Parkolók – csak gumiembereknek?

  2010. január 29. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

DSC 7115

Nehezen tud beállni egy parkolóba? Lehet, hogy ön tényleg béna, de sokkal valószínűbb, hogy a parkolóhely rettentően kicsi.

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr311711623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zombika 2010.01.29. 15:54:01

A Szt. István téri mélygarázsba a tálcára egy 5-ös BMW-vel is simán fel lehet állni, lelógás nélkül, elég bénának kell lenni, hogy egy cruzezal, vagy mifenével ne sikerüljön. Javasolnám a Kálvint téri (Üllői-Baross találkozásánál, az OMV kút feletti) parkolóház kipróbálását. Szép mutatvány, ráadásul az első 5 szint bérbeadva, tehát aki csak úgy betér, az mehet fel a 7. emeletig.

záporjózsi 2010.01.29. 15:54:20

@zippofcy6: Ismét jót nevettünk sötétzöld színekben induló versenyzőnk sziporkázó humorán... ;)

Speedman 2010.01.29. 15:57:58

A bevásárlóközpontoknál én is egy távolabbi üres(ebb) területen szoktam parkolni. Amitől hülyét tudok kapni az, amikor mellém állnak az autójukkal kb. 30 centire, pedig nagy csomó hely van (lenne) még mellettem. Na, ezt miért csinálják egyesek? Számomra felfoghatatlan.

JettaTDI 2010.01.29. 16:04:29

@Speedman: Köszönöm! Pont erről beszélek!
És ezért rakom keresztbe, (a parkoló másik végében) h ne tudjon közvetlen mellém állni! Max azt hiszik h vmi anyu parkolt így, és tőlük már megszokták/tuk..

romesz 2010.01.29. 16:05:22

A kijelolt parkolohelyeket a jelenleg forgalomban levo "legalisan" legszelesebb autohoz kellene meretezni ugy, hogy egy ember mindenfele torna gyakorlatok nelkul kiszalhasson parkolas utan. Helyette a parkolokat az Izettabol valo ki-be szalasokhoz meretezik :)

tomnemtom 2010.01.29. 16:08:36

csak emlegetitek itten a Trabantot, venni kell, élvezni, parkolni.
háromnegyednyi autós problémátok elmúlik azonnal.

szpsz 2010.01.29. 16:10:47

Speedman, azzal még kiegészítem, hogy a legaribb cukibb az, hogy köröznek, mint a cápák a közeli helyekért, aztán többet kell elgyalogolni bevásárlókocsiért...
Logika.

Más. Én spec azért (is) utálom a szűk helyeket, mert oly lazán nekib.......ák a drága szomszédparkolók az ajtót az én kocsimnak, hogy öröm nézni.
Egyszer a Megyeri úti Lidl parkolójában mi induláshoz készülve ültünk a kocsiban, épp indítok mire jön Kalapos Papa a drága nejével, Kalapos Papáné (sz Kalaptalan Mama) még a kocsijuk menése közben nyitotta ki az ajtót, neki az általunk használt autónak, hogy kész öröm volt hallani, ahogy fél méteren végigkaristolta. Kiszálltam, kérdeztem tőlük, hogy ezt miért kellett. Nem tudta miről beszélek. Mutattam neki az érdekes módon az ő autójuk színében pompázó csíkot a miénk oldalán, de az sem hatotta meg. Aztán megkérdeztem tőle, hogy ő tulajdonképpen szándékosan vall teljes nézetazonosságot a tipikus maias MAIemberrel, miszerint le kell sz...ni mindenki mást és önző módon csak magunkkal kell törődni? Mivel ilyen kérdésre nem számított, először csak levegő után kapkodott, meg hogy ő nem olyan, de higgyem el, hogy nem tett kárt a kocsiban. Aztán megint megmutattam neki, akkor meg azt mondta, hogy lehet, hogy ő is tényleg amolyan leszaromkodó maias, de.... Aztán otthagytam és kis polírral végül lejött a piros csík az ezüst cégautó oldaláról. Azóta én is a tágasabb, ritkásabb helyeket keresem...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.01.29. 16:13:10

@Speedman: Én 1995 óta vezetek, akkor a parkolást úgy tanították, hogy kb. 1,2 m magasságban műanyagláncok voltak kétoldalt kifeszítve, oda kellett tudni beállni előre-hátra jobbról-balról.

Emlékeim szerint még jól sikerült manőver után is nehézkes lett volna kiszállni, olyan szűk volt a gyakorlóhely.

Lehet, mások is így szokták meg, és a forgalomban csak alkalmazzák a megszerzett tudást. :)

Jelzem, annál az autósiskolánál a párhuzamos parkolást max. 2-szer próbáltuk ki, azt utólag tanultam meg s.k.

Izzadtam is eleinte rendesen. :)

Remélem, ma már precízebbek ott is és másutt is.
Vagy nekem is az éjjeliedénybe lóg a mancsom?

záporjózsi 2010.01.29. 16:15:57

@romesz: 2550 mm széles, 18750 mm hosszú, 4000 mm magas. Ez a max. egybejármű. Nem autó, de max. Szerintem nem kellene. Épp azért van meghatározva, hogy milyen paraméterű autóra számolták, hogy tiszta legyen. Itt pedig elhangzottak a megoldások. Általában jó, 1-2 kivételt meg kibírunk...

pickapu 2010.01.29. 16:40:45

Nincs gondom a parkolással, pedig az én autóm is elég bután fordul. Ha csak tehetem farral tolatok be, így sokkal könnyebb egyenesen beállni, meg indulásnál is előnyösebb. Ha a sáv szélessége megvan két és fél méter, a kiszállással sincs probléma, bár nem túl kényelmes. Viszont a távolabbi parkolókat részesítem előnyben, és az a meglátásom, hogy akik odaállnak, kicsit jobban odafigyelnek a másik autójára. Plázába meg nem járok.

hülegyerek 2010.01.29. 17:08:08

Szevasztok.
Nem tudom írta e már valaki,de tőlünk nyugatabbra,nagyon sok az olyan parkoló,ami a menetiránnyal merőlegesen,45 fokban van elhelyezve.
Könnyebb beállni,könnyebb kiszállni,könnyebb kiállni.
Persze több helyet is foglal.

