Mercedes+BMW=?

  2008. április 10. - ommm

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 


Néha fölöttébb érdekes ólomnehéz nyilatkozatokat, unalmasnak tűnő interjúkat olvasgatni.

Nem titok már, hogy a Mercedes-Benz a harmadik generációs A és B osztályok platformján piacra dobja a saját kis leveskockáját a prémium-kompakt szegmensben. A CLA típusnév már levédetett, valószínű, így hívják majd az 1-es BMW és az Audi A3 legfőbb konkurensét.

Rainer Schmükle, a Mercedes-csoport igazgatója szerint koncepcióváltásra van szükség. Az 1998 óta gyártott szendvics-platformnak búcsút intenek, mivel az új CLA-nak és az A,B következő generációjának már nem felel meg.

"Olyan padlólemezre van szükségünk, amely a konszern többi motorját is fogadni tudja. Csak így érhetünk el számottevő hasznot." -nyilatkozta a brit AutoCar-nak.

A szendvics tehát búcsúzik, és a Mercedes partner után nézett, akivel közösen fejleszthetne és kellő tapasztalata van ilyen téren (kompakt kategóriában).

A Fiattal folytatott hosszú tárgyalássorozat kudarcot vallott, így a stuttgartiak végül önerőből álltak neki a munkának.

Motor elöl keresztben, elsőkerékhajtás. Nagyjából ez a recept. A tavaly mintegy 800 milliárd forintos hasznot termelő cég nem küzd éppen pénzhiánnyal, a vezetőségnek azonban mégsincs ellenére a közös munka.

"Technikailag egyedül is tudnánk operálni a szegmensben, külső segítség nélkül" - mondta Klaus Meier, az A osztály marketingfőnöke.

(És jegyezzék meg jól a következő mondatot, később még szükség lehet rá)

"Azonban az egyre erősebb konkurencia miatt egy sikeres együttműködés lehetővé tenné számunkra a még nagyobb nyereséget. Ezzel tisztában vagyunk, ezért keresünk partnereket".

Tudvalevően a Mercedes gondban van a kis lökettérfogatú motorok terén. Az A és B osztály motorjai már nem mai gyerekek és a többi riválissal szemben is rendre alulmaradnak.

Viszont a sorok között olvasva kitűnik, hogy míg az új platform kifejlesztése még csak-csak megoldható volt a házi büdzséből, egy komplett új motorgeneráció (főleg a kicsi common-rail dízelek) tető alá hozásának csak a megemlítésére is tűfejnyire ugranak össze a szellőztetett ülésekhez szokott igazgatótanácsi ánuszok.

A márciusban felröppent hírt, miszerint a BMW-vel kooperálnának ez ügyben, mindkét fél vehemensen tagadta, és a német lapok is ezt szajkózták orrvérzésig. Nemrégiben azonban több különálló forrás (mert ugye, autóbuzi létére az ember még tudjon újságot venni a kezébe) is megerősítette, hogy az új A-Klasse a Mini motorjait kapja majd meg. És minden bizonnyal nem csak a dízeleket.

Eddig az olyan-amilyen valóság, meglátjuk, mi igaz belőle, de ugye, nem zörög a haraszt... Most jöjjön az összeesküvés-elmélet.

Ha van hozzá gyomruk, gondoljuk tovább, mert:
– mi van, ha a fent idézett mondatot véve alapul (ugye emlékeznek?) valaki rádöbben, hogy lényegében technikailag szinte azonos koncepciójú (orrmotor, hátsókerékhajtás, XDrive, 4Matic, stb.), szinte egyforma méretű és rendeltetésű autókat gyártanak több szegmensben is?
– ebből kifolyólag egy-egy közös platformra építkezve, know-how-t cserélve akkorát kaszálnának, mint részeg napszámos a déli napsütésben?
– egy kis lemezcsere itt, beltércsere ott, futóműhangolás és máris BMW a Mercedes és vice versa?

Jelenleg ugyan erre vajmi kevés az esély, de hát Kane sem tudhatta, mi tör ki belőle a mellkasán keresztül, majd sál helyett lobogó emberi belekkel a nyaka körül mi tűnik el a szellőzőben.

Önök szerint elképzelhető ez az autóbuzi szemmel nézve katasztrófa?

Kezdjük el szép lassan építeni a saját 13-as pincénket? (Fallout rajongók előnyben)

Vagy mégis, legyünk csendben és örüljünk egy kicsit legalább annak, hogy (az Autocar szerint) nem kínai kézbe kerül az Aston Martin?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr15411970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dhrbikes 2008.04.10. 14:46:37

Ultragáz

Üdv a globalizáció világában.

madbalee 2008.04.10. 14:48:27

Ajánlom figyelmetekbe a kínai BYD autógyár F8 kúpé-kábrió modelljét.
Elöl C osztály BMW logoval és 1 kis
Rolls-Royce figurával a motorháztetőn, míg hátulja Megane:)

www.channel4.com/4car/media/features/2006/beijing-mshow/03-large/chana-byd-f8.jpg

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.04.10. 14:49:23

Imádom a Mercedest. Nagyon fáj a fogam egy BMW E36 kupéra (mostanra árban megközelítette lehetőségeimet)... Szóval talán nem is olyan ronda jövő? Mondjuk egy E-Klasse és 5er azért más világ, hiába ugyanazon szegmens.

tomnemtom 2008.04.10. 14:54:59

el.
szomorító.
gondolkodtató.

postképről meg már csak a szingülfrém hiányzik :D. egy kék "L" betűvel a közepén.

Homie 2008.04.10. 15:09:35

Ha tényleg meg fog valósulni a Bmw- Mercedes együttműködés nem csak az A Klasse szegmensében, nem lesz többé olyan szimpatikus a Merci számomra,pedig a kedvenc autómárkám 8 éves korom óta.Belegondolni is rossz, hogy csak a karosszériaelemekben különbözzön egy BMw és egy Merci,váá!!

