Öld meg, ha tudod
Svéd jó tanácsok autótesztelőknek
Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor
Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer
Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél
Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
nem kéne... 2010.02.15. 18:26:32
abban maradtunk, hogy kárenyhítés címén ha van rá lehetőség, akkor bizony meg kell sütni a maradékot otthon.
:))))
amúgy meg arra lennék kíváncsi, hogy amikor az ótópályán végig ott a 2++ méteres vadkerítés, mi az anyám szomorúságáért kell kitáblázni a vadveszélyt.
csak nem biztos, ami biztos alapon?
tónik 2010.02.15. 18:35:22
"a táblával jelzett útszakaszon bekövetkező balesetért mindenképp az autós a hunyó"
Ahogy mondod...
pickapu 2010.02.15. 18:40:11
Lehet benne valami.
nem kéne... 2010.02.15. 18:41:25
és tessék mondani, a vadkerítés az díszből van ott?
ami annak a lukján átfér, az forgalmi szempontból nem tétel(bocs, lehet, hogy szarul hangzik, de ez a natúr valóság), ha meg akkora luk van rajta, az meg annak a sara, aki gondozza az adott műtárgyat.
szóval még egyszer, mi indokolja?
Nagy-Papa 2010.02.15. 18:42:17
éjszaka 01h.
Persze dupla zacsiban hazavittem, megnyúztam, kizsigereltem, és pörkölt formájában "kárenyhítettünk" (ködlámpám, első lökhárítóm bánta a találkozást. Meg persze a nyuszi..)
Nagyobbakat eddig elkerültem (nem egyszer).
Veszélyes no, de a szerencsén kívül csak a kár mértékéről lehet értekezni.
nem kéne... 2010.02.15. 18:43:18
teljesen mindegy, gyakorlatilag már alig tudsz vadveszély tábla hatályán kívül autózni, legalábbis errefelé frankón átmész a megyén úgy, hogy egyetlen méter nem vagy a tábla hatályán kívül, persze a lakott területet leszámítva.
kajo 2010.02.15. 18:48:31
Adamantit 2010.02.15. 18:50:52
Johnny336 2010.02.15. 18:54:03
Azokat nem sajnálnám, de szegény szarvas nem tehet róla, hogy pont az élőhelye közepén megy a főút - viseltessünk figyelemmel irántuk, mikor hajtunk: mindenki jobban jár.
fkorbi 2010.02.15. 18:54:16
GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.02.15. 19:00:38
Én ilyen helyeken, ha nincs lakott terület a közelben, kb. két másodpercenként dudálni szoktam egy rövidet.
retikanya 2010.02.15. 19:01:05
Egy szó mint száz, én senkinek nem kívánom az élményt, mert még most is kiver a hidegrázás, ha eszembe jut.
evil. 2010.02.15. 19:04:06
Viszont volt ismerősöm, aki két nyúl és egy őz után sem tudott semmit hazavinni, pedig az őznél, (az volt fél éven belül a harmadik, előtte a két nyúl) mikor látta,h mindenképp csattanás lesz inkább egy kövéret nyomott, és a mocsok a motorháztetőn felpattanva túlélte...
egy másik ismerősöm szokott hótolózni is, ott mindig ő nyer, szóval náluk a "roadkill özpöri" gyakran van menün:)
nem kéne... 2010.02.15. 19:06:21
@fkorbi:
kutyának semmi köze a vadveszélyhez ugye, azért meg leginkább a kutyatartó a felelős.
érd mellett, a balaton felé menő oldalon a lejtő tetején éjjel tizenegykor én is lőttem már kutyát, a mai napig nem tudom, hogy egyet vagy kettőt, mert kettő jött elég közel. az egyiket megtaláltam, az szarul nézett ki.
a legjobb az volt a dologban, hogy épp egy autópályafelügyeletes renault mastert előztem, premier plánban végignézte az esetet.
kiindexeltem jobbra, megállok, megáll ő is mögöttem.
mire kiszálltam, már jött is, hogy na akkor szedjem össze, amit odacsúnyáztam, mert különben (itt valami hablaty jött arról, hogy a közutat közlekedésre alkalmas állapotban kell hagyni, aki beszennyezte, gondoskodjon a takarításról) feljelent.
kiváló. már épp akartam kérni. de akkor már várjuk meg közösen a rendőröket, mert én is szeretnék egy bejelentést tenni, keressék már meg a kutya maradékának gazdáját aztán akkor vegyen nekem pár alkatrészt a pár hónapos autómra. közvetlenül ezután pedig szeretnék beszélni a narancssárgaautós csávó főnökével, mert szerintem a narancssárgaautósnak többek közt ilyesmi feladata is van, valamint ha használja az autója tetején azt a sárga villogót, valószínűleg előbb észreveszik, mint engem, amikor a belső sávban kutyamaradékot vadászok.
ezután kedvesen érdeklődtünk egymás fel és lemenőinek valamint oldalági rokonainak hogyléte felöl, külön felemlegetve ezek egymás közötti szexuális szokásait, aztán mindenki ment a dolgára.
tom sailor 2010.02.15. 19:07:54
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.15. 19:08:44
Pont ezért. Mert ha kint van a tábla, akkor az autós a felelős, és nem vonhatják felelősségre a kerítés "gondozóját".
pickapu 2010.02.15. 19:09:41
A pickup még nem kapott el semmit, remélem nem is fog.
Evil1979 2010.02.15. 19:10:40
pickapu 2010.02.15. 19:12:31
VOGAben 2010.02.15. 19:12:32
One_Way 2010.02.15. 19:12:59
tom sailor 2010.02.15. 19:14:43
Tab belterületén egy jobbról jövő róka nem adott elsőbbséget, lefejelte az első kereket, azonnal vége lett. (Nem a lökhárítónak, hanem a kerknek ment neki.)
Szintén Tab határában, este, az úton ácsorgott egy szarvasbika. Megálltam, dudáltam, nézett egy darabig, azután elballagott.
pickapu 2010.02.15. 19:15:26
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.15. 19:15:38
Alf (törölt) 2010.02.15. 19:15:59
Alf (törölt) 2010.02.15. 19:17:00
zzoltan73 2010.02.15. 19:17:14
VOGAben 2010.02.15. 19:20:14
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.15. 19:20:50
Tehát aki hazaviszi az elütött vadat, az lopás. Ha megállít a rendőr, és épp a csomagtartóban van, az csúnya szopó.. tekintve, hogy egy szebb őz milliós tétel.
A kártérítési rész meg erősen ügyvéd- felelőségbiztosító- és vadásztársaságfüggő. Civilizáltabb megyékben a vadásztársaság biztosítója téríti az autós kárát, az autós biztosítója meg a milliós vadat. A vadveszély táblának semmi köze ehhez, egész addig, amíg az autós is betarta a szabályokat (gyk. sebességkorlátozás, relatív gyorshajtás, stb).
Most pedig lehet anyázni.
VOGAben 2010.02.15. 19:22:00
tom sailor 2010.02.15. 19:22:57
Jó régen két autóval mentünk nyár végén horgászni. Az egyik bokor tele volt verébbel. Mikor elment mellettük az első autó, az összes felrepült. A másodikon meg kopogtak, mint a jégeső...
tom sailor 2010.02.15. 19:24:22
phaidros 2010.02.15. 19:25:22
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.15. 19:25:51
tom sailor 2010.02.15. 19:27:17
a) település közigazgatási belterületét, valamint
b) lakóingatlanul szolgáló bekerített külterületi ingatlan,
c) tanya, valamint major,
d) temető,
e) nem mező-, erdő- vagy vadgazdálkodási célból bekerített hely,
f) repülőtér,
g) közút, továbbá
h) vasút"
A vadveszély tábláról ről is hasonlóan "tájékozott" vagy.
