Egy korszak margójára

Értelmetlenségek, melyek nélkül nincs értelme semminek?

  2009. november 18. - ommm Címkék: pagani bmw m3 porsche sportautó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Nem is olyan régen, a GTS megjelenésekor mondhatta el kommentelőink nagy hányada, hogy mekkora hülyeség is 115 ezer eurót kiadni egy ilyen autóért, mikor azon a pénzen már mennyi mindent lehet venni, mennyit nyaralhat az ember, hány gyereket felnevel stb.

Értelmetlen?

Nos, sajnos ők azok, akik nem értik. Nem mondom, könnyű arra az álláspontra jutni, hogy az ilyen és ehhez hasonló gazdagok játéka teljességgel felesleges és értelmetlen. Igen, igazuk van, egy pár versenycuccal megbolondított M3 – ami már önmagában is egy 420 lóerős „minekennyiközútra?” marhaság – is bőven túlmutat azon, amit jó esetben bárki közülünk képes hozzáillő módon kiautózni, akkor ki az a marha, aki 31 millió forintot kiad egy GTS-ért?

Igaz. De kérdem én: mi lenne az autósvilág ezek nélkül a marhák nélkül? Akik hajlandóak kifizetni az ehhez hasonló dolgokat? És mi lett volna velünk? Miről olvasnánk most majd' negyvenezren? A piros LP400-as Countach helyett egy fehér dízel Corolla DX díszítette volna a gyerekszoba falát, Starsky és Hutch pedig egy Ford LTD kombival üldözte volna a bűnt? Simon Templar egy 144-es Volvóban? Na ugye?!

Képzeljék csak el a világot Pagani Zonda, 911-es Porsche, Lamborghini Diablo vagy Mercedes SLR, McLaren F1 nélkül. Mindent vonjanak ki, ami értelmetlen, hiszen lényegében egy Dacia Logan (tetszés szerint helyettesíthető bármilyen, dögunalmas, családi izével) is bőven kielégíti az ember helyváltoztató igényét. A kép? Szomorú, dögletes.

Van elég bajunk enélkül is ebben a rohadt jó világban, ne akarjunk kiirtani minden autót, ami ha mást nem, legalább vizuális örömöt okoz és ad. Inkább örüljünk annak, hogy a lassan leköszönő benzin-éra utolsó, mámorító gőze még megcsaphatott minket (nekem gyermekkoromban egy Weber-karbis Škoda-szipu jutott, imádtam).

A hibridek, villanyautók lassan, de biztosan minden kategóriába beszivárognak, lesz egy pillanat, amikor tudatosul bennünk, hogy az ilyen és ehhez hasonló gépek már az autóipar perifériáin túl le is zuhantak a semmibe. Rejtő után szabadon: a Nincsbe. A downsizing tarol, a turbó-éra most jön majd igazán, ez a V8 is eltűnik lassan, kár lesz érte.

Most azonban az M3 GTS és sok hozzá hasonló jó dolog még itt van. Nézzék meg a hivatalos videót, ami egyszerűen a zene és a kép tökéletes összhangjának mintapéldája lehetne. 2:10, 2:41, 3:10. A kulcsrészletek. És hát, tetszik vagy sem, ki kell mondani megint: a komoly vasak hátul tekernek. Pont.

Persze az igazi versenyautókhoz képest még a GTS is csak játék, pályán bohóckodni és oda saját kerekein eljutni elég, de a komoly versenyzéshez már innen illik válogatni hardvert. Érdekes, Z4M-eket ugyan láttunk a FIA GT-sorozaton belül, sőt, ebben a gigantikus terrorvideóban is feltűnnek, nem is egyszer, az M3 GT4 azonban kimaradt. Vigyázat, ha jót akar magának, el ne indítsa a kisfilmet, mert borzalmas.

Milyen fura látni a hatos Mazdát, mint egy szellem, amit már leváltott azóta egy 540i. Ettől nem lett ugyan köcsög béemvés a tulaj, ellenben jobban érzi magát így, negyven évesen. Pedig sokak szemében csak egy benzinzabáló, öreg szarban ül. És?

Szokjunk le az anyázásról, örüljünk neki, hogy vannak még ilyen semmirekellő autók és azok, akiknek el lehet őket adni. Inkább ez legyen a szín a palettán, mintsem valami borzalmas, neonzöld, elektromos gömb. Legközelebb, ha valaki megkérdezi, minek ez a sok, méregdrága izé, csak kérdezzen vissza: miért? Jobb lenne nélkülük?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr231532522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zöldi 2009.11.18. 06:59:11

Ommm Úr, ez szép volt!

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.11.18. 07:17:28

na majd mindjart jonnek a zoldek aztan kezdodik a co2 csata :DDD

ojio 2009.11.18. 07:36:53

Kicsit magasabb hassal, hogy ne akadjon el az első kátyún, ami útba esik. (Két csatornafedő, két kátyú, egy fekvőrendőr, három kátyú... most végigmentem a napi útvonalamon fejben, és tényleg csak ennyi lenne egy negyed órás út alatt!? Eddig mégis úgy éreztem, hogy szarok az utak. Biztos kihagytam valamit.)
Meg befér hátra két gyerekülés? Mert azért bevásárlásra nem akarnék másik autót tartani. :) Najó, akkor ez lenne a munkába járós, a jelenlegi meg maradna gyerekülésestül bevásárlásra.

Bandika_SSS 2009.11.18. 07:40:30

Ahhh köszönöm Pesta!!! Ezért érdemes felébredni! Levakarhatatlan vigyor ül az arcomon!

Gomulka Béla 2009.11.18. 07:41:57

A százezer-plusz eurós ár nagyjából meg is elo"zi a felesleges széndioxid terhelést. Hozzá még a benzin ára, a szervízek-javíttatás ko"ltségei, azaz: az évi hetvenezret hajtó tintapatronvigéc a kilométerenkénti százo"tven grammos dízel po"zsóval fog kárt okozni, nem a selymes hangú nyolc'engeressel. Én is, pedig se vigéc nem vagyok, se dízel po"zsó, a megtett kilométerekre ko"lto"m a rám jutó széndioxid-adagot, nem a kihasználhatatlan lóero"kre és meghajtott hátsó kerekekre - így alakult. Nem nagy bót, ténykérdés, csak hogy rosszul idézzek egy klasszikustól. (Vajon EP mit hajt?)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.18. 07:47:14

Kicsit hatásvadász lett a bmw-s video, de hatásos, az is tény. 2:32-nél kezdtem el sikongatni először, a rázóköves résznél. Alapban feláll a szőr a hátamon a slow motion-öktől, a futómű mozgásától, amikor feszeng az autó az úton, látszik, hogy mennyire határon megy vele az ember, váhh. Imádom. Lehetne több ilyen is.

"(nekem gyermekkoromban egy Weber-karbis Škoda-szipu jutott, imádtam)."

Alap.

"És hát, tetszik vagy sem, ki kell mondani megint: a komoly vasak hátul tekernek. Pont."

Ez is alap. Mondjuk már előre érzem, hogy lesz egy kis rwd-fwd-awd vita is...

"miért? Jobb lenne nélkülük?"

Persze. A sok csóró autóbuzi nem kuporgatna évekig 10 perc önfeledt vigyorgásért, amit persze soha nem ért meg senki, aki még nem próbálta.
Dehogy lenne jobb :)

(amúgymeg f.szomat már, hogy nem ment el normálisan az előző kommentem, komplett kisregényt írtam...)

A downsizing meg nem baj, szerintem épp ideje volt, de nem (csak) környezetvédelmi okokból. Könnyű kaszni + kis motor = fun. (könnyű kaszni + nagy motor = much more fun).

Zahal 2009.11.18. 07:52:43

a nagy amerikai autók híve vagyok. azokban van stílus és forma, hiába nem mesterművek.
az európai pöffeszkedőknek ott a BMW.
Magyarországon meg csak leköpik őket.

Rocko- 2009.11.18. 07:53:34

"És hát, tetszik vagy sem, ki kell mondani megint: a komoly vasak hátul tekernek."
hátul is. pont.

korzo 2009.11.18. 08:04:13

Éltünk már ezek nélkül. Úgy hívták, hogy kommunizmus.

IQLight 2009.11.18. 08:05:47

Végre valami objektív. :)))
Szép post Pista, ülj előre! :D

kelemen.lajos · http://picasaweb.google.com/kelemenlajos 2009.11.18. 08:10:02

Nah végre valaki megmondta a frankót :)
Jézusom, milyen lenne egy dx corolla a falon :)

Carfan 2009.11.18. 08:10:34

A cikk mondanivalójával teljesen egyetértek, de sajnos fölösleges volt megírni. A sok irigy sötét paraszt aki ide ír, úgyis csak hülyeségnak tartja azt, amit nem engedhet meg magának. Teljesen mindegy, hogy egy Ferrariról, vagy egy szimpla Golfról van szó. Neki nincs olyanja ergo szar, és különben is dögöljön meg akinek tellik rá. Magyarország 2009.

