A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél, simán több üzemanyag is belemegy az autóba, mert a tágulási tartályt is feltöltjük. Így ha valakinek 50 litert tankolnak valamilyen VW konszern autóba, ami nem teljesen üres, nem biztos, hogy azonnal átverésre kell gondolnia.
Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:002000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó
Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél
Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a
Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
w a s d 2008.10.17. 13:27:11
"...
SsPL71 2008.10.17. 11:41:09
nem mondta, hogy mai motorja van. lehet, hogy tegnapival jár. "
Sőt, múlthetivel.:D (OHV, 3 helyen csapágyazott főtengely, alu blokk "vas" hengerfejjel)
Gábor33 2008.10.17. 13:27:19
zalkapone 2008.10.17. 13:27:53
Kifordított kacagány 2008.10.17. 13:28:06
ez a tudományos életben úgy működik, hogy aki kitalál valami szuper új dolgot, az bizonyítja is, hogy működik. de ez nincs bizonyítva és te sem tudod bizonyítani.
de még csak a haverod sem.
Kifordított kacagány 2008.10.17. 13:32:55
ellenben anélkül sem biztos, hogy bármi baja lesz, köszönhető a kúton tankolt benya adaléktartalmának.
zalkapone 2008.10.17. 13:27:53
nekem metabondom volt, meg tablettás benya. hozzád hasonlóan nem tapasztaltam se jót, se rosszat. legalábbis kimutatható mértékben. azóta olajat kap az autó, meg benzint.
Gábor33 2008.10.17. 13:34:11
w a s d 2008.10.17. 14:07:19
Állítólag mióta kivonták a legtöbb kútról a 98ast, nincs már benne ólompótló "gyárilag".
Stock 2008.10.17. 14:18:53
valamint ha gyorsan számol figyelj arra, hogy tényleg lerakja e a pénzt az asztalra vagy csak a kezét..
mellesleg ha 3 napon belül mentél volna, akkor meglett volna a shopost figyelő kamera felvétele, legközelebb, ha van lehetőséged ezzel élj.. ;)
isti77 2008.10.17. 14:21:32
Ja, bocs. :)))
És tessék mondani, hogyhogy betelt? Mi az oka?
Stock 2008.10.17. 14:22:18
Rocko- 2008.10.17. 14:44:36
karlmann 2008.10.17. 14:47:14
SsPL71 (törölt) 2008.10.17. 15:29:08
Biztos sok autónak van 3 helyen csapágyazva a főtengelye, de én csak a p125-öt ismerem ami ilyen, bár annak nem "vas" hengerfeje van, hanem pont fordítva.
sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.17. 17:42:30
És : számtalan autós barátom/ismerősöm történetei alapján kiderült : minden kútnál átvernek ! A kérdés csak az, hogy hol vernek át kevésbé, és hol durvábban !! Kössz "
Jé, ilyen velem is megesett, csak én már az autótól visszafordultam reklamálni. Mire az ajtóhoz értem, már jött is kifelé egy srác (nem a pénztáros), kezében a maradék pénzzel, sűrű bocsánatkérések közepette...
vasember 2008.10.17. 18:29:05
Ne csodálkozz,a shell.-nél nincs is csak minimális fizetés,a többit lopd össze magadnak.Évek óta nem jártam shell kúton.
Viszont egy ismerősöm M3 12km pénztáros és
gyomorforgató dolgokat mesélt.
Nekem van egy 25 éves 1.-es golfom,és annak a csövét(beöntő)szoktam nyakik tölteni,és csak 150km után mozdul meg a tankműszer.Na ilyet nem tud a céges francia Renaultom,jó ha ezer kerek összegig el tudom nyomni tankoláskor.
Stock 2008.10.17. 18:58:44
Kifordított kacagány 2008.10.17. 19:04:13
én is optimista vagyok. bízom abban, hogy ezek nélkül a vackok nélkül is sokáig fog üzemelni a vas.
persze már én is túl vagyok a kipróbálásokon, de győzött a bizalom, mert bízni jó dolog.
F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.10.17. 14:07:19
azért én bízom abban, hogy a 95-ös még tartalmaz ilyent. ha nem így lenne, már nagyon sok öreg autó nem lenne autó többé.
vasember 2008.10.17. 18:29:05
a molnál is így fizetik az alkalmazottakat.
wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.10.17. 19:06:53
Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.17. 19:59:35
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.17. 20:01:07
"hát én nemtudom, milyen kúton tankolták meg azt a fábiát, de 59l kicsit gyanús"
Mi az hogy gyanús? Mi gyanús benne? Ott van a kút hitelesítése mielőtt tankoltunk bele. Vagy úgy gondolod meg volt hekkelve a Fabia tank? Hihetetlen....
