Ó, miért? Miért? Mikor a szerkesztőségben már így is BMW-buzinak vagyok kikiáltva? Mégis pont velem történik meg, hogy TéZé – micsoda merénylet – a könyöklőben turkált, míg álltunk a rakparti dugóban ma reggel. Egy 15 000 kilométert futott, sokmilliós autóban. Én pedig szégyelltem magam, ó, jaj, ó, jaj, így múlik a világ dicsősége... Én kérek elnézést.
Váratlan, ronda zaj a dicső múlt tükrében, aljas újságírók és a véletlen találkozásának metszéspontjában
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Shadowbull 2009.06.07. 16:26:45
"Mert az autógyár annyit költ semmit nem tudó páváskodó dizájner kötschögökre, dillettáns mérnökökre, hatalmas beszálíltói hálózatra, logisztikára, meg mindeféle marketing majmokra, ostoba kábító marketingszövegre, hogy mindez annyira megdrágítja a végterméket, egy kis manufaktúra, még amellett is, hogy igen drága, egyedi vagy kis sorozatú alkatrészekből épít, drága és időigényes kézimunkával, simán versenyképes tud lenni."
Ez az egy mondatod tokeletesen osszefoglalja azt az abszolut sotetseget, ami a fejedben van az autogyartassal kapcsolatban.
Felepitettel magadban egy fantaziavilagot, amiben az autogyarak ugy mukodnek, ahogy te azt elkepzeled, de ennek a fantaziavilagnak semmi koze sincs a valodihoz.
Kar beled a karakter.
sb
www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.07. 16:44:20
Bocsánat, hogy beleszólok, de azok alapján, amiket írsz, annyira kevés vagy a nagy volumenű ipari termelés megértéséhez, hogy rossz nézni az erőlködésed.
Az, hogy egy mai modern autónak bármiben is konkurenciája, vagy egyáltalán csak félig vetélytársa legyen egy hagyományosan hulladék amerikai autó, a legnagyobb vicc.
"Nem véletlen dúl az oldtimer és a hotrod láz, aki kicsit tehetősebb, ott is rohadtul elege van a műanyag szemetekből, brutális, megbízható és örökéletű kocsit akar, elosztós gyűjtással, acél testtel, rozsdamentes alkatrészekkel, elpusztíthatatlan egyedi üvegszálas vagy karbonszálas beltéri elemekkel, stb."
Csak mondom, hogy a világ legnagyobb vetítőit felölelő országról beszélsz. Attól, hogy valaki mindig mindennel ki akar tűnni a tömegből, még nem biztos, hogy okosabb a többieknél. Kézzel, manufaktúrában épített autó mint "megbízható és örökéletű" autó? Lehet őket szeretni és rajongani értük, de khmmm... Egyébként a nagy luxusbálnák és hatalmas SUV-k legnagyobb piaca is az általad magasztalt ország.
Viszont:
"Ha mégis megreped a máűszerfal, leesnek a kárpitok vagy akármi, visszaviszed a műhelybe, és szó nélkül csinálnak másik egyedit, vagy ki fogják neked javítani és cserélni." - megbízhatóság és örök élet? Muhaha. Egyik mondatodban ellent mondasz a következőnek.
"Mert az autógyár annyit költ semmit nem tudó páváskodó dizájner kötschögökre, dillettáns mérnökökre, hatalmas beszálíltói hálózatra, logisztikára, meg mindeféle marketing majmokra, ostoba kábító marketingszövegre, hogy mindez annyira megdrágítja a végterméket, egy kis manufaktúra, még amellett is, hogy igen drága, egyedi vagy kis sorozatú alkatrészekből épít, drága és időigényes kézimunkával, simán versenyképes tud lenni."
Az eladási volumeneket hasonlítsd össze kérlek, utána gondolkozz el, hogy mi a felesleges... Egyébként egy manufakturális autó mikor olcsó egy tömeggyártotthoz képest? Csak ha a Spykerre, Königseggre, Wiesmannra gondolunk... Ócccóér adják mindegyiket, ja.
Nem akarlak megbántani, vagy beszólni, de szerintem ne erőltesd tovább ezt. (És szerintem kérdezd meg Shadowbullt, hogy mivel foglalkozik - gyanítom visszavennél az arcodból.)
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.07. 16:47:38
Hogy a mekdönci kaja finom, olcsó és megfelelő, azt nem írhatod, mert mindeki kiröhög, még azok is, akik ott kajálnak.
Hátennyi barátom, saját csapdádba estél, valódi érveid végig nem voltak, csak a személyeskedéssel felöntött léggömbhámozás.
Shadowbull 2009.06.07. 16:49:24
Na igen, hogy a motortechnologia azota fenyeveket ugrott, az nyilvan teljesen elhanyagolhato. Hogy csak a motoroknal maradjak.
"amit most átt vett a BMW is"
Nem vett at a BMW semmit. Egymastol fuggetlenul jutottak ugyanarra a megoldasra. Az mar a BMW problemaja, hogy o jott ki vele kesobb.
"ezt elhiszem. a végeredményt mégse láttuk."
Mar hogyne lattad volna. Az mas kerdes, hogy a toresi szilardsagi, torzios merevsegi kovetelmenyek, a zajszigetelesi elvarasok meg az extrak hatvanyozodasa, es persze az altalanos meretnovekedes felzabalta az eredmenyeket.
"magas a labda, tudod mire célzok. :))))))"
Fogalmam sincs.
"imho, ahol ember dolgozik, az mind robotizálható. egy emebr végtelenül egyszerű egy géphez képest, le lehet írni, mátrixolni az adott mozgást, amit végez."
Oriasi tevedes. Az emberi tevekenyseg, amit a dolgozo az osszeszereles soran vegez, olyan bonyolult, hogy 1az1ben nem is lehet gepesiteni. Ha szerelest akarsz gepesiteni, akkor az alkatreszeket, es magat a szerelesi folyamatot kell ugy megtervezni, hogy robotizalhato legyen. Csakhogy egy csomo esetben ez nem lehetseges. Peldaul azert, mert gyakran a szereles soran kulonfele ellenorzesi muveleteket kell elvegezni, vagy korrigalni a gyartasi tureseket, a korulmenyeknek megfeleloen dinamikusan eldonteni, hogy az adott alkatresz meg megfelelo-e, vagy mar selejt, es a szereles eredmenyet ellenorizni kell. Ez mind-mind nem (vagy korulmenyesen, dragan, es nem teljes koruen )robotizalhato. Egy robot elvegzi neked egy nap millioszor az adott muveletet, de nem tud igazitani, nem tudja a muveletet az adott korulmenyek szerint folyamatosan valtoztatni, meg egy csomo mindent nem tud.
Marpedig az autoosszeszerelesben nagyon gyakori a folyamatosan valtozo korulmeny. Egyszeruen a gyartasi turesek szorasa miatt. (arrol nem is beszelve, hogy gyakran sokfele tipust szerelnek ugyanazon a soron, eltero alkatreszekbol es muveletekkel) Ez a tema is messzire vezet. Egyszer menj vegig egy autogyar szerelosoran, nezd meg, hogy mit hogyan szerelnek (es esetleg kerdezz ra, hogy az adott dolgozonak meg milyen feladatai vannak azon kivul, hogy berakja a karpitot, beszerel egy csovet, meghuz egy csavart, stb) robotot elvetve fogsz latni, ha egyaltalan. Persze a karosszeriakat altalaban robotok hegesztik ossze, de az egy kivetelesen jol automatizalhato folyamat.
"mondjuk 20 évvel ezelőtti autót mennyire tud kezelni egy olyan ember, aki ABS, ESP, szervó és még franc tudja, h mihez szokott. gyanítom, h kevéssé."
Ugyanugy. Egy atlag kozlekedesben hanyszor avatkozik be az ABS, az ESP? Szinte soha. Ha mar beavatkozik, akkor ott veszfekezes, vagy sodrodas van, es jo, ha ott van. A vezetesi tudas egyiket sem tudja potolni.
"szerintem van összefüggés. "
A nejem tok atlag sofor. Ugyanugy vezette a full fapad Brava-t, meg a jol felszerelt Mondeot is. Amiota ABS-es meg ESP-s autokat vezet, nem kezdett el gyorsabban kozlekedni, nem megy jobban a hataron, nem csinal semmit sem maskepp. Szerintem nala az ESP meg sohasem avatkozott be.
Egy atlagember nem megy azert kemenyebben, mert vannak ilyesmik az autojaban.
Akkor meg mirol beszelunk?
sb
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.07. 16:59:48
Elég egyértelmű, hogy a mundér becsületét igyekszik védeni, viszont evvel csak méginkább megerőtsíti az elképzeléseimet, miféle emberek is dolgoznak az autógyárakban és tervezőirodákban, vezetőségekben :(
Nem látnak a saját egójuktól az orruknál tovább, itt a példa kicsiben, a mi SB barátunk.
Eleve miféle duma ez, hogy én hude visszaveszek?
Ha szerintem pesten csak íztelen fél nap alatt elsavanyodó süteményt kapni, kivéve amit a nagyi süt, és jön egy cukrász, akkor én leborulni vagyok köteles, mert ő tudja, hogy az ehetetlen sütit hogyan készítik, és az igenis jó?
Még te is jobbakat írsz, mint ő, mert bár a példáid és érveid messze nem tökéletesek, de behozod a képbe azt az érvet legalább, nagyon nagy tömegben csak xart érdemes gyártani olcsón, ugyis megveszik, a kispórolás meg a beépített élettartam meg innentől adja magát.
Shadowbull 2009.06.07. 17:09:52
Gondolom valami faluszeli autonepper lehetsz, legalabbis azok alapjan, amit eddig leirtal, es azt hiszed magadrol, hogy te aztan vagod az autoipart alfatol az omegaig, mert van nemi tapasztalatod azzal kapcsolatban, mit erdemes hasznaltan megvenni,meg melyik autoban mi fossa ossze magat 300e kilometer utan.
Ehhez keves vagy, raadasul a stilusod is elegge tenyerbemaszo, nekem meg nem feladatom mindenfele internetes amokfutot tanitgatni.
sb
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.07. 17:20:57
""Na igen, hogy a motortechnologia azota fenyeveket ugrott, az nyilvan teljesen elhanyagolhato. Hogy csak a motoroknal maradjak. ""
Tényleg? És mi az a nagy ugrás? A CR diesel, ami egy ostoba dollármilliárdokért kifejlesztett pénznyelő zsákutca? Ha valami elfogadhatót akarsz, turbó kell, részecskeszűrő kell, stb, stb? Igyse tart addig, mint a 30éve megbízhatóra fejlesztett injektoros benzines?
Mást én nem nagyon láttam, változó szelepvezérlés már 90es évek második felében is volt pl.
Lassan 2010van.
Hétizé..égett szag, síricsned.
:D
Változó löktérfogatnak, meg elektromos örvényáramú féknek, autó hajtására rásegítő "indító" villanymotornak, régesrég 24voltos rendszernek, kizárólag tartós robotizált váltóknak, meg ilyeneknek kellene lenni szériában, tartós kivitelben, megfizethető áron!
Ezeket, sőt, még többet jósoltak a 90es évek elején 2010-15re, az akkori 20év fejlődést előrevetítve a 70es évektől a 90esekig.
