Szívünkben a kés

  2009. július 05. - ommm Címkék: escort sierra cosworth sainz rs500

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


András küldte el nekem az alábbi képeket, az Evo Klub fórumán tűntek fel. Egy Stockholmban élő tag küldte be őket. Nézem az elsőt, másodikat és lassan szúró fájdalom születik a szívem környékén. Majd a bosszúság, a tehetetlenség és a kérdés: miért?
Fordok. Sierrák, Escortok. Mindenféle rendszámmal, anélkül, állnak és várják a véget a szabad ég alatt, hóban-fagyban, sárban, esőben. Cosworth mind, legalábbis annak tűnnek, fordosok, javítsanak ki.

Nagyon-nagyon szomorú és lehangoló látvány ezeket a remek autókat így látni. Az elmondások szerint a Stockholm melletti telep környékén négy éve már semmi mozgás. Csak a rozsda csámcsog halkan a jobb sorsa érdemes autókon. Azokon, melyeket még legnagyobb ellenfeleik is tiszteltek, mindegy, hogy túraautó-bajnokságról vagy raliról beszélünk, azokon, melyek a gyártónak megszámlálhatatlan győzelmet szereztek és ritkák ma már. Gyári állapotban pedig egyre többet érnek.

Emlékszem, mennyire megdöbbentő volt tudatosítani a Lány sportautó-múzeumban egy Sierra Cosworth RS500 mellett állva, hogy ezzel valakik anno versenyeztek, egymástól pár centiméterre 200 km/órás sebesség fölött is, 500 lóerővel. Mint Steve Soper és Andy Rouse.

Persze, versenyautók, de a képeken látható, halkan porladó utcaiakhoz is dukált a kesztyű. Nem beszélve az Escort RS Cosworth-ról. Nézzék meg a nehéz természetű Carlos mestert aztán számolják össze, hányszor futott végig a hideg a hátukon.

Ó, ha lenne sok pénzem, ha lenne nagy trélerem, ha lenne csarnoknyi garázsom. Csupa HA. De nincs, menteni nem tudok egyet sem. Ott maradnak tán örökre, mint út szélén a kereszt: itt örökre elment valaki.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr191224445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.07.05. 20:51:47

@zippofcy6: Sajnos azt kell mondjam, hogy csak otthon stupekolt, széthullófélben lévő szarokhoz volt szerencséd. Ezekből ne általánosíts légyszives. A Sierra (számomra) a Ford legutolsó megbízható autója volt. Most kezdenek ismét megbízható autókat gyártani. A Mondeo 3-ast, és a focusokat a Toyota megbízhatóságához hasonlították a külföldi szakújságírók, autóklubok statisztikái is. A két kor közt született autók sem a legmegbízhatatlanabbak, de ezeknek is, mint minden más autóknak halála a hozzá nem értés.

amúgy meg ha ekkora az ellenszenved a Fordok iránt, akkor mi a pöcsnek vagy it ?? Olvasgassál mást, és meglesz a lelki békéd ;) !

Peace !

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.07.05. 21:07:39

@zippofcy6: Nekem 11 éves az Escortom. Eddig olajat és izzót kellett cserélni rajta. Meg be kell foltozni a lökhárítót, mert egy kicsit lezúztam egy utánfutóval.

Ratnet 2009.07.05. 21:12:28

@zippofcy6:"Ami tapasztalatom nekem van a Fordokkal, meg úgy általában az angol autókkal, vagy speciálisan a Sierrákkal: mindennek mondhatóak csak megbízhatóaknak nem."

De miért angol autókat emlegetsz folyton a Sierrával kapcsolatban? Mifelénk a Sierra főleg német (meg asszem belga). És tényleg pont olyan mint a Lada: Robosztus, olcsó és nem esik szét, akinek van/volt az szereti.
Sok tudatlan ember persze reflexből utálja mert nem tud belekötni.:-)

Ezeknek a Fordoknak két 'gyenge' pontjára kellett kicsit jobban odafigyelni: szelepszár-szimmeringek, és az első lengőkar szilentje.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.07.05. 21:17:43

@Ratnet: Most hogy mondod, valószínüleg nekem is az utóbbi hiba kezd előjönni, kicsi nyekergés jön elő időnként a bal első kerék felől.