Milliós őz meg nincs, összetéveszted a szarvasbikával.
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.15. 19:29:27
nem kéne... 2010.02.15. 19:30:17
az tök jó, hogy az állat az állam tulajdona, de érdekes módon az elütött vadat a vadásztársaság kurrentálja rajtad, ami meg nem állami tulajdon.
szóval valahol hibádzik a koncepciód.
evil. 2010.02.15. 19:30:23
közlekedő edény 2010.02.15. 19:31:15
Bár egy nyuszit szívesen elkaszálnék :) nyami :p
tom sailor 2010.02.15. 19:32:06
" Vadászterületnek minősül - hasznosítási formájától függetlenül - az a földterület, valamint vízfelület, amelynek kiterjedése a háromezer hektárt eléri, és szemközti határvonalainak távolsága legalább háromezer méter, továbbá, ahol a vad
a) a szükséges táplálékot megtalálja,
b) természetes szaporodási feltételei, valamint
c) természetes mozgásigénye, búvóhelye, nyugalma adott."
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.15. 19:32:13
Garp 2010.02.15. 19:32:49
A kollégák biztattak, h arrafelé sok a borz, és az sokkal csontosabb a macseknál, ha azt fogok meg egyet, lehet nagyobbat szívok. Aztán kitől kérjek kártérítést? Mire összeszedem a maradékát a gyorsforgalmin, engem is kivasalnak.
Fene egye a szuicid nyervogókat (lámpa vakítja, tudom).
hamisnero 2010.02.15. 19:34:12
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.15. 19:34:13
olvasgasd tovább azt a jogszabályt, lesznek benne érdekes dolgok. Ha nem megy, segítek.
Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.02.15. 19:35:22
Szarvas lepattant róla, aztán mire kiszálltam, már feltápászkodott, és elszaladt, én meg megnéztem a dögtolót, konstatáltam, hogy ennél terepen sokkal nagyobb pofonokat szokott kapni, és mentem tovább.
De ha megdeglett volna a szarvas, nem tudom, mit csináltam volna, mert egyedül volt, a dög meg elég nagy volt, egyedül nem bírtam volna becibálni a kocsiba.
waffen55 2010.02.15. 19:35:40
Hanzy · http://bblogja.blog.hu 2010.02.15. 19:36:40
Szarvas az út szélén, lassítottam, nehogy elém ugorjon, el is ment a kocsi mellé, majd amikor a lámpa a háta mögött volt, úgy érezte, minden oké és keresztbefordult az uton... Jobb első sárvédő, lámpa, motorháztető, jobb első ajtó és jobb első ablak bánta... Rendőr havert hivtam, előre mondta, hogy nem sok esélyem van (a szarvas ráadásul elment), de ha gondolom, hivjam ki a járőrt, helyszinelje le a balesetet... Ez meg is történt, a kocsit mindenesetre megcsináltattam casco-ra (900e a kár, megúsztam 90-ből a 10% önrésszel..), mert kellett a melóhoz, majd január végén - február elején kaptam egy levelet a rendőrségtől (váci rk), hogy az eljárást megszüntetik a károkozó ismeretlen helyre történő távozása miatt... :)
tom sailor 2010.02.15. 19:37:42
Egyébként én vizsgáztam ebből. :)
Tomi1973Wien 2010.02.15. 19:39:23
gyorbol veszprembe haladva a zirci szerpentines resz kozvetlen kozeleben elkaptam egy özet. csak 'kisebb' serules tortent (jobb eleje a kocsinak, de nem totalcarnyi). felrealltam, felhivtam a zsarukat, aztan egy ismerost, hogy nyomozza ki a vadaszkamarat, hogy azoktol megtudhassam a teruletet kezelo vadasztarsasag szamat. a rendor kiert, visszafele elgurultam vele jopar kilometert, visszafele kb. 1,5km-re volt egy bekotout, de nem volt utanna vadjelzo tabla, aztan tovabbgurultunk, tobbKMre visszafele volt egy vadjelzo tabla (addigra már tobb csatlakozo ut is volt), de a tabla KM megjeloles nelkul volt, tehat a csatlakozo ut megszuntette a hatalyat... a rendor tok normalis volt, ö is es en is keszitettunk fenykepeket. mire visszaertunk a kocsihoz, mar ott vart minket a vador, elismerte a hibat a tarsasaguk reszerol. mire begurultam a veszpremi autokereskedes-szerviz kepviseletre, addigra OTT VART A FAX a vadtarsasag reszerol, amiben kerik a szervizt, hogy kezdjek meg a munkat a kocsimon, mert a biztositasuk fogja fedezni a karomat. wow effekt volt, ilyet elotte sem es azota sem eltem at.. gyors, megbizhato, pontos eljaras volt, kenyelmetlensegektol mentesen... kaptam csereautot, folytattam utamat, es ennyi... happy end... szal, nem mindenki büdösmocskoslehuzo... bar biztos, hogy tobbsegben vannak :-D
ColtCzT 2010.02.15. 19:40:48
Ezen már 20 perce röhögök....milyen szép megfogalmazás! Ez gyönyörű reakció azokra a nagyszájúakra, akik itt a belsőségen mindig okosabbak mindennél és mindekínél :D
Egyébként, én eddig csak két kutyát ütöttem el (autoban semmi kár, már lasítottam előttük), meg egy fácánt 160al (csak rendszámtartó csere = csoda)!
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.15. 19:40:56
waffen55 2010.02.15. 19:43:40
Faby 2010.02.15. 19:43:53
Vadász ismerős azt mondta, hogy két lehetőségem van:
1: bejelentem, ha megvan az őz, akkor rámverik az értékét, meg valami szabálysértési bírság is kinéz, az autóban esett kárt senki nem téríti.
2: nem jelentem, a károm ígyis úgyis nekem kell állni, de eszünk egy finom őzpörköltet. Vigyem el hozzá, szívesen megnyúzza nekem.
Végül nem lett semmi, mert az őzike (ahogy fentebb írtam) elkószált, legalábbis remélem, hogy túlélte.
nem kéne... 2010.02.15. 19:44:49
én eddig egy őzet hoztam el (már elévült), olyan négy óra múlva szedük szét, nagyon kimostuk, jó lett.
:)))
tom sailor 2010.02.15. 19:45:02
Hanzy · http://bblogja.blog.hu 2010.02.15. 19:46:03
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.15. 19:46:27
9.§ (1) A vad az állam tulajdonában van.
(3) A nem vadászterületen elhullott vad teteme, valamint a hullatott agancs annak a jogosultnak tulajdonába kerül, amelyiknek a vadászterületéről a vad oda került. Kétség esetén tulajdonosnak a fellelés helye szerinti legközelebbi vadászterület jogosultját kell tekintetni.
Egyéb kérdés?
waffen55 2010.02.15. 19:47:03
Bambano 2010.02.15. 19:49:10
waffen55 2010.02.15. 19:51:05
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.15. 19:54:51
Szerencsére a vaddisznó nem lett meg, így nem kellett kifizetni (remélem túlélte a dög, rohadt nagy volt).
tom sailor 2010.02.15. 19:55:37
Nem csak analfabéta, szenilis is vagy:
"a területileg illetékes vadásztársaság. (Az ország minden négyzetcetimétere fel van osztva, igen, még a parlament kupolája is.)"
