Egy korszak margójára

Értelmetlenségek, melyek nélkül nincs értelme semminek?

  2009. november 18. - ommm Címkék: pagani bmw m3 porsche sportautó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Nem is olyan régen, a GTS megjelenésekor mondhatta el kommentelőink nagy hányada, hogy mekkora hülyeség is 115 ezer eurót kiadni egy ilyen autóért, mikor azon a pénzen már mennyi mindent lehet venni, mennyit nyaralhat az ember, hány gyereket felnevel stb.

Értelmetlen?

Nos, sajnos ők azok, akik nem értik. Nem mondom, könnyű arra az álláspontra jutni, hogy az ilyen és ehhez hasonló gazdagok játéka teljességgel felesleges és értelmetlen. Igen, igazuk van, egy pár versenycuccal megbolondított M3 – ami már önmagában is egy 420 lóerős „minekennyiközútra?” marhaság – is bőven túlmutat azon, amit jó esetben bárki közülünk képes hozzáillő módon kiautózni, akkor ki az a marha, aki 31 millió forintot kiad egy GTS-ért?

Igaz. De kérdem én: mi lenne az autósvilág ezek nélkül a marhák nélkül? Akik hajlandóak kifizetni az ehhez hasonló dolgokat? És mi lett volna velünk? Miről olvasnánk most majd' negyvenezren? A piros LP400-as Countach helyett egy fehér dízel Corolla DX díszítette volna a gyerekszoba falát, Starsky és Hutch pedig egy Ford LTD kombival üldözte volna a bűnt? Simon Templar egy 144-es Volvóban? Na ugye?!

Képzeljék csak el a világot Pagani Zonda, 911-es Porsche, Lamborghini Diablo vagy Mercedes SLR, McLaren F1 nélkül. Mindent vonjanak ki, ami értelmetlen, hiszen lényegében egy Dacia Logan (tetszés szerint helyettesíthető bármilyen, dögunalmas, családi izével) is bőven kielégíti az ember helyváltoztató igényét. A kép? Szomorú, dögletes.

Van elég bajunk enélkül is ebben a rohadt jó világban, ne akarjunk kiirtani minden autót, ami ha mást nem, legalább vizuális örömöt okoz és ad. Inkább örüljünk annak, hogy a lassan leköszönő benzin-éra utolsó, mámorító gőze még megcsaphatott minket (nekem gyermekkoromban egy Weber-karbis Škoda-szipu jutott, imádtam).

A hibridek, villanyautók lassan, de biztosan minden kategóriába beszivárognak, lesz egy pillanat, amikor tudatosul bennünk, hogy az ilyen és ehhez hasonló gépek már az autóipar perifériáin túl le is zuhantak a semmibe. Rejtő után szabadon: a Nincsbe. A downsizing tarol, a turbó-éra most jön majd igazán, ez a V8 is eltűnik lassan, kár lesz érte.

Most azonban az M3 GTS és sok hozzá hasonló jó dolog még itt van. Nézzék meg a hivatalos videót, ami egyszerűen a zene és a kép tökéletes összhangjának mintapéldája lehetne. 2:10, 2:41, 3:10. A kulcsrészletek. És hát, tetszik vagy sem, ki kell mondani megint: a komoly vasak hátul tekernek. Pont.

Persze az igazi versenyautókhoz képest még a GTS is csak játék, pályán bohóckodni és oda saját kerekein eljutni elég, de a komoly versenyzéshez már innen illik válogatni hardvert. Érdekes, Z4M-eket ugyan láttunk a FIA GT-sorozaton belül, sőt, ebben a gigantikus terrorvideóban is feltűnnek, nem is egyszer, az M3 GT4 azonban kimaradt. Vigyázat, ha jót akar magának, el ne indítsa a kisfilmet, mert borzalmas.

Milyen fura látni a hatos Mazdát, mint egy szellem, amit már leváltott azóta egy 540i. Ettől nem lett ugyan köcsög béemvés a tulaj, ellenben jobban érzi magát így, negyven évesen. Pedig sokak szemében csak egy benzinzabáló, öreg szarban ül. És?

Szokjunk le az anyázásról, örüljünk neki, hogy vannak még ilyen semmirekellő autók és azok, akiknek el lehet őket adni. Inkább ez legyen a szín a palettán, mintsem valami borzalmas, neonzöld, elektromos gömb. Legközelebb, ha valaki megkérdezi, minek ez a sok, méregdrága izé, csak kérdezzen vissza: miért? Jobb lenne nélkülük?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr241532522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seca81 2009.11.18. 10:15:15

@Carfan: Én is szoktam olvasni, és emlékeim szerint az előző cikkben -amiből ez is született- nem a fröcsögős degeneráltak voltak többségben, hanem inkább az álmodozó autóbuzik.

A szélsőséges eseteken pedig nem gondolkozni kell, hanem inkább átugrani, hisz komolytalan az egész...
Vagy röhögsz egy jót rajta.

Aki meg ilyen kaliberű autókat hasonlít egymáshoz (Stift 1.0-M3) az egyszerűen bolond :)

mercurius 2009.11.18. 10:18:57

Hogy mennyi képmutató ember jár ide,!!! Mindjárt hányok...
Azzal akartok alátámasztani bármit, hogy 3000-re meg nagyobb motorokkal jártok? 200 lóerő? Mi az? Lószar. Semmi.
Vályi versenyautókért csorgat nyálat. Ezeket akarja életben tartani, ti meg itt jöttök a szánalmas nagy motoros BMW-s maszlaggal. Lehet 200 lovas Bömösöd, mikor egy super 1,6-os suzi körbeautózza.

