Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?

  2008. október 16. - Égő Ákos

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem


A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél, simán több üzemanyag is belemegy az autóba, mert a tágulási tartályt is feltöltjük. Így ha valakinek 50 litert tankolnak valamilyen VW konszern autóba, ami nem teljesen üres, nem biztos, hogy azonnal átverésre kell gondolnia.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr89715315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.10.16. 23:55:44

Gondolom, egy Merciben nincs ilyen pöcök, mert akkor az má komplett tartálykocsivá válna..

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.17. 00:01:07

Ma beszéltem a barátommal akinek egy dízel Passatja van. Azt mondja neki 70 literes a tankja a pöcökkel 100-ig tudja felnyomni. Az se kevés...

Stock 2008.10.17. 00:11:01

és ez most komolyan újdonság, egy szaklapnál?! :)

mellesleg a kutakon már jópár éve nem a mennyiségi átveréstől kell tartani, hanem a minőségitől...
magyarul, nem a tankoláskor vernek át, hanem már előzőleg a kút tartályából szívják le a naftát és adalékot töltenek helyette! ezért marhaság az árra figyelni és az alapján választani kutat..

egy olyan cikk viszont érdekes lenne, hogy egy egy kút azonos mennyiségű benzinével hány kilóméter tehető meg.. (én régóta figyelem és elég nagyok a különbségek)

adam.czagany 2008.10.17. 00:21:40

Stock:
komolyan? Mert én is elég régóta figyelem, és csak akkor van különbség, ha másként közlekedek. Én nem vettem észre jelentős különbséget. Engem is érdekelne egy ilyen teszt ellenőrzött körülmények között, csak megnyugtatásképpen :)

Mondjuk fullra tölteni egy autót, majd trailerrel ki egy pályára, és stabil 90-100-110-el vagy akármennyivel addig menni, amíg el nem fogy a benya, de csontra.

zalkapone 2008.10.17. 00:24:36

Ukrán határon a "zöldséges" Mercikben mindben 115 liter gázolaj van! Ez olyan nagy hír? :-)

Gyulimali 2008.10.17. 00:49:25

Littleguy:

Nekem itthon a Suzukim olyan 7l-t fogyaszt, jobbára városban, de érdekes módon, Németországban, és oda-vissza úton, 130 felett csak 6,4-et...
Persze tudom, ez csakis összeesküvés elmélet.

vadparaszt 2008.10.17. 00:56:34

Itthon gyakorlatilag mindenki a MOL-tól veszi az anyagot, szóval csodák nincsenek. A kút tartályába önti a sajátmárkás adalékot, azt annyi. Az se csodaszer. Egyébként Fábiával én is párszor meglepődtem és csalásra gyanakodtam, amíg fel nem ismertem a Pöcök Titkát. Van hogy benyomod a pisztollyal, van hogy nem. Ennyin múlik.

autosave 2008.10.17. 01:01:08

korrekt cikk. végre bizonyítás, nem csak a köpködés ami rendszeres a témában!

megint 2008.10.17. 01:16:05

Minőséggel vannak gondok, épp talán a mercinél volt, hogy magyar gázolaj miatt tönkrementek, két napja volt nálunk egy tag, ő is hasonlóan járt.

dextercapo 2008.10.17. 01:39:15

vadparaszt : rendben hogy mol , de pl a shell adaleka felenk oldja a tankolonyilas csovet . eddig otot csereltem ki .

Ivan Kozirev 2008.10.17. 01:44:39

Nekem ellenkező előjellel van problémám. G Astrám van, aminek elvileg 50 literes a tankja, az óra is eddig van számozva a műszerfalon. Viszont, ha már ég a lámpa egy ideje, akkor sem tudok beletenni a kútnál 43-44 liternél többet (nem rátöltögetve, csak normál). Volt, hogy már villogott a jelecske, aztán még mentem vele vagy 20 kilométert, de akkor sem értem el az 50-et. Valakinek van ötlete?

elpi 2008.10.17. 01:58:55

nem mondjátok komolyan, hogy ezen vitatkoztok??? ez olyan, mintha azon csodálkoznátok, hogy ha szívom a cumit, akkor jön belőle a tea. képen láttatok még csak kocsit? hogy vezethettek az úton? esetleg általános iskola 6.osztály totál kimaradt? a matek is+a fizika is? beszarás....

Ciri 2008.10.17. 04:57:39

"Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?"

Sehogy, mert nem szabad !
B.sszátok meg, legalább ne hirdessétek már ezt a baromságot!

malkolmcole 2008.10.17. 05:49:08

Ukrajnában tankolva (OKKO (www.okko.ua), WOG (www.wog.ua) vagy LUkoil kutaknál) egy Citroen C4-be az eredeti 60 liter helyett mindig 68 litert tankolok. Semmi gond. Teljesen üresre tudom járni a kocsit, így normális tempóval közlekedve az 1.6-os motor 1250 km-ert tud megtenni. A másik autóm egy 1998-as 1.0 Saxo, aminek 45 literes tankja van papíron. Ebbe az autóba 51 liter fér, és 1000 km-re elég.

Számít a benzin minősége, de egy adalékanyag (STP) használata minden második tankolásnál sokat jelent a motornak.

Érdekes módon semmi gondom nincs egyik autómmal sem, de lehet, hogy azért, mert TUDOK VEZETNI, NEM CSAK VEZETEK.

ergo 2008.10.17. 06:27:08

Nem mindenki veszi a MOL-tól, csak egy példa: a TESCO-kutak egy német nagykereskedőtől veszik. Más források is vannak.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.10.17. 06:44:52

@Ivan Kozirev

szívd le tankolás előtt az összes üzemanyagot, és akkor többet tudsz tankolni. és ugyanúgy teli lesz a tank, mintha nem teszel ilyet.

micsoda problémái vannak egyeseknek ...

legközelebb azzal jön valaki, hogy már 10ezer km óta esedékes lenne a vezérműszíj csere, és még mindig nem akar elszakadni ?!

vadparaszt 2008.10.17. 06:50:10

Nyilván, hogy egy magyar TESCO kút Németországból utaztatja ide az olcsó benzint.

szpjr 2008.10.17. 06:51:33

"20 liter pontosan 19,96"

gondoljunk csak bele havi szinten az a 0,04 minden liter után "megmarad" a kutasnak... 10 év alatt egy plust tank benzin. ez a durva, nem a pöcök xD

Virág et. 2008.10.17. 07:22:53

Pöcök ide vagy oda, a kutas NE tankoljon a kattanáson túl és NE "csurgasson", ha én erre nem kérem kifejezetten.

A konkrét kúttól meg a történettől függetlenül, azért ne tegyünk úgy, mintha a trükkös pisztolyok nem is léteznének.

Shadowbull 2008.10.17. 07:23:15

"Sehogy, mert nem szabad !
B.sszátok meg, legalább ne hirdessétek már ezt a baromságot! "

Mindenesetre nem egeszseges fullra tankolni, aztan meg kiallni a napra :)

sb

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.10.17. 07:24:53

Ez érdekes volt, eddig nem hallottam róla.

A VW csoport meg monnyonle, hogy nem közli egyértelműen a kézikönyvben.

Shadowbull 2008.10.17. 07:25:23

"Nekem itthon a Suzukim olyan 7l-t fogyaszt, jobbára városban, de érdekes módon, Németországban, és oda-vissza úton, 130 felett csak 6,4-et...
Persze tudom, ez csakis összeesküvés elmélet."

Mot tenyleg csodalkozol, hogy varosban tobbet eszik az autod?

sb

karlmann 2008.10.17. 07:27:42

Ákos a Polonál ettől durvábban működik. A feleségemnek egy céges 1,4-es Poloja van két éves, általában én tankolom. Az első alkalommal majdnem hanyatt esetem, amikor a negyedig lévő tankba először belement 34L utána még 11! A varázspöcköt véletlenül vettem észre jóval később, de tényleg működik.

Van egy barátom aki VW-kel foglalkozik és ő sem ajánlotta tartósan a túltankolást. Viszont rövid időre pl. egy hétvégi kirándulás, vagy utazás, amikor hamar ürül a tank nagyon hasznos.
Egy Görögországi nyaralásnál az a 10L pont elég arra, hogy ne kelljen vmi. szutyok szerb vagy macedón benzint belerakni.

VrapThor 2008.10.17. 07:34:14

ismerős a történet, apu is ezt a módszert használja hosszú út előtt a polónál. :)

Kifordított kacagány 2008.10.17. 07:38:46

persze, a pöcöktelenek most megint rosszul jártak.

egyébként van mód arra is, hogy a gáztartályt fullig töltsük a gázos autókon. érdekel valakit?

Laca75 2008.10.17. 07:42:18

Peugout 307-esembe rendszeresen 60-61 litert tankolok. Sokat jarok kulfoldon vele, kulonosen ott nyomom tele ahol olcsobb a benzin. Ahogy visszaemlékeszem 54 literes a tankja.

2008.10.17. 07:43:04

Nekem a pöcök használata nélkül sikerült a 45L-es Seatomba 56L-t tankolni :S
azóta sem jártam a Balatonböldvári MOL-on :D

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.10.17. 07:52:11

Hm, elhiszem én a tudományos magyarázatot, de mi van akkor, ha nekem ilyen csak EGYETLENEGYSZER fordult elő:

(Honda Jazz tapasztalatok, 27107-es hozzászólás)

--------------------------------------
Az alacsony üzemanyagszintjelző lámpa Hódmezővásárhely előtt kb. 5 kilométerrel gyulladt ki, ilyenkor ugye még kb 10 liter van a tankban.

Csordultig tankoltam. Az első megakadásig. 43,09 litert!!!
Ez annak fényében felettébb érdekes, hogy a tank 42 liter. És ugye 9-10 liternek még lennie kellett benne.

Lehetőségek:
1. Elromlott a visszajelző. Teljesen nem romolhatott el, mert a saját lábán ért a kocsi a kútra.
2. Hőtágulás. A nagy melegben a tank már nem 42, hanem 52 literes. Érdekes.
3. Lopnak a rohadt szemetek, levegős a pisztoly, csal a mérő.

Bár erősen hajlottam rá, de aztán mégsem balhéztam. Úgyis csak azt mondanák, hogy hitelesített a kút, meg fér benzin a csőbe is (a 2-3 literes eltérésekért nem is szoktam szólni, abba már beletörődtem, de ez ugye legalább 9 liter különbség volt!), jegyzőkönyv, és ennyi.
-------------------------------------

Ez ugye nem VW gyártmány, a varázspöcköt miért csak egyszer sikerült eltalálnom két év alatt?

Ja és (27813-as hozzászólás):

------------------------------------
imgfrm.index.hu/imgfrm/7/2/4/8/BIG_0004797248.jpg

Azóta is tág a tankom. Azóta egyszer tankoltam, de folyamatosan azt játssza, hogy alig fogy belőle a benzin, mintha tényleg nőtt volna. A Shell kitágította, a rohadt.