Mesélj, melyik társaság területe a parlament kupolája?
Egyébként vadászatra jogosult, nem vadásztársaság.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.15. 19:55:58
waffen55 2010.02.15. 19:58:10
evil. 2010.02.15. 19:58:24
VipeR-T 2010.02.15. 20:01:10
evil. 2010.02.15. 20:01:23
ebben az esetben viszont a kurva anyját :)
evil. 2010.02.15. 20:02:27
waffen55 2010.02.15. 20:04:07
nem kéne... 2010.02.15. 20:05:46
de a vadveszély tábla úgy van kihelyezve mindenhol, hogy hozzárendelnek egy vonatkozó úthosszt, anak érvényességét a félúton betorkolló kereszteződés nem oldja fel.
ColtCzT 2010.02.15. 20:07:07
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.02.15. 20:08:19
hamisnero 2010.02.15. 20:09:02
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.15. 20:10:48
Nem csak analfabéta, szenilis is vagy:
"a területileg illetékes vadásztársaság. (Az ország minden négyzetcetimétere fel van osztva, igen, még a parlament kupolája is.)"
Mesélj, melyik társaság területe a parlament kupolája?
Egyébként vadászatra jogosult, nem vadásztársaság.
Nyilván azé, amelyik társaság a legközelebb van hozzá (lásd a vad honnan jött című részt). Ha bemész bármelyik megyei vadászkamarába, és mondasz egy címet, akkor megmondják, hogy ki a legközelebbi társaság -> kihez tartozik. Tudod lesz ott egy térkép, amin be van jelölve. Sőt, a rendőrségen is van ebből a térképből, hogy ne hajnali 3kor kelljen körzővel és vonalzóval kiszámolni.
Szóval igen, fel van osztva.
ÖtletElek 2010.02.15. 20:11:02
Szóval szerintem a legfontosabb a lélekjelenlét.
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.02.15. 20:11:45
egyszer az utcánkban komótosan sétált fel egy óriási szarvasbika, de a kertünkben is többször voltak bent legelészni
elütni még nem sikerült egyet sem, bár egyszer nagyon közel voltam hozzá, de sikerült kikerülni
viszont egy 50-60 kilós kutyát elütöttem a GOlffal és december óta várok a kutya felelősségbiztosítójára, a Groupama-Garanciára, hogy nyilatkozzon már, hogy mennyi összegig fizetik a javítást
húzzák az időt, szerencsére a kocsi működőképes maradt, mert csak kb. 50-nel mentem és egy qrva nagyot satuztam is, csak nagyon röviden, mert közvetlen az autó elé ugrott be (elindult jobbra, aztán hirtelen megfordult és ugrott)
5 métert repült be az árokba, ami vagy 3 m mély
a gazdája meg ott bömbölt, hogy nem tudja kiszedni az árokból
kérdeztem tőle, hogy mia tosznak akarja kiszedni onnan, ebből kutya már úgysem lesz
mondta, hogy már a harmadik kutyáját ütik el ugyanott - de ő azért még mindig ott sétáltatja az országút szélén
aleb19 2010.02.15. 20:13:03
evil. 2010.02.15. 20:15:27
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.02.15. 20:23:02
én meg épp négy gyereket vittem haza a vonattól, három sajátot meg egy szomszédot, ha mondjuk 90-nel mentem volna, amennyivel ott szabályos, és felburulunk és befejelünk az árokba a kutya után, akkor lehet hogy páran otthagytuk volna a fogunkat az 5 közül
na akkor lettem volna én is játékos
evil. 2010.02.15. 20:25:02
yeti 2010.02.15. 20:27:58
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 20:30:52
Ha nincs vadakra figyelmeztető tábla, akkor meg ízekre cincálják azt hogy ténylegesen a látási és útviszonyoknak megfelelően közlekedtél-e, vagy se. Ezen szokott elbukni a táblás szitu is, simán azt mondják hogy lassabban kellett volna menned.
Jó ha van Casco-d. Ha öregebb a vasad amire nem érdemes és nem is lehet cascot kötni akkor bukta, jobb ha megeszed a szarvast.
Alf (törölt) 2010.02.15. 20:33:21
mogyoródi 2010.02.15. 20:34:39
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 20:38:36
DrSzoke 2010.02.15. 20:39:48
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 20:43:04
De tényleg van úgy hogy a szűk erdei (egyébként aszfaltozott) úton 30-al óvatosan csorogsz és úgy eléd ugrik a sűrűből hogy nem tudsz megállni.
MinOr 2010.02.15. 20:45:42
...félmillió.
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 20:45:57
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 20:48:03
Ymmi 2010.02.15. 20:49:08
Dani0504 2010.02.15. 20:50:57
Unokabátyám nem volt ilyen szerencsés ő egy vaddisznóval találkozott éjjel munkába menet, saját bevallása szerint is lassabban ment és ez lett a veszte, ha úgy megy ahogy szokott akkor elkerülik egymást. A vaddisznó szépen lebontotta az Astra elejét, de rendőrt nem mert hívni, mert nem tudták, hogy van-e tábla + ő maga is rendőr és keményen megb@sszák ilyenért a melóhelyen. A poén része a dolognak, hogy nem tudták melyik irányból jött a dög, jobbra egyik vadásztársaság, balra a másik... A vaddisznó csupa sár volt, valószínűleg hajtották, mert az egyik vadász a telefon után 10 percen belül ott volt és a másiknak sem kellett 15 perc...
Ezt nevezik pechnek, casco nem volt(azóta van) lehetett zsebből perkálni a 800k-s végösszeget!:S
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 20:53:57
Tapsi-Hapsi balszerencséjére, egy 24 tonnás nyerges jött mögöttem :(
Adrian Mole 2010.02.15. 20:54:58
Szlovéniában vannak maxiszopatós "táblák", furnérból kivágott, ugrani készülő őzt ábrázoló "transzparensek". Kanyarban. Az elsőnél belém fagyott a szar. Aztán már készültem rá, és lassítottam is. Elérte a célját.
Krisi 2010.02.15. 20:58:46
nekem még hál' istennek semmi hasonló kalandom nem volt. ja de, egyszer egy galambot bedarált a biciklim első kereke, ezzel legalább tettem valamit fővárosunk tisztaságának érdekében :)
áprilisi belsőség találkozóról hazafele jövet meg majdnem egy kutyulit sikerült elütnünk (tipikusan a 3 motoros találkozik kutyával, nanáhogy:)
azt viszont hallottam, hogy régebben az alföldön amikor még nagyüzemben szállították a cukorrépát teherautóval, akkor sok sofőr kifeszített nyuszifej magasságban egy drót a teherautó elejére, és az elütött nyulakat az út szélén árulták. mindez kb. 20-30 éve volt, nekem is csak mesélték :)
ismerősöm meg döglött vaddisznóval találkozott az M3-ason Gödöllőnél, sikerült majdnem szarrátörni az autóját. két hétig rothadó hús szaga volt az egész kocsinak, mivel az egész alja tele volt szőrrel meg hússal. panaszkodott is, hogy az a köcsög sertés nem tette ki az elakadásjelző háromszöget :)
W123qp 2010.02.15. 20:58:47
Kértem, mutassa meg a fegyverét. Mondja: Nem tudom megmutatni, mert az nincs nekem.
