Csúnya gazdagok!

  2010. február 03. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

luxusado

Egy 30 milliós ház után 75 ezret kellett volna fizetni. Egy félmilliós Saab vagyonadója: 61 ezer.

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr751724725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hans Lopkowitz 2010.02.04. 09:22:31

@papptibi:

Ha valaki véletlenül nem tudná, akkor idéntől Szlovákiában a cégautók (személyautók!!!) áfája is visszahívható. Emellett ha valaki cégautó adót fizet, akkor az üzemanyag áfája is visszaigényelhető.

Már egy olcsó autótól is megéri céget alakítani.

Peti82 2010.02.04. 09:39:46

En azert egy dologban nem ertek egyet a cikkel. Megpedig az ingatlanok adoztatasaban! Orulok, hogy vegul eltoroltek az ingatlanadot! Miert is kellett volna a szuleimnek vagyonadot fizetni egy olyan ingatlanra amit 30 ev alatt a keservesen megkeresett leadozott penzukbol sikerult olyanna alkitani amilyet szerettek volna, raadasul mindezt ugy hogy az osszes epitoanyag es munkadij utan is befizettek az adot? Ehhezz kepest kedves Papp Tibi azt sugallja, hogy aki draga hazban el az nyugodtan fizethetne! Pedig attol meg nem feltetlen gazdag valaki mert idokozben felertekelodott az ingatlanja! Raadasul azt sem veszi figyelembe, hogy esetleg valaki gazdag volt mikor megszerezte az ingatlanjat, de mondjuk azota mar nincs annyi vagyona, hogy meg egy ingatlanadot is kigazdalkodjon! Szoval nekem az a velemenyem, Papp Urral elentetben, hogy igen is jo dolog hogy legalabb azert nem kell ingatlanadot fizetni mert teto van az ember feje felett! A gepjarmuvek vagyonado cimen beszedett aoja szerintem is igazsagtalansag, viszont ez valoszinuleg kedvezni fog a tuningal foglalkozo cegeknek. Hiszen jelenleg is szamos olyan, foleg diesel auto van a piacon amelyiknek letezik 170 le alatti es feletti valtozata is. Most majd mindenki a gyengebbet veszi es aztan elviszi tuningoltatni. Igy a kocsija erosebb lessz, megsem kell vagyonadot fizetni!

2010.02.04. 09:42:59

Nem tudom, ki olvassa 770-diknek, de szerkesztőségi levél nem megy valamiért, és a demagóg cikk nekem már egy kicsit sok...

Tisztelt TC!

Mivel másodszor írtok luxusadó témában, már nem tudok elmenni a csúsztatásotok mellett. Nem kívánok vitát kezdeni, csak felhívom a figyelmeteket, hogy alapjaiban téves a felvetésetek a luxus meghatározásában.

A luxusnak semmi köze az árhoz. Luxus az, ami több mint amire általánossan elfogadottan valakinek szüksége van.

Példa: ha a Kempinskyben kérek egy kávét az luxus? Igen, pedig millió ember meg tudná fizetni. Persze nem vagyontárgy, így adóztatni sem lehet. Luxus ugyanúgy egy elegáns toll, egy minőségi öltöny, vagy óra. Ezekről azonban nincs nyilvántartás, mint ingatlanról, közlekedési eszközről.

Hogy egy autó luxus, vagy nem, azt mint látható, nem az ára dönti el! Teljesen félrevezető a luxust az árból következtetni. Ilyen teljesítményű autó az általános igényeket meghaladó (luxus) vagyontárgy, akkor is ha ezt nevezhetjük bizonyos esetekben a szegény ember luxusának is. A "szegénységet" lehet kompenzálni progresszív adózással, limitekkel, de azt idekeverni, hogy ár=luxus teljes fogalmi tévedés, és a hangulatkeltésen kívül semmivel sem viszi előre a vitát.

Legyetek szívesek ezt átgondolni, mert ha valamit el akartok érni adózás témában, ahhoz az eddigi demagog cikkek nem fognak segíteni.

u.i.
Saját véleményem szerint az adott teljesítmény mellé, kortől függő progresszív kulcsot kellett volna meghatározni, ami ötmilliós érték alatt gyakorlatilag nulla adót jelent. Továbbá én belevettem volna a luxusadóba a nagyteljesítményű motorkerékpárokat is, progresszíven egymillióig nulla mértékkel.

Rinoceros 2010.02.04. 09:44:32

Én csak azt nem értem, hogy miért lóerő után kell fizetni az adót!!!!???
Szerintem ez marahság.

Pl:
Veszek egy St focust 225 ló luxusadós 6.600.000 ft
Vagy Mercedes E calss 200cdi 136-150 ló, fullos minimum 15.000.000 ft , de nem luxusadós.

V8 2010.02.04. 10:03:03

@Ranx: "Luxus az, ami több mint amire általánossan elfogadottan valakinek szüksége van."

Ez a szöveg ismerős valahonnan... Néhány szót kihagytál: burzsoá, imperialista, reakciós, ilyesmi. Mintha '89 környékén valami változás lett volna errefele.

Mr.Hodgkin 2010.02.04. 10:12:56

@Peti82:

Mondjuk akinek van 20-100ingatlana, mert több ilyen ember is akad, gondolom azokat célozták volna be, persze kollektív szívás lett volna. Nálunk elvileg van ingatlanadó... :(

go-mango 2010.02.04. 10:30:13

A Saabom 205 le 11 éves 300.000 km van benne, kifogástalan, azért vettem mert sokat megyek van két gyerekem meg sok csomagom és erre volt pénzem. A sok hozzászóló és a kormány szerint ez mostantól luxus. Szerintem meg elmehetnek a picsába.

papptibi 2010.02.04. 10:34:54

@Robis: bocsánat, a törvényt nem én írtam...

Bontószökevény 2010.02.04. 10:37:06

Aki 15-20 milláért tuud autót venni az tuti nem fizetett be valamit, azért maradt ennyi elbaszni való pénze! :D

papptibi 2010.02.04. 10:39:56

@Peti82: "En azert egy dologban nem ertek egyet a cikkel. Megpedig az ingatlanok adoztatasaban! Orulok, hogy vegul eltoroltek az ingatlanadot!"
Elárulom, hogy egy csomóan fizetnek ingatlanadót már most is, például én. Ettől függetlenül a cikkben csupán azért vettem elő az eltörölt ingatlanadót, hogy megmutassam, mekkora az aránytalanság. Én nem vagyok egy ilyen dögöljönmegaszomszédtehene embertípus. Tévedsz, ha az lett volna az értelme az írásnak, hogy állítsák vissza - az volt, hogy a járművek adóztatását nem ilyen igazságtalan módon kellene csinálni, pláne, ha pont az ingatlanok értékének a bizonytalan meghatározhatósága miatt törlik el az ingatlanos részt, miközben szerintük teljesen normális dolog az, hogy az autóknál egyáltalán nem veszik figyelembe. Sőt, simán lehet venni luxusadó-mentes vadiúj kocsit, miközben megfingatják az párszázezres régi teknők tulajait, alaposan. Ez így már érthetőbb, nem?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.04. 10:43:26

@Ranx: Ha nem az ára miatt luxus valami, akkor miért is törölte el a kotmánybíróságunk az ingatlanadót arra hivatkozva, hogy nem lehet rendesen megállapítani az értéket?

