Heti merítés

  2015. május 10. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Jéghideg precizitás

65707

Gyanítom, hogy a külső szemlélőnek, aki a járda szélén áll, vagy akit éppen megelőzök, annak élvezhetőbb a hangja, mint nekem, aki vezeti.

Nem nagy élmény, de teszi a dolgát

65687

Megpakolva már annyira nem fickós, főleg nem emelkedőkön, de ha nem túl vad tempót diktál a forgalom, akkor képes tartani a lépést.

Az imádott Civic

65657

Mikor megérkeztünk jött a tipikus megláttam és megszerettem feeling, de ezt igyekeztem leplezni, :) a próbakör után pedig végképp tudtam, hogy ez kell.

A megfizethető luxus

65665

A luxus egy definíciója: A luxus egy olyan dolog, ami bár nem létszükséglet, de örömet és komfortot ad.

Gizike, a világ legjobb autója

65709

Mai napig sírok utána, sajnálom, most szerintem Szerbiában tündököl, ha nem ette volna széjjel a rozsda és a feleségem nem indítványoz ellene vétót, még a mai napig hajtanám.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr677446608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nick papagiorgo 2015.05.10. 09:13:40

A civicnek jó a 10w40-es olaj is (de akkor meg miért 16 ezer a csere)?

nick papagiorgo 2015.05.10. 09:18:12

rövid vélemény:
porschéhoz meg a pözsóhoz nem sokat tudok hozzátenni (nem mozgok ezen a vonalon).
A Civic egy jó autó, bár 20 ezer km-n azért még nem sok jön ki.
A Swiftes szereti a gépet, meg van humorérzéke.
Passat kissé rövid, ebből nem sok mindent lehet megtudni....

dln449 2015.05.10. 09:35:37

@nick papagiorgo: Nem teszkó gazdaságos olajat rakott bele, nagyon helyesen.

dodi83 2015.05.10. 09:42:14

Nagy csalódás a Suzukis ítélet...vártam, hogy leírja, hogy hány BMW-t, Audit, Mercit gyorsult le a lámpánál; hogy jobban fekszi az utat, mint egy Alfa; és max 4 liter eszik; ehhez képest egy korrekt lírás jött...a régi Suzukisokban legalább volt anyag :D :D

Komojtalan 2015.05.10. 10:04:34

@dln449: Egy Castrol Magnatec félszintetikus olajat ki lehet fogni akciósan 5-6k -ért, szűrő 2k, akkor a munkadíj 8k? A fenét, megveszi a szervízben jó drágán és még mindig csak reménykedhet, hogy bele is teszik. Eddig én cseréltem az olajat az a tuti, de most valószínűleg nekem is fel kell adjam az elvem a hülye fenéklemez miatt.

dln449 2015.05.10. 10:07:56

@Komojtalan: Jó, hogy ezt a példát hoztad, a 2.0 Honda Accordom Castrol Magnatec 10W40-ből megevett 1 litert 10.000 km alatt, az Eneos Premium Hyper 5W40-ből meg egy cseppet sem.

UdjanMineck 2015.05.10. 10:32:30

Nagyon tetszik a Porschés írás. Jó tollú a srác, önironikus és intelligens is, abszolút elmenne egy online autós magazinba is... A helyzet az, hogy épp arra tapint rá a beszámolójában, ami engem taszít a Porschékban (persze más tekintetben vonz is): a jéghideg precizitás. Van a Porschékban valami, ami túl jólfésült, ami túlhajtott perfekcionizmus, és épp ezért szerethető vagy szerethetetlen. A közönségről most nem is beszélve. Ha sportkocsi, egyre inkább egy Corvette-re vágyom. :) Évjárat, kivitel mindegy, csak tökéletes műszaki és esztétikai állapotú legyen...

