Heti merítés

  2015. április 12. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Kényelmes pénztemető

65470

Egy ismerősöm mondta, amikor megvettem, hogy készüljek fel, mert mindig valami hibajelző fog világítani az autóban. Hát igaza lett!

Relax avantgard módra

56938

Szerintem rendben lesz a bringa az elkövetkező 10 évben, hacsak valamilyen elektronika meg nem bolondul benne!

Sport dög

65486

A külsejére rá fér már egy teljes festés,de az annyi, mint az autó ára maga.

Praktikus kicsi

65378

Szállítottam vele mopedet (Jawa Babetta), 8db sítalpas irodai széket, francia ágyat szivaccsal együtt, stb.

Kényelmesen sportos

65326

Itt már majdnem 1 éve volt meg az autó, a jobb oldali zár ami azóta rossz volt amióta megvettem a kocsit gondolt egyet és megjavult.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr287359896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JaxTeller 2015.04.12. 11:00:34

Szegény Mondeonak jól kinyomta a gazdája a szemét :(

Progi 2015.04.12. 11:03:57

Ezekkel a fordokkal a világból ki tudnak kergetni, francia auto szerű ipari hulladékok...

nick papagiorgo 2015.04.12. 11:05:06

BMW-hez, Mercihez nem szólnék hozzá. A Jazz az tényleg jó gép, a Mondeo is jó, a Coltban nem értem a "sportosságot", talán azért mert háromajtós? :)

nick papagiorgo 2015.04.12. 11:09:27

@Progi: ezt azért vitatnám. Eleve az ipari hulladék per definitionem olyan autó, ami már alapból, konstrukciósan szar.
A Mondeok nem azok (főleg a benzinesek nem), ezzel az adott példánnyal is az lehetett a helyzet, hogy valószínűleg megtekerték az óráját és/vagy az előző tulaja Dr. Kendácshoz vitte javítani.

Börtönőr 2015.04.12. 11:15:00

1400 kilós Mondeo 125lóval minden,de nem sportos. Semmilyen tekintetben sem.

Progi 2015.04.12. 11:21:50

@nick papagiorgo: Ha neked a mondeok jónak számítanak, akkor még nem volt jó autód...

Katana750 2015.04.12. 11:24:45

Nagy kedvel ugrottam a merítésre hiszen a 770d BMW ismeretlen számomra. Továbbra is marad. 2088ban szerintem már nem lesz 4-5db. Honda Jazz az országban. Mondeo volt nemrég. A Coltos sportosság vágya képzeletben megérthető. 1991ben az XR3 Escortom a sportkocsi netovábbja volt nekem! A mercis elégedettségének nagyon örülök.

sunblind 2015.04.12. 11:30:49

Mondeo 1.8
"Autópályán kipróbáltam, gyári adatok szerint azt hiszem olyan 190-re mondják a végsebességet, mindenesetre nekem sikerült belőle 240-t kihozni."
:D GPS-szel. Óra szerint az már 260-270 körül is lehet.
Vezettem ilyet. Kétliterest is. Dízelt is. Hathengereseket is. Nagy. Kényelmes. Praktikus. A legolcsóbb konstrukciókhoz képest igényesebb futóműve, az erősebbeknek pedig értelmetlenül direktnek érződő kormányműve van, de lehet, hogy csak a peresebb gumi miatt. Nyilván egy első generációs Modell T párhuzamban egy ilyen sportos is, bár ez sem biztos. A félreértés elkerülése végett, az ST220 sem sportos. Talán az ST200 motorjának a karaktere épphogy nyomokban tartalmazott ilyesmit, de a többi része annak sem.

Katana750 2015.04.12. 11:36:04

Istenem, ha ezt a 240et a guminagykerekes Józsi elolvassa.... Mit neked Octavia 1,6os 210el!

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2015.04.12. 11:36:33

@sunblind: Abszolút egyetértek. Nekünk volt ilyen (újonnan, céges, apámnak) 1.8 Trend, hát minden, csak sportos nem. Autópályán, 4 emberrel, óra szerint se vitte a 200-at, nemhogy 240-et. A merített autó meg valszeg inkább 300 ezret futott, nem 170-et. 2001 óta eltelt 14 év, ha csak évi 20 ezer... A mienk 2003 és 2007 között futott 140 ezret, és messze nem ez volt a legtöbbet futott a céges flottában...
Egyébként tényleg megbízható volt, sosem kellett szervizbe vinni, az utódjait bezzeg (2007 illetve 2009 Mondeo, 2.0D).

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.04.12. 11:42:14

@Börtönőr:
Ez viszonyítás kérdése. Ha előtte egy 50 lóerős gyösszel járt, ahhoz képest érezheti annak.

Sinistroll 2015.04.12. 11:43:37

A 730d poszt elég jól visszaadja a kevésbé dúsgazdag BMWs lelkiállapotát. Tényleg folyton van valami vészjelzés - de ennek döntő része egyébként nem hiba. Vagy nem érdemi hiba. Pl. fogy az üzemanyag, lapos a kerék, kiég egy izzó, fogy az ablakmosó, hideg van, nyitva az ajtó - ezekért mind-mind hiba van. Ezen kívül számontartja az összes folyadék csereperiódusát, még a műszaki vizsgát is. Szóval, közel sem arról van szó, hogy hulladék lenne. Viszont, ha tényleg bejelez, akkor lehet számolni a százezreket. Ez ilyen. A tolótetőről mondottakat egyáltalán nem értem. A 60 ezernél kikönyöklő turbó pedig szintén nem utal kímélő használatra. A hibastatisztikák szerint a BMW-k igenis megbízhatók.

Modeóm is volt négy évig, és nagyon szerettem. 80 ezret tettem bele. Kényelmes volt, fürge, tágas, gyors (2.0TDCI) és keveset fogyasztott. Ja, még szép is volt, és elegáns. (11 éve). Igen, a TDCI-vel nekem is volt gondom. Egy tömítést fújt ki a motor - nem volt nagy ügy. A kollégám, aki a "testvérét" hajtja, 250 ezernél tart, és semmi érdemi baja nincs.

Jó gép mindkettő, nekem jöhetnek.

UdjanMineck 2015.04.12. 11:46:12

@Sinistroll: "Ja, még szép is volt, és elegáns. (11 éve)"

Még szerencse, hogy a szépségnek, eleganciának semmi köze a korhoz.

Laca11 2015.04.12. 11:52:31

260 LE-s Aeroval voltam már 240 közelében, de egy 125 lovas Mondeoval szvsz ezt max szakadékban lefelé, hátszéllel lehet elérni...
És a "Sportosan vezetek" -et jobb lenne átírni: "dinamikusan szeretNÉK vezetni" -re :D

nick papagiorgo 2015.04.12. 11:55:12

@Progi: a "jó" fogalma relatív :) Van aki száguldozni akar, van aki azt, hogy elvigye A-ból B-be.
A mondeo egy tágas autó, amibe sokat lehet pakolni, ezért családosoknak, horgászoknak ideális lehet. Ha olyan szar lenne, nem vennék tömegével.
Még egy dolog: sokan úgy határozzák meg, hogy mi a jó autó, hogy találkoztak XY típusból egyetlen darabbal, ami kegyetlenül le volt fingva, meg kilógott a bele, mert nem törődött vele a gazdája. Emiatt abba a hibába esnek, hogy a többi hasonló autót is szarnak tekintik....

Katana750 2015.04.12. 11:56:06

@Sinistroll: Egy hölgy ismerősöm ugyanígy járt(turbóhalál) X3as(3d) BMW-vel, igaz ott 83ezret elment! Teljesen polgári használat, semmi vadulás(külön betanítva a visszahűtésre) és mégis. Úgy látszik nem egyedi eset.

totál kár 2015.04.12. 11:56:46

szerintem az Alpok lejtőin simán mehet 240 et a Mondeo,sehol nem írta hogy sík úton.

totál kár 2015.04.12. 11:58:13

a magyar nép lélekre pedig jellemző hogy a 20 éves e36 ból adták el a legtöbbet.