Már megint a hülye szűklátókörűség. Beálltatok a sorba Vályi megy elöl, Ti meg követitek, anélkül, hogy fogalmatok lenne arról, miről is van szó.

Egyet értek! A fejekben van a hiba

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.18. 10:20:22

@kismber:

3 liter alatt nincs élet?

Lotus Exige 1.8 literes Toyota motorral a 25 millión innen lévő összes Porschét veri mindenben, leszámítva a kényelmet. És akkor Clarksont idézném [bár ezért itt meg fognak kövezni :)] : "Wanna feel relaxed? Have a bath!"

msadmin 2009.11.18. 10:24:26

vazze fehér corollám van!:-)
ez nem esett jól!:-)
ki is rakom a falra:-)

Glg 2009.11.18. 10:27:10

@mercurius : luxuslimo + nagy motor az télleg lófasz. f40:dróttal nyitod az ajtót, 0 hangszigetelés stb...az valami-ariel atom: no kasztni...azis. a régi jó recept-könnyű kozépmotoros elmebeteg gépek :D.

Szabbbika 2009.11.18. 10:27:56

Ha tehetném, én is vennék valami hasonlót..
Egyébként is BMW "buzi" vagyok.
Egyáltalán nem szabad avval foglalkozni, ki mit mond. Saját magunkkal kell elszámolnunk..
Sok f@sznak az is "fáj", hogy Golf V.-tel járok. Erre mit mondjak??

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.18. 10:28:01

@mercurius :

Már gyűjtök a bérlésre...!
Vagy egy Elise-re, az legalább maradandó.

Nem értik ezek itt, hogy miről szól a post, persze nem mindenkinek az élményről szól az autó. Vannak emberek, akik tényleg csak A-ból B-be akarnak eljutni, nekik a tömegközlekedést ajánlom. Aki meg a 3 literes, meg nagyobb motoros limuzinokra esküszik, annak annyit mondok, hogy a 170 ló körüli diesel minden forgalmi helyzetre re elég...

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.11.18. 10:30:47

Nem értem minek kell ezt a hátókerekes dolgot erőltetni. Az igazi csapatós autó elől is meg hátul is hajt egyszerre, csak a BMW a nagy innovációban erről elfelejtkezett. Ugye az Lamborgini Subaru, Audi..... mind 4 kerekes. Azért minimum a menetbiztonság szempontjából fényévnyi a különbség egy hátsókerekes, és egy összkerekes között, és az =gyes ember a kanyart is gyorsabban veszi vele.
Rear wheel SUX...

mercurius 2009.11.18. 10:35:37

Egyébként meg tudomásul kell venni, hogy a dolgok változnak.
Kinek kellett sok köbcentis v8, mikor egy turbos ezeröcsiből 1000(!) lóerőt tudtak előlapátolni? - Versenyautóban.

Tetszik, vagy nem, a benzin fogyóban. A dinók is kihaltak. A szelekció elintézi. És nem is izgat igazán. Most is van jó kocsi. Van nekem is egy olyan, amit szeretek. - Ha csak árammal mennek az autók, akkor is lesznek jó kocsik. Kinek, mi kell.

És öreg hibának tartom, amikor valaki vezetési élményről beszél és a vényóc rotyogós hangját emlegeti.

Szerintem egy tesla roadsterben is lehet találni vezetési élményt. Nekem jobban is kellene, mint egy akármilyen utcai sport-limuzin.

Szsrobert 2009.11.18. 10:38:43

Kell -e egy ilyen autó?
Közlekedni: nem.
Pályára élményautónak : igen.
A vezetési élmény és a költségek egyenesen arányosak. A kis fogyasztású gép gyengén gyorsul, és gyengébb a féke, puhább a rugózása.
Vezetési élményt erős, és könnyű, jó rugózású autóban kapsz. De ezt közúti forgalomba állítani plusz, gyorsulást, kanyarsebességet rontó tömeg, ballaszt.
Vagy pályára, vagy közútra.

Stock 2009.11.18. 10:42:13

köszi Ommm!!!!! fantasztikusan jó kis élménybeszámoló volt... mintha én lettem volna ott a barátaimmal, totálisan átadtad az élményt..

bár mellékesen éppen dögrováson fekszem itthon.. és a grilles bemutatód után kénytelen voltam hányósfosós vírus ide-oda sütni egy ham and eggs-et, mert nem bírtam magammal.... :)

tomnemtom 2009.11.18. 10:42:32

@SpeedFreak: látodlátod, pont ezt beszéltük tegnap, következő terv egy Lotus.
mire összejön, kellően olcsó is lesz.

kismber 2009.11.18. 10:42:44

@mercurius : megnezem azt az 1.6os suzit ami korbeautoz pfffff. bar a hozzaszolasodbol a savanyu a szolo erzodik...
SpeedFreak: kepletesen ertve, de az nem erti meg aki nem akarja

Rocko- 2009.11.18. 10:50:43

@tekniq: hát aki nem tud rendes összkereket csinálni...
:))))

Szabbbika 2009.11.18. 10:53:48

@mercurius : Lehet 200 lovas Bömösöd, mikor egy super 1,6-os suzi körbeautózza.

Javaslom, a sikeres vizsga után(jogsi'), próbálj ki néhány autót!

natuck 2009.11.18. 10:56:36

roller, BMX, ... , BMW ? Szellemi óvodások...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.18. 11:08:25

"Bárki lehet gazdag,ha tehetsége van,szorgalma van,szerencséje van,vagy kitartó,esetleg gátlástalan,erkölcstelen,etikátlan,törtető,a lényeg az hogy elégé akarja e?"