dodi83 2015.05.10. 10:44:09

@Komojtalan: Én simán el tudom képzelni, hogy egy olajcserére felszámolnak 8000-et munkadíjként

totál kár 2015.05.10. 11:15:00

Suzukihoz van gyári új géptetőm 30 ért

nick papagiorgo 2015.05.10. 11:43:32

@dln449: @Komojtalan: @dodi83:
utánanéztem, olyan van (most), hogy Mobil Super 2000 X1 10W-40 4L, az egy félszinti olaj, és kb 6000 Ft 4 liter.
Magam inkább 5w30-at használtam mindig, mrt nem vagyok egy olyan ember, aki az olajon spórol. No mindegy, ha a a Honda szerint bele lehet tenni, felőlem tegye.
Viszont a 16 ezres csere akkor is drága így, még ha az olajszűrőt, légszűrőt és pollenszűrőt is cserélték, ahogy az kell ilyenkor. Bár a fene tudja, ha márkaszrevizben csinálták, ahol 8-10 ezer egy megkezdett munkaóra, akkor nem :

dodi83 2015.05.10. 11:48:05

@nick papagiorgo: Erre 8-10 ezres óradíjra céloztam én is, az olajon én sem spórolok, CR-dízelem van, nagyon kell neki a jó olaj, és a gyári cserepediódust (30000 km) erősen megfelezve (harmadolva)
De amúgy a céges kocsi 3 db ablaktörlő lapátjának a cseréje (sima lapátok, nem szilikonos) tokkal-vonóval kb 13000-re jött ki Opel márkaszervizben, úgyhogy a 15000 ezres olajcsere majdhogynem diszkont occsóóóó :)

dln449 2015.05.10. 12:28:19

@nick papagiorgo: Remélem viccelsz. Honda légszűrő 6, olajszűrő 3, pollenszűrő 6. Persze a Unixban vannak 1500-ért is.

dodi83 2015.05.10. 12:38:06

@dln449: Ott veszi a Honda márkaszerviz is, amit aztán 6000-ért ad tovább :D

Józsi a guminagykeres 2015.05.10. 12:49:06

2004-es Hondába a 10w40-et bele nem tenném az biztos.

Schütii 2015.05.10. 13:18:45

Hát jah, egy Passat még akkor is kívánatos ha sz*r.

dln449 2015.05.10. 13:47:40

@dodi83: Dodika, ha a Unixban veszel gyári Honda légszűrőt, vagy olajszűrőt, akkor odaadom a Hondámat ingyen. A márkaszerviz nem rak be Ashika, meg Nipparts szűrőket. (A "kiszámlázza a gyárit, és olcsót rak bele" kezdetű esti mesékre nem vagyok kíváncsi.)

dodi83 2015.05.10. 13:50:28

@dln449: A hozzászólásom végén volt egy ":D" szmájli, így viccnek szántam dln449-ka :)

nick papagiorgo 2015.05.10. 14:18:25

@dodi83: az szép. Bleszámítva, hogy 3 lapát cseréjénél mennyi lehetett a munkadíj :)

nick papagiorgo 2015.05.10. 14:27:53

@dln449: nemtom, én mondjuk a bárdinál néztem, levegőszűrőből van vagy hatféle, egy kilencezerért, az összes többi 2,5-3,5 között.
Pollenszűrőből megint van egy hétezres, aztán egy csomó kétezer és háromezeröt között.

Azt mondjuk elhiszem hogy márkaszervizben a gyári az tényleg annyi. Bár mondjuk pont az olaj- a levegő- meg a pollenszűrő az, ahol én nem ragaszkodnék a gyári minőséghez :)

ledo76 2015.05.10. 15:28:58

@dln449: És mi baja lesz egy nem gyári légszűrőtől vagy pláne pollenszűrőtől?

nick papagiorgo 2015.05.10. 15:36:18

@ledo76: tudod, az unixos szűrő, az olyan, hogy aszondja magában a szűrő, hogy "én ezt ennyi pénzért meg nem szűröm", és átengedi a koszt :)

dodi83 2015.05.10. 15:41:36

@nick papagiorgo: Amúgy melyek a Honda gyári szűrői? Az Unixon nézegettem, és kidob kb 10-féle gyártót?

dodi83 2015.05.10. 15:42:55

@dodi83: A végén: ? helyett !

JaxTeller 2015.05.10. 15:48:39

egyszer volt szerencsém ülni még az első generációs Boxterben kb 12-13 évvel ezelőtt. Sajnos jogosítványom akkor még nem volt, így kipróbálni nem tudtam. Ha jól emlékszem akkor az erősebbik változat volt, Triptonic váltóval. Nagyon feeling volt, jól is ment amennyire meg tudtam ítélni. Nyitott tetővel egyébként 90-100-al nagyon jól lehetett benne utazni.
Fekete autót én személy szerint sose vennék, a Civicet pirosban vagy fehérben elfogadnám pl.

Tökösmákos 2015.05.10. 16:01:25

A boxteres jól leírja hogy középmotoros autóval nem lehet élvezkedni. Az nem játszadozásra való hanem köridőre. Aki nem arra gyúr jobban jár egy roadsterrel. Bár mint tudjuk itt van olyan aki MR2-essel driftel :P :D :D
www.youtube.com/watch?v=MoTcIBHJtow
www.youtube.com/watch?v=9hdsdPkVVtI

nick papagiorgo 2015.05.10. 16:40:41

@dodi83: fogalmam sincs, szerintem valami japán. Ez még egy kezelési útmutatóban sincs benne, a szerelési manualt meg nem fogom letölteni ezért :)
Amúgy szerintem kár ezt a szűrő-dolgot túlmisztifikálni. Ha az illető nem extrém körülmények között használja (rallyzik, vagy pl tanyán lakik és ezért napi 10-20 km földút pl., ami mondjuk a légszűrőt tömíti) a nem gyári szűrő ugyanúgy szűrni fog, mint a többi. Egy szűrőnek két fő tulajdonsága van, 1. hogy mit képes megszűrni 2. hogy milyen méretű részecskéket. Ezt az összes szűrő (még a gagyi is) kell, hogy teljesítse, mert különben nem lehetne beszerelni. Egy dolog, hogy a gyári kibírna mondjuk sokkal többet is (hallottam legendákat olyan autósokról, akik öt évig nem cseréltettek olajat/szűrőt, mert nem tudták, hogy kell). De mivel évente, vagy a 10-15 ezer km elteltével normál esetben cserélik úgyis, ennek általában nincs jelentősége.
Magam részéről egyébként a Hondás helyében inkább olajból vettem volna 5W30-at, és szűrőből olcsóbbat. Egyfelől, mert a világképem viszolyog attól, hogy (kis túlzással) a szűrő drágább, mint az olaj, másfelől meg úgy vagyok, hogy (legalábbis jó esetben) az olaj kering a motorban, és nem a szűrő, tehát inkább abból legyen a jobb :)
De ez én vagyok, mások meg mások :)

dodi83 2015.05.10. 16:49:59

@nick papagiorgo: Nagyjából egyetértek veled, szerintem is fontosabb a jó olaj, mint egy extra szűrő, főleg, hogy normál körülmények között egy szívó benzines motorban nem is nagyon szabad olyan szennyeződéseknek keletkezniük, amikhez hiperfinom szűrő kellene (aztán cáfoljatok rám).
Persze az én véleményemtől függetlenül mindenkinek magánügye, hogy milyen cuccokat használ, ha valaki arra élvez el, hogy csak gyári beszállítói alkatrészeket használ, akkor csak hajrá :)

dln449 2015.05.10. 16:59:34

@dodi83: Egy totalcar olvasó gyári alkatrészeket vesz az autójába. Döbbenet.

nick papagiorgo 2015.05.10. 17:41:13

@dln449: tényleg nem szabad olyan szennyeződéseknek keletkezni.
Amúgy van egy gyári előírás, hogy mittudomén, három mikront kell megszűrni, ezt mind megszűri (a gagyi is). A nem gyáriaknak általában a méretpontosságával van gond, tehát hogy nem tudod betenni, vagy mondjuk az olajszűrő nem tömít rendesen, és szivárog az olaj. Mondjuk normál esetben nincs ezzel gáz, ha boltban vetted, számlával, kicserélik gariban. A gond az, ha "okosba" vette az illető, mert akkor nem veszik vissza.
Igazából én úgy vagyok, hogy az "életfontosságú" dolgok (gumik, fékek, effélék), meg az, amivel kis spórolással nagy kárt tudsz okozni (a folyadékok pl.) legyenek gyáriak, vagy legalábbis azzal nagyon hasonló minőségűek. Filléres cuccokon (mint pl. a gyertyák) se érdemes nagyon spórolni. Egy ablaktörlőlapát pl. vagy egy izzó, vagy egyéb kopóeszköz az meg olyan, amilyen, ott már tényleg az aktuális anyagi helyzet meg az ízlés határozza meg, mit veszel.

nick papagiorgo 2015.05.10. 17:48:34

@dln449: azon gondolkodtam, van-e gyári wunderbaum? :)

(csak vicc volt persze, tisztellek hogy csak gyárit teszel bele, ha lenne pénzem, persze én is azt tenném).

nick papagiorgo 2015.05.10. 17:59:13

@dln449: egyébként az mondjuk mindeféleképp helyes elgondolás, hogy az ember olyan kocsit vegyen, amit mondjuk úgy fenn is tud tartani, és ne kelljen a teszkógazdaságos olajat beletölteni, mert a hiteltörlesztés miatt csak erre van pénz.
Sajnos, elég sok olyan embert ismerek, aki megvette az XY autót, mert "mutatni kell" (szomszédnak, haveroknak stb), azán, amikor mondjuk egy 19-es téli gumiszettet kell megvenni, akkor lesápad, és vagy nem cserél, vagy ha igen, akkor mondjuk Wanlira.

totál kár 2015.05.10. 18:11:19

@dln449: a Honda gyár nem gyárt semmilyen szűrőt.
Max ahol gyártják nem Man tnyombak rá hanem Hondát.

ledo76 2015.05.10. 18:32:51

@nick papagiorgo: Én nem tagadom meg az autómtól a jót, de légszűrőből, pollenszűrőből meg egy-két dologból akkor sem vennék gyárit ha több pénzem lenne. Nem kell azokból se a leggagyibb, de mivel évente cserélem, eszembe sem jut a legdrágább megoldás, mert SEMMIT sem változtat az autó várható élettartamán.

nick papagiorgo 2015.05.10. 18:48:07

@ledo76: na ja.
Én úgy gondoltam, hogy optimális esetben én is elvinném az autómat márkaszervizbe, cseréljék ki, amit kell, kifizetem, van garancia az alkatrészre is meg a beszerelésre is, adnak cukorkát, meg ha kérem, bérautót stb. Ez a "nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű" országokban így is megy. És akkor "gyári" légszűrő van benne.
Ezzel szemben nekem eléggé vegyesek a tapasztalataim a magyar márkaszervizekkel. Gondolom másnak is, mert akkor sokkal többen vinnék az autójukat oda (most a garanciaidő lejárta után kb 10 %-os az arány). Nem is annyira a márka a döntő (tehát X márka szervizei jók, Y-é meg rosszak), hanem az adott szerviz. Márkafüggetlen szervizből is van jó meg rossz, de azok sose raknak bele "gyári" alkatrészt (nem is jutnak hozzá) ugye.
Tehát úgy gondolom, hogy ha találnék "jó" márkaszervizt, ahol nem rabolnak le, nem kell az autót visszavinni, hogy mégse sikerült megoldani a gondot, és nem kell a Providentet hívnom egy közepes lélegzetű szerviz után, akkor Isten látja a lelkemet, mennék én oda. De ilyen nagyon keveset találtam (pl. amikor vidéken laktam, ott volt ilyen). A többi....ááá hagyjuk.

sechskant (törölt) 2015.05.10. 19:55:37

@nick papagiorgo: "Márkafüggetlen szervizből is van jó meg rossz, de azok sose raknak bele "gyári" alkatrészt (nem is jutnak hozzá) ugye."

Kapaszkodj meg, hozzajutnak. Mint ahogy teged sem akadalyoz meg benne senki, hogy besetalj egy markakereskedesbe, megvasarolj egy tetszoleges alkatreszt, majd kisetalj vele az ajton es ott szereltesd be, ahol csak akarod.

nick papagiorgo 2015.05.10. 20:38:19

@sechskant: oké, a márkafüggetlenek jellemzően nem építenek be "gyári" alkatrészt (az idézőjel azért van, mert elsősorban a "Honda" emblémás légszűrőre, "Ford" címkés olajszűrőre, meg ilyenekre gondolok).
Miért is tennék, nekik (már a profibbaknak) megvan, hogy ki az eredeti gyári szállító, és beteszik azt (nem pedig beslattyognak a márkaszervizbe érte). Mivelhogy a "gyári" dobozos alkatrészek olyanok, hogy mondjuk a Honda csapágybeszállítója a Koyo, és a "gyári dobozos" Honda csapágy az egy Koyo csapágy (mint azt már más is megjegyezte a Honda autót gyárt, nem pedig alkatrészeket). Ezt megveheted Koyo néven is, bármikor.

dln449 2015.05.10. 20:50:06

@totál kár: Te ugye most megjátszod a hülyét? A gyári alkatrésznél a gyártó által használt minőséget kapod. Külső beszállítótól, igen. De az utángyártott alkatrész meg lehet mérethibás tömítés, vagy éppen olyan szenzor, amit a büdös életben nem fogad el a motorvezérlő. Tapasztalat.

Abfangjaeger 2015.05.10. 21:01:18

Tizen-évvel ezelőtt a tulaj hozta az autójához az alkatrészt.
Opel Vectra 2.0 DTI. Gázolaj szűrő csere, persze a legolcsóbbra, volt vagy 800 Ft, egy Sofima lett volna 1300 Ft körül. Több óra szívás volt vele, mivel nem volt méretpontos, a műanyag szűrőházat nem lehetett légmentesre összehúzni, mindig lelevegősödött a rendszer.

Egyébként meg az árkülönbözetek az autómnál: olajszűrő Bárdi 907, Alco 1595, Mann 2739 Ft. Levegőszűrő Alco 3821, Mann 4521 Ft. Akkor min is spórol az ember és mennyit? Évente egy cserénél bukok 2500 Ft-ot a két szűrőnél. Váóó.

Zola01 2015.05.10. 21:51:42

@ledo76: Autófüggő. B5 A4 1.8T-m van, a légszűrőházban van egy teljesítményelektronika, amit a beáramló levegő hűt. Egyik szerelő Alco szűrőt tett bele, aminek a ragasztása nem bírta a hőt, és megolvadt, becsepegett a szívócsőbe és megdermedt. Csak a szerencsén múlt, hogy nem jutott tovább. Azóta csak MANN Filter.

Laca11 2015.05.10. 22:17:48

@Abfangjaeger: Ott a pont a kollégánál!

Rónarider 2015.05.11. 06:14:29

@nick papagiorgo: Nem Karottának kering néha a tütezokni a motorban? ;) Szóval óvatosan az ilyen kijelentésekkel...

Rónarider 2015.05.11. 06:27:31

Jó szerviz tudja melyik utángyártott alkatrész ér valamit és melyik nem. Ha garanciával szerel, pláne. Ha nem tudja, akkor nem jó szerviz.

ledo76 2015.05.11. 08:34:53

@Abfangjaeger: Ezért írtam, hogy a leggagyibbat én sem teszem bele, de levegőszűrőből és pollenszűrőből a legdrágább se kell, pont mert évente cserélem. Az üza szűrő és az olajszűrő más kategória, de a gyári + 20%-ért a legjobb minőségű utángyártotthoz képest ott sem opció.
@Zola01: Persze vannak ilyen autók, de ezt a szerelőnek/szervíznek illik tudni. De te is Mann-t raksz bele és nem "Audit".

nick papagiorgo 2015.05.11. 08:58:34

@Rónarider: jó, a populáció 99,9 %-a nem magának épít autót, úgyhogy nem is kering neki tütezokni a motorban :)

kewcheg 2015.05.11. 09:14:25

A Swiftes tetszett. A csomagtartóban lévő sörök alapján nekem szimpatikus a srác...:)
@Zola01: Való igaz. Hobbi Zastavámnál az Alco szűrő szinte már újkorától elengedte az olajat, ami azzal járt, hogy az olajnyomás lámpa csak a motor beindulása után kb. 2-3 másodperccel aludt ki.(Hadd ne mondjam, hogy egy ilyen koros autónál mikre nem gondol ilyenkor az ember, még akkor is ha karbantartott gépről van szó.) Mann filter = tökéletes.
Egyébként ugyanezen autónál a Bárdinál vett "utángyártott" lengőkar belegyógyított szilentjei kb. 20 ezer kilométert se bírnak, és az első fék felújító karmatyúi is már átengedik a fékfolyadékot úgy kb. 15-20 ezer km után.Ebben nem is az alkatrész az idegesítő hanem az ismételt idő, költség a javítás miatt...:(

Whatever90210 2015.05.11. 11:02:21

Érdeklődéssel olvasom itt a gyári szűrő vs nem gyári szűrő beszélgetést.
Viszont olyanról még nem hallottam, hogy bármelyik autógyár gyártana szűrőt.
Az az érdekes itt inkább, hogy melyik gyártó gyártja az autógyár számára bedobozolt szűrőt egy adott típus esetében. Mivel a "gyári" cuccokra szeretnek egy 2-3x-os szorzót rátenni árban, ezért nem kizárt, hogy egy harmadába kerülő szűrő is simán tudja ugyanazt. Legfeljebb nincs a dobozon hologrammos matrica 4000-ért egy 2000-be kerülő szűrön.

Amilyen fillérbaszás pedig megy az autóiparban, ne lepődjön meg senki, ha a gyár sem a legjobb, legfrankóbb minőségűt teszi az autóba. Hanem azt, ami tudja az elvárt paramétereket a legolcsóbban.

Abfangjaeger 2015.05.11. 20:39:29

@ledo76: Kinek-kinek meglátása szerint, én a levegőszűrőnél sem spórolok. Talán a TC-n volt egy cikk arról, hogy melyik a motorgyilkos szemcseméret. Nem a nagy!
Asszony "új" autójában cseréltem a dolgokat. Az előző (osztrák) tulaj által belerakott/belerakatott levegőszűrő MANN volt, egy külső (talán szívászaj-csökkentő) szivacsréteggel. A frissen berakott szűrő meg "mezei" perforált lemez borítású. Az élet apró örömei.

@Whatever90210: a megfogalmazás nem a legjobb, hasonlóan a vezérléscseréhez (szerintem). Inkább az lenne a jó megfogalmazás, hogy gyártói beszállítói minőség. Na ezt nem fogja senki leírni. :-D

A gyári elvárással kapcsolatban: egyik munkahelyemen felvetettem (csak autógyáraknak szállítottunk), hogy a vevői elvárásnak éppen nem megfelelő (értsd: kicsit nagyobb (2-3 századmilliméterről van szó több tíz, akár több száz milliméternél) mérettűréssel megfelelő) alkatrészeket miért nem adjuk el utángyártott alkatrészként, olcsóbban.
A vezetőség részéről az volt a válasz, hogy a cég célja az, hogy gyári beszállító legyen, nem akarják csökkenteni a hírnevüket utángyártott szállítóként.

Zola01 2015.05.12. 22:48:52

@ledo76: a B5-ös ismertebb beszállítói:

Olyan márkájú szűrő, hogy "Audi" nincs.

Jó példák a Lengőkarok --> Lemförder vs. Gyári: teljesen megegyezik, a Lemförderes dobozból kivett darabról ki vannak csiszolva a VW és Audi logók. Mivel olcsóbb utómunkálni, mint az öntvényt megváltoztatni.

Rónarider 2015.05.13. 23:17:52

@nick papagiorgo: érdekes, hogy a téligumiszettet mondod, idén döntöttem el, soha többé nem veszek. Mindig volt 2 garnitúra abroncsom, a téli acélfelnin, a nyári gyári alumíniumon. A télieket októberben rakattam fel, és április-májusban kerültek le. A negyedik vagy ötödik évben mindig cseréltem a téli brigádot, mert azt hallottam úgy nem kockáztatok nagyot. Gyakorlatilag 40%-ban lekopott állapotukban(télen nem autózom a sajáttal sokat). A nyáriakat meg egy-kétévente cserélnem kell, mert olyankor megyek, mint akinek muszáj.(mert muszáj) Gondolkodtam és arra jutottam, hogy a téligumi hóra jó, havon meg egyikkel sem voltam, mert felsózzák, eltolják, meg sokszor nincs is. Valamint folyamatosan új nyári abroncsokon közlekedem, azt a két hét telet kibírom rajtuk, nincs két félnap gumiszerviz, meg nem szakad meg a szívem a szemmel láthatóan jó, de öregecske téli garnitúrákért. Vagy ez lesz, vagy kerékméret alapján veszek valami csapatós romot, és az majd elhordja. a második lehetőséget egyelőre említeni sem mertem az asszonynak.

Rónarider 2015.05.13. 23:21:04

@Zola01: az öntés nem egyszer használatos, valami összesajtolt homokformákkal megy?