Winkler.
Nem csak Pesten van kaotikus parkolóház.
Egyszer ha erre jársz(Tatabánya),nézz be a Vértes centerbe,de ne a mélygarázsba.
A tetőn próbálj parkolni.
Vagyis feljutni.
Kétsávosra tervezték,felfestették.
1 sáv K.b. 2 méteresre sikerült,úgyhogy végül raktak egyrendőrlámpát,és ha valaki jön le akkor addig te nem mehetsz fel.
Nekem Passatom van,csontra tekert kormánnyal a tetejére érve már majdnem tolatgatni kell.
És 2 sávosra tervezték!!!!
Na ezt ki tervezte,és milyen szabvány szerint?

Speedman 2010.01.29. 17:15:38

@szpsz911:

Jaja. Imádom én is azt a típust, amelyik körözik a parkolóban és tíz méterrel közelebbi helyért, és a végén képes beállni olyan helyre is, ahol csak 20-30cm-re van minkét oldalt a másik autótól. Aztán kiszáll "apjuk" és büszke mosollyal átnéz az asszonyra, és szinte sugárzik belőle a "látod mama sikerült ez is".

Az egyterüeket is kerülöm, mióta láttam egyszer, hogy mint a kommandósok úgy ugrott ki a járműből a család(szintén szük helyről) mindkét oldalt odacsapva az ajtókat az ott álló kocsiknak. Persze ez nem zavarta a család főt. Nagy boldogan rohantak vásárolni.

Gearboy46 2010.01.29. 17:22:16

@sipike78: heló

Még most is így tanítják a parkolást, orral és háttal be kell tudni állni. Ezzel nins baj, de a párhuzamos parkolás az nemnagyon megy. A vizsgán abból áll, hogy kb 20 km/h-ról kell megálni max 30 centire a szegélytől. Akadáj se elötted, se mögötted. Minden hülye képes megcsinálni. Forgalomban már próbálgatják, de nem veszik komolyan ott sem.
45 fokos parkolóba meg aztán végkép nem tanítanak meg beálni.
Minden hülyeségre megtanítanak ami tök fölösleges, de autót vezetni nem.

A háttal parkolásról meg annyit, hogy szerintem panellakásos lakótelepen szigorúan tilos így parkolni. Ha orral állsz akkor megvan a veszélye, hogy a járdára rálógó autó orrát egy részeg csöves, kicsgyerek stb... nekimenjen, összekarcolja stb... de ha esetleg háttal álsz akkor a parkolóban raccsingoló hülyegyerek sokkal nagyobb kár tud tenni a kocsidban, esetleg összegyűri a hűtőd, ezzel meggátolja a másnap reggel elindulásod, ráadásul nem tul finom dolog a lakótelepi parkolóban hűtőt cserélni.( ugye az autók 99%-a a lakótelepen orrmotoros)

Speedman 2010.01.29. 17:24:48

@sipike78:

Ha végig nézek egy hipermarket parkolójában, esetleg meg kell állnom a párom munkahelyi parkolójában (pedagógus), én azt látom, hogy egyre gyengébb a "megszerzett tudás". Ahogy azok a nők és szülők parkolnak, az kritikán aluli. A harmadik beállásomnál már odacsapták az ajtót az autóm oldalának. Szerencsére csak festék ment rá (a másikéból), az meg nitrohigitóval könnyen lejött.

romesz 2010.01.29. 17:30:15

@záporjózsi: nem a tul meretezett jarmuvekre gondoltam, hanem egy szemelyauto mereteire, ami nem magasabb mint 180centi es nem hosszabb 6 meternel.

overgida 2010.01.29. 17:30:29

Csináljuk feszesen a dolgokat, aztán b*ziskodjunk vele évtizedekig. Nulla kényelem, nagyvonalúság, előrelátás. Ezt látjuk mindennel kapcsolatban.

Speedman 2010.01.29. 17:32:09

@JettaTDI:

A rizikósabb parkolóhelyeken én ezt úgy oldom meg, hogy kicsit ferdén állok(persze szigorúan itt is üresebb helyen), hagy lássák valami pancser parkolt így le. Ezt látva nem is nagyon parkolnak mellém. :))

mi nem foglalt még 2010.01.29. 18:02:00

@sipike78: meg az is kiv an találva hogy aki másnak kárt okoz az köteles megtéríteni a kárt.
gondolom amikor nekibaszod a díszléces ajtódat egy másik autónak akkor a zsebedbe nyúlsz és hgysz ott pénzt a javításra.kurvára iritáló, hogy enyire szarsz más ember vagyontárgyára.
azért gondolom ne szólnál ha egy ifval úgy parkolnék be mőgéd hogy meglökném a lökössel a tiedet mert hát a lökös meg arra van kitalálva.

mi nem foglalt még 2010.01.29. 18:04:23

@záporjózsi: igen hazsnálati tárgy.
én vigyázok a magam autójára és kurvára idegesítő ha más meg tönkreteszi.

Kifordított kacagány 2010.01.29. 18:10:47

@pickapu: aki távolabb áll, annak már valószínűleg volt kellemetlen tapasztalata:)

Ratnet 2010.01.29. 18:13:47

@Rézfánfütyülő fűzangyal:
"Berlingóval többször is jártam az Örsi IKEA-ban. Kellett ekkora kocsi, egy kisebb bútorhoz. Minden alakalommal hozzáért a lefektetett antennához. Pedig azért ez nem teherautó. Mindig látom a kisebb nagyobb magasabb autók vezetőinek rémült tekintetét a magasságkorlátozó rúd alatt."