IQLight 2008.10.17. 20:05:44
A Swiftnél nincs ilyen, ott a bevezető csőnek van dupla fala. Ha ezt akarom fullra tölteni, akkor oda is öntök, de ez csak pár deci, kár vele makkolni. A tankot vagy én, vagy az előző tulaj lekoccolta alulról, úgyhogy 1-2 lityivel kevesebb fér bele az előírtnál. :(
IQLight 2008.10.17. 20:07:58
Csak a MOL, Shell, ÖMV. A többinél (Auchan, Tesco, GP, Agip, NK, ...) továbbra is van.
IQLight 2008.10.17. 20:13:29
Hogy sikerült a kútoszlop túloldalára állni? A Fabia nem japó! :)))))))
Ez a videó jutott eszembe hirtelen:
www.youtube.com/watch?v=sxIgo6nI4n0
wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.10.17. 20:33:11
Rosszul mondtam, én is tankoltam már többször 57l-t is, de az érdekes módon mindig ugyanannál MOL kútnál fordult elő.
De amit leírtam az tény, a cégünknél Fábia és Polo van kb. 60-db és mindnek 55l kiakasztva a tankja. Te meg egy autót tankoltál meg.
viktorio007 2008.10.17. 21:08:59
Általában 56-58 litert tankolok első perctől.
Egyébkén az autó leírásában az áll hogy 45L-es a tank +7L=52 Ehhez jön a tágulási tartály, ügy amit megtankolok így 250Km után mozdul el csak a mutató a teli tank állásból. Egyébként a saját autóm egy F Astra 1.7D 50L-es tankkal és tankoltam már bele 65L-t is persze nyáron amikor nem habzik fel a gázolaj
Szerető Jenő 2008.10.17. 21:09:25
clubman 2008.10.17. 21:24:28
eko 2008.10.17. 21:36:43
Rosszul emlékszel. 45L ebböl 7L a "tartalék".
De ez a tesztböl is kiderült:
"És láss csodát, az első a pisztoly első kattanása 45 liter előtt történt, és szépen csurgatva 47,15-re toltuk fel az értéket. "
veder 2008.10.17. 22:30:06
veder 2008.10.17. 22:34:48
gyurtagyu 2008.10.17. 23:28:44
Lehet hogy kolégák vagyunk, én benzinkutakat javitok 15 éve.
A tartályokkal kapcsolatban:ami szelepet irsz az egy 1 collos cső ami a tartály fenekétől kb 1 cm .re ér véget ugy hivják hogy fenéküritő cső.csak néhány régebbi kagylos kuton van 1998 ota szigoruan tilos beépiteni. amiben van az le van plombálva.A tartályokban csak merevitőbordák vannak kb 10 cm-es gyürük
amik alul ki vannak vágva hogy az anyag ne maradjon a bordán tul.a tartályokat /domfedeleket/ szerelés tisztitás után a mérésügy plombázza.utólag nehéz bármilyen szivattyut beépiteni.
gyurtagyu 2008.10.17. 23:31:12
zalkapone 2008.10.17. 23:45:41
Nem, nem vagyunk kollégák. Én az ellenőrzéssel foglalkozó hatóság jeles képviselője volnék. Mi az üzemanyagok minőségét és mennyiségét szoktuk ellenőrizni, valamint a könyvelést. Gondolom ez sok mindent elárul. Általában olyan "világvégi" kutakat ellenőrzünk, ahonnan lakossági bejelentés érkezik. Nyilván a konkurencia, de ezt nem tisztünk ellenőrizni.
Amúgy a szondákat, amit említesz, nagyon sok helyen nem alkalmazzák még, pont az általam említettek miatt. Ezért (is) kell az ellenőrzés a nyakukba. Jó pár jegyzőkönyvet írtam emiatt...