2010.02.04. 11:15:17

@Ranx:
Teljesen igazad van. A luxus definícióját illetően és a felesleges hangulatkeltésben is.
A javaslatod meg véleményem szerint tökéletes.
Ugyanakkor sajnos Te is "mellébeszélsz" itt.
Lehet luxusadót kivetni csakhogy sokunk szerint ez így igazságtalan, és ami a leglényegesebb: egyátalán nem valósítja meg sem az arányos és igazságos sem pedig a szolidaritást is magába foglaló közteherviselést.
Figyelj: ha én a nettó 80 000 Ft-os fizetésemből aranysúlytásos golfütőket vásárolok mert ez a hobbim, az ugye a Te definíciód szerint (és mégegyszer megismétlem igazad van) luxus, de miért is kellene nekem jobban hozzájárulnom a közterhekhez, mint annak aki mondjuk 10 db opel corsát tart a garázsában mert minden nap másik színűvel akar járni?
Továbbra is állítom, hogy lehet adóztatni a luxust de a legkorektebb ez csakis úgy tud lenni, ha a piaci árat veszed figyelembe. (nyílván nem ez dönti el mi a luxus, de a közteherviselésben ez lehet csak előremutató!) Ennyi.

2010.02.04. 11:17:30

Ja, és mégegy dolog: nekem 60 lovas 10 év fölötti kocsim van. A fogyasztása vegyes használatban kb 8 8,5 liter így télen.
Valószínűleg soha nem lesz 170 lónál erősebb kocsim.
Üdv. mindenkinek

orbán cigány takarogggyyyyyy 2010.02.04. 11:33:49

@Pandit: @papptibi: Az lenne a kérdésem, hogy ti hogyan tennétek igazságossá ezt az autó adóztatás dolgot?Legyen mondjuk eurotax ár alapján, 10millió a határ?Akkor mindenkinek 10millió forint alatti autója lenne, megvennék a bodzaszedők a 3-4éves X5-öst, és máris az adózási sáv alatt lennének.Így semmi értelme nem lenne az egésznek.Ebben az országban "leleményes" emberből nincs hiány, megtalálják/nák a kiskapukat.

@Pandit: Az igazságról eszembe jutott néhány dolog, például az igazságos ha valaki 6-8-10 gyereket "gyárt", és 0év munkaviszonnyal megy nyugdíjba, és kapja a gyest, a gyedet, és a nyugdíjat az én adómból!?És még írhatnék egy rakás példát.

sín 2010.02.04. 11:40:22

Nem kell fölháborodni,meg kell keresni a kiskapukat.Pl fél órája konzultáltam az NKH egyik emberével,mondom neki: van egy 205 lovas autóm,és motorcserét szeretnék,méghozzá egy ua köbcentis de 155 lovasét.Meglepődtem, az NKH részére 35 e ft kell fizetnem+ az okmányirodai papírok/eredetiségvizsga nem kell!/.Az adó 56e ft-ról lemegy szépen 20e ft-ra.
Ennyi.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2010.02.04. 11:46:45

Ugyanez a kérdés az ingatlanadóra, hogyan lenne igazságos?Legyen négyzetméter alapján?Úgyis akinek nagy háza, lakása van, az gazdag ugye?

Itt egy példa 47négyzetméter 50millióért:

ingatlanok.hu/ingatlan/elado/lakas/budapest-i-ker/2747237

Másik példa, 375négyzetméter szintén 50millió

ingatlanok.hu/ingatlan/elado/lakas/nyiregyhaza/2528369

Akkor mégis csak ár alapján lehet kikalkulálni igazságosan az ingatlanadót!?

V8 2010.02.04. 11:47:59

@orbán cigány takarogggyyyyyy: "Az lenne a kérdésem, hogy ti hogyan tennétek igazságossá ezt az autó adóztatás dolgot?"

Pl legyen Eurotax alapján egy adott értékhatár (monjduk 5M vagy 10M) feletti rész lineárisan, de az egész legyen leírható SZJA-ból. Így lehetnek egész magas százalékok is, ugyanis a sokat kereső, de rendesen adózók befizetett adója fedezi, az általad említett bodzaszedőké meg nem. Így elérné a célját, azaz az eddig nem adózóktól szedne be ténylegesen pénzt. Ráadásul nincs gond az éppcsak átlógással sem, hiszen az értékhatár+epszilon esetén max néhány 100 Ft lenne az adó.

A külföldi rendszám továbbra is probléma, de az érintettek nagy részének már most is az van. A "legálisan" nem adózók (pl nyugdíjasok) kérdését nem oldja meg, nem tudom, hány egyéb jövedelemmel nem rendelkező nyugdíjasnak van 10M Ft feletti autója.

V8 2010.02.04. 11:52:40

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Az érték ott is jó mérce lenne, az AB-nek a vitathatósággal és jogorvoslati lehetőségek hiányával volt baja.

Néhány ésszerű módosítással (jogorvoslati lehetőség, SZJA-ból leírhatóság - rendesen dolgozók, régen ottlakási mentesség - nyugdíjasok) valószínűleg alkotmányos lenne, ráadásul a célját is elérné (nem adózó bodzaszedők adóztatása).

madcircle 2010.02.04. 11:56:38

@Ranx: ok, tegyük fel, hogy jogos a megállapításod, nem az ár határozza meg a luxust. ebből hogy következik az hogy a lóerő??? egy autó teljesítményét nem csak az határozza meg, hanem még legalább 2 tényező: a forgatónyomaték és az autó súlya. nem mennék bele a matekba, de gondolom logikus, hogy egy 169 lóerős 1 tonnás autó sokkal jobban megy mint egy 171 lóerős 2 tonnás verda. akkor hogy lehetne megállapítani? szerintem 1xű: egy használható autóban kell lennie egy motornak, egy váltónak, 4 keréknek, egy kormánynak, és fékeknek. némi világítás még nem árt persze, szóval kijelenthetjük hogy amit a műszaki vizsgán ellenőriznek az kell bele.
tehát akkor legyen így:
automata váltó, alufelni, ABS, alektromos ablak, centrálzár, klíma, ASR,
metálfény, tempomat, fedélzeti kopúter, tetőablak, immobiliser, riasztó, állítható kormány, ülésmagasság állítás, blüss/bőr belső, ülésfűtés, fűthető tükör, elektromos tükör, tolatóradar, xenon fényszóró, ködlámpa, szinezett üveg, rádió magnó CD mp3 vagy akármilyen zajforrás, stb.... folytathatnám de minek, ez mind mind kizárólag a kényelem azaz a luxus megteremtői, mert az autó működéséhez nem kellenek.
tehát adóztassuk azokat amiben ezek bármelyike benne van. és akkor a 600ezres Saab tulajdonos is fizet, és a 15 millás audis is. csak utóbbi többet, mert abban több a luxus berendezés!

