Irány az aszfalt?

Közélet: Quadok a forgalomban 2009. április 1-től

  2009. április 26. - Autójogász Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Irány az aszfalt?
2009-04-26 09:05:13

  Milyen quadot lehet közútra kivinni, és a szabályoknak megfelelően közlekedni vele?  Vélemények az azonos

Kiszorítás
2008-12-28 00:43:57

  Egységes egészségügyi határérték megállapítása igen bonyolult, mert sok aeroszolképző anyag már

Nem jönnek…
2008-10-26 00:01:00

  Kimutatták, hogy a 20 éven aluli vezetők okozzák a balesetek 10%-át és a 24 éven aluliak a 25%-át. A

Parkolási amnesztia
2008-08-24 09:14:00

  Lehet, hogy az Alkotmánybíróságon valóban elvérzik a jószándékú, tiszta helyzetet teremtő és a

 

Milyen quadot lehet közútra kivinni, és a szabályoknak megfelelően közlekedni vele?

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr131086823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.04.26. 09:13:01

és mi van az 50cm3-nél nagyobb quadokkal? és mit vezethetünk B-s jogsival?

hát erről pont nem szól a cikk sajnos

grupi 2009.04.26. 09:21:38

Sajnos elég szárazra sikerült az írás.
Csupán pont az maradt ki belőle, amire (az így szenzáció hajhász) cím utal. Vagyis akkor miként irány az aszfalt?
50 ccm felett sehogy?
Avagy a 150-s, 250-s négykerekűeket nem lehet B kategóriával közúton vezetni? Mert pont itt van a lényeg. Ne keljen A minősítés hozzá, legyen közúti alkalmazhatóság, hiszen 4 kerekű, rendszámos és világító berendezéssel ellátott. A kaszni és a difi meg legyen részlet kérdés.
Sőt azt sem bánnám, ha munkagépként lenne elfogadott a gép, és a kresz szabályai szerint vehetné igénybe részt a fogalomban. Autópályára amúgy se menne, s mehetne a jármű.
Erre kérnék valami közérthetőbb írást, összefoglalást és jövőbeni kilátást, áttekintést.

grupi 2009.04.26. 09:22:54

Ja, és a képen látható guad sem ötven köbcentis. Ez így összességében megtévesztő, a zavaros száraz magyarázat nehezen értelmezhető.

Manyizga (törölt) 2009.04.26. 09:28:31

Egyetértve az előttem szólókkal: pont a lényeget hagyták ki a szabályozásból. Az 50ccm-nél nagyobb quadok közúti használatát.

Az nevetséges, hogy 3-400ezer ilyen (50ccm-es) quad lenne Magyarországon. Az összes quad száma talán ennyi.

Bajog 2009.04.26. 09:32:05

És 50ccm-nél nagyobb motor mégis hogy közlekedhet akkor az úton?

JaniV 2009.04.26. 09:53:44

Komolyabb, 450-es, 600-as quadokat többet láttam már szabályosan forgalomba helyezve, rendszámmal, stb., tavaly is és tavaly előtt is. Ezek megfelelő teljesítményű gépek, teljesen más műszaki kategória, a közlekedés többi résztvevőinek komolyan számításba kell venni a forgalomban is.
Az 50-esek? Hát, ezek az 1-2 százezres nagyságrendű csodák szerintem inkább ön és közveszélyesek, jobb, ha nem mennek ki a közútra.

Mi magyarok, meg amúgy is szeretjük még az egyértelmű szabályokat is átértelmezni, félreértelmezni, én várom az egyértelmű szabályozást.

gin74tonic 2009.04.26. 09:56:27

ez a cikk... nesze semmi fogd meg jol.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.04.26. 10:06:05

már írtam a szerkesztőségnek, hogy a mopedautós szabályozás is megváltozott, az nkh módosította a tájékoztatót és a mopedautókat is smkp-nak minősítik.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.26. 10:14:54

Jaja, ez a cikk így sajnos alulról konvergál a zéróhoz. Normális quad 50ccm alatt nincs. Ami van, az csak annak látszik, töbnyire csak hátsóhajtású gyerekquadok, méretükben sem felelnek meg egy felnőtt embernek.


Az meg, hogy ma szilárd burkolatú úton nem lehet közlekedni differenciálmű nélküli járművel, az legalább akkora baromság sajnos, mint az, hogy a kresz nem követi a világ fejlődését, és lánctalpassal sem lehet.