Carfan 2009.11.18. 08:12:07

@korzo: Úgy látszik az emberek többségének az jobban feküdt. Nem kellett annyira irigykedniük:D

Gomulka Béla 2009.11.18. 08:26:14

@Carfan: Azért azt tegyu"k hozzá, hogy technikailag a gazdag ember azért gazdag, mert a szegény ember szegény. Az anyagi javak egyenlo"tlen elosztása teremtei a gazdag és a szegény fogalmát, és a hozzá kapcsolódó fogalmakat is. Az, hogy ez valakinek tetszik- e vagy nem, hogy a gazdag miként lesz gazdag és a szegény miként lesz szegény, ebbo"l a megko"zelítésbo"l lényegtelenek. Mint ahogy az is, hogy adott gazdag lenézi-e a szegényt mert szegény, hogy a szegény utálja-e a gazdagot mert gazdag, vagy nem. A magam részéro"l pedig úgy vagyok, hogy miután én bévu"l tartózkodom a nindegy-hogy-milyen autómban, és a ko"zlekedési szabályok engem is korlátoznak (magamat korlátozom, én pont úgy do"nto"ttem, hogy betartom o"ket, de etto"l se jobb, se rosszabb nem vagyok), szóval ebbo"l a szempontból legyen csak másnak drága és soklóero"s autója, én meg majd nézem.
Veteránok és klasszikusok elo"nyben.

AK76 2009.11.18. 08:27:17

@Carfan:
Szerintem akkor is ment az irigykedés,legfeljebb más volt a célkeresztben,BMW-Mercedes helyett Lada-Volga,Adriai nyaraló helyett Balaton parti,Armani öltöny helyett trapper farmer..
Mikor mi..:)

vivax 2009.11.18. 08:29:02

csak a Bmw, de valami emberes színben, nem ebben a yuppie buzinarancsban.

AK76 2009.11.18. 08:39:31

@Gomulka Béla:
"Az anyagi javak egyenlo"tlen elosztása teremtei a gazdag és a szegény fogalmát"...
Szerencsére az "elosztás" korszaka (remélem)végleg véget ért,látható eredménnyel...
Bárki lehet gazdag,ha tehetsége van,szorgalma van,szerencséje van,vagy kitartó,esetleg gátlástalan,erkölcstelen,etikátlan,törtető,a lényeg az hogy elégé akarja e?
Itthon nagyon sokan ott basszák el,hogy se szorgalmuk,se kitartásuk,plusz az alap butaságuk is adott,nem tesznek semmit magukért,a csodaváráson kivül,hanem olcsóbb,és könnyebb nekik a másikat irigyelni,a másikat fikázni,a saját nyomoruk helyett..
Nem tudom hány generáció kell még hogy ez a szemlélet,és ezek az emberek kihaljonak innen,sokkal jobb lenne enélkül az fix...

furiosity killed the rat 2009.11.18. 08:43:44

Ommm úr, azt el tetszik felejteni, hogy az ide kommentelgetők legnagyobb része prosztó senki, akinek már egy kétésfeles motor elképzelhetetlen űrtartalom. Én is tudok az emötösömnél jobb autót, mégsem írok olyan ormótlan baromságokat, mint itt a legtöbbje.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.11.18. 08:45:49

Szép cikk.

Más kérdés, hogy jövőre a remekül kitalált luxusadó valószínűleg ki fogja nyírni a régebbi nagy teljesítményű autók jelentős részét.

Egy barátomnak van egy Porsche 928-a, amit a HGP cég épített át, nem kicsit, nagyon. Rövidebb hajtókarokkal vettek vissza a kompresszióból, kapott két KKK feltöltőt oldalanként, intercoolert, illetve sok más drága apróságot, ami nem látszik, de drága: pl. a teljes motormenedzsment rendszer módosítását.

Most meg mi van? Sajnos neki egyben egy válás is közbe jött, úgy hogy a remekül kitalált adó miatt ez is rákényszeríti az eladásra. Mondtam neki, hogy az adó felét 3/4-ét kifizetem, ha autóstalákozókra (3 szokott lenni) kölcsönvehetem az autóját. Gondolkodik rajta. A Hahu-ra nem akarja feltenni, mivel iszonyodik attól, hogy valami boyracer hülyegyerek vegye meg. Pénz azonban a fenti családi okokból is kéne neki. De én azt hiszem, ha komolyan gondolja az eladását, akkor inkább a mobile.de lenne választás. Itthon nem fog menni, mivel igen szűk az a réteg, aki egy 20 éves, de valósan kifogástalan, kevés km-t futott sportautót venne. Az adóteher miatt csak a tehetősebbek jönnének szóba, őket meg nyilván újabb autókban gondolkodnak, pl. szlovákiai, kajmán-szigeti, luxemburgi forgalomba helyezéssel. Marad esetleg a vezterán előminősítés: ez simán menne, hátránya, hogy pénze nem lesz belőle, illetve állás nem tesz jót az autónak, még ha havonta rendszám nélkül az utcában átmozgatja, akkor sem. És hány ilyen történet lesz még. Aki megvette a 850i-t, a VR6-ot, az XJ-6-ot, vagy az ameriaki ZR1-et. Persze gondolom a hivatal nagyokosai, az íróasztal mellett rohadt irígyek, hogy nekik a közalkalmazotti kedvezménnyel vett Ignis jut. Ezek a régi vasaknak biztosan nagy az emissziójuk, menjenek csak a bontóba mind. Más kérdés, hogy a tetves BKV, tetves régi Ikarusai mit nyomnak ki magukból.
Meg valszeg hasonlók. Nem tudom, de nem is érdekelnek igazából a motivációik.

Cselo 2009.11.18. 08:47:12

Nem az a probléma, hogy vannak ilyen autók és olyanok, akik meg tudják venni. Az igazi probléma az, hogy olyanok is megveszik, akiknek sok a pénzük, magasra tolják az önbizalmukat, de vezetni nem tudnak. megveszik az ilyen szörnyeteget, kimennek vele a közutakra és ettől kezdve csőre töltött fegyverként viselkedik a kezük alatt a vas. Aki nem tud vezetni és egy ilye gépet tesznek alá, borzalmas baleseteket tud csinálni. Ugyanez a bajom az óriási teljesítményű, csak igazán képzett vezetők kezébe való motorketékpárokról. Egy ilyen gép avatatlan kezekbe kerülve gyilkos eszköz.

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2009.11.18. 08:48:11

Egy felnijét nem tudnám megvenni, de tényleg legyenek és nem fikázok senkit ha ilyenben ül. Ezekből az autókból aztán sok technika kerül át idővel, a "vannak még" kategóriába. Jó írás!

nosferatu 2009.11.18. 08:49:33

akkor sem a bmw-t venném ,hanem egy másik közútra"értelmetlen" autót!

Gomulka Béla 2009.11.18. 08:50:25

@AK76: A trapper farmert kikérem magamnak, a proletariátus nevében. De facto az egészet kikérem magamnak. Az irigykedés tárgya a trapper farmer fénykorában is az opelkadett volt meg a folkszvágengolf, esetleg passzát, és ha balatoni nyaraló, akkor villa.
Négy éve voltam odahaza utoljára, és akkor beszéltem egy építkezési munkással, akinek ennyi meg annyi volt a bére (nem emlékszem, és mindegy is). Ugyanaznap láttam egy Ferrari 360-at elgurulni a városban, magyar rendszámmal. Annak az áráról hozzáveto"leges fogalmaim voltak (olvastam), így ki tudtam számolni, hogy hány évig kellene az építkezési munkásnak dolgoznia érte. Negyvennyolc év jo"tt ki, ezalatt az emberu"nk természetesen nem eszik, nem ruházkodik, nem fizet lakbért és nem megy moziba: csak gyu"jt a Ferrarira.
Nomármost, ha azt vesszu"k alapul, hogy egy lelketlen kapitalista munkáltató a munkáson keresett pénz harmadát megtartja és kétharmadát bérként kifizeti (ko"zterhek, miegymás), akkor kilencvenhat építkezési munkás keresi meg egy év alatt a Ferrari árát - miko"zben a népnyúzó természetesen nem eszik, nem fizet lakbért, és nem jár moziba se.
Így mu"ko"dik a kapitalizmus.

Ja, kifelejtettem az iparadót!

