16 csodásan elköltött millió

  2009. augusztus 11. - TóthZé Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

nissan370z 13

Rövidebb, merevebb, erősebb, gyorsabb: már a 350Z is nagy kedvencünk volt, de a 370Z még jobbnak ígérkezik. Sokkal jobbnak.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr61302044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kultúrpesszimista 2009.08.11. 22:29:41

@ekutya:

Oké, alapvetően nem látjuk másképp a dolgokat. Egy biztos: én szeretnék tényszerű maradni, és mindig elismerni valamely gyártó érdemeit, de egyben letörni is a sokszor alaptalan, indokolatlan túláradást, amely Mo-n mindenekelőtt a német autókat illeti.

Amúgy milyen autód van?

29 Palms 2009.08.11. 22:29:57

ekutya,

"Ráadásul a Porsche nem sportautógyártó, mert a Cayenne a legkelendőbb modellje."

Mitől lesz kevésbé sportkocsi egy 911-es ha mellette gyártanak egy SUV-ot is?

kultúrpesszimista 2009.08.11. 22:36:17

@29 Palms:

Bocs, hogy beledumálok, de itt a márka (ön)meghatározásáról, identitásáról beszélünk. Egy cég, amely korábban 100%-ig pőre sportautó gyártó hírében állott, eléggé el nem ítélhető módon nem tesz jót ezen imidzsének, ha nyit más szegmensek felé, a profitéhsége okán. A Porsche sportautógyártó cég volt és alighanem az is lesz, de az imidzsének semmiképp sem tesz jót a SUV-ok meg négyajtós szedánok gyártása...

golyofogu 2009.08.11. 22:41:31

Sziasztok!
Az ár miatt fanyalóknak üzenem, hogy nézzék meg az autó amerikai piaci árát. de csak miután bevettek egy nyugtatót. Majd vegyenek be még egyet, és kezdjék el kiszámolni, mennyibe kerül a behozatala. Én megtettem egy 350z-vel, azóta járok pszichológushoz. Ezek után vegyék be a maradék nyugtatót és hívják fel minden politizálás nélkül és pártállástól függetlenül az illetékes kormányhivatalt, és akár a nevemben is tegyenek utalást az édesanyjuk ősi hivatására és egy szexuális aktusra.
Egy másik földrészen ez egy megfizethető csodálatos sportkocsi, szerintem.
Karottának üzi: ne izgulj, egyszer kész lesz a ház...

E36M3 2009.08.11. 22:41:42

kulturpesszimista

Tudjuk ,szerinted a BMW,Audi,Mercedes,Porsche... nem gyárt jó autókat. Csak az a bajom hogy eddig mindenhol ezt hírdeted és már mindenki tudja.

Neked az autó a Jaguar,Saab,Volvo... Gratulálok hozzá ,erős, stabil pénzügyileg jó helyzetben,sok értékesítést produkálo és technologiában a legkiválóbb autógyárak. Csak hagyd már ezt a németek szar autót csinálnak mert az utcán kinevetnek.

ekutya 2009.08.11. 22:43:31

@29 Palms:
"Mitől lesz kevésbé sportkocsi egy 911-es ha mellette gyártanak egy SUV-ot is?"

Nem lesz kevésbé sportkocsi, viszont a Porsche kevésbbé lesz sportkocsigyártó ha több Cayenne megy el mint 911. A Subaru sem sportkocsigyártó, pedig van sportautója. Sportkocsigyártó az, aki elenyésző mennyiségtől eltekintve csak sportautót gyárt. A Porsche rengeteg SUV-ot gyárt. Ezt nem értette meg a múltkor a 2 német kolléga, és ferdítette el még a tényeket is, amikor győzködtek. Ezért nem válaszoltam nekik. Nem kedvencem a Porsche, de elég rossz látni ahogy módszeresen tönkreteszik a vezetők azt, amit hosszú évtizedek óta felépített. 20 éve még előttem is lett volna tekintélye a márkának. Ma meg már ott tartunk, hogy mégcsak nem is sportautógyártó.

B.GY. 2009.08.11. 22:45:46

Szerintem mindig az új típust dicsérik.A 350Z tetszett ez nem annyira.A 350 még szebb volt.Nekem igazából a régebbi sportkocsik tetszenek.Számomra a legszebb a Capri,igaz az távol áll a sportkocsiktól:)Ha volna 16 millióm házat vennék:)

B.GY. 2009.08.11. 22:50:58

Illetve 300 ZX-et akartam írni a második 350 helyett:)

kultúrpesszimista 2009.08.11. 22:53:18

@E36M3:

Mondd már meg kérlek, mutass már rá, MIKOR, HOL mondtam ilyet!? Segítek, ne fáradj: soha nem állítottam azt, hogy "németek szar autót csinálnak". Azt viszont sokszor, hogy 1) Mo-n túlértékeltek a német autók, 2) többségében jellegtelenek, fantáziátlanok, különösen egy kategóriával lejjebb, a VW. (A VW-mánia amúgy különösen irritál... Hogy lehet rajongani - pár típust leszámítva - egy autóért, ami már a nevében is népautó?! Na, mindegy is, ez vállalt sznobéria, de inkább csak jó ízlés.)

Csók.

ekutya 2009.08.11. 22:53:59

@kultúrpesszimista: A négyajtós szedánnal annyira nem értek egyet. Szerintem a Panamera a 928-as leszármazottja, 4 ajtóval. Inkább a SUV az ami szégyen. Bár abban igazad van, hogy annak idején a 928-asért is megszólták.

E36M3 2009.08.11. 22:57:56

Puszillak

Jó csak én a "hangodból" és a kommentjeidből azt éreztem.(belső tér).

kultúrpesszimista 2009.08.11. 23:02:36

@ekutya:

Ó, a 928-as már egy klasszikus, még ha le is szólták. És a maga korában is penge autó volt. De a SUV tényleg blamázs, abszolút vállalhatatlannak tartom, de számomra egy szedán sem fér bele, még ha amúgy vitathatatlanul szépnek, arányosnak gondolom.

De hogy némileg a Volvot is ostorozzam: a P1800 és a 480-as kultikussá nőtte ki magát a saját korában is, de aligha hiszem, hogy az utód C30 is ebben a megtiszteltetésben fog részesülni. A C30 már csak egy őszintétlen marketingtermék, még ha nyilvánvalóan jó autó is. Műanyagos, trendinek beállított, szerethetetlen.

ekutya 2009.08.11. 23:02:44

@golyofogu: Ne menjünk annyira messze. Az angoloknál a 370z 26900 font (olcsóbb mint Lancer Evo X, 2000 fonttal több mint a feljebb említett Focus RS), a GT-R 56800 font. Az itthoni ár az szégyen. A Nissan teljesen jó áron adja őket. Ennyiért még a kidolgozásra se lehet panasz.

kultúrpesszimista 2009.08.11. 23:05:37

@E36M3:

Akkor félreérthető voltam, és így elnézést, de az is lehet, hogy te nem olvastál elég figyelmesen, és - mint a viccben - "volt igény" a félreértésre...

Peti.0 2009.08.11. 23:06:22

16 ropiért én se venném meg, inkább vennék az árából egy s2000rest 5 milióért egy mk4es Suprát 6milióért meg egy e39et vagy 38at utazó autónak........
szép de ehez csak 16milió kéne..XD

ekutya 2009.08.11. 23:09:56

@kultúrpesszimista: Közel sem akkora durranás a C30, mint a 480 turbo volt anno. Kár. Az angyal autóját meg ne is említsük :P. Egyszer láttam élőben egy zsír példányt. Szép autó a C70 is, de a P1800 volt a gép. Sajnos amióta a Ford megvette... :( már az eladás napján is szomorú voltam.

E36M3 2009.08.11. 23:13:07

A c30 nagy bukta volt a Volvonak. Abban a kategoriában a konkurencia autóit többre tartják és jobban is veszik..

kultúrpesszimista 2009.08.11. 23:20:45

@ekutya:

Hát igen, érthető a szomor...
(Legalább a Saab svéd kézben maradt.)

Az első generációs C70-es szerintem nemcsak a Volvok közül, de úgy általában az autók között is az egyik legszebb, -sikerültebb kupé. És hasonlóan sikerült még a Pininfarina-tervezte Pug 406 kupé is. A Ford keze alatti Volvokról csak lesújtóan tudnék írni. Gáz, gáz, gáz, erős izzadtságszaggal.

Nekem 480T van, el nem adnám/cserélném már. Csodás egy kis járgány, nem véletlen, hogy Karotta is rajongott érte... :)

kultúrpesszimista 2009.08.11. 23:24:24

@E36M3:

Lehetséges. Bár szerintem korai lenne még buktáról beszélni, hiszen a C30 életgörbéje még javában felfele ívelhet. A 480-as sem volt egy akkora durranás a Volvonak (pénzügyileg), de a típus tele volt kisebb-nagyobb technikai-elektronikai érdekességekkel, és felfrissítette anno a cég imidzsét. Az USA-ba el se jutott, de Európában azért jó kis kultcar lett belőle.

29 Palms 2009.08.11. 23:29:13

ekutya, kultúrpesszimista

Az autógyártás (is) a profitról szól. Szerintem a Ferrarinál sincs túl sok mérnök, aki szívességből jár be tervezgetni egy totál veszteséges autógyárba, meg mert tiszteli a hagyományt.
A profit az meg abból jön, ha új vásárlókat talál a gyártó. A Porsche esetében ez úgy nézett ki, hogy először is sportautó vonalon lefelé terjeszkedni nem tudtak, mert a VAG-gal kötött megállapodásuk alapján nem építhettek konkurenst az Audi TT-nek. Felfelé nem mehettek, mert ma már egy valódi 928 leszármazottra nincs igény, a nagy coupé jellegű túratepsik piaca megdöglött.
Ergo vagy végignézik ahogy a csökkenő 911 kereslet mellett elsüllyed a gyár, vagy dobnak valami újat és merészet, mint anno a Transaxle sorozattal. És bejött, lett Cayenne. A 911-es hagyományait továbbra is megőrzik, és van fedezet a hagyomány továbbélésére is.