Ratnet 2009.07.05. 21:24:03

@Gee Halen: Sanszos. Állítolag azért van mert anno gyárilag nem a megfelelő szilentet alkalmazták (legalábbis nem a magyar utakra és 20 évre tervezték). Valahol a neten találtam régebben szakikat, akik keményebb szilenteket kínálnak, lengőkarostul. Egyébként ilyesmi a régi 240-es Volvóknál is előfordult. Ott ugyanis a gólyalábat 'méretezék kicsit alá', így 15-20 év alatt hajlamos volt megfáradni a kocsi súlyától.:-)

Ratnet 2009.07.05. 21:27:05

@Gee Halen: "3:46-tól jön az igazság:"

Méghogy nem szép autó!:-)

csiky944 2009.07.05. 21:36:49

@Ratnet: hát,jah
meglehetősen randa

Ubul1 2009.07.05. 21:37:54

@ommm:
Mi van, besértődtél ommm?! Mereszd rá a csipáidat a kommetflood első fertályára mert szokás szerint nem vagyok egyik véleményemmel se egyedül.
Már megint szar vagy, és a ford is egy kalap szar. Ezutóbbival elég SOKAN vagyunk közös állásponton.

SZENSZEI, MIKOR TÉRSZ VISSZA A SZABIBÓL??

Ratnet 2009.07.05. 21:42:25

@csiky944: Nekem tetszik 3 vagy 5 ajtós Sierra. Még széria változatban is. A négyajtós már kevésbé.

Alhazred 2009.07.05. 21:45:29

@Ubul1: te aztán formában vagy, baszod

Krisi 2009.07.05. 21:46:26

@Gee Halen: Ez a videó valami kettébaszott király, köszönöm az élményt.
És kövezzetek meg, de nekem is bejön a Sierra: hátul teker, erős, rendes kocka forma, kell ennél több? Nekem nem :)

Ízlésről meg csak balfaszok vitatkoznak, nekem teccik, másnak nem. Ettől még senki nem lesz fasz, hogy Ford rajongó. Ámen.

csiky944 2009.07.05. 21:49:03

@Ratnet: elhiszem én :)
de nekem akkor se nem,nem adnék pénzt érte

Ratnet 2009.07.05. 21:50:07

Az jutott eszembe, hogy aki ex-tulajdonosként szarozza a Sierrát, annak valószínüleg 1.8D változat volt. Na az tényleg nem hozta a formáját.:-)

Ratnet 2009.07.05. 21:51:44

@csiky944: Ez látod ízlés dolga, elfogadom ha nem tetszik. Nem is az zavar, ha valaki a formáját kérdőjelezi meg.:-)

ommm 2009.07.05. 22:06:11

@Ubul1: Öregem, partyhülyegyereket nehogy már komolyan vegyem. Téged még úgy, ahogy, de néha elszalad a te lovad is.

Csontos Szigfrid 2009.07.05. 22:09:08

Meg ne haragudjatok, de szerintem ezek az autók pont ott vannak, ahol lenniük kell. Sajnos a világ dicsősége elmúlik.

Ezeket az autókat ilyen állapotból horribilis összegért lehetne helyrehozni gyári állapotra. (Ha nem gyári, akkor másnak nincs is értelme.) Tolja bele az ember a pénzt, és sose éri meg. Szórakozásnak meg drága. Szeretem a régi autókat, de csak ha múzeumi állapotban vannak. Fényezés, stb. Biztosan nincs rá kerete a "volt" tulajdonosnak, azért hagyta magára. Sajnálja az ember, de nincs mit tenni. Ha még Svédországban, ahol azért van lé, így hagyják el őket, akkor mi mit tehetnénk. Semmit.

Az ilyen kocsikat eleve úgy kell kezelni, mintha örökké meg akarnánk tartani. Szépen, egészségben kell tartani 30 évig. Mert akkor tényleg érnek valamit, mert különlegesek. Nem vagyok nagy autószakértő, de ezt átlátom. Valaki írta, hogy ott van egyben 100 000 Euró. Az lehet, de kéne még mellé vagy 200 000, mire rendbe lennének téve. Ezt a mostani válságos világban nem nagyon vállalja be senki.

Senki se haragudjon meg, csak a véleményem írtam le.

Kukimustáros 2009.07.05. 22:13:07

@Krisi:Nem pont így gondoltam de nem rossz ötlet!:-)

Kukimustáros 2009.07.05. 22:15:38

@dennisthemenace:Mint már írtam beszélnék a tulajal hogy mi az ábra eladó,mi a történet stb...
A helyesírésom meg azért nem jó mert nem magyar országon szülletem!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.07.05. 22:54:16

@Gee Halen: Nnna, ezt a videót az is nézze meg, akit hidegen hagynak a Fordok/Sierrák! Beszarás, amit a Vectra meg a BMW-k művelnek.
A szárnyas MK1 Sierrák (mindegy, hogy RS500 vagy csak sima RS) pedig istentelen szép autók.