Namost ehhezképest az utóbbi 10 évben hihetetlen szinvonalat ért el a műanyag gyagyik alakra sütése és autó formában történő értékesítése, lemezek ufó alakra préselése, soksok marketingmaszlaggal felöntve, mást nem igen tapasztaltunk műszaki téren, legalábbis én nem.
A szalonba ugyanugy elektromos ablakos, bőrüléses, kézi fakanalas vagy hidrós automatás szánalmak állnak, mezei soros 4hengeres injektoros motorokkal.
Csak ezek már tényleg indokolatlanul agyonelektronizáltak, javíthatatlanok, minden közepes méretű darabjuk egy vagyon.
És ezért nem tartanak nemhogy, 20 de tán még 10évig sem majd.
eko 2009.06.07. 17:26:07
A kis széria megbizhatóbb.
Ez biztosan így van. A kis szériás kézzel készült izéket szokták több millió kilométeren keresztül nyúzni -30°C-tól +50°C-ig homok-, és hóviharban, olyan úton, amihez képest a Thököly út pamlagos ágy.
Mindezt mérnökök tucatjainak felügyelet mellett.
Vedd már észre, mekkora orbitális faszság, amit összehordasz!
eko 2009.06.07. 17:34:34
Egy jó példa a tájékozottságodat illetöen
Változó szelepvezérlés az Árpád motorvonaton is volt. 1930-at mutattak akkor a naptárak.
Bár igaz, hogy teljesen másképp oldották meg, de az elv nem mai keletü.
A fogalmaid szerint akkor most a Te igazadat bizonyitom, és ez az 1930-as években gyártott motor ma is korszerű, igaz?
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.07. 18:06:28
Kiforgatni és okoskodni lehet, csak sajnos az igazságot nehéz letagadni, az autóipar legutóbbi 10évének "fejlődése" a marketing, a minnél nagyobb tömeggyártás és profitfokozás illetve a biztonságról történő öncélú vetítés jegyében zajlott.
Volt még emellett egy dieselesítési vonal, alias fogyasztáscsökkentés, ami egy technológiai és környezetvédelmi rémálom, főképp a szegényebb "másodkezes országoknak", ahova majd tonnaszám okádják a kormot lefutva és szétkendácsolva ezek a maximum újonan "spórolós" műszaki agyrémek.
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.07. 18:12:09
Egy olyan újkocsit, aminek az első pesti kátyúban nyolcasra hajlik a lengőkar a futóművében, mondjuk 3évesen, vajon miféle hipertesztnek vetették alá szupermérnökökkel milliókilóméteren..?
Vagyhát....mi végett is..? Nagy megerősítés, hosszu élettartam volt a cél?
Jaaa...vagy 2dkg anyag kispórolásáról szólt ez inkább, mert millió kocsinál az dollárszázzerek összesen? :D
Bocsi..
Akkor egyszerűen mit is kell a kisszériába csinálni?
Anyagot bele és nem kell a húha-teszt, egyszerűen nem esik szét, ahogy az egyedileg épített rally és egyéb versenyautók sem?
Jénohát!
eko 2009.06.07. 18:25:49
Tény, hogy a legtöbb autót nem akkora kátyúra terveznek, amiből a kocsi ki sem látszik..
"Akkor egyszerűen mit is kell a kisszériába csinálni?
Anyagot bele és nem kell a húha-teszt,"
Több anyag = nagyobb suly = nagyobb fogyasztás.
Ezt akarod?
www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.07. 18:42:24
"Elég egyértelmű, hogy a mundér becsületét igyekszik védeni, viszont evvel csak méginkább megerőtsíti az elképzeléseimet, miféle emberek is dolgoznak az autógyárakban és tervezőirodákban, vezetőségekben :( Nem látnak a saját egójuktól az orruknál tovább, itt a példa kicsiben, a mi SB barátunk."
Nah, miféle emberek dolgoznak? (A stílusod egyébként "enyhén" beképzelt és mindettudóegyetemista-féle.)
"Eleve miféle duma ez, hogy én hude visszaveszek?"
Attól, hogy mindent fikázó stílusban osztod az észt, még nem feltétlenül van igazad. Azokkal szemben főleg nem, akik mondjuk egy BMW szintű gyártóban veszik ki részüket a tervezésből-fejlesztésből.
"Ha szerintem pesten csak íztelen fél nap alatt elsavanyodó süteményt kapni, kivéve amit a nagyi süt, és jön egy cukrász, akkor én leborulni vagyok köteles, mert ő tudja, hogy az ehetetlen sütit hogyan készítik, és az igenis jó?"
Ha itt az ízetlen-savanyodó süti mondjuk egy BMW, a nagyi sütije meg egy amerikai (fontos kitétel!) kézzel tákolt hátheccs, akkor egy kicsivel többet tud a szakmáról a BMW - tetszik vagy sem. Ha nem így látod, akkor rosszul értelmezed a valóságot és a realitást. (Amúgy mutass már egy olyan manufaktúrát, ahol az utolsó csavart is maguk tervezik és gyártják le, mert addig csak üres fikázás minden. Persze nem árt az sem, ha 100 autónál már többet adtak el életükben ezek a gyártók.)
"Még te is jobbakat írsz, mint ő, mert bár a példáid és érveid messze nem tökéletesek, de behozod a képbe azt az érvet legalább, nagyon nagy tömegben csak xart érdemes gyártani olcsón, ugyis megveszik, a kispórolás meg a beépített élettartam meg innentől adja magát."
Hol sántítanak a példáim és érveim, főnök? A másik, hogy nagy tömegben készülnek egyébként olyan semmitmondó tételek is, mint Porsche és Ferrari...
Megkérdezhetem, hogy az autógyártás területén mit tudtál letenni eddig az asztalra, ill. hogy mivel foglalkozol? Persze csak ha nem top secret. Mert, már megbocsáss, de ez a kocsmai szintű fikázás nem valami előre mutató.
Shadowbull 2009.06.07. 18:43:43
Nyilvan te kirazod a kisujjadbol barmelyiketm csak adjanak neked egy papirt meg egy ceruzat.
En inkabb arra tippelnek, hogy az ezen megoldasok kifejlesztesenel fellepo problemakat sem ertened meg, nemhogy megoldast talalj ra.
"mást nem igen tapasztaltunk műszaki téren, legalábbis én nem."
Ez csak azert van, mert a muszaki ismereteid a beka segge alatt vannak, de ezt mar irtam.
sb
www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.07. 18:48:59
A tömeggyártás alapvető "szarságára" csak egy példát, ha szabad: a valaha legyártott Porschék kicsivel több, mint 70%-a (!!!) a mai napig üzemképes és vígan használják a büszke tulajdonosaik.
A maradék 30% nagy részét a totálkárra tört, ill. a szarrá tuningolt és ezért széteső darabok teszik ki, valamint természetesen vannak (kis százalékban) maguktól tönkremenő darabok is köztük. Ehhhh...
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.07. 18:52:01
Érdekes, a 90es évek autói még nem fogyasztottak tizenlitereket, akár karburátorral sem, pedig az injektor elvben takarékosabb..
Igaz nem is voltak bruttó két tonnák, amellett, hogy vígan elpattogtak a kátyúkon, max gyakrabban kellett szilentet meg gömbfejeket cserélni.
Amit persze azokon még lehetett, nem egyetlen darabbol volt a leggőkar-szilent-gömbfej, vegyél újat egybe, mer a gyárnak az a biznic.
Tudod, aki nem szakács is érezheti, hogy szar a kaja, max kijön a szakács és üvöltözik, hogy főzni se tudsz eddmegbazzeg.
Ez zajlik ma, a tömeg meg megszeppenve és behülyítve tömi magába a moslékot.
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.07. 18:59:06
A CR dieselről leírtam a véleményem, műszaki agyrém, diesellel a vonatot kell hajtani, nem az autókat.
Az a fogyasztáscsökkenés bőven megbosszulja magát a többi járulékos költségben, dehát ez a gyárnak, meg az első max 5évre gondolkodó tulajnak hol fáj..sehol.
Maximum mikor az ő gyereke is szívja azt a brutálisan rákkeltő finom kormot, amit a városba a harmadik tulaj, már régesrég átmókolt és kiütött részecskeszűrővel, rossz légmennyiségmérővel, kikötött és leragasztott vosszajelzőkkel okádik minden lámpánál.
A közvetlen benzinbefecsit poén hogy felhozod, mivel maguk a fejlesztők is elismerték már, hogy tökéletes zsákutca, soha az életben nem lesz sikeres vagy elterjedt, mitöbb a kifejlesztésére kidobtak egy valag pénzt.
eko 2009.06.07. 18:59:24
"Érdekes, a 90es évek autói még nem fogyasztottak tizenlitereket, akár karburátorral sem, pedig az injektor elvben takarékosabb..
Igaz nem is voltak bruttó két tonnák, amellett, hogy vígan elpattogtak a kátyúkon, max gyakrabban kellett szilentet meg gömbfejeket cserélni."
Aham. És milyen volt pl a töréstesztjük?
"Amit persze azokon még lehetett, nem egyetlen darabbol volt a leggőkar-szilent-gömbfej, vegyél újat egybe, mer a gyárnak az a biznic."
Jaaa. Ki mondta, hogy valami francia, vagy japán szar az autó?
Nézz meg pl. egy Skoda Fabiat, (hogy az "aljából" emlitsek egyet) ott külön van a gömbfej.
Vannak szemléletbeli különbséget a gyárak között, ez tagadhatatlan...
Shadowbull 2009.06.07. 19:12:14
Na vegre valamiben egyetertunk. De ez nem errol szolt.
"dehát ez a gyárnak, meg az első max 5évre gondolkodó tulajnak hol fáj..sehol. "
Kezdem kapisgalni, mi a problemad. Valoban, a mai autokat 20 eves korukban nem fogja tudni szervizelni Jauzsi bacsi a feszerben egy 12es villaskulcscsal meg egy csipofogoval.
De ez a gyarat hol erdekli? Van szakszervizhalozat, viheted oda (hogy Magyarorszagon ott sem ertenek hozza, az megint mas tema).
Van egy rossz hirem: bonyolult technologiat csak komoly szaktudas birtokaban tudsz javitani, vagy hibat keresni rajta. Nyilvan neked jobb lenne, ha faek egyszerusegu autokat gyartana mindenki, hogy neked, mint 6ik tulajdonosnak ne legyen nehez meg eletben tartani.
De mivel te nem vagy fizeto ugyfel, a te igenyeidet a kutya sem fogja figyelembe venni.
Bizony, a fizeto ugyfel az, aki ujonnan megveszi a szalonbol az autot, es tenyleg nem igazan erdekli, mi lesz vele 10 eves koraban a 20ik tulajnal, leharcolva, az eloirt karbantartast mar regen be sem tartva, szakszerviznek meg csak a kozelebe sem menve.
Hogy a szakacsos peldadnal maradjak: az etterem szakacsa azert dolgozik, hogy a fizeto vendeg elegedett legyen, azt leszarja, hogy a sarki koldus, aki kikaparja a maradekot a kukabol, szivesebben enne kolozsvari szalonnat, nem pedig marhabelszint, mert az 2 nap kuka utan mar budos...
Persze a koldus a XXI. szazadban ugathat szabadon a neten, hogy a mai szakacsok mennyire segghulyek a szakmajukhoz.