Cselo 2009.11.18. 08:50:30

Ja! Eygébként már volt egy állam a történelemben, amelyik megmondta a frankót. Úgy hívták, hogy NDK és a főfejese, Erich Honecker azt mondta: kis családnak Trabant, nagy családnak Vartburg. Mind a két autó alkalmas a helyváltoztatásra, többre, másra nincs szüksék. Punktum!

Sopánka76 2009.11.18. 08:54:16

Jól mondtad, Pistám! :)
Nem is kellett néznem a szerzőt, tudtam én. :D
Bizony, a hátul hajtás az igazi.
Nekem már kettő is hátul hajt.
Bár a Hyundai H100-nál nem mondom, hogy igazán érezni a hatást... :)

Gomulka Béla 2009.11.18. 08:54:35

Rosszul számoltam. Száznegyvennégy.

sunblind 2009.11.18. 08:55:38

... bizonybizony, hogy hátul kapar. :)
Az elejében meg vagy S54B32, vagy F20C, vagy esetleg 13B-MSP van ... N/A forever :)

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.11.18. 08:56:29

@Cselo: 2 literrel, meg 100 LE teljesítménnyel is épp ugyanolyan csúnya dolgokat lehet csinálni. Ott a lánglovagok.hu

grota 2009.11.18. 08:58:19

@AK76: Te pedig olvass utánna a dolgoknak, például akár itt is:index.hu/velemeny/jegyzet/2009/11/14/igazsagtalan_orszag/

furiosity killed the rat 2009.11.18. 08:58:47

@nosferatu: Ami a faladra van kiragasztva, és kb. ez a legközelebb, amennyire kerülni fogsz hozzá.

BocaNegra 2009.11.18. 09:17:35

Ez aztán egy igazán remek poszt.
Kösz Pista!
Nekem elsőkerekes van, de én is azt mondom, h az igazi élményvas hátul hajt.
E30, E39, Z4 ezek az én nagy kedvenceim...

=Daniken= 2009.11.18. 09:31:20

A jóistenáldjon má' meg Pesta, végre kombit nézek és egyterűt a kutya miatt is, ami praktikus és ésszerű, jó utazásokhoz, elég nagy, kényelmes és nem 10 év feletti és tényleg, végre racionális választás...erre jössz és elkúrod az egész hetemet, most 3 napig megint delírium lesz , mert persze újból nézem a jó kis V8-akat.Nem praktikus, zabál, öreg mint az országút, éljen a szerelés, kutyát majd persze sztaniolba görgetem és felfektetem a kalaptartóra prémnek, biztos örülne neki, ha tudná, mert ugye így hely nem marad neki, ami dedikáltan az övé.
Vagy én vagyok gyenge, vagy léccives ritkábban baszkuráld az adrenalin receptoraimat.Egyébként inkább az előbbi, de Te is tehetsz róla...

Kurvára kéne egy V8!!!:-D

(most hová rakom a vizsladort baszki? )

mercurius 2009.11.18. 09:31:52

hát ez szép. Nem vagyok anyázós fajta, de nehogy már egy újságíró mondja meg, hogy mit tegyek(miről szokjak le), illetve mi legyen a véleményem! Ez autótól függetlenül

Magasról leszarom, hogy ki milyen kocsit vesz. Költse a pénzét arra, amire akarja. a legtöbb CO2-t akkor is a tömeg suzuki-astra-fabia-stb fogja kipöfékelni, nem az a 12 ultrabrutál gép, ami négyzettízkilométerenként jelen van.

Másik oldalról viszont ezek a kocsik már nem csak fegyvernek látszó tárgyak, ezek fegyverek.
És
1 - nem engedém közútra egyiket sem
2 - csak versenylicenszes vezető vezethetné. Kis kötsögök nem

Bajor 2009.11.18. 09:32:25

én csak annyit mondanék a tegnapután: a duster porig alázza ezeket!!!! :D :D :D :D

Gomulka Béla 2009.11.18. 09:33:26

@grota: Szembetu"no" azért, hogy Hankiss milyen részletességgel ír az elso" két tényezo"ro"l, és milyen részletességgel a harmadikról. Kié a felelo"sség, mi a megoldás, illetve mit hívhatunk/hívhatnánk nyugodt szívvel megoldásnak, ezek bizony komoly kérdések, és persze nyitva maradnak. Illetve nem, a három bekezdés terjedelmének aránya betudható válasznak.

Akár elso"kerék, akár hátsókerék.

Bocanegra, nekem is elso"kerekes van, de néha ru"kvercelek, és olyankor jó!

kadibela 2009.11.18. 09:35:02

MIÉRT KELL MINDEN REGGEL BMW-T BÁMULNOM A TOTALCARON??? Egyébként semmi bajom velük csak már tényleg csömöröm van! Nincs más hír, nincs más márka, nincs más újdonság?

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.18. 09:35:24

Az M3 GTS videó zseniális, ahogy az autó is. Előbb költenék erre 31 milliót, mint egy X6 M-re, ami tényleg csak felvágni jó. Az sem fölösleges, csak értelmetlen, a BMW-nek attól még hozza pénzt.

Egyetértek Pistával, esetleg még annyit fűznék hozzá, hogy az említett autók legalább adnak valami élményt.
A tényleg "fölöslegesnek" mondható gépek, az M5/E 63 AMG, X6 M/ML 63 AMG vonalon laknak. Állítólag azért fogy belőlük ennyi K-Európában, mert itt még nem tudják, hogy a presztízsnek ugyanolyan jót tesz egy 3.0 diesel terepjáró, mint a V8 benzines, sőt, legalább nem nézik teljesen hülyének az illetőt.
Aki elég buta, hogy elhiggye, hogy egy 2,5 tonnás SUV vagy "sportlimuzin" is tud valamit a vonatszerű gyorsuláson kívül, az meg is érdemli, hogy megvámolják érte.

Amúgy az elektromos/hibrid korszak réméről már írtam én is, egyetértek, E46 M3 cabriot be kell vásároljam A.S.A.P., amíg még van benzin...

Seca81 2009.11.18. 09:39:28

A hátul kaparással én is egyet értek :) de a többivel nem.

@Carfan: A "sok irigy paraszt" aki ide ír nem kis általánosítás a részedről, gondolkozz el rajta mielőtt leoltasz nem kevés embert kb ok nélkül, főleg h az előző post-ban kommentelők nagy része nem irigykedett és szidta az olyanokat akik megvehetik ezeket a méregdrága gépeket, hanem egyszerűen csak elképzelték mit vennének az árából. Ezzel mi a probléma???
Az-az 1-2 agyhalott akik tényleg fikázták a cikket, meg úgy az egész gazdag réteget akik simán megvehetnek bármit, nem számottevő a főként autóbuzi hozzászólókkal szemben, akik rajonganak az efféle elérhetetlen vasakért is.
Én is rajongok a GT-R-ért, a 3rd gen. RX-7-ért, öreg amcsi V8-ért, legszebb négyajtósom az E39, imádom a 208 GTS Ferkót, bár nagy vszínűséggel egyiket sem birtoklom a jövőben, ettől függetlenül nem irigykedem és okádom a baromságokat az olyanokra akik ilyen kocsikra szert tehetnek.
Nem csak magamról beszélek, a többség sem ilyen elfogult gazdag gyűlölő, hidd csak el...

AK76 2009.11.18. 09:40:27

@Gomulka Béla:
Ki a fenét érdekel az hogy egy melós hány évtizednyi fizetésből tudná megvenni azt a ferrarit?
Azért MELÓS,és nem "népnyúzó kapitalista"nemdebár?
Pont EZ a lényege a kapitalizmusnak.
Gyűjtsön Opelre,Suzukira,stb,a népnyúzó meg majd gyűjt ferrarira,ez a dolgok rendje.
Értsd: erősebb kutya baszik.

T-boy (törölt) 2009.11.18. 09:40:28

Egy 66'-os Impalában pl. éjjel-nappal
jól érezném magam..