Hogy ez miért baj? Mert egy nagy quad sincs 500kg, egy öltést nem baszik az aszfaltnak, hogy difi nélkül megy rajta, meg kanyarodik. Épp ugyanúgy, ahogy feltalálták már évtizedek óta a gumihevederes hajtást lánctalp helyett, és ezer meg egy munkagép, traktor, mezőgazdasági erőgép megy már ilyenen, ráadásul akkora gumilánctalpakon amiknek a szélessége gyakorta eléri az egy métert is, így hiába huszonharminc tonna a gép, a talajnyomása kevesebb lesz, mint egy személyautóé... Szóval az se tenne semmi kárt az aszfaltban. Még ebben a moslék szar szemét magyar minőségű aszfaltnak csúfolt hányadékban sem.

De nem baj, magyarországon a törvényhozás a világ minden más törvényhozásánál jobban ért mindenhez, ezt már megszoktuk.

pickapu 2009.04.26. 10:22:39

Hááát azért aszfalton egy 200 kilós magas súlypontú valamivel amin nincs diffimű és karosszéria, egy hirtelen szűk kanyarvétel egy kicsit izgalmas buli...
A szabályozás pedig még mindig elég zavaros, sokszor a rendőr sem tudja egyértelműen miért is büntethet.

pickapu 2009.04.26. 10:23:56

@Tie: Ebben van igazság...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.26. 10:24:41

@pickapu: Autózni is veszélyes.

Az, hogy ma magyarországon mindenféle szellemi inaszakadt kretén kaphat jogosítványt, az igazán nem a quadok hibája.

Maci_GSXR1000 2009.04.26. 10:36:48

azt hittem, hogy csak én vagyok hülye, de látom, hogy ti sem értitek a dolgot..

a cikkből tényleg az derül ki, hogy a quadok továbbra sem közlekedhetnek a forgalomban, kivéve ha 50ccm alattiak (de hát olyan kinek van????)

a mopedautósokat meg egyszerűen leszopatták ahogy vannak, vizsgáztathatják le az 50ccm-es mopedautót személyautónak...

Ezek a büdös kommunisták direkt mindenkivel kibasznak....

junkie 2009.04.26. 11:04:29

a mopedautos reszrol nekem az a velemenyem, hogy jobb is hogy "auto"-kent kezelik, hiszen az. MINDEN tulajdonsagaban szemelyauto, konnyebb kasznival es gyengebb motorral mint szokasos, de akkor ennyi erovel a trabant meg a kispolszki is lehetne smkp. de ettol nem lesz meg valami smkp. ha belerakok egy 4 literes motort a Skodamba attol meg nem lesz kamion, es nem kell hozza C-s jogsi. vagy ha egy babetta motort akkor meg nem lesz smkp. szerintem.

Riasom 2009.04.26. 11:04:31

A lényeg az lenne, hogy a védett természeti területekről kitakarítsák végre a kib@szott kvadosokat/motorosokat, de ezen semmilyen azonosítás sem fog sokat segíteni, mert még mindig nincs elég ember/tekintély a természetvédelmi őröknél ahhoz, hogy rendszeresen ott helyben el tudják kapni és megfingatni őket.

aaaaaaah 2009.04.26. 11:11:39

termeszetvedelmi teruleten legalissa kene tenni a motorosok / kvadosok kiloveset, persze csak mesterlovesz puskaval, aminek ilyen celu tartasat is engedelyezni kellene.
Ezzel a sportvadaszat is megujulna vegre az orszagban a termeszet vedelme mellett, nagy mertekben none a kozbiztonsag, illetve a fegyverekbol / loszerekbol befolyo ado is gazdagitana a nemzetet.

vagy pedig minden termeszetvedelmi teruleten nyakmagassagban drotkotelet kell kifesziteni a biztonsag kedveert, meg hogy dogoljon meg a geci.

Alhazred 2009.04.26. 11:23:27

@aaaaaaah: ebből nagy hápogás lesz, érzem.

pickapu 2009.04.26. 11:24:02

@aaaaaaah: A sok, ez által lefejezett vadról már ne is beszéljünk.
Természetvédelem? Hm...

