Audi-BMW piszkos háború?

  2010. január 28. - ommm Címkék: bmw audi háború

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


bmwvsaudi

Az adott márka PR-gépezetének ugyanis kutya kötelessége és jól felfogott üzleti érdeke azonnal reagálni minden – a konkurencia felől érkező negatív – impulzusra. A világ két nagyon erős és komoly prémium-gyártója közül pedig egyik sem engedhet a másiknak.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr181708293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JC-II. 2010.02.05. 21:07:19

@ekutya:

Mondom tanulj két évig és beszélgetünk, de ne a Totalkáron tanulj.

JC-II. 2010.02.05. 21:24:01

@Hagalex:

Most nézegetek egy régebbi 730-ast (2002- vszleg ez egy régebbi tipus), ott ugyanennyi ( 2.81) , egyébként a gyárak kutyaszorítóban vannak, mert a végsebességet mindenképpen növelniük kell (ez mutat igazán a prospektusban), de nehéz, mert pl. ennél a tipusnál már csak 3400-ig tud kipörögni 230-nál, a további áttételcsökkentésnek tehát nincs értelme.

Az olyan országokba szánt exportautóknál ahol 90-el kötelező ballagni (USA) viszont célszerű 1:3.5 fölé emelni, mert ott nem számít a végsebesség. Persze ott meg nem veszik a dieselt.

JC-II. 2010.02.05. 21:34:52

@ekutya:

"Vagy mi vagy te? Idegsebész motormérnök?"

Ha esetleg bárkinek is eszébe jutna , hogy én egy f.sz vagyok aki csak dumálni tud azzal közlöm, hogy az összes autómat magam javítom ( persze csak ha nagyon kell:))), ezt úgy kell érteni hogy mindent.. a motort is kikapom ha kell.

Amúgy a szakmám olyan távol esik az autószereléstől mint Makótól Jeruzsálem.

JC-II. 2010.02.05. 21:49:47

@Hagalex:

"0-100 km/h 7.80 s 7.80 s

Pedig a dízel gyenbgébb vagy 30 lóval, és egy nem akármilyen benzinest kapott ellenfélül."

Figyelj! Te teljesem másról beszélsz mint amiről kellene. Azt mondod ugyanannyit tud a diesel mint a benzines és bőszen bizonygatod. De minek? Azzal engem igazolsz, holott nem ez a szándékod.

Az az eredeti kérdés, hogy a diesel MIÉRT NEM GYORSUL KÉTSZER OLYAN JÓL mint a benzines, hiszen a prospektusbeli nyomatékadatok szerint ennek így kellene lennie. Ebben a fenti esetben pl. 5 sec körülinek kellene lennie a diesel gyorsulásának 100-ra.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.05. 22:11:57

@JC-II.:
Nem, nem ez az eredeti kérdés drága!

Az eredeti kérdés az, hogy a dízel tud -e több nyomatékot a keréken vagy sem. És ha igen az seggel jó érzékelhető -e!??

Menj vissza a múltkori topikba, és keresd meg mit is állítottál!

Shadowbull 2010.02.05. 22:26:50

@ekutya: "elvileg gépész vagy, ha a szakmában dolgozol"

Kizart.

sb

JC-II. 2010.02.05. 22:27:34

@Hagalex:

Jónéhány kérdés elhangzott, biztosan ez is. A kérdést tudni kell feltenni. Meghökkentőnek kell lennie mert ha nem akkor nem foglalkozik vele senki. Ha valami lagymatag hülyeséget írok akkor már mindenki elfelejtette volna ( a langyosakat kiköpi a Jóisten is:))), így meg már ki tudja hány ezer hozzászólás született ( amiért gondolom nem haragszanak a site tulajdonosai), de még többen olvassák és ez jó.

Ha összesen annyit jegyez meg valaki, hogy a keréken nem a főtengelyi nyomaték jelenik meg, hanem sokkal kevesebb akkor az már győzelem. Ennyi...egy mondat.

JC-II. 2010.02.05. 22:32:58

@Shadowbull:

Nem vagyok gépész, soha nem is szerettem volna az lenni, pedig megvolt hozzá minden adottságom. Nyílván látszik is, egy gépész teljesen más ember. Olyan , mint Ti.

Amúgy én a VEVŐ vagyok...nagyon kellemetlen, mert rám nem lehet akármilyen hülyeséget rásózni, akkor sem ha Neked az nagyon tetszik:)))

Shadowbull 2010.02.05. 22:53:33

@JC-II.: "a keréken nem a főtengelyi nyomaték jelenik meg, hanem sokkal kevesebb"

Öööö.

Hat eppen nem kevesebb, hanem tobb.

sb

JC-II. 2010.02.05. 23:04:24

@Shadowbull:

A káka és a csomó...nem elegáns.

Egyesben több:)))))))))

JC-II. 2010.02.05. 23:09:37

@Shadowbull:

PS: lazítsál....minek ez?

Shadowbull 2010.02.05. 23:17:32

@JC-II.: Erdekes gondolat, hogy a tenyszerusegre torekves az egyenlo a kakan valo csomokeresessel.

sb

Shadowbull 2010.02.05. 23:20:50

Nem nagyon foglalkoztam valtokkal meg attetelekkel, de ugy sejtem, hogy a teljes attetel mindig lassito, azaz a kerek sohasem forog gyorsabban mint a fotengely.

Akkor meg mindig nagyobb a nyomatek a kereken, mint a fotengelyen.

sb

JC-II. 2010.02.05. 23:29:40

@Shadowbull:

Egyébként látod milyen érdekes a dolog?

A több száz oldalból most kiragadtál egy mondatot ami látszólag ellentmond, holott az egész történet másról szól . Mindenki tudja aki követte hogy miről, de a Te műszaki gondolkozásod nem engedi meg hogy távolról nézz valamit. Te mindíg csak ezredmilliméterekben gondolkozol és ez nem baj, ha a pályádon mozogsz, ez azonban nem az.

Nyílván azt kellett volna mondanom, hogy a prospektusban közölthöz képest jóval kevesebb nyomaték jelenik meg a diesel kerekén abból a pluszból amit a benzines nyomatékéhoz képest élvez ( de mindezt directben számolva és nem egyesben:))), de ez nekem nagyon hosszú. Ha azt mondom : kint esik ,akkor mindenki tudja hogy nem azt mondtam: az utat aszfaltozzák... Én a lényeget keresem, nem a millimétereket.

Ezért látok olyasmit is amit Te soha nem fogsz , hiába dolgozol a szakmában. Persze ezt soha nem is fogod megérteni.

No, jó éjt!

ekutya 2010.02.05. 23:35:59

@JC-II.: "Mondom tanulj két évig és beszélgetünk"

OK mester, de mit? Mondd már el kérlek, hogy melyik területen vagyok képzetlen ahhoz hogy megértsem mi a hiba.

"de ne a Totalkáron tanulj."

A látással kapcsolatban már elmondtam hogy egy betűt nem kellett az internetről néznem (nem is értem miről írtam, ami annyira bonyolult volt). Tekintettel arra, hogy a totalcar az interneten van. Egyébként a xenon-os cikkeket (többnyire) végignéztem a totalcar-on. A látás és a xenon lámpa az ugyebár két külön témakör. Ha legalább azokra a pontokra kitérnél, amikkel problémáid vannak, akkor lehet hogy el tudnám magyarázni. De ahogy látom téged nem igazán érdekel a téma. Addig is szeretném kijelenteni a többi olvasó előtt is, hogy amiket a gyári xenon lámpáról írtál, nem tekinthetők alátámasztottnak, vagy pontosnak. Ha erről neked más a véleményed, akkor kénytelen leszel részletesen kifejteni, nem pedig légből kapott összeesküvés elméleteket zagyválni. Addig a többieknek üzenem, nyugodtan vegyenek gyári xenon-t az európai autóikhoz, ha az tetszik nekik.