orbán cigány takarogggyyyyyy 2010.02.04. 12:08:51

@V8: Nem rossz ötlet, csak honnan lehetne az tudni, hogy a valódi jövedelme után adózott-e?Mert lehet, hogy 500ezer után adózik az illető, közben pedig 5millió volt a havi nyeresége.

b23 2010.02.04. 12:30:44

@Magyari: Te egy igazi pöcs vagy.

V8 2010.02.04. 12:54:17

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Nyilván az ellen nem véd. De így legalább bejönne az az összeg, amit amúgy be akarnak szedni, valamint az ilyenek is bekerülnének a rendszerbe, így az APEH-nak is több rálátása lenne a dologra.

2010.02.04. 12:59:58

@orbán cigány takarogggyyyyyy:
Engem nem ezért fizetnek, hogy kitaláljam. :-)
A javaslatod viszont ésszerű, és nincs vele baj. Ha egy 4 éves X5 10 milla alatt van (ennyit ér jelenleg) akkor miért baj hogy nem adózik? Csak mert valaki szerint ronda nagy dög és biztosan csak kopasz bunkó lehet a tulajdonosa?
Szerintem se használjuk a luxus szót, helyesebb a VAGYON. Ebben az esetben akinek két swiftje van az tehetősebb mint akinek egy astrája ezért adózzon többet oszt ennyi. Másik példa akinek zsírúj avensise van az tehetősebb mint akinek 10 éves camry-ja ezért ő adózzon többet.
A rendszer vegye figyelembe a tulajdonlott (vagy tartósan használt)autók számát, korát, vételárát, eurotax értékét, futásteljesítményét, a vele kapcsolatban már megfizetett adókat, a rajta lévő hiteltartozást stb. és az adót ezek alapján határozza meg.
(Ha mindenáron a luxust is adóztatni akarjuk, akkor picit torzítsa az összeget a felszereltség, lóerő vagy márkanév vagy amit akartok, de ne legyen már döntő)
Tökéletes megoldás nem lesz de a jelenleginél sokkal jobbat könnyen lehetne csinálni.
A többi igazságtalanság meg itt offtopic és nem igazol semmit.

Kismajom 2010.02.04. 14:36:55

Megszavazta az ország őket,most meg sírnak így jó minden ahogy van!!!!!
IGEN MEGCSINÁLTUK!!!!

J.G. 2010.02.04. 14:43:24

Nem olvasom végig, de annyit ide tennék:
B@zd meg de jó neked, hogy részegen is dolgozhatsz...
Mi ez a cikk? Parasztvakítással a lózungok ellen?
Amúgy valóban szar a törvény, de nem sikerült felismerni, hogy miért...

Petro 2010.02.04. 14:46:53

Pandit írja az igazat amúgy.
Indulj, beszavazunk :)

J.G. 2010.02.04. 15:02:36

Azért ne felejtsük el, hogy az autó önmagában luxus.
És nem a megvétele, hanem a használata a sok.

luck66 2010.02.04. 15:03:14

én csak,azt nem értem,ha új autót veszek,kifizetem a reg. adót,akkor miért kell pl a törzskönyv-ért és a forgalmiért is fizetni, azt felfoghatnánk úgy is,hogy jár a tulajnak,mint igazolás az adóbefiztésről

mükkemakk 2010.02.04. 15:08:49

@pobeda: Ne viccelj ezt nem tudtam, utánanézek Széchenyi nagylelkűségének. Tényleg nem fizetett ez a jóember?

Repülésszerető: ha repülsz akkor tudod, hogy a góbéban, zlinben, cessnában mennyi légzsák van! Nesze neked biztonságos autó ha a góbéval esel le.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.02.04. 15:16:25

@accord:

"accord 0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban"

ilyen egy fizetett pártkommentelő.

accord, javaslom, hagyjon fel az írással

J.G. 2010.02.04. 15:19:00

@mükkemakk: valóban nem fizette be, csak felajánlotta. Jó marketinges volt. Ezen kívül felnőtt fejjel tanult meg magyarul, eleinte csak írni tudott, aztán már beszélni is valamennyire.

Úgyhogy lehetek jobb nála: tudok magyarul gyerekkorom óta, én is felajánlom a birtokaim 1 éves bevételét közcélra.
És Te is elégedett lehetsz. :)

J.G. 2010.02.04. 15:25:49

Azért a szavazásnál lehetne egy olyan pont, hogy szerintem a szerző hülyeségeket hord össze.

Kíváncsi lennék, hány szavazat lenne...

GG81 2010.02.04. 15:52:49

@madcircle: van benne logika és írtam is már fentebb, hogy a TC-sek is írták már... ;-)
de az már bonyolult, hogy matekozzanak, több értékkel a drága közszolgák. egyszerűbb egy adatot kinézni a zöld papirosról és már fel is szorozzák neked... tulajdonképpen már a mostani módszer is bonyolult, mert meg kell nézni az évjáratot is, hogy melyik oszlop alappal kell a szorzást végrehajtani... most bonyolítanád nekik a helyzetet azzal, hogy súly... és a nyomaték benne sincs... ;-)

dzzzzz 2010.02.04. 16:01:43

"Az egész adótörvényben a hibridek és a villanyautók, továbbá a háromgyermekesek kedvezménye ér valamit, ami jobbá tenné Magyarországot."
Miért is? Így meglesz a +villanymotorral a kiskapu. A 3 gyerekeseknek meg miért jó a luxusadó-kedvezmény? 3 gyerekhez miért kéne több lóerő?