series_one (törölt) 2009.07.05. 22:56:25

@Süni25:

tudom, ismerem.
a cxc948at sokáig gyászoltam.
igazából ezzel úgy voltam, mint minden JÓ autómmal, nagyon megbántam rá két percre, hogy eladtam.
:))))

series_one (törölt) 2009.07.05. 23:00:21

@manumission:

az egyik egészen biztosan nem cosworth.
a lemezmaszkos sárga indexes fekete lökhárítós.

series_one (törölt) 2009.07.05. 23:03:19

@zippofcy6:

összefuthatunk aztán akkor az már egy.

series_one (törölt) 2009.07.05. 23:05:31

@zippofcy6:

ez mitő cosworth?
a cosworth hengerfejes scorpio motortól?
ugyanmár.
nomeg ugye öt ajtós, nem tudom, feltűnt-é.

Merida001 2009.07.05. 23:05:48

@manumission:
Nem értem, hogy ezek a verdák miért vannak itt ilyen szinten az enyészetnek kitéve a zsabad ég alatt. Még az autókon lévő eladható alufelnik is félig a földben... érthetetlen!! Szőőőrnyűű!!

dennisthemenace 2009.07.05. 23:08:50

@Kukimustáros: Keress az ebay-en,biztosabb,mint egy emberhez beallitani,aki jo messze lakik,raadasul.Es hol szulettel,ha nem titok?

dennisthemenace 2009.07.05. 23:12:51

@Ratnet: A sor negyes ketezres is szar volt.

Ratnet 2009.07.05. 23:25:05

@dennisthemenace: Egyszer majd mondj egy autót, ami szerinted jó volt.

2009.07.05. 23:53:13

@zippofcy6: Kedves Zippo

"Így már használható arra amire ÁLLÍTÓLAG minden Cosworth: versenyzésre."

Hiddel egy olyan cégnek mint a ford -amelynek a fünyírótól a bányagépekig mindent készit, nincs szüksége típusidegen alkatrészekre, megvan a saját technikája. Az más kérdés, hogy itthon ebből mi érhető el, és az adott tulaj milyen autót szeretne építeni.

Egyébként már ne haragudj, de akkora egetverő faszságokat hordasz össze bazmeg, hogy az valami elképesztő.
Értem én, hogy vannak akik zsigerből utálnak autótípusokat. Én is igy vagyok a Hondával, (Crx-civic) igaz ott sem a műszaki megoldások miatt az ellenszenv, hanem az olyan idióta célközönség az oka, mint amilyen te is vagy. Kipufugót lebasszuk, ráállunk a gázra, azt nem hagyjuk aludni budapestet péntek esténként ugye, me ez a menő.

Tisztában vagy te azzal, hogy azok a kocsik, amiket te itt nemes egyszerűséggel leszaroztál, több szempontból is korszakalkotók, és mérföldkövek voltak az autózás, és a versenytörténelemben? Tisztában vagy te azzal, hogy számos -ma is használt- újítás elsőként ezekbe a járművekbe kerültek bele? Tisztában vagy te vele hány címet szereztek ezek az autók, különböző versenyeken? És végül de nem utolsósorban, ezek az autók és dizánjnjuk még a mai palettán sem szégyenkezhet, jópáran megcsodálják.
Tisztában vagy te azzal, hogy habár 25 éves technológiáról beszélünk, már egyáltalán az is nagy szó hogy sokan használják, pl; edzőautónak, és 20 év eleltével még mennek?

Lehet hogy a hazai cosworth felhozatal nem éppen a legfényesebb, mókolt tákolt, szétbaszott példányok, semmi szakszerű tuning, csak avatatlan, zsigulileömlőt polírozó emberkék avanzsálták önmagukat kosszi mágussá, -meg is látszik- az a kevés működő ami van, azt is a pályán ütik szét, de ebből még nem kéne általánosítani, és konzekvenciákat levonni. Mutass egy versenyautót, 500 ló felett ami nem esik szét 30.000 kilóméter után. Nem tudsz, merthogy ilyen nem létezik. A kosszi pedig gyári állapotában, 220 lóval -becsületes tulajjal- a világból kiszalad.

Javaslom látogass el egyszer angliába egy Ford Fairre, szakszerű tuningot, és csodát fogsz tapasztalni a ford világából, és akkor rájönnél hogy a magyar viszonyok nem mérvadók.