Józsi a guminagykeres 2015.04.12. 12:29:59

@Katana750: Ezaz megjöttünk!
240km/h 1.8 125le-vel,ezt is írtam neked,az pedig egy A3-ból sikerült a gazdája szerint! Úgy néz ki,hogy ezek között az 1.8 motorok között elrejtenek néha-néha egy-két feltöltős változatot +100Le-vel,amiről a gazdája sem tud.
De ugyanígy akad biztosan a 105lovas 1.6cr oktáviák között is ilyen,amiben titokban van még +60le.
Ja és "állítólag" 200-ra képes az 1.4 90le g-asztra is,csak a miheztartás végett mondom.
De a legkedvesebb story amit hallottam: Ember megvette az új egyes fókát 1.4 75le-vel,amiben garanciális motorcserét csináltak. Munkafelvevő vagy szerelő srác ment vele próbakört átadás előtt az új motorral és megjegyezte a tulajnak,hogy húú ez nem úgy megy mint egy 1.4-es. Ember azóta is azt meséli,hogy neki "tévedésből" 1.6-os motort raktak az autójába. :D

nick papagiorgo 2015.04.12. 12:41:24

@Józsi a guminagykeres: mondjuk ha ellenőrizte volna a motorszámot, ugye... :)
amúgy saját tapasztalat, hogy néha pl. egy gyertyacsere is csodákra képes, beindul az eddig halott negyedik henger, és olyan érzése van a gazdának, mintha turbót szereltek volna a kocsiba :)

Katana750 2015.04.12. 12:59:00

@Józsi a guminagykeres: Úgy tűnik nem vagyok egy szerencsés a kocsikkal végsebesség ügyben. Az én 1,4es Ibizám megfeszítetten(chippelés az optimalizált üzem felé) is 160nál vége. A Thesisem a Fiat coupe szintre lett felhúzva(185ről 220ra) Így óra szerint 240 a vége. A 20 éves 2,5td Omegámnak már nem merem kipróbálni a végét. Azért örömmel olvasom,hogy másoknak mennyire megy a verdája!"nagyon megy az élet, nagyon ég a villany"

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.04.12. 12:59:34

@nick papagiorgo:
Egyik ismerős járt így a zsigulijával. Gyanús volt neki, hogy utánfutóval hazafele a Mecsekből valahogy nem úgy húz mint régebben. Elvitte első számú szerelőhöz, aki megállapította, hogy roncstelepre való régi gép ez már. elvitte kettes számú szerelőhöz, az szólt neki, hogy csak 3 henger jár, 15ezer magyar forintért rendbe rakta neki + alkatrész ami kellett, azóta is azzal jár, ennek már több éve.

Ecotrans 2015.04.12. 13:06:05

Én az EGR csere után éreztem hogy "hűűű de fickós lett a gép" pedig előtte sem volt rossz, csak szépen lassan hozzászoktam az egyre csökkenő teljesítményhez :D

ED_a_ló 2015.04.12. 13:09:54

Azt sajnálom, hogy nincs ma Jaguár (a kedvencem). Lehetne legközelebb? Vagy más, különleges autók?

@totál kár: Nem nem! Azért vittek Magyarországra ennyi használt bmw-t, mert az autósmagazinoknál folyamatosan téma a bmw. Reklámozzák, hogy használtan is milyen jó. Az autósmagazinok keltették fel ennyire az érdeklődést, terelték az embereket a bmw felé, és most ugyanazok gúnyosan panaszkodva emlegetik, hogy mennyi használt bmw-t importáltak.

SFAkos 2015.04.12. 13:23:44

Már emlékszem, ez a Mondeo volt ami mellet elmentem az autópályán 290-el a 1.6 TS 147-el ! :D

nick papagiorgo 2015.04.12. 13:24:07

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: legékesebb példája ennek saját Trabantom volt, aminek folyton megszakítóproblémái voltak, el-elment az egyik henger (a kettőből). Amikor visszajött (és vele a köbcentik fele) ég és föld volt a különbség :)

nick papagiorgo 2015.04.12. 13:29:25

@ED_a_ló: a bmw-vel vitatkoznék, szerintem elsősorban azért jött be pl. Németországból ennyi BMW, mert odakint annyira nem téma már (ott semmilyen 10-15 éves autó nem téma), viszont itthon "prémium", meg "hátul hajt", meg "olyan sportos", és olcsón meg lehetett venni - elsőosztályú célpont Gizda Gézának, aki nem új Daciát akar venni, hanem inkább ilyet, mert ezzel lehet villogni. A formája is szép meg jó, jól mutat, satöbbi. És azért valljuk be, az emberek jelentős része olyan kocsit akar, amivel "meg lehet jelenni", még akkor is, ha nincs is hol megjelennie :)
Amúgy használtan abszolút nem jobb a BMW, mint bármi más, értem ezalatt azt, hogy ugyanúgy elromlik, és az alkatrész se olcsóbb hozzá.

Sinistroll 2015.04.12. 13:43:49

A "premium=Dacia, csak dragabb, es szarabb, f...fej aki megveszi" cimu mantra baromsag. A BMW nagyon jo auto. Megbizhato is. Ennek a velejaroja, hogy draga fenntartani. A velejaroja, nem pedig a cafolata.

ED_a_ló 2015.04.12. 13:45:39

@nick papagiorgo: Te már csak tudod, ki miért vesz olyan autót, amilyet. Ismerek személyesen több bmw vevőt és én tőlük tényleg tudom, hogy miért vették. Azért, mert azt olvasták, vagy azt tanácsolták nekik, hogy azt kell venni, mert tartós és minőségi, elfogadható áron.
Ezek után azt gondolom, hogy az ilyen szarkasztikus gunyoros megjegyzéseket róluk az irigység (ami úgyis letagadott) szüli. Nem ők, a bmw-sek gondolják ezt, hanem én, az angol autó párti. Ha az utcánkban megjönnék egy használt Jaguárral, akkor az én hátam mögött is jönnének az ilyen megjegyzések.
Én is jobban ürülnék, ha kevesebbet vennének és helyette több Jaguárt, ami nagyon ritka. Ha a Jaguárt tolnák az emberek képébe, akkor azt vennének sokan.
Most néztem egy használt Suzukit (Grand Vitara) 2.5 millió forintért. Ha azt megveszem, akkor rongyrázó hitványság leszek, mert derogált nekem beülni ugyanazért a pénzért egy új Daciába? Ugye nem, mert az nem bmw. De ha bmw-t vennék 2.5 millióért, akkor mindjárt rongyrázó szeméthegy lennék.

kepi67 2015.04.12. 14:02:15

Szerintem az 1.8-as 125 lóerős Mondeoval 240km/h menni erős csúsztatás!

st81 2015.04.12. 14:12:14

Elárulná valaki, hogy mi értelme van a kocsi végsebességét próbálgatni? Nem tudom hova tenni az ilyen "megvettem németből, hazafelé a sztrádán kipróbáltam mit bír" című hozzászólásokat. Az autópályás tempót vigye, aztán kész. Nem mindegy, hogy 180-at vagy 250-et "bír", ha nem megy olyan helyen ahol ezt engedélyezik? Vagy szerinte ez a teszt 100% biztonsággal megadja, hogy hibátlan az autó motorja, ha óra szerint eléri a gyári végsebességet?

Józsi a guminagykeres 2015.04.12. 14:14:48

@Katana750: Az én autóim is mindig szarul mennek. :/ Ezt a jó 1.8 mondeót meg az A3 1.8-at sem érem utol néhányszáz kilóval könnyebb és majd' 50lóval erősebb hotheccsel. Hiába,ki kell fogni,na!

Amúgy ide a tc-re asszem motordokinak írt egyszer egy mókus,hogy az ő 1.2htp fóbiája mitől megy 190-et,mikor kb. 160-at ad meg a gyár. Linkeltem volna,de nem találom.

nick papagiorgo 2015.04.12. 14:21:32

@ED_a_ló: oké, nem akartam veszekedni :)
Mondjuk irigységről az én helyzetemben nemigen beszélhetünk: jellemzően olyan bmw-tulaj ismerőseim vannak, akiknek az imádott járgányuk a felét éri az enyémnek, pedig az se egy prémium. No mindegy... :)

Doubledeceker 2015.04.12. 14:50:07

Régi 1.6os autóm, óra szerint 190-et tudot,
A mostani 1.8-as 125 Le, tudja óra szerint a 200-at, talán kicsit többet, de a GPS-es 240 kicsit messzebb van.....

Korábban vezettem egy 160 LE-s gépet, az 230 tudott óra szerint, így a gyanítom a GPS szerinti 250-hez olyan 200 Le kellhet, persze alaktól nagyságtól is függ.

faterpolo 2015.04.12. 14:55:13

@SFAkos: Ez nem közvetlen azelőtt történt, hogy levillogtalak az 1.3-as Escortommal, mert 350-ről kellett lesatuznom miattad? Szívtam is a fogam, hogy két vasárnapi autós feltartja a 60 tagú ménes húzta Ezüst Nyilat...