Az a baj, hogy én ezt tovább ragozni nem tudom, egyszerűen a Porsche tette amit tennie kellett.

ekutya 2009.08.11. 23:30:11

@kultúrpesszimista:

"(Legalább a Saab svéd kézben maradt.)"

Ne viccelj már. A svéd GM kezében? Lehet hogy maholnap kínai lesz. Bár ennél rosszabb nem jöhet átkozmetikázott Opeleket adnak ma Saab néven. Valaki megölte a svéd autóipart. Az a véleményem hogy az amerikaiak és a németek karöltve tönkretesznek mindent a földön. És kína mégcsak most jön.

kultúrpesszimista 2009.08.11. 23:41:00

@ekutya:

Egyébként pont ezen tendenciák miatt értékelődnek fel a young- és oldtimerek. Mindenki, aki 1) szereti az autókat, 2) van elég pénze megvenni egyet (vagy többet) és fenntartani, 3) többnek tekinti puszta praktikus, funkciót betöltő tárgyaknál és egy személyiség kifejezését, megtestesítését is látja benne, az szerintem nem fog stílustalan, uniformizált szarokat venni. Többmillió egy tömény ásításért, amit Suzukinak vagy Opelnek hívnak, avagy egy régebbi gép. A kérdés régóta nem kérdés - nálam. És ez nemcsak pénz kérdése, messze nem. :)

konti10 (törölt) 2009.08.11. 23:44:42

kéne rá matt fekete szín, meg ballonosabb gumi kicsit. Nem ilyen króm bizbasz felni hanem fekete az is.tán vasból. Túl alacsony az alja, bever ez mindig itthon, meg vigyázni kell vele, szóval emelni. meg valami feltöltés, jó nagy, h legyen húzása és ne legyen ilyen baszott "kultúrált". meg váltó, mert én váltsak ne a gép, ha már sport... Szerencsére ott az ESP!!! a lényeg! amúgy jó a cikk, csak hányok a kocsitól.

conmorientes 2009.08.11. 23:45:07

@ekutya:

Igazad van, majd mindenben megkövetem magam.

Ez nálam 14M-ért fapadosan egy majdnem kihagyhatatlanul jó vételnek számít, és onnan tényleg 9M a GT-R 23M vételára, csak azt nem tudom hogy ez utóbbi adatot honnan vetted, mert egyszerűen nem találok magyar árlistákat.

Igen azon csodálkoznék ha egy több mint 20 km-es technikás, de gyors pályán a profi versenyző mindössze 9 mp-et hozna egy újságírón.

Látom hívő vagy, de nem bánom, mert ha mindenki csak a tényleg jó autókért rajongana, akkor nem lenne ilyen széles a paletta. Tényleg kívánom, hogy vehess legalább egy fapados 370z-t, mert lehet hogy 10-15 év múlva néhány doboz fagyiért megveszem a gyereknek, persze csak ha rendesen tartottad és nem gyikoltad szét. Én maradok az öreg hol boxer, hol műanyag limlomjaim mellett és kész.

konti10 (törölt) 2009.08.11. 23:45:43

a toyotádat többre tartom

traktortrakcio 2009.08.12. 00:01:35

A Porsche idevágó típusai MINDENNAPI használatra is alkalmas szupersportautók.
A Ferrari (idevágó típusai)-Lambo több törődést kíván, lelke van, és ALKALMI élvezetet kínál. Ez kevesebbeknek fér bele, ergo exkluzívabb, pedig láttam gyári (Lambo) ferdén varrt bőrülést. (Jól állt Neki :-))

Már sokadszor: KINEK MI ÉRTÉK? de ezen vitatkozni...

ekutya 2009.08.12. 00:11:27

@29 Palms:

"Az autógyártás (is) a profitról szól."

Szerintem összetéveszted a tömeggyártást az autópiaccal. Vannak kis számban készülő sportautók, ahol nem pont az érvényes mint a tömeggyártóknál. A Porsche megpróbál minnél több autót eladni, hogy növelje a profitot. A Ferrari egy nagyságrenddel kevesebb autót ad el, és nem érdeke hogy megduplázza a gyártást. Ez némileg ellentmondásnak tűnik, mert a profit nőne az eladásokkal. Viszont a Ferrari exlkuzivitásának megártana a nagy darabszám, ezért teljesen más a pozíciója. A Ferrari egy manufaktúra, ahol a mai napig rengeteg dolgot kézzel, vagy ember által irányított gépekkel készítenek. Ettől lesz a márka az ami. Ez viszont nincs meg a Porsche-nál. Ezért hasonlít egy tömegmárkára. Bármennyire is fájdalmas, 911 turbo több készül mint Nissan GT-R. Ráadásul a Nissan motorjait 1-1 mester építi kézzel, elejétől a végéig. Ezért volt kiakasztó a múltkor a 2 német, akik lefostalicskázták a nisszánt. Ennyit a márkákról, és a presztízsről. De annyi biztos, hogy vannak akik még a Ferrarinál is nagyságrenddel kevesebb autót adnak el, és nem is szeretnének többet. Ez a limitált széria varázsa.

"sportautó vonalon lefelé terjeszkedni nem tudtak, mert a VAG-gal kötött megállapodásuk alapján nem építhettek konkurenst az Audi TT-nek"

Ilyen VWAG-s szerződésről nem tudok, de több autót is fejlesztettek együtt. Mindenesetre megszületett a Cayman, amit számológéppel álmodtak meg a "mérnökök" a Boxster és a 911 közé.

"ma már egy valódi 928 leszármazottra nincs igény"

Ezt már a múltkor sem értettem teljesen. A Panamera még nagyobb is mint a 928 és lehet hogy lesz 2 ajtós változata is. Vagy ott a 612 Scaglietti, a Quattroporte, a Grandturismo. Mondjuk nem németek, de a Panamera az.

"a csökkenő 911 kereslet mellett elsüllyed a gyár"

Nem volt olyan rossz az eladás. A 928 idejében is meglepte a Porsche-t a 911 népszerűsége. Jött a Cayenne, de nem állt rosszul a cég. Egyre nőtt a profit. Cayenne nélkül is jól menne ma a Porsche-nak, igaz nem ennyire. Inkább egy műszaki analfabéta üzletember gondolkodása miatt kellett a SUV. Több lett a bevétel. De ha megnézed a pénzügyi jelentéseit a cégnek, akkor a hatékonyság növelése miatt ugrott meg a profit nagyon, nem csak az új modellek miatt.

"A 911-es hagyományait továbbra is megőrzik, és van fedezet a hagyomány továbbélésére is."

A hagyományokról is írtam már. A vízhűtés tipikusan nem hagyomány. Persze a mérnök úr a múltkor kifejtette hogy kellett a teljesítmény miatt, de ez nem igaz. A 911 turbo-ba lehet hogy kellett, de az összes 911-be miért? 40 év léghűtéssel, aztán nosza, legyen vízhűtés. Szerintem a 911-nek el kéne tudnia tartani magát. Lehet hogy el is tartaná, csak úgy nem tudott volna annyi VW részvényt venni a nagyrabecsült manager.

"egyszerűen a Porsche tette amit tennie kellett."

A manager tette amit jónak látott. Finnországban és máshol bérgyártani, mert olcsóbb. Az egyetlen célja a növekedés és a profit volt. Ez nem lenne feltétlenül baj, de azért van egy határ. Nem tudom már mit mondhatnék még a témában. Lehet hogy sikeres lett a Porsche. 911 is van még, de a Porsche már nem a régi. Inkább a pipából adjanak el milliókat mint a Cayenne-ből. Mert a siker ellenére szégyenfolt marad.

conmorientes 2009.08.12. 00:14:12

Ferrari vs Porsche vs Lambo vs Maserati vs bármi más témához:

Sajnos annak van igaza aki szerint a Porsche elvesztette a varázsát a Cayenne nevű dózerrel, bár én ezt előbbre teszem, mikor is a kaliforniai zajemissziós normák okán, horribile dictu vízhűtéses motort kreált a 996-ba.

Viszont az meg nem igaz, hogy ezek más ligában játszanának, mert a szupersport autó, az szupersport autó és egymással összevethető pl. a Nosdchilfén, az egy másik kérdés hogy ki a célközönség.

Úgy látom nem lehet elégszer arra hivatkoznom, hogy a Porsche eredeti filozófiája teljesen eltért a többi gyártótól mégpedig abban hogy a szupersport autóit a mindennapi használata gyártotta. Ezért mindenki mással összehasonlíthatatlan.
Nem fogtok tudni mutatni egyetlen Ferrarit, vagy Lamborghinit, de Aston Martint, Maseratit, vagy Spykert sem amibe generál, vagy motorcsere nélkül belevertek 3-400e kilométert, viszont ilyen Porsche simán található.

Éppen ezért a Porsche az etalon, nem pedig más, és ezzel nyugodtan lehet vitatkozni.

Porsche tulajdonosok közt van egy érdekes tény, mégpedig az, hogy ha egyszer eladja biztosan vesz ismét egyet. Sok olyan embert ismerek akinek vannak vagy voltak ilyen szintű autói, de csak a Porsche esetében fedeztem fel igazi márkahűséget.

És hogy ki miért, és hogyan akarja elérni a Porsche-t, van egy tanmesém.

Volt egy Brit sportautó gyártó a TVR. Nekik a 80-as évektől az etalon a mindenkori Porsche Turbo volt, azt akarták elérni, és gyártottak mindeféle csodás 450 ló körüli szörnyeket, amik szerintem egyébként kevés kivétellel gyönyörűek, de ez persze szubjektum. Viszont mindíg ott voltak menetteljesítmény terén (pl. Cerbera, Tuscan, Griffith) de azért nem fogyott eléggé a portéka, és fanyalogtak a szakírók, mert még 2003-ban is olyan passzív biztonsági eszközök nélkül adták az autóikat, mint a légzsák, vagy az ABS, vagy az ővfeszítő. Ezek a Porsche-ban 1991-től az alapfelszereltség részei. Van tehát amit el lehet érni, sőt túl is lehet szárnyalni, de teljességében nagyon nehéz megközelíteni. No a TVR legnagyobb bánatomra mint szinte utolsó független Angol autógyár szinte megszűnt létezni a Porsche meg valószínűleg még néhány évig elvegetál, feltéve hogy a már tulajdonos VW nem találja ki az 1.4-es triturbo 911-et...

