Heti merítés

  2015. március 29. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

The Angel Of Darkness!

27460

Egy szép nap, édesapám felszólt, hogy menjek már le neki segíteni a garázsba. Lementem, először csak azt láttam, hogy édesanyámmal nagyon vigyorognak, aztán elállt a lélegzetem.

Jó ez, csak nem EZ.

65404

Egyébként egy kényelmes, jó automata váltójú, jó fogyasztású, praktikus autó és lehet hogy van belőle megbízhatóbb is, de én pont kifogtam.

Praktikus, megbízható hű társ

65400

Szegecses gumival kifejezetten jól lehetett vele autózni a jégen.

GTI, Mercedes módra

65358

Ekkor döntöttem el, váltani kell, visszatérni a Yaris TS vagányságára, ötvözni az új Fiesta korszerűségét, szép és kényelmes legyen, mint a régi Mazda 6 GT-m és gyors mint egy Civic Type-R.

Az angol ipari hulladék

65366

A helyzet az, hogy mikor megvettem, menő akartam lenni. Aztán az élet úgy hozta, hogy menő lettem, ezért el is adtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr577314628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mondeoman 2015.03.29. 10:44:45

Tudom, kicsit furán fog festeni éppen az én nickemmel, de engem a hideg kiráz Mondeo ST-től (meg Corsa OPC-től meg Swift Sporttól meg Octavia RS-től és az összes többi botcsinálta sportos típustól). Lehet a futóművükön farigcsálni, meg lehet, hogy erőlködés nélkül mennek 230-cal, de azt ugye mindenki belátja, hogy igazi odab*szós vezetési élményt nem ezek a tömegautóból fabrikált "kicsit sportosabb" valamik nyújtanak?

totál kár 2015.03.29. 10:58:55

@Mondeoman: de nem is kerülnek annyiba mist egy Porsche

UdjanMineck 2015.03.29. 11:12:21

@Mondeoman: egyetértek, a baj csak az, hogy ezt a többség nem így gondolja, hanem irdatlan pénzekért megveszik ezeket a génjeikben kommersz autókat. Amik többnyire rondák is. (Igen, anno a Lotus Omega sem volt szép, hiába volt Lotus...)

UdjanMineck 2015.03.29. 11:16:59

@Mondeoman: ha már sportszedán, akkor egy ez az egyik a mindenkori vágyaim közül, 0 km-esen kéne:

www.parts-specs.nl/photos/0108047-Alfa-Romeo-164-3.0-V6-24V-Q4-1994.jpg

Mert erős, mert tényleg sportos, mert közvetlen, mert nyers, mert kényelmes mégis, és mert szép! :-)

nick papagiorgo 2015.03.29. 11:17:00

@Mondeoman: én is szívesebben vennék egy szériaautót a legnagyobb motorral. Az ST annyival nem megy jobban, mint amnnyivel többe kerül, az ST elemek meg rohadt drágák. Ahogy hallottam, az összes "sportos" típusnál (RS, OPC, stb) ugyanez a helyzet, abban a pillanatban, hogy elromlik valami nem szériális cucc, lehet jelzálogot felvenni a házra (mert a provident nem ad annyi pénzt, amennyibe ezek kerülnek).
Maguk az autók persze sportosak, de ugye a sportossághoz sportos vezetői tudás is kell, van aki pl, egy Ladából többet ki tud hozni, mint más egy ST-ből.
Ettől függtlenül gratula a tulajnak, meg mindenkinek, aki megvesz, és normálisan fenntart egy ilyet :)

Mondeoman 2015.03.29. 11:17:25

@totál kár: igen, de akkor a megadott pénzösszegből lehet venni használt Alfát, Audit, BMW-t (ha valakit nem taszít ugyebár a márkaimidzs :) ), vagy ott vannak a japán sportkocsik, amiket sokan dícsérnek (mondjuk én japán sportkocsit sem vennék, de nem igazán tudom megmagyarázni, hogy miért, szóval lehet, hogy ez csak valami hülye, alaptalan előítéletem).

Summa: szerintem amennyivel többe kerül egy Octavia RS (vagy a többi felsorolt típus) egy erős motorral felszerelt, de nem RS/ST/OPC változatnál, annyival nem jobb.

Mumia 2015.03.29. 11:22:19

@Mondeoman: Itt nem arról van szó, hogy ki mit szeretne, hanem arról, hogy az igazi sportautók drágák, átlagembernek elérhetetlenek, főleg azért mert azok mellé még kell egy rendes autó is, de Magyarországon még ezek az erősebb modellek is elérhetetlenek az átlagember számára.

Szóval nem arról van szó, hogy ezeket jobbnak tartják az emberek, hanem erre (sem) telik.

Mondeoman 2015.03.29. 11:24:33

@UdjanMineck: az ám, az Alfa... :) Pár hónapja írtam egy heti merítésbe, hogy volt a használtautón egy 1996-os, 110 ezret futott (a képeken is látszott, hogy reális ez a futás) Alfa 155, ami 600 ezerért igencsak gondolkodóba ejtett, de azért a józan ész megálljt parancsolt... Azelőtt eszembe sem jutott volna 155-öst venni, mert nagyon szögletes, azóta viszont kimondottan tetszenek :)

@nick papagiorgo: ott a pont.

Đaczy 2015.03.29. 11:24:36

Én ott böktem le, amikor a legújabb RS Octavia hátsó lökösén elhelyezkedő tailpipe-okba belenéztem. Csak az egyik oldalt volt belevezeteve mögötte egy sima hagyományos kipofogócső. Számomra komolytalanná tette az egész gépet, mert az egész csak egy nagy alibi.

UdjanMineck 2015.03.29. 11:26:20

@Mumia: egyébként meg egyre inkább arra jövök rá - ahogy idősödöm -, hogy egy valódi (szuper)sportautó (tehát: Ferrari, Lamborghini, Porsche, Lotus, Maserati stb.) kihasználhatatlan és teljesen felesleges. A világon igazából mindenhol - kivéve talán Németországot. Úgysem lehet kihasználni közúton, pályázni meg nem szoktam és sajnálnám is. Rengeteg gonddal járna egy ilyen autó birtoklása: félnék, hogy össze ne karcolják, el ne lopják stb-stb. Tudom, ezek kispolgári félelmek, és persze ha tehetném, vennék egy ilyet. De amiben változtam a 20 évvel korábbi énemhez képest, az az, hogy fontos az idegrendszerem védelme :))

UdjanMineck 2015.03.29. 11:29:54

@Mondeoman: én bármikor be mernék vállalni egy transzparens előéletű, kiváló állapotú Alfát. Nem érdekelnek a kibic okoskodók, egy Alfa egy Alfa és fenntartható. Szerintem az ideális autó egy európai embernek, aki szeret és tud vezetétni, és szereti és értékeli a szép autókat. A 155-ös speciel soha nem fogott meg igazán (akkor már vagy egy 75-ös, vagy egy 164-es), de persze elfogadnám bármikor. Főleg ezek a régebbi Alfák nagyon szerethetőek. Felette már csak a Maserati és a Ferrari van, de azok tényleg elérhetetlenek és tulajdonképp felesleges is. Egy 164-es csúcsfelszereltségben minden igényem kielégítené.