"A közvetlen benzinbefecsit poén hogy felhozod, mivel maguk a fejlesztők is elismerték már, hogy tökéletes zsákutca, soha az életben nem lesz sikeres vagy elterjedt, mitöbb a kifejlesztésére kidobtak egy valag pénzt."
Tenyleg? Mert erdekes modon rohamosan no a kozvetlen befecskendezeses motorok szama.
sb
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.07. 19:12:54
MÉG van gömbfej, az még kisbicikli, valamennyire továbbra is szegényember olcsóautója, nem mertek a lehúzásnak arra a szintjére eljutni.
Nomegizé...mikori tipus is a fábia, mennyi idős a legöregebb? Határeset, ezt te is érzed..
Majd egyzer ott is csak egybelengőkar meg negyedmillióért komplettcserélhető ezmegaz lesz.
Még nem.
De evvel megint magatok ellen érvelsz, mert a fábia emellett eléggé korszerű autónak is tekinthető.
Azt mutatja igenis LEHETNE nomrálisan szervizelhetőre gyártani, mindeki tudna, ha AKARNA.
Csakhogy a hatalmas EXTRAPROFIT miatt ami a komplettcseréld, de inkább VEDD HITELÉRE AZ ÚJAT _agymosás_ keretében történik, a gyárnak esze ágában nincs egyszerűen javítható vagy éppenséggel tartós autót gyártani.
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.07. 19:30:57
Nem érzed, hogy védhetetléen helyzetbe érveled magad?
Amikor sarokbaszoríltak, hogy na hol a sok technika, amivel mindent idokoltál, a súlytól a komplexitáson és a túlbonyolításon át, oldalakon keresztül, akkor technikai fejlődésnek tünteted fel a dieselesitést, ami tényleg agyatlan méreteket öltött, és egy agyrém, emberiség elleni büncselekmény.
Majd hirtelen berugod az öngólt, szerinted is baromság, minden vaskalaposságod ellenére.
Óje:D
A másik érvelésed? Nemrég még "nem volt" beépített avulás, minden olynan tartós volt mint rég.
Mostmárhirtelen van avulás, szétesés és méregdrága spéciszervizigény!
És szívjongázt a másodkezes kendácsoló, aki nem fizető ügyfél, ami persze egy vicc, egy rossz vicc.
Kevesen vehetnek ma úgy új autót, hogy majd 5éves korában, ha már nem éri meg a méregdrága, szándékosan horror szervizköltség, még ők fizetnek díjat a bontóban, mikor leadják.
Pár nagyon-nagyon jólétben élő orzság talán megengedheti(megengedhette ebben a 10évben), hogy az adófizetők pénzéből, mint egy közjólét részeként támogassa a csakújautóvaljárjunkprojectet és ezáltal az autógyárakat és sleppjüket, de ha a másodkezes piac megszünik, az teljesen abrnormális dolgokat indít el, és órisái egyéb költségeket generál.
A cuccok bontása, megsemmisítése, stb, stb hihetetlen összeg, óriási plussz környezeti terhelés, emiatt persze mit fájjon az autógyár feje.
Nem?
Majd ezt is finanszírozzák államilag, futja rá.
Mi szép ufókat rajzolunk és további 1,18%-al csökkentjük a 62km/h frontális ütközésnél a jobb térdkalácsra ható terhelést, újabb 23kg anyag beépítésével, igaz némi fogyasztásnövekedés árán, dehát ez a jövő.
Szánalmas.
És akkor te vagy állítólag szakember, szuperokos, meg mindeféle gazdasági és gyártásszervezési, managelési területen is jártas.
Szerintem meg csak egy elvakult szakbunkó, akinek heti 4x a céges mítingen kimossák az agyát, és bemesélik neki, hogy abszolut titkok tudója, holott csak az autógyárak mocskos játszmájának öntudatlan kiszolgáló droidja.
Aki életében nem hegesztett még szétrohadt padlólemezeket, nem olajozta össze a kezét úgy rendesen, és csak képzeli, hogy bármi fogalma is van az autózás múltjáról, jelenéről vagy jövőjéről.
Shadowbull 2009.06.07. 19:33:28
Attol meg hogy sokszor leirod, nem lesz igaz.
A tervezesi szempontok kozott ott van a lehetseges legegyszerubb javithatosag. Minden egyes szarul szerelheto alkatreszert kozosen reklamal a konstruktornel a gyar meg az ugyfelszolgalat. Nem egyszer at kell tervezni a fejlesztesi folyamat soran dolgokat, reszegysegeket azert, mert nem elegge jol szerelheto, vagy eppen egy masik alkatresz konnyu szerelhetoseget gatolja. Egy tervezo napi rutinjaban ez relative gyakran elofordul.
Az viszont sohasem, hogy barki azt mondana neki: ezt tervezd at legyszives, mert tul konnyen szerelheto. Vagy integralj tobb alkatreszt egybe, mert igy jol le tudjuk venni az ugyfelet.
Figyelem! Ahogy mar irtam, ez csak egy szempont az ezer masik kozul. De az ugyfel szandekoslehuzasa nincs a szempontok kozott. Legalabbis azoknal a cegeknel, akiket en ismerek. (De mivel ismerek nehany embert, akik mas cegeknek dolgoznak, es naluk is hasonlo a filozofia, igy nem igazan tudom elkepzelni, hogy valaki direkt erre menjen ra)
A tartossag meg elegge nehezen definialhato fogalom.
A mai standard altalaban 250e-300e km ugy, hogy a leghulyebb hasznalatot is birja. Azaz ez a minimum.
Hogy idoben mennyit kell tartani, az valtozo, 10 ev szokott jellemzo lenni, de mar lattam tobbet is. Szinten minimumszint.
sb
eko 2009.06.07. 19:34:07
Bazz. Nem érted. még mindig nem érted.
A fabiat csak azért említettem, mert egy olcsó kategória. Indokolt lenne a spórolás. De mégsem tették.
Olvasd el még egyszer, hogy mit írtam! Mire céloztam.
"Ki mondta, hogy valami francia, vagy japán szar, az autó?
Vannak szemléletbeli különbséget a gyárak között,"
Itt nem típust, hanem gyárat, ill. nemzetet, szemléletet említettem!
Ne ragadj le az általad ismert egyetlen példánál!
"Csakhogy a hatalmas EXTRAPROFIT miatt ..."
Exraprofit az autógyártásban?! Lol!
Bármelyik sarki zöccséges, vagy pék azonnal becsukná a bótot ilyen profit láttán...
De hagyjuk. Belefáradtam.
Javaslom, hogy mielőtt megpróbálsz vitatkozni, előtte gyűjts egy kis ismeretet..
eko 2009.06.07. 19:35:35
Bazz. Nem érted. még mindig nem érted.
A fabiat csak azért említettem, mert egy olcsó kategória. Indokolt lenne a spórolás. De mégsem tették.
Olvasd el még egyszer, hogy mit írtam! Mire céloztam.
"Ki mondta, hogy valami francia, vagy japán szar, az autó?
Vannak szemléletbeli különbséget a gyárak között,"
Itt nem típust, hanem gyárat, ill. nemzetet, szemléletet említettem!
Ne ragadj le az általad ismert egyetlen példánál!
"Csakhogy a hatalmas EXTRAPROFIT miatt ..."
Exraprofit az autógyártásban?! Lol!
Bármelyik sarki zöccséges, vagy pék azonnal becsukná a bótot ilyen profit láttán...
De hagyjuk. Belefáradtam.
Javaslom, hogy mielőtt megpróbálsz vitatkozni, előtte gyűjts egy kis ismeretet..
Shadowbull 2009.06.07. 19:43:29
En nem szeretem a dieseleket, de pontosan tudom, mekkora muszaki kihivas egy modern diesel megtervezese egy gyartasa, ill. milyen muszaki fejlodesen ment keresztul a dieseltechnologia az elmult 15 evben.
"Mostmárhirtelen van avulás, szétesés és méregdrága spéciszervizigény!"
Hol irtam en olyat, hogy van tervezett avulas? Nincs tervezett avulas, ha fejre allsz, akkor sincsen. Speciszervizigeny meg ott van, ahol olyan bonyolult a technologia, ami ezt elengedhetetlenne teszi.
Erosen kevered az ok-okozati osszefuggeseket.
A kis vilagodban a gondosz autogyarak szandekosan elbonyolitjak a termekeiket azert, hogy veled, a kisemberrel, akinek nem futja szakszervizre, jol kibasszanak.
Ez egy hagymazas baromsag.
"Aki életében nem hegesztett még szétrohadt padlólemezeket, nem olajozta össze a kezét úgy rendesen, és csak képzeli, hogy bármi fogalma is van az autózás múltjáról, jelenéről vagy jövőjéről."
Aki szetrohadt padlolemezeket hegeszt, annak a szetrohadt padlolemezek hegeszteserol van fogalma, nem pedig nagy arccal osztja az eszt az autozas multjarol meg jovojerol.
Amit az allami tamogasrol irtal, az megint egy orbitalis hulyeseg, de mar megszoktuk toled.
sb
Rocko- 2009.06.07. 19:54:31
"SB ha kettönk közül valakinek egyáltalán nincs fogalma a kocsikról, és csak szterotípiákat puffogtat, az kizárólag te lehetsz."
bocs, de ezzel mellélőttél. eléggé.
"nem rohad szét a fél autó 10 év alatt"
khmm, amcsi autóról beszélünk. azok meg szeretnek rohadni. sajnos.
Shadowbull 2009.06.07. 16:49:24
"Na igen, hogy a motortechnologia azota fenyeveket ugrott, az nyilvan teljesen elhanyagolhato. Hogy csak a motoroknal maradjak."
ez miben nyilvánul meg? újabb injektor? kisebb fogyasztás? jobb hatékonyság? kisebb, könnyebbek lettek? mi az egetrengető? némi teljesítmény növekedés van. de egyik se olyan, h ledobjam az ékszíjat.
"Nem vett at a BMW semmit."
igen, rosszul fogalmaztam. utána jött elő vele.
"es persze az altalanos meretnovekedes felzabalta az eredmenyeket"
tehát küzdöttek, mégis nagyobbak lettek a kocsik.
"Fogalmam sincs."
tervezett avultatás. pontosabban kevesebb az a limit, amit tervezésnél elértek. de fogadjuk el, h nincs tervezett avultatás, lépjünk tovább.
"1az1ben nem is lehet gepesiteni."
leeht részfolyamatokra bontani.
"a szereles soran kulonfele ellenorzesi muveleteket kell elvegezni"
nem gyorsabb egy gépnek mérni?
"de nem tud igazitani, nem tudja a muveletet az adott korulmenyek szerint folyamatosan valtoztatni"
ott a szerszám, beméri, majd korrigál. mi ebben a nehéz?
"Egyszer menj vegig egy autogyar szerelosoran"
kérhetek meghívót?
"A vezetesi tudas egyiket sem tudja potolni."
azt viszont igen, h ne kerülj olyan helyzetbe.
"Ugyanugy vezette a full fapad Brava-t, meg a jol felszerelt Mondeot is."
szerintem nem elég tág a két véglet.
"Szerintem nala az ESP meg sohasem avatkozott be."
egy pozitív ellenpélda a sokból. de mi van a többiekkel?
"Egy atlagember nem megy azert kemenyebben, mert vannak ilyesmik az autojaban."
ezek nélkül biztos nem merne jobban.
eko 2009.06.07. 20:05:59
"némi teljesítmény növekedés van. de egyik se olyan, h ledobjam az ékszíjat."
