A napi munka után vacsoránál újra előkerült a szokásos kérdés: hogyan is látjuk az autóipar, a motortechnika jövőjét úgy általában.
Három perc múlva a villanyautó a téma. Tudják, amit este bedugnak a konnektorba, feltöltik, és másnap reggel hangtalanul suhanva indulnak a dolgozóba.
Annyira hangtalanul, hogy a közlekedés többi résztvevője (például a gyalogosok, kerékpárosok) számára szokatlan veszélyt jelentenek a hirtelen a semmiből felbukkanó, majd tovasuhanó járművek. A szabályalkotók máris törhetik a fejüket, milyen mesterséges zajkeltő eszközt és zajszintet írjanak elő számukra. A teherautók tolatás közben hallható fülsüketítő sípolását, mint lehetőséget hamar elvetettük. A pokolba kívánnák a tulajdonosok, a gyalogosok, és úgy általában az egész világ.
Pedig erre a problémára is megvan már a bevált, kidolgozott üzleti modell. Állított be, töltött le, másolt át, vagy szerkesztett Ön már csengőhangot a telefonján?
Na ugye.
Az igazán élelmesek pedig a jó üzlet reményében máris kezdhetik digitalizálni a motorhangokat. Látott, hallott valahol egy dögös Bugattit? Rohanjon a mikrofonért!
A csengőhangok divatjából kiindulva mindenképp érdemes lesz még IFA-t, trabantot, továbbá gőzmozdonyt és lovaskocsit is digitalizálni.
És Ön, kedves Olvasó, milyen motorhangot töltene le?