smax 2015.03.29. 11:41:36

@Đaczy: Ha ez annyira zavar, akkor vegyél benzines RSt:
www.raceland.ch/images/shop/3087_002.jpg

Thomas Dantes 2015.03.29. 11:42:05

Azért de jó lehet, hé itt egy meglepi, egy Ford Mondeo. Én legutóbb meglepetésként egy tábla csokit kaptam. No nem irigykedek, de nem bánnám, ha valaki meglepetésként autót adna.

nick papagiorgo 2015.03.29. 12:04:07

@UdjanMineck: ezeket (már a szupersportautókat) szerintem azok veszik, akik
1. nem tudnak mit kezdeni a pénzükkel, de
2. mutatni kell, hogy van (már pénz) és
3. nem szeretik a luxusszedánokat vagy a "sportos imidzs" áll nekik jól
ettől függetlenül, lehet, hogy sose lépték át a megengedett sebességet életükben, de szupersprortkocsijuk azért van....

nick papagiorgo 2015.03.29. 12:06:57

@Thomas Dantes: vedd veleségül Gáspár Evelynt, úgy hallottam, ő hetente kap ilyeneket :)
persze van, amikor az ember úgy érzi, túl nagy az ár :)

UdjanMineck 2015.03.29. 12:16:10

@nick papagiorgo: bocs, de nekem úgy tűnik, belőled az irigység szól. Bizony ha tehetném, én is vennék egy Maseratit mondjuk, vagy más, ehhez hasonlót. Simán. De a fent említett okok miatt - és főleg az anyagiak hiánya miatt - erre nem valószínű, hogy egyhamar sor kerülne. Sportszedán vagy sportkupé - bármelyik kéne, csak szép, stílusos és erős legyen. Egy kocka Maserati Quattroporte példul........hmmmm! :))

Burgermeister 2015.03.29. 12:27:01

Sztem is egy foka rs vagy egy st.

Józsi a guminagykeres 2015.03.29. 12:42:06

@Mondeoman: Pfej, milyen prosztó dolog a rózsadombon lakni 2* 150nm-en 3*5méteres medencével a kertben,mikor mennyivel jobb már a francia riviérán vagy a garda tó mellett egy 3*200nm-es fedett 6*10m medencével!

egyébként melyik alfára,bmw-re gondolsz mint odabaszós vezetési élményt nyújtó autó? amelyiknél egy kompakt középkategóriába raktak erősebb motort meg ilyen-olyan futóművet vagy amelyiknél egy szedán alá tettek ilyen olyan futóművet meg erősebb motort?

T54-44 2015.03.29. 12:46:34

A scenices nagyon nem a földön jár. Ennyi hiba szerintem egyáltalán nem sok egy használt kocsitól, bele kell kalkulálni. Egyáltalán nem való a használtautó neki, vegyen zsír újat 3x annyiért, azzal nem lesz gond.
Durva, hogy milyen szar a minősége a Land Rovernek, 2010-ben...

Oleg Archa 2015.03.29. 12:54:30

A defis agydobozon jót röhögtem. Lúzer.
A Mondeista szereti a gépét, ne bántsátok. De tényleg semmirekellő abban a kivitelben egy Mondeo, akár mint egy vektra opc.
Szegény rönót kutya el se olvasta....
A Sandero Lumpi gazdája sztem nagyjából rendben van.
A Mercisnek tudjuk be, hogy kezdő hátheccses. Nem szeretem, ha a cikk fele arról szól, hogy hol és hogyan vette.

totál kár 2015.03.29. 12:57:41

@UdjanMineck: egy arab sejk nem vehet olyan autót amin nem látszik hogy drága

totál kár 2015.03.29. 12:59:33

Nekem pl tetszik a 3 as Mondeoban a sima 3ezres ami pont úgy néz ki mint egy 1,8 as,és nem 224 lóerős csak 204.
Bár ez ritka itthon is kb 1 db eladó van.

UdjanMineck 2015.03.29. 12:59:41

@totál kár: az arab sejkek ízléstelen majmok, az egész világ szánva röhög rajtuk. Köpedelmesen kivagyi autókat csak ők és az oroszok bírnak megvenni. Kifinomult ízléssel minden korban csak az olaszok és az angolok rendelkeztek. (És nem, a franciák már nem.)

totál kár 2015.03.29. 13:01:18

élmény autónak lehet beszerzek egy BMW 325 ti-t.kicsi,hátsókerékhajtású,sperr difis,sor6.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2015.03.29. 13:28:49

A Mondeno írás egy ádázul elfogult közhelyparádé, még nem nagyon tapasztaltam hasonlót, de az írója valószínűleg olyan fiatal, hogy irigykednem kéne rá fikázás helyett. :)
A Renault tulaj pedig szerintem nem fogott ki egy konkrét betegágyat, ennyi baja bármelyik rönónak lehet abból a korszakból...

nick papagiorgo 2015.03.29. 13:32:53

@UdjanMineck: semmi irgység nincs bennem, egész egyszerűen mások a preferenciáim. Tehát ha pl. most megnyerném a 3 milliárdot a lottón, akkor is vennék pl. egy szép nagy házat, úszómedencével stb, de eszembe se jutna, hogy vegyek egy kastélyt, és a néger inas szolgálja fel nekem a kávét.
Ugyanígy autóban, még ha meg is lenne a 3 mill, akkor se vennék egy ma kapható felsőkategóriás szériaautónál (Audi/BMW/Mercedes, vagy Infinity/Lexus stb.) jobbat, mert minek. Ahogy te is mondtad, nem tudnám kihasználni, az emberek irigyek lennének rá, megköpködnék, megkulcsolnák, nem lehetne sehol se otthagyni stb (ez amúgy nem kispolgári félelem ma sajnos, gondold el, van egy százmilliós kocsid, és otthagyod, és mire visszajössz, sehol. Oké, hazamész taxival, és holnap veszel egy másikat, de akkor is elég kellemetlen). Egy csomónak nincs is rendes márkaszervize Magyarországon, most tartsak kettőt, vagy járjak ki rendszeresen pl. Bécsbe, vagy hogy. Lehet, hogy bérelnék ilyet egyszer-kétszer (ha már megethetem) és "csapatnék" egy jót, de birtokolni....nem, kösz.