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.02.04. 16:02:43

Ranx és accord:

menjetek vissza Rákosi eltáss' mellé, az való nektek! Az lenne nektek a jó világ. Finom bőrkabát, vasbokszer kézbe otthonosan csúszik, ma adózni fogsz kisapám, hogy merészelsz te kilógni a sorból?!!! Elhajlani? Te BMW / Mercedes / Audi / Alfa / (bármimás) kedvelő vagy? Nagy motor? Burzsuj? Kispolgári csökevény! Neked nem jó az x? Neked ilyen kell? Te többnek akarsz látszani? Nem tetszik a rendszer? Akkor fizetni fogsz, különben a meleg sz*rt is kiverjük belőled!

20 éve végetért a Rencer' de most látszik, hogy a dögszaga még rendesen ittmaradt. Ezért tart itt az ország sok szempontból, de hagy ne részletezzem...

Barmok.

szi77szi 2010.02.04. 16:46:51

Sziasztok!Az egészhez csak annyit szeretnék hozzáfűzni,hogy nekem van egy 286LE-s autóm.Nem vagyok millás,még gazdagnak sem tartom magam.Az autóm 15 éves,sok évvel ezelőtt vettem(direkt nem akarok márkát,tipust írni),minden benne van ami kell.Pénzem nincs,hogy hasonló felszereltségűre lecseréljem,így hát marad.De ha velem akrják kifizettetni a milliomosok adóját.akkor inkább beállok vele a parlament elé,kezdésnek lesüstölöm róla a gumikat,ezek után pedig felgyújtom,hiszen ezek az autó értéke eggyenlő lesz a nullával.Számolgattam és kb.2év alatt kifizetem az autóm árát adóban állambácsinak vagy bontó és megyek veszek 0-forintra 30évre vmi szart ,de nem kell rá fizetnem luxusadót.Magyar boldogság és valóság!!

cobra427 2010.02.04. 17:14:23

Gyurma73.
Egy nagyon sokat tudó,szép, okos és mellesleg szociáisan nulla érzékenységű vélhetően kőgazdag, megondolatlan "ember" vagy!

Swind 2010.02.04. 17:17:40

Szexadot is beke vezetni.

Ha nem gyerenemzes celjabol kefelsz, akkor az luxus, fizess.

Esetleg melle lehet no ado is, peldaul csocsmeret alapjan. Ha a felsegednek/csajodnak b kosarnal nagyobb kell fizess, mert az mar luxus.

MRM 2010.02.04. 17:22:45

@Pandit: "Szerintem se használjuk a luxus szót, helyesebb a VAGYON. Ebben az esetben akinek két swiftje van az tehetősebb mint akinek egy astrája ezért adózzon többet oszt ennyi."

Eleve rosszul latod. Szerintem egyik se adozzon. Ez az egesz ado torvenytelen. P
ont azert mert mar az autoert a vasarlaskor kifizette az ember az adot.
Az osszes jelenlegi autohoz kotodo adot el kellene torolni, illetve atalakitani.
Minden autovasarlo a vetelar utan fizetne regisztracios adot. Nem az utan amit az allam gondol, hanem amit valojaban fizetett az ember. Ez az ado ne legyen tobb mint az auto vetelaranak 10%-a. Mindjart beindulna a fogyasztas es tobb penz folyna be a kasszaba, mint jelenleg.
De sajnos ezeknek ehhez semmi eszuknincs.

szi77szi 2010.02.04. 17:30:38

@cobra427: Tudod az a baj,hogy emberek napi 14-16 órában dolgoznak és aki egy kicsit is szeretne negélni azt a kibaszott magyar állam eltapossa,akinek meg van az pont leszarja!

karlov 2010.02.04. 17:41:38

Nekem az felfoghatatlan,hogy a legtöbb paraszt (és nem a foglakozásra gondoltam)azt képzeli,hogy egy istenverte cirkuszt néz vagy boksz mecset és úgy szurkol ennek vagy annak,mintha a kedvenc játékosának drukkolna.
Az a vadbarom aki meg kiáll ezek a rablók mellet meg menyen valahová a gulágra a hasonszőrűekkel és csináljanak egy saját rezervátumot aztán ott szívassák egymást.
Komolyan van itt olyan vadbarom aki szerint ez rendben van,hogy a teljesítmény miatt fizesse ki az ember fia az autó értékének jelentős részét?!

echolls 2010.02.04. 17:43:07

Nem értek egyet a szavazás állásával!

Ne legyen gépjárműadó, mert már kell fizetni egy rakás adót közvetlenül is az autók után. És sok közvetett adó is van a kocsikra beleépítve a benzinárba.

Ne legyen több gépjárműadó!!!

speedline 2010.02.04. 18:07:03

Rengeteg komment, rengeteg hozzászólás pro és kontra érvek....
Egy biztos a téma "forró" és nem hagyja nyugdni a kedélyeket. Ha a Totalcarnak vagy az Indexnek van vér abban a bizonyos testrészében akkor igazi újságíró módjára most teszi a dolgát és nem elégszik meg annyival, hogy sajtótájékoztatóra jár, repi ropit eszik és hasonlók, mint amivel amúgy telik az újságírók amúgy roppant szörnyű élete!
Igen, kérem szépen ez provokálás szeretne lenni a tisztelt újságíró szakmának, hogy most meg lehet mutatni ki a fa..sza gyerek a gáton és nem csak a más farkával a csalánost püfölni!

és a témához még egy két adalék!

Igen, ha valakinek két új de például "kisautó" áll a garázsában bruttó 4-5-6 millió forint értékben, darabonkét pl. 80 lóerő teljesítménnyel az szerintem gazdagabb ember mint én akinek egy szinte nulla forint értékű vashalmaza áll az udvaron, papíron 170 lóerővel, 17 év használattal.

Az meg, hogy 170-200-220 lóerő mennyire sok vagy kevés nagyon relatív dolog. Tessék megnézni egy régebbi Suzuki Swift GTi Le/Kg arányát majd megnézni pl. egy Opel Omega 2.5 Le/Kg arányát és nagyon érdekes számok fognak kijönni a kis Suzuki javára. Magyarán a Suzuki egy kg-ra vetítve erősebb lesz mint az Opel pedig az egyik csak 101 le a másik meg 170. Akkor hol is van az igazság???

Ottopappa 2010.02.04. 18:11:45

Figyeljetek már! A szavazásnál mit jelent, hogy "dakujem pekne"??? Addig nem szavazok... :)

tónik 2010.02.04. 18:11:49

"van egy 205 lovas autóm,és motorcserét szeretnék,méghozzá egy ua köbcentis de 155 lovasét.Meglepődtem, az NKH részére 35 e ft kell fizetnem+ az okmányirodai papírok/eredetiségvizsga nem kell!/.Az adó 56e ft-ról lemegy szépen 20e ft-ra."
Ezt ha elhinném, nagyon sajnálnálak. Így csak nevettem egy jót!

sunblind 2010.02.04. 18:29:03

basszusgyerünkmá. 900 kommentre fogadtam ...
köccsögbéemvéalfahondaszuzuki!!