Én az 1.4-es 170 lovas 240Nm-es motortól ledobtam az ékszijat..
Carfan 2009.06.07. 20:40:02
De azért kicsit ciki, hogy egy autós portál napi fő híre az, hogy nyikorog a Bimmer könyöklő. Kicsit olyan, mintha az esti híradóban az lenne a vezető hír, hogy például a Parlament folyosóján elromlott a kávéautomata.
A kevesebb néha több, nem értem miért kell ilyen baromságokkal rontani a színvonalat.
Hrzrasn (törölt) 2009.06.07. 21:03:39
Olvass már el egy éves pénzügyi jelentést, te segg. 1-2 kivétellel sehol nincs 10% felett a nyereség az autóiparban.
Milyen extraprofit, te istenbarma?
Hrzrasn (törölt) 2009.06.07. 21:09:04
El vagy te tájolva, hülyegyerek. Tudod, van itt néhány ember, akiknek konkrétan az a szakmája, amirôl te az index fórumon csak szakérteni *próbálsz* :DDD
foolproof 2009.06.07. 21:44:13
Inkabb arrol irjal, milyen velemennyel vagy az un. roncspremiumrol, nem lehetseges-e hogy ezzel tenyleg kihal rovid- ill kozeptavon pl. a mar 7-10 eves, erosen ertekvesztett, de meg nem haldoklo, ergo piti pizer` fenntarthato hasznaltautok piaca? Valahol olvastam, hogy meeg a nemet bontos is rancolta a homlokat a hozza betolt 35e-t futott harmasgolf miatt, marmint hogy tenyleg ez a megoldas-e?
dextercapo 2009.06.07. 22:27:14
ez egy merci hatso lampa . az izzok nem cserelhetoek - ponthegesztettek . nem bemesz a boltba vagy megallsz az elso benzinkuton - mert szabvanytalan hulladekkal potoltak az egyszeru , javithato hatso lampat - szakszervizben szerelteted .
nem fejletteb technika , nem speci ledes - egyszeruen azert csinaltak ilyenre hogy a szakszerviz es a gyar kaszalhasson egy kicsit . par dolog ugrik be errol : mennyivel olcsobb ez a felhasznalo szamara , mennyivel jobb hogy az egesz hatso lampat egyben kell cserelni , mennyivel fogyaszt kevesebbet , mennyivel torik jobban az auto , meddig lesz ilyen speci froccsontott szar a kereskedesben - es meddig lesz a szabvanyos izzo beszerezheto ?
ehhez kepest egy kockalada , szamara hatso lampa semmivel nem gyengebb , rosszabb .
es igen - osszehasonlitok egy nemet ubertechnikat egy keleti szutyokkal : fenyre , minosegre , kivitelre siman osszehasonlithatoak - arra , fenntarthatosagra , elettartamra nem . jo ez nekunk ?
dextercapo 2009.06.07. 22:31:42
aztan megneztem a nyomatekgorbet es kijozanodtam . lehet olyan motort csinalni ami 2752-on tok eros es 2220-tol 2350-ig eleg nyomatekos is - de ehhez mar shimano adja a valtot , mert a nyomatekon belul tartani folyamatos gepeszkedest igenyel . ket adat nem mond el semmit arrol hogy milyen , mennyire hasznalhato egy blokk . meg akkor sem ha a fogyasztas es az ar az a ket adat :)
dextercapo 2009.06.07. 22:34:01
picasaweb.google.com/charles.hoss/MerciHatsoLampa#
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.07. 22:42:04
"En nem szeretem a dieseleket, de pontosan tudom, mekkora muszaki kihivas egy modern diesel megtervezese egy gyartasa, ill. milyen muszaki fejlodesen ment keresztul a dieseltechnologia az elmult 15 evben.""
Kiazistenf@szátérdekel mikor az egész egy fasság? Ezér drágák, silányak, nehezen szerelhetőek és igénytelenek az új kocsik, mert 10évig a nagytudású mérnökurak szinejava a fontos kérdések helyett erre koncentrált?
És szted ez igy jó, ez indok? Ez az összes nagy fejlődés, amivel indokolni kellett, hogy egy izzót nem lehet kicserélni házilag?
Röhögnöm kell bazzeg!
""Speciszervizigeny meg ott van, ahol olyan bonyolult a technologia, ami ezt elengedhetetlenne teszi.""
Úristen..úúrristen!! És nem szakad le a mennyezet, amikor a vezérszijjal hajtja a parasztja a vizpumpát, amikor olyan csererituálét ir elő a szijra, legalább 4 célszerszámot és kétféle feszességmérőt, 22szer tekerd ideoda, hogy éppcsak kecskét áldozni nem kell teliholdkor éjfél után 10perccel egy poshadt vezérszij cserére!
Amit egy 92es kocsin 2csavar kicsavarás után lerántok, főrakom az újat, megnézem minden jelen maradt-e, burkolatot visszakurom- Egy készlet csavarkulcs és 10perc. Ez is benzinmotor az is.
Miajóédesszajha anyja fejlett technológia?!? Egy injektoros OHC motor midnakettő, semmi egyéb! Csak 92ben még jó volt a sima csavarfej is, 200x-ben már torx kellett, de inkább patent, ami majd eltörik.
Fejlett kib@szás, szerelhetetlen csavarfejek, idiota megoldások, lelkét is kisporolt mindenműanyag egymástartó baromságok!
De irtam, már az ABS-t is, annyira kurvára fejlett, hogy okvetlen max 8évre és 100ezerre kellet "méretezni", kár hogy semmivel nem tud többet, mint a BMW első 4körös ABS-e még a 80as évek elején, de sebaj!!
Azért csak cseréld, mert a hibrid meg fog repedni benne, és akkor olyan lesz a műszerfal mint a karácsonyfa, ABS nuku.
Fejlett technológia..azbazzeg,az.
dextercapo 2009.06.07. 22:51:19
chevy-n sokkal egyszerubb , mert bekazar es ket csavar tartja , kenyelmesen kihajthato , hozzaferheto . akkor azt hittem ez a jovo - tevedtem . a TUV , ISO jovo az hogy a fel autoval egyutt cserelheto .
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.07. 22:56:48
Te makimajom, miféle pénzügyi jelentést??
Gondolod az autógyár mindent ott csinál háznál, és minden hasznot szépen fillérre lekönyvel, had adózzon minnél többet??!
Hol jelennek meg a beszállítók harmadikvilági telephelyeire kilapátolt elképesztő hasznok szted, hol jelenik meg az amit üvegpalotába meg márványpadlóba építettek a legutolsó márkakereskedésbe is egy földes porfészek kellős közepén?
Szted hány embert tart el ez az ágazat ma, és abból hány végez érdemi termelő munkát, és hányat kellene leginkábbis seggberugni/főbelőni viselt dolgaiért, teccés és vérmérséklet szerint?
Bizonyára veszteséges az autó legyártása, hátmég a szervizelése, csak azt tudnám régebben, amikor minden fillérekért javítható-cserélhető volt, meg az egész autó normálisabban épült föl, hogy a jóistenbe "érte meg"?!?!
Egyáltalán akkor hogyan jutottunk el idáig, ha ma ekkora eladások és kigagyizás mellett is az éhhalálról síránkoznak az autógyárak?
A régi "szutykokhoz" ugyanevvel a technologiával mért volt mondjuk egy nem hűtött, tömör hátsó féktárcsa X átmérűjű 12ezer, egy mai trendi szarhoz minimum 24, de inkább 32ezer? Mer csak? Mert többet bír?
De időben többet, vagy csak ez is szabályszegésre van optimalizálva és fékezhetsz vele 210ről is nyugodtan?!?
De mondhatnék ablakmosótartálytól, ami egy darab műanyag bili, váltógombig szinte akármit, hogy a sebességek meg egyebek be ne zavarjanak.
www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.08. 00:53:11
Nemhogy az ipari termelés alapjaihoz nincs semmilyen fogalmad, de a pénzügyek alapvető folyamatairól sincs a valóságnak megfelelő tudásod. Kérdem én: így minek vitatkozol?
Eltévelyedtél és leragadtál valahol a zavaros 80-as évek elején, az abban a korban megtanult ökörségek viszont a mai napig frusztrálnak, és végigkísérik életedet. És kérlek ne, ne írj erre semmilyen felesleges demagógiától bűzlő, fröcsögő választ - felesleges. Az ipar alapjait nem vagy képes felfogni, így pedig meddő egy harc, amit folytatsz.
Ahogy kiolvasom a mondanivalódból, a legnagyobb problémád az, hogy az újabb autókba már nem tudnak a fakezű kendácsmesterek belekontárkodni. És hogy mekkora igazságtalanság ez a gyártók részéről - az egyetlen baj ezzel az, hogy te és a nézeteiden osztozók egy kurva fillérrel nem járultatok hozzá a gyártók munkájához azzal, hogy vásároltok egyet az új termékeiből. Ezek után mire fel várjátok, hogy a ti kényetek-kedvetek-nézeteitek szerint tervezzenek-fejlesszenek a gyárak? Milyen alapon követelitek ezt?
Nem akartam leállni vitatkozni, de az a fajta kocsmai észosztás, amit bemutatsz, kissé kiveri a biztosítékot nálam...
Jóéjt!
Shadowbull 2009.06.08. 01:19:52
Pontosan ezekben. CSokkeno fogyasztas, novekvo teljesitmeny, csokkeno emisszio. Sajnos mar egy ideje a technologia fizikai korlatai korul jarunk, a fejlodes uteme szuksegszeruen lelassul. Apro lepesekert is oriasi erofesziteseket kell tenni. Persze vannak neha technologiai ugrasok, mint a porlaszto-injektor valtas, vagy a szivocsobefecsklendezes-direkt befecskendezes. A kovetkezo varhatoan a kombinalt egesfolyamat lesz, remelhetoleg kabe 5 even belul.
A 100 meteres sikfutast szoktam felhozni peldanak: tiz masodperc alatt mar 1960-ban lefutottak. Most meg 9,69-nel tartunk. A te logikad szerint most kovetelhetnenk, hogy miert nem 8 masodperc alatt futjak a szazas sprintet, vagy legyen 6 masodperc, eltelt majd 50 ev es csak ide jutottunk?
"leeht részfolyamatokra bontani."
"nem gyorsabb egy gépnek mérni?"
"ott a szerszám, beméri, majd korrigál. mi ebben a nehéz?"
Ne ilyen szerelesi folyamatban gondolkodj, ami konnyen automatizalhato. Vegyunk mondjuk egy alu vizcso beszereleset. A dolgozo eloszor szemrevetelezi az alkatreszt, amikor leveszi a polcrol, ha ki van neki adva, hogy pontosan mit kell nezni, (csatlakozasok feluleti minosege, peldaul) akkor konkretan azt, ha nincs, akkor csak altalanosan, a durva hibakat egybol kiszurja. A gep erre nem kepes. Aztan berakja a helyere, rogziti. A csovek altalaban relative nagy turessel keszulnek, akar milimetereket is elmaszhat pl. a rogzitoful. Mivel az ellendarab is szor valamennyire, neha elofordul, hogy a beszerelt cso feszul, vagy eppen nem szerelheto. A robot nem foglalkozik semmivel, megprobalja beszerelni, legfeljebb az erohatarolok jelzik neki, ha gond van, de ha pl. feszul a helyen, vagy ferden all, azt nem fogja eszrevenni. Az emberi agy rendkivul gyorsan, rengeteg parametert tud ellenorizni, a robot csak annyit, amit beleprogramoztak, es hidd el, MINDEN szempontot nem lehet beprogramozni. Vagy ott a karpitszereles, a dolgozo bepattintja a helyere, es egybol eszreveszi, a ferden all, feszul, laza maradt, esetleg hibas a karpit, szalitasi serult, vagy akarmi. Ezer es egy szempont van, amiben a robot nem erhet az ember nyomaba.