nick papagiorgo 2015.03.29. 13:39:49

@T54-44: szerintem nem nagyon elrugaszkodott dolog, hogy valaki vesz egy autót, egy év alatt beleöl 200+ ezret, és még mindig nem jó, és emiatt megutálja. Lehet, én is eladnám. Sőt, biztos :) Nem az a baja, hogy ennyit költött rá, hanem hogy mindezekután még mindig mindenféle bajai voltak az autónak. Ez a "hol van a vége" dolog.

nick papagiorgo 2015.03.29. 13:55:28

@nick papagiorgo: még egy gondolat a drága szuperverdákról, én sokkal többre becsülöm azokat az embereket, akiknek van egy párszázezres "játszóautójuk", és rendszeresen offroadoznak, driftelnek, pályanapoznak stb. vele, mint akik több(száz)milliós csillivilli autókban feszítenek. Sokkal nagyobb móka lehet, meg utána helyrerakni is nagyobb móka, mint száguldozni egy százmilliós kocsival, és folyton azon agyalni, hogy ha pl. kicsúszol a kavicságyba, csak öt, vagy ötvenmillió lesz a kár :)

faterpolo 2015.03.29. 14:10:19

@Mondeoman: 155-ös... Az egyetlen Alfa, amit eddig vezettem. 17 éves voltam, a kocsi meg 7. 2.0 TS motorral. Ne áruld el senkinek, de még most is feláll, ha eszembe jut az a váltási érzet, a motorhang, a kormánymű, és úgy általában az egész élmény. Nem, nem csak a szőr a hátamon...

faterpolo 2015.03.29. 14:37:13

@T54-44: Szerintem meg az ideális jármű a nickneved mögött bújkál :D

böla 2015.03.29. 16:08:28

18 évesen még csattogóslepkét kaptam meg számológépet, nem Fókát, 25 évesen se kapok meglepi spotosított batárt, csak örülök ha elkérhetem a családi kombit...

Az előttem szólókkal ellentétben én gátlástalanul irigykedem :)

bajan 2015.03.29. 16:28:08

Nem értem mi bajotok a mondeos írással. Szerintem tök jó.

Az meg, hogy kinek mi a sportos és mi a vágya had legyen már mindenkinek a saját ügye. Én szívesen használnék akár egy ilyen mondeot (csak már mind lezúzták párszor) mindennapokra. Nagy, kényelmes és ha nyomod neki akkor megy, tipikusan jó hétköznapi autó.

Egy 325-i meg jóval följebb van árban (ha az új árakat nézzük).

novothauto · http://novothauto.hu 2015.03.29. 16:29:14

@Mondeoman: Hát én simán recskáznék egy első szériás Focus ST-ben. Ahogy beklattyan a fokozatokba a Getrag váltó és valóban jó kanyarstabilitással "DTM-ezhetsz" a körforgalomban, az kizökkent a hétköznapokból. Márpedig ez a dolga.

Kyrie Eleison 2015.03.29. 16:41:28

Nem rossz, nem rossz.
A Landy-s megérdemli az autóját....egyformák:)

Liquid_Night 2015.03.29. 17:33:38

Mindjárt kiderül itt az is, hogy a 2es Golf GTi egy ócska 80as évekbeli bevásárlóautó, az összes Type-R és VTi egy rizsrakéta, az MX-5 meg egyébként is csajautó.

És a kommenter utána meg kielégül egy albán rendszámos, fekete 516i-re, vagy (s ez még rosszabb) megküldi a saját autópályabomberét/nagyértékű sportkocsiját 250+al, csendben. Mert a "vezetési élmény" az az :)

min 2015.03.29. 17:52:49

@UdjanMineck: csak a hülye gyerekek veszik a sebesség miatt. A normálisabbja megjelenni veszi. Az életérzés miatt és csak vonul vele nem racingboy módjára lámpától lámpáig tolja eszetlenül. Az öreg ferraris még az én előzésemet is nyugodtan megvárta és nem a seggemben jött folyamatos villogtatással. Az ilyen autósok a sofőrök a többiek csak idióta hülye gyerekek.

TH 2015.03.29. 17:59:42

@bajan: én nem irigykedem, egyszerűen ellenszenves a srác. :) De a Land Roveres persze rosszabb (és nem azért, mert van pénze).

min 2015.03.29. 18:03:07

Az honnan jön mindig egyes emberekben, hogy "megnézik"?? A büdös életben nem néztem meg az utcán egy széria autót sem. Max veteránokat. Érthetetlen...

bajan 2015.03.29. 18:11:24

Ha már vicc, akkor a mercis fazon az. Nem tetszik neki egyik össze hasonlító teszt sem mert sehol nem az ő kocsija a király. Lápás gyorsulásnál meg szereti meglepni a golf gti-t aminél egyébként rosszabbul gyorsul a kocsija (V,VI,VII golf is jobban megy).

bajan 2015.03.29. 18:14:39

@min:

Én meg szoktam, ha valami szép állapotban van. Egy st mondeot biztos megnézek ha gyárias a fényezése és tiszta is, de igaz ez bármilyen márkára. A minap egy volvo s60 d3-at néztem meg, azt spec pont azért mert jellegtelen szürke színe volt és konstatáltam milyen unalmas így, pedig amúgy tetszik.

Szóval van aki megnézi őket.

Ecotrans 2015.03.29. 18:29:08

...megnézik az utcán...
...lámpánál legyorsulja a...

Tipikus seggarc, tinédzserkori majomságok. Van aki sosem növi ki ezt.

Schütii 2015.03.29. 19:06:40

@Đaczy: De úgy is lehet ezt nézni hogy csak egy jó alap a további tyúnerkedéshez.

nick papagiorgo 2015.03.29. 19:58:59

@bajan: jó, hát a szarrá tuningolt verdákat is megnézik, amiknek vagy a hangja, vagy a belőle áradó "zene" már három utcával előre jelzi, hogy itt mi jön.
De az a nézés nem ugyanaz :)

Szabványok 2015.03.29. 20:30:17

@Mondeoman: Anno, tizenpár évvel ezelőtt volt alkalmam kipróbálni egy 1,6-os, 169(!!) lóerős Hondát.
Amíg finoman mentem, vele, tekintettel a tulajdonosra, addig egy szokásos autó volt. De ha pörgettem, vadultam vele, akkor nagyon vad volt. Legolcsóbb halálfélelem.
Mára a Civic másfélszer nehezebb, olyan, mint egy bunker lőrésekkel, magas karosszériája van, sokkal kevesebb lóereje van és az a kevesebb lóerő sem agresszív, hanem lassan felépülő finom húzás.

Rónarider 2015.03.29. 20:35:41

@Đaczy: Maximálisan úgy van. Persze nekem a hangszóróból/szélvédőből/pohártartóból stb. bejátszott motorhang ugyanolyan alibi.
Ha már veszik a fáradtságot beszerelni egy ilyen nyilvánvalóan felesleges és még annál is haszontalanabb eszközt, inkább raknának be helyette egy plusz pohártartót, vagy adnának az autóval eggyel több kulcsot vagy valami értelmeset. De ez így a vásáró leköpése szvsz.

