Néha fölöttébb érdekes ólomnehéz nyilatkozatokat, unalmasnak tűnő interjúkat olvasgatni.
Nem titok már, hogy a Mercedes-Benz a harmadik generációs A és B osztályok platformján piacra dobja a saját kis leveskockáját a prémium-kompakt szegmensben. A CLA típusnév már levédetett, valószínű, így hívják majd az 1-es BMW és az Audi A3 legfőbb konkurensét.
Rainer Schmükle, a Mercedes-csoport igazgatója szerint koncepcióváltásra van szükség. Az 1998 óta gyártott szendvics-platformnak búcsút intenek, mivel az új CLA-nak és az A,B következő generációjának már nem felel meg.
"Olyan padlólemezre van szükségünk, amely a konszern többi motorját is fogadni tudja. Csak így érhetünk el számottevő hasznot." -nyilatkozta a brit AutoCar-nak.
A szendvics tehát búcsúzik, és a Mercedes partner után nézett, akivel közösen fejleszthetne és kellő tapasztalata van ilyen téren (kompakt kategóriában).
A Fiattal folytatott hosszú tárgyalássorozat kudarcot vallott, így a stuttgartiak végül önerőből álltak neki a munkának.
Motor elöl keresztben, elsőkerékhajtás. Nagyjából ez a recept. A tavaly mintegy 800 milliárd forintos hasznot termelő cég nem küzd éppen pénzhiánnyal, a vezetőségnek azonban mégsincs ellenére a közös munka.
"Technikailag egyedül is tudnánk operálni a szegmensben, külső segítség nélkül" - mondta Klaus Meier, az A osztály marketingfőnöke.
(És jegyezzék meg jól a következő mondatot, később még szükség lehet rá)
"Azonban az egyre erősebb konkurencia miatt egy sikeres együttműködés lehetővé tenné számunkra a még nagyobb nyereséget. Ezzel tisztában vagyunk, ezért keresünk partnereket".
Tudvalevően a Mercedes gondban van a kis lökettérfogatú motorok terén. Az A és B osztály motorjai már nem mai gyerekek és a többi riválissal szemben is rendre alulmaradnak.
Viszont a sorok között olvasva kitűnik, hogy míg az új platform kifejlesztése még csak-csak megoldható volt a házi büdzséből, egy komplett új motorgeneráció (főleg a kicsi common-rail dízelek) tető alá hozásának csak a megemlítésére is tűfejnyire ugranak össze a szellőztetett ülésekhez szokott igazgatótanácsi ánuszok.
A márciusban felröppent hírt, miszerint a BMW-vel kooperálnának ez ügyben, mindkét fél vehemensen tagadta, és a német lapok is ezt szajkózták orrvérzésig. Nemrégiben azonban több különálló forrás (mert ugye, autóbuzi létére az ember még tudjon újságot venni a kezébe) is megerősítette, hogy az új A-Klasse a Mini motorjait kapja majd meg. És minden bizonnyal nem csak a dízeleket.
Eddig az olyan-amilyen valóság, meglátjuk, mi igaz belőle, de ugye, nem zörög a haraszt... Most jöjjön az összeesküvés-elmélet.
Ha van hozzá gyomruk, gondoljuk tovább, mert:
– mi van, ha a fent idézett mondatot véve alapul (ugye emlékeznek?) valaki rádöbben, hogy lényegében technikailag szinte azonos koncepciójú (orrmotor, hátsókerékhajtás, XDrive, 4Matic, stb.), szinte egyforma méretű és rendeltetésű autókat gyártanak több szegmensben is?
– ebből kifolyólag egy-egy közös platformra építkezve, know-how-t cserélve akkorát kaszálnának, mint részeg napszámos a déli napsütésben?
– egy kis lemezcsere itt, beltércsere ott, futóműhangolás és máris BMW a Mercedes és vice versa?
Jelenleg ugyan erre vajmi kevés az esély, de hát Kane sem tudhatta, mi tör ki belőle a mellkasán keresztül, majd sál helyett lobogó emberi belekkel a nyaka körül mi tűnik el a szellőzőben.
Önök szerint elképzelhető ez az autóbuzi szemmel nézve katasztrófa?
Kezdjük el szép lassan építeni a saját 13-as pincénket? (Fallout rajongók előnyben)
Vagy mégis, legyünk csendben és örüljünk egy kicsit legalább annak, hogy (az Autocar szerint) nem kínai kézbe kerül az Aston Martin?