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.04.10. 15:14:06

bebaszna. szerencse hogy audi párti vagyok és nem érdekel.

Lowtyo 2008.04.10. 15:29:48

Nem nagyon lepne meg. Sem a Mercedes, sem a BMW nem az már aminek megszerettük. A Merci volt az elpusztíthatatlan luxuslimó, a bömbi pedig a sportos limuzin szinonímája. Mára a csillagosok gyártják az egyre roszabb minőségű autókat és a palettájukat teleszórják mindeféle oda nem illő (bár biztos sok profitot hozó) szörnyűséggel. A BMW pedig...attól, hogy erős a motor még nem lesz sportos egy autó, és a BMW-ből is a traktormotorosak (dízel) fogynak. Persze tudom 135, meg M5, de én most az újonan értékesített BMW-k kb 80%-ról beszélek.
És értem én, hogy anyunak is kell merci, de a 80-as években még meg tudták oldani ezt a dolgot elegánsan(190).
Az a pár autóbuzi meg kit érdekel akik siratják a régi nagy márkákat, amíg van egy rakás gazdag sznob, aki leszarja, hogy milyen alváz meg motor van az autójába csak legyen az elején propeller, vagy csillag. Ez így jó üzlet, amúgy viszont szép legenda lenne.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.10. 15:30:22

Ez tökre bmw merci jellel az elején.

szériaextra 2008.04.10. 15:34:03

ÁÁHH!! sajnos a pénz az úr!
ellenfelekből ne legyenek cimborák, még akkor sem, ha nagyon megérné!
a BMW maradjon BMW, a Merci...

akos696 2008.04.10. 15:34:27

Operáljon csak egyedül a merci. Nem szeretem a korcs autókat, az egyediség, a márkatörténet fog meg engem egy autóban. Nem szeretem a palacsinta-kolbászossajtos szendvics kombót. Külön-külön jöhet.

flatliner 2008.04.10. 15:38:19

ha már itt tartunk, ez a konstelláció még mindig szebb, mint a merga+fiat... vagy mondjuk a bmw+citrögó

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.10. 15:42:47

Álljunk meg két szóra! Attól, hogy a két legnagyobb német gyártó közös platformra tervez autót az nem tragédia. Ha a Mercedes és a BMW együttműködik a kisautók fejlesztésében az végülis kinek rossz? Kb senkinek. Attól még ugyanúgy lesz AMG meg M sorozat, lesz 530D meg G Merci, csak megpróbálnak valami ütőset összegyúrni abból a szegmensből is, amelyik egyiknek sem erőssége. Mert a kompakt 3-as az mi volt? És az A sorozat? Két nagy kupac . Az. Ebből szeretnének valamit profitálni. Teljesen érthető, bár így a vevőkön fognak spórolni, de melyik gyártó nem teszi ezt? Kéretik megnézni egy alap ötös Golfot? Az mi??? Ők is spórolnak, kegyetlenül. Érteném a felháborodást, ha a BMW a KIA-val állna össze és kkidobna valami ipari hulladékot préselt csirkeszarból készült kasztnival. De uraim, itt a két legelismertebb autógyárról van szó(Európában). Mögöttük van egy halom díj,egy valag új fejlesztés. Ha ők összedolgoznak az nem tragédia, csak előrébb viheti a dolgokat. Vagy nagyon rosszul látom?

EM 2008.04.10. 15:43:55

Ha végignézzük az autómárkákat, hamar rá kell döbbennünk, hogy nincs olyan, aki ne kóperálna egy másikkal ilyan-olyan fronton.

"...hogy az új A-Klasse a Mini motorjait kapja majd meg. És minden bizonnyal nem csak a dízeleket."

És a BMW honnét vette a diesel motorokat az első-új Minihez?! Na errő van szó kérem. Csere-bere fogadom, többet vissza nem adom :p

ciel 2008.04.10. 15:44:28

Jo a kerdes.

Elsore azt mondtam volna, hogy kizart. Egy premiummarkanal fontos, hogy megkulonboztesse magat a konkurrenciatol es vmi olyat nyujtson amit a masik nem.

Azutan eszembe jutott a Szlovakiaban gyartott vw suv amit Porsche jelvennyel is visznek mint a cukrot es elbizonytalanodtam.

Egyre felszinesebb a vilag es ez kedvez az ilyen folyamatokanak.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.10. 15:45:51

>egy kis lemezcsere itt, beltércsere ott, futóműhangolás és máris BMW a Mercedes és vice versa?

Igen, végülis erről szól ez a fene nagy globalizáció. Már ez megy minden nagyobb gyártónál, igaz főleg csak a kisebb szegmensben. De itt is ez acél, nem kell rettegnie senkinek, hogy eltűnik az M széria holnaptól. Tulajdonképpen az a meglepő, hogy erre csak most döbbennek rá..

subtotal 2008.04.10. 15:47:03

Valaki elmagyarázná, hogy mi a rossz azokban a felszín alatti közös alkatrészekben, amik amúgy is kellenek a Mercedesnek és a BMWnek is? Gondolok itt pl szabványosított elektromotorokra ánuszmasszírozáshoz, váltóhoz szinkrongyűrű szinkronosító átkötőhuzal :). Vagy komolyabban: egy ésszerű és könnyen használható közös fedélzeti számítógép kialakítás tényleg csorbítaná a márkák imidzsét? A japánok sokmindent már évtizedek óta együtt fejlesztik, és nem hiszem hogy egy Accordot keverni lehetne egy Legacy-val.
Logikusan gondolkodva nem érdeke a két gyártónak az önmeghatározásukat csorbító kompromisszumok kötése, viszont az olcsóbb alkatrészek azok nem csak összereléskor lennének olcsóbbak.
Szerintem elég akkor nyavajogni, ha tényleg annyira fog hasonlítani a két márka mint mondjuk egy GMC Yukon és Chevrolet Tahoe.