♔bаtyu♔ 2015.03.29. 20:39:08

"Kezdődött 2 naposan bal első rugó törés a beállt toronycsapágy miatt. Meg nyugtattak ez széria hiba."

Mi az, hogy "megnyugtattak?" És akkor megnyugodtál? Simán telefonáltam volna, hogy jöjjenek érte és adják vissza az árát, hiszen te nem szériahibás pénzt adtál érte.

Rónarider 2015.03.29. 20:39:51

@min: Naugye. Mindig mondom, milyen fura nekem, hogy bármilyen népítéletben ott van az első három mondatban, hogy megállt az élet a városrészben, kisgyermekes anyukák hagyják tovagurulni a babakocsit, melósok kapaszkodnak meg a kalapácsnyélben, menedzsereknek, bankároknak csúszik le orrnyergén az aranykeret, 200 méteres körzetben még a sör is olcsóbb lett és még a gugli is őket fotózza, ha kimerészkednek az utcára az imádott géppel.
Nincs ezzel baj, csak szerintem vicces.

♔bаtyu♔ 2015.03.29. 20:52:44

@Mumia: Kegyes csalás, az emberek igénylik. A politikusokra sem szavazna senki, ha őszinték lennének.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.03.29. 21:17:09

@böla:
Az első autóm, amit munkába járásra vettem ugyan nem sportosított, de nekem is egy mk3-as Mondeo csak nekem a 2.2-es TDCi spórolja benne a varrógépolajat.

UdjanMineck 2015.03.29. 21:19:30

@min: nem feltétlen... Aki tagadja, hogy számít a sebesség, vagy neki nem fontos, az szerintem többnyire képmutató. Álságos dolog. Nekem igenis fontos, jó dolog gyorsan menni, akár hangosan, akár halkan suhanva. Csak épp nem lehet, a legtöbbször az útburkolat minősége sem teszi lehetővé (az időjárásról nem is beszélve), és ugye az örök balesetveszély. De ha gyors, az sose baj. (A gyorsaság alatt nem pusztán a végsebességet értem, hanem inkább a rugalmasságot is, a 80-120-at, 130-180-at...)

UdjanMineck 2015.03.29. 21:24:18

@Szabványok: az engem rohadtul nem érdekel. Ez csak egy hisztéria és szerintem baromság. 200-230 LE első keréken pont elég, megfelelő súly mellett, márpedig a 164-es nem ólomnehéz még. Csak elsőkerekes autó kéne, vagy 4WD. Nem akarnék fejre állni. Nem feltétlen azért, mert nem tudok vezetni (talán azért is), hanem mert nem kell sok ahhoz, hogy sokk legyen a vége. Itt például nem hiszem, hogy felelőtlen volt a vezető, inkább csak peches (de végül is szerencsés, mert meg is halhatott volna):

www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/nem_csak_nalunk_torik_a_szupersportautokat_ezuttal_egy_mclaren_650s_az_aldozat-14284

UdjanMineck 2015.03.29. 21:26:42

@Szabványok: abszolút egyetértek, ráadásul minden idők legocsmányabbika a mostani (és az előző) Civic. Egy magas építésű kis gyösz. Leszarom, mennyire erős vagy gyors vagy tartós gép a Type-R, soha nem kéne. Egy autó, ha sport(os), legyen lapos, széles, és kívánatos. Ez a minimum. Már itt elbuknak az új Hondák, de a legtöbb konkurense is.

kezdőhátheccses 2015.03.29. 21:30:06

@Oleg Archa:

A mercis válaszol :) -valóban most kezdek ismerkedni az erősebb kompaktokkal, a Yaris TS ilyen szempontból nem tekinthető igazi próbálkozásnak :)
Egyébként tervezem később még több tapasztalattal kiegészíteni az írásomat a kocsit illetően, de ehhez fél év (ráadásul téli hónapok) egyelőre kevés volt.

2015.03.29. 21:32:51

Szertem a Mondeokat, de az STkrol mindig az ugrik be, hogy csoro a csavo de villantani akar. Szelvedo futes elol, 6 CD, foliazott uvegek, 18as kerekek, a kenyelem es s sportossag netovabbja.

A Merciben jol mutat a piros ulleshuzat. Utoljara a Zsigulikban meg a Daciakban tetszettek ennyire a hazilag beapplikalt dolgok.

Defenderes csavo meg vesz tizensok millaert egy kocsit, de szervizes golyostollert mert baseball sapkaert konyorog. Mar latom magam elott mekkora nagymeno lehet.

jarjolcsobban 2015.03.29. 21:32:53

volt st mondeom. Egy full extrás,komoly autót kapsz egy nagyon fapad prémium áráért! Vissza sírom,amint tehetem,lesz újra! Mondeoman meg vegyen ferrarit vagy porcshet!

Phteven 2015.03.29. 21:34:32

Nem olvastam végig... Jól vettem ki, hogy a fiatalembernek a szülei vettek egy ST200-at? :-o

kezdőhátheccses 2015.03.29. 21:42:05

@bajan:

A mercis válaszol 2.0 :)
A tesztekhez: szerintem ha megnézed azt a kettőt, amelyet találtam, megérted, mire gondolok:

www.youtube.com/watch?v=j4CHdxtURK0

és

www.streetfire.net/video/197-fifth-gear-mercedes-a200-turbo-vs-corolla-v_177620.htm

Kritikával semmi bajom, örülök, -ha megmutatják miben lehetne jobb akár az a kocsi is, amelyet választottam.

Az első tesztnél, pl egyértelműen jobb a merci a vizes teszten és egyedül ezt lehetett 5-ajtós változatban kapni.

Sportkocsiként nézve elfogadom, hogy a másik kettő jobb alternatíva volt, de a mindennapokban nálam (na jó, a feleségemnél :D ) többet számított az 5-ajtó és a nagyobb csomagtér.

min 2015.03.29. 21:44:45

@UdjanMineck: Hát nem vagyunk egyformák. Kinek ez fontos kinek meg amaz...:-)

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.03.29. 21:50:01

@Phteven:
Nekem anno vettek egy 24 sebességes Mountainbikeot 19ezer forintért ;)

Józsi a guminagykeres 2015.03.29. 22:20:56

@kezdőhátheccses: corolla ts ötajtóval miért nem játszott?
nagy hotheccs rajongó vagyok,nekem is van egy clio 172-őm,de eddig nem is tudtam,hogy létezik A merci ilyen motorral. Amúgy kib@szott beteg, bejön. :D

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.03.29. 22:27:55

Annyira sztereotíp a defenderes poszt, hogy az már szinte a modoros blog szintjét közelíti...

