Soha semmi baja nem volt?

  2009. április 24. - Winkler Róbert Címkék: mazda winkler totalcar mx5 flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Főmunkatársunk, Balázs Viktor azt mondta, lélekben feladtam én már ezt a Mazdát. És igaza volt: egyszerűen nem érdekel már a kabriózás. Utálom, ha tűz rám a nap, egyébként is motorral megyek, amikor jó idő van, ráadásul már akkor is szívesebben használtam a Nivát , amikor még megvolt.

Annyira jó autó, hogy igen nehéz volt megválni tőle. Többször nekirugaszkodtam, aztán többször hagytam a fenébe, és belelkesedtem, hogy mégis megtartom. Utolsó ilyen felbuzdulásomban csináltattam egy olajcserét, meg cseréltem akksit.

Az eladása előtti utolsó közös aktusunk, hogy mivel a héten lejár a forgalmi-zöldkártya, elvittem Mazda Mesterhez egy utolsó vizsgáztatásra. Átvételkor hirtelen eszembe jutott, hogy itt elég precízen mennek a dolgok, hátha megvannak még a munkalapok. Meg hát, de csak a fénymásolatokat kapom meg, ami nem hülyeség, hátha a következő tulaj is ide hordja majd.

Részemről persze az az érdekes, hogy megtudjam, mennyibe is került a problémamentes autóm bő hat év alatt. A fényezést (200 ezer), a szürke ponyvatetőt (190 ezer), a klímát (340 ezer), a riasztót (tán úgy 30-40 ezer körül), az ajtóbélelést meg a többi hifista praktikát (emlékszik a rosseb) nem számolom, hiszen ezek nem kényszerköltések voltak. A régi tető még bírta a gépi mosót is, csak nem tetszett a fekete vinil, a fényezés nem volt vészes, csak már nagyon matt.

Meghibásodásra nem emlékszem – az utólagos klíma ékszíjtárcsája szállt el kétszer, de ezt nem írhatjuk a Mazda rovására.

Nézzük tehát a munkalapokat.

2003. február 24. (Mazda Mester még puszta kézzel, indigóval munkalapoz.)
Kilométeróra-állás: 104 399
Olajcsere + szűrő (hozott olaj, már akkor is egy buzi voltam), ablakmosó tartály törött (az is maradt mindmáig), légszűrő (sport, hozott − végül akkori webszerkesztőnk, Égő Ákos barkácsolta rá, jó is lett), rendszámvilágítás, olajat is beleszámítva 38 450 Ft.

2003.06.25. km: 110 328
Négy hónap alatt hatezer kilométer, nem rossz! Akkor még klozetra is csak MX-5-tel.
Kuplungcsere (anyag+munkadíj): 84 400

2003. 09.18. km: 116 322
olajszűrő+olajcsere: 11 650 Ft
szerviz m.d. (fogalmam sincs, mi lehet, tán munkadíj?): 3000 Ft
fényszóróállítás: 1500 Ft
két ablak szorul: 2000 Ft
Összesen: 18 150 Ft

2004.03.01. km: 124 313
vezérműszíjcsere+tömítés munkadíj: 13 000 Ft
lakatos, fényezés (tán a lökhárítót csináltathattam meg): 25 000 Ft
vezérműszíj: 10 800 Ft
vezérműszimering (2x3850): 7700 Ft
ékszíj: 2300 Ft
szelepfedél-tömítés: 10 950 Ft
olajcsere+szűrő: 10 850 Ft
motortisztító: 2000 Ft
Összesen: 80 600 Ft

2004.09.08 km: 135 955
olajpótlás: 2800 Ft
kipufogó-hegesztés (nincs mellette összeg, tán ajándék)
Összesen: 2800 Ft

2004.11.04 km: 140 569
ékszíjfeszítés
olajszűrő+csere munkadíj: 3000 Ft
4 gumi átszerelése
hűtőfolyadék-csere (olvastam valahol, milyen jó, ha lecseréljük a fagyállót, mert az is elöregszik)
olaj+szűrő, anyag (3,5 l 10W-40): 10 900 Ft
hűtőfolyadék: 3200 Ft
Összesen: 17 100 Ft

2005.04.22. km: ?
vizsgára felkészítés: 4500 Ft
vizsga: 15 800 Ft
4 gumi átszerelése: 4000 Ft
olaj+szűrőcsere: 3000 Ft
sportlégszűrő-tisztítás: 2500 Ft
olaj (a szokásos): 10 900 Ft
Összesen: 100 700 Ft

2005.06.09. km: 143 365
kapcsoló+beszerelés: 10 000 Ft

2005.11.22. km: 145 459
4 gumi átszerelése: 6000 Ft
Világítás-visszajelző: 2000 Ft
ablaktörlő lapát: 4600/pár
Összesen: 12 600 Ft

2006.06.14. km: 149 510
első féktárcsák: 21 000 Ft
első fékbetét: 6800 Ft
szelepfedél-tömítés: 10 200 Ft
O-gyűrű: 1200 Ft
jobb ablaktörlő: 1980 Ft
olaj: 10 900 Ft
zöld Protec motortisztító: 2500 Ft
gömbfej: 18 600 Ft
Összesen: 73 180 Ft

2006.11.14.
téligumi-átszerelés: 5000 Ft

2007.01.12. km: 153 641
difiolaj csere: 3000 Ft
váltóolaj csere: 3000 Ft
ékszíj csere: 3200 Ft
három vízszintes vonal, pont, k, pont: 8000 Ft
olaj+szűrő+csere: 15 200Ft
főtengelyszimering: 9800 Ft
Összesen: 42 200 Ft

2007.04.11.
főtengely hátsó szimeringjének cseréje: 22 000 Ft
4 gumi átszerelése: 4000 Ft
motormosás: 2700 Ft
hátsó szimering: 9800 Ft
Összesen: 38 500 Ft

2007.04.25.
fékmérés vizsgára: 5000 Ft
vizsga: 17 000 Ft
adatlap: 1200 Ft
Összesen: 23 200 Ft

2008.01.30.
bal hátsó kézifék ragad
hővédő lemez zörög: 2000 Ft
zöldkártya: 8000 Ft
Összesen: 10 000 Ft

2010.02.11.(Mazda Mester félrenyomhatta a stemplit) km: 157 842
olaj+szűrők: 3000 Ft
4 gyertya cseréje 2000 Ft
átvizsgálás
olajszűrő: 1450 Ft
gyertya: 4800 Ft
(az olajat újra én vittem, ugyebár)
Összesen: 11 250 Ft

2009.04.21 (most kedden)
fékmérés vizsgára: 5000 Ft
vizsga: 17 000 Ft
zöldkártya: 8000 Ft
adatlap: 1200 Ft
összesen:
31 200 Ft

Mielőtt összeadtam volna, kiírtam egy kis tippversenyt a szerkesztőségben, ki mennyire saccolja a végösszeget. Papp Tibi (gépész) tippje 300 ezer alatt. Nyegleo adatbázis-kezelő és ártudor szerint szintén 300 ezer. Omm Belsőség-szerkesztő, hasonló korú Mazda tulajdonosa: 430 körül. Én, aki már nézegettem a munkalapokat: 500 ezer körül. Angéla Papp Tibivel van egy platformon.

És összeadtam: 724 480 forint, TMK-jellegű költségekre. Tény, hogy ritkán fájt, és az is tény, hogy mindent azonnal megcsináltattam a Mazdán, meg nem spóroltam semmin. Tevan kolléga az Indexnél, akinek hasonló MX-5-öse volt, nagyjából ezt az összeget nem költötte rá. Úgy is nézett ki az autója. Tavaly adta el, 350 ezerért. Ha hozzáadnánk az én bő 700-amat, majdnem elértük az 1,2 milliót, amennyivel Mustang Sanyi beszámította a Cougarba az enyémet.