Ezért mondom, hogy ma már mindegyik ugyanaz a híg fos. Milyen dolog hogy felnyitsz egy Lamborghini motorháztetőt és Feruccio keze nyoma helyett ott pöffeszkedik egy Audi V10, vagy egy Bentleyben valami BMW donor.

Ezek nekem már gagyi tömegcikkek lehetnek bármilyen drágák is.

ekutya 2009.08.12. 00:14:46

@kultúrpesszimista: Háál isten :). De pontatlan a megfogalmazás. Újra svéd kézbe került.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.12. 00:22:04

@ekutya: "mire célzol?"

Természetesen a Porsche PFM3200-ra, amit boldog-boldogtalan pakolgatott a Cessnájába (Európában), és amiket aztán aranyáron vásárolt vissza a Porsche amikor kivonult a repülômotorok piacáról, hogy ne kelljen hozzá alkatrészt biztosítani.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.12. 00:25:25

@conmorientes: "Porsche tulajdonosok közt van egy érdekes tény, mégpedig az, hogy ha egyszer eladja biztosan vesz ismét egyet."

...már ha nem 924/944-es kocka parasztporschét vett elsôre, hanem tisztességes boxert.

kultúrpesszimista 2009.08.12. 00:25:46

@conmorientes:

Hát, jól beszélsz. Nem tudok, és nem is akarok vitatkozni ezzel. A Porsche motorok (és autók) tartóssága, robosztussága vitán felül áll, messze földön híres. Viszont összességében mégsem olyan izgalmasak, kifinomultak, mint egy Maserati Biturbo, Shamal vagy a már említett Lotus, amelyek minden kisebb-nagyobb hibáik ellenére is valahogy szerethetőbbnek tűnnek. Kinek mi a fontos ugyebár...

kultúrpesszimista 2009.08.12. 00:27:04

@ekutya:

Jogos! Re vagy videálva.

ekutya 2009.08.12. 00:27:05

@conmorientes: Írtam feljebb hogy a briteknél olcsóbb a 370Z, mint az Lancer Evo X. A Cayman S 20000 fonttal drágább. Ami meg a leértékelést jelenti. A Nissan jobban értékelődik mint a Porsche. Viszont az új GT-R-nál nem biztos hogy ugyanaz lesz a helyzet, mert kevesebb készül belőle, mint ahány 911 turbo fogy. Szóval ne szóld le ideje korán, mert a 911 turbo 2-szer annyiba kerül, tehát ha a GT-R 2-szer gyorsabban veszítené az értékét, akkor ugyanolyan gyorsan csökkenne az értéke. Ugyanez igaz lehet a 370Z-re is. Azt meg ne feledd, hogy a Cayman Németországon kívül készül bérgyártásban. Majd meglátjuk.

És nem vennék 370z-t. Nem kell ilyen autó nekem. Viszont tetszik, jó és jó áron van. Legalábbis az igazi Európában.

kultúrpesszimista 2009.08.12. 00:28:25

@Il mio nome è Nessuno:

Azért egy 944 S2-es már komoly életérzés... Nem nevezném parasztporschénak.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.12. 00:32:55

@kultúrpesszimista: Pedig sajnos az.
Azért majd alkalomadtán próbálj ki egy boxert, hogy megtudd, mi is az a Porsche.

kultúrpesszimista 2009.08.12. 00:35:35

@Il mio nome è Nessuno:

Elhiszem... Ha leszervezel nekem egy ilyen tesztvezetést, örömmel részveszek benne! ;-)

kultúrpesszimista 2009.08.12. 00:36:37

Részveszek = részt veszek...

kainabel 2009.08.12. 00:43:27

"Érdekessége, hogy ebben a motorban debütál a Nissan VVEL rendszere (Variable Valve Event and Lift, változó szelepnyitási idő és -emelés), amely hasonló a BMW Valvetronic rendszeréhez, és a fojtószelep szükségességét szünteti meg." - idézet a cikkből.

Lehet tévedek, de a Nissan, a VVEL rendszerét már 97-ben "titokban" kifejlesztette, válaszul a Toyota VVT, illetve a Honda VTEC motorjaira.Ez volt a NEOVVL (Nissan Ecologically Orientated Variable Valve Timing & Lift motor )

Többek között itt is olvashatunk róla: www.sr20ve.co.uk/

Az sr20ve motornak több verziója is van: 1600cc (sr16ve)173LE ,2000cc (sr20ve), 188LE-204LE ezek szívó motorok, de akad egy turbós is: sr20det 2000cc 276LE. Akit érdekel bővebben itt:
en.wikipedia.org/wiki/VVL

Persze, ezeket a motorokat csak a japán belpiacra szánt(és talán egy-két USA verziós - de ebben nem vagyok biztos) modellekbe tette bele az irigy Nissan. Így a sebesség Istenének oltárán áldozni igyekvő
,európai fanatikusonak, be kellett érniük a 2000cc, sr20de (16 szelepes 150LE) motorral.
Ez a típus van pl. az angliában gyártott Primera GT - ben, amiből hazánkban is fut pár darab. (hál Isten, rendelkezem eggyel :)

- bár sokszor belegondolok, ha Tokióban születtem volna akkor a Primerám 4 kerék meghajtású, 204LE családi kocsi lenne....

ekutya 2009.08.12. 00:58:35

@conmorientes:

"kaliforniai zajemissziós normák okán"

Azt hittem nem emiatt kellett. Így még nagyobb gáz.

"a szupersport autóit a mindennapi használata gyártotta"

A kényelem viszont nem valami egetverő (Olvasd el a népítéletet, ha nekem nem hiszel. Ha mindenki így gondolja, akkor csak van benne valami). Meg a helykínálat sem. Lehet hogy csak egy Nissan, de a GT-R például mindegyikben jobb és gyorsabb is.

"motorcsere nélkül belevertek 3-400e kilométert, viszont ilyen Porsche simán található."

Jah, ha csak utcán mentek vele :). A régi Volvo P1800 meg motorgenerál nélkül elment 3-4 mill. km-t. Megint a német technika dicsőítése. Így meg ez már 100 éve. Az viszont érdekes, hogy Jeremy Clarkson tesztelt egy versenypályán vagy egy tucat sportautót. Mindegyiknek lett valami baja 1-2 nap után, kivéve a 2 Lamborghini-nek. Azok mentek probléma nélkül.

"Porsche tulajdonosok közt van egy érdekes tény, mégpedig az, hogy ha egyszer eladja biztosan vesz ismét egyet."

Mielőtt ilyet írnál, légyszíves olvasd át a Porsche népítéletet. Egyszerűen ellenőrizhető. Azt számold össze, hogy hányan írtak nissan-t következő autónak. Köszönöm.

"csak a Porsche esetében fedeztem fel igazi márkahűséget"

Én ilyet más márkákkal is ismerek (némettel is). Volt aki nem a Porsche mellett maradt, pedig volt neki. Elég egyszerű magyarázat. Prémiumautó, tehát kiemelkedik az átlagból. Viszont elérhető árban és mennyiségben van jelen ahhoz, hogy a jelenség kialakuljon. Talán a Porsche a leggyakoribb prémiumautó. Már 5 mill alatt is kapsz régi Porschékat, és nem romhalmazról van szó, hanem mégiscsak egy régi jó Porsche-ról. Teljesen megértem. A Porsche már évtizedek óta galvanizálja a kasztni elemeit.

"Nekik a 80-as évektől az etalon a mindenkori Porsche Turbo volt"

A TVR-ba már akkor nyertesnek érezted magad ha be tudtál szállni. Lopásbiztos technika :).

"még 2003-ban is olyan passzív biztonsági eszközök nélkül adták az autóikat, mint a légzsák, vagy az ABS, vagy az ővfeszítő. Ezek a Porsche-ban 1991-től az alapfelszereltség részei."

Látod szerintem pont ezért nem cserélné le a TVR tulaj a gépét egy Porsche-ra. A kormánykerékben több a fantázia és az élet, mint az egész Porsché-ba. Persze mondhatnád hogy a 911 Beetle turbo az egyedi és különleges, de az az igazság hogy már azt is csak koppintásból hozták össze a németek. Az eredeti design-t a csehekről lopatta el a Führer, és azért nem lett belőle balhé, mert a németek megszállták az országot. A háború után kellett csak kárpótolnia a németeknek a cseheket. De egyetértek ebben veled. Kár hogy az ilyen egyéniség nélküli autók a népszerűek. A mainstream autókat viszik, ahogyan a rádióban/diszkóban is a kommersz szarok mennek. Ez az emberiség szégyene. Nincs bennünk elég egyéniség. Legalábbis a többségből kiveszett. A 370Z csak egy szar Porsche utánzó műanyag japán, de mégiscsak egyedi. Még több benne a fantázia mint a Cayman-be. Szégyen, de ez van.

ekutya 2009.08.12. 01:00:44

@Il mio nome è Nessuno: Nem kötekedni akarok veled, de nem értem hogy ezzel mire érvelsz. Kicsit bővebben fejtsd ki, ne csak a tényeket írd le, hanem azt is hogy mit szeretnél ezzel mondani/bizonyítani.

ekutya 2009.08.12. 01:05:03

@kultúrpesszimista: De a megbízhatóság nem véletlen. Ha belegondolsz hogy a VW Beetle-nél az egyik fő tervezési szempont a minél kevesebb alkatrész, és a megbízhatóság volt. A 911-be meg átörökítették ezt a megközelítést. Még a léghűtés is maradt. Egy ideig. Meg a precíz német mérnökök mindig korszerű eljárásokat használtak fel.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.12. 01:05:43

@ekutya: Semmire nem céloztam. Közöltem a tényt, hogy a Porsche gyártott repülôgépmotort (nem is akármilyet), a Ferrari meg nem. Ha már a traktoroknál tartunk.

Bár nem mintha ennek bármi köze lenne az autógyártáshoz.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.12. 01:15:53

@kultúrpesszimista: Ne hülyéskedj, bármelyik Porsche kereskedônél kipróbálhatod. Én is ott próbáltam ki a Boxstert, mert nincs olyan ismerôsöm akinek lenne.

Dr. Robin Masters 2009.08.12. 08:47:47

@conmorientes:

Nézd, elég jól ismerem a GT-R modellcsaládot, az új modell fejlesztését is nyomon követtem. Eléggé sokat szívtak vele a Nissannál, mire elkészült. Az eredmény pedig egy olyan remek autó lett, ami megéri a pénzt. És akár tetszik, akár nem, a Porsche tömegelosztása rossz, ami a Ringen borzasztó hátrányt jelent, azokban a kanyarokban eléggé szenvedni kell az autóval. Egyébként ajánlom én is az AutoBild tesztjét. Egyszerűen jobb a GT-R tömegelosztása, egyenletesebben adja le a nyomatékot, végig egyenletesen húz és nagyon stabil még nagy tempónál is, kanyarban is.

GGG77 2009.08.12. 09:03:16

kultúrpesszimista 2009.08.11. 18:17:14
"Nézz meg egy 20-30 éves Rovert vagy egy fiatalabb Jaguart. Vagy ott a Saab 9000 és a kocka Volvok. BÁRMIKOR tudják azt a tartósságot, amit a németek"

Na, ezt azért te sem gondolod komolyan...:)

GGG77 2009.08.12. 09:06:01

Persze, jópofa egy GT-R. De mégiscsak egy izompólós, zsíros nyakú tahó, ahhoz a 911 GT2-höz képest, ami tegnap gurult mellettem. Ahhoz illik az YSL ing is...

kultúrpesszimista 2009.08.12. 09:37:36

@ekutya:

"Prémiumautó, tehát kiemelkedik az átlagból. Viszont elérhető árban és mennyiségben van jelen ahhoz, hogy a jelenség kialakuljon. Talán a Porsche a leggyakoribb prémiumautó."

Ezzel azért vitatkoznék. Hogy mi a prémiumautó, az definiálás kérdése, én el is fogadnám azt, amit írtál. De ha igaz az, hogy minden luxus és/vagy csúcs sportautó prémiumautó (hiszen nyilván kilóg az átlagból), de nem minden prémiumautó egyben luxus és/vagy sportautó is, akkor a Porsche soha nem volt a szó igazi értelmében úgy prémiumautó, mint mondjuk egy Saab vagy Alfa, amelyek mindig is prémiumautók voltak, igazán prémiumautók. És azért nem, mert a Porsche (haasonlóan a többi nagyon kisszériás gyártóhoz) egy külön kategória, sok más márka mellett. Szerintem. A Volvo 480 egy prémiumautó, mindig is az volt. De egy Porsche, még a 924-is, felette van ebben a besorolásban (még ha a menetteljesítményei ugyanolyanok is, mint a Volvoé).

kultúrpesszimista 2009.08.12. 09:46:05

@Il mio nome è Nessuno:

Mondasz valamit... Lehet, hogy egy szép őszi napon bevállalom.

kultúrpesszimista 2009.08.12. 09:49:18

@GGG77:

De igen, a legkomolyabban. A műszerfalakról, beltérről beszélgettünk. De én kiterjeszteném másra is, pl. a karosszériákra...

kultúrpesszimista 2009.08.12. 10:06:57

@ekutya:

Ez is igaz persze, de ettől még a tény tény marad. Nem szempont az, hogy mitől megbízható, tartós egy autó, csak az legyen. Az egyszerűség nyilván a legkézenfekvőbb út, de egy jó, akár bonyolultabb konstrukció, minőségi anyagokkal is lehet tartós.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.08.12. 10:54:11

saab meg az alfa prémiumautó az év vicce!

kultúrpesszimista 2009.08.12. 10:59:36

@orbán cigány takarogggyyyyyy:

Ezzel a nickkel még válaszra is méltatlan vagy.

29 Palms 2009.08.12. 11:02:55

ekutya,

Már én sem akarom magam ismételni, ezért csak néhány pontot ragadok ki. De felőlem kiegyezhetünk döntetlenben. :)

"Ilyen VWAG-s szerződésről nem tudok, de több autót is fejlesztettek együtt. Mindenesetre megszületett a Cayman, amit számológéppel álmodtak meg a "mérnökök" a Boxster és a 911 közé."

1.: Amikor a Transaxle család kihalt, a Porsche vissza szeretett volna térni az eredeti bevált recepthez (924), és tervezni valami kisebbet, aminek gyökeresen különbözni kellett volna a 911-estől, de a maga kategóriájában minőségi termék. Ez ütközött volna a TT-vel, tehát más irányvonalat kellett keresniük. A VAG és a Porsche valóban fejlesztett közösen, de a kettejük közös története nem mindig volt felhőtlen, a VAG néha rendesen alávágott a Porschénak. Lásd 914/4 és 914/6.

"ma már egy valódi 928 leszármazottra nincs igény"

Ezt én írtam, és nem értetted miért. A 928 egy ősi GT géneket hordozó túraautó, ami még a "ketten, gyorsan, kényelmesen, messzire" filozófia alapján épült. A Panamera meg akár még sofőrös exkluzív limuzin is lehet, teljesen más a két autó karaktere. Léteznek ma is nagy utazókétajtósok, de rétegmodellnek számít. Egy Mercedes, egy BMW a rengeteg egyéb modellje mellett megengedheti magának hogy tartson egy-egy ilyet is a palettán, de a Porsche számára ez öngyilkosság lett volna.

"Szerintem a 911-nek el kéne tudnia tartani magát. Lehet hogy el is tartaná, csak úgy nem tudott volna annyi VW részvényt venni a nagyrabecsült manager."

Sosem tudta eltartani magát. Amióta csak létezik 911, a Porsche mindig próbált lefelé nyitni. 912, nem jött be. 914, rengeteg pénzt buktak rajta. 924, 944 végre bejött. A 968-asnál már elkövették azt a hibát, hogy addig piszkálták amíg a saját 911-esük konkurenciája nem lett. Abba is hagyták nagyon gyorsan, és innen goto 1. fentebb.

"A manager tette amit jónak látott."

A manager egy zseni volt, mert utólag mindig lehet okoskodni, de előre látni meg tervezni az egy kicsit nehezebb.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.08.12. 11:05:31

@kultúrpesszimista:

szerintem tudod mennyire érdekel a véleményed.

conmorientes 2009.08.12. 11:27:01

@Il mio nome è Nessuno:

Elég sok magyar Porsche (356, 911, 930, 964, 993) tulajt ismerek, és nem egy kezdte 924-el, vagy 944-el és aztán jött a 911.
De nem ezért gondolom úgy hogy nincs igazad, hanem azért mert ezek a saját kategóriájukban kitűnő minőségű és tartós autók voltak, ráadásul nem is csúnyák. Ha megnézel egy 944-et abban első pillantásra is tucatnyi 911-ben rendszeresített alkatrészt találsz és ez nem csak azt mutatja, hogy így olcsóbb volt a gyártás, hanem hogy tudatosan hasnálták a jóval drágább testvérmodell alkatrészeit a palettán lefelé irányban, nem pedig Ferrari módra, ahol a filléres fiat kapcsolókat tették az annál sokszor százszor drágább autókba.
érdemes volna beülnöd egy 944 turbo-ba mentem vele és nem volt kicsi a meglepetés, holott a viszonyítási pont nálam a 911.

Ezzel együtt természetesen abban egyetértünk, hogy nekem is a boxer és a 911 az etalon, de ettől még komoly autónak tartom a "kis" Porscheékat is.

E36M3 2009.08.12. 11:32:01

Az amúgy tényleg érdekes hogy egy Alfa vagy Saab miért prémiumautó:). A prémiumok az Audi, BMW, Mercedes,Porsche... Menj csak be egy kereskedésbe. Az hogy neked mi prémium az a te dolgod de a rendes világban nem jegyzik se a Volvot mint prémium se az Alfát aminek a kormánya mögött lehet látni a vezetékeket és az összeszerelésben több centi illeszkedési hibák vannak..

E36M3 2009.08.12. 11:33:54

Jah és a megbízhatóság miatt sem lehetne annak nevezni. Ezek olcsó hétköznapi autók egy komolyabb némethez képest.

florentino 2009.08.12. 11:37:17

@Arp78:
hidd el, az 550 Maranello éves szervizének alacsonyabb a díja, mint amit te buksz a 370Z árán egy év alatt.

E36M3 2009.08.12. 11:49:53

Az Alfa-val egy autógyártó sem számol. Annyira gyengék mindenben. Az nem BMW,Merga kategória. Az Ford ,Opel ellenfél.

kultúrpesszimista 2009.08.12. 11:50:57

@E36M3:

Belőled egy megkövült, tipikusan magyaros sztereotípia szól, amely épp annyira téves, mint amennyire masszívan megrögzött. Nem vagyok hajlandó ezzel polemizálni. Elsősorban mert nem érdemes (de nem a "meghajlásom" okán).

kultúrpesszimista 2009.08.12. 11:53:43

@E36M3:

Egyébként érdekelne, melyik Alfáról is beszélsz... Ültél és vezettél már egy 156-ost, 147-est, 166-ost vagy Brerát? Na ugye. Akkor nem mondanál ilyen gigászi baromságokat.

conmorientes 2009.08.12. 12:05:11

@ekutya:

"Azt hittem nem emiatt kellett. Így még nagyobb gáz."
Márpedig ebben a világban a piac gyártja az autót nem pedig a ráció, mert akkor még mindíg gyártanák a 126-os SD-t egy Dacia Logan árában és mindannyian azzal járnánk angyali mosollyal. Szégyen, nem szégyen a "léghűtéses" boxer túl hangos volt annak a piacnak aki a termelés 60%-át felszívja.

A kényelem viszont nem valami egetverő (Olvasd el a népítéletet, ha nekem nem hiszel. Ha mindenki így gondolja, akkor csak van benne valami). Meg a helykínálat sem. Lehet hogy csak egy Nissan, de a GT-R például mindegyikben jobb és gyorsabb is.

Nagyon szerencsés vagyok mert ehhez nincs szükségem a népítéletre, csak a kulcsomra. Átlagos termetű pali vagyok 180/85 és azt népítélet ide, vagy oda nekem hidd el, hogy semmilyen kényelmetlenség nem éri az embert a 911-ben, sőt simán elmegyünk vele családilag kirándulni néhány napra két gyerekkel is, és többórás ücsörgés után sem kell belőle vasalatlanul kiszállni. Még nem találkoztam olyan porsche tulajdonossal aki azért adta volna el, mert nem fér bele, bár akitől én vettem hosszú évekkel ezelőtt a golfzsákja méretére hivatkozott, de szerintem csak simán vált az asszonytól és nem merte a közös vagyonba hagyni:)))))

"motorcsere nélkül belevertek 3-400e kilométert, viszont ilyen Porsche simán található."

"Jah, ha csak utcán mentek vele :). A régi Volvo P1800 meg motorgenerál nélkül elment 3-4 mill. km-t. Megint a német technika dicsőítése. Így meg ez már 100 éve. Az viszont érdekes, hogy Jeremy Clarkson tesztelt egy versenypályán vagy egy tucat sportautót. Mindegyiknek lett valami baja 1-2 nap után, kivéve a 2 Lamborghini-nek. Azok mentek probléma nélkül."

Hát nézd, a 114-es 200-as dízelek 55 lóval meg ma is elfutkosnak taxiként Algéria vagy más afrikai ország útjain, 2-3-5 millió kilométerrel bennük, mégsem hasonlíthatóak össze mert egyszerűen nem szupersport autók. Ne azzal vagdalkozz hogy a mai windows szarok lerohadnak, mert nekem mondjuk 1998-tól megszűnt az autógyártás, azóta mindegyik hulladék és ez alól a Porsche sem kivétel, hanem mutass nekem egy Diablot, Testarossát, Lotus Espiritet, Maserati Shamalt, vagy bármi más hasonló kategóriát ekkora futásteljesítménnyel és akkor egyszerűen befogom a pofámat. És mi az hogy utcán mentek ??? Az autógyártás elsődlegesen a mindennapos használatra van, és csak onnan kezdődik a verseny. Miért szeretnél versenyautót egyedi igényeknek megfelelőet az átlagoshoz hasonlítani?

"Mielőtt ilyet írnál, légyszíves olvasd át a Porsche népítéletet. Egyszerűen ellenőrizhető. Azt számold össze, hogy hányan írtak nissan-t következő autónak. Köszönöm."

Már fentebb írtam, hogy veled ellentétben bármikor felhívok neked legalább 30 élő embert, nem pedig virtuálist, akinek van, vagy volt 911-es Porscheéja. Ezeket az embereket még véletlenül sem a népítéletből ismerem, hanem személyes kapcsolat alapján. Elhiszem hogy statisztikailag a néptélet jót tesz speciel a te informálódásodnak, mert máshonnan nincs forrás, de az ilyen speciális szegmensekben, mint Porsche 911, Ferrari, Maserati, amelyikben van az országban mondjuk 50 működőképes darab nem irányadó, mert az írások jelentős része olyan hülyegyereké aki eseleg poszteren, vagy a parkolóban látott már ilyen autót. Véletlenül pontosan tudom hogy 911-ből hány népítélet van és ehhez képest hányan nem írtak bele, mint ahogy én sem, holott biztosan olyan részletes információkkal rendelkezem, amik esetleg érdekesek lehetnek, de ebben a kultúrkörben amikor azért kellett letennem a 911-et a napi rutinból mert hetente meghúzták és még egy sornyi "elnézést" sem találtam a szélvédőn nemhogy betétlapot, köszi de nem.
Ezért mondom azt, és nem a levegőben kapkodva, ahogy te teszed, hogy a mai napig egyetlen olyan Porsche tulajdonost sem ismerek aki saját elhatározásából és jódolgában Nissanra cserélte volna a Porolót. A szükség persze hozhat ilyet de akkor az egy tízéves almera, nem pedig a 370z, de a számításon kívül eső trendicsávókon kívül akiknek a Porsche csak egy autó, egyetlen tulajdonos sem cserélte le Nissanra a Porscheéját. És egyébként, nagyon szívesen bármikor kérhetsz tőlem tanácsot ha a valóságról és a tényekről van szó.

"A TVR-ba már akkor nyertesnek érezted magad ha be tudtál szállni. Lopásbiztos technika :)."

Csak unásig tudom ismételni, olyanról írsz amiről fogalmad sincs. A korai Tasmant leszámítva a TVR-ek tényleg nagyon kényelmes, de sportautók szintén értlemezendően kényelmes autók voltak.

"Látod szerintem pont ezért nem cserélné le a TVR tulaj a gépét egy Porsche-ra. A kormánykerékben több a fantázia és az élet, mint az egész Porsché-ba. Persze mondhatnád hogy a 911 Beetle turbo az egyedi és különleges, de az az igazság hogy már azt is csak koppintásból hozták össze a németek. Az eredeti design-t a csehekről lopatta el a Führer, és azért nem lett belőle balhé, mert a németek megszállták az országot. A háború után kellett csak kárpótolnia a németeknek a cseheket. De egyetértek ebben veled. Kár hogy az ilyen egyéniség nélküli autók a népszerűek. A mainstream autókat viszik, ahogyan a rádióban/diszkóban is a kommersz szarok mennek. Ez az emberiség szégyene. Nincs bennünk elég egyéniség. Legalábbis a többségből kiveszett. A 370Z csak egy szar Porsche utánzó műanyag japán, de mégiscsak egyedi. Még több benne a fantázia mint a Cayman-be. Szégyen, de ez van."

Egy TVR tulaj nem ezért nem cserélné le a gépet, hanem mert hagyománytisztelő és sok száz év alatt megtanulta mi a valódi érték. Tény viszont, hogy a TVR a Porsche-val szemben ezen techikai hiányosságai miatt nem tudott nagyot dobni pl. az amerikai piacon. Ha úgy véled hogy az ilyenféle konzervativizmus az autógyártásban hasznos, azzal egyetértek, bár a Führer nálam még egy ilyen beszélgetésben sem kívánatos, ráadásul amiket a lopásról leírsz is ilyen urban legend féle félinformációk. Azzal is egyetértek, hogy 370z egy porsche utánzó szar műanyag, de hogy egyedi lenne és több volna benne a fantázia........ hát ezt ítélje majd meg a nagyközönség most, meg 50 év múlva.

Surci 2009.08.12. 12:06:45

@Suttora:Ezt tuttod vagy csak úgy mondtad?

conmorientes 2009.08.12. 12:17:32

@Dr. Robin Masters:

Már írtam és nem ismétlem magam, nem kétlem hogy a GT-R tényleg egy nagyon jó autó, majdnem minden apró részletében. A cikket olvastam, sőt megnéztem a hajtásláncot is. Az is igaz, hogy verhetetlen az ára ha az azért adott technikát nézzük, de nem tudok elvonatkoztatni attól hogy nehéz mint a dög, mert több mint 400 kilóval súlyosabb mint a 997 GT2 és ez egyszerűen ugyanazon típusú (sicc) hajtáslánc és kb. ugyanolyan teljesítmény mellett nálam hitetlenkedésre ad okot, főleg azért mert a súlyelosztásban ezen a szinten nem lehet akkora különbség, és mert a 997-es motorjának érdemes volna összehasonlítani a nyomaték, vagy teljesítmény diagrammját a GT-R-el és szerintem észlelnénk hogy nincs szignifikáns különbség.
Erről csak annyit hogy nézd meg mekkora súlyú autók mentek 7 percen belüli, vagy akörüli időket.

Kívánom, neked hogy egyszer te egy GT-R-el én meg maradva a hagyományoknál egy akármilyen szir szar Porsche-val próbáljuk ki a valóságot. Simán elvisemel ha vesztek.....

Suttora 2009.08.12. 12:54:52

@Surci: Tudom bizony, és az a legjobb, hogyha eladod az autót, akkor az új tulajnak még egyszer ki kell fizetnie. Itt utánanézhetsz bővebben, ha érdekel:

www.kiskunfelegyhaza.hu/page.php?p=okmanyiroda&a=18

ekutya 2009.08.12. 15:19:50

@29 Palms: Hát ami a 928-at illeti, Porsche GT tényleg nincs jelenleg palettán, a Panamera meg 4 személyes. A Porsche nem indította el a 928 utódját annak idején, mert nem volt rá kereslet. Viszont azt hallottam hogy a Panamera alapjaira építenek egy GT-t. Ha meg nem ragaszkodsz a Porsche-hoz, akkor rengeteg GT-t találsz, szóval szerintem nem olyan siralmas a helyzet. Persze pénz kell hozzá, elvégre ez a kategória nem az olcsóságról szól. Nagy igény meg gondolom a praktikusság hiánya miatt nincs rá. Ezért van a Ferrarinak, és ezért nem érte meg a Porsche-nak egy GT.

"Amióta csak létezik 911, a Porsche mindig próbált lefelé nyitni."

Alaptalanul. Szerintem a Porsche-t lepte meg leginkább a 911 népszerűsége. Mindig attól féltek hogy eltűnik. Ha megalapozott lett volna, akkor ma már kiváltották volna a 911-et. Ennek ellenére a legnagyobb példányszámban eladott sportautójuk a mai napig. Egyedül a Cayenne előzi meg eladásban. Ha minden modelljével bukott volna a Porsche, ahogyan te vázoltad, már rég csődbe ment volna. Pedig rengeteg fejlesztést csinált, amiket valamiből finanszírozott. A 90-es években egyértelműen a 911 és a Boxster tartotta el a céget. Nem a 928, nem a 968, amiket Wiedeking kukázott is. A Boxster zseniális húzás volt, de a Cayenne-el elvetette a súlykot. Én nem értem hogy mérnök létére hogy lehetett ekkora szakbarbár. Előtérbe tolja a Porsche hagyományokat, aztán pár évvel később meg luxusterepjárógyártót csinál a cégből. Szóval túllőtt a célon. Sikeressé tette pénzügyileg a céget, de elásta a föld alá. Én tartom magam ahhoz, hogy a mai Porsche tulajnak nincs stílusa. Ha igazi Porsche-t akarsz, akkor kénytelen vagy régit venni. Ma a márkanév miatt megvenni a Porsche-t szánalmas lett.

ekutya 2009.08.12. 15:25:55

@E36M3: Konkrétan a Volvo a Ford prémium márkája. Mind kidolgozottságban, mind stílusban, mind árban, mint eladott mennyiségben. Én értem mire gondolt. Szerintem a Porsche az a prémium, ami kiemelkedik a BMW, Merci, Audi, Volvo márkáktól, de még 100000-es tételt elérő gyártó. A Porsche-nál prémiumabb márkák már túl ritkák az egyszerű embereknek.

faterpolo 2009.08.12. 16:02:26

Sziasztok! Nem olvastam az eddigi kommenteket, csak TóthZének üzennék:
Ilyen jó cikket nem olvastam még tőled, az első bekezdés végén visszalapoztam, hogy nem Ommm vagy Csikós írta-e...
Csak így tovább!:):):):):)

ekutya 2009.08.12. 16:37:16

@conmorientes: Nos én tényleg nem járok Porsche találkozókra és nem vagyok tagja a magyar 911 klubnak, ahonnan a te barátaid vannak. De nekem ez így jó. A hatalmas elfogultságod a Porsche iránt megkérdőjelezi a véleményed megbízhatóságát. A sznobériádon gondolom egyaránt osztozkodnak a "barátaid", ezért nem cserélnétek le a Porsche-t másra. Ettől még a népítéletre nem csak poszteres hülyegyerekek írnak. És ami a Porsche Gayman-t illeti: hihetetlen egy fantáziátlan autó. Mielőtt elkezded szídni a semmit nem érő fairlady-t, legyél fer és nézd meg a használtautópiacot. Asszem te írtad hogy 15 év múlva fagyit se ér majd. Ehhez képest azt látom hogy tele a net eladó Caymannel, és 20000 euro-ér már szalonból vehetsz használtan, garanciával. 15 éves 300ZX-et meg nem kapsz 10000 alatt használhatót. Na ennyit a sznobériádról és az értékvesztésről. Ami a TVR-t illeti, szerintem nem értettél meg. A Tuscan-be egy halandónak a nyitógomb megtalálása is kihívás. Erre gondoltam, semmi másra. Azt nem tudom honnan szedted hogy a TVR a Porsche-val versenyez. Egyszerűen nevetséges a feltételezés is. Teljesen másról szól a 2. A TVR pont attól az ami, hogy nem próbál hétköznapi autókat csinálni. Ez nem hagyománytisztelet. A Porsche meg szeretne minél nagyobb réteget elérni.

Ami meg a Robin Masterses vitádat illeti: teljesen felesleges. Neki van igaza. Megint elkövetted azt a hibát, hogy a hátsókerekes, manuális váltós GT2-t hasonlítod a GT-R négykerekes automata konstrukciójához. Legalább néznél meg néhány független tesztet, és független köridőt. Kettőnk közül te vagy az elfogult, méghozzá Porsche fanatikus. A Porsche a jobb. miért? csak. "Majd úgy kerekítjük a történetet hogy az legyen, mert nekem is Porsche-m van."

kultúrpesszimista 2009.08.12. 18:11:25

@ekutya:

Elsősorban a Ford-korszak előtti Volvokra értettem. Azokban összehasonlíthatatlanul több volt az egyediség, az a skandináv íz, ami miatt szerethetők, egyéniségek voltak. Egy 760-as Volvot, pláne egy 8-ast vagy 9-est simán össze lehetett ereszteni egy BMW-vel vagy Mercedesszel. Aztán jött a Ford mumus és lélegeztető gépre rakta a Volvot. A Volvo azóta csak vegetál számomra. Mert valóban, egy Fordhoz képest igényesebb anyagok, kifinomultság jellemez egy mai Volvot, de gyakorlatilag elveszett mindaz a "Volvoság", ami korábban megkülönböztette a konkurenciától. Ami az Alfákat illeti, ott fordítva áll a dolog: imádnivaló pl. egy 33-as vagy 75-ös Alfa is, de azokat még a legelfogultabbak sem tartották - a szónak mai értelmében - prémiumautóknak. Azóta rengeteget fejlődött a gyártási, összeszerelési minőség (nemcsak az Alfáknál, de a többi FIAT-tagnál is.) Nem vétetlen, hogy a 147-est eleve az Audi 3-as, BMW 1-es mellé pozicionálták és erre minden alapja megvolt a torinóiaknak. Más kérdés persze, hogy a klasszikus Alfa-spiritusz szerintem nincs annyira markánsan jelen a mostani modellekben, főleg formailag, mint korábban, leszámítva talán a GT-t, Brerat. A Mito már egyenesen szégyenletes.

TóthZé 2009.08.12. 18:55:20

@kultúrpesszimista: @orbán cigány takarogggyyyyyy:

Urak, elnézést, de ebből elég volt. Remélem már rajtatok, meg rajtam kívül ezt senki nem olvassa mégis ki fogom moderálni az utolsó hozzászólásokat, mert nem ide valók.

kultúrpesszimista 2009.08.12. 19:02:49

@TóthZé:

Jogos. A magam részéről elnézést kérek.

ekutya 2009.08.12. 19:57:37

@kultúrpesszimista: Hát ha csak visszagondolsz, 10 éve még mekkora státusszimbólum volt a Volvo. Ritka és igényes, tartós autók voltak. Nem német, hanem svéd. A svédeknek a család, a biztonság és a télálósság volt a lényeg. A németeknek meg az hogy 1,5%-al merevebb legyen a kasztni, 3,5 LE-vel több legyen az előző motorhoz képest, és 0,1mm kisebb legyen az illesztési hézag. Olyan ez, mintha a csajodat a méretei alapján választanád ki, vonalzóval, meg tolómérővel. Szerintem az élet ennél kicsit többről szól, ezért bár tetszenek a BMW-k, Mercik, Audi-k, nem vennék. A Ford óta meg a Volvo lett az igényesebb Ford. Nem rosszak ma sem, csak áldozatul estek a globalizációnak, ahogyan a Saab, meg a németek is. Alfa-nál is hasonló a helyzet, bár ott több lelke ( :P) van az autóknak. Az Alfa a Fiat prémiummárkája. Hiába fanyalognak ismét a BMW, Audi, Merci kedvelők, azért mégis szörnyű volt BMW-t látni egy James Bond filmben, és felüdítő egy Alfa-t (aki szerint a James Bond egy akciószar, az meg úgyse érti meg soha miért). Ennek ellenére ma se Alfa-t, se Volvo-t nem vennék. Tömegautó már mind, és a globalizáció után már nem nyújtanak olyan pluszt, amire én vágyom. Sajnos a Porsche is áldozatul esett ennek a folyamatnak, pedig még tartotta magát pár évvel ezelőttig. Úgyhogy ez van. Vagy veszel egy régi használtat, vagy keresel egy kisszériás autókülönlegességet. És itt jönnek a képbe a japánok. Ott nem volt stílusa az autóknak, de pont ez az ami kezd napjainkban kiveszni a világból. Itt van pl. ez a 370Z. Jópénzért telerakják bőrrel, de még így is jóval olcsóbb a nyugatiaknál. Az eredmény egy kőkemény, őszinte, sportgép, ami pontosan az aminek látszani akar. Nincsen semmi sznobság benne, ezt csak az veszi akinek tetszik, nem aki ki akar tűnni a (pszeudo)prémiummárkájával.

29 Palms 2009.08.12. 20:10:13

ekutya,

A 928-as feltámadásáról évek óta szólnak a pletykák, ha bejön a Panamera, az talán majd megbolygatja az állóvizet. A GT-kkel kapcsolatban csak a személyes véleményem tudom elmondani. A maiak többsége már olyan se hús, se hal. Egy ilyen autó ne akarjon kecses sportautónak látszani, vagy divatos csecsebecsének. Legyen fölényesen elegáns, túlmotorizált, finom és kidolgozott, ugyanakkor lendületes, és egyszerű, célratörő. Ma egyetlen olyan autó van, amivel úgy el tudom magam képzelni kívülről, ahogy a naplementében egy végtelen hegyes-völgyes, kihalt úton hazafelé tartok, a Mercedes CL. A motor diszkréten és megnyugtatóan morajlik a háttérben, és az órára pillantva arra gondolok; semmi gond, reggelre otthon leszünk. Itt-ott már megcsillan a hó, a fényszórók alagutat vágnak a lassan megfagyó sötétségbe, és egy kandalló mellett a karosszékben sem érezném magam otthonosabban valahol messze egy kis hegyi házban.
De amúgy hazudok ám, erről a képről mindig a W124 coupém ugrik be. :)

Más.

""Amióta csak létezik 911, a Porsche mindig próbált lefelé nyitni."

Alaptalanul."

Nem alaptalanul. Majd a Porsche klub kiigazít, a számok nem biztos hogy pontosak, de úgy többé-kevésbé rendben lesznek.

A 911-esből a 1964-től 1998-ig (azaz az utolsó "klasszikus" 993-as elkészültéig kb. 401 000 darab született. 34 év alatt.

A 924-es 12 évet élt, ezalatt 152 000 darabot adtak el belőle.
A 944-esből 9 év alatt 163 000 darab fogyott.
A 928-asból 17 év alatt 61 000.
A 968-asból 4 év alatt 13 000.

A teljes Transaxle korszak mindössze 19 évet ért meg a cég történetében ('76 - '95), ezalatt 439 000 példány fogyott. Azt hiszem ha ez nincs, az a mai napig hiányozna a Porschének. Ha még léteznének egyáltalán.

29 Palms 2009.08.12. 20:20:10

öööö...389 000. Öregszem... :)

ekutya 2009.08.12. 20:43:41

@29 Palms: a 911-hez: enélkül a modell nélkül biztos csődbe ment volna a Porsche. A 924 nagyon fontos volt pénzügyileg, a 944 is (megjegyzem, ugyanezt a funkciót töltötte be korábban a 914 és a 912), de 968 és a 928 nem. Ezért állították le a termelést, és ezért nem dobták piacra az utódot. A 968 helyett meg jött a Boxster, ami sokkal ésszerűbb autó volt a Porsche-tól. De a Cayenne-t még mindig nem indokolja ma semmi, és ha nem lett volna transaxle, akkor lett volna hátsókerekes entry level. Az eladási adatok meg azért lehetnek csalókák, mert idővel emelkedtek. Ma mindenesetre a 911 már sokkal népszerűbb mint a gyengébb Porsche-k.

A 928-ról:

Szerintem kicsit túlliheged ez a Granturismo dolgot. pl. az 599 Fiorano-t neked találták ki. Vagy ha olcsóbb kell, akkor ott a Maserati Granturismo, aminél elképzelni se tudnék szebb GT-t. Vagy mi a baj egy Aston Martinnal? A Bentley meg ma már egyenesen német. Az általad említett merciről meg nem is beszélve. Szóval szerintem még nem kell aggódni.

kultúrpesszimista 2009.08.12. 22:03:05

@ekutya:

Jól beszélsz... Egy dolgot cizellálnék: "És itt jönnek a képbe a japánok. Ott nem volt stílusa az autóknak, de pont ez az ami kezd napjainkban kiveszni a világból" - írod.

Nos, a japán autók többségének valóban nem volt stílusa (mind a mai napig), de kivételek azért a kezdetek óta voltak, mint pl. a Datsun 240Z, 260Z, 280Z (bár ezek nem kicsit Jaguar-utánérzések), a Honda Prelude vagy a Legend, és egyéb sportautók. Szépek voltak, erősek, őszinték. Vagy pl. tipikusan: Toyota MR2, Supra... Ma sehol sincs hasonló, még a "korra szabott" Nissan 370Z is hidegen hagy.

conmorientes 2009.08.12. 22:07:29

@ekutya:

Most tényleg tedd a szívedre a kezed és mondd meg hogy hogyan próbáljak értelmesen vitázni azzal aki simán megpróbál lesöpörni az asztalról a nem tényszerű, hanem a személyében sértődőtt és lefitymáló sznobéria vérvádjával.

Tényleg nem tudsz kitörni abból a rogyásig ismételt sztereotípiából, hogy akinek van egy Porsche/Ferrari/Maserati/Lamborghini típusú autója az már csak valami sznob idióta lehet ?

Sajnos most tőled a hitetlenkedésen kívül amit egyedül is tudok nem sokat tanultam, de hát ilyen vitakultúra mellett nem is csodálom.

Egy elírásom dolgában sajnos meg kell követnelek, bár hihetetlen sznobériám erősen berzenkedik.
997 GT2-t irtam holott turbo-ra gondoltam........ Igen ez hiba volt.

De nem baj mert rendkívüli meggyőző erődre hivatkozással revidiálom minden eddigi álláspontomat és elmegyek a barátaimmal Nissant venni, és feltétlenül megírom a népítéletbe, talán majd az megnyugtat.

kultúrpesszimista 2009.08.12. 22:09:39

@ekutya:

"Vagy veszel egy régi használtat, vagy keresel egy kisszériás autókülönlegességet."

Ez is abszolút így van. Nekem volt pár gyerekkori álmom (volt közte bőven német is: Audi Quattro, VW Scirocco, Corrado), így lett egy Volvo 480. Minden ráköltéssel együtt is komikusan kevés összegben van és kívül-belül pazar. A vezetési élményről nem beszélve. Ha muszáj lenne, megállná a helyét hétköznapi autóként is, de inkább csak hosszabb utakra használom, granturizmózni...

Kisszériás autókülönlegességet venni, újat - elérhetetlen. És igazság szerint kevés autó is fog meg. Ami meg igen, az csillagászati összegbe kerül. Felesleges luxus lenne, még külföldön is.

kultúrpesszimista 2009.08.12. 22:33:47

@conmorientes:

Elnézést, formai, nem tartalmi észrevétel: revidiálni helyesen: revideálni.

29 Palms 2009.08.12. 23:50:46

ekutya,

Szó sincs túllihegésről, szubjektív véleményt írtam le, mivel egymagam nem reprezentálhatok egy komplett vevői kört.
Nem nagyon fognak meg az olasz autók, a Ferrari sem meg a Maserati sem, nekem valahogy mind egyforma. De úgyis van itt Ferrari-szalon nem messze, majd holnap belegyűrök egy kis pénzt a zsebembe, lecsattogok a papucsomban, azt veszek vagy ötöt. :)

ekutya 2009.08.13. 00:54:28

@conmorientes: Ez nálam nem használ :D. Amit te csinálsz, azt demagógiának hívják, annak is az érzelmi demagógia alfaja. Ez rám nem hat. Bánomisén mivel jártok a haverokkal. Érezzétek jól magatokat. Senki autóját nem húztam még meg, nemis tervezem, és hiába próbálsz minden csúnyát rámmondani már megint.

pl.
"akinek van egy Porsche/Ferrari/Maserati/Lamborghini típusú autója az már csak valami sznob idióta lehet ?"

Ilyet én nem mondtam, LOL :). Csak annyit hogy te az vagy, és a "nemvennéknissantsoha" barátaid is azok. Nekik szükségük van az autójukra, mert a pénz, meg a presztízs számít nekik. Nekem nincsenek ilyen barátaim, valahogy nem maradnának meg mellettem, mert tőlem nem kapják meg azt a heves bólogatást, amit elvárnak másoktól, akiknek NINCS Porsche-je. Látod ez tiszta pszichológia, ahogy az álszentséged is. Én legalább megpróbálok tényekre hivatkozni, és nyíltan kifejteni a véleményemet, te meg csak gúnyolódni tudsz. Nem tart most se senki vissza hogy érvelj. A Lamborghini-Ferrari-Maserati-t én biztos nem sorolnám a tipikusan sznob autókhoz. Már írtam hogy Porsche 15-ször annyi fogy mint Ferrari. Viszont a Ferrari is vagy 3-szor annyi gépet ad el mint a Lambo, a Maserati meg még annyit se. Érted. A 3 márka együtt egy nagyságrenddel kevesebb autót ad el, mint a Porsche. És itt jön amire ki akartam lyukadni. Van egy trend, miszerint a seggfejek mind német presztízsautót vesznek. Tudom nem mindenki seggfej akinek Ódija, Bömbije, Merzsója, Porkája van, de érezhetően vonnzzák őket ezek a márkák. És ezek közül kiemelkedik a Porsche. Mert az olyan emberek kimondottan szeretik venni, akik egy életen át csorgatták rá a nyáluk, és mindig irigykedve néztek arra akinek volt egy drága autója. Ezért összegüriztek, vagy összeharácsoltak annyi zsét, hogy nekik is lehessen. Sajnálom emiatt azokat, akik őszintén rajonganak a Porsche-ért. És mivel egyre kevesebb a márkában az ilyen vonzerő, ezért egyre több ilyen komplexusbarát veszi őket, akiknek egy japán,olasz,stb... autó után köpni támad kedve. Nekik mindig a Porsche lesz a tökéletes, a legjobb és meggyőzni se lehetne őket. És itt jössz te a képbe. Tökéletesen ráerősítettél mindennel amit ebbe a fórumba írtál. És mivel rám gondoltad hogy "ilyen" autókat csak hírből ismerek, ezért gondolom hogy te voltál ilyen ember.

"997 GT2-t irtam holott turbo-ra gondoltam........ Igen ez hiba volt."

A GT-R számtalan tesztben elverte a turbot (Megjegyzem most jön ki az új turbo, ami visszavághat neki). Gyorsabbnak találták, kész. De miért jön mindig elő a GT-R vs. 911 turbo témában ez? Először mindig: A turbo a gyorsabb aztán: nem volt gyorsabb, de a Nissan csalt. Nem csalt, de a GT-R csak egy tömeg Nissan. Nem tömegnissan, különleges, és nem adnak el belőle többet mint turbo-ból, de a Porsche megbízhatóbb. Nem megbízhatóbb, de szebb. Nem szebb, de igényesebb a belseje. Meg különben is, egy PORSCHE TULAJ sosem égetné magát egy japán "fostalicskával". A Porsche fanok kifogásaival Dunát lehetne rekeszteni, azt is a Fekete-tengernél. Eddig csak annyi tény, hogy a GT-R gyorsabb, és fele annyiba kerül. A többi kérdésben még nem hallottam meggyőző érvet, hogy lényeges különbség lenne a kettő között.

"elmegyek a barátaimmal Nissant venni, és feltétlenül megírom a népítéletbe, talán majd az megnyugtat."

Oh jaj. Eszedbe ne jusson, még kiközösítenek a barátaid. Bár ha nem tudlak lebeszélni, legalább vígasztaljon az, hogy ha meghúzza valami bunkó a nissan-od, a festés önjavító. Nembaj.
Azért írjál majd még ide a belsőségre, csak a tényeket se felejtsd el majd hivatkozásokkal megerősítve.

ekutya 2009.08.13. 01:00:39

@29 Palms:

"belegyűrök egy kis pénzt a zsebembe, lecsattogok a papucsomban, azt veszek vagy ötöt. :)"

:). Hát aki megteheti. Bár ha javasolhatom, akkor mindegyikből vegyél 1-1-et, azt ha koszos lesz, kidobod. Aztán veszel egy újat helyette. Meg tarthatnál egyet amivel a szemetet viszed. Én arra céloztam, hogy te is találhatsz neked való autót. Mégha az olaszokat kilőjük, akkor is ott az Aston, a Bentley, a Merc. Hirtelen nem jut eszembe más, de majd gondolkodom még. De lehet hogy a Ferrari-t is szeretnéd, ha lekaparnád a festéket.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.13. 10:17:25

Elég kellemes a külseje a 370 Z-nek. De a 16 millát azért sokallom érte...

conmorientes 2009.08.13. 11:00:43

@ekutya:

Nofene, megint megtudtam magamról néhány eddig ismeretlen dolgot, ami csupán azért lehet kifejezetten jó, mert ahogy látom veled szemben nekem még fontos a személyiségfejlődésem.

Tényekről sajnos keveset tudok neked írni, de: hajtáslánc, GT2 vs Turbo érted ???

Ezzel nagyon sajnálom, de magam részéről be is fejezem a veled való teljesen értelmetlen eszmecserét, és ennek tömérdek oka van, de csak hármat engedj meg felsorolnom:

1)Ha már a kommentjeim szerint ítélsz meg jó lenne ha azokat el is olvasnád pl. Dr. Robin Masters részére írt kommentet, amiben egyértelművé tettem véleményemet a GT-R ről, mégpedig hogy az az eddigi infók szerint egy tényleg remek autó, de majd finomítok az álláspontomon ha egyszer úgy alakul hogy vezethetem.

2)Nincs kedvem eszmét cserélni az olyan őngyógyító kisebbrendűségi komplexusban szenvedő voluntarista szakpszichológusokkal mint te is vagy. Vettem eddig azt a bátorságot hogy ne feltétlen a kommentjeid szerint ítéljelek meg, mert az nem fair, ugyanis ide írogatni szvsz, nem az élet értelme és nem is tétel, hanem hobby. Látom azonban hogy veled szembeni idült humanizmusom megint rossz útra vitt, mert az ilyen mókamikikkel sajnos a kultúráltság alapszintjén már nem lehet beszélgetni, így hát vedd úgy hogy elküldtelek melegebb éghajlatra és kész.

3)Azért emberbarát vagyok, legyen meg az utolsó szitokszóra a lehetőséged, másod ahogy látom sajnos úgysincs.

i.u:
Elmékeim szerint Salamon Béla bácsi kívánta meghonosítani a bemutatkozás ellentéteként a kimutatkozás intézményét, epikus munkásságod alapján veled szemben ezt most felelevenítem.

29 Palms 2009.08.13. 11:04:59

ekutya,

Az én kezem már nem ér el ebbe a kategóriába. :)
Biztos nagyon jó autók az Aston Martin-ok meg a Bentley-k, csak az már egyszerűen túlzás. Ha ellenpéldának azt mondom hogy mondjuk W140 coupe, BMW 840/850, vagy akár 928, akkor látható hogy a fentebb említett letisztult, egyszerű, de mégis fölényes elegancia valahol elveszett az elmúlt évtizedek alatt.

Dehát változik a világ, nem költözünk többé a 3. emeletre ha nincs lift, szívrohamot kapunk ha 50 métert kell futnunk a busz után. De a sedan legyen sportlimuzin, a kombi legyen sportwagon, a line meg dynamic, a szépség sem kell senkinek a múló divat csillogása nélkül.
De mondom, ez az én szubjektív véleményem, megértem azokat akik rajonganak mondjuk az Aston Martinért, dehát ettől még sajnos számomra érdektelen marad. Viszont néha amikor elborul az agyam, valami öregebb TVR-en elgondolkodom néha. :)

ekutya 2009.08.13. 16:52:08

@conmorientes: Hát akkor talán válaszként az utolsó szó jogán engedd meg :). Először is mondtam hogy engem nem szédít el az érzelmi demagógiád, és a démonizálás sem, amit ellenem írkálsz. A személyiségfejlődésed az nem ránk tartozik, de ha közösségben vagy, akkor illene a másikat is figyelembe venni. Eddig úgy látom tényleg nem tűnt fel amit csinálsz, de az ismétlődő minősítgetésed és a szarkazmusod árulkodik rólad. Mert ha visszaemlékezel, akkor ezt a minősítgetést te kezdted, Porsche miki megmondja stílusban. Tényleg nincs értelme így vitatkozni, épp ideje volt hogy észrevedd. Persze nem meglepő számomra, hogy nem hagysz fel ezzel viselkedéssel, hanem megpróbálsz védekezni és visszakozol valami ürügyre hivatkozva. Ez tisztán pszichológia.

"Tényekről sajnos keveset tudok neked írni, de: hajtáslánc, GT2 vs Turbo érted ???"

Nagyon jól értettem miről beszélsz, és azt is nagyon jól tudom mi a különbség. A GT-R egyszerűen gyorsabb mint a turbo, és ezt hivatkozással indokoltam is. Erre valami gúnyos lehívőzés volt a válasz részedről, meg fagyikat emlegettél. És a későbbi minősítgetéseid és megjegyzéseid ne is említsem.

A kissebségi komplexusról meg annyit, hogy elég érdekes mese volt ez amit előadtál, a mindvéksőkig Porsche, meg hogy hogyan bántanak téged és az autód "ebben a kultúrköben". Én nem autó, meg pénz alapján ítélem meg az embereket. Az emberek teszik az autóról kialakult képet olyanná amilyen. Nem tehetek róla hogy bizonyos típusú emberek előnyben részesítik ezeket a te általad favorizált autókat. Mindenesetre úgy tűnik hogy elég kevés "ilyen típusú" ember teheti meg hogy Ferrari-val, Lamboval járjon. Nekik egy ritka idill lesz a Porsche, mert az elérhető számukra. A tudatalatti meg dolgozni kezd, és így lesz a boszorkányból is királylány a kezük alatt. Aztán amikor leszolják valamiért, akkor meg jön a kognitív disszonancia, meg a sértődés, minősítgetés. Szar lehet ekkora egoval élni. Én eddig akármilyen autót vezettem is, nem éreztem magam kevesebbnek. Talán azért, mert nem éreztem szükségét hogy másokat lenézzek az autójuk miatt. Én inkább a sznobokat nézem le. Érdekes dolog hogy Kimi Raikkonennek Ladája volt régen, és azt mondta jó kis autó. Ma meg van egy Enzo-ja, és nem zavarja hogy régen nem volt. Na ez a különbség kettőtök közt. Persze folytasd csak a demagógiád ha akarod, de részemről vége. Ha érvelni kezdesz, akkor majd válaszolok. Üdv, és további jó autókázást. És üdvözlöm a haverokat is, ők majd biztosan megértenek téged és helyeselni is fognak neked feltétel nélkül. Elvégre összetartoztok.

ekutya 2009.08.13. 16:59:11

@29 Palms: Hát igen. Írtam már feljebb is hogy teljesen megértem ha valaki régi Porsche-ra vágyik (mondjuk nem abból az okból mint a kolléga). A 928 nekem is tetszik, és elég korszakalkotó volt a dizájn is, meg a felnyíló lámpa :P. Viszont ha megnézed a Panamera-t, akkor kb. annyiért adják mint egy Maserati GT-t. Tehát a Panamera GT változata se lenne sokkal olcsóbb. Nem egy olcsó szegmenst választottál. A 928 még nem borzasztóan régi, nem túl drága, és viszonylag sok van belőle. Szóval megértem ha neked is ez tetszett meg. Ne cseréld le :). Ennyi.

DrSzoke 2009.08.21. 11:06:15

feltéve hogy a már tulajdonos VW nem találja ki az 1.4-es triturbo 911-et...

Ez jo duma.

DrSzoke 2009.08.21. 11:14:35

osztom a nezeted.Sztem nagyjabol 95 tajekan befejezodott az AUTOgyartas.Abszolut profitorientalt az egesz,ami magaban veve nem is volna baj,de gutat tudok kapni hogy az autok tobbseget mar csak a rajta levo markafeliratokbol lehet beazonositani.A 90-es evek kozepetol vissza ha befordult egy kocsi 500m-re a sarkon,tudtam mi az.Ma?

Caymans 2009.08.21. 15:27:13

@ekutya: szerintem nem kellene ennyire felhúzni magad, hogy vki porschét vesz vagy mercit akkor már kopasz bunkó állat...

ha megnézed hasznaltauto.hu : Porsche Boxster 3,5 milla, 911 6,2 milla akkor még azt se mondhatod hogy olyannyira nagyon drága lenne...

Nekem jelenleg Nissan Qashqai-om van, alapvetően meg vagyok vele elégedve (bár a fránya tornycsapágyat állandóan kenni kell, meg a hátsó lengéscsillapító gyenge), volt szerencsém vezetni 350-es nissant és 911-et is.

Összehasonlítás: számomra szebb volt a Porsche hangja (már maga ahogy becsukod az ajtót...) másrészről a belső tér és az összkép nálam ízlésesebb volt mint a nissannál, ahol ugyanabból az anyagból csinálták a 350-est mint a qashqait ami azért nem egy súlycsoport nah... Az, hogy most melyikbe milyen motor van meg mennyivel megy, nem leszarom 250 felett??

ekutya 2009.08.21. 18:56:19

@Caymans: "szerintem nem kellene ennyire felhúzni magad, hogy vki porschét vesz vagy mercit akkor már kopasz bunkó állat..."

Nemis ezt írtam, hanem fordítva. Ha valaki "kopasz bunkó állat", akkor mercit vagy porschét nagyobb valószínűséggel vesz. Mint a yakuza is.

"ha megnézed hasznaltauto.hu :"

Én nagyon jól tudom hogy a Porsche nem annyira értékálló, mint amennyire a tulajok mondják. Azon ment a fenti illetővel a vita, hogy a poszt kezdete óta bizonygatta a Porsche gyorsaságát, minden konkrét információ mellőzésével. És nem is a 350Z, hanem a GT-R volt a párbeszéd középpontjában. Egyébként a 911-et az Infiniti és GT-R modellekhez mérd minőségben. A Boxster/Cayman a 911 alatt van.

Caymans 2009.09.01. 10:40:43

@ekutya: jaja vágom. Ennek ellenére mondjuk magam átlagos srácnak tartom, ki merem jelenteni porsche buzi vagyok, de mit csináljak ha ez a márka nyeri el leginkább tetszésemet?

Csendben megjegyzem nekem az előző 350Z jobban tetszik mint a ráncfelvarrott verzió, de kinek a pap, kinek a papné.

Javaslom egyszer gyere le Miskolcra gyorsulni egyet nem egészen legálisan. Olyan kocsikat látsz majd, amilyeket nappal közúton soha! Láttam már olyan 911-est ami nagyon át volt alakítva, és igaz, gyakran nitróval de tud(ott) olyat menni hogy csak néznél...
süti beállítások módosítása