JC-II. 2010.02.05. 23:37:18

@Shadowbull:

PS: teljesen igazad van , ki lehetne számítani, hogy valójában mennyi kerül a kerékre, de ez a felvetett probléma szempontjából lényegtelen. Az arányok akkor sem változnak ( ha minden más áttétel egyforma) Ld fent.

Shadowbull 2010.02.05. 23:38:22

@JC-II.: Megmondom neked oszinten, nem kovettem a vitat.

Neha beleolvasgattam, de inkabb atugrottam.

Ezen viszont megakadt a szemem.

"a prospektusban közölthöz képest jóval kevesebb nyomaték jelenik meg a diesel kerekén abból a pluszból amit a benzines nyomatékéhoz képest élvez"

Nemtom. Ki kene szamolni. Ha tudod a fokozatkiosztasokat, meg a diffi attetelet, akkor ki tudod szamolni a kerekre erkezo nyomatekot is. A hajtaslanc hatasfoka nyilvan ugyanannyi.

"Én a lényeget keresem, nem a millimétereket. Ezért látok olyasmit is amit Te soha nem fogsz , hiába dolgozol a szakmában. Persze ezt soha nem is fogod megérteni."

Te meg azt nem fogod megerteni, hogyha nem ismered a tenyeket, ugy is fogalmazhatnek, hogyha nem merted le a millimetereket, akkor a kovetkezteteseid szuksegszeruen hibasak lesznek.

sb

Shadowbull 2010.02.05. 23:42:30

@JC-II.: Na ez az, ki kene szamolni konkret adatokkal.

Miert nem szamoljatok ki, nincs adat?

sb

ekutya 2010.02.05. 23:43:57

@JC-II.: "Te műszaki gondolkozásod nem engedi meg hogy távolról nézz valamit."

Bármennyire is jó a "távolról látó" képességed, ha te nem vagy tisztában az erő-nyomaték-teljesítmény szavak és működésük jelentésével, akkor te soha nem fogod olyannak látni távolról a képet, mint amilyen. Véleményem szerint meddő vita.

JC-II. 2010.02.05. 23:47:28

@Shadowbull:

"Miert nem szamoljatok ki, nincs adat?"

De minek? Fölösleges munka , nem jutunk vele előre.

Shadowbull 2010.02.05. 23:51:52

@JC-II.: mér, nem arrol volt szo, hogy melyiknel nagyobb a kereken keletkezo nyomatek?

Ha nem, akkor okes, de akkor nagyon sokat kihagytam:)

sb

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.05. 23:54:35

@Shadowbull:

Da van jelentem! :)

Ki is számoltam....
És Ő meg nem véletlen nem jön elő a konkrét adatokkal! :)

Persze lehet azt is csinálni, hogy előbányászunk egy olyan benzinest ami egyedülálló módon pincétől a padlásig húz mint az atom, és ahhoz hasonlítunk egy olyan dízelt ami egy a sok közül. :)

JC-II. 2010.02.05. 23:55:28

@ekutya:

Nézd: nem lehet minden pillanatban bizonygatni hogy tudom: 2x2=4. Ha ismernél vagy 15 éve mint itt mások akkor tudnád mennyit érek és valójában mennyit tudok, nem kellene apró hülyeségekbe belekötni.

Én többnyire munka mellett nézek be ide és szólok hozzá ( egészen más környezetből) és nincs időm minden szót, vagy fogalmat gondosan megrágni, nehogy valaki bele tudjon kötni egy vesszőbe vagy pontba. Ezért tűnik úgy időnként , hogy felületes vagyok. Ha van időm alaposan odafigyelni akkor ez nincs így.

JC-II. 2010.02.06. 00:00:02

@Hagalex:

Már másodszor mondom: hozzál másik példát, nekem nem volt időm ( se kedvem )tovább kutatni, ezt találtam.

"nem véletlen nem jön elő a konkrét adatokkal"

Nagyon sajnálom, de ezek a gyár által megadott adatok, miért nem elég konkrétak ? SB-nak mi erről a véleménye?

ekutya 2010.02.06. 00:03:21

@JC-II.: "Fölösleges munka , nem jutunk vele előre."

Egy észrevételt megengednél. A kerékre ható forgatónyomaték gyorsítja az autót (Pontosabban az összes kerék eredője). Ezekből megmérhető a gyorsítóerő a kerékátmérők ismeretében. Mivel a benzines és a dízel esetében ugyanazt a kereket használnánk, ezért az átmérő egy konstans, amivel (mivel arányokra vagyunk kíváncsiak) egyszerűsíteni lehet. Newton szerint a gyorsulás arányos a gyorsító erővel. Azaz neked nincs más dolgod, mint venni a gyorsítási szakaszok alatt a benzines és a dízel kerékre ható forgatónyomatékainak integrálját és összehasonlítani, hogy akkor melyik is a nagyobb. Más szóval, konkrétan megkapnád a kérdésedre a választ, amiért már napok óta itt izzadsz. Ismerve nagyjából az emberi tudatalatti működését, arra következtetek, hogy te nem akarod tudni. Neked csak ez a felesleges görcsölés a fontos, ami pedig egyértelműen valamilyen mániás hajlamra utal. Ha időnként hangulatváltakozásokat veszel észre magadon, azaz ha te néha energikus és magabiztos vagy időnként pedig levert és erőtlen (és ezek rendszeresen váltakoznak) akkor te mániás depresszióban szenvedsz. Ennek kiváltója a legnagyobb valószínűség szerint valami családon belüli konfliktus lehet. Elképzelhető, hogy pl. fiatal korodban apukád túl domináns volt, és nem hagyott kibontakozni. Felnőttként pedig vágyat érzel a kiteljesedésre, de a sikereid elmaradnak, ezért a vágyad elfojtva marad. Ez frusztrációhoz, illetve disszonanciához vezet.

JC-II. 2010.02.06. 00:03:38

@Hagalex:

"benzinest ami egyedülálló módon pincétől a padlásig húz mint az atom, "

Fájdalom, de a (nagy) benzinesek már csak ilyenek... Ezért nem veszek én dieselt.:))))

JC-II. 2010.02.06. 00:05:11

@ekutya:

Egy újabb jótanács: nem menj psychiaternek mert nem lesz páciensed.:))

JC-II. 2010.02.06. 00:06:29

@ekutya:

"Newton szerint a gyorsulás arányos a gyorsító erővel. Azaz neked nincs más dolgod, mint venni a gyorsítási szakaszok alatt a benzines és a dízel kerékre ható forgatónyomatékainak integrálját és összehasonlítani, hogy akkor melyik is a nagyobb"

A fa és az erdő...már volt róla szó.

JC-II. 2010.02.06. 00:09:18

@JC-II.:

Éjfél! Nem kéne aludni kicsit?:))))

ekutya 2010.02.06. 00:10:42

@JC-II.: "valaki bele tudjon kötni egy vesszőbe vagy pontba"

Esetünkben a xenon lámpáknál egyáltalán nem pontról, vagy vesszőről volt szó. Te egész konkrétan egy konklúziót prezentáltál elénk, érdemleges alátámasztás nélkül. Ami szerintem nem volt helytálló, azt kijavítottam. Egyszerűen ilyen magyarázattal nem lehet egy xenon égőt betiltásra ítélni. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy az egyik hozzászólásodban egyenesen a gagyi xenon égős házituningra buzdítasz. Amibe egyébként tényleg csak találomra szórják a sókat és az összetevőket, és a spektrumában olyan hézagok tátonganak, hogy tényleg nem látsz mellettük jól. Magasságállítás és a pontos vetületi kép finomhangolása nélkül ezek pedig tényleg elvakítanak minden szembejövőt, és balesetet okozhatnak (arról nem beszélve hogy a szar fényük miatt téged is).