Nanemá'! Ha én beférek a VW Transporterrel az IKEA mélygarázsba (éppenhogy csak súrolom a láncokon függő magasságmérő 'szivacsrudat'), akkor a te Berlingód ugrálva is befér.

hedow 2010.01.29. 18:25:03

Nem Kaffka, hanem simán Kafka Tanár úr!
Amúgy nagyon jó, érdekes cikk.

Mc Murphy 2010.01.29. 18:28:16

Végre egy korrekt cikk a Winklertől! köszi

gnme 2010.01.29. 18:38:57

@overgida: "...Csak semmi buzulás! Buzulás az NUKU!..." :)

Láttál te már jó munkát? .. pincében.

Na megyek is művelődni. Én az értelmes dolgokat jobban komázom.

www.regikonyvek.hu/book.php?id=21389

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.01.29. 19:01:06

paran kiszurtek a lenyeget:

"szlovak rendszam" ... :D:D:D:D

hulye vagy fiam, leulhetsz

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.29. 19:07:22

@KaPé: Oszt jön a csodálkozás később a lököstől lökösig tartó kulcsnyom miatt...

W123qp 2010.01.29. 19:14:57

Ki látta a Top Gear-ben a Ford GT40 tesztjét?

Azzal mekkora szopás parkolni! Az ajtó tetjén lévő vízszintes rész miatt, egy normál parkoló esetén is, ahol más kocsiból könnyedén kiszállsz, ott csak négykézláb tudsz kimászni!

Ezért nem vettem amúgy ilyen kocsit... :-)

redriot77 2010.01.29. 19:25:02

Igaz, hogy szűkek a parkolóhelyek, és egyre buflákabbak az autók, de ettől függetlenül az emberek többsége "lényeg hogy leraktam, a többit pont leszarom" metódus szerint parkol:

A legtöbb parkolóban olyan szűkek a helyek, hogy már egy alsó-közepes autóval sem lehet előremenetben elsőre beállni pontosan. Ha visszatolatna fél métert, és igazítana rajta egyet, már lehet hogy pont középen és irányban állna, de nem, otthagyja a szarát a büdöslábú sudribunkó csálén, másik helyre átlógva.

Eddigi kedvenc parasztommal egy Tesco parkolóban hozott össze a sors. Kiskategóriás kocsimat szabályosan tettem le egy normál hely közepén, párhuzamosan a felfestett vonalakkal. Amíg vásároltam, beállt mellén egy 307SW, kb. húsz fokos szögben, a segge átlógott az én helyemre, a kocsim mögé. Valahogy behajtott tükörrel, párszor előre-hátra mozogva sikerült onnam kibűvészkednem az autómat. Erősen gondolkodtam rajta, hogy jól mutatna azon a francia fostalicskán egy mondjuk 30-40 centis karc, természetesen lemezig ható mélységben... Megérdemelte volna a buzi állat.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.29. 19:29:22

@augustiener: Igazad van, én se az ajtót basztam volna a kocsidra. Hanem a nagy kopasz nyakadra egyet tenyérrel :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.29. 20:14:18

@sipike78: Ezt több helyen alkalmazzák is már jó régóta, ha jól emlékszem (majd utána keresek) a kölni Ford gyár teteje is így van megoldva. Hőszigetelés, pormegkötés és zöld felület növelés egyben :) Nem rossz dolog.

Rocko- 2010.01.29. 20:18:23

@J.G.: mi lenne ha minden hely olyan széles lenne hogy ne tudja a gyerek rábaszni az ajtót a kocsira?
és nem csak gyerekek vannak, simán megesik az is, h vesz vki egy lelakott fost és annak az ajtaját üti a tiedre. mert leszarja. elég széles helynél meg nem fordulhat ez elő.

Rocko- 2010.01.29. 20:22:29

@sipike78: ebből látszik h mennyire védik a zöldek a környezetet. valami ellen megannyiszor láttuk ágálni őket, olyat viszont egyszer se hogy maguk építenének, létrehoznának vmi értékeset.

Rocko- 2010.01.29. 20:25:09

@cso zsi: na de ez az. nincs ennyi kereslet, mint amennyire ők készülnek. simán újra kéne festeni a parkolókat.

KOEM - Mélygarázstervező · http://www.koem.hu 2010.01.29. 20:33:41

Ezek szerint én lennék az egyetlen, aki ismeri a MAUT-ot személyesen?
(Nos, a tippek közül pár nagyon betalált. Az ügyfélszolgálatuk elég retro.)

A cikk nekem is tetszett. Ha megengeditek ajánlok egy hasonlót, amihez nekem is van némi közöm: A címe: SZÉLESSÁVÚAK
( www.koem.hu/publikaciok )

Magam kilencedik éve tervezek (csak)mélygarázsokat, teremgarázsokat, mint garázstechnológus tervező. A problémák valósak. Lekicsinyített autórajzok a terveken, szűk spirálrámpák, keskeny közlekedőfolyosók. Mind csak megerősíteni tudom. Gyakori a vérre menő közdelem egyes építészcégekkel hogy a 2,3 m széles álláshely nem lesz jó. De a "jogszabály" megengedi. Arról nem is beszélve, amikor az építési engedélyek már megvannak, esetleg a létesítmény szerkezetkész. És utólag kérnek fel, hogy találjunk ki valamit, hogy működjön. Szóval van gond, tennivaló. Ezért szakosodtam erre. Sokat tudnék mesélni. Például a szabványok hazai összeollózásáról, evoluciójáról, meg egyebekről is. A magam részéről már azt az építészt is becsülöm, aki felismeri, hogy a teremgarázshoz érdemes szaktervezőt bevonni. A gyakorlat általában nem ez. Az OTÉK a garázsokhoz igen gyenge - mondhatnám használhatatlan. Az átlag beruházók pedig mennél kisebb helyeket akarnak kicsikarni. Úgyhogy nem lehet csodálkozni.

