a terepjárós is megállt és ő azt mondta, hogy a kutya már ott feküdt és ő is későn vette észre. (legalább ő korrekt volt)

sakosss 2010.02.16. 18:12:37

Hát nekem is sikerült elkapnom egy szarvast. Vagyis inkább neki engem, asszem örülhetek h Navarával voltam.
Hajnali órákban kb. 100al mentem és nekiugrott egy 2,5 mázsás bika a bal sárvédőnek, onnan fel a szélvédőre, aztán le hátra, úgy hogy kirúgta mellőlem az oldalablakot.
kep.tar.hu/sakos/50656787#2

kismajom2 2010.02.16. 18:35:46

@gatsy: valóban ilyen elbaszott a kresz, de hidd el nagyon sok vadgázolásnál egyszerűen nem lehet kivédeni a balesetet akárhogy is vezetsz. csak úgy ha nem ülsz autóba. ezért katasztrófálisan rossz ez a szabályozás.

pickapu 2010.02.16. 18:36:13

@sakosss: Vérzik a szívem kolléga! :(

vinyi 2010.02.16. 19:24:08

"A kártérítési felelősséggel kapcsolatban megtudtuk: a táblával jelzett útszakaszon bekövetkező balesetért mindenképp az autós a hunyó, és az elpusztult vad értékét is meg kell térítenie."
Ez nem igaz. Ha az autós bizonyíthatóan körültekintő volt, mindenki a saját kárát viseli.

Snake Plisken (törölt) 2010.02.17. 10:05:11

Kinek a feladata a vadállomány védelme?... Ahogy olvasom az enyém? Mert ha kint van a tábla az úton, akkor a szarvasnak, mongúznak, sünnek van elsőbsége? Aztán még fizessem is ki a vadat... Ki találja ki ezeket a f@szságokat?... Ha neadj isten én elgázolnék egy vadat, abból vadas ragu lenne, ezt a baromságot meg tartassa be az aki kitalálta... és akinek annyi nem jut eszébe, hogy a kerítést már több hete feltalálták... jó hogy nem az autópályán is erre kell figyelni...

Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.17. 14:05:04

@Snake Plisken: Nem állatkert és nem vadaspark, vad. Nincs kerítés ezért vad.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.17. 14:06:12

@Snake Plisken: Mellesleg ha így nézed a vadak követelhetnék az aszfalttal és a városokkal elvett területük után a kártérítést, fizess te :)

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.17. 14:29:08

@Snake Plisken:
Igen, az autósok felelőssége is. Ez van, de valahol érthető.

Hány éve is vannak itthon autók? 100 éve talán? Ráadásul jópár évtizedig túl lassúak és ritkák voltak ahhoz, hogy a vadaknak félniük kelljen. Az állatok ösztöne meg évezredek óta ugyanaz. Ha úgy érzik menniük kell, akkor menni fognak. Amúgy meg mi vagyunk azok, akik a keresztül-kasul szabdaltuk a néhány évtizede még érintetlen erdőket, mezőket utakkal és száguldozunk rajta az autóinkkal. Viselni kell a következményeit sajna.

Egy vadnak nem tudod megmondani, hogy "Figyelj, ide mehetsz, oda már nem". Nem vagyok vadász, de gondolom korlátozni vagy szabályozni a mozgásásukat, vonulási útvonalaikat nemigen lehet. Valószínű annyit tudnak tenni a vadászok/vadőrök/mezőőrök, hogy tudatos etetéssel, rendszeres és szervezett hajtásokkal távol tartják az őzet, szarvast, vaddisznót az utaktól.

Elkeríteni minden utat vagy erdőt fizikai és gazdasági képtelenség, ez könnyen belátható:)

A vadaknak elsőbbsége lenne? Persze, hogy nem. De a vadveszélyre figyelmeztető piros háromszög táblához hasonló van gyalogososban, sőt gyerekesben is.
Az ugye arra próbál rávilágítani, hogy az adott útszakaszon számítani kell gyalogosokra, mert pl nincs kiépített járda. Ez még nem jelenti azt, hogy azon az útszakaszon a gyalogosnak elsőbbsége lenne, de felhívja a figyelmet, hogy fokozott óvatossággal közlekedj. Az ilyen helyen, ha elütsz egy gyalogost, jó eséllyel téged fognak elmeszelni. Míg ha nincs ilyen tábla, van járda és a gyalogos mégis az úttesten bóklászik, akkor már közel sem biztos. Ugyanúgy van ez a vadaknál...

Mellesleg van olyan autópályaszakasz, ahol figyelni kell rá - ott ki is van táblázva.

Jut eszembe, M7-en láttam, de lehet máshol is van ilyen, hogy a pihenőknél átkaparják magukat a kerítés alatt a rókák és mennek a szemétre. Onnantól, hogy "bejutottak", a pihenő pár kilóméteres körzetében bárhol kiszaladhatnak az útra. Így ott sem árt figyelni, ahol nincs kinn a tábla, de van pihenőhely!

szir-szar_biz-basz 2010.02.22. 00:17:23

remelem sose lessz hasonlo elmenyem m nektek

es4392 2010.02.22. 04:27:28

www.youtube.com/watch?v=IajDae1_hAc&feature=related

@Gringo: Most mit akarsz mondani? Zebrát a szarvasoknak? Vagy inkább csak járdát?

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.22. 11:07:25

@es4392: Jó a videó :D
"Zebrát a szarvasoknak? Vagy inkább csak járdát?"
Nem, nem arra gondoltam! Viccesek is lennének az országutakat erdős részeken itt-ott átszelő, két végükön vadcsapásba torkolló zebrák:)
süti beállítások módosítása