2009.07.05. 23:59:11

@Süni25: 3.0 Biturbo XR6 kimaradt ;)

MogmondomZazOszintet 2009.07.06. 00:07:57

@Ratnet: Tanár bácsiii én tudooom, én tudooom: Dennis Peugeot buzi :)

Jezdimirowic 2009.07.06. 00:10:40

Gee Halen 2009.07.05. 19:44:19

Nem kötekszem, mert te is Fordos vagy, de spec én 15 vok, a kedvenc autóm pedig a Ford Escort RS Cosworth. A hasznaltauto.hu-n nemrég (nem t'om h most is fenn van-e) volt egy Ford Sierra RS Flügel Cosworth gyári állapotban 5.000.000 Ftért. Egy Escort pedig 4ért van kinn egy ideje. Üdv mindenkinek, különösen a Fordereknek!

Tommi 2009.07.06. 00:13:55

Menjünk ki kollektíve. A fehér Escort kéne, de a zöld kerekeivel :P

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.07.06. 00:14:16

@Jezdimirowic: Akkor te kivétel vagy. Az átlaggyerekek "Legeslehhalálososoabbos iramodásos" mozifilmekből tudják mi a menő. (na jó, azért a negyedik részben volt egy-pár tisztességes autó, amit nem rondítottak el... meg a 2-ben a Skyline)

2009.07.06. 00:14:24

@zippofcy6: "Veri a japán csúcstechnikát?
Legfeljebb az angolok nedves álmaiban"

A japán csúcstechnikát szerintem hagyjuk. Hol vannak a rallyban a japánok? Hol vannak a nagy "suprafékes" gépek? Sehol! Mitsubishit már szinte nem is jegyzik a vb-n, a subaru is csak azért megy hogy még tartsa a lelket az impreza hívőkben, egyébként messze van alabdábarúgás lehetőségétől. Megvan a technika az európai autógyártóknál, más kérdés, hogy 1980-ban nem volt piaca az 500 lóerős gépeknek, nem csináltak presztizshábórút a gyárak abból, ki bir nagyobb lyukazott hornyozott korongot feltenni, és 10 dugattyús pirosra lekent brembóval kidobni. Amikor a sierrát homologizálták, a 220 ló maga volt a csoda az utcára, a kor legjobb technikájával, ami mai szemmel már lehet kevés. Ehhez képest még mindig össze lehet szedni rá egy kis fordos upgrade kitet, amivel gatyába lehet rázni, hogy felvegye a versenyt a mai ifjú trónkövetelőkkel, amiket 10 év múlva majd mindenki elfelejt, mig a sierra ott fog állni a múzeumba.

MogmondomZazOszintet 2009.07.06. 00:59:00

@Ratnet: Múltkor szétfikáztam a francia gépeket :), egy szintre emeltem őket az Opellal. Morcos lett, és megkérdezte ültem-e már Peugeotban. Hát sajnos volt a családban egy 306 :D. De esküszöm 13 éve az 5 ajtós bálna Sierram jobb gép volt, és mennyivel tágasabb volt, és mekkora csomagtartója volt, és mekkora ülése volt... :)

Tommi 2009.07.06. 07:02:35

@Gee Halen: Nem én küldtem be ezeket. Ha tudnám a koordinátákat, már szerveztem volna valami kimenetelt...

gin74tonic 2009.07.06. 07:21:43

olasz rendszam - erdekes

kar ertuk, par ev es a scrapyardon lesznek

Ubul1 2009.07.06. 07:47:29

@ommm:
"de néha elszalad a te lovad is"
Baz+, nehogy már beadagoljad nekünk, hogy ezt a fost komolyan gondoltad itt kapásból a főoldalon napok óta?!
Most akkor mementót állíthatnál ezt a fonalat követve a 1. és 2. vh.-ban megsemmisült járműveknek, utána meg a világ sufniaiban rohadó elfeledett autókülönlegességeknek, amik között valszeg van egyedi darab is.
Hot kit veszel komolyan arra teszek nagyban, felőlem kiírhatsz egy interaktív szavazást aztán majd mindenki eldönti h szarok vagytok-e vagy sem. Meg akkor kapásból kiírhatjátok a szavazást "az új diri személyére" címmel is.
A turha életbe, hát ez a röhej banda még arra se képes h valamirevaló kocsit vegyen autós firkász létére. Ez még akkor is snassz ha még csak olyan szinten áll is mint ez az oldal.

tiramiska 2009.07.06. 08:25:39

Mindegyikért egy-egy gyertya ég el......

tiramiska 2009.07.06. 08:28:15

@Jankove: Ott fognak állni a japánok is...... sőt, már ott állnak.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.06. 08:41:16

@Jankove: "A japán csúcstechnikát szerintem hagyjuk. Hol vannak a rallyban a japánok? Hol vannak a nagy "suprafékes" gépek? Sehol! Mitsubishit már szinte nem is jegyzik a vb-n, a subaru is csak azért megy hogy még tartsa a lelket az impreza hívőkben, egyébként messze van alabdábarúgás lehetőségétől."