Hrzrasn (törölt) 2009.04.26. 11:53:45

Gyerektraktorok helyett talán inkább ezzel kéne foglalkozni a címlapon:
www.speedheads.de/auto/news/ac_cobra_mkvi__die_giftschlange_beisst_wieder_kraeftig_zu-63069.html

Jön az AC Cobra MkVI.

Mioporfeszosz (törölt) 2009.04.26. 12:14:52

Miezahülyeségmármegint? Akinek rendszáma van, arra lehet objektív felelősséget húzni, semmiféle drótkötél meg agyonlövés.
Pont egy darab természetvédelmi őr kellene, aki lefényképezi a járművet, onnantól olyamindegy mi van, feljeletés, büntetés. Akár az egyéb kategóriás jogsitól is búcsú, rögvest meggondolná érdemes-e természetvédelmi területre mászni.
Sajnos azt kell mondjam, ez egy föloldhatatlan dilemma, ahogyan a sztrítrészereket sem lehet leterelni minálunk a közútról, mert az ország zsebkendőnyi mérete és porbafingó tőkeszegény jellege miatt kőkeményen havi sokszázezres jövedelem feletti hobbi bármiféle legális autóversenyzés.. Ugyanugy a kvadnak sincsen igazán élettere, legális és ésszerű használhatósága. Merugye arra ki akarja fönntartani, hogy évente 4x kimenjen valami leszervezett kacsázásra.
De ugyanez a motorcsónak meg a jetski meg a többi. Van pár vadvíz ahol agymást anyázva még legálisan kacsáznak azon a pár kilóméteren odavissza, de előbbutóbb onnan is ki lesznek ebrudalva, mert ahogy nő az emberek vagyona és új, drágább, trendy szórakozást engedhetnének meg maguknak, ugy döbben rá mindenki, ebben a zsebkendőnyi országban egymás agyára fogunk menni.. Amikor 20setjskis van a tiszatavon és két kvados az erdőben senkit nem zavar. Na most szorozzunk csak százzal....ugyeugye.

apoa 2009.04.26. 12:23:04

Na, a cikkíró fusson neki mégegyszer, fordítson rá energiát, hogy használható infókat,tanácsokat kapjunk. Akkor nagyon tisztelni fogom.

webbster 2009.04.26. 13:01:42

Ez a cikk egy nagy kalap sz@ar. Én 4 éve használok quadot, és csak akkor megyek aszfaltra ha elkerülhetetlen. Egyszerűen nem arra való. De ha rámegyek, akkor bármikor kicsinálhatnak ha elkapnak, pedig se gyorsan nem megyek, se eszetlenül. Legalább traktor rendszámot adnának valamilyen jogcímen, akkor nem lenne a seggemben állandóan a zabszem, és nyugodtan el tudnék jutni oda ahol már lehet használni. Egyébként a kínai kis köbcentis quadok teljesen használhatatlan, életveszélyes, max.kerti kapagépnek való vasak, ehhez képest ezeket lehet legalizálni.

Higany 2009.04.26. 13:20:18

@aaaaaaah: Az utolsó bekezdés kivételével egyetértek! Volt alkalmam egy fővároshoz közeli, pilisi faluban néhány évig élvezni a hétvégi crossmotoros, quados apokalipszist. Az olvasztóba küldeném az összes ilyen szart a tulajdonosaikkal együtt, akik felverik, szétbarmolják az erdőt ezekkel.

toncsi64 2009.04.26. 13:32:37

"Ha az eljárás első menetében megállapításra kerül, hogy a bemutatott jármű nem sorolható segédmotoros kategóriába, akkor a járművet egy más alkalommal egyéb járműként (pl.: motorkerékpár) kell forgalomba helyezés előtti vizsgálaton bemutatni."

Én ezt úgy értelmezem, hogy az 50-nél nagyobbakat meg motorként kell (lehet) vizsgáztatni. Persze tévedhetek...

Hrzrasn (törölt) 2009.04.26. 13:42:12

@Gyurbán Fetor: "Legalább traktor rendszámot adnának valamilyen jogcímen, akkor nem lenne a seggemben állandóan a zabszem, és nyugodtan el tudnék jutni oda ahol már lehet használni."

Így is el tudsz. Használj trélert, mint minden épeszû ember.

www.quaddi.de/bilder/UNI1.bmp

hunluigi 2009.04.26. 13:51:01

toncsi64! nem tévedsz! Eddig is forgalomba lehetett lökni azokat a quadokat amelyeknek megvolt ehhez a típusengedélye. Nyilván az 50ccm feletti gépek "motorkerékpár" besorolást kaptak-kapnak és "A" jogsi kellett-kell a közúti használatukhoz.