Utoljára 800 megtett km után tankoltam, de a mutató még egynegyednyit jelzett. (Ami kb. 15 liternyi lehet.)

Csatolok egy képet 376 km után. A mutató háromnegyedet jelez.
---------------------------------------

Azóta - háromszor kellett tankolnom - 'megjavult' a szintjelző.

imittto 2008.10.17. 08:15:47

Anno a Twingo 40 literes tankjába sikerült mindig 46-47 lietrt tolni a legváltozatosabb helyeken. Abban még nem volt varázspöcök, és csak addig tankoltam, míg a töltőpisztoly elsőre leold. És nem por száraz tankkal álltam be a kúthoz. Tehát a cikk photoshop...totalcar mondjon le!

lagunásfókusz 2008.10.17. 08:17:32

Gyerekek! Tényleg azt hiszitek, hogy ha csal a pisztoly akkor az a kutasnak csal? Talán egy maszek kúton igen. De egy MOL SHELL...stb kúton ki van zárva.
Egyébként a tank mérete a kézikönyvekben mindíg úgy van megadva, hogy kb X liter. Tehát két azonos tipusnál sem tuti egyforma a tank mérete.
Volt egy A4-es Audim na azt pöcögtethettem, meg nyomkodhattam a szelepet, max 2 literrel ment bele több.

paveway 2008.10.17. 08:19:00

Az tuti, h a teszkó kúton tankolt anyaggal rosszabbul ment a kocsi és a BC szerint többet is fogyasztott, méghozzá kb. 15%-kal!!!! Többet nem kap onnan anyagot. Amúgy meg a pöcök ezer éves, azt hittem ,valami újat is mondanak a cikkban.

mester_N 2008.10.17. 08:19:27

Nekem egy '94-es A Vectram van, 60 literes tankal, de még soha sem sikerült 58 liternél többet tankolni bele. A Vectranal nincs valamilyen csel?

karlmann 2008.10.17. 08:34:53

mester_N

Sajna az A Vectra esetében nincs ilyen csodaszer. Nekem három évig volt meg és a rekord 57 liter volt, de akkor a fedcomp szerint már csak 26km-t mehettem volna. Ugyanez van a Suzukival is. Amikor a kocsi összetört anyósom 1.0-ás GC Swiftjével jártam. Volt, amikor már rángatott, ahogy a kúthoz értem, de akkor se tudtam a gyári mennyiséget beletölteni, ami asszem 34L.

Kifordított kacagány 2008.10.17. 08:34:58

paveway 2008.10.17. 08:19:00
egy újszülöttnek....

Solymika 2008.10.17. 08:45:59

Szabolcs megyében nincs oylan ember aki nem ismerné ezt a pöcköt.
Ukrajnában még egy rámpára is felállnak az autóval, így a megdőlt tankba még többet lehet rakni, és tényleg az összes levegő távozik.
Kombi malacpassat, gyári 70liter, pöcökkel 110. Tudom mert nekünk is volt.

2008.10.17. 08:56:15

Én nem értem ebben mi az újdonság. 6-7 éve a Golf IV-be már így tankoltam ha hosszabb útra mentem. Az viszont nem hangzott el, hogy - amennyiben jól tudom - ez csak a benzines autóknál van. A dízelesek nem rendelkeznek táguló tartállyal az üzemanyag jellege miatt.

Hassan0926 2008.10.17. 08:58:18

A mázlisták! Én meg szenvedhetek Puntoval, hogy egyáltalán menjen bele és ne 10 percen keresztül csorogjon bele 30 liter. Valami miatt nagyon rossz a benzingőz visszavezetése és ha nem teljesen kint van a pisztoly akkor állandóan kiold. :(

Rotoman 2008.10.17. 09:04:48

Sziasztok!

1. Nekem, mint kezdő vezetőnek, első kocsi tulajdonosának nem okozott gondot a "varázspöcök" felfedezése. Kb. a 3-ik tankolásnál már tudtam, mire jo.
2. Tényleg hasznos dolog. Mostanában Debrecenből járok Münchenbe (920 km). Debrecenben megtankolom csordultig, nem tudom pontosan mennyi van ilyenkor benne (Skoda Fabia 1.4MPI) mert sosem várom meg mig kigyullad a lámpa, de a lényeg hogy fullon van a tank. Takarékossági szempontbol ügyelek arra hogy minél több km.t tegyek meg magyar benzinnel, mert még mindig olcsóbb. (most 1.32 münchenben, tehát kb. 380 Ft). Az osztrák határ előtt (mosoni MOL kút) ismét teletankolom. Ez 400 km.re Debrecentől, és ilyenkor 26 liter megye bele (6.5 L fogyasztás). Maradt 520 km - kényelmesen eljutok Münchenbe, és még félig van a tank. Visszafelé Ausztria 160 km.re van Münchentől, tehát ott tankolok, mert ott olcsóbb mint Németországban. Ha nem lenne a pöcök, ez nem jönne össze.
3. A német / osztrák benzinnel többet lehet menni.Ez 2 éves tapasztalat. Főleg a városi fogyasztás lesz jobb, autópályán kb. ugyanannyi.Városban 8-9 liter helyett 7.5 Ezt mivel magyarázzák a nagyokosok?

Snowman0717 2008.10.17. 09:10:06

Kombi 3as golf. Kattanás után még 6litert lehet bele tölteni.... Magam sem tudtam. Egy kutas mutatta Szegeden még anno.

B omegámon is volt pöcök..... használtam is.

Ma már egy C Klasse-val (w203, 180komp.) járok... A gyárilag megadott tank térfogat 62 liter. sikerült 63 litert tankolnom úgyy, hogy max 5-10Km-t mehettem miután kigyulladt a tartalékot jelző lámpa. Ami köztudott, ha kigyullad azt jelenti, hogy országúti viszonylatban átlagos közlekedéssel 100Km-t meg tudsz tenni. Jelen esetben ez nálam 6,5-7 litert jelent (fogyaszás országúton 6,3

hawkeye 2008.10.17. 09:10:53

Chevro Lacetti, 1600 szedán.

Kattanás után még 10 - 12 liter belefér, de sikerült már 14 is.

Szintjelző műszer kifeküdve fullon, 200 km után kezd el mozogni...

Golfer 2008.10.17. 09:13:05

Hassan0926
Anyósomnak is volt egy időben Puntója (1-es Punto), ott az volt a "trükk", hogy a pisztoly behelyezése után el kellett fordítani kb 8 óra irányba, így nem oldott ki folyamatosan!

Snowman0717 2008.10.17. 09:14:33

fogyasztás országúton 6.3

Secnir 2008.10.17. 09:16:07

öröm tudni az ilyeneket.
eset a következő: shell kúton már én is tankoltam a 45 literes tankomba 55 litert úgy, hogy a tankban még volt kb 5-10 liter.
és nekem egy kettes golfom van, amiben se pöcök, se más baszás nincs. minedn más kúton 40-48 liter a max. csak azon az egyen volt 55 liter. akkor most az ótó a hülye, én, vagy a kutas neve volt Átbaslaki Gaspar?

zalkapone 2008.10.17. 09:17:26

Solymika!
A malacorrú passatba azért ment bele 110-115 liter, mert Apukád a helyi trendnek megfelelően levegővel kitágították a tartályt! Ezért vezették be az átkelőkön azt a hülye "üzemanyagbevalló" cetlit!

gromek7 2008.10.17. 09:21:26

És mi van akkor, ha nem nyomtam ki a pöcköt és a tank sem volt üres? Velem ugyanis ez történt egy Mol kútnál, ahol a gyári értékhez képest 20%-al többet tankoltam. Engem nem nyugtatott meg ez a cikk.

zalkapone 2008.10.17. 09:24:25

Munkám során volt alkalmam többször ellenőrizni benzinkutat. Meglepődnétek az eredményeken...

eko 2008.10.17. 09:24:41

"igazából az lenne a rendes tankolás, ha ezt a kis pöcköt benyomnánk minden tankoláskor, mert így az üzemanyag betöltéskor keletkező gőzöket egy aktív szénszűrős tartályba engedi, amit később használ fel az autó."

Ekkora hülyeséget nagyon rég olvastam!!

LeviT: "A dízelesek nem rendelkeznek táguló tartállyal az üzemanyag jellege miatt. "

Nem igaz! A Diesel motorral szerelt autókon is van pöcök.

2008.10.17. 09:24:47

Secnir, én sajátkézzel tankoltam az enyémbe 56litert, pöcök nélkül szintén kb. 5L tartalékkal :S
Csak az óra bszhatott át.....

pimpike_ 2008.10.17. 09:38:07

Hassan0926!

Bedugod a tankoló csövet és elfordítod 9 óra irányában . Sajnos normál állapotban rossz szögben ömlik a benya így "visszaköp" , a kút meg blokkol .
Viszont most nyáron volt a feleségemén egy pár tankolásig tartó elmezavar : 3/4-nél egyszerűen nem lehetett tovább tankolni .
Nos ezt úgy sikerült meggyógyítani kb. a 4. tankolás során , hogy 33L-nél mikor már 57x blokkolt a kút , elkezdtem a prosztatás Józsibácsi sebességével csorgatni a benyát . 10 perc alatt el is érte a full állapotot .(Azóta simán megy a teletank)

Kifordított kacagány 2008.10.17. 09:39:46

zalkapone 2008.10.17. 09:24:25
mesélj, hátha mondasz valami újat

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.10.17. 09:40:12

Milyen bölcs dolog a tágulási teret is naftával feltölteni.
Nyáron különösen.
Biztos véletlenül adták neki azt a nevet, hogy tágulási tér.

bv s 2008.10.17. 09:40:51

üzemanyagokrol...E-270 mercim van...Svájci gázolajjal tempomat nélkül autopályán 120 km/h val 5.1 a fogyasztás.itthoni gázolajjal sose tudtam ezt elérni.de a városi forgalomban is sokkal kevesebbet evett.nem egyszer voltam svájcban..tehát tudom,hogy ez a gázolaj minösége miatt van.ennyit a magyar gázolajrol.

matzko 2008.10.17. 09:44:17

Dacia Loganom van (tudom, nem vagyok sikeres ember) es hosszu utak elott szoktam tultolteni az 50 literes tankot. Altalaban 62-65l megy bele. Tehat nem csak VW konszern autok erintettek ezugyben. Ja es nincs pocok, amit birizgalni kelljen. :)

nlackoo 2008.10.17. 09:45:09

2003-as Ibizan sikerult 50valahany litert beletankolni, mikor pirosba ert a mutato (azaz nem volt ures). Hasonlo tunetek: valahogy 2-300 km utan kezdett a mutato 1/1-rol lemenni.

Kifordított kacagány 2008.10.17. 09:45:53

matzko 2008.10.17. 09:44:17
te, nem lehet, hogy lyukas a tartály és melléfolyik?

matzko 2008.10.17. 09:49:29

Kifordított kacagány 2008.10.17. 09:45:53
hmmm, most hogy mondod... eddig nem ertettem mi az a nagy tocsa a kocsi alatt :-P

Kifordított kacagány 2008.10.17. 09:52:01

gondoltam. egy 10-es fúró a legolcsóbb megoldás a táguló üzemanyag kérdésére. nem ám mindenféle elromló pöckökkel vacakoli.

twng 2008.10.17. 09:53:47

Tényleg érdekes, ahogy mások is megjegyezték, hogy arányaiban nem kicsi a tágulási tartály.

Hiszen, ha tankolunk, akkor literre megy a pénz, ami a fentiek szerint tartalmazhat több illetve kevesebb elégethető anyagot is. Tehát a "megtankoljuk és milyen messzire jutunk vele" lényegesen informatívabb adat lenne.

Hasonlóan érdekes dolog a földgáz is, ahol a köbméter és a fűtőérték adatokat olyan jól keverhetik a számlán, hogy az alapból összeesküvés emléletért kiállt.

Hasonló keverés van a kőolaj körül is, ahol beszélnek hordóról (liter) illetve tonnáról (tömeg) is. Talán akkor járunk a legközelebb az igazsághoz, ha azt mondjuk, hogy aki adja biztos nem jár rosszul. ;)

randomuser1 2008.10.17. 09:57:20

a külföldi benzinnel jobban fogyasztó autók megoldása szerintem az h a többszáz kilométeres úton elég jól kiég a lerakódott szennyeződés ezért nyilván visszesik a fogyasztás is. nekem legalábbis ez a koncepció jobban tetszik mit az h a magyar benzintől még a román is jobb minőségű :)

Kifordított kacagány 2008.10.17. 09:57:29

twng 2008.10.17. 09:53:47
miért, benned felmerült akár egy percre is, hogy a földgázzal nem csalnak?

isti77 2008.10.17. 09:58:30

Ivan Kozirev: nekem előző szériás Coltom (is) volt, a gyárilag 50 literes tankba soha nem tudtam 38 liternél többet tölteni, még akkor sem, amikor már tényleg azt hittem, hogy mindjárt megáll az autó. De engem soha nem zavart, sőt örültem neki, hogy 650-700 km-re csak ennyi kell neki.

zalkapone 2008.10.17. 09:59:07

Nem tudom, hogy tudjátok-e, hogy hogy működnek a benzinkúti tartályok? Adott egy 30e literes tartály a föld alá beásva. Azért, hogy ne tudj vizes (túladalékolt) benzint / gázolajat tankolni, ezért a tartály úgy van kialakítva, hogy az alsó 3e liternyi folyadék fölött szív a szivattyú. Így szépen a nem tiszta anyag lesüllyed, és nem kerül a kocsiba. Ezt pedig egy külön leeresztőszelepen ki lehet szívni. Pontosabban kötelező (lenne). A tartály kiképzése is olyan, hogy átfejtéskor is tudj tankolni, tele van terelőlapokkal, hogy minél hamarabb ülepedjen. Viszont nekem már sikerült találnom a tartály alján szivattyút, ami szándékosan keringette a dzsuvát...

matzko 2008.10.17. 10:00:55

xxxxx: letezik egyaltalan olyan, hogy magyar benzin?!

Shadowbull 2008.10.17. 10:06:57


En eleg sokat jarok nemet meg magyar uzemanyaggal, mostanaban gazolajjal, elotte benzinnel.

Nem sikerult soha relevans kulonbseget felfedeznem a fogyasztasban, amit az uzemanyagra tudnek fogni.

sb

Pir 2008.10.17. 10:08:55

Van értelme teletankolni a kocsit csurig?
Melyik az olcsobb:
- olcso benzinbol teletankolni (mondjuk 60 liter teljes tankolás)
- mindig csak keveset tankolni (ez esetben mindig konnyebb a kocsi kb. 40kg-al)

zalkapone 2008.10.17. 10:12:15

És ha ilyen helyen tankolsz, na az meglátszik a fogyasztáson, és a teljesítményen!

Giulio Karmann 2008.10.17. 10:15:07

Nem szeretnék bántani senkit! Nem ez a célom de az a kedvencem hogy mindenki olajmérnökké szellemül át. Én sem értek hozzá pedig ezt tanulom :):):)

blindspot 2008.10.17. 10:16:24

"Ekkor sincs halál, csak az üzemanyag ilyenkor a töltőnyílásnál kifolyik, ami pazarlás, ráadásul környezetszennyező is. "

Tűzvédelmi oktatáson nekünk mindig elmondják, hogy egyúttal tűzveszélyes is. Ezt pl. mindenképpen megemlítettem volna.

Giulio Karmann 2008.10.17. 10:16:35

hibáztam! nem mindenki az túlzás, csupán egyesek :)

zalkapone 2008.10.17. 10:18:53

GK
Ha engem cáfolnál, akkor ne fogd vissza magad! Viszont amit leírtam az biztos, hogy így van. Lassan tizedik éve dolgozom olyan helyen, ahol ezzel foglalkozom.

csufár 2008.10.17. 10:24:29

hát, ez a holfogyaszttöbbetakocsi dolog szerintem is hülyeség, én is sokat megyek magyar és külföldi benzinnel. semmi különbség a fogyasztásban.

dallara 2008.10.17. 10:29:30

Igazatok van !! De : Én minden tankoláskor benyomom a tankba a megfelelő mennyiségű METABOND Benzinadalékot, amitől 5 - 7 %-kal kevesebbet fogyaszt az -a most 109 lovas- Astra 1,6 - osom. Innentől ha pöcökről beszélnek, CSAK a Barátnőm jut eszembe.

eko 2008.10.17. 10:38:03

Azért bizonyára sokan emlékszünk arra az esetre, ami ´90 környéken történt, amikor a MOL benzin megtámadta a porlasztós járművek réz alkatrészeit (fúvóka, esetleg szűrő) el is ismerték, és állták a javítás költségét.

De! Nekem 98-as benzin van előírva. Mivel Magyarországon a MOL (aki Isten után ugye az első) megszüntette ezt az üzemanyagot, igy muszáj 99 EVO-t tankolnom (ez a legolcsóbb prémium benzin). Jártam már több országban (A,D,CH,SK,Stb.) sehol nem vettem észre semmilyen különbséget sem fogyasztásban, sem teljesítményben!
95-össel viszont -bár a kezelési megengedi- sokkal többet evett, és szégyen volt az amit alapjárat helyett csinált.

Úgyhogy szerintem aki jelentős különbségeket vél felfedezni a hazai, és a külföldi üzemanyagok között, annál ez vagy egy önbeteljesítő jóslat,vagy egész egyszerűen a nem szokványos üzemeltetési körülményekkel magyarázható.

dallara 2008.10.17. 10:42:36

Leírom, hogy másokat ne érjen hasonló kár : 2005 június elején tankoltam Szombathelyen a shell-nél. 8.000-ért 20ezressel fizettem. Nagyon kellett sietnem, ezért nem vettem észre, hogy az alacsony, kövér 20 éves kutasficsa nem 2 db 5ezrest (és egy kettest) adott vissza, hanem csak egyet, ami a Szfváron derült ki. Telefonon próbálkoztam naponta, de sem a kútvezetőt, sem a helyettest nem találtam. 10 nap múlva tudtam személyesen reklamálni, de durván elhajtottak . A panaszkönyvet nem akarták ideadni, mondván , hogy betelt, és leadták. Azóta a haverjaim sem tankolnak ott. Ezzel kb 30 "ügyfelet" veszített a szombathelyi shell . Azóta bármennyire sietek, és bármennyien állnak mögöttem, mindig megszámolom a pénzt.

És : számtalan autós barátom/ismerősöm történetei alapján kiderült : minden kútnál átvernek ! A kérdés csak az, hogy hol vernek át kevésbé, és hol durvábban !! Kössz

Az Élő Legenda (törölt) 2008.10.17. 10:42:37

Hihetetlen. Ha kifogy a benzin, tankolok első kattanásig. Aztán, ha megint kifogy, megint tankolok. De látszik, sikeres ember nem lehetek, ha nem okoz élvezetet, hogy még 10 litert mindenféle pöcögtetéssel, csöpögtetéssel nem imádkozom a tankba. Pedig mekkorát szakítanék, ha még tízliter német benzinnel tudnék menni Osztrákiában is.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.17. 10:46:05

dallara története sajnos tipikus.
Ezt megerősítették belső információk is. A nagy forgalmú kutaknál, nagyon kell figyelni erre.

Kifordított kacagány 2008.10.17. 10:48:43

zalkapone 2008.10.17. 09:59:07
teljesen logikus megoldás. egyrész nem lesz tele a tartály szeméttel, másrészt a vizet is rendesen elkeveri benne, amit a kilopott benzin helyett öntöttek bele.

Shadowbull 2008.10.17. 10:49:47

"Én minden tankoláskor benyomom a tankba a megfelelő mennyiségű METABOND Benzinadalékot, amitől 5 - 7 %-kal kevesebbet fogyaszt az -a most 109 lovas- Astra 1,6 - osom."

Es mennyibe is kerul az az adalek?

Es mennyibe fog az kerulni, amikor szetcseszi majd az autodat?

sb

Shadowbull 2008.10.17. 10:51:10

"95-össel viszont -bár a kezelési megengedi- sokkal többet evett, és szégyen volt az amit alapjárat helyett csinált."

a tobbletfogyasztas teljesen normalis, ha 98-asra optimalizalt motorba 95-ost toltesz.

az alapjarati ingadozas talan kevesbe.

sb

zalkapone 2008.10.17. 10:52:06

Kifordított kacagány
És ez még csak a jéghegy csúcsa!

dns22 2008.10.17. 10:56:15

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba? Leginkább sehogy. A tágulási teret nem viccből találták ki. Egyetlen autót sem érdemes túltölteni. A szakszervizek sem véletlenül ajánlják az első kattanásig történő tankolást. A tanknak ugyanis szüksége van a "levegőzésre". Ha csurig töltöd, a vákuum összeszippanthatja a tankot. Ez persze nem feltétlenül történik meg az első túltöltésnél, de előfordulhat. Volt egy F astra caravanom, kölcsönadtam egy rokonomnak, aki kiment vele az ukránokhoz. Röhögve mesélte, amikor hazajött, hogy azok milyen leleményesek, egy bakra állnak a hátsó kerékkel, hogy a maximumot tudják betölteni az autóba, hát az enyémet is sikerült túltölteni. Amikor visszakaptam, azt tapasztaltam, hogy tankolás közben folyamatosan lekattan a pisztoly, kb fél óra volt megtankolni a kocsit, cseppenként. Irány a szerelőm. Probléma: összeszippantotta magát a tank. Megoldás: csere. Na megérte a pár plusz lityi üzemanyag.
Azóta a biztonság kedvéért egy apró lyukat fúrtam a tanksapkára, így még akkor is levegőzhet, ha egy idióta kutas csurig vágná.
A mai drága autóknál senkinek sem ajánlom a túltöltést, mert rossz vége lehet. Mi az a pár plusz kilométer? Nem azon fog múlni, hogy találok-e kutat, amikor már majdnem kopog a tank. Különben meg a fogyasztás ugyan annyi, akkor is, ha mindig féltanknál tankolunk, és akkor is, ha szárazra járatjuk a kocsit, csak utóbbi esetben lehetséges hogy mégis túl messze lesz a kút.

dns22 2008.10.17. 11:01:07

Az adalékokról pedig annyit, hogy egy ismerősöm ajánlására (mondhatni elhárítatlan tukmálására) kipróbáltam egy "csodaszert", egy olyan adalékot, amitől elvben kevesebb gázolajat eszik a dízel. Hát nem tudom, hogy véletlen-e, vagy sem, de egyszer próbáltam ki, a fogyasztás nem változott, de a kocsin nemsokára porlasztókúpokat kellett cserélni. Költségesebb buli volt, mint a meg(nem)spórolt üzemanyag...

Kifordított kacagány 2008.10.17. 11:01:38

dallara 2008.10.17. 10:29:30
csak 7%? kevés vagy. ha rendesen csinálod, a metabond tud 12-t is.

Az Élő Legenda 2008.10.17. 10:42:37
én is úgy gondoltam, hogy ez a normális, de kiderült, hogy így csak az amatőrök tankolnak. amatőr vagy.

Égő Ákos 2008.10.17. 10:46:05
én általában egy tankolásra otthagyok 15-16e pénzt. abból már nem nagyon tudnak jobban átbaszni. legalábbis elég feltűnő, ha egy ötössel kevesebbet adnak vissza

zalkapone 2008.10.17. 11:06:36

Kedvenc benzinkúti poénom az, mikor az állandó kuncsaftot próbálják még jobban lehúzni. "Asszonyom! Amíg fizet, megnézem az abroncsnyomást!" - "Ó, köszönöm!" És leenged belőle 0,5 bar-t. Egy két decivel így is lehet többet fogyasztani...

eko 2008.10.17. 11:08:36

"az alapjarati ingadozas talan kevesbe."

Nem hullámzott az alapjárat, legalábbis nem úgy, mint amikor a fojtószelep állítómotornál elkoszolódik, hanem... hát nincs erre jó szó. Úgy tudnám körül irni, hogy sokkal "keményebb" volt az alapjárat, nem olyan sima surrogó motorhang volt.
Bár lehet, hogy ez is csak pszihológia.. ;-)

SsPL71 (törölt) 2008.10.17. 11:12:24

A hónap első hetén mentem 523km-t és letudtam még szívni a kocsiból, 37 litert.
A következő héten 531km-t tettem meg és ugyancsak 37,3 litert tudtam leszívni a tankból.
Az ez után következő héten ért a meglepetés, 547km-t mentem és 42,3 litert tudtam leszívni a kocsi üzemanyagtankjából.

Rájöttem, hogy minél több kilométert haladok egy tankolás után, annál több üzemanyagot termel a kocsi.

Még szerencse, hogy nem mentem 600km-t mert a 40 literes tank, szétrobbanhatott volna a túltöltéstől.

karlmann 2008.10.17. 11:15:21

Azért azt se felejtsük el, hogy alapvetően kétféle benzintank létezik. Az egyik tökéletesen zárt rendszer, ez az amikor a tanksapkát kinyitva sziszegő hangot lehet hallani, a másik a nyitott, itt a gázok folyamatosan kifelé távoznak. Ennek megfelelően a két rendszer kétféleképpen reagál a túltöltésre.

Kifordított kacagány 2008.10.17. 11:23:58

dns22 2008.10.17. 10:56:15
s lám, mindenhonnan csak a túlzás.

zalkapone 2008.10.17. 11:06:36
ez jó, ez tetszik. ilyent látnék, tuti adnék egy kis borravalót a kutasnak. az ilyen elegáns megoldások tetszenek.

SsPL71 2008.10.17. 11:12:24
bolond vagy, ezért van benne a tágulási tartály. a sok hülye meg túltölti, hogy elcsorogjon, ahelyett, hogy eladná a termelt benzint.

karlmann 2008.10.17. 11:15:21
ja, főleg, hogy az egyik rendszernél van bizgentyű, a másiknál meg nincs. és biztos van olyan is ahol lehetne de nincs. na azt tervezte magyar mérnök.

w a s d 2008.10.17. 11:30:43

Én is használok adalékot a benzinhez. És hiszem, hogy így tovább bírja majd a motor.
Mert ugye már nem kevernek ólompótlót semelyik benzinbe sem a kúton.

dns22 2008.10.17. 11:32:41

Kifordított kacagány 2008.10.17. 11:23:58
Nem túlzás, személyes tapasztalat, lehet hogy 10 millióból egy, lehet, hogy nem.

SsPL71 (törölt) 2008.10.17. 11:41:09

"Én is használok adalékot a benzinhez. És hiszem, hogy így tovább bírja majd a motor.
Mert ugye már nem kevernek ólompótlót semelyik benzinbe sem a kúton."

Hinni lehet sok mindenben.
A mai motorokba nem kell se ólom se ólompótló.
Így legalább tönkreteszed a motort, + még a környezetet is jobban szennyezed.

Shadowbull 2008.10.17. 11:46:25

"Én is használok adalékot a benzinhez. És hiszem, hogy így tovább bírja majd a motor. "

Ja. Hinni barmiben lehet :)

Jo esetben nem okozol vele kart. Rossz esetben, es ez a valoszinu, viszont igen.

sb

Kifordított kacagány 2008.10.17. 11:55:30

dns22 2008.10.17. 11:32:41
úgy legyen

SsPL71 2008.10.17. 11:41:09
nem mondta, hogy mai motorja van. lehet, hogy tegnapival jár.

dns22 2008.10.17. 12:03:37

Kifordított kacagány 2008.10.17. 11:55:30

KÖSZÖNÖM SZÉPEN, hogy LEGITIMÁLTAD.:)

2008.10.17. 13:06:04

megmerjem kérdezni, hogy gáz-e, ha én Spurit használok?
50l-hez 1dl-t...

Kifordított kacagány 2008.10.17. 13:10:11

dns22 2008.10.17. 12:03:37
ugyan, nincs mit.

rover45 2008.10.17. 13:06:04
nem, többnyire folyadék. csak ciki

bandika57 2008.10.17. 13:15:57

Opel Movano, ha kigyulladt az üzemanyag lámpája, még 200 km-t lehetett vele menni.
100L a tank, átlagban 8-at evett.

zalkapone 2008.10.17. 13:20:41

Orionom 55 literes tankjából 12 liter a tartalék. Nem tudom, hogy miért a nevadai sivataghoz méretezték (7,2-es átlag/ 100 km).

zalkapone 2008.10.17. 13:22:52

Ezekről a csodaszerekről megoszlanak a vélemények. Valaki arra hivatkozik, hogy ha olyan jó, miért nem az autógyártók terjesztik? A másik meg az összeesküvés-elmélet gyártó, hogy pont azért, mert akkor nem romlana, kopna a motor.

w a s d 2008.10.17. 13:23:50

Ezt vártam!:D
Jön majd a hinni lehet, meg ilyenek.
Csak éppen elő van írva, hogy ólmozott benzin kell a kocsimba bele. De mivel olyan nincs, marad a pótló adalék.:D

w a s d 2008.10.17. 13:27:11

@ Kifordított kacagány 2008.10.17. 11:55:30
"...
SsPL71 2008.10.17. 11:41:09
nem mondta, hogy mai motorja van. lehet, hogy tegnapival jár. "

Sőt, múlthetivel.:D (OHV, 3 helyen csapágyazott főtengely, alu blokk "vas" hengerfejjel)

Gábor33 2008.10.17. 13:27:19

Nekem volt egy 94-es Citroen xantiám.A betöltő nyílás mellett kívül volt egy nagy kék gomb. HA megnyomtam még jó pár litert lehetett tölteni bele. Nézett is a kuta Hegyeshalomnál a 70. Liter után. Hova folyik a benzin? Kérdezte.. :)

zalkapone 2008.10.17. 13:27:53

Nekem volt Prolong is, meg Metabond is a kocsiban. Se jobb, se rosszabb nem lett. Legalábbis az elmúlt 32e km-t már csak "simán" futotta, Castrol félszintetikussal. Olaj nem fogy belőle, nem kopog, nem füstöl. Tehát lekopogom, de baja nem lett tőle.

Kifordított kacagány 2008.10.17. 13:28:06

rover45 2008.10.17. 13:20:23
ez a tudományos életben úgy működik, hogy aki kitalál valami szuper új dolgot, az bizonyítja is, hogy működik. de ez nincs bizonyítva és te sem tudod bizonyítani.
de még csak a haverod sem.

w a s d 2008.10.17. 13:29:31

Ja, és karburátor.

Kifordított kacagány 2008.10.17. 13:32:55

F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.10.17. 13:27:11
ellenben anélkül sem biztos, hogy bármi baja lesz, köszönhető a kúton tankolt benya adaléktartalmának.

zalkapone 2008.10.17. 13:27:53
nekem metabondom volt, meg tablettás benya. hozzád hasonlóan nem tapasztaltam se jót, se rosszat. legalábbis kimutatható mértékben. azóta olajat kap az autó, meg benzint.

Gábor33 2008.10.17. 13:34:11

Igaz, soha nem tudam többet menni 1 tankkal 750km-nél....

w a s d 2008.10.17. 14:07:19

@ Kifordított kacagány 2008.10.17. 13:32:55

Állítólag mióta kivonták a legtöbb kútról a 98ast, nincs már benne ólompótló "gyárilag".

Stock 2008.10.17. 14:18:53

dallara: leginkább a shell-nél, illetve a kis diszkont kutaknál...! leginkább akkor figyelj oda ha a pultra számolja le a visszajárót főleg ezreseket, ilyenkor van a pénznek a tálcája és annak a mga felőli oldalára számol és az elsőt becsúsztatja a tálca alá.. ha netán észrevennéd, meg mosolyogva meglepődik, hogy "bocsi becsúszott" :)
valamint ha gyorsan számol figyelj arra, hogy tényleg lerakja e a pénzt az asztalra vagy csak a kezét..
mellesleg ha 3 napon belül mentél volna, akkor meglett volna a shopost figyelő kamera felvétele, legközelebb, ha van lehetőséged ezzel élj.. ;)

isti77 2008.10.17. 14:21:32

"A panaszkönyvet nem akarták ideadni, mondván , hogy betelt, és leadták."

Ja, bocs. :)))
És tessék mondani, hogyhogy betelt? Mi az oka?

Stock 2008.10.17. 14:22:18

Littleguy: nekem elég jelentősek a fogyasztás különbségek a különböző benzinekből, természetesen azonos körülmények között!

Rocko- 2008.10.17. 14:44:36

asszonynak is van varázspöcke, oszt bárhogy birizgálom, nem megy bele több öt liternél.

karlmann 2008.10.17. 14:47:14

Erről a pénzvisszaadás-lenyúlás dologról meg annyit, hogy egyszerűbb kártyával fizetni. Mert ott látod a kijelzőn, hogy mennyi a mennyi és a blokkon rajta van minden. Aztán, ha vki. paranoiás otthon telebankon át lehet látni mi újság. Ezért ha bármi lenyúlás van az, mind dokumentált és bizonyítékként megállja a helyét. Arról nem beszélve, hogy a kártyás fizetés nem kerül pénzbe, míg az automata használat után is lehúz a bank.

SsPL71 (törölt) 2008.10.17. 15:29:08

"(OHV, 3 helyen csapágyazott főtengely, alu blokk "vas" hengerfejjel)"

Biztos sok autónak van 3 helyen csapágyazva a főtengelye, de én csak a p125-öt ismerem ami ilyen, bár annak nem "vas" hengerfeje van, hanem pont fordítva.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.17. 17:42:30

"Leírom, hogy másokat ne érjen hasonló kár : 2005 június elején tankoltam Szombathelyen a shell-nél. 8.000-ért 20ezressel fizettem. Nagyon kellett sietnem, ezért nem vettem észre, hogy az alacsony, kövér 20 éves kutasficsa nem 2 db 5ezrest (és egy kettest) adott vissza, hanem csak egyet, ami a Szfváron derült ki. Telefonon próbálkoztam naponta, de sem a kútvezetőt, sem a helyettest nem találtam. 10 nap múlva tudtam személyesen reklamálni, de durván elhajtottak . A panaszkönyvet nem akarták ideadni, mondván , hogy betelt, és leadták. Azóta a haverjaim sem tankolnak ott. Ezzel kb 30 "ügyfelet" veszített a szombathelyi shell . Azóta bármennyire sietek, és bármennyien állnak mögöttem, mindig megszámolom a pénzt.

És : számtalan autós barátom/ismerősöm történetei alapján kiderült : minden kútnál átvernek ! A kérdés csak az, hogy hol vernek át kevésbé, és hol durvábban !! Kössz "

Jé, ilyen velem is megesett, csak én már az autótól visszafordultam reklamálni. Mire az ajtóhoz értem, már jött is kifelé egy srác (nem a pénztáros), kezében a maradék pénzzel, sűrű bocsánatkérések közepette...

vasember 2008.10.17. 18:29:05

Sipike 78
Ne csodálkozz,a shell.-nél nincs is csak minimális fizetés,a többit lopd össze magadnak.Évek óta nem jártam shell kúton.
Viszont egy ismerősöm M3 12km pénztáros és
gyomorforgató dolgokat mesélt.
Nekem van egy 25 éves 1.-es golfom,és annak a csövét(beöntő)szoktam nyakik tölteni,és csak 150km után mozdul meg a tankműszer.Na ilyet nem tud a céges francia Renaultom,jó ha ezer kerek összegig el tudom nyomni tankoláskor.

Stock 2008.10.17. 18:58:44

vasember: én 3 éve mozogtam kutas körökben, akkoriban abszolút nem volt fizetés a Shellnél... :))

Kifordított kacagány 2008.10.17. 19:04:13

rover45 2008.10.17. 13:41:36
én is optimista vagyok. bízom abban, hogy ezek nélkül a vackok nélkül is sokáig fog üzemelni a vas.
persze már én is túl vagyok a kipróbálásokon, de győzött a bizalom, mert bízni jó dolog.

F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.10.17. 14:07:19
azért én bízom abban, hogy a 95-ös még tartalmaz ilyent. ha nem így lenne, már nagyon sok öreg autó nem lenne autó többé.

vasember 2008.10.17. 18:29:05
a molnál is így fizetik az alkalmazottakat.

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.10.17. 19:06:53

hát én nemtudom, milyen kúton tankolták meg azt a fábiát, de 59l kicsit gyanús. három évig 100ezerkm-en hajtottam egy fábiát, de kiakasztva a szelepet max 55l-t tudtam bele nyomni. A cégnél a többi 30 fábiának is ekkora volt a tankja. Most egy Polot hajtok ennek is pont 55l a tankja. Én hat éve nálunk mindenki így tankolja a gépét és még semelyiknek nem volt gondja ebből.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.17. 19:59:35

a 98 ast minden kút megszüntette? mert én mintha láttam volna valamelyiknél.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.17. 20:01:07

Hát ezt nem értem?
"hát én nemtudom, milyen kúton tankolták meg azt a fábiát, de 59l kicsit gyanús"
Mi az hogy gyanús? Mi gyanús benne? Ott van a kút hitelesítése mielőtt tankoltunk bele. Vagy úgy gondolod meg volt hekkelve a Fabia tank? Hihetetlen....

IQLight 2008.10.17. 20:05:44

A Polo-ba én is mindig 51 litert tankoltam a 45 literes tankba úgy, hogy volt még benne 6-7 liter. Szinte km-re pontosan 313 km-nél mozdult meg a mutató. A tágulással nem volt gond nyáron sem, mert Pestig (vagy hazáig) elment belőle 3 liter.

A Swiftnél nincs ilyen, ott a bevezető csőnek van dupla fala. Ha ezt akarom fullra tölteni, akkor oda is öntök, de ez csak pár deci, kár vele makkolni. A tankot vagy én, vagy az előző tulaj lekoccolta alulról, úgyhogy 1-2 lityivel kevesebb fér bele az előírtnál. :(

IQLight 2008.10.17. 20:07:58

Gyurma73 2008.10.17. 19:59:35

Csak a MOL, Shell, ÖMV. A többinél (Auchan, Tesco, GP, Agip, NK, ...) továbbra is van.

IQLight 2008.10.17. 20:13:29

Ákos!

Hogy sikerült a kútoszlop túloldalára állni? A Fabia nem japó! :)))))))

Ez a videó jutott eszembe hirtelen:
www.youtube.com/watch?v=sxIgo6nI4n0

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.10.17. 20:33:11

Kedves Ákos!

Rosszul mondtam, én is tankoltam már többször 57l-t is, de az érdekes módon mindig ugyanannál MOL kútnál fordult elő.
De amit leírtam az tény, a cégünknél Fábia és Polo van kb. 60-db és mindnek 55l kiakasztva a tankja. Te meg egy autót tankoltál meg.

viktorio007 2008.10.17. 21:08:59

Az én szolgálati autóm 1.2 Fabia.
Általában 56-58 litert tankolok első perctől.
Egyébkén az autó leírásában az áll hogy 45L-es a tank +7L=52 Ehhez jön a tágulási tartály, ügy amit megtankolok így 250Km után mozdul el csak a mutató a teli tank állásból. Egyébként a saját autóm egy F Astra 1.7D 50L-es tankkal és tankoltam már bele 65L-t is persze nyáron amikor nem habzik fel a gázolaj

Szerető Jenő 2008.10.17. 21:09:25

nekem három hete 59,96 liter ment a fabia-ba. ez az abszolút csúcs a cégnél... eddig 59,74-el tartotta a rekordot a kollégám, de az már a múlté...

clubman 2008.10.17. 21:24:28

A közeli JET kútnál már elég régóta ki van írva, hogy a VW-csoport tankjai nagyobbak a leírtaknál.

eko 2008.10.17. 21:36:43

"Egyébkén az autó leírásában az áll hogy 45L-es a tank +7L=52"

Rosszul emlékszel. 45L ebböl 7L a "tartalék".
De ez a tesztböl is kiderült:
"És láss csodát, az első a pisztoly első kattanása 45 liter előtt történt, és szépen csurgatva 47,15-re toltuk fel az értéket. "

veder 2008.10.17. 22:30:06

Szóval ez nem csak benzineseknél, van, mert a gázolajnak is van tágulása, mint minden normális anyagnak. :)) Az én régi Passatom tankja papíron 70 lityó, de pöckölve 85 liter megy bele. A túratankos változatba meg majdnem 100 liter. A világból ki lehet menni, monggyuk itt már luxus teletankolni a verdát :))

veder 2008.10.17. 22:34:48

Ja, láttam már ez is felkerült, bocsi!!

gyurtagyu 2008.10.17. 23:28:44

zalkapone!
Lehet hogy kolégák vagyunk, én benzinkutakat javitok 15 éve.
A tartályokkal kapcsolatban:ami szelepet irsz az egy 1 collos cső ami a tartály fenekétől kb 1 cm .re ér véget ugy hivják hogy fenéküritő cső.csak néhány régebbi kagylos kuton van 1998 ota szigoruan tilos beépiteni. amiben van az le van plombálva.A tartályokban csak merevitőbordák vannak kb 10 cm-es gyürük
amik alul ki vannak vágva hogy az anyag ne maradjon a bordán tul.a tartályokat /domfedeleket/ szerelés tisztitás után a mérésügy plombázza.utólag nehéz bármilyen szivattyut beépiteni.

gyurtagyu 2008.10.17. 23:31:12

annyi lemaradt, hogy a tarályokban elektronikus szintmérő szondák vannak beépitve ami a legkisseb viz vagy egyéb szennyeződésnél jeleznek.

zalkapone 2008.10.17. 23:45:41

Gyurtagyu!
Nem, nem vagyunk kollégák. Én az ellenőrzéssel foglalkozó hatóság jeles képviselője volnék. Mi az üzemanyagok minőségét és mennyiségét szoktuk ellenőrizni, valamint a könyvelést. Gondolom ez sok mindent elárul. Általában olyan "világvégi" kutakat ellenőrzünk, ahonnan lakossági bejelentés érkezik. Nyilván a konkurencia, de ezt nem tisztünk ellenőrizni.
Amúgy a szondákat, amit említesz, nagyon sok helyen nem alkalmazzák még, pont az általam említettek miatt. Ezért (is) kell az ellenőrzés a nyakukba. Jó pár jegyzőkönyvet írtam emiatt...

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.18. 00:11:28

zalkapone! Gyurtagyu! Látom körvonalazódik a következő üzemanyagos cikk témája, nincs kedvetek segíteni magánban?

zalkapone 2008.10.18. 00:42:56

Ákos!
Kérdezz nyugodtan, ha tudok, válaszolok!

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.18. 09:48:42

zalkapone, kérlek dobj egy mélt, inkább privátban kérdeznék. ego.akos@totalcar.hu

Kifordított kacagány 2008.10.18. 10:21:32

wartburger 2008.10.17. 20:33:11
és gondolom mind a 60db-ot úgy tankoljátok, hogy előtte leszívjátok belőle a maradékot. lehetséges, csak kicsit hihetetlen.

gyurtagyu 2008.10.17. 23:28:44
én ugyan teljesen laikus vagyok a témában, de van egy ismerősöm, akinek van vagy két kútja is. nos neki valahogy mindig sikerül megoldani, hogy ő vegye le saját magának az üzemanyagot a tartályból. plomba ide, vagy oda.
mondta is egyszer, hogy ügyesnek kell lennie, mert ha nem, akkor az alkalmazottai megelőzik.

dallara 2008.10.18. 11:19:13

Kedves emberek ! Ugye, mennyivel egyszerűbb a jót leszólni, mint elismerni , és azt hinni, hogy ettől ti nagyobbak, többek lesztek ? Ugye, kedves KKacagány ?? Ha te, és a hozzád hasonló véleményt alkotók elmehetnétek METABOND raktárakba, vagy előadásokra, ahol a tesztgépekkel bemutatják a METABOND működését, hatását és hasznát, és onnantól nem kellene a hozzátok hasonló beállítottságú haverjaitok negatív véleményét szajkóznotok. Amit a kútnál tankolsz, az vagy úgy van, vagy nem, de amit a METABONDRÓL mondunk, azt a szemed előtt gépi teszteléssel bizonyítjuk !! És ami a tesztgépben úgy működik, az a te autódban is úgy fog működni. És mivel a tesztelőgépbe elég max 10 csepp, ezért azt abból a 2,5 deciliteres flakonból tesztelheted, amit hazavinnél. Úgyhogy csalás kizárva. Én 15 éve vagyok METABOND munkatársa, és mindenkinek őszintén a legjobbat akarjuk, mert az elégedett ügyfél a legjobb ügyfél !! És ilyenek 300.000 –nél többen vannak csak Magyarországon.
Te, kedves KKacagány , te mitől vagy ellenérdekelt ??

dallara 2008.10.18. 11:20:17

Ez nem reklám, csak a kérdéseitekre válaszolok. A METABONDOT a nyugatnémet Hadügyminisztériumtól vásárolta a Ferrari, majd a termék elnyerte a frankfurti Autószalon nagydíját. Szóval ez nem egy mol-adalék. A Ferrari ettől ( is ) lett nagy és soxoros világbajnok. Azóta a többi csapatok is használják, és világszerte több millió civil. Elsősorban a surlódás és kopáscsökkenés a cél, -- ezért a motor SOKKAL később kopik el -- ebből adódik a fogyasztás csökkenése is. Az üzemanyagadalék 1 000 liter üzemanyagba elég, és 5.600 forint, az olajadalék 9 400 Forint. Környezetkímélő, mert kevesebb motorolajat és kevesebb üzemanyagot fogyaszt az autó, ( és minden kezelt gép ). Ugye, hogy megéri ?? Meg tudjátok mondani, most az ólom hiányában mi keni a szelepeket, és a befecskendzőszivattút ??
( a prolong egy amerikai mese, a METABOND ROSSZUL SIKERÜLT UTÁNZATA )
Kössz

dallara 2008.10.18. 11:29:24

Stock !
Hello ! Őszintén köszönöm jótanácsaidat, két éve már én is kártyázom.

dallara 2008.10.18. 11:42:46

SsPL71 ""Hinni lehet sok mindenben.
A mai motorokba nem kell se ólom se ólompótló.
Így legalább tönkreteszed a motort, + még a környezetet is jobban szennyezed.""
Mondd, honnan neked ez a hatalmas tudás ??
Mondd, a mai motorok milyen anyagból készülnek a korábbiakhoz képest, hogy még ólompótló sem kell beléjük ?? Kérdezd meg tapasztalt autószerelö barátaidat, hogy mi volt az ólom szerepe a korábbi üzemanyagokban ?? Aztán majd rájössz, hogy az ólom helyett mégiscsak kéne valami !! Hello

dombi7 2008.10.18. 12:24:29

Ezért van az, ha valakinek Skodája van, és abból is főleg Fabiája, az nézze, és csatlakozzon: www.skodafabiaclub.com -hoz, ahol ez a téma már régen megfejtésre került, és nagyon sok egyéb jó tanácsot is kapat!! További szép napot mindenkinek!

w a s d 2008.10.18. 12:29:38

@ dallara 2008.10.18. 11:42:46

Ami pl. jelentős különbség, hogy amíg az én ólmos kocsimban nincs szelepszár- szimmering, addig a legtöbb autóban van.

zalkapone 2008.10.18. 12:43:02

Dallara!
Én voltam ilyen bemutatón, és mint írtam is feljebb, töltöttem is az autómba. Viszont arra válaszolj kérlek, hogy miért mondják azt, hogy inkább csak 10 évnél idősebb autóba rakjál ilyet? A 10 évnél fiatalabb az nem kopik? És mint szintén írtam, nekem sem pozitív, sem negatív tapasztalatom nem volt.

w a s d 2008.10.18. 12:43:12

De lehet, keverem valamivel, és csak a szelepvezető hiányzik?

Ocvt 2008.10.18. 14:29:46

Jéé tényleg ott a pöcök... csak nekem jól el van dugva a perem mőgé, és a cső hátsó felén van. meg fekete, nem ilyen rikító :)

azért használni nem fogom, mert felborítja a fogyasztás mérésemet

szelepszár-szimmering, ha jól tudom a 120-as Skoda után mindenen van (azok azért füstölnek, mert nincs nekik)

papplaci 2008.10.18. 14:36:47

Kedves tájékozatlan olvasók és írók! Ez a "varázspöcök" arra való, hogy amikor a helyére tesztitek a tanksapkát, AKKOR kinyitja a tágulási tartályhoz vezető csövet a tartályban lévő tágulási térből. NEM SZABAD tankolás közbe megnyomni, mert ha elfogy a tágulási tér, akkor a legkisebb tágulásnál is (ami hőmérséklet-növekedésnél bekövetkezik) azonnal a földre folyik ki az a drága benzin. A névleges tartálytérfogat a töltőpisztoly első kattanásáig tart! Sajnos a kutasok sem tudják ezt, és torkig töltik a tartályokat, pedig ezzel nem tesznek jót (lásd az előbbi magyarázatot) Nem véletlen, hogy az újabb modelleknél már más a megoldás, nem lehet nyomkodni a pöcköt, mert nincs.
Papp László
a volkswagen gyári oktatója

w a s d 2008.10.18. 17:06:07

@ INGYEN elvihető 2008.10.18. 14:29:46
"...
szelepszár-szimmering, ha jól tudom a 120-as Skoda után mindenen van (azok azért füstölnek, mert nincs nekik) "

Akkor jól tudtam, hogy nincs a kocsimban ilyesmi.:D

IQLight 2008.10.18. 18:30:48

dallara 2008.10.18. 11:19:13

Mesélnél kérlek az Opel klub 5 autójáról is, amibe Metabondot öntöttek, aztán beállt mind az ötnek a motorja?

IQLight 2008.10.18. 18:36:53

dallara 2008.10.18. 11:42:46
"Mondd, a mai motorok milyen anyagból készülnek a korábbiakhoz képest, hogy még ólompótló sem kell beléjük ??"

Bizony változott az anyagminőség is, meg a szelepek és szelepülékek geometriája is. Ha nem tudtad, akkor most szólok. Ezek után ezzel ne érvelj légyszi!

"Aztán majd rájössz, hogy az ólom helyett mégiscsak kéne valami !!"

Én nem aggódnék a helyedben emiatt, mert meg van oldva, különben nem szaladgálnának a benzinesek 200.000+ km-t felújítás nélkül, amennyiben megkapják a megfelelő karbantartást (leginkább az időszakos olajcserére céloztam ebben az esetben).

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.18. 19:09:46

papplaci!
Hehe, azért vicces, hogy ezt egy hivatalos Fabia szervizben nem tudják, sőt ők javasolják a benyomását. Illetve az még súlyosabb, hogy a VW konszern évekig gyárt egy - mondjuk ki - konstrukciós hibás megoldást.
Vagy mégsem ott az igazság?

ksx 2008.10.18. 19:33:32

gyurtagyu:"a tarályokban elektronikus szintmérő szondák vannak beépitve ami a legkisseb viz vagy egyéb szennyeződésnél jeleznek."

Tévedés a tartályok dupla falúak és a két fal között fagyálló folyadék van aminek a szintjét ellenörzik a szondák. Ha kilyukad belefolyik a benzinbe, gázolajba a fagyáló és sipol a kutasnak, hogy baj van. A fagyálló kb 40 liter, a tartály fenék készlete kb 200 liter ez aza mennyiség amit a "kút" szivattyúja sohasem fog kiszívni és itt található a szennyeződés is.

ksx 2008.10.18. 19:42:58

Az érdekes 5% ami sohasem +-os. Azaz 100 literenként 5 liter egy kamion 400 és 600 litert tankol. Egy nap a " jó " kúton sok-sok kamion tankol. Kijár jól? A kis autók már nem is lényegesek. Ez mind törvényes nem kell itt csalni semmit. Nem érdemes.

Kifordított kacagány 2008.10.18. 20:54:08

dallara 2008.10.18. 11:19:13
nem vagyok ellenérdekelt. csupán nem hiszek abban amiben te. márpedig amíg független tesztek nem bizonyítják azt amit ti állítotok, addig a ti véleményetek csak kereskedelmi fogás. akármilyen tízcseppes tesztet is mutogattok. amúgy meg kipróbáltam a terméketeket(autószerelő javasolta), de semmi változást nem tapasztaltam, a hosszútávú álmok, hogy nem kopik a motor, pedig nem bizonyítható, így kisebb a kockázat ha nem teszem az autómba(főleg, hogy autószerelő körökben is megoszlik a vélemény a jóságáról).
a prolong meg régebbi "csodaszer" ha jól tudom.

gyurtagyu 2008.10.18. 21:00:30

ksx!
keverjük a szezont a fazonnal!
amit Te irsz az a a tartály lyukadásjelző rendszer és valoban nagyjábol azt teszi amit irsz.
De... az álltalam emlitett elektronikus tartályszintmérő szonda nem a kettősfal közötti folyadékba /fagyálló/ hanem az üzemanyagba merül. rendelkezik egy un.viz és egy termékuszoval és ezek magasságát méri alapon de regisztrálja a szintváltozások sebességét, hőmérsékletet. stb.
okos kis kütyük hidd el

gyurtagyu 2008.10.18. 21:10:49

Nem, nem vagyunk kollégák. Én az ellenőrzéssel foglalkozó hatóság jeles képviselője volnék. Mi az üzemanyagok minőségét és mennyiségét szoktuk ellenőrizni, valamint a könyvelést. Gondolom ez sok mindent elárul. Általában olyan "világvégi" kutakat ellenőrzünk, ahonnan lakossági bejelentés érkezik
Zalkapone!
kicsit megkavartál! mert az üzemanyagok mennyiségét és a könyvelést a VPOP ellenőrzi de nem csak a világvégi kutakon hanem rendszeresen mindenütt. Ők viszont minőséget nem ellenőriznek.
Minőséget a MOL-nál a saját laborjuk havi rendszerességgel ellenőriz, a többi un. szines multinál csak akkor van minöségellenőrzés ha reklamácio van.
Ellenőriz még a kutakon a Fogyasztóvédelmi Hatóság de ők csak a kutak álltal kimért mennyiséget és a shoptermékek szavatossági idejét ellenőrzik.A mennyiséget vagy a mi vagy a mérésügy segitségével, mivel hiteles mérőeszközzel nem rendelkeznek.
tehát akkor vámos-e vagy vagy netán fogyvédősnek tetszel lenni ? :-)

gyurtagyu 2008.10.18. 21:20:58

Kiforditott kacagány!
Attol hogy egy tartély le van plombálva még számtalan módon ki lehet az un. plusszot venni a kutbol. Általában van egy olyan üzemmód ahol a számláló nem számol de az anyag folyik.ez lehet a kutoszlop önálló üzemmódja de lehet csak egy müanyag kávéskanállal kitámasztott mágneskapcsoló is és még számos módszer.
ezzel közvetlenül a vásaárló nem károsodik csak a kut kedvező adagolása, a plusszos beszállitás, a hőtágulásbol keletkező többletet veszi ki a kutas álltalában a saját kocsijába.
jó ha tudjátok hogy a VPOP a többletért
is szigoruan büntet.

dallara 2008.10.18. 21:43:10

Hello, zalkapone, kösz, hogy ilyen értelmesen írtál!

Légyszi, írd meg, hogy az előadás hol és mikor volt –esetleg az előadó nevét is, ha emléxel rá.
Én 1995 januárban tettem METABOND Előadói vizsgát Budapesten. Azt gyanítom, ők ezt úgy értették, hogy a kicsit kopottabb motorokban előbb érzékelhetők a POZITÍV VÁLTOZÁSOK, mert ott már KICSIVEL nagyobbak a kopási hézagok. Az első a hang: a motor járása halkabb, lágyabb lesz a kisebb surlódás miatt .
Azért ajánljuk az új motor kezelését is már 1 500 - 2 000 kilométer után, mert így a motor az új állapotát őrzi meg tovább annak minden előnyével. A METABOND azért készített tesztgépet a METABOND-termékek bemutatásához, mert így fel van gyorsítva a folyamat, és ezért könnyebben érzékelhető. Ami a tesztgépen úgy működik, az a motorban is. Úgyhogy nyugodj meg, a pozitív változások 250-300 km után nálad is megvoltak!!
Kössz, és jó hétvégét Neked

Speedman 2008.10.18. 21:51:23

dallara!
Ezt a Metabondos témát nem kéne itt erőltetni. Apám haverja tett bele a Skodájába úgy 15 évvel ezelött. Fejre is állt tőle a motorja. A vége motorfelújítás lett.
Az ólompótlással sem értek egyet veled. A 406-osomba 260e km van és nem eszi az olajat. Az a "titka", hogy 10e km-enként cserélek olajat, minőségit. Az autószerelőm mondta min. 150e-t simán el mehet még. Akkor meg minek ide Metabond meg mindenféle kotyvalék még az olajba.

Az sem tetszik, hogy a konkurenciát lehúzod. Ha az övéké mese a tieteké miért nem az? Ez a nynémet hadügyes sztori mindennek a teteje. A gond csak az, hogy már akkor kereskedelmi forgalomban volt a Metabond, amikor a Ferrari még csak szendvedett az F1-ben Alesi-ékkel.
A tisztánlátás kedvéért(nehogy hülyeséget mondjak, ha kérdik). Akkor most tőletek vette a nynémet hadügy, majd tőlük vette a Ferrari, aztán jött a hírnév.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.19. 07:10:04

A fene se merne belecsorgatni valami ócser löttyöt a motorba..
Ha tényleg üzlet lenne az a fajta adalék, akkor vagy a motorolajban vagy a benzinben már benne lenne, mint ahogy rengeteg dolog benne is van.

IQLight 2008.10.19. 09:20:55

AnyádnakPalánkot 2008.10.19. 07:10:04

Nem is lenne ezzel gond, mert biztosan van olyan "ócser lötty", ami jót tenne a motornak, csak sajna a Metabond pont nem az.

Kifordított kacagány 2008.10.19. 13:16:32

gyurtagyu 2008.10.18. 21:20:58
én is azt mondtam, hogy ki lehet venni. meg bele is lehet tenni. a plomba sem jelenti a tökéletes biztonságot, meg a zárt rendszert. a hogyant nem ismerem(nem érdeklődtem, mert engem nem érint), csak tudom, hogy csinálják.

dallara 2008.10.18. 21:43:10
oké, akkor majd ha már szarrá lesz kopva a motor, akkor beleteszem. akkor már úgyis mindegy lesz neki. ha megjavítja, nem bánom, veszek a másikba is. addig viszont van még néhány km amit meg kell tennem vele.

zalkapone 2008.10.19. 16:52:06

Gyúrtagyu!
Az első verz. És igen, szoktunk venni mi is mintát, amit a saját laborunk ellenőriz. Mert a Mol-nak higgyen aki akar...

zalkapone 2008.10.19. 16:53:21

És igen, mindenhol van időszaki ellenőrzés, de a rajtaütéses vizsgálatok jobb eredményeket hoznak!

zalkapone 2008.10.19. 16:58:45

Dallara
Ennyi idő távlatából meg nem mondom, hogy ki volt, de a Magyar Autóklub szervezte a rendezvényt. Amúgy nem kötekedni akarok, egyszerűen nem láttam különbséget. Mondjuk alapból nem volt szar a motor, most utána sincs semmi baja. Tehát tartom azon véleményem, hogy ártani nem ártott.

Shadowbull 2008.10.19. 19:54:10

"Mondd, a mai motorok milyen anyagból készülnek a korábbiakhoz képest, hogy még ólompótló sem kell beléjük ?? Kérdezd meg tapasztalt autószerelö barátaidat, hogy mi volt az ólom szerepe a korábbi üzemanyagokban ?? Aztán majd rájössz, hogy az ólom helyett mégiscsak kéne valami !! Hello"

Bakker, es meg te vagy a Metabondos szakember?????

A benzin olmozasanak betiltasa utan a motorokat teljesen atterveztek, uj anyagkokat, geometriakat, feluletkezelest alkalmaznak.

A mai motorokba NEM KELL sem olom, sem Metabond sem semmifele varazslotty.

Aki jot akar, az az uj motorjaba meg veletlenul sem ont bele semmifele szart, egyreszt mert rovidesen kellemetlen meglepetesek fogjak erni, masreszt ugrik a garancia ha kiderul....

Egy szetkopott szarba meg mar tokmindegy mit teszel.

sb

Shadowbull 2008.10.19. 20:04:24

"A METABONDOT a nyugatnémet Hadügyminisztériumtól vásárolta a Ferrari, majd a termék elnyerte a frankfurti Autószalon nagydíját. Szóval ez nem egy mol-adalék. A Ferrari ettől ( is ) lett nagy és soxoros világbajnok. Azóta a többi csapatok is használják"

Erre ha adnal egy hitelesnek tuno forrast, megkoszonnem.

sb

Csontos Szigfrid 2008.10.19. 22:02:09

Csá.

Én is használtam egy ideig Metabondot, de semmi különöset, se jót, se rosszat nem tapasztaltam. Talán simábban járt a motor aban az időben. Kevesebbet nem evett.

A Polo tankját meg simán túl lehet tölteni 10 literel is. Már én is tapasztaltam. véletelen is benyomódik az a gomb. De nem egészséges.

laller69 2008.10.20. 11:10:50

Kedves dallara!
Én nem szeretem az általánositást,ráadásul éjszakai kutas vagyok (omv kálvin tér) én is igyekszem, hogy ne vegyek minden vendéget egy kalap alá!!!Igenis vannak BECSÜLETES kutasok akik a visszajáró vendégekből akarnak megélni,az igazság az két hónapja vágtak át a palánkon egy "koléga"!A tulajok nem szeretnek fizetést adni mondván ott a jatt,de ez a dolog már sajnos nem igaz (olyan helyet is tudok ahol fizetés sincs),ezért eggyesek csalhatnak sajnos. Ne hagyd magad ilyen ügyekre való a kamera:

gnme 2008.10.20. 16:58:26

Én általában a Moby Dick gumiszoba című számát szoktam hallgatni olyan hangerőn amilyenen nagyobb tereken hallgatják óriás hangszórókból.
Hozzám nem szoktak odajönni, hogy elnézést .. úr, mennyiért rakjak bele? Elnézést, ... úr olajszint, ablakmosó folyadék szint rendben?
Így aztán nem basznak át.

Stevedoki 2008.10.20. 18:45:48

Tankolja mindenki "csurig" a polo-t és fabia-t, és amikor esetleg villágit a "sárga lámpa", akkor jusson eszébe, hogy nem az autó a rossz, hanem extra literekért cserébe ott is benzin van ahol eredetileg benzingöznek kellene csak lennie. Snassz első kattanásig tankolni?

Stevedoki 2008.10.20. 18:48:33

Konstrukció hibás, persze az autó. Én is, lehet így terveztem volna meg, mert eszembe nem jutott volna, hogy azt a pöcköt normális ember nyomogatja. Minek tenné?

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.20. 21:14:04

Azt a pöcköt amit be lehet nyomni, be fogják nyomni. Ha baj lehet belőle ne legyen ott.

zalkapone 2008.10.20. 21:39:19

Utolsó mondat:
-Azt a piros gombot ne nyom.....

Csontos Szigfrid 2008.10.20. 22:59:41

Én semmiféle gombot sem nyomtam meg szándékosan, mégis belement 50 liter a 47 literes tankba, ami nem is volt teljesen üres. Az első kattanás után ugyan, az igaz.
Szóval semmit sem kell megnyomni, úgyis teli lehet tenni a tankot teljesen. Csak többször kell rátölteni.

Shadowbull 2008.10.21. 07:26:21

"Azt a pöcköt amit be lehet nyomni, be fogják nyomni. Ha baj lehet belőle ne legyen ott. "

Ha a kezifeket be lehet huzni 150-nel a palyan, abbol baj lehet.

Ha baj lehet belole ne legyen ott. A legjobb, ha az egesz auto nincsen ott, mert abbol biztosan nem lehet baj.

sb

románc cuvée 2008.10.21. 11:23:46

Shadowbull 2008.10.21. 07:26:21
Sarkos megfogalmazás, de azért jót nevettem rajtaXD

Stevedoki 2008.10.21. 17:54:12

Shadowbull :)

Szerintem, ha megnyomták a pöcköt, vehetjük tartály hekkelésnek... Egyébként meg kellene már egy cikk arról is, menyi olajat tudsz tölteni a motorba. Meg arról is, mostantól kezdve hányan töltögetik túl a kocsijukat benzinnel. Ész nélkül... De inkább mégsem, a hiba biztos bennem van.

eko 2008.10.21. 21:11:07

"menyi olajat tudsz tölteni a motorba."
Ladába 23L :-)
Volt ismerősöm, aki "kipróbálta", aztán csodálkozott, hogy az önindító nem tudja megmozdítani a motort..

lder 2008.10.22. 11:40:50

A cikkben arra történt a hivatkozás, miszerint nincs tájékoztatás arról, hogy a tank túltölthető, és ezt a kezelési útmutatóból részlegesen kimásolt képpel is illusztrálva lett. Sajnálatos módon csak ez a rész lett kiemelte, holott a kiemelés alatti szövegrészben egyértelműen le van írva:
" A töltőpisztoly betöltőcsonkba való bevezetésekor ügyeljen arra, hogy ne nyomja a szelepet a betöltőcsonkban. Különben akaratlanul feltölti azt a térfogatot, ami az üzemanyag tágulására ad lehetőséget melegben. Ez az üzemanyag kifolyásához vagy az üzemanyagtartály alkatrészeinek a sérüléséhez vezethet".
...
" Amint az előírásnak megfelelően kezelt automata töltőpisztoly először kikapcsol, a tartály tele va. Ne folytassa tovább a tankolást- különben feltölti a tágulási teret".
A fenti idézeteket csak a teljesség miatt írtam.
Sajnos a kezelési útmutatót csak nagyon kevesen olvassák el, így történhetnek meg velük a fent leírt tankolási események, amikkel a szervizben mi is többször találkozunk.
Dér László
SKODA, VW, SEAT vevőszolgálat vezető

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.22. 14:22:31

Hogy te honnan idéztél azt nem tudom. Más kezelési könyvet láthattál.