Egy kicsit el vagyol tévedve, de nem baj. Lehet, hogy a 90-es évek tündöklése után kicsit visszábbvettek a japók a versenyzés lendületéből, de azért Európa nem a világ, ugye ezt tudod?

gin74tonic 2009.07.06. 09:18:30

@sipike78: amerikaban a japanok tarolnak, ez teny. akinek megbizhato kisfogyasztasu ( a camry v6 a 13 literjevel itt gazdasagos a v8 ak mellett )kocsi kell annak eszebe nem jut amcsi autot venni. a biztositas miatt meg az atlagember nem vesz nemet autot, francia meg olasz meg nincs.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.07.06. 09:49:23

@gin74tonic: Irigyek is az amerikaiak. Érdekes, amit mondasz, mert lényegében náluk az import=japán.

Éppen ezért, ha véletlenül bekerül hozzájuk egy Mercedes (bár ez még gyakoribb), vagy valami egyéb európai autó, hajlamosak ugyanúgy kezelni, mint a japókat. Bár a F&F filmek óta sajnos ez mifelénk is így van.

tibi92 2009.07.06. 10:06:23

Csak azt nem értem, ha szerintetek minden Ford,Cosworth,és angol autó szar akkor MIÉRT VAGYTOK ITT??
Húzzatok má innen a szar crxel meg minden ilyen fossal jók a a japán autók is de nem mind!!
Szerintem fele aki itt van soha nem is ült még Cosworth-ban és itt fikázzák őket mer volt 1 szar 1.6-os Sierra-ja amit már előtte széthajtottak.
Meg belinkel 1 fordot ami nem is Cosworth és azt hiszi h az legalább ha fikázza tudja már h mit fikáz.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.07.06. 10:34:40

Á, szegény állat! Most néztem végig a Sainz-os videót.

dr.oid 2009.07.06. 10:53:10

Carlostestvér súlyos figura, illett is rá az El Matador jelző. Néztem a videókat a herélt-eunuch brit kommentátoriskola képviselője nem kötött le, nade a másik: La Guerra. Hujj-hujjoznak amikor Carlos kicsit elméri a féktávot, szegény birka, nem tudta megszámolni hány darabra esett szét. Bazmeg ha egy bika áll az út közepén az elmeháborodottja azt is simán elüti 200zal:)). Aztán maximium megy a hujjhujj meg benyögik a csapatrádióba, hogy nincs fék, a motor meg nem jár rendesen:)) Carlos és a Vörös Köd legendája... Egy színfolt volt a faszi, anyázós Ari bácsival együtt. Nem egy android Loeb.

Ratnet 2009.07.06. 11:09:39

@MogmondomZazOszintet: Na de pont Peugeot? Egyetlen autó nincs a világon amivel annyit szoptam volna életemben mint PUG-okkal. Pedig volt kisPolskim is, úgyhogy tudom mi a pokol.:-)

Hanyes 2009.07.06. 12:02:46

@Quattroman: Igazad van, nem RS500 volt, hanem "sima" RS, de attól még jól ment, és a vége felé volt vagy 500LE-s.

MogmondomZazOszintet 2009.07.06. 12:46:58

@Ubul1: Ember! Hogy lehet valakinek ekkora arca. Fekete-öves szájkaratés vagy?! Nem tudom mit ártott neked ez az Ommm gyerek (tök mindegy), és az se számít vélt, vagy valós igazad van, de úgy kiáll a kapa szádból, mint egy disznótápszállító rikkancsnak, akit ha nem fejnek meg minden a száján jön ki bélsara.

MogmondomZazOszintet 2009.07.06. 12:56:07

@Ratnet: Azért szerintem a Citroën viszi az aranymálnát. De a szerelő haverom a Renault Espace-szal szív a legtöbbet. Meg kellene maradniuk a Dacia-egyszerűségű autóknál, és akkor nem lenne baj az elektronikával ect.

MogmondomZazOszintet 2009.07.06. 13:00:59

@Ratnet: Azért van még ennél is lejjebb: Opel Ecotec, az összes autó gyárilag típushibás (hengerleállás, alapjárati probléma, kipufogó gáz visszavezető ect.) - főleg a magyarországi Astrák.

wildpig 2009.07.06. 13:11:14

Az félelmetes, ahogy a nagy Carlos két kanyar között versenytempónál lehajtja a napellenzőt.

sowi 2009.07.06. 13:16:20

@MogmondomZazOszintet: gondolom a szerelo haverodnak meg nem volt bekalampas scorpioja, mert ha az espace esetleg a citroen es peugeot szivatja akkor egy ilyen ford csoda a gyomraig tolja a lokukit

MogmondomZazOszintet 2009.07.06. 13:24:54

@sowi: Én nem értek ehhez, de azt tudom, h volt egy vén sierrám és annak soha semmi baja nem volt, kicsit sokat fogyasztott, de böhöm nagy volt, és ha kellett ment is...

