Spóroljon a szívással

Az autópálya használat alapvető tudnivalói

  2008. május 25. - Autójogász Címkék: matrica autójogász

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Irány az aszfalt?
2009-04-26 09:05:13

  Milyen quadot lehet közútra kivinni, és a szabályoknak megfelelően közlekedni vele?  Vélemények az azonos

Kiszorítás
2008-12-28 00:43:57

  Egységes egészségügyi határérték megállapítása igen bonyolult, mert sok aeroszolképző anyag már

Nem jönnek…
2008-10-26 00:01:00

  Kimutatták, hogy a 20 éven aluli vezetők okozzák a balesetek 10%-át és a 24 éven aluliak a 25%-át. A

Parkolási amnesztia
2008-08-24 09:14:00

  Lehet, hogy az Alkotmánybíróságon valóban elvérzik a jószándékú, tiszta helyzetet teremtő és a


„Éves autópálya matricát vásároltam, de eladtam autómat. Hogyan vihetem át új autómra az autópálya használatának lehetőségét?”- kérdezte egyik olvasónk.

Vélemények az azonos című cikkünk témájáról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr31483899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quattroman 2008.05.25. 10:02:41

Az E matricas baromsag: a nyugtazo üzenetet 1 evig megörizni!
ki ez a gyepagyu aki ezt kitalalta???
a telefonom se bir ki egy evet, nem hogy az sms-ek meglegyenek benne ennyi ideig!!!!!!!
Miert nyaron dragabb? nert tövbben hasznaljuk es több a bevetel vagy azert mert ilyenkor kell sok havat letakaritani rola?
Szerintem a teli üzemeltetes a költsegesebb.
A matrica megszüneseröl meg annyit hogy igy sokkal nehezebben követhetö a több soför altal hasznal jarmü ervenyesege!
Szamla leadva elszamolasra, valtotarsat külön ki kell kerdezni hogy mikor is..... csupa hülye magyaros BÜROKRATIZMUS!!!!

arthur877 2008.05.25. 11:33:07

Úgy tudom, hogy az autópálya felügyeletben van lehetőség az éves "matrica" átírására másik gépjármű vásárlásakor.

antimason 2008.05.25. 11:38:07

Ötlet: Ha valaki véletlenül feltéved egy autópályára, és nincs matricája, rögtön álljon félre a leállósávba és vegyen mobillal matricát. Majd hajtson tovább.

TD 2008.05.25. 11:40:32

1 apró hozzáfűznivaló:
Mikor a benzinkutas ellenőrizteti a rendszámot veled és hanyagul eléd dobja papírt, hogy akkor ezt most gyorsan írd alá, mindneképp ellenőrizzétek az érvényességet is, hogy jól adta-e ki, mert velem előfordult, hogy reggel 8-kor aznapra kért matricából következő napra érvényes matrica lett... Nekem meg jött a büntetés... Végül azért a sztori happy end lett, mert kifizette a büntetést a benzinkút anyacége (az autópálya kezelő viszont tényleg elhajtott a búsba egy 5 oldalas szabvány szöveggel, mondván, hogy nincs méltányosságra lehetősége...))

2Bálint 2008.05.25. 11:47:16

T!

Hasonló velem is előfordult. Hülye benzinkutas picsa elírta a rendszámomat.
Utána meg jött a duma, hogy ugye aláírtam. A matriván jó szám volt, de az ellenőrző szaron nem.

plusz 1000 forintom bánta...

TD 2008.05.25. 12:01:55

2!

Nekem sajna ez nem volt megoldás, mivel az érvényesség ideje volt elrontva.. És persze aláírtam az ellenőrző papírt... A vicces a dologban az, hogy ha tételesen megnézed a papírt és csak utána írod alá, netán még ÁFA-s számlát is kérsz (amit 10-ből 8szor elrontanak Te meg rohangálhatsz a központba, hogy javítsák ki) akkor meglincselnek a sorban mögötted lévők....

spanyol inkvizíció 2008.05.25. 13:09:26

antimason: szerintem rohadt nehéz véletlenül felhajtani egy autópályára, hiszen mindenhol van előjelző tábla (1km-es és 500m-es is), úgyhogy meg lehet azt a matricát venni előre is. nem mellesleg pedig az autópálya leállósávjában műszaki okból (ill. forgalomellenőrzés céljából) történő megállást leszámítva tilos megállni.

Rocko- 2008.05.25. 13:10:30

nagyon jó cikk, csak éppenséggel az maradt ki a korrekt tájékoztatás jegyében, h a kategóriák mit jelentenek.