ColtCzT 2010.02.04. 18:31:44

@sunblind: szerencséd, hogy a Mitsubishit nem írtad ide :D

orbán cigány takarogggyyyyyy 2010.02.04. 18:33:52

@echolls: Sőt ne legyen egyáltalán adó igaz!?Minek is az!De az jó ha kapod a segélyt mikor munkanélküli vagy, meg ha balesetet szenvedsz kivág az autódból a tűzoltó, meg ellát az orvos, és még millió példa lenne, ami a közösből megy.Vagy legyen az, hogy aki igénybe vesz bizonyos szolgáltatást az fizessen?Például ha ég a házad, akkor neked kéne kifizetni az x százezer Ft-os kivonulási díjat a tűzoltóságnak, az lenne az igazságos, mert nekem még egyszer sem gyulladt ki a házam, de másnak akinek igen, ahhoz az én adómból(is) gazdálkodó tűzoltóság vonul ki ingyen.
Szóval egy a lényeg amíg tele van az ország ingyen élőkkel, és nem adózókkal, addig a többiek szívni fognak.

dr.oid 2010.02.04. 19:08:30

Mindig feszült leszek ha arra gondolok, hogy egy képviselő, vezető bürokrata, (veszteséges) állami vállalati igazgatósági tag, 660-ik picsafalvi rektor, egyéb faszomjóska aki elhokizgat egy ciklus alatt mennyi pénzt markol fel ilyen-olyan jogcímen és ebből a pénzből hány orvos, tanár, nővér stb. tehát társadalmilag hasznos tevékenységet végző közalkalmazott tisztességes fizetése jönne ki. Milyen ország ahol Dr. Kis Isten professzor sajátjaként kezeli a közpénzből felépült és működtett klinikát, saját zsebre százezres-milliós sápot szed a műtétek után, majd ezután megpróbálja kiprivatizálni az egész mutatványt és amikor lebukik és picsánrugják még neki áll följebb...ennyi telhetetlen, becstelen szarházi gyűlt össze ebben az országban?...amíg mindenki a saját kis pecsenyéjét sütögeti és nem akar reagálni addig hiénák és keselyűk egymást váltó hadai fognak prédálni és fosztogatni...a demokráciának az ókor óta ez legnagyobb hátulütője de lehet rajta ésszerűen változtatni, javítani ha akarjuk...XXI. században nem hiszem, hogy ugyanazokkal a több száz éves közvetlen és közvetett demokratikus hatalomgyakorlási eszközökkel kellene élni...van web 2.0, legyen demokrácia 2.0 uff én beszéltem bazmeg:))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.02.04. 19:09:53

@speedline: az a darabonként 5-6 milliós autó ára kb 2 millió adót tartaílmaz darabonként.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.02.04. 19:11:55

Az adó is egyfajta korlátozó szabályozás. A korlátozás addig szolgálja a társadalom érdekeit, amíg nem silányul uniformizálássá. Az uniformizálás a társadalom dekadenciájának előrehaladott szintje. Az uniformizálás abnormális társadalmi jelenségeket konzervál. Esetünkben arról van szó, hogy aki most szegény, az maradjon is az örökre. Miután a világon nálunk van a legtöbbféle adó, egyetlen adónem eltörlése nem ad okot az "orbán cigány takarogggyyyy" szintű debileknek, hogy arról vartyogjanak, " tetves magyarjai nem akarnak adót fizetni".

orbán cigány takarogggyyyyyy 2010.02.04. 19:18:28

@Mr Falafel: Nincs olyanra szükségem.
De neked csak egy mondat erejéig engedik használni az internetet, az elmegyógyintézetben?

2010.02.04. 19:55:39

@MRM: Ja, biztosan sok biztosan sok. Én ezt nem tudom. Gondolom a még több pénz kell.
Vagyonadóról van szó. Azért az autó, mert az államilag nyilván vantartva. Ennyi.
Lehetne az említett "aranysújtásos golfütőgyűjtemény" is, de arról az állambácsi nem tudja hogy kinek van kinek nincs.
Én csak azt mondom, HA mindenképpen kell akkor arányosabban igazságosabban és a szolidaritás elvét jobban követve, mert ez így szar.

2010.02.04. 19:57:38

Szóval nem a környezetvédelem az ok, hiába érvelnek sokan azzal.
Az más terület. Máshogy is kellene kezelni

Harmatos Libaf.s 2010.02.04. 20:33:12

sz a szén dioxid adó nem lenne hülyeség v pedig az h a kocsival kapcsolatos összes adót eltörölni és a benzinre pedig ennek arányosan kitenni plusz adót amúgy a saab és a 30 milkás ház aránya télleg nevetséges bakk r sírni sem took ralyta olyan szörnyű

MRM 2010.02.04. 20:37:03

@Pandit: """ HA mindenképpen kell akkor arányosabban igazságosabban és a szolidaritás elvét jobban követve, mert ez így szar."""

Olyan nincs hogy egy ado kell, nem adot kellene emelni vagy kivetni, hanem az allami alkamazottak szamat 80%-al csokkenteni. A tobbire semmi szukseg.
A valalatok allami tamogatasat megszuntetni es maris minden rendben lenne az adok korul.
Amig az allam egyenlotlen versenyt hoz letre a tamogatasokkal addig nem tud egeszseges verseny kialakulni.

Lacee83 2010.02.04. 22:48:45

169LE autókkal most jól járnak a népek:-) a 170es mehet a sunyiba.

Pálfi B 2010.02.05. 07:28:41

Kedves Papp Tibor!
TELJESEN EGYETÉRTEK VELED!
Remélem eljuttatod (-tad) néhány érintettnek is ezt az írásodat!

speedline 2010.02.05. 09:01:25

@Gyurma73:

Nem vitatkozni szeretnék csak tényként írom le, hogy amikor az autómat vettem még nem voltunk pl. EU tagok, egyébként is Svájcból származik az autó, ezért VÁMOT és az egyéb járulékos közterheket ÉN is kifizettem, tehát nem csaltam el semmilyen közterhet.
Mellesleg a kocsit kereskedőn keresztül vettem, számlám! is van róla, tehát némi adó azért ott is keletkezett....
Az arányokat pedig akárhogy is nézem a 2-4-6-8 vagy akárhány millió forint a semmitől még mindíg sokkal több.....

echolls 2010.02.05. 09:14:46

@orbán cigány takarogggyyyyyy:
Nem, én nem ezt mondtam!
Azt mondtam ne legyen több adónem! Ne legyen újabb adó a gépjárművekre!
Szerintem így is eleget fizet mindenki az autója után, nem újabb adónemekre van szükség, hanem a beszedett sok pénzzel gazdálkodni kell tudni.
Amit írtál: "neked kéne kifizetni az x százezer Ft-os kivonulási díjat a tűzoltóságnak, az lenne az igazságos"
Én nem erre gondoltam, ez teljesen más téma, ezért kell adózni. De újabb adókra nincs szükség mert így is elég sok pénz van a közösben, csak ezt el is kell tudni költeni megfelelően. Ezért:

Ne legyen több, újabb gépjárműadó!!!