De akkor mivel lőtte?
Busszal, fiam, busszal! :-)
pink75 2010.02.15. 21:01:05
este 10, jeges is volt az út, fáradt is voltam, család is hátul, ezért szinte csak döcögtem 70-nel, felnyomom a refit, na, akkor látom, ott áll. Fék, csúszkál a segge a kocsinak, no abs, szakaszosan, közben a kocsi előredől, szart se látok a szarvasból, nem tudom mi van. Megállok előtte 10 méterrel. Az is néz, mi van. Baszott nagy dög. Dudálok, aztán fél perc múlva hajlandó megfordulni, és az ellenkező irányba el.
Amúgy a legtöbbször nem is egyedül vannak, ha ugrik egy, lehet számítani a párjára is.
indapass90210 2010.02.15. 21:03:33
Ja igen, egy pele, két veréb, egy fácán, egy macska (a haja ott maradt a koptató meg a lökös között) és egy nagyobb méretű kutya feküdt az autópályán éjjel, jó pár centit belógva a lökös magassága fölé (a brabus/startech lökös mindent kibír).
bee-lah 2010.02.15. 21:04:55
rágyorsítottam, hogy a kanyar után a lejtőn lefelé még a következő kanyar előtt megelőzzem...
megközelítettem, aztán már csak arra emlékszem, hogy világít a volvo féklámpája, és nyomom a satut, de továbbra is (lassan) közelítek a volvohoz... mikor éppen megérintem, valami elzúg oldalra...
kiugrott egy süldő vaddisznó a volvó elé pont mielőtt megkezdtem az előzést...
A volvónak ledörzsölődött a rendszámtáblája, nekem elpattant a rendszámtartó keretem, a süldő nehezen lélegzett :)...
~1 perc kellett, hogy a gumifüst eloszoljon...
Másnap leléptük faterral: 18m-es csíkot húztam.
Szerintem én vagyok az egyetlen, aki úgy ütött el egy vaddisznót, hogy egy volvót "tolt" maga előtt... :)
B1
nem kéne... 2010.02.15. 21:08:11
jaaaaaaaa
erről eszembe jut az a sztori, amikor a csávó pikappal rombolt hazafelé, a pikap teherbírásig megrakva nyomdatermékkel, utánfutó mögötte szintén.
aztán egyszercsak bekúszott a fényszóró látokörébe egy alakulat, akik előtte döglesztettek meg egy szarvast autóval (se vészvillogó, se semmi), aztán in situ éppen bontották a zsákmányt. az út közepén. emberek széjjelugráltak, de a pikap megállni már a súly miatt se tudott, kerülni a szembesávban álló autó miatt nem tudott, átrongyolt a dögön nyélgázon, de semmiképp se fékezve, hogy legalább az eleje magasabban legyen.
aztán utána megállt, gép technikailag egyben, embereket elzavarta a halál bús faszára, hogy lehetnek ilyen hülyék aztán hazajött.
a pikap is elég szarul nézett ki, de az utánfutó volt az igazán gyalázatos, minden úszott a vérben, a cafatokban meg a béltartalomban.
ratrider02 2010.02.15. 21:13:49
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 21:15:02
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 21:16:29
W123qp 2010.02.15. 21:19:02
2. A srác elcsapott egy kutyát, még látta a tükörben a kocsi alól kihemperegni és kinyúlni. Nem ment vissza a kutyát intubálni,de a kocsi úgy tűnt rendben van. Pár nap múlva viszont egyre fertelmesebb szaga kezdett lenni. Alánézett és a kutya böndője ott volt a féltengelyre felcsévélve...
3. Román Dacia-ból a vaddisznó kiszakította a motort és elment. Csak 3 nap múlva találták meg elpusztulva.
Ymmi 2010.02.15. 21:19:46
majomkutya 2010.02.15. 21:20:12
És csak ott állt előttem és nézett bele a szemembe.
A másik eset meg az volt, mikor elmentünk autókázni erdei utakra, elég jó tempóval haladtunk, mikor ahaver huga mondja, hogy ne menjek olyan gyorsan, mert mindjárt kiugrik elénk egy őz...
Nem telt el 5 másodperc és már ott is volt, nagy fékezés, az őz megijedt és futott a kocsi elől, de az úton, rendesen, haladási irányban. Hála istennek ahogy a kocsi lassult, az őz úgy gyorsult és be tudott ugrani a bokorba. A haver meg az anyósülésen kiabálta, hogy toljad neki, ŐŐŐZPÖRI LESZ.
Hát nem lett szerencsére, az őz is megmenekült meg a kocsi is.
fintor 2010.02.15. 21:21:36
Nem kell hozzá sör,
sem semmiféle főzet,
tiszta fejjel gázolok
sündisznót és őzet.
folyt: www.pakaszok.hu/oztusa.php
majomkutya 2010.02.15. 21:22:43
Egyszer elütöttem egy macskát, hallottam, hogy kopog a kocsi alján, megálltam, hogy mi lett vele, erre elszaladt.
Mákja volt... 9élete van.
stellaz1 2010.02.15. 21:23:03
Faterommal meg macskát ütöttünk el 50-es, de így is leszakadt a hútó, ami belevert a ventillátorba, és szét is darálta az egészet.
Amúgy nagyon sajnálom ezeket a szerencsétlen állatokat. Ez a kurva nagy civilizációs szabadság évente állatok ezreinek, százereinek életébe kerül :(
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 21:24:37
Clearvoyance 2010.02.15. 21:24:59
Fék, aztán fék fel és hintába kikerültem. A lejtő alján sikerült újra egyenesbe hozni az autót. Tanultam belőle.
2, Nagybörzsönynél a tetőn Iveco. A perifériás látómezőben egy barna villanást láttam a bokrok között. 6 fekete csík az aszfaltra aztán lehetett bámészkodni ahogy ugrándoznak. :)
majomkutya 2010.02.15. 21:26:36
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 21:33:21
Genetikailag nincsenek hozzászokva hogy egy aszfaltcsík megy keresztbe a legelőn, amin iszonyatos sebességgel világító vasdobozok suhannak. A vadak nemtudják mi az a Civilizáció :)
evil. 2010.02.15. 21:35:10
egyik barátom, nem egy szerencsés fajta, mindig történt vele vmi, motorral ment, jó rég volt kb. 15 éve, szóval őz kiugrott elé, fékezett, elment előtte, viszont a második telibe kapta a motort oldalról, hatalmasat pereceltek, persze az őz elment, ő meg hónapokig járt kezelésre a lábával Pestre (180km), mögötte ült a barátnője is, akinek elvileg tilos volt vele motoroznia, szerencsére nem lett baja.
@W123qp:
én is voltam már tanúja,ah a menetrendszerű buszra satufék után hozta fel a sofőr a meglepően egyben maradt nyulat, meg egyszer őzet csaptak el, igaz azt nem a busszal vitte el, kihívta az egyik haverját kocsival és ment tovább, hisz a menetrendet tartani kell:)
Valamint nekem is volt ismerősöm, már írtam, neki is háromból semmi, legalábbis ami a kajálást illeti, soha nem pusztult el a "tettes" csak a törött kocsi maradt utána...
majomkutya 2010.02.15. 21:38:19
Pár hete láttuk, ahogy elütnek egy kutyát, szöryű volt végignézni. Szerencsére megúszta egy lábficammal és befogadtuk. Kb 3-4 hónapos.
