Egy tákolmány alkatrészei

  2009. január 25. - TóthZé Címkék: totalcar flotta ae86

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

Nincs fűtése, az utasterében csupasz acélcsövek tekeregnek, a zajszint könnyedén túllendül benne az elviselhetetlenség határán, kemény rugózása miatt gépi shakerként is beválna. Kommersz elvárások alapján a Toyota Corolla GT-m egy menthetetlen fos. Szerencsére nem hétköznapi autós feladatokat kell majd ellátnia.

Hobbiautó lesz, az a dolga, hogy a vezetés tiszta örömét átélhessem benne. Többnyire versenypályán, lezárt utakon fogom használni, de fontos, hogy saját kerekein - hivatalosan versenyautónak vizsgáztatva -, képes legyen eljutni a móka helyszínére. E célokat szem előtt tartva próbáltam kitalálni, mit, hogyan építsünk át az autóban.

A karosszériát muszáj volt helyrepofozni, megerősíteni, a feleslegtől (alvázvédelem, zajszigeletés) megszabadítani és becsövezni. Fémtisztára takarítás, a rozsda marta lyukak pótlása, a futómű bekötési pontjainak megerősítése után egyedi, de komplett, a ma érvényes homologizációs szabályoknak megfelelő bukócső került az autóba. A szirmabesnyői Gál műhelyben gyönyörű munkát végeztek, szépen összehegesztett, masszívnak látszó csőrendszert hajtogattak az autóba, remélem, a jóságát soha nem fogom kipróbálni. További, a karosszériát érintő változtatás, hogy a nehéz eredeti gépháztető helyére egy üvegszálas másolat került, külön szellőzőnyílásokkal.

Autóm eredeti motorja közel menthetetlenül csapágyas volt, ezért opcióként csak a teljes felújítás vagy a motorcsere jöhetett szóba. Utóbbi megbízható plusz lóerőkkel kecsegtetett, ezért ezt választottam. Az AE86-os Toyota Corolla tulajdonosok körében legelterjedtebb cseremotorok a Hachiroku saját, 4A-GE jelzésű blokkjának modernebb utódai. Én is a Toyota nördök által Black Top-nak becézett motorra startoltam rá, ami fekete szelepfedele után kapta nevét.

A Black Top a 4A-GE motorcsalád csúcsváltozata, hengerenként öt szelepes, a csillagos égig (8000 fölé) pörög, és a japán szabvány (JIS) szerint 165 lóerős 7800-as fordulaton. Feltéve, hogy 100-as oktánszámú, minőségi japán benzin kerül bele és még nem végezték ki. Maximális forgatónyomatéka 165 Nm 5600-as fordulaton, lökettérfogata 1587 cm3, a hengerek furata 81,0, a lökete pedig 77,0 milliméter. A hengerfej már gyárilag polírozott, a lendkerék és hajtókarok könnyítettek és a szelepvezérlése szívóoldalon változó (VVT). Európában azt a Corollát (AE111), amiben ez a gép dolgozott, sohasem árulták. Viszont a motor stílusa, tudása nagyon hasonló a Honda Civic VTi szintén 1,6 literes, 160 lóerős VTEC-jéhez, ami egyik személyes kedvencem, így hamar meggyőztem magam arról, hogy nekem is ez kell.

Az autómba épített konkrét motort egy maláj specialistától vásároltam. Egy finn, több amerikai és egy osztrák motorforrástól kértem ajánlatot, de Chin Lee Kun írta a legrészletesebb, legmeggyőzőbb választ, amit egy PDF doksiba ki is mentettünk, érdemes elolvasni. A részletes leírás mellé hamarosan érkezett egy vaskos ZIP-csomagnyi fotó egy korábbi Black Top felújításáról. Ráadásként pedig egy tucat rövid video, amelyek a munkálatok fontosabb mozzanatait örökítették meg, például azt, hogy nyomatékkulccsal minden csavart, a megfelelő sorrendben, jól hallható kattanással húztak meg. Döbbenten álltam az egész előtt. Röpke ellenőrzést még tettem a nemzetközi fórumokon, csupa pozitív visszajelzést begyűjtve emberemről, így hamar eldőlt, jelentősebb összeget utalok Chin Lee Kun-nak. A megbízás aláírásakor azért picit remegett a kezem, de ma már tudom, teljesen feleslegesen. A Black Top problémakör mellé vaskos és megnyugtató pipa került.

Tuningalkatrész szinte egyáltalán nincs a motorban. A saját, könnyített hajtókarjának helyére az előd 4A-GE motor (nörd nevén: Silver Top) hajtókarjai kerültek, mivel azok állítólag jobban bírják a folyamatos nagy fordulaton kínzást. Ezen kívül a hengerenkénti direkt szűrők, és egy TRD (Toyota Racing Development, a cég házi tuning és versenyrészlege) 4 az 1-be kipufogó-leömlő másolata javítja a gázáramlásokat. Plusz egy 60-as csőátmérőjű kipufogó egyetlen, nagyobbacska végdobbal. A rendszer magyar gyártmány, de szerintem gyönyörű munka, és a hangja is csodálatos. A motor vadul pörgetve ordít, ahogy kell, de visszafogottabb fordulatszámokon, kívülről teljesen vállalható a hangja.

Ugyan csak közvetve, de a motorhoz kapcsolódó fejlesztés az üzemanyagtank és a hűtőrendszer, ez sem maradt gyári az kocsiban. Az eredeti, nehéz és rozsdás tank helyett ATL gyártmányú gumi tank ugrott a csomagtérbe, amiből egy külső, Bosch üzemanyag-pumpa löki a benzint a motorhoz. Alumínium és igen vastag az új, Koyo vízhűtő, amire egy SPAL elektromos ventilátort tettünk. Óvatosságból olajhűtőt is építettünk a kocsiba, mivel a 4A-GE motorok rigolyásan érzékenyek az olaj túlmelegedésére és az olajnyomásra.

Az erőátviteli rendszerben történt tán a legkevesebb változtatás. A motor felújításakor beépített új kuplungszerkezet és tárcsa után következő ötfokozatú váltó például teljesen érintetlen. Ebből a szempontból piszok nagy szerencsém volt, a Hachiroku T50-es kódnevű váltóját a több mint húsz évnyi kínzás az esetek túlnyomó többségében kivégzi. Az én Corollámban a szinkrongyűrűk viszont nagyon jó egészségnek örvendenek, úgyhogy egyelőre nem bántjuk a váltót. Kapott egy Techno Toy Tuning gyártmányú váltóút rövidítőt (short shifter), ami jelentősen gyorsítja a kapcsolásokat, javítja az érzetet és csökkenti a kar által bejárt utat. Ennél is fontosabb, hogy gyári felújítókészletével újjászületett az eredeti, részlegesen önzáró differenciálmű.

A legtöbb különleges, egyedi alkatrészt, a legnagyobb fejlesztéseket persze a futóművek környékén találni, hiszen egy szériaautóból verseny(szerű) autóvá alakulás során ezen kell a legtöbb dolgon változtatni. Minden régi, gyári gumi szilentet kemény poliuretán szilentre cseréltünk, ami ugyan kényelmetlenebbé teszi az autót, viszont a futómű nyúlását csökkenti, és pontosabban irányítható lesz a kocsi.

Hátulra állítható Panhard-rúdat építettünk be, ami a jelentős ültetés miatt oldalirányba elmászó hátsó hidat hozza vissza megfelelő helyzetbe. A hátsó, merev hídon a négy hosszlengőkar bekötési pontjait átlapolással erősítettük meg, 4,7 kg/mm-es erősségű TRD ültetőrugókat és Tokico HTS állítható lengéscsillapítókat tettünk be. Cusco gyártmányú, 20 milliméter vastag kanyarstabilizátor váltotta a gyári alkatrészt.

Elöl még több a módosítás. A gólyalábat magasságában is állítható rendszerűre cseréltük, ez az amerikai PASS Racing kínálatából érkezett, a hozzá illő 6 kg/mm-es erősségű Eibach rugókkal, és ide is a Tokico HTS állítható lengéscsillapítóit pattintottuk be. A gólyaláb alá bekerült egy 20 milliméter magas alu közdarab, ami a jelentős ültetés miatt elmászott futóműgeometriát korrigálja. A megerősített, GL-szemes alsó keresztlengőkar is állítható hosszúságú lett, és ide is érkezik egy erősebb, 23 milliméter vastag Cusco kanyarstabilizátor. A sort egy állítható Tein toronytányér teszi teljessé, ennek segítségével lehet a gólyaláb dőlését pontosan belőni.

Ha már ennyit szögeltünk az autón, a fékek és a kormányzás sem maradhatott érintetlenül. Utóbbiba a Quaife féle gyors kormányművet választottam, amitől érzékenyebb, közvetlenebb és persze nehezebb lett a kormányzás. Mivel nem rendelkezem popeji alkarokkal, egy Suzuki Ignisből származó elektromos szervót tettünk a kormányoszlopra, bár ez még egyelőre nincs bekötve. A fékrendszerben több átalakítást is végeztünk, a legfontosabb a Wilwood gyártmányú első kitt, amelyben 280 milliméteres lyuggatott tárcsák, kétdugattyús nyergek és Hawk fékbetétek találhatók. Fém illetve fémhálós fékcsövek, szintén Wilwood tekergetős fékerőelosztó és hidraulikus kézifék jelenti a további fejlesztéseket, utóbbi is magyar gyártmány, készítői az egri Dög Tuning művek. És még mondja valaki, hogy nem tákolmány az autóm.

Bár az utastérben azért a kézifékkar konzolja mellett néhány ismertebb gyártó termékét is megtalálni. Ilyenek például a Sparco üvegszálas versenyülések, az LMS hatpontos homológ biztonsági övek, háromküllős Momo versenykormány, a gyorscsatlakozós versenyakkumulátor és a Sparco pedálsor. De a hazai gyártású cuccokkal is teljesen elégedett vagyok: szépek a karbon kárpitok és a műszerfal flokkolása is.

Nagyjából ennyi kacat került a Corollába, és persze valószínűleg ki is felejtettem pár "apróságot". Az mondjuk biztos, hogy még egy kisebb vagyont el tudnék költeni a kocsi további tákolására. Szuper karosszéria-tuning elemeket kapni az AE86-hoz, az érintetlen motorba hegyesebb vezérműtengelyek, erősebb szeleprugók, titán szelepek, kovácsolt dugattyúk, írható elektronika kerülhetne, a kuplungot erősebbre lehetne cserélni, kaphatna az eredetinél rövidebb végáttételt, a váltó belsejébe egyenes fogazású szerkezetet lehetne tenni, és egy folyadékkristályos műszeregység, vagy egy rali átbeszélő rendszer is sokat dobna az utastér hangulatán.

Volna még pár nem kifejezetten olcsó fejlesztési ötletem, de első körben ez is több, mint elég lesz. Ha mindent sikerül rendesen működésre bírni, akkor az idei nyár már így is csupa móka lesz és kacagás. Apropó móka és kacagás. Aki eddig kitartott az olvasásban, az bizony megérdemel egy kis szórakozást: fogadják szeretettel a finn rock egyik ragyogó gyöngyszemét, benne egy aranyos raliautóval, és pár különleges emberrel.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr26897476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.01.26. 05:11:12

És 160 NM:) Nem vagyok dízeles, hogy nyomatékkal kérkedjek, 160 azért kevés.
A súlyát inkább tőle kellene megkérdezni.

Különben arról beszélünk, hogy másik autóból ezt a teljesítményt olcsóbban is meg lehetne úszni, és még négyhengeres hangja sem volna:)

De úgyis rajongás kérdése.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.01.26. 05:16:59

@megszaLott: viszonylag sok pénzt tennék rá, hogy 850 és 900 kiló között van valahol a gépjármű :))

A nyomaték esetünkben ahhoz kell, hogy alacsony fordulatról, gázra elforgassa a kerekeket...de a hacsit nem így kell vezetni, folyamatosan magasan kell tartani a fordulatot, így van teljesítmény :)

Tökéletesen igazad van, ezt a teljesítményt olcsóbban is meg lehet szerezni más autóból...Ezt az élményt? Semmi másból :)))

Don Vito Corleone 2009.01.26. 06:36:51

@megszaLott: "De úgyis rajongás kérdése."

Pont emiatt meddő a vitátok szerintem.

Don Vito Corleone 2009.01.26. 06:44:36

Kedves Sanzistift!

1. Indíts nyugodtan egy saját blogot, ahol a Te ízlésed és kívánalmaid alapján állíthatod össze a tartalmat, aztán majd a publikum eldönti kellően nívós és érdekfeszítő-e. Kiderül hamar meg van-e Benned az a tehetség, amit magadról feltételezel.

2. Ez a cikk TóthZé autójáról szólt eredetileg, de Neked sikerült a kommentek közel 50 %-át magadévá tenned (ha nem is mennyiségben, de terjedelemben mindenképpen). Ne haragudj, hogy ezt mondom, de szerintem keveseket érdekelt az élettörténeted, a fémipari munkások nehéz élete, stb., még akkpr is, ha esetleg helyenként igazad is van. Aki a kommenteket végignyálazza vélhetőleg inkább a kocsival kapcsolatban szeretne olvasgatni. Magyarán eltértünk a tárgytól.

3. Bocsánat amiért én is OFF-oltam, muszáj volt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.26. 07:13:41

...nevezze ezt tákolmánynak az aki beül a szép új Bömbijébe azt'azt hiszi hogy akkor ő most nagy versenyző lett :D

Shadowbull 2009.01.26. 07:45:56

@Sanzistift:

"És a munkásosztály nem érti, hogy egy ujságíró miért ér többet, mint aki megcsinálja a segge alá a vasta, hogy,legyen miről írnia."

Nem er tobbet az ujsagiro. Szimplan kevesebb van belole, ezert tobbet er a munkaeropiacon.

A fizetes ettol fugg, nem a munka fizikai nehezsegetol.

Kepezd tovabb magad, szerezz olyan tudast, amit kevesen muvelnek, es te is tobbet fogsz keresni.

sb

Shadowbull 2009.01.26. 08:03:35

Sanzistift 2009.01.25. 23:16:28

ez egyre jobb :)

"Igaz, az nem koszos, és végülis, a pénz, amit megkap fizuba, azt más termeli ki neki."

Marhasag. O termelte meg a sajat penzet. Te "csak" gyartasz. azt amit mas megtervezett, olyan gepen amit mas tervezett, gyartott, stb.
A te penzedet ot alapoztak meg.

"kapcsolat kell, meg mutyi, elvégre mutyizós országban vagyunk, másképp már nem is lehet érvényesülni."

De igenis lehet. Ez a luzerek dumaja.

"nem állítasz elő értéket, csak másik fiókba rakod."

Aham. Tehat csak az az ertek, ami kezzel foghato.
Nem baratom. Akar egy elmelet is lehet ertek. Sot.


"Én, érettségi nélkül képes vagyok sok olyan dolgot megtervezni a szakmámban, amihez elvileg mérnök kellene."

Biztosan. Viszont rengeteg dolgot nem tudsz megtervezni, amit egy mernok meg igen.

"sok ember van mérnökként fizetve 5x pénzért hozzám képest, akinek lövése sincs semmiről, csk diplomája, de az sok."

Van ilyen. de nyugodj meg, nem ez az altalanos.

Amugy en gyakran kuzdok a sok okos melossal. Nagy arccal elmondjak, hoyg mit hogyan kene csinalni, melyik megoldas miert szar, es amugy is. Aztan amikor az ember hirtelen felsorol nekik 5 masik szempontot, ami nekik eszukbe sem jut, akkor csak csendes nezes van.

En nagyon becsulom a ketkezi melosokat, tudom, hogy kemeny munka. Alltam en is esztergapad meg gyartosor mellett, probaltam.

De azert a realitasokkal legyunk mar tisztaban.

"Gondolj azokra, akik szakmailag megérnének a havi 3-400000 nettóra, és kapnak helyette bruttó 140-200-at."

Otthon a mernokok is aranyosan kevesebbet keresnek. Mindenki. A magyar berszinvonal ott tart, ahol. Viszont Magyarorszag nem is Nemetorszag. Kicsit visszas lenne otthon nemet fizeteseket kovetelni.

Hexer 2009.01.26. 00:13:25

"En sem maradok magyarorszagon ha mire vegzek nem kapok kezbe 300-at es belathatoan 1 even belul 500-at. "

Huha. Elvarasok azok vannak. De mire kollega? A semmire?

"vannak mar felkeresek kulfoldrol, inkabb oda es idegennyelv, nem csinalok WC papirt a diplomambol, a szambol meg segget..."

Kezdokent kulfoldre, jo penzert? Sok sikert.

"Leszarom az olyna orszagot ahol nem ertekelik az ember tudasat"

Elobb le kene tenni azt a gepelemek vizsgat, aztan utana verni az asztalt a tudasrol. Teccikerteni?

sb

Shadowbull 2009.01.26. 08:07:00

@Bell & Sebastian:

"közepes BMW rakás szar a közepes Hondához képest"

Nyihihi :)

sb

INSIDER 2009.01.26. 08:07:11

@Shadowbull: Kis f@szomat van kevesebb. Minden újságban van már autósrovat, amit "szakújságírók" készítnek. Éppen az a baj, hogy felhígult a szakma.

Speciel a fizetés témában is tévedsz. Jelen poszt szerzőjének nem a TC-s fizujából van pénze, hanem mert mocskosul nagy pénzt örökölt. Mellesleg a TC úgy általában nem tartozik a jól fizető szerkesztőségek közé...

Tudás témában ugyancsak melléfogtál. A poszt szerzőjének semmivel sincs nagyobb szakmai műveltsége, tapasztalata (nevezd, ahogy akarod), mint bármelyik autóbuzinak. Pusztán jól tudja magát eladni, ami tudjuk mit jelent itthon.

Egyébként egyetértek a találó megjegyzéssel: tákolmány, mindegy milyen köntösbe bújtatod kedves TZ!

Shadowbull 2009.01.26. 08:09:52

@Sanzistift: "Meg azokkal, akik nem veszik tudomásul, hogy amit kapnak pénzt, azt valaki már egyszer megtermelte, és azért kap kevesebbet havonta, mert őt is el kell tartania.
"


Jezusom. Ekkora baromsagot.

sb

Shadowbull 2009.01.26. 08:16:11

@Bell & Sebastian:

"Hogyan lehet fülön csípni az élettartalomra tervezést a mai autóknál, ez hány km. illetve év? Hogyan alakul az egyes márkáknál, mennyi a szórás, hibahatár? "

Sehogy.

Autiparban minimalis elettartamra terveznek, nem maximalisra.

sb

Shadowbull 2009.01.26. 08:21:13

@INSIDER: Nem erted.

Altalanossagban kivantam megfogalmazni azt az alaptetelt, ami a fizetesekre is ervenyes:

Az arat a kereslet-kinalat donti el. Amibol sok van, az olcso, amibol keves, az meg draga.

Egyedi kiveteleket persze lehet talalni, de JELLEGEBEN ez mozgatja a fizeteseket.

Az meg marhara nem erdekel, hogy TothZenek mibol van penze. Orulok neki, ha van ilyesmire.

sb

INSIDER 2009.01.26. 08:22:53

@Shadowbull: Ebben is tévedsz. Olvastam már olyan Lexus anyagot, amiben a motorra vonatkozó élettartam adatok is szerepeltek. E szerint egy GS motorja 300-450ezer km-t simán elfut, mindenféle komoly felújítás nélkül. LS esetében ez a szám 500-tól indul. Vagyis az átlagos magyarországi futásteljesítménnyel számolva (kb 20ezer km/év) egy LS tulajt nagyjából élete végéig nyugodt lehet. Persze nem számolva az elektronikai hibákkal, anyagfáradással, stb.

Shadowbull 2009.01.26. 08:22:57

Amugy meg a multkor nekem estetek, mert azt talaltam mondani, hogy ez egy takolmany.

Na latjatok, meg a gazdaja is aszondja :)))

sb

Shadowbull 2009.01.26. 08:24:39

@INSIDER:

Meg kene tanulni erton olvasni.

A Lexus nem azt irja, hogy a MAXIMALIS tervezett elettartam annyi, hanem a MINIMALIS.

Ugye erted a kulonbseget?

sb

INSIDER 2009.01.26. 08:28:55

@Shadowbull: Bell & Sebastian kérdése az élettartam tervezésre vonatkozott. "Hogyan lehet fülöncsípni?" Amire Te azt válaszoltad, hogy "Sehogy". Én pedig cáfoltam, hogy igen is lehet, hiszen vannak ilyen anyagok. Kinek nem megy az értő olvasás????

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.26. 08:28:57

"sok ember van mérnökként fizetve 5x pénzért hozzám képest, akinek lövése sincs semmiről, csk diplomája, de az sok"

Nem "van ilyen", az én munkahelyem wazze dugig van ilyen léhűtőkkel. Meg egy rakás olyannal akinek csak atom nagy fizetése van, diplomája nincs, és nem is szakad meg.

OK, nekem is van diplomám, de ha én kapok hívást hogy valahol gond van akkor abban a pillanatban ugrok és szaladok megoldani. És nem keresek annyit mint a léhűtők.

Shadowbull 2009.01.26. 08:31:55

@INSIDER: Az elettartam-tervezes alatt altalanossagban azt ertik, amikor egy alkatresz maximalis elettartamra van tervezve, tehat adott uzeomora/kilometer/ido utan tonkre kell mennie. (amikor a tisztelt kozonseg 4 evre tervezett autokat vizional)

Ilyen nincs az autoiparban, nem is lehetne ilyet csinalni.

Viszont a tervezes EGYIK szempontja az elvart minimalis elettartam.

sb

jtrencsenyi 2009.01.26. 08:32:28

@Sanzistift: jezusom! Egyszeru vagy, mint egy fakocka. :) Gondolom a CNC gepek alap szoftveret is te irod, helyben. LOL! Valaki irta, hogy a publikalashoz megfelelo inteligencia is kell. Amig neked "szuloapad" van, addig ne akarj mar ujsagiroskodni, jo?! Maradj te csak egyszeru melos es vegyel kicsit vissza!

Shadowbull 2009.01.26. 08:36:25

@ColT: "Nem "van ilyen", az én munkahelyem wazze dugig van ilyen léhűtőkkel. Meg egy rakás olyannal akinek csak atom nagy fizetése van, diplomája nincs, és nem is szakad meg."

Szerintem ne kezdjunk el licitalni, hogy ki milyen szakmaban milyen lehutoket ismer. Sehova sem vezet.

sb

Don Vito Corleone 2009.01.26. 08:43:50

@jtrencsenyi: Ez eléggé övön aluli volt, de azért még mindig sírva röhögök! Ott a pont... :D

INSIDER 2009.01.26. 08:46:44

A topic moderátora nyilatkozott... Tehát licitálás STOP, vélemény nyilvánítása léhűtő témában STOP. Istenítsük inkább TZ remekművét. Én viszont ebben nem kívánok részt venni, tehát egy friendly Good Bye-t mondok és távozom. Minden jót kedves SB!

jtrencsenyi 2009.01.26. 08:49:20

@Sanzistift: meg valami! Osztod itt a marketingeseket, mernokoket, meg a tobbi "lehutot". Akkor mar csak azt kerdeznem meg, hogy a sok szart, amit legyartasz, annak ugye te teremtel piacot is? Gondolom te repulsz Franciaorszagba, hogy eladd a cokmokokat. Persze kozben a hatadra van kotve a CNC gep, hogy a termeles se alljon le. Az ilyen ontomjenezo alakokbol van mar nagyon elegem, mint amilyen te is vagy. Eszre kellene venni, hogy a szellemi munkat vegzoknek szukseguk van a fizikai munkat vegzokre es ez forditva is igaz. A termeles egy folyamat es nem egy-egy ilyen nagytudasu varazslata, mint amilyennek te is hiszed magad.

Shadowbull 2009.01.26. 08:53:13

@INSIDER: Mindenki azt ir amit akar.

Annyit kivantam halkan megjegyezni, hogy bar a topik elment abba az iranyba, hogy menyni lehuto diplomas van, asszem mindannyian ismerunk lehuto ketkezi melosokat is, akik raadasul gyakran szandekosan szabotalnak. Mert csak.

Erre gondoltam, hogy ez sehova sem vezetne.

sb

Shadowbull 2009.01.26. 08:55:18

@jtrencsenyi: "A termeles egy folyamat es nem egy-egy ilyen nagytudasu varazslata, mint amilyennek te is hiszed magad. "

Nagyon igaz.

Megaztan azt is meg kene nezni, kinek mennyi tanulasaba telne a masik helyere beulni-beallni.
Nem az iskolapadban, hanem a gyakorlatban.
sb

BX_TD 2009.01.26. 09:06:23

@Sanzistift:
"Egyáltalán, ki a szánalmas?"
Tényleg akarod, hogy erre válaszoljak?

Sajnos számomra nagyon szomorú következtetést vonhatok le a kirohanásaidból. Az a helyzet, hogy ha igaz, amit arról írsz, hogy mivel foglalkozol (és ugye miért ne lenne az...), akkor gyakorlatilag ugyanazt csináljuk...(csak remélni tudom, hogy azért nem ugyanúgy) Szar érzés nekem abba belegondolni, hogy ezt a munkát egy ilyen szerencsétlen láma is el tudja végezni... de hát ez van... sosem tartottam magam a munkahelyemen pótolhatatlannak, de ez így most akkor is kicsit övön aluli volt...
Ha nem itt "futunk össze", írnék még ezt-azt, de itt az eddigiekért is elnézést kérek...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.01.26. 09:24:53

a lényeg, hogy a tulajnak örömet okozzon a gépe

én hot-rod párti vagyok és inkább olyanba ölnék pénzt, de hát kinek a pap, kinek a paplan ...

BX_TD 2009.01.26. 09:27:51

Látom akadnak itt azért drift- és autóbuzik is... :) (én egyik sem vagyok)

Szóba került több hozzászólásban is a nyomaték. Pusztán érdekességből, akit érdekel, nézzen utána két nagyjából kortárs motor nyomatékgörbéjének:
E36 325i vs. BX 1.8 TD :)
Tudom, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, de eszem ágában nincs bármelyiket lehurrogni, almát körtéhez hasonlítanék... tényleg csak két motorrol beszélek, és egy olyan adatról, amire sokan nem gondolnak... :)

morcosboci 2009.01.26. 09:52:06

Én sokkal többre tartok egy ilyen autóépítést mint egy zöldséges mercibe való pénzlapátolást. Itt legalább tudásában mai szintre van hozva egy autó amellett, hogy az igazi autóságát nem veszítette el. Csikós mercije meg csak egy a 10.000-ből ami ugyan gyári állapotú de ez csak azért érték mert nem 1976-ot írunk.

megint 2009.01.26. 09:56:36

jah, csak a mercit nem pályaautónak vették, kicsit lehet, hogy kényelmesebb a kevés lóerő ellenére is egy túrát megcsinálni vele, semmi köze a két műfajnak egymáshoz

SsPL71 (törölt) 2009.01.26. 10:58:06

Úgy néz ki ez a Toyota, mint ha 1x már széthullott volna teljesen.
Aztán TZ megvette 50fillérért (remélem többet nem adott érte) aztán, csak egy pálya autót lehetett belőle kihozni.

Elnézést, de ezt a munkát nem nevezném precíznek, az első lámpák és a lökhárító között elég figyelem felkeltő rés tátong.

Ahol ilyesmire nem figyelnek, ott milyen lehet a többi megoldás?

Riasom 2009.01.26. 11:02:05

@SsPL71: igazad van, szar az egész, igénytelen, alkoholista kazánkovácsok által sufniban kókányolt szar ez a kocsi, ahogy ez világosan kiderült az összes eddigi ezzel kapcsolatos posztból.

Hexer 2009.01.26. 11:13:09

@Bell & Sebastian:

Maradok hondas :D

@Shadowbull:

Miert ne lennenek elvarasok...diplomaval nem fogok kevesebbet keresni mint egy londoni utcasepro...inkab elmeyek oda takaritani megha ithon megbecsult mernok lennek is.
Az hogy vannak felkeresek azt takarja hogy ahoz nem kell diploma, legalabbis nekem mar nem. nem azert csinalom a dilomat hogy abbol eljek meg, ebreszto, senki nem is fog, max azert csinalom mert jol mutat a falon...

@jtrencsenyi:

Ott a pont...

loláb 2009.01.26. 11:24:08

Déja vu...mintha Karotta már megírta volna ezt a cikket.

Shadowbull 2009.01.26. 11:26:58

@Hexer: Maradjunk annyiban, hogy egyreszt fingod sincsen rola mennyit keres egy londoni utcasepro, masreszt te is abba a hibaba esel, hogy csak a fizetesek nagysagat hasonlitgatod, a megelhetesi koltsegeket meg nem.

Ha te barmilyen melot elvallalnal, csak mert jol fizet, az pusztan annyit jelent, hogy nemi plusszert teljesen hajlando vagy magad prostitualni.

Erre kulonosen buszke lehet az ember.

"nem azert csinalom a dilomat hogy abbol eljek meg, ebreszto, senki nem is fog, max azert csinalom mert jol mutat a falon..."

Gratulalok. Igazad van. Ne menj mernoknek, menjel inkabb utcasepronek.

sb

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.01.26. 11:32:41

@TóthZé:
ommm még csak képen látta, de a leírásod, meg a te képeid alapján az enyém nagyon más ligában játszik -igaz, az nem tákolmány, eredeti Ford alkatrészekből áll nagyrészt, nem mindenféle himihumi beszállítók szarjaiból, mint Sparco, Quaife, Tokico, Tein. Sufnicégek ezek mind, semmi fejlesztés, meg know-how nincs a szarjaikban, csak drágán adják a szépen csomagolt cuccaikat. Nnyehhh....
Istenem, mér nem lehet megérteni, hogy az egyik autót ezért, a másikat azért szeretjük, az egyik erre, a másik arra van optimalizálva. Az osztályharc kérdéseibe meg bele sem megyek, nagyon személyeskedő az egész dolog. Maradjunk annyiban, hogy senkinek semmi köze hozzá, hogy X vagy Y honnan szedte össze a pénzt arra a valamire, értékeljük inkább azt, hogy mit hozott ki belőle. Vagy szimplán adózzunk csodálattal egy Bianchinak, AE86-nak, Elnökinek, akárminek, hogy egyáltalán még létezik, és megnézhetjük, megtapogathatjuk, olvashatunk róla. Ha valaki nem szeretne magának ilyen gépet, mondja el, de ne fikázza már, minden épeszű ember tudja, hogy különbözőek vagyunk, különböző igényekkel és lehetőségekkel.
Ja, hogy egy egy egész kicsit témába vágót írjak: Megjöttek a szilentjeim!! Most már csak bele kell varázsolni a Capriba.

Shadowbull 2009.01.26. 12:02:55

Hogy egy kicsit a temaba is vagoan kerdezzek valamit:

" A saját, könnyített hajtókarjának helyére az előd 4A-GE motor (nörd nevén: Silver Top) hajtókarjai kerültek, mivel azok állítólag jobban bírják a folyamatos nagy fordulaton kínzást."

Szoval kiszedted a gyari hajtorudat, es beleraktal egy nehezebbet? Mert allitolag jobban birja?

Vegigneztem a motorfelujitasos kepeket is. Azert az nem semmi, amikor osszedrotozzak a mocit valami muszerfallal a garazs padlojan. Gondolom el is inditottak.

Sok minden eszembe jutott arrol a keprol, de azok nem a "magas muszaki szinvonal", "hozzaertes", "megbizhatosag", "minoseg" es hasonlo jellegu kifejezesek voltak.

Azert az nem semmi, hogy at mertel neki utalni latatlanban egy nagyobb osszeget.

Remeljuk nem fogjuk olvasni, hogy a moci az elso kihuzataskor megadta magat.

sb

Hexer 2009.01.26. 12:04:07

@Shadowbull:

Csak attol hogy elvezem az egyetemet meg ennyit sem ertek a femek megmunkalasahoz mitn egy szakmunkas, tervezesben talan tobbet de nem buszkelkednek ezzel sem...akkor szerinted mire jo a diploma?
Garantalom hogy nem tudsz csak abbol megelni...nem mint egy szakmunkasibol, esetleg egy mesterit leteszel es sugar gyerek vagy...
Ehez kepest dilomaval vastagon torolhetme ki, persze az kivetel ha kozben csinalsz is valamit, ami igy vagy ugy tovabb mutat az egyetemi tanitason, na az a plusz ami a vegen eladhatova tesz teget!!!

Az hogy prostitualt vagyok-leszek mert ott dolgozok ahol megfizetik a munkam...hat ez van...

Ps. Londonban az utcasepro havi 1100-1500 fontot keres, a mostani gyenge forinttal 400-500e, mikor a megelhetes ott havi 100-150 fontal dragabb (alberletek sajnos dragabbak, mint pest belvarosa, viszont elelmiszer olcsobb).
Ha jol emlekszem a minimalber angliaban 850 font volt a nyaron...mer nem tiszta de iden ott leszek, prostitualok :)

Pps. Te is jobban kereshetnel kevesebb munkaval (egy sepregeto gep tetejen kell uldogelni egesz nap) ott utcaseprokent mint a nemetaknel CNC kezelokent...igy a tudasod te is olcson adod...egy kukas szintjere ertekeled...eleg szomoru.

^lehet igy is felfogni a dolgokat...nem szabad elfogult lenni.

Maci_GSXR1000 2009.01.26. 12:17:26

@megszaLott: öcsém, te még mindig ilyen lelkesen vitatkozol a sok nyomatékszegény távolkeletivel? :-) ugyan már, ez méltatlan hozzád, legyenek boldogoka hondáikkal totyotáikkal meg egyéb fehér embernek nem való gagyisztikumokkal...

w a s d 2009.01.26. 12:26:13

@Bell & Sebastian:
Azért mindenki találkozott már nagy forgalomban sumáherkedő Suzukissal meg Hondással (nekem eddig úgy tűnik, a két márka autó igencsak nagy számban fordulnak elő, mint a boyracer- ek kedvencei).
Mellesleg nem is azt írtam, hogy ugyanúgy viselkednek mint a "tipikus" BMW- s, hanem nem tudják elviselni, hogy más szerint más autó a jó, a korábbi "csak a német" jelszavú agymosást felváltotta az, hogy "csak a japán", és most ezt mondják a legtöbben ismerősök között, autós- fórumokon. Nekem ez az, ami nem tetszik.
Persze amit a mű- maffiózók csinálnak német prémiumautóikkal, az sem, meg ehhez még hozzájön, hogy úgy gondolom most, amivel drágább egy hétköznapibb új autónál, nekem annyit nem ér meg egy Audi/Merci/BMW (csak az a baj, hogy ha RWD kocsit akar az ember, új autók közt pl. nincs nagy választék).

Shadowbull 2009.01.26. 12:27:38

@Hexer: "Csak attol hogy elvezem az egyetemet meg ennyit sem ertek a femek megmunkalasahoz mitn egy szakmunkas"

Szomoru. Ennyire esett a szinvonal azota, amiota en vegeztem?

" szerinted mire jo a diploma?"

Ahogy latom, manapsag egyre kevesbe jo valamire.

Egy diploma onmagaban termeszetesen semmire sem jo. Vannak hulladek kepzesek, amire idot sem lenne szabad pazarolni, plane nem akkora szamban, ahogy ma megy. Peldat nem mondok, mert nem akarok senkit megserteni.

De egy BME-s gepeszdiploma nehogy mar ne legyen jo semmire!

Szerintem arra jo, hogy eleg szeles koru alapismeretekre tegyen szert az ember, meg megtanuljon hamar uj dolgokat elsajtitani. Persze valodi szakmai ismeretei csak a gyakorlatbol lesznek az embernek, de ha nincsennek meg az alapok, akkor nincs mire epiteni.

"Garantalom hogy nem tudsz csak abbol megelni...nem mint egy szakmunkasibol, esetleg egy mesterit leteszel es sugar gyerek vagy..."

Figyi, nekem ne magyarazd el mibol lehet jol megelni meg mibol nem. En 7 evig otthon eleg jol megeltem a munkambol. Ja es nulla kapcsolattal, protekcioval, ismerossel... Es nagyon sok ismerosom meg nalam is jobban megel belole. Meg azt is tudom, hogy tobbszoroset kerestem mint egy szakmunkas.

" na az a plusz ami a vegen eladhatova tesz teget!!!"

Nyilvan. Es? Ez ujdonsag?

"Ps. Londonban az utcasepro havi 1100-1500 fontot keres, a mostani gyenge forinttal 400-500e, mikor a megelhetes ott havi 100-150 fontal dragabb (alberletek sajnos dragabbak, mint pest belvarosa, viszont elelmiszer olcsobb)."

Nem ismerem az angliai viszonyokat, a nemeteket ismerem. Namarmost az tuti nem stimmel, hogy a megelhetes alig tobb mint Pesten, mert ahol magasabbak a berek, ott minden ingatlan es szolgaltatas sokkal dragabb.

Ilyen urban legendeket en is ismerek, hogy Nemetorszagban egy pizzafutar is egymillat keres havonta....

"Pps. Te is jobban kereshetnel kevesebb munkaval (egy sepregeto gep tetejen kell uldogelni egesz nap) ott utcaseprokent mint a nemetaknel CNC kezelokent...igy a tudasod te is olcson adod...egy kukas szintjere ertekeled...eleg szomoru."

Maradjunk annyiban, hogy nem adom olcson. Es nem CNC-t kezelek.

sb

Hexer 2009.01.26. 12:42:59

@Shadowbull:
A BME-s diploma mint ugy magaban nem sokat er va nincs mogotte egy olyan ember aki akar is kezdeni a tudassal valamit, azaz fejleszteni. Sajnos amit mi itt megtanulunk az 10 evvel ezelot elavult volt, es ez ervenyes a legtob helyre. Igy mikor kikerulunk meg be kell hoznunk 10 evet es tapasztalatot hogy verge talan 30-35 eves korunkra felerjunk az elotunk jaro generacio szinjere...akkro mit is er a diploma? Szep bekeretezet papiron kivul amit az ember inomjenezesre hasznalhat es mutatgathatja hogy en ezt es ezt vegeztem.

Ebben azert mindketten egyetertunk...


Ellemben, leszolsz hogy:
"Maradjunk annyiban, hogy egyreszt fingod sincsen rola mennyit keres egy londoni utcasepro"
erre valaszolok es a vegen benyogod hogy igazabol neked fogalmas sincs...mert nem ertessz a lofakhoz. Szedd mar ossze magad es ne verd midnenbe bele az orrod mert csak teged minosit...

Az hogy londonban milyen a megelhetes, tudnam ragozni. 300 fontert egesz szobad van mindennel egyut (~100e Ft, ugyanez pesten a fele), berletek duplaja, kiveve a vonat, az nagyon draga, elemiszer olcsobb minimum 10-20%, szlgaltatas dragabb, de nem kell minden nap pizzat rendelni es fordraszhoz jarni...

Ott havonta 20-30e forintal kerul tobbe elni mindennel egyut, es akkor Londonban vagy egy kulturalt keruletben, ez ervenyes nagyreszben nematorszagra es austriara is!

w a s d 2009.01.26. 12:48:47

@BX_TD: De a BX- nek még a kéziféke sem a jó helyen fog, a hajtás helyét meg meg se említem.:D

ommm 2009.01.26. 12:54:07

Jól értem, hogy itt megint a más zsebében turkálás ősi, pogány hagyománya folytatódik?
A Belsőség autós blogon, ami azért van, hogy az autóbuzikat és autóimádókat összefogja?

Irigykedünk? Ahelyett, hogy örülnénk annak, hogy akad még olyan, aki szeret autózni és ezért hajlandó áldozni? Ilyen esetben teljesen mindegy, hogy Csikós gyűjteményéről vagy TZ kolléga Toyotájáról van szó.
Senki nem mondta, hogy ez olcsó szórakozás. Egy 2101-es Lada faragása sem az.
Ne szívjuk már egymás vérét uraim.

Shadowbull 2009.01.26. 12:57:36

@Hexer:

"Sajnos amit mi itt megtanulunk az 10 evvel ezelot elavult volt, es ez ervenyes a legtob helyre. Igy mikor kikerulunk meg be kell hoznunk 10 evet es tapasztalatot hogy verge talan 30-35 eves korunkra felerjunk az elotunk jaro generacio szinjere..."

Es ez nem igy van barhol masutt? A friss jogsis nem vezet ugy, mint aki mar 10 eve csinalja, aki 1 eve gitarozik, az nem tud ugy zenelni, mint aki mar 15 eve.

Mindennel igy van.

Jo, az utcasepro vezeteset valoban hamar meg lehet tanulni mesterfokon.

"ez ervenyes nagyreszben nematorszagra es austriara is! "

Nagyon nem.

Nemetorszagban dragabb a kaja, a lakhatas, az energia, az utazas, a szolgaltatasok, a biztositasok, sorolhatnam.

Talan a muszaki cikkek meg az autok meg a ruha nem.

Aztan ennyi volt.

Es Ausztriaban sem.

Persze ha valoban eletrol beszelunk, es nem egy szobaban nyomorgasrol egyetemistakent ugy, hogy otthonrol hozod a loncshust.

Namarmost akkor Anglia vagy teljesen ellentmond mindefele logikus kovetkeztetesnek, vagy a te informacioid nem teljes koruek.

De biztosan van itt olyan, aki kint el, majd az elmondja.

sb

w a s d 2009.01.26. 12:57:38

@ommm: Lehet, egy 1200s- t hasonló szintűre megcsinálni többe lenne...:D

SquareWire 2009.01.26. 13:06:26

@Hexer: Nem ellened kívánok felszólalni, illetve támadni/rágalmazni stb, de az angliai élet sajnos sokkal nehezebb az általad leírtaknál, mind anyagi és mind egyéb szempontokból nézve.

Az általam leírt tényeket nem egy, különböző társadalmi rétegben élő magyar emberre alapozom, beleértve magamat is...

A különböző költségekbe/kiadásokba tényleg nem mennék bele, ez a blog nem erről szól és én is elnézést kérek az offolásért.

Hexer 2009.01.26. 13:41:26

@Shadowbull: Ermberet valogatja hogy kinek milyen igenye van...van akinek vialg penze nem eleg, de ebbe ne menjunk bele.

En magam vasarolok 2 hetente tecsoba es nagycsrnokba, abbol fozok, ha anyma kuld valamit viszaadom, mert pesten olcsobb.
En tanitom a baratnomet fozni...lehet ezt igy is csak hozzallas kerdese.
Egyszer rendelt pizzat, en kidobtam az ablakon mert ha egyszer hozzaszokik hogy csak megrendeli akkor mindig zt fogja csinlani es sose lessz penze. felreertes ne legyen, nem ehezek, havi 10-15kg hus megvan :)

Na most ugyanezt megvenni nagyvonalakban ugyan annyiba kerul vagy meg olcsobb nemetroszagban, ausztriaban, es angliaban is...Tapasztalatbol beszelek.
Szombatgelyen vanna anyamek, ausztiraba jarunk at vasarolni. Kulfoldrol mikor autot hoztam akkor menetkozben nemeteknel lepodtem meg mennyivel olcsobb mint pesten az elelmiszer, jovet meg monacoban megaltm...ugysem voltam meg, ott a foldalatt van egy tecso szeru valami, nevet mar nem tudom, de az meg annal is olcsobb volt...
Nem kell itt elhitetni mindenkivel hogy ott milyne nehez meg nem is jobb igazabol mint itt...mert akkor nem mennenek tomegesen emberek kifele.

@SquareWire:

Nem tagadom azt amit irsz, van akinek nem jott osze, de arrol csak o tehet.
Ismerek olyant aki kiment 2 honapra es -100-al jott haza, vagy 0-ba, de olyat is aki hazahozott 250-300e ugyan ez az ido alatt, es mind ugyan olyan szintu melot kaptak.
Az hogy egyes emberek nem talaltak meg a szamitasukat ott az nem azt jelenti hogy nem erne meg kimenni, boven megeri csk ugy kell csinlani.
0 angol tudassal csoda hogy nem eri meg?
Vagy 1 het utan mindenaron hazajonne mart varja a csaladja...az nem fog dolgozni rendesen soha.

Nem mondom hogy kolbaszbol van a kerites odaat, ott is taknyosra kell dolgoznod magad de legalabb van latszata, ami idehaza...hat csak rengeteg szerencsevel.

SquareWire 2009.01.26. 13:50:19

@Hexer: Én olyat nem írtam, hogy lett volna olyan, akinek nem jött volna össze. Egytől egyig olyan emberekről beszéltem, akik szívvel lélekkel beleadtak mindent, jó angol tudással felvértezve jöttek ki szellemi munkát végezni (tehát nem fizikai munkáról van szó) és annak ellenére, hogy jó fizetést kaptak, azért korántsem olyan egyszerű az élet.

De azt is fontos megértened, hogy nem mindegy, hogy milyen életszínvonalon élsz és hol. Érted? Nem mindegy, hogy dzsuvát eszel, vagy normális kajákat. Nem mindegy, hogy a bérelt szobádban van-e normális fűtés, van-e normális tető, nem mindegy, hogy brixton-ban élsz-e, vagy richmond-ban.. El lehet tengődni minimálbéren is...de alacsony életszínvonalon. És ez így van a világ (majdnem) összes táján.

Hexer 2009.01.26. 13:57:47

@SquareWire:
Igazabol arra akartam ramutatni hogy ott csak az nem el meg kulturalt korulmenyek kozott aki nem akar, ithon meg sokan akrnka de egsem tudnak.

BX_TD 2009.01.26. 13:58:44

"Egyszer rendelt pizzat, en kidobtam az ablakon mert ha egyszer hozzaszokik hogy csak megrendeli akkor mindig zt fogja csinlani es sose lessz penze.

Ööööö... elnézést, de nem teljesen világos, hogy akkor most kit/mit is dobtál ki az ablakon? A pizzát, vagy a tékozló nődet? (esetleg mindkettőt?)

" felreertes ne legyen, nem ehezek, havi 10-15kg hus megvan :)"

Gondolom naplót vezetsz róla... külön kategória a "megevett hús"... esetleg osztályozod is, vagy vörös-fehér egyre megy? Legyél má' kicsit precíz.....

Köszönöm neked a szerzett vidám pillanatokat...

Van egy elméletem, miszerint aki a "lesz"-t 2 sz-szel írja... ... ... eddig bejött...

SquareWire 2009.01.26. 14:00:54

@Hexer: Ez teljesen így van.Korrekt.

Bell & Sebastian 2009.01.26. 14:10:48

T. Szerk!

Ha csak a témáról szabad, nem sok választás marad:

1., Miért ezt az autót?
2., Miért pont így?
3., Gratulálok, csak így tovább!

Jó volt ez, van itt élet!
Ha tárgyszerű vagyok, öt ember jött be, akit érdekelt a téma is.

Akkor meg rosszul csináljátok...
Mivel általában ezt érdektelenségnek nevezik.
Viszont nincs kockázat benne, ami nagy előny.
Sajnos a viták visznek előre, az meg ritka. (Érdemi)
Kinél van a bölcsek köve? Aki fizet, annál. Mert ez így szokás, ettől konzum-kapitalizmus, és nem Nepáli Királyság.

Leértekelődtek a műszaki tudományok. Is.

SsPL71 (törölt) 2009.01.26. 14:11:31

@Hexer: Ne haragudj, de látom te annyira igénytelen vagy, meg pénzsóvár, hogy még rendes billentyűre sem költesz, nem baj ha pár betű nem működik rajta...neked úgy is jó. :)

BX_TD 2009.01.26. 14:13:42

@Hexer:

Ja... most már csak az "akar"-t kéne definiálni... úgy talán még értelme is lenne...

pityesz_323i (törölt) 2009.01.26. 14:18:55

@megszaLott: hát ez kurva nagy hiba volt, mert a fejemre nőnek a kupésok... ;-)

Shadowbull 2009.01.26. 14:22:54

@Hexer: "menetkozben nemeteknel lepodtem meg mennyivel olcsobb mint pesten az elelmiszer"

Aham. Nekem meg nem tunt fel, pedig mi (az asszony foleg) minden nap itt vasarolunk. Az elelmiszerek kis resze ugyanannyi mint otthon, ezek foleg az elore elkeszitett konzervkajak, meg a hulladek, a tobbi dragabb, a hus/zoldseg/gyumolcs/pekaru meg a tobbszorose.

Birom hogy azok akarjak elmeselni hogy mennyire kerul az elet Nemetorszagban aki egyszer megallt vasarolni egy benzinkutnal annak, aki evek ota itt el csaladdal, nem vendegmunkas eletvitelre berendezkedve.

"Nem kell itt elhitetni mindenkivel hogy ott milyne nehez meg nem is jobb igazabol mint itt...mert akkor nem mennenek tomegesen emberek kifele."


Lattam mar nehany embert koppanni, amikor par honap utan mindent osszeszamolva kevesebb penze maradt itt, mintha otthon maradt volna.

Lattam mar ugy embert kijonni ide dolgozni, hogy alairta a munkaszerzodeset ugy, hogy fogalma nem volt, mennyi az alberlet, mennyi marad neki nettoban, es milyenek az egyeb koltsegek.
Csak felszorozta a bruttojat, aztan orult, hogy az milyen iszonyatosan sok, es a leki szemei elott megjelent, amikor az uj bejemvejebol kikonyokolve vegiggurul a kisfaluja foutcajan...

Az emberek olyan tajekozatlanok, hogy az hihetetlen, es az urban legendeknek hisznek. Egymast oltjak otthon a marhasagokkal. Utana meg koppanas, meg panaszkodas.

Ha csak egy ember is picit utananez a dolgoknak, mielott elhamarkodottan dont, mar akkor jot tettem.

Amugy meg en mindenkit arra biztatok, hogy jojjon ki, probalja meg. Utana lehet meselni otthon, hogy milyen jo, meg milyen konnyu.

Valoban jobb, valoban konnyebb, mint otthon, de nem mindenkinek.

sb

Hexer 2009.01.26. 14:24:57

@SsPL71: De megis sikerul elolvasni :)
Sose volt ekezetes billentyuzetem, ami van azt is rendelesre hoztak, mert errefele nem arulnak angolt, csak ekezetest.

@BX_TD:

Az "akar" egy nagyon szuk nepcsoport magyarorszagon...letszama parszaz fore becsulendo...

Bell & Sebastian 2009.01.26. 14:33:04

Külföldön dolgozó Honfitársaim!

A bevétel oldal mellett a vessteségekről nem esik szó.

Family? Nation? Town & Country?

Mohamed koporsójaként lebegni ég és föld között?
Megfizettek, megfizetünk csak itt nem fizetnek.

Csak tárgyszerűen! (Beszéljünk a driftelésről...)

Hexer 2009.01.26. 14:54:56

@Bell & Sebastian:

Driftelesrol nem beszlni kell hanem csinlani :)

Bell & Sebastian 2009.01.26. 14:58:27

Csinálnám én, csak miből, vazze?

(Basszus, itt állok a kályhánál...)

Shadowbull 2009.01.26. 14:58:42

@Bell & Sebastian:

"A bevétel oldal mellett a vessteségekről nem esik szó."

Nyilvan. Sok kompromisszumot igenyel.

Bar csaladdal egyutt egyaltalan nem szornyu. Ha egyedul lennek, kethetente ingaznek, a lanyom meg csak keprol ismerne, az nagyon rossz lenne. Sot, ugy nem is csinalnam.

Viszont nem csak a penz a motivacio. Sot.

Van aki azert megy kulfoldre, mert olyan melot csinalhat, amit sehol masutt a vilagon.

"Beszéljünk a driftelésről..."

Oke.

TZ tud egyaltalan vezetni? :)

sb

Bell & Sebastian 2009.01.26. 15:06:56

Vannak tapasztalataim...

Összeségében: vagy a piros, vagy a fekete.

Megjátszottam a nullát. Nem éri meg... Drága.

Maci_GSXR1000 2009.01.26. 15:24:32

@pityesz_323i: igen, mert érdekelt a cikk ezért beleolvastam, azután jöttek a hsz-ek amiknek mindig az a végük, hogy a 84-es 1,6os paripát elkezdik egy 2009-es M3hoz mérni :-) De legalább az 1.0-s suzukim 180 lovas, és hátsókerekes.. és csak 170kg :-)

Sanzistift 2009.01.26. 15:26:46

A tegnap estiért elnézést kérek mindenkitől, kicsit elszállt a fejem.

Régen voltam otthon, itt tökegyedül vagyok, a lakásban is, és ez néha kiborít.

Megkövetek mindenkit, akit megbántottam.

Sajnálom.

ocsisajt78 2009.01.26. 15:40:06

Ezeket az off kommenteket nem lehetne kitorolgetni? itt ertek a CNCmester vs worldpain style kommentekre... mert KURVARA nem ide valok... -.-

Bell & Sebastian 2009.01.26. 15:51:11

ocsisajt!

Ki lehetne törölni. Mi maradna?

Sanzistift!

Ne furdaljon a lelkiismereted!
Úgy volt jó, ahogy volt. Mindnyájunk okulására...

CsAbIkA 2009.01.26. 15:57:54

ocsisajt:

Az off hozzászóló is növeli az oldal látogatottságát, nem érné meg.

Én is tuningolok ám! Egy éve vettem egy ibizát, kockát porsche systemmel. Le volt rohadva a kipuff, kapott szép újat ami mostanra eldugult(??) meghegesztettem a régi barkácsgyártott vacakot és ismét megy a gödöllői dombon 120-at :)

Amúgy ha lenne sok-sok pénzem...
akkor is motorokat vennék :p

Seca81 2009.01.26. 16:47:14

Ezt a "drágább a kaja dajcsban mint itthon" dumát felejtsük már el végre!
Nagy tévedés, nem drágább!!!

Továbbá igenis arányaiban sokkal jobbak a külföldi keresetek mint az itthoniak! Ez 100, ezzel nem is érdemes vitatkozni!

A diploma megkönnyíti a munkakeresést, több lehetőséghez juttat, de ez még nem jelenti azt, hogy nem kell keresgélni. Ami ennél is fontosabb az az ismeretség, enélkül vergődhet a diplomás illető, és lehet, hogy a helyére a csoportvezető unokaöccsét veszik fel diploma nélkül...

Ez a tákolmány szerintem isteni!
Hány kiló úgy mellesleg?

Maci_GSXR1000 2009.01.26. 16:58:05

@Sanzistift: dugni kell időnként ... :-)

foolproof 2009.01.26. 17:22:08


Ez egy tákolmány. End of story,

tanulo 2009.01.26. 17:41:31

Jó a gépkocsi.

Más:

-Cola 2,5l = 2,19 eu
-1 kg alma v. narancs = cca. 1 eu
-lakás 300 eu-tól (kb. 150-200eu rezsi)
-auto köt.biz. 760 eu/év (corsa)
-fodrász,mozi,étterem (2-3x drágább mint otthon)
-minimálbér netto 800 eu (kukás 1000-1100 eu)

Ez van most ausztriában (Bécsben).Mindenki döntse el maga,hogy ez tényleg a "dolce vita".
Nulla szakmai- és nyelvi gyakorlattal nem kapkodnak utánatok, azért ezt tartsátok szem előtt.
Ja, és a diplomátokat itt honosítani kell!!!

Üdv,és bocs az Off-ért

Shadowbull 2009.01.26. 17:53:35

@Seca81:

"Ezt a "drágább a kaja dajcsban mint itthon" dumát felejtsük már el végre!
Nagy tévedés, nem drágább!!! "

Nem a fenet nem. Csak ami eszembe jut, egy perec 45 cent, egy 75 dekas kenyer 1,50 korul, egy bagett 70 cent, egy zsemle 30 cent. Csirkemell kiloja 8 euro korul, disznohus is valami 7 eurotol felfele.

10 deka sajt 40 centtol felfele, kilo narancs 90 cent.

Ebbol mi is volt az olcsobb?


"Ami ennél is fontosabb az az ismeretség, enélkül vergődhet a diplomás illető, és lehet, hogy a helyére a csoportvezető unokaöccsét veszik fel diploma nélkül..."

Ha jo vagy, nem kell semmifele ismerettseg.

sb

Shadowbull 2009.01.26. 17:56:31

@tanulo:

"-lakás 300 eu-tól (kb. 150-200eu rezsi)"

Lakas errefele inkabb 600-tol, de azok kis lepukkant lyukak.

"minimálbér netto 800 eu (kukás 1000-1100 eu)"

Errefele nincs minimalber, csak nehany teruleten.

Es bizonyos diplomakat nem kell honositani.

sb

tanulo 2009.01.26. 18:05:46

@Shadowbull:

Szia!

Nem akartam mást csak a
valóságot megvilágítani a "tündérálmot" kergetők előtt.

Seca81 2009.01.26. 18:08:17

@Shadowbull: Üdítők, chips, zöldségek, gyümölcsök, csoki, alkohol, fél kilós kenyér - ezeket nagyságrendekkel olcsóbban vettem mint idehaza. Tudom, mondtad, hogy München környékén élsz, én 600-zal feljebb voltam, ott olcsóbb volt.

Ha jó vagy és jelentkezel egy céghez friss diplomásként, kb leszarják, hogy milyen jó vagy. Ránézésre vagy az interjú közben nem derül ki, hogy ki mennyire tehetséges. Lehet bárki intelligens, jó kiállással, jó beszélőkével, ettől függetlenül simán elküldhetik. A diploma eredményeit sok helyen nem nézik...
Itthon többet ér az ismeretség. Ez tapasztalat.

akiak 2009.01.26. 18:18:02

uuuu, az utolsó 100 kommentet végigolvasva, nem nagyon találtam hozzászólást a cikkhez..
mint mindenhol,mindenki okosabb mindenkinél...
szerintem inkább beszéljünk erről az igényesen átalakított kocsiról, amiből már nem sok van az országunkban, pedig régen felkapott darab volt..
pár éve, a "falumban" volt vagy 10 darab belőle, most talán 2 ha van, azok is elég romosak..
TóthZé jól döntöttél, hogy ezt a típust választottad,(pedig én elvakulvt BMW-s vagyok, de meglátom másba is a jót) és örülök, hogy vannak még igényesen dolgozó emberek, akik nem adnak ki moslékot a kezei közül..
és aki azt mondja, hogy ez a kocsi tákolmány, akkor az még sose ült átépített autóba, de az ilyen ne is üljön, mert úgyse értené..
na majd a driftedzésen megsasolom közelebbről is a típust, már ha odaférek a tömegtől:)

jtrencsenyi 2009.01.26. 19:00:13

@Maci_GSXR1000: te! A GSXR1000-et is a bajorok faragjak? :)

Shadowbull 2009.01.26. 19:08:48

@tanulo: En is csak ennyit akartam.

sb

Shadowbull 2009.01.26. 19:16:45

@Seca81: Igen, van ami olcsobb, kola csipsz, csoki, arra mondtam hogy hulladek.

Az alapveto elelmiszerek keves kiveteltol eltekintve dragabbak.

Azert nekem eleg jo osszehasonlitasi alapom van, en otthon is kovettem a kiadasainkat meg itt is.

München valoban a draga helyek koze tartozik, de csak azert mert itt a fizetesek is magasabbak.

sb

Shadowbull 2009.01.26. 19:19:25

@Seca81:

"Ha jó vagy és jelentkezel egy céghez friss diplomásként, kb leszarják, hogy milyen jó vagy. Ránézésre vagy az interjú közben nem derül ki, hogy ki mennyire tehetséges. Lehet bárki intelligens, jó kiállással, jó beszélőkével, ettől függetlenül simán elküldhetik. A diploma eredményeit sok helyen nem nézik...
Itthon többet ér az ismeretség. Ez tapasztalat. "

Nekem meg egesz masok a tapasztalataim. En ugy kaptam allast frissdiplomaskent multinal, hogy nem volt ismerettsegem. Se a felesegemnek, se a hugomnak, se a sogoromnak.

Sot, igazabol nem nagyon ismerek senkit, aki ismerettseg alapjan kapott volna allast nagy cegnel.

Kis-kozepes cegeknel tuti szamithat, de multinal nemigen.

Namarmost kezdokent mindenki igyekezzen valami nagy multihoz.

sb

mx3 2009.01.26. 19:47:16

@Sanzistift: Hát te egy eyszemélyes gyár vagy. A kedves felmenöd az gyártja le a szerszámokat, ahogy te irod. Ja: a német nyelvben a V az fau azaz F ezért a varum az warum. De mi köze ennek az egésznek egy autokrol szolo bloghoz?

mx3 2009.01.26. 20:05:07

@Shadowbull: Németországban nem drágább az energia mint Mao.-n. Söt ha ésszel vásárolsz az élelem sem. Viszont több a fizu.

Shadowbull 2009.01.26. 20:14:18

@mx3:

Csak amit gyorsan talaltam:
München:
aram: 20,62 cent/KWh
Györ
42Ft/KWh

Ez meg baratok kozott is legalabb 25%-kal dragabb.

A gazt keresd ki te.

A dizel ma 1,04 volt, a benzin 1,16.

sb

Seca81 2009.01.26. 21:24:34

@Shadowbull:

Pia: kólát utálom, üdítő a narancslé, ananászlé, őszilé, ásványvíz is.
A csoki pedig egészséges, persze nem mértéktelenül.
Továbbá írtam a kenyeret és a zöldség-gyümölcsöt amelyeket lényegesen olcsóbban vettem.
Hollandoknál pedig sajtot vettem sokat. Összehasonlíthatatlan az itthoniakkal...


Akkor szimpi lehettél a vezetőnek, gondolom a nyelvtudás sem volt másodlagos szempont.
Én viszont a multiknál nem vagyok járatos, ilyen helyre még nem jelentkeztem :S viszont ahol eddig dolgoztam, mindet ismerőssel intéztem. Eddig bejött :)

Diploma után németben lett így munkád?

Shadowbull 2009.01.26. 21:56:24

@Seca81: "Továbbá írtam a kenyeret és a zöldség-gyümölcsöt amelyeket lényegesen olcsóbban vettem. "

Pontosan ezzel van bajom :) Ezek pont azok az elelmiszerek, amik errefele a tobbszorosebe kerulnek. De akarhol jartam meg a nemeteknel, mindenutt igy volt.

"Akkor szimpi lehettél a vezetőnek, gondolom a nyelvtudás sem volt másodlagos szempont."

Akkoriban eleg komoly kivalasztas volt, AC, rengeteg jelentkezobol lettunk kivalasztva. A nemetem annyira nem volt jo.

"Diploma után németben lett így munkád?"

Nem, 7 evet dolgoztam Gyorben. Egy nagy nemet autogyar leanyvallalatanal :)

sb

Shadowbull 2009.01.26. 21:57:53

Hogy temanal maradjunk.

TZ, ezt a hajtorudas kerdest korbe kene jarni, mert erdekel, milyen konkret tapasztalat mutatott arra, hogy a nehezebb hajtorud ebben az esetben jobb.

sb

JDM Kids 2009.01.27. 00:01:38

Írok a témához kapcsolódóan is (talán még nem off a TC-n autós témában hozzászólni):
"Szinte alig maradt eredeti gyári alkatrésze."
- Szégyen lenne, ha a sok beleölt pénz, és munkaóra után gyári cuccok lennének a "versenyautódban".

De ahogy az illesztések kinéznek azon a kocsin, az első lökhárító és a lámpák szinte üvöltenek, ha az oldalát nézem az sem szebb...botrány. Képzelem a mechanikai dolgokat...
Egy "versenyautónak" sem kellene ilyen igénytelennek lennie. Nézd meg a japán gépeket.

Pasas 2009.01.27. 00:36:53

Ha már ennyire elment a topic, egy kis ízelítő Norvégiából:
1 zsömle:180ft
70dkg kenyér(a legolcsóbb):1200ft
norvégmintás pulóver:60000ft-tól
1.5l kóla:1200ft
doboz cigi:2500ft

2-More 2009.01.27. 13:01:01

@streetsta:

Csak hogy kettőt kiemeljek:
Quaife: rallyautókba is gyárt/gyártott váltókat, difiket, meg OEM beszállitója is nemegy gyárnak. Ott "kicsit" van know-ho meg R&D, szóval, kurva szar példa. Mellesleg, van saját szabadalmuk ami koppra ugyanazt tudja mint a torsen difik. Pl. Ennyit arról hogy nem fejlesztenek.
Tokico: Fékben az egyik legnagyobb autóipari beszállitó, szóval az sem épp egy garázsBT.
A másik kettőre, hááát.....az OK hogy nem csipem a Sparcot, de mikor a Le Mans-on oldalról odakacsint a Sparco oltópalack, nekem nem az esett le hogy ott szebb volt a marketingescsaj.
Igen, vannak kókány cégek, neked sikerült pont hármat kiemelni, ami meg kurvára nem az.

XJS · http://www.ae86.hu 2009.01.27. 14:34:35

@2-More: Volt ott nemi ironia, sztem, amit nem vettel eszre...

@Shadowbull: szamtalan user tapasztalata mondja, hogy a BT hajtorudakat a gyari limit felett forgatni nem biztos, hogy egeszseges. Kicsit "tul" konnyitette oket a Toyota ehhez. A ST rudakat meg hajtjak 11k-ig siman. Egy elkurt visszavaltas, es mar ott is vagy...Szerencsere errol a motorrol es a kulonbozo verziok kulonbozo alkatreszeirol sok gyari anyag es nagyon sok angol forras ir, koszonhetoen a versenyhasznalatnak (A Formula Atlantic szeriaban tavaly elottig ez volt a sztenderd motor, akkor valtottak a Cosworth fele Mazda MZR-re az uj Swift kasztnival egyutt)

2-More 2009.01.27. 15:35:15

@XJS:
Nem ez lenne az első eset :D

Sanzistift 2009.01.27. 17:59:31

@mx3:
Kedves mx3!

Te vagy a második, aki veszi a bátorságot, hogy nekiálljon személyeskedni.
Amit én annak ellenére sem engedtem meg magamnak, hogy idegileg túlhajtott, "elmebeteg állapotban" voltam.

Ki is vagy te? Mert nekem senki.

Ha esetleg nem felfogószerszámokra gondoltál, esetleg készülékekre, akkor ne pofázz bele a forgácsolásba, vagy nyisd nagyobbra a csudaszéles látóköröd.

Neked logikusnak tűnik, hogy legyártok egy fúrót, például?
Mert, aki ebben a szakmában dolgozik, az tudja, miről beszélek.
Aki meg nem ebben dolgozik, az minek szól bele, anyázva?

A stílusodat nem akarom átvenni, de sepregess a saját házad udvarán.

Egyébként el lehet gondolkozni a kollektív birkaszempontokon is.
Jöttem én, elborult aggyal, és nekiálltam nem kímélni senkit.

Normális esetben, és a másik oldalról nézve figyelmen kívül hagyom az illetőt.
TI ezt nem tettétek meg, pedig attól valszeg észbe kaptam volna, és leállok idejekorán. De ennyi esze senkinek nem volt, pedig de sok okos ember írogat ide..

Tehát a téma szétoffolásában tevékenyen részt vett itt szinte mindenki.
(tisztelet a kivételnek)

A némettel kapcsolatban, nem a nyelvtudásom miatt tartanak itt, hanem a szakmai tudásom miatt.
A szakrajz pedig németül is ugyanaz, mint magyarul, okostóni.

Tehát, kedves "akárki", legyél szíves a saját felmenőiddel foglalkozni, ne az enyémekkel.

Az alpári stílusodra pedig nincs boccsánat, minősítetted magad.

Lehet ezt a kommentet is mazsolázni, ízekre szedni, és kiragadni belőle kifejezéseket, mert úgy látom, hogy ez itt úgyis divat.

Ajánlom magamat, kedves "uraim".

gin74tonic 2009.01.28. 18:11:23

szerintem a szerzo beragott hogy valaki ocskazta a hacsijat es azert szuletett e cikk. a kocsi szep amugy, hogy jo is e azt majd az ido, mindenesetre egy kis alfoldi falu koltsegvetese elment ra....

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.01.28. 21:40:14

@2-More:
Nos, asszem XJS kollega meglátta a lényeget, szerintem te is csak azért nem vetted a lapot, mert ki voltál hegyezve azokra, akik az ilyen dumákat komolyan is gondolják. Persze, nem mondom, hogy nem lehet ész nélkül berakosgatni egy kocsiba a jó cuccokat, ezzel nem a kívánt hatást elérve, de hogy ezt a kocsit valaki tákolmánynak nevezi, már bocsánat, de nem vall túl nagy hozzáértésre. Kis túlzással, mintha egy WRC vagy WTCC gépet nevezne valaki összelapátolt sufnituningos szarnak.

dextercapo 2009.01.29. 13:34:30

@streetsta: mert az . minden osszelapatolt szar a perfekt konzumidiota szerint aminek nem egy alvazszamhoz tartoznak az alkatreszei , vagy tobb mint harom eves (onnantol ciki , ottol gaz , tiztol szar) . (az elso az osszelapatolt , a masik a szar definicioja)
a szep uj vilagban a szalon sx tobbet er mint egy tizeves rolls .

RallyeFan 2009.04.02. 09:13:18

Anyám borogass! Mi van itt? :)

Nem a "témához" kapcsolódva, nagy tisztelet jár az építőnek, nem semmi verdát hozott össze!

Elnézést a közbeszólásért! ;)
süti beállítások módosítása