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.07.06. 13:44:29

@sowi: A Béka Scorpi az olyan, de ezt nem is vitatja senki. Még a Fordosok sem. Nem hiába szüntették meg 4 év után a gyártását. Ronda is volt, meg xar is.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.07.06. 13:47:51

@Süni25: Ma pont láttam egyet. Olyan igazi amerikai érzés Európában. Sajnos a minősége is pont olyan.

gnme 2009.07.06. 13:55:20

:) ..nabasszameg filmszakadás.. :)

Asszony azt mondta nekem is, nyikorog a kocsi eleje :D ..

mondom én nem hallom, most kevés a pénz :D

megaszongya ég valami lámpa, olyan aladin féle .. mondom, nemlátod vazze a "szándékot", a gyerekekre is gondoltak, színes lámpák miegymás

első teszkó, mol megaszuper szemiszintetikustizenötvé, akcijós

megy tovább :)

Jamesblond 2009.07.06. 14:04:58

Volt Ladánk, aztán jött egy 1.6-os Sierra. Jóval tágasabb volt, (vagyis annak tűnt) nem volt sokkal erősebb a 2107-től, de csendesebb volt és kényelmesebb is. Sokan mondják kocka, ósdi, meg ilyenek, de '82-ben valóban nagy durranás volt! Sitty-sutty '96-ban mi is vettünk egyet:) Itt-ott ragyásodott, futót húzott, jött-ment, szolgált ahogy kell... Nem egy csodagép, de azért annyira nem is szar. Egy Accord, egy Camry, vagy egy 626-os Mazda már akkor is jóval komolyabb gép volt. De a Sierra "hátulkaparós" volt, robosztusabb, nyúzhatóbb volt (erőátvitel) mint bármelyik elsőkerekes más autó.
Más: Hódít a Drift. Előbb-utóbb be kellene szállni az autógyártóknak is a reklám miatt. Borzasztóan nő a nézőszám. Állítólag már törik a fejüket rajta. A követelmény a hátsókerekesség. Európai autók közül csak a BMW tudna rajthoz állítani 1-es vagy 3-as bömöst. (a többi túl nagy) Focus-Mondeo? Golf-Passat? Astra-Vectra? A4-A6? Megane? 307? Stb... Szóval semmi. Mind elsőkerekes cucc. Azt mondják ez a fajta nehezebben csúszik meg, könnyebben irányítható. Azt is tegyük hozzá, hogy nem olyan tartós, egy öntvényben van a diffi és a váltó, egy kis fémdarabka a váltóból kinyírhatja a diffit is és fordítva, drágább-bonyolultabb-hosszabb a szervizelés, kisebb vezetési élmény, nagyobb fordulósugár, OLCSÓBB GYÁRTÁS! Ha fordítva lenne, a Swift is hátul hajtana tutira:) És végül, de nem utolsó sorban: motor, diffi, váltó elől. Mi lesz a súlyelosztással? Hm? Nem csak elindulni kell tudni... Az xr4 meg annak idején a nagy szárnyával engem lenyűgözött. Ültetve, széles kerekekkel igazi bombázó volt. (az én szememnek) Ma kőművesek, meg más melósok mászkálnak a Sierrákkal. Olcsó, télen fűt, befér a cucc, kész.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.06. 14:33:05

@Jamesblond: "Más: Hódít a Drift. Előbb-utóbb be kellene szállni az autógyártóknak is a reklám miatt."

Driftre autót gyártani meg szerintem szakmai öngyilkosság lenne. De a jobban hozzáértők majd megerősítenek vagy megcáfolnak.

Kétlem, hogy ezzel akarná Münchausen báró mintájára saját magát kihúzni a szarból bármelyik autógyártó is. A Suzuki pl. pont, hogy takarékossági okokból szállt ki a raliból (állításuk szerint), ami ugye, az F1-hez hasonlóan szintén nem az autók reklámozásáról szól.

LewisFM 2009.07.06. 15:34:03

@Süni25: Nekem MKIII-as Mondeom van. Sajnos. Hullik szét mint állat, pedig igyekszem vigyázni rá. Alig várom, hogy kifizessem az utolsó részletét és már pattintom is el.

Egy vagyon a szervizelése.

Lalikiraly 2009.07.06. 16:32:24

Ebben a két Sierrával versenyző fasziban több a versenyszellem mint most az egész forma1 ben...

Krisi 2009.07.06. 17:29:03

@Ubul1: Mire fel ez a nagy ellenszenv? Fiatal korotokban Ommm egy Sierrával nyúlta le életed szerelmét, és azóta boldogtalan vagy? Ha valami nem érdekel téged, akkor az már rögtön szar? E?

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.07.06. 18:26:56

Fáj a szívem értük...suhanckorom egyik menő autója a 4x4-es Escort Cosworth volt, még a fejemben van a röntgenrajza az Autókatalógusból!

Sajnos nem egyedi a pusztuló érték látványa:

mbybk.blog.hu/2009/02/19/csak_eros_idegzetueknek_19

Kovbandi 2009.07.06. 18:50:40

mennyi b*rm van ezen a poszton. Ha már nem Ájudieres vagy béemwéem, akkor már csak szar lehet. Miért nem fogjátok meg magatokat, és húztok el innen? Ennyi eszetek van. Azt a begyöpösödött agyú magyar anyukáját a világnak. Barátaim, amúgy meg pont a Ford van legkevésbé szarban a válság miatt. Biztos, mert az elmult évtizedekben csak szarokat gyártott,és az emberek imádnak szart vezetni.

lacza87 (törölt) 2009.07.06. 19:06:09

@gnme: Nézegetem pár napja kommentjeidet:)
Kitört az éves szabadság, vér-alkohol szint meg az egekben mi?:)

BitPork 2009.07.06. 20:16:28

Mekkora arczonpörgés van itt :D

Aki utálja, az utálja csak nyugodtan, aki meg szereti, szeresse!

Nekem gyári RS Scorpióm volt. 2.8v6. Ha az előző tulaj nem tesz akkora kereket a kocsi alá ami a dob méretének a kétszerese, soha semmi baja a kocsinak( hazudok mert vmi hülye egyszer homokot is tankolt). Máig azzal járnék ha megadták volna a jobb kéz szerinti elsőbbséget :(

CernaGeza 2009.07.06. 20:32:06

Sierra szétesős? Nem tudom. a fater vett egyet valamikor a 92 körüli években, sima 1.6, 15 éves volt.
Még valami 10 évig használta, aztán eladta. Utána még használták aztán a további sorsa ismeretlen.

Én szerettem.

a videó Carlos mesterrel meg odabasz, rendesen beledőltem a kanyarokba

dennisthemenace 2009.07.06. 21:04:00

@Ratnet: Cortina,Granada,Capri,Sierra kizarolag a v6-os motorral.A Fiatok.Opel Ascona/Vectra.Ennyi eleg?

dennisthemenace 2009.07.06. 21:06:16

@MogmondomZazOszintet: Rosszul tudod,mert Dennis Fiat-buzi.Csak most Peugeot-t vezet,mert a csaladnak az tetszett meg.

dennisthemenace 2009.07.06. 21:07:19

@series_one: Te mar csak tudod..

molya76 2009.07.06. 21:59:26

@zippofcy6: 1 autónyi tapasztalatból nem lehet tanulságot levonni. Autós boltban dolgozom, valamiért nem túl sok Ford motyót visznek. Ez azért érdekes nem? Nekem 2db rs2000-em is volt mindegyiket szereltem de csak azért mert az 1iket törve vettem a másikat meg akkor amikor az új "tulaj" törte meg. Ez utóbbit vissza is vásároltam! Szivem szakad meg a képek láttán ha létezne autót gyámság alá helyezni én már jelentkeznék is."FÁJDALMAS TEMETŐ EZ A HELY!"

dennisthemenace 2009.07.06. 22:31:17

@MogmondomZazOszintet: Nem az.Az volt az elso autom;megszerettem,vettem mas tipusokat is,jol el voltam veluk.Az egyiket a Winkler is tesztelte,elg jol el volt vele.

McK (törölt) 2009.07.06. 22:36:40

@Ubul1: Sötétségednél csak a pofád nagyobb.
A 16 évesek mindenttudó magabiztosságát nem sokára kinövöd,majd akkor a Homasita is lekerül a kedvencek közül..türelem eljön az az idő.
Szivesen elmesélné neked az ember,hogy ezek az autók már akkor lapjával közlekedtek Colin McRrae,vagy Carlos Sainz alatt,amikor te még kakaószacskót húztál magad mögött madzagon a homokozóban,miközben brümmögtél hozzá,ezáltal LEGENDÁVÁ váltak,igaz,mindössze azok számára,akik kinőttek az iskolából.
De nem teszem.
Vitázni nem szeretnék veled,mert még gépen keresztül is érződik mondandódból a hagymaszagú lehelleted,és a gumicsizmádra tapadt tehénszarszag,továbbá kicsit sem vágyom a pofádból föcsögő virtuális nyálra.
Az okoskodó hülyénél nincs rosszabb a világon.
A bokádat fosnád le örömödben,ha egyszer valaki meghurcolna egy ilyennel,de nem lesz ilyen szerencséd.
A büdös életben nem ültél ilyenben,és nem is fogsz.
Hálistennek..

McK (törölt) 2009.07.06. 22:37:41

A szívem szakad meg,hogy ilyen legendák így hevernek parlagon..mit nem adnék érte..

MogmondomZazOszintet 2009.07.06. 23:19:10

@McK: hihihiiiiiiiii ez gyilkos volt, főleg a kakaós csiga a homokozóban :D

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.07.06. 23:46:52

@Jamesblond: "Az xr4 meg annak idején a nagy szárnyával engem lenyűgözött. Ültetve, széles kerekekkel igazi bombázó volt. "

At XR-en kicsi szárny volt (dupla). Az RS-eken volt a nagy ;) Meg az XR-eken volt egy plusz oszlop is.

XR :

farm3.static.flickr.com/2292/2490686509_2f38a17017.jpg?v=0

RS Cosworth :

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/1986.ford.sierra.cosworth.arp.750pix.jpg

Az EREDETI 2009.07.07. 08:04:49

honnan tudjátok, hogy nem restaurálás céljából vannak ott? vagy alkatrésznek pár felújított darabhoz.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.07.07. 09:55:09

@Az EREDETI: Hány éves vagy, hogy hiszel még a mesékben ?

Zotyó 2009.07.07. 14:56:58

Szőrnyű látvány látni ezeket a csodás gépeket ott pusztulni....:(
Szerintem meg lehetne még menteni párat biztosan.

Zotyó 2009.07.07. 15:02:39

@dennisthemenace: 126, 127, 128, 131, 850, 500? :) Én is megveszek a régi fiatokért! :) Mondjuk én kispolszkiban utazok!:P
Majd egyszer ha lesz annyi pénzem, bevállalok egy 28-ast, vagy egy 27-est felújításra.:)

dennisthemenace 2009.07.07. 21:22:39

@Zotyó: Igy ebben a sorrendben..Egy 127-est be is szereztem,restauralasi alapnak;de kozben kikoltoztunk,ugy hogy nem lett belole semmi..

dennisthemenace 2009.07.07. 21:22:48

@Zotyó: Igy ebben a sorrendben..Egy 127-est be is szereztem,restauralasi alapnak;de kozben kikoltoztunk,ugy hogy nem lett belole semmi..

Zotyó 2009.07.11. 13:58:52

@dennisthemenace: hát pedig kár érte, mert egyre ritkábbak, és egyre nagyobb kics egy ilyen autó.:( :)
Sajnálom szegényt...:( hidd el, később összejön egy jobb is! ;) kitartás!:)

Egon Olsen 2009.07.12. 14:53:23

@ommm: Egy darab történelem válik semmivé odakinn. Esőben, hóban málnak szét... Csak szegények még annyi esélyt sem kapnak, mint az 57-es Plymouth Belvedere, amit "időkapszulába" tettek.

Magyarországon is néhány ehhez hasonló helyről szólnak legendák, ahol régi amerikai autók omlanak porrá a szabad ég alatt. Ha meg akarod venni valamelyiküket, a nehezen megtalált tulaj aranyárban akarja adni az autót, tekintet nélkül a korára, állapotára.

Lehet, szegény Cossie-kat is egy ilyen gonosz ember őrizgeti, míg az idő szép lassan rozsdabogyává rágja az egészet... :(

adamkozma · http://hachi-roku.blog.hu 2009.07.17. 16:03:55

Csak lesz valaki, megfelelő háttérel és ambicióval, aki olvasta ezt a cikket és meg tud indulni begyűjteni ezeket a kuriózumokat.

Egy barátom egyszer azzal a mondattal oldotta meg a semmitmondóan tálalt negatív kritika elhárítását hogy: " Akinek nem tetszik a szarom az ne egye meg. "
Itt van néhány gucci ficsúr akinek semmi köze ehez a feelinghez, nem élheti át nem foghatja fel a nyomába sem érhet. Szerintem akit kicsit is érdekelnek ezek az autók, kicsit kap abból az érzelmi töltetből amit közvetitenek, nem is látják ezeket a nonszensz kommenteket.

Valaki menti azokat a vasakat remélem!
süti beállítások módosítása