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.06. 00:14:49

@JC-II.:
Nem fölösleges!
Előre jutunk!
Kiderülhet, hogy megint elejtettél egy fél igazságot, ami miatt utólag kell kínosan magyarázkodnod!
Ahelyett, hogy azt mondanád:
-Sajnos tévedtem srácok, vagy legalábbis körülményesen fogalmaztam, ezért az amit mondtam nem teljesen igaz!

Viszont Te ezzel szemben elkezdtél számokkal dobálózni, féligazságokat írni, időnként csűrni-csavarni...

Tudod a Sedóbull kollegát és engem is az különböztet meg tőled, hogy nem felületesek az ismereteink!
Műveljük a magunk szakterületét már egy ideje több-kevesebb sikerrel.
Te meg egy műkedvelő vagy, aki azt hiszi, hogy a pontatlan, átgondolatlan féligazságaival "szakértőnek" tűnhet mások szemében.
A legnagyobb bajod az, hogy nem tudod elviselni, ha nem lehet igazad.
Akkor is körömszakadtáig kapaszkodsz a teóriáidba, amikor a melletted álló szakemberek csak lemondóan legyintenek.

A nyomaték ügyében sem az a gond, hogy ne látnád a fizikai összefüggéseket, még csak nem is arról van szó, hogy bizonyos értelemben nincs igazad, hanem az, hogy nem gondolod át a dolgokat rendesen, és az amit mondasz úgy, abban a formában nem igaz!!!

Így fordulhat elő, hogy a kerékre vitt nyomaték ügyében nincs igazad.
Ugyanis a dízel üzemű motor a hosszabb áttételezés ellenére is több nyomatékot visz a kerékre mint a benzines, amíg el nem fogy a szufla.

Ez pedig akkor is igaz, ha a benzines jobban gyorsul, vagy ha nagyobb a maximális teljesítménye.

bmw.650 2010.02.06. 00:20:59

Sziasztok

Csak adatot szolgáltatnék nektek a keréken mért nyomatékról.
Voltam az autómmal egy igazságügyi szakértői mérésen.

4. fokozatban (áttétel: 1,192 végáttétel: 3,23) 3400-as percenkénti fordulaton, ahol a motor leadja a maximális nyomatékát (elvileg 490Nm), a keréken 575 Nm-t mértek.

bmw.650 2010.02.06. 00:23:11

3400-as percenkénti fordulaton

650i 111 km/h
630i 102 km/h
635d 120 km/h

ekutya 2010.02.06. 00:23:43

@JC-II.: "nem menj psychiaternek"

Ha pszichiáter lennék akkor felírtam volna neked egy doboz Wellbutrin-t, vagy Rexetin-t, és azt mondtam volna, hogy két hónap múlva találkozunk. :) Ha még akkor is élsz, akkor kapnál egy újabb adagot. :)

bmw.650 2010.02.06. 00:32:00

630i Pmax 272Le (6700) Mmax 320Nm (2750-3000)

635d Pmax 286Le (4400) Mmax 580Nm (1750-2250)

A 630i 4. sebességi fokozatban 3000-nél 90-et, 6700-nál 202-t megy.

A 635d 5. fokozatban tudja ugyanezeket a sebességi adatokat 2000-nél, illetve 4400-nál.

Mindkettő 3000 ccm.

További jó vitát!

bmw.650 2010.02.06. 00:35:00

630i
1. fokozat 4,35
2. fokozat 2,5
3. fokozat 1,67
4. fokozat 1,23
5. fokozat 1
6. fokozat 0,85
R fokozat 3,93
Végáttétel 3,39

635d
1. fokozat 4,17
2. fokozat 2,34
3. fokozat 1,52
4. fokozat 1,14
5. fokozat 0,87
6. fokozat 0,69
R fokozat 3,4
Végáttétel 3,15

ekutya 2010.02.06. 00:56:29

@Hagalex: "Ugyanis a dízel üzemű motor a hosszabb áttételezés ellenére is több nyomatékot visz a kerékre mint a benzines"

Ezt szerintem így általánosan nem lehet kijelenteni. Nem vagyok benne biztos hogy van értelme ezt hasonlítgatni. Ez a téma engem is érdekelt már régóta, de még nem magyarázta el senki. Nem vagyok gépész, ezért kénytelen vagyok a sima fizikai ismereteimre támaszkodni, illetve hogy szerintem hogyan működik a dolog (aztán legfeljebb majd a lektor kijavít :P). Szóval szerintem ott kezdődik az egész, hogy van egy motor, aminek megadják a karakterisztikáját teljesítményben és forgatónyomatékban. A forgatónyomaték csúcsán dolgozik a motor a legnagyobb hatásfokkal (elméletileg). Ilyenkor a leghatékonyabbak az égési és egyéb folyamatok. A teljesítmény pedig az adott időegység alatt generált energia (az a része amit a mozgást generál), tudtommal a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzatával arányos. Az áttételezési rendszeren keresztül némi veszteség levonásával kerül a teljesítmény a kerekekre, amin forgatónyomaték keletkezik. Tehát az autó teljesítményének időben vett integrálfüggvénye, az áttételezés, és a kerék átmérője fogja megszabni a gyorsulás mértékét. A dolgot szerintem az bonyolítja, hogy a fix áttételű váltóknál, meg kell határozni, hogy melyik fordulaton mennyi időt tölt el a motor, ahhoz hogy a teljesítmény integrálfüggvényét megismerjük. Ez az integrálfüggvény pedig a kerék átmérőjétől és a váltó áttételezésétől függ (meg nyilván a motor karakterisztikájától), amiket egy-egy arányszámmal lehet helyettesíteni. Én ezt ugyan ki nem számolnám senkinek konkrét adatokkal, még ha Matlabon küldi át se :), de azt hiszem annyit meg lehet állapítani, hogy a dízel karakterisztikájának a nagyobb áttételezés fog jobban feküdni, míg a benzinest gyakrabban váltogatni kell. Ha kisebb kereket tennél az autóra, vagy a váltó áttételezését rövidítenéd meg, akkor pedig nőne a gyorsulás. Magyarul, az életben nem fog abból hogy az azonos literszámú ilyen, vagy olyan motor jobban gyorsul, következni az, hogy jobb a motor. Az meg ugye mennyire meglepő, hogy az azonos literszámú ikerturbós, intercooleres commonrail dízel jobb hatásfokú, mint a sima szívó benzines, és egyenletesebb a nyomatéka is. Gondolom a váltó áttételeket és kerékátmérőket egy csoport magasan képzett maki kalkulálja ki a motor ismeretében, és olyanra hangolja az autó gyorsulási karakterisztikáját, amilyenre igény van. :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.06. 13:28:25

@ekutya:
"Ezt szerintem így általánosan nem lehet kijelenteni."
Persze, hogy nem, nem is általánosságban értettem.

Azonos körülmények között kel érteni.

Tehát:

mindkét autó legmagasabb sebességfokozata szorozva a végáttétellel, azonos motorfordulatok mellett.
Ha megvizsgáljuk 1500, 2000, 2500, 3000, 3500, 4000 fordulatok esetén a kerékre vitt nyomatékot azt látjuk, hogy a dízel fölényesen elveri benzinest.
Azonos motorfordulatok mellett nagyobb teljesítmény jut a dízel kerekeire a nagyobb nyomaték miatt.
Ha teljesítményben utól akarjuk érni a benzinessel a dízel akkor emelnünk kell a fordulatot.
Így a nyomaték x fordulat = teljesítmény egyenlő tud lenni a kerekeken.