A szabályozás annyiban változott, hogy most már a cikkben taglalt feltételeknek megfelelő gépek (beleértve az 50ccm -eseket is most már) forgalomba helyezhető.

"B" jogosítvánnyal a "segédmotor" kategóriába sorolt quadokkal lehet közúti forgalomban részt venni. (bár én nem ajánlanám...)

Geri001 2009.04.26. 13:55:51

nem mit kell erről annyit irni!
le van irva!
megkéne nézni egy kresz könyvet!:

Négykerekű motorkerékpár:
olyan gépjármű aminek a teljesitménye maximum 15Kw és legnagyobb sajáttömege 550Kg!

ennyi!
max 15 Kw
max 550Kg

mit nem lehet ezen érteni!
kell rá rendszám mint egy motorra mert AZ!
meg a többi!

ha meg 50ccm és/vagy 4Kw akkormeg segédmotor!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.04.26. 14:55:36

Akkor a mopedautók mehetnek majd autópályán ha személygépkocsik???
az izgalmas lesz:-))
az 50 es nél nagy quadok azok vagy motorok vagy autók.A képen látható már súrolja egy kisterepjáró méretét.

békaapu 2009.04.26. 15:11:56

Majd érdekel, ha már majdnem meg tudnám venni...

pickapu 2009.04.26. 15:18:18

@davidson: Hát már ide is megérkeztél...
Megvolt a vasárnapi ebéd? Jól esett?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.04.26. 15:19:27

@Geri001: de mi van ha 15 kW-nál nagyobb, mint egy komoly quad?

akkor beírják a forgalmiba, hogy "ilyen jármű nincs"

poa ogapo 2009.04.26. 16:48:56

Zöld rendszámom van 4 éve. Ügyintézés 3 nap.

poa ogapo 2009.04.26. 17:12:21

A google segítsen neked testvérem. Bármelyik forgalmazóhoz bemész (főleg a hondások) minimális díj ellenében elintézik, illetve tévedj rá a polaris oldalára (még mezgaztámogatással is vásárolható úgy mint egy traktor, tehát költségvetési támogatást adnak rá, ami őrület!)

Mert mi egy ilyen mosolyra fakasztó országban élünk. Nem én vagyok ügyeskedő, tróger hanem azzá tettek! Ott ahol a cikk író jogász én nem dolgoztatnék.

kisHondás 2009.04.26. 17:46:50

@GYUSZI BACSI: Nem szól róla a cikk de tesz említést hogy az 50ccm-nél nagyobb quadokat motorkerékpárként azonosítják, és értelemszerűen ahhoz már motorjogsi szükséges tehát az 50 ccm-nél nagyobb quadok nem vezethetőek B-s jogsival.

Egyébként szerintem ez az egész dolog hogy kiengedik őjket közútra egy újabb hatalmas probléma. Én évekig crossmotoroztam, quadoztam nagy teljesítményű gépekkel és azok nem arra vannak kitalálva hogy betonon haladjanak velük mert keskeny a nyomtávjuk és betonon egy enyhe kormánymozdulatra is felborulhatnak. Olyan a kormányáttételük hogy gyorsan lehessen felük fordulni de a terep megengedi hogy csússzon a kerék és a sport quadoknál szükséges is hogy érzékeny legyen mert ott mindig keresztben kell venni a kanyarokat, de ugyan ez a dolog nem érvényes betonra mer gondoljunk csak bele hogy a rutintalan apuka megveszi élete első quadját és nem tudja ezeket a dolgokat róla és máris megvan a baj. A másik része pedig az lenne hogy ha elárasztják az utakat az 50 ccm-es quadok akkor abból megint csak veszélyhelyzetek jönnek elő, hiszen sebességük tényleg! nem több 40 km/h-nál és akkor jönnek a sávban előzések, a forgalomban a felborulások, ugyan azok a szituk mint amik a mopedautóknál! Mégis milyen jó lenne ha egyszer az életben szakszerű kezekbe kerülnének ezek a döntések!!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.04.26. 17:59:34

@kisHondás: nem akarok én ezzel utazni menni, csak elmehessek a közúton egy olyan helyre, ahol legálisan lehet a földúton quadozni és ne kelljen utánfutózni

Dervenkál Egon 2009.04.26. 18:25:46

Tehát ha jól értem:

50ccm alatt quadként forgalomba helyezhető, ha van dif. és B-s jogsival vezethető

15KW-ig és 550 Kg-ig motorkerékpárként forgalomba helyezhető, ha van dif, és A-s jogsival vezehető.