Ami kutyákat kidobnak a gazdáik, gyakran azok a legveszélyesebbek, mert minden autó után futnak szegények.
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 21:38:49
majomkutya 2010.02.15. 21:39:52
Hallottam egy történetet, hogy a motorosnak belerepült a szájába, megcsípte a torkát és úgy bedagadt neki, hogy megfulladt. Segíthet a plexi...
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 21:41:20
Krisi 2010.02.15. 21:42:02
azért a fejedet inkább hagyd ott ahol gyárilag van, nem egészséges ha eltávolítod!
ezért nem szeretek amúgy utassal motorzani, túl nagy felelősség. viszont a lányok szeretik, szóval nincs más választásom :)
majomkutya 2010.02.15. 21:42:07
1kutya 2010.02.15. 21:42:10
90-es tempónál uszkve mindegy, hogy 350 vagy 500 kilós a vad, úgy veri totálkárosra a gépet, hogy öröm nézni. de még egy 150 kilós vaddisznó is lebontja az autó elejét.
őznél meg a legnagyobb gond, hogy nem átszalad az úton, hanem ugrik és a balesetek egy jelentős részénél a szélvédőben landol.
ez amúgy megvan?:D
www.a5.hu/cikkek/7/11146.shtml
szerintetek ki hajtott gyorsabban a kelleténél?:DDD
peszér 2010.02.15. 21:43:21
Félelmetes volt pillanatok alatt felmérni, hogy fékezni és "rénszarvas tesztre" esélyem sincs 50 méter távolságon belül.
Az ütközés, némi fékezés ellenére, hatalmas volt. Szemem elött csak az lebegett, hogy a kormányt erősen kell fogni és túl kell élni.
Szerencsémre a konda közepét kaptam el / az anyakoca mindig elől megy 150 kilójával / és így "csak" 4 db. 30-40 kg.-os süldőt találtam el.
Az ütközés ereje akkora volt, hogy az autó hűtője szétrobbant és a bal első futóművem kiszakadt.
Úgy látszik, minden energiámat az autó egyenesben tartására koncentrálhattam, mert ebben az állapotban, sávon belül maradt az autó és egy szerencsés újraindítással a hátsókerékhajtásnak köszönhetően le tudtam tolni a leállósávba.
A döbbenet ez után következett, mint egy
horror filmben. Koromsötétben álltam a nyári éjszakában a szétrobbant hűtő gőzében, amikor a távolból egy autó közeledett, megvilágítva a "csatateret".
Olyan volt, mint a mai divatos piactéri robantás helye, valahol keleten.
A közeledő autó teljes sebességgel, megállás nélkül, rohant át az 30 cm-es tetemekén, a sofőrt úgy megdobva, hogy a fejét a menyzetbe verte be.
Ez még kétszer megismétlődött, amig egy autó megállt és a legközelebbi segélyhívón értesítette a rendőrséget.
A rémregényt tovább nem folytatom.
Nem volt szerencsém, ez a terület, annak idején Természetvédelmi terület volt és az akkori törvények szerint mentesült a kötelező vadkár biztosítás alól.
Egy éves veszekedés, perrel fenyegetőzés után fizették ki a káromat, ami 40.000. Ft. volt. Akkor az újkori ár 80.000.- Ft volt.
Csak érdekesség, hogy a rendőrök elmesélése szerint, Nagy Attila színművész / sajnos már nem él /, pár nappal elöttem egy 120 Kg.-os vadkant ütött el.
Bocsánat, hogy sokat írtam, de ez az élmény örök emléket hagyott bennem.
tom sailor 2010.02.15. 21:45:17
"megmondják, hogy ki a legközelebbi társaság -> kihez tartozik."
Legközelebbi, azaz nem hozzá tartozik. A lakott terüléet nem vadászterület és nem tartozik egyetlen vadásztársasághoz sem. Ha már nem tudod felfogni a vadászatra jogosult fogalmát.
1kutya 2010.02.15. 21:46:01
Dani0504 2010.02.15. 21:47:03
lipicaicukorgyaros 2010.02.15. 21:51:55
Szarj rá te is
1kutya 2010.02.15. 21:53:21
a közlekedésben/közlekedőkben okozott kár ebbe szerintük nem tartozik bele, így - bár fent többen említették, hogy meg kell keresni a területileg illetékes társaságot - azzal ki lehet törölni...
evil. 2010.02.15. 21:53:26
@Krisi: megmaradt:) nem tudtam leszedni:) (igen, kicsit hülyén fogalmaztam)
egyébként közben jönnek elő a történetek, most a nem nagyvárosiak vannak előnyben:) szóval még általánosba jártam, az osztályfőnököm és a férje kaptak el egy nagyobbacska vadkant egy vitóval, az ofőm kb. három hétig volt kórházban, mert az anyósülésnél kapta el a disznó a kocsit, keze-lába tört, meg a feje is kapott, szilánkok stb. uh sajna nem mindig vicces a vége, veszélyes dolgok ezek, már az őz is, de afölött, szarvas, vadkan kifejezetten kerülendő. el valóban igaz, amit már többen írtak, szinte soha nem járnak egyedül, talán csak a róka és a nyúl, amit többször látni egyedül, a többi mindig csoportban.
Vigyázzon mindenki magára!!
Dani0504 2010.02.15. 21:56:08
lipicaicukorgyaros 2010.02.15. 21:59:05
evil. 2010.02.15. 22:01:03
ejjj régi szép idők:)
Dani0504 2010.02.15. 22:03:07
Hát ezt nem itt kellene...
Egyébként nagyon sok ismeretség kell hozzá rendőrségi/közigazgatási körökben vagy egy jó biztosítósnál(bróker) akinek nagy az ismeretségi köre...
tom sailor 2010.02.15. 22:03:47
lipicaicukorgyaros 2010.02.15. 22:04:49
old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
rosszul használom, v van jobb oldal?
sudo su (törölt) 2010.02.15. 22:07:07
Rá egy hónapra már nem voltam ilyen szerencsés. Valahol Barcs előtt a 6-oson a (okos módon a Duna-Dráva Nemzeti Park közepén megy az út) apám 1.0-s Swiftjével sikerült telibe találnom egy rókát. Totálkáros lett, pedig 40-re fékeztem. Ráadásul úgy lefejeltem a napellenzőt! (bekötött övvel, mai napig nem értem hogyan), hogy betört az orrom :D
Rocko- 2010.02.15. 22:10:33
ez tetszett. :DDDD
szerencsére sose találkoztam vaddal, vagyis nem akkor amikor vezettem. maradjon is így.
stellaz1 2010.02.15. 22:12:04
mondjuk ez elég logikus
A vad nem okoz kárt azzal, ha átmegy azon az úton, aminek a természet rendje szerint ott sem kéne lennie
Te okozol kárt azzal, hogy egy bádogdobozzal 130-al mész és elcsapod a gyanútlan állatokat.
Most lehet engem fikázni, de nagyjából ez az igazság.
mediocris 2010.02.15. 22:12:40
stellaz1 2010.02.15. 22:13:26
mediocris 2010.02.15. 22:15:21
lacza87 (törölt) 2010.02.15. 22:21:14
mediocris 2010.02.15. 22:22:46
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 22:22:54
Régen jóval kevesebb autó volt, kisebb volt a forgalom is, és a járművek se milliós nagyságrendű értéket képviseltek. Egy fullos mercedes azért soktíz millió, régen max tört 1-2 zsiga meg warburg.