Opelfan 2010.02.05. 10:15:05

Egy rohadt szemét rendszer ez, egy Laguna II V6 lett volna az álmom, 207 lóerős, a vagyonadója egy évben egy havi fizetésem lett volna... hiába tudom kifizetni fenntartani már nem tudom. Basszák szájba az annyukat ott a parlamentben azok a mocskok.

BUBISBUBLEK 2010.02.05. 12:24:12

retkes ország retkes adótörvényei .
nem kell befizetni semmit sem ....
basszák meg amit főztek :D gondold végig !
na megyek dolgozni és adót baszok utána fizetni :P
hogy aztán meg abból a pénzből etessék a retkes lábuakat .
f@szt...

Lower 2010.02.05. 14:15:02

Mi van a teljesítményméréssel?
Pl Apósom öreg audija 174 lovas gyárilag de az 1992-ben volt. Így ha most egy teljesítménymérés alkalmával kevesebbet mérnek mint 170 akkor alaptalan a luxusadó követelése.
A kérdés az, hogy megállja-e a helyét ez a tézis mondjuk a bíroságon is ha nem fizeti be és per lesz a dologból?

madcircle 2010.02.05. 14:24:11

@BUBISBUBLEK: végiggondoltam! az ilyenek miatt mint te (kb az ország fele ilyen) kell egyre többet és többet fizetnük.

Rocko- 2010.02.05. 22:07:16

nem tudom olvassa-e még valaki, de ideböfögöm a véleményemet.

a luxusadó érthető lenne. HA értékalapon menne. de így irreálisan alaptalan, Tibi jól leírta.
hogy kinek mire van szüksége azt hadd döntse el az ember maga. ugye, alkotmányos jog a szabadság, szabad erős autót venni, ugyan, ne nézzik már ki mástól. vagy de, viszont akkor én is megvonogatok a másiktól dolgokat. mondjuk kezdjük az oxigénnel.

aki szerint marha jó dolog ez az adó hogy a gazdaságot fellendítse, az lesz szíves a saját pénzét beadni az államnak.

aki szerint ez környezetbarátságot hoz, az üljön le egy papírral, és gondolkodjon.
mennyi idő után forog vissza az autó gyártási környezetszennyezése, mint amennyit kipufog? mert ugye az emissziót azt a közlekedésben mérik, és sehol se nézik hogy gyártás közben mennnyit használtak fel. igenis, x év felett bármennyire nem korszerű egy motor, annál inkább elfogadható a szennyezése összértékben.
benzin árába beépíteni az adót? hova? 53%-a már adó. lassan olcsóbban jön ki az ember ha magát a pénzt égeti el és azzal hajtja az autót.

aki szerint ha befizetnénk ezt a pénzt, akkor fellendüplne az állam, khmm, hogy is mondjam: naívak. ennek nem többszörösét nyúlják le?
tán előbb ott kéne rendet tenni, és megregulázni az orrba-szájba elfolyó pénzeket. napestig lehetne sorolni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.02.06. 00:15:28

@Ottopappa:

"köszönöm szépen"

@Opelfan: Ha ez megnyugtat, most vettem egy Laguna egyest 800 euróért a fent említett motorral :)

isti75 2010.02.07. 13:14:28

Nagy baj hogy így tönkrement a haza... Normális ember már meg sem próbál becsületesen adózni, mert akkor ha nem is éhendöglik, de sosem lesz semmije. Nagy szégyen hogy akár egy 200000Ft értéket képviselő autó után luxusadót kell fizetni.

Opelfan 2010.02.08. 13:46:55

@KuKori:
Az jó, csak én nem tudom mit kezdhetnék eggyel aminek német rendszáma van vagy tudom is én hogy milyen. A lakótelepen egyből feljelentene valami gané, hogy külföldi rendszámú kocsim van és adócsaló vagyok.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.02.08. 18:46:47

@Opelfan: Na igen :( A 10 millió rosszindulatú besúgó országa lettünk sajnos... Ismét...

Egyébként brit rendszám és külföldön is használom.

cat5409 2010.02.10. 23:39:38

na....2 éve megvettem "álmaim autóját"......most 11 éves...175Kw ! hitelre vettem,még tudom fizetni, de 1,6M-hitelre/CHF/ van még 1,8M tartozásom/az árfolyamemelkedés miatt/tehát az autó jelenleg a banké!!!akkor most én vagyok a "vagyonos", vagy a BANK?...egyébként most kb.1,2M-ót ér,lehet,csak egymiliót emiatt a faszság miatt.....mindegy nem azért vettem hogy eladjam....de ha ez a "LUXUS" akkor akkor ezektől a tetves milliárdosoktól tényleg el kéne venni mindent, oszt beültetni egy 1o-20 éves járgányba, had élvezzék....és nincs ám pénz szervizre, ha nem tudja megcsinálni a szépen ápolt tolvaj kezével - mehetne gyalog a hegytetőre a NEM LUXUS villájába/ vagy az anyjába/ elgondolkodni/ha van mivel?/,mert hát ha kevesebbet loptak volna egy kicsit, vagy uram'bocsáss nem politizálta vóna magát olyan helyre ahol értelmes, hozzáértő, szakembernek kéne ülni és szakszerű, használható törvényeket alkotni,akkor nem kéne minden héten egy újabb adót kitalálni,pláne nem ilyen baromságokat amit még az AB is visszadob, pedig azok se értenek csak a jogi részéhez/??/ a szakmaihoz semmiképpen......

cat5409 2010.02.11. 11:27:21

@szi77szi: a PARLAMENT az jó ötlet, de nem kéni az autókat tönkre tenni,viszont egy pár ezres-tizezres TILTAKOZÓ FORGALOMLASSITÁS jó lenne....a felesleges eredetvizsgálat ellen tiltakozók is csináltak valami ilyesmit, és úgy néz ki hogy GYÖZTEK....csak egy HOZZÁÉRTŐNEK meg kéne szeervezni, biztos lennénk nem kevesen !!!!!!!!!!

cat5409 2010.02.11. 11:36:31

@t_m_s: szavaztam....és ha csak ez a kb 1600 autó eljönne a PARLAMENT meg a PÉNÜGYMINISZTÉRIUM elé már elég húzós lenne....de ha jól tudom vagyunk vagy 80 ezren érintettek...!!!!!!!!/ha tud valaki pontossabb számot javitson ki!!/

cat5409 2010.02.11. 11:48:57

@papptibi: kösz a cikkért....már kb.900 ember figyelmét felkeltette olyan szinten,hogy véleményt mondjanak...lényeg:az adó ilyen formában IGAZSÁTALAN!!....most már csak az ILLETÉKES ELVTÁRSnak kéne a figyelmébe ajállani-hátha rájönne mekkora baromságot talált ki !!!! /vagy ne reménykedjek?/

tuningaruhaz.hu 2010.02.12. 20:31:37

A demonstrációnak létjogosultsága lesz, ha nem változtatnak sürgősen ezen az igazságtalan törvényen. Nem szabad hagyni magunkat ennyire hüléyre venni. Fel kell fogadnunk egy ügyvédet, hogy a demonstráció minden egyes mozzanata előre megtervezett és törvényes legyen, és igenis ki kell vonulni a kedves kormény egyik épülete elé, hogy lássák: MINKET NEM LEHET HÜLYÉNEK NÉZNI!!!

Qkuriq 2010.02.13. 16:42:11

Az a kérdésem, hogy ha ez vagyonadó, akkor miért az autó teljesítménye alapján számítják ???
Miért kell egy 10 vagy 20 milliós autó után ugyan annyit fizetni, mint egy 2 milliós után ???
Az autó értéke alapján kellen eezt az adónemet kivetni. Szerintem úgy lenne a tisztességes!
Az érték meghatározására meg ott van az Eurótax...
Ennyi.

Opelfan 2010.02.14. 23:39:48

@tuningaruhaz.hu: Ne aggódj! Hülyének fognak nézni akkor is!
Tudod mit mondanak? Tüntetnek? Na és? Majd haza mennek ha megunják!
Ezzel le is van zárva az egész!

Blokád kellene!

tuningaruhaz.hu 2010.02.15. 07:37:37

@Opelfan: Szerintetek a Totalcar foglalkozik kellő hangsúllyal ezzel a témával? Miért nyeljük le, hogy az összes öreg sportautóst ellehetetlenítik? Miért nem fogunk össze velük, és írunk az összes hatóságnak és a médiáknak (tv-k) hogy igenis folalkozzanak azzal a nem kevés emberre, akit totál kisemmiznek és hülyére vesznek az adó jelenlegi formájával???

tuningaruhaz.hu 2010.02.15. 07:39:36

@tuningaruhaz.hu: sőt, tovább megyek! Miért nem arra szervezkedünk, hogy minden autós emelje fel a szavát (és végre a valagát) mivel őket is, mindenkit brutálisan lehúznak. Emelik a teljesítmény adót és a benzin árát az egekbe. Rohadjanak meg, osszák be jobban a bevételeiket és ne velünk fizettessék meg azt, amennyivel kevesebb a bevételük a válság miatt amiben bőven benne van a kezük!

cat5409 2010.02.15. 12:36:24

@tuningaruhaz.hu: ....ÉS MINDENKINEK !! 2010.02.18. 23.10-kor RTLklub -Házon kivül adása foglalkozik a gondunkkal !! a 06-1 382-8001-es tel.számon vagy a hazonkivül@rtlklub.hu-n lehet véleményt mondani ill.jelentkezni a müsorba személyessen elmondani......egy telefont ill.egy e-mailt érjen már meg minden érintettnek - hadd lássák mennyien vagyunk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

cat5409 2010.02.15. 12:53:51

az e-mail cim helyesen : hazonkivul@rtlklub.hu....!!!

Ápuka 2010.02.15. 14:07:10

Sajnos hiába mozgatunk meg majdnem minden követ ezt a jogszabályt már nem fogják hatályon kívül helyezni...
Pedig duplán vagyok érintett, két tizenéves nagy motoros autóm is van, amik összértéke max 1.3-1.4m ft volt eddig...és még én vagyok a gazdag...
Egyébként kiváncsi leszek mit hoznak ki a házon kívülben c. műsorban a témáról....

cat5409 2010.02.15. 14:38:50

14.38.....most interpellálnak a Parlamentben a gépkocsi - vagyonadó miatt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lipicaicukorgyaros 2010.02.15. 17:01:02

fizessen a paraszt, ha már nagyra vágyott, de nem tehetné meg

Gotha2 2010.02.16. 08:57:30

@lipicaicukorgyaros: Ez az igazi jómagyar hozzáállás, dögöljön a szomszéd tehene.. Gratulálok..

Qkuriq 2010.02.16. 10:14:45

Megint csak a kis emberekről próbálnak +1 bőrt lehúzni. Mert csak a becsületesen dolgozó és adózó állampolgárt tudják megfogni. Ha jól tudom kb. 3 millió ember adózik, a többi meg lop-csal-hazudik...

imittto 2010.02.16. 10:25:21

@lipicaicukorgyaros: Akkor, mikor az autót vettem rohadtul nem volt szó "luxusadóról". Tehát nem arról van szó hogy nagyot akartam és nem bírom. Autót akartam amiben elfér a család, üzembiztos és nem kell rá hitelt felvennem. Mellette szólt még hogy ennyi idősen értékvesztéssel már nem kell számolnom...meg persze hogy családi méretű alulmotorizált autót meg ennyi időset nem veszünk mert valószínűleg ki van nyomva a szeme. Aztán jön a luxusadó meg a piros matrica a körny. védelmi zónákkal és már ha akarnám sem tudnám kisebbre cserélni, eladni lehetetlen, beszámolni sehol sem hajlandóak (már próbáltam) 1,5 millióm bánja, és ezzel nem vagyok egyedül. Ráadásul egyértelműen arról szól az egész hogy azokat a birkákat akik nem követték eddig a nyájat és vettek fel hitelt autóra is most megpróbálják beterelni...

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2010.02.16. 12:13:32

@Qkuriq: ... vagy éppen tanul. El lehet menni dolgozni 18 évesen is érettségivel vagy szakmunkás bizonyítvánnyal, minimálbérért. Arról nem is beszélve, hogy manapság egy diploma sem ér sokat önmagában véve.

.atti 2010.02.17. 15:57:16

a lóerő után fizetni tényleg szar rendszer .
fizessünk érték után !
de ki lesz az aki megmondja mennyit ér az autóm ?
minden autó értékét ki lehet magyarázni meg lehet támadni .