1kutya 2015.03.29. 22:36:29

@Ződ2000: csatlakozom elFtárs! :)))

egyébként az ilyen miért vesz egyáltalán sátorponyvás terepjárót? elcserélem vele a 30 éves micsura, na akkor meg tudja mi a japánok becsülete :D

butschq 2015.03.29. 23:04:14

A Land Roveres írásnál ezt a sapkás-tollas dolgot nem igazán értem.. :)

smax 2015.03.29. 23:15:31

@firg_firg: Ez nem feltétlen a pénzről szól, vett két új autót, ezek után elvárt valami apró extrát. (Nekem is jól esett, amikor tíz éve adtak az új autó mellé 1 liter olajat meg papírtölcsért utántölteni. Szomorú, hogy azóta milyen szarrágó lett a világ.)
Az az értékesítő, aki annak az ügyfélnek, aki otthagyott náluk minimum 15 milliót, nem képes adni egy 15 fontos sapkát, tényleg menjen vissza a faluba első kapásnak.
shop.landrover.com/product/land-rover-logo-baseball-cap---navy_4011

Mercel 2015.03.30. 01:25:49

A defenderes csávó mit szívott, hogy azt írta amit? Egy huszonéves eleve nem túl jó hírű angol terepjárót vett nem egy zsír új X 5-öst..
Mondjuk ilyen stílussal a menő faktor nagyon arrébb lesz még..:)

bajan 2015.03.30. 06:32:16

@kezdőhátheccses:

Örülök, hogy nem húztad fel magad, mert kicsit csípősen fogalmaztam.

A lényeg mindig az, hogy neked jó legyen az amit választasz :-)

UdjanMineck 2015.03.30. 07:24:04

@min: szerencsére nem, és ez így van jól. De amit írtam, azért tény: a sportosságnak vannak bizonyos kritériumai. És az, ha a többség ezügyben téved, attól még nem lesz igazuk. Persze ettől még bőszen vehetnek maguknak mindenféle sportosnak csúfolt, gnóm autót, csak hajrá, hajrá! :D

Conan The Librarian 2015.03.30. 07:45:38

@nick papagiorgo: "helyrerakni is nagyobb móka, mint száguldozni egy százmilliós kocsival, és folyton azon agyalni, hogy ha pl. kicsúszol a kavicságyba, csak öt, vagy ötvenmillió lesz a kár"

Szerintem felreerted ezt az egeszet. Igen, van egy reteg, aki csak villant a kocsival, es szivja a fogat, ha megkarcolodik. De ezek a top sportkocsik (50+ milla artol) sokszor bizony olyan tulajokhoz kerulnek, akik rendesen tojak nekik a palyan, tudnak es szeretnek is vezetni, es leszarjak a karcokat meg toreseket a kocsin, mert az szamukra olyan, mint egy harcoson a sebhelyek (ezt konkretan egy Posche GT3 tulaj mondta, mikor kerdeztem mit erez, hogy szarra torte a kocsit a palyan). Rengeteg ilyen milliardos klub, meg osszejovetel van, ahol egymas mellett kuldi a McLarenP1 meg a Porsche 918 es senki nem fosik azon, hogy mi lesz ha megcsusznak.

UdjanMineck 2015.03.30. 08:01:30

@Conan The Librarian: "leszarjak a karcokat meg toreseket a kocsin, mert az szamukra olyan, mint egy harcoson a sebhelyek (ezt konkretan egy Posche GT3 tulaj mondta, mikor kerdeztem mit erez, hogy szarra torte a kocsit a palyan)."

Nem kétlem, hogy így van. Viszont ha ez igaz (és ugye igaz), akkor azt kívánom, de komolyan: hogy égjen le porig az autójuk. (A tulajdonosaik azért ne haljanak meg. Elég, ha okulnak magukban, ha erre a kognitív tevékenységre még képesek.)

Conan The Librarian 2015.03.30. 08:26:08

@UdjanMineck: Mert miert is? Palyaznak a brutal eros sportkocsijaikkal, arra hasznaljak oket amire valok. Miert kene, hogy elegjenek az autok es ez milyen fajta okulas kene, hogy legyen a szamukra?

Shadowbull 2015.03.30. 08:29:50

@Conan The Librarian: mert az megnyugtatja a frusztralt kis irigy lelkeket.

Igazabol a halalat is kivanja, csak azt mar megsem irhatja le.

UdjanMineck 2015.03.30. 08:40:17

@Conan The Librarian: ezek álkérdések, szerintem te is tudod, de a kedvedért azért megválaszolom. Ezek az autók irdatlan mennyiségű és minőségű emberi teljesítményt, munkát, lelkesedést testesítenek meg. Céltárgyak, de egyben műalkotások is. Ha valaki mindezt elfeledve úgy tekint az ilyen autókon lévő karcokra, mint harci sérülésekre, az cinikus seggfej, aki tényleg megérdemelné, hogy a sors ne csak harci sérülésekkel és törésekkel gazdagítsa az autót, hanem a totális pusztulással. Hogy milyen fajta okulással járna mindez? Nem értem a kérdést. Megrendülnének vélhetően, és jobban megbecsülnének később egy ilyen autót. (Vagy sem.)

UdjanMineck 2015.03.30. 08:42:37

@Shadowbull: Az tökjó, hogy te megpróbálsz a fejekbe látni, és kitalálni mások szándékait olyan dolgokat a szájukba adva, amiket az illetők még csak nem is gondoltak, de ebben ugyanúgy nem vagy jó, mint például az autók esztétikai értékének megítélésében, amire még egy középső csoportos ovisnak is nagyobb érzéke van hozzád képest. Duplán visszanyalt a fagyi.

Shadowbull 2015.03.30. 08:47:54

@UdjanMineck: ó, teged tokeletesen meg tudlak itelni.

amugy ezek az autok is csak targyak. se tobb, se kevesebb, csak egy targy.

Conan The Librarian 2015.03.30. 08:51:03

@UdjanMineck: Pont, hogy nincs ez elfeledve, es ugy van hasznalva, ahogy kell. Celtargy. Inkabb a palyan toljak neki, mintsem egy zart hangarban alljon a gyujtemeny x-edik darabjakent. Es ha csapatnak vele a palyan, akkor elofordul, hogy serul a kocsi. Ez benne van, es ettol nem esnek ketsegbe, es ez nem jelenti azt, hogy direkt lezuzzak a jarmuvet. Ahogy meg versenyen kivul ezek a gepek kezelve vannak, az pont, hogy nem valamifajta cinikus beleszaromsagra utal. De tok jo, hogy megprobalsz a fejekbe latni es kitalalni masok szandekait, holott lehet, hogy az illetok meg csak nem is gondolnak. :)

UdjanMineck 2015.03.30. 08:53:36

@Shadowbull: ó, dehogy, erről ne is álmodj. Az autókhoz sincs érzéked, nem hogy emberekhez.....

UdjanMineck 2015.03.30. 08:57:21

@Conan The Librarian: nem értünk egyet, de mindegy.