EM 2008.04.10. 15:51:48

subtotal

Szerinted a közösen fejlesztett autó kinek lenne olcsóbb??? Gyanítom a szalonban az árcédula u.a. lenne, mintha külön fejlesztenének, csak ugye a profit...

Ati 2008.04.10. 15:54:41

Az utolsó sor engem még jobban meglepett, mint az előtte lévő sok (amiben ugye két, számomra tök érdektelen márka suttyomban érlelődő összedolgozása lapult)... HOGYHOGY olyasmit mert írni a kedves blogger, ami a kínai autóipar imádott fejlődésének messiásként varó várakozásával ellenkezőt sejtet? Az egész Totalcaron az bosszant a legjobban, hogy még az egyértelmű koppintás is "jó gazdálkodás hozott anyagból", meg az egyértelmű ökörség, hogy "de a kínaiak is úgy jönnek majd fel mint a japánokmegakórejaijak"... ki van függesztve a falra, mint mantra. (Tudom, hogy volt 1 összeállítás a koppintásoknak szentelve, de valószínűleg az is el van már rég távolítva.)

Szóval üdv OMMM mester, végre valaki aki nem fél a kínai autópropagandától :D

A merci meg a bömö meg nyugodtan fuzionáljon, a Quattronál úgysem tudnak jobbat :D

Ati

ui.: FÉLREÉRTÉS NE ESSÉK, nem politizálni akartam, csak az autós vonalról szóltam.

ciel 2008.04.10. 15:57:06

azutan rajonnek, hogy a kis AMG-ket lehetne Müchenben fejleszeni, az uj M6-nak meg az AMG szallit motort.

Es szerzodes hatarozza meg, melyik tipusban meddig csavarjak a turbonyomast ugyanazon a motoron?

strfrc 2008.04.10. 15:59:39

ommm a Vault 13-t inkább 13-as óvóhelynek v. bunkernek fordítanám, de semmi esetre sem pincének, mert AZ azellen nem véd! :D

ciel 2008.04.10. 16:00:49

"..annyira fog hasonlítani a két márka mint mondjuk egy GMC Yukon és Chevrolet Tahoe..."

...es a Saab 9-8X...

dekoninckx (törölt) 2008.04.10. 16:09:18

Igen, ez valóban óriási probléma és ultragáz, megkockáztatom, a világvége. Remélem, millió és millió autóbuzi fog rácuppanni legörülő ajkakkal a kipufogócsőre!
Szép példája a kapitalizmusnak: a cég számára nem a termék a lényeg, az szinte mellékes, hanem az azzal megszerezhető profit. Kész, ennyi.

tnz 2008.04.10. 16:17:47

A VW konszern ezt már rég megcsinálta, és még senki nem reklamált, hogy mit keres az Audi motor a Passat, vagy az Octavia 1,8 T-ben. :-)

ommm 2008.04.10. 16:20:28

strfrc 2008.04.10. 15:59:39
való igaz, de hidd el, sokáig ízlelgettem a szavakat, így nyert a 13-as pince összetétel. de a kritika jogos, így fordítva nem teljesen helyes.

és ténylegesen igaz, hogy kevés az esély egy ilyen kooperációra, de abban a korban, amikor a Porsche SUV-kat gyárt és a Bentley Continental is egy Volkswagen (minden tisztelet mellett) én már nem csodálkoznék semmin.

Nati 2008.04.10. 16:21:36

"Ez tetszik!!!"-hogy klasszikust idézzek- jó a posztod Ommm... autóbuzi szemmel nézve már elérte az autógyártást a katasztrófa rég, nem? Az egyik dohogóV8-szelep-Gary is megmondta: ezekben már nincs anyag ;)

AP (törölt) 2008.04.10. 16:23:43

én szarok rá, egyik se lesz a tulajdonomban, akkómeg?

Lowtyo 2008.04.10. 16:31:12

Szép dolog a globalizáció, biztos, csak az autógyártásba ne gyűrüzne be. Az autók lelkét nyírják ki és az autóhoz társított legendákat. És szinte minden gyártónál. Pl a merga A osztálya. Annak idején a 190-esre is köpködtek az ortodox mergások. Istenem, ha tudták volna, hogy hamarosan jön egy elölkaparós csillagos ami inkább hasonlít egy Wagon R-re mint mercedesre biztos elrárták volna az apjuktól örökölt háborús ciánkapszulát. És egy x3 vagy x5 szellemisége is igen messze esik egy e30-asétól. Szép lassan az összes autógyártó hanyatfekszik és szétrakja a lábát, hogy a globalizáció és haverja a profit jól megdöngesse őket.
Van akit nagyon (merci) és vanakivel csak a pettingik jutnak, de ugye az is valami. A minőségéről híres Toyota Bosch elektronikát használ, a subaru kezdi körbekeretezni az ablakait, a 911-esben egy ideje vízhőfok mérő is van...

CSL 2008.04.10. 16:50:34

Szerintem motorokat nem fejlesztenének a hagyományok miatt(nagy motorokról beszélek) De egy padlólemez elektronika stb nagy szériában lehet megbízhatóbbak lennének..
Bár volt már aki a két márka legjobb tulajdonságait (BMW jó motor G merci jó terepjáró) gyúrta össze!:)

www.youtube.com/watch?v=-KoqUX84M5U

c 2008.04.10. 16:54:03

Ha Kína is felfuttatja az autógyártását, és elárasztja olcsó jó minőségű autóval a világpiacot, akkor simán elképzelhető, hogy a német prémiumszegmens (BMW-Merga) összefog. Csak idő kérdése.

sanyo 2008.04.10. 16:54:22

Szerintem nem a legjobb otlet, mert a bmw az bmw, a merci az meg merci. De megertem a gyartokat, mert igy tokeleteset alkothatnak. Mert vannak kulon kulon jo tulajdonsagaik, amiket ha otvoznek, akkor azok amikben nem annyira jok, eltunnek. Remelem ertitek. Sajgo szivvelo hallom ezt a hirt, en bombi parti. Biztos hogy nem fognak pocsek autot csinalni, mert mindket marka szuper, de en akkor is a fajtiszta bmw nel maradok!!

c 2008.04.10. 16:56:14

A cégeket egy dolog mozgatja: PROFIT.
A többi csak maszlag (marketing).