Olyat nagyon frankon tudnak csinalni, mint pl. ragasztoval vegigkenni a szelvedo szelet, es berakni a helyere, vagy az olajteknot megkenni, szelepeket hengerfejbe berakosgatni. Ilyesmit. De amihez mar egy kicsit is kell az emberi itelokepesseg, ott hasznalhatatlanok, vagy aranytalanul nagy raforditast igenyelne a gepesites, es egyszeruen nem eri meg.
Az auto keszreszerelese nagyreszt ilyen munkafolyamat.
sb
Shadowbull 2009.06.08. 01:27:31
Nem hiszem hogy kihalna. Egyreszt a 9 evesnel oregebb autokra vonatkozik csak, masreszt meg csak ev vegeig megy. Most a keret ugyan 2 millio autora eleg, de nem biztos hogy elmegy belole annyi. Raadasul a fenti peldad eleg extrem, azert a tobbseg nem ilyen autot adott le, hanem olyat, ami tenyleg nem ert tobbet, mint 2500 euro.
Hogy megoldas-e? Nem hiszem. Csak elore hozza a vasarlasokat, ha ez a keret elfogy, meg nagyobb visszaeses jon. Raadasul pont nem a nemet ipar profitalt ebbol a legjobban.
sb
Shadowbull 2009.06.08. 01:30:59
Eleg elmebeteg megoldas lenne ez gyarilag. Eros ketsegeim is vannak, hogy ez igy hagyta el a gyartosort.
sb
Shadowbull 2009.06.08. 01:34:13
Gondolom azt nem varod el, hogy minden csavarfej 20as hatlapfej legyen, csak azert, mert neked pont ilyen van otthon :)
Ha nem lennel ennyire korlatolt, magadtol rajonnel, miert jo a torxfej.
sb
Shadowbull 2009.06.08. 01:40:20
Szted hány embert tart el ez az ágazat ma, és abból hány végez érdemi termelő munkát, és hányat kellene leginkábbis seggberugni/főbelőni viselt dolgaiért, teccés és vérmérséklet szerint?"
Nyugodj meg, egy kapitalista vallakozas viszonylag keves naplopot tart el. Nem mondom, hogy egyet sem, mert mondjuk egy 100e fos cegnel ohatatlanok a vadhajtasok, de merget vehetsz ra, a dolgozok 99,9%-ra szukseg van. Gondolod a tulajdonos elnezne, hogy naplopok tomegei szorjak ki az ablakon a penzt? Nem, baratom, kokemeny hatekonysagra valo torekves van.
Az egy teljesen mas dolog, hogy te nem birod elkepzelni, hogy mit csinal a marketinges, a logisztikus, a folyamatszervezo, vagy a tervezomernok. Nyilvan a rozsdas alvazak hegesztese ehhez nem ad eleg perspektivat.
Amit a kiszervezett cegekrol, meg a beszallitoknal jelenkezo oriasi extraprofitrol irtal, az eddigiekhez hiven hatalmas hulyeseg, es egy hangyafasznyi koze sincsen a valosaghoz.
sb
dextercapo 2009.06.08. 01:41:02
a cuccban valami 67 can vezerlo volt , harom buszon es ennek az egocsomagnak a teljesitmenyet is merte a dog . a kiszedesehez ki kellett kaparni ugy tiz patentot , aztan par hatlapfeju csavart , vegul meg par torx-ot. (legalabb nem tp torx volt benne) a szerkezet csak egyben cserelheto - ahogy latod is , az izzok labai hegesztve vannak , nem forrasztva .
ha legalabb forrasztva lett volna , akkor egy ertelmesebb ember ki tudja cserelni - de nem szabvanyos izzok es 16 wattosak - hogy vegkepp potolhatatlanok legyenek a teljesitmenymeres miatt . amig az izzo vacakol , addig az auto muszerfalan szinte csak a hibajelzes olvashato , villog es idegesiti a sofort - aki persze tok tehetetlen - hiszen nem egy mozdulat cserelni - ahogy minimalis munkaval mondjuk egy bajonettzaras izzot kiveszel , kicserelsz , boldogan mehetsz tovabb .
egyebkent ezt a mondatot nem ertem :
"Azt akarod mondani, hogy az izzo bele van forrasztva a foglalatba?"
hegesztve van . forrasztani tudnam - de ezt kb le kell flexeljem egy dremellel - es utana tokonszurhatom magam , mert 16 wattos izzot szerezni nem kis feladat .
"Eleg elmebeteg megoldas lenne ez gyarilag. Eros ketsegeim is vannak, hogy ez igy hagyta el a gyartosort."
gondolod hogy valaki az egesz lampatestet alattomban szetszedte es azonos koru , azonos kivitelu izzokat ponthegesztett bele tok profi , homogen minosegben , ugy hogy az izzokrol levagott minden foglalatra utalo reszt , lecsiszolt minden feliratot es muanyag patentok koze szoritotta es azokat a kis badog sineket profin beigazitotta ?
ezt szerelhetetlen szarnak terveztek .
ha elkezd faradni , akkor befaradsz egy szervizbe es az egesz muanyagot , az osszes izzoval egyutt cserelik - gondolom fillerekert :)
Shadowbull 2009.06.08. 08:20:17
Mondjuk azt a jatekot ne kezdjuk el, hogy most folyamatosan omleni fog a sok pelda, nekem meg mindre kene valamit mondanom :)
sb
Rocko- 2009.06.08. 11:28:42
na, ezeket hiányolom én.
"Az emberi agy rendkivul gyorsan, rengeteg parametert tud ellenorizni"
értem.
dextercapo 2009.06.08. 12:24:08
ha atadnek neked egy autot aminek leesik az ajtaja es lotyog a kormany , akkor elhinned hogy a tobbit perfektul megoldottam ?
amig a merci egy trivialis hatso lampat igy tud megoldani , addig a hozzaallasuk alapjan nem veszek toluk autot .
piszokul szerettem volna egy autot magamnak kis varosi , jatszos autonak . a jelolt egy smart cabrio volt . 3.3 milka .
aztan utanaolvastam .
kis turbomotor egy varosi stop/go gepbe ?
haat , biztos jol kitalaltak .
aztan utanaolvastam . 70.000km-nel mar motorcseresek vannak , 120.000-nel mar valtocsere is .
gyakorlatilag 55ft/km tankolas , szerviz nelkul . ha a lampak igy vannak benne megoldva ...
ha elszall barmi , akkor javithatatlan - csak vagyonokbol , markaszervizzel ?
no way .
a jelenlegi jeep-em alkatresz ara tizede sincs az europai csodaknak .
mellesleg az elettartama is tobbszorose- es a kereskedo akitol vasarolok 1941-ota mindegyikhez tart alkatreszt .
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.08. 15:37:19
""erre nem tudok elfogadhato magyarazatot adni.
Mondjuk azt a jatekot ne kezdjuk el""
Ennyi, köszönöm.
A hazugságot amivel átmosták az agyad, körmödszakadtáig véded, ebben dolgozol, ez az érdeked. Emberileg ez nem túl respektálható, de valahol érthető.
Innentől csak személyeskedve és demagóg fröcsögéssel tudod (vagy inkább csak próbálod) az igazságot cáfolni.
Kész, sztem is értelmetlen a további vita, mindeki döntsön maga.
Sajnos az emberek 99,9%ának annyi fogalma nincs semmiről, hogy felismerjen egy forrasztást, ponthegesztést, vagy tisztában legyen avval, mi az oldalkúszási szög, vagy akármi.
Ezért válik be az autógyáraknak ez a stratégiája, sajnos.
Viszont lesz mindigis az a 0,1% aki minden átkozódásod, primitívezésed és egyéb csapkodásod és hőbörgésed ellenére átlát a szitán.
Talán majd egyszer itt is megfordulnak a dolgok, és az autogyár gyárthat mondjuk egy panelt 10kapcsolóval, ha neki azt egyszerű bepattintani, de ha adja 102 euróért és csak egy kapcsoló nem megy rajta, vissza kell vennie és csak 10eu kezelési költséget számlázhat az ujért, akkor is, ha közben eltelt 8év.
Hacsak nem bizonyitja egyedileg, hogy azt a kapcsolot eltörték.
Ugyanez a xar pixelhibás kijelző meg a többi szépség.
Ha tagadjuk a méretezett élettartamot, akkor tessék anyagilag is jótállni mindenért, ami a becsült élettartamon bőven belül van.
Nemaz mint ma, a nagy vetités a piacrol, hogyhát akkor majd vesz más autot, miközben van ~4órisácápa, és mind ugyanazt a cart gyártja vagyonokért.
Állitom egy effajta környezetvédelmi rendelet megfordítana nem egy folymatot, hirtelen valamiképp reneszánszát élné a javíthatóság és az utolsó pöcökig terjedő cserelakatrész dömping..:D
És mielött hözöngsz, ez már többször megtörtént, anno a micro$oft sem gondolta volna, hogy súlyos itéleteket kap valaha az alkalmatlan xarjai miatt, merthát ha megvette a piac akkor az ő dolga..aztán ugylátszik mégse...
Talán egyszer az autogyártok tökeit is elkapják kissé a civil érdekképviseletek végre.
Shadowbull 2009.06.08. 16:35:40
"A hazugságot amivel átmosták az agyad, körmödszakadtáig véded, ebben dolgozol, ez az érdeked."
Ez a fo erved, az en atmosott agyam. Az persze lepereg rolad, amit tobbszor megprobaltam elmagyarazni, hogy nekem nem az agyam mossak, hanem ezt csinalom. Nap mint nap. Ma peldaul fel orat ultem 3 emberrel, es azon filoztunk, hogyan lehetne optimalizalni nehany alkatreszt ugy, hogy konnyebben lehessen szerelni. A kovetkezo nehany napban pedig at lesznek ez alapjan tervezve az erintett alkatreszek.
Persze lehet hogy ez sem tortent meg, csak belemagyaraztak a fejembe.
Jossz te, es megprobalod megmagyarazni, hogy az nem ugy van. Mert te hegesztettel mar rozsdas alvazat, ez volt a fo indokod.
Te pontosan tudod, hogy egy autogyar mit miert csinal, mivel mi a szandeka, pedig a feltetelezeseid meg csak a kozeleben sem jarnak a valosagnak, sot legtobbszor tokeletesen az ellenkezoje annak.
Ezt mar rajtam kivul eleg sokan felismertek, akik egy picit odafigyeltek, amit irogatsz, es nem ugrottak at egybol.
Kicsit egyenlotlen vita lenne, ha elohozogatnatok minden egyes vitatott vagy eppen szar konstrukcios megoldast, barmely tetszoleges gyartotol. Mondtam en valaha is, hogy soha senki nem csinal szart? Nem.