Sajnos, - ahogy a képen is látszik - az autóhoz adott kezelési könyvben nincs szó semmi pöcökről. Csupán a lefolyt üzemanyag eltávolítását javasolja.

Még az ábrán sincs pöcök. Gondolhatod, hogy ha ez bele van írva, nincs vita.

Ezzel kezdődik a legnagyobb gond, hogy nincs megfelelő tájékoztatás.
De majd a Fabiások megmondják nekik bele van e írva a kezelési könyvbe.

lder 2008.10.22. 14:59:39

Az ismertető a következő oldalakon található:
Fabia II. Kezelési Útmutató 170. oldal
Octavia II. Kezelési Útmutató 206. oldal
Roomster 172 Kezelési Útmutató 172. oldal
A Fabia I. és az Octavia Tour modelleknél kicsit másképp megfogalmazva:
Octavia Tour Kezelési Útmutató 123. oldal
Fabia I. Kezelési Útmutató 102. oldal
Azért is érdemes erre figyelni, mert a túltöltés következtében egyes berendezések meghibásodását is okozhatják, mint ahogy arra a kezelési ius felhívja a figyelmet.
Az ügyfeleinknek akik hasonló észrevétellel kerestek meg minket elmondtuk az itt leírtakat, és arra kértük, hogy amennyiben lehetséges a tankolást maguk végezzék. Visszajelzéseik alapján tankolás során megszűntek az említett plusz literes feltöltések.

Stevedoki 2008.10.22. 19:39:08

Ez érdekes. Keritek egy használati útmotatót én is.

Kifordított kacagány 2008.10.28. 21:03:07

Stevedoki 2008.10.21. 17:54:12
és még email-ben olyan is megtalált aki a gáztartály fullosra töltése után érdeklődött. hihetetlen emberek vannak.

Stevedoki 2008.10.29. 18:58:43

Megnéztem a családom tulajdonában lévő mindkét Fabia kezelési útmutatóját. A 103. oldalon szerepel, hogy a tartálytöltés az első csattanásig tart. Ekkor kb 45L üzemanyag van benne. És rögtön itt szerepel az is, hogy a pöcköt ne nyomjuk be, mert a tágulási teret töltjük fel vele. Ezek után javaslom Égő Ákosnak, legközelebb tájékozódjon alaposabban. És végig kellene gondolni, mire is, biztatjuk az embereket. Hülyeségre nem kellene. A gáztartály túltöltése meg az agyatlanság első jele. Ehhez képest benzinnel túltölteni a kocsit semmiség.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.29. 19:15:33

Azért ez hihetetlen! Kedves Stevedoki és társai! Világosan leírtam, és még fotóval is illusztráltam (!!!), hogy a kezelési könyvben ilyenről szó nincs. Had ne az én hibám legyen hogy a gyártó figyelme erre nem terjed ki hogy hozzá tartozó kezelési könyvet adjon a tulajdonos kezébe.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.29. 19:17:22

Ja és még egy, a tévedések elkerülése végett. Senkit nem biztatok ilyesmire, csak egy létező problémára hívtam fel a figyelmet. Oly annyira létezik, hogy van aki ezért rendőrt hív a kúthoz.

Stevedoki 2008.10.30. 17:42:46

Tisztelt Égő Ákos! Nem álmodtam, olvastam a kezelési kézikönyv 103.oldalán. Veszem a fáradságot, és lefényképezem.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.10.30. 23:08:01

Én elhiszem fénykép nélkül is, mert már fent is említette más is, hogy létezik ilyen kézikönyv. Csak azt nem értem ennek mi köze van a cikkhez? Ahhoz, hogy vannak autók amihez olyan könyvet adnak amiben nincs feltüntetve a jelenség. Cserébe van egy konstrukciós hiba aminek hatására túl lehet tölteni egy tankot, és erről nem tájékoztatnak egyes vásárlókat. Aki szerencsés olyan könyvet kap aki nem az csak meglepődik. Ezek után én vagyok a tájékozatlan, ez azért vicces. Imádom az ilyen megmondóembereket.

nagyharcos 2008.11.20. 13:50:39

Sziasztok,
Tudja valaki hogy hogyan lehet ledugni egy csövet a Fabia tankjába ?
Próbálkoztam vele még régebben de kb.120 centi után elakadt és benzint még nem ért pedig félig volt a tankom.

Előre is köszi

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.11.20. 14:10:53

Aki leszívta a benzint két vékony csővel dolgozott. Látszik is valamelyik képen. A Vastagabb cső valóban megakad.

Don Gó 2015.01.11. 17:23:28

" Nagy László · Kiemelt hozzászóló
A közeli kisvárosban egy ... vállalkozó meglépte tavaly, hogy nyit benzinkutat is, az egyeduralkodó MOL konkurenciájaként. Szerződött az AVIA kúthálózattal és olyan név alatt megy a tankolóállomás tavaly óta.
Elkezdtem a nyáron én is oda járni inkább, hiszen olcsóbb volt az.
A legutóbbi tankolásomkor viszont igen csak meglepődtem! Mivel jegyzem a megtett kilométert és a betankolt litereket, tudok kontrollálni és látom a fogyasztást. Azon kívül, hogy a járműnek is van fogyasztásmérője a "fedélzeti komputerecske" egyik funkciója által. (Meg a "napi számláló" is segíthet ebben, a km-óra tartozékaként.)
Na szóval. Tankoltam (én lassan engedem a benzint a töltőpisztollyal, hogy a levegő a keskeny csövön kellően vissza tudjon áramolni, ki a szabadba. Egy idő után a kocsi alá kezdtem már pislogni közben, nem-é a földre folyik talán alul? Mert amikor végre megtelt (mindig full teli nyomom) alsó hangon is 8 literrel több lett, de lehet 10 literrel kb.!
Én addig nem hittem el a mendemondákat erről a kutasról és most már nekem is gyanússá vált. Azt hiszem, vissza megyek a MOL kútra megint.
Állítólag, amióta lement az üzemanyag ára, mindkét kúton egyforma áron lehet tankolni (kb.) Mondják, én nem ellenőriztem ezt. Azt viszont, hogy az én a lassan tankolásom során esetleg(?) levegővel kevert benzint nyomjak át az AVIA-s gengszter(?) kútoszlopi számlálóján, na azt nem fogom többé megtenni neki. Hogy mitől lett a túltankolásom, nem értem máig sem. Benzint senki nem vett ki a tankból és sem lassú menet, sem terep, sem állva járatás, semmiféle túlfogyasztásra okot adható dolog nem történt nálam, nálunk! (Nem írtam pontos megnevezést a zalai kis kútról, mert még beperelne valaki...)
Válasz · · 4 · Leiratkozás · szerkesztve · január 9., 10:23

János Szederkényi · Kiemelt hozzászóló · Utolsó beosztott, Munkanélküli
A lassú tankolásoddal a tágulási helyet töltötted ki benzinnel. Típustól függően ez akár 6-10 liter is lehet. Ne nagyon csinálj ilyet, mert balesetveszélyes.
Válasz · · január 9., 13:17

Nagy László · Kiemelt hozzászóló
János Szederkényi Már, hogy az autóm tartályához tartozó csövecske ("levegőző" vagy mi) lenne 8-10 literes? És akkor én már vagy 30 valahány éve vezetek és így tankolgatok általában és csak most lett hirtelen ekkora különbség? Na ne... :) :-P Jut eszembe: Ha én előtte is "kitöltöttem a tágulási teret a lassú tankolással", akkor nem lehet, nem lehetne plusz liter, amit befogadott egyszeriben (ezúttal, most)! :D
Válasz · · 1 · szerkesztve · január 9., 13:52 "

AUTOKART 2016.07.26. 07:25:53

Dacia Logan 50 literes tankjába (+ a csőbe) 63,8 litert tankoltam úgy, hogy önerőből álltam be a kútra, igaz már nagyon a végét járta.
A kézikönyv ajánlása: "A tankolás közben bekövetkező első automatikus leállás után maximum kétszer indítsa újra a töltést, hogy maradjon egy kis tágulási térfogat."

nyitottszemmel 2016.07.26. 10:37:16

Céges Dacia Logant (1.4 MCV) rendszeresen tankolok 60-62 literrel úgy, hogy néhány km-t megyek a "tankoljmármeg" lámpával. Viszont a szintén céges Dustert nem tudom túltölteni. (egyébként ez az az autó, amit teszteltetek legelőször, mikor bejött Magyarországra a Duster...emlékeztek még a rendszámra kedves Totalcar? LRT-...)
Saját autóm egy 1.9-es dízel Zafira, azt sem tudom túltölteni.
Anyámék autója egy 86Le-s 1.4-es Cordoba, ha azt túltöltöd vészüzemmódba kapcsol. :D A szerviz azt mondta, hogy ez így jó. Első kattanásig tankoljunk. Pont.

Golf2 2016.07.26. 12:37:26

Az eggyes Octavia 55 literes papíron,47 volt a max bele eddig,vajon mennyi mehet bele pöcökkel,ha van rajta egyáltalán?

szeku75 2019.09.04. 09:25:10

Mifelénk a kutakon "rendszeresítve" van egy ék, amire ráhajtva a jármű egyik hátsó része kb 10 cm-t emelkedik, így belefér még + 2-3 liter. Évtizedekig ezrek éltek üzemanyag csempészésből Magyarország felé, higgyétek el, nem tévedtek :)

Tamás62 2021.08.24. 17:07:31

Én sokat hajtottam Skodákat. Egy öreg szaki benzinkutas mutatta meg először ezt a plusz 15 literes trükköt. Neki természetes volt,azt mondta ez a túra tank, és azért van,hogy amikor valaki a hegyekbe megy autózni,ahol többet eszik a motor,akkor se kelljen a szokottnál gyakrabban tankolni. Nem konstrukciós hiba,nem baj ezt a lehetőséget használni. Az autózás fejlődésével elfeledkeztek róla. Fantasztikus hogy egy ilyen kis dologra mennyi hülyeséget tudnak reagálni.
süti beállítások módosítása