Rocko- 2010.01.29. 20:39:01

@ColT: 1) mert talán nem szívesen cipekedsz 10-20 kg súlyt a kezdben
2) van más opció? lásd: @Rocko-:

Rocko- 2010.01.29. 20:40:23

@záporjózsi: de csak egyben.
mert hogy utána nem mennek vissza az emberek, az is tuti.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.29. 20:45:39

@zippofcy6: Hát neked bizony a jó kurva anyádat.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.29. 20:54:42

@sipike78: Hát azt nem találtam meg, de a kedvenc Hundertwasser házamnak így néz ki a teteje :)

media.photobucket.com/image/hundertwasser switzerland/badawidjinn/Waldspirale_Hundertwasser_Building.jpg?o=1

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.01.29. 21:15:15

@mi nem foglalt még: "gondolom amikor nekibaszod a díszléces ajtódat egy másik autónak akkor a zsebedbe nyúlsz és hgysz ott pénzt a javításra.kurvára iritáló, hogy enyire szarsz más ember vagyontárgyára"

Olvasni megtanultál, de gondolkodni még nem. Vagy csak együtt nem megy a kettő?

záporjózsi 2010.01.29. 21:27:37

@mi nem foglalt még: Szó nem volt arról, hogy tönkreteszi. Arról volt szó, hogy egy gumicsíkkal hozzáér. Ha ennyit nem sikerül elviselni, akkor vitrinben kell tartani...

@Rocko-: Dehogynem! Csak messzebb állnak meg. Most is tele volt Karácsony előtt az összes parkoló.

misinator 2010.01.29. 22:13:26

@sipike78: Csak nem a madaras tecsónál készült álkörforgó intelligens felfestésére gondolsz:-)
A gyerekem jobban megtervezte volna...

Rocko- 2010.01.29. 22:14:31

@ave: attól h használati tárgy nem jelenti azt h szarni kell rá és nem kell rá vigyázni.

Rocko- 2010.01.29. 23:32:45

@záporjózsi: biztos nagy örömmel teszik ezt.

mlt3 (törölt) 2010.01.30. 00:14:02

@George Jung: "Amellé, aki orral parkol, amellé tolatva kellene beállni. Sok helyen (pl lakótelepeken, esetleg külföldön) ez már nem is íratlan, de írásba foglalt szabály."

Nemetorszagban, ausztriaban, svajcban, franciaorszagban sehol nem lattam ilyet. Ellenben sok helyen ki van irva, hogy kotelezo orral a falnak parkolni (mondjuk kulturember nem is parkol mashogy).

romesz 2010.01.30. 00:31:05

@mlt3: " Ellenben sok helyen ki van irva, hogy kotelezo orral a falnak parkolni (mondjuk kulturember nem is parkol mashogy)."
Nem ertem miert kotelezo, mi az elonye vagy hatranya?
Mitol lesz kulturember aki orral all be?

Phrascarica 2010.01.30. 00:35:50

@ave: szerintem írd ki nagybetűkkel az autódra hogy mindenki ráköphet, rákulázhat és rányithatja az ajtót, ha meg nekimegy még Te kérsz tőle elnézést mivel úgyis használati tárgy, a parasztoknak pedig mindegy hogy van-e rajta festék vagy horpadás, attól még ugyanúgy megy...
A lényeg ha egyszer elkapok egy ilyen "nem érdekel más autója" típusú faszt, akkor a fejével horpasztom be a motorháztetejét, mert egyikért sem kár :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.01.30. 07:15:47

olyan, mint a legoautóknál: egyszer csak hat stud szélesek lettek, és rohadtul nem férnek el a régi legolandben, amik négy kockára vannak méretezve...

redriot77 2010.01.30. 07:31:54

@zippofcy6: te vagy az az ember, akinek nincs autója, de nagyon szeretne egyet. Addig is amíg nincs rá lehetősége hogy autóhoz jusson, úgy vezeti le a frusztrációját, hogy trollkodik autós blogokon.

redriot77 2010.01.30. 07:51:10

@ave: "A legtobb auto (amivel parkolni szokas) hasznalati targy, mit kell babuzsgatni mint egy Ming korabeli vazat?"

Nem kell babusgatni, de más tulajdonában nincs joga kárt okozni senkinek sem. Mint amikor kölcsönkapsz egy cédét nem annak a tokján fogod a hagymát felszeletelni vacsorához, hiába esetleg az van éppena kezedben. Pedig az is csak egy használati tárgy, de kultúrember nem bassza szét azt ami a másé hanem vigyáz rá.

Az autónál ez fokozottan így van, mert nagyértékű használati tárgy. Jellemzően a ház/lakás után a legdrágább. Ha a saját kocsidat nem kíméled lelked rajta: menj át a legnagyobb kátyún hetvennel, pörgesd szét a hideg motort, vegyél bele tesco 15W40 olajat stb. De a másik kocsijára vigyázz.

"Egyebkent nagy otlet, hogy ahogy egyre tobb auto van, legyen kevesebb hely felfestve, csak hogy kenyelmesebb legyen kiszallni... :/"

Parkolóházakban talán nehezebben kivitelezhető, de a hipermarketek parkolói szinte soha nincsenek 100%-ig kihasználva. Ha ezeknél nagyobb helyek lennének felfestve, annyi hátrány származna belőle hogy lennének akinek akár hatvan métert is kell majd gyalogolni a kocsijuktól az áruházig. Rettenetes valóban.

will 2010.01.30. 09:43:47

@abc: a Duna Plaza tényleg egy maffia. földszinten bárhova állsz, megkarcolják a kocsidat. Hogy a mosósok-e, vagy a veterángyűjtő, sosem derül ki. A legfelső emeleten plusz pénzt kérnek az őrzésért. Hogy legyen ott is forgalom, és legyen oka feljebb menni a kuncsaftnak, ezért a középső szinteken senki sem üldözi a terrort...