Ha vitazni akarsz, hozz olyat, amit en terveztem, vagy aminek a tervezeseben reszt vettem, es konretan ismerem minden porcikajat, akkor majd elmagyarazom neked pontrol pontra, hogy mit miert csinaltam. Elhiheted, a szandekosan nehez szerelhetoseg, a felesleges alkatreszintegracio, vagy a vevok lenyulasa nem lesz benne.
"Ha tagadjuk a méretezett élettartamot"
Baratom, neked egyaltalan nincs semmifele fogalmad arrol, hogy mit jelent a meretezes. Te azt gondolod, hogy ugy kellene alkatreszt tervezni, hogy jo nagy vasat berakunk, mert az tuti tart. Na, ezt kabe 100 eve nem igy csinaljak. Sot, erre mar az elso felevben rajon egy gepeszmernok hallgato is a muszaki egyetemen, pedig akkor meg hatravan neki minimum 9 felev, es szakmai tapasztalata meg egy perc sincsen.
Persze ennek a megertesehez teljesen hianyzik mindenfele ismerteted, viszont van helyette szeretettel nevelgetett tevhited.
Amit, mint lattuk, sehogyan sem lehet megingatni.
"hirtelen valamiképp reneszánszát élné a javíthatóság és az utolsó pöcökig terjedő cserelakatrész dömping..:D"
Lehetne igy is csinalni, csak akkor nem birna senki sem megvenni egy autot sem, mert minden menthetetlenul draga lenne, gondolom te sem szeretlen fizetni egy Opel Astraert 20 millat. Mert az, amirol almodozol, bizony ide vezetne.
"a micro$oft sem gondolta volna, hogy súlyos itéleteket kap valaha az alkalmatlan xarjai miatt"
A Microsoft tudtommal tisztessegtelen piaci magatartas miatt lett megbuntetve, mert meg nem engedett eszkozoket hasznalt a versenytarsak ellehetetlenitesere. Egyetlen iteletben sem volt arrol szo a termekei minosegerol.
Ennyit rolad meg az elmeleteidrol.
sb
andrush. 2009.06.08. 17:00:17
dextercapo 2009.06.08. 17:00:42
szerintem ez csont azonos .
attol hogy mint konstruktortol megkovetelik toled a jo munkat , ettol ez meg messze nem az en erdekeimet vedi - csak a gyaret .
ahogy a markaszervizek fo funkcioja is az hogy titkoljak a tipushibakat .
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.08. 17:12:36
Értem, tehát azok az autók annakidején elérhetetlenül drágák voltak, amikhez még az utolsó csavart is csavarkulcsos szinten cserélheted, és szinte örökké tartanak.
Ja és 100éve készültek, akkor még műegyetem sem volt..tuti!
A jó öreg zőcséges merci is elmult már 100.. :DD
Szerinted van épeszű ember, aki bedől ennek a rizsának, amit saját kompetenciádat reflektorral vetítve előadsz?
Közben teszed a hülyét, nem arrol volt szó, hogy az M$ szart gyártott, és ezt kimondta a bíróság, hanem arról,hogy elérte, azt vegyék meg, ne a másikat, esetleg jobbat, és erre minden eszközt felhasznált.
Ahogyan a nagy autógyártó monopóliumok is belehuzzák az embereket egy számukra kollektive hátrányos történetbe, igyekezve azt a látszatot kelteni, hogy ez az egyetlen, és lehető legideálisabb lehetőség, egy autot 5 de legkésőbb 8 évesen legjobb a bontóba betolni.
Holott a műszaki lehetőség 2plusz gramm, 2 plusz perc odafigyelés, 2plusz dollárcent befektetés árán többnyire meglenne, hogy ne alkalmatlan, javíthattalan xarokat építsenek össze.
És mikor végül kiderül, akkor jön a plafon nézegetés, óhát izé, picit tévedtünk, ebben is, abban is, vanilyen, végső esetben mutogatás a beszálíltókra, jujjacsúnyabeszállító hogybecsapott, közben még mindig ugyanazt a szutykot kináljuk készletröl dollárszázakért vagy ezrekért..noja, a teljes csere tul sokba lenne.
Mivel ugyanaz történik itt is, mint a szoftvereknél, már a szar a standard, aki jobbat gyárt, kihullik, mert tul sokáig tart kihozni az újat és tul költséges neki.
Nem hibáztatlak én csak téged mint mérnököt, ezt értsd meg.
Ha neked aztmondják a lámpához nem kell emberi kéznek odaférni, mert a merketing szerint ez egyáltalán nem szempont, X,Y,Z modellben nem fér oda 10éve, akkor te miért terveznél olyat, mikor mást kérnek tőled?
dextercapo 2009.06.08. 17:31:17
van aki abbol el hogy gazkamraban nyit csapot - azt jol csinalja es lelkismeretesen , a fennallo torvenyeknek megfeleloen - nem fair rajta szamonkerni hogy a vezetes mire hasznalja a tudasat .
egy termisztor attol kerul szazszor annyiba mint par eve mert gyari termek - az eloallitasa olcsobb , de nem potolhato semmivel , mert a gyar nem adja meg a potlasahoz szukseges informaciokat . (en ezt tartom unfair eljarasnak)
ugyanaz az skf csapagy egy motorboltban es a csapagyboltban husszoros arkulonbseget taralmaz - de ez nem a mernok hibaja - a rendszer rossz . nem a tervezo vegzett rossz munkat .
ok egy iso "konyv" alapjan dolgoznak , amiben pl leirjak hogy mi mire jo - elhiszik hogy az elelmiszeripari muanyag gyorscsatlakozo jo benzinre is ha azt egy gyarto nem tiltja konkretan (tesztelni nincs ido , de nem is kell , mert az iso szabvany azt kene jelentse hogy ha annak minositik , akkor az legyen a termek) - aztan ha szetmegy , akkor csere , de darabja tizszer tobbe kerul mint a gyartotol a csucsminosegu fem csatlakozo .
(erre is van peldam anyaggal , kepekkel)
van ra visszahivas is az usaban , de europaban nincs , mert itt a markaszervizekhez vagyunk kotve - a cseret megcsinaljak nemi penzert ha ugy alakul - varhatsz heteket a cuccra , mert a szerviznek csak "torekednie kell a javitasra"
Shadowbull 2009.06.08. 18:15:44
Ez nagyon nem igy mukodik. Egy komoly autogyar semmit sem ad ki szeriaba teszteles nelkul, fuggetlenul attol, mit ir a szabvany. Tesztkilometerek szazezreit futjak a kiserleti modellek, tesztpalyan, fekpado, kozuton, extrem korulmenyek kozott. Persze elofordul, hogy aztan egy alkatresz megsem ugy mukodik, ahogy kellene, de semmi nem megy az utcara alapos teszteles nelkul, plane nem az uzemanyagrendszer valamelyik eleme, mert az meg biztonsagi szempontbol is relevans, ha ott valami elcseszodik, es valaki mondjuk benneg, megy a mernok a bortonbe. Es ez nem vicc meg nem lozung, volt ra pelda.
Ha ugy mukodne az autoipar, ahogy fentebb feltetelezitek, annak konkret utasitasot, tervezesi celok tekinteteben le kellene jonni a tervezomernokig. Ha a felso vezetes azt akarna, hogy csak szakszervizben lehessen szerelni, akkor az elo lenne irva a konstruktornek belso uatasitasok, iranyelvek, standardok formajaban.
Marpedig nincsen ilyesmi eloirva, sot a gyakorlat az ellenkezojet mutatja. Legalabbis ott, amit en ismerek. De a logika azt mondatja velem, hogy masutt sem lehet jozan esszel ez cel, mert a nehez szerelhetoseg elso korben a gyarat karositja. A szakszervizek gazdagitasa meg nem celja a gyartonak, mert az a haszon nem nala csapodik le.
Az alkatreszek nagyfoku integracioja sem azert tortenik, hogy jol le lehessen nyulni az ugyfelet, bar a fenti Merci-hatsolampa lattan bennem is ketsegek merulnek fel, de nyilvan a konstruktoret kene megkerdezni, hogy miert csinalta ilyenre.
sb
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.08. 18:24:05
Mondhatná emberileg korrektül is, hátja, erre tart a világ, én csak kis pont vagyok, most mitcsináljak, és senki egy árva rossz szót nem irt volna rá, sőt jol eldumálnánk-elhaverkodnánk azon, melyik tipusba mi volt a baki, stb.
Ő viszont egyfolytában saját felsőbbrendőségét is hangsulyozza emelett, pont mint anno azok a bizonyos "gázkamrás ideologiások", ami nem valami fair dolog megintcsak, még ha lehet is benne adott szemszögböl némi igazság.
Egyébként pont ezért hoztam az M$-es példát, ezt is a szoftver felé viszik el, simán jelezhetné egy mai autó is ha rossz. Villogjon lámpa, jelenjen meg felirat.
Ónem, dugd a diagnosztikai berendezésre majd a márkaszervizben, hogy ott a mi árainkon egyszerre egy brutális érvágásként megélve kelljen mindent, akár motorvezérlő computert cserélned.
Mert bár tárolja a comp. a saját hibáját, de ez nem tartozik rád, ne tudd, majd kicseréljük és jön a $$$$$ számla, ami után nyilván megveszed a mégujabb kocsit, látva erre mennyit kell már költeni.
Közben mittudomén, egy 10centes ic robbant fel a nyákon a vezérlőben, de megy a kukára, ahogy mennek a tévék, a mosógépek és minden ami hasonló életpályát járt be.
Csakhogy az autó drága dolog, és ahogy kinéz a világgazdaság, európa életszinvonala nem mostanság emelkedik addig, hogy papirzsebkendőként cserélgessük.
Plussz egy tévében tényleg nem éri meg leforrasztani a BGA processzort célgéppel és újat beletenni, recirkulálni még ott is lehet a működő alkatrészeket, és nemsokára ez kötelező is lesz, erre tart a világ, mert az elképzelhetetlen, hogy 5évente a teljes lakosság tévéje-mogogépe-háztartásicucca rétegekbe egymás tetejáre kerül a szeméttelepen.
De egy motorvezérlőt a bosch simán megjavíthatna ruppókért, akár központilag, a másik doboz gyártója a másik dobozt, ahelyett, hogy tőled elvárnák cseréld ki komplett, ezt meg dobd a szemét tetejére.
dextercapo 2009.06.08. 18:24:48
multkor neztem a komoly tesztelest a discovery-n: a bmw valami csicsa verdat tesztelt - ujonnan tiz auton csinaltak ket het alatt annyi valtast ami ot evnyi hasznalatnak felel meg . eztuan azt talaltak mondani hogy akkor most van otven evnyi uzemeltetesi tapasztalatuk . nem szaradt meg a kenoanyag , nem gyujtott port es parhuzamosan teszteltek - ez olyan mintha szaz izzot tesztelnek tiz oran at - ha nem eg ki , akkor az ezer oras elettartam ?
Shadowbull 2009.06.08. 19:34:13
Mondanam is, ha egy csepp igazad is lenne, de nincsen. Ilyen egyszeru.
Soha nem vedek semmit elvtelenul, de soha nem is fogadok el semmit elvtelenul, ha tudom hogy nem ugy van.
"Ő viszont egyfolytában saját felsőbbrendőségét is hangsulyozza "
Hol hangsulyoztam en a sajat felsobrendusegemet? Ha ideznel tolem barmit is, ami erre utal. Ja hogy megint a levegobe beszelsz?