Quattroman 2008.05.25. 13:10:46

Hat ez a rohadt bürokracia amiröl irtam!
mennyivel egyszerübb az osztrak veszel-felragasztod-közlekedsz, nincs-fizetsz modszer. megis van penzük az utakra:(((
a mosonmagyarovari fizetökapunal meg mikor vegre sorra kerülsz akkor mondja a kezelö itt nem tudsz kartyaval fizetni csak kettövel mellette.
Honnan a F-bol tudja az ember mikor besorol?
Hogyan allsz at mikor mögötted 8an allnak?

Quattroman 2008.05.25. 13:16:06

spanyol inkvizicio!

Pl ugy ahogy a parom a multkor!
Ugyanis ritkan jar az M5 kivezetö szakaszan es elnezte a kijaratot a nullasra, a belsö savbol pedig nem egyszerü kijönni a magyar közl.moral mellett;(((
igy maris a fizetös szakaszon talalta magat.

Mrgtvl 2008.05.25. 13:43:15

Kaptam egy level, hogy 04.11.-én matrica nélkül használtam a pályát. A kocsi velem együtt otthom parkolt, gondoltam megnézem a bizonyítékként készült matricát az ügyfélszolgálaton. A fotó egy fekete-fehér kép amin a rendszám, a motorháztető egy kis része, a két lámpa fele és a lökhárító egy kis része látszik, a környezetből, hogy hol készült a kép(egy parkolóban is lehetett mert a környezetből semmi sem látható), mikor(mert a dátum ott van a képen, de ilyet a 3 éves fiam feltesz a bármilyen képre) tehát semmi. Röhögtem egy jót, hogy ez nem bizonyíték, de az igazi flegma, antipatikus kolléga az ügyfélszolgálaton felhomályosított, ha most nem fizetek, 15 nap elteltével a 15 ezerből 60 ezer lesz. Irhatok még akár levelet is, hogy az elégedetlenségemnek hangot adjak, hogy már pedig Én a kérdéses időpontban otthon voltam és nem az autópályán, amit bármivel bizonyítani is tudok, az nem jelenti, hogy nem kell fizetni. Majd a szerv egyik tagja elbírálja, hogy ugysincs igazam. Tehát ismét rájöttem, hogy itt mindent lehet az államnak,(Állami Autópályakezelő Zrt.) bármit tehetek, csak felesleges idegeskedés és pénzkidobás lenne.

cseper 2008.05.25. 17:17:06

Én bevezetném a járda matricát, a park matricát, a vizpart matricát. Hiszen ezeket is közpénzből fejlesztik és ha nem járok mondjuk vizpartra akkor én nem élvezem az előnyeit, tehát az fizessen aki oda akar menni. Hol vannak az emberi szabadságjogok. Elfogunk e jutni oda hogy a járdákra sávokat festünk fel és akinek több pénze van az a nem tömött sávokat használja majd.

Rocko- 2008.05.25. 17:46:49

Quattroman 2008.05.25. 10:02:41
"Miert nyaron dragabb? nert tövbben hasznaljuk es több a bevetel vagy azert mert ilyenkor kell sok havat letakaritani rola?
Szerintem a teli üzemeltetes a költsegesebb."
több ember + maagsabb árak = magasabb bevétel. ilyen egyszerű.

TD 2008.05.25. 11:40:32
"az autópálya kezelő viszont tényleg elhajtott a búsba egy 5 oldalas szabvány szöveggel, mondván, hogy nincs méltányosságra lehetősége..."
hmm, akkor a mentőnek meg a tűzoltóknak van matricájuk, őket megbüntetik?

cseper 2008.05.25. 17:17:06
én már gyártom itthon a levegőmatriáckat! ;)

L-Zo 2008.05.25. 18:49:53

Nem kell szarozni matricákkal, parkolójegyekkel. Audit vagy BMW-t kell venni. Nem kell új, csak nagy legyen, és lehetőleg fekete. Azzal bérletet váltunk mindenhova. Csak végig kell sétálni a belvárosban, kik parkolnak cetli (és persze mikuláscsomag...) nélkül nap mint nap. Drágább az autó, de visszahozza a különbözetet. :-)))

colt 2008.05.25. 19:02:06

Az mekkora fosság már hogy ha a benzinkutas hibázott, vagy csak akármit szeretnél változtatni, akkor egy ezrest mindenképp fizetned kell hogy ne 15-öt kelljen...
Gusztustalan hogy mindig, mindenért eljárási díjat kérnek. Akkor minek fizetek adót? (Ja, én befizetem.)

ColT 2008.05.25. 19:07:20

@Quattroman : A telefonról az SMSeket le lehet archiválni szgépre. Én le szoktam, mert van pár olyan, ami egyszer jön az életben + jó emlékeztetők :) Más kérdés hogy mióta fogadják el az SMSt bizonyítéknak, ha szerkeszthető... OK hogy a szolgáltató megőrzi sokáig, de kíváncsi leszek arra hogy a magyar mobilcégek mikor ásnak majd elő egy éves smst... :(

Szarjon sünt aki kitalálta ezeket a marhaságokat! Meg egyáltalán, a fizetős autópályát.

Quattroman 2008.05.25. 19:50:08

ColT!
Te valoszinü a modern kor gyermeke vagy es a billentyüzetröl is tudsz enni,(ne vedd sertesnek) en tul az 5.ikszen megtanultam es elvagyok a szamitogeppel de gondolj csak bele milyen sok ember kepessegein vagy lehetösegein tul van az archivalosdi.
Mas. Motorozni szoktunk a barataimmal ha idönk engedi,
Az en gepem Nemet rendszamos, ugy adodott hogy palyan jövünk haza mert csak. Vettünk E matricat,
az enyem egy szazassal többe került. MIERT?????????????
Ui. a telefonom Westel ill. T-Mobil tehat?????

Gabor 2008.05.25. 20:15:19

Az autopalya-kezelo egyszeruen hazudik, amikor az allitja, hogy a rendszameliras eseteben jogos a potdij. A kozuti kozlekedesrol szolo 1988:I. tv. 33/A. §-anak szovege teljesen egyertelmu: "33/A. § (1) A külön jogszabály szerinti díjköteles gyorsforgalmi utak meghatározott időtartam alatt - 3500 kg megengedett össztömeget meg nem haladó gépjárművel - történő használatáért díjat (használati díj), ennek elmulasztása esetén pótdíjat kell fizetni." Ugyanitt az (5) bek.: "(5) Amennyiben a használati díjat nem fizették meg, a díj beszedésére jogosult szervezetek, illetve a díjfizetés ellenőrzésére jogosult szerv vagy az általuk - az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter egyetértésével a miniszter által jóváhagyott megállapodás alapján - megbízott gazdálkodó szervezetek a jogosulatlan úthasználat időpontjától számított 60 napos jogvesztő határidőn belül kötelesek postára adni a külön jogszabály szerinti pótdíjfizetési felszólítást. ... A pótdíjfizetési kötelezettség egy év alatt évül el. A pótdíj után késedelmi kamat nem követelhető." Vagyis: a potdij AZ UTDIJ MEGFIZETESENEK ELMULASZTASAT szankcionalja. Nem a rendszam elirasat, nem a matrica kiragasztasanak hianyat (mert dec. 31. elott erre hivatkozva is tortent potdijazas), nem a felhajtas utan tiz perccel tortent utdijfizetest, hanem egyszeruen azt, ha NEM FIZETTUNK UTDIJAT. Ha igazolni tudjuk, hogy az utdijat megfizettuk, ugy a potdijnak semmilyen jogalapja nincsen. Polgari eljarasban pedig szabad bizonyitas van, bizonyithatunk okirattal, tanuval, stb. (pl. a velunk utazok tanuvallomasa is megfelelo lehet vagy a vasarlast igazolo bizonylat bemutatasa, amelyen a rendszam ugyan rossz, de pl. sajat bankkartyankkal fizettuk es az idopont is egybevag, es igy tovabb, ilyenkor az autopalya-kezelo koteles ellenbizonyitani, azaz igazolni, hogy a benyujtott bizonyitekok ellenere nem torent meg az utdijfizetes). Az autopalya-kezelo egy rendszamelirasos esetben mar velem is probalkozott. Annak ellenere, hogy az utdij megfizetesenek tenyet rogton, elso levelemben igazoltam, megis fel eves levelezesbe kerult, amig a negyedik levelben vegre elismertek, hogy az utdijfizetes megtortent, innentol pedig nyert ugyem volt. A potdij torleserol szolo igazolast ennek ellenere csak az 1000 forintos adminsztracios koltseg atutalasat kovetoen adtak ki (holott a jogszabaly tetelesen felsorolja azokat az eseteket, mikor kerhetnenek 1000 forintot es a rendszameliras eseten eloirt potdij torlese nincsen kozottuk), amelyrol szamlat a mai napit, tobbszori, irasbeli felszolitas ellenere sem adtak.

storyline :) 2008.05.25. 20:19:25

"Mrgtvl 2008.05.25. 13:43:15

...A fotó egy fekete-fehér kép amin a rendszám, a motorháztető egy kis része, a két lámpa fele és a lökhárító egy kis része látszik, a környezetből, hogy hol készült a kép(egy parkolóban is lehetett mert a környezetből semmi sem látható), mikor(mert a dátum ott van a képen, de ilyet a 3 éves fiam feltesz a bármilyen képre) tehát semmi..."

Ebben az egészben csak az az egyébként durva vicc, hogy ha valaki meg akarja szívatni a szomszédját, akkor rajzol egy rendszámtáblát, végighajt 261-gyel a M1-en, majd lesi, hogy mikor lilul a szomszéd feje, mert kapott 900ezres csekket a rendőrségtől, egy 15ezrest meg az AÁK Zrt.-től, amit kiszabtak egy 278*142 felbontású jpeg kép alapján. Szép is az objektív felelősség..........

Mellékszál:

Tádzsik kollégám azt mondta, hogy náluk az országunkat "Madzsarisztán"-nak nevezik. Igaza van?

Lali 2008.05.25. 20:29:08

Jó a cikk, kellett már.
Ha két autó volt a családban, egyik apám nevén, a másik anyám nevén, és az anyám nevén lévőt cseréltük le, akkor is átrakatható az éves matrica apám autójáról anyám új autójára?
Remékem nem bonyolítottam túl a kérdést :)
Ez az egy évig megőrzés szerintem se reális .

Quattroman 2008.05.25. 20:48:57

Lali!

senki nem kerdez semmit, bemegy az autopalya igazgatosagra vagy mifene,
viszed az igazolo bizonylatot es mondod hogy erröl- erre a rendszamra irjak at. fizetsz egy ezrest es kesz

Nyekurity 2008.05.25. 21:02:44

Gabor, a felvetésed megérne egy próbapert.

=Daniken= 2008.05.25. 21:07:42

Kedves cikkíró!

Köszönjük a remek leírást.Kérdeznék valamit:

az itteni kommentek közül HA "Gabor"-nak igaza van, akkor azt miért nem lehet leírni, illetve ilyesfajta jogorvoslati lehetőségről miért nem tájékoztatják a nagyérdeműt??
Meggyőződésem, hogy ebben a szar, görényországban a legtöbb büntetést azért fizettetik az adófizetővel, mert ugye éppen arról nem világosítják fel, hogyan védhetné meg magát a törvény adta jog által, amit ugye csak akkor vehet igénybe, ha valamelyik tetű bíróságon, több hónapon át jár pereskedni ,hogy a drága, magasan kvalifikált jogász képviselet busás díját ugye ne is említsük...
Milyen érdekes, hogy itt a törvényt betartatni mindíg van indok és lehetőség hatóság által azonnal pénzt beszedetni,csak jogorsvoslat esetén a magánszemély nem veheti vissza, vagy nem hajthatja be a jogtalanul tőle behajtott bírságot, büntit, adózott fizetését...majd évek múlva, ha egyszer megéri.
egy szégyen ami itt van.

Aerostar 2008.05.25. 21:40:58

TD-nek

Ugyanebben a cipőben vagyok én is, nekem is másnapra érvényesítették a matricát. A büntetést már kifizettem, mert nem akartam 15 nap múlva már 60e Ft körüli összeggel "tartozni". Melyik anyacég fizette Neked vissza a büntetést? Nekem egy MOL kútnál rontották el...

rohadekaak 2008.05.25. 21:46:14

mi a jobudos fityfirittyert kerul ennyibe a matrica, ezt szeretnem mekkerdezni allam bacsi! hogy rohadnal le/meg. svajcban (dzsunka allam tele looserrel az alpoknal) 45CHF bazz!! ott sem eppen szarok az utak. ja, hogy nem lopnak (annyit).

craig 2008.05.25. 21:54:43

Ápr. 30-án este 8 és 10 között használtam az M3-ast Bp felé, még 8 élőtt vettem a matricát a galambodi Lukoul kútnál. Most pénteken jött pótdíjfizetési kötelezettségre felszólítás, ápr. 30 21:03-as időzítéssel. Hülye fejjel kidobtam a kapott nyugtát :( Van értelme kardoskodni? És ha igen, akkor hogyan?

Nyekurity 2008.05.25. 21:59:35

Hogy az autópálya használatért fizetni kell, azt megértem. Építése, fenntartása költséges, használata az autósnak előnyös, tehát nem érzem igazságtalannak, hogy fizessen érte az, aki használja.

DE!!


Micsoda dolog az, hogy a használati díj aránytalan?
Micsoda dolog az, hogyha személyautóval hajtok rá, akkor kifizettetik velem minimum 4 teljes napi használat díját, még akkor is, ha csak egy napig használom, merthogy nincs ennél rövidebb idejű matrica.

Szerintetek ez rendben van így? Mert szerintem egyáltalán nincs rendben. Ez kb. olyan, mintha rendeletet hoznának arról, hogyha parízert akarsz venni, akkor meg kéne venned legalább egy kilóval, függetlenül attól, hogy abból esetleg csak tíz dekára van szükséged, és a többi megvett rész megy pocsékba.

Ha egy rész (1 nap) szolgáltatást csak úgy tudok megvásárolni, hogy egy füst alatt további részek (további napok) megvételére kényszerítenek, akkor az alig burkolt árukapcsolás, ami nem tudom, hogy nem áll-e ellentétben egy szabadpiaci alapokon nyugvó gazdaság elveivel, és/vagy jogszabályi előírásaival.

kgyuri 2008.05.25. 22:09:41

Tévedésből felhajtás tipikus esete:múlt vasárnap épp a lakásfelújítás részeként vakolatot püfölök a házamról Hajdúszoboszlón,amikor anyám telefonál:menjek érte a debreceni baleseti sebészetre,mert a mentők bevitték,járni nem tud,hazahozni pedig csak hat óra múlva fogják,talán.Kéz megmos,autó beindít,anyám megkeresése az általam szerencsére régen nem látogatott és azóta rendesen átalakított bal.seb.-en."Teljes nyugalomban" elindultunk hazafele a járásképtelen anyámmal+egy ismerősével,akit a mentőínség taszított a kocsim hátsó űlésére.Irány az "elkerülő".Na itt sikerült ügyesen benéznem az útirányt,majd az utamba eső lehajtási lehetőséget is.Fent voltam a fizetős szakaszon,nincs menekvés.Hajdúböszörménynél tudtam lehajtani,akkor "már úgyis mindegy" felkiálltással vissza is mentem a másik szakaszon.Most várom a bűntetést.Enyhítő körülmény a kórházi zárójelentés,vagy legyek önfeljelentő?("Vétkes vagyok,büntessetek meg!")Hát,így lesz az ember törvényszegő...

nightcoder 2008.05.25. 22:37:03

sziasztok,


En ezt a 60-napos ertesitesi dolgot nem ertem. Ha 60 napon belul nem adjak postara a felszolito levelet akkor utanna mar nem is reklamalhatnak a potdijert?


Egyebkent a kamerak mennyire latnak ejszaka?

cso zsi 2008.05.25. 23:25:36

Viszonylag hamar (két héten belül) küldik az illetéktelen pályahasználatról szóló levelet.
Egy másik blogban valahogy kitárgyalódott, hogy bizonyos kutakon elíródik a rendszám, vagy sztornózódik a vásárlás.
Mi három napon keresztül grasszáltunk a "matrica" meglétének biztos tudatában az egyik pályán, mert munka volt vidéken.
Amikor megjött az első napi értesítés, hanyattesés, számlakeresés, ÁAK felhívása.
Közölték, hogy a második levél is kiment már, de a harmadikat nem küldik.
Elég volt bevinni a hibás (karaktercsere) bizonylatot + 1000 ft-t egy útbaeső ÁAK irodába, és a dolog el volt intézve.
A vásárláskor nem volt ott a kocsi, hibázhatott a vevő, mert fejből diktált, és hibázhatott az eladó is.

ColT 2008.05.25. 23:36:11

@Quattroman : Nem nehéz lementeni az SMS-eket, meg gondolom van gyerek a családban, ha neked nem menne (esetleg haver). Az adatkábelek sem drágák. Ha már SmSben vásárolsz matricát és van számítógéped, akkor érdemes néha lehúzni a telóról az SMSeket+telefonszámokat egy Excel táblába (Cell Phone Manager pl. elég sok telót ismer és ingyenes).
Ez akkor is jó ha ellpoják az ember telefonját, megmaradnak a számaid (pl. vállakozó esetében hasznos...)

Ali 2008.05.26. 00:08:29

CSak azt esik rosszul, hogy állandóan csalónak (törvényszedőnek, szemétnek, rohadéknak....egy-két-há :-) ) degradálnak, ha véletlenül követek el vmit? Mások nem hibáznak? vagy ennyire sok idejük van a világ összes szabályát (köztük ezt is )olvasgatni?
Az, hogy két állásom van és lassan 400 ft egy kiló benzin és fizetem a zsarukat, a mentőt, a börtönt, az orvosokat, feribácsit és szétverik a fővárosban az embereket a pénzemen stb az semmit sem jelent?
szóval ez elszomorít és csak az egy-két-há tudja felejtetteni velem ezt az egészet :-) jócakkát!

Quattroman 2008.05.26. 08:06:16

ColT:

felreertesz. nem en nem birnak vele.
es igenis nincs minden csaladban szamitogep ahogy Pl bankkartya sem. ellentetben a mobiltelefonnal
egyebkent pedig a ceges telo 1 öreg szar amihez en speciel nem veszek magamnak kabelt,(talan mar nem is arulnak) es egyebkent is ..............

Ocsy 2008.05.26. 08:57:45

Jó a cikk, kellően részletes, csak két apró gondom van vele. Az egyik, amit már fent más is említett, hogy ha már a teljességre törekedett a szerző, a kategóriákat nevesíthette volna. A másik, hogy a díjtáblázat hibás: a szövegben benne van, hogy 1 napos matrinyát a D2, D3, D4 kategóriákra lehet venni, a táblázatban meg csak a D4-nél van. Az ára is hibás, nem 2000, hanem 2760 Ft.
(Egyébként azt én sem értem, hogy ha a D2-D4 kategóriákra van 1 napos, akkor a D1-re miért nincs, hiszen a technikai és adminisztrációs háttér ezek szerint megvan hozzá...)

kgyuri 2008.05.25. 22:09:41
"Enyhítő körülmény a kórházi zárójelentés,vagy legyek önfeljelentő?"

Nincs se méltányosság, se "enyhítő körülmény". Nyugodtan várd a csekket. Ha mégsem jönne, örülj. :-)
Jobbulást édesanyádnak!

Velem már kétszer is előfordult, hogy matrica nélkül kolbászoltam az autópályán (M3). Egyszer benéztem az érvényességet (korábban a havi matrica 30 napra szólt, én meg március 2-án abban a hitben autókáztam, hogy a február 1-én vett matrica még érvényes, hiszen február csak 28 napos, közben meg 1-én lejárt), egyszer meg simán elfelejtettem venni. Pestről indultam, Hatvannál jutott eszembe, ott vettem egyet a benzinkútnál.
Egyik esetben sem lett belőle semmi.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.05.26. 09:05:18

Szerintem nem kár az ÁAK Zrt. álláspontját leíró cikket közölni, hiszen érteni és tudni jó, hogy mire számítasz. Ugyanakkor több aggályos részletet is találtam:

Az egyik, hogy te reklamáció esetén csak fizesd be a pénzt és ők majd utólag visszaadják ha a reklamáció jogos. (pl. nálad a szelvény csak a kamera olvasott rosszul). Polgári ügyekben ez nonszensz. Ugyanakkor tekintettel kell arra lenned, hogy ha később fizeted be többet fizetsz. Tehát ha reklamálsz és az alaptalan (pl. "eltévedtem") és addig nem fizettél, akkor már a magasabb összeget kell fizetni.

Ahogy már valaki beírta, jogos akkor az úthasználat, ha arra a napra a díjat befizetted. Az egyéb mellékkörülmények (úgymint előtte vedd meg mindenképp, te vagy a felelős ha az eladó elírja, rendszám egy helyen téves) nincsen a jogszabályban, ez már csak az ÁAK saját értelmezése, itt az írás az ÁAK álláspontját fejtni ki; ami nem biztosan áll meg.

A cikk 1000 forintos adminisztrációs költséget is tágan értelmezi jogszabályhoz képest.

hurkapeti 2008.05.26. 09:22:33

én másik szemszögből nézem a dolgokat, szemét benzinkutas vagyok. megkérdezem jó e a rendszám, azt a sietős-végig mobiltelefonálós bunkó oda se néz és azt mondja jó, és leokézza, uyanis a molnál a vásárló hagyja jóvá a rendszámot egy gombnyomással. aztán nem nézi meg mit ír alá és persze a kutas a szemét. vásárlás után még 5 percig lehet sztornózni a matricát és kijavítani, szóval aki vet rá egy pillantást hogy mit is vásárolt azt nem éri anyagi kár.

navan 2008.05.26. 09:59:39

ha jol ertem, a rendszer a rendszamot rogziti. ez mo-on xxx-000 formaju, ugye. mi tortenik, ha kulfoldi, de ugyancsak xxx-000 formaju rendszamu kocsival veszek palyajegyet, es ha ilyen rendszam van mo-on is? valahol olvastam, hogy vkit ilyen kulfoldi rendszammal azert talaltak meg, meg az o rendszamanak magyar megfeleloje vmi teherauto vagy busz volt, es hogy ahhoz a rendszamhoz magasabb kategoriaju jegyet kellett volna venni. help.

mentQ 2008.05.26. 10:05:58

Nálunk is azt kellene bevezetni, mint az USA-ban az un. easypass rendszer (asszen így irják). Van egy kis műanyag ketyere, ami a szélvédődön van, majd mikor átmész egy kapun, akkor az arra vonatkozó díjat elkönyveli egy központi rendszer. Havonta kapod a számlát, mint a mobil esetében, ahol rajta van, hogy mikor milyen szakaszt használsz, és nyilván arányosan fizetsz. Így nem gond, hogy valaki csak Bp és Gödöllő között megy pl. 30 km-t, vagy 4 napig 2000 km-t tesz meg pályán. Vannak szakaszhatárok, és így tényleg a megtett út arányában fizet a páciens. Arról nem beszélve, hogy nem kell külön figyelni, hogy mikor is jár le a matrica, meg ilyenek. Akinek meg nincs ilyen ketyeréja (bár ez pár dollárba kerül) az rendes kapus rendszerben fizet, ahogy Horvátországban is szokás.
Csak a nagyokosok ilyen esetben nem nézik a külföldöt, onnan csak a hülyeség jön át. Bocs. :)
Szép napot mindenkinek!

Ocsy 2008.05.26. 10:08:51

navan 2008.05.26. 09:59:39
Az sms-es matricavásárlásnál a rendszám után egy szóközt hagyva be kell írni az ország felségjelét is, ha külföldi autóról van szó. Gondolom, az értékesítő helyek termináljain is így adják meg, csak szólni kell, hogy külföldi az autó. Ha mondjuk egy belga (meg asszem' a skandináv országok között is van 3 betű-3 szám kombináció) ékes magyarsággal bediktálja csak a rendszámot, országjelzés nélkül, akkor nyilván arra adják a matricát, amit a rendszer a magyar rendszámhoz rendel, így a belga autóra nem lesz érvényes.

TD 2008.05.26. 10:14:15

Aerostart-nak

Nekem nem MOL volt, de Te is megpróbálhatod behajtani rajtuk. Hívd az ügyfélszolgálatot, küldj emailt és ajánlott tértivevényes levelet a MOL központba! Ha tudsz csatolj hozzá valami bizonyítékot, hogy Te előre tudtad, hogy aznap fogsz utazni és tuti hogy aznapra kérted a matricát (pl munkahely kiállította nyilatkozat vagy szállodafoglalás aznap estére stb.)

Sok sikert!

navan 2008.05.26. 10:14:40

ocsy, koszonom, hasznos info. furcsa, hogy itt kell megtudjam. nem emlekszem, hogy barhol lattam volna az orszagjelzes szuksegessegere vonatkozo infot - es amikor nem rendszambediktalos modon hanem kameras-ellenorzos-automata-beiros helyen vettem jegyet (ahol ugye latszania kell, hogy a kocsi nem magyar), ott sem szoltak sose...

Ocsy 2008.05.26. 10:38:45

navan 2008.05.26. 10:14:40
Mondom, én is csak az sms-es vásárlásnál találtam erre infót (egyébként félreértések elkerülése végett: a felségjelet minden külföldi rendszámnál meg kell adni, nemcsak a 3betű-3számnál)... Nyilván, ha nem 3betű-3szám a rendszám formátuma, akkor a kutasnak alapból feltűnik, és rákérdez, vagy ránéz az autóra, ha rálát, és megoldja. Ha viszont a magyarral egyező a rendszám formátuma, akkor valószínűleg nem tűnik fel, és ebből adódhatnak problémák. De ezt egy kutas tudná pontosan elmondani, akinek már volt dolga külföldi rendszámos matricával.

Quattroman 2008.05.26. 10:50:22

azert is megkerdöjelezhetö ez az elöre vedd meg a matricat dolog mert a napot es nem az orat szamoljak.
tehat ha Hetfön este tizkor veszek a kuton aznap csak 2 orat hasznalom es 22 orat buktam.
elmeletileg Pentek 22 oraig tellene le.
Bezzeg a Februar az csak 28 napos!!!!!!!!

mobilpárti 2008.05.26. 10:55:38

Én úgy tudom, hogy az elektronikus bizonylatot nem gáz, ha nem őrzi meg az ember, mert a mobilcégek kötelesek eltárolni azt a rendszerükben. Más kérdés, hogy a "kedves" ügyfélszolgálatos hallott-e már erről.

cso zsi 2008.05.26. 15:22:13

" mentQ 2008.05.26. 10:05:58"
Ausztráliban is van ilyen.
Ha már drága pénzen felépítették a kapukat, nem kellett volna drága pénzen lebontani, hanem ilyen megoldást bevezetni.
Bár nekem régóta az a bajom, hogy ha az útarányos használatot bevezetik, akkor az nem lesz arányos a jelenlegi költségeinkkel.
Most van kb 6-700 km autópályánk.
A nyári 4 napos matrica 1530 ft. tehát jelenleg 1 km-t kb 2 forintért használhatok.
Az, hogy nem teszem, mert csak a Balcsira megyek le pénteken, és vasárnap vissza 300 km-t, az az én bajom.
De ha egy üzleti túrán érintem Debrecent, Győrt és Szegedet, az is belefér, csak győzzem benzinnel.
Elektronikus fizetés esetén mennyit fizetnétek egy Balcsi oda-vissza útra?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.05.26. 15:32:49

Éppen szombaton csesztem ki magammal e téren.
Elfelejtettem, hogy már lejárt az előző, és csak később vettem meg mobillal, menet közben.
Felhívtam az ügyfélszolgálatot, ilyenkor mi van, azt mondták, nem számít, ha későn vettem meg, olyan, mintha nem vettem volna. És tutira volt közben valahol kamera.
Azért ez elég nagy szemétség, legalább valami türelmi idő lehetne, ha már amúgy is többet fizettettnek velem (ritkán szoktam 4 napon belül többször használni).

Zoli 2008.05.26. 15:37:38

Tavaj mi is kaptunk egy pótdíjflszólítást.Szerintem a mai napig jogtalanul, ugyanis az ÁAK honlapján megjelölt ingyenes szakaszok egy jó nagy átb...ás!!! Hatvan és bp között hatvani felhajtónál elvileg ingyenes szakasz van a legközelebbi benzinkútig(várost elkerülő szakasz). Nagyítsd ki maximálisan és kiderül mindjárt a turpisság! Egy picivel beljebb van rajzolva a szakasz a felhajtónál... Hoppááá!!!Valójában nincs ingyenes szakasz mert nem tudsz úgy felhajtani.Amikor szóltam nekik még azt is letagadták hogy övék a honlap(pedig az övék) Mi ez ha nem szándékos megtévesztés. Rohadékok!!! És mindezt TÖRVÉNYESEN!!! Lehet ezekkel valamit csinálni! Ebben az országban aki jó hejen ül bármit megtehet.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.05.26. 15:38:22

Cso zsi,
"Bár nekem régóta az a bajom, hogy ha az útarányos használatot bevezetik, akkor az nem lesz arányos a jelenlegi költségeinkkel."
Pedig épp ezt neveznék arányos teherviselésnek. Ha én csak Budapest és Velence között közlekedek néha, nehogy már én fizessek azért 4 napos korlátlan matricát, hogy neked olcsóbb legyen az országot kétszer körbejárnod ezalatt.

Ez az egész rendszer megint olyan elbaszott módon van kitalálva, mint a BKV jegyrendszere... meg sok más errefelé.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.05.26. 17:07:23

Mikor 10x elfelejti az ember, hogy lejárt a matricája.. :D

cso zsi 2008.05.26. 19:25:09

" Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2008.05.26. 15:38:22 "
Te miért fizetnéd az én úthasználatomat?
A nép akarta, hogy megszűnjön a fizetőkapu, a nép akarta, hogy megszűnjön a napijegy.
Vagy nem?

ColT 2008.05.26. 19:37:17

A nép akarja hogy megszűnjön a fizetős autópálya. Vagy ha nem a fizetős autópálya szűnik meg, akkor az útadó takarodjon a benzin árából!

Vagy ha már fizetünk mindenért akkor OK, de akkor legyen szíves a kedves állam az utakra befizetett lóvéból olyan fasza úthálózatot rittyenteni ide hogy leessen az állunk ha rámegyünk.
(Bár most is leesik mert olyan hepehupásak az utak...)

navan 2008.05.26. 21:06:39

ami a napijegyet illeti: alapkerdes, hogy miert NEM lehet mindig MINIMUM napijegyet venni. vagy szakaszjegyet. a boltban sem fogadnam el, ha CSAK 4 kilo kenyeret vehetnek egyszerre. ez asszem egy szolgaltatas, amit en meghatarozott ideig igenybe veszek, es ezert fizetek. de milyen mar, hogy minimum 4 napra kell fizessek.... plane, ha csak egyszer autozok vegig egy fizetos szakaszon. a maradek idot kifizettem, de nem veszem igenybe. visszaigenyelhetem? agyament ez az egesz

Gazsika 2008.05.26. 21:14:18

Nekem már nincs ilyen gondom. Eladtam az autómat és gyalogos lettem. Másoknak is ajánlom. Egy zsarolási lehetőséggel kevesebb...

Rocko- 2008.05.27. 00:11:29

mert a máv/bkv/volán mérföldekkel jobb...

Andie 2008.05.27. 00:30:48

És mivan a nem szabványos rencámokkal? Elfogad a rendszer Janika-01-et? :)

Solyóm Ica 2014.09.19. 20:32:17

Ödvözlöm.Szeretném megkérdezni,hogy rá tévedtünk az M5 autópályára,2000m mentünk rajta matrica nélkül,de az első leágazásnál,ahol le lehetett jönni róla,le jöttünk,és számíthatunk e bírságra?Kérem válaszukat.Köszönöm.
süti beállítások módosítása