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 22:25:18
peszér 2010.02.15. 22:29:34
A vad teszi a dolgát, ami génjeiben le van írva és nem foglalkozik ezekkel.
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 22:31:03
Pennywise 2010.02.15. 22:34:49
Alf (törölt) 2010.02.15. 22:35:03
Alf (törölt) 2010.02.15. 22:36:11
Alf (törölt) 2010.02.15. 22:37:17
Krisi 2010.02.15. 22:44:11
pollucs 2010.02.15. 22:47:04
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.15. 22:51:42
Pennywise 2010.02.15. 22:55:35
Par eve varos szelen vasutisinen es kornyeken megtalaltuk egy frissen elcsapott viszonylag nagy oz maradvanyait. Ez egy mellekvonal, lassan mozgo piroska vonatokkal, ennek ellenere ripityara szakadt szegeny allat. Eleg csunya latvany volt.
pollucs 2010.02.15. 22:58:11
Fakapa 2010.02.15. 23:01:54
Mosquitoo 2010.02.15. 23:06:17
www.youtube.com/watch?v=cZAjJ-g0UDw
bowhuntervik 2010.02.15. 23:09:42
1- Megyek bőszen kb.:100 km/h, látom szemben jön egy félszemű jármű, mikor elmentem mellette kb. 800 m után a bal oldali sávban fekszik egy őz suta, mivel senki nem jött hajnali 2 kor fék, visszatolat, vészvillogó. Az őzike még emelgette a fejét,bár elég lassan, a hátsó lábai tropára mentek.Mivel vadászom, az első dolgom volt megszabadítani a vadat a szenvedéstől, majd egy körtelefon és megtudtam az illetékes vadászmester címét,a vadat elvittem hozzá, mivel a vad az állam tulajdona, mikor elpusztul átkerül a tulajdon az illetékes vadásztársaság,tulajdonába.Az Úr azt mondta, h. még Ő ilyet nem tapasztalt, hogy egy elütött állatot oda vigyenek, ahova tartozik!Le papíroztunk mindent/átvételi elismervény, krotália/, majd meghívott vadászni!
2- Köv. eset, jó út vak sötét reflektor!
Őzike gondolt egyet, kilépett elém, satufék, kormány elrántás, ellen kormány, és olyan igazi rallysan kilincsel előre sikerült találkoznunk, szinte épp, hogy érintve a kocsi jobb első sárvédőjét, mivel őzbak volt az agancsa nyoma enyhén látszik!Örülök, hogy sikerült ennyivel megúszni!
Tanács:- ha egy őzike átszalad akkor lassítani,lassítani, mert soha nem járnak egyedül, ha 1 átment nagy az esélye, hogy jönnek a gidák is, főleg tavasszal!
Dani0504 2010.02.15. 23:16:35
@Mosquitoo: A csávónak nem kicsi mázlija volt! Új születésnap? A haverjai meg röhögtek csak úgy simán!
Fakapa 2010.02.15. 23:20:54
czuczai 2010.02.15. 23:28:03
czuczai 2010.02.15. 23:33:28
Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2010.02.15. 23:35:00
_________________________________________
urv - teweboges.urv.hu
Fakapa 2010.02.15. 23:35:56
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.15. 23:40:28
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.15. 19:46:27 <- itt le van írva minden.
mediocris 2010.02.15. 23:58:04
Aldo Moro 2010.02.16. 00:04:38
Aldo Moro 2010.02.16. 00:07:33
Aldo Moro 2010.02.16. 00:12:38
Aldo Moro 2010.02.16. 00:17:37
Aldo Moro 2010.02.16. 00:18:55
Fakapa 2010.02.16. 00:30:13
Aldo Moro 2010.02.16. 00:36:52
Aldo Moro 2010.02.16. 00:39:05
___chm___ 2010.02.16. 01:43:45
haver 3as golffal cuppantott le egy macskát az útról, végignézte ahogy átszaladva az úton elkerüli a szembejövőt a macskapajtás, de csak egyszer volt szerencséje (érd a 40 centis hó idején=féktáv esélytelen) a kis dög kettétörte a spoiler alját meg végigkopogott a feje az alvázon, azt nemtom túlélte-e de kétlem
kismajom2 2010.02.16. 05:33:12
na ez az igazi bunkóság. én már ütöttem el őzet, és bár lassan is mentem, pont emiatt figyeltem is az út szélét, mégsem volt esélyem sem. annak ellenére h fel voltam készülve a találkozásra.
miért? mert a bozótos az út szélétől sok esetben 1-2 méterre van, amit a vad pillanatok alatt meg tud tenni. gyakorlatilag a fékre nem tudtam rálépni annyira gyorsan történt, pedig ez előtt és ez után is többször előztem meg hasonló találkozást, mert mákom volt és kiszúrtam az állatot.
szóval tábla ide v oda, a nem fizető vadásztársaságoknak én megtiltanám a működést. vagy rendezze a kötelező a közös káralapból, vagy mittudom én. de az, h totálkárra töröd a kocsid és még jól meg is büntetnek egy olyan helyzetben amit nem tudsz elkerülni (hacsak nem mész gyalog), az eléggé durva.
Alhazred 2010.02.16. 06:46:56
lyesmith 2010.02.16. 07:27:05
4kereken 2010.02.16. 07:29:52
Szóval: ha erre jártok, tessék figyelni az út széli mozgást: általában őz, ritkábban szarvas, és elég sokszor nyulak érkeznek.
A korábbi hozzászólásokhoz: a szarvas általában egyedül jön, az őzek járnak kisebb csoportokban, rájuk érdemes figyelni. (már ha az illető tudja a különbséget a kettő között).
4kereken 2010.02.16. 07:41:23
Ha megállok egy erdei oihenőhelyen és belémugrik egy őz, akkor is én fizetek????
kismajom2 2010.02.16. 07:44:18
nabazzmeg 2010.02.16. 08:30:27
Úgy látom az örök szabály ott is érvényes: Te voltál? látta valaki? nem? akkor húzás mielőtt meglátja, ha tudsz; ha nem akkor hazudni-hazudni, sírni-ríni és mielőbb megpróbálni okosan kijönni a szituból.
frankoferyx(RO) 2010.02.16. 08:41:31
qmatch 2010.02.16. 08:45:40
pontosabban ő jött nekem oldalról, olyan fél-oldalról, a BE sárvédőm oldalról horpadt meg.
nem nézett a fényszóróba, mindössze egy piros autóra emlékezett - az enyém akkor fehér volt... a piros autó az eksön helyén TÚL volt vagy 30 méterrel - tehát akkor merre "nézett körül" a néni?
a néni hamarabb gyógyult, mint az autó...
visszakettopadlogaz (törölt) 2010.02.16. 08:52:11
2010.02.16. 08:52:48
2. Halálfélelmem viszont ettől volt: osztálytárs csajt megkértem, vigyen el Pásztóra, mert az Ezeréves Sólyom (a Polo...) épp döglődött. Kispolákkal mentünk. A csúcssebesség közelében (72 km/h) elcsapunk egy verebet a 21-es úton...Semmi gond, tollaska lepattan, mi fék nélkül megyünk tovább, amikor látom, hogy a kocsi össze-vissza kacsázik a kétsávos főúton. Az anyósülésből - ahova behajtogattam magam - finoman átnyúltam a kormányért, nézek a csajra, hogy mi a baj: látom, h a csaj szeméből ömlik a könny, (mert sajnálta a verebet, mint kiderült...).
Mi meg majdnem bebóklásztunk a szembejövő alá, mert alig látott a jány a sírástól...
loláb 2010.02.16. 08:53:20
"kérdeztem tőle, hogy mia tosznak akarja kiszedni onnan, ebből kutya már úgysem lesz"
:)
bee-lah 2010.02.16. 09:08:04
a haverom kölcsön adta az ETZ-jét... közeledtem a falumhoz, lassítok cruzolásra, plexi felcsap, vigyorgás be... egyszer csak valami benga dongó bevágódik a plexi és a sisak közé és próbál szabadulni... vészfék, sisak letép és az árokba dob...
leszállok a motorról, keresem a sisakot de már üres...
szerintem ekkor ijedtem meg legjobban eddig vezetés közben... :)
B1
evil. 2010.02.16. 09:15:17
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.02.16. 09:23:00
lwcolors 2010.02.16. 09:28:15
Eddig 3 őzelütésem volt, 3 különböző kocsival. Plusz két nyúl és egy macska, kár nélkül.
1: mélyen tisztelt KPM nem kaszálja a nemzetközi főútvonal mellett a füvet, csak kb 50 cm-t. Ebből az 1 m magas fűből ugrott elém egy őz úgy, hogy mire leért volna az útra, elütöttem. Időpont: délután 2 óra. Kár: 200 ezer.
2: mostani kocsim, terepjáró, gallytörőráccsal, hasonló eset. Kár: semmi, a gallytörőt kellett lemosni.
Egyik esetben sem volt még fa sem a közelben, nem erdő...
3: Céges Toyota kisbusz, gallytörőráccsal. A cégnél az isten háta mögötti helyekre ez e kocsi megy, sokszor éjjel és hajnalban. 2 év alatt ha jól emlékszem 26 őzet (meg egy vaddisznót és egy szarvastehenet) ütöttek el vele, kis jelzések voltak az ajtaján minden elütésről...
lyesmith 2010.02.16. 09:31:08
malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.16. 09:47:44
FlybyWire 2010.02.16. 09:51:39
Magyarországot?
Hát akkor sok szerencsét egy igazi, kifejlett gímszarvashoz.
Ekkora orbitális baromságot!!!
FlybyWire 2010.02.16. 10:18:47
Öcsém: őz 110-zel bal első lámpa... kicsit szétfröccsent...
Nekem eddig mázlim volt, csak 2 necces eset volt, egyszer a szembejövő csapot el egy rókát éjjel, csak azt láttam hogy valami pörögve repül keresztbe a kocsim előtt, amikor a fényszórók előtt átrepült, pont bevillant a két szeme... de már elég üveges volt... nagy fless :D
Szinte majdnem pontosan ugyanott (6-os út Szekszárd és Bonyhád között, Kakasd után - igazi vad hotspot, tábla is van) pedig 2 szarvas még ügyenes átért előttem... hálisten ezek okos példányok lehettek, mert még éppen jókor mentek, és nem néztek a refibe, csak átugrottak... de az tuti, hogy irdatlan nagy dögök voltam, nem 2, de nem is 3 mázsásak!
morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.02.16. 10:32:26
-összetört jobb lámpa és környezete
- meghajlott a fém a jobb első ajtó és a sárvédő találkozásánál így az ajtó nem nyílt
- telibe behorpadt jobb hátsó ajtó, a belső merevítés is elszállt, így cserélni kellett (!!!)
Bár nem volt tábla, a pereskedést mindenki kihagyta: a vadőr elvitte a tetemet (már ott volt a helyszínelő rendőr, de nem zavarta, hogy a vadőr 500 méterről láthatóan részeg volt) a kocsit meg casco-ra javíttattuk.
Azóta magamtól is megfogadom az éjjeli vezetésre vonatkozó tanácsokat, konkrétan úgy vezetek, ahogy a cikk végén írjátok, és inkább nem előzök, de nem megyek 100-110-nél gyorsabban éjjel rövid időre sem - általában inkább max 90-nel. Mondjuk ma már nappal sem száguldozom :-)
Ja egyébként a rendőrnek végül 10km/h-s sebességtúllépést vallottam be, amiért utólag meg is büntettek őzhalált okozó gyorshajtásért. De ez a legkevesebb, tényleg.
záporjózsi 2010.02.16. 10:46:19
mechanic 2010.02.16. 11:12:22
Vadriasztó síppal van valakinek tapasztalata?
2010.02.16. 11:34:40
Nagyon lassan csorogtunk egy kis utcán, annyit vettem észre, hogy oldalról nagyon közel fehér villanás, szaladna át valami az úton, PAKK nekiugrott az első keréknél a féktárcsának, onnan a hűtőre, majd a földre placcsant.
Megálltunk, nem mentünk át rajta, de nem tudtam, hogy nevessek vagy sírjak: a macsek k*rvára beüthette a fejét, mert nyávogott és látszott rajta, hogy szédül de nagyon: felállt, de körbe-körbe ment. Rázogatta a fejét, aztán olyan 1-2 perc alatt helyrejött, és továbbment. Mi ezalatt megnéztük a motort, nem lett baja természetesen, és megegyeztünk, abban, hogy szerencsére nem a küllők közé sikerült neki betalálnia. (Könnyűfém kerék három küllővel, elméleti esélye lett volna rá azért :)
Kollégám 100 körüli tempóval vállal levett egy fácánt. Azt mondta, brutális élmény volt, egy hétig lila folt, aztán zöld, aztán a többi szín, kezét alig mozgatta.
Tzl 2010.02.16. 11:37:16
Hova, milyet, tényleg ér valamit?
Köszi.
gyalog_galopp 2010.02.16. 11:52:04
gatsy 2010.02.16. 12:17:05
Veszprémből Győr fele a Bakonyon keresztül haladva egyszer jól beparáztatott egy őz. Ca. 10 méterrel a kocsi orra előtt nézett fel, és láttam meg a szemét, majd az őzet a lámpa fényében.
Időm sem lett volna fékezni, nem hogy még kerülgessem is, pedig az jó sötét rész, alapból sem 90-nel mentem, mert néhol az út padka sincs felfestve.
Szerencsére nem mozdult.
gatsy 2010.02.16. 12:19:50
Kb. olyan, mint amikor az utasbiztosításodban nincsenek benne az extrém sportok, de te azért bunjijumpingolsz, és megfejeled a földet. Azt sem fogják fizetni.
gyalog_galopp 2010.02.16. 12:34:00
NBaluu 2010.02.16. 12:43:12
A legangyobb szerencsént talán a tempó volt kb 56-70 el mehettem amikor megláttuk a dögöt. Előtte a nővére vitt arrafelé végig nyomtam neki: vigyázz erre tele van vaddal :) Erre pont elém lépett ki egy visszafele....
NBaluu 2010.02.16. 12:45:12
woolf81 2010.02.16. 12:55:33
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.16. 13:16:34
Na ezért tart itt ez az ország ;)
woolf81 2010.02.16. 13:27:55
indapass90210 2010.02.16. 13:32:03
mlt3 (törölt) 2010.02.16. 13:34:03
www.bz-berlin.de/tatorte/gericht/11-jahre-fuer-bruecken-teufel-article346753.html
A heroinfuggo kazah, aki egy fatuskoval olt meg egy csaladanyat (a gyerekei szeme lattara) Oldenburgnal, eletfogytot kapott:
www.focus.de/intern/archiv/prozesse-lebenslang-fuer-holzklotz-werfer-nikolai-h-_aid_400561.html
p3.focus.de/img/gen/9/t/HB9tiiBS_Pxgen_r_700xA.jpg
mlt3 (törölt) 2010.02.16. 13:36:16
karpark.blog.hu/2008/06/26/azok_az_allatok_2
Casco, oszt jonapot.
nabazzmeg 2010.02.16. 13:43:15
És igenis tartom magam ahhoz, ilyen esetben, ha tudsz, húzd el a csíkot (most nem emberről és nem személyi sérülésről van szó! bááár...olaszliszka óta ez sem egyértelmű) mert ha becsületes próbálsz lenni, akkor rácsatlakoztatnak a központi agyra a rossz végén..
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.16. 13:56:58
Sokat közlekedem erdővel övezett helyeken és nem egy állatot ütöttem el sajnos. Azóta is meglep, hogy mennyi idióta autós képes sima kétsávos fő- és másodrendű utakon, éjszaka is 130-140-el (vagy gyorsabban) repeszteni. Persze, hisz nincs autó, szabad a pálya. Valószínű nem találkoztak még vaddal, vagy azt hiszik szürkületkor aludni mennek...
Vadsíp témában szerintem nem igazán fogsz találni megbízható információt. Úgy tudom, még sehol semmilyen hiteles tanulmány nem támasztotta alá, hogy tényleg hatásos lenne. Nem is fogja, mert a vadak mozgása sokszor és elég nagy százalékban kiszámíthatatlan. Ráadásul jópár félét lehet venni, nem vagyok benne biztos, hogy egyik-másik egyáltalán hatásos-e, hiszen erre nincs semmiféle szabvány vagy előírás.
Tavaly én is raktam fel, azóta sokat tekertem és nem ütöttem el semmit (kop-kop), de több alkalommal volt olyan, hogy 20-25 méterrel előttem szaladt át róka, nyest vagy őz. Ráadásul ha megindul az őzcsorda mert megijed valamiért, nincs az a vadsíp ami megállítja őket.
Egy dolog biztos: még véletlenül sem szabad arra alapozi, hogy ha van vadsíp akkor védve van az autó vagy bármennyivel is nagyobb lenne a biztonság. A legjobb védelem a mérsékelt sebesség és az extra odafigyelés az ezt igénylő helyeken.
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.16. 13:59:16
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.16. 14:03:01
Tehát a saját károdat természetesen nem, a "vadban" okozott kárt elvileg kellene.
evil. 2010.02.16. 14:16:54
indapass90210 2010.02.16. 14:22:17
G.GABOR 2010.02.16. 14:57:11
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.16. 15:08:05
Sőt, ha motorral mész ugyanazzal a sebességgel, még az esetleges ütközési felület is kisebb... Viszont a túlélési esélyekre nem sok jót mondanék :)
Peetee 2010.02.16. 15:35:18
Konkrét eset: Esztergomból Tatabányára, szerpentines-kanyargós hegyi út.
Bartáom éjjel jött haza, talán 50-60al ment a Héreg előtti szerpentinen.
Oldalról, a töltésről a megriadt vad szó szerint árugrott az autóra!!! A Tetejére, nem ELÉ...RÁ!
Állat elpusztult, autón sokszázezer kár, és mégis az autóst hozták ki hibásnak.
egy ilyen esetet mégis hogyan kelett volna kivédeni? És ha 15km/h-val megy...akkor is ráugrik a vad...
Miféle ország ez?
gramercy 2010.02.16. 16:35:11
de nem ez volt a legszarabb, hanem a fasszopó subarus aki nem tartott mögöttem féktávot...azóta gondolom kétszeresére ugrott a kötelezője
Justice RAT 2010.02.16. 17:39:46
Máskor meg m1 szarvas fej aganccsal az úton. Érdekes volt.
MB126 2010.02.16. 17:51:26
sakosss 2010.02.16. 18:12:37
Hajnali órákban kb. 100al mentem és nekiugrott egy 2,5 mázsás bika a bal sárvédőnek, onnan fel a szélvédőre, aztán le hátra, úgy hogy kirúgta mellőlem az oldalablakot.
kep.tar.hu/sakos/50656787#2
kismajom2 2010.02.16. 18:35:46
vinyi 2010.02.16. 19:24:08
Ez nem igaz. Ha az autós bizonyíthatóan körültekintő volt, mindenki a saját kárát viseli.
Snake Plisken (törölt) 2010.02.17. 10:05:11
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.17. 14:05:04
Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.17. 14:06:12
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.17. 14:29:08
Igen, az autósok felelőssége is. Ez van, de valahol érthető.
Hány éve is vannak itthon autók? 100 éve talán? Ráadásul jópár évtizedig túl lassúak és ritkák voltak ahhoz, hogy a vadaknak félniük kelljen. Az állatok ösztöne meg évezredek óta ugyanaz. Ha úgy érzik menniük kell, akkor menni fognak. Amúgy meg mi vagyunk azok, akik a keresztül-kasul szabdaltuk a néhány évtizede még érintetlen erdőket, mezőket utakkal és száguldozunk rajta az autóinkkal. Viselni kell a következményeit sajna.
Egy vadnak nem tudod megmondani, hogy "Figyelj, ide mehetsz, oda már nem". Nem vagyok vadász, de gondolom korlátozni vagy szabályozni a mozgásásukat, vonulási útvonalaikat nemigen lehet. Valószínű annyit tudnak tenni a vadászok/vadőrök/mezőőrök, hogy tudatos etetéssel, rendszeres és szervezett hajtásokkal távol tartják az őzet, szarvast, vaddisznót az utaktól.
Elkeríteni minden utat vagy erdőt fizikai és gazdasági képtelenség, ez könnyen belátható:)
A vadaknak elsőbbsége lenne? Persze, hogy nem. De a vadveszélyre figyelmeztető piros háromszög táblához hasonló van gyalogososban, sőt gyerekesben is.
Az ugye arra próbál rávilágítani, hogy az adott útszakaszon számítani kell gyalogosokra, mert pl nincs kiépített járda. Ez még nem jelenti azt, hogy azon az útszakaszon a gyalogosnak elsőbbsége lenne, de felhívja a figyelmet, hogy fokozott óvatossággal közlekedj. Az ilyen helyen, ha elütsz egy gyalogost, jó eséllyel téged fognak elmeszelni. Míg ha nincs ilyen tábla, van járda és a gyalogos mégis az úttesten bóklászik, akkor már közel sem biztos. Ugyanúgy van ez a vadaknál...
Mellesleg van olyan autópályaszakasz, ahol figyelni kell rá - ott ki is van táblázva.
Jut eszembe, M7-en láttam, de lehet máshol is van ilyen, hogy a pihenőknél átkaparják magukat a kerítés alatt a rókák és mennek a szemétre. Onnantól, hogy "bejutottak", a pihenő pár kilóméteres körzetében bárhol kiszaladhatnak az útra. Így ott sem árt figyelni, ahol nincs kinn a tábla, de van pihenőhely!
szir-szar_biz-basz 2010.02.22. 00:17:23
es4392 2010.02.22. 04:27:28
@Gringo: Most mit akarsz mondani? Zebrát a szarvasoknak? Vagy inkább csak járdát?
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.22. 11:07:25
"Zebrát a szarvasoknak? Vagy inkább csak járdát?"
Nem, nem arra gondoltam! Viccesek is lennének az országutakat erdős részeken itt-ott átszelő, két végükön vadcsapásba torkolló zebrák:)