Tehát akkor:
Tartsuk autónkat ridegen? Közlekedjünk az összeomlás határán? Kicsire ne adjunk? És a kötelező egyszerűsítés kedvéért ne kalkuláljunk azzal, hogy Tevan kolléga szerint az ő Mazdája is sokat volt szervizben, mert ez sem kívül nem látszott rajta, sem a beltartalom terén nem volt érezhető.

 
Az első nagytakarítás Balázs Viktor udvarán – 2003 tavasz

Én mindenesetre maradnék az eddigi hozzáállásnál. Tudom, hogy gazdaságilag értelmetlen autóra költeni, de gazdaságilag kutyára költeni is értelmetlen, hiszen csak annyit tud, hogy viszontszeret. Azt pedig az autó is tudja. De így, hogy látom, mennyit költöttem rá, egyértelmű, hogy nagyjából egálban vagyunk: én jól tartottam, ő meghálálta.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1001083704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gin74tonic 2009.04.25. 08:06:02

talald ki! :) 2003as az auto, es nemet :)

BTO11 2009.04.25. 08:32:01

Robi!

igen nmagy csalódást okozol az autóbuzi szakujságirói mivoltoddal.

nem magad reparálod a kisebb dolgokat.????

néha látogasd meg Csikóst.

gin74tonic 2009.04.25. 08:43:14

csikos ketszer ennyit koltott a biankira, bar az mas allapotban volt elotte es valamivel oregebb jarmu:DD

Agent Cooper 2009.04.25. 08:47:36

@Káposztakukac: Miért kell az adott típus ismerete nélkül okoskodni? Első generációs common rail turbodízelben te 20 000 kmenként cserélnéd az olajat? A gépkönyv is 10 000-et ír elő, sőt városi használat esetén 7500-as csereperiódust. Ugyanaz az olaj kering a turboban is, mint a motorban. Ha egyszer-kétszer kihagyod az olajcserét, annak később nagy ára lesz.

A 120 000-es verézműszíjcsere egy baromság. Dízel alfákban 80 ezer körül cserélni kell, mert a görgők elkopnak, a vízpumpa meg beáll.

korszellem 2009.04.25. 08:56:26

Hurrá!Végre!Ezt el köllött adni Robikám!ezzel a pacekkal(outfit+rőzse)egy piros kis tündibündi kabrióban nem lehettél semmi látvány!nem csoda,hogy inkább niváztál...:)

russell 2009.04.25. 09:28:41

Csak egy kérdés.

WR mitől "autós szakújságíró"???

Az ilyen cikkektől?

gin74tonic 2009.04.25. 09:34:53

@russell: ezt a cikket egy korrekt konyvelo is megirta volna, az igaz. mitol szakujsagiro? mindig autokrol ir, mi meg elolvassuk, ennyi eleg a karrierhez.

ne firtassuk, ne kossunk bele senkibe, elvezzuk a tavaszt :D

foolproof 2009.04.25. 09:52:30

Valaki irta fentebb(talan 2108??) hogy a szamarra rament kb. 1misi 10 ev alatt. Ez egyaltalan nem lehetetlen, sot.

Winklairnak uzenem, hogy ha kicsit tobbet+rendszeresebben hasznalja a Nivajat, arra kisse tobb dzsetta ugrott volna ra, mint a madzagra. Faterom elfogyasztott 2 Nivat 12 ev alatt,(1.6 es 1.7) eves szinten csak az alkatreszek+ munkadij 250-300e (alsohangon), fogyasztas 13-14l/100km, futott km kezdetben 50-60, kesobb 35-45 ekm/ev. Mondjuk mindketto levetett tszcseoto volt, hatar szar allapotban vette oket. DE akkor nem volt piz uj Hiluxra, noha mar az is volt a boltban...Kicsit jobban kijott volna az oreg valoszinuleg, ha ennyi ido alatt elkoptat egy zsir 1994-es Hiluxot. De hat a tokehiany beszelt, mi meg ugattunk.

gin74tonic 2009.04.25. 10:10:49

@kolbászoszsömle: csak nem mindegy kozben hogy erzi magat

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 10:38:43

@Káposztakukac: "én pld. 5w40.es fullszintetikus, minden nagy gyártó jóváhagyásával ellátott olajat veszek 1100ft/literért. persze erre szakosodott netes boltból."

Az az újrahasznosított szarokból összeburogatott noname csodaolaj, amit 1100 forintért megveszel, a vásárlás pillanatában valóban teljesíti a specifikációkat - meg még kb az elsô 1000 kilométeren. A motorod idôvel benyújtja a számlát.

Nem véletlenül kerül pl egy Valvoline Synpower 5W40 - amit már olajnak lehet nevezni - literje 10 euróba, bár neked gondolom erre is van valami összeesküvéselméleted :DDD

russell 2009.04.25. 11:11:26

@gin74tonic: semmi bajom WR-l mint személlyel. nem ismerjük egymást személyesen, sosem bántott, így elfogult sem vagyok vele szemben. azon akadtam ki, hogy ha valaki akkor ő igazán megengedhetné magának azt, hogy egy ellentmondásoktól mentes, normális cikket írjon.

a másik dolog pedig az, hogy a felsorolt költségek nagy része bőven megspórolható egy kis odafigyeléssel. persze ha sz@rjuk a pénzt és csekovics módra állunk hozzá akkor ne csodálkozzunk a végösszegen.

említésre került, hogy ne szakszervizbe hordjuk az autót (főleg egy többéves használtat) hanem szakemberhez. nem tudom más hogy van vele, de én mindig felkapom a fejem ha ilyet olvasok, hogy olajcsere 80 ropi és társai, vagy mentem vele 25e km-t és komplett futóműcsere. inkább hagyjuk is, mert csak felidegesítem magam.

egyébként meg az aki annyire "penny fucker", hogy az utolsó csavart is képes dokumentálni, hogy mit mikor mennyiért cserélt -kihagyta az ablakmosó folyadékot, meg a desztvizet - az jobb ha gyalog jár és soha nem vesz autót.

gin74tonic 2009.04.25. 11:24:14

@russell: oh en nem bantani akartam, sem kulsejet sem szakmai kvalitasait, csak elcelodok. ide tulajdonkeppen mar csak egy szerzo remekei miatt jarok es - ahogy idom engedi - csetelni.

nem baj az hogy ha valaki konyveli kiadasait, de ha az autok irant elfogult pozitiv iranyban akkor vessen szamot magaval es az elet tobbi teruleten is probaljon lefaragni a koltsegeibol. ha nem teszi, akkor talan nem is akkora "autobuzi". amit az ember szeret azon nem sporol.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.04.25. 11:30:02

@Hrzrasn:

én pld. 5w40.es fullszintetikus, minden nagy gyártó jóváhagyásával ellátott olajat veszek 1100ft/literért. persze erre szakosodott netes boltból."

No, én meg 1000-ért veszem literjét egy márkaszervizből. Nem, nem kacsazsírt adnak. Rendes olajat. Igen, tudom, hogy más kocsijából spórolták ki, azért, hogy keressenek rajta feketén. Én is elítélem, nagyon is. De megveszem:)

McK (törölt) 2009.04.25. 11:52:35

@scheerti:
De ez egy egészen más eset,és ez egy kivétel csak,mindenki nem lehet orgazda..:D

Szerintem a jó olaj 2000 Ft/liter,és németből szoktam Castrolt hozatni,mert jobb,mint az itthoni.
Tapsztalat.
Még a hangja is más tőle,és nem szik egy decit se belőle.

A délelőtt ezt töltöm,délután azt igen jó szöveg,mindíg a noname olajakat használó boltosoktól ered,és hülyeség.

Nyiss ki,egy ilyen centrifugált olajat,mint amiről beszélsz,és nyiss ki egy Castrolt..szagolj bele,az is elég..dföntsd el,ugynaz-e?

