Déja vu?

  2009. március 10. - ommm Címkék: mercedes bmw

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Majdnem pontosan egy éve spekuláltunk azon, hogy vajon mi lenne, ha...
Tessék. Legközelebb a lottó nyerő számaival igyekszünk kedveskedni olvasóinknak.

De félre a tréfát. Nagyon úgy néz ki, hogy a két óriás szorosabbra húzza a köteléket. Ha ez kell ahhoz, hogy a válságból kilábaljanak, akkor mindenképpen tegyék meg, drukkolok mindkettejüknek, annak ellenére hogy az egymás karjaiba boldogan boruló Mercedeses és BMW-s képét még nem sikerült elképzelnem.
Önöknek mi a véleményük?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr30993674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FGGYZ 2009.03.10. 15:05:15

Én csalódnék, ha sok alkatrész megegyezne a 2 márka autóiban.

loláb 2009.03.10. 15:07:30

Jobb félni, mint megijedni. Ha ez kell a túléléshez, akkor csinálják.

dzsedi 2009.03.10. 15:11:43

leszarom, egyik sem vonzott soha és addig nincs baj amíg az alfa nem akar egyesülni a sevrléval

Crni 2009.03.10. 15:15:15

Nincs ezzel semmi baj. Mehet.

series_one (törölt) 2009.03.10. 15:20:58

@dzsedi:
hát ahogy a dolgok most állnak a fiat csoport bárkivel lefeküdne, csak legyen jelölt.

balukp. 2009.03.10. 15:24:40

Mindent csak ezt ne
BMW-Fiat kooperáció legyen inkább
Merci meg keressen valakit..

konti10 (törölt) 2009.03.10. 15:53:21

Ez olyan, mint az egyneműek házassága. Nekik biztos jó, ha szeretik egymást, csak nem akarok tudni róla, mert /sajnálom/ elhányom magam.

Ha nem tudnak egymással versenyezni, abból izgalmas kocsi többet nem fog kisűlni.

sunblind 2009.03.10. 16:08:56

Vajon mikor volt pontosan az automobilok fénykora? Torino? Detroit? Tokio? München? Célszerűség? Passzív/aktív biztonság, bolondbiztos, ecogreenmotionefficient? ... Mercedes-BMW? ... háá komolyan mondom a vesztébe rohan ez a világ. :)

mm1991 2009.03.10. 16:09:27

A válság miatt, a túlélésért vívott harcban normális ha két autógyár egyesül, hiszen csak egy konszernnek illetve csoportosulásnak van esélye a biztos túlélésre. (lásd VW-konszern)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.03.10. 16:10:06

Bár lehet, hogy az okosok majd megcáfolnak, de érdeklődő laikusként az a benyomásom, hogy egy csomó lényeges alkatrész: motor, hajtás, futómű, és persze az elektronikus segédek teljesen hasonlók a vas szintjén a két márkánál, csak teljesen másképpen állítják be őket. Legegyértelműbb példa nekem a hátsó futómű, ami többlengőkaros, hátul hajtásra optimalizált mindkét gyárnál. Persze tudom, most még nyílván nem csereszabatosak, nyílván másutt vannak a bekötési pontok, sőt, lehet, hogy teljesen mások a karok. Most. De ez például olyan hely, szerintem, ahol úgy tudnák a drága vasakat egységesíteni, hogy a vezető ne érezze meg. Aztán mindkét gyárnál van command ill i-drive, ráadásul most már elég közel állnak egymáshoz: tekerő + gombok mindkét helyen. És persze ott vannak a négyhengeres motorok, azt tuti, hogy egységesítik majd. Vagy ott van az, hogy a Merci házon belül fejleszti az automatáit. Azokból a BMW tuti nem kér majd, a merci viszont már korábban is gondolkozott azon, hogy abbahagja a különutasságot. És ott a common-rail technika, és a szegénykeveréskes közvetlen benzinbefecskendezés, és még sorolhatnám - egy rakás technológia megvan mindkét gyártónál. Kész csoda hogy még mindig különböznek egyáltalán ezek a kocsik, annyi a hasonlóság már most is :-D

Zozóka 2009.03.10. 16:15:01

Ez a kép tök jó:)Szerintem a merci jobban járna ha eltudná érni hogy a mostani esztétikai vétséget amit C-klasse néven árulnak ilyenre cserélhetnék:D

Farkasur · http://www.fizetesemeles.hu 2009.03.10. 16:37:05

Nem rossy gondolat ... bar nemreg olvastam, hogy a nagy autogyartok egymasban annyi reszvennyel rendelkeznek, hogy mar most sem lehet tudni, hogy ki kicsoda? :)

Fiery 2009.03.10. 16:39:59

Ha ebbol az jon ki, hogy a Mercedes atveszi a BMW-fele motorokat es valtokat, es igy technikailag utoleri a BMW-t, csak komfortosabb megkozelitesben, akkor amondo vagyok, csinaljak.

Bar attol tartok, kezdesnek inkabb az elsokerekes es a 4x4 jarganyok fognak kozos technikat hasznalni, csak "legvegso esetben" uniformizaljak a marka szimbolumokat (3-as, 5-os, 7-es, C-, E-, S-osztaly).

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.10. 16:59:53

Egy ilyen egyesülés és az azt követő "egységesítés" mindkét márka vásárlóinak a szemközt köpése lenne a két gyár részéről szerintem.

A BMW-sek azért vesznek BMW-t, mert az nem Mercedes és Audi, az Audisok azért vesznek Audit mert az nem BMW meg Mercedes, a Mercedesesek meg azért vesznek azt, mert az nem BMW meg Audi. Ezen bármit is változtatani lehet pénzügyileg jó, de szerintem rossz döntés üzletpolitikailag és arculatilag is.

Vitalij 2009.03.10. 17:11:39

és ugyan a motorvezérlés nem Bosh minden autóban? Tisztelet a kivételnek, de még az amcsi kocsimban is Bosh volt. Amit Kölnben csináltak, de hogy én hozzájussak (mivel Európában nem forgalmazhatják) meg kellett várnom hogy elmenjen amerikába, és onnan vissza... Még jó esetben is 3 hét volt, és persze az ára kb 4szerese volt a reálisnak a sok hajóztatás miatt :S

Amúgymeg nem jó az elképzelés, mert egy Merci az egy Merci, a BMW, meg maradjon meg Bömbölőnek... Bár arra kíváncsi lennék, hogy a forma egyben mit alkotnának :D

Aldo Moro 2009.03.10. 17:17:33

@balukp.: Akkor már inkább a dácsija. Nem tudom miért, valahogy az utóbbi időben herótom van egy bizonyos gyártótól.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2009.03.10. 17:21:20

na omm látom te is ottvagy a müncheni pincében, ha már egy évre előre tudsz dolgokat :) vagy csak te vagy ott?? :)

Seca81 2009.03.10. 17:33:20

@Aldo Moro: Hadd találjam ki! Csak nem a Lotus? Vagy mellélőttem? :)

GGG77 2009.03.10. 17:59:28

No, én vagyok az, aki mindhárom német presztizsmárka iránt érez vonzalmat. A BMW és a Merci iránt régóta, az Audi újabb kori szerelem (A5-ös könnyfakasztóan gyönyörű!!!)
Úgyhogy ha ez kell a túléléshez, akkor már holnap írják meg a szerződést, mert szomorú lennék ha bármelyikük is eltűnne.