15 KW felett pedig mezőgazdasági vontatóként forgalomba és B-s jogsival vezethető.

Ugye?

Geri001 2009.04.26. 18:55:19

azt nemtom hogy mért nem alkalmazkodik a jogszabály az uj techinikához de a kreszbe ez van hogy max 15Kw!
szerintem ezért is van a quadokkal baj mert sokuk kiesik ebből a köröből hisz több mint 15KW
szerintem ezeket majd A jogsival lehet vezetni!
igy a logikus!

Geri001 2009.04.26. 19:00:14

a difi nem kell ha a tengeslytáv
kissebb 1m nél!
jopár 50ccm es quad tengelytávja ilyen!
én olyat láttam ami 50ccm-es voltz és nem volt rajta difi de közlekedett közuton!

PolarisPest 2009.04.26. 19:30:20

Jelenleg Magyarországon csak és kizárólag olyan ATV-t lehet korlátozással vagy anélkül forgalomba helyezni, mely rendelkezik EU-s típusbizonyítvánnyal. Ezen felül korlátozás nélküli fehér rendszámot csak és kizárólag a hátsó tengelyen differenciálművel ellátott gépek kaphatnak, azaz a Polaris Touring és X2. A diffi nélküli gépek is közlekedhetnek mindenhol, de maximum 40km/h-val, azaz ahol minimum sebesség van meghatározva, és az ennél több, oda be nem hajthatnak, de amúgy máshova igen. A 2009. április 1-én hatályba lépett rendelet értelmében A és B kategóriával is vezethetőek ezek a járművek.
Már több darabot rendszámoztunk teljesen hivatalosan, a hatályos törvények alapján. Ezek a gépek 500-800 ccm-ek.
info@polarispest.hu

PolarisPest 2009.04.26. 19:32:21

És sajnos a zöld rendszám már nem játszik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.26. 19:40:58

Mi pedig felkérjük az NKH-t hogy kapja be a bránert.

Riasom 2009.04.26. 19:53:28

@Mioporfeszosz: de ha a bozótban véletlenül leesik a rendszáma, ÉS megálítani sem tudják (mert ez módszertanilag nem olyan egyszerű, főleg egy embernek), akkor az objektív felelősség sajnos semmit sem ér.

grupi 2009.04.26. 20:04:11

@PolarisPest:
És mi igaz abból, hogy Polaris mezőgazdasági támogatással is vásárolható?

Egyéb: A cikk írója pedig igazán körbejárhatta volna azt a kört, amiről érdemi infót, érdekes írást kívánt összehozni.
Sajna, mint a bejegyzésekből olvasható, ez a hangzatos, és még érdekesnek is tűnő cím után nem jött össze eme írásban.
Furcsa, hogy ezzel a semmivel is tudnak egyesek ekként érvényesülni.

¿Qué tapas hay? 2009.04.26. 20:19:06

Milyen az az "E"-típusú rendszámtábla?

lacza87 (törölt) 2009.04.26. 20:26:49

@Hrzrasn: Ezt benézted mert 2009. 04. 14-én írtak erről. Keress rá a hírekben. Ugyanezekkel a képekkel....

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.04.26. 20:26:53

@PolarisPest: és miért nem játszik már az erdei rendszám?

lacza87 (törölt) 2009.04.26. 20:27:01

@Hrzrasn: Ezt benézted mert 2009. 04. 14-én írtak erről. Keress rá a hírekben. Ugyanezekkel a képekkel....

PolarisPest 2009.04.26. 21:30:02

Mert az egyik alapvető feltétele, hogy a jármű max. TERVEZETT sebessége 25 km/h.

Ez nem igaz a quadokra. Sajnos már nem lehet intézni, és egy csomót vissza is vontak már.

Kár, mert szerintem ez lett volna a megfelelő megoldás a quadokra.

Az a kedves hozzászóló, aki drótkötelet feszítene ki az úton, vagy vadászna a quadosokra, annak javaslom, hogy keressen meg, mert szeretném elvinni egy-két rendezvényre, ahol megtapasztalhatná, hogy milyen egy természettisztelő-védő quados, illetve megmutatnám, hogy milyen egy természetromboló, minden törvény felett álló vadász.