A gazdagság, mint tudjuk, relatív.
Továbbá vannak, akik behozhatatlan előnnyel indulnak ebben a versenyben, akár kommunista, akár kapitalista érában nevelkedett.

Tegnap olvastam Demjánnal egy riportot. nem sokkal a Skála sikere után készítették vele.

Gyerekkorában nyulakat tenyésztett, csont nélkül kihasználva a többi szegény gyereket: velük hordatta a lucernát. Egy hónapi munkáért kaptak egy nyulat, de, ha egyetlen napot is kihagytak, elölről kezdte a 30 napot számolni. A végén már ezer nyula volt. Vett focit meg légpuskát, amit pénzért adott kölcsön a többieknek. Meg hasonlók.
Ő a nulláról kezdte, gátlástalanul. Mégsem tudom elítélni úgy, mint a sok senkiházit a parlamentből.

vivax 2009.11.18. 11:16:26

@Szabbbika: Szerintem super 1600 ra, mint rally kategóriára gondolt. Azok tényleg elég kemény gépek. De versenygépek és az azért nem mindegy.;)

Szsrobert 2009.11.18. 11:20:53

"Képzeljék csak el a világot Pagani Zonda, 911-es Porsche, Lamborghini Diablo vagy Mercedes SLR, McLaren F1 nélkül."

Ha elérhető lenne az ára, sok ember ki tudná próbálni. Egy részük rájönne, hogy neki nem is tetszik. Más részüknek tetszene, őket nem érdekelné a környezetszennyezés, zsákszámra zúdítanák a pénzt a zsákutcába, mások kárára is. Még a WC-re is autóval járnának.
Most is csak azért jönnek a hibridek, mert már ráfanyalodunk. Tönkretesszük az élőhelyünk, és 23:59-kor kezdünk kapkodni.
Minek kellett ennyi időt és pénzt ölni a fosszilis járműhajtásba?

Szabbbika 2009.11.18. 11:28:16

@vivax:

Gondolom.
Azt meg körbe autózza az, azt meg amaz...
Nem erről szól az írás.
Viszont ez nem fér mercu fejébe.
Persze, már van benne egy suzi.

tomnemtom 2009.11.18. 11:29:42

át kell nevezni a belsőség témáját :
- zöld
- közgazdaság
- klasszika-filológia
- általános üzenőfal
- sztereotípia-pufogtatás
vagy bármire.

persze, leáldozott a V8-nak, főleg amiatt, hogy az 1500ccm-es blokkból 1000 lóerőt lehet kipréselni turbóval.
többszázezer kilométeren keresztül.
halkan.
ésszerű karbantartás-igénnyel.
középdrágán.

az viszont igaz, hogy nap mint nap körbeautóz egy kazal kisautó, 5km-en vagy hússzor leelőz, mégis egyszerre érünk oda az utolsó közös lámpához.
ő totál stresszesen, szétforgatva a gépet, én meg észre sem venném, ha poénból nem számolnám, hányszor hagy le.

_mikulasbacsika_[+1] 2009.11.18. 11:30:49

Megint fölöslegesen vitatkoztok... Akinek nincs pénze brutál kocsira az nem biztos, hogy irigyli mástól, anyámnak pl. eszébe sem jut autót vezetni sem, tulajdonképp mi a faszról beszéltek ti itt?
Van akinek van agya, tehetsége, sok szerencséje, öröksége, vagy egy rohadt csalógeci maffiózó cigány-zsiráf-politikus, megveszi a C6 Zr1-et mert autóbuzi, ti meg csorgatjátok a nyálatokat. Velem együtt persze :D

Hogy feleslegesek az ilyen autók? Jobb a punci luk nélkül? Egyetek száraz kenyeret vízzel minden nap.

Stock 2009.11.18. 11:33:10

én csak annyit kérdeznék, hogy akik szerint nincs értelme a gyors, hangos élvezetes autóknak... azok minek látogatnak egy autós oldalt?? mit szeretnek az autózásban??

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.18. 11:35:15

@Szsrobert:

"Minek kellett ennyi időt és pénzt ölni a fosszilis járműhajtásba?"

Ajánlom a postomat. Nem ez a fő témája, de szó van benne a GM 1967-es tüzelőanyag cellás prototípusáról, ami harminc évre ki tudja hová tűnt, meg az olajlobbiról. Ez már kicsit a konteo blogra tartozik, de talán Nikola Tesla laborja sem véletlenül égett le, amikor rátalált a tiszta és ingyenes energiára...

_mikulasbacsika_[+1] 2009.11.18. 11:36:35

@Stock: Ja tényleg mi a faszt keresnek itt a nem autóbuzik, meg a környezetért remegő zöld emberkék?
És még be is írkálnak :S

mercurius 2009.11.18. 11:50:52

@Szabbbika: Javaslom, nézz szét a világban, tágítsd a látóköröd. Elárulom, a Mónika show ehhez nem elég

mercurius 2009.11.18. 11:54:55

@kismber: Savanyú a szőlő? kinek. elárulom, amit mindenki tud rajtad kívül: a super1600 egy versenykategória. És szerintem bármelyik pilóta örömmel kiáll az utcai bömös ellen. hehehe

mercurius 2009.11.18. 11:57:39

Az én fejemben számtalan autó van. És én elolvastam véletlenül a cikket is. És pontosan tudom, hogy miről szól.