Hanzi 2009.03.10. 18:06:32

@Zozóka: Ízlések ésch pofonok...speciel ez az új C-klasse/w204/egész pofás lett,de ez szubjektív.
Én például az utolsó szériás 3-as BMW-ről nem tudnám megmondani hátulról,melyik gyár terméke,ha nem lenne rajta az embléma.Jellegtelen...Amúgy meg névnapot neked!

megint 2009.03.10. 18:29:14

áh, Aldo Moro-nak német autó fóbiája van, azon belül a bmw a nagy kedvence.

Bravooo 2009.03.10. 18:34:18

Na nehogy már a záróvonal lépje át a BMW-t! :)

S2000 2009.03.10. 19:10:56

Ha olcsóbbak lesznek így az autóik, nagyobb piaci részesedést tudnak szerezni, ami az autóipar mostani katasztrófális helyzetében nagy szó lenne. Még mindig jobb alternatíva egy ilyen együttműködés, mint a totális megszűnés (Saab, Opel??).

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.03.10. 19:19:27

Mindkét márka fasza,szerintem közösüljenek.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.03.10. 19:33:50

Nem teljesen aktuális a cikk.
Én úgy tudom, hogy fényszóróknál, akksiknál és km-óra egységeknél már közösen fognak beszerezni, a többiröl még tárgyalgatnak.
A részvénycserés bulit pedig állítólag a Quandt család blokkolta, mert aggódtak, hogy így a Daimler késöbb nagyobb befolyásra is szert tehet.

Rocko- 2009.03.10. 19:41:48

totálisan értelmetlen dolog.
mondjuk korábban én is gondotlam rá: autofilia.blog.hu/2008/11/14/ujragondolva_1

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.10. 16:59:53
egyetértek.

miluman · autofilia.blog.hu/ 2009.03.10. 17:21:20
azért nagy pénzben ne fogadj, a lottószámai se jöttek be. :)

Bambano 2009.03.10. 19:55:46

jobban örültem volna, valamelyik cég az én márkámat menti meg...

Damavend 2009.03.10. 21:22:41

az életbe nem fognak ezek összespannolni
coca pepsi haverság se lesz

A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.10. 21:50:30

De nagyot röhögnék az összes márkafanatikus nagypofájú béemvésen..

Rocko- 2009.03.10. 21:53:32

Bambano 2009.03.10. 19:55:46
időben be keleltt volna váltani eurora. :P

lolperec 2009.03.10. 21:54:02

eljátszottam a gondolattal :)
elsülhetne jól is, bár túl nagy nevekről van szó, hogy bármilyen szinten behódoljon egyik a másinak..

Szűcslaci 2009.03.10. 21:59:12

Érdekes, hogy senki sem beszél arról, hogy ha a fúzió eredményeképpen jobb autók lesznek, akkor mindenki nyer vele. Gyerekes dolog voksot letenni úgy, hogy vagy BMW, vagy Mercedes, vagy Audi....ugyan már. Mind jó autó. A legjobbak. Egy jóból meg egy szarból lehet szar. Két szarból is. De két jóból már csak valami nagyon jó lesz!

clubman 2009.03.10. 22:12:08

> Nagyon úgy néz ki, hogy a két óriás szorosabbra húzza a köteléket.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.10. 22:17:25

@Szűcslaci:

Szerinted a BMW-sek vevőek lennének egy konzervatív belsőre és kényelmesen elegánsra hangolt futáskultúrára (E-Classe) egy eredetileg sportos 5ös esetén?

Szerintem a jelenlegi (fizetőképes!) vásárlók igenis úgy választanak a három közül, hogy BMW VAGY Audi VAGY Mercedes. Nem úgy, hogy de jó lenne ebből is egy kicsi, meg abból is egy kicsi.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.10. 22:50:59

@Szűcslaci: Hülyeség. Teljesen más közönségnek szól a kettô.

DonGatto 2009.03.10. 23:30:03

mind a két vállalat masszív tartalékokkal rendelkezik. Simán túlélnek addig, amíg elmúlik a piaci hisztéria. Az együttműködéssel egyedül a porsche járna jól, mivel az audi imidzse erősödne...

Fiery 2009.03.10. 23:31:32

"Szerinted a BMW-sek vevőek lennének egy konzervatív belsőre és kényelmesen elegánsra hangolt futáskultúrára (E-Classe) egy eredetileg sportos 5ös esetén?"

Nyilvan nem, de az esetlegesen letrejovo egyuttmukodes nem is errol fog szolni. Hanem arrol, hogy olyan reszek lesznek azonosak egyes modellekben, amiket soha a budos eletben nem veszel eszre :) Mint ahogy egy Volvo S40-ben sem tunik fel, hogy francia motor van benne (1.6D), alul meg egy Focus/Mazda3 padlolemez.

Nyilvan a Mercedes sem fogja megosztani minden tapasztalatat es technikai fejleszteset (pl. futomu, V8/V12 motorok) a BMW-vel, de ugyanigy a BMW is meg fogja tartani azokat a fejleszteseket, amik BMW-ve tesznek egy BMW-t (pl. kormanyzas, valto, futomu, duplaturbos motorok, stb).

Fiery 2009.03.10. 23:33:30

@DonGatto: Az Audi imidzse [de hulyen nez ki igy leirva] mitol erosodne? Az Audirol koztudott, hogy ugyanazokat a motorokat es valtokat pakoljak bele, amiket a Passatba, Octaviaba, stb. Ettol nem lesz rossz auto, de ezek a parhuzamok sokkal jobban romboljak a markaimidzset, mint ha pl. a Mercedes egyik egyebkent sem Mercedes-szamba menno modelljebe (pl. A-osztaly) mondjuk a Mini technikaja kerulne.

megint 2009.03.11. 00:48:55

Fiery, aztán az mivel jobb ha bmw fejlesztés kerül pözsóba? Vagy ha merci kerül kájzlerba?

29 Palms 2009.03.11. 02:00:50

Mercedes - Lexus érdekesebb lenne.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.03.11. 03:42:44

Én úgy vagyok vele, hogy minden Európai márka rokonszenves, főleg a svédek, és a Porsche.