Józan paraszti megfogalmazásban:

Egy autó gyorsításához alapvetően a kerekekre ható TELJESÍTMÉNYNEK van döntő szerepe.
A kerekekre ható teljesítményt a benzines autó a fordulatából nyeri, a dízel a nyomatékából.

Nagyobb fordulat x kisebb nyomaték ugyanakkora teljesítmény mint kisebb fordulat x nagy nyomaték. (Természetesen azonos sebességfokozatokat kell alapul venni)

A mindennapi autózásban az emberek egy benzines autót nem úgy használnak, hogy kettesben kihúzatják 5500.ig, és a további sebességfokozatokat mind 3500 fölött kezdik el...
Mivel a benzines autókat is jobbára az 1500-3500 fordulat között használjuk, és igyekszünk minél magasabb fokozatban minél takarékosabb, optimálisabb üzemet találva autózni, nem kérdés ki visz több nyomatékot az útra.
amikor egy benzines autós visszakapcsolva gyorsít egy városi közlekedési szituációban ott, ahol a dízeles még nem, éppen az a jelenség játszódik le, hogy a benzinesnek nem elég a talajon a teljesítmény a nyomatékszegénység miatt, így fordulattal pótolja.

Ha érdekel belinkelem majd a táblázatomat, ahol össze van szedve számokkal ez a dolog.

Amit leírtál a kommentedben teljesen korrekt! :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.06. 13:33:08

@Hagalex:
Bocsánat!
A teljesítmény nem HAT a kerékre, hanem létrejön rajta a motor által! :))

A nyomaték hat rá.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.06. 13:40:12

@bmw.650:

Ha a dízelnek elég az ötödik is ahhoz, hogy azt tudja amit a benzines negyedikben az nyilván abból adódik, hogy van nyomaték dögivel...

...és ugye most nem főtengelyről beszélünk.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.06. 14:00:52

@bmw.650:

Nos elemezzünk.....

Ha azonos fordulat mellett a dízel sebessége a legnagyobb, akkor Ő végzi a legtöbb munkát is. Több munkát, csakis nagyobb teljesítménnyel lehet végezni.
Mivel itt a fordulat azonos mindenkire, csak a nyomaték lehet nagyobb, hiszen csak ezzel magyarázhatjuk a nagyobb teljesítményt.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.06. 14:21:25

@JC-II.:

"Én ezt nem tudom értelmezni, mert én a benzinessel általában 3-5000 között járok, tehát váltásnál sem megy 3000 alá. Így aztán tök nem érdekel mi van 1500-on."

Ahham...én sem tudnám, ha tényszerűen bebizonyítanák a dilettantizmusom! :)

Másrészt már értem miért etettél meg a szerencsétlen Pug-gal is 10 litereket!

Egy szar 1,6 os benzines autóm van, ami mindössze 103 lovas.
Normálisan közlekedve csak autópályán forog 4000 fölött.
Országúton nem megyek vele 3500 fordulat fölött...
90-100 körül azt hiszem olyan 3000 környékén van.
....és az egy alapvetően forgósra áttételezett autó.

Azt hiszem minket meg az nem érdekel, hogy milyen baromságokat hordasz össze! :)

Rocko- 2010.02.06. 16:52:46

még mindig itt vagyok? köcsög béemvések, audi über alles! :))))

JC-II. 2010.02.06. 17:21:21

@Hagalex:

"A nyomaték ügyében sem az a gond, hogy ne látnád a fizikai összefüggéseket, még csak nem is arról van szó, hogy bizonyos értelemben nincs igazad, hanem az, hogy nem gondolod át a dolgokat rendesen, és az amit mondasz úgy, abban a formában nem igaz!!!

Így fordulhat elő, hogy a kerékre vitt nyomaték ügyében nincs igazad.
Ugyanis a dízel üzemű motor a hosszabb áttételezés ellenére is több nyomatékot visz a kerékre mint a benzines, amíg el nem fogy a szufla."

Mennyi jött ki a 730-asra? Nem számoltam újra. 360? A 730i meg 300 ( ebbe bele lehet kötni mert nincs direct holott a fejtegetések directre volnatkoznak). Az V-ös 0.69:1 , így mindkettőnél kevesebb, de ez megint lényegtelen. Miről beszélsz? Eredetileg 520 volt a főtengelyen.

Nem én nem tudok veszteni.Ha igazad lenne én elismernémm, a városi forgalmat illetően el is ismertem, de már nem emlékszel rá, pedig nem régen volt.

Apróságokba kötsz bele. Miért nem mondod, hogy ha nem egyforma a kerékátmérő akkor megint a diesel lesz jobb a gyorsulásban:)))

A Te számolásaid is jók, de koncepciózusak: ott nekem feltétlenül 1000-2000 között kell mennem (állandóan) a benzinessel hogy neked legyen igazad. Mit csináljak, ha én nem így járok? Sőt, a Hondánál ezek a számok még magasabbak ( mostanában gyakran járok azzal)...

"Így fordulhat elő, hogy a kerékre vitt nyomaték ügyében nincs igazad.
Ugyanis a dízel üzemű motor a hosszabb áttételezés ellenére is több nyomatékot visz a kerékre mint a benzines, amíg el nem fogy a szufla."

Ez is érdekes dolog, ha megnézzük a nyomatékgörbét akkor bizony nagyon gyorsan elfogy, de mi soha nem fogunk megegyezni mert nem is lehetséges, mindenkinek megvan a maga igazsága, ezért csak nagyléptékben lehet látni valójában miről van szó. Az ovasók majd eldöntik.

JC-II. 2010.02.06. 17:32:22

@bmw.650:

"Csak adatot szolgáltatnék nektek a keréken mért nyomatékról.
Voltam az autómmal egy igazságügyi szakértői mérésen.

4. fokozatban (áttétel: 1,192 végáttétel: 3,23) 3400-as percenkénti fordulaton, ahol a motor leadja a maximális nyomatékát (elvileg 490Nm), a keréken 575 Nm-t mértek.
"

Nem figyelted a vitát, nem arról van szó mennyi az egyes fokozatokban , hanem hogy egy virtuális directben ( nem minden autón van) mennyi. Egyesben nyílván több a nyomaték a keréken mint a főtengelyen.

Tehát ha 4-ben 1.192:1, a végáttétel: 3.23 és a keréken 575 Nm-t mértek és a motor max. nyomatéka 490 Nm akkor az maga a perpetuum mobile.

Gondold át újra, vagy kérj segítséget.

JC-II. 2010.02.06. 17:34:29

@Hagalex:

Még valamit: a személyeskedést nem célszerű folytatnod, minél nagyobb kutyaszorítóba kerülsz annál jobban alkalmazod. Engem nem érdekel, mások meg szerintem átugranak rajta.

JC-II. 2010.02.06. 17:37:24

@ekutya:

"Ha pszichiáter lennék akkor felírtam volna neked egy doboz Wellbutrin-t, vagy Rexetin-t, és azt mondtam volna, hogy két hónap múlva találkozunk. :) Ha még akkor is élsz, akkor kapnál egy újabb adagot. :) "

Ezeket szeded? Én nem ismerem ezeket a gyógyszereket. Vagy valami roboránsok?

JC-II. 2010.02.06. 17:43:47

@Hagalex:

"A teljesítmény nem HAT a kerékre, hanem létrejön rajta a motor által! :))
A nyomaték hat rá."