Cusco 2008.04.10. 17:02:37

Végre együtt a két kedvencem! Csak az a baj, hogy a hátsókerékhajtás miatt kedvencek. Ha alul összenőnek, az még nem gáz. DE legalább birodalmi verda marad. Végre egy kis Japán gondolkodás (összefogás).

Achmed the dead Terrorist @ work 2008.04.10. 17:04:18

Egy előnye tuti lenne: olcsóbb lenne az alkatrész hozzájuk. Egyébként nem feltétlen lenne gond a közös fejlesztés, ha mindenki azt dobná a közösbe, amiben jó. A kisebb alkatrészek jó része egyébként is közös beszállítótól érkezik már, ahogyan azt előttem is megjegyezték. Szal hajrá.

rooster 2008.04.10. 17:09:59

Na, Ommm megtervezte egy következő kínai sikermodell frontját :). Kérjél jogdíjat!

Ha meg merci, tegnap találtam (bár előtte nemigen kerestem): www.hasznaltauto.hu/1052478_mercedes-benz_e_1990

Nekem kéne...

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.04.10. 17:10:30

Lowtyónak igaza van. Qrvul mindenki. Egy hardcore BMW/Mercedes fan nem fog egyiket sem venni, ha megteheti anyagilag. Nekik ott van az M-sorozat, meg az AMG, vagy a Brabus, ennyi. Egyébként sem terveztem új autót venni.

DM 2008.04.10. 17:22:06

A Mini dízelmotorja régen a Toyotától jött (1,4 D4D - 90 LE) most meg a PSA-ét használja (1,6 HDI 110 LE). Ugyanazt, ami van a Peugeot-okban, a Citroenekben, a Ford és a Volvo kocsijaiban.

Már rég mindenki-mindenkivel kooperál, ha időszakos költségelőnyt lát benne.

Lowtyo 2008.04.10. 17:23:23

rooster: azt az evo-t már nagyon rég hirdeti a tulaj. sokat nézegettem és érthetetlen, hogy ha valódi evo miért nem kelt még el. lehet, hogy csak messziről evo, vagy csak messziről szép.

BLo0m 2008.04.10. 17:23:55

A Fallout jo. Ezek a jatekautok meg nem rugnak labdaba a Highwayman mellett. :)

Silver Ghost 2008.04.10. 17:24:27

Először is Omm gratuláloka posthoz.
Másodszor mint már többen is írták, nem újkeletű a dolog. Az, hogy bizonyos alkatrészek közösek lenének, az nem lenne gond, persze itt csak padlólemezre, elektromos ablakemelőre, elktronikai dolgokra gondolok, mert attól még a BMW az BMW a Merci meg Merci. Szóval nem kell betojni a szövetségtől, sőt igenis szükség lesz arra hogy az európai gyártók összefogjanak és amit csak lehet közös erővel fejlesszenek, (amik nem befolyásolják autóik igazi "stílusát")mert ha ide betör Kína a "filléres" autókkal, amik egy évtizeden belül sem biztonság, sem kényelem, sem teljesítmény terén nem fognak elmaradni európai társaiktól, na akkor lehet majd fosni.
Szóval szerintem mindenképp kell egy bizonyos fokú együtt működés, mivel a kínai autók rohamának végeztével a piaci részesedés drasztikusan le fog csökkeni. Természetesen ezért a drága UNIÓ is tehetne valamit. Bár most hogy a Rover már Kínai, már minden lehtséges...

ommm 2008.04.10. 17:30:52

kösz mindenkinek

Balu 2008.04.10. 17:33:14

Jó a BMW mert sportos, jó a MB mert komfortos... nem kell ezt egyesíteni...

igarember 2008.04.10. 17:37:15

Ennyi erővel tudtam volna jobbat nekik!
A Mercedes megvehette volna a Ladát a franciák helyett! A ruszkik már úgyis megcsinálták a Kalinát, azt föl lehet használni!Utána meg ott lenne egy gyáruk ahova ha beletömnek egy kis pénzt, és a régi tervezőgárdát megtartják, még autószerű dolgok is kijöhettek volna!És lám mindenki boldog: a bmwseket nem zaklatták, a merciseknek ez se fáj jobban mint az A osztály, a ladások örülhetnének h marad vmi a gyárból(és nem Lada nevü Renault jön majd ki), a Mercedes meg nagyot kaszálhatna a Ladával:ők még mindig ellátják a volt szovjet részeket olcsó elnyűhetetlen vasakkal, és lehet h így az úniós ökörségeknek is meg tudnának felelni!(=hoznák őket errefelé:))

muhahaha 2008.04.10. 17:37:17

persze, akkor fogjon össze az összes elsőkerékhajtású, középkategóriás ferdehátú gyártó is... ez akkora hülyeség:D Attól más a márka, mert mást is várunk el tőle... De aki mondjuk ült egy ötösben meg egy E klasseban, az tudja micsoda különbség van, már csak a futómű szempontjából is...

tnz 2008.04.10. 17:43:56

Szerintem az autóbuziság a mindenkori AUTÓ-ról szól. A jelen is a történelem része, nem lehet megélni a múltból, és a hagyományokból. Mi van akkor, ha jó autók születnek az összefogás eredményéből?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.10. 17:47:41

Ommm, ezek a lépések igazándiból az európai autógyártás utolsó rúgásaik.
Egyrészt a földkerekségen az utolsó autó, amit abban a szellemben gyártottak, hogy olcsóbban adhassák (és persze közben dőljön a zseton is keményen) a Ford T Model volt.
Másrészt az előzőből következik, hogy ezek a próbálkozások ma már semmi más célzattal nem bírnak, mint a profitmaximalizálás, amit addíg kell játszaniuk a gyártóknak, amíg komolyan meg nem jelennek a piacon a filléres kínai autók. 10 év múlva a kínai autók is röhögve teljesítik majd a törésteszteket, és mivel véres kommunizmusban fogják őket gyártani (és előttük lesz a közvetlen kapcsolat a világ egyik legnagyobb fejlődő piaca felé, India felé, tehát iszonyú tőkeerősek is lesznek), a gyártási költségek, főleg a dolgozók bérei a két marék rizsben fog kimerülni, pillanatok alatt fogják a földbe tiporni a nagymúltú európai gyártókat. A kínai gyárak már most azt gyártanak, amit akarnak, és ráadásul olyan minőségben, amilyenben csak kívánják.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.10. 17:52:31

Gyönyörű példája a kínai módinak pl. a csörlő.