"simán jelezhetné egy mai autó is ha rossz. Villogjon lámpa, jelenjen meg felirat."
Elarulok egy titkot: ha valami rossz, es a vezerloegyseg detektalja, akkor villog a lampa, megjelenik a felirat. De mire menne azzal egy hetkoznapi tulajdonos, ha mondjuk megjelenne, hogy pontosan mit is detektalt, milyen hibakoddal? Elorebb lenne vele? Nem, a kedves ugyfel megy a szakszervizbe, hogy ott javitsak meg.
"és nemsokára ez kötelező is lesz"
Szinten nyitott kapukat dongetsz? torvenyi eloirasok vannak ra, hogy az autonak mekkora hanyadanak kell ujrafelhasznalhatonak lennie, es az autogyartoknak kotelezettseguk van a kiselejtezett jarmuvek visszavetelere.
"De egy motorvezérlőt a bosch simán megjavíthatna ruppókért, akár központilag, a másik doboz gyártója a másik dobozt, ahelyett, hogy tőled elvárnák cseréld ki komplett, ezt meg dobd a szemét tetejére."
Honnan veszed, hogy meg tudna javitani? Gondold barmit meg lehet javitani ugy, hogy az eredetivel megegyezo megbizhatosagu legyen? Feneket.
sb
Shadowbull 2009.06.08. 19:47:27
"multkor neztem a komoly tesztelest a discovery-n"
Aham. az biztosan hiteles forras.
"ujonnan tiz auton csinaltak ket het alatt annyi valtast ami ot evnyi hasznalatnak felel meg . eztuan azt talaltak mondani hogy akkor most van otven evnyi uzemeltetesi tapasztalatuk . nem szaradt meg a kenoanyag , nem gyujtott port es parhuzamosan teszteltek - ez olyan mintha szaz izzot tesztelnek tiz oran at - ha nem eg ki , akkor az ezer oras elettartam ?"
Ez marhasag, ilyet sehol senki nem mond. Ha 10 tesztauto meg 200e kilometert, akkor nem feltetelezzuk, hogy van tapasztalatunk egy 2 millio kilometeres futasrol, hanem azt mondjuk, hogy a 200e kilometeres tesztet tobbszorosen vegrehajtottuk, es ezaltal nemi statisztikai ertekelesi lehetosegunk is van.
Gondolod egy ilyen teszten azt nezik, hogy mi hogyan porosodott be?
Elmondanam, hogy a kritikus rendszerekre kulon fekpadi nyuzoteszt van definialva, gyakran a beszallitonal is meg a gyarban is, komplett motorok tobbszaz oras teszteket futnak fekpadon, de nem am nyugodt setatempoban, feneket. Csak annyit mondok, hogy nalunk jellemzoen 100 litert! fogyasztanak a motorok a fekpadon orankent, ebbol lehet saccolgatni milyen igenybevetelt szimulalnak, tobbszaz oran keresztul. Csak olajcsere meg rovid ellenorzesre allnak meg.
Fekpadi tesztprogrambol rengetegfele van, thermosokk-teszt, autopalyateszt, kulonfele sajatfrekvencias tesztek, nürburgring-teszt es meg sorolhatnam.
Aztan jonnek a komplett autok, azoknak is tucatjai futnak teszteket a legkemenyebb korulmenyek kozott ugy, ahogy a vasarlok sohasem hasznaljak. A kiserleti mernokok perverzebbnel perverzebb teszteket talalnak ki.
Es ez csak a mootoroldali teszt, en azt ismerem. De ugyanugy kap az elektronika, a belso felszereles, minden. Peldaul lattam olyan kiserleti berendezest, ami a kormanyt hajlitgatta, azt szimulalva, hogy a jo kover ugyfel fel kezzel a kormanyba kapaszkodva igazitja meg a feneke alatt a kabatot. Tobb ezer ilyen ciklust vegeztek.
Szoval ha lehet, ne a Discovery-rol tajekozodj.
sb
dextercapo 2009.06.08. 22:34:16
egyebkent a minositesi rendszerrol : nem gyenge autogyar es nem is pici a ford - a garazsban leego autoikban egy feknyomas gomba volt echte csucsminoseg - ami miatt kiegtek autok-hazak .
az x5-osnek az elso szeriajabol nehany az agyontesztelt kivitelben pl kaliforniaban egett le ezer merfoldes kor elott - valami lengyel hutoventillator rele fekudt be arrafele - elegans volt a dolog kezelese .
pl hdi blokkos bosch vezerlos auto egy rokonom alatt adott maganak padlogazt - nem olajat szivott fel , hanem az elektronika halt el . nem az elso a kornyeken , de szerencsere nincs ra visszahivas . az ciki lenne :)
dextercapo 2009.06.08. 22:36:46
www.topix.com/forum/autos/bmw-x5/TRUVJJA2Q79QUHKB8
malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.06.08. 22:41:10
Szerintem ez egy utángyártott fos. Nem hiszem, hogy van olyan Mercedes, amiben a komplett hátsó lámpát kell cserélni izzó helyett.
Szíveskedj megnevezni, hogy melyik Mercedesböl van.
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.08. 22:46:33
""Mondanam is, ha egy csepp igazad is lenne, de nincsen""
Látjuk, ezért kényszerülsz lassan a szemmel látható tények tagadására.
Pl a discovery-n biztos "költenek", olyat muttanak be ami nincsen. Olyat enged magárol, tesztlaborjairol, belső dolgairól adásba a gyár, ami hazugság.
És ezt most higgyük el?
Ugyan.
Jönnek már a "nemhiszemel", "hazudtok", "képzelegtek", "egyedieset" szintű topikai érvek, máshogy az igazság nem tagadható le, ami vicces, egyértelműen érzed már ezt te is.
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.08. 22:54:10
BMWnél röhögtem épp ezen, ittvan előttem kinyitva a bentley, --sajnos nem a gyári szervizleirás, azt civil ember nem szerzi meg..vajonmiért--..
Na hol van az E38on a benzinszűrő (és a nyomásszabályozó is a facelift után), na hol?
Hát a _műanyag_ küszöbborítás alatt, érted, a kipufogótól és tűzforró katalizátortól sacc két araszra.
De a konstruktőr biztos kurvára figyel, mer, ha bennég az ügyfél, tuti megy a sittre.
Hát ennyire "figyel"!!! :)
És ha felüti nagyobb sebességnél valami fekvőrendőrön a balfaxügyfél, vajon meddig fog a benzin spriccelni?
Igen kérem, amíg a főtengely forog, (mert az autó lendülete hajtja), addig adja az ecu ugyanis a benzinpumpa relének a jelet.
Pirospont!
Rocko- 2009.06.08. 23:14:51
Shadowbull 2009.06.08. 23:16:52
Talalkoztam nem egy esettel, amikor a beszallito a gyar engedelye nelkul modositott kozvetlenul a szeriabevezetes utan az alkatreszen, es azok a zsir uj modellben rendszeresen beszartak, pedig a fejlesztes evei alatt soha semmi gond nem volt veluk. Nem azt mondom, hogy ez az lehetett, de ha az is volt, sohasem tudod meg, es feltetelezed, milyen szart csinal a gyar.
egyebkent napestig folytathatjuk a hibas sorozatok, szar konstrukciok, mernoki tevedesek felsorolasat. De mit is akarsz ezzel bebizonyitani?
En nem mondtam soha, hogy nincs ilyen. Csak annyit, hogy a gyarak mindent megtesznek, hogy ne legyen ilyen (nyilvan hogy a "minden" pontosan mit takar, gyara valogatja). Aztan neha megis belefutunk a kesbe. De melyik szakma az, ahol nem tortenik sohasem hiba?
sb
Shadowbull 2009.06.08. 23:20:16
Egy barati jotanacsom azert lenne hozzad: horrort ne nezz.
sb
Shadowbull 2009.06.08. 23:22:58
Nem gondolkodtal meg rajta, hogy palyazz valamelyik autogyarhoz?
Itt lenne az ideje a nagy eszeddel megvaltani a vilagot.
sb
dextercapo 2009.06.08. 23:44:27
meg kellett nezzek megvetel elott egy fiat scudot (az ujat) atneztem es csuklobol talaltam benne ket baromi nagy hibat - elso pillantasra :
1 , a muszerfalat multiplexerrel hajtja , tehat az osszes visszajelzo villog ugy otven Hz-en . ez allo helyben nem zavaro , csak ha autozol vele (erre nyilvan nem teszteltek) , mert ha mozog a fejed , akkor kis stroboszkopszeruen pottyoket rajzol es folyamatosan faraszt . vegulis , belefer , nem idegesito , csak kicsit .
2 , a gazolaj visszahutot a bal elso kerek moge sikerult tenni kicsit ferden hatra , de ha nem menne kapasbol tele sarral , es nem szakadna le magatol , azert tettek ra egy jokora muanyag kopoltyut hogy a padlorol felszedje a levegot - vagy hogy beakadjon akar egy kozepesen magas sun tetemebe is .
van egy hutoracs nevu eszkoz az auton , de az senkinek nem jut eszebe hogy ez a hutok eltakarasara szolgal... esetleg oda lehetett volna tenni ? amikor mondtam hogy atrakjuk , akkor azt talata mondani a dealer hogy nem lehet , mert az meg van tervezve frontalis utkozesre . aztan megkertem ra hogy saccolja meg mi a gyakoribb : frontalis utkozes , vagy a macskatetem , foldcsomo , nagyobb jegborda az uton ? nem gyozte meg - de az hogy nem veszem meg ha nem rakjak at , az igen . ugyhogy atkerult .
de pl az opel is ilyen - elhivtak tesztelni az uj csicsamotoros verdajukat - a motor zsenialis volt , tenyleg ,nyomatekos , diamikus stb - de a muszerfal tetejen van egy gumo ami allitolag a fenyt meri hogy a klimat ahhoz tudja igazitani - erre van konstruktori energia - de nyilvan ha tompitottra kapcsolom az autot , akkor a muszerfal ejszakai modra valtot , alig olvashatova teve a kijelzest :)
ehhez mennyi esz kellett ?
tok komolyan tesztelik ezeket az autokat ?
ki ? gyozike ?
furcsa , de egy 1993-as chevy-ben a muszerfalon levo fenymero a muszerfalvilagitast es a tompitott fenyerejet kapcsolja . nem a klimat , nem a csomagtartozarat , nem a biztonsagiov elofeszitojet :)
Sabc 2009.06.08. 23:47:47
De te nyilván sokat.
qualitaet 2009.06.09. 00:04:14
"Na hol van az E38on a benzinszűrő (és a nyomásszabályozó is a facelift után), na hol?
Hát a _műanyag_ küszöbborítás alatt, érted, a kipufogótól és tűzforró katalizátortól sacc két araszra."