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.18. 09:42:53

@mercurius :

Igen, az ominózus 100 milliós crash után (pár éve az M1-M7 bevezetőnél egy Lambo meg egy Porsche - úgy emlékszem ki is gyulladtak...) én is kötelezővé tenném, hogy egy bizonyos súly/lóerő arány fölött csak valamilyen komolyabb fokozatú jogsival lehessen csapatni.
Jó ötlet, bár kétlem, hogy sokat segítene, hisz emlékszem amikor Baumgartner Zsolti felcsavarta az Arany János gimi előtti korlátra a fater Porschéjét, jó hogy épp nem támasztotta senki (amúgy zebra van mellette). Tudom, hogy őt nem tartják sokra itthon, de nem rossz sofőr, csak felelőtlen, ezzel pedig visszajutottunk a régi nótához: a fejekben van a hiba. Ugyanúgy nem engedném pl., hogy a Yarissal sem boldoguló anyukák X5-el/XC90-nel mászkáljanak, telefonálva, index nélkül... Mondom, a fejekben van a gond...

kzolika 2009.11.18. 09:46:38

Benn vagyok a munkahelyemen, az olvasással a munkaidőmből lógok (ergó nem vagyok elég jó munkatárs, hogy egyszer kiemeljenek és keressek annyit, hogy meg tudjam venni ezt vagy egy hasonló gépet), igaz a videót itt nem tudom megnézni, de magamban hálát adok Istennek, a sorsnak, a véletlennek, vagy bárminek, ami mozgatja az általunk ismert világot, hogy lehetővé tette, hogy már túl legyek olyan autókon, mint a 911 Carrera 4S, Audi S5 (4.2 V8 quattro kéziváltó!), BMW 535d, 330xd, E30, MB E55AMG, Lancer Evolution X, Impreza WRX STi vagy bármi, ami nem racionális, akár egy magyarországi, egyáltalán európai utakra alkalmatlan Ford F150. És akarom, hogy még ilyen értelmetlen dolgok kerüljenek a kezem közé, ne csak zümmögő Priusok, lúzerkommandó H Astrák.
Persze tudok racionálisan is gondolkodni, nem kell V8, elég nekem nyárra egy MX-5, télre egy Mini Cooper, ha valamit szállítani is kell, akkor egy Golf VI 2.0 CR TDI DSG. :-)

ommm 2009.11.18. 09:47:20

@kadibela: Lesz, egy pillanat, Indexen már kinn van.
Upsz.

kzolika 2009.11.18. 09:49:37

Ja, és az M3-at ki is hagytam a felsorolásból, pedig az sírásközeli élmény volt.

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.18. 09:50:24

@kadibela:
Mondd utánam: a BMW jóóó... a BMW szééép... a BMW hátul kapaaar... a BMW jóóóóó.... Már lecsukódik a szemed... Érzed már? Emlékezz : a BMW jóóóó...

:)

grota 2009.11.18. 09:53:04

@Gomulka Béla: Ez igaz, de nyilván ő is érzi, hogy mik a határok, forradalmat és ezáltal komoly átrendeződést nem várhatunk itt Európában. Most már csak abbol lehetne kihozni a maximumot, amink van. Már ha felismerjük.

Carfan 2009.11.18. 09:53:13

@Seca81: Tudod van egy olyan mondás, hogy akinek nem inge nem veszi magára. Sajnos szoktam olvasgatni a hozzászólásokat és nem az jön le belőle, amiről te írsz. Lehet, hogy te így gondolod, ahogyan leírtad, de a többség nem. Csak megy a szánalmas fröcsögés, hogy az ő autója a legjobb. SZélsőséges esteben azt is képesek leírni, hogy bizony az ő Swift 1.0-jük jobb, mint pl ez a BMW. Na ezen kellene elgondolkozni...

Glg 2009.11.18. 10:00:40

nagyon igaz az iromány. akik szerint ezek az elborult autók feleslegesek-bztos nem húzzák a nőjük haját sem szex közben. nem sokaknak van lehetősége ilyenekben ülni-de a tudat h ha lenne tudnám mire költeni a lovét-azért nyugtató :D

prc 2009.11.18. 10:10:50

Abban az országban ahol a legtöbb drága gépet rokkant kártyával lehet látni, nem biztos hogy csak az irigykedő proli agyával van a baj.
Vegyen ilyen autót, de legyen hozzá stílusa is!

kismber 2009.11.18. 10:12:51

nos teljesen igazat kell adjak az iromany szerzojenek. a hybridek megjelenese, elterjedese, lassu kiszoritasa az elmenyautoknak valos.
sokan mondjak hogy ah minek nagyobb motoros auto mint 2L. en is ezen az allasponton voltam amig meg nem vettem egy evvel ezelott az elso tenyleg nagy kobcentis automat, egy 3.2 literes XJ6-ost. utana minden kissebb urtartalmu kocsit dogunalomnak talaltam. most egy 730 bmw-vel jarok, es tenyleg igaz a mondas hogy 3 liter alatt nics elet. az a vezetesi elmeny amit egy 200 loeros auto biztosit, nem helyettesitheto semmilyen hybrid/dizel/olcsofogyasztasra kielezett autoval. persze azt alairom hogy fenntartani nem olcso mulatsag, de ha valaki tud erre aldozni, egyszer "bekerul" ebe a korba, tobbet nem akar kikerulni

Seca81 2009.11.18. 10:15:15

@Carfan: Én is szoktam olvasni, és emlékeim szerint az előző cikkben -amiből ez is született- nem a fröcsögős degeneráltak voltak többségben, hanem inkább az álmodozó autóbuzik.

A szélsőséges eseteken pedig nem gondolkozni kell, hanem inkább átugrani, hisz komolytalan az egész...
Vagy röhögsz egy jót rajta.

Aki meg ilyen kaliberű autókat hasonlít egymáshoz (Stift 1.0-M3) az egyszerűen bolond :)

mercurius 2009.11.18. 10:18:57

Hogy mennyi képmutató ember jár ide,!!! Mindjárt hányok...
Azzal akartok alátámasztani bármit, hogy 3000-re meg nagyobb motorokkal jártok? 200 lóerő? Mi az? Lószar. Semmi.
Vályi versenyautókért csorgat nyálat. Ezeket akarja életben tartani, ti meg itt jöttök a szánalmas nagy motoros BMW-s maszlaggal. Lehet 200 lovas Bömösöd, mikor egy super 1,6-os suzi körbeautózza.

Már megint a hülye szűklátókörűség. Beálltatok a sorba Vályi megy elöl, Ti meg követitek, anélkül, hogy fogalmatok lenne arról, miről is van szó.

Egyet értek! A fejekben van a hiba

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.18. 10:20:22

@kismber:

3 liter alatt nincs élet?

Lotus Exige 1.8 literes Toyota motorral a 25 millión innen lévő összes Porschét veri mindenben, leszámítva a kényelmet. És akkor Clarksont idézném [bár ezért itt meg fognak kövezni :)] : "Wanna feel relaxed? Have a bath!"

msadmin 2009.11.18. 10:24:26

vazze fehér corollám van!:-)
ez nem esett jól!:-)
ki is rakom a falra:-)

Glg 2009.11.18. 10:27:10

@mercurius : luxuslimo + nagy motor az télleg lófasz. f40:dróttal nyitod az ajtót, 0 hangszigetelés stb...az valami-ariel atom: no kasztni...azis. a régi jó recept-könnyű kozépmotoros elmebeteg gépek :D.

Szabbbika 2009.11.18. 10:27:56

Ha tehetném, én is vennék valami hasonlót..
Egyébként is BMW "buzi" vagyok.
Egyáltalán nem szabad avval foglalkozni, ki mit mond. Saját magunkkal kell elszámolnunk..
Sok f@sznak az is "fáj", hogy Golf V.-tel járok. Erre mit mondjak??

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.18. 10:28:01

@mercurius :

Már gyűjtök a bérlésre...!
Vagy egy Elise-re, az legalább maradandó.

Nem értik ezek itt, hogy miről szól a post, persze nem mindenkinek az élményről szól az autó. Vannak emberek, akik tényleg csak A-ból B-be akarnak eljutni, nekik a tömegközlekedést ajánlom. Aki meg a 3 literes, meg nagyobb motoros limuzinokra esküszik, annak annyit mondok, hogy a 170 ló körüli diesel minden forgalmi helyzetre re elég...

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.11.18. 10:30:47

Nem értem minek kell ezt a hátókerekes dolgot erőltetni. Az igazi csapatós autó elől is meg hátul is hajt egyszerre, csak a BMW a nagy innovációban erről elfelejtkezett. Ugye az Lamborgini Subaru, Audi..... mind 4 kerekes. Azért minimum a menetbiztonság szempontjából fényévnyi a különbség egy hátsókerekes, és egy összkerekes között, és az =gyes ember a kanyart is gyorsabban veszi vele.
Rear wheel SUX...

mercurius 2009.11.18. 10:35:37

Egyébként meg tudomásul kell venni, hogy a dolgok változnak.
Kinek kellett sok köbcentis v8, mikor egy turbos ezeröcsiből 1000(!) lóerőt tudtak előlapátolni? - Versenyautóban.

Tetszik, vagy nem, a benzin fogyóban. A dinók is kihaltak. A szelekció elintézi. És nem is izgat igazán. Most is van jó kocsi. Van nekem is egy olyan, amit szeretek. - Ha csak árammal mennek az autók, akkor is lesznek jó kocsik. Kinek, mi kell.

És öreg hibának tartom, amikor valaki vezetési élményről beszél és a vényóc rotyogós hangját emlegeti.