Amúgy Rózsadomb center parkolóhely felfestései keréktől kerékig tartanak, plusz max 5 cm.Annyi az esély, hogy az oszlop mögé tudod nyitni az ajtót.

donphobos 2010.01.30. 09:49:54

Mutyilandban nem tudom miért csodálkozik bárki is, hogy a törvényileg engedélyezett minimum a maximum lesz vagy esetleg simán eltűnik a parkolóhely is a pénzzel együtt.

Szomorú jelenség. A cikk viszont jó, kell beszélni ezekről, fel kell tárni.

Nincs elég biztonság, sok köcsög van. A bűnösök bűnhődjenek. Egy mindenkiért, mindenki egyért. Oláh család...

mlt3 (törölt) 2010.01.30. 10:05:15

@romesz: Mert kulonben a kipufogofusttel osszebaszod a vakolatot.

mlt3 (törölt) 2010.01.30. 10:08:20

@redriot77: Errol van szo. Ennyi erovel a nappali kozepere lehetne szarni, vagy saros cipovel vegigtrappolni a szonyegen, minek babusgatni a lakast. Hasznalati targy, ugye. (Plane ha a maseval teszik ezt.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.30. 11:33:24

@Rocko-: De MINDENHOVÁ?
Én azt látom hogy városban rohangészni is mindenki autóval megy.
Én se vagyok az a ráérős fajta, de tudok gyalogolni. Ha nehezet kell vinni, vagy nagybevásárolni megyek, akkor nyilván autó, de amúgy ha be kell mennem 3 helyre ügyeket intézni, akkor mi a francnak?

gnme 2010.01.30. 11:55:33

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: ezt cáfolandó az mszp tudósai kijelentették, hogy Orbán Viktor miatt ilyen szűkek a parkolóhelyek.

:)

redriot77 2010.01.30. 12:28:22

@gnme: mindenki tudja, hogy Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon az oka a szűk parkolóhelyeknek. Ha ők ketten nem születtek volna meg, akkor ma minden magyar ember minimum Audi Q7-el járna, és még azoknak is elég nagyok lennének a parkolóhelyek!

:)

Krisi 2010.01.30. 12:52:37

a dunapláza külső parkolója nekem kedves emlék, ott csináltam meg a jogsit nagymotorra :)

azt meg nem tudom írták-e már előttem, de az igazi parkoló horror az a MOM park. 2 út vezet le a mélygarázsba:
az egyik egy csigalépcső szerűen kanyarodó szűk kétsávos (fel és le forgalom) út, mindkét szélén a szép fehér betonfal gyönyörűségesen végig van húzva, különböző színű lökhárítók nyomait lehet ott felfedezni.
a másik út meg egy sima kb. 70 méter hosszú egyenes út kb 15%-os emelkedővel. kimondottan kuplungbarát megoldás, főleg, hogy a végén lámpa van, tehát nagy valószínűséggel gyakorolhatjuk a kézifékes indulást. soha nem merek két méternél közelebb állni az előttem lévőhöz, ha látom, hogy csak simán a féket nyomja, mert általában az a vége, hogy indulásnál hátracsúszik, aztán meg lefullad.

@mlt3: én mindig tolatva állok be, egyrészt mert úgy nekem sokkal könnyebb, másrészt kiállni is egyszerűbb. a vakolat meg inkább a dízelek kormolják össze, szerintem. de az a legjobb, ha Mad Max stílusban oldalra van kivezetve a kipufogó :)

gnme 2010.01.30. 13:02:06

@redriot77: pedig hányszor kértük, hogy javuljanak meg.

Dehát nem megy az könnyen nagyfaluhelyen.

indavideo.hu/video/Star_Wars___Indul_a_bakterhaz

esef 2010.01.30. 13:19:26

Lehel piac parkolójában volt egy Chevrolet Kalos (a Tulok szerint még Daewoo), egyik oldalon 2 centire az oszloptól, másik oldalon meg 25 centire a másik kocsi...

esef 2010.01.30. 13:20:35

@redriot77:
Az elvtársak kőkeményen azon vannak, hogy újra Trabanttal és Kispolszkival járjon a nép...

gnme 2010.01.30. 13:54:42

@esef: nem nem itt más a cél.

Teljes elszakadás európától.

Ez azért szükséges, hogy megalázóan kevés éhbérért lehessen dolgoztatni a munkaképes lakosságot. Annyi fizetést fognak csak hagyni, hogy kenyérre telljen. Minden másért fusizni kell majd este tízig második fekete munkahelyen.

A vezetőink ezért kapnak pénzt. Hogy idáig süllyesszék magyarországot.

..hát csoda hogy aki beszél nyelvet az nem haza dolgozik?

á..

Hans Lopkowitz 2010.01.30. 14:03:02

@esef: az elvtársak azon vannak, hogy szlovák rendszámmal járjon a nép.

Január 1-től Szlovákiában az áfa (DPH) az új személyautókból is visszaigényelhető.

Hans Lopkowitz 2010.01.30. 14:05:03

@gnme: én most tervezem, hogy az állampolgárságom is visszaadom.

gnme 2010.01.30. 14:06:46

..lehet hogy hülyének néztek de .. én a Horn Gyulát sajnálom hogy lassan kihal.

Neki voltak jó meglátásai.

Most csak a jobbikra tudok szavazni. A fidesz már bizonyított. Kirúgta az árulkodót.

Nagyon rossz világ jön. A fidesz az egy kontrapunkt nem több. Kivénhedt pénzlesők. MIndent megkontráztak. Mint a szakesten, tudjátok. A major domus mond valamit a kontrapunkt meg részegen mondja az ellenkezőjét.