Annak ellenére, hogy nagy kedvencem a BMW is, azt kell mondjam, soha ilyen csúnya kocsikat nem terveztek, mint most. MB egy fokkal jobb, bár az E-osztály szégyen lett.
És épp a három közül a legkisebb presztízzsel rendelkező, az Audi az, aki a leginkább tetsző kocsikat csinálja, sallangmentesen. Utóbbi néhány évben sokat lépett előre, köszönhetően ilyen modelleknek, mint: Q5, Q7, A5, R8.

Tehát engem nem zavar, ha mélyül a barátság a BMW és a MB között, ellenben az igen, hogy a Volvo, de főleg a SAAB milyen helyzetben van.

Amit itt leírtam az leginkább ízlés kérdése, én például teljesen elfogadhatatlannak tartom 29 Palms elképzelését, mi szerint „Mercedes - Lexus”.

S2000 2009.03.11. 04:04:55

@clubman: Szerintem is. Továbbra is maradnának a márkák, csak a fejlesztési, beszerzési, gyártási költségek lennének együtt véve alacsonyabbak. Szerintem tök logikus lépés lenne, és a végén a vevők is jól járnának (alacsonyabb költségek, alacsonyabb árak vagy azonos kiadások mellett, a régi áron kijönnékek az új fejlesztések).

Gomulka Béla 2009.03.11. 08:00:43

Ha nem szólnak senkinek, vajon észrevenné-e valaki?

zsolt68 · www.radioszokol.hu 2009.03.11. 08:08:16

Ez a Merga szemböl teljesen hasonlít "ne haragodj Uram"a daewoo evandára.A hűtőmaksz más de a lámpa meg a motorháztető vonalai is teljesen.

gabus 2009.03.11. 08:32:27

Szerintem akkor kezdődtek a problémák, amikor elkezdtek "nem szerethető" autókat gyártani és már csak a haszon, előny, minél több lóerő számít. A munkám miatt Mercedesek-et használok immár 13 éve, és míg az első w126-ba szerelmes voltam a most használt w211 teljesen hidegen hagy. Ugyanazt az évtizedekig tartó rajongást, több táborra szakadást kellene elérni mint régen volt. Mostanában az ember már tényleg az alapján dönt egy adott márka mellett, hogy hol adnak hozzá ingyen gumiszőnyeg garnitúrát, vagy egyel nagyobb alufelnit...

kocapecas 2009.03.11. 08:53:10

Szerintem meg a Merci van olyan innovatív cég, mint a BMW!
Kár lenne úgy beállítani, hogy jaj mi lesz most szegény BMW-vel, hogy egy szar Mercivel társul?! Hát bammeg a 80-as években a BMW sehol se volt még a W126 W124 W201-es Mercikhez képest minőségre, meg tartósságra sem. Most se jobb! Nekem most BMW-m van előtte meg Merci volt, szal nekem nem kell elmagyarázni ezt:)

Fiery 2009.03.11. 09:20:41

@megint: Az a masik irany, egy premium gyarto lepasszolhat dolgokat tomegautokba, az nem gond. A masik irany mar problemas lehet, mar ha valaki odafigyel/eszreveszi :)

Egyebkent Mercedes motor van pl. a Zondaban is, de ettol me'g a Mercedes csillaga inkabb erosebben csillog, mint kevesbe :)

Fiery 2009.03.11. 09:23:08

@kocapecas: Kivancsi lennek, milyen szempontok szerint jobb a Mercedes, mint a BMW. Nekem BMW-m van, a paromnak Mercije, de a kenyelmet leszamitva a BMW meglatasom szerint minden szempontbol minosegibb, kifinomultabb, innovativabb auto. Nyilvan a Mercedesnek volt jo par fejlesztese, amivel vilagelsok lettek, de mostanaban mar a BMW (es az Audi) is sok mindenben elorebb jar -- atmenetileg, hiszen a tobbiek hamar kovetik. Csak hogy egy peldat mondjak: DSG/DKG.

kocapecas 2009.03.11. 11:15:41

@Fiery:

nem írtam, hogy jobb a merci mint a bmw! csak azt hogy nem olyan rég még a bmw azért nem volt egyenértékű egy mercivel. lásd tc w124 300 turbodiesel teszt. az az autó akkor egy árban volt egy 730-as bmw-vel. ismétlem egy 7-essel. elhiszem, hogy bmw-d van,de olvasd el az utolsó 2 soromat még egyszer:) és nekem merciből is e-osztály volt. a párod gondolom nem e-osztályt hajt, hanem max c-t. ha meg ilyen a-t vagy b-t akkor meg...:) az meg nem merci. milyen bmw-t hasonlítasz milyen mercivel??? tehát neked milyen bmw-d van, neki meg milyen mercije?

CSL 2009.03.11. 11:19:34

@kocapecas:
Szerintem inkább attól félnek hogy a Merci felvásárolja a BMW-t. Amúgy meg a '80 as években a BMW is eléggé inovatív volt és csináltak olyan autókat mint az E24 vagy az e26. Volt összkerekes E30 meg hát sokkal sportosabb autókat készített mint a merci erre specializálódott úgy mond. Már voltak turbó motorok a BMW ben sőt az elektronikus benzinbefecskendezést is a BMW vel tökéletesítette a Bosch a forma1 ben..

Egyébként Al Bundy mondása tetszik a legjobban:
"A BMW az igazi férfi kocsija de neked jobb a Benz mert ha a falnak mész abban van légzsák Én a BMW re szavazok" Mondta Stevenek!:D

kocapecas 2009.03.11. 12:42:02

@CSL:

"Szerintem inkább attól félnek hogy a Merci felvásárolja a BMW-t."

már egyszer majdnem így volt.

"Egyébként Al Bundy mondása tetszik a legjobban:
"A BMW az igazi férfi kocsija de neked jobb a Benz mert ha a falnak mész abban van légzsák Én a BMW re szavazok" Mondta Stevenek!:D"

:DDDDD

=Daniken= 2009.03.11. 14:28:55

Kizárt szerintem, hogy két vezető brand összemosódik. Teljesen más a két vásárlói csoport, mégpedig lélekben.

Mindkettő innovatív.egy összemosódás megfelezné a vevőkört, sokan átpártolnának az Audihoz..