"De tok jo, hogy megprobalsz a fejekbe latni es kitalalni masok szandekait, holott lehet, hogy az illetok meg csak nem is gondolnak. :)"

Szó sincs róla, itt mi most konkrét tettekről, sérülésekről és ezeknek a tulajdonosaik általi kezeléséről beszélünk.
Árnyékbika olyasmit adott a számba, amit nem mondtam, nem is gondoltam. Nem, nem kívánom a tulajdonosok halálát és nem is vagyok irigy. Viszont nagyon is felbőszít az, ha valaki úgy bánik ezekkel az autókkal, ahogyan. És irritál az is, ahogyan ezt egyesek védelmezni próbálják.

Conan The Librarian 2015.03.30. 09:03:17

@UdjanMineck: Talan Pista volt az aki par napja belinkelt egy viedot, ahol egy LaFerrari meg egy P918 jatszottak a palyan. Mindket sofor ertette a dolgat. Na, ugy bannak az autokkal idealis esetben. Ha lattad a videot, akkor eldontheted, hogy szerinted ez a megfelelo banasmod-e az auto szamara.

Abban meg nem latok problemat, hogy veletlen baleset eseten nem esnek ketsegbe, mert ez sajna benne van, hanem elviszik es megjavittatjak a kocsit, aztan mennek vele tovabb. De megertem, ha ez teged idegesit.

Shadowbull 2015.03.30. 09:06:37

@UdjanMineck: soha nem allitottam hogy az autokhoz lenne erzekem, egyszeruen csak ertek hozzajuk.

Az emberek diagnosztizalasa csak hobbi, de szorakoztato :)

nick papagiorgo 2015.03.30. 09:15:38

@Conan The Librarian: oké, hát én kevés milliárdost ismerek :)
A mondanivalóm lényege az volt, hogy használja, az autó arra van. Ha valaki sportautót vesz, akkor akként használja, az ellen egy szavam sincs (tökmindegy, milyen drága). Engem csak az idegesít, hogy vesz egy sportautót (ami istentudja milyen gyorsan tudna menni), de nem sportautóként használja, hanem a körúton öttel vonul vele, jó lassan, hogy mindenkinek legyen ideje megnézni, közben olyan feje van, mint egy politikusnak, aki épp most nyerte meg a helyhatósági választást :) Sportolni meg snem sportol vele.
Sportautót sportolásra vegyünk, na :) Ennyia lényeg.

2015.03.30. 09:30:48

A defenderes csókát nem értem. Oké az nagy gáz, hogy 3 évesen rozsdásodik a váz, de 120ezret lehúzott vele hiba nélkül... hát ezt kevés autóról lehet elmondani.
Azt, hogy kényelmetlen, régi konstrukció azt lehet előre tudni.

kezdőhátheccses 2015.03.30. 10:09:31

@Józsi a guminagykeres:

Kipróbáltam a TS-t, valahogy nem volt benne az a dinamika, amit elvárnék egy ilyen teljesítményű kocsitól (főleg kisebb sebességől volt nyomatékszegény). Olvastam a TC cikket a 2005-ös Corolla TS-ről és azért elég sok változtatást kell utólag hozzátenni ehhez a típushoz, hogy előhozzuk belőle a nagyobb sportosságot...

A másik hogy a Merci korszerűbb típus, plusz benne van éppen az, amit írtál, hogy elég "beteg" kombináció, ekkora motorral, -márcsak emiatt is nagyon bejött :D

UdjanMineck 2015.03.30. 10:22:35

@Shadowbull: a lelki szegények szórakozása...

Arculatervin 2015.03.30. 10:53:35

@novothauto: Általában az a baj, hogy az emberek az ilyen középkategóriás csúcsmodelleket, a sportkocsikkal hasonlítják össze. Pedig éppen az 1.6, 1.8-as utcai modellekkel kellene és akkor már mindjárt kiderülne, mennyivel is élvezhetőbb járgányok. Nekem az első ilyen tapasztalásom az MK3. Escort 1.3 vs. XR3i volt. Hát na ;)

Rónarider 2015.03.30. 11:14:38

@Shadowbull: Basszus olvasom és egyetértek. Megyek a toxikológiára...

Rónarider 2015.03.30. 11:33:35

@UdjanMineck: autókkal, esetleg kifejezetten könnyű, gyors autókkal versenypályán gyorsan közlekednek? Skandallum!
Hogyan merészelik nem vákuumzárt üvegbúra alatt tartani, ahol végképp semmi értelme birtokolni egy ilyet.

El vagy tájolva, és amikor szorul a kapca, akkor sincs benned semmi belátás.

Most gondolj bele abba, hogy egy valóban gazdag ipse a jachtjába annyiért tankol, mint 2-3 szupersportkocsi ára, és ezt párhetenként. Szerinted nincs bennük tisztelet egy ilyen autóval szemben, Te tankolsz havonta mondjuk 50'000 Forintért. Arányaiban mondjuk vegyünk egy max. 15'000Forintos eszközt, játékszert. Ez pl. egy gagyi drón, hungarocellből. Mit tisztelsz rajta? Egy szórakoztató élménytárgy, ami ha törik, így járt. Meggyőződésem ezeket az autókat isabban csak azok tudják helyükön kezelni, akik leszarják az autóval való villantást, csak azért veszik mega, hogy legyen ilyen is, kipróbálni, nem májerezni a haverok előtt.

De mindegy is, mindenki azt hisz amit akar.

UdjanMineck 2015.03.30. 11:41:08

@Rónarider: belátni mit? A legitimizált, megideologizált barbárságot és neoprimitívséget?! Hát hajrá bmeg, fogj kezet Shadowbullal és tapsoljatok utána!

Rónarider 2015.03.30. 11:48:11

@UdjanMineck: A legutolsóban sem példát, sem érvet nem látok, ahogyan semmi mást sem amiért esetleg további eszmecserére méltatnálak, az ostoba vagdalkozásból nem lesz diszkurzus. Eddig 99%-ban nem értettem egyet Shadowbullal, lám már van indokod a létezésre, még ha elég sovány is, de majd fejlődsz, komolyodsz, és ezt a Te érdekedben remélem. Minden jót!

UdjanMineck 2015.03.30. 12:06:42

@Rónarider: ha számodra nem önmagát cáfoló érv az, hogy valaki védelmébe veszi azt a cinikus kijelentést, miszerint egy GT3-ast megtörni pusztán harci sérülések beszerzése, és nem egy legenda meggyalázása, akkor tényleg semmi gond, ne beszéljünk, nekem is jobb így. Én bármikor szívesen fejlődök, mindenkinek szüksége lehet rá, de szemlátomást neked is, aki még mindig nem érti, mi itt a gond. Drukkolok. Minden jót neked is!

UdjanMineck 2015.03.30. 12:09:13

@UdjanMineck: "miszerint egy GT3-ast megtörni pusztán harci sérülések beszerzése"

...miszerint egy GT3-ast megtörni pusztán harci sérülések beszerzését jelenti...

hdnctrl 2015.03.30. 12:30:38

Én most egy kombi mk4 Mondeot hajtok 204 lóval (300 Nm), gyári kinézettel, ami a mai magyar közlekedésben hátrány, ugyanis minden hülye le akar tolni az útról, mert azt hiszik, hogy egy családi kombi csakis lomha lehet. Ilyen szempontból jó lehet egy ST, mert látszik is rajta, hogy tud menni.

Az más kérdés, hogy az mk3 Mondeonál jellegtelenebb autót nem nagyon láttam még (esetleg valamelyik Corolla vagy Avensis), abból akkor se kéne az ST (de a nem ST se), ha Apu hozzámvágná.

Rónarider 2015.03.30. 12:36:52

@UdjanMineck: A legjobbak is hibáznak, mert emberek. Nem az a legenda alázása, ha megtörik, hanem az, ha nem szakszerűen, odafigyeléssel és legalább ugyanolyan jóra állitják vissza a törés előtti állapotot. Mármint szerintem. Mert amikor igen, az egy hiba, de utána jön a technika tisztelete, az autó szeretete. Ha meg kókányolnak, az életveszélyes surmóság. Persze biztosan vannak olyan kisebb szériás gépek, amelyeket megvesznek befektetésképp, majd várják, hogy elszálljanak az árak, de szerintem az a vevőkör, akinek ezeket szánják, nem csencselésből és nepperkedésből tartják fent magukat.
De látod, hogy ez már eszmecsere?

Rónarider 2015.03.30. 12:49:39

@scuynat: Ha le akar tolni, akkor lassan közlekedsz? Ha nem mégy lassan, de meg akar előzni, akkor leállsz versenyezni közúton? Vagy fáj amikor előznek, még ha a megengedettel +/- 15%-kal haladsz is? Az fáj, hogy nem tartja be és elment melletted, vagy Te sem tartod be és olyankor nehogymár más is merjen gyorsan? Vagy nem tisztelnek az úton? Vagy betartod és a harmincasban harminccal hajtasz, a másik nem tartja be és előz, de hiszen erős géped van egy percen belül visszaelőzheted, ha amúgy fix 75-tel tököl... :)

golya80 2015.03.30. 13:46:19

Egyébként nem minden erősebb kompakt meg GTI tulajdonos akar a kocsijával versenyezni meg driftelni meg pályanapozni meg tököm tudja mi mindent, van aki egyszerűen a hétköznapokban meló után hazafelé vagy egy hétvégi kiránduláskor csak simán élvezi,hogy megy a kocsi ha odalép neki. Egyébként meg tök sima autónak is használhatja a mindennapokban is bevásárlásra, gyerekeket szállítani vagy rokonokat meglátogatni, nem értem hogy jön ehhez a maserati meg a ferrari

Józsi a guminagykeres 2015.03.30. 14:33:17

@golya80: "mindennapokban is bevásárlásra, gyerekeket szállítani vagy rokonokat meglátogatni, nem értem hogy jön ehhez a maserati meg a ferrari"

kognitív disszonancia. ;)

Katana750 2015.03.30. 16:38:00

Le vagyok nyűgözve a mondeo(k) végsebességén. Nekem kicsit erősebb és kicsit nehezebb a kocsim de 240nél vége mint a botnak. Persze óra szerint. Tehát lehet,hogy nincs 230sem valójában. Pedig 6sebességes. A scenikusnak részvétem, a dákósnak gratula, a mercisnek boldog kilométereket kívánok! A landy úgy gondolom van vagy 40 éves konstrukció! Mit is várt tőle? Ez a sapka-toll dolog meg siralmas. Nem is értem. Miért nem vett egy Pajerót vagy egy Cherokeet?

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.03.30. 16:41:37

@1kutya: öhöm, ezt mink Kaska tulaj megerősíted, blöki? :)

1kutya 2015.03.30. 19:14:59

@Ződ2000: most már, mint pajero tulaj megerősítem ;)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.03.30. 21:24:07

@1kutya: ???? A Nissan nem boldogult a járdapadkákkal? :P

LucziI 2015.03.30. 21:53:16

A Landis csak egy gesztust várt, hisz második kocsit vette a kereskedőtől. Emberi dolgok ezek, apróság, de mégis fontos.

UdjanMineck 2015.03.30. 22:14:06

@csiky944: Hitvány, behízelgő nyalijani. Szánalmas.

mindegy ha szereted 2015.03.30. 22:33:04

A Range Roveres fickó szánalmas... Azért vesz egy autót, hogy menő legyen, de annyi esze nincs, hogy utána nézzen, amire vágyik, az egy haszonjármű, nem egy plázaterepjáró. Egy gép, ami nem villantásra való. A végére pedig buta módon még oda is írja, hogy aki terepjárót akar, az ne ilyet vegyen... Mi egyebet? Egy Q7-et, vagy CRV-t? Maaargit! Nóóóórmális?
És még fennakad a baseball-sapkán. Talán nem véletlenül nem adtak neki... A pénz nem minden!

UdjanMineck 2015.03.30. 22:39:55

@csiky944: igen, az vagy, nem kell bemutatkoznod.

UdjanMineck 2015.03.31. 07:08:06

@Rocko-: egyrészt nem hozzád szóltam, kibic, fogadatlan prókátor ne legyél. Másrészt meg mi lenne, ha akkor fontoskodnál, ha valaki elkezdi a szemétkedést, és nem akkor, amikor az illető reagál? Költői kérdés.

Rocko- 2015.03.31. 08:06:30

@UdjanMineck: a.te.ervelesi.hibad.hu/szemelyeskedes

Rocko- 2015.03.31. 08:30:10

@UdjanMineck: teljesn igaz, hogy érvek helyett személyeskedéssel próbálod folytatni a vitát, ami bár kétség kívül szórakoztató, a vitában sehova sem vezet.
lépj túl ezen, és érveket hozz fel.
ne nekem, én pont leszarom, Shadowbullnak.
én részemről kiléptem, innentől te döntöd el, hogy továbbra is hülyét csinálsz magadból vagy képes vagy igényesen tovább folytatni a vitát.

UdjanMineck 2015.03.31. 08:35:03

@Rocko-: "ne nekem, én pont leszarom, Shadowbullnak."

Egészen öklendetes és szánalmas az, ahogyan évek óta nyalod a seggét. Hogy én érveket hozzak fel neked vagy őneki, ahhoz egy közepes csodára lenne szükség. Ezt meg ugye még te sem remélheted.

Józsi a guminagykeres 2015.03.31. 20:58:06

@Katana750: Én általában mindenki más autójának vmax-án le vagyok nyűgözve. 240 nem is sok, hallottam egyszer,hogy egy A3 125 lovas 1.8-al is megfutja. LOL
1.6 105lovas octaviák mennek 210-el,meg ilyenek.

Józsi a guminagykeres 2015.03.31. 21:05:09

@Katana750: Másik nagy kedvenc anekdota amit amúgy szerelő cimbitől hallottam,hogy e63 645i kiütött leszabályzással megfutja a 300-at. LOL.

1kutya 2015.03.31. 22:32:50

@Ződ2000: nem, a traktornyomokkal nem boldogul a vadászterepen ;)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.01. 01:54:32

@Thomas Dantes: Na, pont ezt akartam beírni, mekkora kábulat már, egy pár éves erős, nagyautót csak úgy kapni... Nekem miért nincsenek ilyen szüleim? :D
Persze nem igaz, én is kaptam autót:1996-ban, 22 évesen egy velem egyidős zweitakt Wartungot... Egy igazi 353 Limuzint! :-)))
Azért az se volt rossz, szinte sosem áztam meg benne... :D
Az igaz viszont, hogy újonnan került a családba és végig vezette 3 generáció.

Rónarider 2015.04.01. 14:44:13

Vályit le kellene venni az április 1-ről, már két cikken sem röhögtem fel. Nem megy a hoax, nem kell erőltetni. ;)

Börtönőr 2015.04.01. 16:23:26

Legyél kisérleti nyulat vegyétek már le,már nem aktuális.

Szabványok 2015.04.02. 23:40:54

@UdjanMineck: Nekem az egyik legfontosabb szempont. Sok rwd autóm volt, nem tapasztaltam hátrányát, csak előnyét összehasonlítva fwd autókkal. Az fwd autók kormányzása nekem rém kellemetlen, nem érzem az utat, nem érzem, mennyire vagyok a határtól, mert az váratlanul csap le.
Sőt. A farmotoros autó még jobb. Csak az a baj, hogy a skoda rettentő gyenge, a Porsche meg megfizethetetlen és kétajtós.
Marad az orrmotor. A lexus és a merci agyonautomatizált, a jaguár drága és rossz, mi marad? BMW.

Katana750 2015.04.04. 07:43:32

@Józsi a guminagykeres: Látom más reagált hamar egy linkel, de aki olvasta a sötétség angyalát az tudja,hogy 260-(280-6seb.))km/h-ról volt szó. Ez az amit én kicsit sokallottam. A 280at hosszú lejtőhöz vagy több lóhoz kötné az író is. De a 105lovas Octavia 210 az tényleg Nobel díjas.

UdjanMineck 2015.04.21. 07:30:08

@Szabványok: szerintem magadhoz sem vagy őszinte... nem kívánom, hogy egyszer, egy közepes téli napon pörögj a körforgalomban a klassz hátsókerekes BMW-ddel... Kínos lenne és veszélyes is.

UdjanMineck 2015.04.21. 07:32:10

@Szabványok: Volvo 780. Hátsókerekes, szép, és mégsem egy BMW.

Szabványok 2015.04.23. 10:42:22

@UdjanMineck: Pedig szeretek közepes téli napokon körforgalomban pörögni a hátsókerekes BMW-mmel. Tény, hogy mindent ki kell kapcsolni ehhez. Ráadásul nem is lehet mindent, mert a fékezgetős áldiffizárat nem lehet kikapcsolni és ez bizony nagyon lecsökkenti a lehetőségét a pörgésnek.

Hegyen lakom, évente többször járok síelni.
Voltam síelni külföldön kétszer FWD autóval (Vectra, Renault), voltam egyszer SUV-val. És vagy ötvenszer különböző RWD autókkal Skodákkal, a Zsigulival, Ladákkal és Fordokkal és BMW-vel. Sokkal jobb a hátsókerekes. Számomra FWD alulkormányzottsága ijesztő. Az FWD hegynek felfelé, csomagokkal sokkal kisebb húzóerőt produkál, mint egy RDW. Egy (jó, nem agyonszervózott, különösen nem elektromos szervózott) kormányával az RWD-nek tökéletesen érzi az ember az utat, a határokat, míg a FWD autóknál (hogy ki ne tépje gázadáskor a kezemből a kormányt) annyira semlegesre, szintetikusra csinálják a kormányzást, mint egy force-feedback nélküli joystick. Megyek be e kanyarba és nem érzem, hogy mehetnék-e 30km/h-val többel, vagy már 1km/h többletnél is leesnék az útról.
Nekem már csak RWD autóim lesznek. Amikor már nem lesz, akkorra majd magát fogja vezetni az autó, akkor visszavedlik A-ból B-be közlekedési eszközzzé.

Szabványok 2015.04.23. 11:06:07

@UdjanMineck:
Igen, a régi Volvok jók. Bár az én ízlésemnek nem elég sportosan kezelhetők, túlságosan a kényelmet, biztonságot hangsúlyozzák, a dinamika rovására.
A legfőbb bajom vele, hogy régi. Voltak Sierráim, Scorpióm,
nem volt velük semmi gond, csak az, hogy öregek voltak. Beviszem egy szerelőhöz, azt mondja:
-Nincs alkatrész, keresgéljen bontóban.
-Majd meggányolom valahogy.
-Nem értek hozzá.
-Uram vegyen inkább egy újat.
-Jó lesz ez így is!
-Ne is törődjön vele, hogy beázik, zörög, kilóg, lukas, kopott, rozsdás, szakadt, nem bele való, stb.!
-Csak nem képzeli, hogy egy 20 éves autót hetekig fogok hegesztgetni, csak mert magát zavarja, hogy a főtartó rozsdásodik?
Ami alkatrész van hozzá, az nagyrészt utángyártott szar, vagy gyári szar. Van egy öreg Sierrám, de kínszenvedés fenntartani. Belenézek az újabb alkatrészkatalógusba és az alkatrészek jó része "nem rendelhető".

Nem nekem való az öreg autó tartás, különösen Magyarországon.

Ezért döntöttem úgy, hogy új autót veszek.
Akkor meg nem nagy a választék RWD-ben.
Mert melyik is az a négyajtós (mert a család az család, a kollégák azok kollégák, a csomag, az csomag!), amelyiknek rendes menettulajdonságai vannak, kikapcsolhatók az elektronikák és nem azzal kezdik, hogy kötelező a bőrülés, automata váltó és végletekig el van bonyolítva?
Lexus? Konfigurálhatatlan, kikapcsolhatatlan menetstabilizátor.
Mercedes? Az imidzse még a BMW-nél is rosszabb, a "C"-hez már nincs is hathengeres motor, Hülye kézifék, idegesítő vackokkal van tele.
Valami ritka autó? Nem szeretnék olyan autót, amihez USA-ból kell rendelni az alkatrészt, csak egy szervize van az országban, nem lehet hozzá semmit kapni.
Marad a BMW.
Azzal meg együtt élek, hogy Magyarországon a BMW tulajdonosokat előítélettel kezelik.
süti beállítások módosítása