Na .. ebből nem lesz SEMMI.

gnme 2010.01.30. 14:07:53

@Hans Lopkowitz: jól teszed. Én amíg svábiában laktam, kínosan vigyáztam, nehogy eláruljama magyarságom. Mert akkor még a boltban sem szolgáltak ki.

Vikingiában más volt. Ott büszke voltam rá hogy magyar vagyok.

czekas 2010.01.30. 14:12:10

Megkérdeztem az asszonyt, aki többször is parkolt már a Bazilika garázsban elég méretes autójával: volt-e gondja? Nem értette a kérdést... Ettől függetlenül tényleg spórolnak sztem is a parkolóhelyek kijelölésével, de azért nem lehetetlen beállni! A szomszéd autókra pedig oda kellene figyelni csupán.

czekas 2010.01.30. 14:14:44

@gnme: Horn Gyulát én is sajnálom, de azért a jobbik kicsit durva! Akkor inkább Bokros, ha Hornról nosztalgiázol és akkor még talán lesz is valami eredménye...

gnme 2010.01.30. 14:26:41

@czekas: én tisztelem a tanult embereket.

Bokros jöhet. Örömmel fogom az adót fizetni, mert tudom: Bokrost nem érdekli a PÉNZ a saját zsebében.

Amit Ő művel azt úgy hívják: HIVATÁS.

czekas 2010.01.30. 14:32:12

@gnme: Örömmel olvastam soraidat! Legalább már ketten vagyunk, vagy lehet, hogy sokkal többen... de sajnos, nem elegen. Ez mindenre választ ad.

Sayniqua (törölt) 2010.01.30. 15:19:40

Megint egy olyan cég, akikről szinte semmit sem hallani. De ezek szerint a munkájukat nem végzik jól, mert én az egyszerű polgár, sehol sem tud normálisan kiszállni az autójából.
Mi a f*szért működne VALAMI normálisan ebben a pöcegödörnek nevezett szemétdombon?

Sayniqua (törölt) 2010.01.30. 15:23:29

@gnme:
Értem, hogy mit modasz, de amikor ő ült a pénzügyi trónon, nem sok kellett volna ahhoz, hogy hivatásos katonaként éhen haljak. Azt sosem fogom neki elfelejteni.
Azóta is ht katona vagyok, ez a hivatástudat. :)

gnme 2010.01.30. 16:16:33

@Sayniqua: ezért kell azt csinálni, hogy a mostani 400 embert börtönbe zárni.

Nem újra a patkóba herdálni.

Laci23 2010.01.30. 16:30:45

Hello!
az írás érdekes, amúgy lehet, hogy a maut is megérne egy cikket,
amúgy tényleg meg van határozna, hogy mekkora a minimális parkoló mérete, amit csak "kényszerből" terveznek a mérnökök, mivel a beruházó lehető legtöbb helyet kéri a legkisebb építési területre. (bár gondolom ez sajnos nem meglepő)

Rocko- 2010.01.30. 16:45:41

@ColT: rengeteg opció van h mikor éri meg kocsival menni és mikor nem.
ezt kéne alaposabban átgondolni egyeseknek. :)

romesz 2010.01.30. 17:24:20

@mlt3: hm, milyen egyszeru a magyarazat. Koszi igy mar ertem miert tiltjak. Bar szerintem eleglenne egy szigetelo reteggel levedeni es nem lenne gond.

redriot77 2010.01.30. 17:50:53

@Sayniqua: "de amikor ő ült a pénzügyi trónon, nem sok kellett volna ahhoz, hogy hivatásos katonaként éhen haljak."

Ha nem ő ült volna ott, akkor két éven belül lehet hogy éhen is haltál volna. Amit csinált, az biztosított egy kis tartalékot és egy kis gazdasági mozgásteret az országnak: persze a megszorítások miatt úgy lecsökkent a népszerűsége, hogy a pénzköltést már mások végezték el.

Bocs az offért.

Iustizmord 2010.01.30. 18:57:52

nekem úgy 2002-2003 körül volt dolgom a MAÚT-tal, egy közlekedési balesettel kapcsolatosan kerestem a részletes szabályozást az útmenti biztonsági korlát fajtája, telepítése, úthibák észlelése, javításának gyakorisága témakörben. konkrét büntetőügyben.

személyesen felkerestem őket, nagyon segítőkészek voltak.

totál egy 80-as évekbeli szocstalista nagyvállalat egyik főüzemmérnökségére emlékeztetett (túl azon h a Millenáris mellett volt az iroda), DE MÉG 1X: SOKAT SEGÍTETTEK, PEDIG NEM A VÉDŐÜGYVÉDEK KISZOLGÁLÁSÁRA ALAPÍTOTTÁK ŐKET.

KiDs 2010.01.30. 19:44:55

A Duna Plaza parkolóházáról teljesen hibás adatokat közöl a cikk! (Az épület egyik tervezőjeként ismerem a méreteit, a sématervet szívesen megosztom bárkivel, arról leolvashatók az alábbiak:)
1. A parkolóhelyek hossza 5,0-5,50 m közötti! (A 4,20m-t vajon hol és mivel mérhették?)
2. A parkolóhelyek szélessége 2,50m. A pillér melletti beállásokat a külső sarkon vagy a közelében egy oldalról 15cm-rel leszűkíti a (fél) pillér, de az ajtók nyithatóságát ez nem befolyásolja. (A mérőszalagot nyilván a pillérsíkhoz illesztették, így alakult ki a képen látható 235cm, amiből aztán 230 lett a cikkben. A "0" cm-t a vonalra kellett volna tenni, és/vagy meg kellett volna mérni a mellette lévő beállót is!)