Szerintem egy tesla roadsterben is lehet találni vezetési élményt. Nekem jobban is kellene, mint egy akármilyen utcai sport-limuzin.

Szsrobert 2009.11.18. 10:38:43

Kell -e egy ilyen autó?
Közlekedni: nem.
Pályára élményautónak : igen.
A vezetési élmény és a költségek egyenesen arányosak. A kis fogyasztású gép gyengén gyorsul, és gyengébb a féke, puhább a rugózása.
Vezetési élményt erős, és könnyű, jó rugózású autóban kapsz. De ezt közúti forgalomba állítani plusz, gyorsulást, kanyarsebességet rontó tömeg, ballaszt.
Vagy pályára, vagy közútra.

Stock 2009.11.18. 10:42:13

köszi Ommm!!!!! fantasztikusan jó kis élménybeszámoló volt... mintha én lettem volna ott a barátaimmal, totálisan átadtad az élményt..

bár mellékesen éppen dögrováson fekszem itthon.. és a grilles bemutatód után kénytelen voltam hányósfosós vírus ide-oda sütni egy ham and eggs-et, mert nem bírtam magammal.... :)

tomnemtom 2009.11.18. 10:42:32

@SpeedFreak: látodlátod, pont ezt beszéltük tegnap, következő terv egy Lotus.
mire összejön, kellően olcsó is lesz.

kismber 2009.11.18. 10:42:44

@mercurius : megnezem azt az 1.6os suzit ami korbeautoz pfffff. bar a hozzaszolasodbol a savanyu a szolo erzodik...
SpeedFreak: kepletesen ertve, de az nem erti meg aki nem akarja

Rocko- 2009.11.18. 10:50:43

@tekniq: hát aki nem tud rendes összkereket csinálni...
:))))

Szabbbika 2009.11.18. 10:53:48

@mercurius : Lehet 200 lovas Bömösöd, mikor egy super 1,6-os suzi körbeautózza.

Javaslom, a sikeres vizsga után(jogsi'), próbálj ki néhány autót!

natuck 2009.11.18. 10:56:36

roller, BMX, ... , BMW ? Szellemi óvodások...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.18. 11:08:25

"Bárki lehet gazdag,ha tehetsége van,szorgalma van,szerencséje van,vagy kitartó,esetleg gátlástalan,erkölcstelen,etikátlan,törtető,a lényeg az hogy elégé akarja e?"

A gazdagság, mint tudjuk, relatív.
Továbbá vannak, akik behozhatatlan előnnyel indulnak ebben a versenyben, akár kommunista, akár kapitalista érában nevelkedett.

Tegnap olvastam Demjánnal egy riportot. nem sokkal a Skála sikere után készítették vele.

Gyerekkorában nyulakat tenyésztett, csont nélkül kihasználva a többi szegény gyereket: velük hordatta a lucernát. Egy hónapi munkáért kaptak egy nyulat, de, ha egyetlen napot is kihagytak, elölről kezdte a 30 napot számolni. A végén már ezer nyula volt. Vett focit meg légpuskát, amit pénzért adott kölcsön a többieknek. Meg hasonlók.
Ő a nulláról kezdte, gátlástalanul. Mégsem tudom elítélni úgy, mint a sok senkiházit a parlamentből.

vivax 2009.11.18. 11:16:26

@Szabbbika: Szerintem super 1600 ra, mint rally kategóriára gondolt. Azok tényleg elég kemény gépek. De versenygépek és az azért nem mindegy.;)

Szsrobert 2009.11.18. 11:20:53

"Képzeljék csak el a világot Pagani Zonda, 911-es Porsche, Lamborghini Diablo vagy Mercedes SLR, McLaren F1 nélkül."

Ha elérhető lenne az ára, sok ember ki tudná próbálni. Egy részük rájönne, hogy neki nem is tetszik. Más részüknek tetszene, őket nem érdekelné a környezetszennyezés, zsákszámra zúdítanák a pénzt a zsákutcába, mások kárára is. Még a WC-re is autóval járnának.
Most is csak azért jönnek a hibridek, mert már ráfanyalodunk. Tönkretesszük az élőhelyünk, és 23:59-kor kezdünk kapkodni.
Minek kellett ennyi időt és pénzt ölni a fosszilis járműhajtásba?

Szabbbika 2009.11.18. 11:28:16

@vivax:

Gondolom.
Azt meg körbe autózza az, azt meg amaz...
Nem erről szól az írás.
Viszont ez nem fér mercu fejébe.
Persze, már van benne egy suzi.

tomnemtom 2009.11.18. 11:29:42

át kell nevezni a belsőség témáját :
- zöld
- közgazdaság
- klasszika-filológia
- általános üzenőfal
- sztereotípia-pufogtatás
vagy bármire.

persze, leáldozott a V8-nak, főleg amiatt, hogy az 1500ccm-es blokkból 1000 lóerőt lehet kipréselni turbóval.
többszázezer kilométeren keresztül.
halkan.
ésszerű karbantartás-igénnyel.
középdrágán.

az viszont igaz, hogy nap mint nap körbeautóz egy kazal kisautó, 5km-en vagy hússzor leelőz, mégis egyszerre érünk oda az utolsó közös lámpához.
ő totál stresszesen, szétforgatva a gépet, én meg észre sem venném, ha poénból nem számolnám, hányszor hagy le.

_mikulasbacsika_[+1] 2009.11.18. 11:30:49

Megint fölöslegesen vitatkoztok... Akinek nincs pénze brutál kocsira az nem biztos, hogy irigyli mástól, anyámnak pl. eszébe sem jut autót vezetni sem, tulajdonképp mi a faszról beszéltek ti itt?
Van akinek van agya, tehetsége, sok szerencséje, öröksége, vagy egy rohadt csalógeci maffiózó cigány-zsiráf-politikus, megveszi a C6 Zr1-et mert autóbuzi, ti meg csorgatjátok a nyálatokat. Velem együtt persze :D

Hogy feleslegesek az ilyen autók? Jobb a punci luk nélkül? Egyetek száraz kenyeret vízzel minden nap.

Stock 2009.11.18. 11:33:10

én csak annyit kérdeznék, hogy akik szerint nincs értelme a gyors, hangos élvezetes autóknak... azok minek látogatnak egy autós oldalt?? mit szeretnek az autózásban??

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.18. 11:35:15

@Szsrobert:

"Minek kellett ennyi időt és pénzt ölni a fosszilis járműhajtásba?"

Ajánlom a postomat. Nem ez a fő témája, de szó van benne a GM 1967-es tüzelőanyag cellás prototípusáról, ami harminc évre ki tudja hová tűnt, meg az olajlobbiról. Ez már kicsit a konteo blogra tartozik, de talán Nikola Tesla laborja sem véletlenül égett le, amikor rátalált a tiszta és ingyenes energiára...

_mikulasbacsika_[+1] 2009.11.18. 11:36:35

@Stock: Ja tényleg mi a faszt keresnek itt a nem autóbuzik, meg a környezetért remegő zöld emberkék?
És még be is írkálnak :S

mercurius 2009.11.18. 11:50:52

@Szabbbika: Javaslom, nézz szét a világban, tágítsd a látóköröd. Elárulom, a Mónika show ehhez nem elég

mercurius 2009.11.18. 11:54:55

@kismber: Savanyú a szőlő? kinek. elárulom, amit mindenki tud rajtad kívül: a super1600 egy versenykategória. És szerintem bármelyik pilóta örömmel kiáll az utcai bömös ellen. hehehe

mercurius 2009.11.18. 11:57:39

Az én fejemben számtalan autó van. És én elolvastam véletlenül a cikket is. És pontosan tudom, hogy miről szól.

Vajon ha te nem érted, mit keveregnek itt a versenyautók, elolvastad a cikket?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.11.18. 12:03:23

Ommm:
"Milyen fura látni a hatos Mazdát, mint egy szellem, amit már leváltott azóta egy 540i. Ettől nem lett ugyan köcsög béemvés a tulaj, ellenben jobban érzi magát így, negyven évesen."

Ismerős a történet. Becsülöm az ilyet, kiváltképp akkor, ha az illetőnek biztonsági tartalékként egy Trabantja is van otthon.

Bírom azokat az embereket, akik szeretnek valamit és ragaszkodnak hozzá. Nem áldozzák fel az autózási élményeiket pusztán az észérvek miatt.
Volt egy barátnőm, akinek az anyjának egy VW bogara volt, amit imádott és soha el nem cserélt volna semmire. Szerintem még mindig megvan.

mccinstein 2009.11.18. 12:08:29

Remélem mindenki levágta, hogy ez a cikk attól volt más, hogy volt benne autó hang is! Köszi Pista&team!