A teljesítmény nem közvetlenül, hanem a menetteljesítményben jelentkezik. Megnézem, mert már nem emlékszem a képletre, tehát:

= Fv (N) vonóerő és az s (m) megtett út szorzatából számítható munka, illetve az út megtételéhez szükséges t (s) idő hányadosa.

JC-II. 2010.02.06. 17:47:25

@bmw.650:

"További jó vitát!"

Kösz, ezzel semmivel nem járultál hozzá semmihez. Idemásoltad két teljesen különböző, de azonos jelvényű autó adatait.:))) Amúgy kösz, biztosan sok munkád van benne.

JC-II. 2010.02.06. 18:03:36

@ekutya:

Ez korrekt.

"Az meg ugye mennyire meglepő, hogy az azonos literszámú ikerturbós, intercooleres commonrail dízel jobb hatásfokú, mint a sima szívó benzines, és egyenletesebb a nyomatéka is."

Sajnos nem egyenletesebb , hoztam példát egy új motorról:

www.freeweb.hu/xs2/bilder/220cdi.jpg

A régi szívódieselek nyomatékgörbéje még szép vizszintes volt, ezek már igazi prospektusautók, a 2000-ről el sem szabad mozdulni vele.:))

JC-II. 2010.02.06. 18:12:36

@Shadowbull:

"Nem nagyon foglalkoztam valtokkal meg attetelekkel, de ugy sejtem, hogy a teljes attetel mindig lassito, azaz a kerek sohasem forog gyorsabban mint a fotengely.
Akkor meg mindig nagyobb a nyomatek a kereken, mint a fotengelyen."

Ne csináljátok már! Ez a benzinesre is igaz. Az áttételtől függően ott is nagyobb a nyomaték a keréken mint a motoron, de NEM ERRŐL VAN SZÓ.

Ez nem valami dieselspecialitás, A felületes szemlélőnek az jut eszébe a hozzászólásokat olvasva, hogy csak a dieselre igaz.:)))))))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.06. 18:14:37

@JC-II.:

"Még valamit: a személyeskedést nem célszerű folytatnod"

Oksa. Nem folytatom. Sőt be is fejezem.
Gyakorlatilag rajtad kívül már mindenki látja az összefüggést.
Persze szerintem Te is látod, csak nem akarod elismerni, hogy nem volt igazad.

A továbbiakban részemről befejeztem ezt a vitát. .)

JC-II. 2010.02.06. 18:16:00

@Hagalex:

"Ahham...én sem tudnám, ha tényszerűen bebizonyítanák a dilettantizmusom! :)

Másrészt már értem miért etettél meg a szerencsétlen Pug-gal is 10 litereket!
"

Értem, tehát dilettantizmus , ha 3000 körül megyek a benzinessel... ezt nem tudtam.

A Pug-al 8 literrel mentem , ezt többször le is írtam, a 10 liter csúsztatás..:))) ( Én is tudok kukacoskodni:)))

JC-II. 2010.02.06. 18:17:21

@Hagalex:

"Gyakorlatilag rajtad kívül már mindenki látja az összefüggést.
"

Bízom benne.

JC-II. 2010.02.06. 18:20:25

@Hagalex:

Még egyet: Mi a véleményed szakmai szemmel erről?

"bmw.650 2010.02.06. 00:20:59
Sziasztok

Csak adatot szolgáltatnék nektek a keréken mért nyomatékról.
Voltam az autómmal egy igazságügyi szakértői mérésen.

4. fokozatban (áttétel: 1,192 végáttétel: 3,23) 3400-as percenkénti fordulaton, ahol a motor leadja a maximális nyomatékát (elvileg 490Nm), a keréken 575 Nm-t mértek."

JC-II. 2010.02.06. 18:30:19

@JC-II.:

Bocs, vissza az egész, persze hogy így van, teljesen beálltam erre az összehasonlításra ( minden relativ- mondta Einstein), pedig ez a benzinesre is igaz ( pont az előbb írtam SB-nak:)))

Egy 300 Nm-es benzines nyomatéka ebben az esetben 352 Nm , ha azonos a kerékméret.

JC-II. 2010.02.06. 18:31:58

@JC-II.:

"Tehát ha 4-ben 1.192:1, a végáttétel: 3.23 és a keréken 575 Nm-t mértek és a motor max. nyomatéka 490 Nm akkor az maga a perpetuum mobile.Gondold át újra, vagy kérj segítséget. "

Storno! Nekem kellett segítség amit meg is adtam magamnak.:))) A végáttétel a lényeg.

JC-II. 2010.02.06. 18:44:20

@Hagalex:

"A mindennapi autózásban az emberek egy benzines autót nem úgy használnak, hogy kettesben kihúzatják 5500.ig, és a további sebességfokozatokat mind 3500 fölött kezdik el...
Mivel a benzines autókat is jobbára az 1500-3500 fordulat között használjuk, és igyekszünk minél magasabb fokozatban minél takarékosabb, optimálisabb üzemet találva autózni, nem kérdés ki visz több nyomatékot az útra.
amikor egy benzines autós visszakapcsolva gyorsít egy városi közlekedési szituációban ott, ahol a dízeles még nem, éppen az a jelenség játszódik le, hogy a benzinesnek nem elég a talajon a teljesítmény a nyomatékszegénység miatt, így fordulattal pótolja."

Figyelj, én ezzel teljes mértékben egyetértettem, mi akkor a problémád? Szó szerint ezt írtam, de vszleg nem olvastad el: "......az a városi forgalom. Itt igaz az állításod, mert az araszolásban többnyire a benzinesek is alacsony fordulatszámon üzemelnek és itt a diesel előnye nagy ( ezért fogyasztanak a városban jóval kevesebbet a benzinesekhez képest mint másutt). Egy pesti taxis vszleg nem vesz benzinest."

Azt nem tudod megérteni, hogy nem mindenki jár a benzinessel alacsony fordulaton városon kívül. Van olyan autóm amivel 4000 alá sem nagyon megyek (7550-nél szabályoz le).

JC-II. 2010.02.06. 18:56:11

@Shadowbull:

"Akkor meg mindig nagyobb a nyomatek a kereken, mint a fotengelyen."

Így is lehet, ez már a gyárak dolga és ezt nevezed fejlesztésnek ( már tudom mire gondolsz, így én is ezt használom). Mivel a kerékméretnek nagy szerepe van ebben és azt állandóan növelik nyílván össze kell hangolni a váltóáttételekkel hoyg valami jó jöjjön ki belőle.

Suttora 2010.02.06. 19:05:45

Hajrá srácok, mindjárt meglesz az 1.000 komment :D

JC-II. 2010.02.06. 19:18:33

@Shadowbull:

Hoppá, már nagyon régen akartam kérdezni, biztosan tudod. A Mercedes pl. gyárt autókat kimondottan taxiüzemre ( gondolom több más gyár is), nomármost Hagalex fejtegetései alapján nyílvánvaló, hogy mivel a városokban nem kell a nagy végsebesség akár "benzines" végáttételt is használhatnának. Élnek ezzel a gyárak?

JC-II. 2010.02.06. 19:24:23

@Hagalex:

"Egy szar 1,6 os benzines autóm van, ami mindössze 103 lovas.
Normálisan közlekedve csak autópályán forog 4000 fölött.
Országúton nem megyek vele 3500 fordulat fölött...
90-100 körül azt hiszem olyan 3000 környékén van.
....és az egy alapvetően forgósra áttételezett autó."