És mégvalami.
Az olaj nem attól jó,mert sárga..
Hanem mert megvan a viszkozitása,és nem fáradt el az anyagszerkezete.
A szennyeződéseket ki lehet belőle szedni,de a kenési képessége nem tér vissza ettől...

Persze mindenki vegyen olyan olajat,amilyet akar.
Én nem fogok,csak azt,ami a sprintereinkben elment 1 milliót. Egyenként.
Nekem az megfelel referenciának...

McK (törölt) 2009.04.25. 11:53:46

@McK: Jah..a a második fele nem schertinek szól..

gin74tonic 2009.04.25. 11:54:48

@scheerti: akkor te a fekete gazdasagot erosited, terdelj azonnal kukoricara a sarokba!!! :D hat ezert kuzdenek az elvarsak ejt nappalla teve fent a parlamentben hogy egyesek kijatszak a torvenyeket es megkarositva embertarsaikat 5w40-es olajjal kenyeztessek gepjarmuvuket??? es az elmaradt forgalmi ado?? hallatlan orcatlansag, most azonnal vegyel 10e ft ert illetekbelyeget es tept szet oket!! szegeny gyf meg a miniszterek vert izzadhatnak.... :DDDD

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 11:59:30

@russell: "nem tudom más hogy van vele, de én mindig felkapom a fejem ha ilyet olvasok, hogy olajcsere 80 ropi és társai"

Én viszont azon kapom fel a fejem, ha valaki a neten összeguberált ezerforintos újrahasznosított szart s.k. beleburogatja az autójába, aztán azt hasonlítja ahhoz, amit a márkaszerviz csinál (nem rád értem).

Itt van pl egy 324 eurós olajcsere tételesen lebontva:

alapdíj: 19,32
fékfolyadék: 12,27
munkadíja: 57,96
mikrofilter: 34,50
munkadíja: 9,66
olajszûrô: 8,25
motorolaj: 95,84
munkadíjuk: 28,98
folyadékszintek ellenôrzése és utántöltése: 5,50
(fagyálló + szélvédômosó + motorolaj)
CheckControl ellenôrzés + CBS reset: 0,00
kézifék ellenôrzése + fékbetétek mérése: 0,00
mosás + takarítás: 0,00
...minderre 19% áfa.

Nyilván nem magyar órabérekkel dolgoznak, meg az olaj drágább náluk, mert itt Castrol Edge 5W-30nak 13 EUR a literes kisker ára.

gin74tonic 2009.04.25. 12:03:35

itt a drive trhu olajcsere 60dollar, es mindegy milyen kocsid van, 2 perc az egesz

a valvoline es chevron kutaknal 6dollaros vouchert kapsz ami jo tankolni is ( 6 dollar durvan 2 gallon benzin )

itt sem magyar oraberrel dolgoznak

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 12:04:47

@scheerti: Ennyire hülye nem lehetsz. Ennyi erôvel példálózhatnék azzal, hogy én meg 100 forintért veszem a Castrol Edge Formula RS 0W40 literjét, mert úgy lopják nekem.

Mi a faszom köze van ennek a kereskedelmi árakhoz?

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 12:06:06

@gin74tonic: "itt sem magyar oraberrel dolgoznak"

De szovjet technikával ;)

gin74tonic 2009.04.25. 12:08:57

bocsi, 2.12 a benzin, 6 dollarert majd 3 gallont kapsz, de vehetsz rajta cigarettat is ( pl i did ) az meg 5.15 a marboro light

jah egy kis off, egy uj suzuki swift 16k dollar, satnavval, 6 airbags and many extra - erdekes, megeri.

gin74tonic 2009.04.25. 12:11:27

szovjet technika: elszivsz felig egy cigit es kesz az olajcsere :)

furcsa azert hogy egy orszagban gyartottak a legmegbizhatobb urallomast es a zaporozsecet :D

russell 2009.04.25. 12:21:44

@Hrzrasn: nézd.. 10 évig éltem Kanadában..
egy olajcsere $ 19.99 volt (olaj+szűrő+munkadíj). sosem hordtam márkaszervízbe csak olajcsere miatt, mert voltak kimondottan un. Lube Service nevű egységek (általában minden benzinkút mellett). sosem kellett bejelentkezni, kocsi beáll, egész autó felemel, 1 ember fent a másik alatta. olaj, szűrő le, vissza az uj. tartott kb. 10-15 percet, és ha elkaptam egy-egy akciót fizettem talán 20 dolcsit is. Ha nem volt akkor 4-5 dolcsival többet.

igaz ott 5.000 km csereperiódus van előírva.

Chrysler Concorde, 300M, majd 300C volt a "szenvedő" alany.

russell 2009.04.25. 12:24:13

@russell: jah ha a Chryslerhez hordtam volna akkor is ugyanennyit fizettem volna csak kaptam volna ajándékba egy teljes mosást (meg ingyen szenyót + kávét a váróban). mivel szeretem magam mosni a kocsimat (megnyugtat) így nem éltem vele.

russell 2009.04.25. 12:27:13

@gin74tonic: ebben igen. tudod a nagy számok törvénye (mindenki autóval jár mindenhová).

gin74tonic 2009.04.25. 12:28:02

annyit tudok kanadarol hogy niagara falls meg franciaul beszelnek quebekben meg hideg van es molsonlight. na most oda vagy sheerti exportal nagy tetelben olajat vagy onkentesek cserelik tarsadalmi munkaban. hihetetlen olcso ar ez nekem.

gin74tonic 2009.04.25. 12:29:58

hat amerikaban sem eroltetik a tomegkozlekedest, en special nem tudom hol van a legkozelebbi buszmegallo, a vasutallomas holleterol is csak a sinekbol tudok kovetkeztetni. elszaladnek kanadaba olajcserere csak az a baj mire hazaerek megint kene cserelni olyan messze van :)

gin74tonic 2009.04.25. 12:33:59

megneztem a maps.google -on

Driving directions to Toronto, ON, Canada
2,622 mi – about 1 day 14 hours

tura lefujva :D

russell 2009.04.25. 12:34:56

@gin74tonic: 5.000 km-ént tök mindegy, hogy milyen olaj van benne.
szvsz. 3x 5.000 km (3x friss olaj) vagy 1x 15.000 km-t szintetikus? magam részéről az első variációt preferálom/tam.

russell 2009.04.25. 12:36:15

@gin74tonic: ha mégis úgy döntesz, hogy jössz, szállást adok:-))

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 12:36:25

@russell: "egy olajcsere $ 19.99 volt (olaj+szűrő+munkadíj)."

Milyen anyagokból is?

"igaz ott 5.000 km csereperiódus van előírva."

Elôzô kérdésemet tekintsd tárgytalannak.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 12:37:36

@russell: "5.000 km-ént tök mindegy, hogy milyen olaj van benne."

A jó öreg szovjet logika :)

gin74tonic 2009.04.25. 12:37:44

hat nem hinnem hogy tokmindegy egy majd 400loeros autonak.... bar ha surun van cserelve ... mindenesetre nem sporolok ezen, eloirt intervallumban eloirt olaj, abbol sok baj nem lehet

russell 2009.04.25. 12:38:57

@Hrzrasn: akkor azt már le sem írom, hogy a Chrysler 160.000 km-nél határozta meg a tune-upot. (gyertyacsere stb).

gin74tonic 2009.04.25. 12:39:27

@russell: ez a ket es felezer merfold elvette a kedvem a kocsikazastol, de azert nagyon szepen koszonom :)

gin74tonic 2009.04.25. 12:40:56

@gin74tonic: kanadaban kilometer van es liter????

russell 2009.04.25. 12:42:49

@gin74tonic: bezony! és celsius! de nincs méter ahogy centiméter sem (feet, inch van helyette), jah és pound a kg helyett:-))

gin74tonic 2009.04.25. 12:44:14

@russell: a gyertyacsere szora mostanaban rohamaim vannak, fentebb emlitettem hogy 16db van az "elmenyautomban", egy kisebb afrikai orszag koltsegvetesebe kerult a nagyszerviz, plusz csereltek a bal oldalon a kabeleket is.

kanadaban liter van meg kilometer? erdekes......

gin74tonic 2009.04.25. 12:46:35

@russell: na az akkor a francia behatas miatt alakulhatott igy gyanitom... mindenben amiben a franciak keze benne van az nincs megcsinalva rendesen ( es most ne trianonozzunk )

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.04.25. 12:46:46

@Hrzrasn:

Nono, nem személyeskedünk. Én se hülyézlek le téged, azt majd megteszik mások.