Van egy gyár, a Runhua Winch Machinery Corp., kis kulturált kínai üzem, ahol mindenféle csörlőket gyártanak. Többek között a Warn csörlőit is ott gyártják. Mondjuk egy Warn 9000-es típusú, 4tonnás elektromos csörlő kerül kb 300K HUF-ba.
A vele az utolsó csavarig tökéletesen megegyező Runhua GEW-9000 nevű csörlő 99K HUF-ba kerül. :)

AP (törölt) 2008.04.10. 18:32:51

tnz úrnál van az igazság.
Igazi autóbuzi mindent szeret.

Leegor 2008.04.10. 18:37:47

omm, király az írás, gratula!

Csak azt nem értem, mi ebben a meglepő. Mások sokkal durvábbakat csinálnak.
Pl.: Fogjunk egy Vectra padlólemezt, rakjunk rá egy műanyagdizájn kombi karosszériát. Rakjuk bele a Saab 9-3 belsejét, fűszerezzük az egészet egy Fiat dízelmotorral és kézi váltóval. És ezek után lássuk el Cadillac(!!) emblémával, és értékesítsük nagymúltú, legendás amerikai autóként. LOL, ennél nincs lejjebb.
Akkor egy kis közös dízelmotorkodás a német nagyok között olyan főbenjáró bűn?
Csak szokjuk meg, hogy felesleges azon vitatkozni, hogy Audi-BMW-Merci a jobb.
Jó mind a három, aztán kész.
Vegyétek-vigyétek amelyik jobban tetszik!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.10. 18:44:07

AP, egyetértek. Pont ugyanannyira fogom imádni az indiai tulajdonlású Land Rovert, mint bármelyik másik Land Rovert. :)

Sőt, még egy Morottab Pazhan-nak is tudok örülni. :)

ommm 2008.04.10. 18:45:31

AP: nem. mindent nem szeret. csak amit szeretni lehet. és az sokszor szubjektív.
és őszintén szeretném remélni, hogy a nagy össznépi takony/nyál egybefolyás nem durvul el még jobban.
éppen azon gondolkodtam, hogy létezik-e még teljesen önálló gyártó?
és vajon meglesz-e még 10 év múlva is?
mert a világ és az autóbuziság akkor szép ha változatos. és a változatosság nem csak a látható/tapintható tartományt jelenti bizony. hanem az érezhető és lélekbemaró esszenciát is.
és az az, ami megkülönböztethetővé teszi egyik autót a másiktól. az érzés, amit ad.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.10. 18:47:10

Egyébként az autók közötti különbség rég nem arról szól, hogy ki gyártja, meg hol gyártja, meg milyen alkatrészekből gyártja, sokkal inkább az autó érzetéről, amit viszont csupán a beállítások adnak meg. Kicsit keményebb rugózás, és erősebb csillapítás, meg pörgősebb, indiszkrétebb motorok, és kész a BMW. Puhább rugózás, diszkrétebb motorok, előállt a Mercedes... És közben tök ugyanazok a cuccok vannak berámolva a bódé alá. :)

akos696 2008.04.10. 18:57:26

Azért azt nem hinném, hogy az olcsó kínai autók földbetipornák majd az európai prémiumgyártókat. Aki BMW-t v. Mercit, netán Audit vesz, szerintem nem fog egy olcsó gagyi kínai autóba ülni. Én sem tenném. A kínai autók az alsó középkategóriát és a kis kategóriát fogják szétverni. Meg a felső közepet is talán, terepjárókról nem is beszélve. Inkább a Suzukiknak áldozik le Mo-n., a kínai lesz a nép autója. Azt h a compact szar meg kikérem magamnak. Egy hibátlan autó a maga módján és talán még különlegesebb, mint a többi.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.10. 18:59:30

"A kínai autók az alsó középkategóriát és a kis kategóriát fogják szétverni. Meg a felső közepet is talán, terepjárókról nem is beszélve."


Ja. A maradék felső prémiumkategóriából meg szépen éhen fog dögleni az Audi, a BMW, és a Mercedes is. :)

AP (törölt) 2008.04.10. 19:08:54

minden autót lehet szeretni valamiért :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.10. 19:14:10

Bizony. Némelyiket azért, mert a miénk, másokat meg azért, mert szerencsére nem. :))

Marv 2008.04.10. 19:20:53

Ne aggódjatok, ilyen teljes együttműködés soha nem fog létrejönni! Csak motorokról van szó, és azon belül is csak a legkisebbekről. Amúgy meg hülyék lennének megosztani azokat másokkal, amit saját maguk fejlesztettek ki, és egyedivé teszik a márkát.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.04.10. 19:23:11

tény hogy egyre kevesebb önálló autógyár van, de ez csak európára igaz, a japánok többsége önálló, amerikában is akad még azér jópár, európában lassan már csak a ford, ha nem tévedek.

csoki 2008.04.10. 19:27:01

ha létezne még önálló gyártó, nem valószínű, hogy sokáig fennt maradna még. Nyílván, akinek önállóan kell fedeznie mindent, az csak drágábban bírja eladni termékeit, és néhány autóbuzi nem nagyon bír eltartani egy egész márkát...