Amúgy mindíg csak turbodiseleket hasonlítunk össze szívó-benzinesekkel, nem kéne egyszer egy turbo benzinest és dieselt összevetni?:))))

JC-II. 2010.02.06. 20:15:48

@Hagalex:

"A nyomaték ügyében sem az a gond, hogy ne látnád a fizikai összefüggéseket, még csak nem is arról van szó, hogy bizonyos értelemben nincs igazad, hanem az, hogy nem gondolod át a dolgokat rendesen, és az amit mondasz úgy, abban a formában nem igaz!!!

Így fordulhat elő, hogy a kerékre vitt nyomaték ügyében nincs igazad.
Ugyanis a dízel üzemű motor a hosszabb áttételezés ellenére is több nyomatékot visz a kerékre mint a benzines, amíg el nem fogy a szufla."

No, akkor az ezredik körül megpróbálom összegezni hogy valójában miről volt szó ( figyelembe véve a sok hozzászólásból leszűrhető tanulságokat is) :

1. - a turbodieselnek az ugyanolyan lökettérfogatú szívóbenzineshez képest jelentősen nagyobb a maximális nyomatéka (60-70%-al több).

2.- a dieselgyártók pr. osztályai és az általuk fizetett media ezt absolutizálják, ez azt jelenti , hogy a laikus vevőben azt a képzetet keltik , hogy ez az autó ennyivel jobb ,gyorsabb...

3.- a sebességhajhászás arra készteti a gyárakat, hogy a benzinesekkel azonos sebességekkel dicsekedhessenek, kénytelenek, mert a laikus vevő akár kételkedhet is: ha ennyivel "erősebb" az autóm akkor hogy lehet, hogy a benzines gyorsabb ?...

4.- ennek érdekében az áttételeket kénytelenek hosszabbítani, hogy legalább a benzines sebességek közelébe kerüljenek. Mivel ezt másként nem lehet megoldani a kerékre kerülő nyomatékelőny a főtengelyi 70 %-hoz képest a keréken akár 20%-ra is süllyedhet ( ha a benzinesével teljesen azonos sebességeket akarnának elérni akkor még ennyi sem lenne, de ez csupán elméleti kérdés, mert ehhez meg a diesel teljesítménye nem elég).

5.- ezért mégegyszer ismételve: a prospektusban közölthöz képest jóval kevesebb nyomaték jelenik meg a diesel kerekén ABBÓL A PLUSZBÓL amit a benzines nyomatékéhoz képest ALAPBAN élvez.
Tehát egy új fogalmat vezetek be: a nyomatékelőnyt. Ezzel ki tudom küszöbölni az egyéb körülményeket ( melyek mindkét tipusra azonos mértékben érvényesek, tehát ki lehet húzni őket a számlálóból és nevezőből), közelebbről azt , hogy az áttételezéstől és a kerékmérettől függően az autók kerekén a főtengelyétől eltérő nyomaték keletkezhet.

6.- mindezek a következtetések az autók szabályszerű és a karakterisztikájuknak megfelelő használata mellett érvényesek, tehát az olyan benzines vezetőnél aki 1000 f/min-on közlekedik és csak váltás előtt pörgeti fel a motort 2000-re nem. Biztosan vannak ilyen vezetők is , de ezekre nem lehet elméletet alapozni. Egy 300 km/h-ra képes autóval is lehet konzekvensen 80-al közlekedni végfokozatban az autópályán közepes vagy gyér forgalomnál.

Stimmt?

ekutya 2010.02.06. 20:24:59

@JC-II.: "Ezeket szeded?"

:) Az egyetlen dolog amit néha szedni szoktam az Centrum vagy Aktival felirattal van ellátva.

"Én nem ismerem ezeket a gyógyszereket."

Akkor neked valami más van. Mindkettő AD készítmény. Az egyik dopamin (pontosabban NDRI), a másik szerotonin receptor gátló.

"A régi szívódieselek nyomatékgörbéje még szép vizszintes volt, ezek már igazi prospektusautók, a 2000-ről el sem szabad mozdulni vele.:))"

Ez attól függ hogy hogyan hangolják a motort, az hogyan adja le a teljesítményét, az áttételezést és a fokozatokat milyenre hangolják. Az autó karakterét olyanra tervezik, ami az adott modellnek megfelelő. A teljesítményháborúnak sajnos a közelmúltban szerintem sok autó áldozatul esett. Nem a katalógus alapján kéne eldönteni hogy melyik motor mennyire jól megy. Ami a nyomatékgörbét illeti, pl. itt van az új kétturbós D5-ös. 420Nm 1500-3250 fordulatig.

JC-II. 2010.02.06. 20:26:14

@JC-II.:

PS:
- ad4: ez azért van , mert a dieselek legkedvezőbb teljesítmény-nyomatéktartománya (nagy átlagban) 2000-3500 f/min, a benzineseké pedig 3500-5000 közé esik.

JC-II. 2010.02.06. 20:30:30

@ekutya:

"Akkor neked valami más van. Mindkettő AD készítmény. Az egyik dopamin (pontosabban NDRI), a másik szerotonin receptor gátló.
"

Én azt sem tudom mik ezek és a családban sem szed senki ilyet. Csak Algopyrint.

"az hogyan adja le a teljesítményét, az áttételezést és a fokozatokat milyenre hangolják. Az autó karakterét olyanra tervezik, ami az adott modellnek megfelelő."

Mindegy, ez tény, SB megmutatta az ezzel foglalkozóknak is, azt mondták hihető.

ekutya 2010.02.06. 20:31:13

@JC-II.: "Mi a véleményed szakmai szemmel erről?"

Nekem például az, hogy ez nagyon gyenge tekintettel arra, hogy a kerék fordulatszáma 900 alatt volt. Ezzel egy harmatos gyorsítást lehet elérni (ha nem számoltam el valamit).

Suttora 2010.02.06. 20:32:17

@ekutya: Gratulálok az 1.000. hozzászóláshoz :D

ekutya 2010.02.06. 20:34:32

@Suttora: Én is erre gyúrtam. :) Csak nem hagyhatjuk hogy a luxusadó, meg a ribancos post lehagyjon. :P

JC-II. 2010.02.06. 20:34:54

@ekutya:

Elértük az 1000-et ami nem semmi.:)))))

Utána kétszer is korrigáltam mert nem volt jogos a kérdés.Erősen függ a kerékmérettől, azt meg nem ismerjük, de jókora malomkerekeket látni sokon.

JC-II. 2010.02.06. 20:38:01

@ekutya:

"Én is erre gyúrtam. :) Csak nem hagyhatjuk hogy a luxusadó, meg a ribancos post lehagyjon. :P "

Szerintem nem volt haszontalan, ÉN legalábbis sokat tanultam belőle, remélem mások is.

Suttora 2010.02.06. 20:41:34

@ekutya: Helyes, helyes. Egyébként az én nyilvántartásom szerint ez a poszt vezet 1.149 hozzászólással:

belsoseg.blog.hu/2009/08/05/buldozerrel_tolnak_az_ujauto_fele

Úgyhogy hajrá :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.06. 20:49:17

@JC-II.: Édesapa! :)

A 4. pontban leírtad azt amiről kommenteltünk fölöslegesen 3-400-at...

Erről ennyit! :)

Csak ennyit szerettem volna tőled hallani semmi mást.

A 6. pontban írtakkal csak felében- harmadában értek egyet. A benzines autót is viszonylag sokat használjuk alacsony tartományban. De amúgy minden mással amit leírtál egyetértek. Igen, igazad van.

Én még azt is megemlíteném, hogy a fogyasztás markentigelésével ugyanaz van mint a nyomatékkal.
Csak azt "felejtik el" közölni a dízelt vásárlóval, hogy lényegesen költségesebb a dízelt szervizelni, és jó sokat kell vele közlekedni ahhoz, hogy a vételár különbözetet kiautózd.

A Mondeóba 1 garnitúra befecskendező 300 ezer.
A kettős tömegű lendkerék 300 körül, ha kell kinyomócsapágy és kuplungszett csere is, akkor újabb 1-200 ezer. (Vectra detto)

A barátom Honda Civicjébe, ami 2,2 dízel, most van éppen egy ilyen lendkerék+kuplung+csapágy project baráti áron 450-ért. (felesége Honda Hungary-nál dolgozik.)
Nekem ez cirka 600 ezer lenne...

Amúgy én bírom a dízelezést, de nem a CR-ekkel.
Kérem vissza a hagyományos 2,2 DTI Vectrát! :(

Jja és 20% nyomatékkülönbség a keréken elég jól érezhető a seggünkön! :))

ekutya 2010.02.06. 21:29:28

@Hagalex: "jó sokat kell vele közlekedni ahhoz, hogy a vételár különbözetet kiautózd."

Szerintem ugyanaz a helyzet vele, mint a hibridekkel (csak jobban kalkulálható, és kevesebb többletköltségű). Csak a sokat használt autót érdemes dízellel venni. Ha azt veszed, hogy mondjuk évi 30000km-t mész, és mondjuk 2l-rel kisebb a fogyasztása a hasonló benzineshez képest, és 20Ft-tal olcsóbb a dízel, akkor évi 200000-250000-et meg lehet az üzemanyagon spórolni. Akár jóval többet is, ha finoman vezetsz. A dízel részterheléses hatásfoka nem romlik annyira, mint a benzinesé. Esetleg vehetsz alternatívának turbós benzinest, de az zabálni fog, ha nyomod neki, a sima benzinesnél pedig jóval drágább. Tehát valahol a sima benzines, és a modern dízel között van minden szempontból. Mindhárom típusnak meg lesz a vevőköre.

ekutya 2010.02.06. 21:31:17

@Suttora: Amióta a totalcar színvonala napról napra csökken, már egy normális kattintékony post-ot se tudnak generálni. Hogyan tudnánk így versenyezni a régi kommentszámmal. Akkor még a belsőség is jobb volt. :)

JC-II. 2010.02.06. 21:41:16

@JC-II.:

"( figyelembe véve a sok hozzászólásból leszűrhető tanulságokat is) "

Így kezdtem a mondókámat, meg valahol említettem is , hogy sokat tanultam a vitából, ez miért baj? Ennek megfelelően alakítottam ki a végső véleményemet.

"Csak azt "felejtik el" közölni a dízelt vásárlóval, hogy lényegesen költségesebb a dízelt szervizelni, és jó sokat kell vele közlekedni ahhoz, hogy a vételár különbözetet kiautózd."

Ezen biztos, hogy nem lesz vita köztünk, ugyanez a véleményem. 1990-2001 közt volt dieselem is ( a jóval alacsonyabb üzemanyagköltség és az adagolós motor igénytelensége miatt), de CR-esen gyorsan túladtam, akkoriban már olyan is volt, hogy drágább volt a gázolaj a benzinnél.

Shadowbull 2010.02.06. 23:03:12

Nabakker, nem vagyok egesz nap, erre az egesz banda egymas nyakaba borul :)

sb

Shadowbull 2010.02.06. 23:05:14

@JC-II.: Nem tudom, de en meg nem hallottam errol.

sb

JC-II. 2010.02.07. 07:08:03

@Shadowbull:

"Nabakker, nem vagyok egesz nap, erre az egesz banda egymas nyakaba borul :)"

Nézd, én nem vagyok hülye, meg tudom állapítani kinek a véleménye használható, ha jó valamire akkor azt fel is használom. Van itt olyan topictárs aki nagyon szeret orvosi példákat hozni , hadd csatlakozzam hozzá:

Ha mondjuk valaki vakbelet operál akkor a nézők fehördülhetnek: barátom, elvágtad a bőrt, meg három nagy eret, sok ideget stb... Micsoda dolog ez? Igazuk van ? Igazuk.

Még azt kellett volna felismernetek, hogy én nem a vakbélre haragszom ( bocs, féregnyúlványra mert rögtön jönnek akik felhördülnek és javítanak:))))))), hanem a gyulladásra...a gyulladás ebben a történetben a marketing.

Jó példa volt?

JC-II. 2010.02.07. 07:15:59

@Shadowbull:

Mindegy , de lemaradtál az ezresről. Nohiszen!:)))))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.07. 10:27:41

@JC-II.:

Mutassak neked benzines végáttételű dízelt? :)))))))

Az Astra 1,7 Isuzu motoros dízele a 100 lovas pont ilyen.
Az 1.6 benziné 3,94
Az 1,7 Cdti 3,95

Mondjuk az is igaz, hogy ez a dízel simán kiforogja a 4600-at is, a teljesítménymaximuma 4400-nál van.

És a váltó 5. fokozata is 0.69!

JC-II. 2010.02.07. 10:46:05

@Hagalex:

De ehhez mellékelni kellene a váltóáttéteket is. Végülis mindegy, hogy a végáttételt veszik hosszabbra, vagy a váltó fokozatait.

Arról is volt szó , hogyha a dieselkonstruktőr megelégszik az alacsonyabb sebességtartományokkal akkor ki lehet használni a diesel nagyobb nyomatékát teljesen ( pl. egy tipikusan városi autónál - pl. taxi.)

Sokfelé kalandoztunk, de a kiindulási pont az volt ami a cikk címében van és ezen két cég mindenképpen lépést akar tartani a benzinesekkel sebességben is pr. szempontból, így nem elégszik meg a 160-as végsebességgel.

Foglalkozhatunk az 1500 körüli kategóriákkal is , bár ezeket én nem ismerem igazán, ebben a szegmensben ésszerű lehet a legnagyobb elérhető sebesség elvetése, így minden további nélkül adhatnak rövidebb áttételeket.

Úgy látom itt is erről van szó, de mondom, hogy ezt nem ismerem.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.07. 10:53:52

@JC-II.:
"De ehhez mellékelni kellene a váltóáttéteket is. Végülis mindegy, hogy a végáttételt veszik hosszabbra, vagy a váltó fokozatait."

A váltón szépen összecsalja amit a végáttételen veszít.

Összáttételezés szempontjából talán mindegy, hogy a hajtásrendszer melyik eleme mennyit ad, de tervezési szempontból nem.

A váltó mint tudjuk szilárdságtanilag elég nehezen méretezhető. A tervezőknek mindig a váltó köti meg e kezét. A diffi alkalmasabb a nagy nyomatékáttételek elviselésére.

De ez már kicsit ingoványos talaj nekem, nem is mennék mélyebben bele! :))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.02.07. 11:15:26

Kicsit baszta a csőrömet, hogy egy tűhegyes nyomatékgörbét linkeltél, ezért keresgettem egy kicsit. :)
Másra emlékeztem, és zavart a dolog.

Íme néhány diagram, amelyeken azért közel sem olyan tűhegyes a nyomatékgörbe.

img130.imageshack.us/img130/3042/13cdti16vdyno.gif

img442.imageshack.us/img442/2006/17cdti16v80bhpdyno.gif

img69.imageshack.us/img69/9746/z19dt19cdti8v120bhpdyno.gif

Persze az igazi turbós autó nyomatékgörbélye ilyen mint az alábi képen, csak akkor nem egy dízel autóról beszélgetünk! :))

img69.imageshack.us/img69/9746/z19dt19cdti8v120bhpdyno.gif

JC-II. 2010.02.07. 11:56:53

@Hagalex:

Én is csodálkoztam, de azt hiszem a 320cdi is ilyen ( abban két turbo van), majd megkeresem ( most nincs időm).

Amúgy meg a kis dieseleknél úgy látom nagyobb a játéktér mert még 4500-nál is használhatók.

"A váltó mint tudjuk szilárdságtanilag elég nehezen méretezhető. A tervezőknek mindig a váltó köti meg e kezét. A diffi alkalmasabb a nagy nyomatékáttételek elviselésére."

Meg olcsóbb is ezt változtatni, főleg akik veszik az automatákat, kicsit húzós lenne anyagilag ötféle áttétellel rendelni.:)))

JCVWC II. 2010.02.07. 21:56:54

@Krisi: Ez így van!De ennél már csak JC-II.nevű felhasználó tetszik jobban,Ő be sem megy egyik szalonjába sem,de azért itt osztja az észt és mindenkinél okosabb!Vicc ez az egész...Vissza kell olvasni a cikk címét és arra véleményt írni,ez meg itt császár akar lenni,gondolom elnyomja valahol valaki az egész személyiségét,itt meg egy nick mögé ülve próbál mindenkit meggyőzni-vélt,vagy valós igazáról!De ennek nem erről kellene szólnia!Ha a két márkából egyiket szerető vagy utáló ír az ok.Most megyek és keresek egy főző,vagy mosó fórumot és nekiállok beleugatni hogy mivel érdemes fürdőkádat takarítani...

Shadowbull 2010.02.08. 12:31:02

JC, most kerult a kezembe az N53-rol egy anyag, (ez van az 530i-ben meg az uj 528i-ben, 3 literes szivo) hogyaszongya lambdat 0,9-tol 2,5-ig allit be, azaz retegzett uzemben megy.

Csak eszembe jutott korabbrol.

sb

JC-II. 2010.02.08. 14:23:11

@JCVWC II.:

Miért kéne bemennem a szalonba ahhoz hogy tudjam: a benzinbefecskendezőt meg a LED-lámpát nem Neckarsumban találták fel.

Másrészt a szerelőműhelyek miért nem alkalmasak az autók megismerésére, csak a szalonban és prospektusban lehet megismerni egy autót?

JCVWC II. 2010.02.08. 17:12:06

@JC-II.: Ebben igazat adok Neked!A prosik úgy vannak megírva(kinek melyik márka a kedvenc)hogy ha azt olvasom,az jöjjön le ez itt a világ legnagyobb találmánya,ember,ezt vedd meg,ennél nincs jobb!Az értékesítő eladni köteles,rosszat úgy sem mond a portékáról,még ha van is köztudottan negatív tulajdonsága is az adott autónak.Engem nem érdekel ki mit talál fel!Ha én megveszem,mert tetszik,működjön!Persze ami elromolhat,el is romlik.Én ezért szakműhelybe hordom a paripát,mert ott állhatok,kérdezhetek,nem néznek hülyének,pedig teljesen úgy viselkedem,mindig azt lesem mivel akarnak átvágni,de semmi!Ugyanakkor,sosem tenném azt meg hogy odaadom az autót,meg kulcsot és majd jövünk ha kész!Az mese,meg átb.szás és lenyúlás,tisztelet a kevés kivételnek!Akkor megírod erről a cikkről a véleményed?Tényleg érdekel,de csak szárazon,mereven a reklám kapcsán!:)Te mit látsz a havas képről olvasva?Vagy rendben van?

JC-II. 2010.02.08. 19:09:21

@JCVWC II.:

"Engem nem érdekel ki mit talál fel"

Engem sem , de akkor az illető cég ne mondja vagy sejtesse hogy ő találta fel a melegvizet, holott csak berakta az autójába ( a G8-as ZF váltónál is volt már ilyen vitánk).

Nem csinálja ezt mindenki, gondoljuk el, a Suzuki is előállhatott volna egy ilyen cikkel valami nagy újságban ( pénz kérdése az egész): melyik év, hó, napjában rakott be ABS-t, befecskendezőt, xenont stb... az autójába.:))))

Nálam más a helyzet, én hosszú időn át olyan helyeken mozogtam ahol Európa összes autótipusát javították ( karambolosakat is), én kíváncsi ember vagyok és megnéztem mindet pőrén ( prospektus nélkül.))), engem főleg az érdekel ami egyébként nem látszik az autón. Az ilyen környezetben kb. megtudja az ember hogy egy-egy cég portékája valójában mennyit ér.

A prospektusok engem nem érdekelnek, ( sokféle autót vettem már), de azokat csak az árak áttekintése miatt szoktam kérni, esetleg a forma miatt ha még nincs kint egy sem.

Szakszervizbe csak addig járok amíg garanciális az autó, kénytelen az ember, utána már nem, amúgy volt már olyan hely ahová egyszerűen nem engedtek be. Azt az autót egy év után eladtam ( nem ezért) és a lábam sem teszem oda be, nemhogy másik autót vegyek ott.

JC-II. 2010.02.08. 19:23:57

@ekutya:

Ez is mutatja, hogy mennyire kell figyelni egy ilyen vitánál, ez nem bölcsészek diskurálása arról, hogy vajon Radnóti mit gondolhatott x vers z sorának írásakor.:)))

Pl. valaki írta, hogy valami hivatalos vizsgálaton 570 Nm-t mértek az autóján nem tudom hányasban. Elsőre nem tudtam mihez kötni, az ember mindíg a féltengelyen mért nyomatékkal számolgat (és kérdeztem is valami hülyeséget), de gyorsan rájöttem, hogy ezt a keréken mérték. Így mindjárt más az egész.

JCVWC II. 2010.02.08. 19:51:36

@JC-II.: Én azért még mindig a feljárón tett magabiztosságot firtatnám!Találtam egy xdrive vs quatro videót és egy xd-qua-4-mat videót a You Tubon.Akkor ki is állít valótlant a reklámban?Hátsókerekes lett a híres Quatro?

JC-II. 2010.02.09. 11:41:37

@JCVWC II.:

Ja, hogy a feljárót mondod? Leesett a tantusz nekem is.:))) Most néztem meg jobban.

Szerintem koreografált a kép, de nekem azt mondja, hogy a baloldali autó a jobb. Miért?

- a jobboldalin ( VW) téligumik vannak.

- a baloldalin nyáriak, ráadásul a feljáró közepén direkt kicsúsztatták a kereket, de még így is el tudott indulni a lejtő közepéről. Ez amúgy nem könnyű , többnyire vissza kell menni az aljára és újra próbálkozni.

Amúgy evidenciákkal nem tudom minek reklámokat csinálni, nyílvánvaló, hogy egy magas és keskeny autó gyorsabban borul mint egy két méter széles és lapos, vagy egy hátsókerékhajtásos kedvezőtlenebb havas csúszós úton hegynek felfelé mint egy fronthajtású vagy összekerékhajtású. Ez nyílvánvaló, ezért aki magas hegyen lakik annak ez utóbbi a kedvezőbb (legalábbis télen). Minek erről vitatkozni? Máskor meg csak kolonc.

JC-II. 2010.02.09. 11:53:08

@Shadowbull:

Most néztem meg az eredeti riposztot, tök hülye fordítás, ugyanis végig INNOVÁCIÓról van szó, ennek korrekt magyar megfelelője nincs, a fejlesztés szó végképp nem jó rá. Nagyjából megújítást jelent ami ezen esetben egy új modelltipust jelent , melyben újabb alkatrészeket is elhelyezésre kerültek( köztük az említettek...HUD meg ilyesmi).

Ez nem változtat a lényegen, ugyanis a magyar fordításnál újításról és fejlesztésről volt szó , ennek megfelelően az olvasóközönséget megtéveszthette.

XSB 2010.04.29. 20:09:46

a DSG nem a Getrag fejlesztése?
süti beállítások módosítása