Ilyen nem lesz.szerintem fejlesztési költsgekben lesz felezés, kisebb modelleknél..nem kell beszarni.mindkét cég kellően stabil,kreatív és olyan technológiák birtokában, amivel messze ráver a többségre. ezek a márkák az ikonikus múltjukból élnek, nem mindegy hogy vki atletikusan fürge szeretne lenni, vagy sumós. a kettő nem összekeverendő...az arculatából senki sem fog engedni.Nagy szarnak kell lennie ahhoz hogy ezek a cégek összevonják a termelésüket, arculatukat.és ahogy megoldódik a válság, azonnal jön az igény egy egyedi, saját arculattal rendelkező brandre...mindkét cég nagy túlélő...mindkettő beszopta a harci dákót(BMW-Rover) ,(Merci-Chrysler), ki is került belőle...remek vezetők vannak, fantasztikus szakemberek, akik képesek a párbeszédre...igazi vezetők, akik mernek döntéseket hozni.ott tudják, hogy ezt hogyan kell csinálni, ellentétben velünk...csak egy ilyen szerződésnél észnél kell lenni,sok ügyvéd fog vastagon számlázni:-D

Fiery 2009.03.11. 14:47:42

@kocapecas: Jol tippeltel, neki A150-e van (Autotronic), nekem 325i (E90 LCI Steptronic). De nem feltetlenul csak az o autojahoz hasonlitom a sajatomat. Vezettem 5 alkalommal is C-osztalyt (W204), C200CDI, C220CDI, C200 Kompressor, manualis, automata, amit akarsz. Kenyelmes, finom jargany, amig nem sietsz vele. De amint csak egy kicsit is probalnal menni vele, a motor hangja harsany es bena tonusu (A150-nel plane), az automata valto lusta mint a dog (5GTronic = 3 fokozat visszavaltasa manualisan 3-4 masodperc!), a manualis valto darabos es pontatlan (nem melto a markahoz), a kormany meg nem akar visszaterni kozepallasba (ez rohadt idegesito elsokerekes autok es BMW utan egyarant).

Probaltam E-osztalyt is (W211 E270CDI), abban meg razta az autot a motor (6 hengeres dizel? ne mar...), a valto ugyanolyan csapnivalo volt, de legalabb a futomu meg az ules baromi kenyelmes volt -- ez vitathatatlan. A kormany meg mintha nem lett volna a kerekkel osszekotve, annyira steril volt. De a celkozonseg (kevesbe sikeres cegvezetok, taxisok, stb) szamara valoszinuleg ez elvaras.

Persze tudom, hogy a hagyomanyos Merci ertekekre vagyo vasarlojeloltek szamara ezek a dolgok nem szamitanak, hanem csak az a lenyeg, hogy kenyelmes legyen, meg hogy ott viritson a motorhaz vegen a csillag :)) De aki mondjuk hozzaszokott egy jo kis zsiros japan manualis valtohoz vagy a Steptronichoz (vagy DSG-hez, csak hogy az VW/Audit is idekeverjem), akkor kapasbol a valto hatalmas csalodas lesz. Nem ketlem, hogy a motorok kozul csak a 4 hengeresek ilyen benak (bar az E270CDI nem 4 hengeres), de mas gyarto miert tudja jobb tonusura hangolni es jobban hangszigetelni a 4 hengeres motorokat?

Mindentol fuggetlenul kivancsi lennek menet kozben egy W220/W221 S-osztalyra (abbol csak egy 25 eves peldanyhoz volt szerencsem), de csak benzines motorral :)

gyerek9.3 2009.03.11. 15:27:48

szerinten mind2 márka törzsvásárolinak és fanatikusainak szembeköpése lenne PL: egy 5 ös tulaj aki azért vett 5 öst mert az a legsportosabb a kategoriájában az nem nézné jó szemmel ha "eltunyulna" az 5ös,és egy E merci-s sem venné jó néven ha a mercije BMW-hez hasonló belsőt kapna vagy kemény sportos, BMW-s futóművet.

Fiery 2009.03.11. 15:37:59

@gyerek9.3: Felreerted... Az egyuttmukodes nem arrol szol, hogy azonos autokat gyartanak, csak mas jelvennyel az elejen (lasd Toyota Aygo vs. Citroen C1 vs Peugeot 107). Hanem pont arrol, hogy megorizzek a hagyomanyos ertekeket, es csak ott legyenek kozos fejlesztesu (kozos gyartasu) elemek, ahol ez nem jelenti a marka multjanak "szembekopeset". Nyilvan a BMW nem fogja atvenni a Mercedes valtoit, de ugyanigy a Mercedes sem fogja atvenni a BMW-fele belsot.

Hasonlo lesz ez ahhoz, mint amit hazon belul a VW-csoport csinal: attol, hogy a valto es a motor azonos, me'g nem lehet egy lapon emliteni az Octaviat es az A4-et.

kocapecas 2009.03.11. 18:22:43

@Fiery:

Nekem is volt w211/e270cdi. nem hat hengeres, hanem soros 5-ös! az enyém nem rázott és nem váltott szarabbul mint a mostani steptronic bmw-m csak az 5 seb volt ez meg 6 lehet hogy ezért érződik másnak. ebben rövidebbek a fokozatok azért másabb. a beltér anyagai jobbak egy e-ben mint egy ötös bmw-ben pl.:) a merci minősége nem szarabb mint a bmw vagy az audi, csak a mostaniak kicsit kehesek. most azt mondom a következő autóm is bmw lesz, de nem azért mert jobb mint a merci, hanem mert imádom vezetni! viszont a 18-as felnivel ráz mint állat. volt audim is de azt meg nem vennék többet. nekem a merci meg a bmw a prémium márka. a japán autók meg kva jók mindig van egy a bmw vagy merci mellett:)

kocapecas 2009.03.11. 18:36:22

@kocapecas:

szal azt akartam írni, hogy a 270cdi 5 hengeres nem 6. és rossz példát írtál, mert az pont egy kva jó motorja a mercinek:) olvasd el a tesztjét:

totalcar.hu/tesztek/mercie270/

vagy például a 320 cdi-ről Csikós is azt írta, hogy a "legszebb dízelhang". az a 6 hengeres nem a 270-es.

totalcar.hu/tesztek/merciec!1

kocapecas 2009.03.11. 18:48:13

@Fiery:

jah és ne a c-t vedd alapul! nálam az se merci:) ha átülsz egy c-ből egy e-be pláne egy s-be az más márka!! komolyan!!!

qualitaet 2009.03.11. 22:06:47

kocapecas

"a 80-as években a BMW sehol se volt még a W126 W124 W201-es Mercikhez képest minőségre, meg tartósságra sem"

Gondolom az első szériás W124-esek miatti, korabeli tömeges panaszokról az ezeket taglaló tucatnyi német újságcikkről, taxistüntetésről(!!!) nem hallottál.
A BMW-körül sosem volt ilyen balhé.

qualitaet 2009.03.11. 22:16:58

"csak azt hogy nem olyan rég még a bmw azért nem volt egyenértékű egy mercivel. lásd tc w124 300 turbodiesel teszt. az az autó akkor egy árban volt egy 730-as bmw-vel."

