Megfőztem a BMW-t

  2015. július 04. - Lendvai Zsolt Címkék: bmw e21 kiscápa totacar flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ég veled, Jules!
2015-07-18 09:31:40

Jules Bianchi mintegy kilenc hónappal ezelőtt, a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet. A

Megfőztem a BMW-t
2015-07-04 06:25:15

Naiv voltam. Amikor megvettem a BMW-t, persze alaposan átnéztük, mérlegeltünk, hogy mire lehet számítani. Az

A világ leghülyébb közlekedési lámpája
2015-05-16 11:12:52

Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa

Bocsi! Eladó a BMW?
2014-12-29 18:49:19

Úgy tizennégy éves lehettem, amikor édesapám elmesélte, hogyan szedte rendbe első Zsiguliját. Komoly

csik matrica s

Naiv voltam. Amikor megvettem a BMW-t, persze alaposan átnéztük, mérlegeltünk, hogy mire lehet számítani. Az tisztán látszott, hogy a karosszéria törődést igényel, és az is biztos volt, hogy a fék és a futómű is megsínylette a hatévnyi állást. Mindenképpen biztató jelként értékeltem, hogy a motor rövid küszködés után beindult, és viszonylag egyenletesen járt. Voltak azonban olyan hibái is az autónak, amelyeket ott és akkor nem vettünk, talán nem is vehettünk észre.

7013399
Csendélet lavórral

Aztán szépen lassan összeálltak a dolgok. Mivel gyorsan kellett műszakiztatni, így a futómű és a fékrendszer felújítása nem tűrt halasztást, miután pedig a gyertyákat és a gyújtáskábeleket is újra cseréltük, a motor járása is viszonylag kulturált lett. A friss vizsgás autót aztán megint szétborítottuk, jöhetett a fényezés, és a BMW belsejét is újraépítettük. Tudtam, hogy nem tökéletes minden, hiszen mintha fogyna kicsit az olaj, ennek ellenére használatba vettem a Kiscápát.

Ősszel még úgy éreztem, én vagyok az élet császára. Boldogan feszítettem életem első olyan autójában, amely számomra túlmutat az A-ból B-be jutás zálogán. Ez végre érzelmeket is kelt bennem, az pedig, hogy tulajdonképpen édesapámmal és nagybátyámmal hárman a bontótól mentettük meg, hihetetlen büszkeséggel töltött el, szinte letörölhetetlen vigyorral tettem meg minden egyes métert. Aztán ez a vigyor az arcomra fagyott.

Éppen egy Ózd-Putnok távot tettem meg, aztán elkanyarodtam Királd felé. A település környéke egyébként kiváló szakasza volt egykor a Miskolc Ralinak is, de én nem csapatni mentem. Egyszerűen csak kicsit kikapcsolni. Ez viszont nem sikerült maradéktalanul, ugyanis amikor gyanútlanul a műszeregységre pillantottam, a hőfokmérőm már a piros mezőt nyaldosta. Bár a fűtést gyorsan rányitottam, ez már nemigen segített. Mintha új pápát választott volna a konklávé, úgy szállt fel a fehér gőz a motortérből. Mivel már jócskán rámesteledett, nem maradt más választásom, minthogy részletekben hazaguruljak.

7013404
A termosztát szintén csereérett volt. Ez már az új.

Ezután sokáig csak fél szemmel néztem a BMW-re, majd meghoztam a döntést: le kell kapni a hengerfejet. Ez nemcsak a vízforralás miatt tűnt logikus döntésnek, egyúttal már a szelepszárszimeringeket is ki akartam cserélni. Magát a hengerfej-felújítást szakműhelyre bíztam, ahol kiderült az is, hogy a szimeringeknek már csak egy-egy elszenesedett galacsin állított emléket. A szépen felújított hengerfej birtokában nagy reményekkel raktuk össze az autót. Most aztán igazán jó lesz, gondoltuk, amikor beszereltük a vattaúj termosztátot is. Hát, nem lett.

Ez nyilván nem derült ki rögtön, hiszen nagyjából a tél végén járhattunk. Derűsebb napokon kihoztam az autót, száz kilométereket autóztam vele a Bükkben, és jónak tűnt. Aztán ahogy kezdett melegedni az idő, úgy kúszott felfelé a hőfok is. Előkaptam a Kiscápa gyári könyvét, amely azt írja: a kék és piros mező között a terhelés és a külső hőmérséklet függvényében ingadozhat a mutató. Ez kicsit megnyugtatott, de amikor a tavaszi napsugarak már kicsit jobban felmelegítették a levegőt, ismét elkezdte a pirosat ízlelgetni. Fűtés gyorsan rányit, nincs gond, még hazaérek. Ekkor dobtam be a feneketlen szerkesztőségi levelezőlistára a bajomat: melegszik az E21. A segítség azonnal érkezett is.

4183146
Első ránézésre nem bizalomgerjesztő, de a bajok belül vannak

Pista:
Cimbinek akkor csinált ilyet, amikor maradt levegő egy kurfliban az egyik vízcsőben.

Csik:
Nekem sok autóm csinált ilyet, több oka is lehet:

- lehet a termosztát, lusta, nem nyit egészen, vedd ki, fazék víz, tedd be, mire forrni kezd, ki kell nyitnia
- lehet a hűtő, amibe ha egyszer is tettek tömítő adalékot, azt esetleg nem tudod már kimosni
- lehet a rossz légtelenítés, sok autóval előfordul, hogy ezt nehéz. Nyitott fűtéscsappal, kocsi orrával felfelé, csöveket nyomkodva légteleníts
- lehet a vízpumpa, ami esetleg kicsit kopott már
- lehet a motorblokk belsejében összegyűlt rozsda- és egyéb trutyi, azt nehéz kiszedni ám.

Sipos úr:
Légtelenítési probléma valóban lehet egy ok. Kérdés, hogy hogy kell az adott E21-nél, van-e légtelenítőcsavarja, stb. Ezt szerintem Bandi majd mondja. Amire érdemes nagyon figyelni (de ebben az esetben szerintem nem lehet a probléma okozója, mert nem különösebben nagy sem a meleg, sem a terhelés), hogy a hűtőt ne csak belülről, de kívülről, a lamellák közére koncentrálva is takarítsad ki.

Ha van lézeres hőmérő, nézzed meg a csövek, a hűtő különböző pontjainak, a hengerfejnek a hőmérsékletét, sőt, érdemes ránézni a vízhőfok jeladójánál is, csak hogy biztosra menjél, mert lehet jeladó vagy műszer hiba is - a Transitnál előforduló hibajelenség, hogy egy filléres elektronikai alkatrész miatt felugrik a hőmérő mutatója a picsába, pedig a hőmérséklet miatt semmi oka nem lenne rá.

Bandi:
M10-nél nem tudok levegősödési problémáról, másfelé kell keresni. A termosztát lenne nálam is az első, ha viszont tényleg forró az alsó cső is, és van benne elég víz, akkor a hűtő szar. Biztos, hogy 318i-hez való? Nekem volt egyszer hasonló jelenségem a 02-ben, aztán kiderült, hogy a 1502 hűtője volt benne, ami egy sor vastag, míg az összes többi kettő. Szerintem csekkold. Továbbá: rajta van az a nyamvadt ventilátor? Fix vagy viszkós? A viszkó is szeret megkotlani.

Bandi másodszor:
Kívülről ez nem gáz, belülről lenne érdekes a hűtő. Vízkőlerakódást háztartási vízkőoldóval szoktam úgy-ahogy kipucolni. És még valami: a hűtőfolyadék-cserénél a blokkból is leeresztettétek a trutyit? A leömlő alatt, jobb hátul van a leeresztő csavar, általában kitekered, és nem történik semmi, amíg ki nem piszkálod csavarhúzóval az összetömörödött rozsdaszutykot, ami eltömíti. Ettől ugyan nem szokott melegedni, de jobb lesz a keringés.

Bandi harmadszor:
Mindenképpen a termosztát a leggyanúsabb. Ha bizonytalan vagy, és megvan a régi, heréld ki, tedd be úgy. Ha akkor is melegszik, ránézésre elfogadható hűtővel, akkor más lesz a baj.

Kezdődhetett tehát a nyomozás. Elkezdtük a termosztáttal, amely egyrészt - a vízpumpához hasonlóan - új volt, másrészt pedig kiszerelve, fazékban melegítve is nyitott. Ez tehát kizárható. Mossuk át a hűtőt! Ecetes oldattal kezdtük, többször átöblítve, jött is szépen a rozsdás lé. De még mindig nem jó. Bandi tanácsára a blokk leeresztő csavarját is kitekertük. Semmi. Csavarhúzót fel, ömlik, nagyon király. Ezt még vagy háromszor megismételtük. Közben az ecet helyett próbálkoztunk trisós és háztartási vízkőoldós megoldással is – ezekkel jó vigyázni, nem minden hűtőre szabad ráengedni a vegyszereket, és nem is szabad sokáig benne tárolni. Nekem ráadásul a problémámat sem oldotta meg.

4183149
Na jó, második ránézésre sem áraszt bizalmat

Szintén Bandi adta a tippet, hogy vigyem el szakemberhez a hűtőt. A közelben találtam is egy valóban nagyon profi, ráadásul végtelenül jóindulatú szakit, aki ott, előttem leforrasztotta a hűtőm tetejét, majd szépen meg is mutatta, mely járatokban nem tudott forogni a víz, hol is van eltömődve. Még aznap délután csörgött a telefon, kész a hűtő. Ő is tanácsolta, hogy először a sima vízhez tegyek egy liternyi vízkőoldót, csak utána fagyállózzam fel a rendszert, addig meg kiderül, minden oké-e. Elsőre az volt. Nem melegedett túl, pedig kint már nyár eleji idő volt, harminc fokot közelítő hőmérséklettel. Másnapra viszont tócsa volt a kocsi alatt. Valószínűleg lyukas volt már korábban is a hűtő, beleborítottak valami jó kis tömítőt, aztán most a nagy pucolásnál ezt is sikerült kiirtani. Mindezzel együtt, akinek hűtőgondjai vannak, annak mostantól én is javasolni fogom a szétforrasztásos technikát, valóban csodákra képes.

Itt jött el az a pont, amikor eldöntöttem, új hűtő kell, ez bármikor, bárhol kilyukadhat már. Ráadásul mivel a próbálgatás közben egy vízcső is kidurrant, azokat is cserélem. Ez mondjuk megint nem volt egyszerű menet. Magát a hűtőt egyáltalán nem kapni már Magyarországon, csövekből pedig ugyan rendeltem, de végül flexibilis borzalmakat küldtek a rendes, előre hajlított alkatrészek helyett. Mozgósítottam a kapcsolatokat, de itthon nem találtunk sehogy sem normális cuccot, az egyik webáruházból pedig rendelés után jeleztek vissza, hogy sajnos az egyik kosárba tett cuccomat sem tudják már biztosítani.

WP 20150630 006
Nem egyenes, átmenetes a kis cső. Beszerezni komoly kihívás

Van azonban egy német áruház – nem a reklám helye, de tényleg van szinte minden náluk a régi BMW-khez, ezért linkelem -, ahol összeszedtem a csöveket meg a hűtőt is. Először persze az előre utalás miatt be voltam szarva, az átlagosnál is bizalmatlanabb vagyok az ilyesmiben. Végül azonban roppant kellemes csalódásként ért, hogy egyrészt mindenből azt és annyit küldtek, amennyit kértem. Ráadásul minden egyes tételen volt egy kis címke, hogy azt elküldés előtt ellenőrizték, nem hibás – plusz egy monogram. Jó, az árát is megkérték, az igaz. A csomagba pedig csempésztek egy alkatrész-katalógust, szerelési leírásokkal, lefűzve egy mappába.

Itt már tényleg nem bírtam magammal, talán soha olyan izgatott nem voltam, mint amikor összeraktuk a Kiscápát. Vagyis hazudok, dehogynem: a próbautakon. Nyilván bekészítettem a csomagtartóba a tartalék hűtőfolyadékot meg a desztvizet, de erre végre már nem volt szükség. A meleg is jókor jött, kábé egy hét volt eddig idén, amikor igazi kánikula volt, de akkor legalább nyílt alkalmam tesztelni. A hőfokmérő mutatója beállt középre, ennél csak komolyabb terhelésnél, szerpentinen nagy hőségben kúszik feljebb, de akkor is csupán a következő osztás előtti félútig.

7013401
Itt már bent az új hűtő

Most végre eljött az a pont, amikor úgy érzem, a BMW valóban használható. A Múzeumok Éjszakájára – bár előzetesen bejelentkeztem Csiknál – végül munka miatt nem jutottam el, de most már bátran indulok hosszabb útra is. Néhány hét múlva megint vizsgázik is az autó, addig még a szelephézagot kell utánállítani, meg a gyújtást biztos ami biztos alapon véglegesre belőni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr837584636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

totál kár 2015.07.04. 07:20:12

pedig akkoriban a BMW alig volt több mint egy Opel .
De legalább drága hozza a cucc és nulla a teljesítmény

solidaxle 2015.07.04. 08:13:06

Germán hulladék.
Ne álmokat tessék venni, hanem autót.
Mondjuk egy Toyotát.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2015.07.04. 08:14:55

Jó az a béemvé oldal, még forintban is lehet fizetni. Mondjuk elnézve az árakat valahogy nem jött meg a kedvem egy 30 éves BMW feltámasztásához. Egy egyszerű aba bilincs 427 HUF, mi a fenéből van az csinálva, kérem szépen!?

ommm 2015.07.04. 08:35:51

@totál kár: Minőségben lehet, de ilyet csak olyan mond, aki nem autózott soha jót egy hátsókerekes autóval, trombitáló kipufogóval és sikító kerekekkel lapjával a hegyen.

@solidaxle: Köszönjük az értelmes hozzászólást!

Ne hagyd el Zsolti, jó kis autó ez, lehet szeretni.

wajzy 2015.07.04. 08:46:12

Ti nem olvastátok a sárga címkét? Ennyi negatív gondolat, hihetetlen... 1) A BMW sose volt "alig több", mint egy Opel. 30 év múlva persze egy laikus a mai kocsikról gondolhatja ezt első ránézésre, de ettől még a helyzet kissé árnyaltabb. 2) Ezeket a kocsikat szerelemből tartják, nem a teljesítménye miatt. Senkit nem érdekel, mennyire erősek, hidd el. A legtöbb ilyen autó tulaja, ha akarna, vehetne "rendes" autót mellé, vagy már most is van mellette egy (több). Aki ugyanis kényszerből tart öreg autót, az alól pár év múlva menthetetlenül kihullik. Aki szerelemből tart, azt meg érdekli a technika, jó érzéssel tölti el, hogy meg tud oldani problémákat, meg tudja szerelni a gépet (legalább részben), megérti a működését és a mérnök gondolkodását, stb. És minden perc, amikor éppen működnek, egy kis időutazás, amit semmilyen modern autóval nem lehet átélni, pedig objektíven nézve bármelyik mai fos sok szempontból jobb ezeknél. 3) A japán autók jók, ehhez kétség nem fér, de a forgalomban közlekedő autók hány százalékát teszik ki a 25+ éves japán autók, ezen gondolkodtál már? Vajon mi lehet az oka? 4) Aki BMW-t vesz, annak ne fájjon a 400Ft-os bilincs. Attól, hogy öreg, ez még mindig BMW.

Lendvai Zsolt 2015.07.04. 09:11:53

@totál kár: Igazából az alkatrészek többsége nem drágább, mint a régi Swiftemhez. A hűtő pl. drágább. Bilincset meg nyilván tehettem volna rá 50 forintosat is, ugyanaz. De ha már rendeltem a hűtőt, ez nem vágott földhöz, ugyanazzal a szállítási költséggel.

Az Omega nem izgat fel. Persze akinek az tetszik, hát legyen. Nekem nem. Ha meg teljesítmény kell, ott a 323i.

@solidaxle: Nem mondom, hogy a Toyota nem jó, tudom, hogy az. De miért ne vettem volna meg az álmomat, ha egy szakadtabb Lada áráért hozzám vágták? :)

@Csibefogó: Igen. Amit itthon megkapok hozzá, az olcsó (hűtőzáró fedél ezernyócé?), ami kintről kell, az drága.

@ommm: Köszi Pista! Nekem - és még a környezetemben sokaknak - örömet okoz az autó, ha valakinek nem tetszik, akkor ez van, nem másnak vettem, magamnak.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.07.04. 09:47:30

"nagyon profi, ráadásul végtelenül jóindulatú szaki"
Az ilyen neveket annyira jó lenne közzétenni, végtelen sok szívást spórolna meg egy csomó veterános sorstárs. Értem én, hogy nem akarunk sorba állni a kevés jó szerelő műhelye előtt, de azért meg lehetne próbálni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.07.04. 09:48:06

Fasza szívás ez, nekem mondjuk a hűtőm tuti jó, mert pár éve lett cserélve, mégis hajlamos melegedni a dögje :S

@totál kár: Csak az az alig az, amivel több volt, amiért ma emberek 30-40 éves Bömbiket tartanak D Kadétok helyett :D

totál kár 2015.07.04. 10:04:45

@ColT: ez inkább Opel Manta kategória

Sam8888 2015.07.04. 10:05:50

@solidaxle:

Egyik jóbarátomnak volt egy Celicája. Képzeld el, ugyanez volt a baja. Szétrohadt a hűtője... Csak az ~10 évvel fiatalabb volt, mint a BMW...

A többieknek meg:
Veteránhoz drága az alkatrész? Tegnap mellettem állt egy fickó az autósboltban, majdnem szívszélütést kapott, mikor közölték vele, hogy az az 1db pici szenzor amit a kezében tart bizony 74 ezer Ft...

És egy 30+-os autónak az ilyen ráköltött dolgokkal csak folyamat nő az értéke, nem csökken. Tessék megnézni a mobile.de-t mennyiért mennek az E21-ek manapság. ;)

Unfanatic · https://twitter.com/unfanatic 2015.07.04. 10:06:52

Nagyon jó kis autó. Ne értsd félre, nem szeretném, hogy sokat szívj, de várjuk a folytatást! :D

Hurri Kán 2015.07.04. 10:09:38

@solidaxle: téged se az agyadért fognak elrabolni a szervkereskedők.

Sam8888 2015.07.04. 10:12:17

@totál kár:
Pedig sokkal több volt. C, D Kadett hol volt teljesítményben az E21-ekhez képest? A legerősebb Kadett annyit tudott, mint ez a 318i. És akkor még ott volt a 320i, a 320/6 és a 323i. Vezetési élmény? Oké a C Kadett az nem lehetett rossz a hátsókerékkel, de a D már a fasorban sincs hozzá képest... Az Opelokban ráadásul még a beltér is sokkal puritánabb.

Hurri Kán 2015.07.04. 10:13:03

@totál kár: a hátsókerékhajtás ellenére teljesen más karakter a két autó. Nem, ne kezdd el megmagyarázni, nekem volt mindkettő, tudom miről beszélek.

Lendvai Zsolt 2015.07.04. 10:13:16

@totál kár: Ugyan, nem lehet mindenkinek egyforma az ízlése. Van, aki ezt szereti, van, aki nem. Én magam nem bántódtam meg. Mondjuk a rommal olyan értelemben vitatkoznék, hogy bár ebben nincs ábéeszeeszpéáeserdigitklímanyóclégzsák, de sok - akár pár éves - modern autóhoz képest is jobb műszaki állapotnak örvend, nem akar kiesni a futóműve, nem akar szétszállni a fék, és nem jelölöm meg a területemet olajjal a teszkóparkolóban sem. :)

c L d 2015.07.04. 10:14:44

@solidaxle: Jól tudom, hogy te vagy az a talentum, aki a "trollkodásivb"-ről úgy hoztad el a vándorkupát, hogy vissza sem kell vinned?

totál kár 2015.07.04. 10:17:12

@Sam8888: de hogy jön ehhez egy kadett? tök más kategória méretben is.

Hurri Kán 2015.07.04. 10:21:00

@Lendvai Zsolt: sok kilométert a kiscápával, és igen, a bükki szerpentinek miatt kimondottan irigy vagyok :)

Sam8888 2015.07.04. 10:23:04

@totál kár:
Te példálóztál az Opellal. Ha meg a BMW egy megbízhatatlan drága rom, akkor egy régi Alfa? Maga a megbízhatóság és olcsó alkatrészek mintája. :)

samot 2015.07.04. 10:44:07

Szegény e21-es ez màr évekkel ezelött megérdemelt volna màr egy uj hütöt!Aztàn van ott a képen még egy vezérmülànc spanolo is.Abban sem àrtana bekukkantani a rugo àllapota miatt,mert közeleg az idö?!,amikor egyszercsak "elfelejt"spannolni és a vezérlésnek annyi.Vagyis magyarul àtugrik és a motornak annyi!

Sam8888 2015.07.04. 10:48:48

@totál kár:
Nekem meg az ára. Vennék az árából 2-3db E30M3-at. A többit meg benzinre költeném. Kinek a pap...

Netuddki. 2015.07.04. 11:06:30

@Szabi DMC: "Jóindulatú szaki"? Végül is ki kellett dobni azt a hűtőt nem? Mondta, hogy javíthatatlan?
Ettől még persze lehet jóindulatú...

mormotazsír 2015.07.04. 11:13:16

Én 17 éve vettem egy 320/6-ot. Rendbe tettem (minimális karosszéria munka, telifény, hengerfej felújítás,gyűrűgarnitúra), a legjobb autóm volt talán a mai napig. Akkor el kellett adnom, ma már visszavenném, ha tudnám, de hasonlót sem találok,csak fény áron. Azzal a motorral olyan volt, mint egy tank. A többi gyártó korabeli autói csak maszatolásnak tűntek a BMW-khez képest (kivéve Mercedes, bár akkor ők még nem képviselték ezt a stílust), pedig szerelőként sok megfordult nálam.
Zsolt! Egy hűtőcsere nem a világ! A minőséget tükrözi hogy eddig bírta! Örülj, hogy jó lett, szeresd sokáig, ne add el soha, ne foglalkozz a negatív kommentekkel!

Lendvai Zsolt 2015.07.04. 11:16:43

@bértrollbosszantó_kovi1970: Felhívta a figyelmemet rá, hogy mi a helyzet, és további lehetőségeket is felvázolt. A lamellás tömböt is kicserélte volna - tehát nem volt teljesen javíthatatlan -, és mondta, bármi van, menjek, megoldjuk. Persze nem súlyos, halmozódó ezresekért. De ilyenkor már én éreztem okosabbnak az új hűtő beszerzését, mint a régi foltozgatását.

monyon le 2015.07.04. 11:50:42

Megjegyezném, hogy VIN szám alapján itt: de.bmwfans.info/parts-catalog/E21/ kikeresve a BMW cikkszámot, bármely BMW kereskedésben megrendelheted a hiányzó és oly nehezen beszerzehető vízcső, vagy amit szeretnél - ami kb 2 nap alatt a rendelkezésedreáll. A BMW a mai napig is raktáron tart tradicionális, régí típusokhoz akatrészt, mely rendelhető ;)

T1OK3 2015.07.04. 11:50:45

Mekkora motor van ebben a bömösben?2000 köbcentisig van hűtő az unix-ban.
Megértem az ilyen és ehhez hasonló autók bírtoklását,de csakis olyanoknak (autóbuzik) akik figyelnek a kocsi minden egyes rendellenes rezdülésére.

Lendvai Zsolt 2015.07.04. 12:00:03

@Hurri Kán: @mormotazsír: Köszi!

@monyon le: Köszönöm a tippet. Mondjuk így is megvolt egy héten belül, de észben tartom.

@T1OK3: Jé, most, hogy rákerestem, már tényleg van. Amikor én nyomoztam, jó két hónapig nem volt nekik, de miután megérkezett az enyém, még akkor sem. Először listázta, de mikor rendeltem, mondták, hogy már nem tudnak adni. Utána már nem is listázta a rendszerük. Most megint van.

Egyetértek egyébként. Nekem az a bizonyos vízforralás tanulópénz volt. Azóta fél szemem mindig a műszereken, fél fülem mindig a hangokon. Ha valami egy kicsit is akár, nem olyan, mint kellene, vagy szerintem kellene, azt ellenőrzöm.

DeezL 2015.07.04. 12:19:56

@totál kár: volt már régi BMW-d? meg volt E21ed? szerelted is? ne kötekedésnek vegyed,de nekem volt 320 karbis sor6 utána meg egy 23i sor 6 ! és jó autók voltak, és még szerelni is könnyebb volt őket,E30asból is volt több is, bezzeg a mai 3as,1es Stb BMW-knél elvan tolva hátra a motor a tűzfal felé,vannak olyan szerelési műveletek amitől égnek áll az ember haja,mint pl a lánccsere.. az alkatrészek sem voltak vészesek hozzá! és tényleg nagyot lehet vele autózni, 1990ben meg azért eléggé nagy szó volt az E21! a 4 hengeres meg sosem érdekelt BMW benzinből! és ég és föld volt az Opel meg a BMW ,menetteljesítmény ,megjelenés stb.. de az A omega meg a B omega az igazából az E28 ,E34 5-ös sorozat ellenfelei voltak!

DeezL 2015.07.04. 12:30:48

@Sam8888: az biztos hogy az e21 e30 egyszerűbb volt,mint az Alfa Alfetta vagy a 75ös szerkezetileg! de nem rosszak!a 2.0 TS 75 láncos motorja meg megbízható volt,az még nem a Skoda Fabia HTP féle biciklilánc,olajat sem zabálta,futóműben nem kellett a szilenteket basztatni soha! 148lovas volt , és elég faszán ment...a V6 meg ami van kuzinnak az örökélet+ 4 nap motor ..mondjuk hobbyra 93-tól E30asokat tartottam, 23i először majd 25i-ből volt több előtte 2db e21 volt,és most is van egy e21,el van téve:)

c 2015.07.04. 12:48:20

Öreg BMW-ből valahogy több van mint Opelből.
Talán azért, mert 30-40 éve is jobb autókat gyártott a BMW? :)

Öreg BMW-ből meg a legkisebb szopófaktor a későbbi E30-akkal van. Szerintem. Pl. Motronic-osak.

solidaxle 2015.07.04. 14:14:36

@ommm: "ilyet csak olyan mond, aki nem autózott soha jót egy hátsókerekes autóval"

Ilyet csak olyan mond, aki képtelen a saját kis komfortzónáján túl látni... A "jót autózás" az öléggé szubjektív. A germán és a hulladék az tény.

DeezL 2015.07.04. 14:28:16

@c: K, KE-jetronicos baromságokra gondolsz?

Makkasz 2015.07.04. 17:31:13

Ugyanezekkel kuzdottem 2002-es Pontiac Montanammal honapokig. Mikor a huto tetejen kicsereltem a zarokupakot (nyomas alatti rendszer), az uj (jol meretezett) kinyomta az oreg tomiteseket a vizpumpanal, a hutofolyadek rafolyt a vezermuszijra es generator meghajtora, a generator toknkrement, ne akkor eladtam beolvasztasra...

qmatch 2015.07.04. 17:49:31

Azóta megboldogult barátomnak szereltünk át egy 2ajtós 2literes karbis sorhatos cápácskát L-Jetronic-osra ... és akkor már a blokkot is...váltóstul :)
Jó nagy meló volt , nagy része az útszéle porában zajlott - de egy
pilótavizsgás szörnyeteg lett belőle :).

Aztán úgy szétrohadt évek alatt , hogy olyat még én nem láttam - még jó , hogy a motor nem csavarta fel , mint a vattacukrot...

De addig egy nagyon kiegyensúlyozott - még én is mertem nyomni neki , pedig nekem faros skodáim voltak akkoriban - gépkocsi volt. Igazi hipertér ugrás a 90'-es évek felhozatalához képest.

Egyedül az éhségét nem lehetett megszokni - csak örömmel csillapítani , és még nagyobb örömmel előidézni :).

Kis cápára fel !
... én meg wagonR foreveR :)

Sam8888 2015.07.04. 18:28:56

@DeezL: Milyen az az E21 ami el van téve? Csöpögtessél infókat! :D

dpetiba 2015.07.04. 18:54:27

Azért ezt a vízcsőben rozsdát nem értem, mert:

- ha valaki nem vízzel, hanem desztillált vízzel keveri 50-50%-ban akkor hogy alakul ki?

- ja hogy senki nem cseréli 4 évente és szépen lebomlik az egész, majd az kezdi enni az öntvényt.

Egyszóval ha betartod az előírásokat és cseréled ahogy kell tilos neki kialakulnia.

digedige 2015.07.04. 19:27:44

@ColT: Kadétok az európai historic-versenyek kedvelt darabjai....

Hurri Kán 2015.07.04. 19:50:59

@dpetiba: az megvan, hogy vagy öt évet állt az autó?

c 2015.07.04. 20:49:45

@DeezL: Igen.

2001-ben vettem a 87 végi 320i-met.
Úgy voltam vele, hogy megcsinálom 27i-re, de végül maradt a motor.
Vásárláskor elmélyedtem az E30-ak tudományában. 325i a biztosítás miatt esett ki. Maradt a nagylámpás 320i vagy 318is.

Végül hosszas keresgélés után (2001!) 320i-ből találtam nem véres torkú darabot.
Azóta is csak megy és megy...

Schütii 2015.07.04. 20:52:55

K-jetronic, külső AC, jááááj... Nem kéne még egyszer. Pedig amíg tudatlan voltam, isteni autó volt az E30 318i.

Schütii 2015.07.04. 20:59:57

@dpetiba: Látom kevered kicsit, a rozsda meg a vízkő nem ugyanaz a dolog. Rozsda egyszerűen a blokkból kerül a rendszerbe, öntött vasról lévén szó.

dpetiba 2015.07.04. 21:05:18

@Schütii:
Szóval szerinted normális hogy időben lecserélt és megfelelően bekevert fagyálló hűtőfolyadék mellett rozsdás legyen a cső/motor belseje.
Hát gratulálok öregem :-D Olvass utána kicsit...

Schütii 2015.07.04. 21:24:08

@dpetiba: Szövegértés? Hol állítottam hogy normális? Na mindegy, azt azért elmagyarázhatnád, hogy a rozsdásodásra nézve mi a különbség ha csapvíz vagy ha lágy víz van a rendszerben.

youngtimerfanatic 2015.07.04. 21:51:20

@Lendvai Zsolt:ha megvan hogy a hűtő a hibás,felesleges javítással próbálkozni.Az csak egy ideig lesz jó,a végén úgyis ki kell cserélni(újra).
Igazi magyar vagy,nem rossz értelemben.Az előre utalás nálunk(Ausztria,Németország) megszokott dolog.Én évek óta így rendelek alkatrészeket,de még soha nem volt problémám emiatt.Itt egy kicsit másképp mennek a dolgok,mint Magyarországon.
Sőt (tudom hogy nem ide tartozik),de nálunk Ausztriában az autó vásárlás is úgy megy,hogy előre kifizeted a megvett autót,majd az eladó kijelenti a nevéről(ha még addig nem tette meg),utána a vevő meg bejelenti(átiratja a nevére),ezután lehet az autót elvinni.Persze ha trélerrel megy a vevő és az autó már nincs forgalomban,akkor rögtön elvihető.Még ebből sem volt soha gondom...

kaponyanyi 2015.07.04. 22:38:58

@youngtimerfanatic: Csodálatos lehet ott nálatok Ausztriában...

DeezL 2015.07.05. 08:30:24

@Sam8888: a megfelelő hengerszám dolgozik benne!!!nosztalgiawagen nekem fekete színű 1982es

DeezL 2015.07.05. 08:56:46

@c: én mindenképp 25ös párti voltam!és az utolsó ráadásul fel is lett fúrva meg egyéb finomságok... de előtte is egy 25ös volt,azelőtt 23i... de ez csak a Hobby kategória volt! diesel autókkal jártam inkább! de volt diesel BMW-m is persze

DeezL 2015.07.05. 09:13:21

@wajzy:én sokkal jobban szerettem szeretem őket az egyszerűségük (attól függ melyik típus) ,meg az érzés miatt!imádok régi autókkal kocsizni:) ha régebbi típusból van valami érdemes mellé donorokat beszerezni! fiamnak AUDI 80asa van , 94/95ös , már hoztunk is hozzá egy komplett autót ,legyen hozzá motyó!

wajzy 2015.07.05. 14:49:32

@DeezL: Igen, sokan csinálják ezt, de persze ehhez kellenek a megfelelő körülmények is. Eleve kell (legalább) egy garázs, hiszen ha nagy kínnal felélesztesz egy ilyen öreg vasat, nem akarod két év alatt elrohasztani. Aztán a donor autónak is kell hely, azt sem illik az utcán tartani, stb. Az egyszerűség meg eléggé relatív, és nem mindig lényeges szempont. Lehet egy alkatrész nagyon egyszerű, ha égen-földön nem találsz olyan szakit, aki még ismeri és rendelkezik a felújításhoz szükséges technológiával (már feltételezve, hogy az alkatrész felújítható, és nem kendácsolni akarsz, hanem az eredeti állapotot helyreállítani). Szóval nem annyira egyszerű, olcsó vagy kevés időt igénylő hobby ez, mint amilyennek elsőre kinéz. De amikor összeáll az öreg, és érzed, hogy 'na ilyennek kell ennek lennie', az klassz :)

atkolantos 2015.07.05. 16:18:44

@c:
Szia!
Mivel 87 végi 320i-ből nem sok van, ezért megkockáztatnék egy kérdést; bronzitbeige színű az autód?

DeezL 2015.07.05. 22:05:15

@wajzy: ilyen gondjaim nincsenek, van egy "lomcsis" ház nagy udvarral falun... a legtöbb le van takarva ponyvával,de van féltető is... van csápos emelős + aknás műhely,egy valag szerszámmal:)

ommm 2015.07.06. 09:00:48

@hpapagaj: Mostohaapámnak volt ilyen, elcserélte egy A112 Abarthra :)

@solidaxle: Ahamm...ez egy szép komment volt, lol

Strajfa 2015.07.06. 13:33:59

@solidaxle: "A germán és a hulladék az tény" ez annyira lehet igaz ez a ténymegállapítás,minthogy ezek szerint nem értesz az autókhoz:)

solidaxle 2015.07.06. 19:14:48

@Strajfa: Lássuk csak, a germán az tény (bár ez is vitatható, mivel egy békazabáló bábáskodott a szekér felett). A hulladék a jármű korát, állagát, állapotát tekintve szintén tény, ezen nem változtat semmit, hogy primitív szerves kipárolgással, nevetséges ősközösségi érzelmekkel próbáltok valamiféle értéket kölcsönözni neki.

Nem gond, ha hulladékra tetszenek gerjedni - van aki köldökszöszt, használt nejlonszatyrokat gyűjt - csak ne tessék megmagyarázni...

Strajfa 2015.07.07. 17:15:50

solidaxle Nyilván nagyon intelligensnek képzeled magad, ami igaz is lehet,az eszmefuttatásod alapján,ami sok sebtől vérzik ugyan,de látszik az igyekezet,meg a belefektetett munka. (már ha trolkodást,és a megmondóemberséget munkának lehet nevezni)
De még tanulnod kell az életről egy két dolgot.
Az agyoncsavart hozzászólásaid nem fogják elvenni az emberek kedvét attól,amivel szeretnek foglalkozni...

Olvass egy kicsi Immanuel Kant, az segíteni fog a megértésben...

Mert nagyon úgy néz ki,hogy nem tudod értelmezni ezt a cikket,meg a hozzászólásokat sem.
süti beállítások módosítása