AP (törölt) 2008.04.10. 19:51:59

Ha mindent arra használnak, amire tervezték, és nem várnak el tőle sokkal többet, akkor egyik modern kocsi se szar.
Csak okosan kell választani :))
A szívre hallgatva. Különben a fene megette az egészet.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.04.10. 20:04:28

csak az a baj AP, hogy hiába magyarázod ezt egy olyannak, aki azért vesz autót hogy elvigye A-ból B-be, tehát ugy kezeli mint bármelyik másik használati tárgyát...és az ilyen embereknek csinálnak autót, sőt... :)

Fox888 2008.04.10. 20:27:39

ÚÚÚÚÚÚÚÚ kiráz a hideg. A fos merci minőséget nem kéne keverni a bmw-vel. (a török o-ban gyártott mercikre gondolok)

creole 2008.04.10. 20:33:22



A hir arról szól, hogy a BMW által gyártott, PSA fejlesztésű 1,6-os benzines motorokat venné áta a Daimler. Ez a motor dijak sorát gyűjtötte már be, nem csoda, hogy másnak is fáj rá a foga.

Önmagában a motortól nem lesz Mini az A-osztály, sem a B. Az autósvilág megmenekült.

AP (törölt) 2008.04.10. 20:54:40

nem baj ez!
unalmas is lenne, ha csak autóbuzik lennének a világon.

bár így is unalmas már.

Krisi 2008.04.10. 21:00:13

Mindenki döntse el, mi a jobb neki: egy Merci BMW kerverék, vagy egy kínai ótó.

Mellesleg mindkét gyár a hajára kenheti majd a százéves múltját, amikor egyszer csak megjelennek a tényleg jó és olcsó kínai autók, amik mindent lenyomnak. És ez nem 20 év múlva lesz, hanem sokkal hamarabb. Mert ha lehet választani egy jó és megbízható német vagy egy jó és megbízható kínai közt, ahol az utóbbi feleannyiba kerül, akkor elég sokan félreteszik a sznobságot és beülnek egy kínai autóba.

Most még lehet viccelődni a fél csillagos törésteszteken meg hogy melyik két autót párosították össze, de egyszer csak jön majd egy 'Ceed vagy i30 szintű autó, amire még a Winkler is azt fogja mondani, hogy "basszameg, ez egy jó autó", és az ajtócsapódáson kívül semmibe nem fog tudni belekötni.

Ne feledjük, hogy először a japán autókat is kiröhögték, ma meg a Toyota a legnagyobb gyártó.

Ez meg ilyen jó magyar szokás, hogy az összefogás az utolsó dolog, ami eszünkbe jutna, szerintem ha a két cég hazai lenne, akkor inkább megnéznék, ahogy a másik csődbemegy, de együttműködni? Na azt soha!

Egyébként tényleg nem újdonság ez, a Saab is már régóta Opel, a Volvo meg Ford elvileg, csak drágább anyagokat tesznek bele.

A másik észrevételem pedig az, hogy ha első kerék hajtásos lesz a kismerci, akkor nehéz lesz labdába rúgnia a hátsókerekes BMW és a Quattro Audi mellett, de ők tudják. Mondjuk nem én vagyok a célközönségük, az is igaz.
Az meg egy másik, hogy Mercit/BMW-t nem ész érvek miatt, hanem márkahűségből vagy sznobságból vesznek az emberek. Akinek arra kell a kocsi, hogy eljusson A-ból B-be az eddig sem vett ilyen kocsikat.

AP (törölt) 2008.04.10. 21:05:59

Bocs ezt nem bírom ki.

totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=49686

"5000 km-hez közeledve erősödik bennem az az érzés ,hogy ezt az autot "körém " tervezték . A 192 cm magasságommal és a magam 44 évével / már lehiggadtam ,és nem a Ferrarik hoznak tűzbe / már az ilyen kényelmes , tágas , csendes és nem utolsó sorban olcsón üzemeltethető autók kerülnek az érdeklődés középpontjába " = megfáradtam, gondoskodtam az utódlásomról, elvégeztem biológiai feladatomat, mára már beszürkültem és várom a véget

Sam8888 2008.04.10. 21:09:22

"Kezdjük el szép lassan építeni a saját 13-as pincénket?"

Vault 13 ehe-ehe. :) És a víztisztító csipet meg az Éden-táskát is mindenképpen vigyük magunkkal. :D

Sam8888 2008.04.10. 21:18:30

AP 2008.04.10. 16:23:43

Nem hát, mert te veszel majd az új szutyukiból! :)))

Sam8888 2008.04.10. 21:20:46

Izé. Egy kérdés. Ha van egy jó ötletem, akkor azt hogyan tudom eladni valami autógyárnak?

ommm 2008.04.10. 21:24:41

el kell hogy keserítselek, de valszeg sehogy. elmondod, meghallgatják, majd sajnálkoznak és fél év múlva megcsinálják. és te nem szólhatsz semmit, mert nincs rá szabadalmad :)
just jokin'

Sam8888 2008.04.10. 21:27:09

ommm 2008.04.10. 21:24:41

és a szabadalmaztatás az mennyibe fáj? Mondjuk rém egyszerű ötlet és lehet, hogy már létezik... :D

akos696 2008.04.10. 21:48:13

Most is van a BMW-knél (maradjunk ennél, ez számomra az AUTÓ) olcsóbb, megbízható, tágas autó, (pl 3-as---Avensis, Accord, Kiák, Hyundai, Opel stb..). Mégis, aki BMW-t vesz akár 1-est, akár régebben Compactot, az nem az ára miatt választ autót. Ha így tennének, akkor más jelet forgatnának a kormányon. Szvsz szerintem esélyük sincs a kínaiaknak elhódítani a BMW vásárlók körét. Inkább a japán, koreai gyártók lesznek nagy veszélyben.

u.i.: a II. Vh. óta csak 2 gyártó tudott minden évet nyereséggel zárni:

BMW, Toyota

na részemről ez túltárgyalva ;)

muhahaha 2008.04.10. 22:11:55

Én inkább a felvásárlásoktól tartok:( Azért az is fura, hogy mostanság a VW mennyire próbálja magát bebiztosítani Porscheék által... BMW-t megveszi vmi kínai autógyártó-->remálom:DD (A Thinkpad sem Thinkpad mióta Lenovo...)