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.18. 00:11:28
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.18. 09:48:42
Kifordított kacagány 2008.10.18. 10:21:32
és gondolom mind a 60db-ot úgy tankoljátok, hogy előtte leszívjátok belőle a maradékot. lehetséges, csak kicsit hihetetlen.
gyurtagyu 2008.10.17. 23:28:44
én ugyan teljesen laikus vagyok a témában, de van egy ismerősöm, akinek van vagy két kútja is. nos neki valahogy mindig sikerül megoldani, hogy ő vegye le saját magának az üzemanyagot a tartályból. plomba ide, vagy oda.
mondta is egyszer, hogy ügyesnek kell lennie, mert ha nem, akkor az alkalmazottai megelőzik.
dallara 2008.10.18. 11:19:13
Te, kedves KKacagány , te mitől vagy ellenérdekelt ??
dallara 2008.10.18. 11:20:17
( a prolong egy amerikai mese, a METABOND ROSSZUL SIKERÜLT UTÁNZATA )
Kössz
dallara 2008.10.18. 11:29:24
Hello ! Őszintén köszönöm jótanácsaidat, két éve már én is kártyázom.
dallara 2008.10.18. 11:42:46
A mai motorokba nem kell se ólom se ólompótló.
Így legalább tönkreteszed a motort, + még a környezetet is jobban szennyezed.""
Mondd, honnan neked ez a hatalmas tudás ??
Mondd, a mai motorok milyen anyagból készülnek a korábbiakhoz képest, hogy még ólompótló sem kell beléjük ?? Kérdezd meg tapasztalt autószerelö barátaidat, hogy mi volt az ólom szerepe a korábbi üzemanyagokban ?? Aztán majd rájössz, hogy az ólom helyett mégiscsak kéne valami !! Hello
dombi7 2008.10.18. 12:24:29
w a s d 2008.10.18. 12:29:38
Ami pl. jelentős különbség, hogy amíg az én ólmos kocsimban nincs szelepszár- szimmering, addig a legtöbb autóban van.
zalkapone 2008.10.18. 12:43:02
Én voltam ilyen bemutatón, és mint írtam is feljebb, töltöttem is az autómba. Viszont arra válaszolj kérlek, hogy miért mondják azt, hogy inkább csak 10 évnél idősebb autóba rakjál ilyet? A 10 évnél fiatalabb az nem kopik? És mint szintén írtam, nekem sem pozitív, sem negatív tapasztalatom nem volt.
Ocvt 2008.10.18. 14:29:46
azért használni nem fogom, mert felborítja a fogyasztás mérésemet
szelepszár-szimmering, ha jól tudom a 120-as Skoda után mindenen van (azok azért füstölnek, mert nincs nekik)
papplaci 2008.10.18. 14:36:47
Papp László
a volkswagen gyári oktatója
w a s d 2008.10.18. 17:06:07
"...
szelepszár-szimmering, ha jól tudom a 120-as Skoda után mindenen van (azok azért füstölnek, mert nincs nekik) "
Akkor jól tudtam, hogy nincs a kocsimban ilyesmi.:D
IQLight 2008.10.18. 18:30:48
Mesélnél kérlek az Opel klub 5 autójáról is, amibe Metabondot öntöttek, aztán beállt mind az ötnek a motorja?
IQLight 2008.10.18. 18:36:53
"Mondd, a mai motorok milyen anyagból készülnek a korábbiakhoz képest, hogy még ólompótló sem kell beléjük ??"
Bizony változott az anyagminőség is, meg a szelepek és szelepülékek geometriája is. Ha nem tudtad, akkor most szólok. Ezek után ezzel ne érvelj légyszi!
"Aztán majd rájössz, hogy az ólom helyett mégiscsak kéne valami !!"
Én nem aggódnék a helyedben emiatt, mert meg van oldva, különben nem szaladgálnának a benzinesek 200.000+ km-t felújítás nélkül, amennyiben megkapják a megfelelő karbantartást (leginkább az időszakos olajcserére céloztam ebben az esetben).
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.18. 19:09:46
Hehe, azért vicces, hogy ezt egy hivatalos Fabia szervizben nem tudják, sőt ők javasolják a benyomását. Illetve az még súlyosabb, hogy a VW konszern évekig gyárt egy - mondjuk ki - konstrukciós hibás megoldást.