Legutóbb 36 tonna eldobált teherautó-traktor-szemályautó gumit gyűjtöttünk össze, és mi volt a reakció a természetvédők részéről?
Addig is rongáltuk a természetet, amig gyűjtöttük a gumikat. Ti. talajerroziót okoztunk....

TomiCar 2009.04.26. 22:06:57

@aaaaaaah: azért azt végignézetném veled amikor anyukádat seggbekúrja az a pár quados akinek a halálát kívántad te tapló!!!

Nzoltan 2009.04.26. 22:36:42

Nekem még nem volt olyan tapasztalatom a kvadosokkal, hogy éppen ne basztak volna szét valamit a természetvédelmi területen. A legdurvább az volt, mikor a MüPa melletti HÉV(!) megállóban állók közé hajtottak teljes gázzal, a közeli szalonból próbaútra kihozott egyik példánnyal. Nagyon jókat nevetgéltek, a poénjukon és a felháborodott várakozókat még el is küldték melegebb éghajlatra. Ha nem látom, el sem hiszem. Szóval nekem ne mondja senki, hogy éppeszű ember vesz ilyet.
A krosszmotorosokból azóta van elegem, mióta a pilisben egy majdnem rám ugratott. Centiken múlott és csak azért nem lett semmi bajom, mert már a domb mögül lehetett hogy jön.

És ezek csak a durvább esetek. Normálisat még egyik fajtából sem láttam.

Szóval a kvadosok, motorosok és a kultúra nem egy kategória.

müszi 2009.04.26. 22:44:14

magyarországon végtelenül tullihegjük a közlekedést miért kell ennyi cirkuszt csinálni abból ha én el akarok menni a-ból b-be? hagyják már békén az embert! ha bánt valakit vagy kárt okoz valakinak akkor büntessék meg ,de addig na baszogassák a békés állampolgárt! vagy ennyire kell a pénz a zsid......knak?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.26. 22:58:51

A képen látható potrohos, fehér zoknis úrnak inkább más sportágat kellene választania szvsz. :)

PolarisPest 2009.04.26. 23:13:12

Az, hogy van a quadosok között néhány renitens, az még nem jelenti azt, hogy mind az.

A múltkor láttam egy Astrást, aki a szembe kanyarodó sávban előzött, és majdnem teliverte a szembejövő, szabályosan közlekedő autót, tele gyerekkel. Tehát minden Astrás egy köcsög.

Épeszű ember nem vesz Astrát...

PolarisPest 2009.04.26. 23:16:33

A drótkifeszítésről annyit, hogy azon túl, hogy életveszélyes, és a múltkor is szerencsétlen rendőr gyerek halt meg miatta, még el is mélyíti a szakadékot a quados-motoros-lovas valamint vadász-természetvédő között. És ha én belesétálok lóval vagy quaddal egy ilyenbe, akkor egy csúnya általánosítás áldozata leszek, és hazamegyek a sörétesért, aztán elkezdem írtani a vadászokat meg természetvédőket, mert ugye mindegy melyiket lövöm le, mind tetű..... Vagy lehet, hogy nem?

RCH 2009.04.26. 23:23:44

Szerintem a quad egyesiti az auto es a motor osszes hatranyos tulajdonsagat ;-)

Krisi 2009.04.26. 23:34:57

@PolarisPest: Nézzél már magadba ember, mielőtt itt elsírod az összes panaszodat!

Itt azokat a kvadosokat utálja a jónép, akik szétkúrják a természetvédelmi területeket illetve másokat veszélyeztetnek.
Ha Te úgy gondolod, hogy közéjük tartozol, akkor védd a fajtádat nyugodtan.
De szerintem Te egy értelmes ember lehetsz, aki szeret kvadozni az arra kijelölt helyeken.
De azt be kéne látnod, hogy a kvadosok egy része balfasz. Amíg ez nem történik meg, addig nicns miről beszélni.
Szerintem is suttyó az összes vadász, akik arra verik, hogy az eléjük hajtott vadat lelövik egy távcsövessel, de ennek semmi köze nincs a témához.

Amúgy érdekes dolog ez a kvadozás: múltkor motoroztam, előttem ment egy kb. 400-as 4x4 quad, olyan hihetetlenül nagyot gyorsult egy egyenes szakaszon, hogy nem hittem el. Esélyem nem volt utolérni - mondjuk nem is GSX-R-em van:)
Ültem már én is 4kerékhajtásún, de álmomban nem gondoltam volna, hogy ilyen durván gyorsul. Persze kanyarban ratyi, de hát nem is erre tervezték.

Szóval jó dolog a kvad, a maga helyén, terepen. A természetromboló barmokat ne védje már senki, őket minden normális ember elítéli.

PolarisPest 2009.04.27. 00:53:38

Magamba néztem.

Te viszont nem olvastál vissza.

Nem a bánatom sírom el, hanem válaszoltam egy surmó hozzászólására.

Viszont Te sem érted, hogy miről írtam. Ha tehetem, tűzzel-vassal írtom az olyan quadosokat, akik tönkreteszik a védett területeket.
Viszont hülyeség, hogy addig ne beszéljünk erről, mert mindíg is lesznek hülyék.

Egyszerűen el kell fogadni, hogy nem mind az, és nem kell zsigerből támadni, meg előítélettel viszonyulni hozzánk.

Krisi 2009.04.27. 07:59:54

@PolarisPest: Akkor jólvan, tényleg nem olvastam vissza mindent.
De tudom miről beszélsz, biciklisként meg motorosként nekem is jut bőven az általánosításból :)

Viszont amíg lesznek gyökerek, addig előítéletek is lesznek, és ezzel mindenki tisztában van. A BMW-s tudja, hogy az emberek nagy része tahónak nézi majd, a motoros is beletörődik, hogy sokak szemében csak egy donor, hát pont a kvad lenne kivétel? :)

Geri001 2009.04.27. 09:34:06

A 2009. április 1-én hatályba lépett rendelet értelmében A és B kategóriával is vezethetőek ezek a járművek."

akkor most már nincs teljesitmény korlátozás???
és A és B jogsival lehet vezetni egy akármekkora négykerekű mocit?

nekem idei uj kresz könyvem van és abba még nem ez van irva!

MIKE 2009.04.27. 11:51:17

A cikk alapján ez megint a sok hűhó semmmiért kategória...
50 ccm-es kvadokról van szó ami szerintem elenyésző ki világunkban. (max gyerekek használják akiknek nemhogy B-s még smkp-s jogsiuk sincs...)
A lényeg ebben az esetben a nagy(obb)ccm-es gépeken lenne.

apoa 2009.04.27. 20:55:54

Ha a természetet rongálja, az úton meg nem jó menni vele,akkor mi a fenére jó a quad?

Maci_GSXR1000 2009.04.28. 10:14:20

@apoa: pl vannak akik kijárnak vele krosszpályára, vagy pl homokbányába...
régebben én is kijártam a sóskúti kvarchomok bányába.. mondjuk a krosszmotort többre tartom, de játéknak nem rossz a quad sem..

PolarisPest 2009.04.28. 15:15:54

@apoa: Az, hogy természetrongáló, az nem feltétlen igaz. Nem természetrongálóbb, mint egy traktor, vagy a vadász öreg Nivája, L200-asa, Navarrája, a helyiek UAZ-a, a fatolvajok IFÁ-ja.
A legnagyobb rongáló hatást a talajerózióban, valamint a zajártalomban látják. A földutakon, túristautakon szerintem nem igazán tud kárt tenni egy 2-300 kilós quad, még ha kapar a kerék, akkor sem.
Aki pedig sportkipufogóval megy az erdőben, az dögöljön meg. Meglepő módon ezek a quadosok 1% alatt vannak.

Lackó81 2009.05.04. 22:13:58

@grupi:

Jó kérdés!
Én voltam, aki ez kérdezte, és nem jutottam előrébb ezzel.

50-essel is el lehet gurigázni, és abszolút nem gáz aszfalton szerintem, de azért egy 125-s lenne megfelelő.

Én bejártam vele egy szigetet, kb olyannal ami a képen van, és nekem ez is elég volt az élményhez. Engem nem érdekel mire való, csak kell!

Én elolvastam a jogszabály módosítást, de én nem jöttem ki belőle. Sebaj. Közlekedési felügyeletnél is folyamatban van a kérdésem, amint választ kapok elküldöm, ha érdekel valakit.
süti beállítások módosítása