Apropó, nem láttalak a Belsőség találkozón, valahogy mindig a legnagyobb hangú kommentelők maradnak otthon. Ki érti ezt?

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 12:50:38

@gin74tonic: Persze. De az észak-amerikai piacra készült autók mûszercsoportja amúgy is dupla beosztású (km/h + mi/h).

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 12:53:56

@russell: "akkor azt már le sem írom, hogy a Chrysler 160.000 km-nél határozta meg a tune-upot. (gyertyacsere stb)."

Ezt tényleg ne írd le, bár valszeg a szovjet technika megbírja, mégha csócsája is közben az olajat/alkatrészt ;)

Ehhez képest pl egy BMWben minden harmadik olajcserekor repülnek a gyertyák.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 13:04:16

@scheerti: "Nono, nem személyeskedünk."

Amikor kereskedelmi árakról van szó, és valaki benyögi, hogy ô sokkal olcsóbban tud lopni, az egész egyszerûen hülye. Ez nem személyeskedés, hanem tény.

"Apropó, nem láttalak a Belsőség találkozón, valahogy mindig a legnagyobb hangú kommentelők maradnak otthon."

Épp elég csapás nekem itt hallgatni a faszságaitokat, majd hülye leszek magamat azzal büntetni, hogy élôben hallgatom a féltudáson alapuló összeesküvéselméleteiteket. Faszom se kíváncsi erre.

Atty V8 2009.04.25. 13:12:27

Mr.Winkler el tetszett számolni magát. Nekem kb 540 jött ki + olajak.
Háztömb körüli szerelővel ez 250 alatt fájna sufni szinten. A cégér ennyit jelent. Ettől függetlenül minden autó pénzbe kerül.Ennyit más kocsira is költ az ember 6év alatt csak senki nem adja össze.A klima viszont sok volt bele, ennyi +költségért nézhetett volna AC-vel is. De a kabriózás ugye úri huncutság szökik a lé mint az alfa dizel hűtővize.

Káposztakukac 2009.04.25. 13:18:19

haha, mennyi okos egy kupacon, de akkor szépen sorban:)

@Hrzrasn: igen, tudom, hogy egy finomítóban sokminden készülhet. de szerinted van ideje és értelme két egészen különböző 5w40-es fullszintetikus olajat előállítani, amely egészen véletlenül ugyanazoknak a specifikációknak megfelel?

erre az általad "faszságnak" tituláld dologra kellő bizonyíték az, hogy egy rokonom mérnökként dolgozik egy német finomítóban és ő mesélte? továbbá azt is, hogy ez mindenhol máshol így van... tehát olyan embertől hallottam, akinek ez a munkája, ezt tanulta, ebből él. nem valamilyen falusi nagyokos, aki olyan jól ért a témához, mert az 1500-ös ladát is már szerelte anno..
egyébként igen, az egyes castrol olajok között is vannak különbségek, mert más-más gyárból jönnek. de az alapkövetelményeket mindegyik teljesíti.


@Agent Cooper: az a baj, hogy szerintem konkrétan az alfákhoz ezek szerint többet értek, mint te... bár igaz, én csak német használati utasításosat vezettem eddig, de 20 ezer km volt a csereperiódus. az, hogy az 1,9-es dízelnél elkopnak a görgők meg a vízpumpák így ebben a formában igaz, de nem 80 ezernél... persze elővigyázatosságból lehet cserélni, de ha ilyen profi vagy, akkor biztos azt is tudod ugye, hogy az 1,9-es dízelnél a vezérműszíjszakadás nem akkora tragédia, mert a szelephimbákban erre az esetre beépített töréspontok vannak, tehát egy szíjszakadás esetén nem megy a kukába a motor és nincs is motorgenerál, hanem elég a himbákat illetve persze magát a szíjat a görgőkkel együtt cserélni. ennek az az oka amúgy, ellenben például a 2 literes ts és jts gépekkel, hogy a szelepek függőlegesen állnak ennél a motornál a dugattyúkra, így egy egyenletes vertikális hatás éri őket egy szíjszakadás esetén, amely a töréspontokkal ellátott szelephimbákon keresztül levezetődik. nem azt mondom, cseréld 80 ezrenként a szíjakat, de főleg a dízelnél meglehetősen felesleges, ritka a szíjszakadás 120 ezer előtt.

@Hrzrasn: hahaha, na még egy ilyen okos kommentár...:D kurva érthetsz a dolgokhoz, haver. tudod, hogy milyen szervezet az az api? tudod milyen szervezet az acea? független, gépjárműipari szervezetek, amelyek elvégzik a teszteket, hogy valóban megfelelnek-e az olajok a saját előírásaiknak, amelyek rákerülnek az ő jóváhagyásukkal az egyes olajokra. ezek a tesztek nem 1000km-t szimulálnak, hidd el, hanem olyan körülmények között tesztelik a kenőanyagokat, amelyek normális használat mellett alig-alig léphetnek fel. mindezt persze hosszútávon. ugyanez vonatkozik a vw féle longlife jóváhagyásra is, amellyel ugyancsak rendelkezik az általam használt olaj. ugyanez a helyzet a bmw longlife jóváhagyással is...
egyébként mutassál már nekem újrafeldolgozott fullszintetikus olajat. elárulom, nem nagyon fogsz találni. az inkább ilyen 15w40-es ásványi szarokra jellemző.

@McK: ki beszél itt centrifugált olajról, haver??? látom te is nagy szagértő vagy. "szagolj bele és nézd meg..." édes faszom, mindjárt eldölök. szaglás, mint minőségi kritérium. a kenőanyag parfüm, vagy mi? amúgy az általam használt olajnak kurvára ugyanolyan szaga van, mint bármelyik más fullszintetikus cuccnak.
és gratulálok, hogy az autód nem eszik olajat. akkor az egy csodaautó, mivel a dugattyúsmotoroknál az olaj a működési elvből adódóan valamilyen mértékben(manapság már elég kicsi mértékben) elég a motorban. érdekes módon nálunk fejlettebb autós kultúrával rendelkező országokban (németország) senki nem megy a barrikádokra, ha autójába 5-10 ezrenként tölteni kell egy kis olajat. csak nálunk balhéznak a 2.0-ás tdi-s hordák, ha 7500 km-en eszik liter, amúgy márkás castrol olajat a verda. a hozzáértés totális hiánya... de hogy téged megnyugtassalak az autód olajszintjével kapcsolatosan: eszik olajat, csak nem veszed észre, mert az eltűnt olaj helyére el nem égett benzin és vízpára kerül. ezért kell főleg rövidtávon használt autóknál gyakrabban olajat cserélni. hosszútávon hajtott autóknál a benzin és víz elpárolog az olajból, mert kellőképpen meleg lesz a motor.

pet77 2009.04.25. 14:01:39

150 k-nál főtengelyszimmeringcsere?????
Egy japánnál ez hihetetlen....
Szerintem már amikor megvette,akkor volt benne ennyi, csak az óra mutatott kevesebbet...