Vagy mégsem ott az igazság?
ksx 2008.10.18. 19:33:32
Tévedés a tartályok dupla falúak és a két fal között fagyálló folyadék van aminek a szintjét ellenörzik a szondák. Ha kilyukad belefolyik a benzinbe, gázolajba a fagyáló és sipol a kutasnak, hogy baj van. A fagyálló kb 40 liter, a tartály fenék készlete kb 200 liter ez aza mennyiség amit a "kút" szivattyúja sohasem fog kiszívni és itt található a szennyeződés is.
ksx 2008.10.18. 19:42:58
Kifordított kacagány 2008.10.18. 20:54:08
nem vagyok ellenérdekelt. csupán nem hiszek abban amiben te. márpedig amíg független tesztek nem bizonyítják azt amit ti állítotok, addig a ti véleményetek csak kereskedelmi fogás. akármilyen tízcseppes tesztet is mutogattok. amúgy meg kipróbáltam a terméketeket(autószerelő javasolta), de semmi változást nem tapasztaltam, a hosszútávú álmok, hogy nem kopik a motor, pedig nem bizonyítható, így kisebb a kockázat ha nem teszem az autómba(főleg, hogy autószerelő körökben is megoszlik a vélemény a jóságáról).
a prolong meg régebbi "csodaszer" ha jól tudom.
gyurtagyu 2008.10.18. 21:00:30
keverjük a szezont a fazonnal!
amit Te irsz az a a tartály lyukadásjelző rendszer és valoban nagyjábol azt teszi amit irsz.
De... az álltalam emlitett elektronikus tartályszintmérő szonda nem a kettősfal közötti folyadékba /fagyálló/ hanem az üzemanyagba merül. rendelkezik egy un.viz és egy termékuszoval és ezek magasságát méri alapon de regisztrálja a szintváltozások sebességét, hőmérsékletet. stb.
okos kis kütyük hidd el
gyurtagyu 2008.10.18. 21:10:49
Zalkapone!
kicsit megkavartál! mert az üzemanyagok mennyiségét és a könyvelést a VPOP ellenőrzi de nem csak a világvégi kutakon hanem rendszeresen mindenütt. Ők viszont minőséget nem ellenőriznek.
Minőséget a MOL-nál a saját laborjuk havi rendszerességgel ellenőriz, a többi un. szines multinál csak akkor van minöségellenőrzés ha reklamácio van.
Ellenőriz még a kutakon a Fogyasztóvédelmi Hatóság de ők csak a kutak álltal kimért mennyiséget és a shoptermékek szavatossági idejét ellenőrzik.A mennyiséget vagy a mi vagy a mérésügy segitségével, mivel hiteles mérőeszközzel nem rendelkeznek.
tehát akkor vámos-e vagy vagy netán fogyvédősnek tetszel lenni ? :-)
gyurtagyu 2008.10.18. 21:20:58
Attol hogy egy tartély le van plombálva még számtalan módon ki lehet az un. plusszot venni a kutbol. Általában van egy olyan üzemmód ahol a számláló nem számol de az anyag folyik.ez lehet a kutoszlop önálló üzemmódja de lehet csak egy müanyag kávéskanállal kitámasztott mágneskapcsoló is és még számos módszer.
ezzel közvetlenül a vásaárló nem károsodik csak a kut kedvező adagolása, a plusszos beszállitás, a hőtágulásbol keletkező többletet veszi ki a kutas álltalában a saját kocsijába.
jó ha tudjátok hogy a VPOP a többletért
is szigoruan büntet.
dallara 2008.10.18. 21:43:10
Légyszi, írd meg, hogy az előadás hol és mikor volt –esetleg az előadó nevét is, ha emléxel rá.
Én 1995 januárban tettem METABOND Előadói vizsgát Budapesten. Azt gyanítom, ők ezt úgy értették, hogy a kicsit kopottabb motorokban előbb érzékelhetők a POZITÍV VÁLTOZÁSOK, mert ott már KICSIVEL nagyobbak a kopási hézagok. Az első a hang: a motor járása halkabb, lágyabb lesz a kisebb surlódás miatt .
Azért ajánljuk az új motor kezelését is már 1 500 - 2 000 kilométer után, mert így a motor az új állapotát őrzi meg tovább annak minden előnyével. A METABOND azért készített tesztgépet a METABOND-termékek bemutatásához, mert így fel van gyorsítva a folyamat, és ezért könnyebben érzékelhető. Ami a tesztgépen úgy működik, az a motorban is. Úgyhogy nyugodj meg, a pozitív változások 250-300 km után nálad is megvoltak!!
Kössz, és jó hétvégét Neked
Speedman 2008.10.18. 21:51:23
Ezt a Metabondos témát nem kéne itt erőltetni. Apám haverja tett bele a Skodájába úgy 15 évvel ezelött. Fejre is állt tőle a motorja. A vége motorfelújítás lett.