Kurva hülye példát hoztál fel. A 300D TURBO a valaha készült legszarabb és legproblémásabb Mercedes motor volt. Tucatszám futkároztak ebből a kilencvenes évek elején idehaza új autóként forgalombahelyezve és mára szinte hirmondó sem maradt ebből a variánsból. Egytől egyig hengerfejes lett majd szanaszét hullott. Ennek tükrében még cikibb, hogy ilyen drága volt.

Fiery 2009.03.11. 22:57:38

@kocapecas: Lehet, hogy szamodra a C-osztaly nem Merci, de abban me'g a 4 hengeres dizel rettenet rezgeseit is le tudtak szigetelni -- mig az E270CDI-ben ez nem jott ossze a mernokoknek :) Oke, tudom, az E-osztaly (W211) egy joval regebbi konstrukcio, de en szemely szerint elvarnam, hogy a Mercedes (es a masik 2 nagy nemet premiumgyarto) ilyen temaban is evekkel megelozze a konkurenciat.

A valtasrol pedig nekem elhiheted, hogy losz**, me'g ha Te nem is erzed veszesnek. Tobb oran at kruzoltam a varosban es videken egy C200 Kompressorral, volt idom letesztelni igen alaposan. Egyik alkalommal pl. 60 km/h-s gurulasnal nyomtam egy kickdown-t, majd kb. 2-3 masodpercig az egvilagon semmi nem tortent. Se a fordulatszam nem emelkedett, sem a valto nem valtott sehova, es persze az auto sem gyorsult. Ez -- meg a borzalmasan lassu manualis levaltas -- szamomra kizarja azt, hogy ilyen autot valaha vezetni akarjak. Kruzolashoz oke, de mi van, ha hirtelen savot akarok valtani, vagy orszaguton elozesi alkalom nyilik?

Persze a 7GTronic valto biztos sokkal jobb ennel, de ugye a megfizetheto aru (ertsd: 1.8, 2.0 es 2.2 literes, 4 hengeres dizel es benzines) Mercedesekhez nem is kerheto a 7GTronic, kenytelen az ember a szutykos 5 fokozatuval boldogulni. Szivbol utalom a fokozatmentes valtokat, de me'g az Autotronic is szazszor jobb az 5GTronicnal, az legalabb nem gondolkozik azon, hogy hova kellene kapcsolni.

Ahogy en latom a Mercedes vs. BMW kerdest manapsag: technikaban a BMW utcahosszal vezet (sokkal jobb valtok, DKG, kozvetlen befecskendezes, duplaturbo, EfficientDynamics, uj iDrive, stb), megbizhatosagban szinten nagy az elonye; de kenyelemben, kulso es belso dizajnban ill. egyseges marka-arculatban a Mercedes jar elorebb -- persze ez izles dolga is. A BMW csak 2-3 ev mulva jut el oda, hogy minden modellje ujbol normalisan mutasson kivul-belul, azaz hogy levetkozze a Bangle-fele iranyzat negativ hatasait. Most hogy a Z4 es a 7-es is megujult, mar "csak" a 3-ast, 5-ost es az X3-at kell levaltani valami gusztusos dizajnnal.

Az S-osztalyra (foleg W221) nagyon kivancsi lennek, talan az az egy szegmens, ahol minden okorseget (halott kormanyzas, lassu valto, bajuszkapcsolok) meg tudnek bocsatani a Mercedesnek, es eszembe sem jutna mas markat valasztani. Talan par honap mulva lesz lehetosegem tesztvezetni... De azutan sem hiszem, hogy a marka elkotelezett hiveve valnek, legfeljebb azt tudom elkepzelni, hogy magaba a W221-be beleszeretek.

Fiery 2009.03.11. 23:04:04

@kocapecas: Lehet, hogy valaki szerint nagyon jo motorja a Mercedesnek a 270CDI, de akkor el sem tudom kepzelni, milyen lehet egy kevesbe jo motorja :))

A linkelt cikkben egyebkent ez szerepel:

"A Daimler-Chrysler konszern 2,7-es turbódízele nagyon jó motor, még akkor is, ha egy nagy Mercedesben sem lehet elrejteni a hangját. Ez bizony morog, gurgulázik, mégpedig nem különösebben szép tónusban."

En is ezt irtam, marmint hogy a hangja tulsagosan beszurodik. Ez kevesbe lenne baj (ugyanigy beszurodik a hangja a 220CDI-nek is a C-osztalyban), de sajnos a rezonancia is bejon az utasterbe. Remeg a kormany, a muszerfal, stb. Mast ez biztos nem zavar, de nekem mindig is benzines autoim voltak: a dizel daralos hangjat me'g csak-csak elviselem, de a rezges ne jojjon be az utasterbe, azt nem turom...

kocapecas 2009.03.11. 23:16:00

@qualitaet:

nekem volt 88-as 300d-m a 124-ből még a 109 lovas nem a 113 mert az 89-től volt. 496 ezerrel adtam el. semmi baja nem volt:) mondjuk az nem turbo volt.
nekem is bmw-m van és nemcsak az az autó:)
egy e-osztály méretű autó került annyiba mint egy 7-es. akkor csak nem volt egyenértékű! én az árra gondoltam.
egyébként tudom, hogy nálad itt okosabb nincs:) szerinted:P
mi is a te becsületes végzettséged és foglalkozásod?
attól hogy bmw van a picsád alatt, meg láttál pár mercit meg bmw-t gyerekkorodban budán még nem te vagy itt a király:P

Fiery-nek írtam hogy ne hasonlítgasson már egy 325-öst egy A150-hez! vagy ez nem kva hülye példa? de!

Fiery 2009.03.11. 23:23:11

@kocapecas: Fentebb vilagosan leirtam, hogy nem csak az A150-hez hasonlitom a 325i-t, hiszen van mar neminemu tapasztalatom nagyobb Mercedesekkel is (me'g ha nem is vasaroltam meg egyiket sem). Es egyebkent nem is olyan elvetemult otlet az A-osztaly a 3-as BMW-hez hasonlitani: tudtad pl, hogy a csodalatos 4 hengeres, 1.5 literes Mercedes benzinmotor cca. ugyanannyit fogyaszt, mint a 6 hengeres, 3.0 literes BMW benzinmotor? :) Nem vicc!

kocapecas 2009.03.11. 23:25:58

@Fiery:

"A valtasrol pedig nekem elhiheted, hogy losz**, me'g ha Te nem is erzed veszesnek. Tobb oran at kruzoltam a varosban es videken egy C200 Kompressorral, volt idom letesztelni igen alaposan."