GGG77 2008.04.10. 22:16:35

Persze, ugyanígy röhögtünk itt Európában 30 éve a Japánokon, 15 éve a koreaiakon.

Csak Kína nagyobb és erősebb lesz. először szép lassan megeszik reggelire az olcsóbb tömegmodelleket, aztán a drágábbakat, aztán pár évtized és jöhet a prémium szegmens.

ommm 2008.04.10. 22:17:51

muhahaha 2008.04.10. 22:11:55

mondjuk inkább: a Porsche a VW által.

GGG77 2008.04.10. 22:17:58

"AP 2008.04.10. 21:05:59
Bocs ezt nem bírom ki.

totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=49686

"5000 km-hez közeledve erősödik bennem az az érzés ,hogy ezt az autot "körém " tervezték . A 192 cm magasságommal és a magam 44 évével / már lehiggadtam ,és nem a Ferrarik hoznak tűzbe / már az ilyen kényelmes , tágas , csendes és nem utolsó sorban olcsón üzemeltethető autók kerülnek az érdeklődés középpontjába " = megfáradtam, gondoskodtam az utódlásomról, elvégeztem biológiai feladatomat, mára már beszürkültem és várom a véget "

Erről van szó. '94-ben még szánakozva néztünk a Racer tulajokra, ma viszont én speciel bármikor beülnék egy Epicaba.

Rocko- 2008.04.10. 22:19:58

"ebből kifolyólag egy-egy közös platformra építkezve, know-how-t cserélve akkorát kaszálnának, mint részeg napszámos a déli napsütésben?" :DDD

muhahaha 2008.04.10. 22:52:26

ommm:

Az már régóta, de most volt vmi hír, mivel fel akarják számolni (vagy már fel is számolták) a VW-nél azt a törvényt, ami a külső tulajdont szabályozza, vagy az Audi, vagy a Porsche (család) elkezdte a VW részvényeket felvásárolni, hogy más ne tudja... asszem, de megkeresem a cikket:)

muhahaha 2008.04.10. 22:59:51

Bár persze neked is igazad van:D Porscheék pénzügyileg biztosítják be magukat, VW-ből meg nem lesz Fóváge (szegény Roewe):D
wheels.blogs.nytimes.com/2008/03/03/porsche-to-buy-vw/

AP (törölt) 2008.04.11. 00:08:36

veszek... a faszt veszek

előbb veszek intim masszászt transzvesztitától, mint új mutyukit

Fiery 2008.04.11. 00:34:13

SZVSZ a BMW es a Mercedes radikalisan mas filozofia szerint epiti autoit, viszont egy flexibilis, azonos platform es azonos motorok az alapfilozofiat egyaltalan nem befolyasolnak.

Ha ugyanis belegondolunk, hogy egy E Merci tulajdonkeppen nem mas, mint egy 5-os BMW puhabb futomuvel, lelketlen kormanyzassal, kicsit gyengebb motorokkal, benabb es lassabb automata valtoval, teljesen mas belterrel -- azonban minden mas megegyezik (kulso meretek, motor elrendezes, hatso kerek hajtas, szedan kialakitas, stb), akkor ezt miert ne lehetne tovabb leptetni egy ujabb szintre, amikor is a motorok azonosak (Mercedes profitalna ebbol leginkabb), a valtok azonosak (szinten Mercedes profitalna, hiszen a BMW Steptronic nagyon jo aut. valto, es a BMW-nel mar kesz a DSG-koppintas is), de a belter es a kulso megmaradna az eredeti...... ebbol ugyan ki venne eszre barmit is? Leszamitva az autob*zikat? :)

Megjegyzem, hogy ha a sajto nem szajkozna allandoan, es nem lenne kozos most mar a DSG valto, akkor SZVSZ senkinek az egvilagon nem tunne fel (es nem jutna eszebe), hogy a VW Golf, a Skoda Octavia, az Audi A3 (es me'g jo nehany VW konszernes jargany) azonos platformra epul. Eleg csak beulni mindegyik kocsiba, korbejarni oket...

Fiery 2008.04.11. 00:42:35

Krisi: a Quattro Audit azert nem igazan kellene peldanak felhozni. Nezd csak meg, mennyibe kerul a legolcsobb Quattros A3 :) Raadasul nem is Torsen, hanem Haldex cucc van benne...

Az 1-es BMW persze mas teszta, de ha azt veszed, hogy mennyire nem praktikus auto, mennyire draga, mennyire randa (na jo, legyen "megoszto dizajnu") es hogy nincs is ellenfele a hatsokerek hajtas miatt, akkor nem hiszem, hogy a Mercedesnek azon kellene aggodnia, hogy az o kompakt premium kocsijuk nem lesz hatsokerekes.

Rocko- 2008.04.11. 07:17:04

AP 2008.04.11. 00:08:36
szóval szedánt? ;}

jenko 2008.04.11. 08:38:52

az autóipar globalizációja régóta porondon van. Auto Union, USA kocsik...
Egyébként is vége az egésznek, nemsoká elfogy minden amit el lehet égetni, először csak 1000 Ft lesz egy liter benzin (közben Hollandia víz alá kerül), aztán USA lerohanja iránt, majd felrobban a közel-kelet. Magyarországon pedig bevezetik az EURO-t.

Kornel 2008.04.11. 08:42:13

Na honnan van a MINI dízele a PSA-tól igen egy Francia dízel egy majdnem BMW-ben. Lehet, hogy lesz a kicsi BMW-ben is? Ja és a benzin motorok is (1.6, 1.6 turbo) PSA BMW közös fejlesztés, erre varjál gombot! De Gaulle forog a sírjában Francia - Német együttműködés.