Az ólompótlással sem értek egyet veled. A 406-osomba 260e km van és nem eszi az olajat. Az a "titka", hogy 10e km-enként cserélek olajat, minőségit. Az autószerelőm mondta min. 150e-t simán el mehet még. Akkor meg minek ide Metabond meg mindenféle kotyvalék még az olajba.
Az sem tetszik, hogy a konkurenciát lehúzod. Ha az övéké mese a tieteké miért nem az? Ez a nynémet hadügyes sztori mindennek a teteje. A gond csak az, hogy már akkor kereskedelmi forgalomban volt a Metabond, amikor a Ferrari még csak szendvedett az F1-ben Alesi-ékkel.
A tisztánlátás kedvéért(nehogy hülyeséget mondjak, ha kérdik). Akkor most tőletek vette a nynémet hadügy, majd tőlük vette a Ferrari, aztán jött a hírnév.
AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.19. 07:10:04
Ha tényleg üzlet lenne az a fajta adalék, akkor vagy a motorolajban vagy a benzinben már benne lenne, mint ahogy rengeteg dolog benne is van.
IQLight 2008.10.19. 09:20:55
Nem is lenne ezzel gond, mert biztosan van olyan "ócser lötty", ami jót tenne a motornak, csak sajna a Metabond pont nem az.
Kifordított kacagány 2008.10.19. 13:16:32
én is azt mondtam, hogy ki lehet venni. meg bele is lehet tenni. a plomba sem jelenti a tökéletes biztonságot, meg a zárt rendszert. a hogyant nem ismerem(nem érdeklődtem, mert engem nem érint), csak tudom, hogy csinálják.
dallara 2008.10.18. 21:43:10
oké, akkor majd ha már szarrá lesz kopva a motor, akkor beleteszem. akkor már úgyis mindegy lesz neki. ha megjavítja, nem bánom, veszek a másikba is. addig viszont van még néhány km amit meg kell tennem vele.
zalkapone 2008.10.19. 16:52:06
Az első verz. És igen, szoktunk venni mi is mintát, amit a saját laborunk ellenőriz. Mert a Mol-nak higgyen aki akar...
zalkapone 2008.10.19. 16:53:21
zalkapone 2008.10.19. 16:58:45
Ennyi idő távlatából meg nem mondom, hogy ki volt, de a Magyar Autóklub szervezte a rendezvényt. Amúgy nem kötekedni akarok, egyszerűen nem láttam különbséget. Mondjuk alapból nem volt szar a motor, most utána sincs semmi baja. Tehát tartom azon véleményem, hogy ártani nem ártott.
Shadowbull 2008.10.19. 19:54:10
Bakker, es meg te vagy a Metabondos szakember?????
A benzin olmozasanak betiltasa utan a motorokat teljesen atterveztek, uj anyagkokat, geometriakat, feluletkezelest alkalmaznak.
A mai motorokba NEM KELL sem olom, sem Metabond sem semmifele varazslotty.
Aki jot akar, az az uj motorjaba meg veletlenul sem ont bele semmifele szart, egyreszt mert rovidesen kellemetlen meglepetesek fogjak erni, masreszt ugrik a garancia ha kiderul....
Egy szetkopott szarba meg mar tokmindegy mit teszel.
sb
Shadowbull 2008.10.19. 20:04:24
Erre ha adnal egy hitelesnek tuno forrast, megkoszonnem.
sb
Csontos Szigfrid 2008.10.19. 22:02:09
Én is használtam egy ideig Metabondot, de semmi különöset, se jót, se rosszat nem tapasztaltam. Talán simábban járt a motor aban az időben. Kevesebbet nem evett.
A Polo tankját meg simán túl lehet tölteni 10 literel is. Már én is tapasztaltam. véletelen is benyomódik az a gomb. De nem egészséges.
laller69 2008.10.20. 11:10:50
Én nem szeretem az általánositást,ráadásul éjszakai kutas vagyok (omv kálvin tér) én is igyekszem, hogy ne vegyek minden vendéget egy kalap alá!!!Igenis vannak BECSÜLETES kutasok akik a visszajáró vendégekből akarnak megélni,az igazság az két hónapja vágtak át a palánkon egy "koléga"!A tulajok nem szeretnek fizetést adni mondván ott a jatt,de ez a dolog már sajnos nem igaz (olyan helyet is tudok ahol fizetés sincs),ezért eggyesek csalhatnak sajnos. Ne hagyd magad ilyen ügyekre való a kamera:
gnme 2008.10.20. 16:58:26
Hozzám nem szoktak odajönni, hogy elnézést .. úr, mennyiért rakjak bele? Elnézést, ... úr olajszint, ablakmosó folyadék szint rendben?