én meg 3 évig "kruzoltam" vele nekem sem kell elmagyarázni:P
a bmw-jé se az a villám:)

Fiery 2009.03.11. 23:29:33

@kocapecas: Ha a BMW a "villam", akkor a Mercedes-fele valto is "villam" szerinted, hiszen ezt irtad fentebb:

"nem váltott szarabbul mint a mostani steptronic bmw-m"

Vagy hogy is van akkor most ez? :)

ommm 2009.03.11. 23:36:59

@qualitaet: Érdekes módon pont ma beszélgettünk erről Bendével és Csikóssal a dohányzóban.
Tekintve, hogy mindketten nagy (koros) Mercedes-rajongók.
Ugyanerről biztosították egymást. Főleg a hengerfejet emlegették sűrűn.

kocapecas 2009.03.11. 23:39:11

a bmw-jé SE az a villám. ezt írtam:) arra hogy szerinted a bmw-jé azasztán.... a merci meg egy szar.

325/330i-t meg a c350-hez kéretik hasonlítani. idézet a Csikós féle tesztből arra hogy szerinted szar a kormány:

"A kormány, az igen! Pontos, informatív, ha ilyen lenne a mostani 3-as BMW-ben, Münchenben (vagy akár Dingolfingban) sörpados-dülöngélős-együttnótázós örömünnepet ülnének a tervezők. És a C vadul terpeszt kanyarban, nem keni el az ívet, autó a javából. Csakhogy így már BMW, ráadásul jobb, mint az eredeti."

vibráció, már csak hogy a 325i-d hez nemá egy c220cdi-t hasonlíts:

"A hathengeres benzinmotor egy álom, gyönyörű a hangja, semmiféle vibrációból nem venni észre, hogy be van-e kapcsolva működik"

Fiery 2009.03.11. 23:54:18

@kocapecas: Oke, igy mar ertem, mit akartal mondani, en olvastam rosszul, sorry. A Steptronic sem egy villam, ez teny, de me'g mindig sokkal jobban reagal es gyorsabban kapcsol (plane manualis modban), mint az 5GTronic.

C350-hez nem volt szerencsem, de pl. a C200 Kompressor kapasbol a Mazda-fele 1.6-os motorhoz kepest is csalodas. Jol huz, de nagyon bena tonusu hangja van.

Nem irtam, hogy pontatlan a kormany a C-osztalyban, hanem csupan azt, hogy nem ter vissza kozepallasba kanyar utan. Ezt a legtobb C-osztalyrol szolo cikkben/tesztben is megjegyzik, nem en talaltam ki :) Erzesre egyebkent a 3-as BMW kormanya precizebbnek is tunik, de a kulonbseg lehet hogy inkabb abbol szarmazik, hogy a BMW-fele szervo kevesbe konnyiti meg a kormanyzast ("kemenyebb" a kormany), es igy valamivel jobban erzi az ember azt, hogy "mechanikus" dolgot iranyit, mint a W204-nel.

Az E-osztaly-fele visszajelzes nelkuli kormanyrol is van szo az E-osztalyrol szolo cikkekben, tehat megint nem az en agyszulemenyem. Es ahogy irtam is, a halott kormanyzas az E-osztaly celkozonsege szamara nyilan nem problema, taxizni meg almosito tempoban kruzolni az is boven jo :)

"vibráció, már csak hogy a 325i-d hez nemá egy c220cdi-t hasonlíts"

Vasarlas elott felkerestem a kereskedeseket, hogy mit lehet kiprobalni. Volt 320d, 325i, C200CDI, C220CDI. Ergo a "nagy dontes" elott ezek kozott kellett a jofajtat megtalalni. A 320d nem volt rossz, de a 325i sokkal-sokkal jobbnak tunt, plane mivel en benzin-parti vagyok. A C220CDI nem gyozott meg, daralt es a valto lassan kapcsolt. A C200CDI gyenge volt, de kevesbe daralt. Benzines C-osztalyt, plane V6-ost nem adtak sehol tesztre, en meg kiprobalas nelkul nem szivesen veszek semmit. Igy a Mercedes ugrott. Utolag, a 325i beszerzese utan nyilt lehetosegem (jo penzert) kiprobalni a C200 Kompressort. Az igy felsorolt autokat probalom osszehasonlitani egymassal, de ha lesz lehetosegem V6-os C-osztalyt vezetni, szivesen osszehasonlitom azt is az autommal, plane mivel nagyon kivancsi lennek egy V6 benzinmotor + 7GTronic parositasra.

kocapecas 2009.03.11. 23:56:53

@Fiery:

"En is ezt irtam, marmint hogy a hangja tulsagosan beszurodik. Ez kevesbe lenne baj (ugyanigy beszurodik a hangja a 220CDI-nek is a C-osztalyban), de sajnos a rezonancia is bejon az utasterbe. Remeg a kormany, a muszerfal, stb. Mast ez biztos nem zavar, de nekem mindig is benzines autoim voltak: a dizel daralos hangjat me'g csak-csak elviselem, de a rezges ne jojjon be az utasterbe, azt nem turom..."

az enyém nem remegett sem a kormány, a műszerfal meg... na nemá:D 3 évig volt ilyenem most miért akarod elmagyarázni nekem, hogy te ezt aztán mégis jobban tudod egy kör után:D

Fiery 2009.03.12. 00:00:13

@kocapecas: Lehet, hogy a Te autod mas volt, bar furcsa lenne, mert en mar a faceliftes E270CDI-t probaltam, tehat a Te autod elvileg annal regebbi volt -- a Mercedes meg gondolom elorefele halad, fejleszt, nem pedig visszalep a faceliftnel :)

Lehet, hogy csak a tesztauto volt gubancos, de en mas alapjan nem tudom megitelni a markat, mint a tesztautok alapjan. Ismeretsegi koromben nem tul sok Mercedes fordul elo, ergo privat tesztkorre nem volt lehetosegem. Ha a tesztauto volt "hibas", az azonban eleg nagy szegenysegi bizonyitvany a szalonra (es a markara) nezve :)

Fiery 2009.03.12. 00:06:44

Most nezem a Mercedes arlistajat. Nincs is E270CDI :) A faceliftnel lecsereltek a 270CDI motort 280CDI-re, es akkor en ezek szerint az E280CDI-t probaltam, ami V6. A V6-ra tisztan emlekszem, de a 280 helyett 270 remlett.