Ne zavarjon egy percig sem, hogy az E38-on NINCS műanyag küszöbborítás. Kb ennyit konyítasz a többihez is.
dextercapo 2009.06.09. 00:21:46
@malenykij polgar: passz , nagy volt es mocsok draga , can buszos , ultrahangos radaros es a fejtamlakat motorral hajtotta le , matrix kijelzos muszerfal volt benne - nem nezegettem a tipusat - nemet autonk soha nem lesz es ezt mar lassan tiz eve nem bantuk meg . csak csodalkozni , majd rohogni mentunk oda amikor a kiderult a hatso izzocsererol hogy nem ket perc . a gepet mas hiba miatt egy bosch szervizben buvoltek , kozben en az adagolo beallito padjukat javitottam
megprobalom a dolgot felfogni : azt mondod hogy a merciben ez egy jol szerelheto , jo minosegu alatresz , a benzinkuton kaphato 16 wattos izzo hagyomanyos foglalatokkal , de valaki alattomban kivette a mercibol , a felfogatasokat konzekvensen haromfele modon oldotta meg (patent , hatlapfeju , torx) es kivette az egesz lampatestet , froccsontott egy masikat raolvasztgatott lemezekkel , a can vezerlovel kompatibilis csatlakozoval es igy tudta kicserelni egy olyanra amiben nem lehet izzotcserelni ?
hmm . hogy erre nem gondoltam ...
qualitaet 2009.06.09. 00:54:17
Joggal vakarod a fejed mert oltári hülyeséget mondtam.
Menségemre szolgáljon, hogy csak facelift előttim volt az is már tíz éve ,de élénken él bennem a rücsizett és igencsak masszív, fémküszöb emléke ami a büdös életben be nem hajlik, max. az alacsonysága miatt könnyen karcolódott.
Valoban, 98-végétől be van borítva.
Ettől függetlenül a tűzveszély ugyanolyan emeletes baromság, hisz a benzincső nem a műanyag borítás, hanem az alatta lévő vastag fémküszöb védelmében fut.
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.09. 01:49:05
Most a komplett rücsizett küszöböt kell leszedni a szűrőcseréhez,... vagy mivan?:DD
Miért nem találhatja el a fekvőrendőrnek csúfolt kisebb hegység széle pl, ha nem kétkerékkel mész rá, hogy ne akadj fel? (de mégis felütöd, mert elszámolod magad)??
Tudod mennyi E38-9 és utáni lángoló BMW van a neten? Ugy égnek porrá mint a főnix.
Amit a BMW maga is minden jogi és marketing gépezetével "menteget"(nevezzük így), ez van, ígyjártak, ez már nem a dicső mult, hanem a rideg kigagyizós jelen.
Kicsit szánalmas ennek fényében (érted, a lángok fényében...hehheh) amint SB nekünk ide vetiteni akart, hogyhát a konstrüktőr inkább tankot tervez, mint xart, mert őt a niggerek közé teszik 20évre a sittre, ha valakinek kigyullad a segge alatt a kocsi.
Mese habbal kéremszépen.
@Sabc mester, te meg lécci szereljél pár E60-61 et, keressél benne modic nélkül elektromos hibát pl, aztán majd megbeszéljük, mikor könyörögsz terdenállva "egyszerű és logikus, józanésszel tervezett" francia kocsikért inkább..
ehh:D
Tartok tőle kettőnk közül te töltöttél kevesebb időt E38-39 géptető alá beugrova fejjel előre:(
De addig örüljél, amig nem láttad az E38 "megoldásait" közelről, mert még belegondolsz mit kéne neked "javitani" 15év mulva mondjuk, meghasonlassz a végén, aztán elmész remetének tölgyfahasábokból E28-akat kifaragni, vagy hasonló :D
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.09. 02:07:41
De a gyár eladja ugyanazt a xart egymásután 3 szériában is, mikor tudva-tudja hogy tökxar.
Ekkor csak arra tudok gondolni, nem érdekli őket, csak a $$$$-t látják a szemük előtt.
Az öregszakiktól meg isten mentse őket, mert azok csendesen megmodnanák a maguk véleményét, valahogy ugy, hogy "fiam mi ilyet nem adunk gyártásba, kerül amibe kerül, a becsületünk nemengedi"..:)
Azok meg csak néznének kukán, miota becsületbeli ügy egy eldobhatóra tervezett tisztán a nagyobb profit céljaira létrejött autó :D
qualitaet 2009.06.09. 03:27:48
"Most a komplett rücsizett küszöböt kell leszedni a szűrőcseréhez,... vagy mivan?:DD "
Abban az estben ha teljesen megbolondultál (Ez a hülye példád alapján erősen feltételezhető. Kb. olyan ez mintha a tetőlemez lefúrását inditványoznád a beszálláshoz az ajtók szimpla kinyitása helyett.)
akkor feltéltenül.
Csápos emelőröl ill.szerelőaknárol gonolom nemigen hallottál mindeddig.
Ezek segítségével beállnak az autó alá és kicserélik...
"Miért nem találhatja el a fekvőrendőrnek csúfolt kisebb hegység széle pl, ha nem kétkerékkel mész rá, hogy ne akadj fel? (de mégis felütöd, mert elszámolod magad)??"
Tán mert a küszöb vonala jó pár centivel lejjebbb van a fenéklemezre erősített benzincsöveknél.
Extrém esetben persze így is sérülhet. Pont akkora eséllyel, mint bármely más autóban.
"Tudod mennyi E38-9 és utáni lángoló BMW van a neten?"
Szerintem egy sem (mármint az általad vizionált "hibától"), de ha belinkelsz néhányat biztos kiderül.
Ciri 2009.06.09. 05:44:20
Kábé egy fél értelmes mondatot tudtál összeokádni ezidáig, de a többi nagyon szórakoztató volt. :))
Ja, és nézzed még a Discoveryt! :))))))
Shadowbull 2009.06.09. 09:23:15
Mondtam en, hogy a beszallito a hibas? Nyilvan a felelosseg a BMW-je, a vevo vele all jogviszonyban, nem a beszallitoval. Csak elmondtam, hogy van amikor ez tortenik, minden teszteles es minosegbiztositasi rendszer ellenere.
sb
Shadowbull 2009.06.09. 09:24:55
Van nehany kollegam, aki 60 fele jarnak, a kisfonokom konkretan most volt 60 eves. Nagyon nagy tapasztalattal rendelkezo, nagytudasu emberek.
A mi csapatunkban a 33 evemmel konkretan en vagyok a legfiatalabb.
Ennyit az oreg szakik kirugasarol.
sb
dextercapo 2009.06.09. 10:21:01
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.09. 10:38:42
Az autó alján van a benzinszűrő vagy nem?
Miaz, hogy a "küszöb védelmében"? ha kézzel eléred alulról, felütni miért nem lehet?
Teljesen hülyét próbáltok játszani, csak nehogy el keljen ismerni egyetlen balfaxságot is?
Egyfolytában "benzincsövekről" beszélsz, mintha én abba "kötöttem volna bele", hogy -mint minden kocsinál-, itt is az alvázon futnak a vékony, ám relative vastagfalú massziv acél benzincsövek, ami természetesen egy teljesen más ügy, mint oda tenni a szűrőt vagy a nyomásszabályzót.
Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.09. 10:56:29
Ez miért nincs így vajon?
Sőt miért árulja a BMW ugyanazt a silány xart fütyörészve tovább raktárrol?
Tudom én, legegyszerűbb, nem elismerni, hogy xar, az SB féle betanult agressziv csőszemüveges érveléssel, ha kell jogi vagy anyagi eszközökkel is rásegitve, még mindíg jobban jövünk ki, mintha kijavítanánk.
Sajnos, ez a filozófia megy, csak az marad ki a számításbol, akadnak emberek akiknek van eszük és szemünk, és gyönyörüen látják mi folyik az autógyártásban, ezenbelül pedig a bmw-nél is.
Jol mutatja a hozzáállásodat, mikor kijelented, ó én mekkora barom vagyok, hát az autogyárnak most is vissza kell venni a roncs autót.
És a másodkezes tulajdonos már nem érdekes, ő nem fizető vendég.
Vajon ha errefelé halad a kigagyizás és a tervezett élettartam filozófia tovább, akkor a fizető ügyfél örömmel fizet ki az uj luxuskocsijáért egy vagyont, mikor teszemazt 8 évesen kvázi bontóba kell vinnie?
Nodehát eddig a te eszed már nem ér el, maximum eladják a céget a japánoknak vagy nem gyártanak többet propelleres autot, neked aztán olymindegy. Mérnökre mindíg szükség lesz valahol amíg autot gyártanak.
Na ez a fajta gondolkodás ami szomorú.
qualitaet 2009.06.09. 12:08:04
"Ez kész, kabaré."
Osztom.
"Az autó alján van a benzinszűrő vagy nem?
Miaz, hogy a "küszöb védelmében"? "
Persze, hogy az alján ,de homorú ívben úgy, hogy a küszöb vonala lejjebb van mint a benzinszűrő.
"ha kézzel eléred alulról, felütni miért nem lehet?"
Mint mondottam lehet, de csak egészen extrém esetben.
Ha kézzel eléred, honnan veszed azt a baromságot "hogy a küszöbborítás alatt"?
A köszöbborítás alatt az acél küszöb van amit fentebb még le akartál flexelni olddalról, holtt most már szerinted is elérhető - alulról, kézzel :)
"Teljesen hülyét próbáltok játszani, csak nehogy el keljen ismerni egyetlen balfaxságot is?"
Nem, csak éppen annyi butaságot beszélsz, hogy körülményes veled társlogni.
Ellenben a mellébeszélés helyett esetleg végre belinkelhetnéd az ilyen hibából fakadó tüzek egyikét.
Tudod amivekkel állítólag "tele van a net"
Várom...
Shadowbull 2009.06.09. 16:37:36
Ez miért nincs így vajon?"
Ha rabizonyitjak a beszallitora, hogy az o gondatlan magatartasa okozta a hibat, akkor bizony raverik.
"Sőt miért árulja a BMW ugyanazt a silány xart fütyörészve tovább raktárrol?"
Ha bebizonyosodik, hogy egy alkatresz hibas, azt nem gyartjak tovabb, es a raktarkeszleteket is leselejtezik. Tobb ilyen akciot is lattam mar egeszen kozelrol, tobbszazezer euros tetelek repultek a kukaba, a beszallitonak meg ki lett szamlazva. Tudottan hibas alkatreszt nem arul senki.
"akadnak emberek akiknek van eszük és szemünk, és gyönyörüen látják mi folyik az autógyártásban, ezenbelül pedig a bmw-nél is."
Idaig tokeletesen bebizonyitottad, hogy halvany lila fingod sincs mi folyik az autogyartasban, egyszeru osszefuggeseket nem ismersz, nem ertesz meg, es gyakori tevhiteket puffogtatsz. Ezzel a kocsmaban biztosan nepszeru vagy, a net ebbol a szempontbol veszelyes terep, mert osszeakadhatsz olyannal, akinek viszont van fogalma arrol, amit te ismerni velsz.
Meg odaig sem jutottal el, hogy sajat elmeleteket gyarts, a fajtad olyan gyakori, hogy nem gyozi az ember kerulgetni oket.
"maximum eladják a céget a japánoknak vagy nem gyártanak többet propelleres autot, neked aztán olymindegy. "
Abban az esetben, ha minden egyes kis bizbaszt cserelhetore es szerelhetore terveznenk, akkor valoban lehuzhatnank a rolot, es akkor is, ha megprobalkoznank a maximalis elettartamra tervezessel. Ami nem lehetseges, egyszeruen nem mukodhet. Legalabbis olyan dinamikusan valtozo kornyezetben, mint egy auto.
sb
gyerek9.3 2009.06.09. 20:23:22
Darazs442 2009.06.10. 10:54:48
Az első jó ötlet! Akkor én most megkérdem: kedves Shadowbull, mivel foglalkozol "civilben"? :-)
Az utolsó 100 komment: