Keleti Autós Kártya

  2008. május 02. - Égő Ákos Címkék: szocio autos kártya

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem

Május elsején babakocsiztam az ikrekkel a szoci autók között. Elvittem őket, hogy minél korábban belélegezzék a kétütemű füstöt, ki tudja, lesz-e rá alkalmuk pár év múlva. Persze - ahogy a karácsonyra ajándékozott kisvonat-terepasztalok esetében -, igazából saját magam szórakoztatására látogattunk a Közlekedési múzeum elé. Éppen utánunk hozták az elveszett cumisüveget, amikor észrevettem egy Barkas ablakában az autóskártyát.



A gagyi trafikos kártyák után igazi felüdülés volt a HVTM CarToonCard-ja, bár a kivitelezés zseniális, de a HVTM kártyákon szereplő modern autók engem nem fogtak meg. Ezért nagyon megörültem az itt felfedeztetett Keleti Autós Kártyának.
Szép kartondobozában egy kék Wartburggal kellette magát 1000 forintért.



Azonnal lecsaptam, de ott egyéb elfoglaltság miatt nem is nagyon néztem rá. Itthon kezdtem tanulmányozásába. Sajnos a kártyák már nem olyan szépek, mint a doboz. Retrohatás miatt szürkeárnyalatosak az autókról készült képek, melyeknek a minősége sem egyforma. Kicsit jobban örültem volna a színes, valósághű képeknek, de azt megértem, hogy 32 egyforma beállítású, jó minőségű szoci autóról készült fotó beszerzése, elkészítése nem könnyű dolog. A kártyák grafikájában a vörös szín alkalmazásával kimerült a múltidézés.



Viszont az alapvető műszaki adatok dicséretesen, autóskártyához hűen vannak feltüntetve. Ami plusz piros pont az autók és a gyártók pontos megnevezése, címe. Például: POLSKI FIAT 125 P MR 75 - Fabryka Samochodow Osobowych, Ulica Staingradzka 50. - Warszawa, Lengyelország -1968

Pár év múlva, ha felteszem a kérdést valamelyik gyereknek: Édes fiam mit gyártottak Karegujevacban 1967-ben? - és ha azonnal nem válaszolja, hogy - Édesapám például azt az aranyos Zasztava 600 D-t, ami 768 köbcentis volt és 29 lóerő -, akkor megy is kukoricára térdepelni a sarokba.

Szóval jó kis kártya ez. Hiánypótló.

A használati utasításból kiderül, hogy létezik egy másik pakli is, amiben a párhuzamosan futó nyugati autók vannak. Ebben a Velorex a joker, abban a Kabin-Roller. Így akár lehet a két kártyával is együtt  játszani a szokásos autóskártyák szabálya szerint.

Egy misztikus dolog azért van. A kártya dobozának tetejére a következőt írták: Külön köszönjük Borsche Károly, a Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség Főtitkárának támogatását. Vajon mivel támogatta Borsche úr? Néztem az gyártó oldalát, ahol a Szocio-Memory Keleti Autós Kártya mellett még más egyéb érdekes termékeket is találtam, de ott sem derült fény a támogatás mibenlétére.
Felhívtam a gyártót, de ünnepnap lévén nem vették fel. Talán majd egyszer kiderül.

Végezetül idézet a használati utasításból:

"Ez a Játék nem csupán Autóskártya, hanem egy Gyűjtemény, amely méltán felnőtt a Szocio-Memory alapfeladatához:

Játszva emlékeztetni és felejtetni.
"

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr67450806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bla 2008.05.02. 11:45:50

Ha gondolja tudok intézni egy Nyugati Autós Kártyát egyenesen a gyártótól!

Rocko- 2008.05.02. 12:17:31

"Pár év múlva, ha felteszem a kérdést valamelyik gyereknek: Édes fiam mit gyártottak Karegujevacban 1967-ben? - és ha azonnal nem válaszolja, hogy - Édesapám például azt az aranyos Zasztava 600 D-t, ami 768 köbcentis volt és 29 lóerő -, akkor megy is kukoricára térdepelni a sarokba."
:DDDD

Foximaxi 2008.05.02. 13:02:52

"Éppen utánunk hozták az elveszett cumisüveget, amikor észrevettem egy Barkas ablakában az autóskártyát."

Na szép, a gyerek c umiját egy vadidegen hozza utánad, de az autóskártyát rögtön kiszúrod. :))

AP (törölt) 2008.05.02. 15:19:22

5.8l/100km?
7.7l/100km?
heh?

Laczos (törölt) · http://napihulyeseg.blog.hu 2008.05.02. 15:52:28

AP: Zsiguli 6,7 literrel vegyes használatban? Volt már rá példa...

vomit 2008.05.02. 20:22:01

a zsiguli kulonosebb varazslas nelkul 7 ala viheto. utana viszont minden egyes ujabb decit 5-10x tobbe kerul lefaragni. nem sokaig halogatos pl. az 50e HUF-ba kerulo speci gyujtas berakasa, a dugattyu gyorsulasa alapjan tartja az adott gaznal lehetseges maximumon a nyomatekot. fokpercekben merheto a tevesztese, vagyis 100x pontosabb barmi injektoros masina holtponti cuccanal.
2107-tel 120kmh-nal magyar benzinnel 6,5, visszafele osztrakkal 6,2 a rekordom. ua. 100kmh korul 6 alatt, varosban siman 7 alatt. 2101 meg megszakitos gyujtassal 1991-ben 6,24, 10 evvel kesobb 6 korul.

AP (törölt) 2008.05.02. 21:21:21

Háát nem tudom, hallottam már ilyen legendákat, hogy 6 liter, meg hat és fél.
Az amelyik nekem volt, gyári motorral akárhogy kíméltem és akármilyen lassan mentem, 8 alatt sose evett.
Pedig Samara karburátor volt rajta, a második torok gyorsítófúvókája kiiktatva, a gyújtást 30 éve Ladát szerelő ember lőtte be, kezdetben még hengerfejes se volt.
Amikor odaléptem, ment cefetül, tehát lehet, hogy ha el lett volna véve tőle a nafta, akkor lemegy 7 liter körülre, de ahhoz nem volt kedvem.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.02. 21:58:03

Axa, ezt ide is postolhattad volna: autoskartya.blog.hu
a gyűjteményem nem teljes ezek nélkül.

apamacko 2008.05.03. 22:34:42

A gyerek ezzel a válasszal is megy térdelni mert 767 ccm !
Vagy Égő apuka megy térdepelni mert elgépelte ? :-)

Láttam a Barkas-t de nem volt ott senki így nem lett kártyám :-(((

AP : a seregbe jártam 2102-vel óvatosan volt 8 liter körül ! (jó fel volt fúrva 1.3-ra meg más ugye a difi, de nem evett alatta nekem se)

vekker 2008.05.04. 13:56:39

Egy kis nosztalgia.Abban az ídőben már tuningnak számított a kifordított felni és a szigetelő szalag az autó oldalán.
süti beállítások módosítása