-kicsit sérült volt a bal eleje (nem ér annyit)
-dupla festék van rajta mérd meg !
-lötyögnek a gömbcsuklók a szar utaktól (nem ér annyit az autó)
-annyit nem is érhet hiszen olcsóbban vettem .

szerintem ez a rendszer se lenne jó .

egyéb ötlet ? :)

Gotha2 2010.02.17. 22:52:28

Töröljék el, úgy cakk-pakk az egészet repülőstül, hajóstúl, mindenestül, a kitalálóinak meg pár saller jobbról-balról.
1. Az autóknál maradva így is megvalósul már a több lóerő többet fizet elv, f..nak kellet bolygatni, ráadásul emelték is az alapsarcot. A vagyonadót ráadásul nem úgy vezették be, hogy - jól van komám, ha erős autót szándékszol venni, akkor úgy készülj, hogy mi nem nézzük ám jó szemmel a luxusdolgaidat és ezért TE fizetni fogsz nem keveset - hanem mindenkit egyszerre jól megszopatva.
2. Van már bőven sarc, többek között plusz jövedéki adó, vagyonosodási illeték, (bár ezt nem tudom miért fizetem, hiszen ugyanannyival szegényebb is lettem amikor megvettem az autót), jövőre jön majd a LE alapú KGFB, itt van az egyik legdrágább autópálya matrica ár/érték arányban, stb, stb
3. Kicsit az az érzésem, hogy nagy és bölcs népi vezetőink nem ismerik azt a mondást, - hogy aki sokat markol, keveset fog..
Kifejtve: az erős/drága autók egy jó részét már máshol veszik, ott fizetik az adót, a KGFB-t, de itthon használják az utakat. Ezen sokkal többet bukik a a költségvetés, mint annak a 70x ezres közösségnek a megsarcolásával beszed, akik erős autót merészeltek venni. Nyilván ha valami értelmesebb koncepció látna napvilágot valamelyik NKH-s gyökér agyából, nem gondolkozna senki ezen, hogy máshol vegye/helyezze üzembe, bár nem hinném, hogy valaha erre sor kerül...

Petro 2010.02.23. 11:05:44

Milyen demokrácia az ahol az emberek 5,5 százaléka ért egyet a bevezetett adóval?????

Dixitdi 2010.03.02. 14:03:57

Ez az adó is csak egy lehúzás azt gondolom van elég. Én át irattam egy 1,9 Tdi-t ami átszámolva 287 euro ba volt mindenestül. Ugyanez a hollandban élő tesómnak kint 7 euro.. Továbbá meghalt a nagybácsim és a felesége megörökölte az 1,6 D 23 éves opelját amit szintén át kell íratni,de mivel örökölte dupla áron. De nem ér a kocsi sem már annyit,de leszarják és meg kell akkor is csináltatni, mert addig nem lesz hagyatéki tárgyalás. Na ehhez viszont már vastag bőr kell. Aki ezt kitalálta levágnám a kezét! Felháborító és még a sok hasonló dolog ebben az országban. Azt hiszem én is megyek ebből a pudréból egy másik országba, ha elvégeztem a sulit. Amúgy a mostani kocsik,amilyen újak és korszerűek túl sokat esznek.Legalábbis nekem a régebbiek sem ettek többet. Kamu világban élünk...

khaleeji 2010.03.05. 11:27:43

én már rég szlovákiából röhögök rajtatok!

XSB 2010.03.21. 19:37:04

dakujem pekne, irány szlovákia.

Egy E46-os BMW-t szeretnék venni. Kintről olcsóbb, így németből hoznám be. Néztem, regadó másfél misi, biztosítás kezdő autóhoz, stb, stb, inkább tetetek rá egy szlovák rendszámot, és megvagyok huszadannyiból. A magyar rendszer nagyon szar :(

Yoba 2010.04.24. 09:35:36

Nemrég vettem egy 4ütemű Trabant kombit 100.000 Ft-ért. Az átírási procedúra alulról súrolta az 50.000 Ft-ot, ami az "autó" árának majdnem a fele. DE volt benne egy tétel, amitől felakadt a szemem:

Vagyonszerzési illeték: 19.400 Ft.

Én is megyek külföldre dolgozni, már a szerződés is megvan. Szarok a magyarhon közepibe.

v. jókormányzósember 2010.06.01. 14:25:08

Dear Parents!

Precious Mme and Mr. Dragbiker!

Your son (SSon?) is a bit interesting in the last time!

He (she?) sad about himselft, that he could be a really hun (garian /guard-ian/?)

But- as I see this soo very nice, and kindly name- he could be come from the States, coldn't he?

So, please- clear for him, that the "hun"-s (the word hun) by the american fighterpilots was the "codename" for the hiSS figters. So, if he is a good NATIONAL person- clear him- musted be write in the ORIGINAL language.

If not- (if he would be Really hungarian - but, as I know, he must be his name MAGYAR and not "dragbiker" etc. /or for exemplar: babettáscsávó, or other - see the movie: Üvegtigris/.

Or perhaps is he really DRUGbiker -and then, as a narcotic person /with Drugs!/ than we can understand his hallucinations, but than- please, call the police!

Madame Teacher

PS. As I see- Your son (SSon?) is quit weak by the history of the WWII. Please, tell him, we - REAL AMERICANS were at time AGAINST the nazi-Germany! Where (also the OCCOPIED HUNGARY) this brygantis made lot's of horrible things.
OH! And the word: "Parlament" is in the HUNGARIAN: Országház. Lot's of thanks!

dragbiker 2010.02.04. 06:52:18

Csak annyit mondanék,...Parlament előtt letérdeltetni őket a rakparton és belelőni mind a Dunába.

cat5409 2010.06.10. 19:11:22

....ha minden igaz, ELTÖRÖLTÉK!!!....hogy visszamenőleg is azt nem tom...sajnos az elsőfelét már befizettem................

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.10. 19:26:27

ELTÖRLIK A LUXUS ADÓT!!!!
MOST MONDTA BE A RÁDIÓ!!!!

kis csibe 2010.06.10. 21:02:54

Kármán András felsorolta azt a tíz adónemet, amelyeket az egyszerűsítés jegyében már ebben az évben megszüntet a kormány. Ezek közé tartozik a bérfőzési szeszadó, a tévékészülékek üzemben tartási díja, az épület utáni idegenforgalmi adó, a vállalkozók kommunális adója, az öröklési illeték egyenes ági öröklés esetén, a nagy teljesítményű személygépkocsik, vízi járművek, légi járművek adója, a vízgazdálkodási termelői érdekeltségi hozzájárulás, az ajándékozási illeték egyenes ági rokonság esetén. Ezeknél az adóknál a beszedéssel járó adminisztrációs költség nagyobb, mint maga az adóbevétel - hangsúlyozta az államtitkár.

Ennyit errol. :))

Hallelujah!
süti beállítások módosítása