FeroxX 2009.11.18. 12:11:23

státus szimbólumok addig fognak létezni, amíg ember él a Földön. kár ezen vitatkozni. a hybrid-elektromos dolgokból is ki fogják találni a durvát :) nem kell aggódni, persze benzingőz meg motor hang tényleg nem lesz a régi.

a videó meg nagyon jó :) brutál gépek ! jól láttam, hogy az egyik egy 'Ultimate Aero' volt ?

Bambano 2009.11.18. 12:17:02

Egy másik fórumon nagyot vitatkoztam valakivel, akinek a hiába taposod paraszt jó autó (Skoda fabia 1.4 htp). Nem értette, hogy nem az.

Ez az m3 gts meg felesleges, hiábavaló, kéne kategória:) kicsit elkapkodták ezt a típusjelzést, mikor lenézek a vectra küszöbére, ugyanezt látom:P

Slavedriver 2009.11.18. 12:19:28

Ilyen autók mindig is voltak, ezek színesítik az autók világát.
Nekem inkább a SUV-októl, és más hasonló kategóriájú és kategóriába nem sorolható öszvér-fosoktól van hányingerem. Azok miért vannak? Persze, van rá igény....

Rocko- 2009.11.18. 12:53:04

@mercurius : te most ezzel mit akartál mondani?
vagy kompenzálni.
"És szerintem bármelyik pilóta örömmel kiáll az utcai bömös ellen. hehehe"
wow, egy versnygép lenyom egy utcai autót. brávó.

@tomnemtom: nem mellesleg élvezed az utazás minden egyes pillanatát.

@Mk412: "Becsülöm az ilyet, kiváltképp akkor, ha az illetőnek biztonsági tartalékként egy Trabantja is van otthon."
én nem. én azért becsülöm, hogy mindkettôt élvezi, és nem a Trabi kompenzálásaként vette a BMW-.t (fordított vásárlási sorrend esetén még tisztább lenne az eset.)
"Bírom azokat az embereket, akik szeretnek valamit és ragaszkodnak hozzá. Nem áldozzák fel az autózási élményeiket pusztán az észérvek miatt."
kösz. :))))

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.11.18. 12:59:12

@Bambano: "(Skoda fabia 1.4 htp)"
Ilyen állat nincs. :D
Gyanítom azért nem olyan jó autó! :D

w a s d 2009.11.18. 13:00:23

@Bambano:
Ugyan miért ne lehetne az a kiba Fabia jó autó? Valamire jó az is.
Ahogy egy középmotoros Ferrarira azt mondani, hogy nem jó, mert nem fér be a Teszkóban vett két karton teszkóvíz meg 3 teszkókenyér meg a tálca teszkósör a csomagtartóba, ugyanúgy a Fabiara sem mondható, hogy nem jó, mert nem megy még 200- zal se, és több, mint 10 sec. kell neki, hogy állóhelyzetből 100-ra gyorsuljon.
Közhely már, de A- ból B- be jutni jó autó. Viszonylag olcsón és viszonylag biztonságban.

kadibela 2009.11.18. 13:20:23

@ommm: Kösz. Így már jobb. Nem baj ha mindennap BMW csak ne ezt lássam minden reggel. Legyen mondjuk kora délután, ebéd után például, hogy segítse az emésztést.

parizervitéz 2009.11.18. 13:22:56

corolla dx -et nem bántani! :)
nekem is van egy, habár nem fehér (piros) és nem dízel (1.3b), csak pár évvel fiatalabb, mégis, ha lenne annyi pénzem, hogy kijöjjön egy lp400 countach, akkor is a corollát venném ;) meg mellé vennék egy egy te71 -et is, na az álom. és nyilván hátul kaparnak.

a poszttal amúgy egyetértek, habár bmw-t nem komázom, de álmoknak/vágyaknak mindig kell lenniük, különben kevesebbek lennénk.

Szabbbika 2009.11.18. 13:28:56

@mercurius : @Szabbbika: Javaslom, nézz szét a világban, tágítsd a látóköröd.

Hát mit is mondhatnék..? Mónika mi?

Te nagyon fiatal lehetsz..
Vagy csak az agyad az.

Rocko- 2009.11.18. 13:32:03

@F/: igen, itt fogalomzavar van.
sokan használnak jelzôket olyanokat, mint a jó, szar, csak éppe nem társítják ôket, illetve keverik mással.
a szar nem egyenlô azzal, h nekem nem tetszik. és vica versa.

Hammer73 2009.11.18. 13:32:43

Oké, legyen sportverda, amiből akár versenygépet is lehet építeni, de könyörgöm, minek utcára (közútra) V8-as dízel 300+ LE-vel??? Szerintem a a mai alsó-közép v. esetleg középkategóriás gépeken felül minden túlhaladott, farokhosszabbító verda. A nagy, 5 méter körüli batárok, na azok fölöslegesek...

McK (törölt) 2009.11.18. 13:57:27

@Hammer73: És ki vagy Te,hogy más helyett eldöntöd,neki mi felesleges?

Tök humoros,amikor valaki a panel 10.-ről eldönti,hogy a medencés villa fűtött garázsbejáróval márpedíg felesleges.

Bambano 2009.11.18. 13:58:16

@F/: például azért ótvaros autó a htp fabia, mert van nála olcsóbb, olcsóbban fenntartható, kevesebbet fogyasztó, jobb menetdinamikájú utcai autó, nem is egy. Ha neked a-ból b-be utazás az elvárás az autóddal szemben, akkor sem a fóbia az optimális választás. És ezt páraknak csak az első szembejövő man feliratnál tudatosul, van, akinél még akkor sem.

@Hammer73: mert a nagy böszme suvokba, a felesleges összkerékmeghajtáshoz kell a nyomaték, hogy megforgasd a vasdarabokat. Mer milyen gáz lenne má', hogy 1.0 szutyuki legyorsul lámpánál...

McK (törölt) 2009.11.18. 14:00:59

Ha az itteni többségen múlna,még mindíg a fák ágain ugrálnánk,mert lejönni onnan felesleges.
Meg Mamutra vadászni is,ehetnénk dögöket is..
Ezért tart itt ez az ország.
Igénytelen, garasoskodó nép vagyunk.

Rocko- 2009.11.18. 14:33:04

@Hammer73: azt majd a vásárló eldönti, h kell-e neki annyi lóerô.
a 5 méter plusz nem marhaság, képzeld el, vannak akik városban sôt, azon kívül is szeretnek kényelemsen utazni. ha heringezni akarnánnak akkor felszállnának BKV-ra. meg van abban jó dolog is, h nem lesz tele a csomagtartó 2 db tescos szatyortól.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.18. 14:41:54

@McK:

Ez az én bánatom is!

Az a baj, hogy a cikkíró sem bírta ki, és egy Clarkson-i fordulattal odavetette azért a végén, hogy inkább a mai nagyon sportkocsikat istenítsük, nehogymá' a neonzöld villanyizéket!

Pedig ez egy nagyon rossz szemléletmód!

Nem szeretni kell őket, hanem elfogadni, hogy ez a jövő, nem lehetünk önzők az utókorral szemben.

Ettől még a Ferrari jó, M3-ast is szívesen vezetnék én is. Ez nekünk hiányzik, a mi igényünk.
100 év múlva pedig lehet, hogy az akkoriak nem is értik majd, hogy mi mit tudtunk a mai vasakban szeretni!

Szerintem nagyon helytelen egymással szemben emlegetni a "penge verdákat" a "villanyautókkal"!
És ezt nem a "ZÖLD"-ségem mondatja velem.

Nekünk sem pénzünk, sem kultúránk az autózáshoz. Ez talán a legfőbb problémánk.

w a s d 2009.11.18. 14:48:11

@Bambano:

És ugyan mik lennének azok a jobb új autók, amik a Fabiával konkurálnak?

Gondolom a Corsa pl.:D És biztos azért, mert nem VAG termék, hanem Opel. És az sokkal jobb.:D

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.18. 14:58:52

@F/:
A Polo jobb szerinted mint a Fabia? :))

...vagy csak drágább?

Cortina V6 2009.11.18. 14:59:39

@ommm: Upsz..Dennisthemenace meg mindig nem tud belepni,es mar 20 doboz sornel tartasz,csak szolok..)))

Ciri 2009.11.18. 15:00:28

@Hammer73:

"Oké, legyen sportverda, amiből akár versenygépet is lehet építeni, de könyörgöm, minek utcára (közútra) V8-as dízel 300+ LE-vel???"

Háát kolléga, ez a cikk pontosan rólad szól.

Nem gondolod, hogy ezt annak kellene eldöntenie, aki a pénztárnál kicsengeti az árát?

@ommm:
Meg az összkerék. pont. :)

mercurius 2009.11.18. 15:04:43

@Rocko-: Persze, hogy versenygép,hiszen eredetileg éppen erről van szó. A cikkben a versenyautókról van szó, csak páran elcsavarták a dolgot: azt hiszik, hogy egy 3000-res motorral szerelt autó versenyautó. Erre akartam utalni a szuper1600-as szuzuki vs 200 lovas bömös hasonlattal is, csak úgy tűnik, hogy sokanak a szuzuki volt az egyetlen, ami megragadt a fejben. - nem nekem kellene kompenzálni

Erre mondtam, hogy versenyautóban 1500 köbcentiből kihoztak már 1000 lóerőt is.

Meg a vezetési élmény 3500 köbcenti felett kezdődik. Hát erre meg az volt a véleményem, hogy biztos szar kocsi az az Ariel atom, mert vezetési élmény az tutter nincsen benne...

@Szabbbika: neki meg azt próbáltam javasolni, hogy olvasson, mielőtt írogat, ám nem hiszem, hogy értette.

w a s d 2009.11.18. 15:11:31

@Hagalex: Attól függ, milyen szempontból nézzük, hogy jobb- e?:D

Ciri 2009.11.18. 15:12:55

@Hagalex:

"Pedig ez egy nagyon rossz szemléletmód!"

Még tiszta szerencse, hogy a cikkíró egy álladék autóbuzi, ráadásul a véleményét a Belsőségben fogalmazta meg.
Nem az TC és az autós újságírás álláspontját tolmácsolta.

Lehet, hogy még egyszer el kellene olvasnod?

Béke.

Ciri 2009.11.18. 15:16:47

@mercurius :

"A cikkben a versenyautókról van szó,"

Például ?

Shadowbull 2009.11.18. 15:27:03

@mercurius : "versenyautóban 1500 köbcentiből kihoztak már 1000 lóerőt is."

Volt az 1500 is.

sb

Seca81 2009.11.18. 15:30:47

@Shadowbull: Na végre vagy!
Ígértél egy Evo X vs. Fóka RS beszámolót a közelmúltban ha jól emlékszem!
Jöhet, ha tudod minél részletesebben! :)

Shadowbull 2009.11.18. 15:32:39

Csak egy gondolat az orok vitahoz, AWD vs. RWD.

Ketsegtelen, hogy osszkerekhajtassal hatekonyabban lehet gyorsan menni, jobban lehet kigyorsitani, az auto stabilabb.

De a hatsokerekhajtas merfoldekkel elvezetesebb*.

Egy elmenyautonal meg ez talan a legfontosabb faktor.

Vegul is kocavezetoknek tokmindegy, hany tizeddel lehet jobb koridot menni.

es akkor ugye meg ott van a sulytobblet, meg a nagyobb hajtasi veszteseg is.

sb

* nem sorolom fel az autok listajat, amelyek kiprobalasa utan erre a kovetkeztetesre jutottam.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.18. 15:34:15

@Ciri:

Tudom, hogy autóbuzi. Én is az vagyok...
Azt sem mondtam, hogy valami egyetemleges autós újságírói hozzáállásról van szó.

Csak arra akartam rávilágítani (legyen bárki véleménye), hogy az autóbuzulás és Ződnek lenni nem egymással ellentétes dolog!

Ommm kollega a posztban mintha egy kicsit fricskázná (mert az ma olyan trendi) a kis zöld izéket. Úgy értelmezhető a mondata, mintha választani kellene... pedig nem kell.

@F/:
Hát ezaz... :)
De valamiért fikázzák az Aveot és a Swiftet is.. :))

Shadowbull 2009.11.18. 15:40:09

@Seca81: mar valahova beirtam a multkor, majd este megkeresem.

sb

Szabbbika 2009.11.18. 15:45:09

@mercurius!

Írjál azokról az autókról pár sort, amelyikben úgy ültél, hogy vezetted is!

Ne arról amit mások teszteltek, láttál a TV-ben, APA ölében kormányozhattad a telken(tudod: brüm-brüm), vagy láttál a török rágóban, esetleg a jeled volt az oviban...

gnme 2009.11.18. 16:23:20

naaaa? hidrogénautót találtatok már? ..

hibridek .. dónsájzing .. turbók .. sezlony a fa**al keverve .. élvezetes poszt mondhatom.

..amíg egyesek avval vannak elfoglalva, hogy a pezsóne' sokfaszomszámú változata az évautója a nevenincsen versenyen amit nem is ismer se Isten se ember ...

"..egy hányinger ez a Madrid.."

megélhetési

Seca81 2009.11.18. 16:29:16

@Shadowbull: Ja, nem tudtam, ha megtalálod nyomj egy linket! Thx!

Rocko- 2009.11.18. 16:42:43

@Ciri: "Meg az összkerék. pont. :)"
;)

@Shadowbull: "De a hatsokerekhajtas merfoldekkel elvezetesebb*."
hát ôôôô, ez azért ugye erôsen szubjektív. :)

"es akkor ugye meg ott van a sulytobblet, meg a nagyobb hajtasi veszteseg is."
igen, és a jobb nyomatékelosztásból fakadó gyorsulási különbség is.

Hammer73 2009.11.18. 16:58:39

@McK: Én nem döntöttem el senki helyett semmit, csak ez a véleményem. Amúgy gratulálok a villádhoz!

@Ciri: Hát kollega, ez a cikk pont nem rólam szól, hanem a sportverdákról, azokat pedig én is komálom.

@Rocko-: Ezek szerint nem az én kommentemet olvastad... Amúgy kár, hogy szerinted csak ez a két véglet létezik(7-es bömös és a BKV). Nem hiszem, hogy egy közép kategóriás(Passat méretű) gép 140-170 LE-vel nem tud elég kényelmes és gyors lenni akár hosszú távon is!!!

Cortina V6 2009.11.18. 17:02:32

@furiosity killed the rat: En nem prosztoznek masokat a helyedben. Ez a hsz teged minosit.

Shadowbull 2009.11.18. 17:28:12

@Rocko-: "hát ôôôô, ez azért ugye erôsen szubjektív. :)"

Nyilvan :)

"igen, és a jobb nyomatékelosztásból fakadó gyorsulási különbség is. "

Persze, alacsony sebessegi tartomanyokban.

sb

Gomulka Béla 2009.11.18. 18:26:31

@AK76: Nem vagyok kutya, ember vagyok. Nem nagy bót, így szu"lettem.
Egyébként nem foglaltam állást, ismertettem a helyzetet. Egy extrém helyzetet: a Ferrari ritka autó. Ki-ki aztán do"ntse el maga, hogy mit akar és hogyan akarja. (Egyébként van olyan, hogy a kevésbé ero"s kutya gyak: úgy hívják hogy forradalom. Volt már, lesz is.)

Grota, ezt mondja Kalasnyikov mester is, fentebb. Hozzuk ki a melósból, amit csak lehet. (Ide járna a ketto"spont és a zárójel bezárva, csk nem szeretem használni.)

Rocko- 2009.11.18. 19:13:28

@Hammer73: "Nem hiszem, hogy egy közép kategóriás(Passat méretű) gép "
ami majdnem öt méter, és városi kis gyöszhöz képest batár.
"140-170 LE-vel"
minek, ha 60 is tud autót mozgatni?
érted, majd ő eldönti h kell-e neki v sem.

@Shadowbull: "Persze, alacsony sebessegi tartomanyokban."
s fent?

Flak 2009.11.18. 20:31:42

Hmm..
A vezetési élmény egyenes arányban lenne az autó árával és a köbcentivel? Nem hiszem. A tucatautók unalmasak? Nem hiszem. Kifejtem:
Nekem egy öreg veterán Wartburgom van, ami ugyan tucatautó volt anno, de mára egyáltalán nem az. Olcsó volt (nem titok:70 000), de közel olyan mint az új. Mindig mosolygok, mikor a volánja mögé ülhetek és habár a sebességmérő nem gyakran lépi át a 80-90-es szintet, mindig óriási élmény A-ból B-be utazni vele. Nem kell hozzá, csak kevés pénz, kicsit kevesebb, mint 1000 köbcenti és egy NDK-s "tucatautó".
És hogy miért jó mindez? Mert tudom hogy a kocsim olyan egyszerű amilyen csak lehet (értem miként működik és tudom javítani), és olyan szép, amilyen csak lehet (magam takarítom gyakran órák hosszat - és EZ is élmény) és mára egzotikussá vált. Nem kellenek csikorgó kerekek, nem kell bömbölő motor, és nem kell "megtehetem" érzés...

waffen55 2009.11.18. 20:58:19

Kedves Ommm és Csikós! Mióta totalcart olvasok elkezdtem fabrikálni egy műhelyt és szerszámmániás lettem. Miért is? Hogyha 1x eldöntöm milyen régi nagyvasba borítsam teljesen feleslegesen és számolatlanul a pénzt legyen mivel bütykölni! :)
Ezúton szeretném közölni, hogy mekkora szemetek vagytok mert beleviszitek az embert a hülyeségbe, gátlástalanul, felelőtlenül!

Köszönöm ! :D

Shadowbull 2009.11.18. 21:20:14

@Rocko-: Amikor a kerekek mar nem kuzdenek a tapadassal, akkor inkabb hatrany a nagyobb vesztesegek miatt.

sb

_mikulasbacsika_[+1] 2009.11.18. 21:20:17

Én akkor is imádom a farokméret dagasztó autókat és nem tudom elképzelni az igazi autót V8 nélkül és kész. Akinek van, az tudja, hogy 3-4 liter alatt vagy turbós 2 literes alatt szar az élet ha autóbuzi vagy. A 2 liter alatti versenygépek meg más kategória, kurva jó az Ariel Atom, de bazmeg menj el vele nyaralni, vagy látogasd meg a nagyit a családdal, pakolj be 6 embert a swiftbe, stb. Faszt kell ezen vitázni, pörögtök a nagy büdös semmin

1regisztrált 2009.11.18. 22:55:34

Aki komolyan tud hátúlhajtóst csapatni, az boldogúl mindennel!
Az a story az összkerekesre NEM IGAZ!!!

ekutya 2009.11.18. 23:37:51

"Pagani Zonda, 911-es Porsche, Lamborghini Diablo vagy Mercedes SLR, McLaren F1"

911-et a Zonda-val, a Diablo-val és a McLaren F1-el egy mondatban említeni? Legfeljebb úgy lenne értelme, hogy "Bár a 911 nem egy..."
Talán Ferrari Enzo, vagy ha már mindenképp Porsche, akkor Carrera GT, vagy méginkább 959. Ejnye.

S4mu3l 2009.11.19. 00:06:00

Nekem csak két problémám van szegény gts-sel (azon kívül persze, hogy nincs annyi lém, hogy ilyeneket tartsak a garázsban :D ) hogy a hatalmas könnyítő kúra után (bocs' alkatrészek nem-beszerelése) miért ilyen dögnehéz szerencsétlen bajor vas, a másik meg hogy miért kellett pont ezt a porsche GT3 RS narancssárga fényezést koppintani, simán maradhattak volna a béjemvémotorsportos fehér (amúgy állati jól kinéző) vonalnál. Így viszont kicsit rossz szájízű ez a narancsszín.

Ciri 2009.11.19. 04:50:11

@Shadowbull:

Le leszel csapva hamarosan.

:)))

@Rocko-:

Nézzed má' ezt kis okostojást! :)))

Ciri 2009.11.19. 04:51:41

@Hammer73:

"Hát kollega, ez a cikk pont nem rólam szól, hanem a sportverdákról, azokat pedig én is komálom."

Na ugye, hogy nem versenyautó zsenikém!

Shadowbull 2009.11.19. 07:17:24

@Ciri: Némá, kiszolt a lyuk a godorbol :))

sb

Hammer73 2009.11.19. 11:14:24

@Ciri:

"Na ugye, hogy nem versenyautó zsenikém!"

MI VAN??? Olvasd már el az első kommentemet mégegyszer, zsenikém!!!

TPZ 2009.11.19. 12:56:54

Az eszmefuttatással egy baj van: Starskyék egy LTD kombiban is kemények lettek volna, ugyanis akkoriban az USA-ban nagyitóval kellett keresni a nem kemény autókat. Hutch egyébként egy barna LTD szedánnal járt.

Subby 2009.11.19. 18:32:51

A 730-as BMW tényleg nem említhető egy lapon egy versenyautóval sem, de persze nem is szabad őket így összehasonlítani. Nekem is V8 van, és nem válnék meg tőle, max. egy hasonló kaliberű autóra cserélném le. Én is úgy gondolom, hogy ezen autók magukkal ragadják az embert... Persze bármelyik kisebb autó is képes erre, ezzel nem vitatkozom.

ommm 2009.11.19. 18:42:00

@=Daniken=: Ne haragudj. Egyet ígérj meg: nem mártasz be a feleségednél, hogy elvigyem a balhét :)

LyukasBogrács 2009.11.20. 00:03:23

"Képzeljék csak el a világot Pagani Zonda, 911-es Porsche, Lamborghini Diablo vagy Mercedes SLR, McLaren F1 nélkül"

Nem volt nehéz, eddig is nélkülük éltem.

MidlifeCrisis 2009.11.20. 09:45:05

@AK76: Aztán majd jön a ferdeszemű sárga kutya és jól megb...a az összes erős kutyát... :) A Ferrarikkal együtt.
Egyébként a profán akarnék lenni, azt mondanám, hogy a sok itteni újgazdag idiótának simán bojkottálnia kéne a Ferrarit, a Lambot és a Q7-est: nem gáz olyan autóban égetni magatokat, amivel Győzike is járt? :)

zugyege 2009.11.20. 12:04:59

Gyerekek! Nektek már elszállt az idő! Ideje lenne tudomásul venni, hogy az autó már nem élményforrás. Autója ma már mindenkinek van. Nézzetek körül! Nem lehet leparkolni, mert már egymás tetjén is állnak (nem vicc, gondoljatok az új garászmegoldásokra). Nem lehet közlekedni sem már, annyi autó van köröskörül. Aki meg ilyen szörnyszülöttekkel akar élményautózni közúton az nem más, mint KÉJGYILKOS!!! A saját élvezetének érdekében halálos veszélybe hoz másokat, akik ehhez biztos nem járultak hozzá. Az ilyen olcsó műmenő! Régen azok az autó, amire hivatkoztok csak a gazdagoknak adatott meg. Ma már mindenki vehet ilyet. Ha van pénzed és élményre vágysz, akkor vegyél kisrepülőt. Vagy versenyautót, amit tréleren hordasz a bérelt pályára.
Lehet visszafröcsögni, de tartsátok távol az izomparittya autóitokat a többi embertől, akik rejtélyes módon nem értik, hogy miért lökik le őket az ilyenek az autópályáról! Találjátok meg a helyeteket, de ne a versenypálya bérleten spóroljatok más emberek kárára!!!

Fomics 2009.11.20. 13:29:40

Csak a FIA GT videót kommentelném.Ha teljesen azonos tartalommal, de más személyek küldték volna be ezt a videót, mennyi esélye lett volna megjelenni?
Vagy mi is küldthetünk unalmas,tördelt,makogós vidit ahol vajmi kevés látszik a lényeböl?Persze, szigorúan zoom nélküli, gyenge hangú kamerával felvéve.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.20. 19:04:19

Gyerekek!
Az 1.4 turbo 360 lóerővel jó??? :))

Shadowbull 2009.11.20. 22:35:30

@zugyege: "nem értik, hogy miért lökik le őket az ilyenek az autópályáról! "

Ha sorolnad, hany embert loktek le ilyen autoval az autopalyakrol.

Koszontem.

sb

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.11.21. 02:38:45

@LyukasBogrács: na nehogy azt akard bemeselni hogy nem vezettel pagani zondat, nincs egy par ferrarid a garazsodban es nem tettel buja kej vagyad martalekava meg egy feher szemelyt sem egy maseratiban??? :DDDD

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.11.21. 02:42:40

És akkor Clarksont idézném [bár ezért itt meg fognak kövezni :)] : "Wanna feel relaxed? Have a bath!"

clarkson angol. egy angol ( brit ) nem mondja soha hogy wanna, gonna, hugh, dawn and prefidous albion too.

eltem 5 evet UK ban azota itt (usa)

sorry

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.11.21. 10:34:32

@Stock: Csikós Zsolt cikkeiért...
Egy autó lehet akkor is élvezetes, ha nem gyors és nem is hangos. Lásd: @Flak:

tekniq (törölt) 2009.11.21. 10:51:45

@Rocko-: A osszkerekhajtasnak koze nincs az elmenyautozashoz. Smiley nelkul.

Alkalomadtan majd probalj ki egy hatsokerekest.

Rocko- 2009.11.21. 11:56:27

@tekniq: próbáltam.
azt mindenki magának dönti el hogy mit élvez.
de azt geci nagy szmájlival élvezi.

Áááááállat R8 (törölt) 2009.11.21. 15:57:41

@tekniq:

Alkalomadtán majd próbálj ki egy valóban komoly összkerekes autót.

Nem akarok reklámot csinálni, de a V10-es R8 például egyesek szerint (Jeremy Clarkson: Duel [2009]) élvezetesebben vezethető, mint az M3-as, ami ugyancsak egy műremek. Nem kötelező elhinni, de azért a hátsókeréken túl is van világ, nem is akármilyen.
süti beállítások módosítása