Igy viszont minden a helyere kerul: a 270CDI lehet hogy tok jo motor, de a 280CDI azt produkalta, amit irtam. C'est la vie.

kocapecas 2009.03.12. 00:20:53

@Fiery:

na azé:D
igen! faceliftesben nem volt már 270cdi-meg az sor5 nem v6:)
ha már így elbeszélgettünk akkor még elmondom hogy a 270cdi elég ilyen joker motorja volt a mercinek. sokáig nem is volt 5 hengeresük aztán lett olyan 99-2000 körül de 2005-ben lecserélték ezt is meg a facelift előtti 320cdi-t is(az meg sor6 volt 204 le) v motorokra!
kár volt.
270-es volt c-ben, e-ben, g-ben, ml-ben, sprinter-ben is. tehát sok mercibe belerakták. gurgulázott de ment mint a barom. meg 177le-hez automatával 425nm-t tudott és olyan 7,4-et evett nálam legalábbis.
jó volt csak hát a bosch elektronika...

kocapecas 2009.03.12. 00:32:40

@kocapecas:

"sokáig nem is volt 5 hengeresük aztán lett olyan 99-2000 körül" mármint, hogy volt nekik csak volt egy pár év mire megint lett a 270-es formájában előtte a 250d volt az, meg pl. Csikós Zsolt ERÁ-ja a 123-as 300-as diesel. a 124-es 300-as már sor6 volt.

qualitaet 2009.03.12. 02:47:13

kocapecas

"nekem volt 88-as 300d-m a 124-ből még a 109 lovas nem a 113 mert az 89-től volt. 496 ezerrel adtam el. semmi baja nem volt:) mondjuk az nem turbo volt."

Akkor meg minek példálózol vele?

"nekem is bmw-m van és nemcsak az az autó:)"

A kérdéses turbómotor szempontjából szerintem teljesen érdektelen, hogy jelenleg milyen autód van a példának hozott egykori szívódieseledhez hasonlóan.
Azt meg egy percig ne zavarjon, hogy a BMW-szót sem írtam le, nemhogy azt, hogy csak az az autó...

"egy e-osztály méretű autó került annyiba mint egy 7-es..."

...és pár év után motorikusan szétesett majd horror lóvét kellett rákölteni....

"akkor csak nem volt egyenértékű!
én az árra gondoltam."

Én is.
Meg arra, hogy a 300D Turbo a megjelenésekor a 260 SE-nél is drágább volt,tekintve, hogy 1989-ben a 300 D turbo az osztálya legrágábbja, míg a 260SE vagy a 730i a kategóriája legalja.

"egyébként tudom, hogy nálad itt okosabb nincs:) szerinted:P"

Sajnállak ha a te szemdben ennyitől okos valaki, megnyugtatlak sok ész nem kell hozzá.

"mi is a te becsületes végzettséged és foglalkozásod?"

Mi köze is van ennek a 300D Turbohoz?

"attól hogy bmw van a picsád alatt, meg láttál pár mercit meg bmw-t gyerekkorodban budán még nem te vagy itt a király:P"

Attól, hogy egy egyszerű műszaki vélemény/tapasztalat kapcsán csak szánalmas személyeskedésre tellik a képességeidből, no meg arra, hogy folymatosan mellébeszélj ahelyett, hogy a taglalt turbodieselről akár egyetlen hangot is képes lennél vakkantani vagy érdemben vitázni csak téged minősít.

qualitaet 2009.03.12. 12:24:02

"míg a 260SE vagy a 730i a kategóriája legalja."

Természetesen a márkákon belül.

Telik, egy l.

Long Johnny 2009.03.13. 10:03:15

Csak kesön vettem eszre a vitat de hozzafüznek par megjegyzest.

Volt 300TD-m annak idejen es egy nagyon jo auto volt. Egyedül ami zavaro volt az a 4 sebesseges automata valto, sokat pörgött. Hengerfej problemakrol nem tudok es nem is hallottam roluk. Az ilyen tipusu problemak leginakbb a nem normalis hasznalatbol erednek. Az en autom elment 360ekm-et minden problema nelkül es az utolso kilometereken is öröm volt vele menni. Hozzatennem, hogy a legendas TDS motorok is hullottak szepszammal es a bmw TD-kröl is lehetett hallani par erdekes törtenetet. Tudok olyan tds-röl amin az elsö hengerfej-turbo van es mar tul van az 500ekm-en. Minden csak hasznalat kerdese.

A mercedes vs bmw automatahoz annyit füznek hozza, hogy kinek melyik jön be. A bmw automata sok esetben lehetne nyugodtabb mert nem mindenki bukik a dinamikus vatasokra, többek között en se szeretem amikor gyorsan kacsolgat le vagy fel. Velemenyem szerint a mercedes automata (5 seb) egy sokkal nyugodtabb es harmonikusabb valto mint egy bmw automata. Meg lehet szokni a bmwt is, de egy mercedes valtohoz szerintem nem tud felerni.

A 7gtronic pedig egy nagy szar, volt nalam kb egy eve egy ml420cdi par hetig. Abba 7g valto volt es a legszarabb valto volt amit autoba valaha tapasztaltam. Felkapcsolassal nem volt gondja, de visszavaltasoknal olyant ütött, hogy visszavittem a szerviznek ahol megnyugtattak, hogy ez normalis. Elöször probaljatok ki es aztan lehet dicserni es szidni.

loláb 2009.03.13. 14:19:10

@qualitaet: basszus, tényleg.
Mindig hosszó L-lel mondom, "tellik", de majd ezután figyelek rá.

Fiery 2009.03.13. 16:17:17

@Long Johnny: En a fekezes, megallas kapcsan erzem azt, hogy a Mercedes-fele megoldas komfortosabb. A 325i-vel nehez ugy megallni, hogy ne rantson kicsit. Viszont a valto nekem nem rant, nem tunik idegesnek sosem. Ha kruzolsz vele, vajpuhan pakolja a fokozatokat, neha me'g puhabban, mint a C220CDI 5 fokozatu automataja. Viszont en sosem tudnam megszokni azt a tohonya reakciot, amit az 5GTronic muvel. Vagy me'g ha el is fogadom azt, akkor vegkepp nem ertem, manualis modban mi a rakert tart 1 fokozat lekapcsolasa 1 masodpercig. A Steptronic 4 fokozatot kapcsol le (egyenkent) osszesen kb. 1 masodperc alatt...

A 7GTronicra egyre kivancsibb vagyok, de egyebkent meggyozodesem, hogy amit probaltal, az a valto hibaja volt. Egy Mercedes nem uthet valtasnal, tok mindegy milyen valto vagy motor.