Ez az épület (a beállók, közlekedő utak rámpák mérete és kialakítása, forgalomtechnikai rendszere tekintetében) 1996-ban megfelelt a magyarnál sokkal szigorúbb és szofisztikáltabb svájci szabványnak is. (Ami pl. 3 külön kategóriába sorolja funkció szerint a parkolókat, és ennek függvényében eltérő paramétereket ír elő.) Véleményem szerint - hála a beruházónak, akit meg lehetett győzni a méretek fontosságáról - ma is az egyik legkényelmesebben autózható parkolóház a városban. Széles utak (6,15-6,70m), széles (4,80m), törtvonalú ("spoilerbarát") rámpák, áttekinthető parkolószintek, semmi "labirintus" (a földszinti, utólag leválasztott borzalmaktól eltekintve - itt a pénz diktált a célszerűséggel szemben, gondolom).

Amit a dupla záróvonalról ír Winkler, az teljesen igaz, mint ahogy egyéb forgalomtechnikai hibák is vannak, ezek azonban logikusabb táblázással és (kevesebb, de értelmes) felfestéssel orvosolhatók volnának. Nem ártana továbbá jobb világítás, egy világos falfestés, és leginkább a kijáratnál fizetés megszüntetése.

A cikk - "kisebb-nagyobb" pontatlanságokkal - autós (szubjektív) szemmel körbejárta a parkolók méretbeli problémáit.
Amit hiányoltam - de lehet, hogy Winkler már írja a következő részben... - az az alábbi:
Parkolók esetében a komfort érzet hiányát nem feltétlenül a ténylegesen kis geometriai méretek okozzák, hanem gyakran az egyéb tényezők: hibás vagy pontatlan felfestés, elégtelen világítás, rossz vagy hiányos forgalomtechnikai és egyéb jelzések, és persze leginkább egy hibás forgalomtechnikai rendszer.
(Csak egyetlen rossz példa: a "madaras tesco"-k parkolási rendje több helyen is olyan, hogy - az egyirányúsított "parkoló utcák" miatt - az eltávozó autók közvetlenül az áruház főbejárata előtt gurulnak el.)

Szóval hajrá, van még mit lerágni a csontról!

KOEM - Mélygarázstervező · http://www.koem.hu 2010.01.30. 21:15:47

@KiDs: Egyetértek, hogy a komfortérzetet nagyon sokminden befolyásolja. Üdítő kivétel az, amikor a barátságos belső kialakításra is szán a beruházó. Általában - főleg nem felszíni parkolóknál a forgalomtechnika sem átgondolt. De az viszont egyáltalán nem mindegy, hogy az álláshely méretét hogyan definiáljuk. Nem csak az fontos, hogy a nettó szélességről beszéljünk (tehát nem a raszterek közt, hanem a nyílásméretben mérjünk), de még az is számít, hogy a pillér a közlekedőfolyosó szélétől mennyire van visszahúzva. Ez befolyásolja, hogy hogyan lehet ráfordulni, és végülis hogyan tud majd beállni az autó.

Kopi3.14 2010.01.31. 01:39:29

Nam feladtam végigolvasni az összes kommentet, de azért van megjegyzésem. Mégpedig rém egyszerű. A problémával valamikor tavaly ősszel már foglalkozott az Autó magazin, kapásból német példából indítva, kettes Golf, ötös Golf, régi 3-as bömös, mai hármas bömös összevetésben, elővette a vonatkozó előírásokat, németeket, majd az alapján megállapította, hogy a harminc éves előírásokat a mai autók simán kitöltik, ajtónyitás nélkül is. kvázi a jogszabályt meghaladta az élet. Jótanácsként hozták, hogy nálunk ugyan még csak ajánlás van- szóról szóra a német harminc éves valami- így ha most előkerül ez a kérdés, akkor pont lehetne időszerűvé varázsolni, s megoldani a problémát.

KOEM - Mélygarázstervező · http://www.koem.hu 2010.01.31. 20:31:56

@Kopi3.14: Itt elérhető a cikk:
www.koem.hu/publikaciok
Innen katt a SZÉLESSÁVÚAK című cikkre.

cycC 2010.02.01. 00:30:33

A szervita térit sajnos a munkám miatt elég gyakorta kell használnom, egy kombi Mondeoval, tényleg horror! Gyakorlatilag lehetetlen befordulni a rámpákra, főleg arra a kihajtóra, amin a Petőfi S. u. felé tudod elhagyni az "ojjektumot". Ott gyökkettő, csontig lefelé állított tükrök, és akkor van némi esély, hogy nem zúzod le a felniket.
A nem kötelező garázshelyet venni téma nem teljesen igaz, a IX. ker-ben tudtommal már nem adhatnak el lakást garázshely nélkül, de itt is vannak horror megoldások, pl. nálunk igaz, hogy kb 6 méter széles a kapu, de a zsenik tettek a közepére egy méteres oszlopot. Megjegyzem ha a velem szemközti garázshely el lenne adva, akkor én már nem is tudnék kiállni, mert a közlekedő is olyan szűk.

cycC 2010.02.01. 00:32:50

@KOEM - Mélygarázstervező: És igaz ami igaz, általában semennyire nincs visszahúzva az a fránya oszlop. Éljenek a statikusok, akik mint tudjuk lefizethetőek. Meg persze az építészek is.

cycC 2010.02.01. 00:37:11

@KiDs: Csak gratulálni tudok, akkor azt is magyarázd már meg légyszi, hogy hogyan jut el a külső parkolórészről az áruházba úgy, hogy nem használom az autós rámpát gyalogosan (Duna Pláza)!
Továbbá azt is, hogy az 5 méteres kocsimmal miért nem tudok ráfordulni egyik felhajtóra sem úgy, ogy közben nem kereszetezem a záróvonalat! Ezt vajon Svájcban is így csinálják?
Előre is köszönöm a válaszod!

záporjózsi 2010.02.01. 09:32:21

@mlt3: Hát... szűkebb vidékeken azért illik felváltva parkolni.

@redriot77: Az év kb. 350-360 napján nincs tele, aki szeretne, találhat olyan parkolóhelyet, ahol kedvére nyitogathatja az autókat és még össze sem karcolják a verdát. Az ünnepek körüli 10-15 napban pedig vagy elviseli, hogy szétverik a kocsit, vagy előre bevásárol. Én az utóbbit teszem.