Atty V8 2009.04.25. 14:24:35

Feleségemnek vettem 0km-es 323F-et 2000-ben, 2006 végén adtuk el l10ezerrel. 60-ezernél első betétek, 90-nél vezérműszij+kutyacsont csere,különben csak olajcserék első 2 márkaszerviz, utánna helyi szerelő. Sosem számoltam utánna de reálisan márkaszervizben ez lett volna legkevesebb 300.

2108face 2009.04.25. 14:44:52

@gin74tonic: szovjet technika: elszivsz felig egy cigit es kesz az olajcsere :)

furcsa azert hogy egy orszagban gyartottak a legmegbizhatobb urallomast es a zaporozsecet :D
hahaha. zaporozsec a szovjet trabant, de azért készülnek ott is használható autók, ha normálisan végig gondolnád.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 15:11:03

@Káposztakukac: "de szerinted van ideje és értelme két egészen különböző 5w40-es fullszintetikus olajat előállítani, amely egészen véletlenül ugyanazoknak a specifikációknak megfelel?"

Hiába eteted magad azzal, hogy az általad diszkontáron megvett teszkóskannában meg a Castrol-flakonban ugyanaz van, ez sajnos hülyeség. Hogy egy Aral Supertronic, meg egy Valvoline Synpower flakonjában ugyanaz van, az könnyen lehet, de azoknak megintcsak nem ezer forint literje.

Arról már ne is beszéljünk, hogy azok a noname szarok, amiket megveszel a neten, mikor látták azokat a teszteket, melyek specifikációi fel vannak tüntetve a dobozon. Az újrahasznosított fosok meg mindig is szarok voltak, függetlenül attól, hogy mi áll a dobozon.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.04.25. 15:27:09

@Hrzrasn:

Az, hogy antiszociális vagy, ugye nem a mi hibánk?

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 15:28:52

@Káposztakukac: "erre az általad "faszságnak" tituláld dologra kellő bizonyíték az, hogy egy rokonom mérnökként dolgozik egy német finomítóban és ő mesélte?"

Ugye ô a haverod, aki itt "Peti" néven nagy arccal szóról szóra ugyanazt adja elô, mint te, erôs balkánszagot árasztva maga körül?

www.bmw-drivers.de/forum-68/hoher-oelverbrauch-beim-320i-e46-t-38350,2.html
"mal was zu den ölmarken: hat schon jemand eine Castrol Raffinerie gesehen? oder eine von liqui-moly? natürlich nicht, das zeug kommt alles aus der selben raffinerie."

...míg aztán valaki - akinek tényleg van fogalma a motorolaj gyártási eljárásairól, nem csak hiszi - elmagyarázza neki, hogy bár az ásványolaji alap azonos, de kurvára nem mindegy, milyen additívokat kevernek hozzá, és így aztán bizony van különbség a márkák közt:
"Nein, das ist de facto falsch.

Ich kann zwar die technische Seite (was ist besser, 0W40 oder 10W30) nicht beurteilen, wohl aber die produktionsseite, da ich in dem Bereich arbeite.

Bei Motorenölen sind ca. 85% der Bestandteile gleich, ca. 15% über spezifische Additive Herstellerabhängig. Bei Benzin / Diesel ist der Additiv Anteil etwas geringer.

Es macht also schon einen großen Unterschied, von welcher Marke das Öl stammt."

Vannak még ilyen szakértô haverjaid? Hozd ôket is :)))

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 15:34:37

@scheerti: Antiszociális viselkedésnek számít az, ha nem vagyok kíváncsi senkinek az összeesküvéselméleteire, a rendezvényetek meg szimplán érdektelen számomra?

Akkor az vagyok.

voszi 2009.04.25. 17:24:20

@jtrencsenyi: érdekes dolgok ezek, én 140ezret mentem le a korza gsi-mel 3,5 év alatt, és 1 azaz egy db főtengely jeladó makkant meg benne annyi alatt. (21ezerrel vettem). ettől még az opel nem lett tojota hibakirály. tudok ugyanilyen gsi-t, ami meg 3 év alatt 2 millió ft hibát szedett össze.

Káposztakukac 2009.04.25. 17:29:21

@Hrzrasn: mi van parasztkám, nem hagyott tegnap magára feküdni az asszony, hogy ilyen ingerült vagy? vagy csak szimplán nem jutsz csajhoz és a sok rejszolástól már agysérvet kaptál.
hogy honnan tudom, hogy azok az olajok, amiket én olcsón vettem, de papírforma szerint minden előírásnak megfelelnek valóban átmentek azon a teszten??? hát faszom, nem tudom. azt tudom, hogy egy már régóta EU-tag országból származó olaj. és te honnan tudod, hogy az az olaj, amit neked 5000/liter áron adnak el valóban eredeti castrol, és nem csak rá lett ragasztva a flakonra a matrica? ilyen érvelést, komolyan mondom..
egyébként ha utánanéznél, látnád, hogy márkás 5w40-es olaj németben kint lazán kapható 5-7€/liter áron. magyarországon persze nem, mert ugye itt kicsit más haszonkulccsal dolgoznak, de miért ne lehetne venni 1200 ft-ért jó olajat, ha kint ennyiért még nagy világmárkás cuccot is kapsz?

az általad linkelt fórumbejegyzés meg nem a haverom. viszont ha értenél németül, nem csak úgy tennél, akkor a választ is helyesen fordítottad volna le.
az ugyanis úgy kezdődik, hogy "ugyan fogalmam sincs az olajelőállítás technikai hátteréről, de..."
na ennyit erről. az illető kenőanyag kereskedéssel foglalkozik, szerinte az olajok 15%-ban az adalékokban különböznek, csak 85%-ban ugyanaz az alapanyag. ez így önmagában véve igaz is. csak sok nagy olajcégnek túlkapacitása van, ezért a felesleges kontingensek kiadják olcsóbb márkáknak, akik úgy mondva csak értékesítést végeznek saját nevükben. az olaj előállításával(finomító) vagy az olaj kifejlesztésével(nagy, neves olajmárkák) ezek a kis cégek nem foglalkoznak, csak a "felesleget" tovább adják. ezzel kapcsolatosan például felhívom szíves figyelmedet arra, hogy a castrolnak volt egy 5w30-as fulszintetikus longlife motorolaja, amiért ugye megkérték azt a nem kevés pénzt.
na most, az opel házi, saját olaja is 5w30-as longlife cucc, csak egy liter fele/harmad annyiba kerül, mint a castrol olaj. a vicc az, hogy szerinted az opel honnan, kitől veszi ezt az olajat? na?:D naaaa?:D:D:D bizony bizony, a castrol volt az a bizonyos beszállító. tehát ha valaki 5w30-as edge olajat akart a castroltol, akkor csak a legközelebbi opel szervizbe kellett mennie, ahol féláron megkapta ugyanazt.
reggeltől estig írhatnék neked még példákat, de totál felesleges, mert tőled egy "nincs igazad, ez szar olaj"-nál több nem várható. egyetlenegy érvvel nem tudtál szolgálni, csak ismétled a saját kis hamis elképzeléseidet a világ mivoltjáról... te is az a jómagyar, sarki kocsmában doktorált szakértő vagy, aki mindent tud, és csodálkozik, hogy miért nem hallgat rá senki.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 18:43:53

@Káposztakukac:"az általad linkelt fórumbejegyzés meg nem a haverom."

Szerintem meg de, különben nem lennél ennyire ideges, és nem írtál volna ilyen kilométeres kommentet a semmirôl.

"viszont ha értenél németül, nem csak úgy tennél, akkor a választ is helyesen fordítottad volna le.
az ugyanis úgy kezdődik, hogy "ugyan fogalmam sincs az olajelőállítás technikai hátteréről, de..."
na ennyit erről."

Nem, ennyit arról, hogy mennyire segghülye vagy - ehhez is - ennek ellenére úgy teszel, mintha értenél hozzá (nem az elôállítás technikai hátterérôl beszélt).

Na lássuk, mit is mondott az úriember:
"Ich kann zwar die technische Seite (was ist besser, 0W40 oder 10W30) nicht beurteilen" = "Nem tudom megítélni a technikai oldalt (vagyis mi a jobb a motornak, 0W40 vagy 10W30)"

"wohl aber die produktionsseite, da ich in dem Bereich arbeite." = "a termelési oldalt viszont nagyon is, mert ezen a területen dolgozom."

Szeretnél még szakérteni, nyelvész úr?
(Gondolom az a másoddiplomád, az elsô a vegyészmérnöki :)))

"te is az a jómagyar"

Nem talált. Égne is a pofám, ha ilyen honfitársaim lennének, mint te.

"sarki kocsmában doktorált szakértő vagy, aki mindent tud"

Mondod ezt te, aki az ismerôsétôl hallott valamit, és rögtön vegyészmérnöknek hiszi magát :DDD

Beszarok a röhögéstôl, komolyan.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 18:52:34

@Káposztakukac: "na most, az opel házi, saját olaja is 5w30-as longlife cucc, csak egy liter fele/harmad annyiba kerül, mint a castrol olaj. a vicc az, hogy szerinted az opel honnan, kitől veszi ezt az olajat? na?:D naaaa?:D:D:D bizony bizony, a castrol volt az a bizonyos beszállító. tehát ha valaki 5w30-as edge olajat akart a castroltol, akkor csak a legközelebbi opel szervizbe kellett mennie, ahol féláron megkapta ugyanazt."

...ahogy azt Móricka elképzeli. Öntsd ki mindkettôt egy átlátszó (nem színezett) üvegedénybe, szabad szemmel látható lesz a különbség. (Tudod Móricka, amit nem az Opelnál veszel, azt nem csak Opelba töltik, ezért aztán más adalékanyagok kerülnek bele. SWF Visioflex ablaktörlôt is vehetsz a boltban a márkakereskedés helyett olcsóbban, csak annak a dobozán fel van sorolva vagy egy tucat márka, arra mind jó kell legyen. A márkakereskedésben megvett meg csak arra az 1-2 modellra passzol, így aztán mindenhol tökéletesen felfekszik, és nem lóg túl sehol.)

Segghülye vagy az autógyártáshoz (is), ne nagyon erôltesd a témát.

Káposztakukac 2009.04.25. 19:23:31

@Hrzrasn: idefigyelj te paraszt, most már tényleg kezdelek unni. már megint az van, hogy semmi értelmeset nem tudtál írni, azon kívül, hogy tolod a szar dumádat mert nem tudod elhinni. egyetlenegy érvet nem tudtál felsorolni, ha itt valaki hülye, akkor az te vagy. arról nem beszélve, hogy szemmel láthatóan funkcionális analfabéta vagy, mert azokat az elemek, amik megmagyarázták volna, hogy miért is kerülhet helyenként annyiba a jó olaj, amennyibe, te valahogy teljesen ki is hagytad az ocsmánykodásodból.
mi vagy ki vagy te? valami frusztrált, dagadt, ronda pattanásos kamasz, apu veri anyut, te meg túl gyenge kis féreg vagy, hogy megakadályozd, aztán itt éled ki magad?
na tűnés vissza rejszolni a kamrádba anyud piszkos bugyijaira, te kis féreg.

olyan, de olyan szívesen elbeszélgetnék veled élőben egyszer. van egy olyan érzésem, hogy ott nem mernél így pofázni velem, te kis gyökér. ha ott merészelnél ilyeneket mondani, akkor úgy megdolgoznám az arcod, hogy saját repedtsarkú anyád nem ismerne fel 2 útszéli 3000 ft-os szopás között.
valahogy tényleg nem meglepő, hogy az olyanok, mint te nem mennek találkozóra.

IQLight 2009.04.25. 19:24:55

Hűűűű, tízmillió tribológus országa (is) vagyunk. Csak ámulok és bámulok.

gin74tonic 2009.04.25. 20:04:03

@2108face: tudom hogy keszultek.... keszultek viszont rossz urhajok is, peldaul amivel nem tudtak leszallni a holdra 1975ben....

egy sarkitott megallapitas volt, a ket veglet tavolsaganak tukrozese, a vegek szembe allitasa, van aki viszont nem erzi, de ehhh...

hauptrichter 2009.04.25. 20:47:12

Káposztakukac, ha elfogadsz egy viszonylag objektív véleményt, inkább te fogd vissza magad... mindkettőtöknek van igaza, de azért Hrzrasn mintha inkább korrektebben érvelne... a durvaságodat az elbizonytalanodásod magyarázhatja, de mindenképpen rosszul áll neked...

McK (törölt) 2009.04.25. 20:58:27

@Káposztakukac:
Nem,uram,a szaglás nem minőségi kritérium.
Viszont arra tökéletes,hogy a sületlenséged saját magad számára is igazold.
Szerinted ugyanaz az olaj van más-más flakonban.

Ezt állítottad,ha letagadod,nincs miről beszélni.

Ez..egy baromság!

Nem kell hozzá szakértőnek lenni,az adalékanyagok miatt más SZÍNE,és más SZAGA lesz az olajnak,ami szerinted délelőtt Castrol dobozba megy,délután Noname dobozba.

Több olajat cseréltem,vásároltam 33 éves korodba,mint Te valaha is fogsz.Több Sprinterünk is van,amiket 1 millió km-eknél cserélünk. Van tapasztalatunk,minden félét kipróbáltunk,és azonos gyártó különböző üzemben készült olajai között is komoly különbségek vannak.
Örülök,hogy Te tartasz nekem előadást az olajfogyasztásról,de lelked rajta.
Van olyan olaj,melyből nem kell utána önteni,mert egy csereperióduson belül nem csökken a szintje nívó alá,a másikból meg igen...ezt a csodát..pedíg egy csapból jöttek,csak a doboz más..pff..

De figyelj csak..
Ha akarod,rakj napolajat a csodádba,én csak leírtam a tapasztalatomat.

Vagy igazad van,vagy nem..de az biztos.

gin74tonic 2009.04.25. 22:48:35

az olaj monggyonle :D

tenyleg, most, a miniszterelnok csere utan a "monggyonle" funok kit szekalnak? " tartozkodjunk almaink megvalositasatol, mert akkor ujat krealhatunk helyettuk! " - milyen igaz :DDD

ez abszolute off topik volt sorry

Hrzrasn (törölt) 2009.04.25. 23:44:34

@Káposztakukac: "hogy saját repedtsarkú anyád nem ismerne fel 2 útszéli 3000 ft-os szopás között."

Szerintem meg inkább a te kurva anyádat, te kis netpatkány.

"valahogy tényleg nem meglepő, hogy az olyanok, mint te nem mennek találkozóra."

Naná hogy nem megyek el, minek? Hogy a megadfajta segghülye idiótákkal vitatkozzak olyasmikrôl, amirôl halvány fingjuk nincs? Ki a faszomnak képzeled te magad, hogy azt hiszed, hogy én az idômet rád fogom pazarolni?

gin74tonic 2009.04.26. 00:18:37

bar szerintem amit ti csinaltok az az "abszolute off" a topikban, de ti tudjatok, szabad orszagban elunk.

Rocko- 2009.04.26. 00:42:12

Hrzrasn: nem olvastam az előzményeket, sőt nem is érdekel, ellenben csodálatra méltó, hogy te csepp időt se áldoznál arra, hogy a véleményedet élőben is elmondd, ellenben neten korlátlan időt pazarolsz olyankokra, akik egy fikarcnyit se érdekelnek, sőt, mitöbb, segghülyék - állításod szerint.
nem érzed a kontrasztot?

megint 2009.04.26. 01:29:19

Olaj témából megy az anyázás, van kultúra

2red 2009.04.26. 03:47:17

Én aloe verát öntök az olajhoz......mert az mindenre jó

Ciri 2009.04.26. 06:39:39

@Káposztakukac:
"na tűnés vissza rejszolni a kamrádba anyud piszkos bugyijaira, te kis féreg.

olyan, de olyan szívesen elbeszélgetnék veled élőben egyszer. van egy olyan érzésem, hogy ott nem mernél így pofázni velem, te kis gyökér. ha ott merészelnél ilyeneket mondani, akkor úgy megdolgoznám az arcod, hogy saját repedtsarkú anyád nem ismerne fel 2 útszéli 3000 ft-os szopás között.
valahogy tényleg nem meglepő, hogy az olyanok, mint te nem mennek találkozóra."

Mi van? Sokkot kaptál bazdmeg?
Kolléga, te még életedben nem írtál ide egyetlen olyan kommentet sem, aminek kábé az egy tizede valós adattal/információval bírna. Viszont a kocsmastílus nagyon megy neked. Gondolom ráadásul 150cm magas vagy, tehát az "élőben" való találkozásra csak a neten vagy kíváncsi...Gratulálok.

@Rocko-:
"hogy a véleményedet élőben is elmondd, ellenben neten korlátlan időt pazarolsz olyankokra, akik egy fikarcnyit se érdekelnek, sőt, mitöbb, segghülyék - állításod szerint."

Amikor évekkel ezelőtt elkezdtem olvasni a Belsőséget, akkor még tele volt sok olyan állattal és kretén kommenttel, amik puszta részinformációkból, illetve a szomszéd szomszédjától származtak, de tényként lettek kezelve.Mára már sokkal kevesebb ilyennel találkozol. Ez a "kis" társaság mára eljutott odáig, hogy a rosszul,tárgyi tévedésektől és elfogultságtól hemzsegő újságírói cikkeket is kőkeményen javítják, akár le is húzzák, tehát gyakorlatilag "súlya" lett a véleményeknek. Végre elég sok információ is szerezhető az anyázások mellett.
Ennek én személy szerint nagyon örülök (és szerintem más is).Olvass csak vissza, egy régi és egy új, német vagy japán (mindegy) autóról szóló bejegyzést, majd hasonlítsd össze.

Ezért is jó, hogy az olyan Istenbarmák, akik azt hiszik (és komolyan), hogy az 1000 és az 4000 forintos olajak között csak a címke a különbség, "választ kapnak" a kommentjeikre.
Aki nem a társaságért (Hrzrasn) jár ide, azt ne várd a találkozókra.
Egymás stílusát pedig kár firtatni, mindenki olvassa vissza saját magát.

Béke.

Ubul1 2009.04.26. 10:04:10

Látom megy itt a nagyüzem az én közreműködésem nélkül is, csak hagyni kell a dolgokat maguktól folyni.

Akkor szépen sorjában: ilyen baromságot rémálmodni se mernék h 100% ugyanaz az olaj van egy 4x annyiba kerülő márkázott meg egy noname dobozban. Ez már megint a spúr felsőiskolája felsulooktatás módra, ugye káposztazabáló haverom? Most akkor hogy csak 1 érvet mondjak:
ha beáll az egész motorod akkor a nonames haverodhoz hova szaladsz panaszra, h ráment a gatyád is a motorcserére mert darabokban élesztették újjá a gépedet, ha egyáltalán még érdemes volt azzal foglalkozni és te is túlélted a kalandot és nem a pályán szálltál el mint a győzelmi zászló? Megmondom, elmehetsz panaszra a sóbányába sztahanovhoz mert volt eszedbe a totál ismeretlen gyártójú és forgalmazojú olajat burogatni, míg ha elteszed a számlát a flakont és kideríthetően garantált minőségű létől állt be a géped akkor nyugodtan perelhetsz mert valszeg a személyi és anyagi kárt is téríteni fogják. Mert nem fog egy nagy kaliberű cég hírnévkérdést csinálni egy autó ára miatt mert az nem érné meg. Másrészről én személy szerint mindig nyugodtabban használok valamit ha biztos vagyok benne h elfogadható minőségű cuccok kerültek bele, ezért tettem darabonként 3000ft-os fékbetéteket egy NDK-s motorba és használok szintetikus 2T olajat, mert nyugodtabban pörgetem szarrá, mert jobban bírja mintha fost tennék bele. És autóvásárlás után is hiába látom h az előző tulajnál cserélt cuccnak még van hátra 5-6e km a cseréig én automat lecserélek minden folyadékot bebiztosítás alapon mert szemmel láthatólag sík hülye volt az előző a kocsihoz akinek addig terjedt ki a használat h beült és ment vele.
és akkor személyesen káposzta cimborának is: örülök h valaki bebizonyította h van itt nálam is taplóbb ember, még ha én merő heccből húzom is a sok arra méltó balfasz agyát itt aki harap a cikizésre, alapból viszont nem volnék ilyen.

@Hrzrasn: én se mászkálok se erre az utcabálra se másra, mert van jobb helyem ha szórakozni akarok és kicsit elfelejteni a hétfőtől péntekig terjedő periódust. Így is mindennap azzal kell kelnem h tul képpen ez a szakasza a hétnek nem is én vagyok csak épp muszájból csinálom mert nincs jobb lehetőségem. De ezzel gondolom sokan vannak még így szóval csk rajta, ha rám hallgatsz csinálsz amit akarsz, nincs abban semmi h eszed ágában sincs elmenni ilyenekre.

Ubul1 2009.04.26. 10:08:22

Tegnap am épp olyan jobb dolgom volt ehelyett a tömény hülyeség helyett h elmenekültem a labanc alpokba, kurva jó volt májusban térdig hóba gyalogolni aztán a hegy tövében meg 25C fokban kiereszteni. És közben nem kellett sok kispolgári suttyó magyar rongyrázását, meg a lenéző pofáját lesnem magam körül. Sőt az osztrák síelő előre köszönt, kész csoda.

korszellem 2009.04.26. 10:12:37

gyerökök,gyerökök!mér köll ezt?itt aztán vannak több danos szájboxerek :D.ilyen durván szétoffolt topikot rég láttam,de ezek után én sem akarok kimaradni!
az etióp kolbászpók párosodásáról nem tudnátok vmi linket feldobni?
előre is köszi
a te anyádat!
(csak szólok,fekete öves vagyok:)

perszepersze 2009.04.26. 10:14:46

bakker! na, ez teljesen kiütött... jobb itt olvasgatni, mint anyósékkal ebédelni, élőben!!! váá...

gin74tonic 2009.04.26. 10:21:14

hat ez van, urnak szuletni kell, a paraszt meg terem mint a gomba. sok ember azt hiszi karomkodassal igazolast tud szerezni a teveszmejenek.

gin74tonic 2009.04.26. 10:22:59

@korszellem: kolbaszpok, mii?

a jo **^£&%*va hu(*"&^"*^ nekd te @!!%^"*"(&& !!!! :DDD

korszellem 2009.04.26. 10:28:47

@gin74tonic: már régi,de még mindig üt!
ezek után nem árt egy kis vidámság...
www.youtube.com/watch?v=Odlo3PHtQo0

Cymantrene 2009.04.26. 11:18:38

Hello!
Lárom, nem veszi be a gyomrotok az olajat. Itt egy kis segítség:
www.mke.org.hu/content/view/241/98/
Olaj, benzin dízel, miegymás.

Cymantrene 2009.04.26. 11:24:11

Adjisten!
Oszt megy a parasztozás is nagyon. De ha, mint minden rendes traktorban, az autóban hidraulika is van, attól már némelyek ledobják az ékszíjat :-)

iqbela 2009.04.26. 11:39:26

Kedves MCK, hozzáértő autókereskedő úr,

ez egy BX, nagyon régi autó. Nem kell bele semmiféle 5w-s olaj. 10w-s is bőven jó. Abból pedig röhögve kapsz normálisat ilyen áron, bármelyik sarkon, nem is kell interneten rendelni.

Ha megnézed az olajosflakon hátulját, ott találsz ACEA minősítést. Na az a lényeg, hogy az olaj abból melyiket teljesíti. Nem az, hogy milyen színű a doboza, meg milyen márkaplecsni van rajta, az a marketing, az a vakítás.

Attól meg, hogy drágább, nem lesz valami jobb. Úgy hívják marketingben, hogy "bizalmi termékeknél az ár piacpozícionáló szerepe". Áruljuk a cuccot drágán: vegyék azok, akik azt gondolják, hogy ez a kurvajó, azért drága. Áruljuk ugyanezt olcsón, így azok is veszik, akiknek az számít, hogy reális áron legyen.

Hidd el, hogy TE nem tudod, melyik olaj miért jó / nem jó. Én sem tudom. Az az ember se tudja, akitől te szoktad venni. Maximum osztja az észt. A szerelőd sem tudja.

Egyedül a gyár tudja, meg azon szervezetek, akik ennek laborkörülmények között történő mérésével hivatásszerűen, megfelelő technikai felszereltséggel állnak neki.

iqbela 2009.04.26. 11:44:49

Az meg hülye, aki olajat az alapján minősít, hogy azt fogyasztja-e a jármű.

Az is hülye, aki olajat az alapján minősít, hogy az ő autója hogy ment vele, mikor állt be a motorja.

Kb egymillió egyéb tényező befolyásolja egy motor élettartamát, nem csak az olaj.

gnme 2009.04.26. 20:40:08

"Én aloe verát öntök az olajhoz......mert az mindenre jó"

Hát ezen kibaszott jót röhögtem... meg azon is, hogy vannak akik ezt elhiszik 100%-ra és tolják a lét az Aloe termékekbe. Ami ugye méreg... a csodálatos fogyások háttere ugye nem olyen szép ..

Robi .. azé a kutyák APEH nélkül keményen hozzák a pénzt! Nem szerencsés kocsihoz hasonlítani!

:)

Tudjátok a reklám .. számlát adni, venni stb. Számlákkal a milliókért.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.26. 21:14:25

@Rocko-: Nem, nem érzek kontrasztot, mert egy pillanatig sem keresem az ilyen seggek társaságát, csak itt sajnos az utamba kerülnek. A valós életben viszont el tudom kerülni ôket, és meg is teszem.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.26. 21:17:32

@Ubul1: Szerintem sincs abban semmi, hogy nem mentem el, annál is inkább mert ez egy szabad ország, kurvára senkinek semmi köze hozzá, hogy a másik mit csinál - vagy mit nem csinál - a szabadidejében. Sehol nem vagyok köteles megjelenni, egy levegôt pedig nem vagyok hajlandó ostoba emberekkel szívni egy pillanatig se, mert jobban taszítanak mint a legbüdösebb hajléktalan.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.26. 21:21:06

@iqbela: "Ha megnézed az olajosflakon hátulját, ott találsz ACEA minősítést."

Az ACEA minôsítés kurvára nem mond el semmit arról, hogy milyen adalékanyagok vannak - vagy épp nincsenek - az olajban. Ezt kéne végre felfogni.

"Attól meg, hogy drágább, nem lesz valami jobb. Úgy hívják marketingben, hogy "bizalmi termékeknél az ár piacpozícionáló szerepe". Áruljuk a cuccot drágán: vegyék azok, akik azt gondolják, hogy ez a kurvajó, azért drága. Áruljuk ugyanezt olcsón, így azok is veszik, akiknek az számít, hogy reális áron legyen."

Ez egy faszság, ha extraprofit lenne az olajon, nem 2-3 eurós különbségek lennének az alap fapados Aral Tronic meg a csúcs Castrol Edge literje között.

szakmernok 2009.04.26. 21:28:09

6 év alatt költöttél rá 744 ezret és mentél vele 50 ezer km-t. Jó vétel vót!:-)

Tóth Ágas 2009.04.26. 21:50:47

klassz idegállapotban van ez az ország, egy ilyen témán ennyire felszívják magukat az emberek..?

nézeteltérés van, na és? muszáj a betonba döngölni a másikat?

nálunk minden témából személyes presztízs kérdése válik?

a hazai autópályákon is visszaköszön ez a stílus: ha valaki elmegy mellettünk, azt személyes sértésnek, kihívásnak kell venni és azonnal le kell gyorsulni! ha valakit beérünk a gyors sávban, azt azonnal le kell villogni 80 cm-es követési távolság mellett. hisz törvénytelen a gyors sávban 180 alatt autózni, ez köztudomású.

for fuck's sake, mondja erre a német.

29 Palms 2009.04.26. 22:06:56

Nem, ezt a francia mondja, de csak ha művelt. ;)

bigpond 2009.04.27. 02:17:25

@Hrzrasn:
nekem valamiert eddig az az erzesem volt, hogy direkte keresed az alkalmat , hogy bunkokkal talalkozz. kulonben minek jarnal ide?
ugy latszik tevedtem...

McK (törölt) 2009.04.27. 14:21:52

@iqbela:
Azonos körülmények közt használt azonos típusok esetében azonos sofőrflotta esetén,azonos menetrendszerinti járaton rendszeresen közlkedő autók esetén kérlek mondj egyet.
10 éves intervallumról beszélünk,azóta mennek ,és Mindíg Sprinterek.
Minden autót minden sofőr hajtotta,és mind Németországba jár.
X olajat használtuk ette,y olajat nem ette,és 1 millió km után is elmegy 2 hetet egy olajjal,kb 16 ezer km-t,utántöltés nélkül.
4 félét használtunk,mikor melyik adta a legnagyobb támogatást,kedvezményt a mennyiségre.
Ezt csak abból az aspektusból írtam,hogy minden kannába egy olaj megy,ezért kell az olcsó kategóriást venni..
Hát vedd.
Maradjunk annyiban,hogy nekünk a C-betűs vált be,és abban is maradhatunk,hogy full leszarom,Te mit öntesz a szarodba,engedelmeddel.

iqbela 2009.04.27. 16:30:04

Jó, szard le, hogy mit öntök a szaromba, megegyeztünk :).

Hrzrasn (törölt) 2009.04.27. 20:34:15

@iqbela: Látom, még mindig em sikerült felfogni az adalékanyagok fogalmát.

Elképesztô.

iqbela 2009.04.27. 21:10:41

@Hrzrasn: Nézd, azt én nem kétlem, h a drágább olajban más, jobb adalékok vannak.

Azt viszont igen, hogy a köznapi autósnak ne volna tökjó a kocsijába egy kiskategóriás olaj.

Csak sztem elhitették az emberekkel, hogy nem.

waffen55 2009.04.27. 23:27:44

Szép jó estét! A Castrol 10w40 átagos személyautóba milyen kategória?

Akos75 2010.05.26. 10:47:18

Valaki nem tud összeadni vagy súlyos elírás történt:

2005.04.22. km: ?
vizsgára felkészítés: 4500 Ft
vizsga: 15 800 Ft
4 gumi átszerelése: 4000 Ft
olaj+szűrőcsere: 3000 Ft
sportlégszűrő-tisztítás: 2500 Ft
olaj (a szokásos): 10 900 Ft
Összesen: 100 700 Ft

nálam 36200

A többi tételt nem néztem át, ez szemet szúrt. Nehéz dolog így hitelesnek lenni.

___chm___ 2010.05.26. 14:19:58

nekem is pont ez szúrt szemet
süti beállítások módosítása