Long Johnny 2009.03.13. 17:48:37

@Fiery: a fekezes-megallas teren biztosan a mercedes a komfortosabb, bmw hatarozottabb :-)
A valtora raterve: nemtudom, hogy milyen automata van a 3asod alatt, de nem is volt harmasom soha es c-mercim se. tehat nem tudok erdembe a C-merci vs 3as összehasonlitasba belemenni. 5ösök es az utobbi 10 evbe szinte csakis 7es volt alattam. Neha becsuszott par merci, jelentektelen megemliteni :-)
A bmw vs mb automataba azert bele tudok menni es ket nagy különbseg van. A bmw sebesseg szerint osztja a fokozatokat, szoval ha pl 80km/h ala mesz akkor ö mar visszarak egyet es lehet mar 4esbe vagy. Finoman törtenik, de probald csak ki, hogy gurulsz 85el 5.-be es leengeded 70-72re majd nyomsz egy lehelletnyi gazt, hogy tartsd a forgalmat. Vissza fog egyet rakni es rantani fog. Masik: hiaba mesz 60al nem engedi feltenni 5.be, mert nem vagy eleg "gyors" neki. A merci itt sokkal masabb, siman megtartja 5.be 60nal es ha "lassan gyorsitasz" akkor elhuzza 5ösbe. Ha gyorsabban szeretned akkor pedig megprobalja nyomatekbol, elöször kicsit dinamikusabban es ha eleg gyorsan nyomtad le a gazt akkor vissza is fog kapcsolni. A mercinek szerintem jol all ez a "tohonyasag", tud dinamikus is lenni, de az kinzas. Hangsulyozva: ha eleg gyorsan es hirtelen "rugod" le a pedalt akkor visszavalt ahogy kell. A bmwhez sokkal kissebb pedalnyomas is eleg es ugyanazt erjük el.
A steptronicot en nem sürün hasznalom, csak oszaguton, csak amikor elözni kell(ene), benn dekkolok a sorban es varom, hogy szemböl eljöjjenek. Ilyenkor neha steptroniccal bekeszitek egy fokozatot, hogy utana lehessen indulni egyböl es ne kelljen a valtonak keresgelnie mert mire eszbe kap lehet mar elöttem nekialltak elözni :-)) Merciken egyaltalan nem hasznaltam mert ott mindig volt eleg erötartalek es mindent lazan nyomatekbol intezett (320-400-420cdi). A bmwnel hiaba is probaltad azt, hogy 80rol 5.be elözz nyomatekbol es elvezdd ahogy kis fordulatrol az ülesbe presel, felesleges volt mert mindig visszakapcsol. Ha bekeszited steptroniccal 5be vagy 6ba akkor van mikor felülirja es visszadobja 4be vagy sulyosabb esetbe 3ba. A jelenlegi kocsim alatt is 6 gangos steptronic van es bizony remeltem, hogy kicsit "tohonyabb" lesz mint a tesztauto. De nem, erzödik rajta, hogy bmw es a "sportossagot" nem tudja letagadni, pedig diesel. Ilyen pl amikor 150röl szeretnel egy dinamikusabbat gyorsulni es ö visszarakja 4be, mert ugy döntött. A mercedes soha nem tette vissza ilyen tempoknal es nem is volt ra igenyem, hogy visszarakja. A c220cdi-be es mas autoban is teljesen mindegy, hogy milyen valto van ha a ter-idö-forgalom-kontinuum nem stimmel :-))
En sikeresen elöszedtem a bmw valtobol a rantast es a mercedesböl is. A bmwt mar leirtam. A mercedes valtokkal pedig csak be kell gurulnod egy faluba, elveszed a gazt es ugyanugy mint a bmws peldanal adsz majd 55nel egy kissebb gazt, hirtelen nem tudja, hogy 4es vagy 5ös legyen. Majd rantva beteszi 4be (es utana ha olyan "kedve" van felrakja 5be).
Mindket valtot körforgalomba is meg lehet bolonditani, lazan bemesz a körbe es nagyon kis gyorsitassal akarsz kijönni, hirtelen nem tudjak, hogy 2es vagy 3as legyen. Itt a bmw javara szoljon, hogy nem sürün lehet zavarba hozni, mercedest annal inkabb. Lehet en vagyok a hibas es hülyen vezetek de elöfordul az ilyesmi. Az utolso peldam pedig, hogy dugoba kicsit araszolsz majd pont valtana kettesbe de meg kell allni, van mikor felteszi kettesbe es utana vissza ejti majd kicsit rant. Erdekes, hogy ha fordulaton van akkor mindkettö szepen teszi a dolgat es vajfinoman valt fel es le is, ha nincs teljesen terheles alatt akkor rangatnak kicsit.

Egy mercedes valto miert ne üthetne valtasnal? Egy E270cdi miert szol olyan butan es erezteti mindig, hogy traktorokba- sprinterekbe valo motor? Az aluminium miert oxidalodhat a fenyezes alatt? A 8 eves mb miert rohad minden pontjan ha nem volt törve? A 400cdik miert eszik meg 100ekm-kent a valtot? A manual Mercedes miert olyan szar a mai napig? Ma mercedes a mercedes? Stb... :-) Pont ezekert üthet a 7G valto, es üt is... :-(((

Fiery 2009.03.14. 00:13:54

@Long Johnny: A tohonyasagot inkabb arra ertettem, hogy amikor odalepek a valtonak, akkor lassan kapcsol vissza (tovabbra is az 5GTronicrol beszelek, 7GTronichoz nem volt me'g szerencsem). Altalaban jo fokozatot talal el, de erre nagyobb is az eselye, mint pl. a 6 fokozatu Steptronicnak (ami az automban van). Ennel is idegesitobb a manualis visszavaltas lassusaga, de ezt mar irtam :)

Ma kiprobaltam, 60 km/h-nal az en autom 5. fokozatban tartja a valtot, kb. 1400-as fordulaton. Manualis modban fel lehet kapcsolni 6.-ba, akkor kb. 1100-at forog a motor. Alapveto kulonbseg egyebkent a Mercedes es BMW valto megoldasa kozott az, amit leirtal, azonban meggyozodesem, hogy a viselkedesbeli kulonbseg szoftverbol fakad (pl. hogy a BMW egybol visszakapcsol, a Mercedes inkabb nyomatekbol probalja megoldani), azonban a kapcsolasok neminemu lassusaga es a manualis kapcsolas borzalmas lassusaga inkabb hardveres problema az 5GTronicnal.

Egyebkent ha tehetnem, inkabb egy 5 fokozatu Steptronicot kernek az automba. Ugyanis mivel a Steptronic nem tud tobb fokozatot valtani egyszerre, az "utolso" fokozatbol 2-esbe visszavaltas tovabb tart neki, mint pl. egy E46-os BMW-nel, ahol csak 3 valtast kell vegigvarni 4 helyett. Persze ha az ember folyamatosan baromkodni akar a kocsival, akkor at lehet rakni DS-be, es akkor a 6. fokozatot nemigen hasznalja az auto, es a valtasok is agresszivebbek :)

A Mercedes egyebkent szerintem sem olyan, mint reg volt. Rengeteg a panasz, nem csak 400CDI motorrol hallani, hogy a valto szetesik 100 es 200 ezer km kozott (W220 foleg). Az sem szimpatikus nekem, hogy a C-osztalyban (es a GLK-ban is) egyre ridegebb a belso, ahogy egyre ujabb autoba ul az ember. Persze ez reszben a sok szogletes dizajn elem miatt van igy, meg mert rengetegen csupa sotet belsovel veszik a W204-et :(
süti beállítások módosítása