Vajon ha te nem érted, mit keveregnek itt a versenyautók, elolvastad a cikket?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.11.18. 12:03:23

Ommm:
"Milyen fura látni a hatos Mazdát, mint egy szellem, amit már leváltott azóta egy 540i. Ettől nem lett ugyan köcsög béemvés a tulaj, ellenben jobban érzi magát így, negyven évesen."

Ismerős a történet. Becsülöm az ilyet, kiváltképp akkor, ha az illetőnek biztonsági tartalékként egy Trabantja is van otthon.

Bírom azokat az embereket, akik szeretnek valamit és ragaszkodnak hozzá. Nem áldozzák fel az autózási élményeiket pusztán az észérvek miatt.
Volt egy barátnőm, akinek az anyjának egy VW bogara volt, amit imádott és soha el nem cserélt volna semmire. Szerintem még mindig megvan.

mccinstein 2009.11.18. 12:08:29

Remélem mindenki levágta, hogy ez a cikk attól volt más, hogy volt benne autó hang is! Köszi Pista&team!

FeroxX 2009.11.18. 12:11:23

státus szimbólumok addig fognak létezni, amíg ember él a Földön. kár ezen vitatkozni. a hybrid-elektromos dolgokból is ki fogják találni a durvát :) nem kell aggódni, persze benzingőz meg motor hang tényleg nem lesz a régi.

a videó meg nagyon jó :) brutál gépek ! jól láttam, hogy az egyik egy 'Ultimate Aero' volt ?

Bambano 2009.11.18. 12:17:02

Egy másik fórumon nagyot vitatkoztam valakivel, akinek a hiába taposod paraszt jó autó (Skoda fabia 1.4 htp). Nem értette, hogy nem az.

Ez az m3 gts meg felesleges, hiábavaló, kéne kategória:) kicsit elkapkodták ezt a típusjelzést, mikor lenézek a vectra küszöbére, ugyanezt látom:P

Slavedriver 2009.11.18. 12:19:28

Ilyen autók mindig is voltak, ezek színesítik az autók világát.
Nekem inkább a SUV-októl, és más hasonló kategóriájú és kategóriába nem sorolható öszvér-fosoktól van hányingerem. Azok miért vannak? Persze, van rá igény....

Rocko- 2009.11.18. 12:53:04

@mercurius : te most ezzel mit akartál mondani?
vagy kompenzálni.
"És szerintem bármelyik pilóta örömmel kiáll az utcai bömös ellen. hehehe"
wow, egy versnygép lenyom egy utcai autót. brávó.

@tomnemtom: nem mellesleg élvezed az utazás minden egyes pillanatát.

@Mk412: "Becsülöm az ilyet, kiváltképp akkor, ha az illetőnek biztonsági tartalékként egy Trabantja is van otthon."
én nem. én azért becsülöm, hogy mindkettôt élvezi, és nem a Trabi kompenzálásaként vette a BMW-.t (fordított vásárlási sorrend esetén még tisztább lenne az eset.)
"Bírom azokat az embereket, akik szeretnek valamit és ragaszkodnak hozzá. Nem áldozzák fel az autózási élményeiket pusztán az észérvek miatt."
kösz. :))))

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.11.18. 12:59:12

@Bambano: "(Skoda fabia 1.4 htp)"
Ilyen állat nincs. :D
Gyanítom azért nem olyan jó autó! :D

w a s d 2009.11.18. 13:00:23

@Bambano:
Ugyan miért ne lehetne az a kiba Fabia jó autó? Valamire jó az is.
Ahogy egy középmotoros Ferrarira azt mondani, hogy nem jó, mert nem fér be a Teszkóban vett két karton teszkóvíz meg 3 teszkókenyér meg a tálca teszkósör a csomagtartóba, ugyanúgy a Fabiara sem mondható, hogy nem jó, mert nem megy még 200- zal se, és több, mint 10 sec. kell neki, hogy állóhelyzetből 100-ra gyorsuljon.
Közhely már, de A- ból B- be jutni jó autó. Viszonylag olcsón és viszonylag biztonságban.

kadibela 2009.11.18. 13:20:23

@ommm: Kösz. Így már jobb. Nem baj ha mindennap BMW csak ne ezt lássam minden reggel. Legyen mondjuk kora délután, ebéd után például, hogy segítse az emésztést.

parizervitéz 2009.11.18. 13:22:56

corolla dx -et nem bántani! :)
nekem is van egy, habár nem fehér (piros) és nem dízel (1.3b), csak pár évvel fiatalabb, mégis, ha lenne annyi pénzem, hogy kijöjjön egy lp400 countach, akkor is a corollát venném ;) meg mellé vennék egy egy te71 -et is, na az álom. és nyilván hátul kaparnak.

a poszttal amúgy egyetértek, habár bmw-t nem komázom, de álmoknak/vágyaknak mindig kell lenniük, különben kevesebbek lennénk.

Szabbbika 2009.11.18. 13:28:56

@mercurius : @Szabbbika: Javaslom, nézz szét a világban, tágítsd a látóköröd.

Hát mit is mondhatnék..? Mónika mi?

Te nagyon fiatal lehetsz..
Vagy csak az agyad az.

Rocko- 2009.11.18. 13:32:03

@F/: igen, itt fogalomzavar van.
sokan használnak jelzôket olyanokat, mint a jó, szar, csak éppe nem társítják ôket, illetve keverik mással.
a szar nem egyenlô azzal, h nekem nem tetszik. és vica versa.

Hammer73 2009.11.18. 13:32:43

Oké, legyen sportverda, amiből akár versenygépet is lehet építeni, de könyörgöm, minek utcára (közútra) V8-as dízel 300+ LE-vel??? Szerintem a a mai alsó-közép v. esetleg középkategóriás gépeken felül minden túlhaladott, farokhosszabbító verda. A nagy, 5 méter körüli batárok, na azok fölöslegesek...

McK (törölt) 2009.11.18. 13:57:27

@Hammer73: És ki vagy Te,hogy más helyett eldöntöd,neki mi felesleges?

Tök humoros,amikor valaki a panel 10.-ről eldönti,hogy a medencés villa fűtött garázsbejáróval márpedíg felesleges.

Bambano 2009.11.18. 13:58:16

@F/: például azért ótvaros autó a htp fabia, mert van nála olcsóbb, olcsóbban fenntartható, kevesebbet fogyasztó, jobb menetdinamikájú utcai autó, nem is egy. Ha neked a-ból b-be utazás az elvárás az autóddal szemben, akkor sem a fóbia az optimális választás. És ezt páraknak csak az első szembejövő man feliratnál tudatosul, van, akinél még akkor sem.

@Hammer73: mert a nagy böszme suvokba, a felesleges összkerékmeghajtáshoz kell a nyomaték, hogy megforgasd a vasdarabokat. Mer milyen gáz lenne má', hogy 1.0 szutyuki legyorsul lámpánál...

McK (törölt) 2009.11.18. 14:00:59

Ha az itteni többségen múlna,még mindíg a fák ágain ugrálnánk,mert lejönni onnan felesleges.
Meg Mamutra vadászni is,ehetnénk dögöket is..
Ezért tart itt ez az ország.
Igénytelen, garasoskodó nép vagyunk.

Rocko- 2009.11.18. 14:33:04

@Hammer73: azt majd a vásárló eldönti, h kell-e neki annyi lóerô.
a 5 méter plusz nem marhaság, képzeld el, vannak akik városban sôt, azon kívül is szeretnek kényelemsen utazni. ha heringezni akarnánnak akkor felszállnának BKV-ra. meg van abban jó dolog is, h nem lesz tele a csomagtartó 2 db tescos szatyortól.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.18. 14:41:54

@McK:

Ez az én bánatom is!

Az a baj, hogy a cikkíró sem bírta ki, és egy Clarkson-i fordulattal odavetette azért a végén, hogy inkább a mai nagyon sportkocsikat istenítsük, nehogymá' a neonzöld villanyizéket!

Pedig ez egy nagyon rossz szemléletmód!

Nem szeretni kell őket, hanem elfogadni, hogy ez a jövő, nem lehetünk önzők az utókorral szemben.

Ettől még a Ferrari jó, M3-ast is szívesen vezetnék én is. Ez nekünk hiányzik, a mi igényünk.
100 év múlva pedig lehet, hogy az akkoriak nem is értik majd, hogy mi mit tudtunk a mai vasakban szeretni!

Szerintem nagyon helytelen egymással szemben emlegetni a "penge verdákat" a "villanyautókkal"!
És ezt nem a "ZÖLD"-ségem mondatja velem.

Nekünk sem pénzünk, sem kultúránk az autózáshoz. Ez talán a legfőbb problémánk.

w a s d 2009.11.18. 14:48:11

@Bambano:

És ugyan mik lennének azok a jobb új autók, amik a Fabiával konkurálnak?

Gondolom a Corsa pl.:D És biztos azért, mert nem VAG termék, hanem Opel. És az sokkal jobb.:D

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.18. 14:58:52

@F/:
A Polo jobb szerinted mint a Fabia? :))

...vagy csak drágább?

Cortina V6 2009.11.18. 14:59:39

@ommm: Upsz..Dennisthemenace meg mindig nem tud belepni,es mar 20 doboz sornel tartasz,csak szolok..)))

Ciri 2009.11.18. 15:00:28

@Hammer73:

"Oké, legyen sportverda, amiből akár versenygépet is lehet építeni, de könyörgöm, minek utcára (közútra) V8-as dízel 300+ LE-vel???"

Háát kolléga, ez a cikk pontosan rólad szól.

Nem gondolod, hogy ezt annak kellene eldöntenie, aki a pénztárnál kicsengeti az árát?

@ommm:
Meg az összkerék. pont. :)

mercurius 2009.11.18. 15:04:43

@Rocko-: Persze, hogy versenygép,hiszen eredetileg éppen erről van szó. A cikkben a versenyautókról van szó, csak páran elcsavarták a dolgot: azt hiszik, hogy egy 3000-res motorral szerelt autó versenyautó. Erre akartam utalni a szuper1600-as szuzuki vs 200 lovas bömös hasonlattal is, csak úgy tűnik, hogy sokanak a szuzuki volt az egyetlen, ami megragadt a fejben. - nem nekem kellene kompenzálni

Erre mondtam, hogy versenyautóban 1500 köbcentiből kihoztak már 1000 lóerőt is.

Meg a vezetési élmény 3500 köbcenti felett kezdődik. Hát erre meg az volt a véleményem, hogy biztos szar kocsi az az Ariel atom, mert vezetési élmény az tutter nincsen benne...

@Szabbbika: neki meg azt próbáltam javasolni, hogy olvasson, mielőtt írogat, ám nem hiszem, hogy értette.

w a s d 2009.11.18. 15:11:31

@Hagalex: Attól függ, milyen szempontból nézzük, hogy jobb- e?:D

Ciri 2009.11.18. 15:12:55

@Hagalex:

"Pedig ez egy nagyon rossz szemléletmód!"

Még tiszta szerencse, hogy a cikkíró egy álladék autóbuzi, ráadásul a véleményét a Belsőségben fogalmazta meg.
Nem az TC és az autós újságírás álláspontját tolmácsolta.

Lehet, hogy még egyszer el kellene olvasnod?

Béke.

Ciri 2009.11.18. 15:16:47

@mercurius :

"A cikkben a versenyautókról van szó,"

Például ?

Shadowbull 2009.11.18. 15:27:03

@mercurius : "versenyautóban 1500 köbcentiből kihoztak már 1000 lóerőt is."

Volt az 1500 is.

sb

Seca81 2009.11.18. 15:30:47

@Shadowbull: Na végre vagy!
Ígértél egy Evo X vs. Fóka RS beszámolót a közelmúltban ha jól emlékszem!
Jöhet, ha tudod minél részletesebben! :)

Shadowbull 2009.11.18. 15:32:39

Csak egy gondolat az orok vitahoz, AWD vs. RWD.

Ketsegtelen, hogy osszkerekhajtassal hatekonyabban lehet gyorsan menni, jobban lehet kigyorsitani, az auto stabilabb.

De a hatsokerekhajtas merfoldekkel elvezetesebb*.

Egy elmenyautonal meg ez talan a legfontosabb faktor.

Vegul is kocavezetoknek tokmindegy, hany tizeddel lehet jobb koridot menni.

es akkor ugye meg ott van a sulytobblet, meg a nagyobb hajtasi veszteseg is.

sb

* nem sorolom fel az autok listajat, amelyek kiprobalasa utan erre a kovetkeztetesre jutottam.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.18. 15:34:15

@Ciri:

Tudom, hogy autóbuzi. Én is az vagyok...
Azt sem mondtam, hogy valami egyetemleges autós újságírói hozzáállásról van szó.

Csak arra akartam rávilágítani (legyen bárki véleménye), hogy az autóbuzulás és Ződnek lenni nem egymással ellentétes dolog!

Ommm kollega a posztban mintha egy kicsit fricskázná (mert az ma olyan trendi) a kis zöld izéket. Úgy értelmezhető a mondata, mintha választani kellene... pedig nem kell.

@F/:
Hát ezaz... :)
De valamiért fikázzák az Aveot és a Swiftet is.. :))

Shadowbull 2009.11.18. 15:40:09

@Seca81: mar valahova beirtam a multkor, majd este megkeresem.

sb

Szabbbika 2009.11.18. 15:45:09

@mercurius!

Írjál azokról az autókról pár sort, amelyikben úgy ültél, hogy vezetted is!

Ne arról amit mások teszteltek, láttál a TV-ben, APA ölében kormányozhattad a telken(tudod: brüm-brüm), vagy láttál a török rágóban, esetleg a jeled volt az oviban...

gnme 2009.11.18. 16:23:20

naaaa? hidrogénautót találtatok már? ..

hibridek .. dónsájzing .. turbók .. sezlony a fa**al keverve .. élvezetes poszt mondhatom.

..amíg egyesek avval vannak elfoglalva, hogy a pezsóne' sokfaszomszámú változata az évautója a nevenincsen versenyen amit nem is ismer se Isten se ember ...

"..egy hányinger ez a Madrid.."

megélhetési

Seca81 2009.11.18. 16:29:16

@Shadowbull: Ja, nem tudtam, ha megtalálod nyomj egy linket! Thx!

Rocko- 2009.11.18. 16:42:43

@Ciri: "Meg az összkerék. pont. :)"
;)

@Shadowbull: "De a hatsokerekhajtas merfoldekkel elvezetesebb*."
hát ôôôô, ez azért ugye erôsen szubjektív. :)

"es akkor ugye meg ott van a sulytobblet, meg a nagyobb hajtasi veszteseg is."
igen, és a jobb nyomatékelosztásból fakadó gyorsulási különbség is.

Hammer73 2009.11.18. 16:58:39

@McK: Én nem döntöttem el senki helyett semmit, csak ez a véleményem. Amúgy gratulálok a villádhoz!

@Ciri: Hát kollega, ez a cikk pont nem rólam szól, hanem a sportverdákról, azokat pedig én is komálom.

@Rocko-: Ezek szerint nem az én kommentemet olvastad... Amúgy kár, hogy szerinted csak ez a két véglet létezik(7-es bömös és a BKV). Nem hiszem, hogy egy közép kategóriás(Passat méretű) gép 140-170 LE-vel nem tud elég kényelmes és gyors lenni akár hosszú távon is!!!

Cortina V6 2009.11.18. 17:02:32

@furiosity killed the rat: En nem prosztoznek masokat a helyedben. Ez a hsz teged minosit.

Shadowbull 2009.11.18. 17:28:12

@Rocko-: "hát ôôôô, ez azért ugye erôsen szubjektív. :)"

Nyilvan :)

"igen, és a jobb nyomatékelosztásból fakadó gyorsulási különbség is. "

Persze, alacsony sebessegi tartomanyokban.

sb

Gomulka Béla 2009.11.18. 18:26:31

@AK76: Nem vagyok kutya, ember vagyok. Nem nagy bót, így szu"lettem.
Egyébként nem foglaltam állást, ismertettem a helyzetet. Egy extrém helyzetet: a Ferrari ritka autó. Ki-ki aztán do"ntse el maga, hogy mit akar és hogyan akarja. (Egyébként van olyan, hogy a kevésbé ero"s kutya gyak: úgy hívják hogy forradalom. Volt már, lesz is.)

Grota, ezt mondja Kalasnyikov mester is, fentebb. Hozzuk ki a melósból, amit csak lehet. (Ide járna a ketto"spont és a zárójel bezárva, csk nem szeretem használni.)

Rocko- 2009.11.18. 19:13:28

@Hammer73: "Nem hiszem, hogy egy közép kategóriás(Passat méretű) gép "
ami majdnem öt méter, és városi kis gyöszhöz képest batár.
"140-170 LE-vel"
minek, ha 60 is tud autót mozgatni?
érted, majd ő eldönti h kell-e neki v sem.

@Shadowbull: "Persze, alacsony sebessegi tartomanyokban."
s fent?

Flak 2009.11.18. 20:31:42

Hmm..
A vezetési élmény egyenes arányban lenne az autó árával és a köbcentivel? Nem hiszem. A tucatautók unalmasak? Nem hiszem. Kifejtem:
Nekem egy öreg veterán Wartburgom van, ami ugyan tucatautó volt anno, de mára egyáltalán nem az. Olcsó volt (nem titok:70 000), de közel olyan mint az új. Mindig mosolygok, mikor a volánja mögé ülhetek és habár a sebességmérő nem gyakran lépi át a 80-90-es szintet, mindig óriási élmény A-ból B-be utazni vele. Nem kell hozzá, csak kevés pénz, kicsit kevesebb, mint 1000 köbcenti és egy NDK-s "tucatautó".
És hogy miért jó mindez? Mert tudom hogy a kocsim olyan egyszerű amilyen csak lehet (értem miként működik és tudom javítani), és olyan szép, amilyen csak lehet (magam takarítom gyakran órák hosszat - és EZ is élmény) és mára egzotikussá vált. Nem kellenek csikorgó kerekek, nem kell bömbölő motor, és nem kell "megtehetem" érzés...

waffen55 2009.11.18. 20:58:19

Kedves Ommm és Csikós! Mióta totalcart olvasok elkezdtem fabrikálni egy műhelyt és szerszámmániás lettem. Miért is? Hogyha 1x eldöntöm milyen régi nagyvasba borítsam teljesen feleslegesen és számolatlanul a pénzt legyen mivel bütykölni! :)
Ezúton szeretném közölni, hogy mekkora szemetek vagytok mert beleviszitek az embert a hülyeségbe, gátlástalanul, felelőtlenül!

Köszönöm ! :D

Shadowbull 2009.11.18. 21:20:14

@Rocko-: Amikor a kerekek mar nem kuzdenek a tapadassal, akkor inkabb hatrany a nagyobb vesztesegek miatt.

sb

_mikulasbacsika_[+1] 2009.11.18. 21:20:17

Én akkor is imádom a farokméret dagasztó autókat és nem tudom elképzelni az igazi autót V8 nélkül és kész. Akinek van, az tudja, hogy 3-4 liter alatt vagy turbós 2 literes alatt szar az élet ha autóbuzi vagy. A 2 liter alatti versenygépek meg más kategória, kurva jó az Ariel Atom, de bazmeg menj el vele nyaralni, vagy látogasd meg a nagyit a családdal, pakolj be 6 embert a swiftbe, stb. Faszt kell ezen vitázni, pörögtök a nagy büdös semmin

1regisztrált 2009.11.18. 22:55:34

Aki komolyan tud hátúlhajtóst csapatni, az boldogúl mindennel!
Az a story az összkerekesre NEM IGAZ!!!

ekutya 2009.11.18. 23:37:51

"Pagani Zonda, 911-es Porsche, Lamborghini Diablo vagy Mercedes SLR, McLaren F1"

911-et a Zonda-val, a Diablo-val és a McLaren F1-el egy mondatban említeni? Legfeljebb úgy lenne értelme, hogy "Bár a 911 nem egy..."
Talán Ferrari Enzo, vagy ha már mindenképp Porsche, akkor Carrera GT, vagy méginkább 959. Ejnye.

S4mu3l 2009.11.19. 00:06:00

Nekem csak két problémám van szegény gts-sel (azon kívül persze, hogy nincs annyi lém, hogy ilyeneket tartsak a garázsban :D ) hogy a hatalmas könnyítő kúra után (bocs' alkatrészek nem-beszerelése) miért ilyen dögnehéz szerencsétlen bajor vas, a másik meg hogy miért kellett pont ezt a porsche GT3 RS narancssárga fényezést koppintani, simán maradhattak volna a béjemvémotorsportos fehér (amúgy állati jól kinéző) vonalnál. Így viszont kicsit rossz szájízű ez a narancsszín.

Ciri 2009.11.19. 04:50:11

@Shadowbull:

Le leszel csapva hamarosan.

:)))

@Rocko-:

Nézzed má' ezt kis okostojást! :)))

Ciri 2009.11.19. 04:51:41

@Hammer73:

"Hát kollega, ez a cikk pont nem rólam szól, hanem a sportverdákról, azokat pedig én is komálom."

Na ugye, hogy nem versenyautó zsenikém!

Shadowbull 2009.11.19. 07:17:24

@Ciri: Némá, kiszolt a lyuk a godorbol :))

sb

Hammer73 2009.11.19. 11:14:24

@Ciri:

"Na ugye, hogy nem versenyautó zsenikém!"

MI VAN??? Olvasd már el az első kommentemet mégegyszer, zsenikém!!!

TPZ 2009.11.19. 12:56:54

Az eszmefuttatással egy baj van: Starskyék egy LTD kombiban is kemények lettek volna, ugyanis akkoriban az USA-ban nagyitóval kellett keresni a nem kemény autókat. Hutch egyébként egy barna LTD szedánnal járt.

Subby 2009.11.19. 18:32:51

A 730-as BMW tényleg nem említhető egy lapon egy versenyautóval sem, de persze nem is szabad őket így összehasonlítani. Nekem is V8 van, és nem válnék meg tőle, max. egy hasonló kaliberű autóra cserélném le. Én is úgy gondolom, hogy ezen autók magukkal ragadják az embert... Persze bármelyik kisebb autó is képes erre, ezzel nem vitatkozom.

ommm 2009.11.19. 18:42:00

@=Daniken=: Ne haragudj. Egyet ígérj meg: nem mártasz be a feleségednél, hogy elvigyem a balhét :)

LyukasBogrács 2009.11.20. 00:03:23

"Képzeljék csak el a világot Pagani Zonda, 911-es Porsche, Lamborghini Diablo vagy Mercedes SLR, McLaren F1 nélkül"

Nem volt nehéz, eddig is nélkülük éltem.

MidlifeCrisis 2009.11.20. 09:45:05

@AK76: Aztán majd jön a ferdeszemű sárga kutya és jól megb...a az összes erős kutyát... :) A Ferrarikkal együtt.
Egyébként a profán akarnék lenni, azt mondanám, hogy a sok itteni újgazdag idiótának simán bojkottálnia kéne a Ferrarit, a Lambot és a Q7-est: nem gáz olyan autóban égetni magatokat, amivel Győzike is járt? :)

zugyege 2009.11.20. 12:04:59

Gyerekek! Nektek már elszállt az idő! Ideje lenne tudomásul venni, hogy az autó már nem élményforrás. Autója ma már mindenkinek van. Nézzetek körül! Nem lehet leparkolni, mert már egymás tetjén is állnak (nem vicc, gondoljatok az új garászmegoldásokra). Nem lehet közlekedni sem már, annyi autó van köröskörül. Aki meg ilyen szörnyszülöttekkel akar élményautózni közúton az nem más, mint KÉJGYILKOS!!! A saját élvezetének érdekében halálos veszélybe hoz másokat, akik ehhez biztos nem járultak hozzá. Az ilyen olcsó műmenő! Régen azok az autó, amire hivatkoztok csak a gazdagoknak adatott meg. Ma már mindenki vehet ilyet. Ha van pénzed és élményre vágysz, akkor vegyél kisrepülőt. Vagy versenyautót, amit tréleren hordasz a bérelt pályára.
Lehet visszafröcsögni, de tartsátok távol az izomparittya autóitokat a többi embertől, akik rejtélyes módon nem értik, hogy miért lökik le őket az ilyenek az autópályáról! Találjátok meg a helyeteket, de ne a versenypálya bérleten spóroljatok más emberek kárára!!!

Fomics 2009.11.20. 13:29:40

Csak a FIA GT videót kommentelném.Ha teljesen azonos tartalommal, de más személyek küldték volna be ezt a videót, mennyi esélye lett volna megjelenni?
Vagy mi is küldthetünk unalmas,tördelt,makogós vidit ahol vajmi kevés látszik a lényeböl?Persze, szigorúan zoom nélküli, gyenge hangú kamerával felvéve.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.20. 19:04:19

Gyerekek!
Az 1.4 turbo 360 lóerővel jó??? :))

Shadowbull 2009.11.20. 22:35:30

@zugyege: "nem értik, hogy miért lökik le őket az ilyenek az autópályáról! "

Ha sorolnad, hany embert loktek le ilyen autoval az autopalyakrol.

Koszontem.

sb

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.11.21. 02:38:45

@LyukasBogrács: na nehogy azt akard bemeselni hogy nem vezettel pagani zondat, nincs egy par ferrarid a garazsodban es nem tettel buja kej vagyad martalekava meg egy feher szemelyt sem egy maseratiban??? :DDDD

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.11.21. 02:42:40

És akkor Clarksont idézném [bár ezért itt meg fognak kövezni :)] : "Wanna feel relaxed? Have a bath!"

clarkson angol. egy angol ( brit ) nem mondja soha hogy wanna, gonna, hugh, dawn and prefidous albion too.

eltem 5 evet UK ban azota itt (usa)

sorry

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.11.21. 10:34:32

@Stock: Csikós Zsolt cikkeiért...
Egy autó lehet akkor is élvezetes, ha nem gyors és nem is hangos. Lásd: @Flak:

tekniq (törölt) 2009.11.21. 10:51:45

@Rocko-: A osszkerekhajtasnak koze nincs az elmenyautozashoz. Smiley nelkul.

Alkalomadtan majd probalj ki egy hatsokerekest.

Rocko- 2009.11.21. 11:56:27

@tekniq: próbáltam.
azt mindenki magának dönti el hogy mit élvez.
de azt geci nagy szmájlival élvezi.

Áááááállat R8 (törölt) 2009.11.21. 15:57:41

@tekniq:

Alkalomadtán majd próbálj ki egy valóban komoly összkerekes autót.

Nem akarok reklámot csinálni, de a V10-es R8 például egyesek szerint (Jeremy Clarkson: Duel [2009]) élvezetesebben vezethető, mint az M3-as, ami ugyancsak egy műremek. Nem kötelező elhinni, de azért a hátsókeréken túl is van világ, nem is akármilyen.
süti beállítások módosítása