De azért maradt még bőven érdekesség az autók világában, néhány példa:
Toyota Aygo = Pug 107 = Cit C1
Mitsubishi Outlander = C-Crosser = 4007
(egy kis érdekesség a Mitsu a 2.0 dízelt a vw-től kapja a 2.2-t pedig a PSA-tól).
Kia = Hyundai.
És még sorolhatnám lassan az autógyártás olyan lesz mint egy gruppen parti mindenki mindenkivel. És mindezt teszik a költségcsökkentés szivárványszínű ege alatt.

Van néhány érdekes kombináció ami még nem jött létre (szerintem):
Honda - Toyota
vw - Dodge
Opel - Ford
.
.
.

Ennyit az autóipari globalizációról.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.04.11. 08:50:09

nahat. en is nagy osszeskuves-elmelet hivo vagyok, de latom az autosujsagiro kollegak, meg az elet racafol erre.

jobb lett volna az a fiat..esetleg kijott volna belole egy hatsokerekes olasz is...

Kornel 2008.04.11. 08:59:19

Elektronikát kifelejtettem.
a bűvös szó itt a BOSCH majdnem az összes európában készülő autó ilyen elektronikával készül. Miért, mert ha nagy tömegben készül akkor olcsó, ha még többet gyártanak akkor még olcsóbb. Japán autóknál pedig meg van szabva, hogy hány százalékban kell Európai beszállítoktól származó alkatrésszt használniuk, ezért van pl. a Toyotában BOSCH elektronika és francia kuplung...

Lassan már csak a kaszni fog különbözni ami alatta van az egyforma lesz max hangolásban fog eltérni. Amikor eljön e szép nap akkor könnyes szemekkel fogják elküldeni a Kontroller igazgatókat mivel már nem lesz szükség rájuk.

további jó autóbuzulást

Rocko- 2008.04.11. 09:43:39

baowah: vagy egy folyton elromló német. :)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.04.11. 09:51:41

azért a Bentley Continental és a VW között még van egy árnyalatnyi különbség, én mindenesetre a Bentley-t választanám (pedig imádom a VW márkát)

AP (törölt) 2008.04.11. 10:01:49

ezt a szedánt meg már végképp nem értem

apamacko 2008.04.11. 11:21:59

Egyvalamit elfelejtetek drága barátaim.
A kínaiaknak is a PROFIT a cél és csak addig kell olcsón (v legalábbis olcsóbban) adni a kocsikat míg agyon nem ütik a konkurenciát aztán lehet kaszálni.

Nem emberbaráti szeretetből olcsók ők sem!

A merciből még most kéne bespájzolni egy W123 230i v. 240D-t a bömösből meg egy E34 520i-t aztán tőlem csinálnak amit akarnak !

De tényleg mindenki kurvul mindenkivel a rövidtávú(!) haszon reményében aztán meg pár év múlva mással kóperál agyrém.

mindig más a barát és más az ellenség (1984?)

De ha BMW-Mercedes nem kötné az orrunkra csak csenben kooperálna beszállítói szinten meg padlólemez gyártás-fejlesztésben ki venné észre magától ?

És még csendben örüljünk hogy nem egy tőkeerős kínai partner felé kacsintgatnak..
(v ami késik nem múlik ?)

ehhhh...

AP (törölt) 2008.04.11. 11:23:56

"De ha BMW-Mercedes nem kötné az orrunkra csak csenben kooperálna beszállítói szinten meg padlólemez gyártás-fejlesztésben ki venné észre magától ?"

A beszállító lenne az első, aki "elkottyantaná" valahol a kis titkot.

apamacko 2008.04.11. 11:26:20

Ja és a kép és a cikk állat !
Nálad kell a gépet megrendelni ? :-))

Az jut eszembe amikor a Fábry műsorában a giccsparádénál a jóízléshiányosak betelefonálnak hogy ezt meg azt hol lehet megvenni?

Köszi ommm !

apamacko 2008.04.11. 11:27:44

Ap : igazad van amit két ember tud az már nem titok !

mugen 2008.04.11. 11:48:44

ommm! Jól fog a tollad, gratula!
Egyébként meg "a krumplileves legyen krumplileves!"

EM 2008.04.11. 14:10:03

Miluman
"tény hogy egyre kevesebb önálló autógyár van, de ez csak európára igaz, a japánok többsége önálló, amerikában is akad még azér jópár, európában lassan már csak a ford, ha nem tévedek."

Toyota+Subaru
GM+Suzuki
Renault+Nissan

És ez még nem is a teljes lista...

Lowtyo 2008.04.11. 14:34:49

apamacko: jó csávó lehetsz. Még hozzácsapni egy 126-ost, egy 124-est 4.2-es mocival, egy e30 320-at, meg egy e32-est osz joccakát.

Rocko- 2008.04.11. 21:26:42

AP 2008.04.11. 10:01:49
mmint h új szedán swiftet veszel. :D

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.04.11. 23:12:18

Ahh
Milyen jó is, jó autókról beszélni. Ugye?
:)

kriszt 2008.04.12. 21:43:10

Fiery!

Elég nagy hülyeséget írtál! Azért én nem mondanám hogy a bmw tanítja motort csinálni a mercit:D a bmw-nek még 1 olyan tartós autója nem volt mint pl a w115 w123 w124 w 126+ sorolhatnám! a merci pl 1936-óta csinál dízel motort a bmw a 80-as évek óta 324-524td! jah+ több lóerőt a merci is ki tudna hozni bármelyik motorjából! de ha a nyomatékot nézed márpedig az a lényeg akkor nem marad el a merci sőt.. pl az audi 3.0tdi-je is hiába volt 226le vagy mennyi de "csak" 450nm merci 320cdi 510nm 530d 500nm. és szeretem a bmw-t is meg a mercit is. a kedvenceim gyerekkorom óta. az audi se rossz de azért nem bimmer v. merga!
süti beállítások módosítása