@gnme: Vonja le! :D

gnme 2010.02.01. 10:07:01

@záporjózsi:

Sörimpotenciát jelentek, most csak borom van.

:)

záporjózsi 2010.02.01. 10:22:44

Khmmm... Magas praesidium, legmagasabb praeses! ;)))
Szóval ezért is vonja le! :D Egyúttal a cantus praesesek vezetésével a Szakestély intonálja az Öntésznótát!

George Jung 2010.02.01. 11:05:51

@mlt3:
Miért kell a kultúrembernek orral a fal felé parkolnia?

(Hozzám már jött oda lakó, amikor ismeretlen helyen parkoltam -Pesten- hogy itt az a szokás, hogy felváltva parkolnak, és ha nem nagy kérés, akkor legyek szíves.)

Kopi3.14 2010.02.01. 11:21:25

@KiDs: Egy aprócska kérdés. te a kivitelezés során elkészült áruházi parkolókat ismered, vagy a terveken szereplőt? A kettő előfordulhat, hogy nem ugyanaz.

KOEM - Mélygarázstervező · http://www.koem.hu 2010.02.01. 12:30:49

@cycC: Ki kell álljak a statikusok és építészek mellett. A hibák inkább a (rossz) megszokás szerinti tervezés és a teremgarázsok mint "alsóbbrendű terek" elhanyagolásából származik. Tény, hogy sokan nem értik minek kell garázstechnológiai terv. Azt hiszik, hogy csak két sorompót fogunk berajzolni, és egy csomó pénzt kérünk majd érte. Ezzel szemben a geometriánál kezdjük, forgalmi gráf, forgalomtechnika, mindenféle KRESZ és információs táblák, megvilágítás, takarítás, levegőtisztaság, beléptetés, felfestések, üzemeltetési rend, design, .. nem is sorolom. Egy garázs így teljes.

KOEM - Mélygarázstervező · http://www.koem.hu 2010.02.01. 12:34:47

Más: az épületek falához valóban szerencsésebb orral beállni, hogy a kipufogógázok ne menjenek "közvetlenül" be az ablakon.

Daev 2010.02.01. 20:22:42

@Dassler: Háj!
Teljesen igazad van! A sétát kibírja az ember, és ebben a rendszerben még a kocsi fényezése is egyben marad. Leszarom hogy bunkónak, meg fasznak titulálnak, ha tehetem SZIGORÚAN VONALRA!!! parkolok, lehetőleg a leg pontosabban ('szabályosan' :) ) a vonal közepére, így nem sok esélyük van belémnyitni az ajtót, a sok balga meg úgyis igazodik a vonalhoz, tehát ha 'mellém' állnak, a szigorú szabályozás mellett is van elég biztosnági zóna a kocsi körül.

romesz 2010.02.03. 04:50:39

@Daev: en is ugy szoktam csinalni, hogy azokra a pocsokra teljesen raallok akik a vonalra parkolnak. Aztan hagy vakarozzon a parasztja, hogy mikent fog beszallni. Megerdemli a bunkoja szerintem.

KiDs 2010.02.04. 20:46:39

@cycC: Amit írtam, azt az ÉPÜLETRŐL írtam. Ebbe beleértendők a méretek, a rámpák kialakítása, és az épület funkcionális elrendezése. (Pl. az, hogy a fel-, lejáró rámpák így és ott állnak, ahol. És igen, mindez megfelel(t) a svájci szabványnak.) Viszont nem írtam a külső parkolóról, mert nem ismerem ilyen szinten (és egyébként csak jóval később építették ki).

A felfestésről én is leírtam, hogy rossz (egyéb forgalomtechnikai hiányosságokkal, hibákkal együtt) , a záróvonal pl. teljesen felesleges. (olvasni...! - és kösz a gratulációt :-)

@KOEM - Mélygarázstervező: (Nem Neked, Te nyilván tudod, de a Te hozzászólásodhoz): A pillérek helyzete nagyon kötött, "kívülről" a befordulási sugár (a beálló szélessége és a közlekedő szélessége együttesen, pontosabban a kettő kombinációja), "belülről" az ajtók nyithatósága határozza meg.

@Kopi3.14: A terv szerint épült. (Sajnos a forgalomtechnika is...)

Daev 2010.02.05. 21:50:43

@romesz: :) Ez teccik, de picit félreértesz. Én úgy parkolok, hogy amennyire tudok a parkoló legvégébe állok, ahol normál esetben mindig bőven van hely körülöttem, de ettől függetlenül a vonal a kocsi alá kerül középre, így én is két helyre állok szigorúan;) , viszont nem a bejárattól 20-30méterre, ahol az ember a helyekért küzd, hanem hátulra ahová a lustábbja úgyse parkol.

Azért bízom benne, ha meglátod a gépsárkányomat (A112 E ) ;) hogy nem fogsz koccra rámállni ha összehozna a sors minket a teszkóparkolóban vagy a plazzában.

Kirali 2010.08.28. 12:05:59

Pécsett a Király utca végének úttal párhuzamos parkolóit először letérkövezték, majd visszabontották, mert túl szűk lett. Természetesen a kiszélesített és újra térkövezett parkolók is olyan szűkek, hogy a középkategóriás autók külső kerekének a fele már a levegőben van, ahogy kicsit kilóg a pár centivel magasabb térkövezett parkolóhelyről az aszfaltos útrész fölé...
Az úttal párhuzamos parkolóhelyek hosszának tervezésekor pedig valószínűleg úgy gondolkodtak, hogy már mindennapos a 80-as évek japán tanulmányautónak megoldása, és az autók kerekei 90 fokban elfordulnak, így elég a parkoló hosszának az átlag autó hossza.
süti beállítások módosítása