SFAkos 2015.04.12. 15:01:35

@faterpolo: De, bocsi is érte csak nem vette a 4-et meg az 5-öt azért mentem ilyen lassan! :D

Zozo123 2015.04.12. 15:20:23

Pont ilyen Mondeom volt, de szakadékban, hátszéllel sem ment ennyit! Pontosabban egy lusta dög volt. A fogyasztásáról meg ne is beszéljünk. Bár lehet hogy csak én fogtam ki egy pocsék példányt.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.04.12. 15:39:34

@nick papagiorgo: Vagy csak a Trabant már tudta a hengerlekapcsolást, hogy takarékosabb legyen. Hol van ehhez még az Audi teknolodzsi?

United Steaks 2015.04.12. 15:40:17

F.szom. Valaki hívja már fel a Semlyént, hogy szerezzen nekem egy akksit vasárnap, mert nem tudok templomba menni. Ja, mellékesen meg holnap dolgozni se.

faterpolo 2015.04.12. 15:55:06

@SFAkos: Ja, már értem! Ha jól tudom, típushiba a 147-esben, ha túl alacsony fordulaton (190-200 km/h között) váltod a 4-et, akkor megakad. Visszahívás is volt ebből (talán az Autó-Motor 1999/9. számában közölték).

faterpolo 2015.04.12. 16:02:55

@Doubledeceker: Még ha menne is annyival - ki az az állat, aki zárt pályán kívül 240-et megy egy MONDEOVAL?!
Én életemben egyszer mentem 240-et, egy F430-as Ferrarival - nem volt ANNYIRA para. Egy olyan autóban, amit erre találtak ki. Minden másban ön- és közveszélyes így tolni neki. Nem vezettem ilyen Mondeót, de (motortól függelenül) 170 km/h fölött biztos, hogy megkörnyékezne a halálfélelem, mert ezek az autók egyszerűen nem erre valók.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.04.12. 16:05:05

Mercinél hangosan felnevettem. Azoknak az autóknak legendásan törékeny az elektronikája... a hátsó SAM van úgy hogy fogja magát és megkergül, az újraflash se használ neki... tehát nem a kapcsoló FET-ek és nem is az EEPROM hal meg benne hanem az FPGA. Gratulálok :)

nick papagiorgo 2015.04.12. 16:18:58

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: évtizedekkel előzte meg a korát. Mivel amikor lekapcsolt, akkor úgy csinált, hogy "hőőőő", és mindig majdnem belém jöttek hátulról. A Tranbant konstruktőrei kihagyták, hogy az automatikus távolságtartót csak még majd később fogják feltalálni... :)

Thanathos 2015.04.12. 16:31:39

@Sinistroll:

A megbízhatóságot sokféleképpen fel lehet fogni.
Akinek még nem volt igazán megbízható autója, az nincs is tisztában a szó valódi jelentésével. Te sem. :)

swfla 2015.04.12. 16:38:30

@nick papagiorgo: "Amúgy használtan abszolút nem jobb a BMW, mint bármi más, értem ezalatt azt, hogy ugyanúgy elromlik, és az alkatrész se olcsóbb hozzá."

Akasszatok fel, de nekem az az erzesem, a nemetek ugy lovik be az alkatreszek elettartamat, hogy garanciaperiodus + 3 nap. Van ugy, hogy neha "nem sikerul" aztan tovabb jo az auto, de eleget jartam meg lattam a szervizekben ahhoz, hogy legyen egy ilyen osszeeskuves elmeletem.

Emiatt nem ertem a BMW megbizhato auto hozzaszolasokat. Remelem komolyak, mert viccnek eleg durva lenne.

Persze ha hetkozben BKV-val kozlekedsz, es csak szombat estere allsz elo a verdaval, akkor tok 8, hogy milyen az autod, de ha ra vagy utalva, es egy hosszabb szervizben ragadasnal se csereautod, se spanod nincs, aki furikazzon, akkor a BMWnek, hogy is fogalmazzak finoman... kicsit megkopik a fenye szamodra.

swfla 2015.04.12. 16:40:14

@Thanathos: maximalisan egyetertek. Eros a gyanum, hogy mostanaban nem is jovok le a Toyota Camry-rol. Talan csak ha megint olyan varosba koltozok majd, ahol van tomegkozlekedes.

Geza Figlar 2015.04.12. 16:42:04

@Progi: Hidd el, hogy olasz után minden jó. :)

supernem 2015.04.12. 16:51:57

@st81: "Elárulná valaki, hogy mi értelme van a kocsi végsebességét próbálgatni?"

Mondjuk én akkor szoktam kipróbálni a "végét", amikor összeáll a gép. Ha valami nem stimmel, azt maximális terhelésnél lehet kiszűrni a legkönnyebben. Mondjuk ez a "szoktam" is egy-egy alkalom egy autónál a több éves használat alatt.

Hogy egy gyakorlati példát is említsek: Most egy EcoTec motoros Calibrát hajtok. Amikor megkergettem egy kicsit éreztem, hogy nem megy úgy, ahogy kéne neki. Ment mint a meszes, de valahogy nem "úgy". Elkezdtem keresni az okát, meg is lett: az acél benzincső elkorrodált és szivárogni kezdett. Nem nagyon, de észrevehetően. Most cserélte le a szerelőm, rögtön meglett pár elveszett paripa, csak megfelelő üzemanyag-nyomás kellett hozzá. Mondjuk még mindig nem fogom kipróbálni a "végét", mert van még egy-két dolog, amit el akarok intézni előtte.

Az, hogy mekkora végsebességet lehet elérni, az meg függ a kocsi teljesítményén kívűl a jármű légellenállásától, tömegétől, uram bocsá a sebváltó áttáteleitől is.

1.4 100LE-s fabia kombival karcoltam bele óra szerint 200-ba (GPS szerint a gyári 187 km/h).

De pl. a "redtop" motoros Calibrám leforogott ötödikben leszabályozásig. Nem t'om mennyi lehetett, mert akkor még nem volt GPS-em, de a mutató 240 km/h fölött volt, pedig a módosításokkal együtt (sportkipuff, chip) se lehetett több 160 lónál a teljesítménye (gyárilag 150).

dunántúli gyerek 2015.04.12. 17:04:23

A Jazz nagyon jó lenne, csak nagyon ronda.

A Mercihez, Mondeóhoz volt szerencsém, az én Mondeóm a hiréhez képest meglepően jó, a Merci meglepően szar volt. Nem is a fenntartás, EZ a merci egyszerüen nem is kényelmes és nem is sportos, viszont csillag az van rajta.

Laci1982 2015.04.12. 17:10:06

nekem a 218 lovas 3.2-es merci ment 243-at gyári adatok szerint. Sosem próbáltam. Most már kicsit bánom, mert az itteni Mondeo alapján, lehet, hogy én is ki tudtam volna hozni belőle 300-at.....

dunántúli gyerek 2015.04.12. 17:11:14

@faterpolo: Én egyszer mentem vele 190et, 18as keréken a tükörsima M1en még lájtos kanyarban sem para, csak nem szeretem kinozni a gépet (pedig ez a 2.2tdci volt).
De MO-n semmi időt nem lehet nyerni azzal ha 140nél gyorsabban mész, legfeljebb éjjel. Élményt megint nem jelent a gyorsmenet, autópályán.

Az élmény az mondjuk pont a halálfélelem, amit bringán már 40nél hozhatsz.

Börtönőr 2015.04.12. 17:31:45

20éves Lancia képei ezek,érdemes megnézni épp bontom.
Kormánymű gumiporvédő semmi baja 94-es GYÁRI EREDETI,rajta az évszám:
kepfeltoltes.hu/150412/por_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Első fékcső 94-es GYÁRI EREDETI, meghajlítva sincs repedés rajta:
kepfeltoltes.hu/150412/f_k2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Flexicsöves leömlő, katalizátor GYÁRI EREDETI
kepfeltoltes.hu/150412/kat2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/150412/Kat3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/150412/P1010185_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Rozsda,semmi!Küszöböt is elvágtam, belenéztem.
230ezret futott ebből 8évet Magyarországon,tehát nem múzeumból lett kitolva.
A trehány olaszok. Miért nem kellett 3évenként fékcsövet cserélni? Miért nem rohadt szét a kat.,miért nem mállott szét 5év alatt a gumiharmonika?
Szóval azt,hogy jó egy BMW és szar egy olasz autó így kijelenteni nem lehet. Mindkettőre van példa,és fordítva is.
De azt hiszem 20év után ennél többet egy autótól nem lehet elvárni.

Ne küldj levelet 2015.04.12. 17:35:06

A hetesről eszembe jutott a sajátom. Két éves koráig tartottam (akkor járt le róla a garancia). Vagy a feleségem autójával jártam, vagy bámultam a sárga hibajelzőt a műszerfalon, vagy a tréleren szorongtam, úton a szervizbe.

Mikor sikerült eladnom, ünnepelt az egész család.

Geza Figlar 2015.04.12. 17:57:17

@Börtönőr:
3 darab Alfa után mondom hogy Minden más jobb.
Biztos azért mert 100k után cserélek olajat és kizázólag földúton, 100 km/h fölött hajtottam őket. Ja. Biztos az volt a gond. Gyűjtöttem a savasesőt hórdóban és azzal mostam őket. Kűlönbe mivel magyarázhazó hogy eléggé rozsdásak voltak 10 éves korukra. A 156-os (mind kettő) pl. a szélvédő felső sarkainál. A lengendás V6-os, márkaszervíz által elkövetett vezérműszíj csere után 500 kilóméterre meghalt. Lehet mutatni bármilyen képet, ez számomra nem jelent semmit.
A Ford Fiesta 1.4-est leszámítva, egy autómmal sem volt ennyi probléma, mint az Alfákkal. Fura, de attól fűggetlenűl sezrettem őket.

Geza Figlar 2015.04.12. 18:03:10

@Ne küldj levelet:
Erre inkább nem reagálnék. Nem a BMW védelmében, csak kissé kételkedek abban amit írtál.Valamiért az a sanda gyanum, hogy nem volt BMW-d. Vagy benned volt a hiba.

zobod 2015.04.12. 18:05:15

@ED_a_ló: a magyar használtautó piac Istenei a bmw, mercedes, audi és vw. Mindig is így volt ez, a mostani autós újságírók is ebben nőttek fel, persze, hogy ezt tolják.

Geza Figlar 2015.04.12. 18:06:28

@Börtönőr: Mondjuk ez jogos.
Egy Lancia Delta Integrale-ból nem hiszem hogy ki lehetne rugdalni! :)

Geza Figlar 2015.04.12. 18:08:40

@zobod: Lehet.
Nekem a Honda az. 7 év alatt egy hiba sem volt. Jelzem nem igazán szoktam spórolósan vezetni.

Laca11 2015.04.12. 18:36:29

Nekem a céges SX4 az az autó amire azt mondom, hogy elpusztíthatatlan! 2008 év elejétől a mai napig kb. 190ezer km került bele. A szervízciklus mindig pontosan betartva (15e km-ként), viszont kímélve nem nagyon volt. A km futás java (kb. 80%-a) budapesti utakon történt. Kopóalkatrészeken kívül a riasztó hagyott egyszer cserben.
Ez egy megbízható autó véleményem szerint.

Geza Figlar 2015.04.12. 18:43:21

@Laca11:
Bennem eddig az volt hogy "mutyit soha!" Erre a barátnőm egy hónapja vett egy SX4-est. Háááát, ez nem is rossz. :)

nick papagiorgo 2015.04.12. 18:43:26

@swfla: ezt hívják mesterséges avultatásnak. Ha olyan autókat gyártanának, mint régen (örökélet meg egy nap), nem hordanád szervizbe, nem vennéd meg jó drágán az alkatrészt stb.
Vannak ennek egész durva példái is, amikor a motorvezérlést az orrnyúlványra (kerék elé) teszi pár gyártó. Egy kis kocc, de a vezérlésnek sanyi....

noob johnson (törölt) 2015.04.12. 18:49:15

@United Steaks: Próbáltam hívni Zsoltot, de vadászni ment. Épp most durrant hasba egy szomorú szemű őzsutát.

nick papagiorgo 2015.04.12. 18:54:02

@United Steaks: felhívtam, "Semlyén" azt üzeni, hogy menj el egy benzinkútra, az nyitva van vasárnap :)
Továbbá templomba meg dolgozni el lehet menni biciklivel is, vagy tömegközlekedéssel. De ha annyira megvielt a dolog, vegyél ki szabit. Az úr legyen veled :)

nick papagiorgo 2015.04.12. 18:56:22

@nick papagiorgo: meg ha tapolcai vagy, hívjad a számot, és érted küldjük a kampánybuszt :)

tsc666 2015.04.12. 19:09:00

Megboldogult C20NE Calibrámnak (főleg amikor megvettem és nem jó méretű gumik voltak rajta) úgy csalt a km órája, hogy 115 lóval is vitte a 230-at (vagy még többet is). A kezdeti örömöket sanda gyanú árnyékolta be, amikor pályán 180 körül elment melletem egy Smart, valamint 210-nél még fej-fej mellett mentünk egy Hyundai Matrix egyterűvel. Így én megadom a 125 lovas Mondeonak is a 240-et látatlanba. :D

nick papagiorgo 2015.04.12. 19:11:55

@nick papagiorgo: ja, egyébként ma becsöngetett két cigányember, aszondják nem kell-e tüzifa? Mondtam nekik, gyerekek jól eltévedtetek, a választás nem itt van, hanem Tapolcán.....

UdjanMineck 2015.04.12. 19:22:43

@Börtönőr: Nem fontos. Ebben az értelemben az Alfa és a Lancia közt nincs érdemi különbség. Egyáltalán.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.04.12. 19:26:49

@nick papagiorgo:
Lehet félreértetted, és ők el akarták vinni tőled a télről megmaradt tüzelőt ;)

Geza Figlar 2015.04.12. 19:28:36

@UdjanMineck: Ez mind a tied? Vagy csak ennyire lellik tölled?

United Steaks 2015.04.12. 19:30:19

@nick papagiorgo:
Templomba bicajjal? Hülye vagy? Szájára vesz a falu.
No meg a négyes metró sem áll meg felénk.

UdjanMineck 2015.04.12. 19:33:43

@Geza Figlar: tölled, tölled... Prolibeszéd.

Nem, telne több is, csak egy olyan tipikus, szarolaszozós seggfejnek, mint te, inkább nem telik több.

United Steaks 2015.04.12. 19:35:21

Nekem volt olyan, hogy az 1,7 d Kadett verte a 180-at. Másodpercenként 2x.
Nem tudom az öreg Fógel mit csinált a spirállal...

dunántúli gyerek 2015.04.12. 19:37:31

Prius müszaki alapokon gyárcsanak már 147es Alfát a kinaigecik!

nick papagiorgo 2015.04.12. 19:39:11

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: ...vagy bármi mást, ami fémből van. Igen, ez nekem is átfutott az agyamban hogy valami fát-fémért akcióról van szó, régebben játszottunk Catan társasjátékot, abban is volt ilyen. Lehet, ők ilyen "live-Catant" játszanak.
Amúgy egy Clióval voltak asszem, nemtom, abba mennyi tüzifa fér :)

nick papagiorgo 2015.04.12. 19:40:31

@United Steaks: mondd azt, hogy ittál, azért nem jöttél kocsival :)
szerintem megértik :)

Ne küldj levelet 2015.04.12. 19:40:45

@Geza Figlar:
"Erre inkább nem reagálnék."
De reagálsz vazze, ráadásul hazugsággal vádolsz. Az ítéletem ott van a többi között, nem nehéz megtalálni.
Ugyan az elátkozott autó után tényleg váltottam, de volt még utána két bmw motorom, és most is van egy autóm. Ez sem tökéletes (mint egy autó sem), de azt a hibadömpinget ami a hetessel előfordult, meg sem közelíti.
A bennem van a hibához meg annyit fűznék, hogy közvetlenül utána egy TT-t és A8-at hajtottam, azokhoz valahogy egyszer sem kellett trélert hívni.

totál kár 2015.04.12. 19:42:20

@Katana750: hát azért van olyan 1,6 os ami megy 210 et

nick papagiorgo 2015.04.12. 19:44:47

@United Steaks: ja, egyszer vettem egy Daewoo Lanost (használtan, de márkakereskedésből), az volt olyan, hogy a kilométerórája kicsit furcsán mért, kb 100-nál már 220-at jelzett. Mondjuk a fordulatszámból lehetett következtetni a tényleges sebességre.....
Aztán visszavittem, megcsinálták gariban. 60 ezret mutatott az óra vételkor, elképzelhető hogy ez a tény meg az óra furcsaságai összefüggtek. Na mindegy, régi ügy.

Schütii 2015.04.12. 19:49:11

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Az olyannak aki nem hallja meg egy Ladán hogy egy henger nem megy annak maximum egy csehszlovák gumikerekes talicska való.

nick papagiorgo 2015.04.12. 19:58:12

@United Steaks: csak úgy ne járj, mint a borsódbótaiak. Tudni kell, hogy melletteük van egy Sáta nevű település. Egyik vasárnap mentek a templomba, és egy papír volt a templomajtón, miszerint "Sátán vagyok, a mise elmarad".

totál kár 2015.04.12. 20:01:46

1,8 as Mondeo
Ford Mondeo 1.8 top speed: youtu.be/3EcuM9ax870

Schütii 2015.04.12. 20:03:42

@Sinistroll: Azért a kőgazdagok szintjén sincs az rendben hogy vödörrel kell a kocsiba önteni a pénzt a normál üzemi és karbantartási költségeken felül.

Katana750 2015.04.12. 20:28:27

@totál kár: Ok. De a guminagykerekes Józsi ismerősének nem ilyen volt, hanem 101 lovas Octavia.

Katana750 2015.04.12. 20:43:59

@totál kár: Nem úgy van az! 116le(oda van írva) és Görögországban megy!!! Ez a lényeg. Ott aztán mennek a kocsik. Imádom azt az országot.

totál kár 2015.04.12. 20:45:17

@Katana750: lehet annyi van írva de az 105 lóerős nekem is ilyen van.

Geza Figlar 2015.04.12. 20:56:25

@Ne küldj levelet: Enézést. Így utólag tényleg bunkó voltam. De nem személy szerint ellened szántam.
De azért ha egy ilyen kategoriájú autóval ennyi baj van, az azért fura. El hiszem hogy gyárilag valami rossz, de az érdekes, hogy akár mi is az, egy normális márkaszervízben ne tudnák orvosolni. Két éven keresztűl.

nick papagiorgo 2015.04.12. 21:01:17

@Sinistroll: ez az az ADAC, akinél a múltkor valamilyen témában a Golf nyert volna magától is, de hogy biztos legyen, hozzáadtak még ötvenezer kamu szavazatot, és amikor kiderült, lemondott a fél vezetőség? :) És átvilágították a céget, és kiderült, hogy évtizedek óta csinálják?
Jó fej az az ADAC, de német cég lévén, kicsit túlzottan is a németekhez húz a szíve. Néha csak odáig megy, hogy pl. a gumiteszteknél ha lenne egy jobb márka, akkor azt (valamiért) nem vizsgálja, de néha - ha nagyon kell - belehamisít a saját statisztikáiba is :)

Sinistroll 2015.04.12. 21:27:34

@nick papagiorgo: Jaj persze, persze :-))))
Ha van jobb statisztikád, elő vele. Egyébként, hogy az Avensisnek milyen szarok a számai, na az tényleg meglepő.

nick papagiorgo 2015.04.12. 21:43:27

@Sinistroll: azért nézd már meg ezt a statisztikát. Az összes autótípusban (kisautótól a legnagyobbakig). A legjobbak az Audi/VW, a BMW, meg a Mercedes, az összes többi gyártó szerte a világon hitványul végez. Néhány modell (pl. Lexus, Infinity) kompletten ki van hagyva. A felső középosztályban konkrétan Audi, BMW és Mercedes versenyez, van még egy Volvo (ami szar), a németek nem vesznek mást, vagy senki más nem gyárt más autót felső középosztályban? Vagy azok nem hibásodnak meg, tehát nincs róluk statisztika, vagy hogy? :)
Ezért mondom, hogy kreatívan oldják meg a statisztikát.

UdjanMineck 2015.04.12. 21:54:06

OFF

Kérdés a TOTALCAR Szerkesztőségéhez:

Lancia Delta II-est mikor teszteltek? Úgy látom, kimaradt, pedig érdekelne... És szerintem nem
csak engem.

Köszönet

UdjanMineck 2015.04.12. 21:55:45

@nick papagiorgo: "van még egy Volvo (ami szar), "

Melyik Volvo?

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.04.12. 22:42:34

@nick papagiorgo:
Lehet a járművet is tőled gondolták kölcsönözni a szállítás erejéig.

Saratoga V6 2015.04.12. 23:16:37

@nick papagiorgo: "van még egy Volvo (ami szar)" Konkrétan melyik volvóra gondoltál az újak közül ami nem tudja ugyanazt a szintet mint a méretazonos Német társai?

TaaT 2015.04.12. 23:34:27

@totál kár: Megvan honnan vette emberünk a 240-et, addig van skálázva az órája. :) De akkor az egyhatosom megy 260-at, gyári adata mondjuk 195 vagy mennyi.

Geza Figlar 2015.04.13. 00:13:53

@UdjanMineck: Anyád segfej! Kisköcsog.
Én nem személyeskedtem a véleményed miatt. De hagy lehyen már sajátom. Akkor is ha neked nem tetszik.

Geza Figlar 2015.04.13. 00:16:33

@UdjanMineck: A nyelvészkedést meg ahol gondolom, ott lehet folytatni.

Prérifarkasz 2015.04.13. 00:27:09

@Börtönőr: Azért, mert nem vártál még 1 évet, az enyémen 21 évesen adta meg magát a kormánymű... :)

Melyik típust bontod, milyen mocival?

Geza Figlar 2015.04.13. 00:32:53

@UdjanMineck:
Ha egy márkán belül három elromlik, olyan hibákkal, aminek nem szabadna megtörténnie, akkor kíváncsi lennék te mit szólnál. Főleg ha a javítás igen komoly összegekbe kerülne. Nem embert minősítettem, ellentétben veled, hanem egy tárgyat. Lehet hogy két l-el írtam, de még mindig jobb mint amit te olyan nagyon intelligens módon elő adsz. Lehet folytatni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.13. 02:18:52

Jézus ereje, micsoda egy fostalicska ipari hulladék ez a bömbike... :-ooo
Komolyan mondom, sírva fakadnék egy ilyentől, már ha mindegyik ilyen...
Nem beszélve, hogy nekem a benzines kocsi fogyaszt kb ugyanennyit, igaz, az csak 2.4 szívó...
De hát ezért kár venni dízelt és hallgatni a kerregést...

Mitsu: egyhármas és sport??Na ne röhögtess, öreg... :D

Jazz: Mi ez, bakker, vissza a jövőbe?2088? :D
Amúgy télleg praktikus lehet, meg is nézek majd eccer egy ilyet, bár magasabb vagyok 182-nél,
igaz nem kell saját magam mögé beférni.Ja, és mi az a sítalpas irodai szék? :-o

A Mondeósnál nem értem, hogy miért nem meri kiírni a szerviz nevét, hátha mások is okulnának belőle.
Nem kell félni, nem tud veled mit csinálni...

std 2015.04.13. 02:30:51

Hétfőnként ide járok röhögni. A mostani meritésben szereplő autök sajnos egyáltalán nem érdekelnek, de a kommentek csodásak. Nyegleonak csak annyi a dolga, hogy betesz minimum egyet a német szentháromságból és már indúlhat is a móka. Szerintem hozzám hasonlóan szépen hátradől es jól szórakozik ahogy emberek összevesznek fogyasztási adatokon, végsebességen, megbizhatóságon, márkafanatizmuson meg még a jó ég tudja min.
És ingyen van. Jövő héten pattogatok egy kis kukoricát mielött rákattintok a heti meritésre:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.13. 02:57:38

@std: Hát ja, igazad van, ingyencirkusz... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.13. 03:00:48

Ja, és mit szóltok a Passatos teszthez, amelyikben így néz ki 130 ezer km után a lámpakapcsoló?

kep.cdn.index.hu/1/0/798/7989/79891/7989108_8d651856a9712c303d4071a14328fcb6_wm.jpg

Szégyen, bazzegh.Vagy pedig az a kilométer inkább 430 ezer...

Geza Figlar 2015.04.13. 05:46:58

Sajna igazatok van.
Nem vagyok egyik márkának se elvakúlt rajongója, csak van amiről nincs jó véleményem. Ami a BMW-t illeti, nem ismerem a 730-ast, talán ezért fura hogy ennyi baj van vele. Meglepő. Az biztos hogy a bajor fenntartási költsége qrva magas. Nem is 6l/100km a fogyasztása. Elég sok Fordot láttam már alulról es kissé rozsdás volt a többsége. A Jazz meg arra tökéletes amire kitalálták. De semmi több. A Mercedeshez meg nem volt szerencsém. Még nem vagyok elég öreg hozzá.

Geza Figlar 2015.04.13. 05:52:01

Amúgy meg tök mindegy hogy melyik, egy 424-es úgy is szét tépi.

Mondeoman 2015.04.13. 06:01:16

@UdjanMineck: kb. egy-két hete néztem ennek a típusnak a kínálatát, kemény 6 db volt eladó, annak is a fele a 100-150 ezer ft-os külföldi papíros vagy bontószökevény kategória... Azt a Deltát nem is gyártották túl sokáig, és a formája miatt sem volt népszerű, mára meg a jó részük el is tűnt... Tesztet éppenséggel készíthetnek egy esetlegesen megtalált jó állapotú példányról, de sztem olyan Deltát ma már csak nagyon elvakult típusfanatikusok vesznek. Mondjuk valószínűleg újkorában is csak ők vették a formaterv miatt :)

@geegee: ott a pont, én is ezen döbbentem meg. A múltkor kipróbáltam egy ilyen Passatot. Emberek, az a kemény ülés, azok a poroszos keménységgel működő kapcsolók, az a gyatra váltási érzet... És azok a szervizszámlák, meg olajfogyasztás, amikről hallomásból tudok... Aki a Passatot isteníti, az ült már életében más autóban? A nicknevemben szereplő Mondeo ülése puha, a kapcsolói meg a váltó olyan lágyan siklanak, mint az álom... Legalábbis a Passatéhoz képest. Igaz, hogy szervizszámlát a Mondeo is tud csinálni, de azért nem akkorákat, mint a Passat... Úgyhogy igen, sajnos tényleg az a helyzet, amit valaki már feljebb is írt: a magyar ember gondolkodás nélkül megveszi a túlárazott VW-t, hogy lássák, hogy ő valaki, aztán közben jóval olcsóbban vehetne olyan kocsit, ami nem nyújt kevesebbet, sőt...

Mondeoman 2015.04.13. 06:06:49

@geegee: Ja, és azt kifelejtettem, hogy a 196 ezret futott Mondeoban SEMMI nem néz ki úgy, mint a 130 ezret futott Passatban ez a lámpakapcsoló... Ugye, ugye, Fiatot, Fordot, franciát soha...

Shadowbull 2015.04.13. 06:53:41

@Mondeoman: Mondeobol a Passatot fikazni?

Haaat.

közösperonos átszállás 2015.04.13. 07:05:39

@Geza Figlar: "Bennem eddig az volt hogy "mutyit soha!" Erre a barátnőm egy hónapja vett egy SX4-est. Háááát, ez nem is rossz. :) "

Főleg ahhoz képest, hogy olasz, ugye? :-P

Mondeoman 2015.04.13. 07:07:05

@Shadowbull: köszönöm ezt a kommentet, éppen erről a jelenségről beszéltem. Miért él a köztudatban, hogy jobb autó a Passat? Azért, mert Józsi bácsi azt mondta '92-ben a dízel Escortjára, hogy rossz? Próbáltál már Mondeot? Ne haragudj, de amiket az újabb VW-kről hallani lehet, hááát... Pénzt nem adnék érte. És mondjuk a vezetési élmény szubjektív dolog, lehet, hogy valakinek éppen a VW darabos, kattanós kezelőszervei jönnek be, de nekem speciel borsódzik tőlük a hátam.

"Mondeobol a Passatot fikázni"... Fúj, de utálom a sztereotípiákat.

UdjanMineck 2015.04.13. 07:09:29

@Mondeoman: Szerintem a formája kifejezetten szép, egyedi volt akkor is, amikor kijött, de mai szemmel is az. (Pláne a hányingert keltő újkori formavilág közepette.) Persze a legendás I-es Delta egyszerű és klasszikussá érett vonalait nem sikerült megvalósítani, de érthető módon nem is lehetett - tovább kellett lépni. Szóval a formája szerintem csodás, mind a három-, mind ötajtós kivitelben. Akartam venni egyet kb. 8 éve (HPE csúcsverziót), de végül nem vettem, mert nekem fontos az, hogy egy sport(os) autó ne legyen magas. Ez az egyetlen ellenvetésem van a Delta II-vel kapcsolatban: sajnos magas. Mindenesetre egy alapos tesztet (akár összehasonlító tesztet is) szívesen olvasnék...

Shadowbull 2015.04.13. 07:11:15

@Mondeoman:

"Próbáltál már Mondeot?"

2007 ota van egy 2004-es Mondeo TDCi-m. Egyeb kerdes?

" amiket az újabb VW-kről hallani lehet"

Miket lehet hallanì? Na meselj, mit mondtak a haverek a kocsmaban?

A Ford a kozeleben sincs a VW-nek minosegben, tartossagban, a Mondeo egyes evjaratai meg kifejezetten az ipari hulladek kategoriajaba tartoznak, az enyem is.

UdjanMineck 2015.04.13. 07:37:21

@közösperonos átszállás: hagyd csak, tud ő ennél durvábbat is. Ilyen.

Shadowbull 2015.04.13. 08:28:32

@közösperonos átszállás: Most hirtelen nem emlekszem mikor fikaztam Alfat. De biztos volt ilyen, ha benned ilyen mely nyomott hagyott :)

nick papagiorgo 2015.04.13. 08:37:44

@UdjanMineck: @Saratoga V6:
nem én gondoltam, itt az ADAC felsőközepes statisztikája:

www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/pannenstatistik_detailergebnisse_2014/pannenstatistik_obere_mittelklasse.aspx?ComponentId=204571&SourcePageId=47921

szerepel benne Audi A6 (ami szerintük jó), BMW 5 (mág az Audinál is jobb) Mercedes E (szar)Mercedes M (jó volt 2008-ig) és Volvo S60/70/80 (szar)

Ezért mondom, hogy erősen a németek felé lejt a pálya az ADAC-nál.... meg hiányzik egy csomó márka, nem hiszem, hogy csak ebből a 4 (illetve most már csak 3) modellből adtak volna el legalább 10.000 dbot Németországban.
Félreértés ne essék, én nem mondom, hogy a német autók szarok. Csak azt, hogy ez a statisztika így, khmm, gyanús.

Plumper_ 2015.04.13. 09:01:45

annyira tipikusak a wannabe millimosok a levedlett, egykori luxusautókkal. gumicserére sincs pénzük, de feszítenek a német autóban, mint vmi strici / pornósztár.

UdjanMineck 2015.04.13. 09:02:27

@nick papagiorgo: Ezerszer tisztázták már autós újságírók és kompetensebb userek is a fórumokon, hogy az ADAC egy sóhivatal, nem érdemi hivatkozási alap. Pláne németek, tehát elfogultak. Bohóc az, aki rájuk hivatkozik, már bocs.

Shadowbull 2015.04.13. 09:07:22

@UdjanMineck: "az ADAC egy sóhivatal, nem érdemi hivatkozási alap"

Valojaban pedig egy eleg komoly szervezet.

UdjanMineck 2015.04.13. 09:15:03

@Shadowbull: Szerinted. Komoly szervezet lehet valóban, sokat költenek, sokat emésztenek fel. A dilettánsok meg még el is hiszik, hogy számítanak a tesztjeik, miközben még orientációnak is édeskevés. De aki meg akarja győzni magát, annak csak hajrá!

Shadowbull 2015.04.13. 09:34:41

@UdjanMineck: erre az idiotak hivatkoznak, ugyhogy toled nem lep meg.

nick papagiorgo 2015.04.13. 09:37:58

@UdjanMineck: ezt Sinistroll-nak mondd, ő hozta be ezt a statisztikát, és én mondtam, hogy nem túl komoly.
Tegnap este 21 óra körül kezdődik a beszélgetés :)

Egyébként a felső-középosztályban a német Wiki szerint a következő autók vannak még: Cadillac CTS, Hyundai Genesis, infinity Q70, Jaguar XF, Lexus GS, Maserati Ghibli. Ezek valahogy nem kerültek be a tesztbe (ADAC szerint csak a min 10.000 db-os éves eladású típusok kerülnek be a tesztbe, ami mondjuk alsóközépnél érthető, felsőközépnél már valahogy fura).

Ezért mondom én - is - azt, hogy az ADAC azért rendesen trükközik, hogy jó eredmények jöjjenek ki a német gyártóknál.

közösperonos átszállás 2015.04.13. 09:47:54

@Shadowbull: "Most hirtelen nem emlekszem mikor fikaztam Alfat."

Csak mikor szóba jött. ;-)

Na jó, ez túlzás, de gyakran. A törzstagok sokat írnak és sokat olvasnak, amiből így (relatíve) sok megmarad. De a kedvedért legyen úgy, hogy: Mondeóból Lexust fikázni? Mondeóból Nissan GT-R-t fikázni? Stb. :-)

Shadowbull 2015.04.13. 09:57:13

@közösperonos átszállás: Mar csak a fikazas definiciojat kellene valahonnan elokeriteni, mert szerintem a vitaban egy negativ allaspont kepviselete meg nem fikazas, plane ha az eppen egy szelsoseges istenitessel szemben tortenik, mert szelsoseges velemennyel szemben az ember gyakran maga is szelsoseges velemenyt fogalmaz meg, hogy kontrasztosabb legyen, valojaban pedig sokkal osszetettebb es sokretegubb a hozzaallasa a dolgokhoz.

Ha erted mire gondolok.

Amugy meg nem hiszem hogy barmikor is elohuztam volna egy vitaban hogy bezzeg a Mondeo :)

UdjanMineck 2015.04.13. 10:05:41

@Shadowbull: király csávó vagy, írtál majdnem 2 sort, érv egy szál se.

jewdi76 2015.04.13. 10:09:37

@közösperonos átszállás:

Nem olasz, csak sedici logóval is árulták az SX4-et, és kaptak pár dízel blokkot cserébe az olaszoktól, amit beleraktak pár Swiftbe és SX4-be, de a kutya nem vitte őket azzal a motorral. Az oka hogy drágább volt, és nem fogyasztott ezekben a kis és olcsó autókban annyival kevesebbet mint egy benzines hogy megérte volna azt venni, és félő volt hogy a szervízköltségek is magasabbak egy dízel motornál, ami a kényesebb/bonyolultabb alkatrészek miatt igaz is. Esztergomban gyártották a sedicit is, nem volt olasz autó soha.

Sinistroll 2015.04.13. 10:10:16

@nick papagiorgo:
No, megnéztem azt a "Sárga angyal" ügyet még egyszer. Tudod ki nyert volna (ill. lett volna dobogós) annál az ADAC szavazásnál, amiről beszélsz? Öt évre visszamenőleg KIZÁRÓLAG Audi, BMW, Mercedes :D Helyettük csalták be a VW-t és az Opelt.

De ez nem tartozik szorosan a tárgyhoz egyébként. A prémium az prémium. Magasabb minőség, plusz pénzért. Lehet szeretni, vagy nem szeretni - de azt mondani, hogy ugyanolyan, mint egy "lakossági" jármű, szimpla hülyeség.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.13. 10:12:49

@nick papagiorgo: régi téma a német fórumokon, hogy a német gyártók kivetetetik a modelljeiket az ADAC alól, és a garancia alatt csak saját autómentővel vitethetik el a kocsit (de legalább erősen ajánlják az assistance igénybe vételét). Mivel ők 10-20szpr annyi autót adnak el a belpiacon, a méretgazdaságosság miatt megtehetik.

És ha már megvan az assistance flotta, akkor ingyenessé teszik pl akkor is ha később márkaszervízben végezteted az olajcserét.

Érdekes volt látni hogy valamikor a 2000-es években egyes német modellek "visszamenőleg" megjavultak...

Shadowbull 2015.04.13. 10:16:52

@Ződ2000: a nemet piacon minden nagyobb gyartonak van assistance szolgaltatasa, igy ez jelentosen nem befolyasolja az eredmenyt. Raadasul az a tapasztalat hogy akkor is ADACot hivjak ha van assistance mert hamarabb kijonnek.

" a garancia alatt csak saját autómentővel vitethetik el a kocsit "

ezt most hallom eloszor.

közösperonos átszállás 2015.04.13. 10:25:44

@Shadowbull: "Mar csak a fikazas definiciojat kellene valahonnan elokeriteni, mert szerintem a vitaban egy negativ allaspont kepviselete meg nem fikazas"

Azt ugye tudod, hogy te dobtad be a kifejezést a vitába? :-) "Negatív álláspont képviselete" jellemzésére, bizony. Amik ott elhangzottak, olyanokat te is írtál már Lexusokról, többször (ami szerintem amúgy teljesen rendben van, már hogy ilyeneket írsz egy autóról/típusról/gyártóról).

"Amugy meg nem hiszem hogy barmikor is elohuztam volna egy vitaban hogy bezzeg a Mondeo :) "

Az inkriminált mondatodban benne ülés volt. :-)

közösperonos átszállás 2015.04.13. 10:31:59

@jewdi76: "Nem olasz, csak sedici logóval is árulták az SX4-et"

Közös fejlesztést emlegetnek mindenhol.

"és kaptak pár dízel blokkot cserébe az olaszoktól"

Azokat a dízelmotorokat (mert nem csak blokkot) általában használta a GM, kerültek a Swiftbe, Ignisbe, meg csillió Opelba is, szóval gyanús, hogy nem ezért cserébe. :-)

"amit beleraktak pár Swiftbe és SX4-be, de a kutya nem vitte őket azzal a motorral."

Tök érdekes amúgy, hogy az autoscout szerint az eladó SX4-ek harmada, az SX4 S-Crossok (akármik is legyenek azok) és a Fiat Sedicik fele dízel. Ez összesen 40-45%, tényleg ezt érted azon, hogy a kutya se?

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.13. 10:38:46

@Shadowbull: ha van egy ingyenes szolgáltatás a gyártól vagy a fizetős ADAC tagság, akkor eleve nem sokat fogsz szőrözni hogy biztos előbb kijön a sárga angyal...

Shadowbull 2015.04.13. 10:44:46

@Ződ2000: pedig ez a tapasztalat. en is ADAC tag vagyok, mert nem draga, es egy csomo plusz szolgaltatas jar hozza. Ha vennek egy uj autot attol meg tuti nem mondanam le az ADAC-tagsagot, minek?

Aztan ha ott maradnek az ut szelen, akkor meg dobna valamit a gep hogy melyiket hivjam.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.13. 11:07:58

@Shadowbull: ami nekem kell azt a honlapjukon ingyen megtalálom. Gondolom azért vagy tag mert van legalább egy autód amire nincs gyári assistance nem?

Én nem szeretek feleslegesen pénzt kidobni, ha van gyári akkor értelmetlen az autóklub tagság.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.13. 11:10:38

@Mondeoman: Hát ja, ez van sajnos.Nekünk volt Passat, de még a régebbi, nem tudom a kódját, 1998-as.Épp csak a Tiptronic váltó szart be rajta 180 ezernél, amúgy tökéletes volt... :-(
A milliós értékű autón félmillió a váltó cseréje.
Egyébként télleg elég lenne nekem még ma is, de eszembe nem lenne isteníteni, egy egyszerű fapados családi kocsi, oszt jól van.De hogy így elszálljanak az árai időközben, azért az beteg.
De nekünk se néz így ki a jelenlegi sem (170 ezer km 12 éves) sem az akkori Passat sem.Szóval egy hangyafaxnyit elszaladt a ló a Vw-vel...
A fhanszia kocsink meg az egyik legmegbízhatóbb volt eddig, az összes németet is belevéve...

jewdi76 2015.04.13. 11:13:51

@közösperonos átszállás:

"Közös fejlesztést emlegetnek mindenhol."

Rosszul emlegetik.

"Azokat a dízelmotorokat (mert nem csak blokkot) általában használta a GM, kerültek a Swiftbe, Ignisbe, meg csillió Opelba is, szóval gyanús, hogy nem ezért cserébe. :-)"

Attól hogy használta a GM, attól még a Suzuki először ennek fejében kapta a fiat dízel blokkot az autóiba.

"Tök érdekes amúgy, hogy az autoscout szerint az eladó SX4-ek harmada, az SX4 S-Crossok (akármik is legyenek azok) és a Fiat Sedicik fele dízel. Ez összesen 40-45%, tényleg ezt érted azon, hogy a kutya se?"

A swiftekből elenyésző volt a dízel aránya a sedici idejében. Lehet hogy a dízel SX4-től meg inkább szabadulnak a tulajok mint a benzinestől, ezért lett 1/3-ad ott az arány a dízelből. Suzukinál a swift és az SX4 nagy része benzines blokkal kelt el abban az időben.

Az s-cross meg már nem abból az időből való.

Sedici dízel arányát nem tudom, ott a vevőkör más volt mint a suzukinál, lehet hogy ott inkább vitték dízelként.

7esbusz 2015.04.13. 11:16:43

"mindenesetre nekem sikerült belőle 240-t kihozni."
Ez a mondat teljesen hitelteleníti emberünk összes addig leírt szövegét. Mondjuk egyszer mentem egy skoda 120-al 200-at amit abból gondolok, hogy kiakadt az óra 180 után, de a rekordot némileg hitelteleníti, hogy közben megelőzött egy utcai trabant..... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.13. 11:25:16

@geegee: A jelenlegi az nem Passat, nem mernék még egyszer venni, főleg nem annyiért amennyiért kínálják általában a VW-t...

Saratoga V6 2015.04.13. 11:41:22

@nick papagiorgo: Igen utána már megfejtettem csak a sör rontott a szövegértésen. Sorry nem akartam beléd állni.

nick papagiorgo 2015.04.13. 11:43:40

@Sinistroll: a prémium az prémium, ez tény. Viszont nekem akkor is eléggé fura, hogy egy német autóklubnál csak német autók kapnak előkelő helyezést :) Mintha a világon sehol máshol nem gyártanának olyan jó autót, mint a németek :)

A másik fele, hogy a prémium autók is elromlanak (mert minden autó elromlik ugye). Legalábbis elvileg. De az ADAC szerint gyakorlatilag nem :) Vagy csak tényleg a sárga angyalt nem hívják hozzájuk?

Van még pár furcsaság a statisztikájukban, tehát pl. hogy a Dacia Sandero az tökszar, a Logan meg egész jó - nem hinném hogy akkora különbség lenne a két autó között. Meg még sorolhatnám :)

Mondeoman 2015.04.13. 12:36:21

@Shadowbull: Kifogtad. Vagy én fogtam ki három jobb Mondeot. :)

Nem a kocsmából informálódok, ha autókról van szó, efelől nyugodt lehetsz. Elég ha elolvasod a reggel óta írt kommenteket, egy páran ugyanazon a véleményen vannak, mint én. Hogy a malacorrú Passat még elnyűhetetlen volt, én ezt egy szóval nem vitatom. Na de az újabbak?

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.13. 14:15:03

@Shadowbull: ha már itt talállak, mire tippelsz kit tesznek előbb lapátra a VW gruppétől, Winterkornt vagy Piechet?
autossagok.blog.hu/2015/04/13/vihar_a_biliben_vagy_tenyleg_inog_martin_winterkorn_szeke_a_vw-nel

Jól emlékszem hogy Pischetsrieder kirúgása is így kezdődött?

Shadowbull 2015.04.13. 14:30:32

@Ződ2000: Piechet biztosan nem. Ugyhogy marad a masik lehetoseg :)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.13. 14:40:24

@Shadowbull: elképzelhető a vihar a biliben szcenárió? Vagy ez most életre halálra megy? :)

Shadowbull 2015.04.13. 14:53:29

@Ződ2000: ha en ezt tudnam akkor nem itt ulnek :)

Prérifarkasz 2015.04.13. 15:01:47

@UdjanMineck: Hát Csepelen most épp van egy ilyen eladó csúcsverzió... kifejezetten "alacsonypadlós"... :)

UdjanMineck 2015.04.13. 15:31:04

@Prérifarkasz: az biztosan ültetett lehet, ami - mivel tuning - eleve nem érdekelne. Ráadásul a csepeli közönség tipikus tuning suhancok gyülekezete lehet, szóval ez eleve kizárva.

Prérifarkasz 2015.04.13. 18:28:36

@UdjanMineck:
Hát a Deltából és a Dedrából is van állítható sportfutóműves, találkoztam már ilyennel, pl Lancia-találkozón. Azt, hogy biztosan eredeti gyári megoldás, mint ennek az ellenkezőjét is, nehéz igazolni, mivel elég ritka típusváltozatokról van szó. Német hirdetésekben is rendszeresen látok fix sportfutóműves Dedrákat, állítólag gyári... Nem hiszem, hogy többen is következetesen hazudnának, nincs értelme....

A hirdetett autón a spoilerezés is eredeti, mert láttam már más autókon is, a belső is az, kivéve a turbónyomásmérőt. Kívülről meg a felni biztos nem eredeti...

www.hasznaltauto.hu/auto/lancia/delta/lancia_delta_hpe_2.0_hf_eredeti_evo500-felujitva-ritka-8742212

UdjanMineck 2015.04.13. 18:45:14

@Prérifarkasz: Én nagy rajongója vagyok a Lanciáknak és a Delta II-nek is, de ez a design egészen bazári. Nagyon idegen tőlem, igazi külvárosi suhanc-style. Ha van is gyári állítható futőmű benne, akkor is magas. Az egész autó eleve magas, hiába is minden trükk. (Ellenpélda: a '90-es évek eleji Civic gyárilag is lapos és széles, úgy jó, ahogy van. Lehet így is.)

Prérifarkasz 2015.04.13. 19:10:07

@UdjanMineck: Hát akkor vegyél Dedrát (az is lapos) vagy Civicet... :)
Mondjuk a mellékelt képen lévő, azért a gyárin túl van ültetve... :)

UdjanMineck 2015.04.13. 20:13:41

@Prérifarkasz: Nem veszek én semmit, köszi. Nem aktuális. :)
(Dedra, Delta, Civic MÁR nem kéne, mást vennék ebből a korszakból.)

smax 2015.04.13. 21:00:27

@Prérifarkasz: Ez egy többször összetört roncs, úgy állnak rajta az elemek, mint paraszton a gatya, és a rács sincs meg már (van cserébe nagyzene és tanyatuning). Így futnak az illesztések egy normális állapotú példányon:
www.motorstown.com/images/lancia-delta-hpe-2.0-hf-turbo-08.jpg

Pepejoe 2015.04.14. 00:16:29

@UdjanMineck:

Tisztelettel cáfolnám a csepeli közönség tuningmániáját, 30+ évet laktam ott. Nincs ott egy nagy lófax sem. Nem is igen volt. Ahhoz akármilyen kevés is de pénz kellett volna. Mi is inkább beletankoltunk 1000-ért a kölcsönverdába 4-5 litert, az máris 50 km. kerületen belül, semmint akárcsak egy szem ledet is vegyek 120 ft.-ért vagy mittomén.
A reszelt gépeket k.megyeren kell nézni erről jut eszembe (hamár külváros) itt minden vacakot visz az út sodra a némely újgzdag d.kesziek felől-felé, + vannak azért helyi nevezetességek, 2 kezem ujjai kevesek. Nem átallanak 150-el menni a házak elött éjjel olyan turbófütyüléssel-fújással minden váltás elött, hogy kiesel az ágyból.
Üzenem az egyik delikvensnek -hátha olvassa majd, most ment el ötödjére a ház elött a mai csendes estén-, hogy nem hallom miatta a madárkák csivitelését és a hajlékonyak üzekedését az erdőből. Ha ő vagy a haverjai ismét átmennek a kivilágítatlan járdaszigeten, lemegyek és ki fogom röhögni, utána felkerül a jújtyúkra.
Kérlek cimbi menj aludni, neked is meló van holnap (?)

közösperonos átszállás 2015.04.14. 07:36:36

@jewdi76: "Attól hogy használta a GM, attól még a Suzuki először ennek fejében kapta a fiat dízel blokkot az autóiba."

Értem. Te írtad alá a szerződést, hogy ennyire biztosan tudod?

(Csak mert az SX4 2006-os modell, dízel Ignis Fiat-motorral meg már három évvel korábban is volt.)

"Lehet hogy a dízel SX4-től meg inkább szabadulnak a tulajok mint a benzinestől, ezért lett 1/3-ad ott az arány a dízelből."

Igen, hát ez tényleg tök valószínű, a benzines SX4-eket úgy őrizgetik a széfben, a dízeleket meg azért kínálgatják, hogy csak vigyék már innét. Az meg, hogy ez nem tükröződik az árban, nyilván valami összeesküvés. :-)

"Suzukinál a swift és az SX4 nagy része benzines blokkal kelt el abban az időben.

Az s-cross meg már nem abból az időből való."

De most melyik időről beszélsz? (Az SX4-ről volt szó úgy általában.) Meg itt a kocsi paramétereit emlegetted, azok azért nem sokat változnak sem az idő múlásával, se az embléma lecserélésével.

Arra tudok még gondolni, hogy te csak a magyar piacra korlátozod a témát, de ez se lenne valami logikus lépés.

R. Igor Mortis 2015.04.14. 08:41:18

Na, a bömbis meglepően majdnem elfogulatlan,
a mercis meglepően lelkes,
a hondás meglepően sztereotip (meg ha jogosan is),
a fordos meglepő.

R. Igor Mortis 2015.04.14. 08:42:20

Ja a micus meglepően feledhető... ;)

smax 2015.04.14. 08:53:14

@közösperonos átszállás: "Azokat a dízelmotorokat (mert nem csak blokkot) általában használta a GM, kerültek a Swiftbe, Ignisbe, meg csillió Opelba is, szóval gyanús, hogy nem ezért cserébe."

Mert ha a GM használja a lengyelországi GM-Fiat közös üzemben készült dízeleket, akkor használhatja bárki más is, vagy hogy gondoltad ezt?

J.R. Ewing 2015.04.14. 11:23:58

Miért nem olvassák el a szerkesztők a cikkeket, mielőtt kibasszák ide?
Szellemi nudisták írásait miért kell közszemlére tenni??
süti beállítások módosítása