Így aztán nem basznak át.
Stevedoki 2008.10.20. 18:45:48
Stevedoki 2008.10.20. 18:48:33
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.20. 21:14:04
Csontos Szigfrid 2008.10.20. 22:59:41
Szóval semmit sem kell megnyomni, úgyis teli lehet tenni a tankot teljesen. Csak többször kell rátölteni.
Shadowbull 2008.10.21. 07:26:21
Ha a kezifeket be lehet huzni 150-nel a palyan, abbol baj lehet.
Ha baj lehet belole ne legyen ott. A legjobb, ha az egesz auto nincsen ott, mert abbol biztosan nem lehet baj.
sb
románc cuvée 2008.10.21. 11:23:46
Sarkos megfogalmazás, de azért jót nevettem rajtaXD
Stevedoki 2008.10.21. 17:54:12
Szerintem, ha megnyomták a pöcköt, vehetjük tartály hekkelésnek... Egyébként meg kellene már egy cikk arról is, menyi olajat tudsz tölteni a motorba. Meg arról is, mostantól kezdve hányan töltögetik túl a kocsijukat benzinnel. Ész nélkül... De inkább mégsem, a hiba biztos bennem van.
eko 2008.10.21. 21:11:07
Ladába 23L :-)
Volt ismerősöm, aki "kipróbálta", aztán csodálkozott, hogy az önindító nem tudja megmozdítani a motort..
lder 2008.10.22. 11:40:50
" A töltőpisztoly betöltőcsonkba való bevezetésekor ügyeljen arra, hogy ne nyomja a szelepet a betöltőcsonkban. Különben akaratlanul feltölti azt a térfogatot, ami az üzemanyag tágulására ad lehetőséget melegben. Ez az üzemanyag kifolyásához vagy az üzemanyagtartály alkatrészeinek a sérüléséhez vezethet".
...
" Amint az előírásnak megfelelően kezelt automata töltőpisztoly először kikapcsol, a tartály tele va. Ne folytassa tovább a tankolást- különben feltölti a tágulási teret".
A fenti idézeteket csak a teljesség miatt írtam.
Sajnos a kezelési útmutatót csak nagyon kevesen olvassák el, így történhetnek meg velük a fent leírt tankolási események, amikkel a szervizben mi is többször találkozunk.
Dér László
SKODA, VW, SEAT vevőszolgálat vezető
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.22. 14:22:31
Sajnos, - ahogy a képen is látszik - az autóhoz adott kezelési könyvben nincs szó semmi pöcökről. Csupán a lefolyt üzemanyag eltávolítását javasolja.
Még az ábrán sincs pöcök. Gondolhatod, hogy ha ez bele van írva, nincs vita.
Ezzel kezdődik a legnagyobb gond, hogy nincs megfelelő tájékoztatás.
De majd a Fabiások megmondják nekik bele van e írva a kezelési könyvbe.
lder 2008.10.22. 14:59:39
Fabia II. Kezelési Útmutató 170. oldal
Octavia II. Kezelési Útmutató 206. oldal
Roomster 172 Kezelési Útmutató 172. oldal
A Fabia I. és az Octavia Tour modelleknél kicsit másképp megfogalmazva:
Octavia Tour Kezelési Útmutató 123. oldal
Fabia I. Kezelési Útmutató 102. oldal
Azért is érdemes erre figyelni, mert a túltöltés következtében egyes berendezések meghibásodását is okozhatják, mint ahogy arra a kezelési ius felhívja a figyelmet.
Az ügyfeleinknek akik hasonló észrevétellel kerestek meg minket elmondtuk az itt leírtakat, és arra kértük, hogy amennyiben lehetséges a tankolást maguk végezzék. Visszajelzéseik alapján tankolás során megszűntek az említett plusz literes feltöltések.
Stevedoki 2008.10.22. 19:39:08
Kifordított kacagány 2008.10.28. 21:03:07
és még email-ben olyan is megtalált aki a gáztartály fullosra töltése után érdeklődött. hihetetlen emberek vannak.
Stevedoki 2008.10.29. 18:58:43
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.29. 19:15:33
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.29. 19:17:22
Stevedoki 2008.10.30. 17:42:46
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.30. 23:08:01
nagyharcos 2008.11.20. 13:50:39
Tudja valaki hogy hogyan lehet ledugni egy csövet a Fabia tankjába ?
Próbálkoztam vele még régebben de kb.120 centi után elakadt és benzint még nem ért pedig félig volt a tankom.
Előre is köszi
Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.11.20. 14:10:53
Don Gó 2015.01.11. 17:23:28
A közeli kisvárosban egy ... vállalkozó meglépte tavaly, hogy nyit benzinkutat is, az egyeduralkodó MOL konkurenciájaként. Szerződött az AVIA kúthálózattal és olyan név alatt megy a tankolóállomás tavaly óta.
Elkezdtem a nyáron én is oda járni inkább, hiszen olcsóbb volt az.
A legutóbbi tankolásomkor viszont igen csak meglepődtem! Mivel jegyzem a megtett kilométert és a betankolt litereket, tudok kontrollálni és látom a fogyasztást. Azon kívül, hogy a járműnek is van fogyasztásmérője a "fedélzeti komputerecske" egyik funkciója által. (Meg a "napi számláló" is segíthet ebben, a km-óra tartozékaként.)
Na szóval. Tankoltam (én lassan engedem a benzint a töltőpisztollyal, hogy a levegő a keskeny csövön kellően vissza tudjon áramolni, ki a szabadba. Egy idő után a kocsi alá kezdtem már pislogni közben, nem-é a földre folyik talán alul? Mert amikor végre megtelt (mindig full teli nyomom) alsó hangon is 8 literrel több lett, de lehet 10 literrel kb.!
Én addig nem hittem el a mendemondákat erről a kutasról és most már nekem is gyanússá vált. Azt hiszem, vissza megyek a MOL kútra megint.
Állítólag, amióta lement az üzemanyag ára, mindkét kúton egyforma áron lehet tankolni (kb.) Mondják, én nem ellenőriztem ezt. Azt viszont, hogy az én a lassan tankolásom során esetleg(?) levegővel kevert benzint nyomjak át az AVIA-s gengszter(?) kútoszlopi számlálóján, na azt nem fogom többé megtenni neki. Hogy mitől lett a túltankolásom, nem értem máig sem. Benzint senki nem vett ki a tankból és sem lassú menet, sem terep, sem állva járatás, semmiféle túlfogyasztásra okot adható dolog nem történt nálam, nálunk! (Nem írtam pontos megnevezést a zalai kis kútról, mert még beperelne valaki...)
Válasz · · 4 · Leiratkozás · szerkesztve · január 9., 10:23
János Szederkényi · Kiemelt hozzászóló · Utolsó beosztott, Munkanélküli
A lassú tankolásoddal a tágulási helyet töltötted ki benzinnel. Típustól függően ez akár 6-10 liter is lehet. Ne nagyon csinálj ilyet, mert balesetveszélyes.
Válasz · · január 9., 13:17
Nagy László · Kiemelt hozzászóló
János Szederkényi Már, hogy az autóm tartályához tartozó csövecske ("levegőző" vagy mi) lenne 8-10 literes? És akkor én már vagy 30 valahány éve vezetek és így tankolgatok általában és csak most lett hirtelen ekkora különbség? Na ne... :) :-P Jut eszembe: Ha én előtte is "kitöltöttem a tágulási teret a lassú tankolással", akkor nem lehet, nem lehetne plusz liter, amit befogadott egyszeriben (ezúttal, most)! :D
Válasz · · 1 · szerkesztve · január 9., 13:52 "
AUTOKART 2016.07.26. 07:25:53
A kézikönyv ajánlása: "A tankolás közben bekövetkező első automatikus leállás után maximum kétszer indítsa újra a töltést, hogy maradjon egy kis tágulási térfogat."
nyitottszemmel 2016.07.26. 10:37:16
Saját autóm egy 1.9-es dízel Zafira, azt sem tudom túltölteni.
Anyámék autója egy 86Le-s 1.4-es Cordoba, ha azt túltöltöd vészüzemmódba kapcsol. :D A szerviz azt mondta, hogy ez így jó. Első kattanásig tankoljunk. Pont.
Az utolsó 100 komment: