Szeretni, igazán

  2009. június 26. - Gyulavitéz Címkék: totalcar flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők


Bajban ismerszik meg az igaz barát, avagy olyankor válik el a szar a májtól, mondhatnám. Az autókkal is már csak így van ez. Vidám dolog autót vásárolni, az első boldog kilométerek, az ismerkedés izgalma, óvatosan parkolni a garázsban, jaj, csak meg ne húzzam. De ahogy telnek-múlnak a szorgos évek, gyűlnek a közös élmények, a kapcsolat átalakul, elmélyül egyre meghittebb formát ölt.

Négy és fél éve van már meg az Integrám. Az első, mindkettőnket megérintő közös élményünk az volt, hogy suhancok lelopták róla a piros Honda-jelvényt. Emlékszem, a Pozsonyi úton parkoltam, kellemes órákat töltöttem el barátaimmal, és finom, vékony hóréteg hullott aznap este a városra. A szerencsés körülményeknek hála − miután néhány mondatban gyorsan elátkoztam a tolvajt − hamar megnyugodtam. Ettől még ugyanúgy megy, ettől aztán nem lett rosszabb autó az Integra, sőt, olyan lett, mint Rambo az első sebhellyel az arcán, még keményebb, még vagányabb.

A második, mindkettőnk velejéig hatoló élmény már a német autópályához kapcsolódik, ahol megnéztük a kocsi végsebességét. Soha életemben nem mentem még óra szerint 250-nel, sőt, azóta sem próbáltam ilyesmit – versenypályán nincs erre lehetőség, autópályán pedig úgy vezetek, mint a nagypapák –, de egy új autónál, egy ilyen autónál mindenképpen ki kellett próbálnom. Egyenes szakaszon 240 felé nem ment a mutató, de ahogy egy leheletnyit dőlt az út, hamar elforgott a motor leszabályozásig. Boldogok voltunk: én és az én kis egynyolcas Integrám.

Már ekkor nagyon szerettük egymást, és akkor kimentem vele a Hungaroringre. Hab a tortán, meggy a habon, egy vastag szelet bélszín a jó lazac után. Van az Integrának két rossz tulajdonsága, ami kizárólag versenypályán jön elő. Az első a 38 literes fogyasztás, a második a két-három kör alatt felmelegedő, és többé nem vagy szinte alig működő fékek. A csodás futómű, valamint a motor hangja, ereje és dinamikája azonban mindenért kárpótolt.

Utcai autó fékjei nem bírják a versenypályát, ez axióma. Az Integrába egyébként úgysem kell fék: amikor valahol nyolcezres fordulatszám környékén leugrunk a gázról, a motorfék elemi erővel lassítja vissza az autót. Hogy a fogyasztás az átlagos négyszeresére ugrik, megint csak normális jelenség versenypályán, csak azért írtam le, mert viccesen hangzik a 38 liter/100 km, de valójában nincs benne semmi különleges. Hanem az autó futóművét tényleg a Hungaroringen ismertem meg igazán. Azonnal a szívemhez nőtt, ilyen gyors, ilyen jól beállított, ennyire élvezetes autót azóta sem sokat vezettem.

Aztán jöttek a negatív élmények, amik igazán összekovácsolják a csapatot. Egy kis törés itt, egy nagyobb amott, hol a saját hülyeségemből, hol máséból. Az egyik akciómat még meg is bántam, de mit tehetünk, vagyunk, amilyenek vagyunk, hülyeségestül, mindenestül. A legrosszabb közös élmény azonban nem egy törés, hanem egy hatszáz kilométeres út volt az autópályán.

Az Integrával utazni a legborzalmasabb – soha ne utazzanak Integrával autópályán, elviselhetetlenül hangos –, itt ráadásul volt más is. Elindultunk Brnóba, talán a WTCC-re, talán a DTM-re, már nem is tudom. A kocsi forgalmiját itthon felejtettem. Ezt Budaörsnél vettem észre, de már nem fordultam vissza, úgysem kérik soha. Most sem kérték, egészen a határig. A szlovák határőr, mintha megérezte volna, azonnal az autó papírjait kérte tőlem.

Hosszas matatás után mondtam, úgy látszik, otthon maradt, majd a szomszéd, barát és drúg – oroszul így mondják, hogy barát, ha jól emlékszem – szavakat ismételgettem sűrűn, mantraszerűen, és közben mosolyogtam kedvesen. Megmutattam a jegyeket, a sajtóigazolványomat, elmondtam, mennyire szeretjük az autóversenyt, hogy másnap reggel már kezdődik, és annyi időnk egészen biztosan nincsen, hogy még visszamenjünk Pestre a papírokért. Erőlködésemnek meglett a gyümölcse, a határőr nem büntetett meg, de sajnos továbbra sem engedett be az országba.

Mit volt mit tenni, Ausztrián keresztül mentünk Csehországba egy hosszabb és lassabb úton, és öreg este volt már, mire megérkeztünk. Hotelről hotelre szaladgáltunk, de mindenhol csak a képünkbe röhögtek. Szobát? Most? Képtelenség! Kiderült, hogy pont valami nagyszabású nemzetközi vásár volt épp Brnóban, a hotelszobák pedig mind elkeltek a városban és a város körül lévő falvakban egyaránt.

Talán már ki is találták, egy ilyen pozitív hangulatú este következő momentuma csakis egy kiadós igazoltatás lehet. Ahogy szállodáról szállodára szaladgáltunk, egyszer elfelejtettem visszakapcsolni a lámpát, a rendőr rögtön kiszúrt. Kérte a papírjaimat. Én odaadtam az útlevelem, és közben megállás nélkül jajveszékeltem, hogy nincs sehol egy szoba, hol fogunk így aludni, mi lesz velünk, ésatöbbi.

A rendőr újra meg újra megpróbálta elkérni a forgalmit, de én valahogy nem értettem, mit akar. Mutattam, hogy ott az útlevél, és kétségbeesett arccal könyörögtem neki, hogy mutasson egy olyan szállodát, ahol képesek fogadni bennünket. Én nyertem, a rendőr feladta, sőt, elnavigált minket a kétszázhatvanhatodik hotelig, ahol természetesen megint nem volt hely. Sebaj, legalább a yardtól megszabadultunk.

Az éjszakát a kocsiban töltöttük, nem volt más esélyünk. Nem is volt olyan rossz. A sportülések, ha hátrahajtjuk őket, egészen kényelmesek, sikerült aludni vagy öt órát. Hajnalban keltünk, megreggeliztünk, kávéztunk egy jót, később kimentünk a pályára, hogy megnézzük az időmérőt. Kábé 3 kilométerre a céltól még azért benéztünk egy csinos kicsi fogadóba, hátha. Bingó! Valami csoda folytán volt egy kétágyas szobájuk, amit gondolkodás nélkül, azonnal kivettünk. Mégis nyertünk! Nem volt könnyű, de sikerült. A hazaút azonban megint borzalmas volt. Ha tehetik, soha ne utazzanak Integrával, keservesen hangos.

Egyeseknél napok, hónapok, másoknál egy-két év is eltelik, mire útjára engedik az első önfeledt szellentést a takaró alatt a hitvesi ágyban. Mi már rég túl vagyunk az ismerkedési szakaszon, ezért hát szegény autóm nem veti azonnal a szememre, ha egy ideig kissé elhanyagolom. Koszos kívül, szemetes belül, és a mai napig nem cseréltem le rajta a téli gumikat. Kicsiny rozsdafolt is van rajta, kéne vele foglalkozni, csak mostanában valahogy nem jutok hozzá, sok az egyéb teendő.

Pedig szeretem, és ezt tudja ő is, ezért szellentés ide, elhanyagolás oda, viszontszeret, mert legalább olyan fontos, hogy mit gondolunk, mint az, hogy mit teszünk. Kétségtelen tény azonban, hogy tettekre is szükség van. Túl vagyunk a 110 000 kilométeren, most volt szervizen, kapott friss olajat meg szűrőket (a szűrőboltban a Kondorosi úton a Kia-emblémáról felismerték az autót, üdv, srácok!), ez volt az első lépés. A nyári gumikat már bevágtam a csomagtartóba, mire önök ezt a cikket olvassák, vélhetően már fent lesznek az autón, ami közben kívül-belül egyaránt makulátlanul tiszta lett.

Ország-világ előtt megígérem, hogy még a nyáron elviszem a kocsim egy fényezőhöz, hogy a rozsdafoltot kijavítsa, és a felniket is megcsináltatom – elméletileg két garnitúrám van, de a nyolcból minimum hat üt, szóval valójában egy sincs. Ha ezekkel megvagyok, csak arra kell ügyelnem, hogy ne törjem össze, mert egyébként a kocsinak semmi baja. Majd ősszel megy vizsgázni, addig más teendő nincs.

Az Integra idén tízéves lesz. Szép kor ez egy autónál, ő azonban nem érződik öregnek, nagyon jól tartja magát. Meg is tartom még vagy tíz évig. Ajánlgattak nekem mindenféle tuningot, mondták, hogy simán felturbósíthatom három-, sőt, akár négyszáz lóerősre, de nem gerjedek. Ez a kocsi jó így, ahogy van, nekem legalábbis tökéletesen megfelel. Régi harcostársak vagyunk, megismertem a jó és a rossz oldalait egyaránt, és nem ábrándultam ki. Hát várhat az ember ennél többet?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr881209328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

series_one (törölt) 2009.06.27. 21:16:49

@Stock:
"milyen jaguar? mi van??"

egy 1970es jaguar xj6. merhogy van. az is.

" lenyomtam a sierrával."
ez mit jelent?

hát, odaállt mellém hőbörögni egy ilyen integra, hogynamajdőahattalmasságosjappániaitecnikával megmutatja oszt lemaradt. meg még egyszer meg még egyszer. arról nem tehetek, hogy nem olvasta el a bal hátulján a cosworth feliratot.
:))))
persze utána megálltunk, megnéztük egymás autóját.

"és milyen volt?"

villanyfúró.
pörög, azt meg kell adni, de alig nyomaték a sierrához képest. egész máshogy kanyarodik is például. nekem akkor a sierra jobban tetszett. szerintem most is.

"szarul ment, vagy mi fáj?"

annyira nem ment szarul és semmi nem fáj. most jó?

"igen 260-nál tartunk, mert mint említettem leforogja az órát... az pedig óra 260-at jelent!"

általános iskolás koromban kezdtek bejönni a nyugati gépek oszt mindig azt néztük, hogy mennyi van beleírva, mert biztos annyit megy. ez most valamiért eszembe jutott. :)))

"igazad van nem 195, hanem 192! valóban lófütty a 106 lóerős literteljesítmény..."

és ennek mi az ára? ha nem forgatod szénné, nem megy.

de akkor mégi melyik átlag 4ajtós megy akkor "csupán" 230-at?

hm. mondjuk egy '94es bmw e34/525i nem egy nagy eresztés, ugye? na például az.

Stock 2009.06.27. 21:19:46

de az eleje arra megy amerre akarod, nem orrtolós, tehát ez sztem nem kizáró ok, hála a difinek!
1.8-as szívómotorból?
azért max a prémium kategóriában, 2 tonna körül..
melyik családi kombi tud 6,7es 0-100-at?
mi az aminek hasonló a hangja és hasonlóan gyors pályán?! igen pályán a kanyarokban, mert nem a dög erős motor a lényeg, hanem a kezelhetőség....
úgyhogy nem elég... :) sztem igenis kő kemény sportautó!

TME 2009.06.27. 21:20:49

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Te azért nagyon tájékozott vagy úgy látom. először is ki mondta, hogy fele olyan jó futómű van egyik-másik alatt. ezt Te képzelted ide, vagyis nem kommentálom tovább.

hogyne érdekelne az ár? ilyenkor azt fogja mondani a kedves tesztelőversenyző, hogy nem olyan gyors, nem olyan erős stb, de ezt nem is várhatjuk el tőle.

azt meg elfelejted, hogy egy RS EVO az kurvára rallihomológ. ugye tudod mi az? gyárnak olyan autót kell csinálni, ami az átlag juzernak és a buckára is megfelel. jah és Te meg már csak tudod, hogy mire használják ezeket az autókat ugye? hóban sárban. nem villantós autók ezek. max ebben az országban. de ha nem is hagyják el az utat (pedig de) akkor is az autó képes rá, míg a Tied nem igazán

Draco3D 2009.06.27. 21:26:31

A a ~190 ma már tényleg nem sok,valóban középkategóriás családi autókban is van ennyi,de a menetteljesítmény,hát csak hogy 0-100at mondjak 6,7,az átlag motorok szerintem családi kombikban 160-170lónál nem többek,viszont jóval nehezebbek.Kanyarról meg ne is beszéljünk."Nem kevés családi autóban több van",hát igen,ha BMW-ről beszélünk,még akkor is az emberek többsége kisebb motorral veszi.Azok kb pont ennyi lóval bírnak,viszont nincs ilyen menetteljesítmény.

Shadowbull 2009.06.27. 21:26:41

@Ratnet: "Nem érted a lényeget ugye? Unalmasak. "

Hat, oreg, ha neked ezek az autok unalmasak, akkor te totalisan ki vagy egve, mert mar gyerekkorodban is szupersportkocsi volt a jeled az oviba, anyu olyannal hordott mikor kisiskolas voltal, aztan erettsegire egybol kettot kaptal, hogy mindig legyen a cipodhoz illo szinu autod.

Vannak ilyen kiegett emberek, oket szoktak szallodai szobakban a farkuknal fogva felakasztva talalni.

sb

TME 2009.06.27. 21:27:55

@Stock: integra TypeR-ről van szó? igazi nyers gép. az egyetlen honda ami kéne az új accord mellett:)))

nem kell 500ló és 30milkás ár egy jó sportgéphez.

nemrég néztem egy NÉMET teszt videót melyben sportkombikat hasonlítottak össze. EVOIX kombi vs RS kombi audi. a versenyző, aki tesztelte őket, alig akart kiszállni az EVOból és azt mondta, hogy ezt hívják sportkombinak. szóval fele annyi lóerővel is lehet egy tisztességes és élvezhetőbb autót csinálni. mert japán. célgép és nem 2tonnás autópályacirkáló, amire ráfogják, hogy sportkombi.

lowcost autók között is van sok sportautó, ami tökéletes. és az átlagembereknek is alternatíva meg ha a realitás talaján maradunk.

Shadowbull 2009.06.27. 21:28:06

@Ratnet: "Az autó teljesen mást csinált mint megszoktam, nem 'találta ki' a gondolataimat"

Akkor ezek szerint nem vezettel meg se DSG-t, de robotizalt manualist.

sb

Stock 2009.06.27. 21:30:00

@series_one: tehát akkor gondolom gyorsulásról beszélünk lenyomás ügyileg?!
hány köbös volt a sierra? :)) azért egyenesben az nem mindegy.....
ha gondolod keress youtube-on videót.. és nézd meg hogy leforogja az órát..

ha menni akarsz forgatod.. ez miért áldozat? ha forgatod hiperűrugrik! amire rádob egy lapáttal a hangja, meg a nyers puritán felépítménye...

azért a bömös a maga idejében 10 guriga körülről indult... számomra nem éppen átag autó, de ezek szerint ebben is különbözünk.. :)

TME 2009.06.27. 21:30:50

egy M3asra de főleg egy M5re nem mondanám, hogy unalmas.

és úgy vettem észre, hogy nagyon sok szélsőséges gondolkodású emberke van itt is.

Shadowbull 2009.06.27. 21:30:58

@STAN75:

".Ha az ember be megy pl egy vasgyárba a túl elektronikázott autóval meg fog halni a mágnesesség miatt!!!!! "

OMFG!

sb

series_one (törölt) 2009.06.27. 21:32:34

@Stock:

"de az eleje arra megy amerre akarod, nem orrtolós, tehát ez sztem nem kizáró ok, hála a difinek!"

azé maradjunk annyiban, hogy akármit is csinálnak egy elsőkerekessel, mindig inkább az alulkormányzottság környékén lesz, mint semleges.

"1.8-as szívómotorból?"

ezek a japánok ezek olyanok, hogy mániájuk, hogy mindenből picit építenek.:)))

"azért max a prémium kategóriában, 2 tonna körül.."
mi is van ott? szeretem az állítmány nélküli mondatokat.

melyik családi kombi tud 6,7es 0-100-at?

jahogy nem kettőhatvan, legyen kettőharminc, de ha az megvan, akkor legyen gyorsulás.
:))))

"mi az aminek hasonló a hangja és hasonlóan gyors pályán?! "

sima civil, még csak nem is sportosnak tervezett autónál miért legyen ez szempont?
:)))

"sztem igenis kő kemény sportautó!"

jó. szted.

Shadowbull 2009.06.27. 21:32:37

@Hocek: Hej, egy Hocek.

Mit keresel te errefele, ahol a madar se jar?

sb

Stock 2009.06.27. 21:34:06

@Hocek: egyet értünk, bár nekem az s2000 is szimpi, pedig nem vagyok oda a roadsterekért.. :)

én sem kedvelem ezt a katalógus huszárkodást.. minek több 200 lónál és 1000 2-3 száz kilónál?!

engem érzékenyen érint, ha valaki azt mondja erre agépre, hogy nem sportautó!
baromi nagyot téved..

series_one (törölt) 2009.06.27. 21:34:09

@Stock:
mondom sierra cosworth.
az egyféle volt.
na jó, kettő, de lökettérfogatban nem különböztek.
nekem a gyengébbik volt.

Shadowbull 2009.06.27. 21:35:58

@Hocek: "lowcost autók között is van sok sportautó, ami tökéletes. és az átlagembereknek is alternatíva meg ha a realitás talaján maradunk."

Egyetertek, azzal a kitetellel, hogy egy EVO azert kurvara nem atlagember arkategoria.

Persze attol meg nagyon kiraly auto. A Mitsu meg rendes turbomotort is tudott hozza csinalni.

sb

Draco3D 2009.06.27. 21:36:31

Azért az tényleg érdekes gondolkodásmód(elvakultság) hogyha valaki R8-ra M3,M5 re azt mondja unalmas...Nem tetszik a stílus,oké de hogy unalmas...Sok erőnél meg egyszerűen kötelező valami sokkal sokkal gyorsabb/jobb mint a kézi váltó.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.27. 21:42:48

@Hocek:
Ezt írtad: "jah meg kanyarban és mindenhol, ahol nem tükörsima az aszfalt. pl hóban, esőben, poros úton."

Attól, hogy nem írom oda, hogy nem kell mindent teljesen szó szerint érteni (pl. "fele olyan futóművet és meghajtást sem"), még reménykedtem, hogy átér a mondanivalóm lényege :-) Szóval: nem kell azt hinni, hogy egy EVO alatt sokkal de sokkal jobban működik a valós életben az összkerék-meghajtás, mint pl. egy Porsche alatt, mert a németek sem nézelődéssel töltik azt idejüket autófejlesztés közben. Előny a ralis múlt, de nem behozhatatlan.

Na és az árak. Engem, ha sportkocsit veszek, az érdekel, hogy nagyon jó legyen. Ha ennek kétszer annyi az ára, akkor kétszer annyi. Én nem gondolok olyanra egy automata EVO esetén, hogy "ugyan szarabb a váltója, de egy tízessel olcsóbb is az M3-nál", hanem sokkal inkább az járna a fejemben, hogy tizen valahány millióért miért nem majdnem olyan jó legalább, mint a kézi váltó.

A harmadik megállapításodra: hányan hagyják el pl. az EVO tulajok közül rendszeresen az aszfaltot? Tizen-valahány milliós, szépen fényezett autókkal járnak "buckázni". Aha... :-)

"nem villantós autók ezek" - nézz körül...

"de ha nem is hagyják el az utat (pedig de) akkor is az autó képes rá, míg a Tied nem igazán"

Az enyém is tud hóban menni, méghozzá elég magabiztosan. Hogy nem megy sárban? Kit érdekel? 40 milliós sportkocsival nem "illik" dagonyázni :-)

Shadowbull 2009.06.27. 21:42:54

@Stock: "minek több 200 lónál"

Loerobol sohasem eleg. 200 lo az eleg sovanyka.

sb

TME 2009.06.27. 21:48:51

@Shadowbull:

pedig nem szoktam tudod! de már fáj a sok hülyeség. szóval néha muszáj:DDD

TME 2009.06.27. 21:52:24

@Stock: nekem at ITR formája tetszik. egyszerű és mégis van benne vmi vadság. fehérben nagyon tetszik. éshát csörög, zörög, ráz. jó az:)

de csak újat vennék (ha lenne), gondolom tudod miért:P

Stock 2009.06.27. 21:53:51

@series_one:
"azért max a prémium kategóriában, 2 tonna körül.."
mi is van ott? szeretem az állítmány nélküli mondatokat."

192 ló... nem prémium 4 ajtós nem sok van ekkora teljesítménnyel! de ha van is az is messze az átlagtól... (bár ez a fogalom elég relatív)

"jahogy nem kettőhatvan, legyen kettőharminc, de ha az megvan, akkor legyen gyorsulás.
:))))"
ezt meg én nem értem, hogy mit takar..

"sima civil, még csak nem is sportosnak tervezett autónál miért legyen ez szempont?
:)))"
csak azért mert te montad hogy nem sport, és ezt átlag is tudja... :))

series_one (törölt) 2009.06.27. 21:58:57

@Stock:

ja, legyen négyhengeres, minimum százkilencven lovas, de legfeljebb elsőkerekes, háromajtós és japán, na az a fasza autó, semmi más?
:))))

Stock 2009.06.27. 21:59:50

@Shadowbull: nekem bőven elég.. én szeretem azt érezni, hogy közel kiautózom a határait , még ha ez illúzió is.
tehát engem nem az eltúlzott erő hoz lázba, hanem a kezelhető teljesítmény... :)

Shadowbull 2009.06.27. 22:04:59

@Stock: Kezelheto teljesitmeny?

Skoda 120?

sb

Stock 2009.06.27. 22:05:19

@Hocek:
részleteiben számomra nem egy szépség, de az összhang az engem is megfog, messziről látod rajta, hogy valami van benne ;)

jah vágom, én is néztem egy párat, annó... :))

Stock 2009.06.27. 22:08:59

@Shadowbull: azt vezettem életemben először, még a kormány alatt néztem ki... kellemes emlék.. :)

de sztem nem kiautózható az ereje....

:))
mmint azért mert nincs futómű, fék... és gázadásra se csinál semmit..

Stock 2009.06.27. 22:12:56

@series_one: isten ments! ezt mondtam volna?!
imádom a német kocsikat (ha már nemzethez kell kötni)...

nem azt mondtam, hogy csak az inti az autó, azt mondtam hogy az inti igenis sport auto és te ezzel vitáztál...
de azon kívül, hogy elsőkerekes mást nem nagyon mondtál érvként..
pedig ha vezetted tudnod kéne, hogy ennek a kocsinak ez abszolút nem gyenge pontja!

series_one (törölt) 2009.06.27. 22:17:50

@Stock:
fogalmazzunk úgy, hogy nem ez a leggyengébb.
de legyél boldog, boyracerek közt egész jó autó lehet.

Stock 2009.06.27. 22:19:11

@series_one:
nah mesélj mi a leggyengébb??
mi az a boyracer???????

Stock 2009.06.27. 22:24:18

@series_one: neked mi a jó autó? mitől?

Hrzrasn (törölt) 2009.06.27. 22:46:09

@HAWOCK: "vannak olyanok akik bár tökéletesen tisztában vannak azzal hogy milyen jó és gyors egy ilyen váltó mégis a manuális kivitelt választják, hogy közelebb kerüljenek az autózás klasszikus értékeihez."

Ez egy faszság. Egyrészt aki meg tudja venni, megveszi, másrészt ennyi erôvel önindítót se kérjél bele, hanem kurblizz minden reggel, hogy közelebb kerülj az autózás klasszikus értékeihez.

Az autózás kurvára nem a tradíció nevében történô szopásról szól, öcsibusz, hanem az élvezetrôl. Abban meg a duplakuplungos váltó hülyére ver (jelenleg) bármilyen hagyományos váltót.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.27. 22:50:07

@STAN75: "Pl:Önautomata válto,túlzsúfolt elektronika.Ha az ember be megy pl egy vasgyárba a túl elektronikázott autóval meg fog halni a mágnesesség miatt!"

Te viszont az idiotizmusba fogsz belehalni.
Meg sem próbálom kitalálni, hogy mégis mi a faszt akartál mondani.

Ratnet 2009.06.27. 22:58:47

@Shadowbull: Hát "öreg", mit tudnék még neked mondani, hogy ne a hónaljszagú 'újautóbizonygatásoddal' gyere.
Nem érted? Nem érdekel a krumpliforma. Se dsg-vel sem semmilyen csiribirifaszommal.

Kiskoromban pedig még voltak divatban autóformájú gépkocsik, így volt mit kiragasztanom a kisszobám falára.:-)

Neked Duran-Duran posztered volt vagy már Backstreet Boys? "öreg"...(esetleg netalán valami 'régi fos' képe?):-)

Csak nem tudom miért ilyen hihetetlen, hogy többre tartok formailag pl. egy Taunus GT Coupe-t, mint egy Audi TT-t. Csakhogy a németeknél maradjunk.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.27. 23:01:11

@RWD: "Ezeket tudtam eddig is"

A baj csak az, hogy mindössze elméletben, a gyakorlatban a büdös életben nem volt paddle a kezedben, különben nem írnál le olyan önámító ökörséget, hogy:

"Én nem adnám semmiért a manuális kuplung+váltó kombót"

Ratnet 2009.06.27. 23:01:15

@Shadowbull: Nem. Viszont nyertem már versenyt pl. Ladával és borzasztóan élveztem, amit te a "büdös életben" nem fogsz.:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.27. 23:06:23

@Rocko-: "de a fentihez hasonló képet nem fogsz tudni gyártani, kurva nehéz egy 200 fölött mozgó autóban fixen fényképezni, úgy, hogy megelelően legyen kiexponálva mind az út, mind a műszerfal."

A kutya nem kérte, hogy legyen pengeéles a háttér, mindössze annyit, hogy látható legyen, és ne egy garázsajtó legyen rajta. Te tényleg ennyire nehéz felfogású vagy?

"jah, hogy alkalamzkodjak hozzád: én meg ehhez értek, te hülyegyerek."

..hiszed te.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.27. 23:09:57

@odanézz: "Jó lenne már ha egy kicsit visszavennél a pofádból"

Különben mi lesz? Lerajzolsz? Csúnyán nézel?
Kihívsz egy vérre menô gombfocimeccsre?

"Értelmetlenségeket fröcsögsz mindvégig."

Lehet ôket sorban cáfolni, pofázás helyett.

Shadowbull 2009.06.27. 23:10:08

@Ratnet: Akkor milyen alapon szolsz le akarmit is, amirol max. az ujsagban olvastal?

sb

Ratnet 2009.06.27. 23:12:34

@Shadowbull: Mert talán nem csak az újságban olvastam. Ellentétben veled, aki elméletben éli az életét.:-)

Shadowbull 2009.06.27. 23:13:26

@Ratnet: "Neked Duran-Duran posztered volt vagy már Backstreet Boys? "öreg"...(esetleg netalán valami 'régi fos' képe?):-)"

Mivan?

Metallica.

"nem tudom miért ilyen hihetetlen, hogy többre tartok formailag pl. egy Taunus GT Coupe-t, mint egy Audi TT-t. "

Miert lenne ez hihetetlen? Nem is errol volt szo eddig, hogy neked mi tetszik. Te itten fikazol kerlekszepen olyasmit, amirol egyreszt se targyi tudasod, se tapasztalataid sincsennek.

sb

Ratnet 2009.06.27. 23:14:30

@Shadowbull: Ja, a dsg-t? Idézd már be ahol épp leszólom légyszives.

Shadowbull 2009.06.27. 23:15:21

@Ratnet: Eppen most irtad, hogy nem vezettel se DSG-t, se egyeb robotizalt valtot.

De azert kitalaltad, hogy nem azt csinalja, amit te szeretnel. Ezt te minek nevezned?
Mert en tartalmatlan pofazasnak.

Bar lassan kezdjuk megszokni.

"veled, aki elméletben éli az életét.:-)"

MEGALOL :)

sb

yard (törölt) 2009.06.27. 23:15:35

@Hrzrasn:
faszt idegeskedsz!:)
Olvasd végig az egészet!
Megtudod pl. mi is az a "V-tech" :))))

Ratnet 2009.06.27. 23:16:33

@Shadowbull: Metallica? Mint minden második divatrockernek.:-) Így már értem a trendi autó-ízlésedet is.

Tapasztalati és tárgyi ismeret formákról??? Medveanyám!:-)))

Hrzrasn (törölt) 2009.06.27. 23:16:33

@Shadowbull: "es rohogsz felszabadultan, mint amikor eloszor ultel a korhintan,"

Találó hasonlat, csak sajnos hiába magyarázod ezt olyanoknak, akik eddig csak fényképen láttak körhintát :)
(Viszont fénykép alapján is kurvára értenek hozzá, és komoly arccal magyaráznak a körhintázás hagyományairól.)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.27. 23:19:22

@Ratnet: "Ellentétben veled, aki elméletben éli az életét."

Hát, ha már észt nem adott neked a jóisten, legalább arcod legyen, nem? ;)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.27. 23:22:42

@yard: "Megtudod pl. mi is az a "V-tech" :))))"

Utálom azt a zenét ;)

Ratnet 2009.06.27. 23:22:44

@Hrzrasn: Rád is vonatkozik az általad idézett mondatom.:-)

Rocko- 2009.06.27. 23:24:26

@Hrzrasn: "A kutya nem kérte, hogy legyen pengeéles a háttér"
lófaszt nem, majd akkor meg az lesz, h életlen a háttér, és amiatt kamu.

"..hiszed te."
azért azt ugye tudod, h ezzel kurvára pofára lehet esni?
azért hadd tudjam már én hogy mihez értek. kurvára nem ismersz, csak gecie távolról ugatsz geci magas lóról. ne akarjál már mindenkitől okosabb lenni.
mert pofon lesz a vége. és nem tőlem.


részemről vége.

Henry82 2009.06.27. 23:25:34

Hrzrasn:
"Az autózás kurvára nem a tradíció nevében történô szopásról szól, öcsibusz, hanem az élvezetrôl. Abban meg a duplakuplungos váltó hülyére ver (jelenleg) bármilyen hagyományos váltót."

Az új típusú automata váltók a techika csúcsát jelentik, de azért nem kell azokat megkövezni, akik ennélkül találják élvezetesebbnek a vezetést...
Ha a következő újítás a kormánytekerési techinkádat veszegeti ki a kezedből, meg néhány más dologban is munkannélkülivé tesz, akkor is azt fogod mondani, hogy márpedig ezek kellenek, hogy tökéletesítsék a vezetésed hatékonyságát?
Akkor végül azon találod majd magad, hogy üldögélesz az autóban és csak a célállomást kell bepötyögnöd...

Shadowbull 2009.06.27. 23:26:31

@Ratnet: Latom a Metallicat ugyanugy nem ismered, ahogy a DSG-t :)

sb

Ratnet 2009.06.27. 23:26:44

@Shadowbull: Nemhogy nem vezettem, hanem nem érdekel. Azt meg még mindig várom, hogy beidézd ahol épp fikázom az általad nagyra tartott új technológiákat.:-)

A hagyományos váltót és a kütyük nélküli autózást viszont többre tartom bármilyen csiribirinél.

Shadowbull 2009.06.27. 23:28:11

@Ratnet: el is felejtettem: eddig formakrol beszeltunk? A DGS az forma?

Latom, a memoriad is csak 2bites, meg azt is elfelejted, amit par oraval ezelott irtal :)

sb

Ratnet 2009.06.27. 23:34:46

@Shadowbull: Hát persze, csak te ismered egyedül a világon.:-)

Ratnet 2009.06.27. 23:42:32

@Shadowbull: Ezt írtam 11.31-kor:
"Nem érted a lényeget ugye? Unalmasak. Formailag is. Hiába van tele videókkal a net és mutogatod napestig. Ez is csak növeli az unalmat. Minden sarkon van ilyen forma. Először csak túl populáris aztán átfolyik unalomba."

Ebbe vauvauztál bele. Van még hülye kérdésed?:-)

És idézd már hol szidom a modern technikát.

Shadowbull 2009.06.27. 23:42:35

@Ratnet: Johogy.

Meg egyutt is turneztunk valamikor 92-ben. A datum mar homalyos, mert totalisan szetszivtuk magunkat :)))

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.06.27. 23:44:35

@Henry82: "Az új típusú automata váltók a techika csúcsát jelentik, de azért nem kell azokat megkövezni, akik ennélkül találják élvezetesebbnek a vezetést..."

Nem kövezek meg senkit. Mindössze az lenne a tiszteletteljes kérésem, hogy akinek még a büdös életben nem volt paddle a kezében, a DSG kapcsán kussoljon szakértés és ostobaságok szajkózása helyett.

Ratnet 2009.06.27. 23:46:35

@Shadowbull: Hú, nekem ilyen élményem csak kezdő magyar zenekarokkal van. Például slambucot ettünk Táborfalván, meg Debrecenben ittunk, ilyenek. Akkor én most vesztettem?:-)

Shadowbull 2009.06.27. 23:49:23

@Ratnet: ebbe marhara nem ugattam bele, mert mindenkinek egyeni szocialis problemaja, mit tetszik neki meg mi nem.

Az automatavaltos okossagodat szoltam le, mert az DSG tekinteteben bizony marhasag.

sb

Shadowbull 2009.06.27. 23:51:01

@Ratnet: Ugye nem vagy debreceni? Kenytelen leszek letagadni a szarmazasom :))

sb

Ratnet 2009.06.27. 23:53:39

@Shadowbull: Szerencséd van. Nem vagyok.:-)

Shadowbull 2009.06.27. 23:57:55

@Ratnet: A slambucbol itelve viszont valszeg a hajdúság :)

sb

Ratnet 2009.06.27. 23:58:25

@Shadowbull: De milyen "automataváltós okosságom"? Ezt nem értem. Idéznéd?

Fentebb helyeseltem, hogy élvezetben nincs párja a manuális váltó-kuplung kombónak, amit egy kommentelő nagyon találóan megfogalmazott.

Ezek pedig asszem olyan magánvélemények amikre nem jó válasz a "neked a büdös életben".:-)

Ratnet 2009.06.28. 00:00:13

@Shadowbull: Ne nyomozz, elárulom: pesti gyerek vó'ttam. Csak körbejártam néha az országban inni...meg enni.:-)

Shadowbull 2009.06.28. 00:16:48

@Ratnet: "Fentebb helyeseltem, hogy élvezetben nincs párja a manuális váltó-kuplung kombónak"

Mondod ezt ugy, hogy DSGt/SMG-t eddig csak ujsagban lattal :)

Szerintem a rantotthus sokkal finomabb mint a belszin, de belszint meg sose ettem.

sb

Henry82 2009.06.28. 00:23:22

@Hrzrasn:
"Mindössze az lenne a tiszteletteljes kérésem, hogy akinek még a büdös életben nem volt paddle a kezében, a DSG kapcsán kussoljon szakértés és ostobaságok szajkózása helyett. "

jaja ja ez jogos, talán nem is a megfelelő embert szólítottam meg, de akkor nekem is lenne egy tiszteletteljes kérésem, ne szóljátok le azokat akik az idők végezetéig manuálisan akarnak váltani(köztük engem is), tény, hogy a DSG-k meg a többi gyorsabb, pontosabb, hatékonyabb, talán élvezeti értékkel is bír, de nem mindenki buzul meg ezektől a mai ánuszrózsavakaró, magától gyorsulgató, fékezgető, de leginkább duplakuplungal váltogató "csodáktól"

Egyébként is duplakuplung, ne vicceljünk már, szaros utcai autókról beszélünk...

Henry82 2009.06.28. 00:27:39

@Shadowbull:
"Mondod ezt ugy, hogy DSGt/SMG-t eddig csak ujsagban lattal"

de kit érdekel?
akinek van erre affinitása, az kipróbálja, tetszik neki, talán következőre olyat is vesz, de van aki ki sem próbálja, mert leszarja, maga akar váltogatni, akkor is, ha az új DGHSKJFKG váltó 0.00001 mp alatt vált!
Mit számít ez?
Melyikőtök F1 versenyző, vagy Ferrari teszpilóta?

Shadowbull 2009.06.28. 00:35:10

@Henry82:

Teljes mertekben igazad van. CSak akkor leszolni sem kene, meg olyat allitani, hogy a kezi valto a nagybetus vezetesi elmeny.

Vezetesi elmeny a masik is. Csak masfajta.

En ahogy mar irtam, imadom a kezi valtot, de vannak autok, amikbe egyszeruen nem illik.

sb

Ratnet 2009.06.28. 00:47:31

@Shadowbull: Ki ne látott volna már pl. Caddy-t ne vicceljél.

Ratnet 2009.06.28. 00:55:46

@Shadowbull: Én még részemről hozzátenném: a manuális váltók közül is azokat szeretem amiknél a váltókar közvetlenül a váltóházhoz kapcsolódik.

Valamint az sem árt, ha a kaszniban hosszában van a motor, és forog valami a kardánalagútban.:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.28. 11:14:45

@Henry82: "akkor nekem is lenne egy tiszteletteljes kérésem, ne szóljátok le azokat akik az idők végezetéig manuálisan akarnak váltani"

Te tényleg ilyen nehéz felfogású vagy? Nekem manuális shortshift van az autómban, és mindössze annyit kértem, hogy akinek fingja nincs, mi fán terem a paddle, kussoljon a témával kapcsolatban.

"de nem mindenki buzul meg ezektől a mai ánuszrózsavakaró, magától gyorsulgató, fékezgető, de leginkább duplakuplungal váltogató "csodáktól""

Sajnos halvány fingod nincs, mirôl beszélsz. Mi a faszomtól gyorsulgatna meg fékezgetne magától egy VÁLTÓ?

yard (törölt) 2009.06.28. 11:43:45

Hrzrasn !!!!

Jó lenne, ha magadba szállnál, és ezt a rosszizű marketing dumát -melyet itt folyamatosan képviselsz- egyszer és mindenkorra befejeznéd!
Vedd már tudomásul, hogy a világ autóbuzikból áll, akik minden létező és nem létező szabadidejüket kocsijuk basztatásával és a vezetés élményével (bár nem tudom erre mikor van idejük) és szakmai továbbképzéssel töltik.
Tekintetük eszelősen révedező, bontókról, beszerezhetetlen alkatrészekről, javítási könyvekől álmodoznak.
A mai autók az általad képviselt marketingbűztől áradnak, tele felesleges szarral.
TC-s tapasztalataim szerint egy (mindenféle, talán még szexuális élményt is nyújtó) autó kb. ilyen:

1.Mindenképpen alvázas, merev tengelyes (nehogy má' a CNC-k korában gond legyen egy függőcsapszeg)
2.Rugózás:csakis laprugó -abban lehet a rugólapokat cserélgetni, zsírozni, stb. -ez vasárnaponként jó elfoglaltság. Amúgyis legyen qrva sok zsírzógomb, melyeket rendszeresen lehet töltögetni.
3. Tök elegendő 1 féle felni és gumiméret, kivitel ugyanaz, így csereszabatos. Gumi csak a jó gördülési ellenállású diagonál lehet, lehetőleg ujrafutózott (spóroljunk má').
Ezáltal fokozódik az úton tartáshoz kapcsolódó veztési élmény.
4.Motor: lehet bármilyen egyszerű oldalszelepelt, de csak hosszában elhelyezve (a kurbli nyílás miatt)
5. Ilyen úri huncutság, mint a zárt rendszerű hűtő felejtendő. A ventillátor meg forogjon állandóan, ha már kifizettem!
6. Váltó: szinkrongyűrűket lehet felejteni. Az a bal láb simán tud kétszer kuplungolni -ha már élmény.
7.Fékek: csak dobfék, jó legyen hidraulikus, de rásegítő nélkül (ne pazaroljuk azt a vákumot), izmosodjon a jobb láb is, meghát így élmény megállni.
8.Gyújtás: vissza a beválthoz, de azért a rotoros gyújtáselosztó maradjon meg, a röpsúlyos és vákumos előgyujtás szabályzással. Ezt téli hétköznapokon izgalmas basztatni, meghát egy megszakító hézag állítás -10 fokban élmény.
9. AC pumpa (pláne elektromos) felejtendő, a régi bevált ejtőtartály elöl miért nem jó? Ütközésnél sem veszélyes, hiszen itt rendszeresen koppannak 40-el betonfalnak öv és légzsák nélkül, oszt semmi bajuk. A porlasztó az legyen bonyolult, sok millió fúvokával és állítócsavarral, szerda esténként jó azt tisztogatni, tekergetni.
Természetesen szivató. Nehogy má' ne legyen joga az embernek a keverékképzéshez, az élményről nem is szólva.
10.Műanyag alkatrész egy sem lehet!Drága kőolajat és gázt inkább használjuk másra. Egyébbként is a hardwer legyen vas!!!
11.A sok meghibásodó, szervíztápláló elektronikát kivágni a francba! A legbonyolultabb villanyeszköz a bimetálos index lehet! Kapcsolók: meg le a kormányról! Hol az élmény ha minden kézreesik? Egyébbként is vissza a többfokzatú, bevált húzogatós Bosch kapcsolókkal! Önindító: bendixet feledni, taposós bevált legyen , de elegánsabb a kurbli.Ugyanilyen faszság a sok komplikált ablaktörlő szerkezet. Önnálló motor a szélvédő tetején (rajta a kapcsoló) és kész.
A halogén izzókat, projektoros, meg xenon lámpákat is feledni, ezek csak drágíjják' az ótót.
12. Ülés csak fix lehet! Merthát legyen már vezetési élmény. Borítása könnyen tisztítható műbör (egy élmény autós ugyis mindig olajos-zsíros). Ablak egyszerű pl.felhajtható L.kacsa), semmi villany, meg tekerentyű.
13.Ilyen marketing baromság, mint klíma, sok hárombetűs felejtendő. Ezek csak drágítják a verdát.Valamilyen fűtés legyen, de azért hagyja meg a hidegben autózás élményét.
14.Namost rádió, meg valamilyen lejátszó, pláne HIFI nehogy má'. A vezetés önmagában szórakoztat és élményt nyújt.
Kb. ennyi.
Tehát kérlek szállj magadba!
Én azért márcsak megmaradok a csendes, tágas, kényelmi bisz-baszokkal felszerelt jól gyorsuló, ha akarom nagyon megy, biztonságos (nak tartott) autóknál -nekem azt vezetni az élmény.

STAN75 2009.06.28. 12:37:01

Ez mind szép és jó.Nekem spec van időm az autó(kat) buzerálni mert ez a szakmám:-D és sztem sokan vannak még ezzel így.Hát na ez a CARtársadalom. Olyan kanyarsebességeket lehet elérni vele,hogy három utasból három sikítani kezd. totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=26284

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.28. 12:54:59

@yard:
:-D Ezigen! Leborulok előtted :-)


@Henry82:
"Az új típusú automata váltók a techika csúcsát jelentik, de azért nem kell azokat megkövezni, akik ennélkül találják élvezetesebbnek a vezetést..."

Nem kövezett meg senki senkit. Ha az tetszik valakinek, hogy ő vált, hát tessék. Csak akkor ne fikázza a modern, nagyon komoly automatákat olyan, aki még életében nem használta. És talán el kéne fogadni azt is, hogy másnak éppen ez a villámgyors, emberi kéz által kivitelezhetetlen váltás is az élmény része :-) (Ahelyett, hogy ezredszerre is a saját álláspontját szajkózza, ami nagyon idegesítő és unalmas már.)

A kézi váltót szeretik sokan? Senki nem szólja meg őket ezért. A baj ott kezdődik, mikor egyesek (99%-ban tapasztalat nélkül) leszólják a modern automatákat, és nem bírják elfogadni a másik véleményét.

Ratnet 2009.06.28. 13:05:55

@yard: "Vedd már tudomásul, hogy a világ autóbuzikból áll, akik minden létező és nem létező szabadidejüket kocsijuk basztatásával és a vezetés élményével (bár nem tudom erre mikor van idejük) és szakmai továbbképzéssel töltik."

Jó.:-)

De hadd segítsek egy cseppet:

'Vedd már tudomásul', hogy a világon vannak igazi autóbuzik, akik minden létező és nem létező szabadidejüket kocsijuk basztatásával és a vezetés valódi élményével töltik, és leszarják a kényelmi extrákat, viszont autodidakta módon megtanulják megjavítani autójukat és elolvassák ami érdekli őket. Ezért nem kell lehúzós, bizonytalan szakértelmű szervizekbe hordaniuk a szeretett kocsijukat. Nem utolsó sorban jól bánnak a szerszámokkal.
Szerintük igazán 'egyedi' autót készen/pénzért nem lehet megvenni, hanem azt mindenki saját magának építse meg. Sokkal többre tartanak egy sajátkezüleg felújított és rendbentartott vén tucatautót, mint bármilyen újonnan kapható drága csodakütyüt.
Felesleges gondnak, költségnek, hibaforrásnak tartják az elektronikákat satöbbieket. És ami a lényeg: nem találnak az új autók formájában semmi vonzót, a műanyagok túlzott alkalmazásától és kivitelétől meg kifejezettem viszolyognak, számukra az olyasmi, mint a kínai piaci túldizájnolt műszaki cikkek, vagy mint az állandó, rogyásig unt, 'teszkóakciós' termékek. Gyomorforgatók.:-)

STAN75 2009.06.28. 13:06:53

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Mind a 2nek van előnye és hátránya kinek ez kinek az van akinek mind 2.

STAN75 2009.06.28. 13:10:56

Egy trabant is nyújthat ugyan akkora élvezetet mint akár melyik gép csoda.!!Csak néző pont kérdése.

Ratnet 2009.06.28. 13:14:10

@STAN75: Naná! A legjobban lehet vele kézifékes-kanyarodni és három keréken fordulni.:-)
Motorfelújítás egyedül egy parkolóban fél nap. Aztán mehet tovább a móka.

Én szerettem a Trabi-t.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.28. 13:53:56

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "A kézi váltót szeretik sokan? Senki nem szólja meg őket ezért. A baj ott kezdődik, mikor egyesek (99%-ban tapasztalat nélkül) leszólják a modern automatákat, és nem bírják elfogadni a másik véleményét."

Hiába magyarázod. Húszan, húsz formában, hússzor ugyanezt mondtuk el nekik, és továbbra is rendületlenül szajkózzák a faszságaikat tovább.

yard (törölt) 2009.06.28. 13:55:42

@STAN75:
Meg a sánta nő!
Lépcsőn pl. kifejezetten előnyös:))))

Hrzrasn (törölt) 2009.06.28. 13:59:27

@yard: Marha, ezen tíz percig röhögtem :D

Én a nap hátralevô részét a szar marketingszemét élménygyilkos paddle-ek csettegtetésével töltöm a hétvégére kapott autómmal a Kesselberg szerpentinjein, mindenkinek további kellemes szellemi maszturbációt kívánok :)

yard (törölt) 2009.06.28. 14:47:39

@Hrzrasn:
Rohadj meg:)))))
Irígyellek!!!!!!

Ratnet 2009.06.28. 14:57:46

@Hrzrasn: Most elképzeltem a tömeget, aki irígyli, hogy müanyagfüleket rángatsz, egy hegyen kanyarogva egy utcai kölcsönautóval.:-)

És milyen sok érdemed van benne.

Ratnet 2009.06.28. 15:22:48

Ööö...ha lehetne kérni, akkor most inkább őket irígyleném:

www.youtube.com/watch?v=AuvgpEIs22M&feature=related

:-)

yard (törölt) 2009.06.28. 16:10:30

@Ratnet:
Tisztelem ezt is azt is.
És érdekes módon sem nem utálom, le sem nézem egyiket sem. De nem akarok már erőszakosan magamra tukmálni semmiféle nézetet (még autós témában sem), és azt hiszem ezzel sokan igy vannak (vagyunk).
Azonban tisztelet a kivételnek a leghülyébb szakmainak egyáltalán nem nevezhető vélemények, érvek hangzanak el itten.
Úgyhogy béke. Per pilcsi azonban szívesebben ülnék Hrzrasn helyében, de gondolom miután olyat még nem vezettem, kiváncsiságom érthető:)

Ratnet 2009.06.28. 19:28:07

@yard: Itt van még egy észérv a 'hagyományos' autók mellett:

Minél egyszerűbb egy autó, annál tovább működtethető 'szak'szervízháttér nélkül. Ezek a túlextrázott, túlfacsart 'autócsodák' viszont azonnal elhalnak, amint egy kis válság miatt -vagy valami más oknál fogva- bezárnak a márkaszervizeik.

Ratnet 2009.06.28. 19:31:19

@yard: "miután olyat még nem vezettem, kiváncsiságom érthető"

Persze, hogy érthető. És mivel ez nem űrtechnológia, ígyhát elballagsz szépen egy kereskedésbe vagy nyílt napra és azt vezetsz amit csak akarsz.:-)

yard (törölt) 2009.06.28. 19:43:31

"Persze, hogy érthető. És mivel ez nem űrtechnológia, ígyhát elballagsz szépen egy kereskedésbe vagy nyílt napra és azt vezetsz amit csak akarsz.:-)"
Aha...próbáld ki. Voltam más ügyben, mész egy kört, 2-3 km egy kisérővel (ha hagynak egyedül).
De egy hétvégére (mondjuk lehet bérelni):)

" Ezek a túlextrázott, túlfacsart 'autócsodák' viszont azonnal elhalnak, amint egy kis válság miatt -vagy valami más oknál fogva- bezárnak a márkaszervizeik."
Azért csak nem zár be mindegyik:)

Tudod a mosóteknőhöz képest az első keverőtárcsás mosógépek is csodák voltak.
A tisztesség sztem viszont azt kívánja, hogy minden autót lehetőleg a korának megfelelő tipusokkal hasonlítgassunk.

De itt azért -ezzel egyetértesz, vagy nem- sok vad dolog hangzott el.

Sayniqua (törölt) 2009.06.28. 22:56:26

Volt pár sportos autóm, de egyszer sikerült kipróbálnom egy Integrát:

Az egyik haverom egy autós talira egy Integrával jött. Több se kellett a népnek, (velem együtt) megrohamozták a Hondát és onnantól fogva a haver lett a tesztpilóta, folyamatosan jöttek-mentek az emberek a géppel.
Én pofátlanul elkértem egy körre, hogy ráérezzek a híres-hírhedt Honda feelingre, végre meg akartam érteni a márkaimádók extázisba való kerülésének az okát, ha egy ilyen autót birtokolhatnak, hogy vajon mitől transzformálódnak nyálfolyató, bárgyú tekintetű zombikká, ha beleteszik a nemesebb felüket egy Integrába és mitől nő meg az arcuk, miért lesznek sznobok, abszolút lenézőek és miért hiszik azt, hogy legyőzhetetlenek lettek? Hehe, nem vagyok kis darab, de nem gondoltam volna, hogy a hátsó felem nem fér el rendesen a sportülésben. Beült mellém a haver is, millimétereken múlott, hogy majdnem összeért a vállunk. Ennyit a belső méretekről. Szinte a földön ülsz, ez király érzés, mintha egy gokartban feszítve szemlélnéd a világot. Indítás, pöc-röff, aztán a többi haver csodálkozó/lenéző, vagy "énisakarokmenniegykört" pillantásainak kereszttüzében kiólálkodtunk a mélygarázsból. A Könyves Kálmán körúton a híd irányába, pont telibe kaptuk a zöld jelzést -gyors pillantás a hőfokmérőre, üzemi hőfok ok.- mondtam a havernak, hogy kettesben vagyok, megnézzük a gyorsulást, gázpedál kopp, de nem hajtottam meg igazából, mert nem az enyém a gép és nekem vannak elveim.
2000 rpm-nél padlóztam, 5500-ig semmi sem történik, terhelés alatt normális gyorsulása van a gépnek és nem is nagyon sieti el a forgást, 5500-nél vált a vezérlés, megjön a kalsszikus hang és onnan tényleg pikk-pakk leforog 9500-ig, közben csörög-zörög, pattog mint a bakkecske, nem tudom, hogy a futómű meddig bírná leszakadás nélkül a jó magyar utakon, a kasztni egy vastömb, szilárd mint az állat, a kormány nagyon közvetlenül adja át az utolsó kavicson áthaladást is, ordít a motor, a hangja alapján először azt hittem, hogy valami hülye miatt direktszűrő van rajta, de kérdésemre a haver felvilágosított, hogy nincs rajta, ez így szól. Az élmény tényleg gokartos, és egészen jó, csak valamit hiányoltam, az pedig a NYOMATÉK. Azt ugyan kereshettem, várhattam, sehol sincs. Persze a nyomatékhiányt, fordulatszámmal pótolják, de akkor sem megy "akkorát" mint amit az ember várna tőle. A legjobb példa az volt, hogy amikor visszafelé mentünk a talihelyre, a hídra felfelé menet, jobb kanyar, be kettesbe-kanyarból ki, padló ééés vánszorog a gép, 5500-tól elindult, de közel sem úgy, ahogy sík úton, egyenesben.

Összefoglalva: nyáron, városban, lámpától-lámpáig király, ha 9 évvel ezelőtt tudtam volna venni egyet vadi újan, akkor most a "H" betűt nyalogatnám és minden mást fikáznék, de egy turbos kocsiból ebbe átülve úgy éreztem magam, mint aki jócskán teleportált az időben-visszafelé. Bohócautónak, ütni-vágni, streetracingolni, hülyéskedni-marháskodni tök király, de összegzésként, második autónak kéne.
Egyébként most már megértem a Hondás fiúkákat és próbálom respektálni őket.

Koczeka_EG6 2009.06.29. 10:59:05

@Sayniqua:
1.8liter szívó és 1130kg... nem kéne nagyköbcentis vagy feltöltős nyomatékhegyeket várni, pláne alacsony fordulaton. Simán jobban megy alul is mint bármelyik 1.8 szívó.
VTEC fölött meg azért teljesen más dimenzió.

Hatalmas tévhit, hogy csak 100-ig vagy lámpától lámpáíg jó. Tessék csak kipróbálni, lesz nagy megepetés!
Ha olajcsere rendszeresen megvan, akkor NAGYON soká bírja a nagy fordulatot széthullás nélkül, nem kell aggódni 1 pillanatíg sem.

w a s d 2009.06.29. 15:33:08

@loláb:

Van, akinek az ITR jön be jobban.
Más meg még a 316i- t sem cserélné el rá.

loláb 2009.06.29. 16:08:47

Na ja, ez igazából nem állásfoglalás, hanem poén. Annak szerintem jó.

vmaast 2009.06.29. 19:57:17

@loláb: Kivülről szinte tetszik, de a belső, az nagyon ratyi. Szubjektíve... Mondjuk az ülés kb. olyan, mint annó nagymamám lócája a kapu mellett.

Solon 2009.06.30. 13:01:09

@vmaast:
Nem egyértelmű melyik autó üléséről mondasz kritikát.

De ha az integra ülése hasonlít a nagymamád lócájára, akkor neki legalább jó.
Ugyan is az egy Recaro Speed, ami azért lássuk be nem szar...

vmaast 2009.07.03. 19:21:16

Nem, a 320-asban lévő valamiről írtam. Azt nem értem, hogy abban az árban, amit elkérnek a BMW-ért, nem lehet valami rendeset (alapból) beletenni? Csak mert a többi részleten mégiscsak látszik hogy át van gondolva, rendesen össze van rakva, nem egy rossz autó.
süti beállítások módosítása